abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200847433
Goedemiddag,

Mijn werkgever heeft laten weten mijn contract voor de komende 9 maanden te verlengen. Dit is echter tegen mijn zin in. Ik heb hem al eerder aangegeven dat ik mij niet gelukkig voel op het werk. In de afgelopen 3 maanden heb ik mij ook 6 keer ziek gemeld en kom ik elke dag een uur later en ga ik een uur eerder weg ( doorbetaald).

Toch heeft hij de keuze gemaakt om mijn contract te verlengen terwijl ik al meerdere keren had door laten schemeren niet door te willen werken.

Zelf ontslag nemen is geen optie omdat ik dan geen recht op de WW heb om zo rustig een baan te zoeken. Voor bijstand kom ik niet in aanmerking.

Wat is nu wijsheid? Ik zou wel graag een referentie willen dus niet op komen dagen etc is geen optie.
pi_200847480
Ben jij echt zo'n klaploper?

Je werkgever weet dondersgoed wat hij aan het doen is en waar jij op aan stuurt, hij gunt je die WW niet (en terecht) , die positieve referentie ga je ook niet krijgen over 9 maanden. binnenkort mag je op het matje komen over de gemiste uren en vanaf dan worden ze ingehouden op je salaris, of erger... Verwijtbaar werkeloos, ontslag op staande voet, als je uren blijft missen en geen recht op uitkering.

Dus doe gewoon je werk waar je voor bent aangenomen, voor de uren waar je voor bent aangenomen en ga op zoek naar ander werk wat je wel bevalt.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2021 17:09:43 ]
pi_200847499
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:02 schreef Mirandaforyou het volgende:
Goedemiddag,

Mijn werkgever heeft laten weten mijn contract voor de komende 9 maanden te verlengen. Dit is echter tegen mijn zin in. Ik heb hem al eerder aangegeven dat ik mij niet gelukkig voel op het werk. In de afgelopen 3 maanden heb ik mij ook 6 keer ziek gemeld en kom ik elke dag een uur later en ga ik een uur eerder weg ( doorbetaald).

Toch heeft hij de keuze gemaakt om mijn contract te verlengen terwijl ik al meerdere keren had door laten schemeren niet door te willen werken.

Zelf ontslag nemen is geen optie omdat ik dan geen recht op de WW heb om zo rustig een baan te zoeken. Voor bijstand kom ik niet in aanmerking.

Wat is nu wijsheid? Ik zou wel graag een referentie willen dus niet op komen dagen etc is geen optie.
Wat dacht je van gewoon op zoek te gaan naar een geschikte vacature, daar op te solliciteren en tot die tijd blijven werken waar je nu werkt? In plaats van misbruik te maken van een vangnet, man man man.
pi_200847564
Waarom heb je niet al een baan gezocht in al die uren dat je niet werkt.
No bitch to me
pi_200847590
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:10 schreef TornadoDK het volgende:
wel gemakkelijk, 9 maanden gratis geld
pi_200847595
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:10 schreef TornadoDK het volgende:
Ga jij een baan zoeken als je ziek bent?
pindazakje
pi_200847607
Je zit in een lastige situatie omdat je blijkbaar niet kan soliciteten met je huidige baan. Omdat dit niet kan is je enige optie om ontslag in te dienen en te hopen dat je nieuw werk kan vinden voordat je spaarpotje leeg is.
Ik zou trouwens ergens solliciteren, waarbij je terwijl je er werkt, wel ergens anders kan solliciteren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200847665
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Er staat nergens dat die ook echt ziek was alleen ziek gemeld. Maar ik doelde meer op al die uren die ze eerder komt en weggaat betaalt
No bitch to me
pi_200847719
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:16 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Er staat nergens dat die ook echt ziek was alleen ziek gemeld. Maar ik doelde meer op al die uren die ze eerder komt en weggaat betaalt
Het lijkt me logisch dat je ziek bent als je je ziekmeldt. Anders ben je oplichter en dat is strafbaar.
En die uren dat ze eerder weggaat werkt ze misschien thuis door?
Want het lijkt me raar om 2 uur per dag betaald verlof te krijgen.
pindazakje
pi_200847823
Definieer niet gelukkig. Is een tijdelijk contract zonder opzegbeding dus? Dan weet je ook waar je aan begonnen bent. Komende 9 maanden uitzingen en ruim op tijd iets zoeken waar je wel gelukkig van wordt. Heb je meer aan dan WW.

Het laten klappen d.m.v. ongeoorloofd verlof of regelmatig ziek melden ga je verliezen als het een zaak wordt. Je hebt zelf een verantwoordelijkheid om je baan te behouden. Ongelukkig zijn is geen goede reden om aan te sturen op ontslag.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:48:22 #11
338319 ZarB
Piña colada
pi_200848114
6 ziekmeldingen in 3 maanden gaat je ook geen geen goeie referentie opleveren.

Waarom heb je niet gewoon gezegd dat je contract niet verlengd hoefde te worden? Je hoopte op ontslag ofzo? Mooi dat je werkgever dat door heeft gehad. Nu ga je er maar lekker zelf voor opdraaien.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200848178
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:48 schreef ZarB het volgende:

Waarom heb je niet gewoon gezegd dat je contract niet verlengd hoefde te worden? Je hoopte op ontslag ofzo? Mooi dat je werkgever dat door heeft gehad. Nu ga je er maar lekker zelf voor opdraaien.
TS denkt dat bij een weigering van een contract TS geen recht heeft op WW. Ik heb geen idee of dat zo is, maar ik zou onder geen beding ooit een arbeidscontract tekenen zonder opzegmogelijkheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:56:02 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200848190
Kennelijk is je werkgever erg wanhopig en lever je nog genoeg op.

Maar ga gewoon solliciteren.
pi_200848195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat je ziek bent als je je ziekmeldt. Anders ben je oplichter en dat is strafbaar.
Nee dat ben je niet. En als je de tekst leest dan wil ts gewoon ontslagen worden voor de ww.

quote:
9s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:02 schreef Mirandaforyou het volgende:
Goedemiddag,

Kleine tip, ga solliciteren en weiger de verlenging.
pi_200848214
Met zo'n instelling ben je erg geschikt voor een baan in de overheid.
Check it out
pi_200848226
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:48 schreef ZarB het volgende:

Je denkt toch niet dat die werkgever bewust verlengd om iemand ww te ontzeggen. Die vindt zijn eigen portemonnee echt niet ondergeschikt aan de schatkist
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200848268
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:01 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat die werkgever bewust verlengd om iemand ww te ontzeggen. Die vindt zijn eigen portemonnee echt niet ondergeschikt aan de schatkist
Tenzij er subsidie op TS zit wat zij niet weet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200848290
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:05 schreef halfway het volgende:

[..]

Tenzij er subsidie op TS zit wat zij niet weet.
Dat kan, dan denkt de werkgever dus alsnog aan z'n eigen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200848377
Tja lastig.

Je had voortijdig kunnen zoeken naar een andere baan.
Je bent een aantal keren ziek geweest, goed, maar je had in de gehele periode van het vorige contract geen tijd om te zoeken? Klinkt ongeloofwaardig naar mijn mening.

Je kon weigeren anders zou je werkloos worden en geen recht op ww.

Vandaar mijn bovenstaande vraag.
pi_200848414
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Volgens welk artikel in het wetboek van strafrecht is dat strafbaar?
pi_200848427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat dacht je van gewoon op zoek te gaan naar een geschikte vacature, daar op te solliciteren en tot die tijd blijven werken waar je nu werkt? In plaats van misbruik te maken van een vangnet, man man man.
Ik ben al sinds september non stop aan het werk. Ik heb mijn werkgever gevraagd of ik vakantie mocht opnemen maar toen wees hij mij op mijn ziekmeldingen. Ik heb mijn werkgever al er op gewezen dat ik vaak te laat kom omdat ik erg moe ben en dat de werkdruk te hoog ligt.
pi_200848448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Volgens welk artikel in het wetboek van strafrecht is dat strafbaar?
artikel 326
pindazakje
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:22:00 #23
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200848471
Heb je je werkgever al gevraagd waarom hij je contract heeft verlengd dan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_200848515
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja lastig.

Je had voortijdig kunnen zoeken naar een andere baan.
Je bent een aantal keren ziek geweest, goed, maar je had in de gehele periode van het vorige contract geen tijd om te zoeken? Klinkt ongeloofwaardig naar mijn mening.

Je kon weigeren anders zou je werkloos worden en geen recht op ww.

Vandaar mijn bovenstaande vraag.
Ik heb al meerdere keren aangeven dat ik geen contract verlenging wil en dat ik graag een aantal maanden wil reizen om tot rust te komen en daarna werk zoeken. Dit is wat makkelijker met een WW uitkering dan dat ik mijn spaargeld moet gebruiken.

Nu vond mijn werkgever dat ik dat even kon uitstellen omdat hij mij nog nodig heeft.
pi_200848527
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:22 schreef monsterd. het volgende:
Heb je je werkgever al gevraagd waarom hij je contract heeft verlengd dan?
Hij heeft aangegeven dat er nog genoeg werk is en dat iemand inwerken veel tijd kost.
pi_200848554
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:28 schreef Ericr het volgende:
Definieer niet gelukkig. Is een tijdelijk contract zonder opzegbeding dus? Dan weet je ook waar je aan begonnen bent. Komende 9 maanden uitzingen en ruim op tijd iets zoeken waar je wel gelukkig van wordt. Heb je meer aan dan WW.

Het laten klappen d.m.v. ongeoorloofd verlof of regelmatig ziek melden ga je verliezen als het een zaak wordt. Je hebt zelf een verantwoordelijkheid om je baan te behouden. Ongelukkig zijn is geen goede reden om aan te sturen op ontslag.
Ongelukkig zijn is misschien geen goede reden, maar je kan er wel ziek van worden als je in een depressie beland.
pi_200848561
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:25 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere keren aangeven dat ik geen contract verlenging wil en dat ik graag een aantal maanden wil reizen om tot rust te komen en daarna werk zoeken. Dit is wat makkelijker met een WW uitkering dan dat ik mijn spaargeld moet gebruiken.

Nu vond mijn werkgever dat ik dat even kon uitstellen omdat hij mij nog nodig heeft.
Ja.. zo werkt het leven niet.
Dan had je moeten weigeren maar jij wil WW zodat je op reis kan gaan.. mag ik even hard lachen?

En anders meld je je ziek met een burn out als het echt zo diep zit dat je er letterlijk ziek van word.
pi_200848594
quote:

[..]

Allemachtig, ik wil ook wel een aantal maanden reizen om tot rust te komen. Helaas pindakaas, dat zit er gewoon niet in. Je komt over als een aartslui verwend kreng die graag voor dubbeltje op de eerste rang zit, ga je schamen. Van je WW geld op vakantie?

Hoe oud ben je?
Old Tyme Hardcore!
pi_200848608
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja.. zo werkt het leven niet.
Dan had je moeten weigeren maar jij wil WW zodat je op reis kan gaan.. mag ik even hard lachen?

En anders meld je je ziek met een burn out als het echt zo diep zit dat je er letterlijk ziek van word.
Ja ik zit er niet op te wachten langdurig de ziektewet in te gaan, maar misschien is dat het enige wat overblijft omdat ik nu ongelukkig ben. Dit zorgt ook voor slapeloze nachten.
pi_200848618
Niet om je te plagen… maar als je hier kan reageren kan je die tijd ook besteden om ander werk te vinden.
pi_200848633
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:33 schreef Slapshot het volgende:

[..]

Allemachtig, ik wil ook wel een aantal maanden reizen om tot rust te komen. Helaas pindakaas, dat zit er gewoon niet in. Je komt over als een aartslui verwend kreng die graag voor dubbeltje op de eerste rang zit, ga je schamen. Van je WW geld op vakantie?

Hoe oud ben je?
De WW is nog altijd je eigen premie die je zelf hebt opgebouwd.
pi_200848638
quote:

[..]

Is dit een troll ofzo?
pi_200848650
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Niet om je te plagen… maar als je hier kan reageren kan je die tijd ook besteden om ander werk te vinden.
Dat soort zaken doe ik liever tijdens werktijd.
Thuis wil ik ontspannen.
pi_200848655
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:36 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Maar waar je alleen recht op hebt als je buiten je schuld om werkloos bent, anders moedig je misbruik aan en moet de premie omhoog.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:37:58 #35
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200848661
quote:

[..]

Godsamme zeg. Dit is toch niet serieus? :')
pi_200848683
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:37 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Thuis wil ik ontspannen.
Volgens mij ben jij degene die dit topic opende, niet ik.

Als je geen advies nodig hebt kan dit topic ook vlot weer dicht, lijkt me.
pi_200848695
quote:

[..]

Dan nog heb je sollicitatieplicht, dus met die uitkering op vakantie kan ook niet. Dat moet je melden aan het UWV
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:41:27 #38
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_200848714
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:28 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Ongelukkig zijn is misschien geen goede reden, maar je kan er wel ziek van worden als je in een depressie beland.
Klinkt eerder alsof je gewoon lui bent hoor. Je wil ww om lekker te reizen man man man wat een randfiguren lopen hier toch. _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_200848732
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:40 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Dan nog heb je sollicitatieplicht, dus met die uitkering op vakantie kan ook niet. Dat moet je melden aan het UWV
Mijn ervaring met het UWV is dat het geen probleem is zolang je maar een melding maakt.
pi_200848734
WW uitkering is vanaf maand 3 70% van je laatst verdiende loon en dat is geen vetpot.
Of je moet heel veel salaris verdienen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_200848743
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:25 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Wie denk je dat de WW betaalt
De WW wordt bekostigd door de werkgevers, niet door de overheid
quote:
De WW wordt tegenwoordig gefinancierd met de premies die uitsluitend door de werkgevers worden betaald aan het Algemeen Werkloosheidsfonds (Awf)
pi_200848744
Zoek ander werk, desnoods minder uren als dat financieel kan.
Ex betaalt nog steeds niet?
pi_200848780
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maar waar je alleen recht op hebt als je buiten je schuld om werkloos bent, anders moedig je misbruik aan en moet de premie omhoog.
Ik volg je niet. Ik maak geen misbruik.
pi_200848812
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:40 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Je hebt in de WW 20 dagen vakantie. Wel naar rato over het jaar. Ga je 1-9 de WW in heb je 20*4/12 = 7 dagen. De rest komt voor eigen rekening.
pi_200848819
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

artikel 326
Nee sorry. Het is geen strafrecht waar je dan in gaat belanden.
pi_200848822
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
WW uitkering is vanaf maand 3 70% van je laatst verdiende loon en dat is geen vetpot.
Idd

Daarom snap ik ook niet dat mensen hier zo overdreven op reageren. Zo aantrekkelijk is een uitkering namelijk niet.
pi_200848833
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:45 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Beweer ik ook niet.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:49:14 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200848836
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:47 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Idd

Daarom snap ik ook niet dat mensen hier zo overdreven op reageren. Zo aantrekkelijk is een uitkering namelijk niet.
Aangezien het nog steeds misbruik van sociale voorzieningen is.
pi_200848842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zoek ander werk, desnoods minder uren als dat financieel kan.
Ex betaalt nog steeds niet?
Dat is wel een idee ja. Misschien iets corona gerelateerd? Dan is de kans groot dat je er snel word uitgegooid.
pi_200848847
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:47 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Idd

Waarom niet vanuit werk naar ander werk zoeken :')
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_200848916
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:49 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Waarom niet vanuit werk naar ander werk zoeken :')
Omdat ik eerst even wil reizen en daarna werk wil zoeken.
pi_200848939
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:54 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Maak je vakantiedagen bij jouw werkgever op en ga dan werk zoeken :')
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:56:31 #53
459912 FlippingCoin
pi_200848965
quote:

[..]

Ja doe dat lekker op je eigen kosten. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_200848979
quote:

[..]

Dat kan toch van je buffer?
pi_200848997
Ik vind de reacties hier vooroordelend en overdreven.

Ik wil graag tips en adviezen hoe ik dit het beste kan aanpakken zonder al teveel gedoe.

Een tik op de vingers en wijzen naar mij dat ik misbruik van het systeem maak is een beetje laag. Alsof jullie allemaal perfect zijn en alles volgens de regeltjes doen.
pi_200849009
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat kan toch van je buffer?
Ik wil de buffer graag behouden voor als ik geen werk kan vinden.
pi_200849013
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:58 schreef Mirandaforyou het volgende:

Ik wil graag tips en adviezen hoe ik dit het beste kan aanpakken zonder al teveel gedoe.

Een tik op de vingers en wijzen naar mij dat ik misbruik van het systeem maak is een beetje laag. Alsof jullie allemaal perfect zijn en alles volgens de regeltjes doen.
Je bent best wel wereldvreemd.

Als je vakantie wil dan moet je daarvoor sparen.
Een (sociale) verzekering is daar niet voor bedoeld.
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:59:53 #58
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_200849017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:59 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Daar is juist de WW voor bedacht in ons sociale stelsel.
pi_200849027
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:54 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Maak je vakantiedagen bij jouw werkgever op en ga dan werk zoeken :')
Ik heb nog nooit vakantie opgenomen, zou ik dit kunnen eisen?
pi_200849029
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:59 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Je kan nu werk gaan zoeken vanuit je huidige werk.
pi_200849042
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:00 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Je kan je opgebouwde vakantiedagen opnemen lijkt me, daar zijn ze voor.
pi_200849048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je kan nu werk gaan zoeken vanuit je huidige werk.
Ben ik ook van plan, maar een vakantie tussendoor zal wel gewenst zijn.
pi_200849051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:43 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De WW wordt bekostigd door de werkgevers, niet door de overheid
[..]

Maar het UWV is ook niet gratis.

Maar gezien de verdere reacties is het een troll. Maanden reizen met WW terwijl je maar hooguit 20 vakantiedagen hebt...
No bitch to me
pi_200849058
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:01 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Ben ik ook van plan, maar een vakantie tussendoor zal wel gewenst zijn.
Nieuwe baan zoeken, oude opzeggen, nieuwe baan iets later laten beginnen.
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:04:25 #65
9859 crew  Karina
Woman
pi_200849082
quote:

[..]

Als je in de WW zit moet je solliciteren en dit elke week doorgeven. Je mag wel op vakantie maar echt geen maanden als je in de WW zit :') Als je zo graag wil reizen, neem een sabbatical of zo. Of ontslag. Maar ja zonde van je spaargeld natuurlijk dat laatste :')
quote:

[..]

Thuis wil ik ontspannen.
trololol
quote:

[..]

daar heb je gewoon recht op he. je hoeft helemaal niks te eisen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_200849127
quote:

[..]

De WW premie wordt betaald door werkgevers en is zeker niet bedoeld om van op vakantie te gaan. De WW is bedoeld om tijdelijk verder te kunnen leven tussen banen in.

Rest nog steeds de vraag: Hoe oud ben je?
Old Tyme Hardcore!
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:08:58 #67
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200849153
- 'adviezen' aan mensen om ziektes te faken laten we gewoon lekker achterwege -

[ Bericht 71% gewijzigd door CoolGuy op 10-08-2021 20:23:05 ]
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:11:15 #68
496301 airconditioning
pi_200849194
quote:

[..]

Ben je soms bang om vakantie op te nemen? Jeetje wat is dit nou voor verhaal.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:12:13 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200849214
Waar laat je je dochter eigenlijk bij dat reizen?
pi_200849333
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:06 schreef Slapshot het volgende:

[..]

De WW premie wordt betaald door werkgevers en is zeker niet bedoeld om van op vakantie te gaan. De WW is bedoeld om tijdelijk verder te kunnen leven tussen banen in.

Rest nog steeds de vraag: Hoe oud ben je?
Ik ben 24.
pi_200849350
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:12 schreef Hexagon het volgende:
Waar laat je je dochter eigenlijk bij dat reizen?
Ze gaat gewoon mee natuurlijk.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:19:53 #72
459912 FlippingCoin
pi_200849363
Topic gemeld bij instanties, dat wordt brommen papoea.
pi_200849412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:18 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Ik ben 24.
Lekker aan 't werk dan en stop met zielig te doen en je te gedragen als een verwende kleuter. Je hebt je verantwoordelijkheden lees ik hierboven.
Old Tyme Hardcore!
pi_200849439
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:11 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Ben je soms bang om vakantie op te nemen? Jeetje wat is dit nou voor verhaal.
Ik heb al een jaar lang geen vakantie gekregen omdat hij vond dat ik te vaak ziek was.
pi_200849520
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:23 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Ik heb al een jaar lang geen vakantie gekregen omdat hij vond dat ik te vaak ziek was.
Doet me denken aan het volgende filmpje waarbij er tegen Richard Watterson gezegd wordt dat ie altijd vakantie heeft :')

Wakadoodle!
pi_200849524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:22 schreef Slapshot het volgende:

[..]

Lekker aan 't werk dan en stop met zielig te doen en je te gedragen als een verwende kleuter. Je hebt je verantwoordelijkheden lees ik hierboven.
Zielig?
Ik ben chronisch moe.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:28:51 #77
496301 airconditioning
pi_200849546
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:23 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Klinkt wel alsof je een mietje bent en niet voor jezelf op kan komen. Misschien vind je het daarom niet leuk om te werken
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:29:06 #78
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200849551
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:27 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Zielig?
Ik ben chronisch moe.
Dan ga je naar je dokter. Een paar weken vakantie gaan dat ook niet oplossen.
pi_200849781
Nou mooi toch, elke dag 2 uur minder werken dan je moet werken, beetje ziek melden (tv kijken) met regelmaat, een werkgever die niet zonder je kan. Ik zou gaan onderhandelen over het salaris als ik jou was, zit vast ook wel wat meer in bij dat nieuwe contract.
pi_200849937
hoeveel vakantiedagen heb je opgebouwd? Wat staat er op je loonstrook of in je HR-dossier?
Heb je wel vakantiegeld uitbetaald gehad?
dag
pi_200850125
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:46 schreef Peter het volgende:
hoeveel vakantiedagen heb je opgebouwd? Wat staat er op je loonstrook of in je HR-dossier?
Heb je wel vakantiegeld uitbetaald gehad?
Op mijn loonstrook staat bij vakantie dagen 249 in uren.
pi_200850152
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:39 schreef Phoenyx-God het volgende:
Nou mooi toch, elke dag 2 uur minder werken dan je moet werken, beetje ziek melden (tv kijken) met regelmaat, een werkgever die niet zonder je kan. Ik zou gaan onderhandelen over het salaris als ik jou was, zit vast ook wel wat meer in bij dat nieuwe contract.
Zat wel te denken 6/7 euro per uur extra te vragen. Wat gebeurt er als hij weigert?
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:59:44 #83
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:07:43 #84
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200850359
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:18 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Ik ben 24.
24 jaar oud en dan al chronisch moe? Wat is dat voor baan dan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:08:38 #85
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200850374
TS is wereldvreemd en heeft een brede rug :')

Wat voor werk doe je, en hoe ben je geschoold TS?
Dum de dum
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:12:45 #86
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200850434
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:49 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Dat is wel een idee ja. Misschien iets corona gerelateerd? Dan is de kans groot dat je er snel word uitgegooid.
Hoe bedoel je, iets corona gerelateerd? Jij wil roepen dat je corona hebt terwijl je dat niet hebt zodat je alsnog wordt ontslagen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_200850459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, iets corona gerelateerd?
Vaccinaties zetten bijvoorbeeld. Dat word nu minder.
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:14:49 #88
16180 crew  CoolGuy
pi_200850467
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:14 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Vaccinaties zetten bijvoorbeeld. Dat word nu minder.
Ik snap je niet. Je wil mensen spuiten in hun arm gaan jagen?
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:16:48 #89
16180 crew  CoolGuy
pi_200850505
Begrijp ik nou goed dat je de tijd hebt gehad om ander werk te zoeken, dát heb je niet gedaan omdat je dat niet in je vrije tijd wil doen, maar tijdens je huidige werk 8)7 maar hij heeft het toch verlengd en jij wil zelf geen ontslag nemen want geen WW, dus wil je je laten ontslaan zodat je dan een aantal maanden kunt gaan reizen terwijl je daar geen vakantiedagen voor hebt, zodat je je eigen spaargeld niet voor hoeft aan te wenden?

Begrijp ik het zo een beetje goed?
pi_200850557
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:08 schreef Fe2O3 het volgende:
TS is wereldvreemd en heeft een brede rug :')

Wat voor werk doe je, en hoe ben je geschoold TS?
Hbo. Ik verdien nu zo een 17 euro per uur.
pi_200850561
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:07 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En maar 6 uur werken per dag
No bitch to me
pi_200850577
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik snap je niet. Je wil mensen spuiten in hun arm gaan jagen?
Ja als tijdelijke baan met wat meer flexibiliteit qua uren.
pi_200850588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:16 schreef CoolGuy het volgende:
Begrijp ik nou goed dat je de tijd hebt gehad om ander werk te zoeken, dát heb je niet gedaan omdat je dat niet in je vrije tijd wil doen, maar tijdens je huidige werk 8)7 maar hij heeft het toch verlengd en jij wil zelf geen ontslag nemen want geen WW, dus wil je je laten ontslaan zodat je dan een aantal maanden kunt gaan reizen terwijl je daar geen vakantiedagen voor hebt, zodat je je eigen spaargeld niet voor hoeft aan te wenden?

Begrijp ik het zo een beetje goed?
Ik heb 249 vakantie uren openstaan. Ik mag ze alleen niet opnemen omdat ik vaak ziek was.
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:22:10 #94
16180 crew  CoolGuy
pi_200850610
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:21 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Ik heb 249 vakantie uren openstaan. Ik mag ze alleen niet opnemen omdat ik vaak ziek was.
Ja, maar was je echt ziek of was je ziek met als doel te bewerkstelligen dat je contract niet zou worden verlengd, maw, je fakete dat je ziek was?
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:23:21 #95
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_200850630
quote:

[..]

De geregistreerde uren dat je ziek was mogen wettelijk gezien niet van de vakantie-uren af worden getrokken. Obviously.
pi_200850648
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar was je echt ziek of was je ziek met als doel te bewerkstelligen dat je contract niet zou worden verlengd, maw, je fakete dat je ziek was?
Ik was echt ziek. Oververmoeid van het werk. Daarnaast nog een kind die mij soms nachten wakker houdt en dan 40 u werken zonder uitzicht op vakantie.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:24:30 #97
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_200850658
Wat voor werk doe je, TS?

overigens adviseer ik je, net zoals anderen: vind een andere geschikte baan vanuit je huidige, en neem vóór je vertrekt al je vakantie-uren op. Daar heb je gewoon recht op.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:25:10 #98
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_200850670
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:23 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Ik was echt ziek. Oververmoeid van het werk. Daarnaast nog een kind die mij soms nachten wakker houdt en dan 40 u werken zonder uitzicht op vakantie.
Ja, herkenbaar. Ik heb zelf ook bij een stel slavendrijvers gewerkt. Toen ik vertrok waren ze niet zo happy.
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:25:27 #99
16180 crew  CoolGuy
pi_200850673
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:23 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Dus waar zoek je nu naar dan? Manieren om ontslagen te worden zodat je WW krijgt zodat je niet zelf ontslag hoeft te nemen omdat je dan geen WW krijgt?
pi_200850687
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:45 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

WW is er voor mensen die ontslagen worden buiten hun schuld om, niet voor mensen die geen zin meer hebben om te werken of iets anders willen. op elke andere manier WW gebruiken, zoals jij het wil door ontslagen te worden omdat je geen zin meer hebt om voor deze baas te werken, is misbruik maken van de regeling.
pi_200850689
Herkenbaar zo heb ik ook weleens contractverlenging gekregen en zelfs een vast dienstverband terwijl het bedrijf en het werk me tegenstond. Maar ik doe altijd zo goed mogelijk m'n werk, altijd op tijd etc.

Uiteindelijk gewoon zelf ontslag genomen zonder nieuw werk. Het was gewoon een slecht bedrijf. Het is wel zuur om spaarcentjes op te eten terwijl ik al vele jaren ww rechten heb maargoed. Die ww rechten zijn misschien in de toekomst nog eens nodig.

Enige tip is aansturen op een vaststellingsovereenkomst. Wat helpt is wat dingen vinden van het bedrijf die niet wettelijk verboden zijn. Dan zeggen dat je daar problemen mee hebt. Dan willen ze wel meewerken. Heb dat zelf niet gedaan. De energie niet waard. Maar wel zonde van de centen maja.
pi_200850765
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:25 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

WW is er voor mensen die ontslagen worden buiten hun schuld om, niet voor mensen die geen zin meer hebben om te werken of iets anders willen. op elke andere manier WW gebruiken, zoals jij het wil door ontslagen te worden omdat je geen zin meer hebt om voor deze baas te werken, is misbruik maken van de regeling.
Het heeft niks te maken met geen zin. Ik ben chronisch moe en mijn werkgever wilt niet mij minder uren geven of vakantie. Ik dacht dat als mijn contract niet verlengd werd ik even wat rust kon nemen zonder gedwongen de ziektewet in te gaan.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:29:42 #103
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_200850770
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:26 schreef tstile het volgende:
Herkenbaar zo heb ik ook weleens contractverlenging gekregen en zelfs een vast dienstverband terwijl het bedrijf en het werk me tegenstond. Maar ik doe altijd zo goed mogelijk m'n werk, altijd op tijd etc.

Uiteindelijk gewoon zelf ontslag genomen zonder nieuw werk. Het was gewoon een slecht bedrijf. Het is wel zuur om spaarcentjes op te eten terwijl ik al vele jaren ww rechten heb maargoed. Die ww rechten zijn misschien in de toekomst nog eens nodig.

Enige tip is aansturen op een vaststellingsovereenkomst. Wat helpt is wat dingen vinden van het bedrijf die niet wettelijk verboden zijn. Dan zeggen dat je daar problemen mee hebt. Dan willen ze wel meewerken. Heb dat zelf niet gedaan. De energie niet waard. Maar wel zonde van de centen maja.
Wat bedoel je?
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:32:16 #104
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_200850827
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:29 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Het heeft niks te maken met geen zin. Ik ben chronisch moe en mijn werkgever wilt niet mij minder uren geven of vakantie. Ik dacht dat als mijn contract niet verlengd werd ik even wat rust kon nemen zonder gedwongen de ziektewet in te gaan.
Ehm, als het echt zo erg is als je beweert.... dan is het gewoon een zuivere burn-out. En dat is ook niet zo vreemd als je daadwerkelijk zo hard werkt, een kind hebt die je wakker krijst en nooit vakantie hebt. Burn-outgerelateerde klachten hoeven niet perse afkomstig te zijn van je werk.

Als je niet happy bent met je baan, zoek dan wat anders. En neem al je vakantiedagen op vlak voor je vertrek. Mogen ze niet weigeren. Tenzij het bedrijf in gevaar komt. Zoek maar op.
pi_200850866
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:24 schreef Scooteraar het volgende:

overigens adviseer ik je, net zoals anderen: vind een andere geschikte baan vanuit je huidige, en neem vóór je vertrekt al je vakantie-uren op. Daar heb je gewoon recht op.
Ja dat ben ik ook zeker van plan.
pi_200850887
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:32 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Ehm, als het echt zo erg is als je beweert.... dan is het gewoon een zuivere burn-out. En dat is ook niet zo vreemd als je daadwerkelijk zo hard werkt, een kind hebt die je wakker krijst en nooit vakantie hebt. Burn-outgerelateerde klachten hoeven niet perse afkomstig te zijn van je werk.

Als je niet happy bent met je baan, zoek dan wat anders. En neem al je vakantiedagen op vlak voor je vertrek. Mogen ze niet weigeren. Tenzij het bedrijf in gevaar komt. Zoek maar op.
Ik denk niet dat dit bedrijf ooit in gevaar komt financieel :’)
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:35:19 #107
408813 crew  trein2000
pi_200850888
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:24 schreef Scooteraar het volgende:

Oh ja? Bron? Het overdragen van werk kan heel goed een dringend bedrijfsbelang zijn.
zie email 27 oktober
pi_200850911
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:29 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Bijv. als ze de wet overtreden. Een bedrijf is graag mensen kwijt die zich bewust zijn van alles wat er niet in de haak is.
pi_200850994
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:26 schreef tstile het volgende:

Gewoon ontslag nemen durf ik niet. Ik heb een kind en dat maakt de situatie moeilijker. Ik ben beperkt met het zoeken van werk omdat ik geen avond en nachtdiensten kan draaien.
pi_200851119
Je kunt dus 31+ dagen vrij nemen. Dat is 6 weken.
Je baas mag je vakantie niet zomaar weigeren. Vraag het schriftelijk aan en als hij niet binnen 2 weken met een goede reden weigert, heb je wettelijk een goedgekeurde vakantie.

Als hij een uitzendkracht in kan huren voor jouw werk, is dat dus een optie die hij moet nemen. En dat er iemand ingewerkt moet worden.. tja, hoe wil hij jou anders vakantie gunnen?

Heb je al eens met je arbo-arts gesproken? Ben je vakbondslid?
dag
pi_200851250
Chronisch vermoeid en dan een paar maanden willen gaan reizen. Juist ja
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:47:28 #112
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_200851252
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oh ja? Bron? Het overdragen van werk kan heel goed een dringend bedrijfsbelang zijn.
Hmm, lastig. Zo kunnen ze je natuurlijk eeuwig aan het lijntje houden als ze geen vacature uitzetten.
pi_200851286
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:38 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Gewoon ontslag nemen durf ik niet. Ik heb een kind en dat maakt de situatie moeilijker. Ik ben beperkt met het zoeken van werk omdat ik geen avond en nachtdiensten kan draaien.
Als je geen spaargeld of heel duur koophuis hebt dan kan je prima ontslag nemen. Er is altijd nog bijstand. Ze laten je niet kreperen.

Sinds corona lijkt me dat je 90% van het sollicitatieproces via online en videobellen kan doen?

Evt vragen om minder contracturen?

Iedere baan heeft wel z'n nadelen natuurlijk. Zelfs hele dagen vrij zijn heeft nadelen. Maar als het je echt tegenstaat dan is het niet handig om ongelukkig te leven.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:51:26 #114
408813 crew  trein2000
pi_200851360
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:47 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Hmm, lastig. Zo kunnen ze je natuurlijk eeuwig aan het lijntje houden als ze geen vacature uitzetten.
Euhm nee? Je dient gewoon je ontslag in (of verlengt je contract niet). Het gaat om die vakantie dagen.

De slavernij is al even afgeschaft :D
zie email 27 oktober
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:59:15 #115
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_200851519
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Euhm nee? Je dient gewoon je ontslag in (of verlengt je contract niet). Het gaat om die vakantie dagen.

De slavernij is al even afgeschaft :D
Maar die dagen moet je toch kunnen opnemen? Je hebt er uiteindelijk toch recht op, dus dan moeten de belangen van dat bedrijf wel èrg zwaarwegend zijn. :P
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:01:57 #116
408813 crew  trein2000
pi_200851569
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:59 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Maar die dagen moet je toch kunnen opnemen? Je hebt er uiteindelijk toch recht op, dus dan moeten de belangen van dat bedrijf wel èrg zwaarwegend zijn. :P
Valt wel mee.

Je kunt ze ook laten uitbetalen he?
zie email 27 oktober
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:08:11 #117
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_200851714
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Valt wel mee.

Met 50% belasting er overheen...? Zou jij het pikken? ;)
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:10:05 #118
408813 crew  trein2000
pi_200851765
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:08 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Met 50% belasting er overheen...? Zou jij het pikken? ;)
Oh ja hoor, ik weet namelijk hoe het systeem werkt.
zie email 27 oktober
pi_200851790
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Valt wel mee.

De wettelijke dagen mag je niet uitbetalen, en je moet de gelegenheid krijgen om minimaal 2 weken achtereenvolgend op te nemen
dag
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:11:28 #120
408813 crew  trein2000
pi_200851800
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:10 schreef Peter het volgende:

[..]

De wettelijke dagen mag je niet uitbetalen, en je moet de gelegenheid krijgen om minimaal 2 weken achtereenvolgend op te nemen
Wel bij einde dienstverband ;)
zie email 27 oktober
pi_200852008
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wel bij einde dienstverband ;)
Ja, maar dat wil de werkgever dus niet faciliteren op dit moment..
dag
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:22:52 #122
408813 crew  trein2000
pi_200852072
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Ja, maar dat wil de werkgever dus niet faciliteren op dit moment..
Je kunt een contract niet eenzijdig verlengen. De slavernij is al even afgeschaft. TS kan gewoon weg. Alle komt hij dan niet in aanmerking voor WW.
zie email 27 oktober
pi_200852340
TS, je kunt ook zelf opzeggen voor over 2 maanden en dan de laatste 6 weken vakantieverlof op nemen.. Zou dat werken?
dag
pi_200852442
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je kunt een contract niet eenzijdig verlengen. De slavernij is al even afgeschaft. TS kan gewoon weg. Alle komt hij dan niet in aanmerking voor WW.
Uitstekende oplossing.
pi_200852572
Je kan ook rustig een baan zoeken over langere periode. Als je werkgever weet dat je weg wil zal hij niet raar opkijken als je in de pauze met een recruiter staat te telefoneren.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:46:30 #126
408813 crew  trein2000
pi_200852577
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Uitstekende oplossing.
Een andere baan zoeken? Ja. Inderdaad.
zie email 27 oktober
pi_200852592
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een andere baan zoeken? Ja. Inderdaad.
En dat dan niet op kosten van de belastingbetaler.
pi_200852835
quote:
De ww-uitkering is gemaximeerd, dus 'veel salaris' zorgt er op geen enkele manier voor dat een ww-uitkering hoog wordt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:45:31 #129
152789 karr-1
pi_200853902
quote:

[..]

Dat is iets meer dan 6 weken vakantie, nog steeds geen maanden waar je mee loopt te schermen.
pi_200853948
TS ben je al eens bij een huisarts geweest met je klachten? Die zal je hoogstwaarschijnlijk GEEN diagnose burnout geven, want daar brandt hij/zij z'n vingers niet aan, dat moet een arboarts doen. Maar die kan wel aangeven of je klachten idd duiden op een burnout en doorverwijzen naar de bedrijfsarts van je werkgever. Die zal dan verder kijken wat er aan de hand is, hoe veel uren/week inzetbaar je bent etc.
Let wel, dat is ook niet een geval dat je maanden zorgeloos thuis kunt gaan zitten zonder iets te hoeven te doen. Jij en je werkgever zijn wettelijk verplicht mee te werken aan re-integratie obv plan van de arboarts.
Overigens weerhoud je er niets van om ander werk te zoeken als je dus ziek bent gemeld, je werkgever zal het wellicht niet heel fijn vinden, maar als het zo is dat je ziek word van je werkgever dat je gewoon in je recht staat om tijdens ziekmelding te zoeken naar ander werk. Positieve referentie zul je dan wel kunnen vergeten.

Contractverlenging kun je natuurlijk gewoon domweg weigeren, zolang je nog niet in de nieuwe contract periode zit. Anders heb je de verlenging stilzwijgend geaccepteerd. Als je weigert, heb je dus alleen geen recht op WW. Maar zoals al eerder aangegeven, je kunt wel vakantie nemen maar maanden weg is gewoon geen optie. Je moet solliciteren en dat ook doorgeven en beschikbaar zijn voor werk en evt. werkcoach van het UWV.
Heb je overigens wel een bevestiging dat er voor 9 maanden verlengd is gehad of niet?

WW is ook geen vetpot en uitkeringsduur is ook beperkt, je geeft aan dat je al eerder met UWV te maken hebt gehad, dus hoe lang heb je op dit moment recht op WW stel dat je werkloos word.

Vakantie aanvraag mag je werkgever alleen weigeren bij zwaarwegend bedrijfsbelang, dat kan ik me niet voorstellen dat dat hier van toepassing is. Vakantieuren inleveren wegens ziekte mag alleen als er iets over is afgesproken in je CAO/contract/etc en dan alleen bovenwettelijke uren. Gezien je urensaldo zal dat niet het geval zijn, gok. Dus dien een verlof aanvraag in en je werkgever dient binnen 2 weken hierop te reageren.
pi_200854558
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:27 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Zielig?
Ik ben chronisch moe.
Stel je niet aan. Aan 't werk jij...
Old Tyme Hardcore!
pi_200855231
Je kan werkgever natuurlijk soort van 'dreigen'. Je geeft me nu 3 weken vakantie of ik stop per einde van huidig contract. En dat bijvoorbeeld 1 a 2 weken voor einde contract doen.
Daarnaast natuurlijk geen handtekening zetten.

Geen idee of werkgever je gaat geloven en je moet wel bereid zijn door te zetten.
Vervolgens heb je nog wel 6 weken aan dagen die worden uitbetaald + beetje vakantiegeld.
Eerst denken, dan typen
pi_200855274
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:05 schreef Banaanvragen het volgende:
Ben jij echt zo'n klaploper?

Je werkgever weet dondersgoed wat hij aan het doen is en waar jij op aan stuurt, hij gunt je die WW niet (en terecht) , die positieve referentie ga je ook niet krijgen over 9 maanden. binnenkort mag je op het matje komen over de gemiste uren en vanaf dan worden ze ingehouden op je salaris, of erger... Verwijtbaar werkeloos, ontslag op staande voet, als je uren blijft missen en geen recht op uitkering.

Dus doe gewoon je werk waar je voor bent aangenomen, voor de uren waar je voor bent aangenomen en ga op zoek naar ander werk wat je wel bevalt.
Waarom verlengt zo’n werkgever eigenlijk? Dat is 9 maand extra kosten, toch raar?
pi_200855483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 00:41 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Waarom verlengt zo’n werkgever eigenlijk? Dat is 9 maand extra kosten, toch raar?
Denk je dat die werkgever nu in 9 maanden geen harde exit kan preppen?
pi_200855495
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 22:47 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
TS ben je al eens bij een huisarts geweest met je klachten? Die zal je hoogstwaarschijnlijk GEEN diagnose burnout geven, want daar brandt hij/zij z'n vingers niet aan, dat moet een arboarts doen. Maar die kan wel aangeven of je klachten idd duiden op een burnout en doorverwijzen naar de bedrijfsarts van je werkgever. Die zal dan verder kijken wat er aan de hand is, hoe veel uren/week inzetbaar je bent etc.
Let wel, dat is ook niet een geval dat je maanden zorgeloos thuis kunt gaan zitten zonder iets te hoeven te doen. Jij en je werkgever zijn wettelijk verplicht mee te werken aan re-integratie obv plan van de arboarts.
Overigens weerhoud je er niets van om ander werk te zoeken als je dus ziek bent gemeld, je werkgever zal het wellicht niet heel fijn vinden, maar als het zo is dat je ziek word van je werkgever dat je gewoon in je recht staat om tijdens ziekmelding te zoeken naar ander werk. Positieve referentie zul je dan wel kunnen vergeten.

Contractverlenging kun je natuurlijk gewoon domweg weigeren, zolang je nog niet in de nieuwe contract periode zit. Anders heb je de verlenging stilzwijgend geaccepteerd. Als je weigert, heb je dus alleen geen recht op WW. Maar zoals al eerder aangegeven, je kunt wel vakantie nemen maar maanden weg is gewoon geen optie. Je moet solliciteren en dat ook doorgeven en beschikbaar zijn voor werk en evt. werkcoach van het UWV.
Heb je overigens wel een bevestiging dat er voor 9 maanden verlengd is gehad of niet?

WW is ook geen vetpot en uitkeringsduur is ook beperkt, je geeft aan dat je al eerder met UWV te maken hebt gehad, dus hoe lang heb je op dit moment recht op WW stel dat je werkloos word.

Vakantie aanvraag mag je werkgever alleen weigeren bij zwaarwegend bedrijfsbelang, dat kan ik me niet voorstellen dat dat hier van toepassing is. Vakantieuren inleveren wegens ziekte mag alleen als er iets over is afgesproken in je CAO/contract/etc en dan alleen bovenwettelijke uren. Gezien je urensaldo zal dat niet het geval zijn, gok. Dus dien een verlof aanvraag in en je werkgever dient binnen 2 weken hierop te reageren.
Hoezo geeft een huisarts geen diagnose burn out? Als hij dat niet doet bij voldoende indicatie is het een knap beroerde huisarts.

Dat hij zich niet zal uitlaten over je reïntegratie, dat klopt wel.
pi_200855583
Moet jij niet tekenen voor een contract verlenging? Dat kan toch niet stilzwijgend?

Ik heb bij m'n laatste werkgever gewoon niet getekend, ww aangevraagd (en gekregen), vervolgens overgestapt naar een andere baan.
M'n oude werkgever stond perplex en verwees me naar de studieschuld, hun investering in mij. Ik stuurde het door naar m'n nieuwe werkgever die het netjes voor me betaald heeft.

Nou praat ik makkelijk, maar het heeft maanden geduurd voordat ik m'n nieuwe baan vond. Zoveel frustraties die ik bij de vorige baan had was niet normaal. Ik ging naar werk en deed steeds minder. M'n motivatie was helemaal op. Sterker nog, ik werd depressief. M'n nieuwe werkgever nam me niet aan op basis van referentie, want ik stond niet meer zo goed bij de vorige haha. Ik heb het te danken aan m'n toenmalige collega die als eerst de overstap maakte naar het nieuwe bedrijf. Die zag in dat het niet aan mij of aan mijn collega lag. Het management was gewoon kut en een goede werkgever prikt daar wel doorheen.

Maak gebruik van je netwerken. Dan ben je niet afhankelijk van een 'goed woordje' van je werkgever.
pi_200855918
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 01:20 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hoezo geeft een huisarts geen diagnose burn out? Als hij dat niet doet bij voldoende indicatie is het een knap beroerde huisarts.

Als de oorzaak werkgerelateerd is lijkt, is een verwijzing naar de bedrijfsarts voor diagnose niet heel vreemd, toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200856353
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:29 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

je bent niet chronisch moe, je bent een lui varken welke geld wil vangen van de overheid en wil reizen en leuke dingen wil doen terwijl je WW trekt

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2021 07:47:14 ]
pi_200856430
quote:

[..]

Omdat dat taak en verantwoordelijkheid
is van de bedrijfsarts als klachten werkgerelateerd zijn. Huisarts zal echt wel aangeven wat je mankeert, maar het gaat om het officiële stukje.
pi_200856606
quote:

[..]

Ja
pi_200856622
quote:

[..]

Burnout is geen medische indicatie.
pi_200856669
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 01:34 schreef Sander_Darkweb het volgende:
Moet jij niet tekenen voor een contract verlenging? Dat kan toch niet stilzwijgend?
Kan stilzwijgend.
Als je tijdelijk contract verloopt en je in dienst blijft heb je automatisch een contract voor onbepaalde tijd.

Normaal is het voor de werknemer ook geen probleem dat het contract verlengd wordt.
Maar in dit geval was er de hoop dat de werknemer ontslagen zou worden, zodat een uitkering aangevraagd kon worden.
Vrij uitzonderlijk.
Als de werkgever het contract niet wil verlengen moet hij dat bovendien enkele weken voor beëindigen van het contract melden. Anders wordt het contract alsnog automatisch verlengd.
pi_200856694
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 00:41 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Personeelstekort wellicht.
pi_200856992
Chronische vermoeidheid moet je niet onderschatten dat is echt geen aanstelleritus
pi_200857072
Ik word enigszins agressief van deze ts. Ongelukkig zijn op het werk, te beroerd zijn om te solliciteren en vervolgens gaan bedelen om ww. Kansloze bende dit.
pi_200857136
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 08:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Een aanpassingsstoornis - of hoe het ook heet is DSM 5 - wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 08:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kan stilzwijgend.
Als je tijdelijk contract verloopt en je in dienst blijft heb je automatisch een contract voor onbepaalde tijd.

Ja, stilzwijgend, maar dan moeten beide partijen wel instemmen. Expliciet of impliciet, door aan het werk te blijven en toegelaten te worden. Je hebt niet automatisch onbepaalde tijd; de duur hangt af van de keten ervoor.

quote:
Als de werkgever het contract niet wil verlengen moet hij dat bovendien enkele weken voor beëindigen van het contract melden. Anders wordt het contract alsnog automatisch verlengd.
Niet waar. Het uitblijven van een aanzegging heeft geen invloed op de einddatum; het contract eindigt gewoon van rechtswege.
pi_200857205
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 03:37 schreef baskick het volgende:

[..]

Als de oorzaak werkgerelateerd is lijkt, is een verwijzing naar de bedrijfsarts voor diagnose niet heel vreemd, toch?
Een huisarts zal gerust de diagnose stellen. Dat is geen probleem. Hij kan alleen vervolgens niet zaken met je werkgever regelen. Hij kan gerust behandelplannen etc voorstellen.

Bij heel veel van dit soort zaken werken huis- en bedrijfsarts gewoon naast elkaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 07:59 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Omdat dat taak en verantwoordelijkheid
is van de bedrijfsarts als klachten werkgerelateerd zijn. Huisarts zal echt wel aangeven wat je mankeert, maar het gaat om het officiële stukje.
Het stellen van de diagnose is ook de taak van de huisarts. Uit ervaring kan ik je zeggen dat hij het ook gewoon zal doen. Wat de huisarts niet zal zeggen is dat je niet kan, of hoeft te, werken. Daar zit net het stukje taak en verantwoordelijkheid scheiding.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 08:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is voor een huisarts niet relevant of iets medisch objectiveerbaar is om je te behandelen. Dat is een probleem voor de bedrijfsarts.
pi_200857507
TS, zoek een andere baan. Vervolgens zeg je je oude baan op en mag je al je vakantiedagen opnemen.
Dan heb je ~6.5 week betaald vrij tussen je oude en nieuwe baan.
Dat is misschien ook fijner terug komen van vakantie wanneer je uitzicht hebt op iets nieuws in plaats van stress omdat je nog geen nieuw werk hebt.
pi_200857586
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 09:30 schreef xjust_mii het volgende:
TS, zoek een andere baan. Vervolgens zeg je je oude baan op en mag je al je vakantiedagen opnemen.
Dan heb je ~6.5 week betaald vrij tussen je oude en nieuwe baan.
Dat is misschien ook fijner terug komen van vakantie wanneer je uitzicht hebt op iets nieuws in plaats van stress omdat je nog geen nieuw werk hebt.
Voor zover ik weet heb je het recht al je vakantiedagen uit te laten betalen, maar niet een absoluut recht om alles op te nemen. Zeg maar dit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

pi_200857601
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 09:12 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Een huisarts zal gerust de diagnose stellen. Dat is geen probleem. Hij kan alleen vervolgens niet zaken met je werkgever regelen. Hij kan gerust behandelplannen etc voorstellen.

Bij heel veel van dit soort zaken werken huis- en bedrijfsarts gewoon naast elkaar.
[..]

Het stellen van de diagnose is ook de taak van de huisarts. Uit ervaring kan ik je zeggen dat hij het ook gewoon zal doen. Wat de huisarts niet zal zeggen is dat je niet kan, of hoeft te, werken. Daar zit net het stukje taak en verantwoordelijkheid scheiding.
[..]

Het is voor een huisarts niet relevant of iets medisch objectiveerbaar is om je te behandelen. Dat is een probleem voor de bedrijfsarts.
Uit ervaring kan ik je zeggen dat er ook huisartsen zijn die zeggen 'dat het klinkt als...' maar de formele diagnose aan de bedrijfsarts laten.
pi_200857696
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 09:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Voor zover ik weet heb je het recht al je vakantiedagen uit te laten betalen, maar niet een absoluut recht om alles op te nemen. Zeg maar dit:
[..]

ah, ik zie nu inderdaad dat de werkgever hier niet toe verplicht is maar je het samen kan overeenkomen. Ik heb dit namelijk persoonlijk gehad in mei dit jaar en HR gaf bij mij aan dat de keuze volledig bij mij ligt wat ik wil doen.

Maar mocht TS haar werkgever ook dit weigeren en haar vakantiedagen uitbetalen, dan heeft TS wel recht op onbetaald verlof bij haar nieuwe werkgever voor haar wettelijke vakantiedagen (bron). Ze kan dan het uitbetaalde vakantiegeld gebruiken voor een (kleinere) reis.
pi_200857790
Als dit geen trol is, dan is het het gedaan met dit land.
pi_200858067
Dus:
- TS wil een uitkering maar wil niet voldoen aan de voorwaarden voor de uitkering?
- TS wil een nieuwe baan maar wil die alleen zoeken onder werktijd? En dan alleen werk waarbij de kans groot is dat ze snel ontslagen wordt?
- TS wil op vakantie maar wil geen moeite doen om de opgebouwde vakantie-uren op te nemen?
- TS wil ziek zijn maar niet naar de dokter gaan?

Als TS geen trol is heeft die een schop onder de kont nodig. Wat een enorme passiviteit.

Gemakkelijkste oplossing: ga naar de dokter en onderzoek of iets aan de hand is. Mogelijk kom je in de ziektewet, kun je geld vangen zonder er iets voor te doen en heb je alle tijd om een nieuwe baan te zoeken. Maar dat zal TS ook wel niet willen.
pi_200858164
quote:
4s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 09:49 schreef fotostarter het volgende:
laten we hier maar vanuit gaan, want dit is kansloos
pi_200858288
- Doe even normaal -

[ Bericht 96% gewijzigd door CoolGuy op 11-08-2021 10:38:40 ]
  woensdag 11 augustus 2021 @ 10:23:52 #156
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_200858314
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:07 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Moederschap.
Dat is de overtreffende trap van moe. Moe, moeier, moeder. :+
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_200858354
quote:
10s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 10:23 schreef Elpis het volgende:

[..]

Moederschap.
Dat is de overtreffende trap van moe. Moe, moeier, moeder. :+
en het gevecht om alimentatie van haar ex van het kind wat hij nooit erkend heeft en wss niet van hem is
pi_200858639
quote:

Als je daar weg wil dan zeg je dat je niet wil verlengen en blijf je na je contract weg.
De werkgever kan je niet dwingen te verlengen en kan het je ook niet kwalijk nemen als je niet bij hem wil werken.

Dat je bij hem weg gaat mag ook geen reden zijn voor een slechte referentie, slecht functioneren wel.

Als je WW aanvraagt dan is de kans klein dat het UWV er achter komt dat de keuze om niet te verlengen van jou was.
Misschien dat ze als steekproef de werkgever bellen of als jij naar waarheid antwoord waarom het contract niet verlengd is.

Op vakantie gaan is lastiger.
Je moet actief naar werk zoeken en beschikbaar zijn voor het UWV.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_200858884
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 10:46 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Als je daar weg wil dan zeg je dat je niet wil verlengen en blijf je na je contract weg.
De werkgever kan je niet dwingen te verlengen en kan het je ook niet kwalijk nemen als je niet bij hem wil werken.

Dat je bij hem weg gaat mag ook geen reden zijn voor een slechte referentie, slecht functioneren wel.

Als je WW aanvraagt dan is de kans klein dat het UWV er achter komt dat de keuze om niet te verlengen van jou was.
Misschien dat ze als steekproef de werkgever bellen of als jij naar waarheid antwoord waarom het contract niet verlengd is.

Moet een werkgever niet altijd aan het UWV melden hoe het dienstverband gestopt is?
pi_200858966
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 11:01 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Moet een werkgever niet altijd aan het UWV melden hoe het dienstverband gestopt is?
In dit geval van rechtswege doordat de overeengekomen einddatum is bereikt.
pi_200859271
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 11:07 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

In dit geval van rechtswege doordat de overeengekomen einddatum is bereikt.
Ja, maar ik meende dus dat een werkgever dat moest doorgeven, inclusief reden waarom van rechtswege
pi_200859369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 11:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ja, maar ik meende dus dat een werkgever dat moest doorgeven, inclusief reden waarom van rechtswege
De reden van rechtswege is dat dit zo is overeengekomen bij het aangaan van het contract.
Dat er stilzwijgend verlengd wordt is misschien gebruikelijk maar niet vanzelfsprekend.
pi_200859405
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 09:04 schreef baskick het volgende:

[..]

Een aanpassingsstoornis - of hoe het ook heet is DSM 5 - wel.
[..]

In de psychiatrie is burnout geen diagnose.
Meeste patiënten worden op depressie gediagnosticeerd, anders betaalt de ziektekostenverzekering niet uit.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 11:41:43 #164
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_200859504
bovendien nogal onbeleefd om zonder communicatie hiervan uit te gaan
pi_200859683
quote:

Bedrijfsarts gaat toch over je ziekte in relatie tot je werk en niet de behandeling van je ziekte?
Ik werd door de huisarts doorverwezen naar de psycholoog, niet door de bedrijfsarts.
pi_200860385
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 08:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Personeelstekort wellicht.
Er zullen genoeg mensen zijn die mijn baan met alle plezier willen overnemen. Ik start altijd de dag rustig door eerst een uur koffie te drinken. Geen baas die constant in mijn nek loopt te hijgen en een hoog uurloon. Ik bepaal zelf hoelang ik pauze heb en krijg ook de pauzes doorbetaald. Ik ben mij ervan bewust dat ik een goede baan ben. Maar tegen de moeheid en oververmoeidheid doe ik niks.
pi_200860388
Wat is nu wijsheid? Een andere baan zoeken en ontslag nemen natuurlijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200860417
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 10:06 schreef Arth_NL het volgende:
Dus:
- TS wil een uitkering maar wil niet voldoen aan de voorwaarden voor de uitkering?
- TS wil een nieuwe baan maar wil die alleen zoeken onder werktijd? En dan alleen werk waarbij de kans groot is dat ze snel ontslagen wordt?
- TS wil op vakantie maar wil geen moeite doen om de opgebouwde vakantie-uren op te nemen?
- TS wil ziek zijn maar niet naar de dokter gaan?

Als TS geen trol is heeft die een schop onder de kont nodig. Wat een enorme passiviteit.

Gemakkelijkste oplossing: ga naar de dokter en onderzoek of iets aan de hand is. Mogelijk kom je in de ziektewet, kun je geld vangen zonder er iets voor te doen en heb je alle tijd om een nieuwe baan te zoeken. Maar dat zal TS ook wel niet willen.
Zit wel in een traject met een psycholoog.
pi_200860435
quote:

[..]

Gewoon een ordinaire klaploper dus.

Iedereen wil wel een paar maanden reizen op kosten van een ander.

Ik hoop dat het uitloopt op ontslag op staande voet ,dan heb je nergens recht op.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 11 augustus 2021 @ 12:52:25 #170
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200860497
Aaahaha wat een misgunners hier in dit topic. Grote waffel als ze je rijbewijs willen hebben, maar bij uitkeren vinden ze je allemaal een klaploper.

Niet toegeven TS, zorg dat ze dood bloeden.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200860502
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Gewoon een ordinaire klaploper dus.

Iedereen wil wel een paar maanden reizen op kosten van een ander.

Ik hoop dat het uitloopt op ontslag op staande voet ,dan heb je nergens recht op.
Ik doe gewoon mijn werk en heb een goede verhouding met mijn werkgever.
pi_200860557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:52 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Ik doe gewoon mijn werk en heb een goede verhouding met mijn werkgever.
Prima. Wat jij met je werkgever afspreekt moeten jullie samen weten. Het misbruiken van collectieve regelingen maakt je een klaploper.

Zoek gewoon ander werk en neem ontslag zoals ieder normaal mens.
pi_200860600
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Prima. Wat jij met je werkgever afspreekt moeten jullie samen weten. Het misbruiken van collectieve regelingen maakt je een klaploper.

Zoek gewoon ander werk en neem ontslag zoals ieder normaal mens.
Het is geen misbruik.
pi_200860642
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:58 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Het is geen misbruik.
Dat is het wel want het is een vangnet voor mensen die zonder eigen schuld zonder werk raken. Niet voor mensen die te belazerd zijn zelf ontslag te nemen omdat ze lekker rond willen reizen op kosten van een collectieve regeling.

Als je je werk echt zo zat bent zoek je gewoon ander werk, zoals normale mensen, en die je je ontslag in.
pi_200860656
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 10:46 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Je moet dan wel actief liegen op het aanvraagformulier. En dat heet fraude, dat wordt hier niet aangemoedigd
No bitch to me
pi_200860670
quote:

[..]

Ja.

Als mijn baan het is die me ziek maakt, dan gaat mijn ziekte niet over als ik geen andere baan zoek. Dus dan zit ik in een vicieuze cirkel die alleen maar kan eindigen in een traject bij een psycholoog.

Dat staat ook slecht op je CV, en wat je als carriere had is dan wel naar de maan.

Dus ja, ik ga een baan zoeken als ik ziek ben.

Daarom verdien ik dus ook een mooi jaarsalaris. Omdat ik betrouwbaar ben, niet het sociale vangnet opzoek, op tijd weet wanneer ik moet ophouden en iets anders kiezen, en zelf de controle over mijn leven neem, in plaats van die controle in handen van mijn werkgever of in handen van het UWV weg te geven. Ik ben geen slaaf, en zal never nooit niet slaafs gedrag vertonen. Als je je slaafs gedraagt om voordelen bij een bedrijf of instelling te krijgen, dan BEN je een slaaf.
pi_200860708
quote:

[..]

Het is geen misbruik.
Het is misbruik van jezelf en je eigenwaarde. Slaaf.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 15:00:20 #178
152789 karr-1
pi_200862059
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:46 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Er zullen genoeg mensen zijn die mijn baan met alle plezier willen overnemen. Ik start altijd de dag rustig door eerst een uur koffie te drinken. Geen baas die constant in mijn nek loopt te hijgen en een hoog uurloon. Ik bepaal zelf hoelang ik pauze heb en krijg ook de pauzes doorbetaald. Ik ben mij ervan bewust dat ik een goede baan ben. Maar tegen de moeheid en oververmoeidheid doe ik niks.
Ok definitief een trol dus, er is geen enkele baas die dit gaat accepteren van een werknemer. Urenlang koffie drinken en doorbetaalde pauze? Yeah right.....
  woensdag 11 augustus 2021 @ 15:00:58 #179
152789 karr-1
pi_200862068
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:52 schreef Fcu030 het volgende:
Aaahaha wat een misgunners hier in dit topic. Grote waffel als ze je rijbewijs willen hebben, maar bij uitkeren vinden ze je allemaal een klaploper.

Niet toegeven TS, zorg dat ze dood bloeden.
In het geval van TS is ze ook een klaploper en maakt ze misbruik van bestaande regelingen
pi_200862091
Maar TS, is het al bevestigd dat je vermoeidheid door je werk komt?
Je geeft aan dat het chronisch is, zal het dan echt voorbij zijn als je op reis bent geweest? Of zal het nieuwe werk dan ook te zwaar zijn?

Wellicht dat het beter is om naar de huisarts te gaan om te kijken wat de oorzaak is. Anders ben je ook zo moe tijdens je vakantie wat ook zonde is
pi_200862413
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:02 schreef RetepV het volgende:
Als mijn baan het is die me ziek maakt, dan gaat mijn ziekte niet over als ik geen andere baan zoek. Dus dan zit ik in een vicieuze cirkel die alleen maar kan eindigen in een traject bij een psycholoog.
Couldn't agree more!

quote:
Dat staat ook slecht op je CV, en wat je als carriere had is dan wel naar de maan.
Maar hier begrijp ik niets van :? Wie zet een traject bij een psycholoog op z'n cv? En waarom zou een traject bij een psycholoog je carrière schaden?
pi_200862529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:46 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Klink als een droombaan.
Waarom wil je dan weg?
Waarom niet gewoon een tijdje er uit en dan via reïntegratie weer aan de slag,. vermoeidheid is vervelend, maar dat los je alleen op door de oorzaak weg te nemen en te herstellen. Een nieuwe baan helpt alleen als deze baan veroorzaker is van de vermoeidheid, en dat niet is op te lossen...
pi_200862549
quote:

[..]

Het is geen misbruik.
Dat is het wel
Je wilt een uitkering zodat je lange tijd op vakantie kunt.
Uitkering is ter overbrugging naar een nieuwe baan. Je hoort ook beschikbaar te zijn voor werk en sollicitatieplicht te voldoen.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 15:52:17 #184
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200862714
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

In het geval van TS is ze ook een klaploper en maakt ze misbruik van bestaande regelingen
En terecht.
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 15:59:58 #185
16180 crew  CoolGuy
pi_200862802
MISbruik maken van iets is nooit terecht.
pi_200863541
quote:

[..]

[..]
Huisarts zal echt wel doorverwijzen naar praktijkcoordinator voor ondersteuning, medicatie voorschrijven indien nodig etc.
Dat klopt helemaal

quote:
[..]
En ik kan je ook uit eigen en ervaring uit mijn omgeving zeggen dat huisartsen vaak niet happig zijn om op de stoel van de bedrijfsarts te gaan zitten en zo in discussie meegezogen te worden. Zelf meegemaakt dat bedrijf inderdaad de conclusie van de huisarts weigerde te accepteren, zonder bedrijfsarts in te schakelen.

Anyway, hier gaan kissebissen over wat een huisarts en bedrijfsarts al dan niet doen, heeft TS weinig aan, dus ik stop verder met deze discussie want het voegt niets toe buiten wie nou gelijk denkt te hebben.
pi_200863674
quote:
Of niet: de werkgever verdient een medaille, staande ovatie en een standbeeld voor deze strategie. Ik had nog nooit gehoord van clubs die dit deden.
pi_200863803
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 11:32 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

De reden van rechtswege is dat dit zo is overeengekomen bij het aangaan van het contract.
Dat er stilzwijgend verlengd wordt is misschien gebruikelijk maar niet vanzelfsprekend.
Ik heb het over doorgeven aan het UWV. Ik weet heel goed waarom het contract eindigen zal
pi_200863838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 16:52 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

En ik kan je ook uit eigen en ervaring uit mijn omgeving zeggen dat huisartsen vaak niet happig zijn om op de stoel van de bedrijfsarts te gaan zitten en zo in discussie meegezogen te worden. Zelf meegemaakt dat bedrijf inderdaad de conclusie van de huisarts weigerde te accepteren, zonder bedrijfsarts in te schakelen.
Dat was precies wat ik zei. Maar dat geeft niets.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 11:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Bedrijfsarts gaat toch over je ziekte in relatie tot je werk en niet de behandeling van je ziekte?
Ik werd door de huisarts doorverwezen naar de psycholoog, niet door de bedrijfsarts.
De bedrijfsarts kan ook degelijk behandelingen voorschrijven. Die zijn alleen gericht op werkhervatting.

Maar verder heeft allegoedenicks gelijk. Het draagt niets bij
pi_200864745
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:01 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Je moet dan wel actief liegen op het aanvraagformulier. En dat heet fraude, dat wordt hier niet aangemoedigd
Er wordt gevraagd of het contract voortijdig is beëindigd en of de werkgever een ander contract heeft aangeboden. Bij 'ja' op een van beide vragen wordt om een toelichting gevraagd.

Als TS de tweede vraag naar waarheid beantwoord dan zal het op zijn toelichting aankomen, met 'ik had geen zin meer' zal hij er niet komen.
pi_200864859
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 18:17 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Er wordt gevraagd of het contract voortijdig is beëindigd en of de werkgever een ander contract heeft aangeboden. Bij 'ja' op een van beide vragen wordt om een toelichting gevraagd.

Als TS de tweede vraag naar waarheid beantwoord dan zal het op zijn toelichting aankomen, met 'ik had geen zin meer' zal hij er niet komen.
Er zijn maar heel weinig toelichtingen waarbij recht op WW bestaat. Als daar sprake van was had ts die wel benoemd lijkt me.
No bitch to me
pi_200865538
quote:
Reken maar dat 't gedaan is met dit land. Ik las zojuist hier ergens een verhaal over incels, black pills, red pills en meer van die ongein. We zitten met generaties opgescheept waarvan een groot deel van de mensen totale nietsnutten zijn die het liefst voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ze zijn toch zooooo bijzonder... :R
Old Tyme Hardcore!
  woensdag 11 augustus 2021 @ 22:04:25 #193
152789 karr-1
pi_200868531
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:52 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

En terecht.
Hoe is misbruik maken van iets terecht?
  woensdag 11 augustus 2021 @ 22:07:27 #194
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200868578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 22:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoe is misbruik maken van iets terecht?
In Nederland werkt dat zo. Tijd om wakker te worden vriend ;)
  woensdag 11 augustus 2021 @ 22:08:10 #195
152789 karr-1
pi_200868589
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 22:07 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Ja dat is dus geen antwoord he, maar dat had ik kunnen weten. Jammer weer....
  woensdag 11 augustus 2021 @ 23:17:47 #196
157957 mardybum
ben eigenlijk heel lief
pi_200869785
Ik heb niet alles gelezen want volgens mij ben je gewoon een troll. Maar mocht je dat niet zijn, even serieus. Toen ik 24 was, was ik doodongelukkig met mijn baan. Dus wat ga je dan doen, sparen en werken zodat je weet over een jaar kan ik zeggen mazzel ik ga reizen. En dat heb ik gedaan. Ja in mijn leven ook gebruik gemaakt van WW maar dan was het niet mijn keus. Ik denk dat je 2 opties hebt, werk zoeken waarmee je wel content mee bent of sparen en ontslag nemen.
Gamerchick
Mijn Gamertag
11-11-09 Arctic Monkeys 23-11-09 Pete Doherty
  donderdag 12 augustus 2021 @ 01:27:10 #197
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200870715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 22:08 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja dat is dus geen antwoord he, maar dat had ik kunnen weten. Jammer weer....
Jij hebt wel goede reacties man. Ik sta ervan te kijken hoe opgewekt en enthousiast ik word.
pi_200871974
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 22:07 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb je jezelf ermee.
pi_200876176
quote:

[..]

Hele topic doorgelezen.. en net mijn kaak van de grond opgeraapt..

Ik wil ook graag reizen... gratis... maar ja.. zo werkt het leven niet he..
Als je , zoals je hier meerdere keren schrijft, daadwerkelijk chronisch vermoeid bent, dan ga je ook niet reizen. Dat trek je helemaal niet .. Reizen is , buiten enorm leuk, ook enorm vermoeiend. Je doet constant nieuwe indrukken op, moet plannen en weet ik al niet meer.. En dan ook nog eens reizen met je kind ? Het verhaal wordt alsmaar ongeloofwaardiger..

Zoek een andere baan, spaar voor mooie vakantie en ga door met je leven..

Echt ik heb nog nooit zo'n onzin verhaal gelezen als het jouwe.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 18:10:14 #200
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_200879856
TS. Mijn hemel. :') :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_200883459
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 13:34 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

Hele topic doorgelezen.. en net mijn kaak van de grond opgeraapt..

Ik wil ook graag reizen... gratis... maar ja.. zo werkt het leven niet he..
Als je , zoals je hier meerdere keren schrijft, daadwerkelijk chronisch vermoeid bent, dan ga je ook niet reizen. Dat trek je helemaal niet .. Reizen is , buiten enorm leuk, ook enorm vermoeiend. Je doet constant nieuwe indrukken op, moet plannen en weet ik al niet meer.. En dan ook nog eens reizen met je kind ? Het verhaal wordt alsmaar ongeloofwaardiger..

Zoek een andere baan, spaar voor mooie vakantie en ga door met je leven..

Echt ik heb nog nooit zo'n onzin verhaal gelezen als het jouwe.
Reizen is een heel ander soort inspanning dan werken.
pi_200886557
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:33 schreef tstile het volgende:

[..]

Onzin.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:12:45 #203
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_200891965
Als je in de WW zit kan en mag je niet reizen zonder toestemming UWV. En bij het UWV zit je nog meer gevangen dan bij een werkgever. Nou succes verder met je vermoeidheid
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:21:50 #204
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_200894954
quote:
Een tik op de vingers en wijzen naar mij dat ik misbruik van het systeem maak is een beetje laag.
Als jij ontslag wil afdwingen om van het geld van de WW-uitkering te gaan reizen is het een FEIT dat je misbruik maakt van het systeem.
Wat denk je waarvoor een WW-uitkering bedoeld is? Om de tijd te overbruggen tussen twee banen als je buiten jouw schuld om zonder werk komt te zitten, niet om even lekker op reis te gaan.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_200897649
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:33 schreef tstile het volgende:

[..]
Uhm nee

Reizen is heel intensief. En als zij , zoals ze beweerd , chronisch moe is , ga je niet op die manier reizen. Been. There done that
pi_200898224
Wacht ff... dus je komt iedere dag een uur later binnen en gaat een uur eerder weg en je baas is er nog tevreden genoeg mee om je contract te verlengen? Klinkt als een aardige vent en voor jou een luizenbaan...
Facts don't care about your feelings
pi_200899507
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 18:57 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]
Uhm nee

Reizen is heel intensief. En als zij , zoals ze beweerd , chronisch moe is , ga je niet op die manier reizen. Been. There done that
Als je werkt dan wordt je beoordeeld door je baas en je klanten.

Als je reist ben je klant want je geeft geld uit. Dat is een andere soort inspanning.

En wie weet of de oorzaak van de vermoeidheid precies hetzelfde is als bij jou? Dat kunnen wij niet beoordelen.

Ben het wel eens dat op reis gaan nu niet het slimste plan is.
pi_200900202
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Wacht ff... dus je komt iedere dag een uur later binnen en gaat een uur eerder weg en je baas is er nog tevreden genoeg mee om je contract te verlengen? Klinkt als een aardige vent en voor jou een luizenbaan...
Misschien doet ze in diezelfde periode nog precies wat voor de functie staat. Dan is de baas terecht tevreden en zou ze ook gewoon minder hard kunnen gaan werken.
pi_200900447
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 21:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Misschien doet ze in diezelfde periode nog precies wat voor de functie staat. Dan is de baas terecht tevreden en zou ze ook gewoon minder hard kunnen gaan werken.
Ja, of misschien niet en is die baas ernstig invalide en mentaal beperkt waardoor hij niet goed kan inschatten hoeveel uur zijn personeel werkt en maakt ze er misbruik van.
Facts don't care about your feelings
pi_200905200
quote:

[..]
Thuis wil ik ontspannen.
Klaploper. Ga je schamen!
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_200906029
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 20:23 schreef tstile het volgende:

[..]
Als je werkt dan wordt je beoordeeld door je baas en je klanten.

Als je reist ben je klant want je geeft geld uit. Dat is een andere soort inspanning.

En wie weet of de oorzaak van de vermoeidheid precies hetzelfde is als bij jou? Dat kunnen wij niet beoordelen.

Ben het wel eens dat op reis gaan nu niet het slimste plan is.
Heb jij wel eens een burnout gehad, of zo vreselijk moe dat ,bij wijze van spreken, je wenkbrauw optrekken al vermoeiend is ? Als je dat wel hebt ervaren dan weet je ook dat reizen niet lukt. Reizen is deels ontspannend maar het proces eromheen is echt wel intensief als je , zoals zij beweerd, zo moe bent.. Dus nee.. reizen is dan niet haalbaar
pi_200906128
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 21:29 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ja, of misschien niet en is die baas ernstig invalide en mentaal beperkt waardoor hij niet goed kan inschatten hoeveel uur zijn personeel werkt en maakt ze er misbruik van.
Ja, het verhaal rammelt nogal.
Zelf weten wanneer je werkt of naar huis gaat, onbeperkt pauze die doorbetaald wordt, geen leidinggevende die je op je nek zit, goede beloning, maar toch weg willen omdat je op kosten van de samenleving wilt gaan reizen.
Helaas ben je te waardevol voor het bedrijf, dus werkt je werkgever niet mee aan het ontslag...

Miranda klinkt als een trol.
pi_200917477
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:00 schreef hjansen82 het volgende:
Met zo'n instelling ben je erg geschikt voor een baan in de overheid.
Haten op overheid. :') TS is alles behalve geschikt voor de overheid.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_200933837
Wat is wijsheid?
Lange termijn profijt hebben. En investeren in de toekomst.

1. Als je thuis bent zoeken naar een ander baan. Even doorbijten. Maar dan heb je op de langere termijn wel profijt van.
2. Je vakantiedagen op nemen want daar heb je wel recht op. Ook al ben je ziek. Naar mijn mening heeft ziek melden en vakantiedagen niks met elkaar te maken.
3. Als je een uurtje eerder weggaat of later komt. Blijkbaar mag dat en kan dat van je werkgever. Wat doe je dan die 2 uurtjes? Die kun je inzetten om een nieuwe baan te zoeken.
Als je straks een leukere baan hebt, dan heb je ook energie en ben je niet meer vermoeid. Daar komt ook nog bij dat je vakantie kan nemen bij je nieuwe werkgever. Dus vermoeidheid weg en ontspanning erbij. Maar dan moet je wel investeren in de toekomst. Houd ook de relatie met je huidige werkgever goed, want dat is goed voor later als je een referentie nodig hebt.
4. In de tussentijd als je thuis bent en moe bent kun je proberen iets leuks te doen ipv tv kijken, waardoor je energie krijgt. En als je een leuke activiteit doet waardoor je de energie hebt dan kun je die taak integreren met iets wat minder plezierig is, dus solliciteren en zoeken naar een nieuwe baan.

Sterkte en succes!
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:58:49 #215
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_200945385
quote:
WW uitkering is vanaf maand 3 70% van je laatst verdiende loon met een vastgesteld maximum en dat is geen vetpot.
En reizen tijdens ww mag in principe niet buiten je vakantiedagen. Je moet het UWV beschouwen als je werkgever en jouw opdracht is: werk vinden.

Wat een millenial attitude zeg 🤌
Ik heb al een boek.
pi_200945511
quote:

[..]

Manmanman, daar is een ww uitkering toch niet voor bedoeld. Met een ww uitkering MOET je solliciteren. Wat denk je nou zelf, dat het gratis vakantiegeld is? :`)
pi_200945538
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:58 schreef Rio het volgende:

[..]
En reizen tijdens ww mag in principe niet buiten je vakantiedagen. Je moet het UWV beschouwen als je werkgever en jouw opdracht is: werk vinden.

Wat een millenial attitude zeg 🤌
ok, boomer :')
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_200945576
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:09 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
ok, boomer :')
Succes met reizen als ze bij het uwv random vragen om even langs te komen voor een gesprek.
pi_200947148
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:11 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Succes met reizen als ze bij het uwv random vragen om even langs te komen voor een gesprek.
Je weet dat ik niet de TS ben en dat ik alleen advies geef

Sommige moeten echt nieuwe bril kopen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:47:23 #220
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200947198
Bedoel je met reizen een fijne allinclusive naar Turkije met animatieteam voor je kind?
pi_200947208
Jongens.
Dit is een troll hè. :')
Vakman pur sang
pi_200947384
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 07:47 schreef Sway- het volgende:
Bedoel je met reizen een fijne allinclusive naar Turkije met animatieteam voor je kind?
_O-

Dat is toch geen reizen :N (maar het is niet onaannemelijk dat TS dat wel bedoelt :+ )
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:23:53 #223
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200947843
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 07:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Jongens.
Dit is een troll hè. :')
Jij denkt dat dit soort mensen niet bestaan?
pi_200949344
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:23 schreef Sway- het volgende:

[..]
Oh, zeker wel, daarom zitten er mechanismen in de we uitkering om dit soort uitvreters er uit te filteren.
pi_200949441
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:23 schreef Sway- het volgende:

[..]
Hoop het niet nee.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')