Wat dacht je van gewoon op zoek te gaan naar een geschikte vacature, daar op te solliciteren en tot die tijd blijven werken waar je nu werkt? In plaats van misbruik te maken van een vangnet, man man man.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:02 schreef Mirandaforyou het volgende:
Goedemiddag,
Mijn werkgever heeft laten weten mijn contract voor de komende 9 maanden te verlengen. Dit is echter tegen mijn zin in. Ik heb hem al eerder aangegeven dat ik mij niet gelukkig voel op het werk. In de afgelopen 3 maanden heb ik mij ook 6 keer ziek gemeld en kom ik elke dag een uur later en ga ik een uur eerder weg ( doorbetaald).
Toch heeft hij de keuze gemaakt om mijn contract te verlengen terwijl ik al meerdere keren had door laten schemeren niet door te willen werken.
Zelf ontslag nemen is geen optie omdat ik dan geen recht op de WW heb om zo rustig een baan te zoeken. Voor bijstand kom ik niet in aanmerking.
Wat is nu wijsheid? Ik zou wel graag een referentie willen dus niet op komen dagen etc is geen optie.
wel gemakkelijk, 9 maanden gratis geldquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:10 schreef TornadoDK het volgende:
Waarom heb je niet al een baan gezocht in al die uren dat je niet werkt.
Ga jij een baan zoeken als je ziek bent?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:10 schreef TornadoDK het volgende:
Waarom heb je niet al een baan gezocht in al die uren dat je niet werkt.
Er staat nergens dat die ook echt ziek was alleen ziek gemeld. Maar ik doelde meer op al die uren die ze eerder komt en weggaat betaaltquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ga jij een baan zoeken als je ziek bent?
Het lijkt me logisch dat je ziek bent als je je ziekmeldt. Anders ben je oplichter en dat is strafbaar.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:16 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Er staat nergens dat die ook echt ziek was alleen ziek gemeld. Maar ik doelde meer op al die uren die ze eerder komt en weggaat betaalt
TS denkt dat bij een weigering van een contract TS geen recht heeft op WW. Ik heb geen idee of dat zo is, maar ik zou onder geen beding ooit een arbeidscontract tekenen zonder opzegmogelijkheid.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:48 schreef ZarB het volgende:
6 ziekmeldingen in 3 maanden gaat je ook geen geen goeie referentie opleveren.
Waarom heb je niet gewoon gezegd dat je contract niet verlengd hoefde te worden? Je hoopte op ontslag ofzo? Mooi dat je werkgever dat door heeft gehad. Nu ga je er maar lekker zelf voor opdraaien.
Nee dat ben je niet. En als je de tekst leest dan wil ts gewoon ontslagen worden voor de ww.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat je ziek bent als je je ziekmeldt. Anders ben je oplichter en dat is strafbaar.
En die uren dat ze eerder weggaat werkt ze misschien thuis door?
Want het lijkt me raar om 2 uur per dag betaald verlof te krijgen.
Kleine tip, ga solliciteren en weiger de verlenging.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:02 schreef Mirandaforyou het volgende:
Goedemiddag,
Mijn werkgever heeft laten weten mijn contract voor de komende 9 maanden te verlengen. Dit is echter tegen mijn zin in. Ik heb hem al eerder aangegeven dat ik mij niet gelukkig voel op het werk. In de afgelopen 3 maanden heb ik mij ook 6 keer ziek gemeld en kom ik elke dag een uur later en ga ik een uur eerder weg ( doorbetaald).
Toch heeft hij de keuze gemaakt om mijn contract te verlengen terwijl ik al meerdere keren had door laten schemeren niet door te willen werken.
Zelf ontslag nemen is geen optie omdat ik dan geen recht op de WW heb om zo rustig een baan te zoeken. Voor bijstand kom ik niet in aanmerking.
Wat is nu wijsheid? Ik zou wel graag een referentie willen dus niet op komen dagen etc is geen optie.
Je denkt toch niet dat die werkgever bewust verlengd om iemand ww te ontzeggen. Die vindt zijn eigen portemonnee echt niet ondergeschikt aan de schatkistquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:48 schreef ZarB het volgende:
6 ziekmeldingen in 3 maanden gaat je ook geen geen goeie referentie opleveren.
Waarom heb je niet gewoon gezegd dat je contract niet verlengd hoefde te worden? Je hoopte op ontslag ofzo? Mooi dat je werkgever dat door heeft gehad. Nu ga je er maar lekker zelf voor opdraaien.
Tenzij er subsidie op TS zit wat zij niet weet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat die werkgever bewust verlengd om iemand ww te ontzeggen. Die vindt zijn eigen portemonnee echt niet ondergeschikt aan de schatkist
Dat kan, dan denkt de werkgever dus alsnog aan z'n eigenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:05 schreef halfway het volgende:
[..]
Tenzij er subsidie op TS zit wat zij niet weet.
Volgens welk artikel in het wetboek van strafrecht is dat strafbaar?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat je ziek bent als je je ziekmeldt. Anders ben je oplichter en dat is strafbaar.
En die uren dat ze eerder weggaat werkt ze misschien thuis door?
Want het lijkt me raar om 2 uur per dag betaald verlof te krijgen.
Ik ben al sinds september non stop aan het werk. Ik heb mijn werkgever gevraagd of ik vakantie mocht opnemen maar toen wees hij mij op mijn ziekmeldingen. Ik heb mijn werkgever al er op gewezen dat ik vaak te laat kom omdat ik erg moe ben en dat de werkdruk te hoog ligt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon op zoek te gaan naar een geschikte vacature, daar op te solliciteren en tot die tijd blijven werken waar je nu werkt? In plaats van misbruik te maken van een vangnet, man man man.
artikel 326quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Volgens welk artikel in het wetboek van strafrecht is dat strafbaar?
Ik heb al meerdere keren aangeven dat ik geen contract verlenging wil en dat ik graag een aantal maanden wil reizen om tot rust te komen en daarna werk zoeken. Dit is wat makkelijker met een WW uitkering dan dat ik mijn spaargeld moet gebruiken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja lastig.
Je had voortijdig kunnen zoeken naar een andere baan.
Je bent een aantal keren ziek geweest, goed, maar je had in de gehele periode van het vorige contract geen tijd om te zoeken? Klinkt ongeloofwaardig naar mijn mening.
Je kon weigeren anders zou je werkloos worden en geen recht op ww.
Vandaar mijn bovenstaande vraag.
Hij heeft aangegeven dat er nog genoeg werk is en dat iemand inwerken veel tijd kost.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:22 schreef monsterd. het volgende:
Heb je je werkgever al gevraagd waarom hij je contract heeft verlengd dan?
Ongelukkig zijn is misschien geen goede reden, maar je kan er wel ziek van worden als je in een depressie beland.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:28 schreef Ericr het volgende:
Definieer niet gelukkig. Is een tijdelijk contract zonder opzegbeding dus? Dan weet je ook waar je aan begonnen bent. Komende 9 maanden uitzingen en ruim op tijd iets zoeken waar je wel gelukkig van wordt. Heb je meer aan dan WW.
Het laten klappen d.m.v. ongeoorloofd verlof of regelmatig ziek melden ga je verliezen als het een zaak wordt. Je hebt zelf een verantwoordelijkheid om je baan te behouden. Ongelukkig zijn is geen goede reden om aan te sturen op ontslag.
Ja.. zo werkt het leven niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:25 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren aangeven dat ik geen contract verlenging wil en dat ik graag een aantal maanden wil reizen om tot rust te komen en daarna werk zoeken. Dit is wat makkelijker met een WW uitkering dan dat ik mijn spaargeld moet gebruiken.
Nu vond mijn werkgever dat ik dat even kon uitstellen omdat hij mij nog nodig heeft.
Allemachtig, ik wil ook wel een aantal maanden reizen om tot rust te komen. Helaas pindakaas, dat zit er gewoon niet in. Je komt over als een aartslui verwend kreng die graag voor dubbeltje op de eerste rang zit, ga je schamen. Van je WW geld op vakantie?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:25 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren aangeven dat ik geen contract verlenging wil en dat ik graag een aantal maanden wil reizen om tot rust te komen en daarna werk zoeken. Dit is wat makkelijker met een WW uitkering dan dat ik mijn spaargeld moet gebruiken.
Nu vond mijn werkgever dat ik dat even kon uitstellen omdat hij mij nog nodig heeft.
Ja ik zit er niet op te wachten langdurig de ziektewet in te gaan, maar misschien is dat het enige wat overblijft omdat ik nu ongelukkig ben. Dit zorgt ook voor slapeloze nachten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja.. zo werkt het leven niet.
Dan had je moeten weigeren maar jij wil WW zodat je op reis kan gaan.. mag ik even hard lachen?
En anders meld je je ziek met een burn out als het echt zo diep zit dat je er letterlijk ziek van word.
De WW is nog altijd je eigen premie die je zelf hebt opgebouwd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:33 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Allemachtig, ik wil ook wel een aantal maanden reizen om tot rust te komen. Helaas pindakaas, dat zit er gewoon niet in. Je komt over als een aartslui verwend kreng die graag voor dubbeltje op de eerste rang zit, ga je schamen. Van je WW geld op vakantie?
Hoe oud ben je?
Is dit een troll ofzo?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:25 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Dat soort zaken doe ik liever tijdens werktijd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Niet om je te plagen… maar als je hier kan reageren kan je die tijd ook besteden om ander werk te vinden.
Maar waar je alleen recht op hebt als je buiten je schuld om werkloos bent, anders moedig je misbruik aan en moet de premie omhoog.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:36 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
De WW is nog altijd je eigen premie die je zelf hebt opgebouwd.
Godsamme zeg. Dit is toch niet serieus?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:25 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die dit topic opende, niet ik.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:37 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Dat soort zaken doe ik liever tijdens werktijd.
Thuis wil ik ontspannen.
Dan nog heb je sollicitatieplicht, dus met die uitkering op vakantie kan ook niet. Dat moet je melden aan het UWVquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:36 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Klinkt eerder alsof je gewoon lui bent hoor. Je wil ww om lekker te reizen man man man wat een randfiguren lopen hier toch.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:28 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ongelukkig zijn is misschien geen goede reden, maar je kan er wel ziek van worden als je in een depressie beland.
Mijn ervaring met het UWV is dat het geen probleem is zolang je maar een melding maakt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan nog heb je sollicitatieplicht, dus met die uitkering op vakantie kan ook niet. Dat moet je melden aan het UWV
De WW wordt bekostigd door de werkgevers, niet door de overheidquote:
quote:De WW wordt tegenwoordig gefinancierd met de premies die uitsluitend door de werkgevers worden betaald aan het Algemeen Werkloosheidsfonds (Awf)
Ik volg je niet. Ik maak geen misbruik.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar waar je alleen recht op hebt als je buiten je schuld om werkloos bent, anders moedig je misbruik aan en moet de premie omhoog.
Je hebt in de WW 20 dagen vakantie. Wel naar rato over het jaar. Ga je 1-9 de WW in heb je 20*4/12 = 7 dagen. De rest komt voor eigen rekening.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan nog heb je sollicitatieplicht, dus met die uitkering op vakantie kan ook niet. Dat moet je melden aan het UWV
Iddquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
WW uitkering is vanaf maand 3 70% van je laatst verdiende loon en dat is geen vetpot.
Of je moet heel veel salaris verdienen
Beweer ik ook niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:45 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik volg je niet. Ik maak geen misbruik.
Aangezien het nog steeds misbruik van sociale voorzieningen is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:47 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Idd
Daarom snap ik ook niet dat mensen hier zo overdreven op reageren. Zo aantrekkelijk is een uitkering namelijk niet.
Dat is wel een idee ja. Misschien iets corona gerelateerd? Dan is de kans groot dat je er snel word uitgegooid.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zoek ander werk, desnoods minder uren als dat financieel kan.
Ex betaalt nog steeds niet?
Waarom niet vanuit werk naar ander werk zoekenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:47 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Idd
Daarom snap ik ook niet dat mensen hier zo overdreven op reageren. Zo aantrekkelijk is een uitkering namelijk niet.
Omdat ik eerst even wil reizen en daarna werk wil zoeken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Waarom niet vanuit werk naar ander werk zoeken
Maak je vakantiedagen bij jouw werkgever op en ga dan werk zoekenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:54 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Omdat ik eerst even wil reizen en daarna werk wil zoeken.
Ja doe dat lekker op je eigen kosten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:54 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Dat kan toch van je buffer?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:54 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik wil de buffer graag behouden voor als ik geen werk kan vinden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat kan toch van je buffer?
Je bent best wel wereldvreemd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:58 schreef Mirandaforyou het volgende:
Ik vind de reacties hier vooroordelend en overdreven.
Ik wil graag tips en adviezen hoe ik dit het beste kan aanpakken zonder al teveel gedoe.
Een tik op de vingers en wijzen naar mij dat ik misbruik van het systeem maak is een beetje laag. Alsof jullie allemaal perfect zijn en alles volgens de regeltjes doen.
Daar is juist de WW voor bedacht in ons sociale stelsel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:59 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik wil de buffer graag behouden voor als ik geen werk kan vinden.
Ik heb nog nooit vakantie opgenomen, zou ik dit kunnen eisen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Maak je vakantiedagen bij jouw werkgever op en ga dan werk zoeken
Je kan nu werk gaan zoeken vanuit je huidige werk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:59 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik wil de buffer graag behouden voor als ik geen werk kan vinden.
Je kan je opgebouwde vakantiedagen opnemen lijkt me, daar zijn ze voor.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:00 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit vakantie opgenomen, zou ik dit kunnen eisen?
Ben ik ook van plan, maar een vakantie tussendoor zal wel gewenst zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan nu werk gaan zoeken vanuit je huidige werk.
Maar het UWV is ook niet gratis.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:43 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De WW wordt bekostigd door de werkgevers, niet door de overheid
[..]
Nieuwe baan zoeken, oude opzeggen, nieuwe baan iets later laten beginnen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:01 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ben ik ook van plan, maar een vakantie tussendoor zal wel gewenst zijn.
Als je in de WW zit moet je solliciteren en dit elke week doorgeven. Je mag wel op vakantie maar echt geen maanden als je in de WW zitquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:25 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
trolololquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:37 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Dat soort zaken doe ik liever tijdens werktijd.
Thuis wil ik ontspannen.
daar heb je gewoon recht op he. je hoeft helemaal niks te eisen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:00 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
De WW premie wordt betaald door werkgevers en is zeker niet bedoeld om van op vakantie te gaan. De WW is bedoeld om tijdelijk verder te kunnen leven tussen banen in.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:36 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ben je soms bang om vakantie op te nemen? Jeetje wat is dit nou voor verhaal.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:00 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik ben 24.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:06 schreef Slapshot het volgende:
[..]
De WW premie wordt betaald door werkgevers en is zeker niet bedoeld om van op vakantie te gaan. De WW is bedoeld om tijdelijk verder te kunnen leven tussen banen in.
Rest nog steeds de vraag: Hoe oud ben je?
Ze gaat gewoon mee natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:12 schreef Hexagon het volgende:
Waar laat je je dochter eigenlijk bij dat reizen?
Lekker aan 't werk dan en stop met zielig te doen en je te gedragen als een verwende kleuter. Je hebt je verantwoordelijkheden lees ik hierboven.quote:
Ik heb al een jaar lang geen vakantie gekregen omdat hij vond dat ik te vaak ziek was.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:11 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Ben je soms bang om vakantie op te nemen? Jeetje wat is dit nou voor verhaal.
Doet me denken aan het volgende filmpje waarbij er tegen Richard Watterson gezegd wordt dat ie altijd vakantie heeftquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:23 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik heb al een jaar lang geen vakantie gekregen omdat hij vond dat ik te vaak ziek was.
Zielig?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:22 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Lekker aan 't werk dan en stop met zielig te doen en je te gedragen als een verwende kleuter. Je hebt je verantwoordelijkheden lees ik hierboven.
Klinkt wel alsof je een mietje bent en niet voor jezelf op kan komen. Misschien vind je het daarom niet leuk om te werkenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:23 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik heb al een jaar lang geen vakantie gekregen omdat hij vond dat ik te vaak ziek was.
Dan ga je naar je dokter. Een paar weken vakantie gaan dat ook niet oplossen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:27 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Zielig?
Ik ben chronisch moe.
Op mijn loonstrook staat bij vakantie dagen 249 in uren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:46 schreef Peter het volgende:
hoeveel vakantiedagen heb je opgebouwd? Wat staat er op je loonstrook of in je HR-dossier?
Heb je wel vakantiegeld uitbetaald gehad?
Zat wel te denken 6/7 euro per uur extra te vragen. Wat gebeurt er als hij weigert?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:39 schreef Phoenyx-God het volgende:
Nou mooi toch, elke dag 2 uur minder werken dan je moet werken, beetje ziek melden (tv kijken) met regelmaat, een werkgever die niet zonder je kan. Ik zou gaan onderhandelen over het salaris als ik jou was, zit vast ook wel wat meer in bij dat nieuwe contract.
24 jaar oud en dan al chronisch moe? Wat is dat voor baan dan?quote:
Hoe bedoel je, iets corona gerelateerd? Jij wil roepen dat je corona hebt terwijl je dat niet hebt zodat je alsnog wordt ontslagen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:49 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Dat is wel een idee ja. Misschien iets corona gerelateerd? Dan is de kans groot dat je er snel word uitgegooid.
Vaccinaties zetten bijvoorbeeld. Dat word nu minder.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, iets corona gerelateerd?
Ik snap je niet. Je wil mensen spuiten in hun arm gaan jagen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:14 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Vaccinaties zetten bijvoorbeeld. Dat word nu minder.
Hbo. Ik verdien nu zo een 17 euro per uur.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:08 schreef Fe2O3 het volgende:
TS is wereldvreemd en heeft een brede rug
Wat voor werk doe je, en hoe ben je geschoold TS?
En maar 6 uur werken per dagquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
24 jaar oud en dan al chronisch moe? Wat is dat voor baan dan?
Ja als tijdelijke baan met wat meer flexibiliteit qua uren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap je niet. Je wil mensen spuiten in hun arm gaan jagen?
Ik heb 249 vakantie uren openstaan. Ik mag ze alleen niet opnemen omdat ik vaak ziek was.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:16 schreef CoolGuy het volgende:
Begrijp ik nou goed dat je de tijd hebt gehad om ander werk te zoeken, dát heb je niet gedaan omdat je dat niet in je vrije tijd wil doen, maar tijdens je huidige werkmaar hij heeft het toch verlengd en jij wil zelf geen ontslag nemen want geen WW, dus wil je je laten ontslaan zodat je dan een aantal maanden kunt gaan reizen terwijl je daar geen vakantiedagen voor hebt, zodat je je eigen spaargeld niet voor hoeft aan te wenden?
Begrijp ik het zo een beetje goed?
Ja, maar was je echt ziek of was je ziek met als doel te bewerkstelligen dat je contract niet zou worden verlengd, maw, je fakete dat je ziek was?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:21 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik heb 249 vakantie uren openstaan. Ik mag ze alleen niet opnemen omdat ik vaak ziek was.
De geregistreerde uren dat je ziek was mogen wettelijk gezien niet van de vakantie-uren af worden getrokken. Obviously.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:21 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik heb 249 vakantie uren openstaan. Ik mag ze alleen niet opnemen omdat ik vaak ziek was.
Ik was echt ziek. Oververmoeid van het werk. Daarnaast nog een kind die mij soms nachten wakker houdt en dan 40 u werken zonder uitzicht op vakantie.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar was je echt ziek of was je ziek met als doel te bewerkstelligen dat je contract niet zou worden verlengd, maw, je fakete dat je ziek was?
Ja, herkenbaar. Ik heb zelf ook bij een stel slavendrijvers gewerkt. Toen ik vertrok waren ze niet zo happy.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:23 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik was echt ziek. Oververmoeid van het werk. Daarnaast nog een kind die mij soms nachten wakker houdt en dan 40 u werken zonder uitzicht op vakantie.
Dus waar zoek je nu naar dan? Manieren om ontslagen te worden zodat je WW krijgt zodat je niet zelf ontslag hoeft te nemen omdat je dan geen WW krijgt?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:23 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik was echt ziek. Oververmoeid van het werk. Daarnaast nog een kind die mij soms nachten wakker houdt en dan 40 u werken zonder uitzicht op vakantie.
WW is er voor mensen die ontslagen worden buiten hun schuld om, niet voor mensen die geen zin meer hebben om te werken of iets anders willen. op elke andere manier WW gebruiken, zoals jij het wil door ontslagen te worden omdat je geen zin meer hebt om voor deze baas te werken, is misbruik maken van de regeling.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:45 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik volg je niet. Ik maak geen misbruik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |