abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200847433
Goedemiddag,

Mijn werkgever heeft laten weten mijn contract voor de komende 9 maanden te verlengen. Dit is echter tegen mijn zin in. Ik heb hem al eerder aangegeven dat ik mij niet gelukkig voel op het werk. In de afgelopen 3 maanden heb ik mij ook 6 keer ziek gemeld en kom ik elke dag een uur later en ga ik een uur eerder weg ( doorbetaald).

Toch heeft hij de keuze gemaakt om mijn contract te verlengen terwijl ik al meerdere keren had door laten schemeren niet door te willen werken.

Zelf ontslag nemen is geen optie omdat ik dan geen recht op de WW heb om zo rustig een baan te zoeken. Voor bijstand kom ik niet in aanmerking.

Wat is nu wijsheid? Ik zou wel graag een referentie willen dus niet op komen dagen etc is geen optie.
pi_200847480
Ben jij echt zo'n klaploper?

Je werkgever weet dondersgoed wat hij aan het doen is en waar jij op aan stuurt, hij gunt je die WW niet (en terecht) , die positieve referentie ga je ook niet krijgen over 9 maanden. binnenkort mag je op het matje komen over de gemiste uren en vanaf dan worden ze ingehouden op je salaris, of erger... Verwijtbaar werkeloos, ontslag op staande voet, als je uren blijft missen en geen recht op uitkering.

Dus doe gewoon je werk waar je voor bent aangenomen, voor de uren waar je voor bent aangenomen en ga op zoek naar ander werk wat je wel bevalt.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2021 17:09:43 ]
pi_200847499
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:02 schreef Mirandaforyou het volgende:
Goedemiddag,

Mijn werkgever heeft laten weten mijn contract voor de komende 9 maanden te verlengen. Dit is echter tegen mijn zin in. Ik heb hem al eerder aangegeven dat ik mij niet gelukkig voel op het werk. In de afgelopen 3 maanden heb ik mij ook 6 keer ziek gemeld en kom ik elke dag een uur later en ga ik een uur eerder weg ( doorbetaald).

Toch heeft hij de keuze gemaakt om mijn contract te verlengen terwijl ik al meerdere keren had door laten schemeren niet door te willen werken.

Zelf ontslag nemen is geen optie omdat ik dan geen recht op de WW heb om zo rustig een baan te zoeken. Voor bijstand kom ik niet in aanmerking.

Wat is nu wijsheid? Ik zou wel graag een referentie willen dus niet op komen dagen etc is geen optie.
Wat dacht je van gewoon op zoek te gaan naar een geschikte vacature, daar op te solliciteren en tot die tijd blijven werken waar je nu werkt? In plaats van misbruik te maken van een vangnet, man man man.
pi_200847564
Waarom heb je niet al een baan gezocht in al die uren dat je niet werkt.
No bitch to me
pi_200847590
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:10 schreef TornadoDK het volgende:
wel gemakkelijk, 9 maanden gratis geld
pi_200847595
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:10 schreef TornadoDK het volgende:
Ga jij een baan zoeken als je ziek bent?
pindazakje
pi_200847607
Je zit in een lastige situatie omdat je blijkbaar niet kan soliciteten met je huidige baan. Omdat dit niet kan is je enige optie om ontslag in te dienen en te hopen dat je nieuw werk kan vinden voordat je spaarpotje leeg is.
Ik zou trouwens ergens solliciteren, waarbij je terwijl je er werkt, wel ergens anders kan solliciteren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200847665
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ga jij een baan zoeken als je ziek bent?
Er staat nergens dat die ook echt ziek was alleen ziek gemeld. Maar ik doelde meer op al die uren die ze eerder komt en weggaat betaalt
No bitch to me
pi_200847719
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:16 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Er staat nergens dat die ook echt ziek was alleen ziek gemeld. Maar ik doelde meer op al die uren die ze eerder komt en weggaat betaalt
Het lijkt me logisch dat je ziek bent als je je ziekmeldt. Anders ben je oplichter en dat is strafbaar.
En die uren dat ze eerder weggaat werkt ze misschien thuis door?
Want het lijkt me raar om 2 uur per dag betaald verlof te krijgen.
pindazakje
pi_200847823
Definieer niet gelukkig. Is een tijdelijk contract zonder opzegbeding dus? Dan weet je ook waar je aan begonnen bent. Komende 9 maanden uitzingen en ruim op tijd iets zoeken waar je wel gelukkig van wordt. Heb je meer aan dan WW.

Het laten klappen d.m.v. ongeoorloofd verlof of regelmatig ziek melden ga je verliezen als het een zaak wordt. Je hebt zelf een verantwoordelijkheid om je baan te behouden. Ongelukkig zijn is geen goede reden om aan te sturen op ontslag.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:48:22 #11
338319 ZarB
Piña colada
pi_200848114
6 ziekmeldingen in 3 maanden gaat je ook geen geen goeie referentie opleveren.

Waarom heb je niet gewoon gezegd dat je contract niet verlengd hoefde te worden? Je hoopte op ontslag ofzo? Mooi dat je werkgever dat door heeft gehad. Nu ga je er maar lekker zelf voor opdraaien.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200848178
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:48 schreef ZarB het volgende:

Waarom heb je niet gewoon gezegd dat je contract niet verlengd hoefde te worden? Je hoopte op ontslag ofzo? Mooi dat je werkgever dat door heeft gehad. Nu ga je er maar lekker zelf voor opdraaien.
TS denkt dat bij een weigering van een contract TS geen recht heeft op WW. Ik heb geen idee of dat zo is, maar ik zou onder geen beding ooit een arbeidscontract tekenen zonder opzegmogelijkheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:56:02 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200848190
Kennelijk is je werkgever erg wanhopig en lever je nog genoeg op.

Maar ga gewoon solliciteren.
pi_200848195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat je ziek bent als je je ziekmeldt. Anders ben je oplichter en dat is strafbaar.
Nee dat ben je niet. En als je de tekst leest dan wil ts gewoon ontslagen worden voor de ww.

quote:
9s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:02 schreef Mirandaforyou het volgende:
Goedemiddag,

Kleine tip, ga solliciteren en weiger de verlenging.
pi_200848214
Met zo'n instelling ben je erg geschikt voor een baan in de overheid.
Check it out
pi_200848226
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:48 schreef ZarB het volgende:

Je denkt toch niet dat die werkgever bewust verlengd om iemand ww te ontzeggen. Die vindt zijn eigen portemonnee echt niet ondergeschikt aan de schatkist
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200848268
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:01 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat die werkgever bewust verlengd om iemand ww te ontzeggen. Die vindt zijn eigen portemonnee echt niet ondergeschikt aan de schatkist
Tenzij er subsidie op TS zit wat zij niet weet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200848290
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:05 schreef halfway het volgende:

[..]

Tenzij er subsidie op TS zit wat zij niet weet.
Dat kan, dan denkt de werkgever dus alsnog aan z'n eigen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200848377
Tja lastig.

Je had voortijdig kunnen zoeken naar een andere baan.
Je bent een aantal keren ziek geweest, goed, maar je had in de gehele periode van het vorige contract geen tijd om te zoeken? Klinkt ongeloofwaardig naar mijn mening.

Je kon weigeren anders zou je werkloos worden en geen recht op ww.

Vandaar mijn bovenstaande vraag.
pi_200848414
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Volgens welk artikel in het wetboek van strafrecht is dat strafbaar?
pi_200848427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat dacht je van gewoon op zoek te gaan naar een geschikte vacature, daar op te solliciteren en tot die tijd blijven werken waar je nu werkt? In plaats van misbruik te maken van een vangnet, man man man.
Ik ben al sinds september non stop aan het werk. Ik heb mijn werkgever gevraagd of ik vakantie mocht opnemen maar toen wees hij mij op mijn ziekmeldingen. Ik heb mijn werkgever al er op gewezen dat ik vaak te laat kom omdat ik erg moe ben en dat de werkdruk te hoog ligt.
pi_200848448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Volgens welk artikel in het wetboek van strafrecht is dat strafbaar?
artikel 326
pindazakje
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:22:00 #23
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200848471
Heb je je werkgever al gevraagd waarom hij je contract heeft verlengd dan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_200848515
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja lastig.

Je had voortijdig kunnen zoeken naar een andere baan.
Je bent een aantal keren ziek geweest, goed, maar je had in de gehele periode van het vorige contract geen tijd om te zoeken? Klinkt ongeloofwaardig naar mijn mening.

Je kon weigeren anders zou je werkloos worden en geen recht op ww.

Vandaar mijn bovenstaande vraag.
Ik heb al meerdere keren aangeven dat ik geen contract verlenging wil en dat ik graag een aantal maanden wil reizen om tot rust te komen en daarna werk zoeken. Dit is wat makkelijker met een WW uitkering dan dat ik mijn spaargeld moet gebruiken.

Nu vond mijn werkgever dat ik dat even kon uitstellen omdat hij mij nog nodig heeft.
pi_200848527
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:22 schreef monsterd. het volgende:
Heb je je werkgever al gevraagd waarom hij je contract heeft verlengd dan?
Hij heeft aangegeven dat er nog genoeg werk is en dat iemand inwerken veel tijd kost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')