En moest je stevige enkels hebben .. iets minder voor de lage Noren .. Dit weekend beginnen ze weerquote:Op woensdag 27 oktober 2021 22:36 schreef BasEnAad het volgende:
Die houtjes waren nog zo slecht niet. In noren kreeg ik altijd blaren.
quote:3ES is een Nederlands frisdrankmerk dat eigendom is van Bavaria.
Het merk dat sinds 1955 op de markt is, was een goedkoper alternatief voor de bekende merken. De 3ES-lijn omvatte zeven varianten: cola, cola light, sinas, lemon-lime, cassis, ijsthee en isotone sportdrank.
De naam "3ES" staat voor Frans, Piet en Jan Swinkels,[1] de drie oprichters van het merk Bavaria, waarvan alle achternamen beginnen met de letter "S". Vanaf juni 2001 is 3ES hoofdsponsor van het dames-basketbalteam "BC Lieshout" uit Lieshout, dat uitkomt in de nationale Eredivisie.
Op 18 september 2008 maakte Bavaria bekend het merk te willen verkopen aan frisdrankproducent Refresco.[2]. In 2009 werd de frisdrankenfabriek van Bavaria in Hoensbroek overgenomen door Refresco. Refresco verkocht de merknaam 3ES enkele jaren later weer terug aan Bavaria. Bavaria is 3ES tot 2015 blijven produceren. De 33cl blikjes sinas en cola werden op dat moment slechts bij enkele supermarkten verkocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 27 oktober 2021 22:55 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
dit zuipte we vroeger als water
Weet je dat echt niet? Of is het een quizvraag?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reclamefilmpje uit de jaren 60 gevonden, is nog ouder dan ik dacht
[ Bericht 25% gewijzigd door flipsen op 28-10-2021 00:19:07 ]Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Heb nog verschillende 3es blikjes van weleer die ik regelmatig gebruikquote:Op woensdag 27 oktober 2021 22:55 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb er ook nog op geschaatst.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 22:34 schreef chufi het volgende:
Ik wel ..
[ afbeelding ]
de winter komt er aan
Ik ook helaas, en ook deze rotdingen:quote:Op woensdag 27 oktober 2021 22:34 schreef chufi het volgende:
Ik wel ..
[ afbeelding ]
de winter komt er aan
quote:Op woensdag 27 oktober 2021 22:55 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had de oudere versie met metalen wieltjes en alleen enkelband. Voor zaten aan weerskanten metalen klemmen die je om je schoenzolen moest vastklemmen. Daar had je dus wel stevige schoenen met dikke zolen voor nodig. Ik droeg ze van t merk Renata. Daar was t geen enkel probleem mee. Grote metalen sleutel om de rolschaatsen goed te laten passen onder je zolen was een must.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 08:55 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik ook helaas, en ook deze rotdingen:
[ afbeelding ]
Renata schoenen kwamen hier uit het dorp!quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 09:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik had de oudere versie met metalen wieltjes en alleen enkelband. Voor zaten aan weerskanten metalen klemmen die je om je schoenzolen moest vastklemmen. Daar had je dus wel stevige schoenen met dikke zolen voor nodig. Ik droeg ze van t merk Renata. Daar was t geen enkel probleem mee. Grote metalen sleutel om de rolschaatsen goed te laten passen onder je zolen was een must.
Ik droeg die van mij aan een veter om mijn nek. 😁
eh nee ......quote:Op woensdag 3 november 2021 21:06 schreef drakin het volgende:
Kent iemand dit hier ook?
Ik ben hier ws te jong voor of het kwam in deze vorm hier niet voor
[ afbeelding ]
Wat is dat ? een spons?quote:Op woensdag 3 november 2021 21:06 schreef drakin het volgende:
[ afbeelding ]
wietquote:
Ik denk dat degene die dit bedacht heeft zich beter kon richten op alternatieve bouwwijzen zoals strohuizen.quote:
Een schoteltje voor de kwartjes, en ernaast een grabbelbak voor snoepjesquote:Op woensdag 3 november 2021 21:56 schreef Superbadeendje het volgende:
[ afbeelding ]
De toiletjuffrouw die je zag bij de HEMA oa.
kan nooit goeie wiet zijn...quote:
Daarom kent dus niemand deze vorm hier.quote:
Cool! Heb wel een keer een halve stoeptegel hasj gezien, maar wiet nog nooitquote:Op woensdag 3 november 2021 21:06 schreef drakin het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 november 2021 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Cool! Heb wel een keer een halve stoeptegel hasj gezien, maar wiet nog nooit
Ja dat ken ik ook nog. Ik denk dan dat dit gewoon nooit in NL voorgekomen is, hier houdt men van kwaliteit wiet en niet van bouwblokken.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Cool! Heb wel een keer een halve stoeptegel hasj gezien, maar wiet nog nooit
Die gebruikt mijn vrouw nog steeds, gewoon verkrijgbaar hier. En soms gebruik ik ze ookquote:
Argentinie is toch subtropisch? Ben een keer in Buenos Aires geweest en het was niet uit te houden, bloedheet, en het was niet eens hoogzomer.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Die gebruikt mijn vrouw nog steeds, gewoon verkrijgbaar hier. En soms gebruik ik ze ook
Geen verwarming hier in huis
Het noorden wel ja. Maar Patagonie en Vuurland horen ook bij Argentinie he. Het is het 8e land qua grootte ter wereld, er zijn nogal wat klinaatzonesquote:Op vrijdag 5 november 2021 10:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Argentinie is toch subtropisch? Ben een keer in Buenos Aires geweest en het was niet uit te houden, bloedheet, en het was niet eens hoogzomer.
Ah, natuurlijk. Ik vond wel dat er veel armoede was in die stad, maar het eten, voortreffelijk, dat doe ik ze niet na.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:46 schreef flipsen het volgende:
[..]
Het noorden wel ja. Maar Patagonie en Vuurland horen ook bij Argentinie he. Het is het 8e land qua grootte ter wereld, er zijn nogal wat klinaatzonesvan Noordwest naar Vuurland is bijna 5000km
Ik zal ze hier herintroduceren, want zie ze nooit eigenlijk. En verwarming, dat is niet te betalen deze winter, dus dat wordt unisex maillots en beenwarmers, haha...quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Die gebruikt mijn vrouw nog steeds, gewoon verkrijgbaar hier. En soms gebruik ik ze ook
Geen verwarming hier in huis
Je kunt ze ook als extra mouwen dragenquote:Op vrijdag 5 november 2021 12:57 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Ik zal ze hier herintroduceren, want zie ze nooit eigenlijk. En verwarming, dat is niet te betalen deze winter, dus dat wordt unisex maillots en beenwarmers, haha...
Heb ze nog.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 22:34 schreef chufi het volgende:
Ik wel ..
[ afbeelding ]
de winter komt er aan
Willen we dit weten?quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
In de jaren '90 werden die nog veel rondom de Reeperbahn gedragen...
De foto zien is het geluid horenquote:
PRRRrrrrrrrrrrrrttttttttttttttttquote:Op donderdag 11 november 2021 12:51 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb twee jaar in de stationshal gewerkt dus die blauwe borden zijn heel vertrouwd.
Ik heb ze nog nooit gezien maar wel dergelijke droprollen wel met een gekleurd balletje in het midden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 20:45 schreef Superbadeendje het volgende:
Ik heb deze idd ook al lang niet meer gezien.
[ afbeelding ]
Ja, zonder die spikkels.quote:Op zaterdag 13 november 2021 20:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb ze nog nooit gezien maar wel dergelijke droprollen wel met een gekleurd balletje in het midden.
Die is meer voor het topic Ieder die 80+ is zal deze producten herkennen.quote:
Waskom met lampetkan. Ja dat is wel meer iets van voor de oorlog hoor. Ik bedoel dan de 1 ste wereldoorlog.quote:
Was dertig jaar terug toch mode om zoiets op een slaapkamer te zetten?quote:Op woensdag 8 december 2021 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die is meer voor het topic Ieder die 80+ is zal deze producten herkennen.
Geen idee eigenlijk. Toen was ik meer van de Tatjana- en Baywatchkalenders.quote:Op woensdag 8 december 2021 15:52 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Was dertig jaar terug toch mode om zoiets op een slaapkamer te zetten?
Die heb ik nog steedsquote:
Een Sneeuwitje.quote:Op maandag 13 december 2021 21:47 schreef chufi het volgende:
Nee dat moest je zelf maken, je had ook een variatie met koffiemelk
Ja, je hebt gelijk idd... Een Spoetnik. Met Sneeuwwitjes en Shandy leerden we ruim voor ons 16e vroeger nog bier drinken.quote:Op maandag 13 december 2021 21:51 schreef chufi het volgende:
spoetnik heettte dat volgens mij .. Sneeuwitje is met bier toch
Dat ga ik eens uitproberen.quote:Op maandag 13 december 2021 21:47 schreef chufi het volgende:
[..]
@SolidasRockquote:Op maandag 13 december 2021 21:47 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat is voor mij nostalgie. Dat was vroeger de aftershave van mijn vader.quote:
ja mijn vader gebruikte het ookquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat is voor mij nostalgie. Dat was vroeger de aftershave van mijn vader.
Maar het bestaat nog steeds.
In allerlei vormen en matenquote:Op dinsdag 14 december 2021 21:42 schreef mcmlxiv het volgende:
Deze al voorbijgekomen?
[ afbeelding ]
Zag je vroeger overal
Ok, ik moest lachenquote:
Ja elk jaar mocht ik een kerstbal uitzoeken in de lokale winkel en lag het in dozen op tafels ipv een tuincentrumquote:
Mijn broertje en ik speelden niet met poppenquote:
Verkeerde afslag genomen?quote:
Heeft hij nog geld van je geleend?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 11:12 schreef cafca het volgende:
Ik ging in mijn studententijd vaak boodschappen doen bij Nico de Witt
[ afbeelding ]
Kwam ik Frank Boeijen nog wel eens tegen
Nee.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 11:18 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Heeft hij nog geld van je geleend?
@:Gast_op_Afstand_GOA
Ik kom daar nog steeds Dries van Agt wel eens tegen en Pieter Derks.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 11:18 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Heeft hij nog geld van je geleend?
@:Gast_op_Afstand_GOA
Dat is echt een hele oude.quote:
Hoofd, armen, benen en romp van elkaar scheiden bedoel je?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:12 schreef chufi het volgende:
Om grote stukken op maat te snijden voor de vrieskist
[ afbeelding ]
Yes zoiets .... Ik zit te veel in de Mocro M areaquote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:57 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hoofd, armen, benen en romp van elkaar scheiden bedoel je?
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:12 schreef chufi het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is hetquote:Op zaterdag 5 maart 2022 06:50 schreef qajariaq het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had het al in een ander topic gepost maar hij hoort hier ook thuis. Hoewel je dat ouder dan veertig wel iets mag oprekken want ze zijn al heel lang verboden.
Wow ik begrijp dat dat verboden isquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kun je in een lampfitting draaien en dan heb je een extra stopcontact...
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd zie ik het bezwaar niet zo. Het enige wat ik kan verzinnen is de hitte van de lamp en het eventuele wegsmelten van de isolatie. Maar dat zou met LED lampen geen probleem meer zijn.quote:
Ja, hoor, mogen nog steeds.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:41 schreef chufi het volgende:
Deze mogen ook niet meer
[ afbeelding ]
of sommige nog wel
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:06 schreef sly-nl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oui, oui Chufi, très practique dans les années 70!
Surtout pour couper votre grand-mère en petits morceaux et voila la salope dans le congélateur!
Je kan een pootje in en een pootje naast doen, dan heb je dus spanning open en bloot. Als je dit in een staande schemerlamp doet dan kan je makkelijk de lamp omtrekken. Het snoertje van de schemerlamp is net ff dunner dan voor een strijkijzer nodig is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zie ik het bezwaar niet zo. Het enige wat ik kan verzinnen is de hitte van de lamp en het eventuele wegsmelten van de isolatie. Maar dat zou met LED lampen geen probleem meer zijn.
In het midden zie ik een paar die niet mogen. Een contrastekker mag niet zo zijn uitgevoerd dat er een stekker met één pootje in kan.quote:
quote:Op zondag 6 maart 2022 18:55 schreef qajariaq het volgende:
Je kan een pootje in en een pootje naast doen, dan heb je dus spanning open en bloot. Als je dit in een staande schemerlamp doet dan kan je makkelijk de lamp omtrekken. Het snoertje van de schemerlamp is net ff dunner dan voor een strijkijzer nodig is.
Nee, dit komt echt uit de tijd dat er nauwelijks of geen stopcontacten in een huis zaten. Laat het in die tijd blijven. Het s te simpel om dit gevaarlijk te maken.
Goeie, daar had ik nog niet over nagedacht. Is vroeger ook nooit bij me opgekomen trouwens om een stekker er voor de helt in te steken. Maar goed, als dat het enige is zou het dus wel kunnen met een rand eromheen zoals de standaard tegenwoordig.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:56 schreef qajariaq het volgende:
In het midden zie ik een paar die niet mogen. Een contrastekker mag niet zo zijn uitgevoerd dat er een stekker met één pootje in kan.
Mijn moeder gebruikt deze nog steedsquote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:12 schreef chufi het volgende:
[ afbeelding ]
Campingboter... Mis het elke nog steeds elke zomer voor op de boot...quote:Op zondag 6 maart 2022 09:31 schreef soapie het volgende:
[..]
Moest gelijk hieraan denken....
[ afbeelding ]
K&W / Is het veilig dit stopcontact te gebruiken?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:41 schreef chufi het volgende:
Deze mogen ook niet meer
[ afbeelding ]
of sommige nog wel
oh waarom niet ik gebruik sommige nog wel hahaquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:41 schreef chufi het volgende:
Deze mogen ook niet meer
[ afbeelding ]
of sommige nog wel
Ik ken ze wel, althans, in stukjes en delen dan, de zgn. Thai wiet in de sjop kwam van zo'n blok, die werd geperst naar NL gesmokkeld en was daarom zo gevormd.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:54 schreef drakin het volgende:
Ja dat ken ik ook nog. Ik denk dan dat dit gewoon nooit in NL voorgekomen is, hier houdt men van kwaliteit wiet en niet van bouwblokken.
Door de komst van meer elektrische apparaten kreeg men ook meer stopcontacten in huis waardoor deze kombinatie overbodig werd.. Die simpele 3-weg stekkers werden verboden daar mensen er meerdere in elkaar staken wat tot brandgevaarlijke situaties leidde.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zie ik het bezwaar niet zo. Het enige wat ik kan verzinnen is de hitte van de lamp en het eventuele wegsmelten van de isolatie. Maar dat zou met LED lampen geen probleem meer zijn.
Die bestaan nog steeds hoor, niks verboden aan.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:21 schreef Superbadeendje het volgende:
Door de komst van meer elektrische apparaten kreeg men ook meer stopcontacten in huis waardoor deze kombinatie overbodig werd.. Die simpele 3-weg stekkers werden verboden daar mensen er meerdere in elkaar staken wat tot brandgevaarlijke situaties leidde.
Ik heb het over deze:quote:Op zondag 6 maart 2022 23:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die bestaan nog steeds hoor, niks verboden aan.
Bv: https://www.bol.com/nl/nl(...)de/9200000088746043/
Het probleem met die oude heeft @:qajariaq eerder uitgelegd maar dat heeft dus niks met brandgevaar te maken.
Zelfs toen al voelde je aan dat dit geen goed idee was.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:00 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb het over deze:
[ afbeelding ]
Degene die jij laat zien blokkeert ook de andere aansluitingen waardoor achter elkaar meerdere te gebruiken geen zin heeft.
Vaak ben je te bang!quote:Op maandag 7 maart 2022 11:36 schreef BertV het volgende:
Zelfs toen al voelde je aan dat dit geen goed idee was.
Ik heb er in ieder geval nog verschillende van in gebruik.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:41 schreef chufi het volgende:
Deze mogen ook niet meer
[ afbeelding ]
of sommige nog wel
Het zijn dan ook alleen maar die oude bakelieten types die verboden zijn... De moderne uitvoerin kan en mag gewoon.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 01:23 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb er in ieder geval nog verschillende van in gebruik.
Niet heel moeilijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zijn dan ook alleen maar die oude bakelieten types die verboden zijn... De moderne uitvoerin kan en mag gewoon.
https://www.hema.nl/vrije(...)tekker-81040012.html
Dat was al een tijdje duidelijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:53 schreef qajariaq het volgende:
Niet heel moeilijk.
Wat niet meer mag zijn contrastekkers waar je ook slechts één pootje in kan stoppen.
Spijkers als stoppen omdat er teveel stroom getrokken werd. Eem extra fase van de buurman pakken om toch je 380V lasapparaat te kunnen gebruiken...quote:In het kader van enge dingen, ik had vroeger een 'oom' die iets had gevonden voor als er geen reserve stoppen waren. Een snoertje met aan beide kanten een stekker. Die kon dan in twee stopcontacten van verschillende groepen. Dat had ie toch spanning zonder een stop te hoeven halen. Ik prijs me gelukkig dat ik de man tijdig uit het oog ben verloren eigenlijk.
Die hing bij iemand waar ik gewerkt heb .... zes rijen onder elkaarquote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:54 schreef chufi het volgende:
Dit hangt vast nog wel ergens
[ afbeelding ]
Heb je in de boot niet een hoekje wat watergekoeld is voor boter en dergelijke?quote:Op zondag 6 maart 2022 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Campingboter... Mis het elke nog steeds elke zomer voor op de boot...![]()
Net als dit spul, ook nergens meer te krijgen...
[ afbeelding ]
Belachelijke prijzen... Dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:02 schreef qajariaq het volgende:
Heb je in de boot niet een hoekje wat watergekoeld is voor boter en dergelijke?
Voor dat instant eten is er tegenwoordig juist veel meer keus. Prima te eten maar echt koken of uiteten is toch wel leuker en lekkerder.
https://www.bushcraftshop.nl/proviand-en-water/maaltijden/diner/
Die Real is me ook te duur en Globetrotter is te veel gepriegel onderweg (smaakt wel goed trouwens). Voyager heeft te kleine porties voor buitenleven. Inderdaad maar eens een andere leverancier zoeken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Belachelijke prijzen... Dat dan weer wel.
Ik heb toevallig enkele maanden geleden mijn oude postzegel albums van zolder gehaald, welke ik als kind spaarde. Hardop lachen om hoe ik toen al die zegels had gesorteerd op landnamenquote:
Had je ook verrassend veel Indonesie?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:33 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Ik heb toevallig enkele maanden geleden mijn oude postzegel albums van zolder gehaald, welke ik als kind spaarde. Hardop lachen om hoe ik toen al die zegels had gesorteerd op landnamen
Dat valt nog wel mee. Vooral heel veel engeland viel me op. Echt de mooiste zegels vd koningin met zoveel verschillende kleuren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:39 schreef chufi het volgende:
[..]
Had je ook verrassend veel Indonesie?
Hier in het stadsarchief staan ze nog steeds. Zo heb ik een keer de bouwtekeningen van mijn huis opgezocht.quote:Op zondag 20 maart 2022 21:53 schreef Superbadeendje het volgende:
Eerste form van "digitalisering" waar ik mee te maken kreeg. Hele kranten vak/hobby tijdschriften te zien op iets ten grootte van een ngatief ten grootte van een ansichtkaart.
[ afbeelding ]
Die kon je dan inlezen bij de bibliotheek waar zo'n ding stond.
[ afbeelding ]
Ik zat mij er even in te verdiepen en blijkt dat er archieven vanaf 1880 op fiche zijn gezet. Niet zo verwonderlijk ook want daardoor kon je de opslagruimte behoorlijk verkleinen. Een hele bibliotheek paste in één archiefkast.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:06 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hier in het stadsarchief staan ze nog steeds. Zo heb ik een keer de bouwtekeningen van mijn huis opgezocht.
Het is absoluut geen digitalisering natuurlijk. Geheel analoog.quote:Op zondag 20 maart 2022 21:53 schreef Superbadeendje het volgende:
Eerste form van "digitalisering" waar ik mee te maken kreeg. Hele kranten vak/hobby tijdschriften te zien op iets ten grootte van een ngatief ten grootte van een ansichtkaart.
[ afbeelding ]
Die kon je dan inlezen bij de bibliotheek waar zo'n ding stond.
[ afbeelding ]
Daarom had ik ook digitalisering tussen haakjes gezet.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het is absoluut geen digitalisering natuurlijk. Geheel analoog.
Ik ken ze wel maar heb er nooit mee gewerkt. Veel archieven werden op fiches/microfilm gezet. Ik ken ze zelf echter van het bestellen van auto-onderdelen bij de tussenhandelaar.
Toch liever:quote:
Demonstratie longitudinale golf (bijv. geluid).quote:
Nee man.quote:Op zondag 10 april 2022 17:13 schreef Treehut362 het volgende:
Demonstratie longitudinale golf (bijv. geluid).
Wij noemden dat vroeger een "bend-recorder", oftewel bandrecorder op zijn steenkolen-Engels. Het was feitelijk een tape-recorder. Of tape-deck, dat weet ik niet meer precies.quote:
Heus niet, daar zit het naaigerei van je oma inquote:Op maandag 11 april 2022 13:39 schreef chufi het volgende:
Deze waren of zijn nog steeds lekker
[ afbeelding ]
Knopendoos for the winquote:Op maandag 11 april 2022 13:46 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Heus niet, daar zit het naaigerei van je oma in
Nee, dat zat (en zit!) hier in:quote:Op maandag 11 april 2022 13:46 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Heus niet, daar zit het naaigerei van je oma in
Nav dit heb ik ineens een nieuw concept/idee bedacht. Een poef (dus groter formaat van dit) en dan ook die bak met vakjes erin en daar dan eten stoppen.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:44 schreef marc0871 het volgende:
Mijn moeder had zoiets staan, voor haar naaispullen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ongeveer dit patroon, in zwart/grijs/wit.
een borrelhappoef !quote:Op woensdag 13 april 2022 11:59 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Nav dit heb ik ineens een nieuw concept/idee bedacht. Een poef (dus groter formaat van dit) en dan ook die bak met vakjes erin en daar dan eten stoppen.
Iets van een tafel of zo?quote:Op woensdag 13 april 2022 11:59 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Nav dit heb ik ineens een nieuw concept/idee bedacht. Een poef (dus groter formaat van dit) en dan ook die bak met vakjes erin en daar dan eten stoppen.
De drankflessenquote:Op woensdag 13 april 2022 11:59 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Die hadden we, zelfs toen we al cd spelers hadden nog in de winkel staan draaien omdat 2-3 uur muziek zo praktisch was tov de 50-60 minuten die een cd duurde en omdat mn oom bij de omroep werkte en daardoor een behoorlijk professionele geregeld had die niet al te moeilijk deed met tripleplay banden.quote:
Ik "proef" ze gewoon als ik die foto ziequote:Op zaterdag 16 april 2022 21:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet dat ze nog steeds verkrijgbaar zijn, maar deze had mijn vader vroeger altijd in de auto.
Die waren toch ook voor in de auto .?quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet dat ze nog steeds verkrijgbaar zijn, maar deze had mijn vader vroeger altijd in de auto.
Jekon ze volgensmij idd ook alleen maar bij de benzinepomp (of bij de Jamin) krijgen idd.quote:
quote:Op dinsdag 26 april 2022 00:12 schreef sly-nl het volgende:
[ afbeelding ]
ik zie Sjoef voor me, zittend in de stoel van z'n vader met de nieuwe donald duck op schoot
Fuck, dit was best wel ranzigquote:Op zondag 6 maart 2022 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Campingboter... Mis het elke nog steeds elke zomer voor op de boot...![]()
Net als dit spul, ook nergens meer te krijgen...
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 april 2022 01:57 schreef chufi het volgende:
96 ? lijkt me erg veel. maar als het past past het
Rangquote:Op zaterdag 16 april 2022 21:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[ afbeelding ]
Zonnetje, rolletje, rang. Had je ook nog.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 12:51 schreef soapie het volgende:
[..]
Rang is alleen Rang als er Rang opstaat....
Ik had niks met die rang snoepjes en op één of andere manier zaten ze altijd in mijn schoolreis tasje. Oh ja ook kadetjes en we hadden altijd roomboter thuis, dus een hap roomboter ....met iets beleg om dat die boter tering hard was. Mijn broer eet nog steeds geen boterquote:
Brrrrrr, smerig idd, die klonten boter!quote:Op zaterdag 7 mei 2022 17:35 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik had niks met die rang snoepjes en op één of andere manier zaten ze altijd in mijn schoolreis tasje. Oh ja ook kadetjes en we hadden altijd roomboter thuis, dus een hap roomboter ....met iets beleg om dat die boter tering hard was. Mijn broer eet nog steeds geen boterThe horror.
Same here. En soms ook italiano. Had ik ook bij vlagen standaard in mn jas.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 15:09 schreef deedeetee het volgende:
https://geheugen.delpher.(...)A01%3A30051001463089
Aan deze was ik vroeger geleden gewoon verslaafd. In de zakken van al mijn jassen zaten aangebroken rolletjes zodat ik nooit zonder kwam te zitten..
Ja ook dat soort pakjes lekker lauwquote:Op zaterdag 7 mei 2022 18:23 schreef chufi het volgende:
Op schoolreisjes kreeg ik altijd
[ afbeelding ]
mee
Lucky youquote:
Ik had natuurlijk ook vaak voetbaltoernooien (in deze periode) dus het bleef niet bij 1 schoolreisje per jaarquote:
Paul van Vliet!quote:Op zaterdag 7 mei 2022 12:51 schreef soapie het volgende:
Rang is alleen Rang als er Rang opstaat....
Zijn er nog vragen?quote:
Ik smeer nog steeds roomboter op mijn brood en als het niet smeerbaar is dan zijn klonten voor mij nog steeds geen probleem.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 19:05 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets hadden wij in t rood, daar ging het pakje margarine in. Als t erg warm werd dan ging de margarine smelten. BléhBrokken op je brood zijn niet fijn maar lichtelijk gesmolten op je brood is ook 3x niks hoor.
quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:30 schreef qajariaq het volgende:
[ afbeelding ]
De gewone hand aangedreven 1 persoons draaideur is ongemerkt bijna totaal verdwenen. Ik kwam er laatst een tegen en het duurde even voor ik me realiseerde dat ik zelf moest duwen.
Mooie dingen waren dat.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:30 schreef qajariaq het volgende:
[ afbeelding ]
De gewone hand aangedreven 1 persoons draaideur is ongemerkt bijna totaal verdwenen. Ik kwam er laatst een tegen en het duurde even voor ik me realiseerde dat ik zelf moest duwen.
Oh ik moest echt even kijken (denken)quote:
Volgens mij stopte dat ergens halverwege vorige helft vd eeuw.quote:
Ik ben 78 toeren platen nog wel eens tegengekomen, 16 toeren daarentegen nog nooit...quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:16 schreef Superbadeendje het volgende:
Volgens mij stopte dat ergens halverwege vorige helft vd eeuw.
"Bush Tucker man" Wel een begrip idd.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:08 schreef qajariaq het volgende:
Les Hiddins, Bush Tucker Man. 1988
We leerden allemaal te overleven in de bush van Australië. Voor zover ik weet is dit de eerste in een hele serie overleving programma's. Een beetje slow tv maar geweldig om terug te zien.
Dat iddquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben 78 toeren platen nog wel eens tegengekomen, 16 toeren daarentegen nog nooit...
Dankzij deze man heb ik al 2x erg lange fietsvakanties in erg afgelegen gebieden van Australië gemaakt.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:08 schreef qajariaq het volgende:
Les Hiddins, Bush Tucker Man. 1988
We leerden allemaal te overleven in de bush van Australië. Voor zover ik weet is dit de eerste in een hele serie overleving programma's. Een beetje slow tv maar geweldig om terug te zien.
quote:
Ik lees net waarom ze gebruikt werden.quote:
quote:De afspeelduur was een kritiek punt bij grammofoonplaten. Aanvankelijk is het toerental gestandaardiseerd op 78 toeren. Dit heeft als nadeel dat de speelduur ongeveer 2 minuten is waardoor platen vaak gewisseld moeten worden. Er werd dus gezocht naar mogelijkheden de speelduur te verlengen. Eén van die mogelijkheden is het toerental langzamer te maken waardoor er automatisch meer groeven op de plaat kunnen. Vanaf midden vijftiger jaren is er geëxperimenteerd met 16 toeren. Dit toerental is echter nooit een standaard geworden omdat de kwaliteit van de muziek bij dit toerental niet goed was. Ze zijn toegepast voor achtergrondmuziek in warenhuizen of voorleesboeken voor kinderen. In de periode 1956-1966 werden grammofoons voorzien van de mogelijkheid 16 toeren te kunnen spelen.
Dit is wel een erg vies exemplaar. In deze vorm heb ik er nooit moeite mee gehad maar die tegelmuren in kroegen met alleen onderaan een gootje waren echt goor, dan kwam je elke keer na het piesen met spetters op je broek terug. En inderdaad waren je schoenzolen dan ook aan de beurt.quote:
Foto's van smerige wc's in kroegen zijn wel bijna een apart topic waardquote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:39 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dit is wel een erg vies exemplaar. In deze vorm heb ik er nooit moeite mee gehad maar die tegelmuren in kroegen met alleen onderaan een gootje waren echt goor, dan kwam je elke keer na het piesen met spetters op je broek terug. En inderdaad waren je schoenzolen dan ook aan de beurt.
Ik kon geen beter plaatje vinden maar die zaten veelal bij winkels. Vaak voorzien van een haak zodat je je hond buiten de winkel kon houden als je wat wou kopen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:32 schreef chufi het volgende:
Zegt me echt niets, behalve dan Bonzo dierenvoedsel ..
Vermoede al iets vaags ... had nooit honden, want die moet je meenemen ... katten redden het meestal wel op zichzelf in de vensterbankquote:Op dinsdag 21 juni 2022 23:14 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik kon geen beter plaatje vinden maar die zaten veelal bij winkels. Vaak voorzien van een haak zodat je je hond buiten de winkel kon houden als je wat wou kopen.
Wanneer ga je er één openen??quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Foto's van smerige wc's in kroegen zijn wel bijna een apart topic waard
Blij dat hier soms iets gepost wordt, wat zelfs voor míjn tijd is. Dan voel ik me weer jong.quote:
Blij dat er hier dingen 2x worden gepost, denk ik weer dat ik niet de enige ben die vergeetachtig wordtquote:Op woensdag 22 juni 2022 13:27 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blij dat hier soms iets gepost wordt, wat zelfs voor míjn tijd is. Dan voel ik me weer jong.
Ik had niet teruggelezenquote:Op woensdag 22 juni 2022 14:12 schreef flipsen het volgende:
Blij dat er hier dingen 2x worden gepost, denk ik weer dat ik niet de enige ben die vergeetachtig wordt
chufi in 40+ / Ieder die 40+ is zal deze producten herkennen. #27 Ouwe kwaliteit
Rewimo in 40+ / Ieder die 40+ is zal deze producten herkennen. #27 Ouwe kwaliteit
De Boosversie was beterquote:Op woensdag 22 juni 2022 00:12 schreef sly-nl het volgende:
De caviabak
[ afbeelding ]
@:angina
"Wie heeft u meegebracht?" "Ik heb bij me: Sneeuwwitje, Mieke Telkamp, Sjakie Swart en Jos Brink"
Fred Oster, goede teksten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |