abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:55:47 #201
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201936457
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:43 schreef Haushofer het volgende:
Denk b.v. aan

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Miracle_of_the_Sun

Of

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Roswell_incident

Of

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Salem_witch_trials

Of denk aan het ontstaan van het christendom, waarin talloze "ooggetuigen" worden genoemd in de brieven van Paulus en de evangelieën van verschijningen van Christus, binnen jaren tot decennia va zijn vermeende kruisdood.

Voorbeelden te over.
Ik vroeg niet om voorbeelden van vreemde zaken, die zijn er inderdaad genoeg. Jij plakt daar het label massahysterie op. Terwijl ik juist vroeg om verduidelijking van die term. De bron die ik geef geeft er een heel andere definitie aan.

En kijk, bij kinderen kan ik me nog best voorstellen dat ze elkaar gaan napraten omdat dat spannend is, maar bij de Ruwa School uit Zimbabwe en bij de Westall High School blijven de getuigen ook jaren later nog bij hun verhaal. En ook leraren uit die tijd die nu nog zeggen 'we were visited by aliens'.
In de documentaire The Phenomenon (2020) brengen ze die Ruwa groep na 25 jaar weer bij elkaar. Indrukwekkende getuigenissen, juist na al die jaren.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:01:15 #202
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201936526
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
Als ik een buitenaardse hypothese zou overwegen dan denk ik dat het self-sufficient A.I. machines zijn, totaal onverschillig jegens ons, heel complex. Ik denk echt niet dat het mogelijk is dat er daadwerkelijk biologische wezens zijn.

Dat is een theorie die ik wel vaker heb gehoord. Dat, met name de greys, artificieel zijn. Bio-robots die zijn gebouwd om bewustzijn te hosten, om ervaringen in andere dimensies te hebben.

Tja, wtf weet ik ervan, in dit vreemde domein kun je alles claimen.. :s)
pi_201936706
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat is een theorie die ik wel vaker heb gehoord. Dat, met name de greys, artificieel zijn. Bio-robots die zijn gebouwd om bewustzijn te hosten, om ervaringen in andere dimensies te hebben.

Tja, wtf weet ik ervan, in dit vreemde domein kun je alles claimen.. :s)
Ik bedoel het puur zoals ik zeg. De rest is me echt veel te veel speculatie. Beetje crackpot ook. Die andere termen gebruik ik niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 00:06:58 #204
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201937726
“It’s like an orb, man — look at that shit. It’s pulsating. This is awesome! And he’s not on TCAS [the radar],” one said.

Video captures pulsating UFO dropping out of the sky

Dat pulseren ziet er wel tof uit. De reacties van de piloten geven het nog wat extra.

twitter
pi_201940679
quote:

Maar het zou wel heel cool zijn als het daadwerkelijk ook zo blijkt te zijn. Een nieuwe paradigma verschuiving in de geschiedenis, lekker mensen hun wereldbeeld totaal zien instorten. O+
Interessant dat je dat zegt. In 2013 was men al bezig met het idee dat het Pentagon zeer tegen de zin in naar een oplossing lijkt te zoeken het "fenomeen" wereldkundig te maken langs officiële weg omdat het kennelijk niet meer verborgen kan worden gehouden om meerdere redenen, maar met de angst dat dit een overspannen wereld bevolking te veel zou kunnen worden. En inderdaad een paradigma verschuiving zal veroorzaken.
De wereld zou daarna natuurlijk nooit meer hetzelfde zijn.
The citizens hearing on disclosure (2013)
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:15:49 #206
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201942055
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:07 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Interessant dat je dat zegt. In 2013 was men al bezig met het idee dat het Pentagon zeer tegen de zin in naar een oplossing lijkt te zoeken het "fenomeen" wereldkundig te maken langs officiële weg omdat het kennelijk niet meer verborgen kan worden gehouden om meerdere redenen, maar met de angst dat dit een overspannen wereld bevolking te veel zou kunnen worden. En inderdaad een paradigma verschuiving zal veroorzaken.
De wereld zou daarna natuurlijk nooit meer hetzelfde zijn.
The citizens hearing on disclosure (2013)
Ik weet niet of de angst of de bevolking het wel aan zou kunnen een echte reden is.

Vond wat Lue Elizondo vorige week zei, logischer klinken. Met een disclosure wordt ook duidelijk dat ze dit decennia lang onder de pet hebben gehouden. Naast dat dit mogelijk illegaal zou zijn gebeurd, roept het ook veel vragen op over aansprakelijkheid. Hij zei dat er kleine stukjes techniek zijn gedeeld met enkele bedrijven die daardoor enorme voordelen hebben gekregen in de loop van de tijd, ten opzichte van concurrentie.

Als die concurrentie daar lucht van krijgt, dan komen er enorme (lees: ENORME) claims..
pi_201953387
@Brave_Sir_Robin

Ik gebruik de term zoals hier,

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Massahysterie

Ik plak er niet met zekerheid "massahysterie" op; ik zeg alleen dat er vergelijkbare zaken zijn die natuurlijk kunnen worden verklaard. Daarbij zijn getuigenissen notoir onbetrouwbaar.

Bart Ehrman heeft hierover in de context van het ontstaan van het christendom een boek over geschreven; zie

https://ehrmanblog.org/ey(...)blast-from-the-past/
pi_201954135
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 00:06 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dat pulseren ziet er wel tof uit. De reacties van de piloten geven het nog wat extra.
Dat pulserende is gewoon de camera die scherp aan het stellen is. Maar, dat betekend niet dat er geen object is.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:11:12 #209
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201954217
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 10:55 schreef Haushofer het volgende:
@:Brave_Sir_Robin

Ik gebruik de term zoals hier,

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Massahysterie

Ik plak er niet met zekerheid "massahysterie" op; ik zeg alleen dat er vergelijkbare zaken zijn die natuurlijk kunnen worden verklaard. Daarbij zijn getuigenissen notoir onbetrouwbaar.
Ja ik had die wikipedia pagina al gevonden. Vind hem wat kort door de bocht en wederom totaal geen uitleg hoe en wat massahysterie nu eigenlijk is. In het artikel dat ik deelde staat ook dat het vaak verkeerd wordt gebruikt.

Dat UFO's op die wiki-pagina als voorbeeld nog wordt aangehaald geeft ook aan dat een wat makkelijk geschreven artikel is. Want er is inmiddels formele bevestiging dat die wel degelijk bestaan. Zie OP ;) .

quote:
Bart Ehrman heeft hierover in de context van het ontstaan van het christendom een boek over geschreven; zie

https://ehrmanblog.org/ey(...)blast-from-the-past/
Dit artikel gaat vooral over onbetrouwbaarheid van verhalen van getuigen als je ze jaren later (of via via) pas opschrijft?

Maar ik snap het punt. Op getuigenissen mag je zeker zeer kritisch zijn. Maar ik vind het ook te makkelijk om ze direct terzijde te schuiven als er iets verklaart wordt dat we niet direct kunnen plaatsen.

Zoals deze mannen in dit Volkskrant artikel:
Deze vier mannen geloofden hun ogen niet, maar zagen toch écht ufo's

[ Bericht 4% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 30-10-2021 12:28:05 (volkskrant artikel toegevoegd) ]
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:25:19 #210
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201954361
De VPRO gaat ook aandacht schenken aan het UFO fenomeen:

Uit de lucht gegrepen?
quote:
Wie in ufo’s gelooft, is hopeloos van het padje en ziet ze vliegen, dat spreekt voor zich. Zo was het althans, want sinds een paar jaar is het toch iets minder gemakkelijk geworden om ufo’s direct af te serveren als voer voor gekkies. Directe aanleiding: een artikel in The New York Times in 2017 waarin werd onthuld dat het Pentagon tussen 2007 en 2012 een geheim onderzoeksprogramma had lopen, het Advanced Aerospace Threat Identification Program (aatip).
twitter
pi_201954852

Dit boek bescrhijft hoe men na inname met DMT (de spirit molecuul) contact kan maken met bijzondere wezens in andere dimensies. DMT vormt de poort naar de spirituele dimensie via de pijnappelklier. Het interessante is dat sommigen het 'ontvoeringsfenomeen' ervaren waarin ze door aliens ontvoerd worden naar een ruimteschip. Hier worden vervolgens experimenten uitgevoerd die ook seksueel van aard kunnen zijn :) Er is een hypothese die zegt dat DMT lang geleden op aarde is uitgestrooid door aliens om verborgen boodschappen te delen aan uitverkorenen. DMT zou een middel zijn om superintelligentie te ontwikkelen, een evolutionair voordeel om later met de aliens te kunnen communiceren (als we interessant genoeg zijn voor de aliens gaan ze contact met ons maken en gaan we andere sterrenstelsels koloniseren zodat het menselijk bestaan niet eindigt zodra de aarde onleefbaar wordt).
pi_201955476
Ik heb hier een topic over geopend in ONZ.
Ik nodig hierbij iedereen uit te komen kijken en deel te nemen. :7

ONZ / Hoe haal je als particulier een UFO neer? Help eens mee denken!
pi_201955585
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:03 schreef Libertarisch het volgende:
Dit boek bescrhijft hoe men na inname met DMT (de spirit molecuul) contact kan maken met bijzondere wezens in andere dimensies. DMT vormt de poort naar de spirituele dimensie via de pijnappelklier. Het interessante is dat sommigen het 'ontvoeringsfenomeen' ervaren waarin ze door aliens ontvoerd worden naar een ruimteschip. Hier worden vervolgens experimenten uitgevoerd die ook seksueel van aard kunnen zijn Er is een hypothese die zegt dat DMT lang geleden op aarde is uitgestrooid door aliens om verborgen boodschappen te delen aan uitverkorenen. DMT zou een middel zijn om superintelligentie te ontwikkelen, een evolutionair voordeel om later met de aliens te kunnen communiceren (als we interessant genoeg zijn voor de aliens gaan ze contact met ons maken en gaan we andere sterrenstelsels koloniseren zodat het menselijk bestaan niet eindigt zodra de aarde onleefbaar wordt).
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:38:12 #214
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_201959658
quote:
Als ik een buitenaardse hypothese zou overwegen dan denk ik dat het self-sufficient A.I. machines zijn, totaal onverschillig jegens ons, heel complex. Ik denk echt niet dat het mogelijk is dat er daadwerkelijk biologische wezens zijn.

Wat betreft de rest, zelfde als @:sp3c, geen ja of nee. En anders "Ja", maar geen idee of we er ooit mee in contact kunnen komen.

Maar het zou wel heel cool zijn als het daadwerkelijk ook zo blijkt te zijn. Een nieuwe paradigma verschuiving in de geschiedenis, lekker mensen hun wereldbeeld totaal zien instorten. O+
Is dat wel zo?

Verreweg de meeste mensen geloven in een buitenaards leven. Tot op het punt dat als ik zelfs de suggestie wek dat het wel of niet bestaan onbekend is en de mogelijkheid bestaat dat we alleen zijn, waarop ik buitengewoon veel weerstand ervaar van collega's, vrienden, mensen op internet, etc...

Zelfs enkele moslims die ik heb gesproken (de meest religieuze figuren die ik ben tegen gekomen) geloven wel in buitenaards leven. Welke richting die aliens op bidden en of elke planeet zijn eigen koran heeft kreeg ik geen duidelijk antwoord op maar alsnog... de zeitgeist lijkt eerder te zijn van "het is waar tenzij tegendeel wordt bewezen"

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 30-10-2021 18:51:03 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_201960603
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Is dat wel zo?

Verreweg de meeste mensen geloven in een buitenaards leven. Tot op het punt dat als ik zelfs de suggestie wek dat het wel of niet bestaan onbekend is en de mogelijkheid bestaat dat we alleen zijn, waarop ik buitengewoon veel weerstand ervaar van collega's, vrienden, mensen op internet, etc...

Zelfs enkele moslims die ik heb gesproken (de meest religieuze figuren die ik ben tegen gekomen) geloven wel in buitenaards leven. Welke richting die aliens op bidden en of elke planeet zijn eigen koran heeft kreeg ik geen duidelijk antwoord op maar alsnog... de zeitgeist lijkt eerder te zijn van "het is waar tenzij tegendeel wordt bewezen"
Als het echt the real deal blijkt te zijn denk ik wel dat dat komt als een echt enorme schok en bizar gevoel.

We antropomorfiseren er leuk op los met z'n allen, maar denk wel dat de echte alien, echt heel 'alien' kan zijn. Moet je nagaan, miljoenen jaren evolutie op een andere planeet, anders communiceren, waarnemen, wiskunde, kunst, etc.

Vind die J.B.S. Haldane quote wel leuk: "The universe is not only stranger than we imagine, it is stranger than we can imagine."

Ik denk echt dat het gigantisch anders gaat zijn wij allemaal denken.
  maandag 1 november 2021 @ 20:55:35 #216
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201989895
In de krant The Hill een opiniestuk hierover:

NASA chief Bill Nelson latest official to suggest UFOs have otherworldly origins

Ze geven ongeveer een opsomming van (voormalig) hooggeplaatsten die zich uitspreken over het onderwerp:

NASA administrator Bill Nelson: “Who am I to say that planet Earth is the only location of a life form that is civilized and organized like ours?”

• former President Bill Clinton: responded by pondering the vastness of the universe and the high probability of life existing beyond Earth

• former President Obama: speculated about the extraordinary implications if recent incidents involved otherworldly objects.

(niet onbelangrijk, Clinton en Obama hebben nog steeds toegang tot top-level intelligence briefings.)

• former CIA director John Brennan: speculated that the objects might “constitute a different form of life.

• former CIA Director James Woolsey: a longtime UFO skeptic, recently signaled openness to the possibility that such encounters have otherworldly explanations

John Ratcliffe, former President Trump’s director of national intelligence: ruled out secret U.S. technology and cited “high confidence” intelligence assessments to eliminate foreign adversaries as possible explanations for the most compelling UFO encounters. According to the former head of U.S. intelligence, some UFOs exhibit “technologies that we don’t have and, frankly, that we are not capable of defending against.”

Sen. Mitt Romney (R-Utah): ruled out foreign powers or highly classified American technology, leaving few explanations for the phenomena.

En nog twee mooie passages uit het artikel:

Perhaps more importantly, Luis Elizondo, former director of a Pentagon unit that analyzed military encounters with UFOs, has suggested that the most compelling incidents have extraterrestrial explanations. Ditto for Christopher Mellon, the top civilian military intelligence official during the Clinton and second Bush administrations. At the same time, U.S. intelligence analysts are reportedly considering the possibility that recent encounters involved “non-human technology.”

En een quote uit 1960(!):

Vice Admiral Roscoe Hillenkoetter, the first director of the CIA, summarized the situation: “Through official secrecy and ridicule, many citizens are led to believe [UFOs] are nonsense. … Behind the scenes,” however, “high-ranking Air Force officers are soberly concerned…”

Tja, hoe lang moeten ze hints blijven geven..?
  maandag 1 november 2021 @ 21:05:19 #217
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201990098
Tweet over bovenstaande stuk van één van de genoemden.

twitter
  woensdag 10 november 2021 @ 22:21:12 #218
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202118263
Lastig onderwerp zo te merken, zodra er serieus aandacht aan wordt gegeven.

In de USA wordt er ondertussen een nieuwe defensie-wet voor 2022 voorbereidt. Deze week deed een senator een voorstel voor aanpassing van de 2022 National Defense Authorization Act. Daarin wordt een overheidstak ingesteld die alle UFO/UAP gevallen onderzoekt, het "Anomaly Surveillance and Resolution Office".
Bron: https://www.washingtonexa(...)s-bipartisan-support

Interessante stukken uit het artikel:

the office would be required to provide regular public reports on its findings.

The inclusion of "transmedium" [..] reflects witness reporting and military data that indicate some unidentified objects appeared capable of moving with unexplained ease between air, space, and underwater media.

these UFOs that they are not of U.S., Chinese, or Russian origin

Finally, the report would require more government attention to the UFO connection point with nuclear weapons and powers

Dat eerste is natuurlijk interessant voor ons gewone burgerlui..
En het is de bedoeling om het stigma van het onderwerp af te halen en medewerkers laagdrempeliger meldingen van UFO's te laten doen.

Waarom komt senator Gillibrand hiermee? Ze heeft toegang tot geheime briefings. Naar verluidt hebben ze daar overtuigende video's te zien gekregen.

Lue Elizondo refereerde eerder ook al aan een 23-minuten durende video. Deze week ook weer in een interview met British GQ.

twitter
pi_202118427
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:21 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Lastig onderwerp zo te merken, zodra er serieus aandacht aan wordt gegeven.

In de USA wordt er ondertussen een nieuwe defensie-wet voor 2022 voorbereidt. Deze week deed een senator een voorstel voor aanpassing van de 2022 National Defense Authorization Act. Daarin wordt een overheidstak ingesteld die alle UFO/UAP gevallen onderzoekt, het "Anomaly Surveillance and Resolution Office".
Bron: https://www.washingtonexa(...)s-bipartisan-support

Interessante stukken uit het artikel:

the office would be required to provide regular public reports on its findings.

The inclusion of "transmedium" [..] reflects witness reporting and military data that indicate some unidentified objects appeared capable of moving with unexplained ease between air, space, and underwater media.

these UFOs that they are not of U.S., Chinese, or Russian origin

Finally, the report would require more government attention to the UFO connection point with nuclear weapons and powers

Dat eerste is natuurlijk interessant voor ons gewone burgerlui..
En het is de bedoeling om het stigma van het onderwerp af te halen en medewerkers laagdrempeliger meldingen van UFO's te laten doen.

Waarom komt senator Gillibrand hiermee? Ze heeft toegang tot geheime briefings. Naar verluidt hebben ze daar overtuigende video's te zien gekregen.

Lue Elizondo refereerde eerder ook al aan een 23-minuten durende video. Deze week ook weer in een interview met British GQ.

[ twitter ]
Lue heeft gezegd dat er achter de schermen dingen gaande zijn. Hopelijk binnenkort beter beeldmateriaal.

Avi Loeb's Galileo Project gaat eerst nog wel even duren voordat het opgestart is en we data hebben.

We kunnen eigenlijk niet zo veel behalve wachten. Helaas.
  woensdag 10 november 2021 @ 22:37:42 #220
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202118550
Ze weten dus niet zeker dat ze geen U.S. origin hebben.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 10 november 2021 @ 22:39:25 #221
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_202118580
die tracking in de OP was trouwens een vlieg. :')
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 10 november 2021 @ 22:45:28 #222
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202118673
quote:
10s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:37 schreef Tyr80 het volgende:
Ze weten dus niet zeker dat ze geen U.S. origin hebben.
Maar ze zijn er wel vrij zeker van. Iets ruimere quote:

Gillibrand's language gives implicit reference to the confident belief of those in the U.S. government and military who have studied these UFOs that they are not of U.S., Chinese, or Russian origin.
  vrijdag 12 november 2021 @ 13:00:08 #223
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202140839
National Intelligence Director Avril Haines admits possibility of aliens

Weer een hoge pief die ernaar hint dat de UFO / UAP's wel eens buitenaards kunnen zijn.

“The main issues that Congress and others have been concerned about is safety of flight concerns and counterintelligence issues,” the DNI told the forum. “Always, there’s also the question of, ‘Is there something else that we simply do not understand, which might come extraterrestrially?'”

twitter

Je zou toch onderhand haast het idee krijgen dat ze iets willen vertellen..
pi_202147474
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat pulserende is gewoon de camera die scherp aan het stellen is. Maar, dat betekend niet dat er geen object is.
Dat is absoluut niet de camera die aan het scherp stellen is, sorry hoor, maar dat ziet iedere malloot.

Zou veel afwisselender zijn qua scherpstellen, je ziet duidelijk dat zelfs bij inzoomen de frequentie hetzelfde blijft.
Zo werken cameras domweg niet.
pi_202148774
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 19:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat is absoluut niet de camera die aan het scherp stellen is, sorry hoor, maar dat ziet iedere malloot.

Zou veel afwisselender zijn qua scherpstellen, je ziet duidelijk dat zelfs bij inzoomen de frequentie hetzelfde blijft.
Zo werken cameras domweg niet.
Misschien, maar ik ontken niet dat er een object is hé? Ik ontken alleen de rede waarom je denkt dat het object een bepaalde eigenschap heeft.
  vrijdag 12 november 2021 @ 20:48:01 #226
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202149320
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:03 schreef Libertarisch het volgende:
[ afbeelding ]

Dit boek bescrhijft hoe men na inname met DMT (de spirit molecuul) contact kan maken met bijzondere wezens in andere dimensies. DMT vormt de poort naar de spirituele dimensie via de pijnappelklier. Het interessante is dat sommigen het 'ontvoeringsfenomeen' ervaren waarin ze door aliens ontvoerd worden naar een ruimteschip. Hier worden vervolgens experimenten uitgevoerd die ook seksueel van aard kunnen zijn :) Er is een hypothese die zegt dat DMT lang geleden op aarde is uitgestrooid door aliens om verborgen boodschappen te delen aan uitverkorenen. DMT zou een middel zijn om superintelligentie te ontwikkelen, een evolutionair voordeel om later met de aliens te kunnen communiceren (als we interessant genoeg zijn voor de aliens gaan ze contact met ons maken en gaan we andere sterrenstelsels koloniseren zodat het menselijk bestaan niet eindigt zodra de aarde onleefbaar wordt).
Iemand die niet in aanraking is geweest met onze westerse LGM cultuur, wat ervaart hij / zij?
pi_202149709
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 20:48 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Iemand die niet in aanraking is geweest met onze westerse LGM cultuur, wat ervaart hij / zij?
Bijna alles wat daar staat is lariekoek.

DMT word notabene door je eigen lichaam aangemaakt.
pi_202149793
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 21:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Bijna alles wat daar staat is lariekoek.

DMT word notabene door je eigen lichaam aangemaakt.
Ik wil ontzettend graag nog een keer DMT proberen, maar dat hele spiritisme eromheen vind ik echt bullshit, Bovendien heeft het ook niets met UFO's te maken.
pi_202151117
Kunnen die aliens ook alsjeblieft alle wappies en andere teringmongolen de ruimte in lanceren? Alvast bedankt.
pi_202151903
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:26 schreef Cockwhale het volgende:
Kunnen die aliens ook alsjeblieft alle wappies en andere teringmongolen de ruimte in lanceren? Alvast bedankt.
Alsjeblieft wel. Zijn we van die randdebielen verlost. O+
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  woensdag 17 november 2021 @ 20:20:57 #231
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202223283
Het SETI project gaat ook eens bekijken of ze niet ook dichterbij naar mogelijke ET Intelligence kunnen zoeken:
twitter
  woensdag 17 november 2021 @ 20:29:24 #232
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202223413
Deze week wordt er in het Amerikaanse congress gestemd over de nieuwe Defense Bill voor 2022. De amendment over een nieuw op te richten UFO office (Anomaly Surveillance and Resolution Office) wordt inmiddels gesteund door 5 senatoren: Gillibrand en Heinrich (Democraten), en Rubio, Lindsey en Roy (Republikeinen).

THE PENTAGON is on the verge of getting a real-life X-Files office dedicated to investigating UFOs, their origins and attempts to "capture or exploit" one of the mysterious craft.

UFOs have stepped from an issue that was dismissed as fringe and the realm of conspiracy theorists into a genuine national security debate over the past few years.

ARSO will seek to investigate "the technical and operational characteristics, origins and intentions" of UFOs.

[..]

It comes after the US's top spy chief Avril Haines - the DNI - admitted it is a consideration for intelligence services that the mystery objects may have come from outer space.
  woensdag 17 november 2021 @ 20:34:28 #233
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202223482
Het is een leuk weekje voor UFO gerelateerd nieuws, morgen een nieuwe uitzending van het Australische 7News:

twitter

Als je de eerste docu van hen nog niet hebt gezien, doen! Eye-opener.
  woensdag 24 november 2021 @ 12:10:57 #234
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202316657
Het is zover, eindelijk een overheidsloket waar waarnemingen van UFO's serieus worden genomen.

Pentagon stelt nieuw onderzoekscomité in voor ufo’s

De Amerikaanse overheid legt het belang van het nieuwe comité uit. „Het binnendringen van enig object in de lucht bedreigt de veiligheid van het luchtruim en kan mogelijk de nationale veiligheid in het geding brengen”, zo schrijft het Department of Defense.

Meldingen
Uit eerder onderzoek waarin 144 ufomeldingen van de afgelopen jaren werden onderzocht, bleek dat voor sommige geen logische uitleg kon worden gegeven. Een van de objecten bereikte een snelheid van 69.000 kilometer per uur – om vervolgens in een mum van tijd van koers te wijzigen.

Pentagon announces plans to streamline UFO reports and analysis

Tijd ook voor de gewone man om te accepteren dat er zich vreemde dingen in ons luchtruim (en wie weet waar nog meer) bevinden.
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:20:45 #235
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202620909
Bovenstaande loket bleek een losse actie van het Pentagon. Niet geheel duidelijk of het bedoeld was om wind uit de zeilen te halen van nieuwe wetgeving waar het Congress mee bezig was. Die wetgeving gaat veel verder in het onderzoek naar UAP/UFO's.

Dat is in ieder geval niet gelukt, want die wetgeving (als onderdeel van de grote defensie wet NDAA) is erdoor:

twitter

Aantal bijzondere zaken staan er in deze wet:
- It would also delve into health impacts [..] related to UFOs.

Er zijn de nodige verhalen bekend van piloten die (ernstig) ziek zijn geworden na nabijheid van een UFO, dat lijken dus meer dan verhalen te zijn.

- the office would be required to provide an annual unclassified report on its activity to Congress

Unclassified betekent dat de normale burgerlui er ook bij kunnen.

En hoogst opmerkelijk:

Een update over mogelijke geborgen UFO's... Waarom zou zoiets in deze wet staan?
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:21:25 #236
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_202620924
ik ga het nog een keer zeggen,

na onderzoek bleek dit

een vlieg te zijn.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:23:55 #237
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202620983
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:21 schreef cherrycoke het volgende:

na onderzoek bleek dit

een vlieg te zijn.
Nou, laat maar zien dan dat 'onderzoek'.

Om de senator die deze wetgeving invoerde te quoten:
"Burying our heads in the sand isn't an option. Studying UAPs is critical to keeping our strategic edge and keeping our nation safe."
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 20:25:36 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202621026
quote:

na onderzoek bleek dit

een vlieg te zijn.
geen idee wat het wel is maar een vlieg die op de FLIR voorop een straaljager blijft zitten lijkt me uitgesloten hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:48:25 #239
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202621522
Zelfs in de financiële markten beginnen ze er rekening mee te houden. Een UAP risk is al opgenomen in een portfolio.

Financial Times: Do portfolios have a UAP risk?

En best terecht als je de implicaties beschouwd. Of het nu menselijke of non-menselijke techniek is.

Award-winning investigative journalist and author of “In Plain Sight” Ross Coulthart has been investigating what officials really know about UAPs for years. One of the biggest concerns among those in the know, he says, was the potential economic impact on markets if the scale of uncertainty surrounding UAPs in the military became known. “Everyone talks about a potential for a massive collapse in the world economy if this revelation is not handled properly,” he told the FT Alphaville.

This applies whether the technologies are human or non-human, since both scenarios are highly disruptive.

If they are human made, and our own military doesn’t know about them, this implies someone somewhere is in possession of technology that makes nuclear weapons look like child’s play, says Coulthard. That realisation alone has the capacity to destabilise the global power balance and economies as well as markets with it.

If the technologies are not human . . . this invites the even more significant question of whether those in possession of the tech are hostile or friendly.

Both possibilities carry major repercussions for markets and humanity.
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:38:47 #240
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202622460
quote:

na onderzoek bleek dit

een vlieg te zijn.
De piloten die je hoort geven toch aan wat ze op dat moment met hun eigen ogen vanuit de cockpit observeren, wat wordt vastgelegd op camera? Althans, dat dacht ik.
pi_202623178
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
De piloten die je hoort geven toch aan wat ze op dat moment met hun eigen ogen vanuit de cockpit observeren, wat wordt vastgelegd op camera? Althans, dat dacht ik.
En "there's a whole fleet om 'em, look on the ASA" dat is zo'n radar ding.
  donderdag 16 december 2021 @ 22:10:15 #242
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202656217
Vandaag ook in de Volkskrant

Congres VS stemt in met ‘historische’ ufo-wet en verplicht snelle komst onderzoeksinstituut

Ook ruimte voor een sceptische blik:
quote:
‘Je ziet in de tekst en de gekozen onderwerpen vooral het wensenlijstje van de mensen die al decennia lobbyen voor meer aandacht voor ufo’s’, zegt ufo-scepticus Pepijn van Erp, van stichting Skepsis. Hoewel Van Erp zegt in principe niet tegen onderzoek naar het fenomeen te zijn, vraagt hij zich vooral af of het Congres hiermee niet overdrijft. ‘Ik denk dat je het geld voor al dit onderzoek beter had kunnen besteden.’
Dat laatste snap ik dus niet. Echt een vooringenomen houding van iemand die het antwoord al denkt te weten. De bewegingen van sommige UFO's die gezien worden lijken alleen verklaarbaar door een soort anti-zwaartekracht technieken. Geheel nieuwe energiebronnen horen daarbij.

Als er meer duidelijkheid komt over dat soort vergevorderde technieken (menselijk of niet-menselijk), dan is dat wereldveranderend. Daar mag best wat geld naartoe.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:23:09 #243
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202888224
Interessante invalshoek: NASA huurt theologen in om te kijken hoe 'de mensheid' zou reageren op buitenaards leven.

The Hill: NASA used religious experts to predict how humans may react to aliens

quote:
Two dozen theologians were recruited by a NASA-funded program to assess societal implications for the agency’s astrobiological and search for life efforts.

[..]

Davison said he and his colleagues examined how each of the world’s major religions would likely respond if they were made aware of the existence of aliens. His own work focused on the connection between astrobiology and Christian theology.
Vetgedrukte zin vind ik erg frappant. In mijn boek zijn 'aliens' al echt intelligente levensvormen.
  donderdag 30 december 2021 @ 21:26:07 #244
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202940646
Weinig reactie op dit onderwerp zodra je het serieus maakt. Snap ik niet zo goed, het is mogelijk het grootste nieuws uit de geschiedenis. Dus ik ga gewoon door met interessante nieuwtjes plaatsen.

Gisteren is Harry Reid overleden, lange tijd de Majority Leader in het amerikaanse congres (oftewel één van de belangrijkste mensen in de amerikaanse politiek). Hij is groot aanjager geweest van meer onderzoek naar UFO's.

Uit een eerder artikel van The New Yorker:
Senator Reid was told for decades that Lockheed Martin has UFO fragments in possession.

How the Pentagon Started Taking U.F.O.s Seriously
For decades, flying saucers were a punch line. Then the U.S. government got over the taboo.

pi_202941102
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Weinig reactie op dit onderwerp zodra je het serieus maakt. Snap ik niet zo goed, het is mogelijk het grootste nieuws uit de geschiedenis. Dus ik ga gewoon door met interessante nieuwtjes plaatsen.

Gisteren is Harry Reid overleden, lange tijd de Majority Leader in het amerikaanse congres (oftewel één van de belangrijkste mensen in de amerikaanse politiek). Hij is groot aanjager geweest van meer onderzoek naar UFO's.

Uit een eerder artikel van The New Yorker:
Senator Reid was told for decades that Lockheed Martin has UFO fragments in possession.

How the Pentagon Started Taking U.F.O.s Seriously
For decades, flying saucers were a punch line. Then the U.S. government got over the taboo.

[ afbeelding ]
Ik snap het ook niet zo goed. Veel lurkers misschien?
Maar ga vooral door met posten, ik vind het superinteressant!
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_202942951
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:37 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet zo goed. Veel lurkers misschien?
Maar ga vooral door met posten, ik vind het superinteressant!
Dit ja, ga aub door met posten.
  vrijdag 31 december 2021 @ 00:38:38 #247
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_202948241
Als ik de vooronderstelling mag poneren dat het heelal oneindig is, gebaseerd op de gedachte dat er niets anders is dan materie, ruimte en tijd (want eeuwige totale duisternis - waarneembare lege ruimtetijd - zou dan ook een onlosmakelijk gedeelte van het universum moeten zijn, waardoor het wederkerig wordt geabstraheerd naar 'iets'), dan is het consequent een gegeven dat er elders leven moet ontstaan - hoe klein deze kans ook moge zijn.

Stel, één op de tien miljard planeten heeft kans om leven te kweken door de gunstige omstandigheden, zoals de ligging van de zon ten opzichte van de planeet, de aanwezigheid van water en zuurstof (mocht dat een essentiële basis zijn, voor ons heeft dat immers gewerkt), waarvan op diens beurt ook nog eens één op de miljoen kans is dat daaruit intelligent leven uit voortvloeit, dan komt men zeker op een angstvallig klein cijfermatig getal uit. Dat zonder meer. Maar als het universum oneindig is, zoals mijn eerste vooronderstelling aangeeft, dan is iedere minimale kans een garantie om te gebeuren, omdat relativiteit wordt gekenmerkt door twee parameters waarin de ligging van de één ten opzichte van de ander wordt gemeten. Maar in de vooronderstelde oneindigheid kan iedere onwaarschijnlijke kans tot het oneindige zich herhalen, omdat A) in oneindigheid relatieve parameters ontbreken, B) de tijd oneindig lang is om iedere kans gelegenheid te geven om te laten gebeuren en C) de ruimte oneindig groot is om iedere kans te laten plaatsvinden.

Dat er nochtans geen buitenaards leven is aanschouwd, wil niet zeggen dat het niet bestaat: we observeren namelijk door middel van waarneming en hoe vaak een bepaalde situatie zich voordoet: deze manier van empirisch denken is heel erg nuttig in theoretische zin, omdat we dan bepaalde situaties kunnen inschatten en voorspellen. Er zit echter een grote keerzijde aan deze manier van werken: als ik honderdmaal een witte gans heb gezien en nimmer een zwarte gans, dan zou de conclusie kunnen zijn dat zwarte ganzen niet bestaan. Dat ik iets niet heb waargenomen, wil niet zeggen dat het non-existent is. Ditzelfde geldt ook voor buitenaards leven: wij zullen waarschijnlijk nooit andere levensvormen waarnemen, maar omdat het universum, vooronderstelt, oneindig is kan men bijna met zekerheid stellen dat er ander intelligent leven aanwezig is vanwege de factoren in bovenstaande paragraaf. De vraag zou dan eerder zijn: in welke nabijheid of verte leven zij? Zolang de mensheid zichzelf niet vernietigt, de aarde niet sloopt, en zich volledig richt op technologie om het ondenkbare te bewerkstelligen - denk aan het buigen van ruimtetijd, gebruik van zwarte materie/energie, kennis over zwarte gaten en deze in ons voordeel gebruiken - dan zouden we in gelegenheid kunnen worden gebracht om andere beschavingen te verkennen en de origine van de mens, het bestaan, het bewustzijn, noem het allemaal maar op, te ontrafelen. Dat laatste zie ik overigens somber in.

Om een kort verhaal lang te maken, vraag ik mij af of zij hetzelfde als wij zijn, zoals de mensheid - de vruchtpersers der verlangen - die zich door nihilistisch individualisme liet verscheuren en dankzij dorst naar macht de technologie ontwikkelde om ruimte-koloniën te kweken voor eigengewin? Of was er een kentering in sociaal-cultureel opzicht, waardoor harmonieuze samenwerking de basis was voor een succesvolle technologische enterprise ten gunste van het gemeengoed aldaar? Zelf neig ik naar het eerste, omdat ieder biologisch wezen erop gericht is om te overleven ten koste van alles (en meedogenloosheid is daar een voorname eigenschap van), en de wil er alles aan doet om zich te preserveren en macht te grijpen over zwakkere willen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_202949042
@bovenstaande

Heel veel tekst maar het is gewoon simpel. Er is leven op aarde, de kans dat dit eenmalig is kan je als 0 zien op die triljoenen aan andere sterrenstelsel met dito zonnestelsel en planeten. Er is oneindig veel leven in het heelal, alleen we zien elkaar nog niet.
  vrijdag 31 december 2021 @ 01:28:20 #249
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202949124
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:23 schreef kurk_droog het volgende:
@:bovenstaande

Heel veel tekst maar het is gewoon simpel. Er is leven op aarde, de kans dat dit eenmalig is kan je als 0 zien op die triljoenen aan andere sterrenstelsel met dito zonnestelsel en planeten. Er is oneindig veel leven in het heelal, alleen we zien elkaar nog niet.
Mee eens.
Zullen wij in dit leven nog meemaken dat ze een planeet ontdekken waar leven is, of zou dit onrealistisch zijn de komende 60 jaar?
  vrijdag 31 december 2021 @ 01:38:29 #250
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202949271
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:28 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Mee eens.
Zullen wij in dit leven nog meemaken dat ze een planeet ontdekken waar leven is, of zou dit onrealistisch zijn de komende 60 jaar?
Wat zou je kunnen zien? Lichten van steden oid gaat niet gebeuren de komende 60 jaar, misschien wel niet de komende paar honderd jaar als het al kan.

Dus dan zit je eigenlijk alleen met het meten van de stoffen in de atmosfeer die wellicht kunnen duiden op industrie. Maar dat zal heel vaag zijn. En zelfs al zit het heelal vol met leven, het zal alsnog behoorlijk toeval zijn als dat 'vlakbij' zit.

1 planeet met leven per sterrenstelsel is nog steeds HEEL VEEL leven in het hele universum, maar voor ons zal dat leven nooit vindbaar zijn. Plus dat je zowel afstand en tijd tegen je hebt. Je moet niet alleen op de juiste plek kijken, maar ook op het juiste moment.

Nee ik denk dat als we leven vinden de komende paar honderd jaar, dan is dat omdat het ons vond.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202950310
Het Pentagon heeft zo'n 20 miljoen dollar uitgegeven aan onderzoek en nog steeds snappen ze er niks van.

Met een beetje googelen kom je er al snel achter dat je met een laser en laser air induced breakdown spectaculaire dingen kunt laten zien.

https://www.sandboxx.us/b(...)s-ufos-using-lasers/

Zou je met deze technologie een UFO kunnen maken? Een UFO zoals in de YouTube filmpjes? Natuurlijk. De budgetten bij de Navy zijn een factor honderdduizend hoger dan in mijn lab, en als ik zo iets op kleine schaal kan maken, dan kunnen zij dat op een veel grotere schaal doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_202950322
Die driehoekige "UFOs", dat zijn trouwens gewone vliegtuigen, die uit focus gefilmd zijn.

https://edition.cnn.com/2(...)epartment/index.html

Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_202951334
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 05:22 schreef Lyrebird het volgende:
Het Pentagon heeft zo'n 20 miljoen dollar uitgegeven aan onderzoek en nog steeds snappen ze er niks van.

Met een beetje googelen kom je er al snel achter dat je met een laser en laser air induced breakdown spectaculaire dingen kunt laten zien.

Zou je met deze technologie een UFO kunnen maken? Een UFO zoals in de YouTube filmpjes? Natuurlijk. De budgetten bij de Navy zijn een factor honderdduizend hoger dan in mijn lab, en als ik zo iets op kleine schaal kan maken, dan kunnen zij dat op een veel grotere schaal doen.
Daar hebben de experts vast nooit over nagedacht, lulletje rozenwater op fok heeft het mysterie opgelost.

Behalve dat dit soort militaire video’s teruggaan naar de jaren 80.
België, Chili, Brazilië etc.
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:08:45 #254
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_202951681
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:23 schreef kurk_droog het volgende:
@:bovenstaande

Het laat zien dat je niet eens de moeite neemt om te lezen. Jammer, want ik stel precies hetzelfde als jij; maar dan beter onderbouwd en beter beargumenteerd.
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:18:31 #255
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_202951819
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:28 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Mee eens.
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat zou je kunnen zien? Lichten van steden oid gaat niet gebeuren de komende 60 jaar, misschien wel niet de komende paar honderd jaar als het al kan.

Dus dan zit je eigenlijk alleen met het meten van de stoffen in de atmosfeer die wellicht kunnen duiden op industrie. Maar dat zal heel vaag zijn. En zelfs al zit het heelal vol met leven, het zal alsnog behoorlijk toeval zijn als dat 'vlakbij' zit.

1 planeet met leven per sterrenstelsel is nog steeds HEEL VEEL leven in het hele universum, maar voor ons zal dat leven nooit vindbaar zijn. Plus dat je zowel afstand en tijd tegen je hebt. Je moet niet alleen op de juiste plek kijken, maar ook op het juiste moment.

Nee ik denk dat als we leven vinden de komende paar honderd jaar, dan is dat omdat het ons vond.
Dit is de laatste keer dat ik in dit topic post, omdat ik probeerde genuanceerd een discussie te beginnen over het bestaan van buitenaardse wezens.

Maar mijn post wordt in zijn geheel genegeerd en over het hoofd gezien; dan wordt iemand gequote die niet eens de moeite nam om mijn post te lezen, maar omdat het maar een enkel zinnetje was, las dat blijkbaar wat makkelijker.

Ik keer weer terug als er users komen met tenminste iets van intellectuele bagage. :W
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:06:03 #256
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202952657
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:18 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
[..]
Dit is de laatste keer dat ik in dit topic post, omdat ik probeerde genuanceerd een discussie te beginnen over het bestaan van buitenaardse wezens.

Maar mijn post wordt in zijn geheel genegeerd en over het hoofd gezien; dan wordt iemand gequote die niet eens de moeite nam om mijn post te lezen, maar omdat het maar een enkel zinnetje was, las dat blijkbaar wat makkelijker.

Ik keer weer terug als er users komen met tenminste iets van intellectuele bagage. :W
Ja het leek er op alsof men niet echt snapte wat je probeerde te zeggen idd.

Hier kan je misschien wat van waarde in vinden trouwens. En onderstaand filmpje is trouwens vooral waardevol voor mensen in dit topic die denken dat buitenaards leven vaststaand feit is en dat het slechts een kwestie van tijd is voordat we ze gaan ontdekken.

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_202953133
quote:

[..]
[..]

_O-
Цой жив
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:28:43 #258
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202953228
quote:

[..]
[..]

Ja mooie lap hoor, maar vind je zelf echt dat er iets instaat wat iedereen die een beetje ruimte docu's gekeken heeft niet al weet?
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:29:00 #259
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202953235
quote:

[..]
[..]

LOL, ik zie je post nu pas. Ik dacht dat het een nieuwsbericht was net zoals alle andere posts op die pagina. Dus ik scrollde er snel langs.
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:29:04 #260
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_202953238
quote:

[..]
[..]

Ik begrijp je best dat het een beetje zuur is wanneer er zo onverschillig (niet) wordt gereageerd op je epistel. Schrijven en omschrijven van je eigen bevindingen op dat vlak vind je een leuke bezigheid zo te zien.

Ik las het en ik dacht oke goed geschreven, kon me er grotendeels in vinden en weer verder.

En dan lees ik dit en dan denk ik: jammer dat je zo dramatisch reageert.
Je zegt weg te gaan en terug te komen wanneer er weer users komen met intellectuele bagage, zoals jij zelf pretendeert te hebben denk ik.

Maar ik ben hier weg als er hier mensen komen die hun aandachtsgeilheid boven hun intellectuele bagage zetten.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:32:32 #261
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202953339
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:38 schreef Grishenko_ het volgende:
Om een kort verhaal lang te maken, vraag ik mij af of zij hetzelfde als wij zijn, zoals de mensheid - de vruchtpersers der verlangen - die zich door nihilistisch individualisme liet verscheuren en dankzij dorst naar macht de technologie ontwikkelde om ruimte-koloniën te kweken voor eigengewin? Of was er een kentering in sociaal-cultureel opzicht, waardoor harmonieuze samenwerking de basis was voor een succesvolle technologische enterprise ten gunste van het gemeengoed aldaar? Zelf neig ik naar het eerste, omdat ieder biologisch wezen erop gericht is om te overleven ten koste van alles (en meedogenloosheid is daar een voorname eigenschap van), en de wil er alles aan doet om zich te preserveren en macht te grijpen over zwakkere willen.
Om toch even in de te gaan op een stukje van je tekst: Je vraagt je of of zij hetzelfde zijn als wij. Maar ik denk dat, vanwege de oneindigheid van het heelal, je elke 'smaak' zal vinden. Je zal beschavingen hebben die wellicht nooit de ruimte ontdekken omdat het ze niet interesseert, of liever spiritueel ingesteld blijven oid. Maar je zal ook beschavingen hebben die waarschijnlijk vol op ontdekking gaan.

Zelfs in de mensheid zelf vind je al die smaken eigenlijk al. Sommige mensen bidden liever de hele dag in een tempel, andere spenderen hun leven aan het bouwen van raketten. We moeten buitenaardse beschavingen dus ook niet beschouwen als 1 geheel die allemaal hetzelfde doen.
pi_202953350
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:08 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Het laat zien dat je niet eens de moeite neemt om te lezen. Jammer, want ik stel precies hetzelfde als jij; maar dan beter onderbouwd en beter beargumenteerd.
Dat van jou was vooral onnodig ingewikkeld, met zoveel mogelijk moeilijker woorden. Als iemand exact hetzelfde in twee zinnen kan zeggen, doet hij dat een stuk beter.
Цой жив
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:33:39 #263
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_202953370
Stel je voor een planeet op kosmisch gezien relatief korte afstand van de aarde waar leven is en de organismen veel overeenkomsten hebben met de organismen op aarde. Gedreven door nieuwsgierigheid of angst wordt daar besloten om te gaan zoeken naar bewoonbare planeten. Ze treffen de aarde aan, zoals die ongeveer tegen het einde van de laatste ijstijd was, ongeveer 15.000 jaar geleden. Er wordt besloten om een vloot van ruimteschepen te bouwen die als een soort Ark van Noach naar de plek zal gaan waar de Aarde 15.000 jaar later zich zal bevinden. Aan boord van de vloot is een verscheidenheid van dieren en planten die men aldaar denkt nodig te hebben om hier een, voor hen, levensvatbare planeet te kunnen koloniseren.

Het probleem van tijd en afstand wordt ondervangen door alle organismen in een soort winterslaap te brengen en op noodzakelijke momenten heel even te laten "ontwaken" om één en ander te corrigeren zodat de vloot in zijn geheel gezond en wel op Aarde zal aankomen. Knappe koppen op de verre planeet hebben alles goed uitgerekend en zeer geavanceerde software zorgt ervoor dat er tijdens de vlucht niet of nauwelijks ingrijpen nodig is. Vanwege deze "winterslaap" duurt de reis voor deze organismen niet meer dan pakweg 5 jaar. Hierbij is de periode dat het organisme zich moet aanpassen aan een veranderde toestand van slapen en ontwaken inbegrepen.

De "pioniers" die vooruitgestuurd worden zijn eencelligen en virussen. De ruimteschepen die als eerste de atmosfeer van de Aarde binnenkomen lijken voor de waarneming van de mensen op meteorieten. Deze vallen op grote hoogte uiteen, maar wel zo laag dat de bacteriën en virussen zich via de lucht kunnen verspreiden en de eerste voorwaarden voor de hogere organismen kunnen creëren.

Zo kan dus onze Aarde gekoloniseerd worden door buitenaardse wezens, een optie die mijns inziens niet geheel onrealistisch is qua tijd en afstand. Eventueel kunnen de virussen en bacteriën nog in een proto-vorm worden gestuurd, en de ontwikkeling zich verder hier laten plaatsvinden, zo ontstaat er nog wat meer tijd voor de hogere organismen om de afstand te overbruggen.

Dus wie weet is Corona wel een bio-wapen dat van een exoplaneet op minder dan 20 lichtjaar afstand op ons is afgeschoten en komen de echte Aliens over een jaar of 50 met hun stealth ruimteschepen de Aarde veroveren. Tegen die tijd is de mens al behoorlijk uitgedund dus veel tegenstand zal er niet te verwachten zijn. De mensen die dan nog leven kunnen mooi tot slaaf gemaakt worden om de buitenaardsen te dienen.
Non possumus non loqui
pi_202953826
Gezien de onverwachte vormen van leven die we hier al vinden( https://www.nature.com/articles/nature.2012.11520 + https://galnet.fandom.com/wiki/Life_based_on_Germanium_-Resource ) Zou het wel eens zo kunnen zijn dat we het niet eens zullen herkennen. Ook de kans om het op aarde tegen te komen(extraterrestrial) is klein, aangezien leven niet ontstaan op aarde het wel eens heel zwaar zou kunnen hebben hier oa door onze symbiose met virussen en bacteria. Ook met de geringe kennis van het universum dat we waarschijnlijk hebben( stel je eens voor dat we pas 1% van de natuurkunde/biologie echt pas begrijpen) zou onze definitie van leven en intelligentie er wel eens heel ver naast kunnen zitten.
Maar blijft natuurlijk interessante materie. En ik ken persoonlijk meerdere NL (ex) f16 piloten die toch wel hele bizarre dingen in de lucht hebben gezien. Maar voorzover ik kan peilen denken die eerder aan een soort van verkenningsdrones.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2021 11:19:07 ]
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:52:18 #265
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202953834
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:33 schreef Knip het volgende:
Stel je voor een planeet op kosmisch gezien relatief korte afstand van de aarde waar leven is en de organismen veel overeenkomsten hebben met de organismen op aarde. Gedreven door nieuwsgierigheid of angst wordt daar besloten om te gaan zoeken naar bewoonbare planeten. Ze treffen de aarde aan, zoals die ongeveer tegen het einde van de laatste ijstijd was, ongeveer 15.000 jaar geleden. Er wordt besloten om een vloot van ruimteschepen te bouwen die als een soort Ark van Noach naar de plek zal gaan waar de Aarde 15.000 jaar later zich zal bevinden. Aan boord van de vloot is een verscheidenheid van dieren en planten die men aldaar denkt nodig te hebben om hier een, voor hen, levensvatbare planeet te kunnen koloniseren.

Het probleem van tijd en afstand wordt ondervangen door alle organismen in een soort winterslaap te brengen en op noodzakelijke momenten heel even te laten "ontwaken" om één en ander te corrigeren zodat de vloot in zijn geheel gezond en wel op Aarde zal aankomen. Knappe koppen op de verre planeet hebben alles goed uitgerekend en zeer geavanceerde software zorgt ervoor dat er tijdens de vlucht niet of nauwelijks ingrijpen nodig is. Vanwege deze "winterslaap" duurt de reis voor deze organismen niet meer dan pakweg 5 jaar. Hierbij is de periode dat het organisme zich moet aanpassen aan een veranderde toestand van slapen en ontwaken inbegrepen.

De "pioniers" die vooruitgestuurd worden zijn eencelligen en virussen. De ruimteschepen die als eerste de atmosfeer van de Aarde binnenkomen lijken voor de waarneming van de mensen op meteorieten. Deze vallen op grote hoogte uiteen, maar wel zo laag dat de bacteriën en virussen zich via de lucht kunnen verspreiden en de eerste voorwaarden voor de hogere organismen kunnen creëren.

Zo kan dus onze Aarde gekoloniseerd worden door buitenaardse wezens, een optie die mijns inziens niet geheel onrealistisch is qua tijd en afstand. Eventueel kunnen de virussen en bacteriën nog in een proto-vorm worden gestuurd, en de ontwikkeling zich verder hier laten plaatsvinden, zo ontstaat er nog wat meer tijd voor de hogere organismen om de afstand te overbruggen.

Dus wie weet is Corona wel een bio-wapen dat van een exoplaneet op minder dan 20 lichtjaar afstand op ons is afgeschoten en komen de echte Aliens over een jaar of 50 met hun stealth ruimteschepen de Aarde veroveren. Tegen die tijd is de mens al behoorlijk uitgedund dus veel tegenstand zal er niet te verwachten zijn. De mensen die dan nog leven kunnen mooi tot slaaf gemaakt worden om de buitenaardsen te dienen.
Dit verhaal heeft enkele problemen:

1. Het is technisch gezien onmogelijk om een telescoop met een spiegel te bouwen die groot genoeg is om op 15.000 lichtjaar afstand accuraat te kunnen meten wat voor klimaat en atmosfeer een planeet heeft. Dat is vooral een afstandsprobleem trouwens.

2. Hoe korter je de afstand echter maakt hoe onwaarschijnlijker het verhaal wordt. Dat er bijvoorbeeld zomaar binnen 200 lichtjaar nog een planeet is waar ook intelligent leven exact rond onze tijdframe bestaat

3. Het winterslaap verhaal en het virus-verhaal lijken 2 compleet verhalen te zijn. Of je gaat ergens zelf heen om de boel over te nemen voor jouw genoegdoening, of je stuurt een robot om iets verweg buiten jouw belevingswereld om te starten. Het ene is een verhaal van verovering en overleving en het andere een verhaal van verspreiding als doel opzichzelf.

4. Evolutie werkt niet zo dat je met bacterien en virussen het zo kan maken dat je vervolgens een miljoen jaar later exacte kopieen hebt van jezelf. Evolutie is geen gericht proces. De dieren die er uit komen zijn zoals ze zijn omdat de omgeving dat zo heeft afgedwongen. Het is niet eens een garantie dat de uitkomst intelligente dieren zal opleveren. Als dat niet nodig is voor voortplanting of overleven dan blijft dat uit

5. Al het leven wat we zijn tegen gekomen heeft qua DNA/RNA structuur een duidelijke oorsprong in een gemeenschappelijke voorouder. Ja ook het coronavirus heeft gewoon een handtekening die terug te vinden is in andere virussen. Nieuwe virussen, oude virissen. Dus er zijn maar 2 realistische situaties die verenigbaar zijn daarmee. Of leven miljarden jaren geleden gedropt door aliens en al het leven wat nu bestaat komt daar uit, of het leven is gewoon hier begonnen en al het leven is dus aards.

6. Als aliens een virus zouden ontwerpen om de baan vrij te maken op een andere planeet is daar intieme kennis voor nodig van de genetische opmaak van de huidige bewoners. Een virus moet immers volledig aansluiten op de DNA van zijn gastheer. Alle virussen op aarde hebben in die zin "intieme" kennis van het diersoort waar ze in gespecialisserd zijn. Het is vrij onwaarschijnlijk dat als het buitenaards leven is dat het ook exact zoals wij DNA structuur hebben. Dus alle virussen die zouden werken voor hun versie van DNA zouden niks qua aanknoping hebben met ons DNA.
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:06:51 #266
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202954060
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 05:22 schreef Lyrebird het volgende:

In dat artikel gaat het over een patent wat nog vele jaren gaat duren voordat het werkelijk kan worden ingezet. Ze stellen zelf ook:

quote:
It seems feasible that this technology could be used to fake just such a UFO or UAP sighting… but then, the earliest of these videos was produced in 2004, which would suggest far more advanced laser systems than the United States currently maintains were already in use some 17 years ago.
En dat gaat nog voorbij aan dat de eerste sightings door piloten al van veel eerder zijn (zoals de Foo Fighters uit de 2e wereldoorlog).

Ik vind het terecht om zeer kritisch te zijn op video's, alleen is het ook belangrijk om de hele context erbij te hebben. Video's alleen kun je tegenwoordig haast niet meer als bewijs gebruiken. Er valt zoveel na te maken. Dus vind ik de verklaringen erbij van de betrokken piloten of hooggeplaatste functionarissen eigenlijk belangrijker.

En dat maakt de Nimitz case uit 2004 juist zo ongelooflijk interessant. Piloten hebben het gezien en meerdere video- en radar apparatuur hebben het vastgelegd. Lang niet alles daarvan wordt met het publiek gedeeld omdat ze niet teveel over de gebruikte technieken willen prijsgeven.

Over de Nimitz case:
Yet Fravor (de piloot) says it was able to jam radar, react to his movements and run rings around his F/A-18 Super Hornet fighter jet – turning so sharply it was as if the UAP had no inertia – before flying away faster than anything he had ever seen. Simply put, it defied the known laws of physics. Not only were there multiple eyewitnesses – including another pilot who filmed the Tic Tac using his plane’s targeting camera (this was the footage passed to the Times) – but the UAP was also detected by the radar of the nearby USS Princeton, an Aegis-class missile cruiser with state-of-the-art sensor systems.

Bron: This man ran the Pentagon's secretive UFO programme for a decade. We had some questions.

Dus YouTube filmpjes die alleen de video's zelf debunken zeggen me niet zoveel.
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:10:19 #267
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202954145
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:52 schreef Emmerdeur het volgende:
En ik ken persoonlijk meerdere NL (ex) f16 piloten die toch wel hele bizarre dingen in de lucht hebben gezien. Maar voorzover ik kan peilen denken die eerder aan een soort van verkenningsdrones.
Oeh interessant! Wat hebben ze gezien?

Er heerst volgens mij nog wel een flink taboe op om het hier als piloot openlijk over te hebben. Hopelijk komt daar met de nieuwe wetgeving in Amerika in ieder geval verandering in. Die wetgeving verplicht om een loket in te richten waar dit soort meldingen officieel kunnen worden gedaan.
pi_202954298
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Oeh interessant! Wat hebben ze gezien?

Er heerst volgens mij nog wel een flink taboe op om het hier als piloot openlijk over te hebben. Hopelijk komt daar met de nieuwe wetgeving in Amerika in ieder geval verandering in. Die wetgeving verplicht om een loket in te richten waar dit soort meldingen officieel kunnen worden gedaan.
Verschillende vormen waargenomen, de zogeheten sigaar vorm, driehoeken, kleinere bollen etc. Helaas is in dat wereldje (in die tijd iig nog wel) een enorm taboe van het zelfs al melden van dit soort voorvallen en een nekslag voor je carrière, en wordt er weinig over gesproken. Gelukkig spreken steeds meer zich uit(al dan niet openbaar).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2021 11:20:23 ]
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:16:55 #269
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_202954308
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Om toch even in de te gaan op een stukje van je tekst: Je vraagt je of of zij hetzelfde zijn als wij. Maar ik denk dat, vanwege de oneindigheid van het heelal, je elke 'smaak' zal vinden. Je zal beschavingen hebben die wellicht nooit de ruimte ontdekken omdat het ze niet interesseert, of liever spiritueel ingesteld blijven oid. Maar je zal ook beschavingen hebben die waarschijnlijk vol op ontdekking gaan.

Zelfs in de mensheid zelf vind je al die smaken eigenlijk al. Sommige mensen bidden liever de hele dag in een tempel, andere spenderen hun leven aan het bouwen van raketten. We moeten buitenaardse beschavingen dus ook niet beschouwen als 1 geheel die allemaal hetzelfde doen.
Dat is een heel interessant punt dat je maakt. Jij stelt dat de oneindigheid van ruimtetijd ervoor zorgt dat er niet alleen variatie in het biologische aspect van wezens zijn, maar dat er ook variatie in het sociologisch gedrag is en dat zij hun omgeving anders kunnen ervaren (danwel spiritueel, danwel technologisch).

Alhoewel het een goed uitgangspunt is - variatie is immers in een oneindig universum noodzakelijk - ben ik met de grondslag oneens, dat is te zeggen, met de stelling dat wezens mogelijk anders van wil zijn dan hier op aarde.

Vanuit mijn optiek is ieder wezen gebonden aan diens omstandigheden, waarbij ieder organisme er alles aan doet om te overleven: biologisch gezien probeert zelfs een amoebe zich in de moeilijkste omstandigheden aan te passen, te overleven en zich voort te planten, zoals de wet van Darwin voorschrijft. Consequent daaraan, zorgt de voortplanting van een soort ervoor dat het organisme zich doorontwikkeld naar een soort die zijn omgeving heeft overwonnen. Dit is dan een voorbeeld op microschaal, maar zelfs uit dit bepaalde microgedrag kan worden herleid dat op deze schaal alles in het teken staat van overleving en dominantie van de soort. In de natuur is dit zelfs duidelijker met de voedselketen: de zwakkere dieren zijn een prooi voor de sterkere dieren, waardoor de sterkeren der natuur een grotere kans hebben op macht en dominantie. Let wel, sterker wil in veel gevallen niet zeggen dat ze slimmer zijn, maar sterker moet worden beschouwd in enge zin: het vermogen om zich aan te passen aan de omgeving en gebruik te maken van de omstandigheden naar diens voordeel.

Uiteraard is dit fenomeen alleen aanschouwd op aarde. Maar desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat de biologische grondslag hier op aarde dezelfde is als elders in het universum, tig lichtjaar hiervandaan - deze biologische wet werkt dus hetzelfde als een natuurwet (bijvoorbeeld zwaartekracht). Kortom, de evolutionaire processen zijn identiek aan de onze, waardoor het universum mogelijk is gevuld met dezelfde egoïstische, hebzuchtige wezens die enkel denken aan de overleving van diens eigen soort.
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:20:10 #270
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_202954370
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:29 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
Ik begrijp je best dat het een beetje zuur is wanneer er zo onverschillig (niet) wordt gereageerd op je epistel. Schrijven en omschrijven van je eigen bevindingen op dat vlak vind je een leuke bezigheid zo te zien.

Ik las het en ik dacht oke goed geschreven, kon me er grotendeels in vinden en weer verder.

En dan lees ik dit en dan denk ik: jammer dat je zo dramatisch reageert.
Je zegt weg te gaan en terug te komen wanneer er weer users komen met intellectuele bagage, zoals jij zelf pretendeert te hebben denk ik.

Maar ik ben hier weg als er hier mensen komen die hun aandachtsgeilheid boven hun intellectuele bagage zetten.
Je hebt gelijk, de tweede reactie van mij was inderdaad overbodig.
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:23:51 #271
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_202954463
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:32 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat van jou was vooral onnodig ingewikkeld, met zoveel mogelijk moeilijker woorden. Als iemand exact hetzelfde in twee zinnen kan zeggen, doet hij dat een stuk beter.
Allemaal leuk en aardig, maar als ik een bepaalde gedachtegang wil formuleren dan wil ik die ook graag onderbouwen en beargumenteren, zoals dat op een forum betaamt. Dat jij liever een hapklare brok van twee zinnen wil lezen, zegt meer over de gemakzucht van tegenwoordig dan over de inhoud van mijn verhandeling.
pi_202954649
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 08:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Daar hebben de experts vast nooit over nagedacht, lulletje rozenwater op fok heeft het mysterie opgelost.

Behalve dat dit soort militaire video’s teruggaan naar de jaren 80.
België, Chili, Brazilië etc.
Heb je een link voor de videos van de jaren 80?
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:43:09 #273
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202954850
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:16 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Uiteraard is dit fenomeen alleen aanschouwd op aarde. Maar desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat de biologische grondslag hier op aarde dezelfde is als elders in het universum, tig lichtjaar hiervandaan - deze biologische wet werkt dus hetzelfde als een natuurwet (bijvoorbeeld zwaartekracht). Kortom, de evolutionaire processen zijn identiek aan de onze, waardoor het universum mogelijk is gevuld met dezelfde egoïstische, hebzuchtige wezens die enkel denken aan de overleving van diens eigen soort.
Ik denk dat je ook verder zou kunnen kijken dan de biologische grondslag. Gezien de enorme tijd dat het universum er al is, kan een andere beschaving ook zomaar miljoenen jaren op ons voorlopen. Waar sta je dan als beschaving? Wat heb je ontdekt op het gebied van bewustzijn en quantum-mechanica en wat nog allemaal niet meer.. Zijn tijd en afstand nog de grote beperkingen zoals we die nu ervaren?

Een 'beroemde' slide uit een gelekte presentatie van het AATIP programma is 'slide 9'. Een beschouwing van mogelijke bedreigingen van het UFO fenomeen. En dat gaat ver:

- Psychotronic: the ability to control the physical world with your mind :{
- Anomolies in the space/time construct..

Of zoals Arthus C. Clarke al zei: “Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic”
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:33:56 #274
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_202955999
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik denk dat je ook verder zou kunnen kijken dan de biologische grondslag. Gezien de enorme tijd dat het universum er al is, kan een andere beschaving ook zomaar miljoenen jaren op ons voorlopen. Waar sta je dan als beschaving? Wat heb je ontdekt op het gebied van bewustzijn en quantum-mechanica en wat nog allemaal niet meer.. Zijn tijd en afstand nog de grote beperkingen zoals we die nu ervaren?
Maar zou men wel verder kunnen kijken dan onze biologische grondslag? Dat is immers de kern van ons gehele bestaan, de wortel die ons bewustzijn heeft vormgegeven. Wij zijn immers ons lichaam, ons DNA, ons zenuwstelsel - wij baseren onze keuzes vooralsnog op instincten en emoties.

De ratio is naar mijn mening een middel om onze eigen instincten te willen begrijpen. Wetenschap, in dit geval kosmologische kennis en hoogstaand technologisch apparatuur, zorgt weliswaar voor een geavanceerdere beschaving, verreweg superieur aan ons, omdat zij de gereedschap daarvoor hebben. Dat wil niet meteen zeggen dat zij dan ook moreel superieur zijn aan ons. Rousseau zou zelfs het tegenovergestelde hebben beweerd.
pi_202956426
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:06 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
In dat artikel gaat het over een patent wat nog vele jaren gaat duren voordat het werkelijk kan worden ingezet. Ze stellen zelf ook:
[..]
En dat gaat nog voorbij aan dat de eerste sightings door piloten al van veel eerder zijn (zoals de Foo Fighters uit de 2e wereldoorlog).

Ik vind het terecht om zeer kritisch te zijn op video's, alleen is het ook belangrijk om de hele context erbij te hebben. Video's alleen kun je tegenwoordig haast niet meer als bewijs gebruiken. Er valt zoveel na te maken. Dus vind ik de verklaringen erbij van de betrokken piloten of hooggeplaatste functionarissen eigenlijk belangrijker.

En dat maakt de Nimitz case uit 2004 juist zo ongelooflijk interessant. Piloten hebben het gezien en meerdere video- en radar apparatuur hebben het vastgelegd. Lang niet alles daarvan wordt met het publiek gedeeld omdat ze niet teveel over de gebruikte technieken willen prijsgeven.

Over de Nimitz case:
Yet Fravor (de piloot) says it was able to jam radar, react to his movements and run rings around his F/A-18 Super Hornet fighter jet – turning so sharply it was as if the UAP had no inertia – before flying away faster than anything he had ever seen. Simply put, it defied the known laws of physics. Not only were there multiple eyewitnesses – including another pilot who filmed the Tic Tac using his plane’s targeting camera (this was the footage passed to the Times) – but the UAP was also detected by the radar of the nearby USS Princeton, an Aegis-class missile cruiser with state-of-the-art sensor systems.

Bron: This man ran the Pentagon's secretive UFO programme for a decade. We had some questions.

Dus YouTube filmpjes die alleen de video's zelf debunken zeggen me niet zoveel.
Het is wel een Wij van WC eend probleem, he. Het Pentagon doet onderzoek naar UFO's die - met mijn beperkte kennis van lasers, adaptive optics en laser scanners - het resultaat zijn van werkt dat in opdracht van het Pentagon is gemaakt.

Ik heb een tijdje in Bloomington, Indiana gewerkt (ligt in het zuiden van de staat), in de buurt van de test site van Crane, een grote contractor voor de Amerikaanse Navy. Wat ze daar - ver weg van de oceaan - aan het testen zijn, blijft een groot geheim. Maar ik had een collega die voor ze ging werken, en ik heb nog een keer een taxi gedeeld met een hoge pief van Crane, en op basis van wat summiere dingen die ze zo nu en dan lieten vallen, was het me duidelijk dat ze daar met zware lasers aan het werken waren. Dit was in 2003, 2004.

De technologie om dit soort zaken te kunnen doen, was in 2003 volgens mij voor ons - middelmatige onderzoekers op een Amerikaaanse universiteit - beschikbaar. Het zou kunnen dat commerciële lasers niet sterk genoeg waren. Maar dat de technologie in 2004 niet bestond, kunnen we nooit met zekerheid zeggen, omdat zulke technologie staatsgeheim is, totdat ze wordt gedeclassified. Maar nogmaals, met mijn beperkte kennis van deze materie zou ik het niet zo gek vinden als Crane en de Navy over zware lasers, adaptive optics en laser scanner technologie beschikte om zo'n UFO in elkaar te sleutelen. Nogmaals, als je dat mij in 2003 had gevraagd, dan had ik het waarschijnlijk nog wel kunnen doen.

Wat ook wel geinig is, is dat de UFOs met de jaren beter worden. Die eerste UFOs die door piloten worden gefilmd, zijn bolletjes. Die laatste, die heeft details.

Wat mij verbaasde, is hoe de UFO draait. Let wel, dit is dus een UFO die honderd of duizend lichtjaar - als het een echte UFO is.. - heeft afgelegd, en die dan in onze atmosfeer draait alsof er iemand aan een knopje van een functiegenerator aan het draaien is.

Dat is toch geen porum!

Moet je nagaan. Je hebt dus de Elon Musk van de aliens ergens, die een UFO in elkaar sleutelt die honderden lichtjaren kan overbruggen, die dus echt wel alles volledig automatisch uitvoert, maar zodra die UFO in onze dampkring is, lijkt het wel alsof er iemand aan het spiegelen is en eerst drie keer omkijkt, voordat ie de UFO voorsorteert. Sterker nog, in 2004 hebben ze een UFO - die er honderden jaren over heeft gedaan om ons te bereiken - die weinig details heeft, maar een paar jaar later hebben ze een UFO die eruit ziet ... als een UFO! Maar die dus wat moeite heeft om te draaien.

Dit zaakje stinkt.
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:53:07 #276
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202956463
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:33 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Maar zou men wel verder kunnen kijken dan onze biologische grondslag? Dat is immers de kern van ons gehele bestaan, de wortel die ons bewustzijn heeft vormgegeven. Wij zijn immers ons lichaam, ons DNA, ons zenuwstelsel - wij baseren onze keuzes vooralsnog op instincten en emoties.
Daar valt volgens mij ook nog wel een ei over te leggen.. Is geen gebied waar ik veel vanaf weet maar volgens mij weten 'we' nog niet precies wat bewustzijn nu eigenlijk is.

Het is te makkelijk om het ‘slechts’ als hersenproces te zien volgens Jolij. Een fascinerende reis langs de grenzen van de wetenschap – zonder ooit de wetenschappelijke bril te verliezen – over een van de oudste en spannendste vragen: wat is bewustzijn?
https://www.eur.nl/nieuws/wat-bewustzijn

quote:
De ratio is naar mijn mening een middel om onze eigen instincten te willen begrijpen. Wetenschap, in dit geval kosmologische kennis en hoogstaand technologisch apparatuur, zorgt weliswaar voor een geavanceerdere beschaving, verreweg superieur aan ons, omdat zij de gereedschap daarvoor hebben. Dat wil niet meteen zeggen dat zij dan ook moreel superieur zijn aan ons. Rousseau zou zelfs het tegenovergestelde hebben beweerd.
Moreel superieur of niet, of misschien wel geheel onverschillig. Geen idee.
pi_202956479
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:02 schreef BasEnAad het volgende:
Wens is de vader van de gedachte. Er zijn hier geen aliens.
Heb je al in de spiegel gekeken?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:25:29 #278
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_202957169
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Daar valt volgens mij ook nog wel een ei over te leggen.. Is geen gebied waar ik veel vanaf weet maar volgens mij weten 'we' nog niet precies wat bewustzijn nu eigenlijk is.

Het is te makkelijk om het ‘slechts’ als hersenproces te zien volgens Jolij. Een fascinerende reis langs de grenzen van de wetenschap – zonder ooit de wetenschappelijke bril te verliezen – over een van de oudste en spannendste vragen: wat is bewustzijn?
https://www.eur.nl/nieuws/wat-bewustzijn
Bewustzijn als filosofisch begrip, zoals waarom er bewustzijn is en met welk doel het is ontstaan, is uiteraard nog een groot mysterie voor ons allen. Maar dat is dan ook een andere discussie.

Het moderne denkbeeld in de wetenschap is gebaseerd op het gegeven dat het lichaam de geest aanstuurt. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld het zenuwstelsel en onze hersenen die signalen geven in ons bewustzijn en van daaruit bepaald psychologisch gedrag kan opwekken. Vanuit die gedachte staat bewustzijn ook nauw in verband met onze biologische grondslag, omdat laatstgenoemde onze hele handel en wandel dan beïnvloed.
quote:
[..]
Moreel superieur of niet, of misschien wel geheel onverschillig. Geen idee.
Wat versta je trouwens onder geheel onverschillig? Kan me namelijk moeilijk voorstellen dat buitenaardse wezens, als ze onze beschaving hebben ontdekt, heel onverschillig tegenover ons staan. Het bestuderingsmateriaal om parallellen te ontdekken met hun eigen beschaving zou toch zelfs voor hoog geavanceerde beschavingen fascinerend zijn?

Tenzij uiteraard die beschaving alles al miljoenen jaren onafgebroken hebben ontdekt en bestudeerd, waardoor alle bevindingen een herhaling van zetten zijn. Maar gezien de complexiteit van het universum lijkt me dat een beetje onwaarschijnlijk. Hoe kijk jij daar tegenaan?
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:36:35 #279
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_202957440
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Dit verhaal heeft enkele problemen:

1. Het is technisch gezien onmogelijk om een telescoop met een spiegel te bouwen die groot genoeg is om op 15.000 lichtjaar afstand accuraat te kunnen meten wat voor klimaat en atmosfeer een planeet heeft. Dat is vooral een afstandsprobleem trouwens.

2. Hoe korter je de afstand echter maakt hoe onwaarschijnlijker het verhaal wordt. Dat er bijvoorbeeld zomaar binnen 200 lichtjaar nog een planeet is waar ook intelligent leven exact rond onze tijdframe bestaat

3. Het winterslaap verhaal en het virus-verhaal lijken 2 compleet verhalen te zijn. Of je gaat ergens zelf heen om de boel over te nemen voor jouw genoegdoening, of je stuurt een robot om iets verweg buiten jouw belevingswereld om te starten. Het ene is een verhaal van verovering en overleving en het andere een verhaal van verspreiding als doel opzichzelf.

4. Evolutie werkt niet zo dat je met bacterien en virussen het zo kan maken dat je vervolgens een miljoen jaar later exacte kopieen hebt van jezelf. Evolutie is geen gericht proces. De dieren die er uit komen zijn zoals ze zijn omdat de omgeving dat zo heeft afgedwongen. Het is niet eens een garantie dat de uitkomst intelligente dieren zal opleveren. Als dat niet nodig is voor voortplanting of overleven dan blijft dat uit

5. Al het leven wat we zijn tegen gekomen heeft qua DNA/RNA structuur een duidelijke oorsprong in een gemeenschappelijke voorouder. Ja ook het coronavirus heeft gewoon een handtekening die terug te vinden is in andere virussen. Nieuwe virussen, oude virissen. Dus er zijn maar 2 realistische situaties die verenigbaar zijn daarmee. Of leven miljarden jaren geleden gedropt door aliens en al het leven wat nu bestaat komt daar uit, of het leven is gewoon hier begonnen en al het leven is dus aards.

6. Als aliens een virus zouden ontwerpen om de baan vrij te maken op een andere planeet is daar intieme kennis voor nodig van de genetische opmaak van de huidige bewoners. Een virus moet immers volledig aansluiten op de DNA van zijn gastheer. Alle virussen op aarde hebben in die zin "intieme" kennis van het diersoort waar ze in gespecialisserd zijn. Het is vrij onwaarschijnlijk dat als het buitenaards leven is dat het ook exact zoals wij DNA structuur hebben. Dus alle virussen die zouden werken voor hun versie van DNA zouden niks qua aanknoping hebben met ons DNA.
Dank voor de feedback. Ik zal kijken of ik er iets mee kan. Ik kom er wel een keer op terug in een apart topic.
Non possumus non loqui
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:50:02 #280
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202957842
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:51 schreef Lyrebird het volgende:
Wat mij verbaasde, is hoe de UFO draait. Let wel, dit is dus een UFO die honderd of duizend lichtjaar - als het een echte UFO is.. - heeft afgelegd, en die dan in onze atmosfeer draait alsof er iemand aan een knopje van een functiegenerator aan het draaien is.
Het is simpelweg de gimbal die de camera rond draait waardoor de schittering van het object mee lijkt te draaien. Net zoals als je de zon filmt en je camera draait dat de strepen meedraaien.

Maar in werkelijkheid zitten we naar een jet-exhaust te staren. Gegeven de vorm en de temperatuur.

Iemand heeft de US' airspace geschonden en nu wordt het afgedaan als aliens :D
pi_202958274
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Het is simpelweg de gimbal die de camera rond draait waardoor de schittering van het object mee lijkt te draaien. Net zoals als je de zon filmt en je camera draait dat de strepen meedraaien.

Maar in werkelijkheid zitten we naar een jet-exhaust te staren. Gegeven de vorm en de temperatuur.

Waarom zit jij niet bij het Pentagon dan? Als jij het zo goed weet is er één extra verklaard van de 143 uit het rapport. Ik zou zeggen solliciteer.
pi_202958352
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Heb je een link voor de videos van de jaren 80?
Nee sorry, dan had je de boel moeten volgens zoals ik dat al doe sinds medio jaren 90.
pi_202958398
quote:

[..]

Nee dit was geen gimbal die bewoog, dit hoor je tevens in de video meen ik maar sowieso later bevestigd door de piloot.

Men vergeet trouwens voor het gemak dat deze piloten tot de beste ter wereld horen, en getraind zijn om zelfs het kleinste stipje in de lucht exact te herkennen qua wat het is.
pi_202958445
quote:

[..]

Die kerel van het Thunderf00t Youtube kanaal zegt dat ook. Ik weet het niet, het zou goed kunnen. Maar je zou toch aannemen dat die straaljagerpiloten ook het visuele kanaal uitlezen.
  vrijdag 31 december 2021 @ 14:16:10 #285
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202958586
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waarom zit jij niet bij het Pentagon dan? Als jij het zo goed weet is er één extra verklaard van de 143 uit het rapport. Ik zou zeggen solliciteer.
Het pentagon heeft er geen belang bij om deze informatie duidelijk te communiceren. Dit is wel prima zo. Het bekt lekker op het nieuws. Iedereen is gek op aliens. Ze verdienen er geen krenten mee om dit helemaal met publiek figuur te gaan analyseren. Sterker nog. Werkt alleen maar averechts met al die conspiratoriele figuren in de VS nu. Dat wordt meteen gezien als coverop.

Dus ze laten het maar zo.
pi_202958664
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Het pentagon heeft er geen belang bij om deze informatie duidelijk te communiceren. Dit is wel prima zo. Het bekt lekker op het nieuws. Iedereen is gek op aliens. Ze verdienen er geen krenten mee om dit helemaal met publiek figuur te gaan analyseren. Sterker nog. Werkt alleen maar averechts met al die conspiratoriele figuren in de VS nu. Dat wordt meteen gezien als coverop.

Dus ze laten het maar zo.
Meh, zo'n wappie wereldbeeld heb ik niet hoor.
  vrijdag 31 december 2021 @ 14:20:45 #287
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202958727
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee dit was geen gimbal die bewoog, dit hoor je tevens in de video meen ik maar sowieso later bevestigd door de piloot.
Het is 100% zeker weten de gimbal. Waar de piloten het in het filmpje over hebben is totaal niet duidelijk trouwens. Je weet niet welk aspect van de situatie hen het meest verbaast. Het is te vaag.

quote:
Men vergeet trouwens voor het gemak dat deze piloten tot de beste ter wereld horen, en getraind zijn om zelfs het kleinste stipje in de lucht exact te herkennen qua wat het is.
Ja het "best trained eyes in the world" argument.

Buzz Aldrin roept ook dat hij zekersteweten aliens heeft gezien tijdens zijn ruimtevluchten.

Mensen roepen en denken zo veel ondanks of ze wel of niet goed zijn getrained. Iedereen heeft zijn mentale biases die opspelen tijdens een praktische situatie. Zelfs crack pilots.
  vrijdag 31 december 2021 @ 14:21:17 #288
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202958740
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Meh, zo'n wappie wereldbeeld heb ik niet hoor.
Ah ok. Ik ben een wappie en jij bent normaal want jij gelooft dat we zijn bezocht door aliens.

Ok mang.
pi_202958853
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Het is 100% zeker weten de gimbal. Waar de piloten het in het filmpje over hebben is totaal niet duidelijk trouwens. Je weet niet welk aspect van de situatie hen het meest verbaast. Het is te vaag.
[..]
Ja het "best trained eyes in the world" argument.

Buzz Aldrin roept ook dat hij zekersteweten aliens heeft gezien tijdens zijn ruimtevluchten.

Mensen roepen en denken zo veel ondanks of ze wel of niet goed zijn getrained. Iedereen heeft zijn mentale biases die opspelen tijdens een praktische situatie. Zelfs crack pilots.
Andere piloten hebben ook bevestigd dat het niet de gimbal was en dat ze dit ook in termen onder elkaar bespraken.
pi_202958908
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ah ok. Ik ben een wappie en jij bent normaal want jij gelooft dat we zijn bezocht door aliens.

Ok mang.
Waar zeg ik dat? _O-

Jij ziet er een complot in dat het Pentagon er geen belang bij heeft met media enzo. Dat wereldbeeld deel ik niet. Het Pentagon heeft er zeker wel belang bij aangezien het een veiligheidsissue is.

Het enige wat ik zeg is dat men het gewoon nog niet weet. Die mensen daar bij het Pentagon en piloten etc. hebben echt wel verstand van zaken. Als jij het zo maar even opgelost en het beter weet moet je daar gaan solliciteren. Misschien kun je die andere classified cases ook wel verklaren.
  vrijdag 31 december 2021 @ 14:26:37 #291
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202958917
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Andere piloten hebben ook bevestigd dat het niet de gimbal was en dat ze dit ook in termen onder elkaar bespraken.
Als fotograaf/videograaf kan ik je met 100% zekerheid vertellen dat het draaien van die ster-vorm in het beeld de gimbal is en niet een gevolg is van iets wat het gefilmde object zelf doet.

Elke persoon die iets anders claimt heeft geen verstand van camera-apperatuur.
  vrijdag 31 december 2021 @ 14:27:38 #292
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202958951
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat? _O-

Jij ziet er een complot in dat het Pentagon er geen belang bij heeft met media enzo. Dat wereldbeeld deel ik niet. Het Pentagon heeft er zeker wel belang bij aangezien het een veiligheidsissue is.

Het enige wat ik zeg is dat men het gewoon nog niet weet. Die mensen daar bij het Pentagon en piloten etc. hebben echt wel verstand van zaken. Als jij het zo maar even opgelost en het beter weet moet je daar gaan solliciteren. Misschien kun je die andere classified cases ook wel verklaren.
Het is geen complot. Ik zeg juist dat men geen interesse lijkt te hebben daar om het serieus te analyseren. Het wordt overgelaten aan andere mensen. Ze postte die filmpjes met nagenoeg geen enkele context eerst. Het is nog steeds niet duidelijk wat de bedoeling er van was.
pi_202959013
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Als fotograaf/videograaf kan ik je met 100% zekerheid vertellen dat het draaien van die ster-vorm in het beeld de gimbal is en niet een gevolg is van iets wat het gefilmde object zelf doet.

Elke persoon die iets anders claimt heeft geen verstand van camera-apperatuur.

Ik vind dat nogal een sterke uitspraak. Ja, de camera draait tov de wolken. Maar de rotatie van de 'UFO' is groter dan de rotatie van de camera. Of zie ik iets over het hoofd?
pi_202959050
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Het is geen complot. Ik zeg juist dat men geen interesse lijkt te hebben daar om het serieus te analyseren. Het wordt overgelaten aan andere mensen. Ze postte die filmpjes met nagenoeg geen enkele context eerst. Het is nog steeds niet duidelijk wat de bedoeling er van was.
Jij hebt toch ook geen toegang tot dat classified Pentagon rapport? Deze drie Pentagon video's zijn geleaked door Christopher Mellon, voormalig secretary of intelligence of defense, om het debat te openen.

Ze weten echt wel wat ze wel en niet weten.

Maar als jij het allemaal al weet, ga lekker daar solliciteren man. Nog 143 cases te verklaren. Die 144e is iemand je al voor, dat was een ballon.
pi_202959078
quote:

na onderzoek bleek dit

een vlieg te zijn.
Lijkt me uitgesloten dat:
1. Een vlieg zo op dezelfde positie kan blijven zitten met die snelheid
2. Een vlieg een dergelijke hittepunt op de IR camera laat zien zoals in de video
pi_202959100
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:25 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Bewustzijn als filosofisch begrip, zoals waarom er bewustzijn is en met welk doel het is ontstaan, is uiteraard nog een groot mysterie voor ons allen. Maar dat is dan ook een andere discussie.

Het moderne denkbeeld in de wetenschap is gebaseerd op het gegeven dat het lichaam de geest aanstuurt. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld het zenuwstelsel en onze hersenen die signalen geven in ons bewustzijn en van daaruit bepaald psychologisch gedrag kan opwekken. Vanuit die gedachte staat bewustzijn ook nauw in verband met onze biologische grondslag, omdat laatstgenoemde onze hele handel en wandel dan beïnvloed.
[..]

Misschien leuk om even te vermelden dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs bestaat voor materialisme (het idee dat bewustzijn voortkomt uit biologie).
Er is een correlatie tussen mentale processen en hersenactiviteit, maar hoe bewustzijn ontstaat is nog steeds een enorm vraagteken.
De hersenen zijn min of meer compleet in kaart gebracht. Wat ons 'ons' maakt hebben we niet kunnen vinden.

Ik denk zelf dat materie uit bewustzijn voortkomt (idealisme). Dit zou namelijk alles verklaren.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_202959125
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik vind dat nogal een sterke uitspraak. Ja, de camera draait tov de wolken. Maar de rotatie van de 'UFO' is groter dan de rotatie van de camera. Of zie ik iets over het hoofd?
Je kan echt uren zo'n filmpje analyseren. Dat doe je echt niet even zo één, twee, drie als hobbyist. Die FLIR-, radar, etc. piloten en analisten weten echt wel wat ze wel en niet weten.

Ik weet het gewoon niet, weet alleen wat ik wel weet, maar om het zo makkelijk te verklaren is echt te egoïstisch. Hele teams kijken naar die data.
  vrijdag 31 december 2021 @ 14:32:51 #298
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202959127
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het camerasysteem werkt gestabiliseerd dus voor de piloten blijft het beeld "recht" terwijl de camera zelf meedraait om de juiste kijkhoek tov het tracked-object te volgen. Tijdens die draaing merk je dat dus in de lichtbronnen in je beeld. Die stervorming is een artifact van de lens die in een bepaalde richting gepoetst is. De lens draait, die richting draait, de ster draait.

Het object doet verder niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 31-12-2021 14:42:25 ]
  vrijdag 31 december 2021 @ 14:39:42 #299
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202959333
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jij hebt toch ook geen toegang tot dat classified Pentagon rapport? Deze drie Pentagon video's zijn geleaked door Christopher Mellon, voormalig secretary of intelligence of defense, om het debat te openen.

Ze weten echt wel wat ze wel en niet weten.

Maar als jij het allemaal al weet, ga lekker daar solliciteren man. Nog 143 cases te verklaren. Die 144e is iemand je al voor, dat was een ballon.
Stel nou, he ik zou
- Verhuizen naar de VS
- Me laten naturaliseren
- Werken voor de federale overheid
- De volgende 10 a 20 jaar mezelf omhoog werken
- Alle trainingen en zo doorlopen om me te acrediteren om richting dit onderwerp te mogen sollicieren
- Genoeg autorisatie en credit vergaren om over specifiek dit onderwerp richting de pers te mogen praten
- Daadwerkelijk (over 20 jaar) nog met de pers het over deze (dan ondertussen old-news-sandwich) te gaan praten

Stel ik zou dat alles doen. Mijn hele leven in teken zetten van dat doel... en jij zou dat dan horen wat mijn conclusies zijn...

Zou jij dan ineens zeggen "hmm.. guess I was wrong" of zou je het handwuiven en zou je doorgaan te geloven wat je wil geloven

En is het realistisch voor jou om te eisen dat ik, een vreemde op het internet met een geheel eigen leven, maar eventjes alles opzij schuif om mijn gehele leven in het teken te zetten om jou, een of andere dude op een nederlands forum, te gaan overtuigen dat je over dit onderwerp ongelijk hebt.

Zou jij dat eventjes doen voor iemand? Nee. Vraag het dan ook niet aan een ander met een air van "ha.. gotcha".

Doe normaal.
pi_202959417
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:31 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Lijkt me uitgesloten dat:
1. Een vlieg zo op dezelfde positie kan blijven zitten met die snelheid
2. Een vlieg een dergelijke hittepunt op de IR camera laat zien zoals in de video
Een vlieg lijkt me ook uitgesloten, maar ik ben geen expert. Zwart in het IR betekent meestal koud, niet? Dus er is een koud voorwerp dat omringd wordt door een warmere halo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')