abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 november 2021 @ 20:48:01 #226
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202149320
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:03 schreef Libertarisch het volgende:
[ afbeelding ]

Dit boek bescrhijft hoe men na inname met DMT (de spirit molecuul) contact kan maken met bijzondere wezens in andere dimensies. DMT vormt de poort naar de spirituele dimensie via de pijnappelklier. Het interessante is dat sommigen het 'ontvoeringsfenomeen' ervaren waarin ze door aliens ontvoerd worden naar een ruimteschip. Hier worden vervolgens experimenten uitgevoerd die ook seksueel van aard kunnen zijn :) Er is een hypothese die zegt dat DMT lang geleden op aarde is uitgestrooid door aliens om verborgen boodschappen te delen aan uitverkorenen. DMT zou een middel zijn om superintelligentie te ontwikkelen, een evolutionair voordeel om later met de aliens te kunnen communiceren (als we interessant genoeg zijn voor de aliens gaan ze contact met ons maken en gaan we andere sterrenstelsels koloniseren zodat het menselijk bestaan niet eindigt zodra de aarde onleefbaar wordt).
Iemand die niet in aanraking is geweest met onze westerse LGM cultuur, wat ervaart hij / zij?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202149709
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 20:48 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Iemand die niet in aanraking is geweest met onze westerse LGM cultuur, wat ervaart hij / zij?
Bijna alles wat daar staat is lariekoek.

DMT word notabene door je eigen lichaam aangemaakt.
pi_202149793
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 21:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Bijna alles wat daar staat is lariekoek.

DMT word notabene door je eigen lichaam aangemaakt.
Ik wil ontzettend graag nog een keer DMT proberen, maar dat hele spiritisme eromheen vind ik echt bullshit, Bovendien heeft het ook niets met UFO's te maken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202151117
Kunnen die aliens ook alsjeblieft alle wappies en andere teringmongolen de ruimte in lanceren? Alvast bedankt.
pi_202151903
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:26 schreef Cockwhale het volgende:
Kunnen die aliens ook alsjeblieft alle wappies en andere teringmongolen de ruimte in lanceren? Alvast bedankt.
Alsjeblieft wel. Zijn we van die randdebielen verlost. O+
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  woensdag 17 november 2021 @ 20:20:57 #231
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202223283
Het SETI project gaat ook eens bekijken of ze niet ook dichterbij naar mogelijke ET Intelligence kunnen zoeken:
twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  woensdag 17 november 2021 @ 20:29:24 #232
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202223413
Deze week wordt er in het Amerikaanse congress gestemd over de nieuwe Defense Bill voor 2022. De amendment over een nieuw op te richten UFO office (Anomaly Surveillance and Resolution Office) wordt inmiddels gesteund door 5 senatoren: Gillibrand en Heinrich (Democraten), en Rubio, Lindsey en Roy (Republikeinen).

THE PENTAGON is on the verge of getting a real-life X-Files office dedicated to investigating UFOs, their origins and attempts to "capture or exploit" one of the mysterious craft.

UFOs have stepped from an issue that was dismissed as fringe and the realm of conspiracy theorists into a genuine national security debate over the past few years.

ARSO will seek to investigate "the technical and operational characteristics, origins and intentions" of UFOs.

[..]

It comes after the US's top spy chief Avril Haines - the DNI - admitted it is a consideration for intelligence services that the mystery objects may have come from outer space.
  woensdag 17 november 2021 @ 20:34:28 #233
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202223482
Het is een leuk weekje voor UFO gerelateerd nieuws, morgen een nieuwe uitzending van het Australische 7News:

twitter

Als je de eerste docu van hen nog niet hebt gezien, doen! Eye-opener.
  woensdag 24 november 2021 @ 12:10:57 #234
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202316657
Het is zover, eindelijk een overheidsloket waar waarnemingen van UFO's serieus worden genomen.

Pentagon stelt nieuw onderzoekscomité in voor ufo’s

De Amerikaanse overheid legt het belang van het nieuwe comité uit. „Het binnendringen van enig object in de lucht bedreigt de veiligheid van het luchtruim en kan mogelijk de nationale veiligheid in het geding brengen”, zo schrijft het Department of Defense.

Meldingen
Uit eerder onderzoek waarin 144 ufomeldingen van de afgelopen jaren werden onderzocht, bleek dat voor sommige geen logische uitleg kon worden gegeven. Een van de objecten bereikte een snelheid van 69.000 kilometer per uur – om vervolgens in een mum van tijd van koers te wijzigen.

Pentagon announces plans to streamline UFO reports and analysis

Tijd ook voor de gewone man om te accepteren dat er zich vreemde dingen in ons luchtruim (en wie weet waar nog meer) bevinden.
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:20:45 #235
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202620909
Bovenstaande loket bleek een losse actie van het Pentagon. Niet geheel duidelijk of het bedoeld was om wind uit de zeilen te halen van nieuwe wetgeving waar het Congress mee bezig was. Die wetgeving gaat veel verder in het onderzoek naar UAP/UFO's.

Dat is in ieder geval niet gelukt, want die wetgeving (als onderdeel van de grote defensie wet NDAA) is erdoor:

twitter

Aantal bijzondere zaken staan er in deze wet:
- It would also delve into health impacts [..] related to UFOs.

Er zijn de nodige verhalen bekend van piloten die (ernstig) ziek zijn geworden na nabijheid van een UFO, dat lijken dus meer dan verhalen te zijn.

- the office would be required to provide an annual unclassified report on its activity to Congress

Unclassified betekent dat de normale burgerlui er ook bij kunnen.

En hoogst opmerkelijk:

Een update over mogelijke geborgen UFO's... Waarom zou zoiets in deze wet staan?
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:21:25 #236
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_202620924
ik ga het nog een keer zeggen,

na onderzoek bleek dit

een vlieg te zijn.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:23:55 #237
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202620983
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:21 schreef cherrycoke het volgende:

na onderzoek bleek dit

een vlieg te zijn.
Nou, laat maar zien dan dat 'onderzoek'.

Om de senator die deze wetgeving invoerde te quoten:
"Burying our heads in the sand isn't an option. Studying UAPs is critical to keeping our strategic edge and keeping our nation safe."
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 20:25:36 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202621026
quote:

na onderzoek bleek dit

een vlieg te zijn.
geen idee wat het wel is maar een vlieg die op de FLIR voorop een straaljager blijft zitten lijkt me uitgesloten hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:48:25 #239
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202621522
Zelfs in de financiële markten beginnen ze er rekening mee te houden. Een UAP risk is al opgenomen in een portfolio.

Financial Times: Do portfolios have a UAP risk?

En best terecht als je de implicaties beschouwd. Of het nu menselijke of non-menselijke techniek is.

Award-winning investigative journalist and author of “In Plain Sight” Ross Coulthart has been investigating what officials really know about UAPs for years. One of the biggest concerns among those in the know, he says, was the potential economic impact on markets if the scale of uncertainty surrounding UAPs in the military became known. “Everyone talks about a potential for a massive collapse in the world economy if this revelation is not handled properly,” he told the FT Alphaville.

This applies whether the technologies are human or non-human, since both scenarios are highly disruptive.

If they are human made, and our own military doesn’t know about them, this implies someone somewhere is in possession of technology that makes nuclear weapons look like child’s play, says Coulthard. That realisation alone has the capacity to destabilise the global power balance and economies as well as markets with it.

If the technologies are not human . . . this invites the even more significant question of whether those in possession of the tech are hostile or friendly.

Both possibilities carry major repercussions for markets and humanity.
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:38:47 #240
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202622460
quote:

na onderzoek bleek dit

een vlieg te zijn.
De piloten die je hoort geven toch aan wat ze op dat moment met hun eigen ogen vanuit de cockpit observeren, wat wordt vastgelegd op camera? Althans, dat dacht ik.
pi_202623178
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
De piloten die je hoort geven toch aan wat ze op dat moment met hun eigen ogen vanuit de cockpit observeren, wat wordt vastgelegd op camera? Althans, dat dacht ik.
En "there's a whole fleet om 'em, look on the ASA" dat is zo'n radar ding.
  donderdag 16 december 2021 @ 22:10:15 #242
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202656217
Vandaag ook in de Volkskrant

Congres VS stemt in met ‘historische’ ufo-wet en verplicht snelle komst onderzoeksinstituut

Ook ruimte voor een sceptische blik:
quote:
‘Je ziet in de tekst en de gekozen onderwerpen vooral het wensenlijstje van de mensen die al decennia lobbyen voor meer aandacht voor ufo’s’, zegt ufo-scepticus Pepijn van Erp, van stichting Skepsis. Hoewel Van Erp zegt in principe niet tegen onderzoek naar het fenomeen te zijn, vraagt hij zich vooral af of het Congres hiermee niet overdrijft. ‘Ik denk dat je het geld voor al dit onderzoek beter had kunnen besteden.’
Dat laatste snap ik dus niet. Echt een vooringenomen houding van iemand die het antwoord al denkt te weten. De bewegingen van sommige UFO's die gezien worden lijken alleen verklaarbaar door een soort anti-zwaartekracht technieken. Geheel nieuwe energiebronnen horen daarbij.

Als er meer duidelijkheid komt over dat soort vergevorderde technieken (menselijk of niet-menselijk), dan is dat wereldveranderend. Daar mag best wat geld naartoe.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:23:09 #243
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202888224
Interessante invalshoek: NASA huurt theologen in om te kijken hoe 'de mensheid' zou reageren op buitenaards leven.

The Hill: NASA used religious experts to predict how humans may react to aliens

quote:
Two dozen theologians were recruited by a NASA-funded program to assess societal implications for the agency’s astrobiological and search for life efforts.

[..]

Davison said he and his colleagues examined how each of the world’s major religions would likely respond if they were made aware of the existence of aliens. His own work focused on the connection between astrobiology and Christian theology.
Vetgedrukte zin vind ik erg frappant. In mijn boek zijn 'aliens' al echt intelligente levensvormen.
  donderdag 30 december 2021 @ 21:26:07 #244
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202940646
Weinig reactie op dit onderwerp zodra je het serieus maakt. Snap ik niet zo goed, het is mogelijk het grootste nieuws uit de geschiedenis. Dus ik ga gewoon door met interessante nieuwtjes plaatsen.

Gisteren is Harry Reid overleden, lange tijd de Majority Leader in het amerikaanse congres (oftewel één van de belangrijkste mensen in de amerikaanse politiek). Hij is groot aanjager geweest van meer onderzoek naar UFO's.

Uit een eerder artikel van The New Yorker:
Senator Reid was told for decades that Lockheed Martin has UFO fragments in possession.

How the Pentagon Started Taking U.F.O.s Seriously
For decades, flying saucers were a punch line. Then the U.S. government got over the taboo.

pi_202941102
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Weinig reactie op dit onderwerp zodra je het serieus maakt. Snap ik niet zo goed, het is mogelijk het grootste nieuws uit de geschiedenis. Dus ik ga gewoon door met interessante nieuwtjes plaatsen.

Gisteren is Harry Reid overleden, lange tijd de Majority Leader in het amerikaanse congres (oftewel één van de belangrijkste mensen in de amerikaanse politiek). Hij is groot aanjager geweest van meer onderzoek naar UFO's.

Uit een eerder artikel van The New Yorker:
Senator Reid was told for decades that Lockheed Martin has UFO fragments in possession.

How the Pentagon Started Taking U.F.O.s Seriously
For decades, flying saucers were a punch line. Then the U.S. government got over the taboo.

[ afbeelding ]
Ik snap het ook niet zo goed. Veel lurkers misschien?
Maar ga vooral door met posten, ik vind het superinteressant!
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_202942951
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:37 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet zo goed. Veel lurkers misschien?
Maar ga vooral door met posten, ik vind het superinteressant!
Dit ja, ga aub door met posten.
  vrijdag 31 december 2021 @ 00:38:38 #247
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_202948241
Als ik de vooronderstelling mag poneren dat het heelal oneindig is, gebaseerd op de gedachte dat er niets anders is dan materie, ruimte en tijd (want eeuwige totale duisternis - waarneembare lege ruimtetijd - zou dan ook een onlosmakelijk gedeelte van het universum moeten zijn, waardoor het wederkerig wordt geabstraheerd naar 'iets'), dan is het consequent een gegeven dat er elders leven moet ontstaan - hoe klein deze kans ook moge zijn.

Stel, één op de tien miljard planeten heeft kans om leven te kweken door de gunstige omstandigheden, zoals de ligging van de zon ten opzichte van de planeet, de aanwezigheid van water en zuurstof (mocht dat een essentiële basis zijn, voor ons heeft dat immers gewerkt), waarvan op diens beurt ook nog eens één op de miljoen kans is dat daaruit intelligent leven uit voortvloeit, dan komt men zeker op een angstvallig klein cijfermatig getal uit. Dat zonder meer. Maar als het universum oneindig is, zoals mijn eerste vooronderstelling aangeeft, dan is iedere minimale kans een garantie om te gebeuren, omdat relativiteit wordt gekenmerkt door twee parameters waarin de ligging van de één ten opzichte van de ander wordt gemeten. Maar in de vooronderstelde oneindigheid kan iedere onwaarschijnlijke kans tot het oneindige zich herhalen, omdat A) in oneindigheid relatieve parameters ontbreken, B) de tijd oneindig lang is om iedere kans gelegenheid te geven om te laten gebeuren en C) de ruimte oneindig groot is om iedere kans te laten plaatsvinden.

Dat er nochtans geen buitenaards leven is aanschouwd, wil niet zeggen dat het niet bestaat: we observeren namelijk door middel van waarneming en hoe vaak een bepaalde situatie zich voordoet: deze manier van empirisch denken is heel erg nuttig in theoretische zin, omdat we dan bepaalde situaties kunnen inschatten en voorspellen. Er zit echter een grote keerzijde aan deze manier van werken: als ik honderdmaal een witte gans heb gezien en nimmer een zwarte gans, dan zou de conclusie kunnen zijn dat zwarte ganzen niet bestaan. Dat ik iets niet heb waargenomen, wil niet zeggen dat het non-existent is. Ditzelfde geldt ook voor buitenaards leven: wij zullen waarschijnlijk nooit andere levensvormen waarnemen, maar omdat het universum, vooronderstelt, oneindig is kan men bijna met zekerheid stellen dat er ander intelligent leven aanwezig is vanwege de factoren in bovenstaande paragraaf. De vraag zou dan eerder zijn: in welke nabijheid of verte leven zij? Zolang de mensheid zichzelf niet vernietigt, de aarde niet sloopt, en zich volledig richt op technologie om het ondenkbare te bewerkstelligen - denk aan het buigen van ruimtetijd, gebruik van zwarte materie/energie, kennis over zwarte gaten en deze in ons voordeel gebruiken - dan zouden we in gelegenheid kunnen worden gebracht om andere beschavingen te verkennen en de origine van de mens, het bestaan, het bewustzijn, noem het allemaal maar op, te ontrafelen. Dat laatste zie ik overigens somber in.

Om een kort verhaal lang te maken, vraag ik mij af of zij hetzelfde als wij zijn, zoals de mensheid - de vruchtpersers der verlangen - die zich door nihilistisch individualisme liet verscheuren en dankzij dorst naar macht de technologie ontwikkelde om ruimte-koloniën te kweken voor eigengewin? Of was er een kentering in sociaal-cultureel opzicht, waardoor harmonieuze samenwerking de basis was voor een succesvolle technologische enterprise ten gunste van het gemeengoed aldaar? Zelf neig ik naar het eerste, omdat ieder biologisch wezen erop gericht is om te overleven ten koste van alles (en meedogenloosheid is daar een voorname eigenschap van), en de wil er alles aan doet om zich te preserveren en macht te grijpen over zwakkere willen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_202949042
@bovenstaande

Heel veel tekst maar het is gewoon simpel. Er is leven op aarde, de kans dat dit eenmalig is kan je als 0 zien op die triljoenen aan andere sterrenstelsel met dito zonnestelsel en planeten. Er is oneindig veel leven in het heelal, alleen we zien elkaar nog niet.
  vrijdag 31 december 2021 @ 01:28:20 #249
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202949124
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:23 schreef kurk_droog het volgende:
@:bovenstaande

Heel veel tekst maar het is gewoon simpel. Er is leven op aarde, de kans dat dit eenmalig is kan je als 0 zien op die triljoenen aan andere sterrenstelsel met dito zonnestelsel en planeten. Er is oneindig veel leven in het heelal, alleen we zien elkaar nog niet.
Mee eens.
Zullen wij in dit leven nog meemaken dat ze een planeet ontdekken waar leven is, of zou dit onrealistisch zijn de komende 60 jaar?
  vrijdag 31 december 2021 @ 01:38:29 #250
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202949271
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:28 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Mee eens.
Zullen wij in dit leven nog meemaken dat ze een planeet ontdekken waar leven is, of zou dit onrealistisch zijn de komende 60 jaar?
Wat zou je kunnen zien? Lichten van steden oid gaat niet gebeuren de komende 60 jaar, misschien wel niet de komende paar honderd jaar als het al kan.

Dus dan zit je eigenlijk alleen met het meten van de stoffen in de atmosfeer die wellicht kunnen duiden op industrie. Maar dat zal heel vaag zijn. En zelfs al zit het heelal vol met leven, het zal alsnog behoorlijk toeval zijn als dat 'vlakbij' zit.

1 planeet met leven per sterrenstelsel is nog steeds HEEL VEEL leven in het hele universum, maar voor ons zal dat leven nooit vindbaar zijn. Plus dat je zowel afstand en tijd tegen je hebt. Je moet niet alleen op de juiste plek kijken, maar ook op het juiste moment.

Nee ik denk dat als we leven vinden de komende paar honderd jaar, dan is dat omdat het ons vond.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')