Daar hebben de experts vast nooit over nagedacht, lulletje rozenwater op fok heeft het mysterie opgelost.quote:Op vrijdag 31 december 2021 05:22 schreef Lyrebird het volgende:
Het Pentagon heeft zo'n 20 miljoen dollar uitgegeven aan onderzoek en nog steeds snappen ze er niks van.
Met een beetje googelen kom je er al snel achter dat je met een laser en laser air induced breakdown spectaculaire dingen kunt laten zien.
https://www.sandboxx.us/b(...)s-ufos-using-lasers/
Zou je met deze technologie een UFO kunnen maken? Een UFO zoals in de YouTube filmpjes? Natuurlijk. De budgetten bij de Navy zijn een factor honderdduizend hoger dan in mijn lab, en als ik zo iets op kleine schaal kan maken, dan kunnen zij dat op een veel grotere schaal doen.
Het laat zien dat je niet eens de moeite neemt om te lezen. Jammer, want ik stel precies hetzelfde als jij; maar dan beter onderbouwd en beter beargumenteerd.quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:23 schreef kurk_droog het volgende:
@:bovenstaande
Heel veel tekst maar het is gewoon simpel. Er is leven op aarde, de kans dat dit eenmalig is kan je als 0 zien op die triljoenen aan andere sterrenstelsel met dito zonnestelsel en planeten. Er is oneindig veel leven in het heelal, alleen we zien elkaar nog niet.
quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:28 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Mee eens.
Zullen wij in dit leven nog meemaken dat ze een planeet ontdekken waar leven is, of zou dit onrealistisch zijn de komende 60 jaar?
Dit is de laatste keer dat ik in dit topic post, omdat ik probeerde genuanceerd een discussie te beginnen over het bestaan van buitenaardse wezens.quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat zou je kunnen zien? Lichten van steden oid gaat niet gebeuren de komende 60 jaar, misschien wel niet de komende paar honderd jaar als het al kan.
Dus dan zit je eigenlijk alleen met het meten van de stoffen in de atmosfeer die wellicht kunnen duiden op industrie. Maar dat zal heel vaag zijn. En zelfs al zit het heelal vol met leven, het zal alsnog behoorlijk toeval zijn als dat 'vlakbij' zit.
1 planeet met leven per sterrenstelsel is nog steeds HEEL VEEL leven in het hele universum, maar voor ons zal dat leven nooit vindbaar zijn. Plus dat je zowel afstand en tijd tegen je hebt. Je moet niet alleen op de juiste plek kijken, maar ook op het juiste moment.
Nee ik denk dat als we leven vinden de komende paar honderd jaar, dan is dat omdat het ons vond.
Ja het leek er op alsof men niet echt snapte wat je probeerde te zeggen idd.quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:18 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Dit is de laatste keer dat ik in dit topic post, omdat ik probeerde genuanceerd een discussie te beginnen over het bestaan van buitenaardse wezens.
Maar mijn post wordt in zijn geheel genegeerd en over het hoofd gezien; dan wordt iemand gequote die niet eens de moeite nam om mijn post te lezen, maar omdat het maar een enkel zinnetje was, las dat blijkbaar wat makkelijker.
Ik keer weer terug als er users komen met tenminste iets van intellectuele bagage.
quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:18 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Dit is de laatste keer dat ik in dit topic post, omdat ik probeerde genuanceerd een discussie te beginnen over het bestaan van buitenaardse wezens.
Maar mijn post wordt in zijn geheel genegeerd en over het hoofd gezien; dan wordt iemand gequote die niet eens de moeite nam om mijn post te lezen, maar omdat het maar een enkel zinnetje was, las dat blijkbaar wat makkelijker.
Ik keer weer terug als er users komen met tenminste iets van intellectuele bagage.
Ja mooie lap hoor, maar vind je zelf echt dat er iets instaat wat iedereen die een beetje ruimte docu's gekeken heeft niet al weet?quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:18 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
LOL, ik zie je post nu pas. Ik dacht dat het een nieuwsbericht was net zoals alle andere posts op die pagina. Dus ik scrollde er snel langs.quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:18 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp je best dat het een beetje zuur is wanneer er zo onverschillig (niet) wordt gereageerd op je epistel. Schrijven en omschrijven van je eigen bevindingen op dat vlak vind je een leuke bezigheid zo te zien.quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:18 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Om toch even in de te gaan op een stukje van je tekst: Je vraagt je of of zij hetzelfde zijn als wij. Maar ik denk dat, vanwege de oneindigheid van het heelal, je elke 'smaak' zal vinden. Je zal beschavingen hebben die wellicht nooit de ruimte ontdekken omdat het ze niet interesseert, of liever spiritueel ingesteld blijven oid. Maar je zal ook beschavingen hebben die waarschijnlijk vol op ontdekking gaan.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:38 schreef Grishenko_ het volgende:
Om een kort verhaal lang te maken, vraag ik mij af of zij hetzelfde als wij zijn, zoals de mensheid - de vruchtpersers der verlangen - die zich door nihilistisch individualisme liet verscheuren en dankzij dorst naar macht de technologie ontwikkelde om ruimte-koloniën te kweken voor eigengewin? Of was er een kentering in sociaal-cultureel opzicht, waardoor harmonieuze samenwerking de basis was voor een succesvolle technologische enterprise ten gunste van het gemeengoed aldaar? Zelf neig ik naar het eerste, omdat ieder biologisch wezen erop gericht is om te overleven ten koste van alles (en meedogenloosheid is daar een voorname eigenschap van), en de wil er alles aan doet om zich te preserveren en macht te grijpen over zwakkere willen.
Dat van jou was vooral onnodig ingewikkeld, met zoveel mogelijk moeilijker woorden. Als iemand exact hetzelfde in twee zinnen kan zeggen, doet hij dat een stuk beter.quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:08 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het laat zien dat je niet eens de moeite neemt om te lezen. Jammer, want ik stel precies hetzelfde als jij; maar dan beter onderbouwd en beter beargumenteerd.
Dit verhaal heeft enkele problemen:quote:Op vrijdag 31 december 2021 10:33 schreef Knip het volgende:
Stel je voor een planeet op kosmisch gezien relatief korte afstand van de aarde waar leven is en de organismen veel overeenkomsten hebben met de organismen op aarde. Gedreven door nieuwsgierigheid of angst wordt daar besloten om te gaan zoeken naar bewoonbare planeten. Ze treffen de aarde aan, zoals die ongeveer tegen het einde van de laatste ijstijd was, ongeveer 15.000 jaar geleden. Er wordt besloten om een vloot van ruimteschepen te bouwen die als een soort Ark van Noach naar de plek zal gaan waar de Aarde 15.000 jaar later zich zal bevinden. Aan boord van de vloot is een verscheidenheid van dieren en planten die men aldaar denkt nodig te hebben om hier een, voor hen, levensvatbare planeet te kunnen koloniseren.
Het probleem van tijd en afstand wordt ondervangen door alle organismen in een soort winterslaap te brengen en op noodzakelijke momenten heel even te laten "ontwaken" om één en ander te corrigeren zodat de vloot in zijn geheel gezond en wel op Aarde zal aankomen. Knappe koppen op de verre planeet hebben alles goed uitgerekend en zeer geavanceerde software zorgt ervoor dat er tijdens de vlucht niet of nauwelijks ingrijpen nodig is. Vanwege deze "winterslaap" duurt de reis voor deze organismen niet meer dan pakweg 5 jaar. Hierbij is de periode dat het organisme zich moet aanpassen aan een veranderde toestand van slapen en ontwaken inbegrepen.
De "pioniers" die vooruitgestuurd worden zijn eencelligen en virussen. De ruimteschepen die als eerste de atmosfeer van de Aarde binnenkomen lijken voor de waarneming van de mensen op meteorieten. Deze vallen op grote hoogte uiteen, maar wel zo laag dat de bacteriën en virussen zich via de lucht kunnen verspreiden en de eerste voorwaarden voor de hogere organismen kunnen creëren.
Zo kan dus onze Aarde gekoloniseerd worden door buitenaardse wezens, een optie die mijns inziens niet geheel onrealistisch is qua tijd en afstand. Eventueel kunnen de virussen en bacteriën nog in een proto-vorm worden gestuurd, en de ontwikkeling zich verder hier laten plaatsvinden, zo ontstaat er nog wat meer tijd voor de hogere organismen om de afstand te overbruggen.
Dus wie weet is Corona wel een bio-wapen dat van een exoplaneet op minder dan 20 lichtjaar afstand op ons is afgeschoten en komen de echte Aliens over een jaar of 50 met hun stealth ruimteschepen de Aarde veroveren. Tegen die tijd is de mens al behoorlijk uitgedund dus veel tegenstand zal er niet te verwachten zijn. De mensen die dan nog leven kunnen mooi tot slaaf gemaakt worden om de buitenaardsen te dienen.
In dat artikel gaat het over een patent wat nog vele jaren gaat duren voordat het werkelijk kan worden ingezet. Ze stellen zelf ook:quote:Op vrijdag 31 december 2021 05:22 schreef Lyrebird het volgende:
Het Pentagon heeft zo'n 20 miljoen dollar uitgegeven aan onderzoek en nog steeds snappen ze er niks van.
Met een beetje googelen kom je er al snel achter dat je met een laser en laser air induced breakdown spectaculaire dingen kunt laten zien.
https://www.sandboxx.us/b(...)s-ufos-using-lasers/
Zou je met deze technologie een UFO kunnen maken? Een UFO zoals in de YouTube filmpjes? Natuurlijk. De budgetten bij de Navy zijn een factor honderdduizend hoger dan in mijn lab, en als ik zo iets op kleine schaal kan maken, dan kunnen zij dat op een veel grotere schaal doen.
En dat gaat nog voorbij aan dat de eerste sightings door piloten al van veel eerder zijn (zoals de Foo Fighters uit de 2e wereldoorlog).quote:It seems feasible that this technology could be used to fake just such a UFO or UAP sighting… but then, the earliest of these videos was produced in 2004, which would suggest far more advanced laser systems than the United States currently maintains were already in use some 17 years ago.
Oeh interessant! Wat hebben ze gezien?quote:Op vrijdag 31 december 2021 10:52 schreef Emmerdeur het volgende:
En ik ken persoonlijk meerdere NL (ex) f16 piloten die toch wel hele bizarre dingen in de lucht hebben gezien. Maar voorzover ik kan peilen denken die eerder aan een soort van verkenningsdrones.
Verschillende vormen waargenomen, de zogeheten sigaar vorm, driehoeken, kleinere bollen etc. Helaas is in dat wereldje (in die tijd iig nog wel) een enorm taboe van het zelfs al melden van dit soort voorvallen en een nekslag voor je carrière, en wordt er weinig over gesproken. Gelukkig spreken steeds meer zich uit(al dan niet openbaar).quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Oeh interessant! Wat hebben ze gezien?
Er heerst volgens mij nog wel een flink taboe op om het hier als piloot openlijk over te hebben. Hopelijk komt daar met de nieuwe wetgeving in Amerika in ieder geval verandering in. Die wetgeving verplicht om een loket in te richten waar dit soort meldingen officieel kunnen worden gedaan.
Dat is een heel interessant punt dat je maakt. Jij stelt dat de oneindigheid van ruimtetijd ervoor zorgt dat er niet alleen variatie in het biologische aspect van wezens zijn, maar dat er ook variatie in het sociologisch gedrag is en dat zij hun omgeving anders kunnen ervaren (danwel spiritueel, danwel technologisch).quote:Op vrijdag 31 december 2021 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Om toch even in de te gaan op een stukje van je tekst: Je vraagt je of of zij hetzelfde zijn als wij. Maar ik denk dat, vanwege de oneindigheid van het heelal, je elke 'smaak' zal vinden. Je zal beschavingen hebben die wellicht nooit de ruimte ontdekken omdat het ze niet interesseert, of liever spiritueel ingesteld blijven oid. Maar je zal ook beschavingen hebben die waarschijnlijk vol op ontdekking gaan.
Zelfs in de mensheid zelf vind je al die smaken eigenlijk al. Sommige mensen bidden liever de hele dag in een tempel, andere spenderen hun leven aan het bouwen van raketten. We moeten buitenaardse beschavingen dus ook niet beschouwen als 1 geheel die allemaal hetzelfde doen.
Je hebt gelijk, de tweede reactie van mij was inderdaad overbodig.quote:Op vrijdag 31 december 2021 10:29 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
[..]
Ik begrijp je best dat het een beetje zuur is wanneer er zo onverschillig (niet) wordt gereageerd op je epistel. Schrijven en omschrijven van je eigen bevindingen op dat vlak vind je een leuke bezigheid zo te zien.
Ik las het en ik dacht oke goed geschreven, kon me er grotendeels in vinden en weer verder.
En dan lees ik dit en dan denk ik: jammer dat je zo dramatisch reageert.
Je zegt weg te gaan en terug te komen wanneer er weer users komen met intellectuele bagage, zoals jij zelf pretendeert te hebben denk ik.
Maar ik ben hier weg als er hier mensen komen die hun aandachtsgeilheid boven hun intellectuele bagage zetten.
Allemaal leuk en aardig, maar als ik een bepaalde gedachtegang wil formuleren dan wil ik die ook graag onderbouwen en beargumenteren, zoals dat op een forum betaamt. Dat jij liever een hapklare brok van twee zinnen wil lezen, zegt meer over de gemakzucht van tegenwoordig dan over de inhoud van mijn verhandeling.quote:Op vrijdag 31 december 2021 10:32 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat van jou was vooral onnodig ingewikkeld, met zoveel mogelijk moeilijker woorden. Als iemand exact hetzelfde in twee zinnen kan zeggen, doet hij dat een stuk beter.
Heb je een link voor de videos van de jaren 80?quote:Op vrijdag 31 december 2021 08:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daar hebben de experts vast nooit over nagedacht, lulletje rozenwater op fok heeft het mysterie opgelost.
Behalve dat dit soort militaire video’s teruggaan naar de jaren 80.
België, Chili, Brazilië etc.
Ik denk dat je ook verder zou kunnen kijken dan de biologische grondslag. Gezien de enorme tijd dat het universum er al is, kan een andere beschaving ook zomaar miljoenen jaren op ons voorlopen. Waar sta je dan als beschaving? Wat heb je ontdekt op het gebied van bewustzijn en quantum-mechanica en wat nog allemaal niet meer.. Zijn tijd en afstand nog de grote beperkingen zoals we die nu ervaren?quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:16 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Uiteraard is dit fenomeen alleen aanschouwd op aarde. Maar desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat de biologische grondslag hier op aarde dezelfde is als elders in het universum, tig lichtjaar hiervandaan - deze biologische wet werkt dus hetzelfde als een natuurwet (bijvoorbeeld zwaartekracht). Kortom, de evolutionaire processen zijn identiek aan de onze, waardoor het universum mogelijk is gevuld met dezelfde egoïstische, hebzuchtige wezens die enkel denken aan de overleving van diens eigen soort.
Maar zou men wel verder kunnen kijken dan onze biologische grondslag? Dat is immers de kern van ons gehele bestaan, de wortel die ons bewustzijn heeft vormgegeven. Wij zijn immers ons lichaam, ons DNA, ons zenuwstelsel - wij baseren onze keuzes vooralsnog op instincten en emoties.quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook verder zou kunnen kijken dan de biologische grondslag. Gezien de enorme tijd dat het universum er al is, kan een andere beschaving ook zomaar miljoenen jaren op ons voorlopen. Waar sta je dan als beschaving? Wat heb je ontdekt op het gebied van bewustzijn en quantum-mechanica en wat nog allemaal niet meer.. Zijn tijd en afstand nog de grote beperkingen zoals we die nu ervaren?
Het is wel een Wij van WC eend probleem, he. Het Pentagon doet onderzoek naar UFO's die - met mijn beperkte kennis van lasers, adaptive optics en laser scanners - het resultaat zijn van werkt dat in opdracht van het Pentagon is gemaakt.quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:06 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
In dat artikel gaat het over een patent wat nog vele jaren gaat duren voordat het werkelijk kan worden ingezet. Ze stellen zelf ook:
[..]
En dat gaat nog voorbij aan dat de eerste sightings door piloten al van veel eerder zijn (zoals de Foo Fighters uit de 2e wereldoorlog).
Ik vind het terecht om zeer kritisch te zijn op video's, alleen is het ook belangrijk om de hele context erbij te hebben. Video's alleen kun je tegenwoordig haast niet meer als bewijs gebruiken. Er valt zoveel na te maken. Dus vind ik de verklaringen erbij van de betrokken piloten of hooggeplaatste functionarissen eigenlijk belangrijker.
En dat maakt de Nimitz case uit 2004 juist zo ongelooflijk interessant. Piloten hebben het gezien en meerdere video- en radar apparatuur hebben het vastgelegd. Lang niet alles daarvan wordt met het publiek gedeeld omdat ze niet teveel over de gebruikte technieken willen prijsgeven.
Over de Nimitz case:
Yet Fravor (de piloot) says it was able to jam radar, react to his movements and run rings around his F/A-18 Super Hornet fighter jet – turning so sharply it was as if the UAP had no inertia – before flying away faster than anything he had ever seen. Simply put, it defied the known laws of physics. Not only were there multiple eyewitnesses – including another pilot who filmed the Tic Tac using his plane’s targeting camera (this was the footage passed to the Times) – but the UAP was also detected by the radar of the nearby USS Princeton, an Aegis-class missile cruiser with state-of-the-art sensor systems.
Bron: This man ran the Pentagon's secretive UFO programme for a decade. We had some questions.
Dus YouTube filmpjes die alleen de video's zelf debunken zeggen me niet zoveel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |