Als je de huidige wetenschappelijke inzicht over de grootte van het heelal combineert met logica en statistiek dan kan het niet anders dan dat er wel "aliens" zijn.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 00:20 schreef Stray_cat het volgende:
Laat je niet gek maken. er zijn geen aliens
Misscihien zijn er al "alliens"? Who knows en wat voegt het toe? De mensheid is al apartquote:Op donderdag 28 oktober 2021 00:24 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als je de huidige wetenschappelijke inzicht over de grootte van het heelal combineert met logica en statistiek dan kan het niet anders dan dat er wel "aliens" zijn.
Kans op leven groter dan 0 over een nagenoeg oneindig aantal planeten geeft een uitkomst van > 1. Of je die aliens ooit gaat ontmoeten is een ander verhaal
Is die beschaving niet nieuwsgierig dan?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 00:18 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen dat een beschaving elders stand heeft gehouden, maar in dat geval is deze zodanig geavanceerd dat het voor ons alle voorstellingsvermogen te boven gaat. En ik kan mij niet voorstellen dat een dergelijke beschaving zit te wachten op contact met bijvoorbeeld een mensheid.
Klopt. Ik staar me daarom maar niet on-relevant suf over die Gimble rotatie en pak het axioma.quote:
Waren ooit leuke series overquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 05:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
5000 jaar.
Meer is niet nodig om alles wat er nu is te laten verdwijnen waardoor het ook nog eens lijkt op een normale geografische lijn in de aarde.
Uitgerekend door het MIT.
Dat zou echt heel eng zijn. Zou God dan wél bestaan?quote:Op woensdag 27 oktober 2021 22:27 schreef TLC het volgende:
Maar stel, dat we in dit gigantische universum echt daadwerkelijk het enige leven zijn.
Alleen op dit ene kleine stipje.
Beetje claustrofobisch idee toch![]()
We kunnen daar echt niet zo veel over zeggen. Kan, hoeft niet. Het is een beetje naief om te denken dat wij op dit moment weten hoe alles schijnt te werken. Een hoopje mieren heeft ook geen begrip van differentiaalvergelijkingen. Een hond ook niet. Wij weer wel, maar hebben wij een idee van hoe een nog hoger hypothetisch organisme de boel ziet?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 00:03 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wij zijn sowieso niet het enigste in het universum. Er zijn nagenoeg ontelbaar veel planeten, is de kans dus vrijwel 0 op leven (kans is niet 0, wij bestaan immers), dan alsnog is er hier en daar leven te vinden. Gaan we dat ooit vinden als mensheid? Ik geloof er niet in, de afstanden zijn te immens. Stel je voor het universum ter grootte van de Aarde, dan denk ik dat op het piek van het menselijk kunnen we hooguit een paar meter buiten onze voordeur kunnen lopen. En tegen de tijd dat er wellicht meer in zit zijn we uitgestorven.
Dan blijft de vraag waar god dan vandaan komt staan natuurlijk.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 11:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zou echt heel eng zijn. Zou God dan wél bestaan?
Als wij de enige zijn, in het totale universum, zou dat echt krankzinnig bizar zijn, echt Lovecraftiaans eng.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag waar god dan vandaan komt staan natuurlijk.
Welke God?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag waar god dan vandaan komt staan natuurlijk.
God als eerste immateriële oorzaak bijv: https://link.springer.com/article/10.1007/s11153-018-9664-3quote:
quote:Op donderdag 28 oktober 2021 13:23 schreef Mytho het volgende:
ze komen binnenkort met alien invasion hoax
NASA is niet te vertrouwen, ze hebben de maanlanding 50 jaar geleden genept.
quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:38 schreef Solstice1 het volgende:
Ben benieuwd of mensen het "Ruwa school incident" kennen. Ik weet zo niet wat en wie ik moet geloven daarin maar het intrigeerde me wel.
Wat bedoel je?quote:
Weet niet idd of geen meningquote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Een optie als 'ik weet het niet'? Dat vind ik een te makkelijke uitvlucht
Massahysterie, wat is dat dan precies?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:34 schreef Haushofer het volgende:
Gevallen van massahysterie zijn niet echt uitzonderlijk. Dus zo'n verhaal is intrigerend, maar niet onverklaarbaar. Sterker nog, een stevig staaltje massahysterie stond waarschijnlijk aan de basis van de grootste wereldreligie op dit moment
Bron: https://www.sciencedirect(...)tistry/mass-hysteriaquote:Mass hysteria is an ambiguous catch-all category that continues to be inappropriately used to describe a variety of disparate behaviors and symptoms that span different cultural settings and historical eras. In the general medical and psychiatric nomenclature, it refers to the rapid spread of illness signs and symptoms within a cohesive group for which there is no plausible organic etiology.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |