Ik vroeg niet om voorbeelden van vreemde zaken, die zijn er inderdaad genoeg. Jij plakt daar het label massahysterie op. Terwijl ik juist vroeg om verduidelijking van die term. De bron die ik geef geeft er een heel andere definitie aan.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:43 schreef Haushofer het volgende:
Denk b.v. aan
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Miracle_of_the_Sun
Of
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Roswell_incident
Of
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Salem_witch_trials
Of denk aan het ontstaan van het christendom, waarin talloze "ooggetuigen" worden genoemd in de brieven van Paulus en de evangelieën van verschijningen van Christus, binnen jaren tot decennia va zijn vermeende kruisdood.
Voorbeelden te over.
Dat is een theorie die ik wel vaker heb gehoord. Dat, met name de greys, artificieel zijn. Bio-robots die zijn gebouwd om bewustzijn te hosten, om ervaringen in andere dimensies te hebben.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
Als ik een buitenaardse hypothese zou overwegen dan denk ik dat het self-sufficient A.I. machines zijn, totaal onverschillig jegens ons, heel complex. Ik denk echt niet dat het mogelijk is dat er daadwerkelijk biologische wezens zijn.
Ik bedoel het puur zoals ik zeg. De rest is me echt veel te veel speculatie. Beetje crackpot ook. Die andere termen gebruik ik niet.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dat is een theorie die ik wel vaker heb gehoord. Dat, met name de greys, artificieel zijn. Bio-robots die zijn gebouwd om bewustzijn te hosten, om ervaringen in andere dimensies te hebben.
Tja, wtf weet ik ervan, in dit vreemde domein kun je alles claimen..
Interessant dat je dat zegt. In 2013 was men al bezig met het idee dat het Pentagon zeer tegen de zin in naar een oplossing lijkt te zoeken het "fenomeen" wereldkundig te maken langs officiële weg omdat het kennelijk niet meer verborgen kan worden gehouden om meerdere redenen, maar met de angst dat dit een overspannen wereld bevolking te veel zou kunnen worden. En inderdaad een paradigma verschuiving zal veroorzaken.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
Maar het zou wel heel cool zijn als het daadwerkelijk ook zo blijkt te zijn. Een nieuwe paradigma verschuiving in de geschiedenis, lekker mensen hun wereldbeeld totaal zien instorten.
Ik weet niet of de angst of de bevolking het wel aan zou kunnen een echte reden is.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 12:07 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Interessant dat je dat zegt. In 2013 was men al bezig met het idee dat het Pentagon zeer tegen de zin in naar een oplossing lijkt te zoeken het "fenomeen" wereldkundig te maken langs officiële weg omdat het kennelijk niet meer verborgen kan worden gehouden om meerdere redenen, maar met de angst dat dit een overspannen wereld bevolking te veel zou kunnen worden. En inderdaad een paradigma verschuiving zal veroorzaken.
De wereld zou daarna natuurlijk nooit meer hetzelfde zijn.
The citizens hearing on disclosure (2013)
Dat pulserende is gewoon de camera die scherp aan het stellen is. Maar, dat betekend niet dat er geen object is.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 00:06 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dat pulseren ziet er wel tof uit. De reacties van de piloten geven het nog wat extra.
Ja ik had die wikipedia pagina al gevonden. Vind hem wat kort door de bocht en wederom totaal geen uitleg hoe en wat massahysterie nu eigenlijk is. In het artikel dat ik deelde staat ook dat het vaak verkeerd wordt gebruikt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 10:55 schreef Haushofer het volgende:
@:Brave_Sir_Robin
Ik gebruik de term zoals hier,
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Massahysterie
Ik plak er niet met zekerheid "massahysterie" op; ik zeg alleen dat er vergelijkbare zaken zijn die natuurlijk kunnen worden verklaard. Daarbij zijn getuigenissen notoir onbetrouwbaar.
Dit artikel gaat vooral over onbetrouwbaarheid van verhalen van getuigen als je ze jaren later (of via via) pas opschrijft?quote:Bart Ehrman heeft hierover in de context van het ontstaan van het christendom een boek over geschreven; zie
https://ehrmanblog.org/ey(...)blast-from-the-past/
quote:Wie in ufo’s gelooft, is hopeloos van het padje en ziet ze vliegen, dat spreekt voor zich. Zo was het althans, want sinds een paar jaar is het toch iets minder gemakkelijk geworden om ufo’s direct af te serveren als voer voor gekkies. Directe aanleiding: een artikel in The New York Times in 2017 waarin werd onthuld dat het Pentagon tussen 2007 en 2012 een geheim onderzoeksprogramma had lopen, het Advanced Aerospace Threat Identification Program (aatip).
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:03 schreef Libertarisch het volgende:
Dit boek bescrhijft hoe men na inname met DMT (de spirit molecuul) contact kan maken met bijzondere wezens in andere dimensies. DMT vormt de poort naar de spirituele dimensie via de pijnappelklier. Het interessante is dat sommigen het 'ontvoeringsfenomeen' ervaren waarin ze door aliens ontvoerd worden naar een ruimteschip. Hier worden vervolgens experimenten uitgevoerd die ook seksueel van aard kunnen zijn Er is een hypothese die zegt dat DMT lang geleden op aarde is uitgestrooid door aliens om verborgen boodschappen te delen aan uitverkorenen. DMT zou een middel zijn om superintelligentie te ontwikkelen, een evolutionair voordeel om later met de aliens te kunnen communiceren (als we interessant genoeg zijn voor de aliens gaan ze contact met ons maken en gaan we andere sterrenstelsels koloniseren zodat het menselijk bestaan niet eindigt zodra de aarde onleefbaar wordt).
Is dat wel zo?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
Als ik een buitenaardse hypothese zou overwegen dan denk ik dat het self-sufficient A.I. machines zijn, totaal onverschillig jegens ons, heel complex. Ik denk echt niet dat het mogelijk is dat er daadwerkelijk biologische wezens zijn.
Wat betreft de rest, zelfde als @:sp3c, geen ja of nee. En anders "Ja", maar geen idee of we er ooit mee in contact kunnen komen.
Maar het zou wel heel cool zijn als het daadwerkelijk ook zo blijkt te zijn. Een nieuwe paradigma verschuiving in de geschiedenis, lekker mensen hun wereldbeeld totaal zien instorten.
Als het echt the real deal blijkt te zijn denk ik wel dat dat komt als een echt enorme schok en bizar gevoel.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Is dat wel zo?
Verreweg de meeste mensen geloven in een buitenaards leven. Tot op het punt dat als ik zelfs de suggestie wek dat het wel of niet bestaan onbekend is en de mogelijkheid bestaat dat we alleen zijn, waarop ik buitengewoon veel weerstand ervaar van collega's, vrienden, mensen op internet, etc...
Zelfs enkele moslims die ik heb gesproken (de meest religieuze figuren die ik ben tegen gekomen) geloven wel in buitenaards leven. Welke richting die aliens op bidden en of elke planeet zijn eigen koran heeft kreeg ik geen duidelijk antwoord op maar alsnog... de zeitgeist lijkt eerder te zijn van "het is waar tenzij tegendeel wordt bewezen"
Lue heeft gezegd dat er achter de schermen dingen gaande zijn. Hopelijk binnenkort beter beeldmateriaal.quote:Op woensdag 10 november 2021 22:21 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Lastig onderwerp zo te merken, zodra er serieus aandacht aan wordt gegeven.
In de USA wordt er ondertussen een nieuwe defensie-wet voor 2022 voorbereidt. Deze week deed een senator een voorstel voor aanpassing van de 2022 National Defense Authorization Act. Daarin wordt een overheidstak ingesteld die alle UFO/UAP gevallen onderzoekt, het "Anomaly Surveillance and Resolution Office".
Bron: https://www.washingtonexa(...)s-bipartisan-support
Interessante stukken uit het artikel:
• the office would be required to provide regular public reports on its findings.
• The inclusion of "transmedium" [..] reflects witness reporting and military data that indicate some unidentified objects appeared capable of moving with unexplained ease between air, space, and underwater media.
• these UFOs that they are not of U.S., Chinese, or Russian origin
• Finally, the report would require more government attention to the UFO connection point with nuclear weapons and powers
Dat eerste is natuurlijk interessant voor ons gewone burgerlui..
En het is de bedoeling om het stigma van het onderwerp af te halen en medewerkers laagdrempeliger meldingen van UFO's te laten doen.
Waarom komt senator Gillibrand hiermee? Ze heeft toegang tot geheime briefings. Naar verluidt hebben ze daar overtuigende video's te zien gekregen.
Lue Elizondo refereerde eerder ook al aan een 23-minuten durende video. Deze week ook weer in een interview met British GQ.
[ twitter ]
Maar ze zijn er wel vrij zeker van. Iets ruimere quote:quote:Op woensdag 10 november 2021 22:37 schreef Tyr80 het volgende:
Ze weten dus niet zeker dat ze geen U.S. origin hebben.
Dat is absoluut niet de camera die aan het scherp stellen is, sorry hoor, maar dat ziet iedere malloot.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat pulserende is gewoon de camera die scherp aan het stellen is. Maar, dat betekend niet dat er geen object is.
Misschien, maar ik ontken niet dat er een object is hé? Ik ontken alleen de rede waarom je denkt dat het object een bepaalde eigenschap heeft.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet de camera die aan het scherp stellen is, sorry hoor, maar dat ziet iedere malloot.
Zou veel afwisselender zijn qua scherpstellen, je ziet duidelijk dat zelfs bij inzoomen de frequentie hetzelfde blijft.
Zo werken cameras domweg niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |