SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou je bij mij in de OP willen toevoegen dat we een jongetje krijgen?
My salvation lies in your love..
Wat mij betreft wel, ik ben bevallen! Omg ik ben uit de OP en heb mijn kind gezond ter wereld gebracht. Wat heb ik daar lang naar uit gekeken.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:32 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb eruit gehaald: Mahra, LauriLynne, _Lily_, douche-eendje. Klopt het zo?
Veel te kort lijstje trouwens. Zodra je positieve test droog is mag je erin he! Meer baby's meer baby's.
- - - - - - -
In de laatste posts dachten we mee met een tweede naam voor @:BananaPancake 's zoon. Ik deed nog een paar goede suggesties aan het eind.
En weg ben ik. Zo raar dit.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:32 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb eruit gehaald: Mahra, LauriLynne, _Lily_, douche-eendje. Klopt het zo?
Veel te kort lijstje trouwens. Zodra je positieve test droog is mag je erin he! Meer baby's meer baby's.
- - - - - - -
In de laatste posts dachten we mee met een tweede naam voor @:BananaPancake 's zoon. Ik deed nog een paar goede suggesties aan het eind.
quote:
Ah joh, baby's zijn veel leuker dan buiken.quote:
Dat ja. En ik ben gewoon goed in eerder bevallenquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:34 schreef Lemijn het volgende:
[..].
[..]
Ah joh, baby's zijn veel leuker dan buiken.
Jaaa dat zeker, maar ik mis het zwanger zijn wel.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:34 schreef Lemijn het volgende:
[..].
[..]
Ah joh, baby's zijn veel leuker dan buiken.
Begrijpelijk. Ik zou het ook niet erg vinden om over een paar weken/maanden weer zwanger te raken. Ik mis het nu al.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:30 schreef elamanilo het volgende:
Het mag van mij wel wat langzamer! Ik wil nog wel even een poosje van m’n buik genieten en van de baby helemaal alleen voor mezelf.
Ik merk vooral naast m'n eigen lijf en aanzienlijk betere nachtrust nu (ja, ik sliep heel slecht de laatste weken), dat ik vooral weer dingen kan doen met m'n peuter. En dat is zoooo fijn wantquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ik er straks over denk, maar ik ben op dit moment eigenlijk wel een beetje klaar met zwanger zijn. Ik voel me zo vreselijk beperkt in alles en moe en bleh. Het enige leuke nu vind ik de bewegingen, daarvan weet ik zeker dat ik ze ga missen, maar voor de rest ben ik er wel aan toe dat mijn lijf straks weer gewoon even van mij is.
Ik denk dat dat ook wel verschil maakt, of het de laatste keer is of niet. Voor mij is het de eerste zwangerschap en als het ons gegund is volgt er in ieder geval nog 1, misschien wel 2.quote:Op zondag 24 oktober 2021 07:51 schreef onomatopee het volgende:
Van mij mag het nog wel even duren eigenlijk. Ik vind het fysiek pittig met een kleuter en bijna-peuter, maar ben me ook zo bewust van dat dit de laatste keer is. Het groeien naar een groter gezin, de nieuwsgierigheid naar wie er in mijn buik aan het groeien is, de knusheid van alle beweging.. Het was veel rennen en vliegen de afgelopen maanden, dus wat meer dagen in slomere modus om op te laden en de mentale overgang naar bevallen/kraamtijd te maken zijn welkom. Dan komt het ongeduld vast vanzelf
Hier net zoquote:Op maandag 25 oktober 2021 08:44 schreef eponine het volgende:
Ik hang een beetje tussen ‘het kan me niet snel genoeg gaan’ en ‘laat dit nog heel lang duren’ in. Dit is voor mijn (ons) gevoel de laatste zwangerschap en zwanger zijn is niet mijn favoriete bezigheid ondanks dat ik tot nu toe amper noemenswaardige kwaaltjes of ongemakken heb, maar het beperkende lichamelijke vind ik (en vond ik vorige keer ook) bij vlagen vervelend. Het schoppen vind ik daarentegen wel erg leuk en deze baby is zo actief in de buik dat ik me afvraag hoe dat straks buiten de buik gaat zijn. Grote broer zette zijn buik-patroon namelijk voort na de geboorte dus ik hou m’n hart vast wat deze dame betreft 😅.
Ik niet haha. Ik vind beebje uit de buik veel leuker dan in de buikquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:43 schreef Mahra het volgende:
[..]
Jaaa dat zeker, maar ik mis het zwanger zijn wel.
Ik ga deze een keer proberen. https://dubbelzen.nl/product-category/cursus/quote:
Ik lig tegenwoordig ook standaard een paar uur wakker tussen 3 en 6quote:Op woensdag 27 oktober 2021 05:01 schreef Takkie88 het volgende:
Waarom moeten oefen-/voorweeen per se ‘s nachtsik wil slapen
![]()
Nu al voor de derde nacht op rij uren wakker.
Een zwangerschapsmassage is niet veel anders dan een gewone massage los van de aanpassingen aan de tafel, soms zit er een gat in voor je buik, of masseren ze terwijl je op je zij ligt. Zolang jij comfi op je buik kunt liggen lijkt me het geen probleem. Kzou het wel even aangeven bij de masseur.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:17 schreef B.ertha het volgende:
Even een snel vraagje tussendoor: Mag je een 'gewone' massage tijdens je zwangerschap? Ik kan nog nét op mijn buik liggen dus ik hoef nog niet per se naar een zwangerschapsmasseur voor de tafel.
Ik dacht van wel, zolang bepaalde (druk)punten maar vermeden worden ivm invloed op de baarmoeder.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:17 schreef B.ertha het volgende:
Even een snel vraagje tussendoor: Mag je een 'gewone' massage tijdens je zwangerschap? Ik kan nog nét op mijn buik liggen dus ik hoef nog niet per se naar een zwangerschapsmasseur voor de tafel.
Lijkt me ook vet ongemakkelijk, jaquote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:31 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb tijdens mn vorige zwangerschap een zwangerschapsmassage gedaan bij een chinese salon, daar zat een stuk borstmassage bij (ze vroegen of ik dat wildeze deden het niet zomaar spontaan. Maar ik dacht, "waarom niet?") . Dat was me toch een partij ongemakkelijk
ik ben best "vrij" ect als het op lichamelijke dingen aankomt, maar dit was gewoon bizar
niet voor herhaling vatbaar, heel mn zen weg
Dit is echt compleet herkenbaar voor mij. De bewegingen vind ik heerlijk en zo gezellig, maar ben ten eerste ook heel nieuwsgierig naar baby en ten tweede ben ik de rest van de zwangerschap wel echt een beetje zat. Kan amper nog m'n billen afvegen😅quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:44 schreef eponine het volgende:
Ik hang een beetje tussen ‘het kan me niet snel genoeg gaan’ en ‘laat dit nog heel lang duren’ in. Dit is voor mijn (ons) gevoel de laatste zwangerschap en zwanger zijn is niet mijn favoriete bezigheid ondanks dat ik tot nu toe amper noemenswaardige kwaaltjes of ongemakken heb, maar het beperkende lichamelijke vind ik (en vond ik vorige keer ook) bij vlagen vervelend. Het schoppen vind ik daarentegen wel erg leuk en deze baby is zo actief in de buik dat ik me afvraag hoe dat straks buiten de buik gaat zijn. Grote broer zette zijn buik-patroon namelijk voort na de geboorte dus ik hou m’n hart vast wat deze dame betreft 😅.
Ah kan ik me voorstellen ja! Ik vind massages überhaupt al een beetje ongemakkelijk maar dat ligt aan mij 😋quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:31 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb tijdens mn vorige zwangerschap een zwangerschapsmassage gedaan bij een chinese salon, daar zat een stuk borstmassage bij (ze vroegen of ik dat wildeze deden het niet zomaar spontaan. Maar ik dacht, "waarom niet?") . Dat was me toch een partij ongemakkelijk
ik ben best "vrij" ect als het op lichamelijke dingen aankomt, maar dit was gewoon bizar
niet voor herhaling vatbaar, heel mn zen weg
Haha ik zie dat helemaal voor me die kleine die zo tegen werkt 😅quote:Op zondag 31 oktober 2021 04:57 schreef Takkie88 het volgende:
Hopelijk is de rust hier een goed teken en verloopt het bij iedereen zoals het ‘moet’![]()
Hier inmiddels 38 weken zwanger. De weken gaan echt zoveel sneller dan bij de zwangerschap van Sofie. Prul zit nog hoog in m’n buik en ligt regelmatig wat schuin, gelukkig wel met haar hoofd omlaag. Veel voorweeen (vooral ‘s nachts), voor m’n gevoel ligt ze zich dan met armen en benen wijd tegen te houden zodat ze niet in kan dalen
buik krijgt dan ook de gekste vormen.
Mannenquote:Op zondag 31 oktober 2021 11:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Gisteren verhuist. Het is nog enorme chaos in huis en ik kan er niet tegen dat ik niets mag en kan doenDinsdag uitgerekend en in principe is alles voor de baby wel klaar maar hallo, ik wil gewoon een opgeruimd huis
Waarom heeft mijn vriend geen nesteldrang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:31 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Mannen![]()
Wat goed dat jullie zo snel over zijn! Kan familie niet helpen uitpakken?
Namenvraagje:Familie heeft al heel erg geholpen met het zo snel mogelijk de vloer erin krijgen en de muren grotendeels regelen. Zijn ze 5 dagen op rij druk mee geweest. Gisteren hebben ze ook geholpen met verhuizen. Ik geloof dat ze er een beetje zat van zijn. En ik durf nooit zo goed om hulp te vragenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik spullen uitpakken liever zelf doe. Andere mensen die zo door mijn spullen gaan, ookal is het familie, heb ik liever niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
[..]
Mannen![]()
Namenvraagje:Leuke naam hoor en de combinatie ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Mannen![]()
Namenvraagje:Ik zou ook niet voor die combi gaan om de reden die jij noemt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@TGND, fijn dat jullie over zijn! Hopelijk snel wat orde in de chaos.
Hier is de verbouwing eindelijk klaar. Beneden dan. Boven moet nog een en ander gedaan worden, hopelijk komende week af. Maarrr de meubels voor de nieuwe slaapkamer van zoon zijn in huis, als wij in onze nieuwe slaapkamer zitten dan kan hij langzaamaan over en kan ik bezig gaan met de babyspullen
Afgelopen week controle gehad bij de vk. Stickers gekregen, maar moet wel rustig(er) aan doen vanwege harde buiken. Over 2 weken laatste keer daar en dan over naar het ziekenhuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door douche-eendje op 31-10-2021 15:56:55 ]
[..]
Namenvraagje:Ik vind het allebei leuke namen, maar de combinatie zou voor mij om dezelfde reden afvallen iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, nou, de meeste dingen heb ik inmiddels al (al dan niet samen met vriend) weggewerkt. Maar er liggen nu vooral overal tassen en dozen met kleren. Onze kledingkast moet nog in elkaar worden gezet. Normaal doe ik dat soort dingen, want vind ik leuk. Mijn vriend ziet er enorm tegenop dus stelt het uit. Dat vind ik een beetje frustrerend. En dan wel mopperen dat ie z'n kleren niet kan vinden. Ja ehquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:37 schreef elamanilo het volgende:
Girlnextdoor, wat fijn dat de verhuizing gelukt is! Nu nog het wegwerken van de dozen. Richt je eerst op de dozen die in het zicht staan/op de plekken waar je veel komt. En/of die je veel nodig zult hebben. En dozen uitpakken lukt ook misschien wel in je eentje toch? Vooral als je lief de dozen al op de juiste plek zet? Ik hoop dat je je nesteldrang nog even kwijt kunt.
Hier trouwens een liefje die altijd heel hard meehormoont. We zitten natuurlijk ook altijd op elkaars lip en dan schijnt het wel meer te maken dat mannen die hormonen oppikken. M’n dochter heeft trouwens ook ‘last’ (invloed) van mijn hormonen merkte ik. Ik ben dus gewoon een shredder of zo haha! Ik strooi gewoon met die hormonen in het rond.
Mijn lief gaat iig zo op het eind de voegen schoonmaken met een tandenborstel en zo. 👍🏼
[..]
Mannen![]()
Namenvraagje:Ligt aan de volgorde waarmee je ze uitspreekt wmb als je standaard de oudste eerst doet (wat ook het meest gangbaar is) is net echt np. Jongste en dan oudste vind ik inderdaad een beetje gekkig klinken. Al zijn het los van elkaar wel mooie namenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:46 schreef douche-eendje het volgende:
@:B.erthaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Mannen![]()
Namenvraagje:Het viel me niet op tot je het zei. Ik vond het meteen mooi matchen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
Geeft zeker al wat rust!quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:10 schreef Takkie88 het volgende:
Hier staat de tas ook nog niet klaar… ik heb sterk het gevoel dat ik ook dit keer niet voor de 41 weken beval. Dus alle tijd nog![]()
Fijn dat de kozijnen er nu inzitten! Geeft je hopelijk meer rust.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:32 schreef B.ertha het volgende:
[..]Ik vind het ook juist wel leuk bij elkaar passen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My salvation lies in your love..
@June. Je kan biefstuk gewoon eten, als je het eerst invriest.quote:Op maandag 1 november 2021 15:32 schreef June. het volgende:
Wij hebben een abbo op Marley Spoon die we eigenlijk altijd pauzeren en af en toe eens bestellen. Nu had vriend het overgenomen, want bij mij kwam er wel eens "per ongeluk" een box. Nou je raad het al, vandaag komt er weer zo'n verrassingsbox![]()
En het erge is, er zit biefstuk in. Iets waar ik al zo lang naar verlang
![]()
https://publicaties.umcut(...)ng-voor-de-zwangere1quote:Het invriezen van vlees bij -12 °C voor ten minste 2 dagen zal de parasiet Toxoplasma gondii doden. Goed ingevroren vlees of vleeswaren is veilig om te eten.
Serieus, mag ik wel tonijn uit blik?!?!?! Dan ga ik zeker tonijnsalade makenquote:Op maandag 1 november 2021 15:36 schreef Viv het volgende:
[..]
@:june. Je kan biefstuk gewoon eten, als je het eerst invriest.
[..]
https://publicaties.umcut(...)ng-voor-de-zwangere1
Ja dat weet ik, maar ik eet het liefst echt rare. Dan durf ik het toch niet zo goed aan, hoewel de kans natuurlijk zeer klein is. Nadat het ingevroren is smaakt het ook minder lekker vind ik.quote:Op maandag 1 november 2021 15:36 schreef Viv het volgende:
[..]
@:june. Je kan biefstuk gewoon eten, als je het eerst invriest.
[..]
https://publicaties.umcut(...)ng-voor-de-zwangere1
Ja hoor! Ik heb gedurende mijn zwangerschap ook gewoon met regelmaat tonijn gegeten.quote:Op maandag 1 november 2021 16:27 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Serieus, mag ik wel tonijn uit blik?!?!?! Dan ga ik zeker tonijnsalade maken
Ik stel het om die reden ook liever uit, beter in een keer goed danquote:Op dinsdag 2 november 2021 06:44 schreef June. het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar ik eet het liefst echt rare. Dan durf ik het toch niet zo goed aan, hoewel de kans natuurlijk zeer klein is. Nadat het ingevroren is smaakt het ook minder lekker vind ik.
In de kraanweek is dat het eerste wat m'n vriend moet halen. Evenals fuet. En normaal ben ik niet eens zo'n hele vleeseterquote:Op woensdag 3 november 2021 09:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik stel het om die reden ook liever uit, beter in een keer goed dan
Haha Jep same here. Baby J is 3,5 week oud en ik wil nu steak eten. In stijl, dus in restaurant met man, dressed to kill en baby gaat naar oma.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:31 schreef June. het volgende:
[..]
In de kraanweek is dat het eerste wat m'n vriend moet halen. Evenals fuet. En normaal ben ik niet eens zo'n hele vleeseter
Ik heb dat metquote:Op woensdag 3 november 2021 10:31 schreef June. het volgende:
[..]
In de kraanweek is dat het eerste wat m'n vriend moet halen. Evenals fuet. En normaal ben ik niet eens zo'n hele vleeseter
Volgens mijn verloskundige en de zwangerhap-app nietquote:Op woensdag 3 november 2021 13:41 schreef SQ het volgende:
Ik gooi m er nog maar weer eens in: een zachtgekookt ei mag gewoon
De argumentatie weet ik ook niet, eigenlijk. Maar ik neem liever gewoon geen risicoquote:Op woensdag 3 november 2021 13:52 schreef SQ het volgende:
Ben benieuwd naar de argumentatie in dat geval
Van salmonella kun je zelf wel aan de spuitkak, maar je baby merkt daar verder niets van.
Ik wil heel graag het verhaal horen want ik mis mijn eitjesquote:Op woensdag 3 november 2021 13:52 schreef SQ het volgende:
Van salmonella kun je zelf wel aan de spuitkak, maar je baby merkt daar verder niets van.
Totaal irrelevant voor jouw verhaal maar wat is bouillon eigenlijk een ontzettend lelijk woordquote:Op woensdag 3 november 2021 14:22 schreef elamanilo het volgende:
Wij eten geen vlees en vis. Ik mis het ook helemaal niet.
En na de bevalling verlies ik telkens al mn eetlust, oké, nu in de zwangerschap ook al eigenlijk. 🙈 Ik heb juist dat ik nu nog ‘durf’ toe te geven aan eventuele cravings, en na de bevalling let ik erg op met allerlei dingen omdat ik wel krampjes baby’s heb gehad tot nu toe. Alles om maar zo min mogelijk te triggeren. Tot nu toe heb ik de eerste weken na de bevallingen vooral geleefd op smoothies, bouillon en yoghurt/kwark. Vooral niets wat ik moest kauwen want dat kreeg ik er gewoon niet in.
Vandaag 32 weken, nog maar 8 te gaan ongeveer. En ik heb nog niets klaar gemaakt of gezet voor mn baby... Mn lieve vroedvrouw zei : ach, anders wikkelen we je baby gewoon in je vest, dat komt heus wel goed.
Ik ben wel veel aan het uitmesten, om plek te maken voor de babyspullen en kleertjes en zo. Ik heb echt al 9 vuilniszakken vol kleding voor de kringloop of leger des Heils staan. En 1 bak met wat wollen dingen of tweeling dingen om weg te geven (verkopen heb ik geen tijd voor). En 2 bakken met kleding die nog even bewaard kan worden voor deze baby.
Na de tweeling is dat echt helemaal versloft, dat uitzoeken en opruimen van kleding. Vaak had ik dan een stapel met dingen die nog te tof waren om 'weg te gooien' maar nooit tijd om dat te verkopen. Nu doe ik gewoon alles in vuilniszakken en gaat het gewoon weg, linksom of rechtsom. De tijd ervoor heb ik nog steeds niet. Ik ben door de jaren heen wel veel strenger geworden in kleding kopen, en hoe groter de kinderen hoe beter ze de kleding verslijten gelukkig.
Het eten van rauwe eieren en gerechten waarin rauwe eieren zijn verwerkt wordt afgeraden tijdens de zwangerschap. Dat komt door de salmonella bacterie die eieren kunnen bevatten, waar de zwangere erg ziek van kan worden. Deze bacterie is gelukkig niet schadelijk voor de baby, maar het is altijd beter besmetting te vermijden door bijvoorbeeld voor het gebruik de eieren te wassen en ze te bewaren in de koelkast. Een salmonellabacterie kan niet overleven bij een temperatuur hoger dan 70 graden.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:17 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik wil heel graag het verhaal horen want ik mis mijn eitjes
Haha, voor mijn gevoel juist dingen waar nog veel in zat qua vitamines en mineralen en zo, maar die ik vooral kon drinken of makkelijk weg kon slikken. Ik viel ook wel behoorlijk af telkens die eerste tijd, maar ik ben plus size dus ik kan wel wat hebben. Maar ideaal is het niet. Bij de tweeling heeft een postpartum doula voor ons gekookt, ayeurvedisch afgestemd op de behoefte van een net bevallen vrouw. Ik kreeg bijv bietensap voor veel vitamine C en geroosterde amandelen met honing als voorgerechten. Dus toen heb ik keurig telkens wel ook iets ‘vasts’ gegeten, maar ik krijg niet meer weg dan enkele hapjes.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:20 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Totaal irrelevant voor jouw verhaal maar wat is bouillon eigenlijk een ontzettend lelijk woord
Maar OT: hoe heb je dat volgehouden? Dat heeft toch geen voedingswaarde?! En dan ondertussen een tweeling van melk moeten voorzien, hallelujah!
Die wollen dingen, zitten daar toevallig ook strikmutsjes tussen?
Dus, ik moet ze wassen en dan bakken of koken. Buitenshuis dus maar niet doen?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Het eten van rauwe eieren en gerechten waarin rauwe eieren zijn verwerkt wordt afgeraden tijdens de zwangerschap. Dat komt door de salmonella bacterie die eieren kunnen bevatten, waar de zwangere erg ziek van kan worden. Deze bacterie is gelukkig niet schadelijk voor de baby, maar het is altijd beter besmetting te vermijden door bijvoorbeeld voor het gebruik de eieren te wassen en ze te bewaren in de koelkast. Een salmonellabacterie kan niet overleven bij een temperatuur hoger dan 70 graden.
Ja ik bedoel ook vooral koolhydraten enzo, die heb je ook nodig en zie ik hier helemaal niet staan. Eiwitten en mineralen zit wel snor zo te zienquote:Op woensdag 3 november 2021 17:43 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Haha, voor mijn gevoel juist dingen waar nog veel in zat qua vitamines en mineralen en zo, maar die ik vooral kon drinken of makkelijk weg kon slikken. Ik viel ook wel behoorlijk af telkens die eerste tijd, maar ik ben plus size dus ik kan wel wat hebben. Maar ideaal is het niet. Bij de tweeling heeft een postpartum doula voor ons gekookt, ayeurvedisch afgestemd op de behoefte van een net bevallen vrouw. Ik kreeg bijv bietensap voor veel vitamine C en geroosterde amandelen met honing als voorgerechten. Dus toen heb ik keurig telkens wel ook iets ‘vasts’ gegeten, maar ik krijg niet meer weg dan enkele hapjes.
Ik vind het ook altijd zo verbazingwekkend als ik net bevallen vrouwen een hele maaltijd naar binnen zie schuiven!
Ik denk dat het heel erg door de hormonen en emoties komt dat ik zo weinig weg krijg. Ik stroom al over zeg maar. En drinken lukt altijd beter, vandaar de meest liquide dingen die toch nog groentes/vitamines/mineralen bevatten.
Ik, als die hard vegetariër (al sinds m’n 11de), heb dit keer zelfs m’n papa gevraagd om botten bouillon te trekken voor na de bevalling. Hij doet dat dan gelukkig wel van een blije kip die een heel vrij leven heeft gehad. Maar daar zitten dan wel superveel voedingsstoffen in gelukkig. En ik heb het gevoel dat ik dat wel kan gebruiken.
Er zitten ook strikmustjes tussen en slaapzakken van wol.Wanneer ik het slapeltje compleet heb, ga ik trachten om er een overzicht foto van te maken, zodat iemand het kan overnemen of afhalen of zo.
Het gaat naast Salmonella ook om Listeria. Staat op de website van het voedingscentrum, zie hier: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/listeria.aspxen . Hoewel ik ook voornamelijk artikelen vind over Salmonella en ei. Dus zal de kans nog wel kleiner zijn dan bij Salmonella, helemaal met verse eieren. Ik doe er in elk geval niet zo moeilijk over als mijn eitje nog ietsje vloeibaar is.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:52 schreef SQ het volgende:
Fijn dat alles weer goed was bij de controle!quote:Op donderdag 4 november 2021 21:49 schreef Takkie88 het volgende:
Vandaag weer controle gehad bij de verloskundige; alles weer goedprul ligt iets lager maar nog niet ingedaald, dus nog steeds het advies om bij breken van de vliezen te gaan liggen en te bellen.
Mensen om me heen worden ondertussen wat zenuwachtig, denken dat ze elk moment kan komen. Ik denk zelf nog steeds dat ik ook dit keer de 41 weken voorbij ga.
Volgende week de laatste les zwangerschapsyoga, zou toch jammer zijn als ik die moet missen![]()
Bij de andere ‘november-dames’ alles rustig?
Ook ik denk dat ik een uitzondering ben haha. Ik trek er alweer op uit en is wel snel inderdaad denk ik. Maar zo ben ik gewoon.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:01 schreef elamanilo het volgende:
Wow! Al zo snel weer iets doen zonder baby’tje!
Ik wilde de eerste (lange) tijd helemaal niet weg zonder mn baby. Bij mn oudste hadden we een feest, zo ongeveer aan het einde van de straat, toen de baby 6 maanden oud was. Mijn ouders pasten op in ons huis en ik zou terug komen voor de late voeding van 11 uur. Toen ik op het feest was, was ik haar alleen maar aan het missen en bedenken dat ik haar makkelijk in de draagdoek daar mee had kunnen nemen, want er was genoeg mogelijkheid om niet te dicht bij harde muziek te komen. :’D Mijn lief had hetzelfde, dus de hele tijd hadden we het ongeveer daarover.
Toen ik weer thuis was, bleek ook dat mijn baby best veel had moeten huilen, hoe lief mn ouders ook voor haar waren. Ze hebben haar de hele tijd vastgehouden.
Daarna wilde ik (en mn lief ook) alleen maar dingen doen waar ze bij kon zijn. Want we vonden het dus veel fijner met haar erbij. En als ik weg moest ivm werk bijv, dan was mijn lief bij haar. En andersom. Ik denk dat ze pas met anderhalf of twee jaar voor het eerst echt daagjes met mn ouders meeging, zodat wij het rijk even alleen hadden.
Bij de volgende kinderen ging dat ietsje eerder, maar niet heel veel. Maar dan was er nog een grote zus en later broer en zus bij. Dus dat voelde dan minder alleen.
Maar ik ben ook een uitzondering denk ik. En we hebben de situatie expres zo gecreëerd dat we beiden vanuit huis werken en de zorgtaken zelf konden vervullen. Want we hadden van te voren daar al veel gevoelens en ideeen over, dat we ons kind niet bij zomaar een opvang wilden brengen. Pas later zijn mn ouders structureel 1 a 2 dagen per week gaan oppassen. Wat nu dus weer verdwenen is ivm dood mama. Dus nu doen we alles weer zelf (al moet ik toegeven dat ik er nu wel aan toe zou zijn om weer 1 a 2 dagen in de week wat ruimte voor mezelf en vooral deze zwangerschap te hebben, dat mis ik momenteel even heel erg!).
Lol, ik schoof 3 uur na m’n bevalling een bord aardappels, groente, vlees naar binnenquote:Op woensdag 3 november 2021 17:43 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd zo verbazingwekkend als ik net bevallen vrouwen een hele maaltijd naar binnen zie schuiven!
Ik vind het leuk om die verschillen te zien haha en verschillende invalshoeken te bekijken. Ik heb echt veel aan de verschillende topics.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:22 schreef elamanilo het volgende:
Haha, zo grappig hoe verschillend dat kan zijn! We zijn inderdaad tegenovergestelder.
Ik was ook altijd heel blij met de hulp van m’n ouders, omdat ik inderdaad ook zeker wist dat m’n kinderen bij hen in goede handen waren/zijn. Mijn mama was echt de allerliefste persoon op aarde. Het is stil zonder haar…
Elke nacht voorweeën klinkt in elk geval alsof er langzaamaan al iets gebeurt in je lijf, spannend! Hoe is het nu in huis?quote:Op donderdag 4 november 2021 22:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Fijn dat alles weer goed was bij de controle!
Hier lijkt madam nog niet zo'n haast te hebben. Wel elke nacht voor-/oefenweeën maar verder nog niets spannends hier. Van mij mag ze komen, wij zijn er helemaal klaar voor
Ik hoop inderdaad dat wanneer het echt begint blijkt dat ik al een paar cm cadeau heb gekregen met die voorweeën, maar je weet het niet hčquote:Op vrijdag 5 november 2021 14:40 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Elke nacht voorweeën klinkt in elk geval alsof er langzaamaan al iets gebeurt in je lijf, spannend! Hoe is het nu in huis?
Bij de meiden zijn we naar een echomeneer gegaan die garantie gaf. Als hij er toch naast zat dan kreeg je de hele babyuitzet vergoedquote:Op zaterdag 6 november 2021 09:11 schreef elamanilo het volgende:
Ik las net ergens anders op internet over een moeder die een echo had en daarop was te zien dat ze een jongetje kreeg, dus ze had de babykamer en kleding etc daar al op ingericht. Kreeg ze later nog een echo, (b)leek het toch een meisje te zijn…
Daarna in het draadje waren er heeeeel veel mensen met soortgelijke ervaringen. Ook veel waar het bij de geboorte pas bleek.
Nu maak ik me een beetje zorgen dat er ineens toch een jongetje bij ons uitrolt… dus maar eens even over hebben met m’n grote dochter. Je weet maar nooit!
Haha wow, dat is wel een goeie!quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
Bij de meiden zijn we naar een echomeneer gegaan die garantie gaf. Als hij er toch naast zat dan kreeg je de hele babyuitzet vergoed
Hier maar 1 echo gehad voor het geslacht. En geen verdere echo’s in de planning. Dus het blijft een beetje spannend.quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:05 schreef douche-eendje het volgende:
@:Elamanilo bij mij is er uiteindelijk 4x gezien dat het een meisje zou worden. En die ligt nu lekker bij mij te drinken
June!
Vrienden van ons hadden zoiets… kregen te horen dat ze een meisje zouden krijgen. Alles, letterlijk alles was roze in die babykamer. Baby werd geboren… bleek het toch een jongetjequote:Op zaterdag 6 november 2021 09:11 schreef elamanilo het volgende:
Ik las net ergens anders op internet over een moeder die een echo had en daarop was te zien dat ze een jongetje kreeg, dus ze had de babykamer en kleding etc daar al op ingericht. Kreeg ze later nog een echo, (b)leek het toch een meisje te zijn…
Daarna in het draadje waren er heeeeel veel mensen met soortgelijke ervaringen. Ook veel waar het bij de geboorte pas bleek.
Nu maak ik me een beetje zorgen dat er ineens toch een jongetje bij ons uitrolt… dus maar eens even over hebben met m’n grote dochter. Je weet maar nooit!
Die 'hamburger' was bij ons ook heel duidelijk, gelijk vanaf de 16 weken echoquote:Op zaterdag 6 november 2021 12:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb inderdaad aan beide echoscopistes gevraagd wat het geslacht was, om inderdaad ook zekerder te zijn.Bij de 20-wekenecho liet ze het wel zien, maar vond ik het niet heel duidelijk. Bij de groeiecho op 30 weken nog eens gevraagd of het wel echt een meisje was (andere echoscopist) en toen zagen we het heeeeeel duidelijk, de welbekende 'hamburger'.
Ik vond die bevestiging wel heel prettig.
Het gaat hier heel goed. Anna doet het heel erg goed, groeit lekker op mijn melk en is sinds een paar dagen volledig op de borst over, ze is er nu echt sterk genoeg voor. Door mijn overproductie moet ik voorlopig nog wel blijven kolven en daardoor kan mijn man soms ook even een fles geven waardoor ik weer wat tijd heb voor Bas, of voor meer slaap snachts. Lichamelijk voelt het alsof ik zo *poef* terug ben geschoten in mijn oude lijf met iets meer vel en kreukels en een kilo of 4 extra nog, bekkeninstabiliteit is ook vrijwel helemaal weg. De overproductie doneer ik aan lief babytje en zijn ouders. Kindje is een dag jonger dan Anna, voor Anna zelf ligt er al ruim 10 liter in de vriezer en ik denk dat er over maximaal anderhalve week de eerste 10 liter voor donatie opgehaald kan worden.quote:Op zaterdag 6 november 2021 11:56 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Hier maar 1 echo gehad voor het geslacht. En geen verdere echo’s in de planning. Dus het blijft een beetje spannend.♥
Hoe is het met jullie?
Wat een wereld van verschil en wat ontzettend fijn dat jullie nu een stuk veerkrachtiger zijnquote:Op zaterdag 6 november 2021 16:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het gaat hier heel goed. Anna doet het heel erg goed, groeit lekker op mijn melk en is sinds een paar dagen volledig op de borst over, ze is er nu echt sterk genoeg voor. Door mijn overproductie moet ik voorlopig nog wel blijven kolven en daardoor kan mijn man soms ook even een fles geven waardoor ik weer wat tijd heb voor Bas, of voor meer slaap snachts. Lichamelijk voelt het alsof ik zo *poef* terug ben geschoten in mijn oude lijf met iets meer vel en kreukels en een kilo of 4 extra nog, bekkeninstabiliteit is ook vrijwel helemaal weg. De overproductie doneer ik aan lief babytje en zijn ouders. Kindje is een dag jonger dan Anna, voor Anna zelf ligt er al ruim 10 liter in de vriezer en ik denk dat er over maximaal anderhalve week de eerste 10 liter voor donatie opgehaald kan worden.
Gisteren had ik een telefonische afspraak met mijn therapeut. Geen paniek en/of angstaanvallen gehad, geen gepieker deze keer. Ik kijk er echt heel positief en fijn op terug. Gewoon wat hormonale huilbuien en vooral ook verdriet om hetgeen wat het bij Bas had kunnen zijn na de bevalling, maar door de PE en PTSS nooit zo heeft mogen zijn. Dat onze start als gezin destijds zo heftig is geweest. Zelfs met de 2 opnames van Anna op de neonatologie voelde dat nog altijd als minder heftig dan alle nasleep bij Bas. Het draait thuis gewoon lekker en het is afwisselen tussen Mount Washmore, blokken bouwen, luiers verschonen, voeden voeden voeden, lachen, boekjes lezen en meer. Ik geniet er ontzettend van en merk stiekem al dat mijn hersenen met regelmaat toe zijn aan meer uitdaging.
17 november heeft Anna nog een prikafspraak en een consult bij de kinderarts, ik heb 30 november de laatste afspraak met mijn therapeut en psychiater en 1 december de nacontrole bij de verloskundige. Dan is alles hopelijk zo afgesloten en dat voelt goed, maar ook wel dubbel. Want nu het zo goed gaat rammel ik nog harder dan ooitdus wie weet over een jaar of 3-4.... .
Hier een druk klusweekend (niet voor mij maar man en ouders) maar dan is eindelijk het huis ook klaar ervoor haha.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Fijn dat alles weer goed was bij de controle!
Hier lijkt madam nog niet zo'n haast te hebben. Wel elke nacht voor-/oefenweeën maar verder nog niets spannends hier. Van mij mag ze komen, wij zijn er helemaal klaar voor
Fijnquote:Op zaterdag 6 november 2021 07:00 schreef June. het volgende:
Ik had een mooie termijnecho gisterenIk mag wel in de lijst voor eind mei!
Ja het scheelt echt bergen en ik kan er nu echt van geniet0nquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:12 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wat een wereld van verschil en wat ontzettend fijn dat jullie nu een stuk veerkrachtiger zijnhet neemt niet weg wat er eerder gebeurd is, maar er is nu een hele fijne ervaring naast komen te staan.
Zo trots dat je op tijd aan de bel hebt getrokkenjij verdient alle credits
you did it mom
Echt fijn dat het deze keer zoveel beter gaat en voelt dan je ervaring bij en na de geboorte van Bas! Wat heerlijk dat je er zo van kan genietenquote:Op zaterdag 6 november 2021 16:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het gaat hier heel goed. Anna doet het heel erg goed, groeit lekker op mijn melk en is sinds een paar dagen volledig op de borst over, ze is er nu echt sterk genoeg voor. Door mijn overproductie moet ik voorlopig nog wel blijven kolven en daardoor kan mijn man soms ook even een fles geven waardoor ik weer wat tijd heb voor Bas, of voor meer slaap snachts. Lichamelijk voelt het alsof ik zo *poef* terug ben geschoten in mijn oude lijf met iets meer vel en kreukels en een kilo of 4 extra nog, bekkeninstabiliteit is ook vrijwel helemaal weg. De overproductie doneer ik aan lief babytje en zijn ouders. Kindje is een dag jonger dan Anna, voor Anna zelf ligt er al ruim 10 liter in de vriezer en ik denk dat er over maximaal anderhalve week de eerste 10 liter voor donatie opgehaald kan worden.
Gisteren had ik een telefonische afspraak met mijn therapeut. Geen paniek en/of angstaanvallen gehad, geen gepieker deze keer. Ik kijk er echt heel positief en fijn op terug. Gewoon wat hormonale huilbuien en vooral ook verdriet om hetgeen wat het bij Bas had kunnen zijn na de bevalling, maar door de PE en PTSS nooit zo heeft mogen zijn. Dat onze start als gezin destijds zo heftig is geweest. Zelfs met de 2 opnames van Anna op de neonatologie voelde dat nog altijd als minder heftig dan alle nasleep bij Bas. Het draait thuis gewoon lekker en het is afwisselen tussen Mount Washmore, blokken bouwen, luiers verschonen, voeden voeden voeden, lachen, boekjes lezen en meer. Ik geniet er ontzettend van en merk stiekem al dat mijn hersenen met regelmaat toe zijn aan meer uitdaging.
17 november heeft Anna nog een prikafspraak en een consult bij de kinderarts, ik heb 30 november de laatste afspraak met mijn therapeut en psychiater en 1 december de nacontrole bij de verloskundige. Dan is alles hopelijk zo afgesloten en dat voelt goed, maar ook wel dubbel. Want nu het zo goed gaat rammel ik nog harder dan ooitdus wie weet over een jaar of 3-4.... .
Klinkt als een fijn teamquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja het scheelt echt bergen en ik kan er nu echt van geniet0n![]()
. De therapie heeft mij geleerd meer lucht en ruimte te creëren voor mijzelf en voor mijn omgeving. Lat ligt minder hoog. Ik ben heel open geweest tijdens de afspraken met de verloskundigen en gynaecoloog, over mijn PTSS, de situatie met Bas en mijn jeugdtrauma wat mij zo kwetsbaar heeft gemaakt. Het was wel prettig dat mijn therapeut een andere zorgverlener is/was dan degene die mijn zwangerschap begeleiden en indien nodig, ook contact met elkaar konden opnemen. Maar ook voelde ik mij niet overvallen door de neo opnames en kon ik zo (door)vragen dat ik voor ons duidelijkheid kon krijgen.
Ook had ik dezelfde kraamverzorgster als bij Bas. Zij heeft mij als hoopje ellende gezien toen en trof nu een heel ander persoon aan, gelukkig. Ze wist waar ze nu op moest letten en waar ze aan de bel moest trekken als... We hebben nu nog contact en dat is echt heel leuk![]()
Heb jij inmiddels al hulp?
Fijn dat er bij jou ook wat loopt nuquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:48 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Klinkt als een fijn team![]()
Ik heb volgende week een date in het ziekenhuis, rondleiding op de verloskamers (omdat ik toen ik laatst tijdens de info-filpmjes ineens in tranen uitbarstte en ontdekte daar daar kennelijk dus "iets" zat wat eerder niet helemaal goed verwerkt is) en een start maken met bevalplan rekening houdend met die kwetsbaarheid. Ben benieuwd wat er evt daarna nog komt qua traject.
Oh, wat leuk! Het lijkt me ook echt een fijne tijd, zo einde voorjaar, begin zomerquote:Op zaterdag 6 november 2021 09:09 schreef elamanilo het volgende:
Wat fijn June! En eind mei kindjes zijn tof, ik heb er drie van
Ik sowieso in een ander,veel kleinschaliger, ziekenhuis.(tenzij daar geen plek isquote:Op zaterdag 6 november 2021 23:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Fijn dat er bij jou ook wat loopt nu, ik hoop dat jij ook een andere ervaring mag gaan hebben straks. Ik ben uiteindelijk op een hele andere kamer bevallen dan bij Bas, dat vond ik ook achteraf wel prettig
.
Wat fijn dat je er zo goed op terugkijkt!quote:Op zaterdag 6 november 2021 16:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Fijn dat het zo goed met jullie gaat!quote:Op zaterdag 6 november 2021 16:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wat idd al gezegd werd hebben de voorweeën een op en afbouw en voor mij lijken ze erg op menstruatiekrampen in lage buik en rug, terwijl hij harde buiken plotseling m'n hele buik aanspantquote:Op zondag 7 november 2021 08:14 schreef onomatopee het volgende:
@:TheGirlNextDoor: Wauw, jullie hebben hard doorgewerktSuperfijn dat wat af moet zijn af is en dat je de rest los kan laten. Ik hoop met je mee dat ze zich gauw meldt!
@:June.: hoera, gefeliciteerd!![]()
@:douche-eendje: mooi om te lezenWat heerlijk dat jullie het nu op deze manier mogen ervaren en dat het zo goed gaat!
Geslachtsecho's, hier is het tot nu toe 2x goed gegaan. Een ander geslacht zou hier niet zoveel betekenen qua uitzet/kleding ed, ook niet qua ontwerp geboortekaartje. Alleen de naam zou dan wel een uitdaging worden, voor jongensnamen hebben we niet echt een reserve-optie.
Ik ben gister naar een nieuwe natuurspeeltuin gegaan met kleuter en peuter, was superfijn! Maar werd wakker met het gevoel dat mijn schaambot in tweeën ligt, toch teveel gedaan vermoed ik. In mijn kraampakket zat een olietje voor oa in bad en die ruikt zoooooo lekker, goeie dag om uit te proberen
![]()
Wat ik me nog afvroeg qua voorweeën: voelt dat wezenlijk anders dan een harde buik of vergelijkbaar? Pijnlijk? Waar herkennen jullie ze aan?
Lol leuk dat jullie zo rammelen. Gaan jullie er ook gehoor aan geven?quote:Op zondag 7 november 2021 14:29 schreef Flav het volgende:
[..]
Fijn dat het zo goed met jullie gaat!![]()
En wat mooi dat je nog een kindje kunt voeden met jouw melk.
Dat rammelen zal wel blijven haha, heb altijd gezegd dat dit ons laatste kindje is.
Maar man wat rammelt het ontzettend, hij is zo leuk!
En zijn broers zijn helemaal weg van hem wat mij nog meer doet rammelen.
Gefeliciteerd met jullie kleine meid!quote:Op maandag 8 november 2021 09:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Meld met baby uit buik![]()
Het was een hele heftige bevalling die even zijn verwerkingstijd nodig gaat hebben. Het zou me niets verbazen dat ik daar nog een knauw van ga krijgen. Maar onze dochter maakt het goed, gisteren geboren om 20:28. Ik ga haar hier Bambi noemen, maar ze heeft als eerste naam dezelfde naam als die actrice die een relatie met Ashton Kutcher heeft.
Gefeliciteerd met jullie dochterquote:Op maandag 8 november 2021 09:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Het was een hele heftige bevalling die even zijn verwerkingstijd nodig gaat hebben. Het zou me niets verbazen dat ik daar nog een knauw van ga krijgen. Maar onze dochter maakt het goed, gisteren geboren om 20:28. Ik ga haar hier Bambi noemen, maar ze heeft als eerste naam dezelfde naam als die actrice die een relatie met Ashton Kutcher heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Gefeliciteerd met je dochter! Wat een leuke naam.quote:Op maandag 8 november 2021 09:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Daar is jullie meisjequote:Op maandag 8 november 2021 09:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bij in elk geval 1 baby zat je goedquote:Op maandag 8 november 2021 09:30 schreef Takkie88 het volgende:
In de weinige uren slaap van afgelopen nacht droomde ik dat de november-baby’s allemaal geboren werden vannacht… nu gebeurt er bij mij nog niks. Hoe is het bij onamatopee en bananapancake?
Gefeliciteerd en inderdaad een mooie naam. Staat ook op mijn lijstjequote:Op maandag 8 november 2021 09:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
In Amsterdam was een groep van de positive birth movement en die organiseerde een keer bevallingsverhalencirkel. Gewoon een groep vrouwen en allemaal je verhaal vertellen. Simpel en doeltreffend.quote:Op maandag 8 november 2021 11:54 schreef elamanilo het volgende:
Het heet birth story listening, en in NL zijn er ook vrouwen die daar bedreven in zijn. Ik zie dat het (nog) niet heel eenvoudig te vinden is via Google. Ik gok dat het inderdaad in combinatie met doulaschap het meest voor komt.
Je kunt in ieder geval wel iemand vinden als je een beetje rondvraagt op Facebook bijv in (post parfum) doula groepen oid.
Gefeliciteerd met jullie dochter! Mooie naam heeft ze gekregenquote:Op maandag 8 november 2021 09:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Gefeliciteerd TGND! Super jammer dat het zo'n heftige bevalling is geweest. Maar ik ben wel heel blij voor jullie dat het goed gaat met Bambi. En mooie naamquote:Op maandag 8 november 2021 09:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik ben minder gaan werken, langer zitten (langer dan half uur) was funest. Net als fietsen, auw. Fysio oefeningen gaven verlichting, net alsquote:Op dinsdag 9 november 2021 10:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Kak, mn bekken lijkt de moed te hebben opgegevennet bij de huisarts geweest en die heeft me met spoed naar de fysio verwezen.
Zitten om te werken lukt ineens bijna niet meer, net als veel lopen, traplopen ect. Wat ongelooflijk kak, ik moet nog best lang tot de bevalling![]()
Heeft iemand goeie vibes of goede ervaringen met de fysio waarbij het uiteindelijk weer grotendeels pijnvrij werd? Ik was niet van plan die laatste maanden liggend of krom van de pijn door te brengen
Ik heb het zitten aan mijn bureau net na een half uurtje opgegevenquote:Op dinsdag 9 november 2021 10:09 schreef B.ertha het volgende:
Kak zeg! Ik had er de vorige keer best wel last van en had wel baat bij fysio oefeningen en zitten op een yogabal, maar pittig was het wel. Als ik braaf was, niet te veel deed en mijn oefeningen uitvoerde, dan was het meer een zeurend gevoel dan echte pijn.....
Kun je helemaal niet meer zitten of geen 8 uur meer?
Oh in ieder geval weer snel over na je bevalling, dat is al iets. Wie weet dan als ik minder ga werken, dat ik daadwerkelijk tijd krijg om te zwemmenquote:Op dinsdag 9 november 2021 10:17 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik ben minder gaan werken, langer zitten (langer dan half uur) was funest. Net als fietsen, auw. Fysio oefeningen gaven verlichting, net alszwemmen
Heb nu nergens meer last van.
Banen zwemmen was ook al fijnquote:Op dinsdag 9 november 2021 10:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Oh in ieder geval weer snel over na je bevalling, dat is al iets. Wie weet dan als ik minder ga werken, dat ik daadwerkelijk tijd krijg om te zwemmen(zwangerschapszwemmen is hier op tijden dat ik alleen thuis ben met de kleuter)
En staan?quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik heb het zitten aan mijn bureau net na een half uurtje opgegeveneigenlijk lukt alleen op mijn zij liggen enigszins pijnvrij momenteel.
Maar ben dus ook nog niet begonnen met fysio, dus hopelijk wordt het wel iets beter.
Bal ligt nog (ergensquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef B.ertha het volgende:
[..]
En staan?
Ik weet niet hoe lang je moet wachten op de fysio, maar anders zou ik echt even naar de decathlon o.i.d. gaan voor zo'n bal want daar kon ik langer op zitten. Dan kun je ook de eerste oefeningen alvast doen. Download maar vast de app Rast Moves want die gaan ze sowieso aanraden. Daarin staat ook wat over rondjes draaien met de heupen enzo terwijl je op de bal zit.
Ik doe aan zwangerschapszwemmen. Wij hebben een instructrice die ons allerlei oefeningen laat doen in een warm bad van zo’n 1,35m diep. Ik vind het erg fijn om te doen!quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef B.ertha het volgende:
Over zwemmen gesproken: Dat wil ik ook gaan doen. Wat is het verschil tussen gewoon banenzwemmen en zwangerschapszwemmen?
Vrij belabberd, kan ook pas vrijdag bij de fysio terecht voor intake en dan maandag voor de echte start, dus nog even doorbijten tot die tijd. Tis vooral onhandig dat ik amper kan zitten, dus ik hang maar een beetje op de bank/op bed en schuifel verder een beetje door het huis. Probeer wel gewoon te blijven bewegen, maar merk dat veel bewegingen goed pijnlijk zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:21 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Nog gefeliciteerd TGND!![]()
Hoe is het nu met de pijn LDG?
Hoe is het vorige keer gegaan? Ben je toen meegegaan in de voorstellen? En hoe pakte dat uit?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:40 schreef onomatopee het volgende:
Oef dat klinkt echt niet fijn LDGHopelijk kan de fysio je gauw eea aanreiken om de scherpste randjes eraf te halen.
Hier alles nog rustig en dat vloog me vannacht wel een beetje aan. Het wachten vind ik niet zo erg, mede door een heel actieve baby waardoor ik me ook geen zorgen maak of ze het nog naar haar zin heeft. Maar vorige keer na 41 wk wel veel gedoe met onduidelijke communicatie over controles, wel/geen ks etc en ik zie erg op tegen weer die onrust. Dus fijn dat morgen weer een afspraak met de vk staat, dan ook de ruimte om eea te bespreken. Nu voor mezelf nadenken of ik weer wil strippen na 41 wk, wanneer evt een serotiniteitscontrole etc. Ik weet het eigenlijk niet zo goed..
Pff klinkt heel naar zeg! Sterkte en hopelijk kunnen ze je vrijdag toch ook al een beetje helpenquote:Op dinsdag 9 november 2021 20:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Vrij belabberd, kan ook pas vrijdag bij de fysio terecht voor intake en dan maandag voor de echte start, dus nog even doorbijten tot die tijd. Tis vooral onhandig dat ik amper kan zitten, dus ik hang maar een beetje op de bank/op bed en schuifel verder een beetje door het huis. Probeer wel gewoon te blijven bewegen, maar merk dat veel bewegingen goed pijnlijk zijn.
Fijn zeg! Haha kwam die van jullie ook gezellig gelijk met geslachtsdeel in beeld liggen? 😂quote:Op woensdag 10 november 2021 15:32 schreef B.ertha het volgende:
Wij hebben een heel goede 20 weken echo gehad, alles zag er goed uit en het is nog steeds een jongetje
Nee, ze deed eerst alle medische dingen omdat hij daar zo goed voor lag. Maar het was wel echt een money shot, geen twijfel mogelijkquote:Op woensdag 10 november 2021 19:09 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Fijn zeg! Haha kwam die van jullie ook gezellig gelijk met geslachtsdeel in beeld liggen? 😂
Wat fijn dat alles goed is. En twee jongetjes lijken mij zo tofquote:Op woensdag 10 november 2021 15:32 schreef B.ertha het volgende:
Wij hebben een heel goede 20 weken echo gehad, alles zag er goed uit en het is nog steeds een jongetje
Lief dat je ernaar vraagt. Gaat wel goed, eigenlijk!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Ik heb geen idee of hij een bepaalde specialisatie heeft, ben er ook alleen nog maar voor de intake geweest dus wellicht ook nog niet heel veelzeggend wat betreft de rest van het traject. Ik zal er de volgende keer eens naar vragenquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:00 schreef elamanilo het volgende:
Littledrummergirl, heb je echt die klassieke bekkeninstabiliteit, die ze tegenwoordig anders noemen? En is je fysio dan gespecialiseerd in Röst en zwangerschap?
Ik kreeg namelijk massage, oefeningen en symmetrische houdingen die wel echt hielpen om pijn te reduceren! Dus eventueel wellicht de moeite waard om nog verder te kijken als je denkt dat het nog niet voldoende doet voor je lichaam. Fysiotherapeuten die niet met Röst werken hebben vaak niet de oefeningen die echt helpen om die pijn te verminderen vertelde mijn fysio en vroedvrouw.
Ik heb hetzelfde gevoel idd en dan heb ik er maar eentje om me heen… die weliswaar 2 keer per week naar het kdv gaat en 1 dag per week naar opa en oma, maar ja, op die dagen werk ik (nog). Dus ik probeer nu tijdens zijn middagslaapjes de grootste dingen te doen waar ik zijn aanwezigheid niet bij kan gebruiken en de rest moet dan in m’n verlof. Komt vast wel goed, maar voor de rust in m’n hoofd werkt dat niet optimaal momenteelquote:Op zaterdag 13 november 2021 09:05 schreef elamanilo het volgende:
Epo, ik typte een heel verhaal aan je, maar fok gooide het weg per ongeluk…
In het kort: ellenlange to-so list is zo herkenbaar! Superfijn dat jij je huis weer terug hebt. Hier veel nesteldrang, maar lastig botvieren met fulltime vier kinderen om me heen. M’n huis zo opgeruimder en schoner moeten zijn voor me gevoel…
Cz met de aanvullend basis is wat ik altijd al heb, dus nee ik pas het niet aanquote:Op zondag 14 november 2021 11:31 schreef June. het volgende:
Iets heel anders voor de uitgerekenden in 2022, veranderen jullie nog van zorgverzekering? Ik hoef geen heel uitgebreid pakket (want medisch, dus alles wordt dan vergoed qua bevalling in het ziekenhuis), maar zat toch even te kijken met fysio etc. Ik zag dat CZ de enige was die ook relatief goedkoop lactatiekundigezorg biedt voor max 200 euro (en dan betaal je 8 euro per maand), dan zitten er ook 9 fysiobehandelingen bij.
Ik zat inderdaad ook te vergelijken vandaag.quote:Op zondag 14 november 2021 11:31 schreef June. het volgende:
Iets heel anders voor de uitgerekenden in 2022, veranderen jullie nog van zorgverzekering? Ik hoef geen heel uitgebreid pakket (want medisch, dus alles wordt dan vergoed qua bevalling in het ziekenhuis), maar zat toch even te kijken met fysio etc. Ik zag dat CZ de enige was die ook relatief goedkoop lactatiekundigezorg biedt voor max 200 euro (en dan betaal je 8 euro per maand), dan zitten er ook 9 fysiobehandelingen bij.
Onze baby meet ook op p95 maar ze hebben het hier ook nooit gehad over eerder inleidenquote:Op maandag 15 november 2021 15:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb net een groei-echo gehad, kind wordt mogelijk een flinke mini-reus, zit nu op p95. Over vier weken gaan we weer echo'en om te zien hoe dat ontwikkelt.
Daarnaast ligt meneer ook nog eens in stuit (al heeft ie nog wel eventjes om zelf te gaan draaien).
Dus we gaan maar eens zien wat dat gaat doen de komende tijd. Ik ga me er nu in ieder geval nog geen zorgen over maken, maar me wel vast inlezen wat betreft de mogelijkheden en keuzes die ik heb. Ik sta bijvoorbeeld niet perse te juichen om eerder ingeleid te worden puur omdat het een grote baby is. Als er echter meer complicaties worden verwacht (door de stuit of door mijn eigen conditie oid) wil ik er wel over nadenken.
Gefeliciteerd! Klinkt als een turbo-bevalling! Veel knuffelen met je dochterquote:Op maandag 15 november 2021 16:39 schreef onomatopee het volgende:
Meld met baby uit de buik! Uiteindelijk is het razendsnel gegaan: van twijfel of het wel door zou zetten (of is het toch een voorwee) naar nog geen half uur later persweeën in de auto en de baby al voelen zakken. Ik kon nog op het nippertje het bevalbad in stappen en binnen 4 minuten was onze dochter daar
![]()
Ik kan het nog niet helemaal bevatten, dat ze er nu echt is. Ons gezin is compleet
Gefeliciteerdquote:Op maandag 15 november 2021 16:39 schreef onomatopee het volgende:
Meld met baby uit de buik! Uiteindelijk is het razendsnel gegaan: van twijfel of het wel door zou zetten (of is het toch een voorwee) naar nog geen half uur later persweeën in de auto en de baby al voelen zakken. Ik kon nog op het nippertje het bevalbad in stappen en binnen 4 minuten was onze dochter daar
![]()
Ik kan het nog niet helemaal bevatten, dat ze er nu echt is. Ons gezin is compleet
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 15 november 2021 16:39 schreef onomatopee het volgende:
![]()
Wow, dat klinkt als een ontspannen, maar toch heel vlotte bevalling!quote:Op maandag 15 november 2021 16:39 schreef onomatopee het volgende:
![]()
Gefeliciteerd!!! Nu lekker genieten van je dochterquote:Op maandag 15 november 2021 16:39 schreef onomatopee het volgende:
![]()
Ja,als je eenmaal over de helft bent lijkt het zoveel sneller te gaan (behalve de laatste paar wekenquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:40 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd Ono! Daar is ze en dan nog zo snel ineens.
Vandaag weer een mooie mijlpaal gehaald. 24 weken![]()
Het gaat zo snel nu voor mijn gevoel.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:57 schreef Takkie88 het volgende:
Ook ik mag me melden met baby uit de buik![]()
Het laatste uur van de bevalling was een rollercoaster. In een half uur van niet vorderende ontsluiting, bleef hangen op 5 cm en trok het echt niet meer, naar volledige ontsluiting. En toen binnen 30 min was ze er
OoohSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die naam wilde ik als het een meisje zou zijn. Gefelicteerd!
En Onomatopeee ook gefeliciteerd! Twee flitsbevallingen, het is ook wat.
Och lieve ela, er blijft een super mama over!quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:33 schreef elamanilo het volgende:
Het voelt zo groot. Een afscheid van mijn vruchtbare jaren. Dat ik hierna een andere fase in zal gaan. Terwijl dit juist iets is wat me zelfvertrouwen geeft en heeft gegeven. Ik was (ben) er zo trots op dat ik dit kan, dat mijn lichaam dit kan. En als dit voorbij is, wat blijft er dan over?
♥quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:16 schreef Viv het volgende:
[..]
Och lieve ela, er blijft een super mama over!
Misschien wel eentje die dan de tijd en ruimte heeft om haar wijsheid op andere mama's (to be) over te brengen?Je overwoog toch iets van een zwangerschapscursus op te zetten?
Een zwangerschap zonder je eigen moeder erbij ís ook echt anders. Ik heb maar 2 zwangerschappen meegemaakt, maar tussendoor is mijn moeder ook overleden. Het gemis was zo groot in die periode van mijn tweede zwangerschap. Het greep mij ook aan, en dan was mijn moeder fysiek al lang niet meer in staat om echt te helpen in ons gezin (mijn zussen en ik waren mantelzorgers voor haar de laatste 3 jaar van haar leven). Maar emotioneel ligt dat natuurlijk heel anders.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:33 schreef elamanilo het volgende:
Het voelt zo groot. Een afscheid van mijn vruchtbare jaren. Dat ik hierna een andere fase in zal gaan. Terwijl dit juist iets is wat me zelfvertrouwen geeft en heeft gegeven. Ik was (ben) er zo trots op dat ik dit kan, dat mijn lichaam dit kan. En als dit voorbij is, wat blijft er dan over?
En dan te bedenken dat ik dit zo heftig ervaar dat ik tot nu toe dus niet eens echt me over heb kunnen geven aan deze zwangerschap. Ik heb er niet ‘uitgehaald’ wat ik eruit hoopte te halen, denk ik; Nog één keer vol trots een baby dragen. Bijna niemand weet dat ik zwanger ben. Zelfs mijn zwager niet en ik weet niet eens of mijn eigen broertje het wel weet, ik heb het hem in ieder geval niet gezegd, maar ik gok erop dat een van mn andere siblings of vader het wel een keer heeft genoemd tegen hem. Het lijkt alsof ik helemaal geblokkeerd ben. En alsof er niemand is waar ik op kan steunen, zo zonder mijn mama.
Je kinderen op zien groeien, naar grote sterke, mooie lieve personen. En dan komt het moment dat ze jou wellicht ineens oma maken en jij hun daarin kunt ondersteunenquote:Op dinsdag 16 november 2021 12:33 schreef elamanilo het volgende:
En dan te bedenken dat ik dit zo heftig ervaar dat ik tot nu toe dus niet eens echt me over heb kunnen geven aan deze zwangerschap. Ik heb er niet ‘uitgehaald’ wat ik eruit hoopte te halen, denk ik; Nog één keer vol trots een baby dragen. Bijna niemand weet dat ik zwanger ben. Zelfs mijn zwager niet en ik weet niet eens of mijn eigen broertje het wel weet, ik heb het hem in ieder geval niet gezegd, maar ik gok erop dat een van mn andere siblings of vader het wel een keer heeft genoemd tegen hem. Het lijkt alsof ik helemaal geblokkeerd ben. En alsof er niemand is waar ik op kan steunen, zo zonder mijn mama.
Hier sluit ik me bij aan ❤️quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:33 schreef littledrummergirl het volgende:
even wat liefde voor alle fokmama's zonder mama, in welke vorm dan ook
Dat is inderdaad abrubtquote:Op woensdag 17 november 2021 07:51 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan ❤️
Ik had gisteren een hele gekke controle afspraak waarbij alles ineens veranderd is. Ik had weer eens een andere arts en die wist me voor het eerst te vertellen dat ze vanwege pre-existente hypertensie ipv zwangerschapshypertentie zoals de vorige keer, graag inleiden tussen 39 en 40 weken ipv met 41 weken. Had niemand me dit nog verteld vroeg ze.. Uhm nee? Heb er zelfs twee keer naar gevraagd, steeds werd 41 weken gezegd.
Nah goed dat was dus wel een shock zeg maar, maar vind het ergens ook wel fijn om te weten waar ik aan toe ben. Morgenochtend mogen we langs komen voor het plaatsen van het ballonnetje.
Jaa dat vind ik ook fijnquote:Op woensdag 17 november 2021 07:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dat is inderdaad abrubtmaareeehm, wel sneller jullie kindje
Woah, dat is ook ineens meteen morgen?! Sjonge!quote:Op woensdag 17 november 2021 07:51 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan ❤️
Ik had gisteren een hele gekke controle afspraak waarbij alles ineens veranderd is. Ik had weer eens een andere arts en die wist me voor het eerst te vertellen dat ze vanwege pre-existente hypertensie ipv zwangerschapshypertentie zoals de vorige keer, graag inleiden tussen 39 en 40 weken ipv met 41 weken. Had niemand me dit nog verteld vroeg ze.. Uhm nee? Heb er zelfs twee keer naar gevraagd, steeds werd 41 weken gezegd.
Nah goed dat was dus wel een shock zeg maar, maar vind het ergens ook wel fijn om te weten waar ik aan toe ben. Morgenochtend mogen we langs komen voor het plaatsen van het ballonnetje.
Ik realiseer me hierdoor ineens dat ik nog even bedklossen ect moet regelenquote:Op woensdag 17 november 2021 13:20 schreef eponine het volgende:
Net kraampakket besteld, was alweer vergeten dat dat moest
quote:Op woensdag 17 november 2021 19:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik realiseer me hierdoor ineens dat ik nog even bedklossen ect moet regelen
Goed om te weten! Klossen/verhogers gaan we hier niet gebruiken. Onze boxspring is door een extra (oud) matrasje nu op 2cm na op norm dus vind het wel best. Als ze moeilijk gaan doen ga ik wel op de eettafel liggen voor de controles en het bed verschonen kan manlief ook. Kraamzorg heeft er niet naar gekeken bij de intake omdat we toen nog op zolder sliepen. Maar goed, hierdoor heb ik ook totaal niet meer verder gekeken naar dat soort dingen, een douchekruk is dus in sommige gevallen wel aan te raden? Toch maar even regelen misschien.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:38 schreef eponine het volgende:
Bij de meeste (of zelfs alle?) zorgverzekeringen zitten artikelen zoals bedverhogers, douchekruk etc. in de basisverzekering en mag je het vanwege de indicatie zwangerschap maximaal 26 weken (per indicatie) gratis lenen. Dus ook al gebruik je het niet, staat het wellicht vooral in de weg maar kost het je niets…
Bij ons was het ook niet nodig. Kraamzorg hier hanteerde een hoogte tussen 70 en 90 cm en ons bed is 72cm hoogquote:Op woensdag 17 november 2021 21:14 schreef Keroppi het volgende:
Wij hebben een vrij hoge boxspring en onze kraamzorg vond bedverhogers ook niet nodig. Dus mocht je het nog niet gedaan hebben is het misschien handig om eerst even na te vragen
Ik heb de ruggesteun veel gebruikt in bed bij het borstvoeden, zelfs zoveel dat ik m daarna heb aangeschaft op bol. Het maar net wat je prettig vindt. Douchekruk werd wel aangeraden om in de kraamweek zittend te kunnen douchen, je bent dan zo moe en lichamelijk vermoeid. Mijn Kraamzuster bleef ook in de buurt de eerste paar keren dat ik ging douchen voor als ik hulp nodig hadquote:Op woensdag 17 november 2021 23:15 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Goed om te weten! Klossen/verhogers gaan we hier niet gebruiken. Onze boxspring is door een extra (oud) matrasje nu op 2cm na op norm dus vind het wel best. Als ze moeilijk gaan doen ga ik wel op de eettafel liggen voor de controles en het bed verschonen kan manlief ook. Kraamzorg heeft er niet naar gekeken bij de intake omdat we toen nog op zolder sliepen. Maar goed, hierdoor heb ik ook totaal niet meer verder gekeken naar dat soort dingen, een douchekruk is dus in sommige gevallen wel aan te raden? Toch maar even regelen misschien.
En zo'n ruggesteun? Is dat echt voor tijdens de bevalling of meer voor erna?
Ik wil wel graag thuis bevallen maar (zoals ik het nu zie) liefst op de baarkruk, in hurkzit of op handen&voeten dus dan heb je aan de ruggensteun tijdens de bevalling niet zoveel lijkt me. Of is het meer gebruikelijk voor erna bij (borst)voeden oid?
Kanttekening: mijn werkgever werkt samen met alle zorgverzekeraars in NL maar ik weet niet hoe het met de vergoedingen zit bij de bedrijven die hetzelfde doen qua werkzaamheden.quote:Op woensdag 17 november 2021 23:15 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Goed om te weten! Klossen/verhogers gaan we hier niet gebruiken. Onze boxspring is door een extra (oud) matrasje nu op 2cm na op norm dus vind het wel best. Als ze moeilijk gaan doen ga ik wel op de eettafel liggen voor de controles en het bed verschonen kan manlief ook. Kraamzorg heeft er niet naar gekeken bij de intake omdat we toen nog op zolder sliepen. Maar goed, hierdoor heb ik ook totaal niet meer verder gekeken naar dat soort dingen, een douchekruk is dus in sommige gevallen wel aan te raden? Toch maar even regelen misschien.
En zo'n ruggesteun? Is dat echt voor tijdens de bevalling of meer voor erna?
Ik wil wel graag thuis bevallen maar (zoals ik het nu zie) liefst op de baarkruk, in hurkzit of op handen&voeten dus dan heb je aan de ruggensteun tijdens de bevalling niet zoveel lijkt me. Of is het meer gebruikelijk voor erna bij (borst)voeden oid?
Geen idee welke hoogte onze kraamzorg hanteert, toen ik aangaf dat ze er vorige keer niet onder hoefden zei ze alleen “bespaar je dan nu ook de moeite”.quote:Op woensdag 17 november 2021 23:20 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Bij ons was het ook niet nodig. Kraamzorg hier hanteerde een hoogte tussen 70 en 90 cm en ons bed is 72cm hoogDus als je bed al zo hoog is, heb je geen klossen nodig.
Neeee dat is rond mijn bevaldatumquote:Op donderdag 18 november 2021 08:31 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
LdgWas het maar zo makkelijk
![]()
Ik heb even een flink baalmoment na het bericht van het mogelijk verlengen van de kerstvakanties op scholen. Stiefdochter is net gestart op de basisschool, mijn zoon start na de kerstvakantie en mijn verlof begint in de kerstvakantie. Fml
Op het AD en op de radio vanochtend. Mijn UD ligt een week na die van jou dus ik zit in hetzelfde schuitjequote:Op donderdag 18 november 2021 08:36 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Neeee dat is rond mijn bevaldatum![]()
En al overwoog ik een weekje quarantaine met het hele gezin voor de bevalling (zodat partner er ook sowieso bij kan zijn en niet nog besmet kan raken op werk oid) vind ik dit niet nice.
Waar las je dit?
Dit is wel echt RIP verlof als het doorgaatquote:Op donderdag 18 november 2021 08:46 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Op het AD en op de radio vanochtend. Mijn UD ligt een week na die van jou dus ik zit in hetzelfde schuitje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My salvation lies in your love..
quote:Op vrijdag 19 november 2021 06:18 schreef BananaPancake het volgende:
Vanaf die 34 weken ging het ook helemaaaal zo snel vond ik! Ik heb ook gekozen voor zowel rugsteun als douchekruk. Na mijn vorige bevalling niet gebruikt, maar leek me toch handig.Spannend!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij zijn die kraampakketten nog even ver van mijn bed show. Vorige keer vond ik de kruk wel fijn, na keizersnede. Rugsteun had ik ook, maar nu hebben we een elektrisch bed
Shine bright like a diamond.
Vanaf die 34 weken ging het ook helemaaaal zo snel vond ik! Ik heb ook gekozen voor zowel rugsteun als douchekruk. Na mijn vorige bevalling niet gebruikt, maar leek me toch handig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk! Fijne ontmoeting met je kindje gewenst
![]()
Vanaf die 34 weken ging het ook helemaaaal zo snel vond ik! Ik heb ook gekozen voor zowel rugsteun als douchekruk. Na mijn vorige bevalling niet gebruikt, maar leek me toch handig.Heel veel succes! En een hele mooie ontmoeting met je kindje toegewenstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My salvation lies in your love..
Is er een reden dat je denkt dat de baby tussen nu en de uitgerekende datum zal komen? Inleiding ergens om?quote:Op maandag 22 november 2021 10:12 schreef Poepz0r het volgende:
Binnen nu en 3-4 weken moet het gebeuren. Besef is er nog steeds niet. Wat een gek idee dat we dalijk met 3 zijn
De verwachting is maximaal 3-4 weken inderdaad. Moet bij 2 cm al naar het ziekenhuis in verband met antibiotica. Wij houden het bij 1 is de verwachtingquote:Op maandag 22 november 2021 10:25 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Is er een reden dat je denkt dat de baby tussen nu en de uitgerekende datum zal komen? Inleiding ergens om?
Want de uitgerekende periode loopt sowieso t/m 2 weken na de ‘uitgerekende datum’. En daarna noemt men het ‘overtijd’, maar in de meeste gevallen is er dan nog steeds niets aAn de hand als je nog wat dagen langer zwanger bent..!
Dus het zou natuurlijk gezien ook nog wel 6 weken kunnen duren.
Alsnog komt het allemaal al wel steeds dichter en dichterbij en is het inderdaad heel gek om je te bedenken dat er dan iemand bij is.
Ik moet zeggen dat het met meer kinderen wel makkelijker wordt om je er iets bij voor te stellen. Maar het blijft ook weer ergens abstract tot het echt zo ver is.
Ohh heel spannend! Het wordt nu wel echt heel echt zo ja!quote:Op maandag 22 november 2021 10:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De verwachting is maximaal 3-4 weken inderdaad. Moet bij 2 cm al naar het ziekenhuis in verband met antibiotica. Wij houden het bij 1 is de verwachtingDuurde 8 jaar namelijk
Ja en een meisje! Dat wilden we ook graagquote:Op maandag 22 november 2021 10:30 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ohh heel spannend! Het wordt nu wel echt heel echt zo ja!
En eentje is natuurlijk hartstikke tofWat hebben jullie er lang op gewacht! Jullie kersje op de taart. Dat komt vast helemaal goed!
quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:25 schreef BananaPancake het volgende:
Baby uit de buik post! 💕
Gisteren rond 17:30 is onze 'kleine' man geboren.
Bevallingsverhaal vertel ik later nog!GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik had er eentje van de H&M. Vond ik wel fijn, maar ik ben niet zo heel lang (170) .quote:Op maandag 22 november 2021 11:09 schreef B.ertha het volgende:
Welke zwangerschapspanty's raden jullie aan? Geschikt voor lange vrouwen?
De panty's die ik nog heb van de vorige zwangerschap (prénatal en zalando) wil ik liefst ritueel verbranden want die zakken zo vreselijk af in het kruis tenzij ik ze opsjor tot onder mijn oksels, maar dat kan alleen met leggings en dan heb ik aardig hoogwater
Maar deze keer verdraag ik mijn jeans met die buikband niet goed en in mijn jeans zonder heb ik steeds een blote buik en rug. Dus ik moet wel aan de jurken helaas
Snags. Die passen ook met een zwangere buikquote:Op maandag 22 november 2021 11:09 schreef B.ertha het volgende:
De panty's die ik nog heb van de vorige zwangerschap (prénatal en zalando) wil ik liefst ritueel verbranden want die zakken zo vreselijk af in het kruis tenzij ik ze opsjor tot onder mijn oksels, maar dat kan alleen met leggings en dan heb ik aardig hoogwater
Maar deze keer verdraag ik mijn jeans met die buikband niet goed en in mijn jeans zonder heb ik steeds een blote buik en rug. Dus ik moet wel aan de jurken helaas
Hmm aantal maanden geleden nog wel gewoonquote:Op maandag 22 november 2021 13:29 schreef B.ertha het volgende:
Thanks. Kan het zijn dat zij niet naar Europa versturen? Volgens mij staat zo'n beetje elk land ter wereld in de lijst, maar binnen Europa alleen Malta en Bosnië
Tip voor afzakkende panties: een strakke onderbroek over je panty dragen. Niemand die t ziet en het kruis blijft op z’n plekquote:Op maandag 22 november 2021 11:09 schreef B.ertha het volgende:
quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:25 schreef BananaPancake het volgende:
Baby uit de buik post! 💕
Gisteren rond 17:30 is onze 'kleine' man geboren.
Bevallingsverhaal vertel ik later nog!Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb 1 of 2 donkerblauwe positiehemdjes van Noppies die ik zelf heel fijn vond. Bij interesse kun je die wel voor weinig overnemenquote:Op maandag 22 november 2021 22:11 schreef elamanilo het volgende:
Dat deed ik vroeger ook op aanraden van m’n mama Lily!
Ik zie op de NLse website geen maternity panty’s staan trouwens, of kijk ik scheel?
Ik heb een paar zwangerschapsleggings die ik draag met jurkjes of rokken.
Ik had bij m’n vorige zwangerschap trouwens van die extra lange basic longsleeves van de Hema, maar die hebben ze nu de hele tijd niet meer… en m’n gewone long sleeves zijn inmiddels te kort voor over m’n buik… dus ik heb nu hetzelfde ding dat m’n buik de hele tijd bloot komt te hangen en ik telkens m’n broeken aan het ophijsen ben en m’n shirts omlaag aan het trekken… Ik draag veelal m’n gewone broeken nog, maar dan dus onder m’n buik. Ik heb maar 1 zwangerschapsbroek nu. Ik mis die longsleeves enorm! Ik heb ook geen goede donkerblauwe zwangerschapshemdjes gevonden so far. Dus ook de hemdjes die ik onder de longsleeves draag zijn nu te kort. :’) Ach ja, first world problems of zo.
Ze hebben geen Maternity, je kan de gewone daarvoor gebruiken. In het artikeltje wat ik postte staat het advies aan maat voor zwangeren.quote:Op maandag 22 november 2021 22:11 schreef elamanilo het volgende:
Dat deed ik vroeger ook op aanraden van m’n mama Lily!
Ik zie op de NLse website geen maternity panty’s staan trouwens, of kijk ik scheel?
Ik heb een paar zwangerschapsleggings die ik draag met jurkjes of rokken.
Ik had bij m’n vorige zwangerschap trouwens van die extra lange basic longsleeves van de Hema, maar die hebben ze nu de hele tijd niet meer… en m’n gewone long sleeves zijn inmiddels te kort voor over m’n buik… dus ik heb nu hetzelfde ding dat m’n buik de hele tijd bloot komt te hangen en ik telkens m’n broeken aan het ophijsen ben en m’n shirts omlaag aan het trekken… Ik draag veelal m’n gewone broeken nog, maar dan dus onder m’n buik. Ik heb maar 1 zwangerschapsbroek nu. Ik mis die longsleeves enorm! Ik heb ook geen goede donkerblauwe zwangerschapshemdjes gevonden so far. Dus ook de hemdjes die ik onder de longsleeves draag zijn nu te kort. :’) Ach ja, first world problems of zo.
Ah, thanks voor de tip! Ik ga het checken. Ik denk dat ik een paar maatjes meer heb dan jij, maar lief aanbodquote:Op maandag 22 november 2021 22:43 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik heb 1 of 2 donkerblauwe positiehemdjes van Noppies die ik zelf heel fijn vond. Bij interesse kun je die wel voor weinig overnemen
Deze is het: https://www.noppies.com/n(...)oslcdmxoCPO8QAvD_BwEquote:Op maandag 22 november 2021 23:41 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ah, thanks voor de tip! Ik ga het checken. Ik denk dat ik een paar maatjes meer heb dan jij, maar lief aanbod
Oh die heb ik serieus "nodig"quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Omg, hormonen en black Friday zijn geen goede combinatie![]()
Elke dag neem ik mij voor om niets te bestellen en elke dag gaat het mis.
De Tripp trapp newborn set kan ik ook weer van de lijst strepen (is nu 80 bij de babydump)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |