abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:31:30 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201871151
Uitgerekende data:

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
Half november: Takkie88 (meisje)
19 november: BananaPancake (jongetje)

8 december: altootje86 (jongen)
23 december: Poepz0r's vrouw (meisje)

Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)

2022
Begin januari: eponine (meisje)
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien

8 maart: Bottoms_up

3 april: B.ertha

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemijn op 23-10-2021 16:33:58 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:32:37 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201871165
Ik heb eruit gehaald: Mahra, LauriLynne, _Lily_, douche-eendje. Klopt het zo?

Veel te kort lijstje trouwens. Zodra je positieve test droog is mag je erin he! Meer baby's meer baby's *O* .

- - - - - - -

In de laatste posts dachten we mee met een tweede naam voor @BananaPancake 's zoon. Ik deed nog een paar goede suggesties aan het eind *) .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201871372
Je had idd goede suggesties! Mijn man is helaas niet snel overtuigd van een naam :p

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou je bij mij in de OP willen toevoegen dat we een jongetje krijgen? :)
My salvation lies in your love..
pi_201871814
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:32 schreef Lemijn het volgende:

Veel te kort lijstje trouwens. Zodra je positieve test droog is mag je erin he! Meer baby's meer baby's *O* .

- - - - - - -

In de laatste posts dachten we mee met een tweede naam voor @:BananaPancake 's zoon. Ik deed nog een paar goede suggesties aan het eind *) .
Wat mij betreft wel, ik ben bevallen! Omg ik ben uit de OP en heb mijn kind gezond ter wereld gebracht. Wat heb ik daar lang naar uit gekeken.
Gister was btw mijn uitgerekende datum maar kleintje is al 2 weken oud
pi_201872427
Zet mij er maar in voor 3 april :)
pi_201872983
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:32 schreef Lemijn het volgende:

- - - - - - -

In de laatste posts dachten we mee met een tweede naam voor @:BananaPancake 's zoon. Ik deed nog een paar goede suggesties aan het eind *) .
En weg ben ik. Zo raar dit.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:34:30 #7
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201873437
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:06 schreef B.ertha het volgende:
Zet mij er maar in voor 3 april :)
*O* .
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:39 schreef Mahra het volgende:

[..]
En weg ben ik. Zo raar dit.
Ah joh, baby's zijn veel leuker dan buiken.
pi_201873499
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:34 schreef Lemijn het volgende:

[..]
*O* .
[..]
Dat ja. En ik ben gewoon goed in eerder bevallen :+
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:07:04 #9
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201874686
Zo goed als bovenaan :o Zo spannend, maar ook zo'n zin in *O*
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_201874943
Het mag van mij wel wat langzamer! Ik wil nog wel even een poosje van m’n buik genieten en van de baby helemaal alleen voor mezelf. :@
pi_201876022
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:34 schreef Lemijn het volgende:

[..]
*O* .
[..]
Jaaa dat zeker, maar ik mis het zwanger zijn wel.
pi_201876038
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:30 schreef elamanilo het volgende:
Het mag van mij wel wat langzamer! Ik wil nog wel even een poosje van m’n buik genieten en van de baby helemaal alleen voor mezelf. :@
Begrijpelijk. Ik zou het ook niet erg vinden om over een paar weken/maanden weer zwanger te raken. Ik mis het nu al.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:14:11 #13
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201876498
Ik ben benieuwd hoe ik er straks over denk, maar ik ben op dit moment eigenlijk wel een beetje klaar met zwanger zijn. Ik voel me zo vreselijk beperkt in alles en moe en bleh. Het enige leuke nu vind ik de bewegingen, daarvan weet ik zeker dat ik ze ga missen, maar voor de rest ben ik er wel aan toe dat mijn lijf straks weer gewoon even van mij is.
|| justdiggit.org ||
pi_201876842
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ik er straks over denk, maar ik ben op dit moment eigenlijk wel een beetje klaar met zwanger zijn. Ik voel me zo vreselijk beperkt in alles en moe en bleh. Het enige leuke nu vind ik de bewegingen, daarvan weet ik zeker dat ik ze ga missen, maar voor de rest ben ik er wel aan toe dat mijn lijf straks weer gewoon even van mij is.
Ik merk vooral naast m'n eigen lijf en aanzienlijk betere nachtrust nu (ja, ik sliep heel slecht de laatste weken), dat ik vooral weer dingen kan doen met m'n peuter. En dat is zoooo fijn want O+ peuters O+
pi_201880932
Ik heb een hele fijne en zorgeloze zwangerschap gehad, maar ik mis het zwanger zijn niet echt. Mijn buik was tof, maar ik geniet nog veel meer van die mini naast me op de slaapkamer of die lekker tegen me aan knort. :)
pi_201881072
Van mij mag het nog wel even duren eigenlijk. Ik vind het fysiek pittig met een kleuter en bijna-peuter, maar ben me ook zo bewust van dat dit de laatste keer is. Het groeien naar een groter gezin, de nieuwsgierigheid naar wie er in mijn buik aan het groeien is, de knusheid van alle beweging.. Het was veel rennen en vliegen de afgelopen maanden, dus wat meer dagen in slomere modus om op te laden en de mentale overgang naar bevallen/kraamtijd te maken zijn welkom. Dan komt het ongeduld vast vanzelf :P
  zondag 24 oktober 2021 @ 09:25:16 #17
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201881398
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 07:51 schreef onomatopee het volgende:
Van mij mag het nog wel even duren eigenlijk. Ik vind het fysiek pittig met een kleuter en bijna-peuter, maar ben me ook zo bewust van dat dit de laatste keer is. Het groeien naar een groter gezin, de nieuwsgierigheid naar wie er in mijn buik aan het groeien is, de knusheid van alle beweging.. Het was veel rennen en vliegen de afgelopen maanden, dus wat meer dagen in slomere modus om op te laden en de mentale overgang naar bevallen/kraamtijd te maken zijn welkom. Dan komt het ongeduld vast vanzelf :P
Ik denk dat dat ook wel verschil maakt, of het de laatste keer is of niet. Voor mij is het de eerste zwangerschap en als het ons gegund is volgt er in ieder geval nog 1, misschien wel 2.

Maar voor nu vind ik het wel mooi geweest. Ik wil de kleine dame ontmoeten en me weer wat makkelijker kunnen bewegen. Babyknuffelen en coconnen in ons nieuwe huis O+ Maar vooralsnog lijkt het erop dat onze dame geen haast heeft. Opzich prima, maar fysiek vind ik deze laatste weken wel pittig :s)
|| justdiggit.org ||
pi_201894412
Ik hang een beetje tussen ‘het kan me niet snel genoeg gaan’ en ‘laat dit nog heel lang duren’ in. Dit is voor mijn (ons) gevoel de laatste zwangerschap en zwanger zijn is niet mijn favoriete bezigheid ondanks dat ik tot nu toe amper noemenswaardige kwaaltjes of ongemakken heb, maar het beperkende lichamelijke vind ik (en vond ik vorige keer ook) bij vlagen vervelend. Het schoppen vind ik daarentegen wel erg leuk en deze baby is zo actief in de buik dat ik me afvraag hoe dat straks buiten de buik gaat zijn. Grote broer zette zijn buik-patroon namelijk voort na de geboorte dus ik hou m’n hart vast wat deze dame betreft 😅.
pi_201895292
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 08:44 schreef eponine het volgende:
Ik hang een beetje tussen ‘het kan me niet snel genoeg gaan’ en ‘laat dit nog heel lang duren’ in. Dit is voor mijn (ons) gevoel de laatste zwangerschap en zwanger zijn is niet mijn favoriete bezigheid ondanks dat ik tot nu toe amper noemenswaardige kwaaltjes of ongemakken heb, maar het beperkende lichamelijke vind ik (en vond ik vorige keer ook) bij vlagen vervelend. Het schoppen vind ik daarentegen wel erg leuk en deze baby is zo actief in de buik dat ik me afvraag hoe dat straks buiten de buik gaat zijn. Grote broer zette zijn buik-patroon namelijk voort na de geboorte dus ik hou m’n hart vast wat deze dame betreft 😅.
Hier net zo :Y ik vind zwanger zijn ook niet perse heel tof. Ik vind het vooral een beetje onhandig allemaal. Ook hier weinig bijkomstige kwalen, maar t voelt wel gewoon een beetje als uitzitten.

Huidige baby lijkt rustiger dan zijn voorganger, maar deze keer zit mijn placenta aan de voorkant dus het kan slechts schijn zijn. Al mag een tandje rustiger van mij best O-)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201896607
Prul is absoluut niet rustig te noemen. Ze heeft niet echt veel ruimte meer maar stuitert nog alle kanten op in m’n buik. We zullen over een aantal weken zien of ze dit ook doet buiten m’n buik :P

Peuter was van het weekend ziek (overgeven) en ik ben dus iets te vaak op m’n buikspieren overeind ‘gevlogen’ ‘s nachts. Au :{ m’n hele buik doet zeer.
pi_201897211
Ik probeer nu ook meer bewust te genieten omdat dit de laatste keer is, maar zwanger zijn zal nooit mijn hobby zijn. Buiten dat de bewegingen tof zijn vind ik het maar vervelend.

Net de 22 wekenprik ingepland, over 7 weken kan ik terecht. Er waren nog wel 2 eerdere tijdstippen beschikbaar, maar op mijn vrije dag tijdens het slaapje van bijna-peuter. Maar goed dus dat ik heel vroeg gebeld heb.
pi_201897506
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:43 schreef Mahra het volgende:

[..]
Jaaa dat zeker, maar ik mis het zwanger zijn wel.
Ik niet haha. Ik vind beebje uit de buik veel leuker dan in de buik
Ik vond het 3e trimester ook echt niet leuk, nog veel erger dan het 1e trimester. Daar ben ik wsch ook afwijkend in haha.

Wij gaan ook niet meteen voor een 2e zwangerschap. Ga pas op z’n vroegst weer proberen in de 2e helft van 2022 en dan weet je natuurlijk ook niet wanneer het lukt
Maar ik kijk al uit naar de eerste helft van 2022, waar ik lekker kan doen met m’n lichaam wat ik wil
pi_201906914
Heeft iemand ervaring met een online zwangerschapscursus? Ik heb vorige keer zwangerschapsyoga gedaan maar ik heb er nu weinig zin in. Het yogadeel vond ik maar mager en 10 lessen doen voor een opfrisser vind ik wat veel. Thuiswerken/naar kantoor is bij ons nog heel onzeker dus een vaste avond volboeken gaat ook al lastig, en die lessen beginnen altijd vroeg.
Ik heb er wel een paar gevonden (met een prijs rond de 100 euro, wat ik vergoed krijg van de verzekering) maar welke is goed he?
pi_201907822
Dat is slim BU! Ik lees even mee.
pi_201908657
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:37 schreef B.ertha het volgende:
Dat is slim BU! Ik lees even mee.
Ik ga deze een keer proberen. https://dubbelzen.nl/product-category/cursus/
De eerste module kan je gratis als proef doen. Ze heeft ook een podcast die ik eens ga beluisteren om te zien of haar stijl bij mij past. Haar achtergrond staat mij wel aan (verloskundige met ervaring met hypnobirthing). Ben benieuwd :)
pi_201909409
Ik heb zelf geen ervaring met online zwangerschapscursussen, maar bij mijn sportclubje zijn er meerdere zwangeren heel enthousiast over deze: https://houseofmothers.nl/product/geboortecursus/. Gewoon in je eigen tijd te volgen als ik het goed begrepen heb.

Ik heb net uitgebreid geluncht met een vriendin, de volgende keer dat we elkaar zien komt ze gewoon op kraamvisite O+ Nu babykleertjes strijken en vast sinterklaascadeautjes inpakken. Zo'n fijne dag!
pi_201912747
Ik was toevallig ook op zoek naar online hypnobirthing, maar veeeel aanbod :X
pi_201915543
Waarom moeten oefen-/voorweeen per se ‘s nachts :{ ik wil slapen :O
Nu al voor de derde nacht op rij uren wakker.
pi_201915546
:W :O
  woensdag 27 oktober 2021 @ 09:26:10 #30
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201916388
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 05:01 schreef Takkie88 het volgende:
Waarom moeten oefen-/voorweeen per se ‘s nachts :{ ik wil slapen :O
Nu al voor de derde nacht op rij uren wakker.
Ik lig tegenwoordig ook standaard een paar uur wakker tussen 3 en 6 ;( Niet altijd met krampen overigens, meestal gewoon te druk in mijn hoofd :')
|| justdiggit.org ||
pi_201920377
Even een snel vraagje tussendoor: Mag je een 'gewone' massage tijdens je zwangerschap? Ik kan nog nét op mijn buik liggen dus ik hoef nog niet per se naar een zwangerschapsmasseur voor de tafel.
pi_201920494
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:17 schreef B.ertha het volgende:
Even een snel vraagje tussendoor: Mag je een 'gewone' massage tijdens je zwangerschap? Ik kan nog nét op mijn buik liggen dus ik hoef nog niet per se naar een zwangerschapsmasseur voor de tafel.
Een zwangerschapsmassage is niet veel anders dan een gewone massage los van de aanpassingen aan de tafel, soms zit er een gat in voor je buik, of masseren ze terwijl je op je zij ligt. Zolang jij comfi op je buik kunt liggen lijkt me het geen probleem. Kzou het wel even aangeven bij de masseur.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 15:25:51 #33
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201920529
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:17 schreef B.ertha het volgende:
Ik dacht van wel, zolang bepaalde (druk)punten maar vermeden worden ivm invloed op de baarmoeder.

Twee weken terug zwangerschapsmassage gehad, met 37 weken. Dat was echt zooo lekker O+ Wil ook de postpartum massage doen, lijkt me ook heerlijk O+
|| justdiggit.org ||
pi_201920628
Ik heb tijdens mn vorige zwangerschap een zwangerschapsmassage gedaan bij een chinese salon, daar zat een stuk borstmassage bij (ze vroegen of ik dat wilde :P ze deden het niet zomaar spontaan. Maar ik dacht, "waarom niet?") . Dat was me toch een partij ongemakkelijk _O- ik ben best "vrij" ect als het op lichamelijke dingen aankomt, maar dit was gewoon bizar :D niet voor herhaling vatbaar, heel mn zen weg
  woensdag 27 oktober 2021 @ 15:41:02 #35
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201920777
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:31 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb tijdens mn vorige zwangerschap een zwangerschapsmassage gedaan bij een chinese salon, daar zat een stuk borstmassage bij (ze vroegen of ik dat wilde :P ze deden het niet zomaar spontaan. Maar ik dacht, "waarom niet?") . Dat was me toch een partij ongemakkelijk _O- ik ben best "vrij" ect als het op lichamelijke dingen aankomt, maar dit was gewoon bizar :D niet voor herhaling vatbaar, heel mn zen weg
Lijkt me ook vet ongemakkelijk, ja :D
Bij mij deed ze wel mijn hals/borst maar niet de borsten, wat mij betreft helemaal perfect. Vond alleen mijn gezicht beetje gek, dat had ik nog nooit meegemaakt en merkte toen dat ik het toch wat gek vind als iemand zo extreem aan m'n gezicht zit. Maar vond het wel lekker :D
|| justdiggit.org ||
  Manager PR/Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 01:57:39 #36
269689 crew  Viv
pi_201927281
Hoi! w/

Nu wij gaan emigreren, verkoop ik onze heel-misschien-komt-er-ooit-een-tweede-babyspullen. Nieuw gekocht en voor één baby gebruikt. Misschien is er interesse hier? :) Ophalen in de omgeving van Tiel.

Ik heb nu een Mutsy Transit combi-kinderwagen te koop staan, en een bébé-jou badstandaard met bébé-bubble (hetzelfde principe als de Tummy Tub). Zie voor meer info en foto's: OUD / Vraag en aanbod deel 203
pi_201932120
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 08:44 schreef eponine het volgende:
Dit is echt compleet herkenbaar voor mij. De bewegingen vind ik heerlijk en zo gezellig, maar ben ten eerste ook heel nieuwsgierig naar baby en ten tweede ben ik de rest van de zwangerschap wel echt een beetje zat. Kan amper nog m'n billen afvegen😅
pi_201932161
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:31 schreef littledrummergirl het volgende:
Ah kan ik me voorstellen ja! Ik vind massages überhaupt al een beetje ongemakkelijk maar dat ligt aan mij 😋
pi_201965721
Hopelijk is de rust hier een goed teken en verloopt het bij iedereen zoals het ‘moet’ O+

Hier inmiddels 38 weken zwanger. De weken gaan echt zoveel sneller dan bij de zwangerschap van Sofie. Prul zit nog hoog in m’n buik en ligt regelmatig wat schuin, gelukkig wel met haar hoofd omlaag. Veel voorweeen (vooral ‘s nachts :O), voor m’n gevoel ligt ze zich dan met armen en benen wijd tegen te houden zodat ze niet in kan dalen }:| buik krijgt dan ook de gekste vormen.
pi_201966435
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 04:57 schreef Takkie88 het volgende:
Hopelijk is de rust hier een goed teken en verloopt het bij iedereen zoals het ‘moet’ O+

Hier inmiddels 38 weken zwanger. De weken gaan echt zoveel sneller dan bij de zwangerschap van Sofie. Prul zit nog hoog in m’n buik en ligt regelmatig wat schuin, gelukkig wel met haar hoofd omlaag. Veel voorweeen (vooral ‘s nachts :O), voor m’n gevoel ligt ze zich dan met armen en benen wijd tegen te houden zodat ze niet in kan dalen }:| buik krijgt dan ook de gekste vormen.
Haha ik zie dat helemaal voor me die kleine die zo tegen werkt 😅

Hier alles redelijk. We moesten nog even nieuwe kozijnen plaatsen op onze slaapkamer en babykamer en die zitten er gelukkig in. Alles gebeurt wat later dan ik had gehoopt want nu 37+2 en moeten op de babykamer ook nog wel wat doen. Ziekenhuistas staat ook nog niet klaar 🙈
pi_201967002
Hier staat de tas ook nog niet klaar… ik heb sterk het gevoel dat ik ook dit keer niet voor de 41 weken beval. Dus alle tijd nog :P

Fijn dat de kozijnen er nu inzitten! Geeft je hopelijk meer rust.
  zondag 31 oktober 2021 @ 11:03:03 #42
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201967570
Gisteren verhuist. Het is nog enorme chaos in huis en ik kan er niet tegen dat ik niets mag en kan doen :') Dinsdag uitgerekend en in principe is alles voor de baby wel klaar maar hallo, ik wil gewoon een opgeruimd huis :( Waarom heeft mijn vriend geen nesteldrang ;(
|| justdiggit.org ||
pi_201968042
Spannend, dames! Succes met de laatste loodjes. 😘
Ben benieuwd wie van jullie als eerste is, zit niet veel tussen allemaal!
pi_201968289
@TGND: wat goed dat jullie al verhuisd zijn, snel gegaan joh! Sterkte met de chaos. Was nesteldrang maar besmettelijk :P

Hier komt de UD in zicht en staat de vluchttas inmiddels wel klaar, maar dat laatste heeft ook lang geduurd :+ As dinsdag wordt er nog geklust in huis (allerlaatste dag) dus daarna nog wat kasten inruimen en ik hoop nog puf te hebben voor een schilderklusje in de keuken komende week. Ik verwacht ook wel richting zo niet voorbij de 41 weken te gaan, totaal niet het gevoel dat er al iets gebeurt in mijn lijf. Wel soms venijnige krampen in m'n lies, maar al sinds eind tweede trimester dus verwacht niet dat dat iets zegt. Van indalen ook nog geen sprake..
pi_201969763
quote:
17s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Gisteren verhuist. Het is nog enorme chaos in huis en ik kan er niet tegen dat ik niets mag en kan doen :') Dinsdag uitgerekend en in principe is alles voor de baby wel klaar maar hallo, ik wil gewoon een opgeruimd huis :( Waarom heeft mijn vriend geen nesteldrang ;(
Mannen o|O :+
Wat goed dat jullie zo snel over zijn! Kan familie niet helpen uitpakken?

Namenvraagje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:39:35 #46
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201969856
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:31 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Namenvraagje:
SPOILER
Familie heeft al heel erg geholpen met het zo snel mogelijk de vloer erin krijgen en de muren grotendeels regelen. Zijn ze 5 dagen op rij druk mee geweest. Gisteren hebben ze ook geholpen met verhuizen. Ik geloof dat ze er een beetje zat van zijn. En ik durf nooit zo goed om hulp te vragen :@ Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik spullen uitpakken liever zelf doe. Andere mensen die zo door mijn spullen gaan, ookal is het familie, heb ik liever niet :@

SPOILER
|| justdiggit.org ||
pi_201970823
quote:

[..]

Namenvraagje:
SPOILER
Leuke naam hoor en de combinatie ook.
pi_201971063
quote:

[..]

Namenvraagje:
SPOILER
Ik zou ook niet voor die combi gaan om de reden die jij noemt.

@TGND, fijn dat jullie over zijn! Hopelijk snel wat orde in de chaos.

Hier is de verbouwing eindelijk klaar. Beneden dan. Boven moet nog een en ander gedaan worden, hopelijk komende week af. Maarrr de meubels voor de nieuwe slaapkamer van zoon zijn in huis, als wij in onze nieuwe slaapkamer zitten dan kan hij langzaamaan over en kan ik bezig gaan met de babyspullen O+
Afgelopen week controle gehad bij de vk. Stickers gekregen, maar moet wel rustig(er) aan doen vanwege harde buiken. Over 2 weken laatste keer daar en dan over naar het ziekenhuis.
pi_201971078
Idd juist leuke combo qua namen. Anders wellicht de tweede naam met een K ipv C?
Alius aliud dicit
pi_201971607
@B.ertha

SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door douche-eendje op 31-10-2021 15:56:55 ]
pi_201972085
quote:

[..]

Namenvraagje:
SPOILER
Ik vind het allebei leuke namen, maar de combinatie zou voor mij om dezelfde reden afvallen idd :)
pi_201972397
Ik vind de combi juist tof! Bij ons lijken de namen van kind 1 en 2 ook op elkaar (in gehusselde letters zit de naam van kind 1 middenin de naam van kind 2 en qua (begin)klank lijken ze ook op elkaar) maar wij waren er al snel over uit dat ze het grootste gedeelte van hun leven gewoon individu zijn en niet broertje en zusje. Het waren gewoon hun namen, daar konden we niet omheen. Daarnaast vind ik het helemaal niet storend bij de combi die je noemt, dat een deel in beide namen voor komt. Ik vind het dus juist mooi klinken samen. Maar wat iemand anders ook noemt, als je het zelf storend vindt, dan is dat misschien een reden om er iets mee te doen. ;) Wij vonden het zelf niet storend. En in het dagelijks leven hebben anderen er wel eens moeite mee, en halen ze de namen door elkaar, maar dat boeit mij of de kinderen verder eigenlijk nooit.
pi_201972477
Girlnextdoor, wat fijn dat de verhuizing gelukt is! Nu nog het wegwerken van de dozen. Richt je eerst op de dozen die in het zicht staan/op de plekken waar je veel komt. En/of die je veel nodig zult hebben. En dozen uitpakken lukt ook misschien wel in je eentje toch? Vooral als je lief de dozen al op de juiste plek zet? Ik hoop dat je je nesteldrang nog even kwijt kunt.

Hier trouwens een liefje die altijd heel hard meehormoont. We zitten natuurlijk ook altijd op elkaars lip en dan schijnt het wel meer te maken dat mannen die hormonen oppikken. M’n dochter heeft trouwens ook ‘last’ (invloed) van mijn hormonen merkte ik. Ik ben dus gewoon een shredder of zo haha! Ik strooi gewoon met die hormonen in het rond.

Mijn lief gaat iig zo op het eind de voegen schoonmaken met een tandenborstel en zo. 👍🏼
  zondag 31 oktober 2021 @ 16:50:21 #54
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201972789
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:37 schreef elamanilo het volgende:
Girlnextdoor, wat fijn dat de verhuizing gelukt is! Nu nog het wegwerken van de dozen. Richt je eerst op de dozen die in het zicht staan/op de plekken waar je veel komt. En/of die je veel nodig zult hebben. En dozen uitpakken lukt ook misschien wel in je eentje toch? Vooral als je lief de dozen al op de juiste plek zet? Ik hoop dat je je nesteldrang nog even kwijt kunt.

Hier trouwens een liefje die altijd heel hard meehormoont. We zitten natuurlijk ook altijd op elkaars lip en dan schijnt het wel meer te maken dat mannen die hormonen oppikken. M’n dochter heeft trouwens ook ‘last’ (invloed) van mijn hormonen merkte ik. Ik ben dus gewoon een shredder of zo haha! Ik strooi gewoon met die hormonen in het rond.

Mijn lief gaat iig zo op het eind de voegen schoonmaken met een tandenborstel en zo. 👍🏼
Ja, nou, de meeste dingen heb ik inmiddels al (al dan niet samen met vriend) weggewerkt. Maar er liggen nu vooral overal tassen en dozen met kleren. Onze kledingkast moet nog in elkaar worden gezet. Normaal doe ik dat soort dingen, want vind ik leuk. Mijn vriend ziet er enorm tegenop dus stelt het uit. Dat vind ik een beetje frustrerend. En dan wel mopperen dat ie z'n kleren niet kan vinden. Ja eh :(

Lijkt me wel echt chill als je een partner hebt die meehormoont O+ Dan snapt ie er wat meer van denk ik. In ieder geval minder weerstand :D
|| justdiggit.org ||
pi_201973122
Oja.. kledingkast en rondslingerende kleding.

Sinds de tweeling bij ons geboren was, heb ik een ‘was kamer’ ingericht. Daarin is voor iedereen een plek waar ik de kleding na het wassen overheen hang, zodat ik niets hoefde te vouwen en zo. Dat was het eerste jaar vooral gewoon te veel werk voor ‘niets’. Maar nu hebben we die kamer nodig, bijv voor babyspullen (de commode staat er), dus ben ik bezig om alle kleding op te ruimen. (Wat een werk!)

Ik had ook nieuwe kasten nodig op de kamer van de oudsten, maar ik ben dus zo dat ik het dan toch heel stubborn zelf ga doen als mijn lief niet helpt. En als ie dat dan ziet, komt ie me toch helpen. Dus ik zou gewoon beginnen met de kast in elkaar zetten waar je lief bij is en ik denk dat ie dan vanzelf wel mee gaat helpen en jou hopelijk zelfs op een krukje ernaast zet. ;) De mijne doet dat dus wel, maar die heeft dus soms ook dat zetje nodig om eindelijk ergens aan te beginnen.
pi_201973348
quote:

[..]

Namenvraagje:
SPOILER
Ligt aan de volgorde waarmee je ze uitspreekt wmb als je standaard de oudste eerst doet (wat ook het meest gangbaar is) is net echt np. Jongste en dan oudste vind ik inderdaad een beetje gekkig klinken. Al zijn het los van elkaar wel mooie namen O+
pi_201973572
quote:
17s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:46 schreef douche-eendje het volgende:
@:B.ertha

SPOILER
SPOILER
pi_201973630
quote:

[..]

Namenvraagje:
SPOILER
Het viel me niet op tot je het zei. Ik vond het meteen mooi matchen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201977123
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:10 schreef Takkie88 het volgende:
Hier staat de tas ook nog niet klaar… ik heb sterk het gevoel dat ik ook dit keer niet voor de 41 weken beval. Dus alle tijd nog :P

Fijn dat de kozijnen er nu inzitten! Geeft je hopelijk meer rust.
Geeft zeker al wat rust!
Ik heb dat gevoel juist niet deze keer. Voel al zoveel gerommel en baby is ook al ingedaald. Aan de andere kant weet ik dat het weinig hoeft te zeggen en zo nog 3 weken kan duren 😁
pi_201977140
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 17:32 schreef B.ertha het volgende:

[..]
SPOILER
Ik vind het ook juist wel leuk bij elkaar passen!
pi_201980413
Grappig hoe de meningen verdeeld zijn over de namen :)

Oh mčn, ik ben echt zo anders zwanger dan bij C. :') Ik word emotioneel van de gekste dingen die me normaal echt niet interesseren (denk aan "Pele was de beste voetballer ooit", eventueel ondersteund door een opzwepend muziekje. Ik heb echt 0.0 met voetbal :') ) en ik heb continu overal de kriebels }:|
Eigenlijk ben ik nu meer 'normaal' zwanger dan de vorige keer volgens mij oO<

En joepie, ik ben 18 weken onderweg en de eerste bekkenpijn is al geconstateerd }:|
pi_201985003
Kan ik hier wellicht iemand nog blij maken met wat zwangerschaps-/postpartumspulletjes? Ik heb nog twee pakken Tena lady's over, fijn voor de eerste weken vond ik. Beter dan die dikke verbanden. Een vol flesje herbal perineum spray van Earth Mama, verkoelt de boel, verminderd het trekkende gevoel van hechtingen en versneld de genezing na de bevalling. Had twee flesje, maar mijn eerstegraads minischeurtje zat met een dag alweer dicht. Een Elle TENS 2, top ding, heeft mij door mijn thuisbevalling gesleept, moet alleen even nieuwe plakkers krijgen natuurlijk. Een pak pampers maat 1. Een yogabal. En een blauw U kussen om mee te slapen, deze unit: https://koopje.com/produc(...)wUaf1sRoCXhkQAvD_BwE

Op te halen in Amsterdam of versturen natuurlijk.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 1 november 2021 @ 15:32:26 #63
208890 June.
Seriously?
pi_201985198
Wij hebben een abbo op Marley Spoon die we eigenlijk altijd pauzeren en af en toe eens bestellen. Nu had vriend het overgenomen, want bij mij kwam er wel eens "per ongeluk" een box. Nou je raad het al, vandaag komt er weer zo'n verrassingsbox :D :') En het erge is, er zit biefstuk in. Iets waar ik al zo lang naar verlang :'( :'(
Shine bright like a diamond.
  Manager PR/Moderator maandag 1 november 2021 @ 15:36:23 #64
269689 crew  Viv
pi_201985257
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:32 schreef June. het volgende:
Wij hebben een abbo op Marley Spoon die we eigenlijk altijd pauzeren en af en toe eens bestellen. Nu had vriend het overgenomen, want bij mij kwam er wel eens "per ongeluk" een box. Nou je raad het al, vandaag komt er weer zo'n verrassingsbox :D :') En het erge is, er zit biefstuk in. Iets waar ik al zo lang naar verlang :'( :'(
@June. Je kan biefstuk gewoon eten, als je het eerst invriest. :)

quote:
Het invriezen van vlees bij -12 °C voor ten minste 2 dagen zal de parasiet Toxoplasma gondii doden. Goed ingevroren vlees of vleeswaren is veilig om te eten.
https://publicaties.umcut(...)ng-voor-de-zwangere1
pi_201986222
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 15:36 schreef Viv het volgende:

[..]
@:june. Je kan biefstuk gewoon eten, als je het eerst invriest. :)
[..]
Serieus, mag ik wel tonijn uit blik?!?!?! Dan ga ik zeker tonijnsalade maken :9~
  dinsdag 2 november 2021 @ 06:44:10 #66
208890 June.
Seriously?
pi_201993584
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 15:36 schreef Viv het volgende:

[..]
@:june. Je kan biefstuk gewoon eten, als je het eerst invriest. :)
[..]
Ja dat weet ik, maar ik eet het liefst echt rare. Dan durf ik het toch niet zo goed aan, hoewel de kans natuurlijk zeer klein is. Nadat het ingevroren is smaakt het ook minder lekker vind ik.
pi_202003861
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:27 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Serieus, mag ik wel tonijn uit blik?!?!?! Dan ga ik zeker tonijnsalade maken :9~
Ja hoor! Ik heb gedurende mijn zwangerschap ook gewoon met regelmaat tonijn gegeten.
pi_202010512
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 06:44 schreef June. het volgende:

[..]
Ja dat weet ik, maar ik eet het liefst echt rare. Dan durf ik het toch niet zo goed aan, hoewel de kans natuurlijk zeer klein is. Nadat het ingevroren is smaakt het ook minder lekker vind ik.
Ik stel het om die reden ook liever uit, beter in een keer goed dan :D
pi_202011250
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:33 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik stel het om die reden ook liever uit, beter in een keer goed dan :D
In de kraanweek is dat het eerste wat m'n vriend moet halen. Evenals fuet. En normaal ben ik niet eens zo'n hele vleeseter :')
pi_202011457
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:31 schreef June. het volgende:

[..]
In de kraanweek is dat het eerste wat m'n vriend moet halen. Evenals fuet. En normaal ben ik niet eens zo'n hele vleeseter :')
Haha Jep same here. Baby J is 3,5 week oud en ik wil nu steak eten. In stijl, dus in restaurant met man, dressed to kill en baby gaat naar oma.

Ik heb er zin in, het is overmorgen
pi_202011695
Wow! Al zo snel weer iets doen zonder baby’tje!

Ik wilde de eerste (lange) tijd helemaal niet weg zonder mn baby. Bij mn oudste hadden we een feest, zo ongeveer aan het einde van de straat, toen de baby 6 maanden oud was. Mijn ouders pasten op in ons huis en ik zou terug komen voor de late voeding van 11 uur. Toen ik op het feest was, was ik haar alleen maar aan het missen en bedenken dat ik haar makkelijk in de draagdoek daar mee had kunnen nemen, want er was genoeg mogelijkheid om niet te dicht bij harde muziek te komen. :’D Mijn lief had hetzelfde, dus de hele tijd hadden we het ongeveer daarover.

Toen ik weer thuis was, bleek ook dat mijn baby best veel had moeten huilen, hoe lief mn ouders ook voor haar waren. Ze hebben haar de hele tijd vastgehouden.

Daarna wilde ik (en mn lief ook) alleen maar dingen doen waar ze bij kon zijn. Want we vonden het dus veel fijner met haar erbij. En als ik weg moest ivm werk bijv, dan was mijn lief bij haar. En andersom. Ik denk dat ze pas met anderhalf of twee jaar voor het eerst echt daagjes met mn ouders meeging, zodat wij het rijk even alleen hadden.

Bij de volgende kinderen ging dat ietsje eerder, maar niet heel veel. Maar dan was er nog een grote zus en later broer en zus bij. Dus dat voelde dan minder alleen.

Maar ik ben ook een uitzondering denk ik. En we hebben de situatie expres zo gecreëerd dat we beiden vanuit huis werken en de zorgtaken zelf konden vervullen. Want we hadden van te voren daar al veel gevoelens en ideeen over, dat we ons kind niet bij zomaar een opvang wilden brengen. Pas later zijn mn ouders structureel 1 a 2 dagen per week gaan oppassen. Wat nu dus weer verdwenen is ivm dood mama. Dus nu doen we alles weer zelf (al moet ik toegeven dat ik er nu wel aan toe zou zijn om weer 1 a 2 dagen in de week wat ruimte voor mezelf en vooral deze zwangerschap te hebben, dat mis ik momenteel even heel erg!).
pi_202011916
Ik moest er de eerste tijd ook niet aan denken. Maar goed, het was een moeilijke start en toen hij eindelijk weer gezond was ging het voeden en in slaap krijgen zo lastig. Toen dat beter ging, begon de lockdown :')
Eindelijk zijn we sinds de geboorte niet 's avonds weggeweest en hij wordt volgende week 2. Voor de volgende geboren wordt toch maar eens iets plannen.
Ik heb in de zomer de wijntjes nogal gemist. Rauw vlees eet ik sowieso al niet.

Ik vind het allemaal hard gaan nu. Net intake voor kraamzorg ingepland en ik moet nog maar 12 weken tot mijn verlof (en daar valt nog een kerstvakantie in). Peuterkamer moeten we nu toch echt aan beginnen en een naam zou ook wel handig zijn.
pi_202012489
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:31 schreef June. het volgende:

[..]
Ik heb dat met _O_ steak tartare O+ ik wil het, ik wil het :9~

Oh en ik wil weer volle bak garnalen eten O+ die "mogen" sinds kort niet meer, vanwege o.a. PFAS, en sinds ik docu over die stof heb gezien ben ik er bang voor :')
pi_202013232
Gerookte zalm op een broodje :9 nog maximaal 3.5 week wachten!
pi_202013393
Eten in de kraamweek, ja! Droge worstjes en zachte kaasjes, een goeie steak, sushi, brood met ossenworst… Hier normaal ook niet zo’n vleeseter, maar de kraamweek is uitzondering. Al hebben we ķķk een vriezer vol verantwoord eten ;)

Tevens; het is november! Bevalmaand :o *O*
  woensdag 3 november 2021 @ 13:06:00 #76
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202013466
Ik mis qua eten alleen een zachtgekookt eitje. Was al vegetariër dus dan zijn er verder niet zoveel dingen die ik ineens niet mag. Maar een wijntje. Poh, daar heb ik wel weer eens zin in :9
|| justdiggit.org ||
  woensdag 3 november 2021 @ 13:41:08 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_202013938
Ik gooi m er nog maar weer eens in: een zachtgekookt ei mag gewoon :s)
disclaimer
  woensdag 3 november 2021 @ 13:45:57 #78
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202014018
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:41 schreef SQ het volgende:
Ik gooi m er nog maar weer eens in: een zachtgekookt ei mag gewoon :s)
Volgens mijn verloskundige en de zwangerhap-app niet :N
|| justdiggit.org ||
  woensdag 3 november 2021 @ 13:52:05 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_202014107
Ben benieuwd naar de argumentatie in dat geval ;)
Van salmonella kun je zelf wel aan de spuitkak, maar je baby merkt daar verder niets van.
disclaimer
  woensdag 3 november 2021 @ 13:54:13 #80
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202014129
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:52 schreef SQ het volgende:
Van salmonella kun je zelf wel aan de spuitkak, maar je baby merkt daar verder niets van.
De argumentatie weet ik ook niet, eigenlijk. Maar ik neem liever gewoon geen risico :Y)

Plus, ik heb nu al 40 weken zonder zachtgekookt eitje gedaan, die laatste hooguit twee weken red ik ook nog wel :Y
|| justdiggit.org ||
pi_202014464
Wij eten geen vlees en vis. Ik mis het ook helemaal niet.

En na de bevalling verlies ik telkens al mn eetlust, oké, nu in de zwangerschap ook al eigenlijk. 🙈 Ik heb juist dat ik nu nog ‘durf’ toe te geven aan eventuele cravings, en na de bevalling let ik erg op met allerlei dingen omdat ik wel krampjes baby’s heb gehad tot nu toe. Alles om maar zo min mogelijk te triggeren. Tot nu toe heb ik de eerste weken na de bevallingen vooral geleefd op smoothies, bouillon en yoghurt/kwark. Vooral niets wat ik moest kauwen want dat kreeg ik er gewoon niet in.

Vandaag 32 weken, nog maar 8 te gaan ongeveer. En ik heb nog niets klaar gemaakt of gezet voor mn baby... Mn lieve vroedvrouw zei : ach, anders wikkelen we je baby gewoon in je vest, dat komt heus wel goed.

Ik ben wel veel aan het uitmesten, om plek te maken voor de babyspullen en kleertjes en zo. Ik heb echt al 9 vuilniszakken vol kleding voor de kringloop of leger des Heils staan. En 1 bak met wat wollen dingen of tweeling dingen om weg te geven (verkopen heb ik geen tijd voor). En 2 bakken met kleding die nog even bewaard kan worden voor deze baby.

Na de tweeling is dat echt helemaal versloft, dat uitzoeken en opruimen van kleding. Vaak had ik dan een stapel met dingen die nog te tof waren om ‘weg te gooien’ maar nooit tijd om dat te verkopen. Nu doe ik gewoon alles in vuilniszakken en gaat het gewoon weg, linksom of rechtsom. De tijd ervoor heb ik nog steeds niet. Ik ben door de jaren heen wel veel strenger geworden in kleding kopen, en hoe groter de kinderen hoe beter ze de kleding verslijten gelukkig. :D
pi_202015047
quote:
Ik wil heel graag het verhaal horen want ik mis mijn eitjes ;(
pi_202015077
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:22 schreef elamanilo het volgende:
Wij eten geen vlees en vis. Ik mis het ook helemaal niet.

En na de bevalling verlies ik telkens al mn eetlust, oké, nu in de zwangerschap ook al eigenlijk. 🙈 Ik heb juist dat ik nu nog ‘durf’ toe te geven aan eventuele cravings, en na de bevalling let ik erg op met allerlei dingen omdat ik wel krampjes baby’s heb gehad tot nu toe. Alles om maar zo min mogelijk te triggeren. Tot nu toe heb ik de eerste weken na de bevallingen vooral geleefd op smoothies, bouillon en yoghurt/kwark. Vooral niets wat ik moest kauwen want dat kreeg ik er gewoon niet in.

Vandaag 32 weken, nog maar 8 te gaan ongeveer. En ik heb nog niets klaar gemaakt of gezet voor mn baby... Mn lieve vroedvrouw zei : ach, anders wikkelen we je baby gewoon in je vest, dat komt heus wel goed.

Ik ben wel veel aan het uitmesten, om plek te maken voor de babyspullen en kleertjes en zo. Ik heb echt al 9 vuilniszakken vol kleding voor de kringloop of leger des Heils staan. En 1 bak met wat wollen dingen of tweeling dingen om weg te geven (verkopen heb ik geen tijd voor). En 2 bakken met kleding die nog even bewaard kan worden voor deze baby.

Na de tweeling is dat echt helemaal versloft, dat uitzoeken en opruimen van kleding. Vaak had ik dan een stapel met dingen die nog te tof waren om 'weg te gooien' maar nooit tijd om dat te verkopen. Nu doe ik gewoon alles in vuilniszakken en gaat het gewoon weg, linksom of rechtsom. De tijd ervoor heb ik nog steeds niet. Ik ben door de jaren heen wel veel strenger geworden in kleding kopen, en hoe groter de kinderen hoe beter ze de kleding verslijten gelukkig. :D
Totaal irrelevant voor jouw verhaal maar wat is bouillon eigenlijk een ontzettend lelijk woord :X
Maar OT: hoe heb je dat volgehouden? Dat heeft toch geen voedingswaarde?! En dan ondertussen een tweeling van melk moeten voorzien, hallelujah!

Die wollen dingen, zitten daar toevallig ook strikmutsjes tussen? O-)
pi_202015223
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:17 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ik wil heel graag het verhaal horen want ik mis mijn eitjes ;(
Het eten van rauwe eieren en gerechten waarin rauwe eieren zijn verwerkt wordt afgeraden tijdens de zwangerschap. Dat komt door de salmonella bacterie die eieren kunnen bevatten, waar de zwangere erg ziek van kan worden. Deze bacterie is gelukkig niet schadelijk voor de baby, maar het is altijd beter besmetting te vermijden door bijvoorbeeld voor het gebruik de eieren te wassen en ze te bewaren in de koelkast. Een salmonellabacterie kan niet overleven bij een temperatuur hoger dan 70 graden.
  woensdag 3 november 2021 @ 15:37:13 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_202015338
+ de kans op een salmonellabesmetting is ongeveer 1 op 20.000 ;)
disclaimer
pi_202016794
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:20 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Totaal irrelevant voor jouw verhaal maar wat is bouillon eigenlijk een ontzettend lelijk woord :X
Maar OT: hoe heb je dat volgehouden? Dat heeft toch geen voedingswaarde?! En dan ondertussen een tweeling van melk moeten voorzien, hallelujah!

Die wollen dingen, zitten daar toevallig ook strikmutsjes tussen? O-)
Haha, voor mijn gevoel juist dingen waar nog veel in zat qua vitamines en mineralen en zo, maar die ik vooral kon drinken of makkelijk weg kon slikken. Ik viel ook wel behoorlijk af telkens die eerste tijd, maar ik ben plus size dus ik kan wel wat hebben. Maar ideaal is het niet. Bij de tweeling heeft een postpartum doula voor ons gekookt, ayeurvedisch afgestemd op de behoefte van een net bevallen vrouw. Ik kreeg bijv bietensap voor veel vitamine C en geroosterde amandelen met honing als voorgerechten. Dus toen heb ik keurig telkens wel ook iets ‘vasts’ gegeten, maar ik krijg niet meer weg dan enkele hapjes.

Ik vind het ook altijd zo verbazingwekkend als ik net bevallen vrouwen een hele maaltijd naar binnen zie schuiven!

Ik denk dat het heel erg door de hormonen en emoties komt dat ik zo weinig weg krijg. Ik stroom al over zeg maar. En drinken lukt altijd beter, vandaar de meest liquide dingen die toch nog groentes/vitamines/mineralen bevatten.

Ik, als die hard vegetariër (al sinds m’n 11de), heb dit keer zelfs m’n papa gevraagd om botten bouillon te trekken voor na de bevalling. Hij doet dat dan gelukkig wel van een blije kip die een heel vrij leven heeft gehad. Maar daar zitten dan wel superveel voedingsstoffen in gelukkig. En ik heb het gevoel dat ik dat wel kan gebruiken.

Er zitten ook strikmustjes tussen en slaapzakken van wol. :) Wanneer ik het slapeltje compleet heb, ga ik trachten om er een overzicht foto van te maken, zodat iemand het kan overnemen of afhalen of zo.
pi_202017869
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Het eten van rauwe eieren en gerechten waarin rauwe eieren zijn verwerkt wordt afgeraden tijdens de zwangerschap. Dat komt door de salmonella bacterie die eieren kunnen bevatten, waar de zwangere erg ziek van kan worden. Deze bacterie is gelukkig niet schadelijk voor de baby, maar het is altijd beter besmetting te vermijden door bijvoorbeeld voor het gebruik de eieren te wassen en ze te bewaren in de koelkast. Een salmonellabacterie kan niet overleven bij een temperatuur hoger dan 70 graden.
Dus, ik moet ze wassen en dan bakken of koken. Buitenshuis dus maar niet doen?
pi_202017902
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 17:43 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Haha, voor mijn gevoel juist dingen waar nog veel in zat qua vitamines en mineralen en zo, maar die ik vooral kon drinken of makkelijk weg kon slikken. Ik viel ook wel behoorlijk af telkens die eerste tijd, maar ik ben plus size dus ik kan wel wat hebben. Maar ideaal is het niet. Bij de tweeling heeft een postpartum doula voor ons gekookt, ayeurvedisch afgestemd op de behoefte van een net bevallen vrouw. Ik kreeg bijv bietensap voor veel vitamine C en geroosterde amandelen met honing als voorgerechten. Dus toen heb ik keurig telkens wel ook iets ‘vasts’ gegeten, maar ik krijg niet meer weg dan enkele hapjes.

Ik vind het ook altijd zo verbazingwekkend als ik net bevallen vrouwen een hele maaltijd naar binnen zie schuiven!

Ik denk dat het heel erg door de hormonen en emoties komt dat ik zo weinig weg krijg. Ik stroom al over zeg maar. En drinken lukt altijd beter, vandaar de meest liquide dingen die toch nog groentes/vitamines/mineralen bevatten.

Ik, als die hard vegetariër (al sinds m’n 11de), heb dit keer zelfs m’n papa gevraagd om botten bouillon te trekken voor na de bevalling. Hij doet dat dan gelukkig wel van een blije kip die een heel vrij leven heeft gehad. Maar daar zitten dan wel superveel voedingsstoffen in gelukkig. En ik heb het gevoel dat ik dat wel kan gebruiken.

Er zitten ook strikmustjes tussen en slaapzakken van wol. :) Wanneer ik het slapeltje compleet heb, ga ik trachten om er een overzicht foto van te maken, zodat iemand het kan overnemen of afhalen of zo.
Ja ik bedoel ook vooral koolhydraten enzo, die heb je ook nodig en zie ik hier helemaal niet staan. Eiwitten en mineralen zit wel snor zo te zien :)

Ik hoor het graag van de mutsjes O+
pi_202020655
Ja je hebt gelijk :D Die zitten daar weinig bij…

Ik laat het je even weten, hopelijk spoedig!
pi_202023345
quote:
Het gaat naast Salmonella ook om Listeria. Staat op de website van het voedingscentrum, zie hier: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/listeria.aspxen . Hoewel ik ook voornamelijk artikelen vind over Salmonella en ei. Dus zal de kans nog wel kleiner zijn dan bij Salmonella, helemaal met verse eieren. Ik doe er in elk geval niet zo moeilijk over als mijn eitje nog ietsje vloeibaar is.

[ Bericht 8% gewijzigd door June. op 04-11-2021 06:28:28 ]
pi_202035605
Vandaag weer controle gehad bij de verloskundige; alles weer goed :) prul ligt iets lager maar nog niet ingedaald, dus nog steeds het advies om bij breken van de vliezen te gaan liggen en te bellen.
Mensen om me heen worden ondertussen wat zenuwachtig, denken dat ze elk moment kan komen. Ik denk zelf nog steeds dat ik ook dit keer de 41 weken voorbij ga.

Volgende week de laatste les zwangerschapsyoga, zou toch jammer zijn als ik die moet missen :P

Bij de andere ‘november-dames’ alles rustig?
  donderdag 4 november 2021 @ 22:38:29 #92
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202037062
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:49 schreef Takkie88 het volgende:
Vandaag weer controle gehad bij de verloskundige; alles weer goed :) prul ligt iets lager maar nog niet ingedaald, dus nog steeds het advies om bij breken van de vliezen te gaan liggen en te bellen.
Mensen om me heen worden ondertussen wat zenuwachtig, denken dat ze elk moment kan komen. Ik denk zelf nog steeds dat ik ook dit keer de 41 weken voorbij ga.

Volgende week de laatste les zwangerschapsyoga, zou toch jammer zijn als ik die moet missen :P

Bij de andere ‘november-dames’ alles rustig?
Fijn dat alles weer goed was bij de controle!

Hier lijkt madam nog niet zo'n haast te hebben. Wel elke nacht voor-/oefenweeën maar verder nog niets spannends hier. Van mij mag ze komen, wij zijn er helemaal klaar voor O+
|| justdiggit.org ||
pi_202037956
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:01 schreef elamanilo het volgende:
Wow! Al zo snel weer iets doen zonder baby’tje!

Ik wilde de eerste (lange) tijd helemaal niet weg zonder mn baby. Bij mn oudste hadden we een feest, zo ongeveer aan het einde van de straat, toen de baby 6 maanden oud was. Mijn ouders pasten op in ons huis en ik zou terug komen voor de late voeding van 11 uur. Toen ik op het feest was, was ik haar alleen maar aan het missen en bedenken dat ik haar makkelijk in de draagdoek daar mee had kunnen nemen, want er was genoeg mogelijkheid om niet te dicht bij harde muziek te komen. :’D Mijn lief had hetzelfde, dus de hele tijd hadden we het ongeveer daarover.

Toen ik weer thuis was, bleek ook dat mijn baby best veel had moeten huilen, hoe lief mn ouders ook voor haar waren. Ze hebben haar de hele tijd vastgehouden.

Daarna wilde ik (en mn lief ook) alleen maar dingen doen waar ze bij kon zijn. Want we vonden het dus veel fijner met haar erbij. En als ik weg moest ivm werk bijv, dan was mijn lief bij haar. En andersom. Ik denk dat ze pas met anderhalf of twee jaar voor het eerst echt daagjes met mn ouders meeging, zodat wij het rijk even alleen hadden.

Bij de volgende kinderen ging dat ietsje eerder, maar niet heel veel. Maar dan was er nog een grote zus en later broer en zus bij. Dus dat voelde dan minder alleen.

Maar ik ben ook een uitzondering denk ik. En we hebben de situatie expres zo gecreëerd dat we beiden vanuit huis werken en de zorgtaken zelf konden vervullen. Want we hadden van te voren daar al veel gevoelens en ideeen over, dat we ons kind niet bij zomaar een opvang wilden brengen. Pas later zijn mn ouders structureel 1 a 2 dagen per week gaan oppassen. Wat nu dus weer verdwenen is ivm dood mama. Dus nu doen we alles weer zelf (al moet ik toegeven dat ik er nu wel aan toe zou zijn om weer 1 a 2 dagen in de week wat ruimte voor mezelf en vooral deze zwangerschap te hebben, dat mis ik momenteel even heel erg!).
Ook ik denk dat ik een uitzondering ben haha. Ik trek er alweer op uit en is wel snel inderdaad denk ik. Maar zo ben ik gewoon.
Toen J 2 weken oud was was ik al een avond weg naar een vriendin. En dat werkte supergoed om mijn kraamtranen op te drogen. J bleef toen bij papa en heeft van papa een flesje afgekolfde borstvoeding gekregen. Ging perfect. Ben ook al naar de pedicure geweest, zelfde verhaal.

Ik ben echt dol op mijn zoon, daar ligt het niet aan. Ik denk ook de hele dag aan hem. Maar ik mis de romantiek met mijn man. As in: wij allebei vinden het heel fijn om samen te zijn, ook zonder baby. Ik heb m’n outfit al uitgezocht. Naast moeder ben ik namelijk ook Lily.

Mijn moeder past op. Ze ziet haar kleinzoon het liefst elke dag dus dat is geen probleem. En in mijn ogen is baby bij mijn moeder in even goede handen als bij mij.

Maar goed, het valt en staat ook met hoe J erop reageert. Als dat niet goed is moet ik natuurlijk bij hem blijven
pi_202038134
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 17:43 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Lol, ik schoof 3 uur na m’n bevalling een bord aardappels, groente, vlees naar binnen
J werd nog onderzocht door de arts en we waren nog in de verloskamer.

Het was etenstijd :’)
pi_202039703
Haha, zo grappig hoe verschillend dat kan zijn! We zijn inderdaad tegenovergestelder. :D

Ik was ook altijd heel blij met de hulp van m’n ouders, omdat ik inderdaad ook zeker wist dat m’n kinderen bij hen in goede handen waren/zijn. Mijn mama was echt de allerliefste persoon op aarde. Het is stil zonder haar…
pi_202039742
Verder: Pffff ik heb bijholteontsteking… Dat is niet lekker. Hopelijk gaat het snel weer voorbij. Kan ook de straat niet op met al dat gesnotter natuurlijk.
pi_202040863
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:22 schreef elamanilo het volgende:
Haha, zo grappig hoe verschillend dat kan zijn! We zijn inderdaad tegenovergestelder. :D

Ik was ook altijd heel blij met de hulp van m’n ouders, omdat ik inderdaad ook zeker wist dat m’n kinderen bij hen in goede handen waren/zijn. Mijn mama was echt de allerliefste persoon op aarde. Het is stil zonder haar…
Ik vind het leuk om die verschillen te zien haha en verschillende invalshoeken te bekijken. Ik heb echt veel aan de verschillende topics.

Knuffel voor jou, wat moet het moeilijk zijn om je moeder te missen
pi_202044016
quote:
17s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Hier lijkt madam nog niet zo'n haast te hebben. Wel elke nacht voor-/oefenweeën maar verder nog niets spannends hier. Van mij mag ze komen, wij zijn er helemaal klaar voor O+
Elke nacht voorweeën klinkt in elk geval alsof er langzaamaan al iets gebeurt in je lijf, spannend! Hoe is het nu in huis?

Fijn dat alles goed was Takkie!

Ela, beterschap. Wat een gemis beschrijf je, lijkt me nu zwanger nog verdrietiger dan 'gewoon' :*

Hier alles rustig. Wel een drukke baby, mijn buik staat regelmatig compleet scheef, ik voel heel duidelijk handjes achter m'n schaambot en laatst duwde ze zo hard dat je haast een voetafdruk kon aftekenen :D Merk bij echt flinke beweging ook wel meer harde buiken trouwens, maar niet vergelijkbaar met wat ik me voorstel bij voorweeën.
  vrijdag 5 november 2021 @ 15:04:52 #99
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202044241
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:40 schreef onomatopee het volgende:

[..]
Elke nacht voorweeën klinkt in elk geval alsof er langzaamaan al iets gebeurt in je lijf, spannend! Hoe is het nu in huis?
Ik hoop inderdaad dat wanneer het echt begint blijkt dat ik al een paar cm cadeau heb gekregen met die voorweeën, maar je weet het niet hč :+ Moet in ieder geval dinsdag bellen naar de VK als ik nog niet bevallen ben, dan komt ze langs voor inwendig onderzoek en mogelijk gelijk strippen.

In huis is wat af moet zijn af en de grootste chaos weggewerkt. Ik heb de afgelopen paar dagen in ieder geval goed kunnen uitrusten en los kunnen laten dat de dingen die nog gedaan moeten worden geen haast hebben en over een maand ook nog kunnen. Nu ben ik echt aan het 'wachten' (lees: vooral veel slapen) tot de kleine komt. Ik hoop echt dat ze zich voor dinsdag uit zichzelf meldt, heb er zo'n zin in O+

Ben benieuwd of het bij jou ook gauw gaat beginnen, maar het klinkt alsof de kleine zich bij jou ook nog wel even vermaakt in de buik :D
|| justdiggit.org ||
pi_202046520
Ik denk dat ik me deze keer niet laat strippen :N vond het de vorige keer gruwelijk pijnlijk en het deed de eerste twee keer helemaal niks. Geen idee of de derde keer iets heeft gedaan of dat het toch wel op gang zou zijn gekomen op die dag :')

Had me toen helemaal niet bedacht dat het pijnlijk kon/zou zijn (had er überhaupt niet echt een beeld van) :% viel best tegen
  zaterdag 6 november 2021 @ 07:00:12 #101
208890 June.
Seriously?
pi_202051664
Ik had een mooie termijnecho gisteren O+ Ik mag wel in de lijst voor eind mei!
pi_202052332
Wat fijn June! En eind mei kindjes zijn tof, ik heb er drie van :D

Hoe zat het ook alweer met strippen? Dat heeft toch voornamelijk zin als je al een verweekte baarmoedermond hebt en je 40/41 weken zwanger bent? En dan nog is de kans dat het effectief is niet zo heel groot geloof ik. Maar het wordt gezien als laagdrempelige interventie.

Om zelf de bevalling een zetje te geven als het in aantocht is: veel vrijen en knuffelen en zoenen, wandelen, muziek luisteren, ontspannen met de meest lieve mensen om je heen, tepel stimulatie, een warm bad etc. Om de oxytocine een handje te helpen lekker te gaan stromen. En als je vrijt met je lief, sperma bevat ook prostaglandines, die helpen bij de verweking en daarom (synthetisch) gebruikt worden bij bepaalde vormen van inleiden.
pi_202052361
Ik las net ergens anders op internet over een moeder die een echo had en daarop was te zien dat ze een jongetje kreeg, dus ze had de babykamer en kleding etc daar al op ingericht. Kreeg ze later nog een echo, (b)leek het toch een meisje te zijn…

Daarna in het draadje waren er heeeeel veel mensen met soortgelijke ervaringen. Ook veel waar het bij de geboorte pas bleek.

Nu maak ik me een beetje zorgen dat er ineens toch een jongetje bij ons uitrolt… dus maar eens even over hebben met m’n grote dochter. Je weet maar nooit!
pi_202052416
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 09:11 schreef elamanilo het volgende:
Ik las net ergens anders op internet over een moeder die een echo had en daarop was te zien dat ze een jongetje kreeg, dus ze had de babykamer en kleding etc daar al op ingericht. Kreeg ze later nog een echo, (b)leek het toch een meisje te zijn…

Daarna in het draadje waren er heeeeel veel mensen met soortgelijke ervaringen. Ook veel waar het bij de geboorte pas bleek.

Nu maak ik me een beetje zorgen dat er ineens toch een jongetje bij ons uitrolt… dus maar eens even over hebben met m’n grote dochter. Je weet maar nooit!
Bij de meiden zijn we naar een echomeneer gegaan die garantie gaf. Als hij er toch naast zat dan kreeg je de hele babyuitzet vergoed :D
pi_202052454
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 09:17 schreef Kyara het volgende:

[..]
Bij de meiden zijn we naar een echomeneer gegaan die garantie gaf. Als hij er toch naast zat dan kreeg je de hele babyuitzet vergoed :D
Haha wow, dat is wel een goeie!

Ik las ook dat er soms zelfs NIPTs zijn waarbij dan het geslacht toch niet klopt. Die zijn wel veel zeldzamer dan echo’s die het niet goed laten zien, maar toch!

Net met N over gehad en we hebben nu bedacht dat er 99% kans is dat het echt een meisje is, maar ook 1% dat het ineens een jongetje blijkt. Maar we blijven voor nu gewoon er vanuit gaan dat het gewoon wel echt een meisje is. ;)
pi_202052909
@elamanilo bij mij is er uiteindelijk 4x gezien dat het een meisje zou worden. En die ligt nu lekker bij mij te drinken ;)

*O* June!
pi_202053963
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 november 2021 10:05 schreef douche-eendje het volgende:
@:Elamanilo bij mij is er uiteindelijk 4x gezien dat het een meisje zou worden. En die ligt nu lekker bij mij te drinken ;)

*O* June!
Hier maar 1 echo gehad voor het geslacht. En geen verdere echo’s in de planning. Dus het blijft een beetje spannend. ;)

Hoe is het met jullie?
pi_202054390
Ik heb inderdaad aan beide echoscopistes gevraagd wat het geslacht was, om inderdaad ook zekerder te zijn. :D Bij de 20-wekenecho liet ze het wel zien, maar vond ik het niet heel duidelijk. Bij de groeiecho op 30 weken nog eens gevraagd of het wel echt een meisje was (andere echoscopist) en toen zagen we het heeeeeel duidelijk, de welbekende 'hamburger'. :D Ik vond die bevestiging wel heel prettig.
pi_202054419
Fijn June! *O*
pi_202055896
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 09:11 schreef elamanilo het volgende:

Vrienden van ons hadden zoiets… kregen te horen dat ze een meisje zouden krijgen. Alles, letterlijk alles was roze in die babykamer. Baby werd geboren… bleek het toch een jongetje :W
Nu scheen het bij haar wel dat het slecht te zien was ivm (extreem) overgewicht destijds én het is al zo’n 11 jaar geleden dus geen idee wat de kwaliteit van de echo’s toen was, maar hun verhaal is wel een reden dat ik bij de extra groeiecho’s die ik heb al een paar keer gevraagd heb of ze nog even willen checken :D
  zaterdag 6 november 2021 @ 16:00:05 #111
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202056605
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb inderdaad aan beide echoscopistes gevraagd wat het geslacht was, om inderdaad ook zekerder te zijn. :D Bij de 20-wekenecho liet ze het wel zien, maar vond ik het niet heel duidelijk. Bij de groeiecho op 30 weken nog eens gevraagd of het wel echt een meisje was (andere echoscopist) en toen zagen we het heeeeeel duidelijk, de welbekende 'hamburger'. :D Ik vond die bevestiging wel heel prettig.
Die 'hamburger' was bij ons ook heel duidelijk, gelijk vanaf de 16 weken echo :Y De echoscopiste zei al dat dit onmiskenbaar een meisje moest zijn :D
|| justdiggit.org ||
pi_202056835
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 11:56 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Hier maar 1 echo gehad voor het geslacht. En geen verdere echo’s in de planning. Dus het blijft een beetje spannend. ;)

Hoe is het met jullie?
Het gaat hier heel goed. Anna doet het heel erg goed, groeit lekker op mijn melk en is sinds een paar dagen volledig op de borst over, ze is er nu echt sterk genoeg voor. Door mijn overproductie moet ik voorlopig nog wel blijven kolven en daardoor kan mijn man soms ook even een fles geven waardoor ik weer wat tijd heb voor Bas, of voor meer slaap snachts. Lichamelijk voelt het alsof ik zo *poef* terug ben geschoten in mijn oude lijf met iets meer vel en kreukels en een kilo of 4 extra nog, bekkeninstabiliteit is ook vrijwel helemaal weg. De overproductie doneer ik aan lief babytje en zijn ouders. Kindje is een dag jonger dan Anna, voor Anna zelf ligt er al ruim 10 liter in de vriezer en ik denk dat er over maximaal anderhalve week de eerste 10 liter voor donatie opgehaald kan worden.

Gisteren had ik een telefonische afspraak met mijn therapeut. Geen paniek en/of angstaanvallen gehad, geen gepieker deze keer. Ik kijk er echt heel positief en fijn op terug. Gewoon wat hormonale huilbuien en vooral ook verdriet om hetgeen wat het bij Bas had kunnen zijn na de bevalling, maar door de PE en PTSS nooit zo heeft mogen zijn. Dat onze start als gezin destijds zo heftig is geweest. Zelfs met de 2 opnames van Anna op de neonatologie voelde dat nog altijd als minder heftig dan alle nasleep bij Bas. Het draait thuis gewoon lekker en het is afwisselen tussen Mount Washmore, blokken bouwen, luiers verschonen, voeden voeden voeden, lachen, boekjes lezen en meer. Ik geniet er ontzettend van en merk stiekem al dat mijn hersenen met regelmaat toe zijn aan meer uitdaging.

17 november heeft Anna nog een prikafspraak en een consult bij de kinderarts, ik heb 30 november de laatste afspraak met mijn therapeut en psychiater en 1 december de nacontrole bij de verloskundige. Dan is alles hopelijk zo afgesloten en dat voelt goed, maar ook wel dubbel. Want nu het zo goed gaat rammel ik nog harder dan ooit :X dus wie weet over een jaar of 3-4.... .

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 06-11-2021 16:55:55 ]
pi_202058024
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 november 2021 16:23 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Het gaat hier heel goed. Anna doet het heel erg goed, groeit lekker op mijn melk en is sinds een paar dagen volledig op de borst over, ze is er nu echt sterk genoeg voor. Door mijn overproductie moet ik voorlopig nog wel blijven kolven en daardoor kan mijn man soms ook even een fles geven waardoor ik weer wat tijd heb voor Bas, of voor meer slaap snachts. Lichamelijk voelt het alsof ik zo *poef* terug ben geschoten in mijn oude lijf met iets meer vel en kreukels en een kilo of 4 extra nog, bekkeninstabiliteit is ook vrijwel helemaal weg. De overproductie doneer ik aan lief babytje en zijn ouders. Kindje is een dag jonger dan Anna, voor Anna zelf ligt er al ruim 10 liter in de vriezer en ik denk dat er over maximaal anderhalve week de eerste 10 liter voor donatie opgehaald kan worden.

Gisteren had ik een telefonische afspraak met mijn therapeut. Geen paniek en/of angstaanvallen gehad, geen gepieker deze keer. Ik kijk er echt heel positief en fijn op terug. Gewoon wat hormonale huilbuien en vooral ook verdriet om hetgeen wat het bij Bas had kunnen zijn na de bevalling, maar door de PE en PTSS nooit zo heeft mogen zijn. Dat onze start als gezin destijds zo heftig is geweest. Zelfs met de 2 opnames van Anna op de neonatologie voelde dat nog altijd als minder heftig dan alle nasleep bij Bas. Het draait thuis gewoon lekker en het is afwisselen tussen Mount Washmore, blokken bouwen, luiers verschonen, voeden voeden voeden, lachen, boekjes lezen en meer. Ik geniet er ontzettend van en merk stiekem al dat mijn hersenen met regelmaat toe zijn aan meer uitdaging.

17 november heeft Anna nog een prikafspraak en een consult bij de kinderarts, ik heb 30 november de laatste afspraak met mijn therapeut en psychiater en 1 december de nacontrole bij de verloskundige. Dan is alles hopelijk zo afgesloten en dat voelt goed, maar ook wel dubbel. Want nu het zo goed gaat rammel ik nog harder dan ooit :X dus wie weet over een jaar of 3-4.... .
Wat een wereld van verschil en wat ontzettend fijn dat jullie nu een stuk veerkrachtiger zijn O+ het neemt niet weg wat er eerder gebeurd is, maar er is nu een hele fijne ervaring naast komen te staan.

Zo trots dat je op tijd aan de bel hebt getrokken O+ jij verdient alle credits *O* you did it mom *O*
pi_202058042
quote:
17s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Hier een druk klusweekend (niet voor mij maar man en ouders) maar dan is eindelijk het huis ook klaar ervoor haha.
Vandaag voel ik al een hoop activiteit wat betreft voorweeën, maar ze zijn nog niet pijnlijk ofzo. Zal dus nog wel even duren. Bij mijn vorige heb ik 4 dagen last gehad van pijnlijke maar onregelmatige voorweeën.
pi_202059084
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 07:00 schreef June. het volgende:
Ik had een mooie termijnecho gisteren O+ Ik mag wel in de lijst voor eind mei!
Fijn O+
D-E wat klinkt dat fijn vergeleken met Bas!

[ Bericht 3% gewijzigd door B.ertha op 06-11-2021 19:35:35 ]
pi_202059363
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 18:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Wat een wereld van verschil en wat ontzettend fijn dat jullie nu een stuk veerkrachtiger zijn O+ het neemt niet weg wat er eerder gebeurd is, maar er is nu een hele fijne ervaring naast komen te staan.

Zo trots dat je op tijd aan de bel hebt getrokken O+ jij verdient alle credits *O* you did it mom *O*
Ja het scheelt echt bergen en ik kan er nu echt van geniet0n ;) :P . De therapie heeft mij geleerd meer lucht en ruimte te creëren voor mijzelf en voor mijn omgeving. Lat ligt minder hoog. Ik ben heel open geweest tijdens de afspraken met de verloskundigen en gynaecoloog, over mijn PTSS, de situatie met Bas en mijn jeugdtrauma wat mij zo kwetsbaar heeft gemaakt. Het was wel prettig dat mijn therapeut een andere zorgverlener is/was dan degene die mijn zwangerschap begeleiden en indien nodig, ook contact met elkaar konden opnemen. Maar ook voelde ik mij niet overvallen door de neo opnames en kon ik zo (door)vragen dat ik voor ons duidelijkheid kon krijgen.
Ook had ik dezelfde kraamverzorgster als bij Bas. Zij heeft mij als hoopje ellende gezien toen en trof nu een heel ander persoon aan, gelukkig. Ze wist waar ze nu op moest letten en waar ze aan de bel moest trekken als... We hebben nu nog contact en dat is echt heel leuk :D

Heb jij inmiddels al hulp?

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 06-11-2021 20:10:07 ]
pi_202059482
quote:

[..]

Echt fijn dat het deze keer zoveel beter gaat en voelt dan je ervaring bij en na de geboorte van Bas! Wat heerlijk dat je er zo van kan genieten O+
pi_202060236
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 november 2021 20:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja het scheelt echt bergen en ik kan er nu echt van geniet0n ;) :P . De therapie heeft mij geleerd meer lucht en ruimte te creëren voor mijzelf en voor mijn omgeving. Lat ligt minder hoog. Ik ben heel open geweest tijdens de afspraken met de verloskundigen en gynaecoloog, over mijn PTSS, de situatie met Bas en mijn jeugdtrauma wat mij zo kwetsbaar heeft gemaakt. Het was wel prettig dat mijn therapeut een andere zorgverlener is/was dan degene die mijn zwangerschap begeleiden en indien nodig, ook contact met elkaar konden opnemen. Maar ook voelde ik mij niet overvallen door de neo opnames en kon ik zo (door)vragen dat ik voor ons duidelijkheid kon krijgen.
Ook had ik dezelfde kraamverzorgster als bij Bas. Zij heeft mij als hoopje ellende gezien toen en trof nu een heel ander persoon aan, gelukkig. Ze wist waar ze nu op moest letten en waar ze aan de bel moest trekken als... We hebben nu nog contact en dat is echt heel leuk :D

Heb jij inmiddels al hulp?
Klinkt als een fijn team O+

Ik heb volgende week een date in het ziekenhuis, rondleiding op de verloskamers (omdat ik toen ik laatst tijdens de info-filpmjes ineens in tranen uitbarstte en ontdekte daar daar kennelijk dus "iets" zat wat eerder niet helemaal goed verwerkt is) en een start maken met bevalplan rekening houdend met die kwetsbaarheid. Ben benieuwd wat er evt daarna nog komt qua traject.
pi_202063855
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 20:48 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Klinkt als een fijn team O+

Ik heb volgende week een date in het ziekenhuis, rondleiding op de verloskamers (omdat ik toen ik laatst tijdens de info-filpmjes ineens in tranen uitbarstte en ontdekte daar daar kennelijk dus "iets" zat wat eerder niet helemaal goed verwerkt is) en een start maken met bevalplan rekening houdend met die kwetsbaarheid. Ben benieuwd wat er evt daarna nog komt qua traject.
Fijn dat er bij jou ook wat loopt nu :* , ik hoop dat jij ook een andere ervaring mag gaan hebben straks. Ik ben uiteindelijk op een hele andere kamer bevallen dan bij Bas, dat vond ik ook achteraf wel prettig :@ .
  zondag 7 november 2021 @ 08:13:07 #120
208890 June.
Seriously?
pi_202065730
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 09:09 schreef elamanilo het volgende:
Wat fijn June! En eind mei kindjes zijn tof, ik heb er drie van :D

Oh, wat leuk! Het lijkt me ook echt een fijne tijd, zo einde voorjaar, begin zomer O+

@ geslachtsbepaling. Wanneer heb je je echo gehad ela? Als het erg vroeg geweest is (voor 16 weken) dan is er nog wel wat foutmarge, maar als het bij de 20 weken echo is vastgesteld dan kan de echoscopist meestal wel aangeven hoe zeker hij/zij over het geslacht is.

En fijn dat je nu zo goed in je vel zit d_e O+
pi_202065735
@TheGirlNextDoor: Wauw, jullie hebben hard doorgewerkt :D Superfijn dat wat af moet zijn af is en dat je de rest los kan laten. Ik hoop met je mee dat ze zich gauw meldt!

@June.: hoera, gefeliciteerd! *O*

@douche-eendje: mooi om te lezen O+ Wat heerlijk dat jullie het nu op deze manier mogen ervaren en dat het zo goed gaat!

Geslachtsecho's, hier is het tot nu toe 2x goed gegaan. Een ander geslacht zou hier niet zoveel betekenen qua uitzet/kleding ed, ook niet qua ontwerp geboortekaartje. Alleen de naam zou dan wel een uitdaging worden, voor jongensnamen hebben we niet echt een reserve-optie.

Ik ben gister naar een nieuwe natuurspeeltuin gegaan met kleuter en peuter, was superfijn! Maar werd wakker met het gevoel dat mijn schaambot in tweeën ligt :X , toch teveel gedaan vermoed ik. In mijn kraampakket zat een olietje voor oa in bad en die ruikt zoooooo lekker, goeie dag om uit te proberen O+

Wat ik me nog afvroeg qua voorweeën: voelt dat wezenlijk anders dan een harde buik of vergelijkbaar? Pijnlijk? Waar herkennen jullie ze aan?
pi_202065804
Hier ook flink voorweeen. Vrijdag vanaf 17.00 tot zaterdag 7.00 om de 10 minuten. Niet geslapen en ineens was het weer rustig. Vannacht minder regelmatig maar toch weer voorweeen.

Voor mij zit het verschil tussen een harde buik en een voorwee o.a in de mate waarin m’n buik letterlijk van vorm verandert. Bij een harde buik blijft die nog wel rond. Bij een wee trekt m’n buik helemaal strak om de baby heen. Een voorwee doet pijn, ik kan op dat moment niet doorpraten.

Wij hebben dit keer zoveel echo’s gehad. 2 verschillende gynaecologen en de verloskundige hebben vastgesteld dat het een meisje is. Mijn gevoel zei al voor de echo’s dat het een meisje zou zijn. Als het toch een jongetje blijkt te zijn wordt vooral de naam een uitdaging :D
  zondag 7 november 2021 @ 10:26:14 #123
426379 elamanilo
elämänilo
pi_202066574
D-E, ohhh je roze wolk! En hoeveel zo’n volgende bevalling kan helen. Wat ik zelf vooral heel helend heb ervaren, bij m’n eigen tweede bevalling, maar vooral ook bij de bevallingen die ik na m’n eerste bijwoonde, was dat het telkens zo herkenbaar is. Hoe verschillend de bevallingen ook zijn, elke keer zie ik dezelfde fases voorbij komen. Zie ik vrouwen door dezelfde fases en emoties gaan. En de realisatie dat het dus niet raar, gek of abnormaal was wat ik ervaarde, dat hielp het meest om ook op die eerste ervaring geruster en fijner terug te kijken. En inmiddels ben ik zo bedreven in het baren, dat ik mezelf/mijn lichaam echt blindelings daarin vertrouw. En dat schept weer een andere dimensie waarin ik terecht kom tijdens de bevalling. Die ik ook kan doorgeven aan vrouwen bij wie ik aanwezig ben tijdens de baring. Het is echt heel tof om dat vertrouwen te kunnen geven, om iemand zo onvoorwaardelijk te kunnen steunen. (Dus ook mezelf tijdens het baren!)

June, ik heb een speciale geslachtsbepaling laten doen bij een gerenomeerd echobureau met hele goede apparatuur. Ze hebben met 15 weken gekeken bij ons en ze had er zelf geen enkele twijfel over. De vrouw die de echo deed was ook verloskundige zelf. Als ze had getwijfeld, had ik een of twee weken later kosteloos terug mogen komen, maar dat was dus niet nodig.

Ik heb nu dus wel voor het eerst roze kleertjes gekocht. En roze dekentjes. En een roze jasje. Ik heb ook nog veel neutrale wolzijde kleertjes van de vorige kinderen, maar was dus zelfs van plan om daar wat van te verven in een soort licht rozerood achtige kleur… 🙈😅♥

Een jongensnaam weet ik nog wel. Behalve dat ik bij een meisje dus mijn mama zo mooi kan vernoemen. Ik kan eens googelen of haar namen ook jongensvarianten hebben.
Maar het geboortekaartje teken ik zelf met de hand (de teksten worden ook de afbeelding, met mooie sierletters). Dus daar was ik dit keer niet per se van plan om twee varianten van te tekenen. Evenals de letters van de namen. De naam van deze baby had ik al getekend bij baby twee, m’n middelste zoon, als een van de meisjesvarianten. Ik had toen geloof ik 5 namen getekend in totaal. Bij de peuters heb ik in de eerste maand het kaartje getekend. Maar dat is minder relaxed in alle hectiek, dus ik nam me voor om het dit keer weer voor de geboorte te doen omdat ik het dan echt met kroontjespen kan doen. Bij de peuters heb ik het alleen digitaal getekend.

Nou ja, ik zie het wel!

Ik ben inmiddels wel op het punt dat omdraaien ‘s nachts in bed niet meer heel eenvoudig is. Meestal draai ik me om als ik heb geplast, dan ga ik op m’n andere zij terug liggen. Zo deed ik het bij de tweeling ook op het laatst.

Voor de dames met voorweeen :*
Onthoud dat ze wel echt echt echt van alles doen en dat voorweeen de uiteindelijke voor-het-echie bevalling echt korter maken daardoor! Misschien helpt dat om er beter doorheen te komen.

Ik heb zelf volgens mij nooit echt voorweeen ervaren, maar bij m’n eerste baby heb ik 3 nachten voor de bevalling een pijnlijke buik gehad, een paar uur lang. Die pijn bleek uiteindelijk hetzelfde aan m’n buik te voelen als de pijn van een wee. Ik zou dus denken dat je bij een voorwee echt al wel (een vleug van) het gevoel van een ‘echte’ wee voelt (voorweeen zijn ook echte weeen uiteraard, maar dan vooraf).
Een harde buik heb ik bij de tweeling wel gehad, daarbij voelde ik geen wee achtig gevoel, maar puur een samengetrokken buik.
En verder is het natuurlijk bij elke vrouw anders, hoe het aan je lichaam voelt en hoe herkenbaar die gevoelens ervan zijn.
pi_202068879
@elamanilo wist je dat je kleding kunt verven met avocadoschillen (of pitten, dat weet ik niet meer precies) en dat je dan ook een soort oudroze krijgt? Vind ik net wat voor jou, moet je maar eens googelen :s)
pi_202069227
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 november 2021 23:27 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Fijn dat er bij jou ook wat loopt nu :* , ik hoop dat jij ook een andere ervaring mag gaan hebben straks. Ik ben uiteindelijk op een hele andere kamer bevallen dan bij Bas, dat vond ik ook achteraf wel prettig :@ .
Ik sowieso in een ander,veel kleinschaliger, ziekenhuis.(tenzij daar geen plek is :X ). Dus dat scheelt denk al een hoop.
pi_202069294
Ik vond harde buiken en voorweeën wel anders voelen, harde buiken voelt echt gewoon letterlijk zoals de naam. Een strak gespannen voetbal die onprettig is en weer over gaag. Voorweeën vond ik veel meer een soort golvend ofzo.. met een op- en afbouw.
pi_202069417
quote:

[..]

Wat fijn dat je er zo goed op terugkijkt!
En jouw melkproductie. Wauw haha, dat is nog meer dan ik heb. En ik dacht dat het bij mij buitensporig was met 1 liter per dag kolven.
pi_202070018
quote:

[..]

Fijn dat het zo goed met jullie gaat! O+
En wat mooi dat je nog een kindje kunt voeden met jouw melk.

Dat rammelen zal wel blijven haha, heb altijd gezegd dat dit ons laatste kindje is.
Maar man wat rammelt het ontzettend, hij is zo leuk!
En zijn broers zijn helemaal weg van hem wat mij nog meer doet rammelen.
pi_202071692
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 08:14 schreef onomatopee het volgende:
@:TheGirlNextDoor: Wauw, jullie hebben hard doorgewerkt :D Superfijn dat wat af moet zijn af is en dat je de rest los kan laten. Ik hoop met je mee dat ze zich gauw meldt!

@:June.: hoera, gefeliciteerd! *O*

@:douche-eendje: mooi om te lezen O+ Wat heerlijk dat jullie het nu op deze manier mogen ervaren en dat het zo goed gaat!

Geslachtsecho's, hier is het tot nu toe 2x goed gegaan. Een ander geslacht zou hier niet zoveel betekenen qua uitzet/kleding ed, ook niet qua ontwerp geboortekaartje. Alleen de naam zou dan wel een uitdaging worden, voor jongensnamen hebben we niet echt een reserve-optie.

Ik ben gister naar een nieuwe natuurspeeltuin gegaan met kleuter en peuter, was superfijn! Maar werd wakker met het gevoel dat mijn schaambot in tweeën ligt :X , toch teveel gedaan vermoed ik. In mijn kraampakket zat een olietje voor oa in bad en die ruikt zoooooo lekker, goeie dag om uit te proberen O+

Wat ik me nog afvroeg qua voorweeën: voelt dat wezenlijk anders dan een harde buik of vergelijkbaar? Pijnlijk? Waar herkennen jullie ze aan?
Wat idd al gezegd werd hebben de voorweeën een op en afbouw en voor mij lijken ze erg op menstruatiekrampen in lage buik en rug, terwijl hij harde buiken plotseling m'n hele buik aanspant
pi_202075778
Wat fijn June!
Vanaf februari is het tot nu toe een AZWBNZMG feestje :)

Ik was na de echo bij 15 weken ook zenuwachtig dat het toch een jongen zou blijken. Maar bij de 20 weken echo was het toch vrij duidelijk. Nu moet het wel een zij zijn, de jongenskleding staat al op vinted :D
Een jongensnaam hadden we al, meisjesnaam staat nog altijd niet vast. Ik ben helaas een vreselijke zeikerd qua namen. Ik vind altijd wel iets wat mis is. De laatste tijd neigde ik toch weer naar een naam die ik eerst afgeschreven had. Tot ik zag dat er al 3 vrouwen te vinden zijn met dezelfde voornaam + achternaam. De domeinnaam is zelfs al bezet }:|
pi_202076017
Ik weet niet wat je achternaam is maar ik vind 3 juist best weinig :D
pi_202076724
Het is geen zeldzame achternaam maar met een voornaam die al vele jaren minder dan 25 keer gegeven wordt, had ik die niet onmiddellijk verwacht. Met meer populaire voornamen vind ik er vaak geen.
pi_202079524
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 14:29 schreef Flav het volgende:

[..]
Fijn dat het zo goed met jullie gaat! O+
En wat mooi dat je nog een kindje kunt voeden met jouw melk.

Dat rammelen zal wel blijven haha, heb altijd gezegd dat dit ons laatste kindje is.
Maar man wat rammelt het ontzettend, hij is zo leuk!
En zijn broers zijn helemaal weg van hem wat mij nog meer doet rammelen.

Lol leuk dat jullie zo rammelen. Gaan jullie er ook gehoor aan geven?
  maandag 8 november 2021 @ 09:08:58 #134
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202082167
Meld met baby uit buik O+
Het was een hele heftige bevalling die even zijn verwerkingstijd nodig gaat hebben. Het zou me niets verbazen dat ik daar nog een knauw van ga krijgen. Maar onze dochter maakt het goed, gisteren geboren om 20:28. Ik ga haar hier Bambi noemen, maar ze heeft als eerste naam dezelfde naam als die actrice die een relatie met Ashton Kutcher heeft.
|| justdiggit.org ||
pi_202082257
Gefeliciteerd! Wat vervelend dat de bevalling zo heftig was, wil je er meer over vertellen of niet?

leuke naam O+
Zijn die twee nog steeds samen ja?
pi_202082451
quote:
17s.gif Op maandag 8 november 2021 09:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Het was een hele heftige bevalling die even zijn verwerkingstijd nodig gaat hebben. Het zou me niets verbazen dat ik daar nog een knauw van ga krijgen. Maar onze dochter maakt het goed, gisteren geboren om 20:28. Ik ga haar hier Bambi noemen, maar ze heeft als eerste naam dezelfde naam als die actrice die een relatie met Ashton Kutcher heeft.
Gefeliciteerd met jullie kleine meid! O+ Fijn dat ze het goedmaakt. Heel veel fijne knuffels samen toegewenst!
Neem je tijd om de bevalling te verwerken. Praat erover met de mensen om je heen :*
pi_202082489
quote:
Gefeliciteerd met jullie dochter O+

SPOILER
pi_202082498
In de weinige uren slaap van afgelopen nacht droomde ik dat de november-baby’s allemaal geboren werden vannacht… nu gebeurt er bij mij nog niks. Hoe is het bij onamatopee en bananapancake? :D
pi_202083235
quote:
Gefeliciteerd met je dochter! Wat een leuke naam. O+ De FOK!-naam voel ik me best wel aangesproken door, hahaha. Maar die is zeker ook leuk. ;)
Wat vervelend dat de bevalling zo heftig was, sterkte daarmee. :*
pi_202083485
Gefeliciteerd TGND :* O+ En Bambi O+

SPOILER
pi_202083572
Gefeliciteerd met je dochter O+
Hopelijk kan je alles snel een plekje geven.
pi_202084050
Van harte gefeliciteerd TheGirlNextDoor!
Neem je rust en tijd om alles te verwerken. Je kunt het er met de kraamzorg en de verloskundige over hebben (als je dat fijn vindt) en met je lief natuurlijk. En er zijn ook mensen die speciaal naar je bevallingsverhaal komen luisteren zonder oordeel, wat veel kan helpen om alles voor jezelf te ordenen. Wat daar ook bij helpt is om het op te schrijven. En vraag eventueel het verslag op bij je vk/het ziekenhuis. Dan kun je het later ook nog weer op een rijtje nalezen/nalopen.

Deze eerste dagen/weken ben je enorm ‘open’, letterlijk en figuurlijk. Het helpt om het echt zo rustig mogelijk te houden om je heen, want echt alles komt dubbel zo hard bij je binnen en als er al van alles door je hoofd gaat, kan dat echt wel invloed hebben. Dus spreek met je lief en de kraamzorg af dat ze jouw space bewaken en jou. Uit ervaring weet ik dat dat niet eenvoudig is om zelf te doen als je zo ontvankelijk bent. Je laat dan veel te snel en makkelijk van alles toe om je heen, wat even later veel impact heeft.

Laat je in de watten leggen, bijv met een kraammassage door een postpartum doula (die zijn heel lief en kunnen ook goed luisteren naar je verhaal!). 😘

En ook mijn PM staat voor je open als je het fijn vindt om van je af te schrijven.
pi_202084057
quote:
Daar is jullie meisje O+ Van harte gefeliciteerd, en alles wat hierboven al gezegd wordt: zorg goed voor jezelf en laat goed voor je zorgen *;
pi_202084125
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:30 schreef Takkie88 het volgende:
In de weinige uren slaap van afgelopen nacht droomde ik dat de november-baby’s allemaal geboren werden vannacht… nu gebeurt er bij mij nog niks. Hoe is het bij onamatopee en bananapancake? :D
Bij in elk geval 1 baby zat je goed :D Hou je het een beetje uit met de weinige slaap?

Hier alles rustig. Net naar de praxis geweest om de douchekraan te vervangen: de temperatuurschakelaar zit al tijden helemaal vast en ik bedacht me vannacht ineens dat bij evt thuis weeën opvangen (of bevallen als het zh vol is en/of het weer zo snel gaat) het wel zo fijn is om de temperatuur te kunnen veranderen..

@elamanilo: mooie tips, ik had geen idee dat er ook mensen zijn specifiek voor naar je bevallingsverhaal luisteren, moet ik dan aan een soort post-partum doula denken oid?
pi_202084535
Het heet birth story listening, en in NL zijn er ook vrouwen die daar bedreven in zijn. Ik zie dat het (nog) niet heel eenvoudig te vinden is via Google. Ik gok dat het inderdaad in combinatie met doulaschap het meest voor komt.

Je kunt in ieder geval wel iemand vinden als je een beetje rondvraagt op Facebook bijv in (post parfum) doula groepen oid.
pi_202085014
Gefeliciteerd O+
  maandag 8 november 2021 @ 15:19:56 #147
208890 June.
Seriously?
pi_202086958
quote:
Gefeliciteerd en inderdaad een mooie naam. Staat ook op mijn lijstje O+
  maandag 8 november 2021 @ 15:35:46 #148
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202087196
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 11:54 schreef elamanilo het volgende:
Het heet birth story listening, en in NL zijn er ook vrouwen die daar bedreven in zijn. Ik zie dat het (nog) niet heel eenvoudig te vinden is via Google. Ik gok dat het inderdaad in combinatie met doulaschap het meest voor komt.

Je kunt in ieder geval wel iemand vinden als je een beetje rondvraagt op Facebook bijv in (post parfum) doula groepen oid.
In Amsterdam was een groep van de positive birth movement en die organiseerde een keer bevallingsverhalencirkel. Gewoon een groep vrouwen en allemaal je verhaal vertellen. Simpel en doeltreffend.
  maandag 8 november 2021 @ 15:36:08 #149
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202087200
En gefeliciteerd met je dochter TGND!
pi_202089544
Sinds twee dagen flink veel pijn in mn flanken/onderrug (niveautje niet kunnen zitten/moeizaam lopen). Zou ik daarvoor morgen de gyn of de huisarts bellen :? Lastig te bepalen of het mn bekken of mn nieren zijn of nog iets anders }:|
pi_202090706
quote:
Gefeliciteerd met jullie dochter! Mooie naam heeft ze gekregen O+

Wat Ela al benoemde, vraag je bevallingsverslag op.
Dat heeft mij heel goed geholpen na de laatste bevalling die uiteindelijk een spoed keizersnede werd.
Heb ze van alle 3 de bevallingen opgevraagd, ik vond het persoonlijk erg fijn om terug te lezen wat zich allemaal af heeft gespeeld tijdens de bevalling.

@_Lily_ als het aan manlief ligt gaan we voor een elftal oO< hij heeft zelf 3 broers en zou graag ook een groot gezin willen.
We gaan het pas als optie bespreken als al die hormonen uit m'n lijf zijn, want m'n lijf schreeuwt momenteel om nog een baby :')
Maar het moet wel leuk blijven natuurlijk.
  dinsdag 9 november 2021 @ 05:18:51 #152
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202094264
Dankjullie voor de lieve berichten en goede adviezen O+

Ik ga er zeker werk van maken om uiteindelijk toch zo goed mogelijk terug te kijken op de bevalling. Ik heb bij de verloskundige en kraamverzorgsters al aangegeven dat ik verwacht er nog moeite mee te krijgen. Toen ik dat vertelde en er een beetje werd doorgevraagd werd ik al emotioneel, haha. Ze gaan me goed begeleiden hierbij, daar heb ik vertrouwen in.

Ik ben ook begonnen met het opschrijven van hoe het allemaal is gegaan, later zal ik dat ook delen in het bevallingsverhalentopic :Y

Voor nu ben ik echt aan het genieten van onze mooie dochter O+

Aan alle zwangeren, heel veel succes nog met jullie zwangerschap! Jullie kunnen het! Ik schuivel zo langzaam door naar het babytopic, maar blijf hier wel meelezen O+
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 9 november 2021 @ 06:55:21 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202094379
quote:
Gefeliciteerd TGND! Super jammer dat het zo'n heftige bevalling is geweest. Maar ik ben wel heel blij voor jullie dat het goed gaat met Bambi. En mooie naam O+ . Heel veel geluk samen.
Resistance is futile.
pi_202094454
Gefeliciteerd, TGND! Fijn om te lezen dat het goed gaat met je dochter. Hopelijk kun jij ook alles goed verwerken/een plekje geven. Sterkte en fijn dat je geniet van je dochter. :) 😘
pi_202095744
Kak, mn bekken lijkt de moed te hebben opgegeven -O- net bij de huisarts geweest en die heeft me met spoed naar de fysio verwezen.

Zitten om te werken lukt ineens bijna niet meer, net als veel lopen, traplopen ect. Wat ongelooflijk kak, ik moet nog best lang tot de bevalling :'(

Heeft iemand goeie vibes of goede ervaringen met de fysio waarbij het uiteindelijk weer grotendeels pijnvrij werd? Ik was niet van plan die laatste maanden liggend of krom van de pijn door te brengen :{
pi_202095777
Kak zeg! Ik had er de vorige keer best wel last van en had wel baat bij fysio oefeningen en zitten op een yogabal, maar pittig was het wel. Als ik braaf was, niet te veel deed en mijn oefeningen uitvoerde, dan was het meer een zeurend gevoel dan echte pijn.....
Kun je helemaal niet meer zitten of geen 8 uur meer?
pi_202095806
Mijn nesteldrang is volgens mij nu al begonnen :') Ik ben al 1,5 uur bezig met het bedenken van een oplossing voor onze schoenen die eerst in de peuterkamer-in-wording stonden want de enige plek in de gang is voor de deur van de meterkast, die regelmatig open moet. Op zolder zie ik ook niet zitten.
En vorige week was ik uren bezig met de perfecte commode uitzoeken voor een schappelijke prijs, want grote broer heeft nog wel even een commode nodig maar baby neemt de zijne over.

Oja, en het is gewoon onder werktijd :') :@
pi_202095874
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Kak, mn bekken lijkt de moed te hebben opgegeven -O- net bij de huisarts geweest en die heeft me met spoed naar de fysio verwezen.

Zitten om te werken lukt ineens bijna niet meer, net als veel lopen, traplopen ect. Wat ongelooflijk kak, ik moet nog best lang tot de bevalling :'(

Heeft iemand goeie vibes of goede ervaringen met de fysio waarbij het uiteindelijk weer grotendeels pijnvrij werd? Ik was niet van plan die laatste maanden liggend of krom van de pijn door te brengen :{
Ik ben minder gaan werken, langer zitten (langer dan half uur) was funest. Net als fietsen, auw. Fysio oefeningen gaven verlichting, net als *O* zwemmen *O*

Heb nu nergens meer last van.
pi_202095914
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:09 schreef B.ertha het volgende:
Kak zeg! Ik had er de vorige keer best wel last van en had wel baat bij fysio oefeningen en zitten op een yogabal, maar pittig was het wel. Als ik braaf was, niet te veel deed en mijn oefeningen uitvoerde, dan was het meer een zeurend gevoel dan echte pijn.....
Kun je helemaal niet meer zitten of geen 8 uur meer?
Ik heb het zitten aan mijn bureau net na een half uurtje opgegeven -O- eigenlijk lukt alleen op mijn zij liggen enigszins pijnvrij momenteel.

Maar ben dus ook nog niet begonnen met fysio, dus hopelijk wordt het wel iets beter.
pi_202095940
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik ben minder gaan werken, langer zitten (langer dan half uur) was funest. Net als fietsen, auw. Fysio oefeningen gaven verlichting, net als *O* zwemmen *O*

Heb nu nergens meer last van.
Oh in ieder geval weer snel over na je bevalling, dat is al iets. Wie weet dan als ik minder ga werken, dat ik daadwerkelijk tijd krijg om te zwemmen :') (zwangerschapszwemmen is hier op tijden dat ik alleen thuis ben met de kleuter)
pi_202096346
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Oh in ieder geval weer snel over na je bevalling, dat is al iets. Wie weet dan als ik minder ga werken, dat ik daadwerkelijk tijd krijg om te zwemmen :') (zwangerschapszwemmen is hier op tijden dat ik alleen thuis ben met de kleuter)
Banen zwemmen was ook al fijn ^O^
pi_202096840
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:20 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik heb het zitten aan mijn bureau net na een half uurtje opgegeven -O- eigenlijk lukt alleen op mijn zij liggen enigszins pijnvrij momenteel.

Maar ben dus ook nog niet begonnen met fysio, dus hopelijk wordt het wel iets beter.
En staan?
Ik weet niet hoe lang je moet wachten op de fysio, maar anders zou ik echt even naar de decathlon o.i.d. gaan voor zo'n bal want daar kon ik langer op zitten. Dan kun je ook de eerste oefeningen alvast doen. Download maar vast de app Rast Moves want die gaan ze sowieso aanraden. Daarin staat ook wat over rondjes draaien met de heupen enzo terwijl je op de bal zit.
pi_202096853
Over zwemmen gesproken: Dat wil ik ook gaan doen. Wat is het verschil tussen gewoon banenzwemmen en zwangerschapszwemmen?
pi_202097230
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef B.ertha het volgende:

[..]
En staan?
Ik weet niet hoe lang je moet wachten op de fysio, maar anders zou ik echt even naar de decathlon o.i.d. gaan voor zo'n bal want daar kon ik langer op zitten. Dan kun je ook de eerste oefeningen alvast doen. Download maar vast de app Rast Moves want die gaan ze sowieso aanraden. Daarin staat ook wat over rondjes draaien met de heupen enzo terwijl je op de bal zit.
Bal ligt nog (ergens :X ) op zolder van de vorige bevalling, ik zal vanavond vriend eens vragen of dat hij even kan kijken of hij die kan vinden. Ik ga die app vast even bekijken, thnx ^O^
pi_202097462
De vorige zwangerschap heb ik ook veel last gehad van m’n bekken. Ik ben toen bij een fysiotherapeut geweest die gespecialiseerd was in de Röst methode. Daar kreeg ik toen oefeningen van en daarvan verbeterde de situatie aanzienlijk! Ik had nooit verwacht dat het echt nog tijdens de zwangerschap kon verbeteren, maar wel dus. Ik heb met rust en oefeningen die zwangerschap zonder grote pijn uit kunnen lopen. Ik moest er wel rekening mee houden dat ik maar 1 ding per dag kon doen. Het was dus of boodschappen doen, of wandelen met de andere kinderen naar de speeltuin, of thuis opruimen/stofzuigen. Maar niet alles kon dus op 1 dag. Ik heb nog wel bevallingen kunnen fotograferen, de laatste deed ik toen ik een week of 33 zwanger was! Een nachtklus ook nog. :)

Het herstel na de bevalling had ik me wel op verkeken. Het duurde minstens 9 maanden voor ik weer meer dingen op 1 dag kon doen. Ik kon de baby(s) ook niet de hele dag in de draagdoek dragen maar zat tussendoor veel met baby(s) op schoot op de bank omdat m’n lichaam nog veel rust nodig had. Ook heb ik de oefeningen nog lang gebruikt voor verlichting.
pi_202097629
Oja, Röst niet Rast
pi_202102189
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef B.ertha het volgende:
Over zwemmen gesproken: Dat wil ik ook gaan doen. Wat is het verschil tussen gewoon banenzwemmen en zwangerschapszwemmen?
Ik doe aan zwangerschapszwemmen. Wij hebben een instructrice die ons allerlei oefeningen laat doen in een warm bad van zo’n 1,35m diep. Ik vind het erg fijn om te doen!
pi_202102204
Nog gefeliciteerd TGND! O+

Hoe is het nu met de pijn LDG?
pi_202102883
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 19:21 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Nog gefeliciteerd TGND! O+

Hoe is het nu met de pijn LDG?
Vrij belabberd, kan ook pas vrijdag bij de fysio terecht voor intake en dan maandag voor de echte start, dus nog even doorbijten tot die tijd. Tis vooral onhandig dat ik amper kan zitten, dus ik hang maar een beetje op de bank/op bed en schuifel verder een beetje door het huis. Probeer wel gewoon te blijven bewegen, maar merk dat veel bewegingen goed pijnlijk zijn.
pi_202109112
Oef dat klinkt echt niet fijn LDG :{ Hopelijk kan de fysio je gauw eea aanreiken om de scherpste randjes eraf te halen.

Hier alles nog rustig en dat vloog me vannacht wel een beetje aan. Het wachten vind ik niet zo erg, mede door een heel actieve baby waardoor ik me ook geen zorgen maak of ze het nog naar haar zin heeft. Maar vorige keer na 41 wk wel veel gedoe met onduidelijke communicatie over controles, wel/geen ks etc en ik zie erg op tegen weer die onrust. Dus fijn dat morgen weer een afspraak met de vk staat, dan ook de ruimte om eea te bespreken. Nu voor mezelf nadenken of ik weer wil strippen na 41 wk, wanneer evt een serotiniteitscontrole etc. Ik weet het eigenlijk niet zo goed..
pi_202109532
Thegirlnextdoor gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! De eerste november baby is er O+. Verder sluit ik me aan bij alle tips om rustig aan te doen en je tijd te nemen bij het verwerken ❤️

Haha leuke droom takkie! Die van mij zit nog lekker rustig in de buik. De voorwee activiteit die er was is weer verdwenen. Vind ik nu even niet zo erg want m'n dreumes is verkouden en heeft mij ook aangestoken. Daardoor slechte nachten ook. Hoop nog ff beiden te kunnen herstellen voor hij komt.

M'n moeder komt me vrijdag helpen met wat poetsen. Ik vind dat soort hulp accepteren zoo moeilijk! Maar het is wel ff nodig nu
pi_202110841
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:40 schreef onomatopee het volgende:
Oef dat klinkt echt niet fijn LDG :{ Hopelijk kan de fysio je gauw eea aanreiken om de scherpste randjes eraf te halen.

Hier alles nog rustig en dat vloog me vannacht wel een beetje aan. Het wachten vind ik niet zo erg, mede door een heel actieve baby waardoor ik me ook geen zorgen maak of ze het nog naar haar zin heeft. Maar vorige keer na 41 wk wel veel gedoe met onduidelijke communicatie over controles, wel/geen ks etc en ik zie erg op tegen weer die onrust. Dus fijn dat morgen weer een afspraak met de vk staat, dan ook de ruimte om eea te bespreken. Nu voor mezelf nadenken of ik weer wil strippen na 41 wk, wanneer evt een serotiniteitscontrole etc. Ik weet het eigenlijk niet zo goed..
Hoe is het vorige keer gegaan? Ben je toen meegegaan in de voorstellen? En hoe pakte dat uit?

Luister naar hoe je jezelf voelt. Je kunt elk moment een andere beslissing maken als je eerst besluit af te wachten. Geeft een keuze maken je stress? Misschien geeft het dan meer rust om eerst gewoon af te wachten, ineens voel je vanzelf of het nodig is om actie te ondernemen. :*
pi_202111866
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Vrij belabberd, kan ook pas vrijdag bij de fysio terecht voor intake en dan maandag voor de echte start, dus nog even doorbijten tot die tijd. Tis vooral onhandig dat ik amper kan zitten, dus ik hang maar een beetje op de bank/op bed en schuifel verder een beetje door het huis. Probeer wel gewoon te blijven bewegen, maar merk dat veel bewegingen goed pijnlijk zijn.
Pff klinkt heel naar zeg! Sterkte en hopelijk kunnen ze je vrijdag toch ook al een beetje helpen
pi_202112500
Wij hebben een heel goede 20 weken echo gehad, alles zag er goed uit en het is nog steeds een jongetje O+
pi_202115604
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:32 schreef B.ertha het volgende:
Wij hebben een heel goede 20 weken echo gehad, alles zag er goed uit en het is nog steeds een jongetje O+
Fijn zeg! Haha kwam die van jullie ook gezellig gelijk met geslachtsdeel in beeld liggen? 😂
pi_202115739
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 19:09 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
Fijn zeg! Haha kwam die van jullie ook gezellig gelijk met geslachtsdeel in beeld liggen? 😂
Nee, ze deed eerst alle medische dingen omdat hij daar zo goed voor lag. Maar het was wel echt een money shot, geen twijfel mogelijk :+
pi_202115861
Wat fijn, B.ertha O+
pi_202116818
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:32 schreef B.ertha het volgende:
Wat fijn dat alles goed is. En twee jongetjes lijken mij zo tof O+
pi_202117676
Vandaag weer een goede controle bij de verloskundige gehad. Prul is eindelijk ingedaald! Hebben de voorweeen in ieder geval iets gedaan. Buik is echt al dagen onrustig, veel weeen maar niet regelmatig. Elke beweging of houdingsverandering zorgt voor een harde buik. Sinds afgelopen nacht voelt m’n onderrug alsof ik heftig ongesteld moet worden.
Kortom er gebeurt van alles en tegelijkertijd nog niet genoeg :P

En nu moet ze nog minimaal een 26 uur blijven zitten. Want wonend in Brabant vind ik het een beetje zielig als je op de 11de van de 11de jarig bent :D
pi_202119359
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 19:28 schreef eponine het volgende:
Wat fijn, B.ertha O+
Hoe is het met jou?
pi_202120564
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:52 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Hoe is het met jou?
Lief dat je ernaar vraagt. Gaat wel goed, eigenlijk!
Heb wat meer rust in m’n hoofd nu de verbouwing thuis is afgelopen en er dus niet constant anderen in mijn huis bezig zijn. Wel nog een eigen to do lijst van zes kilometer lang ongeveer, maar het feit dat m’n verlof over 2 weken begint is daarin wel geruststellend.
Lichamelijk wordt het wel wat zwaarder allemaal nu, maar zolang ik niet teveel op een dag wil doen (en vooral de 18 kg zware driejarige niet teveel til) gaat dat ook wel goed.

Hoe voel jij je?
pi_202154036
@onomatopee; hoe was de controle bij de verloskundige? Heb je je zorgen en vragen kunnen uitspreken? Herkenbaar dat de onzekerheid over het verloop en wat wil je wel/niet je bezig houden.

@littledrummergirl; hoe was het gister bij de bekkenfysio? Hopelijk toch al wat adviezen en oefeningen meegekregen.

Vandaag de uitgerekende dag… maar volgens mij kunnen we nog rustig naar de Sinterklaas intocht gaan kijken met peuter.
SPOILER
pi_202154099
Gisteren bij de fysio geweest die me het heuglijke nieuws gaf dat er niet gruwelijk veel tegen de pijn te doen is, maar dat het met oefeningen misschien wel haalbaar is om vijf minuten pijnvrij te kunnen stilstaan of zitten ipv de twee minuten die nu lukken. Dat is in ieder geval iets.

SPOILER
pi_202154264
Littledrummergirl, heb je echt die klassieke bekkeninstabiliteit, die ze tegenwoordig anders noemen? En is je fysio dan gespecialiseerd in Röst en zwangerschap?

Ik kreeg namelijk massage, oefeningen en symmetrische houdingen die wel echt hielpen om pijn te reduceren! Dus eventueel wellicht de moeite waard om nog verder te kijken als je denkt dat het nog niet voldoende doet voor je lichaam. Fysiotherapeuten die niet met Röst werken hebben vaak niet de oefeningen die echt helpen om die pijn te verminderen vertelde mijn fysio en vroedvrouw.
pi_202154336
Epo, ik typte een heel verhaal aan je, maar fok gooide het weg per ongeluk…

In het kort: ellenlange to-so list is zo herkenbaar! Superfijn dat jij je huis weer terug hebt. Hier veel nesteldrang, maar lastig botvieren met fulltime vier kinderen om me heen. M’n huis zo opgeruimder en schoner moeten zijn voor me gevoel…
pi_202154349
Talkie! Wat een mooie mijlpaal, de uitgerekende datum. Wat betreft je zorgen: gooi ze ook in de groep bij je lief en je verloskundige, alleen al het van je afpraten helpt om ruimte te maken. :*
pi_202155173
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 09:00 schreef elamanilo het volgende:
Littledrummergirl, heb je echt die klassieke bekkeninstabiliteit, die ze tegenwoordig anders noemen? En is je fysio dan gespecialiseerd in Röst en zwangerschap?

Ik kreeg namelijk massage, oefeningen en symmetrische houdingen die wel echt hielpen om pijn te reduceren! Dus eventueel wellicht de moeite waard om nog verder te kijken als je denkt dat het nog niet voldoende doet voor je lichaam. Fysiotherapeuten die niet met Röst werken hebben vaak niet de oefeningen die echt helpen om die pijn te verminderen vertelde mijn fysio en vroedvrouw.
Ik heb geen idee of hij een bepaalde specialisatie heeft, ben er ook alleen nog maar voor de intake geweest dus wellicht ook nog niet heel veelzeggend wat betreft de rest van het traject. Ik zal er de volgende keer eens naar vragen :)

Mijn klachten komen volledig uit mn bekken en worden veroorzaakt door mn zwangerschap. Gelukkig geen krachtverlies in mn benen. Maar verder tik ik alle boxjes :')
pi_202156715
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 09:05 schreef elamanilo het volgende:
Epo, ik typte een heel verhaal aan je, maar fok gooide het weg per ongeluk…

In het kort: ellenlange to-so list is zo herkenbaar! Superfijn dat jij je huis weer terug hebt. Hier veel nesteldrang, maar lastig botvieren met fulltime vier kinderen om me heen. M’n huis zo opgeruimder en schoner moeten zijn voor me gevoel…
Ik heb hetzelfde gevoel idd en dan heb ik er maar eentje om me heen… die weliswaar 2 keer per week naar het kdv gaat en 1 dag per week naar opa en oma, maar ja, op die dagen werk ik (nog). Dus ik probeer nu tijdens zijn middagslaapjes de grootste dingen te doen waar ik zijn aanwezigheid niet bij kan gebruiken en de rest moet dan in m’n verlof. Komt vast wel goed, maar voor de rust in m’n hoofd werkt dat niet optimaal momenteel :')

Gisteren hebben wij er een (achter)nichtje bij gekregen! Mijn nichtje is bevallen van haar dochtertje. Ze was uitgerekend op mijn peuters verjaardag vorige week, maar had ietsje langer de tijd nodig. Zo leuk dat haar dochter en mijn dochter straks maar twee maanden in leeftijd schelen (en wellicht minder). M’n nichtje en ik schelen drie jaar, maar hebben altijd een goede band gehad. Hoop dat onze meisjes dat ook krijgen O+

LDG, hopelijk snel verbetering wat betreft je bekken. Lijkt me heel vervelend en vermoeiend om steeds pijn te hebben.

Takkie, UD *O*! Logisch dat je met Bo bezig bent, wat Ela al zegt: praat erover (wanneer je daar behoefte aan hebt)! :*
  zondag 14 november 2021 @ 11:31:59 #189
208890 June.
Seriously?
pi_202170811
Iets heel anders voor de uitgerekenden in 2022, veranderen jullie nog van zorgverzekering? Ik hoef geen heel uitgebreid pakket (want medisch, dus alles wordt dan vergoed qua bevalling in het ziekenhuis), maar zat toch even te kijken met fysio etc. Ik zag dat CZ de enige was die ook relatief goedkoop lactatiekundigezorg biedt voor max 200 euro (en dan betaal je 8 euro per maand), dan zitten er ook 9 fysiobehandelingen bij.
pi_202171476
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:31 schreef June. het volgende:
Iets heel anders voor de uitgerekenden in 2022, veranderen jullie nog van zorgverzekering? Ik hoef geen heel uitgebreid pakket (want medisch, dus alles wordt dan vergoed qua bevalling in het ziekenhuis), maar zat toch even te kijken met fysio etc. Ik zag dat CZ de enige was die ook relatief goedkoop lactatiekundigezorg biedt voor max 200 euro (en dan betaal je 8 euro per maand), dan zitten er ook 9 fysiobehandelingen bij.
Cz met de aanvullend basis is wat ik altijd al heb, dus nee ik pas het niet aan :) . Daar zit idd alles in wat ik nodig heb (ook bevallen in het ziekenhuis).
Dit jaar heb ik m er ook al uit, alleen al met de online zwangerschapscursus :)
pi_202177798
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:31 schreef June. het volgende:
Ik zat inderdaad ook te vergelijken vandaag.

Vorige zwangerschap koos ik voor Menzis, betaalde geloof ik rond de 155 euro en kreeg alles vergoed.

Ik betaal liever ook geen eigen bijdrage voor kraamhulp, wil minstens 9 fysio behandelingen en lactatiekundige. Zo'n cursus vergoeding is ook wel mooi meegenomen.

Ik ben alleen alweer vergeten op welke zorgverzekering ik uit kwam :')
  FOK!fossiel zondag 14 november 2021 @ 20:10:41 #192
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202178353
Ruim 2 jaar geleden gegoogled welke zorgverzekering handig was bij kinderwens (nadat ik verhalen had gehoord over de goedkopere verzekeringen die soms op een jonger publiek zijn gericht en matige vergoedingen hadden). Kwam toen bij VGZ (+ een aanvullend pakket) uit en blijven hangen.

Eerste keer erg tevreden over, deze keer minder. Ik sporte bij Mom in Balance, die gaven aan dat het vaak door je zorgverzekering (een deel) wordt vergoed. Nou niet bij VGZ omdat in de hele kleine lettertjes stond dat ze niet bij organisatie X of Y waren aangesloten.
Chick on a mission
pi_202180582
Ik geloof dat ik de vorige keer bij vgz of cz ben beland.

Nu zit ik nog bij dsw, maar misschien switch ik nog om kraamzorg vergoed te krijgen.. scheelt toch best wat geld.
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 13:31:17 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202186966
Misschien interessant voor de zwangeren: ik doe een aantal dingen weg, sommige dingen tegen een mooie prijs maar het meeste tegen verzendkosten/gratis af te halen:

MaJo in OUD / Vraag en aanbod deel 204

26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202187313
Toch maar weer proberen aan te haken, ben een tijdje niet op FOK geweest door drukte met klussen en werk en alle voorbereidingen enzo. Inmiddels 36+5, en een paar dagen met verlof. Nog steeds een behoorlijke to-do lijst (laatste babywasjes draaien, ledikantje en wiegje opmaken, gordijnen babykamer en woonkamer inkorten en ophangen en het laatste stukje van onze eigen slaapkamer moet nog af, plan is voor het weekend daar weer te kunnen slapen. En dan moet de vluchttas nog klaargezet voor als het toch niet thuis kan en we hebben nog geen idee van geboortekaartje dus ja) maar na een redelijk drukke zondag vandaag toch maar even wat rustiger aan doen.

Gelukkig heb ik nog steeds amper last van kwaaltjes dus dat scheelt wel. Ik hou vooral vocht vast in voeten en handen en heb wat borrelend maagzuur en soms harde buiken als ik te veel doe, al is dat gelukkig al een pak minder nu ik niet meer hoef te werken.

Vanaf nu zal ik proberen dus weer wat actiever mee te posten, al zag ik dat er maar weinig nieuwe aanwas is :o wel een aantal dames die op knappen staan, spannend!
  FOK!fossiel maandag 15 november 2021 @ 14:00:10 #196
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202187361
Voor de zwangeren: Ik heb in Vraag en Aanbod wat feestjurkjes + toffe sweater gezet!

(Ik weet niet hoe ik a la Majo het zo mooi naar de desbetreffende post kan linken ;()
Chick on a mission
pi_202188661
Ik heb net een groei-echo gehad, kind wordt mogelijk een flinke mini-reus, zit nu op p95. Over vier weken gaan we weer echo'en om te zien hoe dat ontwikkelt.

Daarnaast ligt meneer ook nog eens in stuit (al heeft ie nog wel eventjes om zelf te gaan draaien).

Dus we gaan maar eens zien wat dat gaat doen de komende tijd :D. Ik ga me er nu in ieder geval nog geen zorgen over maken, maar me wel vast inlezen wat betreft de mogelijkheden en keuzes die ik heb. Ik sta bijvoorbeeld niet perse te juichen om eerder ingeleid te worden puur omdat het een grote baby is. Als er echter meer complicaties worden verwacht (door de stuit of door mijn eigen conditie oid) wil ik er wel over nadenken.
pi_202188919
Spannend LDG, maar idd proberen geen zorgen te maken. Komt echt wel goed. Mijn inmiddels peuter was P88 bij geboorte met 40+5 maar er is nooit over inleiden puur op basis van grootte of wat dan ook gesproken.

Ik had vandaag m’n laatste controle bij de verloskundige, hierna ga ik naar de gyn in het ziekenhuis. Vanochtend de groeiecho van vorige week besproken. Nog steeds een groter dan gemiddeld kind, maar netjes op de eigen lijn. Net zoals de peuter eigenlijk destijds (en nog steeds).

Verder begonnen aan de babywasjes O+, zo klein weer!
pi_202189556
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 15:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb net een groei-echo gehad, kind wordt mogelijk een flinke mini-reus, zit nu op p95. Over vier weken gaan we weer echo'en om te zien hoe dat ontwikkelt.

Daarnaast ligt meneer ook nog eens in stuit (al heeft ie nog wel eventjes om zelf te gaan draaien).

Dus we gaan maar eens zien wat dat gaat doen de komende tijd :D. Ik ga me er nu in ieder geval nog geen zorgen over maken, maar me wel vast inlezen wat betreft de mogelijkheden en keuzes die ik heb. Ik sta bijvoorbeeld niet perse te juichen om eerder ingeleid te worden puur omdat het een grote baby is. Als er echter meer complicaties worden verwacht (door de stuit of door mijn eigen conditie oid) wil ik er wel over nadenken.
Onze baby meet ook op p95 maar ze hebben het hier ook nooit gehad over eerder inleiden :)
Ja alleen met 41 weken maar dat is vanwege m'n bloeddruk.

Ik heb dezelfde instelling als jij en maar besloten me er niet druk om te maken.
pi_202189577
Meld met baby uit de buik! Uiteindelijk is het razendsnel gegaan: van twijfel of het wel door zou zetten (of is het toch een voorwee ;)) naar nog geen half uur later persweeën in de auto en de baby al voelen zakken. Ik kon nog op het nippertje het bevalbad in stappen en binnen 4 minuten was onze dochter daar O+

Ik kan het nog niet helemaal bevatten, dat ze er nu echt is. Ons gezin is compleet O+
pi_202189612
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:39 schreef onomatopee het volgende:
Meld met baby uit de buik! Uiteindelijk is het razendsnel gegaan: van twijfel of het wel door zou zetten (of is het toch een voorwee ;)) naar nog geen half uur later persweeën in de auto en de baby al voelen zakken. Ik kon nog op het nippertje het bevalbad in stappen en binnen 4 minuten was onze dochter daar O+

Ik kan het nog niet helemaal bevatten, dat ze er nu echt is. Ons gezin is compleet O+
Gefeliciteerd! Klinkt als een turbo-bevalling! Veel knuffelen met je dochter O+ Dan komt het bevatten vanzelf :*
pi_202190088
Gefeliciteerd ono, veel geluk met je gezin en een goed herstel gewenst!
pi_202191099
quote:

Gefeliciteerd O+ gelukkig nog net het bad gehaald :D
  maandag 15 november 2021 @ 19:10:24 #204
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202191477
quote:

Gefeliciteerd!! O+ Wat heerlijk lijkt me dat, zo'n snelle bevalling! Lekker veel knuffelen nu O+
|| justdiggit.org ||
pi_202191875
quote:

Wow, dat klinkt als een ontspannen, maar toch heel vlotte bevalling! O+ Van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje. Hebben je andere kinderen als kennis gemaakt? Knuffelze! O+
pi_202192583
quote:

Gefeliciteerd!!! Nu lekker genieten van je dochter O+
Wat een achtbaan van een bevalling! :o
Gelukkig heb je het bad nog gered
pi_202192926
Gefeliciteerd ono!
pi_202197553
Gefeliciteerd Ono! Daar is ze en dan nog zo snel ineens.

Vandaag weer een mooie mijlpaal gehaald. 24 weken O+
Het gaat zo snel nu voor mijn gevoel.
pi_202198108
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:40 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd Ono! Daar is ze en dan nog zo snel ineens.

Vandaag weer een mooie mijlpaal gehaald. 24 weken O+
Het gaat zo snel nu voor mijn gevoel.
Ja,als je eenmaal over de helft bent lijkt het zoveel sneller te gaan (behalve de laatste paar weken :') die duren weer eindeloos)
pi_202198330
Ook ik mag me melden met baby uit de buik O+

Het laatste uur van de bevalling was een rollercoaster. In een half uur van niet vorderende ontsluiting, bleef hangen op 5 cm en trok het echt niet meer, naar volledige ontsluiting. En toen binnen 30 min was ze er O+

SPOILER
pi_202198464
Jij ook gefeliciteerd Takkie, fijn dat ze er eindelijk is! Veel geluk met je gezin en een goed herstel gewenst. :)
  dinsdag 16 november 2021 @ 10:14:43 #212
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202198508
Jaa, gefeliciteerd Takkie *O* Lekker veel knuffelen nu O+
|| justdiggit.org ||
pi_202198535
Daar is ze Takkie! O+
Opeens toch heel vlug gegaan op het laatst. Nu vooral heel veel knuffelen! O+
  dinsdag 16 november 2021 @ 10:32:57 #214
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202198715
Gefeliciteerd Takkie *O* met je dochter O+ .
pi_202199081
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:57 schreef Takkie88 het volgende:
Ook ik mag me melden met baby uit de buik O+

Het laatste uur van de bevalling was een rollercoaster. In een half uur van niet vorderende ontsluiting, bleef hangen op 5 cm en trok het echt niet meer, naar volledige ontsluiting. En toen binnen 30 min was ze er O+

SPOILER
Oooh O+ Die naam wilde ik als het een meisje zou zijn. Gefelicteerd!
En Onomatopeee ook gefeliciteerd! Twee flitsbevallingen, het is ook wat.
pi_202199931
Ook al zo lekker snel aan het einde :D

Gefeliciteerd takkie!
pi_202200063
Ono en Takkie, gefeliciteerd! O+ O+

Ela, we staan top 5!
pi_202200157
Gefeliciteerd Takkie! Leuke naam.
pi_202200205
Omg! Dat kan echt nog niet hoor. Ik heb nog niets voor m’n baby…!

Ik wilde vandaag naar Ikea omdat ik had bedacht hoe ik een kast/commode wilde maken. Hebben ze ineens allerlei onderdelen niet op voorraad omdat ze aan het wisselen zijn van onderdelen… Nu maar heel hard duimen dat ze het dan volgende week hebben. Want eerder kan ik geen babyspullen tevoorschijn halen.

Verder had ik gisteren een soort van openbaring over mezelf en dingen waar ik mee zit. Mede door mijn lieve vroedvrouw die telkens rake vragen stelt. Ik voel me nu een soort van in rouw omdat het voelt alsof ik afscheid neem van bepaalde dingen in m’n leven. Een stuk dat al begonnen was afgelopen februari toen m’n mama overleed. En wat ook weer nu met zwangerschap een grote rol speelt.

In de auto gisteren zei mijn liefje dat het wat hem betreft echt echt echt ons laatste kindje is, het baby’tje in m’n buik. En ik begrijp hem zo goed, maar het idee maakt me zo verdrietig. Dat dit echt de laatste weken zullen zijn dat ik ever een baby in mijn buik zal dragen… …
pi_202200344
Het voelt zo groot. Een afscheid van mijn vruchtbare jaren. Dat ik hierna een andere fase in zal gaan. Terwijl dit juist iets is wat me zelfvertrouwen geeft en heeft gegeven. Ik was (ben) er zo trots op dat ik dit kan, dat mijn lichaam dit kan. En als dit voorbij is, wat blijft er dan over?

En dan te bedenken dat ik dit zo heftig ervaar dat ik tot nu toe dus niet eens echt me over heb kunnen geven aan deze zwangerschap. Ik heb er niet ‘uitgehaald’ wat ik eruit hoopte te halen, denk ik; Nog één keer vol trots een baby dragen. Bijna niemand weet dat ik zwanger ben. Zelfs mijn zwager niet en ik weet niet eens of mijn eigen broertje het wel weet, ik heb het hem in ieder geval niet gezegd, maar ik gok erop dat een van mn andere siblings of vader het wel een keer heeft genoemd tegen hem. Het lijkt alsof ik helemaal geblokkeerd ben. En alsof er niemand is waar ik op kan steunen, zo zonder mijn mama.
  Manager PR/Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 13:16:14 #221
269689 crew  Viv
pi_202200958
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:33 schreef elamanilo het volgende:
Het voelt zo groot. Een afscheid van mijn vruchtbare jaren. Dat ik hierna een andere fase in zal gaan. Terwijl dit juist iets is wat me zelfvertrouwen geeft en heeft gegeven. Ik was (ben) er zo trots op dat ik dit kan, dat mijn lichaam dit kan. En als dit voorbij is, wat blijft er dan over?
Och lieve ela, er blijft een super mama over! :*

Misschien wel eentje die dan de tijd en ruimte heeft om haar wijsheid op andere mama's (to be) over te brengen? O+ Je overwoog toch iets van een zwangerschapscursus op te zetten?
pi_202201129
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:16 schreef Viv het volgende:

[..]
Och lieve ela, er blijft een super mama over! :*

Misschien wel eentje die dan de tijd en ruimte heeft om haar wijsheid op andere mama's (to be) over te brengen? O+ Je overwoog toch iets van een zwangerschapscursus op te zetten?
pi_202201423
Ela, ik ken niemand die zo bezig is met haar zwangerschap, zo alles VOELT, volgens mij zit dat echt wel goed. Het is waarschijnlijk gewoon onzekerheid die spreekt of misschien toch iets van rouw/verlies dat dit de laatste keer is. Dat kan en mag, ongeacht hoeveel kinderen je al hebt gedragen. Laat dit moment er ook even zijn en ga dan gewoon weer doorzwangeren zoals alleen jij dat kan O+
pi_202201530
Voor alle zwangere dames die ook hun rauwe ei missen en in dit geval specifiek zin hebben in lemon merengue taart: Ik heb vandaag luie maar goddelijke taart gemaakt *O*

https://www.ah.nl/producten/product/wi236257/two-chicks-eiwit (120 gram)
poedersuiker (200 gram)
https://www.ah.nl/producten/product/wi419093/ah-vers-taartdeeg
https://www.ah.nl/producten/product/wi136424/chivers-lemon-curd

Verstandig lui:
Bak de bodem eerst even een kwartier blind volgens de temperatuur op de verpakking. Klop ondertussen de eiwitten stijf, doe dan de suiker erbij en klop nog een paar minuten. Smeer de lemon curd uit over de bodem. Verdeel het eiwitschuim erover. Bak nog een kwartier.

Extreem lui (ik was in 12 minuten klaar tijdens mijn lunchpauze maar het schuim was eigenlijk iets te bruin):
Klop de eiwitten stijf, doe de suiker erbij en klop nog een paar minuten. Smeer de lemon curd uit over de bodem, verdeel het schuim erover, bak een half uur in de oven.

Goddelijk :9~ :9~ :9~ :9~
pi_202202160
quote:

En dan te bedenken dat ik dit zo heftig ervaar dat ik tot nu toe dus niet eens echt me over heb kunnen geven aan deze zwangerschap. Ik heb er niet ‘uitgehaald’ wat ik eruit hoopte te halen, denk ik; Nog één keer vol trots een baby dragen. Bijna niemand weet dat ik zwanger ben. Zelfs mijn zwager niet en ik weet niet eens of mijn eigen broertje het wel weet, ik heb het hem in ieder geval niet gezegd, maar ik gok erop dat een van mn andere siblings of vader het wel een keer heeft genoemd tegen hem. Het lijkt alsof ik helemaal geblokkeerd ben. En alsof er niemand is waar ik op kan steunen, zo zonder mijn mama.
Een zwangerschap zonder je eigen moeder erbij ís ook echt anders. Ik heb maar 2 zwangerschappen meegemaakt, maar tussendoor is mijn moeder ook overleden. Het gemis was zo groot in die periode van mijn tweede zwangerschap. Het greep mij ook aan, en dan was mijn moeder fysiek al lang niet meer in staat om echt te helpen in ons gezin (mijn zussen en ik waren mantelzorgers voor haar de laatste 3 jaar van haar leven). Maar emotioneel ligt dat natuurlijk heel anders.

Voor mijzelf sprekend vind ik de nieuwe fase heel bevrijdend. Natuurlijk soms ook confronterend, dat ik ouder word en die bijzondere fase is afgesloten. Maar ons gezin met ouder wordende kinderen is ook gewoon heel tof. Dat ieder een zelfstandig denkend persoon is met eigen voorkeuren, dat vind ik echt mooi. En ook daar kan je als moeder een belangrijke rol spelen. Het is juist de fase waar je kinderen de meest actieve herinneringen aan zullen hebben!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_202204434
quote:

Je kinderen op zien groeien, naar grote sterke, mooie lieve personen. En dan komt het moment dat ze jou wellicht ineens oma maken en jij hun daarin kunt ondersteunen :* .

Het gemis van een moeder is heftig. Die van mij is er wel, maar ze is er niet. Dat maakt het verdrietig en de teleurstelling blijft groot. Vooral nu.
pi_202204622
Ik herken wat jij zegt, d-e. Mijn moeder is er, maar daar houdt het ook mee op. Ik mis het soms wel dat ik niet op haar terug kan vallen en dat we niet zo'n band hebben zoals veel moeders en dochters hebben. Mijn moeder strugglet eigenlijk haar hele leven al met zware depressies en ze zit er nu ook al ruim twee jaar weer dik in. Ze accepteert geen psychologische hulp, alles moet met medicatie opgelost worden volgens haar (al tientallen geprobeerd, maar geen effect). Ik heb mijn zwangerschap niet met haar kunnen delen. Er was weinig echte interesse, ze zat er altijd maar zeer passief bij als mijn ouders op bezoek kwamen. Nu met mijn dochtertje, ervaar ik dat nog meer. Ik zie helaas geen oma die echt geniet van haar kleindochter. Ik weet waar het van komt, maar ik vind het heel pijnlijk. Ik hoop dat mijn band met mijn dochter zo ontzettend sterk blijft. Ik heb daar alle vertrouwen in. Maar nu ik zelf mama ben, ervaar ik wel hoe ik het zelf had en dat het echt niet fijn was. Ik wil het zelf 180 graden anders doen en dat gaat ons lukken ook.
pi_202204641
En ela, knuffel voor jou.
pi_202205627
Phaidra, wat zeg je dat mooi. Het voelt alsof ik zelf ook ben verandert, net zoals je een kindje krijgt dat je daarvan verandert, zo ook als je moeder wegvalt. Een soort wedergeboorte naar een ander persoon. Het voelt ook alsof (een deel van) mijn kindzijn weg is. Ik voel me niet meer ‘een kind van’. En dat voelt ook een soort van luchtledig.

Ik kijk er ook naar uit om mijn kinderen op te zien groeien. Ik vind het telkens fascinerend om alle ontwikkelingen te zien. Ook van de oudste, die echt al zo een eigen persoon is en steeds meer eigen ideeën heeft. En hoe ze mij nu ‘opvangen’. Dat vind ik heel mooi om te zien, dat die zorgzaamheid van mijn moeder via mij nu weer bij hen terecht komt. De jongste peuter ook heel erg, dat is ook echt een poppen/knuffel jongetje, die kan uren kroelen met de knuffelbeesten.

D-E, ja je hebt gelijk, het is ook prachtig om ze te zien groeien. En dat is ook telkens verrassend en weer nieuw.
Het lijkt me ook heel verdrietig om wel een moeder te hebben, maar toch ook weer niet. Ik zie het ook bij mijn lief… dat maakt veel impact. Nog steeds. Hoe ‘los’ hij het ook heeft gelaten, als dat eigenlijk al kan. En bij mijn moeder heb ik het ook gezien, die had zelf ook nauwelijks een moederfiguur in haar eigen moeder… en dat heeft ze een levenslang meegedragen. Zoals bij Komkommerschijfje heeft haar dat wel gevormd tot de moeder die zij zelf is geworden, het tegenovergestelde van haar eigen moeder, maar juist de moederfiguur die ze zo graag zelf gehad zou hebben. Haar moeder leeft nog, ze heeft in het leven dus nooit echt los kunnen komen van haar. En voor mijn oma is het uiteindelijk natuurlijk toch heel sneu dat ze haar oudste, haar dochter heeft verloren. Want ergens was zij ook gevormd door haar opgroeien en had ze het in haar hart vast anders bedacht.

Komkommerschijfje, ik herken wat je schrijft ook bij mijn lief. Hij heeft er echt heel bewust voor gekozen om dingen juist anders te doen dan zijn eigen ouders. Het duurde bij hem ook echt een aantal jaren voordat hij het aandurfde om zelf een kindje te krijgen. En elke keer dat er een baby bij ons kwam/komt, gaat hij weer door dingen heen die daaruit zijn ontstaan. Het is telkens weer een confrontatie. Ik begrijp daarom ook zo goed (naast dat het op een gegeven moment ook gewoon goed en klaar is en het ook druk is), dat het voor hem zo welletjes is geweest. En ik herken bij mezelf weer m’n eigen moeder, die eigenlijk ook nooit is klaar geweest met kinderen krijgen. Ze is ook nooit in de overgang geweest, had gewoon nog al die jaren een vruchtbare cyclus. Het zat diepgeworteld, het verlangen naar een liefdevol gezin om haar heen. En blijkbaar draag ik daar nu ook nog wat van mee…
pi_202205654
En fijn dat ik hier een plek had/heb om dit te uiten. Ik weet dat er veel hormonen in de mix zitten, m’n vroedvrouw noemde nog dat bij elke zwangerschap je lichaam makkelijker hormonen aanmaakt en daardoor vaak ook telkens meer hormonen. Dat merk ik ook wel echt. M’n lichaam is ook nog weet zachter dan de vorige keer. Zwaar dat m’n buik inmiddels voelt joh! Ik ‘sleep’ hem echt bijna mee voor m’n gevoel haha. Omdraaien in de nacht is ook al bijna niet meer te doen. :’)
pi_202205663
Oh en nu ik toch bezig ben: de nesteldrang kickt ook steeds harder in bij m’n lief. Gisteren had ie de hele kast in de woonkamer ontmanteld toen ie aan het opruimen was, om overal tussen de planken ook schoon te kunnen maken. :D O+
pi_202206051
O+ even wat liefde voor alle fokmama's zonder mama, in welke vorm dan ook O+
  FOK!fotograaf dinsdag 16 november 2021 @ 18:50:59 #233
148247 taxibabe
pi_202206288
Oh wat een herkenning hier... Mijn moeder leeft ook nog, woont 6 km verderop maar heb ik al jaren geen contact meer mee. Heel veel vervelende dingen meegemaakt met haar. Het is mijn moeder maar het is geen moeder. Ze weet dat ze een kleinzoon heeft, maar het boeit haar voor geen meter. Mijn schoonmoeder is een paar maanden voor dat ik zwanger werd helaas overleden, wat een schat was dat.

Ik heb ook nog een zus, daar heb ik ook jaren geen contact mee gehad, nu wel weer maar heel oppervlakkig. Zij is een kopie van mijn moeder...
pi_202214169
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:33 schreef littledrummergirl het volgende:
O+ even wat liefde voor alle fokmama's zonder mama, in welke vorm dan ook O+
Hier sluit ik me bij aan ❤️

Ik had gisteren een hele gekke controle afspraak waarbij alles ineens veranderd is. Ik had weer eens een andere arts en die wist me voor het eerst te vertellen dat ze vanwege pre-existente hypertensie ipv zwangerschapshypertentie zoals de vorige keer, graag inleiden tussen 39 en 40 weken ipv met 41 weken. Had niemand me dit nog verteld vroeg ze.. Uhm nee? Heb er zelfs twee keer naar gevraagd, steeds werd 41 weken gezegd.

Nah goed dat was dus wel een shock zeg maar, maar vind het ergens ook wel fijn om te weten waar ik aan toe ben. Morgenochtend mogen we langs komen voor het plaatsen van het ballonnetje.
pi_202214191
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:51 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Ik had gisteren een hele gekke controle afspraak waarbij alles ineens veranderd is. Ik had weer eens een andere arts en die wist me voor het eerst te vertellen dat ze vanwege pre-existente hypertensie ipv zwangerschapshypertentie zoals de vorige keer, graag inleiden tussen 39 en 40 weken ipv met 41 weken. Had niemand me dit nog verteld vroeg ze.. Uhm nee? Heb er zelfs twee keer naar gevraagd, steeds werd 41 weken gezegd.

Nah goed dat was dus wel een shock zeg maar, maar vind het ergens ook wel fijn om te weten waar ik aan toe ben. Morgenochtend mogen we langs komen voor het plaatsen van het ballonnetje.
Dat is inderdaad abrubt :o maareeehm, wel sneller jullie kindje *O*
pi_202214349
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Dat is inderdaad abrubt :o maareeehm, wel sneller jullie kindje *O*
Jaa dat vind ik ook fijn O+

Afspraak kan wel nog verzet worden ivm drukte
pi_202214727
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:51 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Woah, dat is ook ineens meteen morgen?! Sjonge!
pi_202215341
Oef dat is snel ineens! Succes!
pi_202216038
Zo dat is ook even schakelen. Veel succes!
pi_202217422
Wow Banana, dat is schakelen zeg!

Kus voor Ela en anderen die hun moeder missen. Mijn moeder overleed in 1995 toen ik net 8 jaar was. Ik “weet niet beter” dan dat ze er niet is. Mijn vader overleed een paar jaar geleden nadat ik vanaf mijn 16e ongeveer zijn mantelzorger was. Dat was, heel eerlijk gezegd, een opluchting. Natuurlijk mis ik hem wel, maar hij was niet echt een vader meer de laatste jaren.

Net kraampakket besteld, was alweer vergeten dat dat moest :')
pi_202222541
Succes Banana!

En gefeliciteerd nog Takkie O+

En wat lastig voor iedereen die haar moeder moet missen. :*. Mijn stiefdochter is haar moeder verloren toen ze nog een baby was, ze weet (denk ik) niet beter dan dat ik er ben maar ik ben wel benieuwd hoe ze later een periode als mogelijk een zwangerschap (of huwelijk) gaat ervaren op dit gebied..
pi_202222690
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:20 schreef eponine het volgende:

Net kraampakket besteld, was alweer vergeten dat dat moest :')
Ik realiseer me hierdoor ineens dat ik nog even bedklossen ect moet regelen :D
pi_202223044
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik realiseer me hierdoor ineens dat ik nog even bedklossen ect moet regelen :D
:D
Bij intake kraamzorg heb ik bedverhogers nog apart besproken, vorige keer hoefde ik ze niet onder m’n bed te doen dus nu hoef ik ze van haar niet eens in huis te halen. Maar als het toch nodig blijkt (of een douchekrukje, rugsteun voor in bed ofzo) is het zo geregeld, ik werk bij een leverancier van (thuis)zorghulpmiddelen en m’n collega’s hebben al gezegd dat ze het met liefde komen brengen :s) (dat ik daar wellicht niet echt op zit te wachten op dat moment krijg ik niet aan hun verstand }:| :') )
  FOK!fossiel woensdag 17 november 2021 @ 21:14:19 #245
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202223961
Wij hebben een vrij hoge boxspring en onze kraamzorg vond bedverhogers ook niet nodig. Dus mocht je het nog niet gedaan hebben is het misschien handig om eerst even na te vragen :)
Chick on a mission
pi_202224031
Oh ja die intake is binnenkort, wij hebben ook een flink hoog bed, dus wie weet is het niet nodig inderdaad. Verder had ik de vorige keer de whole shabang gehuurd ( douchekruk, rugsteun en nog wat dingetjes) en helemaal niks gebruikt :')
pi_202224180
Oh ja, ik heb volgende week ook de intake al :X
Vorige keer hadden we de lage klossen en die stoorden mij niet echt.
Toen hebben we ons ook het hele pretpakket laten aansmeren. Nu wil ik enkel de douchekruk erbij. Oh man, dat koude harde plastic deed zo'n deugd aan mijn ontplofte doos :D
En ik was best nog een tijd duizelig, dus dankbaar gebruik van gemaakt.
pi_202224249
Bij de meeste (of zelfs alle?) zorgverzekeringen zitten artikelen zoals bedverhogers, douchekruk etc. in de basisverzekering en mag je het vanwege de indicatie zwangerschap maximaal 26 weken (per indicatie) gratis lenen. Dus ook al gebruik je het niet, staat het wellicht vooral in de weg maar kost het je niets…

[ Bericht 2% gewijzigd door eponine op 17-11-2021 21:55:43 ]
pi_202225403
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:38 schreef eponine het volgende:
Bij de meeste (of zelfs alle?) zorgverzekeringen zitten artikelen zoals bedverhogers, douchekruk etc. in de basisverzekering en mag je het vanwege de indicatie zwangerschap maximaal 26 weken (per indicatie) gratis lenen. Dus ook al gebruik je het niet, staat het wellicht vooral in de weg maar kost het je niets…
Goed om te weten! Klossen/verhogers gaan we hier niet gebruiken. Onze boxspring is door een extra (oud) matrasje nu op 2cm na op norm dus vind het wel best. Als ze moeilijk gaan doen ga ik wel op de eettafel liggen voor de controles en het bed verschonen kan manlief ook. Kraamzorg heeft er niet naar gekeken bij de intake omdat we toen nog op zolder sliepen. Maar goed, hierdoor heb ik ook totaal niet meer verder gekeken naar dat soort dingen, een douchekruk is dus in sommige gevallen wel aan te raden? Toch maar even regelen misschien.

En zo'n ruggesteun? Is dat echt voor tijdens de bevalling of meer voor erna?
Ik wil wel graag thuis bevallen maar (zoals ik het nu zie) liefst op de baarkruk, in hurkzit of op handen&voeten dus dan heb je aan de ruggensteun tijdens de bevalling niet zoveel lijkt me. Of is het meer gebruikelijk voor erna bij (borst)voeden oid?
  woensdag 17 november 2021 @ 23:20:19 #250
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202225441
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:14 schreef Keroppi het volgende:
Wij hebben een vrij hoge boxspring en onze kraamzorg vond bedverhogers ook niet nodig. Dus mocht je het nog niet gedaan hebben is het misschien handig om eerst even na te vragen :)
Bij ons was het ook niet nodig. Kraamzorg hier hanteerde een hoogte tussen 70 en 90 cm en ons bed is 72cm hoog :D Dus als je bed al zo hoog is, heb je geen klossen nodig.
|| justdiggit.org ||
pi_202225957
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:15 schreef altootje86 het volgende:

[..]
Goed om te weten! Klossen/verhogers gaan we hier niet gebruiken. Onze boxspring is door een extra (oud) matrasje nu op 2cm na op norm dus vind het wel best. Als ze moeilijk gaan doen ga ik wel op de eettafel liggen voor de controles en het bed verschonen kan manlief ook. Kraamzorg heeft er niet naar gekeken bij de intake omdat we toen nog op zolder sliepen. Maar goed, hierdoor heb ik ook totaal niet meer verder gekeken naar dat soort dingen, een douchekruk is dus in sommige gevallen wel aan te raden? Toch maar even regelen misschien.

Ik wil wel graag thuis bevallen maar (zoals ik het nu zie) liefst op de baarkruk, in hurkzit of op handen&voeten dus dan heb je aan de ruggensteun tijdens de bevalling niet zoveel lijkt me. Of is het meer gebruikelijk voor erna bij (borst)voeden oid?
Ik heb de ruggesteun veel gebruikt in bed bij het borstvoeden, zelfs zoveel dat ik m daarna heb aangeschaft op bol. Het maar net wat je prettig vindt. Douchekruk werd wel aangeraden om in de kraamweek zittend te kunnen douchen, je bent dan zo moe en lichamelijk vermoeid. Mijn Kraamzuster bleef ook in de buurt de eerste paar keren dat ik ging douchen voor als ik hulp nodig had
pi_202225959
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:15 schreef altootje86 het volgende:

[..]

Kanttekening: mijn werkgever werkt samen met alle zorgverzekeraars in NL maar ik weet niet hoe het met de vergoedingen zit bij de bedrijven die hetzelfde doen qua werkzaamheden.

Ik vond de douchekruk vorige keer fijn na de bevalling (keizersnede) omdat ik nog niet heel lang kon staan en bij het afdrogen was het ook prettig te kunnen zitten. Rugsteun wordt na bevalling regelmatig gebruikt om ‘lekker’ in bed te kunnen zitten en/of voeden idd. Als je vk geen baarkruk ter beschikking heeft informeer dan ook even bij je zorgverzekering voor eventuele vergoeding daarvoor.

quote:
17s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:20 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Bij ons was het ook niet nodig. Kraamzorg hier hanteerde een hoogte tussen 70 en 90 cm en ons bed is 72cm hoog :D Dus als je bed al zo hoog is, heb je geen klossen nodig.
Geen idee welke hoogte onze kraamzorg hanteert, toen ik aangaf dat ze er vorige keer niet onder hoefden zei ze alleen “bespaar je dan nu ook de moeite”.

Ik lig al sinds kwart over 2 ofzo wakker }:|
Was er daardoor gelukkig wel snel bij toen peuter riep dat ie in bed had geplast :+

[ Bericht 3% gewijzigd door eponine op 18-11-2021 04:47:07 ]
pi_202226366
Ik werd vanmorgen gewekt door de kleuter, "mama, ik heb een verrassing!" Toen ik zn kamer in kwam was hij aan het "bevallen" van zijn knuffel _O- hij is er maar druk mee haha
pi_202226517
Ldg _O- Was het maar zo makkelijk :')

Ik heb even een flink baalmoment na het bericht van het mogelijk verlengen van de kerstvakanties op scholen. Stiefdochter is net gestart op de basisschool, mijn zoon start na de kerstvakantie en mijn verlof begint in de kerstvakantie. Fml :')
pi_202226553
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 08:31 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ldg _O- Was het maar zo makkelijk :')

Ik heb even een flink baalmoment na het bericht van het mogelijk verlengen van de kerstvakanties op scholen. Stiefdochter is net gestart op de basisschool, mijn zoon start na de kerstvakantie en mijn verlof begint in de kerstvakantie. Fml :')
Neeee dat is rond mijn bevaldatum :'(
En al overwoog ik een weekje quarantaine met het hele gezin voor de bevalling (zodat partner er ook sowieso bij kan zijn en niet nog besmet kan raken op werk oid) vind ik dit niet nice.

Waar las je dit?
pi_202226621
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 08:36 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Neeee dat is rond mijn bevaldatum :'(
En al overwoog ik een weekje quarantaine met het hele gezin voor de bevalling (zodat partner er ook sowieso bij kan zijn en niet nog besmet kan raken op werk oid) vind ik dit niet nice.

Waar las je dit?
Op het AD en op de radio vanochtend. Mijn UD ligt een week na die van jou dus ik zit in hetzelfde schuitje :')
pi_202226684
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 08:46 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]
Op het AD en op de radio vanochtend. Mijn UD ligt een week na die van jou dus ik zit in hetzelfde schuitje :')
Dit is wel echt RIP verlof als het doorgaat :').. ik struisvogel nog even :X
pi_202228158
Hier is de kerstvakantie sowieso al een week langer volgens mij. Ik vind het wel fijn, want ik ben degene die de kinderen naar school brengt en die eerst weken ga ik dat niet zelf doen, dus schakel ik hulp in. Nu hebben mijn kinderen eigenlijk thuisonderwijs, dus we zitten nergens aan vast en ze gaan maar twee dagen per week, dus dat scheelt. We zijn er flexibel in als het toch niet lukt om ze te brengen en halen bijv.

Ik was in ieder geval zelf wel blij dat ik zo goed als zeker weten wel in de kerstvakantie zal bevallen. Geen gedoe en zo, gewoon iedereen in een rustig eigen ritme en geen geregel met dingen. En mijn kinderen zijn het grootste gedeelte van de tijd sowieso dus al thuis.
:)

Verder:
jeeej ! Ik heb vanaf vandaag officieel verlof! Ik wilde taart gaan fixen, maar m’n lichaam heeft het best zwaar. Gisteren eind van de middag de duinen in geweest omdat ik een paar foto’s wilde van m’n buik alvast. Gisteren precies 34 weken zwanger.

Jammer dat het er naar uit ziet dat ik geen nieuwe kast/commode neer kan zetten. Want ik kan dan eigenlijk ook geen baby kleren uitzoeken en klaar leggen. Ik ben nu hard aan het puzzelen in m’n hoofd hoe ik dat in hemelsnaam kan gaan oplossen… zolang er geen nieuwe kast kan, is er te weinig kastruimte. En het lijkt erop dat de kast die precies past en het meest ruimte geeft dus voorlopig niet op voorraad is bij Ikea. Ik vind het echt zo k*t dat ik niet enkele weken terug die kast al heb gehaald… ik heb toen wel de kast voor de kinderen gehaald namelijk, maar dat nam al zoveel ruimte in de auto in, dat ik de kast voor de commode niet ook meteen meenam. Ik had er echt nooit rekening mee gehouden dat ze ineens onderdelen zouden gaan vervangen en er daardoor een gat zou zitten in de voorraad en levering… Een medewerker noemde dat ze in december een gedeelte van de voorraad verwachten. Maar ja, ik weet niet eens of ik dan nog in staat ben om naar Ikea te gaan/kasten in elkaar te zetten. :’)

Ach ja, first world problems of zo.
pi_202228340
Ela, welke kast wil je dan zo graag? Staat ie niet ergens op marktplaats?

Dat van die kerstvakantie, was dat een optie of een 'het lijkt er sterk op dat'? Misschien valt het nog mee?
  Manager PR/Moderator donderdag 18 november 2021 @ 11:52:14 #260
269689 crew  Viv
pi_202228350
@elamanilo om welke kast gaat het? Is het misschien via hier of marktplaats op te lossen? :)
pi_202229260
Hier ook balen van de wissel bij Ikea, al is het hier 'gelukkig' alleen de kledingroede die nu ontbreekt en al weken niet verkrijgbaar is bij het filiaal om de hoek. Voor bestellen vind ik de verzendkosten dan weer behoorlijk buiten proportie voor een artikel van 5 euro, dus ik wacht liever af tot het wel op voorraad komt. Desnoods dan maar even zonder roede, zoveel hoeft er nu ook nog niet te hangen dus dat scheelt. Maar ze weten het wel te timen met die assortiwissel ja :')

Hier vanmorgen toch nog even gebeld voor die hulpmiddelen, de kraamzorg had dat eigenlijk bij de intake moeten bespreken maar daar zijn we toen niet verder gekomen dan de klossen die we niet nodig hadden :? . Maar het is besteld en ze worden maandag al geleverd dus dank voor de tip!
pi_202230432
Het gaat om Ivar. En dan met name de lades/ladeblokken, die worden vervangen en daardoor is het niet op voorraad. Op marktplaats zag ik voornamelijk andere ‘gezocht’ oproepen voor de lades.
pi_202230523
Oja! Inderdaad, hoe dat ik het lees van die kraamzorg artikelen. Zo’n rugsteun wil ik ook wel. Dat zitten in bed naderhand is nooit echt relaxed. Natuurlijk wil ik het grootste gedeelte liggen voor het herstel van mn lichaam, maar met eten een beetje ondersteunt rechtop zitten lijkt me wel fijn.

Douchen op een kruk vind ik verschrikkelijk. Ik hoop dat ik gewoon weer staand kan douchen zoals alle voorgaande keren. We hebben ook geen plek om zoiets te bewaren. Afgelopen week probeerde ik te scheren downunder, maar dat kostte me zoveel energie dat ik even moest gaan zitten onder de douche op een krukje van onszelf dan. Brrr. Dan pas ik helemaal niet lekker onder de straal en voelt alles koud (en nat).

Een ondersteek heb ik ook nog nooit nodig gehad. En ons familiebed kan niet op klossen, maar de kraamverzorgster zei al dat klossen niet nodig waren voor haar. Het is vooral voor het bed opmaken vertelde ze.
pi_202230637
Ben je al weer 34 weken zwanger Ela, ongelooflijk hoe snel de tijd gaat.
Zo benieuwd naar jouw bevalling O+

Ik heb dit keer wel de kruk nodig gehad, na de keizersnede kon ik niet zonder kruk douchen.
Kon niet lang staan en ben lang duizelig geweest.
De bedklossen ook niet nodig gehad, anders kwam ik het bed helemaal niet meer in of uit door de pijn van de wond.
Maar de rugsteun was dan weer wel fijn, kon ik toch nog een beetje rechtop in bed zitten :)
pi_202239982
Vanaf die 34 weken ging het ook helemaaaal zo snel vond ik! Ik heb ook gekozen voor zowel rugsteun als douchekruk. Na mijn vorige bevalling niet gebruikt, maar leek me toch handig.

SPOILER
  vrijdag 19 november 2021 @ 07:08:30 #266
208890 June.
Seriously?
pi_202240093
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 06:18 schreef BananaPancake het volgende:
Vanaf die 34 weken ging het ook helemaaaal zo snel vond ik! Ik heb ook gekozen voor zowel rugsteun als douchekruk. Na mijn vorige bevalling niet gebruikt, maar leek me toch handig.

SPOILER
Spannend!!

Voor mij zijn die kraampakketten nog even ver van mijn bed show. Vorige keer vond ik de kruk wel fijn, na keizersnede. Rugsteun had ik ook, maar nu hebben we een elektrisch bed O+
pi_202240417
quote:

SPOILER
*O* Leuk! Fijne ontmoeting met je kindje gewenst :*
pi_202242823
quote:

SPOILER
Heel veel succes! En een hele mooie ontmoeting met je kindje toegewenst O+
pi_202258216
Baby uit de buik post! 💕

Gisteren rond 17:30 is onze 'kleine' man geboren.

Bevallingsverhaal vertel ik later nog!

SPOILER
pi_202258289
Gefeliciteerd BP, wat een leuke naam!
  zaterdag 20 november 2021 @ 10:00:29 #271
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202258491
Gefeliciteerd @BananaPancake! *O* Leuke naam inderdaad O+ Lekker veel knuffelen nu O+
|| justdiggit.org ||
pi_202258745
Gefeliciteerd Banana! En wat een leuke naam O+
pi_202258790
Gefeliciteerd Banana! O+
Flinke jongen is het al!
pi_202258900
Gefeliciteerd BP! Leuke naam O+

Omg ik sta nu bovenaan :o
pi_202259310
*O* Van harte gefeliciteerd BananaPancake! En wow, wat een beertje! O+ Ik ben benieuwd naar je verhaal, maar nu eerst lekker knuffelen jij.
pi_202289172
Binnen nu en 3-4 weken moet het gebeuren. Besef is er nog steeds niet. Wat een gek idee dat we dalijk met 3 zijn :P
pi_202289290
quote:
9s.gif Op maandag 22 november 2021 10:12 schreef Poepz0r het volgende:
Binnen nu en 3-4 weken moet het gebeuren. Besef is er nog steeds niet. Wat een gek idee dat we dalijk met 3 zijn :P
Is er een reden dat je denkt dat de baby tussen nu en de uitgerekende datum zal komen? Inleiding ergens om?

Want de uitgerekende periode loopt sowieso t/m 2 weken na de ‘uitgerekende datum’. En daarna noemt men het ‘overtijd’, maar in de meeste gevallen is er dan nog steeds niets aAn de hand als je nog wat dagen langer zwanger bent..!

Dus het zou natuurlijk gezien ook nog wel 6 weken kunnen duren. ;)

Alsnog komt het allemaal al wel steeds dichter en dichterbij en is het inderdaad heel gek om je te bedenken dat er dan iemand bij is.

Ik moet zeggen dat het met meer kinderen wel makkelijker wordt om je er iets bij voor te stellen. Maar het blijft ook weer ergens abstract tot het echt zo ver is.
pi_202289306
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:25 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Is er een reden dat je denkt dat de baby tussen nu en de uitgerekende datum zal komen? Inleiding ergens om?

Want de uitgerekende periode loopt sowieso t/m 2 weken na de ‘uitgerekende datum’. En daarna noemt men het ‘overtijd’, maar in de meeste gevallen is er dan nog steeds niets aAn de hand als je nog wat dagen langer zwanger bent..!

Dus het zou natuurlijk gezien ook nog wel 6 weken kunnen duren. ;)

Alsnog komt het allemaal al wel steeds dichter en dichterbij en is het inderdaad heel gek om je te bedenken dat er dan iemand bij is.

Ik moet zeggen dat het met meer kinderen wel makkelijker wordt om je er iets bij voor te stellen. Maar het blijft ook weer ergens abstract tot het echt zo ver is.
De verwachting is maximaal 3-4 weken inderdaad. Moet bij 2 cm al naar het ziekenhuis in verband met antibiotica. Wij houden het bij 1 is de verwachting :) Duurde 8 jaar namelijk ;)
pi_202289341
quote:
9s.gif Op maandag 22 november 2021 10:27 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
De verwachting is maximaal 3-4 weken inderdaad. Moet bij 2 cm al naar het ziekenhuis in verband met antibiotica. Wij houden het bij 1 is de verwachting :) Duurde 8 jaar namelijk ;)
Ohh heel spannend! Het wordt nu wel echt heel echt zo ja!

En eentje is natuurlijk hartstikke tof O+ Wat hebben jullie er lang op gewacht! Jullie kersje op de taart. Dat komt vast helemaal goed!
pi_202289350
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:30 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Ohh heel spannend! Het wordt nu wel echt heel echt zo ja!

En eentje is natuurlijk hartstikke tof O+ Wat hebben jullie er lang op gewacht! Jullie kersje op de taart. Dat komt vast helemaal goed!
Ja en een meisje! Dat wilden we ook graag *O*
pi_202289708
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 09:25 schreef BananaPancake het volgende:
Baby uit de buik post! 💕

SPOILER
Gefeliciteerd *O*
pi_202289753
Welke zwangerschapspanty's raden jullie aan? Geschikt voor lange vrouwen?
De panty's die ik nog heb van de vorige zwangerschap (prénatal en zalando) wil ik liefst ritueel verbranden want die zakken zo vreselijk af in het kruis tenzij ik ze opsjor tot onder mijn oksels, maar dat kan alleen met leggings en dan heb ik aardig hoogwater ;(
Maar deze keer verdraag ik mijn jeans met die buikband niet goed en in mijn jeans zonder heb ik steeds een blote buik en rug. Dus ik moet wel aan de jurken helaas
  maandag 22 november 2021 @ 11:22:48 #283
208890 June.
Seriously?
pi_202289910
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 11:09 schreef B.ertha het volgende:
De panty's die ik nog heb van de vorige zwangerschap (prénatal en zalando) wil ik liefst ritueel verbranden want die zakken zo vreselijk af in het kruis tenzij ik ze opsjor tot onder mijn oksels, maar dat kan alleen met leggings en dan heb ik aardig hoogwater ;(
Maar deze keer verdraag ik mijn jeans met die buikband niet goed en in mijn jeans zonder heb ik steeds een blote buik en rug. Dus ik moet wel aan de jurken helaas
Ik had er eentje van de H&M. Vond ik wel fijn, maar ik ben niet zo heel lang (170) .
pi_202289920
Gefeliciteerd Bananapancake

Spannend he, Poepz0r. Hier wil het ook nog niet landen dat we straks met 4 zijn. Ook omdat het nu relatief vlot ging (1 terugplaatsing) en het bij de eerste 4,5 jaar duurde.

@B.ertha Ik draag weinig panty's (ook weinig gewone broeken want thuiswerken :@). Tegen het afzakken draag ik altijd een shortje (zo'n dunne katoenen bikershort). Ik haat ook het gevoel van mijn benen die elkaar raken met panty's aan, brrrrrr. En dan heb ik daar ook geen last van.
Sowieso panty's :N
Ik heb gewoon zwangerschapspanty's van de hema. Maar ik ben ook maar gemiddeld qua lengte.

Vanavond mag ik voor de griepprik. Hopelijk geen bijwerkingen want ik heb veel te doen deze week :)
pi_202290313
quote:
Snags. Die passen ook met een zwangere buik O+ https://snagtights.com/pages/maternity-tights
Ik liep de hele zomer zwanger in een jurkje met hun chub rub shorts eronder, deze zakken ook niet af.
pi_202291348
Ja snags *O* kunnen (mocht je dat willen) zowat tot onder je oksels worden opgetrokken _O_
pi_202291354
Thanks. Kan het zijn dat zij niet naar Europa versturen? Volgens mij staat zo'n beetje elk land ter wereld in de lijst, maar binnen Europa alleen Malta en Bosnië :?
pi_202291365
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 13:29 schreef B.ertha het volgende:
Thanks. Kan het zijn dat zij niet naar Europa versturen? Volgens mij staat zo'n beetje elk land ter wereld in de lijst, maar binnen Europa alleen Malta en Bosnië :?
Hmm aantal maanden geleden nog wel gewoon :?
pi_202291617
Ik zat op de UK website :@
pi_202295489
Ik heb ook snags inderdaad! Al heb ik ze amper gedragen want ik heb tot aan mijn verlof gewoon zwangerschapsjeans aangehad op het werk, jurk kan daar niet echt ivm uniform (blouse).
pi_202295928
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 13:51 schreef B.ertha het volgende:
Ik zat op de UK website :@
Hahaha whoops. Tegenwoordig zitten ze zelfs in Nederland, dankzij de Brexit :P
pi_202296251
quote:
Tip voor afzakkende panties: een strakke onderbroek over je panty dragen. Niemand die t ziet en het kruis blijft op z’n plek
pi_202298041
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 09:25 schreef BananaPancake het volgende:
Baby uit de buik post! 💕

SPOILER
Gefeliciteerd!
pi_202299164
Dat deed ik vroeger ook op aanraden van m’n mama Lily!

Ik zie op de NLse website geen maternity panty’s staan trouwens, of kijk ik scheel?

Ik heb een paar zwangerschapsleggings die ik draag met jurkjes of rokken.

Ik had bij m’n vorige zwangerschap trouwens van die extra lange basic longsleeves van de Hema, maar die hebben ze nu de hele tijd niet meer… en m’n gewone long sleeves zijn inmiddels te kort voor over m’n buik… dus ik heb nu hetzelfde ding dat m’n buik de hele tijd bloot komt te hangen en ik telkens m’n broeken aan het ophijsen ben en m’n shirts omlaag aan het trekken… Ik draag veelal m’n gewone broeken nog, maar dan dus onder m’n buik. Ik heb maar 1 zwangerschapsbroek nu. Ik mis die longsleeves enorm! Ik heb ook geen goede donkerblauwe zwangerschapshemdjes gevonden so far. Dus ook de hemdjes die ik onder de longsleeves draag zijn nu te kort. :’) Ach ja, first world problems of zo. ;)
pi_202299242
Google nog eens aangeslingerd en ik vond nu van de Vero Moda ook basic longsleeves extra lang. Meteen bestelt en kijken of die wel over m’n buik passen! :D
  FOK!fossiel maandag 22 november 2021 @ 22:43:23 #296
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202299551
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 22:11 schreef elamanilo het volgende:

Ik zie op de NLse website geen maternity panty’s staan trouwens, of kijk ik scheel?

Ik had bij m’n vorige zwangerschap trouwens van die extra lange basic longsleeves van de Hema, maar die hebben ze nu de hele tijd niet meer… en m’n gewone long sleeves zijn inmiddels te kort voor over m’n buik… dus ik heb nu hetzelfde ding dat m’n buik de hele tijd bloot komt te hangen en ik telkens m’n broeken aan het ophijsen ben en m’n shirts omlaag aan het trekken… Ik draag veelal m’n gewone broeken nog, maar dan dus onder m’n buik. Ik heb maar 1 zwangerschapsbroek nu. Ik mis die longsleeves enorm! Ik heb ook geen goede donkerblauwe zwangerschapshemdjes gevonden so far. Dus ook de hemdjes die ik onder de longsleeves draag zijn nu te kort. :’) Ach ja, first world problems of zo. ;)
Ik heb 1 of 2 donkerblauwe positiehemdjes van Noppies die ik zelf heel fijn vond. Bij interesse kun je die wel voor weinig overnemen :)
Chick on a mission
pi_202299686
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 22:11 schreef elamanilo het volgende:

Ze hebben geen Maternity, je kan de gewone daarvoor gebruiken. In het artikeltje wat ik postte staat het advies aan maat voor zwangeren.
pi_202300078
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:43 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ik heb 1 of 2 donkerblauwe positiehemdjes van Noppies die ik zelf heel fijn vond. Bij interesse kun je die wel voor weinig overnemen :)
Ah, thanks voor de tip! Ik ga het checken. Ik denk dat ik een paar maatjes meer heb dan jij, maar lief aanbod O+
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2021 @ 02:18:27 #299
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202300376
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 23:41 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Ah, thanks voor de tip! Ik ga het checken. Ik denk dat ik een paar maatjes meer heb dan jij, maar lief aanbod O+
Deze is het: https://www.noppies.com/n(...)oslcdmxoCPO8QAvD_BwE
Chick on a mission
pi_202303829
Omg, hormonen en black Friday zijn geen goede combinatie :D
Elke dag neem ik mij voor om niets te bestellen en elke dag gaat het mis.
De Tripp trapp newborn set kan ik ook weer van de lijst strepen (is nu 80 bij de babydump)
pi_202304048
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Omg, hormonen en black Friday zijn geen goede combinatie :D
Elke dag neem ik mij voor om niets te bestellen en elke dag gaat het mis.
De Tripp trapp newborn set kan ik ook weer van de lijst strepen (is nu 80 bij de babydump)
Oh die heb ik serieus "nodig" :D O-) ik ga ook even kijken zo haha.

Heb ook al een nieuwe robotstofzuiger op t oog, en wat kleren voor de kleuter besteld. Nu ik ziek gemeld thuis zit heb ik echt teveel vrije tijd :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')