Bij de meiden zijn we naar een echomeneer gegaan die garantie gaf. Als hij er toch naast zat dan kreeg je de hele babyuitzet vergoedquote:Op zaterdag 6 november 2021 09:11 schreef elamanilo het volgende:
Ik las net ergens anders op internet over een moeder die een echo had en daarop was te zien dat ze een jongetje kreeg, dus ze had de babykamer en kleding etc daar al op ingericht. Kreeg ze later nog een echo, (b)leek het toch een meisje te zijn…
Daarna in het draadje waren er heeeeel veel mensen met soortgelijke ervaringen. Ook veel waar het bij de geboorte pas bleek.
Nu maak ik me een beetje zorgen dat er ineens toch een jongetje bij ons uitrolt… dus maar eens even over hebben met m’n grote dochter. Je weet maar nooit!
Haha wow, dat is wel een goeie!quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
Bij de meiden zijn we naar een echomeneer gegaan die garantie gaf. Als hij er toch naast zat dan kreeg je de hele babyuitzet vergoed
Hier maar 1 echo gehad voor het geslacht. En geen verdere echo’s in de planning. Dus het blijft een beetje spannend.quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:05 schreef douche-eendje het volgende:
@:Elamanilo bij mij is er uiteindelijk 4x gezien dat het een meisje zou worden. En die ligt nu lekker bij mij te drinken
June!
Vrienden van ons hadden zoiets… kregen te horen dat ze een meisje zouden krijgen. Alles, letterlijk alles was roze in die babykamer. Baby werd geboren… bleek het toch een jongetjequote:Op zaterdag 6 november 2021 09:11 schreef elamanilo het volgende:
Ik las net ergens anders op internet over een moeder die een echo had en daarop was te zien dat ze een jongetje kreeg, dus ze had de babykamer en kleding etc daar al op ingericht. Kreeg ze later nog een echo, (b)leek het toch een meisje te zijn…
Daarna in het draadje waren er heeeeel veel mensen met soortgelijke ervaringen. Ook veel waar het bij de geboorte pas bleek.
Nu maak ik me een beetje zorgen dat er ineens toch een jongetje bij ons uitrolt… dus maar eens even over hebben met m’n grote dochter. Je weet maar nooit!
Die 'hamburger' was bij ons ook heel duidelijk, gelijk vanaf de 16 weken echoquote:Op zaterdag 6 november 2021 12:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb inderdaad aan beide echoscopistes gevraagd wat het geslacht was, om inderdaad ook zekerder te zijn.Bij de 20-wekenecho liet ze het wel zien, maar vond ik het niet heel duidelijk. Bij de groeiecho op 30 weken nog eens gevraagd of het wel echt een meisje was (andere echoscopist) en toen zagen we het heeeeeel duidelijk, de welbekende 'hamburger'.
Ik vond die bevestiging wel heel prettig.
Het gaat hier heel goed. Anna doet het heel erg goed, groeit lekker op mijn melk en is sinds een paar dagen volledig op de borst over, ze is er nu echt sterk genoeg voor. Door mijn overproductie moet ik voorlopig nog wel blijven kolven en daardoor kan mijn man soms ook even een fles geven waardoor ik weer wat tijd heb voor Bas, of voor meer slaap snachts. Lichamelijk voelt het alsof ik zo *poef* terug ben geschoten in mijn oude lijf met iets meer vel en kreukels en een kilo of 4 extra nog, bekkeninstabiliteit is ook vrijwel helemaal weg. De overproductie doneer ik aan lief babytje en zijn ouders. Kindje is een dag jonger dan Anna, voor Anna zelf ligt er al ruim 10 liter in de vriezer en ik denk dat er over maximaal anderhalve week de eerste 10 liter voor donatie opgehaald kan worden.quote:Op zaterdag 6 november 2021 11:56 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Hier maar 1 echo gehad voor het geslacht. En geen verdere echo’s in de planning. Dus het blijft een beetje spannend.♥
Hoe is het met jullie?
Wat een wereld van verschil en wat ontzettend fijn dat jullie nu een stuk veerkrachtiger zijnquote:Op zaterdag 6 november 2021 16:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het gaat hier heel goed. Anna doet het heel erg goed, groeit lekker op mijn melk en is sinds een paar dagen volledig op de borst over, ze is er nu echt sterk genoeg voor. Door mijn overproductie moet ik voorlopig nog wel blijven kolven en daardoor kan mijn man soms ook even een fles geven waardoor ik weer wat tijd heb voor Bas, of voor meer slaap snachts. Lichamelijk voelt het alsof ik zo *poef* terug ben geschoten in mijn oude lijf met iets meer vel en kreukels en een kilo of 4 extra nog, bekkeninstabiliteit is ook vrijwel helemaal weg. De overproductie doneer ik aan lief babytje en zijn ouders. Kindje is een dag jonger dan Anna, voor Anna zelf ligt er al ruim 10 liter in de vriezer en ik denk dat er over maximaal anderhalve week de eerste 10 liter voor donatie opgehaald kan worden.
Gisteren had ik een telefonische afspraak met mijn therapeut. Geen paniek en/of angstaanvallen gehad, geen gepieker deze keer. Ik kijk er echt heel positief en fijn op terug. Gewoon wat hormonale huilbuien en vooral ook verdriet om hetgeen wat het bij Bas had kunnen zijn na de bevalling, maar door de PE en PTSS nooit zo heeft mogen zijn. Dat onze start als gezin destijds zo heftig is geweest. Zelfs met de 2 opnames van Anna op de neonatologie voelde dat nog altijd als minder heftig dan alle nasleep bij Bas. Het draait thuis gewoon lekker en het is afwisselen tussen Mount Washmore, blokken bouwen, luiers verschonen, voeden voeden voeden, lachen, boekjes lezen en meer. Ik geniet er ontzettend van en merk stiekem al dat mijn hersenen met regelmaat toe zijn aan meer uitdaging.
17 november heeft Anna nog een prikafspraak en een consult bij de kinderarts, ik heb 30 november de laatste afspraak met mijn therapeut en psychiater en 1 december de nacontrole bij de verloskundige. Dan is alles hopelijk zo afgesloten en dat voelt goed, maar ook wel dubbel. Want nu het zo goed gaat rammel ik nog harder dan ooitdus wie weet over een jaar of 3-4.... .
Hier een druk klusweekend (niet voor mij maar man en ouders) maar dan is eindelijk het huis ook klaar ervoor haha.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Fijn dat alles weer goed was bij de controle!
Hier lijkt madam nog niet zo'n haast te hebben. Wel elke nacht voor-/oefenweeën maar verder nog niets spannends hier. Van mij mag ze komen, wij zijn er helemaal klaar voor
Fijnquote:Op zaterdag 6 november 2021 07:00 schreef June. het volgende:
Ik had een mooie termijnecho gisterenIk mag wel in de lijst voor eind mei!
Ja het scheelt echt bergen en ik kan er nu echt van geniet0nquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:12 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wat een wereld van verschil en wat ontzettend fijn dat jullie nu een stuk veerkrachtiger zijnhet neemt niet weg wat er eerder gebeurd is, maar er is nu een hele fijne ervaring naast komen te staan.
Zo trots dat je op tijd aan de bel hebt getrokkenjij verdient alle credits
you did it mom
Echt fijn dat het deze keer zoveel beter gaat en voelt dan je ervaring bij en na de geboorte van Bas! Wat heerlijk dat je er zo van kan genietenquote:Op zaterdag 6 november 2021 16:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het gaat hier heel goed. Anna doet het heel erg goed, groeit lekker op mijn melk en is sinds een paar dagen volledig op de borst over, ze is er nu echt sterk genoeg voor. Door mijn overproductie moet ik voorlopig nog wel blijven kolven en daardoor kan mijn man soms ook even een fles geven waardoor ik weer wat tijd heb voor Bas, of voor meer slaap snachts. Lichamelijk voelt het alsof ik zo *poef* terug ben geschoten in mijn oude lijf met iets meer vel en kreukels en een kilo of 4 extra nog, bekkeninstabiliteit is ook vrijwel helemaal weg. De overproductie doneer ik aan lief babytje en zijn ouders. Kindje is een dag jonger dan Anna, voor Anna zelf ligt er al ruim 10 liter in de vriezer en ik denk dat er over maximaal anderhalve week de eerste 10 liter voor donatie opgehaald kan worden.
Gisteren had ik een telefonische afspraak met mijn therapeut. Geen paniek en/of angstaanvallen gehad, geen gepieker deze keer. Ik kijk er echt heel positief en fijn op terug. Gewoon wat hormonale huilbuien en vooral ook verdriet om hetgeen wat het bij Bas had kunnen zijn na de bevalling, maar door de PE en PTSS nooit zo heeft mogen zijn. Dat onze start als gezin destijds zo heftig is geweest. Zelfs met de 2 opnames van Anna op de neonatologie voelde dat nog altijd als minder heftig dan alle nasleep bij Bas. Het draait thuis gewoon lekker en het is afwisselen tussen Mount Washmore, blokken bouwen, luiers verschonen, voeden voeden voeden, lachen, boekjes lezen en meer. Ik geniet er ontzettend van en merk stiekem al dat mijn hersenen met regelmaat toe zijn aan meer uitdaging.
17 november heeft Anna nog een prikafspraak en een consult bij de kinderarts, ik heb 30 november de laatste afspraak met mijn therapeut en psychiater en 1 december de nacontrole bij de verloskundige. Dan is alles hopelijk zo afgesloten en dat voelt goed, maar ook wel dubbel. Want nu het zo goed gaat rammel ik nog harder dan ooitdus wie weet over een jaar of 3-4.... .
Klinkt als een fijn teamquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja het scheelt echt bergen en ik kan er nu echt van geniet0n![]()
. De therapie heeft mij geleerd meer lucht en ruimte te creëren voor mijzelf en voor mijn omgeving. Lat ligt minder hoog. Ik ben heel open geweest tijdens de afspraken met de verloskundigen en gynaecoloog, over mijn PTSS, de situatie met Bas en mijn jeugdtrauma wat mij zo kwetsbaar heeft gemaakt. Het was wel prettig dat mijn therapeut een andere zorgverlener is/was dan degene die mijn zwangerschap begeleiden en indien nodig, ook contact met elkaar konden opnemen. Maar ook voelde ik mij niet overvallen door de neo opnames en kon ik zo (door)vragen dat ik voor ons duidelijkheid kon krijgen.
Ook had ik dezelfde kraamverzorgster als bij Bas. Zij heeft mij als hoopje ellende gezien toen en trof nu een heel ander persoon aan, gelukkig. Ze wist waar ze nu op moest letten en waar ze aan de bel moest trekken als... We hebben nu nog contact en dat is echt heel leuk![]()
Heb jij inmiddels al hulp?
Fijn dat er bij jou ook wat loopt nuquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:48 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Klinkt als een fijn team![]()
Ik heb volgende week een date in het ziekenhuis, rondleiding op de verloskamers (omdat ik toen ik laatst tijdens de info-filpmjes ineens in tranen uitbarstte en ontdekte daar daar kennelijk dus "iets" zat wat eerder niet helemaal goed verwerkt is) en een start maken met bevalplan rekening houdend met die kwetsbaarheid. Ben benieuwd wat er evt daarna nog komt qua traject.
Oh, wat leuk! Het lijkt me ook echt een fijne tijd, zo einde voorjaar, begin zomerquote:Op zaterdag 6 november 2021 09:09 schreef elamanilo het volgende:
Wat fijn June! En eind mei kindjes zijn tof, ik heb er drie van
Ik sowieso in een ander,veel kleinschaliger, ziekenhuis.(tenzij daar geen plek isquote:Op zaterdag 6 november 2021 23:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Fijn dat er bij jou ook wat loopt nu, ik hoop dat jij ook een andere ervaring mag gaan hebben straks. Ik ben uiteindelijk op een hele andere kamer bevallen dan bij Bas, dat vond ik ook achteraf wel prettig
.
Wat fijn dat je er zo goed op terugkijkt!quote:Op zaterdag 6 november 2021 16:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Fijn dat het zo goed met jullie gaat!quote:Op zaterdag 6 november 2021 16:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wat idd al gezegd werd hebben de voorweeën een op en afbouw en voor mij lijken ze erg op menstruatiekrampen in lage buik en rug, terwijl hij harde buiken plotseling m'n hele buik aanspantquote:Op zondag 7 november 2021 08:14 schreef onomatopee het volgende:
@:TheGirlNextDoor: Wauw, jullie hebben hard doorgewerktSuperfijn dat wat af moet zijn af is en dat je de rest los kan laten. Ik hoop met je mee dat ze zich gauw meldt!
@:June.: hoera, gefeliciteerd!![]()
@:douche-eendje: mooi om te lezenWat heerlijk dat jullie het nu op deze manier mogen ervaren en dat het zo goed gaat!
Geslachtsecho's, hier is het tot nu toe 2x goed gegaan. Een ander geslacht zou hier niet zoveel betekenen qua uitzet/kleding ed, ook niet qua ontwerp geboortekaartje. Alleen de naam zou dan wel een uitdaging worden, voor jongensnamen hebben we niet echt een reserve-optie.
Ik ben gister naar een nieuwe natuurspeeltuin gegaan met kleuter en peuter, was superfijn! Maar werd wakker met het gevoel dat mijn schaambot in tweeën ligt, toch teveel gedaan vermoed ik. In mijn kraampakket zat een olietje voor oa in bad en die ruikt zoooooo lekker, goeie dag om uit te proberen
![]()
Wat ik me nog afvroeg qua voorweeën: voelt dat wezenlijk anders dan een harde buik of vergelijkbaar? Pijnlijk? Waar herkennen jullie ze aan?
Lol leuk dat jullie zo rammelen. Gaan jullie er ook gehoor aan geven?quote:Op zondag 7 november 2021 14:29 schreef Flav het volgende:
[..]
Fijn dat het zo goed met jullie gaat!![]()
En wat mooi dat je nog een kindje kunt voeden met jouw melk.
Dat rammelen zal wel blijven haha, heb altijd gezegd dat dit ons laatste kindje is.
Maar man wat rammelt het ontzettend, hij is zo leuk!
En zijn broers zijn helemaal weg van hem wat mij nog meer doet rammelen.
Gefeliciteerd met jullie kleine meid!quote:Op maandag 8 november 2021 09:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Meld met baby uit buik![]()
Het was een hele heftige bevalling die even zijn verwerkingstijd nodig gaat hebben. Het zou me niets verbazen dat ik daar nog een knauw van ga krijgen. Maar onze dochter maakt het goed, gisteren geboren om 20:28. Ik ga haar hier Bambi noemen, maar ze heeft als eerste naam dezelfde naam als die actrice die een relatie met Ashton Kutcher heeft.
Gefeliciteerd met jullie dochterquote:Op maandag 8 november 2021 09:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Het was een hele heftige bevalling die even zijn verwerkingstijd nodig gaat hebben. Het zou me niets verbazen dat ik daar nog een knauw van ga krijgen. Maar onze dochter maakt het goed, gisteren geboren om 20:28. Ik ga haar hier Bambi noemen, maar ze heeft als eerste naam dezelfde naam als die actrice die een relatie met Ashton Kutcher heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Gefeliciteerd met je dochter! Wat een leuke naam.quote:Op maandag 8 november 2021 09:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar is jullie meisjequote:Op maandag 8 november 2021 09:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bij in elk geval 1 baby zat je goedquote:Op maandag 8 november 2021 09:30 schreef Takkie88 het volgende:
In de weinige uren slaap van afgelopen nacht droomde ik dat de november-baby’s allemaal geboren werden vannacht… nu gebeurt er bij mij nog niks. Hoe is het bij onamatopee en bananapancake?
Gefeliciteerd en inderdaad een mooie naam. Staat ook op mijn lijstjequote:Op maandag 8 november 2021 09:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
In Amsterdam was een groep van de positive birth movement en die organiseerde een keer bevallingsverhalencirkel. Gewoon een groep vrouwen en allemaal je verhaal vertellen. Simpel en doeltreffend.quote:Op maandag 8 november 2021 11:54 schreef elamanilo het volgende:
Het heet birth story listening, en in NL zijn er ook vrouwen die daar bedreven in zijn. Ik zie dat het (nog) niet heel eenvoudig te vinden is via Google. Ik gok dat het inderdaad in combinatie met doulaschap het meest voor komt.
Je kunt in ieder geval wel iemand vinden als je een beetje rondvraagt op Facebook bijv in (post parfum) doula groepen oid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |