Ik heb de ruggesteun veel gebruikt in bed bij het borstvoeden, zelfs zoveel dat ik m daarna heb aangeschaft op bol. Het maar net wat je prettig vindt. Douchekruk werd wel aangeraden om in de kraamweek zittend te kunnen douchen, je bent dan zo moe en lichamelijk vermoeid. Mijn Kraamzuster bleef ook in de buurt de eerste paar keren dat ik ging douchen voor als ik hulp nodig hadquote:Op woensdag 17 november 2021 23:15 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Goed om te weten! Klossen/verhogers gaan we hier niet gebruiken. Onze boxspring is door een extra (oud) matrasje nu op 2cm na op norm dus vind het wel best. Als ze moeilijk gaan doen ga ik wel op de eettafel liggen voor de controles en het bed verschonen kan manlief ook. Kraamzorg heeft er niet naar gekeken bij de intake omdat we toen nog op zolder sliepen. Maar goed, hierdoor heb ik ook totaal niet meer verder gekeken naar dat soort dingen, een douchekruk is dus in sommige gevallen wel aan te raden? Toch maar even regelen misschien.
En zo'n ruggesteun? Is dat echt voor tijdens de bevalling of meer voor erna?
Ik wil wel graag thuis bevallen maar (zoals ik het nu zie) liefst op de baarkruk, in hurkzit of op handen&voeten dus dan heb je aan de ruggensteun tijdens de bevalling niet zoveel lijkt me. Of is het meer gebruikelijk voor erna bij (borst)voeden oid?
Kanttekening: mijn werkgever werkt samen met alle zorgverzekeraars in NL maar ik weet niet hoe het met de vergoedingen zit bij de bedrijven die hetzelfde doen qua werkzaamheden.quote:Op woensdag 17 november 2021 23:15 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Goed om te weten! Klossen/verhogers gaan we hier niet gebruiken. Onze boxspring is door een extra (oud) matrasje nu op 2cm na op norm dus vind het wel best. Als ze moeilijk gaan doen ga ik wel op de eettafel liggen voor de controles en het bed verschonen kan manlief ook. Kraamzorg heeft er niet naar gekeken bij de intake omdat we toen nog op zolder sliepen. Maar goed, hierdoor heb ik ook totaal niet meer verder gekeken naar dat soort dingen, een douchekruk is dus in sommige gevallen wel aan te raden? Toch maar even regelen misschien.
En zo'n ruggesteun? Is dat echt voor tijdens de bevalling of meer voor erna?
Ik wil wel graag thuis bevallen maar (zoals ik het nu zie) liefst op de baarkruk, in hurkzit of op handen&voeten dus dan heb je aan de ruggensteun tijdens de bevalling niet zoveel lijkt me. Of is het meer gebruikelijk voor erna bij (borst)voeden oid?
Geen idee welke hoogte onze kraamzorg hanteert, toen ik aangaf dat ze er vorige keer niet onder hoefden zei ze alleen “bespaar je dan nu ook de moeite”.quote:Op woensdag 17 november 2021 23:20 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Bij ons was het ook niet nodig. Kraamzorg hier hanteerde een hoogte tussen 70 en 90 cm en ons bed is 72cm hoogDus als je bed al zo hoog is, heb je geen klossen nodig.
Neeee dat is rond mijn bevaldatumquote:Op donderdag 18 november 2021 08:31 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
LdgWas het maar zo makkelijk
![]()
Ik heb even een flink baalmoment na het bericht van het mogelijk verlengen van de kerstvakanties op scholen. Stiefdochter is net gestart op de basisschool, mijn zoon start na de kerstvakantie en mijn verlof begint in de kerstvakantie. Fml
Op het AD en op de radio vanochtend. Mijn UD ligt een week na die van jou dus ik zit in hetzelfde schuitjequote:Op donderdag 18 november 2021 08:36 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Neeee dat is rond mijn bevaldatum![]()
En al overwoog ik een weekje quarantaine met het hele gezin voor de bevalling (zodat partner er ook sowieso bij kan zijn en niet nog besmet kan raken op werk oid) vind ik dit niet nice.
Waar las je dit?
Dit is wel echt RIP verlof als het doorgaatquote:Op donderdag 18 november 2021 08:46 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Op het AD en op de radio vanochtend. Mijn UD ligt een week na die van jou dus ik zit in hetzelfde schuitje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My salvation lies in your love..
quote:Op vrijdag 19 november 2021 06:18 schreef BananaPancake het volgende:
Vanaf die 34 weken ging het ook helemaaaal zo snel vond ik! Ik heb ook gekozen voor zowel rugsteun als douchekruk. Na mijn vorige bevalling niet gebruikt, maar leek me toch handig.Spannend!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij zijn die kraampakketten nog even ver van mijn bed show. Vorige keer vond ik de kruk wel fijn, na keizersnede. Rugsteun had ik ook, maar nu hebben we een elektrisch bed
Shine bright like a diamond.
Vanaf die 34 weken ging het ook helemaaaal zo snel vond ik! Ik heb ook gekozen voor zowel rugsteun als douchekruk. Na mijn vorige bevalling niet gebruikt, maar leek me toch handig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk! Fijne ontmoeting met je kindje gewenst
![]()
Vanaf die 34 weken ging het ook helemaaaal zo snel vond ik! Ik heb ook gekozen voor zowel rugsteun als douchekruk. Na mijn vorige bevalling niet gebruikt, maar leek me toch handig.Heel veel succes! En een hele mooie ontmoeting met je kindje toegewenstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My salvation lies in your love..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |