Gefeliciteerd! Klinkt als een turbo-bevalling! Veel knuffelen met je dochterquote:Op maandag 15 november 2021 16:39 schreef onomatopee het volgende:
Meld met baby uit de buik! Uiteindelijk is het razendsnel gegaan: van twijfel of het wel door zou zetten (of is het toch een voorwee) naar nog geen half uur later persweeën in de auto en de baby al voelen zakken. Ik kon nog op het nippertje het bevalbad in stappen en binnen 4 minuten was onze dochter daar
![]()
Ik kan het nog niet helemaal bevatten, dat ze er nu echt is. Ons gezin is compleet
Gefeliciteerdquote:Op maandag 15 november 2021 16:39 schreef onomatopee het volgende:
Meld met baby uit de buik! Uiteindelijk is het razendsnel gegaan: van twijfel of het wel door zou zetten (of is het toch een voorwee) naar nog geen half uur later persweeën in de auto en de baby al voelen zakken. Ik kon nog op het nippertje het bevalbad in stappen en binnen 4 minuten was onze dochter daar
![]()
Ik kan het nog niet helemaal bevatten, dat ze er nu echt is. Ons gezin is compleet
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 15 november 2021 16:39 schreef onomatopee het volgende:
![]()
Wow, dat klinkt als een ontspannen, maar toch heel vlotte bevalling!quote:Op maandag 15 november 2021 16:39 schreef onomatopee het volgende:
![]()
Gefeliciteerd!!! Nu lekker genieten van je dochterquote:Op maandag 15 november 2021 16:39 schreef onomatopee het volgende:
![]()
Ja,als je eenmaal over de helft bent lijkt het zoveel sneller te gaan (behalve de laatste paar wekenquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:40 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd Ono! Daar is ze en dan nog zo snel ineens.
Vandaag weer een mooie mijlpaal gehaald. 24 weken![]()
Het gaat zo snel nu voor mijn gevoel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:57 schreef Takkie88 het volgende:
Ook ik mag me melden met baby uit de buik![]()
Het laatste uur van de bevalling was een rollercoaster. In een half uur van niet vorderende ontsluiting, bleef hangen op 5 cm en trok het echt niet meer, naar volledige ontsluiting. En toen binnen 30 min was ze er
OoohSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die naam wilde ik als het een meisje zou zijn. Gefelicteerd!
En Onomatopeee ook gefeliciteerd! Twee flitsbevallingen, het is ook wat.
Och lieve ela, er blijft een super mama over!quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:33 schreef elamanilo het volgende:
Het voelt zo groot. Een afscheid van mijn vruchtbare jaren. Dat ik hierna een andere fase in zal gaan. Terwijl dit juist iets is wat me zelfvertrouwen geeft en heeft gegeven. Ik was (ben) er zo trots op dat ik dit kan, dat mijn lichaam dit kan. En als dit voorbij is, wat blijft er dan over?
♥quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:16 schreef Viv het volgende:
[..]
Och lieve ela, er blijft een super mama over!
Misschien wel eentje die dan de tijd en ruimte heeft om haar wijsheid op andere mama's (to be) over te brengen?Je overwoog toch iets van een zwangerschapscursus op te zetten?
Een zwangerschap zonder je eigen moeder erbij ís ook echt anders. Ik heb maar 2 zwangerschappen meegemaakt, maar tussendoor is mijn moeder ook overleden. Het gemis was zo groot in die periode van mijn tweede zwangerschap. Het greep mij ook aan, en dan was mijn moeder fysiek al lang niet meer in staat om echt te helpen in ons gezin (mijn zussen en ik waren mantelzorgers voor haar de laatste 3 jaar van haar leven). Maar emotioneel ligt dat natuurlijk heel anders.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:33 schreef elamanilo het volgende:
Het voelt zo groot. Een afscheid van mijn vruchtbare jaren. Dat ik hierna een andere fase in zal gaan. Terwijl dit juist iets is wat me zelfvertrouwen geeft en heeft gegeven. Ik was (ben) er zo trots op dat ik dit kan, dat mijn lichaam dit kan. En als dit voorbij is, wat blijft er dan over?
En dan te bedenken dat ik dit zo heftig ervaar dat ik tot nu toe dus niet eens echt me over heb kunnen geven aan deze zwangerschap. Ik heb er niet ‘uitgehaald’ wat ik eruit hoopte te halen, denk ik; Nog één keer vol trots een baby dragen. Bijna niemand weet dat ik zwanger ben. Zelfs mijn zwager niet en ik weet niet eens of mijn eigen broertje het wel weet, ik heb het hem in ieder geval niet gezegd, maar ik gok erop dat een van mn andere siblings of vader het wel een keer heeft genoemd tegen hem. Het lijkt alsof ik helemaal geblokkeerd ben. En alsof er niemand is waar ik op kan steunen, zo zonder mijn mama.
Je kinderen op zien groeien, naar grote sterke, mooie lieve personen. En dan komt het moment dat ze jou wellicht ineens oma maken en jij hun daarin kunt ondersteunenquote:Op dinsdag 16 november 2021 12:33 schreef elamanilo het volgende:
En dan te bedenken dat ik dit zo heftig ervaar dat ik tot nu toe dus niet eens echt me over heb kunnen geven aan deze zwangerschap. Ik heb er niet ‘uitgehaald’ wat ik eruit hoopte te halen, denk ik; Nog één keer vol trots een baby dragen. Bijna niemand weet dat ik zwanger ben. Zelfs mijn zwager niet en ik weet niet eens of mijn eigen broertje het wel weet, ik heb het hem in ieder geval niet gezegd, maar ik gok erop dat een van mn andere siblings of vader het wel een keer heeft genoemd tegen hem. Het lijkt alsof ik helemaal geblokkeerd ben. En alsof er niemand is waar ik op kan steunen, zo zonder mijn mama.
Hier sluit ik me bij aan ❤️quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:33 schreef littledrummergirl het volgende:
even wat liefde voor alle fokmama's zonder mama, in welke vorm dan ook
Dat is inderdaad abrubtquote:Op woensdag 17 november 2021 07:51 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan ❤️
Ik had gisteren een hele gekke controle afspraak waarbij alles ineens veranderd is. Ik had weer eens een andere arts en die wist me voor het eerst te vertellen dat ze vanwege pre-existente hypertensie ipv zwangerschapshypertentie zoals de vorige keer, graag inleiden tussen 39 en 40 weken ipv met 41 weken. Had niemand me dit nog verteld vroeg ze.. Uhm nee? Heb er zelfs twee keer naar gevraagd, steeds werd 41 weken gezegd.
Nah goed dat was dus wel een shock zeg maar, maar vind het ergens ook wel fijn om te weten waar ik aan toe ben. Morgenochtend mogen we langs komen voor het plaatsen van het ballonnetje.
Jaa dat vind ik ook fijnquote:Op woensdag 17 november 2021 07:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dat is inderdaad abrubtmaareeehm, wel sneller jullie kindje
Woah, dat is ook ineens meteen morgen?! Sjonge!quote:Op woensdag 17 november 2021 07:51 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan ❤️
Ik had gisteren een hele gekke controle afspraak waarbij alles ineens veranderd is. Ik had weer eens een andere arts en die wist me voor het eerst te vertellen dat ze vanwege pre-existente hypertensie ipv zwangerschapshypertentie zoals de vorige keer, graag inleiden tussen 39 en 40 weken ipv met 41 weken. Had niemand me dit nog verteld vroeg ze.. Uhm nee? Heb er zelfs twee keer naar gevraagd, steeds werd 41 weken gezegd.
Nah goed dat was dus wel een shock zeg maar, maar vind het ergens ook wel fijn om te weten waar ik aan toe ben. Morgenochtend mogen we langs komen voor het plaatsen van het ballonnetje.
Ik realiseer me hierdoor ineens dat ik nog even bedklossen ect moet regelenquote:Op woensdag 17 november 2021 13:20 schreef eponine het volgende:
Net kraampakket besteld, was alweer vergeten dat dat moest
quote:Op woensdag 17 november 2021 19:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik realiseer me hierdoor ineens dat ik nog even bedklossen ect moet regelen
Goed om te weten! Klossen/verhogers gaan we hier niet gebruiken. Onze boxspring is door een extra (oud) matrasje nu op 2cm na op norm dus vind het wel best. Als ze moeilijk gaan doen ga ik wel op de eettafel liggen voor de controles en het bed verschonen kan manlief ook. Kraamzorg heeft er niet naar gekeken bij de intake omdat we toen nog op zolder sliepen. Maar goed, hierdoor heb ik ook totaal niet meer verder gekeken naar dat soort dingen, een douchekruk is dus in sommige gevallen wel aan te raden? Toch maar even regelen misschien.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:38 schreef eponine het volgende:
Bij de meeste (of zelfs alle?) zorgverzekeringen zitten artikelen zoals bedverhogers, douchekruk etc. in de basisverzekering en mag je het vanwege de indicatie zwangerschap maximaal 26 weken (per indicatie) gratis lenen. Dus ook al gebruik je het niet, staat het wellicht vooral in de weg maar kost het je niets…
Bij ons was het ook niet nodig. Kraamzorg hier hanteerde een hoogte tussen 70 en 90 cm en ons bed is 72cm hoogquote:Op woensdag 17 november 2021 21:14 schreef Keroppi het volgende:
Wij hebben een vrij hoge boxspring en onze kraamzorg vond bedverhogers ook niet nodig. Dus mocht je het nog niet gedaan hebben is het misschien handig om eerst even na te vragen
Ik heb de ruggesteun veel gebruikt in bed bij het borstvoeden, zelfs zoveel dat ik m daarna heb aangeschaft op bol. Het maar net wat je prettig vindt. Douchekruk werd wel aangeraden om in de kraamweek zittend te kunnen douchen, je bent dan zo moe en lichamelijk vermoeid. Mijn Kraamzuster bleef ook in de buurt de eerste paar keren dat ik ging douchen voor als ik hulp nodig hadquote:Op woensdag 17 november 2021 23:15 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Goed om te weten! Klossen/verhogers gaan we hier niet gebruiken. Onze boxspring is door een extra (oud) matrasje nu op 2cm na op norm dus vind het wel best. Als ze moeilijk gaan doen ga ik wel op de eettafel liggen voor de controles en het bed verschonen kan manlief ook. Kraamzorg heeft er niet naar gekeken bij de intake omdat we toen nog op zolder sliepen. Maar goed, hierdoor heb ik ook totaal niet meer verder gekeken naar dat soort dingen, een douchekruk is dus in sommige gevallen wel aan te raden? Toch maar even regelen misschien.
En zo'n ruggesteun? Is dat echt voor tijdens de bevalling of meer voor erna?
Ik wil wel graag thuis bevallen maar (zoals ik het nu zie) liefst op de baarkruk, in hurkzit of op handen&voeten dus dan heb je aan de ruggensteun tijdens de bevalling niet zoveel lijkt me. Of is het meer gebruikelijk voor erna bij (borst)voeden oid?
Kanttekening: mijn werkgever werkt samen met alle zorgverzekeraars in NL maar ik weet niet hoe het met de vergoedingen zit bij de bedrijven die hetzelfde doen qua werkzaamheden.quote:Op woensdag 17 november 2021 23:15 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Goed om te weten! Klossen/verhogers gaan we hier niet gebruiken. Onze boxspring is door een extra (oud) matrasje nu op 2cm na op norm dus vind het wel best. Als ze moeilijk gaan doen ga ik wel op de eettafel liggen voor de controles en het bed verschonen kan manlief ook. Kraamzorg heeft er niet naar gekeken bij de intake omdat we toen nog op zolder sliepen. Maar goed, hierdoor heb ik ook totaal niet meer verder gekeken naar dat soort dingen, een douchekruk is dus in sommige gevallen wel aan te raden? Toch maar even regelen misschien.
En zo'n ruggesteun? Is dat echt voor tijdens de bevalling of meer voor erna?
Ik wil wel graag thuis bevallen maar (zoals ik het nu zie) liefst op de baarkruk, in hurkzit of op handen&voeten dus dan heb je aan de ruggensteun tijdens de bevalling niet zoveel lijkt me. Of is het meer gebruikelijk voor erna bij (borst)voeden oid?
Geen idee welke hoogte onze kraamzorg hanteert, toen ik aangaf dat ze er vorige keer niet onder hoefden zei ze alleen “bespaar je dan nu ook de moeite”.quote:Op woensdag 17 november 2021 23:20 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Bij ons was het ook niet nodig. Kraamzorg hier hanteerde een hoogte tussen 70 en 90 cm en ons bed is 72cm hoogDus als je bed al zo hoog is, heb je geen klossen nodig.
Neeee dat is rond mijn bevaldatumquote:Op donderdag 18 november 2021 08:31 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
LdgWas het maar zo makkelijk
![]()
Ik heb even een flink baalmoment na het bericht van het mogelijk verlengen van de kerstvakanties op scholen. Stiefdochter is net gestart op de basisschool, mijn zoon start na de kerstvakantie en mijn verlof begint in de kerstvakantie. Fml
Op het AD en op de radio vanochtend. Mijn UD ligt een week na die van jou dus ik zit in hetzelfde schuitjequote:Op donderdag 18 november 2021 08:36 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Neeee dat is rond mijn bevaldatum![]()
En al overwoog ik een weekje quarantaine met het hele gezin voor de bevalling (zodat partner er ook sowieso bij kan zijn en niet nog besmet kan raken op werk oid) vind ik dit niet nice.
Waar las je dit?
Dit is wel echt RIP verlof als het doorgaatquote:Op donderdag 18 november 2021 08:46 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Op het AD en op de radio vanochtend. Mijn UD ligt een week na die van jou dus ik zit in hetzelfde schuitje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My salvation lies in your love..
quote:Op vrijdag 19 november 2021 06:18 schreef BananaPancake het volgende:
Vanaf die 34 weken ging het ook helemaaaal zo snel vond ik! Ik heb ook gekozen voor zowel rugsteun als douchekruk. Na mijn vorige bevalling niet gebruikt, maar leek me toch handig.Spannend!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij zijn die kraampakketten nog even ver van mijn bed show. Vorige keer vond ik de kruk wel fijn, na keizersnede. Rugsteun had ik ook, maar nu hebben we een elektrisch bed
Shine bright like a diamond.
Vanaf die 34 weken ging het ook helemaaaal zo snel vond ik! Ik heb ook gekozen voor zowel rugsteun als douchekruk. Na mijn vorige bevalling niet gebruikt, maar leek me toch handig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk! Fijne ontmoeting met je kindje gewenst
![]()
Vanaf die 34 weken ging het ook helemaaaal zo snel vond ik! Ik heb ook gekozen voor zowel rugsteun als douchekruk. Na mijn vorige bevalling niet gebruikt, maar leek me toch handig.Heel veel succes! En een hele mooie ontmoeting met je kindje toegewenstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My salvation lies in your love..
Is er een reden dat je denkt dat de baby tussen nu en de uitgerekende datum zal komen? Inleiding ergens om?quote:Op maandag 22 november 2021 10:12 schreef Poepz0r het volgende:
Binnen nu en 3-4 weken moet het gebeuren. Besef is er nog steeds niet. Wat een gek idee dat we dalijk met 3 zijn
De verwachting is maximaal 3-4 weken inderdaad. Moet bij 2 cm al naar het ziekenhuis in verband met antibiotica. Wij houden het bij 1 is de verwachtingquote:Op maandag 22 november 2021 10:25 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Is er een reden dat je denkt dat de baby tussen nu en de uitgerekende datum zal komen? Inleiding ergens om?
Want de uitgerekende periode loopt sowieso t/m 2 weken na de ‘uitgerekende datum’. En daarna noemt men het ‘overtijd’, maar in de meeste gevallen is er dan nog steeds niets aAn de hand als je nog wat dagen langer zwanger bent..!
Dus het zou natuurlijk gezien ook nog wel 6 weken kunnen duren.
Alsnog komt het allemaal al wel steeds dichter en dichterbij en is het inderdaad heel gek om je te bedenken dat er dan iemand bij is.
Ik moet zeggen dat het met meer kinderen wel makkelijker wordt om je er iets bij voor te stellen. Maar het blijft ook weer ergens abstract tot het echt zo ver is.
Ohh heel spannend! Het wordt nu wel echt heel echt zo ja!quote:Op maandag 22 november 2021 10:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De verwachting is maximaal 3-4 weken inderdaad. Moet bij 2 cm al naar het ziekenhuis in verband met antibiotica. Wij houden het bij 1 is de verwachtingDuurde 8 jaar namelijk
Ja en een meisje! Dat wilden we ook graagquote:Op maandag 22 november 2021 10:30 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ohh heel spannend! Het wordt nu wel echt heel echt zo ja!
En eentje is natuurlijk hartstikke tofWat hebben jullie er lang op gewacht! Jullie kersje op de taart. Dat komt vast helemaal goed!
quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:25 schreef BananaPancake het volgende:
Baby uit de buik post! 💕
Gisteren rond 17:30 is onze 'kleine' man geboren.
Bevallingsverhaal vertel ik later nog!GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik had er eentje van de H&M. Vond ik wel fijn, maar ik ben niet zo heel lang (170) .quote:Op maandag 22 november 2021 11:09 schreef B.ertha het volgende:
Welke zwangerschapspanty's raden jullie aan? Geschikt voor lange vrouwen?
De panty's die ik nog heb van de vorige zwangerschap (prénatal en zalando) wil ik liefst ritueel verbranden want die zakken zo vreselijk af in het kruis tenzij ik ze opsjor tot onder mijn oksels, maar dat kan alleen met leggings en dan heb ik aardig hoogwater
Maar deze keer verdraag ik mijn jeans met die buikband niet goed en in mijn jeans zonder heb ik steeds een blote buik en rug. Dus ik moet wel aan de jurken helaas
Snags. Die passen ook met een zwangere buikquote:Op maandag 22 november 2021 11:09 schreef B.ertha het volgende:
De panty's die ik nog heb van de vorige zwangerschap (prénatal en zalando) wil ik liefst ritueel verbranden want die zakken zo vreselijk af in het kruis tenzij ik ze opsjor tot onder mijn oksels, maar dat kan alleen met leggings en dan heb ik aardig hoogwater
Maar deze keer verdraag ik mijn jeans met die buikband niet goed en in mijn jeans zonder heb ik steeds een blote buik en rug. Dus ik moet wel aan de jurken helaas
Hmm aantal maanden geleden nog wel gewoonquote:Op maandag 22 november 2021 13:29 schreef B.ertha het volgende:
Thanks. Kan het zijn dat zij niet naar Europa versturen? Volgens mij staat zo'n beetje elk land ter wereld in de lijst, maar binnen Europa alleen Malta en Bosnië
Tip voor afzakkende panties: een strakke onderbroek over je panty dragen. Niemand die t ziet en het kruis blijft op z’n plekquote:Op maandag 22 november 2021 11:09 schreef B.ertha het volgende:
quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:25 schreef BananaPancake het volgende:
Baby uit de buik post! 💕
Gisteren rond 17:30 is onze 'kleine' man geboren.
Bevallingsverhaal vertel ik later nog!Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb 1 of 2 donkerblauwe positiehemdjes van Noppies die ik zelf heel fijn vond. Bij interesse kun je die wel voor weinig overnemenquote:Op maandag 22 november 2021 22:11 schreef elamanilo het volgende:
Dat deed ik vroeger ook op aanraden van m’n mama Lily!
Ik zie op de NLse website geen maternity panty’s staan trouwens, of kijk ik scheel?
Ik heb een paar zwangerschapsleggings die ik draag met jurkjes of rokken.
Ik had bij m’n vorige zwangerschap trouwens van die extra lange basic longsleeves van de Hema, maar die hebben ze nu de hele tijd niet meer… en m’n gewone long sleeves zijn inmiddels te kort voor over m’n buik… dus ik heb nu hetzelfde ding dat m’n buik de hele tijd bloot komt te hangen en ik telkens m’n broeken aan het ophijsen ben en m’n shirts omlaag aan het trekken… Ik draag veelal m’n gewone broeken nog, maar dan dus onder m’n buik. Ik heb maar 1 zwangerschapsbroek nu. Ik mis die longsleeves enorm! Ik heb ook geen goede donkerblauwe zwangerschapshemdjes gevonden so far. Dus ook de hemdjes die ik onder de longsleeves draag zijn nu te kort. :’) Ach ja, first world problems of zo.
Ze hebben geen Maternity, je kan de gewone daarvoor gebruiken. In het artikeltje wat ik postte staat het advies aan maat voor zwangeren.quote:Op maandag 22 november 2021 22:11 schreef elamanilo het volgende:
Dat deed ik vroeger ook op aanraden van m’n mama Lily!
Ik zie op de NLse website geen maternity panty’s staan trouwens, of kijk ik scheel?
Ik heb een paar zwangerschapsleggings die ik draag met jurkjes of rokken.
Ik had bij m’n vorige zwangerschap trouwens van die extra lange basic longsleeves van de Hema, maar die hebben ze nu de hele tijd niet meer… en m’n gewone long sleeves zijn inmiddels te kort voor over m’n buik… dus ik heb nu hetzelfde ding dat m’n buik de hele tijd bloot komt te hangen en ik telkens m’n broeken aan het ophijsen ben en m’n shirts omlaag aan het trekken… Ik draag veelal m’n gewone broeken nog, maar dan dus onder m’n buik. Ik heb maar 1 zwangerschapsbroek nu. Ik mis die longsleeves enorm! Ik heb ook geen goede donkerblauwe zwangerschapshemdjes gevonden so far. Dus ook de hemdjes die ik onder de longsleeves draag zijn nu te kort. :’) Ach ja, first world problems of zo.
Ah, thanks voor de tip! Ik ga het checken. Ik denk dat ik een paar maatjes meer heb dan jij, maar lief aanbodquote:Op maandag 22 november 2021 22:43 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik heb 1 of 2 donkerblauwe positiehemdjes van Noppies die ik zelf heel fijn vond. Bij interesse kun je die wel voor weinig overnemen
Deze is het: https://www.noppies.com/n(...)oslcdmxoCPO8QAvD_BwEquote:Op maandag 22 november 2021 23:41 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ah, thanks voor de tip! Ik ga het checken. Ik denk dat ik een paar maatjes meer heb dan jij, maar lief aanbod
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |