abonnement Unibet Coolblue
pi_201801926


Ambachtelijk consumentenprogramma. Simpele vragen, hilarische antwoorden, wonderlijke televisie. De verslaggevers van de Keuringsdienst vragen zich af wat fabrikanten ze wijs willen maken. Op doodgewone vragen krijgen ze de meest bizarre antwoorden.

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/
pi_201802162
Dat van de bakkers is al jaren zo, je bent ook wel gek als je vers afgebakken brood bij de bakker koopt terwijl het zelfde bij de supermarkt de helft kost.

Er zijn overigens nog wel een klein handje vol echte bakkers in nederland waar je echt 100% zelf gemaakt brood kan kopen.

In Utrecht heb je Bond en Smolders (ook gebak en taart) en in regio Haarlem heb je Bakkerij Mama. (Ook al eens langs geweest in de KVW een paar jaar terug) En voor beide geldt wel dat om 10:00 bijna alles uitverkocht is.

Ieder geval de moeite waard om eens langs te gaan als je in de buurt bent.
  maandag 18 oktober 2021 @ 12:09:50 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201805166
a.s. Donderdag:

De potten met verschillende merken skyr nemen toe in de zuivelschappen. Op IJsland eten ze dit al eeuwen - het verhaal gaat dat de Vikingen skyr vanuit Noorwegen meebrachten naar IJsland - en nu verovert het eiwitrijke krachtvoer ook langzaam Europa. De producenten reppen allemaal van een duizend jaar oud recept, maar op de ene pot staat dat het yoghurt is en het andere etiket beweert dat het kwark is.

Wat alle potten wel gemeen hebben: skyr zit vol eiwitten en is daardoor populair bij sportschoolbezoekers. De Keuringsdienst van waarde duikt in het geheim van skyr en leert alles over gepasteuriseerde, afgeroomde melk in combinatie met levende bacterieculturen. Maar wat maakt skyr nu echt skyr? Er volgt een zoektocht naar het originele, oeroude recept.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:51:54 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201815367
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:40 schreef 111210 het volgende:
Dat van de bakkers is al jaren zo, je bent ook wel gek als je vers afgebakken brood bij de bakker koopt terwijl het zelfde bij de supermarkt de helft kost.

Er zijn overigens nog wel een klein handje vol echte bakkers in nederland waar je echt 100% zelf gemaakt brood kan kopen.

In Utrecht heb je Bond en Smolders (ook gebak en taart) en in regio Haarlem heb je Bakkerij Mama. (Ook al eens langs geweest in de KVW een paar jaar terug) En voor beide geldt wel dat om 10:00 bijna alles uitverkocht is.

Ieder geval de moeite waard om eens langs te gaan als je in de buurt bent.
Ik weet nog dat onze bakker in Ommen stopte met echt zelf bakken en het meer in een automatische machine ging doen. Wij kochten altijd kniptarwe en lieten het iets extra doorbakken waardoor er een heerlijk knapperige korst aan zat, ook het brood zelf was geweldig, vergeleken bij dat brood is het huidige supermarkt brood een soort kauwgom... helaas is dat tegenwoordig vrijwel het enige dat je kunt krijgen...

Ik vind het ook altijd vreemd als ik mensen de korstjes zie laten liggen, dat is juist het lekkerste deel :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:45:18 #5
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_201816042
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind het ook altijd vreemd als ik mensen de korstjes zie laten liggen, dat is juist het lekkerste deel :D
Bijna dé reden dat ik mijn brood haal bij de echte warme bakker. Wereld van verschil en zo veel lekkerder dan het fabrieksbrood. En niet alleen het korstje is lekkerder ;)
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:59:17 #6
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_201816999
Ik bestel vaak brood bij vanmenno.nl
Dat is echt goed brood, zelf even afbakken, met een goed broodmes zo gesneden ook.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_201817069
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:59 schreef djkoelkast het volgende:
Ik bestel vaak brood bij vanmenno.nl
Dat is echt goed brood, zelf even afbakken, met een goed broodmes zo gesneden ook.
Ha :D dat doe ik ook altijd. Vanmiddag toevallig weer een doos ophalen bij het pakketpunt.

Zelf bakken (met een goede broodbakmachine) blijft het lekkerst maar dat brood van Menno is een goede 2e.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:17:55 #8
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_201817211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:03 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ha :D dat doe ik ook altijd. Vanmiddag toevallig weer een doos ophalen bij het pakketpunt.

Zelf bakken (met een goede broodbakmachine) blijft het lekkerst maar dat brood van Menno is een goede 2e.
Een broodbakmachine zit een teflonlaag in, dus die gebruik ik sowieso niet. Als ik zelf brood maak maal ik ook zelf de (altijd biologische) granen. Maar zelf brood bakken heeft ook wel nadelen soms, dus ik doe het niet zo heel vaak.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_201817363
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet nog dat onze bakker in Ommen stopte met echt zelf bakken en het meer in een automatische machine ging doen. Wij kochten altijd kniptarwe en lieten het iets extra doorbakken waardoor er een heerlijk knapperige korst aan zat, ook het brood zelf was geweldig, vergeleken bij dat brood is het huidige supermarkt brood een soort kauwgom... helaas is dat tegenwoordig vrijwel het enige dat je kunt krijgen...

Ik vind het ook altijd vreemd als ik mensen de korstjes zie laten liggen, dat is juist het lekkerste deel :D
Lang geleden kocht ik altijd hetzelfde brood omdat er zo'n geweldig knapperig korstje op zat O+ Op een gegeven moment was dat weg en was het een slappe korst. Ik navraag gedaan, deden ze dat expres omdat blijkbaar kinderen geen knapperige korst willen en ouders hadden geklaagd. Fuck die kinderen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:39:14 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201817366
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Lang geleden kocht ik altijd hetzelfde brood omdat er zo'n geweldig knapperig korstje op zat O+ Op een gegeven moment was dat weg en was het een slappe korst. Ik navraag gedaan, deden ze dat expres omdat blijkbaar kinderen geen knapperige korst willen en ouders hadden geklaagd. Fuck die kinderen.
;(

rare kinderen trouwens...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201817371
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:39 schreef Bosbeetle het volgende:
;(

rare kinderen trouwens...
Ook dat -O- Ik had als bakker de ouders aangeraden de korsten er dan maar af te snijden 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:51:25 #12
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201817435
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Lang geleden kocht ik altijd hetzelfde brood omdat er zo'n geweldig knapperig korstje op zat O+ Op een gegeven moment was dat weg en was het een slappe korst. Ik navraag gedaan, deden ze dat expres omdat blijkbaar kinderen geen knapperige korst willen en ouders hadden geklaagd. Fuck die kinderen.
Ik zou zeggen Fuck You bakker en zonder wat te kopen weggaan
pi_201817652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:59 schreef djkoelkast het volgende:
Ik bestel vaak brood bij vanmenno.nl
Dat is echt goed brood, zelf even afbakken, met een goed broodmes zo gesneden ook.
Blijft het brood vanmenno.nl goed als je het in de diepvries hebt gedaan? Ik woon er zelf niet in de buurt dus zou het moeten laten verzenden, dan koop ik liever iets meer en dan in de diepvries. (Brood wat bij mij in de buurt verkrijgbaar is vind ik gewoon niet lekker.)
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:20:24 #14
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_201817676
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:17 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Blijft het brood vanmenno.nl goed als je het in de diepvries hebt gedaan? Ik woon er zelf niet in de buurt dus zou het moeten laten verzenden, dan koop ik liever iets meer en dan in de diepvries. (Brood wat bij mij in de buurt verkrijgbaar is vind ik gewoon niet lekker.)
Zeker, ik vries het in zodra het binnenkomt. Afbakken 30 minuten op 160 graden (bevroren). Blijft wel een paar maanden goed zonder uit te drogen, in de verpakking waarin het wordt geleverd.
Je kunt het ook 10 dagen in de koelkast bewaren (dan bak je 20 minuten op 180 graden).
Eenmaal gebakken, gekoeld en gesneden kun je het gewoon weer invriezen, ik doe dat in van die plastic bakken met deksels die je kunt dichtklappen. Dat doe ik steeds met 1 brood per keer. Ik bestel een stuk of 8-10 broden per keer (en de stokbroodjes zijn ook echt een aanrader).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_201817728
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:20 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
Zeker, ik vries het in zodra het binnenkomt. Afbakken 30 minuten op 160 graden (bevroren). Blijft wel een paar maanden goed zonder uit te drogen, in de verpakking waarin het wordt geleverd.
Je kunt het ook 10 dagen in de koelkast bewaren (dan bak je 20 minuten op 180 graden).
Eenmaal gebakken, gekoeld en gesneden kun je het gewoon weer invriezen, ik doe dat in van die plastic bakken met deksels die je kunt dichtklappen. Dat doe ik steeds met 1 brood per keer. Ik bestel een stuk of 8-10 broden per keer (en de stokbroodjes zijn ook echt een aanrader).
Bedankt voor de tip, ik ga het proberen! :)
pi_201819093
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:45 schreef Black-Hole het volgende:

[..]
Bijna dé reden dat ik mijn brood haal bij de echte warme bakker. Wereld van verschil en zo veel lekkerder dan het fabrieksbrood. En niet alleen het korstje is lekkerder ;)
Maar goe weet je of jou bakker een bakker is of een “afbakker” want dan is hrt niet heel veel anders dan supermarkt brood
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:29:58 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201819247
Ik bak al jaren zelf mijn eigen maisbrood met meel van de molen verderop. Gewoon ouderwets kneden en laten rijsen (x3) en in de oven bakken. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:54:28 #18
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_201819449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:16 schreef 111210 het volgende:

[..]
Maar goe weet je of jou bakker een bakker is of een “afbakker” want dan is hrt niet heel veel anders dan supermarkt brood
Goede vraag, het is een kleine lokale bakker met een aantal vestigingen. Ze hebben reguliere broden en steenoven / desem broden. De reguliere broden worden niet afgebakken in de winkel en elke dag vers geleverd vanuit de centrale bakkerij. Steenoven broden worden wel in de winkel afgebakken en kan je ook bevroren krijgen om thuis af te bakken.

Maar zelfs als dit dan een 'afbakker' is, het verschil tussen dit brood van deze bakker en de supermarkt is echt gigantisch. Zowel qua smaak, structuur en korst.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:28:16 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201820996
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ook dat -O- Ik had als bakker de ouders aangeraden de korsten er dan maar af te snijden 8)7
Kauwen is hartstikke goed voor je kaakspieren en die kinderen hebben toch tanden? Flikker toch op man :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:29:46 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201821023
quote:
3s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:09 schreef golfer het volgende:
a.s. Donderdag:

De potten met verschillende merken skyr nemen toe in de zuivelschappen. Op IJsland eten ze dit al eeuwen - het verhaal gaat dat de Vikingen skyr vanuit Noorwegen meebrachten naar IJsland - en nu verovert het eiwitrijke krachtvoer ook langzaam Europa. De producenten reppen allemaal van een duizend jaar oud recept, maar op de ene pot staat dat het yoghurt is en het andere etiket beweert dat het kwark is.

Wat alle potten wel gemeen hebben: skyr zit vol eiwitten en is daardoor populair bij sportschoolbezoekers. De Keuringsdienst van waarde duikt in het geheim van skyr en leert alles over gepasteuriseerde, afgeroomde melk in combinatie met levende bacterieculturen. Maar wat maakt skyr nu echt skyr? Er volgt een zoektocht naar het originele, oeroude recept.
Skyr :9
Lekkere stroeve bek ervan, jum
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201821951
En... hoe spreken we het uit, Skyr?
Skuur
Skir
Skur
Skijr
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:25:35 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201822048
Skyr is gewoon een magere zachte kaas. Wrongel zeg maar
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:45:47 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201822484
quote:
80s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:20 schreef Blues het volgende:
En... hoe spreken we het uit, Skyr?
Skuur
Skir
Skur
Skijr
Skeer :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201822759
Bedankt voor de tip van afbakbrood van “vanmenno”. Het water loopt me al in de mond.

Lekker vers afgebakken desembrood en een kom heerlijke zelfgemaakte soep er bij.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:13:27 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201824458
Skyr (uitspraak: skuur, maar verNederlands wordt het skir) is meer een soort hangop.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 20 oktober 2021 @ 09:47:44 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201828387
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:13 schreef golfer het volgende:
Skyr (uitspraak: skuur, maar verNederlands wordt het skir) is meer een soort hangop.
Hangop is wel echt lekker... Maar het lekkerste wat ik in die categorie heb gegeten was een soort yak yoghurt in Nepal, die werd gemaakt in stenen potjes en die was zo ontzettend lekker :9 Juju Dhau heb het ook gegeten in bakthapur trouwens http://euroasiatreks.com/blog/popular-foods-nepal/

quote:
Juju Dhau was originated from Bhaktapur, Nepal. It is a sweetened custard like yogurt.It is one of the vital part of the festivities of Nepal. In Newari dialect, Juju Dhau signifies ” King of Yogurt”. Dairy from the Ox is usually used to make Juju Dhau. It is used with a believe that it gives the yogurt wealtheir taste and surface.

The Juju dhau is served in regular red mud pot,has shown in the picture. The mud pots are premable, therefore the fluid from the yogurt gradually vanishes. Therefore, a scrumptious, thick, smooth and velvety yogurt is left behind.

A trip to Bhakatpur, is incomplete without tasting one of these!
Het is eigenlijk een soort hangop waar de theedoek is vervangen voor een vrij poreus stenen potje.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:00:44 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201828527
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:13 schreef golfer het volgende:
Skyr (uitspraak: skuur, maar verNederlands wordt het skir) is meer een soort hangop.
Het wordt gemaakt van afgeroomde melk (die over bleef na het afromen voor het maken van boter) met stremsel en verschillende bacterieculturen waarvan sommige ook bij het maken van yoghurt een rol spelen. Het stremsel zorgt voor het uitvlokken van het eiwit, waarna de wrongel en de wei gescheiden wordt. Kortom, het is levensmiddeltechnisch gezien een heel jonge kaas.
traditioneel werd er vroeger ook nog een andere methode gebruikt, ipv het toevoegen van een deel oude Skyr, auto-gecoaguleerde skyr, naast die met het toevoegen van stremsel (gaat sneller) wat gecoaguleerde skyr is.
Arla gebruik stremsel voor de productie (geen wonder voor een groot industrieel concern, niets mis mee ook trouwens), waarmee het sneller geproduceerd wordt en levensmiddel technisch gezien een heel jonge kaas is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jan_Onderwater op 20-10-2021 10:21:25 ]
  woensdag 20 oktober 2021 @ 11:45:45 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201829631
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 20 oktober 2021 @ 15:52:14 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201832723
Paul Hollywood in IJsland probeert Skyr en Myrsa (de Wei), Skyrcake en Skyramicu
  donderdag 21 oktober 2021 @ 20:47:22 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201851324
Die Nederlandse fabrikant lult uit zijn nek met het toevoegen van eiwitpoeders aan yoghury en kwark. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:02:44 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201851650
Dus toch een soort hangop zoals die IJslandse boer het maakte.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:03:57 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201851679
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:47 schreef golfer het volgende:
Die Nederlandse fabrikant lult uit zijn nek met het toevoegen van eiwitpoeders aan yoghury en kwark. :{w
Heb echt wel eens op de ingredientenlijst van Kwark dingen als Melkpoeder zien staan.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:04:48 #33
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201851693
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:02 schreef golfer het volgende:
Dus toch een soort hangop zoals die IJslandse boer het maakte.
Waarom denk je dat het Kaasdoek heet?
:P
  woensdag 27 oktober 2021 @ 22:43:32 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201926262
Morgen:

Aan de grootte en de hoeveelheid edelstenen die edelmannen bij zich droegen kon men vroeger zien hoe belangrijk ze waren. Inmiddels is de handel in edelstenen een wereldwijde business waar miljarden euro's in omgaan.

De winkels en webshops liggen vol met kristallen, die tegenwoordig voor iedereen betaalbaar zijn. Iedere steen heeft z’n eigen superkracht en blijkt nog helend ook. De voorbeelden hiervan zijn talrijk: kristallen die helpen om beter te slapen, de straling van een mobiel tegengaan of de huid gezonder maken. De advertentieteksten staan vol met termen als ontladen, opladen, trillingen, energie en balans. De Keuringsdienst Van Waarde duikt in de wereld van vibrerende edelstenen en gaat op zoek naar de herkomst van deze kristallen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 28 oktober 2021 @ 13:23:50 #35
414785 sirdanilot
pi_201930645
Ik vind skyr een beetje smaken naar sperma :r

Niet dat ik daar vies van ben maar niet iets wat ik wil als ontbijt ;)

Oh en qua brood, Nederlands brood is nu eenmaal niet zo goed. Ze stoppen er altijd broodverbeteraar in. Weet je waar ze dat van maken? Van haar van chinezen. Ja serieus. En ook wel van de vacht van dooie dieren (slachtafval dus) etc. alles waar keratine in zit kan je het van maken.

In Ierland is het nog veel droeviger gesteld ; er zijn vrijwel geen zelfstandige bakkers meer in dit land. In mijn buurt zitten er twee bakkers maari k woon echt bijna midden in het centrum van de hoofdstad. En die bakkers zijn dan voornamelijk gericht op cakes, bruidstaarten etc. De bakkers die je nog vindt zijn vaak Turkse bakkers en dergelijke.

Vrijwel iedereen eet hier gewoon fabrieksbrood, Brennan's heet dat. Gewoon smakeloos witbrood of 'bruin' waar wit in zit. Van een broodbakmachine heeft geen enkele Ier ooit gehoord. Enige brood dat ze thuis maken is soda bread, en dat is meer een soort cake dan echt brood zegmaar.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 28 oktober 2021 @ 14:49:36 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201931489
De wappiezusjes Van Lexmond komen vanavond ook nog aan bod in de KvW.
https://www.mediacourant.(...)ling-over-nepstenen/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 28 oktober 2021 @ 20:29:50 #37
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201935322
quote:
11s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:49 schreef golfer het volgende:
De wappiezusjes Van Lexmond komen vanavond ook nog aan bod in de KvW.
https://www.mediacourant.(...)ling-over-nepstenen/
Ik zag er net langs :') wat een gezever, ik ga wel even Hitlers Henchman kijken :')
pi_201935413
:D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 28 oktober 2021 @ 20:47:22 #39
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201935566
Man, man, man…wat een volksverlakkerij.
pi_201935586
Uit China dus echt
Het ligt aan de instanties zelf
pi_201935587
Goddomme _O-
pi_201935633
Stenen in je yoni proppen. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201936181
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:02 schreef golfer het volgende:
Dus toch een soort hangop zoals die IJslandse boer het maakte.
Heb de aflevering niet gezien maar Skyr smaakt als hanghop.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:47:39 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201937091
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:51 schreef superniger het volgende:
Stenen in je yoni proppen. :')
Om je vagina te trainen.
Hoe dan? Kan ie dan kunstjes doen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201938673
quote:
11s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:49 schreef golfer het volgende:
De wappiezusjes Van Lexmond komen vanavond ook nog aan bod in de KvW.
https://www.mediacourant.(...)ling-over-nepstenen/
Programma probeert te scoren met De Lexmondjes maar iedereen is terugbetaald.

De korte samenvatting van de reactie bij Boulevard afgelopen woensdag.
pi_201938696
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:47 schreef golfer het volgende:

[..]
Om je vagina te trainen.
Hoe dan? Kan ie dan kunstjes doen?
Bekkenbodemspier trainen. Echt kunstjes ga je er niet van doen.
pi_201939311
Als je in onzin als "trillende steentjes" gelooft dan ben je echt rijp voor het gesticht. Ik snap dat je stenen (of specifiek edelstenen) mooi kunt vinden, maar dat is dan ook alle waarde die zo'n steen heeft in deze context. Al het andere is simpelweg verzonnen geklets, puur in het leven geroepen om naïeve mensen zoveel mogelijk geld uit de zakken te kloppen.

Update: post iets specifieker gemaakt, stenen hebben in een andere context andere waardes.

[ Bericht 8% gewijzigd door GereDathan op 29-10-2021 11:44:28 ]
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:16:26 #48
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_201940134
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 10:01 schreef GereDathan het volgende:
Als je in onzin als "trillende steentjes" gelooft dan ben je echt rijp voor het gesticht. Ik snap dat je stenen (of specifiek edelstenen) mooi kunt vinden, maar dat is dan ook alle waarde die zo'n steen heeft. Al het andere is simpelweg verzonnen geklets, puur in het leven geroepen om naïeve mensen zoveel mogelijk geld uit de zakken te kloppen.
Als stenen niet zouden trillen dan zouden we ook kwarts niet zo massaal in allerlei apparaten steken.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_201940340
Als je een kwartskristal onder elektrische spanning zet, gaat het kristal trillen. erg handig in electronica daar het op een vaste frequentie trilt.

zie https://www.geologievanne(...)eschrijvingen/kwarts

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2021 11:38:29 (aanvulling info) ]
pi_201940421
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:16 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
Als stenen niet zouden trillen dan zouden we ook kwarts niet zo massaal in allerlei apparaten steken.
Kwarts trilt niet uit zichzelf. Ik heb mijn post aangepast om te verduidelijken dat in de context van het programma het enige nut van de stenen is dat deze mooi kunnen zijn.

Ik zal overigens de laatste zijn die beweerd dat steen (in diverse vormen) een bepaalde bijdrage levert aan ons leven. Kwarts is 1 van de bouwstenen van onze technologische ontwikkeling en zonder bakstenen zouden onze huizen er net even wat anders uitzien bijvoorbeeld.

Stenen die uit zichzelf trillen en daar bepaalde helende krachten aan toeschrijven is krankzinnig.

[ Bericht 12% gewijzigd door GereDathan op 29-10-2021 11:45:41 ]
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:17:37 #51
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_201940772
Nou is ook niet helemaal waar, want ook al werkt het niet (of nauwelijks) maar je voelt je er goed bij dan heb je een placebo-effect. En dan werkt het op dat moment voor jou toch. Ik zou me er vooral niet te druk om maken.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_201941227
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:17 schreef djkoelkast het volgende:
Nou is ook niet helemaal waar, want ook al werkt het niet (of nauwelijks) maar je voelt je er goed bij dan heb je een placebo-effect. En dan werkt het op dat moment voor jou toch. Ik zou me er vooral niet te druk om maken.
Ik maak mij er niet druk over, het is vooral vermaak. Hoe simpel mensen zijn. Zijn dezelfde die dat absurde goedje van die viezerik Giel kopen of de biostabiel :') _O-

Overigens zouden we ons er eigenlijk wel druk om moeten maken. Dit soort achterlijkheid is de basis voor bijvoorbeeld antivax-idioten.
pi_201941242
Weer ff bij gekeken, mooie afleveringen. Dat Skyr is ook vrij nutteloos qua eiwitten.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:52:37 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201942413
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:23 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vind skyr een beetje smaken naar sperma :r

Niet dat ik daar vies van ben maar niet iets wat ik wil als ontbijt ;)

_O- _O-
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:55:54 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201942451
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:47 schreef golfer het volgende:

[..]
Om je vagina te trainen.
Hoe dan? Kan ie dan kunstjes doen?
Precilla Queen of the Desert nooit gezien?
pi_201990215
Die dame van de stenenshop was wel het stereo type wazige hippie
  dinsdag 2 november 2021 @ 17:41:10 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202000987
Donderdag:

Het heeft een intens zuur karakter, maar salades knappen er toch van op: wijnazijn. Soms is 'ie rood, soms wit. Maar wat voor rood of wit? Een brandende vraag, maar de etiketten brengen je niet veel verder. Daarom gaat de Keuringsdienst zelf op pad. Op zoek naar wijnazijnwijn. En doet daarbij een ontdekking die je mondhoeken doen samentrekken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202004220
Zou wel grappig zijn als het dezelfde azijn is maar met verschillende kleurstoffen er door.
pi_202025335
Ben echt zeer benieuwd, zeker idd als dat het zou zijn..gewoon verschillende kleurstoffen
India, ga er na toe!
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 11:25:33 #60
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_202025648
Azijn is eigenlijk gefermenteerde alcohol, mag je ook natuurazijn noemen dan. Er is ook synthetische azijn, daar hebben ze het wel eens over gehad bij de KvW: ijsazijn. Daar voeg je water aan toe en je hebt "azijn" zonder het woordje natuur er voor.
Normaal gezien zou wijnazijn van wijn gemaakt moeten worden, maar dat zal wel niet :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 4 november 2021 @ 17:39:54 #61
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_202030060
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:25 schreef djkoelkast het volgende:
Azijn is eigenlijk gefermenteerde alcohol, mag je ook natuurazijn noemen dan. Er is ook synthetische azijn, daar hebben ze het wel eens over gehad bij de KvW: ijsazijn. Daar voeg je water aan toe en je hebt "azijn" zonder het woordje natuur er voor.
Normaal gezien zou wijnazijn van wijn gemaakt moeten worden, maar dat zal wel niet :P
Ach, in een tijd dat zelfs de Slovenen al Balsamico beginnen te maken zal de term "wijnazijn" al helemaal niet beschermd zijn en al zeker de lading niet dekken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_202033243
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:25 schreef djkoelkast het volgende:
Azijn is eigenlijk gefermenteerde alcohol, mag je ook natuurazijn noemen dan. Er is ook synthetische azijn, daar hebben ze het wel eens over gehad bij de KvW: ijsazijn. Daar voeg je water aan toe en je hebt "azijn" zonder het woordje natuur er voor.
Normaal gezien zou wijnazijn van wijn gemaakt moeten worden, maar dat zal wel niet :P
“Azijn is het noodlot van alcohol”
Het ligt aan de instanties zelf
pi_202033415
Ik gok druivensap met witte azijn
Het ligt aan de instanties zelf
  donderdag 4 november 2021 @ 20:48:57 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202034028
Interessant, die Franse azijnmakerij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202034454
Dus wel gemaakt uit wijn, maar aangelengd met water.

Misschien zou ik eens moeten koken met zo'n luxere wijnazijn ipv de supermarktversie. Ik ben benieuwd of je in een volledig recept ook een significant verschil proeft.
gr gr
  donderdag 4 november 2021 @ 21:04:50 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202034476
50% water. :X
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 8 november 2021 @ 09:11:32 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  maandag 8 november 2021 @ 10:30:46 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202083429
Banketbakkersroom uit een pakje is bijna net zo vies als creme brulee van poeder

Walgelijk :r
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 8 november 2021 @ 11:49:49 #69
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202084488
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:04 schreef golfer het volgende:
50% water. :X
Dat is echt nodig, anders is de azijn veel te zuur. Maak zelf maar eens azijn, die moet je echt aanlengen.
Siesta & Fiesta!
  maandag 8 november 2021 @ 11:51:17 #70
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202084508
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 11:49 schreef Bramito het volgende:

Dat is echt nodig, anders is de azijn veel te zuur. Maak zelf maar eens azijn, die moet je echt aanlengen.
Als je dus azijn maakt zoals die Fransman dat van goede wijn deed, dus niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 8 november 2021 @ 11:54:16 #71
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202084528
Ik maak azijn van goede wijn, en die is toch echt te zuur. Ik ben natuurlijk geen expert. Als je ‘m een jaar laat staan wordt de azijn wel beter.
Siesta & Fiesta!
  maandag 8 november 2021 @ 12:19:29 #72
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202084880
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 11:51 schreef golfer het volgende:

[..]
Als je dus azijn maakt zoals die Fransman dat van goede wijn deed, dus niet.
Maak zelf eens azijn, dan kan je dat goed beoordelen. Alcohol wordt door de bacterien omgezet in Azijnzuur, als dat proces goed loopt wordt het erg zuur. Heeft niets met goede of goedkope wijn te maken maar dat alcohol omgezet wordt in Azijnzuur. Als je je azijn nu een paar jaar rijpt, dan verdwijnt een deel van het azijnzuur. Je kan ook je wijn inkoken voordat je er Azijn van maakt, dan verdampt een deel van de alcohol.
Is trouwens erg leuk en lekker om te doen. Azijnvaatje (let op dat het keramiek van een loodvrije glazuur is voorzien!!) wijn en een azijnmoeder, met een dicht geweven doek afdekken zodat er geen vliegjes in komen en wachten.
pi_202085296
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 11:54 schreef Bramito het volgende:
Ik maak azijn van goede wijn, en die is toch echt te zuur. Ik ben natuurlijk geen expert. Als je ‘m een jaar laat staan wordt de azijn wel beter.
Ligt aan het alcoholpercentage. Hoe meer alcohol, hoe zuurder.
Het ligt aan de instanties zelf
  maandag 8 november 2021 @ 12:55:13 #74
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202085340
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 12:51 schreef Poefbank het volgende:

[..]
Ligt aan het alcoholpercentage. Hoe meer alcohol, hoe zuurder.
Ik verdun tot een procent of 8 want dan doen de bacterien het goed. Daarna is de azijn nog te zuur.
Siesta & Fiesta!
  maandag 8 november 2021 @ 13:02:36 #75
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202085415
Ik moet mijn Azijnvaatjes weer eens uit de kelder halen, geen jaren azijn gemaakt.
pi_202085418
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 12:55 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ik verdun tot een procent of 8 want dan doen de bacterien het goed. Daarna is de azijn nog te zuur.
Ik dacht dat je ongv 6% azijnzuur krijgt? Ik heb trouwens een tijdje terug een refractometer gekocht bij Ali, erg handig voor wilde fermentatie etc.
Het ligt aan de instanties zelf
  maandag 8 november 2021 @ 13:12:59 #77
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202085554
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 13:02 schreef Poefbank het volgende:

[..]
Ik dacht dat je ongv 6% azijnzuur krijgt? Ik heb trouwens een tijdje terug een refractometer gekocht bij Ali, erg handig voor wilde fermentatie etc.
Wat meet je dan, Alcohol? Ik heb er eentje voor suikergehalte voor het maken van ijs.
  maandag 8 november 2021 @ 14:04:27 #78
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202086167
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 13:02 schreef Poefbank het volgende:

[..]
Ik dacht dat je ongv 6% azijnzuur krijgt? Ik heb trouwens een tijdje terug een refractometer gekocht bij Ali, erg handig voor wilde fermentatie etc.
Geen idee. Zo’n refractometer is leuk, maar dan heb ik weer wat in de kast. :D
Voor de goede orde: Ik bedoel dat ik de alcohol tot 8% verdun en dan azijn maak. Daarna verdun ik die azijn weer want nog te zuur.
Siesta & Fiesta!
  maandag 8 november 2021 @ 14:28:43 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202086440
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 13:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik moet mijn Azijnvaatjes weer eens uit de kelder halen, geen jaren azijn gemaakt.
#inkopper

Je bent al zuur genoeg van jezelf. :+

#inkopper
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 8 november 2021 @ 15:08:08 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202086829
quote:
81s.gif Op maandag 8 november 2021 14:28 schreef golfer het volgende:

[..]
#inkopper

Je bent al zuur genoeg van jezelf. :+

#inkopper
Ach gus, Amsterdamse humor, in plaats van mij tegen het been te zeiken, doe het in een fles, dan heb je Wij-Azijn
  maandag 8 november 2021 @ 15:25:37 #81
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202087056
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Ach gus, Amsterdamse humor, in plaats van mij tegen het been te zeiken, doe het in een fles, dan heb je Wij-Azijn
Hilarisch. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202091907
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 13:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat meet je dan, Alcohol? Ik heb er eentje voor suikergehalte voor het maken van ijs.
Ja idd, je hebt ze voor suikergehalte waarmee je dus uiteindelijk het alcoholpercentage kan voorspellen. Je hebt ook refractometers waarmee je alcoholpercentage kan meten en zo uiteindelijk percentage azijnzuur kan voorspellen.
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 14:04 schreef Bramito het volgende:

[..]
Geen idee. Zo’n refractometer is leuk, maar dan heb ik weer wat in de kast. :D
Voor de goede orde: Ik bedoel dat ik de alcohol tot 8% verdun en dan azijn maak. Daarna verdun ik die azijn weer want nog te zuur.
Ik snap het. Het is mij nu een paar keer mislukt om azijn te maken van een fles goedkope wijn van de Aldi. Ook verdund tot 9% alc. Wilde fermentatie is dan weer geen probleem.. :{
Het ligt aan de instanties zelf
  woensdag 10 november 2021 @ 20:24:05 #83
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202116980
Morgen:

Tijdens een vakantie in Frankrijk stuitte de Keuringsdienst op iets vreemds. Iets wat Nederlanders wegsnijden, daar smullen de Fransen juist van: het korstje van de kaas. Een verhaal over Hollandse kaas met een Hollandse korst.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202129517
quote:
3s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:24 schreef golfer het volgende:
Morgen:

Tijdens een vakantie in Frankrijk stuitte de Keuringsdienst op iets vreemds. Iets wat Nederlanders wegsnijden, daar smullen de Fransen juist van: het korstje van de kaas. Een verhaal over Hollandse kaas met een Hollandse korst.
Bij de plakken kaas die ik heb zit die korst niet eens meer aan.
  Trouwste user 2022 donderdag 11 november 2021 @ 20:23:01 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_202131881
Ben benieuwd.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_202131938
Mijn Oom werkte vroeger bij National stars and chemicals waar zon beetje alle kaaslijm in nl vandaan kwam. Echt troep was dat. :r
Wegsnijden die rand
  Trouwste user 2022 donderdag 11 november 2021 @ 20:53:56 #87
7889 tong80
Spleenheup
pi_202132512
Er zit dus gewoon houtlijm om de kaas.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_202133008
Maar kun je het nu eten?
  Trouwste user 2022 donderdag 11 november 2021 @ 21:43:30 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_202133282
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:23 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar kun je het nu eten?
Nee, wordt afgeraden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 12 november 2021 @ 08:47:03 #90
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202137373
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:26 schreef Emmerdeur het volgende:
Mijn Oom werkte vroeger bij National stars and chemicals waar zon beetje alle kaaslijm in nl vandaan kwam. Echt troep was dat. :r
Wegsnijden die rand
Ah, die Fabriek in Zutphen?
pi_202138891
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ah, die Fabriek in Zutphen?
:Y
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 10:48:44 #92
414785 sirdanilot
pi_202139012
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:26 schreef Emmerdeur het volgende:
Mijn Oom werkte vroeger bij National stars and chemicals waar zon beetje alle kaaslijm in nl vandaan kwam. Echt troep was dat. :r
Wegsnijden die rand
Oh echt? Ik vrat dat altijd op
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:52:35 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202139056
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:38 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
:Y
Fietste daar altijd langs als ik naar "de stad" ging,
pi_202140546
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Oh echt? Ik vrat dat altijd op
_O- _O- _O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Fietste daar altijd langs als ik naar "de stad" ging,
Same here “vroeger” :9
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 12:44:24 #95
414785 sirdanilot
pi_202140645
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 12:35 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
_O- _O- _O-
[..]
Same here “vroeger” :9
Sterker nog wij hadden bij ons vroeger in de kerk een man, en die vroeg altijd specifiek naar kaaskorsten. Vrat die altijd op.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 12:57:07 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_202140789
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Oh echt? Ik vrat dat altijd op
Ik kauwde er op en kreeg het nooit weggeslikt.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 13:06:25 #97
414785 sirdanilot
pi_202140966
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 12:57 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik kauwde er op en kreeg het nooit weggeslikt.

:T
Heerlijk, soort kauwgom.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Tettenkoning vrijdag 12 november 2021 @ 13:21:43 #98
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_202141174
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 12:44 schreef sirdanilot het volgende:
Sterker nog wij hadden bij ons vroeger in de kerk een man, en die vroeg altijd specifiek naar kaaskorsten. Vrat die altijd op.
Lekker houtlijm kluiven :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_202143506
zelfde verhaal altijd in NL. alles draait om winstmaximalisatie, en er is niet eens een nederlands alternatief voor kaas zonder plastic korst. :{
Was vandaag bij de lokale bakker en ik moest aan KvW denken. Ik had een stokbrood vast en vroeg aan de medewerker of ze iets kon vertellen over wat er in zat, hoe het deeg is gerijst enz. Ze vroeg me waarom en ik zei dat ik een degelijk stokbrood zocht omdat stokbroden in de supermarkt heel klef en niet luchtig zijn.

Zegt ze: deze zijn niet Franse stijl. Maar ze durven er wel godverredomme 2 keer zoveel voor te vragen voor hetzelfde inferieure product. Het is toch belachelijk dat je niet eens een degelijk stokbrood kunt kopen bij de bakker? Had er desnoods 3/4 euro voor willen betalen, maar nee ;(
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:01:52 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202144190
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:14 schreef dexamfetamine het volgende:
Het is toch belachelijk dat je niet eens een degelijk stokbrood kunt kopen bij de bakker? Had er desnoods 3/4 euro voor willen betalen, maar nee ;(
Wat versta jij onder 'degelijk'? Waaraan moet het volgens jou voldoen en hoe moet het dan met welke ingrediënten precies gemaakt zijn?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202144259
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:01 schreef golfer het volgende:

[..]
Wat versta jij onder 'degelijk'? Waaraan moet het volgens jou voldoen en hoe moet het dan met welke ingrediënten precies gemaakt zijn?
ingrediënten: zo min mogelijk broodverbeteraars, want dat is niet nodig als je het product gewoon de tijd geeft om te rijpen. Degelijk: heeft de tijd gehad om te rijzen en plaatselijk gemaakt, geen diepvriesbrood en dan afbakken zoals bij de meeste Nederlandse bakkers.

https://www.npo3.nl/keuri(...)6-07-2020/KN_1715180

[ Bericht 10% gewijzigd door dexamfetamine op 12-11-2021 17:13:05 ]
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:17:10 #102
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202144386
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:01 schreef golfer het volgende:

[..]
Wat versta jij onder 'degelijk'? Waaraan moet het volgens jou voldoen en hoe moet het dan met welke ingrediënten precies gemaakt zijn?
voldoen aan de franse broodwetten, ergo, meel, zout, water en gist
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:19:54 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202144426
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

voldoen aan de franse broodwetten, ergo, meel, zout, water en gist
In Nederland?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:28:32 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202144537
Trouwens ook over stokbrood is er een aflevering geweest: https://www.npo3.nl/keuri(...)2-11-2018/KN_1702675
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 17:28:56 #105
414785 sirdanilot
pi_202144545
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:19 schreef golfer het volgende:

[..]
In Nederland?
Zou wel fijn zijn als Nederlands brood gewoon van bloem gemaakt wordt en niet van broodverbeteraar dat gemaakt is van mensen- of varkenshaar vind je niet? :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:30:22 #106
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202144560
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:28 schreef sirdanilot het volgende:

Zou wel fijn zijn als Nederlands brood gewoon van bloem gemaakt wordt en niet van broodverbeteraar dat gemaakt is van mensen- of varkenshaar vind je niet? :')
Hou jij het maar bij dat Ierse brood.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:32:36 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202144591
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:19 schreef golfer het volgende:

[..]
In Nederland?
Voor jou natuurlijk met een extra scheut Amsterdamse azijnzeik
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:34:59 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202144642
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Voor jou natuurlijk met een extra scheut Amsterdamse azijnzeik
Pietje toch, ik woon al 36 jaar niet meer in Amsterdam. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 17:35:07 #109
414785 sirdanilot
pi_202144645
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:30 schreef golfer het volgende:

[..]
Hou jij het maar bij dat Ierse brood.
In ierland zijn er bijna geen bakkers. Het concept vers brood van de bakker is hier niet echt bekend. Brood is hier meestal gewoon dit:



Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:38:06 #110
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202144694
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:34 schreef golfer het volgende:

[..]
Pietje toch, ik woon al 36 jaar niet meer in Amsterdam. :{w
Jij vraagt "Waaraan moet het volgens jou voldoen en hoe moet het dan met welke ingrediënten precies gemaakt zijn?" en als je daar van twee mensen een duidelijk antwoord op krijgt waarop dat volgens hun moet voldoen loop je te azijnzeiken.
Kortom, wat wil je nu eigenlijk behalve zuigen?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 17:39:47 #111
414785 sirdanilot
pi_202144722
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jij vraagt "Waaraan moet het volgens jou voldoen en hoe moet het dan met welke ingrediënten precies gemaakt zijn?" en als je daar van twee mensen een duidelijk antwoord op krijgt waarop dat volgens hun moet voldoen loop je te azijnzeiken.
Kortom, wat wil je nu eigenlijk behalve zuigen?
Ben jij een kloon van pietverdriet?

Ik heb hele foelie hier thuis, die maal ik soms en gebruik ik ipv nootmuskaat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:47:02 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202144792
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jij vraagt "Waaraan moet het volgens jou voldoen en hoe moet het dan met welke ingrediënten precies gemaakt zijn?" en als je daar van twee mensen een duidelijk antwoord op krijgt waarop dat volgens hun moet voldoen loop je te azijnzeiken.
Kortom, wat wil je nu eigenlijk behalve zuigen?
Ik vraag gewoon of de Franse methode ook geldt voor Nederland. Daar is niks zeikerigs aan, Piet.
Dat maak jij ervan.
Dat valse nichtere van jou komt dan toch weer opeens naar boven. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 17:55:05 #113
414785 sirdanilot
pi_202144878
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:47 schreef golfer het volgende:

Dat valse nichtere van jou
tut tut tut niet zo kattig doen schat :*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 12 november 2021 @ 18:03:23 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202144982
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:47 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik vraag gewoon of de Franse methode ook geldt voor Nederland. Daar is niks zeikerigs aan, Piet.
Dat maak jij ervan.
Dat valse nichtere van jou komt dan toch weer opeens naar boven. :{w
Nee, dat vroeg je niet, je reageerde met "In Nederland?" en "Hou jij het maar bij dat Ierse brood."
En daarop aangesproken ga je de vermoorde onschuld spelen en mij voor valse nicht uitmaken.
pi_202145049
jongens laat je niet opfokken door een boomer :D

Komt hij uit Amsterdam ja? Amsterdammer zijn is net als herpes, het sluimert op de achtergrond en eens in de zoveel tijd gaat het jeuken en ziet het er lelijk uit. Goed voorbeeld dat Amsterdammers kut zijn, ook al wonen ze 36 jaar niet meer in Amsterdam.
  vrijdag 12 november 2021 @ 18:40:56 #116
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202145584
Zuid Europa, Salami, witte schimmel
Nederland, Salami, wit plastic
:P
  zaterdag 13 november 2021 @ 04:41:04 #117
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_202153559
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:14 schreef dexamfetamine het volgende:
zelfde verhaal altijd in NL. alles draait om winstmaximalisatie, en er is niet eens een nederlands alternatief voor kaas zonder plastic korst. :{
Was vandaag bij de lokale bakker en ik moest aan KvW denken. Ik had een stokbrood vast en vroeg aan de medewerker of ze iets kon vertellen over wat er in zat, hoe het deeg is gerijst enz. Ze vroeg me waarom en ik zei dat ik een degelijk stokbrood zocht omdat stokbroden in de supermarkt heel klef en niet luchtig zijn.

Zegt ze: deze zijn niet Franse stijl. Maar ze durven er wel godverredomme 2 keer zoveel voor te vragen voor hetzelfde inferieure product. Het is toch belachelijk dat je niet eens een degelijk stokbrood kunt kopen bij de bakker? Had er desnoods 3/4 euro voor willen betalen, maar nee ;(
In Nederland is alles 'fake'. Het enige verschil tussen de bakker en de supermarktbakker is de "marketing". Alles bij de bakker in de stad is evengoed afbaktroep of gemaakt van broodmixen.

En dat geldt ook voor de zogezegd "ambachtelijke" boerderijen die zelf hun kaas, kwark, weetikveel maken. Die doen het op dezelfde manier als de grote fabriek.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 13 november 2021 @ 08:54:34 #118
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202154195
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 04:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
In Nederland is alles 'fake'. Het enige verschil tussen de bakker en de supermarktbakker is de "marketing". Alles bij de bakker in de stad is evengoed afbaktroep of gemaakt van broodmixen.

En dat geldt ook voor de zogezegd "ambachtelijke" boerderijen die zelf hun kaas, kwark, weetikveel maken. Die doen het op dezelfde manier als de grote fabriek.
Leren de "ambachtsmensen" al zo op school, de kleindochter van Cees Holtkamp vertelde dat ze op school leren banketbakkersroom met poeier en water te maken. Maken Croissants met margarine, want dat werkt beter.....
pi_202175808
Nieuwe aflevering Keuringsdienst van Waarde: ‘Er zit helemaal geen keuken in Teun van de Keuken’

https://speld.nl/2021/11/(...)-teun-van-de-keuken/

_O-
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_202188602
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 04:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
In Nederland is alles 'fake'. Het enige verschil tussen de bakker en de supermarktbakker is de "marketing". Alles bij de bakker in de stad is evengoed afbaktroep of gemaakt van broodmixen.

En dat geldt ook voor de zogezegd "ambachtelijke" boerderijen die zelf hun kaas, kwark, weetikveel maken. Die doen het op dezelfde manier als de grote fabriek.
Dan ga je naar de verkeerde bakker.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 15 november 2021 @ 16:25:01 #121
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202189427
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dan ga je naar de verkeerde bakker.
Denk dat je in de meeste Nederlandse steden, dorpen geen ander soort hebt.
pi_202189518
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Denk dat je in de meeste Nederlandse steden, dorpen geen ander soort hebt.
De mijne bakt al zeker 45 jaar, zijn brood smaakt ook lekkerder dus ik gok dat hij er nog 1 van de traditionele stempel is. Ook de enige die fatsoenlijke eierkoeken kan maken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 15 november 2021 @ 16:39:31 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202189579
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De mijne bakt al zeker 45 jaar, zijn brood smaakt ook lekkerder dus ik gok dat hij er nog 1 van de traditionele stempel is. Ook de enige die fatsoenlijke eierkoeken kan maken.
Dat is fijn voor je, prijs je gelukkig, maar jij weet ook dat het meestal niet goed is.
  donderdag 18 november 2021 @ 13:12:44 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202229431
Vanavond:

Pasta carbonara: een op het oog simpel klassiek Italiaans gerecht dat nog verdraaid lastig is om te maken. Althans, als je het originele recept volgt. De Keuringsdienst Van Waarde merkte dat er tal van recepten zijn en dan met name van de romige, witte saus die over de spaghetti wordt gegoten. Daar komt bij dat er tegenwoordig ook carbonarakruiden worden verkocht en er zelfs diepvriespizza’s carbonara in de schappen van de supermarkten liggen.

De grote vraag is: wat is nu de echte carbonara? Moeten er op het eind rauwe eieren door de pasta worden geroerd? Mag er eigenlijk wel room, of zelfs melk bij? De Italianen gebruiken zo min mogelijk ingrediënten en zijn nogal strikt als het gaat om de bereiding. Zelfs de kaassoort is heilig voor de perfecte carbonara.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Tettenkoning donderdag 18 november 2021 @ 13:18:44 #125
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_202229525
Er hoort idd geen room in een authentieke carbonara, daar zitten maar 5 ingrediënten in:

• Guanciale (wangspek)
• Pecorino Romano
• Eieren
• Peper
• Spaghetti
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  donderdag 18 november 2021 @ 13:21:03 #126
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202229557
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:18 schreef Nine. het volgende:
Er hoort idd geen room in een authentieke carbonara, daar zitten maar 5 ingrediënten in:

• Guanciale (wangspek)
• Pecorino Romano
• Eieren
• Peper
• Spaghetti
Dit, maar in niet Italiaanse landen menen mensen dat meer beter is, dus gaat er room in, champignons, groenten, etc etc. Maar goed, voor een italiaan is het een tussengerecht in een bescheiden portie, voor de rest van de wereld is het de complete maaltijd of het hoofdgerecht.
pi_202229899
Zullen ze bij Roberto langsgaan ?
pi_202230398
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:41 schreef ddx het volgende:
Zullen ze bij Roberto langsgaan ?
Die dan weer zegt dat je het alleen bij hem juist bereid wordt en vervolgens iets verknalt als hij het zelf probeert te demonstreren..
anonieme razernist
pi_202230424
Ik ken overigens een betrouwbare culinaire journalist (Groothedde) die beweert dat ze er in Italië ook wel eens room bij mikken.
anonieme razernist
pi_202232398
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:14 schreef NoCigar het volgende:
Ik ken overigens een betrouwbare culinaire journalist (Groothedde) die beweert dat ze er in Italië ook wel eens room bij mikken.
Dat zal vast gebeuren, ook in italie heeft lekker snel of oplichting in de fabriek zijn intrede gedaan.
speak only if it improves the silence.
pi_202232426
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit, maar in niet Italiaanse landen menen mensen dat meer beter is, dus gaat er room in, champignons, groenten, etc etc. Maar goed, voor een italiaan is het een tussengerecht in een bescheiden portie, voor de rest van de wereld is het de complete maaltijd of het hoofdgerecht.
Ik doe dat eerlijk gezegd ook bij veel Italiaanse gerechten. Dit om toch de schijf van 5 in mijn hoofdgerecht te krijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 18 november 2021 @ 16:34:49 #132
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202232465
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:14 schreef NoCigar het volgende:
Ik ken overigens een betrouwbare culinaire journalist (Groothedde) die beweert dat ze er in Italië ook wel eens room bij mikken.
Hee, dat isse die Poep die toeristen willen en dan krijgen die toeristen die Poep, Eh? Nette alse die Spaghetti Bolognese met gehakt en tomaten. Inne Frankrijk, die Fransen vertellen toeristen datte zij poep in hun hoofd hebben, inne Italië wij lachen vriendelijk en geven Toeriste watte die willen.
  donderdag 18 november 2021 @ 16:39:40 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202232515
En dat is precies wat ik mag aan Italianen, no worries, wij komen er wel uit.
pi_202233045
Carbonara _O_ De zelf gemaakte dan. Pasta cacio e pepe is ook top. Volgens mij dezelfde ingrediënten maar dan zonder het ei en vlees. We hebben uit Italië een hele pecorino meegenomen. En niet duur. Het is vooral de pecorino die dit recept maakt maar dat zit vast niet in de pakjes en potjes.
pi_202233217
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hee, dat isse die Poep die toeristen willen en dan krijgen die toeristen die Poep, Eh? Nette alse die Spaghetti Bolognese met gehakt en tomaten. Inne Frankrijk, die Fransen vertellen toeristen datte zij poep in hun hoofd hebben, inne Italië wij lachen vriendelijk en geven Toeriste watte die willen.
Sodeju :')
anonieme razernist
pi_202233232
quote:
3s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:29 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dat zal vast gebeuren, ook in italie heeft lekker snel of oplichting in de fabriek zijn intrede gedaan.
Nou, dat was mijn indruk niet, maar ik kan niet voor hem spreken.
anonieme razernist
pi_202235875
Waarom een pakje voor carbonara eigenlijk? Het is zo’n basisrecept.
  Trouwste user 2022 donderdag 18 november 2021 @ 21:17:00 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_202236629
Kwade Italianen. Ha ha. Mooi.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_202236667
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:36 schreef alpeko het volgende:
Waarom een pakje voor carbonara eigenlijk? Het is zo’n basisrecept.
De gemiddelde nederlander is niet zo'n kieskeurig wezen en wil vooral makkelijk en snel.zonder nadenken. een pakje komt dan goed uit. Je ziet toch hele schappen vol liggen bij de supermarkt, de hele wereldkeuken in verschillende pakjes :') :D
pi_202236758
Ik vind het ook een beetje gezeik. Niet helemaal hoor maar ik heb ook weleens gehoord dat het authentiek met Parmezaan was en ik dacht dat Pecorino mijn eigen improvisatie was. Guanciale ja, daar heb ik een slager weleens mee lastig gevallen, maar die gebruikte zijn kinnebakspek liever voor de worst, inmiddels heb ik een slager bij wie ik het kan bestellen. Mooi spek, het mooiste, maar goed gerookt spek kan ook best hoor.

Geen knoflook, geen peterselie? Geen peper? Wordt het daar echt minder lekker van dan? OK, de techniek om het ei romig te krijgen en ook eiwit erbij is interessant en dat ga ik eens proberen, en ik snap dat het voor Nederlanders verleidelijk is om er een dikke roomsaus/bechamel van te maken en dat is nou net niet de bedoeling. Maar eerlijk is eerlijk, een budgetpizzaria hier heeft een carbonara met knoflook, peterselie, een Spaans pepertje achterin de mond en de een of andere room, misschien wel mascarpone. Die is heel lekker maar bij de vorige kok was die echt heerlijk.

En waar hebben we het eigenlijk over wat betreft traditioneel? Het is gewoon begonnen met bacon en eieren van de Amerikaanse bevrijders, en misschien ook wel room of gecondenseerde melk. Ik zeg altijd begin met een gerecht op zijn meest puurs, en pas het dan pas naar wens een beetje aan. Maar je kunt ook overdrijven en doen alsof je pure Italiaan bent terwijl die Italianen het ook allemaal ietsje anders maken en die van hun moeder de enige echte en beste was, al dan niet met een beetje room, zoals die ook spaghetti met tomaten, gehakt en ui saus maakte. Want dat is gewoon lekker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202237031
quote:
Ik had verwacht van een romanticus dat tie wel bij het oude zou willen blijven.

Hoezo gezeik? Je verkoopt iets als carbonara en het is bechamelsaus met hamblokjes. Waarom moeten we zoiets acceptabel vinden? Het Nederlands recept is prima voedsel maar geen carbonara.
  donderdag 18 november 2021 @ 21:48:45 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202237191
Wel sportief dat die maaltijdmixchef van Knorr weer mee wilde werken.
Maar met carbonara heeft het niks te maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 18 november 2021 @ 21:54:25 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202237256
Die Roemeen in dat zogenaamde echte Italiaanse restaurant maakte dus ook geen carbonara.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202238845
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:18 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]
De gemiddelde nederlander is niet zo'n kieskeurig wezen en wil vooral makkelijk en snel.zonder nadenken. een pakje komt dan goed uit. Je ziet toch hele schappen vol liggen bij de supermarkt, de hele wereldkeuken in verschillende pakjes :') :D
Je hebt gewoon geen eetcultuur in Nederland. Het moet de maag vullen en het moet goedkoop en snel op tafel komen.
pi_202239099
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:48 schreef golfer het volgende:
Wel sportief dat die maaltijdmixchef van Knorr weer mee wilde werken.
Maar met carbonara heeft het niks te maken.
Die is toch wel vaker geweest hé? Ik vind hem eigenlijk oergeestig (ik heb deze uitzending maar een paar minuten bekeken)..
anonieme razernist
pi_202239160
Ik heb het nog maar vijf minuten bekeken hoor, maar zag weer iemand met echt de allergoedkoopste prefab versie van carbonara bij een Italiaanse kok langsgaan: 'Wat vind u hier nou van?'
Mijn tip voor de redactie is de volgende: Europa ken je nu wel:
Ga met Kung Fu-nasi of bami (hier een voorbeeld: https://www.smulweb.nl/recepten/1483483/Kung-fu-bami) naar Indonesië en vraag aan een kok daar wat ie er van vindt. Ga met een pakje Knorr Wereldgerechten teriyaki naar Japan. Sowieso zijn die wereldgerechten een ticket naar de hele wereld.
anonieme razernist
pi_202239352
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hee, dat isse die Poep die toeristen willen en dan krijgen die toeristen die Poep, Eh? Nette alse die Spaghetti Bolognese met gehakt en tomaten. Inne Frankrijk, die Fransen vertellen toeristen datte zij poep in hun hoofd hebben, inne Italië wij lachen vriendelijk en geven Toeriste watte die willen.
pi_202239979
quote:
9s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:46 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Sodeju :')
Mario modus
pi_202240155
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:41 schreef ddx het volgende:
Zullen ze bij Roberto langsgaan ?
Hij was wel aan de telefoon toch
pi_202240240
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:48 schreef golfer het volgende:
Wel sportief dat die maaltijdmixchef van Knorr weer mee wilde werken.
Maar met carbonara heeft het niks te maken.
Ja meestal doen dat soort producenten allemaal moeilijk.

Maar als je denkt dat je "echt" eten uit een pakje haalt is er ook wel iets mis natuurlijk :P
pi_202240267
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:49 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb het nog maar vijf minuten bekeken hoor, maar zag weer iemand met echt de allergoedkoopste prefab versie van carbonara bij een Italiaanse kok langsgaan: 'Wat vind u hier nou van?'
Mijn tip voor de redactie is de volgende: Europa ken je nu wel:
Ga met Kung Fu-nasi of bami (hier een voorbeeld: https://www.smulweb.nl/recepten/1483483/Kung-fu-bami) naar Indonesië en vraag aan een kok daar wat ie er van vindt. Ga met een pakje Knorr Wereldgerechten teriyaki naar Japan. Sowieso zijn die wereldgerechten een ticket naar de hele wereld.
Het idee blijft toch het zelfde, of je nou in china langs gaat net bami of met carbonara naar italie.

Neem aan dat ze budgetten hebben en een tripje naar china gewoon een stuk duurder is terwijl het voor het verhaal niet zo veel uitmaakt.

Vind deze onderwerpen juist allemaal een beetje makkelijk.

Die uitzendingen van bliktomaten en de mafia of dat gesjoemel met wijn. Dat zijn interessantere onderwerpen waar niet iedereen wat van af weet

quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:14 schreef NoCigar het volgende:
Ik ken overigens een betrouwbare culinaire journalist (Groothedde) die beweert dat ze er in Italië ook wel eens room bij mikken.
Ja dat zullen ze ongetwijfeld doen bij toeristen restaurants.

Het valt me de laatste jaren ook op dat de supermarkten daar ook gewoon mer en meer vol komen te liggen meg kant en klare knorr en bertolli pakjes.

De tijden dat je een oud omatje handmatig tomatensaus zag maken op straat zijn daar ook al lang voorbij.

quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De mijne bakt al zeker 45 jaar, zijn brood smaakt ook lekkerder dus ik gok dat hij er nog 1 van de traditionele stempel is. Ook de enige die fatsoenlijke eierkoeken kan maken.
Hoeft niks te zeggen he, zo’n bakker zit hier ook in het dorp. Ik kan je 100% garanderen dat die in de loop der jaren gewoon kant en klare mixen is gaan gebruiken. Bestaat ook al tientallen jaren en was ooit een begrip in de regio. Nu niet heel veel anders meer dan de jumbo verderop.

Zegt overigens niks over wat lekker is hoor, want het smaakt prima, maar dat is een vers afgebakken brood bij de jumbo ook

Een echte echte bakker verkoopt ook maar een handje vol soorten broden, niet van die vierkante blik dingen en zeker geen waldkorn bv (is ook een leuke aflevering over geweest een paar jaar terug)

[ Bericht 15% gewijzigd door 111210 op 19-11-2021 08:03:36 ]
pi_202240835
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:36 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]
Ik had verwacht van een romanticus dat tie wel bij het oude zou willen blijven.
Met bacon van het Amerikaanse leger in WOII?

quote:
Hoezo gezeik? Je verkoopt iets als carbonara en het is bechamelsaus met hamblokjes. Waarom moeten we zoiets acceptabel vinden? Het Nederlands recept is prima voedsel maar geen carbonara.
Ik vind gewoon dat producenten moeten vertellen wat er in de verpakking zit en ben niet voor het vrij gebruik van benamingen ten bate van marketing. Anderzijds is er ook niet één nasi goreng of één stamppot boerenkool. Een gerecht is niet hetzelfde als een recept.

Of zo'n pakje of potje prima voedsel is laat ik even in het midden. Het bestaat omdat Nederlanders niet zulke fijnproevers zijn. Vervolgens heb je dan Nederlanders die wel fijnproever willen zijn, maar die weten niet zo goed hoe. Die gaan dan houvast zoeken in dogma's van krampachtige en zelfs fictieve authenticiteit. Die gaan dan vooral kijken naar wat fout is ipv wat goed is, Waarbij dan alles fout was behalve net dat ene dat zij gevonden hebben in dat ene achterafsteegje waar zogenaamd geen toerist komt. En dat recept of dat ingredient is dan ook meteen het enige toegestane.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik doe dat eerlijk gezegd ook bij veel Italiaanse gerechten. Dit om toch de schijf van 5 in mijn hoofdgerecht te krijgen.
Als ik zoiets maak gril ik er vaak courgette bij. die snij ik overlangs in 4 plakken en dan is de dikte goed. Heeft niks meer nodig dan een drupje olijfolie en wat witte peper, maar als je toch pecorina aan het raspen bent...

Maar je eet Italiaans, dan moet je ook niet zo moeilijk doen dat de hele schijf van vijf tegelijk op hetzelfde bord moet. Je kunt het er ook naast serveren of vooraf eten terwijl het water voor de pasta aan de kook gebracht wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202242349
Ik ben een Indiër en al die Nederlandse curry en de zgn kip tandoori van Knorr, het is allemaal in elk geval geen echt Indiaas eten...en zo gaat het ook met de pasta carbonara etc .
Maar blijkbaar kopen de mensen het wel.

Maar als mensen dan serieus gaan roepen dat Indiase keuken super is , maar nooit in India geweest zijn..en het dus eigenlijk kennen van Knorr, dan ga ik echt kotsen.
India, ga er na toe!
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:30:44 #154
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_202242637
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:06 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Ik ben een Indiër en al die Nederlandse curry en de zgn kip tandoori van Knorr, het is allemaal in elk geval geen echt Indiaas eten...en zo gaat het ook met de pasta carbonara etc .
Maar blijkbaar kopen de mensen het wel.

Maar als mensen dan serieus gaan roepen dat Indiase keuken super is , maar nooit in India geweest zijn..en het dus eigenlijk kennen van Knorr, dan ga ik echt kotsen.
Beetje off-topic maar sinds ik veel meer vegetarisch eet ontdek ik de Indiase keuken meer en meer. Heb ook nog nooit zo'n grote specerijen voorraad gehad als nu. Of alle recepten die ik gebruik echt 100% authentiek zijn durf ik niet te zeggen maar het is wel een heerlijke keuken zeg.

En inderdaad met de Knorr Tandoori heeft het echt helemaal niets te maken. Maar dat geldt voor elk wereld gerecht of zakje. Merendeel van de Nederlanders lijkt gemak en goedkoop te prefereren boven een beetje moeite doen voor een veel lekkerdere en betere maaltijd zonder allerlei toevoegingen...
  vrijdag 19 november 2021 @ 13:09:13 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202244110
tja, als zelfs de mensen die opgeleid worden tot kok of patissier, op hun opleiding leren poeder aan te roeren ipv het echte product te maken....
pi_202246807
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 07:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Hij was wel aan de telefoon toch
Ja viel me tegen, is toch een vaste gast als het over iets uit Italie gaat.
Net zoals Alain voor franse zaken.
pi_202248483
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:06 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Ik ben een Indiër en al die Nederlandse curry en de zgn kip tandoori van Knorr, het is allemaal in elk geval geen echt Indiaas eten...en zo gaat het ook met de pasta carbonara etc .
Maar blijkbaar kopen de mensen het wel.

Maar als mensen dan serieus gaan roepen dat Indiase keuken super is , maar nooit in India geweest zijn..en het dus eigenlijk kennen van Knorr, dan ga ik echt kotsen.
Sowieso is bijna al het indiase eten wat we in Europa kennen Brits Indiaas. Het echte indiase eten is veel te kruidig en pittig voor veel mensen. Maakt opzich niet uit want een butter chicken is best lekker, maar volgens mij heeft een gemiddelde inwoner van india het nog nooit gegeten.

Zelfde met onze “chinees indische” keuken idd
pi_202251181
Is dat zo, ik heb het idee dat veel britse versies juist nog extreem veel pittiger zijn ?
Phall en Vindaloo bijvoorbeeld.
  vrijdag 19 november 2021 @ 23:58:30 #159
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_202256311
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 21:54 schreef golfer het volgende:
Die Roemeen in dat zogenaamde echte Italiaanse restaurant maakte dus ook geen carbonara.
Natuurlijk niet. Maar er zijn dan ook bijna geen echte Italiaanse restaurants meer in Nederland. Sowieso veel Roemenen en Albanezen. En die zien er voor ons uit als Italianen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_202257805
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:26 schreef ddx het volgende:

[..]
Ja viel me tegen, is toch een vaste gast als het over iets uit Italie gaat.
Net zoals Alain voor franse zaken.
Misschien vanwege covid, zou wel geen gasten in de keuken willen.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 20 november 2021 @ 11:24:05 #161
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_202259220
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 november 2021 08:26 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Misschien vanwege covid, zou wel geen gasten in de keuken willen.
Zijn zaak ligt in het Hilton natuurlijk. Wellicht zijn die Amerikanen daar nog strenger op ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_202284828
Hele saaie aflevering idd. Heel gerekt ook haha.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 23 november 2021 @ 07:53:58 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202302358
De meeste bn'ers hebben geen moreel besef. Alles voor het geld toch?

Nicolette met haar monobrow en grote wenkbrauwboog laat zien dat ze niet alleen op een Neanderthaler lijkt maar zich er ook naar gedraagd. :r

Vies lelijk overschat kutwijf
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:17:00 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202302787
Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen zo graag in BN'ers geloven. Kijk, als bv Midas Dekkers wat zegt over biologie, okay, als Andre Kuipers wat zegt over ruimtevaart, ja, als Pierre Wind of Ronny Boer wat zeggen over vlees of vis, ja.
Maar waarom de neuk zou je een vrouw die getrouwd met een voetballer, een Disk Jochie, een actrice of game show presentator serieus nemen op het gebied van geneeskunde of epidemiologie? Alleen omdat ze met hun smoel op TV zijn? Dat is net zo dom als boos zijn op een actrice omdat ze in haar rol in een zeepopera een kind steelt of zo.
  donderdag 25 november 2021 @ 13:14:08 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202332866
Vanavond:

Sinds enige tijd is er kauwgom zonder plastic op de markt. Dit roept natuurlijk de vraag op wat er precies zit in al die andere kauwgoms. De programmamakers voelen producenten aan de tand en stuiten al gauw op een aantal geheimen. Ze zoeken uit waar we precies op kauwen en wat voor gevolgen dit heeft. Wat is nou eigenlijk de ware aard van de kauwgom die in de supermarkt ligt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202340156
Mooie aflevering voor bij mijn after dinner kauwgomkauwsessie.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 25 november 2021 @ 20:52:52 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202340731
Natuurlijke gom versus synthetische gombasis.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202340777
Best een verassend einde.
anonieme razernist
  donderdag 25 november 2021 @ 20:55:08 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202340799
Wat een jonge algemeen directeur van BenBits.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 25 november 2021 @ 21:05:10 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202341095
Maar dus dezelfde moleculaire basis.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202341586
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:05 schreef golfer het volgende:
Maar dus dezelfde moleculaire basis.
Zelfde molecuul, zelfde milieubelasting bij wegwerp.
De synthetische gom lijkt me zelfs natuurvriendelijker, want hoeveel bomen zijn er wel niet nodig voor een productie van betekenis.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_202343364
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:55 schreef golfer het volgende:
Wat een jonge algemeen directeur van BenBits.
Ja die eigenlijk gebakken lucht verkoopt :')
Verassend einde inderdaad, daar sta je dan als BenBits met je unieke ecologische product :')

Lees trouwens dat hij ook autocoureur is / was :?
  donderdag 2 december 2021 @ 16:52:19 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202436470
Vanavond:

De Keuringsdienst van waarde onderzoekt in deze driedelige special hoe dieren met behulp van uitgekiende fokprogramma’s genetisch gemanipuleerd worden om aan de wensen van de mens te voldoen.
Dit eerste deel gaat over kweekvis.

Steeds meer vis in de winkel komt niet meer uit de zee, maar uit een afgesloten viskwekerij. Kweekvissen worden er, net zoals het bij vee gaat, grootgebracht en uiteindelijk geslacht door de mens. In deze driedelige special laat Keuringsdienst Van Waarde zien hoe dieren met behulp van uitgekiende fokprogramma’s genetisch gemanipuleerd worden om aan de wensen van de mens te voldoen.

In dit eerste deel aandacht voor de kweekkabeljauw, waarvan het merendeel opgroeit in een kooi. De vraag is hoe je wilde vis zover krijgt dat-ie zich in deze kleine ruimte goed gedraagt. Of, zoals de programmamakers het noemen: hoe de mens, met een schepnet in de hand, voor schepper speelt. De komende twee weken volgen nog uitzendingen over de legkip en de melkgeit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 2 december 2021 @ 16:58:13 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202436558
Oh, dus fokken wordt nu ook al genetische manipulatie genoemd? In principe is dat correct maar het is imho nogal sensatie zoeken.
pi_202436919
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Oh, dus fokken wordt nu ook al genetische manipulatie genoemd? In principe is dat correct maar het is imho nogal sensatie zoeken.
Eens, hoewel extreem gericht fokken ook niet altijd helemaal lekker overkomt wordt met genetische manipulatie meestal toch meer een reageerbuizen project aangeduid die wat kortere afslagen weet te nemen dan selectie door fokken.
  donderdag 2 december 2021 @ 20:20:46 #177
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202440033
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:26 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Eens, hoewel extreem gericht fokken ook niet altijd helemaal lekker overkomt wordt met genetische manipulatie meestal toch meer een reageerbuizen project aangeduid die wat kortere afslagen weet te nemen dan selectie door fokken.
De hele angst en vreze voor gen manipulatie is trouwens ook nogal ingegeven door technofobie.
  donderdag 2 december 2021 @ 20:27:43 #178
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202440180
Mooie viswinkel die Wal Vis.
Stuk beter dan de standaard viskramen die je overal ziet staan.
  donderdag 2 december 2021 @ 20:33:16 #180
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_202440206
Dit zouden ze met mensen ook moeten doen :P
pi_202440304
Geelstaart bestaat toch ook gewoon als Nederlands woord/vis ?
Ook als ik google zie ik genoeg resultaten.
pi_202440354
Midas ^O^
pi_202440426
Mijn god…dit slachten van kweekkabeljauw associeer ik met gaskamers.
pi_202440480
Tja deze discussie heb je ook met koeien en varkens. Die lijken ook niet meer op de 'originele versie'
pi_202440500
Plofvis zegt het helemaal. Dank je Midas.
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:09:21 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202447436
Sardien en Haring wordt gevangen en veel tot voer verwerkt voor bv Kweekzalm (wordt steeds minder, dat wel, EU regels) maar ik eet echt honderd keer zo lief Sardienes dan kweekzalm. Snap niet goed waarom Kweekzalm zo geliefd is.
  vrijdag 3 december 2021 @ 13:00:14 #187
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202448191
Hmmm, de muziek bij de Kabeljauwen die geslacht worden

lijkt wel heeeeel erg veel op
  vrijdag 3 december 2021 @ 13:07:44 #188
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202448314
Jammer dat de geelvin en de kabeljauw niet geprobeerd werden. Ben de geelvin nog niet tegengekomen, moet de Makrovisboer eens vragen naar geelvin en kweekkabeljauw.
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:10:28 #189
2651 svann
night-hawk
pi_202451940
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 20:43 schreef AnneX het volgende:
Mijn god…dit slachten van kweekkabeljauw associeer ik met gaskamers.
Voor de vis zal het niet veel verschillen met omhoog gehaald worden in een net, lijk me.
Daarbij krijg je wat minder een close-up te zien.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_202452070
@Jan_Onderwater Tip van Piet: in december is wilde zalm, gesneden bij de Aldi te koop. Makkelijk in te vriezen tot Pasen.

#whatsinaname :@
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:28:16 #191
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202452164
Yellowvin wel al eens als sashimi gegeten. Goed alternatief voor tonijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202452982
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:20 schreef AnneX het volgende:
@:Jan_Onderwater Tip van Piet: in december is wilde zalm, gesneden bij de Aldi te koop. Makkelijk in te vriezen tot Pasen.

#whatsinaname :@
wilde zalm of wilde zalm forel, die fout heb ik namelijk al eens in de supermarkt gemaakt en dat was niet te vreten als sashimi bv
  vrijdag 3 december 2021 @ 18:57:20 #193
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_202453588
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:20 schreef AnneX het volgende:
@:Jan_Onderwater Tip van Piet: in december is wilde zalm, gesneden bij de Aldi te koop. Makkelijk in te vriezen tot Pasen.

#whatsinaname :@
Doorgaans is de zalm in gelijk welke supermarkt al een ontdooid product en dus afgeraden om opnieuw in te vriezen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_202453730
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 18:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
Doorgaans is de zalm in gelijk welke supermarkt al een ontdooid product en dus afgeraden om opnieuw in te vriezen ...
Oh ja.
Alhoewel ben er nooit ziek van geworden. Zal het niet meer doen.
  donderdag 9 december 2021 @ 12:01:33 #195
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202536902
Vanavond:

Keuringsdienst Van Waarde onderzoekt in een driedelige special hoe dieren in de loop der tijd zo ingrijpend genetisch veranderd zijn om aan de wensen van de mens tegemoet te komen. Vorige week behandelde het programma de kweekvis, nu duikt de Keuringsdienst in genetisch gemodificeerde legkippen, die veel meer eieren leggen dan in de natuur gebruikelijk is.
De programmamakers vragen zich af hoe de mens de kip toch zover kreeg om zo veel eieren te leggen zonder dat er ooit een kuikentje uit voortkomt. De norm voor een moderne legkip is tegenwoordig ruim driehonderd eieren per jaar. Dat betekent dat de kippen door deze onnatuurlijke legsnelheid altijd maximaal presteren. Of zoals de keurders het verwoorden: ‘De legkip heeft steeds meer weg van een topatleet’.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202540554
We hebben vorig jaar toch ook al varkens gezien bij de KvW met 14 en 16 spenen, zodat ze meer biggen tegelijk kunnen voeden? Ze worden namelijk ook gefokt op aantal biggen per worp.
  donderdag 9 december 2021 @ 17:56:26 #197
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202540927
quote:
Wat is genetische modificatie?

Genetische modificatie (GM) is een techniek die de eigenschappen van planten, bacteriën of gisten verandert. Met GM worden genen met positieve eigenschappen van bijvoorbeeld planten of bacteriën, toegevoegd aan een ander organisme. GM heet ook wel gentechnologie, of simpelweg gentech.
Toepassingen van genetische modificatie

Met genetische modificatie krijgen planten sneller nuttige eigenschappen, dan via gebruikelijke veredelingstechnieken, zoals selectie en kruisen. Zo kan GM bijvoorbeeld zorgen dat planten:

bestand zijn tegen insectenbestrijdingsmiddelen en onkruidverdelgers.
minder kwetsbaar zijn voor plagen van insecten of knaagdieren en ziekten veroorzaakt door schimmels, bacteriën of wormpjes.
vrij zijn van stoffen waar mensen allergisch voor kunnen zijn.

Ook kan GM ervoor zorgen dat bacteriën, gisten of schimmels nuttige stoffen aanmaken, zoals aroma’s, vitamines en stoffen die helpen bij de productie van brood, bier en kaas.

Steeds vaker worden medicijnen, bijvoorbeeld insuline en bloedstollingsproducten, door middel van genetische modificatie gemaakt. Insuline en andere hormonen die gemaakt zijn door GM bacteriën, gisten of schimmels zijn vrijwel hetzelfde als natuurlijke menselijke hormonen. Hierdoor vinden er geen allergische of afstotingsreacties meer plaats.
https://www.voedingscentr(...)ficatie.aspxSpeciaal

Het fokken van kippen op veel eieren is dus géén genetische modificatie.
  donderdag 9 december 2021 @ 18:33:31 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202541550
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 17:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Het fokken van kippen op veel eieren is dus géén genetische modificatie.
Klopt. Dat ze kippen wel gebruiken voor genetische modificatie van eieren kan je hier lezen:
https://scientias.nl/gene(...)n-medicinale-eieren/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 9 december 2021 @ 21:20:22 #199
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202545514
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 18:33 schreef golfer het volgende:

[..]
Klopt. Dat ze kippen wel gebruiken voor genetische modificatie van eieren kan je hier lezen:
https://scientias.nl/gene(...)n-medicinale-eieren/
Dat klopt, maar daar gaat het niet over bij KvW. Zo zijn er ook geiten die bepaalde stoffen in hun melk kunnen produceren door genmanipulatie en worden er in bioreactoren met genetische gemanipuleerde gisten en bacteriën allerlei nuttige stoffen gemaakt zoals medicamenten.
Wat me hier tegenstaat is het sensatietoontje wat men steeds meer gebruikt en het klopt gewoon niet. Journalisten moeten feiten brengen.
Het zou de KvW sieren als ze eens objectief de voordelen brengen van genmanipulatie producten zoals gouden rijst, die de potentie heeft vele honderdduizenden mensen van blindheid of de dood te redden door vitamine A, en de smerige campagne die greenpeace daar tegen voerde.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jan_Onderwater op 09-12-2021 21:26:24 ]
  donderdag 9 december 2021 @ 22:07:00 #200
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202546570
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:


Dat klopt, maar daar gaat het niet over bij KvW. Zo zijn er ook geiten die bepaalde stoffen in hun melk kunnen produceren door genmanipulatie en worden er in bioreactoren met genetische gemanipuleerde gisten en bacteriën allerlei nuttige stoffen gemaakt zoals medicamenten.
Wat me hier tegenstaat is het sensatietoontje wat men steeds meer gebruikt en het klopt gewoon niet. Journalisten moeten feiten brengen.
Het zou de KvW sieren als ze eens objectief de voordelen brengen van genmanipulatie producten zoals gouden rijst, die de potentie heeft vele honderdduizenden mensen van blindheid of de dood te redden door vitamine A, en de smerige campagne die greenpeace daar tegen voerde.

Ik zou, als ik jou was, eens een ingezonden brief naar het programma sturen. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 10 december 2021 @ 07:59:25 #201
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202549272
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 22:07 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik zou, als ik jou was, eens een ingezonden brief naar het programma sturen. :')
* Jan_Onderwater schenkt golfer nóg een glaasje azijn in

[ Bericht 0% gewijzigd door Jan_Onderwater op 10-12-2021 10:27:40 ]
pi_202554407
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat klopt, maar daar gaat het niet over bij KvW. Zo zijn er ook geiten die bepaalde stoffen in hun melk kunnen produceren door genmanipulatie en worden er in bioreactoren met genetische gemanipuleerde gisten en bacteriën allerlei nuttige stoffen gemaakt zoals medicamenten.
Wat me hier tegenstaat is het sensatietoontje wat men steeds meer gebruikt en het klopt gewoon niet. Journalisten moeten feiten brengen.
Het zou de KvW sieren als ze eens objectief de voordelen brengen van genmanipulatie producten zoals gouden rijst, die de potentie heeft vele honderdduizenden mensen van blindheid of de dood te redden door vitamine A, en de smerige campagne die greenpeace daar tegen voerde.

Wat mij betreft gaat GreenPeace ook op de lijst van terroristische organisaties... Achter hun gezicht van: "Kijk ons eens vechten voor een beter milieu" zit een web van leugens..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  vrijdag 10 december 2021 @ 15:49:57 #203
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202554523
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 15:40 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Wat mij betreft gaat GreenPeace ook op de lijst van terroristische organisaties... Achter hun gezicht van: "Kijk ons eens vechten voor een beter milieu" zit een web van leugens..
Terreur niet, maar het is eerder zoiets als de kerk van TV Preacher Joel Osteen in de states, die preekt het woord "van God" voor donaties van een grote schare bewonderende aanhangers die denken wat goeds te doen. Greenpeace doet in principe hetzelfde, die preken het woord van groen, voor donaties van een schare naive bewonderaars die het denken goed te menen.
Maar uiteindelijk gaat het alleen nog maar om de knaken. Ze zijn in staat een grote bek te monetariseren.
  zondag 12 december 2021 @ 19:45:08 #204
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202589716
Samenvatting van de uitzending:
Dus vroeger legde kippen minder eieren?
Ja
En nu veel meer?
Correct
En dat komt omdat?
Men daar op gefokt heeft
Hoeveel eieren leggen ze nu?
ca 5-6 per week
Dat zijn wel heel veel eieren
Correct
  donderdag 16 december 2021 @ 17:34:02 #205
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202650656
Vanavond:

De geit had begin dit jaar al eens de hoofdrol in Keuringsdienst Van Waarde. Toen focusten de presentatoren zich op het onthoornen van de dieren en de vraag of dit echt nodig is. De keurmeesters gaan nu opnieuw naar de geitenboerderij, want ze willen wel eens weten hoe het zit met al die bokjes die ter wereld komen.

Deze mannelijke lammetjes blijken een kostenpost voor de boer te zijn. Ze geven immers geen geitenmelk - waar tegenwoordig veel vraag naar is - en bokkenvlees is niet zo erg in trek. De mannetjes hebben dus eigenlijk geen functie en dat terwijl de helft van de geboren lammetjes een bokje is. De dieren lekker in de wei laten dartelen, is geen optie voor de boeren. En dus moeten de boeren een andere oplossing voor de bokjes bedenken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 16 december 2021 @ 17:43:26 #206
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202650809
Bokjes zijn verrukkelijk, ik vind het na Ree het lekkerste soort vlees.
  donderdag 16 december 2021 @ 18:33:13 #207
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202651336
Ik heb bij het Rijksrestaurant van Joris Bijdendijk een paar jaar geleden een volledig menu rondom geitenbokjes genuttigd. Was heerlijk!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 16 december 2021 @ 20:55:30 #208
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202654311
En maar door blijven melken...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 16 december 2021 @ 21:00:12 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202654455
Nel Schellekens kwam ook nog even langs.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 16 december 2021 @ 21:05:48 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202654617
Mooie anti-vegetariërs uitspraken van Nel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 16 december 2021 @ 21:49:26 #211
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202655655
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 17:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bokjes zijn verrukkelijk, ik vind het na Ree het lekkerste soort vlees.
Nee dank je. Ree heerlijk, geit die stank is alsof je in een geitenstal een geit staat weg te kanen. No thanks!

Moet de aflevering nog kijken :P
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 december 2021 @ 22:22:56 #212
414785 sirdanilot
pi_202656612
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 17:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bokjes zijn verrukkelijk, ik vind het na Ree het lekkerste soort vlees.
Ik geloof het graag hoor. Cabrito.

Maar waarom worden ze in NL dan vergast of ge-exporteerd, waarom ligt dat gewoon niet in de Albert Heijn met een mooi recept erbij in de allerhande. Veel mensen hebben tegenwoordig een slowcooker en anders kan het ook prima in de oven. Zet er gewoon een recept bij, citroen eroverheen, rozemarijn, oregano, weet ik het wat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 december 2021 @ 22:24:05 #213
414785 sirdanilot
pi_202656654
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 21:49 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Nee dank je. Ree heerlijk, geit die stank is alsof je in een geitenstal een geit staat weg te kanen. No thanks!

Moet de aflevering nog kijken :P
Ik vind rozemarijn een van de goorste kruiden :r maar bij Cabrito is dat dus juist wel heel erg lekker. Heel bos rozemarijn erin gooi die halve struik erbij dan ruik je die geitenstank niet. Huppekee in de oven. Knoflook ook.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 december 2021 @ 22:25:04 #214
414785 sirdanilot
pi_202656687
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 16 december 2021 @ 22:29:42 #215
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202656808
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 21:49 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Nee dank je. Ree heerlijk, geit die stank is alsof je in een geitenstal een geit staat weg te kanen. No thanks!

Moet de aflevering nog kijken :P
Jij hebt dus duidelijk nog nooit een jong geitbokje gegeten.
  vrijdag 17 december 2021 @ 07:44:04 #216
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202659611
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik vind rozemarijn een van de goorste kruiden :r maar bij Cabrito is dat dus juist wel heel erg lekker. Heel bos rozemarijn erin gooi die halve struik erbij dan ruik je die geitenstank niet. Huppekee in de oven. Knoflook ook.
Een Geitbokje riekt niet
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 17 december 2021 @ 08:35:44 #217
414785 sirdanilot
pi_202659898
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 07:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een Geitbokje riekt niet
Hangt ervan af maar rozemarijn erbij gaat sowieso goed.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 17 december 2021 @ 08:40:20 #218
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202659930
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 08:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hangt ervan af maar rozemarijn erbij gaat sowieso goed.
Nog nooit een geitje gehad dat ruikt.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 17 december 2021 @ 08:41:07 #219
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202659931
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 08:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hangt ervan af maar rozemarijn erbij gaat sowieso goed.
Hoe vaak heb jij geitbokje gegeten?
pi_202660073
Bokkenpootjes :9

Gewoon in elke supermarkt te koop hoor :Y
  Moderator vrijdag 17 december 2021 @ 09:02:08 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202660082
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik geloof het graag hoor. Cabrito.

Maar waarom worden ze in NL dan vergast of ge-exporteerd, waarom ligt dat gewoon niet in de Albert Heijn met een mooi recept erbij in de allerhande. Veel mensen hebben tegenwoordig een slowcooker en anders kan het ook prima in de oven. Zet er gewoon een recept bij, citroen eroverheen, rozemarijn, oregano, weet ik het wat.
Bij de Sligro liggen ze gewoon :) Prima te eten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 17 december 2021 @ 09:05:52 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202660094
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 17:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bokjes zijn verrukkelijk, ik vind het na Ree het lekkerste soort vlees.
Inwrijven met Vegata toch en met aardappels in de oven. Moest er nou ook nog een deel paprikapoeder bij?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:44:13 #223
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202660337
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Inwrijven met Vegata toch en met aardappels in de oven. Moest er nou ook nog een deel paprikapoeder bij?
Wat jij lekker vind
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:45:32 #224
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202660344
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik geloof het graag hoor. Cabrito.

Maar waarom worden ze in NL dan vergast of ge-exporteerd, waarom ligt dat gewoon niet in de Albert Heijn met een mooi recept erbij in de allerhande. Veel mensen hebben tegenwoordig een slowcooker en anders kan het ook prima in de oven. Zet er gewoon een recept bij, citroen eroverheen, rozemarijn, oregano, weet ik het wat.
30 jaar geleden was Lamsvlees nauwelijks te krijgen, want dat smaakt zo sterk...,
Inmiddels is lam overal te krijgen en staat bij heel veel restaurants op de kaart
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 17 december 2021 @ 11:14:52 #225
414785 sirdanilot
pi_202661197
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 08:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoe vaak heb jij geitbokje gegeten?
De geit die ik heb gegeten had geen geur.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 17 december 2021 @ 11:15:34 #226
414785 sirdanilot
pi_202661210
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
30 jaar geleden was Lamsvlees nauwelijks te krijgen, want dat smaakt zo sterk...,
Inmiddels is lam overal te krijgen en staat bij heel veel restaurants op de kaart
Wat de boer niet kent eet die niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 17 december 2021 @ 11:17:12 #227
414785 sirdanilot
pi_202661229
Geit kan ik gemakkelijk krijgen bij de indiase supermarkt en haal ik af en toe.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 17 december 2021 @ 11:31:15 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202661380
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:17 schreef sirdanilot het volgende:
Geit kan ik gemakkelijk krijgen bij de indiase supermarkt en haal ik af en toe.
Geit is geen geitenbok.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 17 december 2021 @ 11:59:26 #229
414785 sirdanilot
pi_202661670
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:31 schreef golfer het volgende:

[..]
Geit is geen geitenbok.
Ik weet niet hoe oud die van mij was en ook niet of het een mannetje of een vrouwtje was.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 19 januari 2022 @ 23:12:49 #230
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203277465
Arme bijen :'(
:o

Moet zeggen dat ik enigszins geschokt ben, ondanks dat ik wist dat er gewasbeschermingsmiddelen gebruikt worden. Maar wat ik mij afvraag is hoe lang dat God actief blijft. Ik koop meerjarige planten, is dat na een jaar nog "actief"?
  donderdag 20 januari 2022 @ 13:57:41 #231
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203283578
Nieuwe afleveringen!

Sloeg het woord bourgondisch vroeger op iemands uitbundige levensstijl, nu heten ook steeds meer producten in de supermarkt bourgondisch, van krieltjes tot kip. En dat vindt de Keuringsdienst van waarde maar een vreemde zaak. Want waarom krijgt een product dit predicaat? Geniet je meer wanneer je een bourgondisch brood eet?

De presentatoren zoeken het tot op de bodem uit in de eerste aflevering van het nieuwe seizoen. Zo brengt Ersin Kiris een bezoek aan een bakkerij in Hoogwoud die bourgondische appeltaartjes verkoopt. Ze zijn zeer geliefd bij de klanten, maar de presentator vraagt zich vooral af wat de taart anders maakt dan de rest van het gebak. Eigenaar Loes laat met alle liefde zien hoe die gemaakt wordt, en Kiris mag het resultaat proeven.

De komende weken moeten Ersin Kiris en zijn collega’s het nog even zonder nieuw gezicht Sosha Duysker doen. Zij startte vorige maand met de opnames en maakt waarschijnlijk halverwege februari haar opwachting. Het team is blij met Duyskers komst: de voormalig Klokhuis-presentatrice is een doorpakker.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 20 januari 2022 @ 14:59:30 #232
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203284422
Bourgondisch is het nieuwe ambachtelijk

[ Bericht 32% gewijzigd door Jan_Onderwater op 20-01-2022 15:21:06 ]
pi_203284442
Ach, uiteindelijk blijkt vrijwel alles holle marketingpraat. Niks nieuws onder de zon.

Desondanks wel goed dat een programma als de Keuringsdienst Van Waarde er is. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 20 januari 2022 @ 20:17:24 #234
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203290545
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 15:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Ach, uiteindelijk blijkt vrijwel alles holle marketingpraat. Niks nieuws onder de zon.

Desondanks wel goed dat een programma als de Keuringsdienst Van Waarde er is. :)
Eens, al vind ik de laatste jaren het wel een beetje een teveel van hetzelfde. Zoals met die bloemen, hoe vaak kun je door vier verschillende presentatoren laten zeggen dat er bee friendly op de verpakking staat? Mag wel iets minder telefoon en iets meer onderzoek :)
pi_203291167
Ik eet nog liever een Struijk maaltijd uit zo'n blik dan dat ik in dat restaurant ga eten.
anonieme razernist
  donderdag 20 januari 2022 @ 20:52:01 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203291486
Verschrikkelijk, die themarestaurants met verkleedpartijen. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_203291493
Wat een heerlijk mens die appeltaarten mevrouw.
  donderdag 20 januari 2022 @ 20:55:20 #238
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203291555
De eeuwige zogenaamd deskundige Alain Carron.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 20 januari 2022 @ 21:12:45 #239
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203291928
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 20:52 schreef golfer het volgende:
Verschrikkelijk, die themarestaurants met verkleedpartijen. :{w
Ah, met zingende kelners, en een spoom tussen de gangen.
LOL
pi_203293036
quote:
83s.gif Op donderdag 20 januari 2022 20:55 schreef golfer het volgende:
De eeuwige zogenaamd deskundige Alain Carron.
Hij is Frans en kok dan is tie vanzelf expert natuurlijk :')

Irritant mannetje vind ik het vaak.
De man die er heilig van overtuigd was dat tie verschillende soorten knoflook zou kunnen proeven :')

Uiteindelijk had tie het fout hahaha. Die man is een expert in slap Frans gelul, verders niks.
  donderdag 20 januari 2022 @ 22:18:51 #241
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203293341
Suffe aflevering.
Geen beter onderwerp meer te bedenken?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 20 januari 2022 @ 23:26:57 #242
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203294332
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 22:05 schreef dexamfetamine het volgende:

Hij is Frans en kok dan is tie vanzelf expert natuurlijk :')

Irritant mannetje vind ik het vaak.
De man die er heilig van overtuigd was dat tie verschillende soorten knoflook zou kunnen proeven :')

Uiteindelijk had tie het fout hahaha. Die man is een expert in slap Frans gelul, verders niks.
Wie is tie?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_203294457
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 22:05 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]
Hij is Frans en kok dan is tie vanzelf expert natuurlijk :')

Irritant mannetje vind ik het vaak.
De man die er heilig van overtuigd was dat tie verschillende soorten knoflook zou kunnen proeven :')

Uiteindelijk had tie het fout hahaha. Die man is een expert in slap Frans gelul, verders niks.
Hij was er van overtuigd dat de Franse knoflook het beste was maar hij koos d8 voor de Chinese knoflook na het blind proeven :)
  vrijdag 21 januari 2022 @ 08:06:46 #244
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203295587
quote:
83s.gif Op donderdag 20 januari 2022 20:55 schreef golfer het volgende:
De eeuwige zogenaamd deskundige Alain Carron.
De Dr Clavan van de Keuringsdienst

K&B hadden er een prachtige parodie op gemaakt, ik zie KvK al voor me als Alan Karron.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 09:30:35 #245
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_203296392
De chansonBelg leeft dus ook nog.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 09:35:06 #246
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_203296443
Die act van Alain :')
  vrijdag 21 januari 2022 @ 09:41:14 #247
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_203296536
Zelfde met
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 23:43 schreef Sorella het volgende:

[..]
Hij was er van overtuigd dat de Franse knoflook het beste was maar hij koos d8 voor de Chinese knoflook na het blind proeven :)
Zelfde met de aflevering over sjalotten waarbij ze hem voor de gek hielden _O-
  woensdag 26 januari 2022 @ 16:24:47 #248
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203375301
Morgen:

Pimp je borrelplank: pak een plak paté. Goed voor luxe en allure. Maar waarom eigenlijk? Want niet ver naast paté ligt de smeerworst in het slagers schap. Ook een roze vleesspread. En in ingrediënten vrijwel identiek aan de paté. Alleen dan stukken goedkoper. Soms wel tien keer. Hoe kan dat? De Keuringsdienst over het verschil tussen de betaalbare bolletjes smeerworst en de prijzige plakken paté.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 26 januari 2022 @ 18:46:26 #249
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_203377115
quote:
3s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:24 schreef golfer het volgende:
Morgen:

Pimp je borrelplank: pak een plak paté. Goed voor luxe en allure. Maar waarom eigenlijk? Want niet ver naast paté ligt de smeerworst in het slagers schap. Ook een roze vleesspread. En in ingrediënten vrijwel identiek aan de paté. Alleen dan stukken goedkoper. Soms wel tien keer. Hoe kan dat? De Keuringsdienst over het verschil tussen de betaalbare bolletjes smeerworst en de prijzige plakken paté.
De paté die je in Nederland kan vinden is dan ook gewoon smeerworst. In niks te vergelijken met Franse of Belgische paté
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 26 januari 2022 @ 19:01:52 #250
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203377352
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
De paté die je in Nederland kan vinden is dan ook gewoon smeerworst. In niks te vergelijken met Franse of Belgische paté
Dit, ik noem het kattenvoer.
Ik maak regelmatig Paté, dat is een ander universum dan wat je bij supermarkt koopt.
pi_203393492
Aflevering over smeerbare frikandellen *O*
  donderdag 27 januari 2022 @ 20:45:00 #252
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203393879
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:22 schreef Dutch_view het volgende:
Aflevering over smeerbare frikandellen *O*
Nee. Over smeerleverworst.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 27 januari 2022 @ 21:17:32 #253
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_203394509
pate vs smeerworst ..... geen verschil behalve de prijs en de beleving
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  donderdag 27 januari 2022 @ 21:18:26 #254
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_203394524
Ik kan niet op erg veel plekken Wilde eend smeerworst vinden.

Dus dan maar paté. Boeiend.
  donderdag 27 januari 2022 @ 22:46:52 #255
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203396195
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 21:18 schreef Rickocum het volgende:
Ik kan niet op erg veel plekken Wilde eend smeerworst vinden.

Dus dan maar paté. Boeiend.
En je weet wel zeker dat het wilde eendpaté is?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 28 januari 2022 @ 08:30:35 #256
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203398874
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 22:46 schreef golfer het volgende:

[..]
En je weet wel zeker dat het wilde eendpaté is?
met 5% eend
Net als Kalfsleverworst.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 10:17:30 #257
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_203399792
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
met 5% eend
Net als Kalfsleverworst.
Nee, dat was (enkele seizoenen geleden) kalfs-leverworst. Het streepje deed het hem.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:18:39 #258
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203399802
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:17 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
Nee, dat was (enkele seizoenen geleden) kalfs-leverworst. Het streepje deed het hem.
ja, en dan is er ook kalfsvlees leverworst
  woensdag 2 februari 2022 @ 16:19:10 #259
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203474371
Morgen:

Mie is onmisbaar in de Chinese keuken en Italiaanse koks kunnen echt niet zonder tagliatelle. Beide ingrediënten lijken verdacht veel op elkaar: allebei zijn het lange, platte slierten van tarwe. Bovendien worden ze in de supermarkt vaak gedroogd verkocht, opgerold als vogelnestjes in een kartonnen doosje.

In Nederlandse huishoudens staan mie en tagliatelle ook vaak op tafel. Maar als beide ingrediënten zo veel op elkaar lijken, waarom eten we dan toch geen bami carbonara of tagliatelle rames? Dat vragen de onderzoekers van Keuringsdienst van waarde zich ook af.
Zij nemen deze keer de Chinese noedels en de Italiaanse pasta onder de loep en constateren meteen al een groot verschil in prijs. Maar ook verder blijkt: de ene sliert is de andere niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 2 februari 2022 @ 17:18:44 #260
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203475186
En dan nog een dingetje, Tagliatelle is eigenlijk een pasta soort uit Noord Italië, en wordt gemaakt van een deeg dat 1 ei op 100 gram meel heeft, meel van zachte tarwe. De meeste die er in NL verkocht wordt, is gemaakt uit harde tarwe en zonder ei.
  Tettenkoning donderdag 3 februari 2022 @ 20:32:10 #261
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_203493321
Tuurlijk kan dat, Surinaamse bami maak je zelfs met spaghetti.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_203493453
Do you make mie? :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Tettenkoning donderdag 3 februari 2022 @ 20:40:35 #263
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_203493468
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 20:39 schreef Felagund het volgende:
Do you make mie? :D
You mean me? :D
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  donderdag 3 februari 2022 @ 20:41:20 #264
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203493488
Bami uit Italië bij de Chinese restaurants.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_203493577
Lorenzo _O_
pi_203493578
Waarom niet ook een verpakking bij een chinees zaakje gehaald?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_203493589
Ik begrijp het niet helemaal, die mienestjes zijn er toch al veel langer dan twintig jaar?
anonieme razernist
  roze donderdag 3 februari 2022 @ 20:48:19 #268
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_203493595
Mooie aflevering weer.
Your beauty never ever scared me.
pi_203493802
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 20:48 schreef NoCigar het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal, die mienestjes zijn er toch al veel langer dan twintig jaar?
Ja volgens mij ook, 20 jaar lijkt mij veel te kort. Misschien kwam het eerder ergens anders vandaan en zijn ze 20 jaar geleden over gestapt op 'Mie' uit Italie.

Wel weer een hele leuke aflevering *O* *O*
pi_203494119
Toch gelachen deze aflevering.
En eindelijk erachter waarom het hetzelfde smaakt.

Ben wel benieuwd of je ook echte Chinese mie ergens kan krijgen dan (in de supermarkt)
  donderdag 3 februari 2022 @ 21:18:38 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203494254
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 21:12 schreef Kickinalfa het volgende:


Ben wel benieuwd of je ook echte Chinese mie ergens kan krijgen dan (in de supermarkt)
Bij een Chinese toko.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Tettenkoning donderdag 3 februari 2022 @ 21:21:59 #272
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_203494312
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 21:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch gelachen deze aflevering.
En eindelijk erachter waarom het hetzelfde smaakt.

Ben wel benieuwd of je ook echte Chinese mie ergens kan krijgen dan (in de supermarkt)
AH (XL) heeft i.i.g. wel wat en anders de toko.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_203494320
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 20:48 schreef NoCigar het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal, die mienestjes zijn er toch al veel langer dan twintig jaar?
Ging dat niet specifiek over Conimex?
pi_203495897
https://nl.wikipedia.org/wiki/Conimex

quote:
De productie werd in de jaren negentig verplaatst naar industrieterrein De Noordschil, later ging het "droge deel" van de productie naar de Knorr fabriek in Loosdrecht en kwamen de "natte producten" van Knorr naar de fabriek in Baarn. In 2005 werd de gehele productie in Baarn stopgezet en verplaatst naar Unileverfabrieken elders in Europa.
Ik denk dat dit puur ging om het verhuizen van de productie van de droge mie naar het buitenland.
Conimex maakte zelf al bami vanaf 1936.
  donderdag 3 februari 2022 @ 23:18:19 #275
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203496317
Conimex werd in 2000 overgenomen door Unilever. Toen werd de productie van de harde tarwemienestjes dus naar Italië verplaatst.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 4 februari 2022 @ 08:28:53 #276
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203498016
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 20:47 schreef svann het volgende:
Waarom niet ook een verpakking bij een chinees zaakje gehaald?
Ze willen lekker kunnen zeuren
pi_203515216
quote:
3s.gif Op woensdag 2 februari 2022 16:19 schreef golfer het volgende:
Morgen:

Mie is onmisbaar in de Chinese keuken en Italiaanse koks kunnen echt niet zonder tagliatelle. Beide ingrediënten lijken verdacht veel op elkaar: allebei zijn het lange, platte slierten van tarwe. Bovendien worden ze in de supermarkt vaak gedroogd verkocht, opgerold als vogelnestjes in een kartonnen doosje.

In Nederlandse huishoudens staan mie en tagliatelle ook vaak op tafel. Maar als beide ingrediënten zo veel op elkaar lijken, waarom eten we dan toch geen bami carbonara of tagliatelle rames? Dat vragen de onderzoekers van Keuringsdienst van waarde zich ook af.
Zij nemen deze keer de Chinese noedels en de Italiaanse pasta onder de loep en constateren meteen al een groot verschil in prijs. Maar ook verder blijkt: de ene sliert is de andere niet.
De Italiaanse pasta stamt dan ook uit China dus zo gek is dat niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:38:04 #278
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203515373
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De Italiaanse pasta stamt dan ook uit China dus zo gek is dat niet.
Euh, nee, dat doet het niet. Dat Marco Polo de pasta uit China heeft meegenomen is een verhaal dat een Spaghetti fabrikant in de VS bedacht. In Italie werd pasta al lang voor de romeinen, door de Etrusken gegeten. Verder was Pasta in China rond 1200 toen Marco Polo daar was (waar in de chineese literatuur uit die tijd niets over te vinden is) de pasta uit rijst gemaakt, een ander product.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 14:49:56 #279
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203520906
Chineese Mie met Ketjap? LOL
  zaterdag 5 februari 2022 @ 15:01:27 #280
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203521027
Kortom, de Mie is geen Mie en de Tagliatelle ook niet. Het is allebei Taglionlini
pi_203522355
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Euh, nee, dat doet het niet. Dat Marco Polo de pasta uit China heeft meegenomen is een verhaal dat een Spaghetti fabrikant in de VS bedacht. In Italie werd pasta al lang voor de romeinen, door de Etrusken gegeten. Verder was Pasta in China rond 1200 toen Marco Polo daar was (waar in de chineese literatuur uit die tijd niets over te vinden is) de pasta uit rijst gemaakt, een ander product.
Volgens mij komt het ook van de Perzen, daar komt graan tenslotte ook vandaan. Niet uit azie.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 17:19:17 #282
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203522746
In de uitzending had men het over dat Mie van Conimex 20 jaar geleden op de markt zou zijn gekomen, maar dat klopt niet, ik kan me herinneren (of meen dat tenminste) dat die Pastamie bij ons thuis werd gegeten, een jaar of 40 geleden al.
pi_203536744
Mie = Tagliatelle. Ok. Bij AH kosten beiden 1,50 per 500 gram.
Nou ja, ik maak er lekkere bami van. Het zal wel.
  woensdag 9 februari 2022 @ 17:21:10 #284
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203586076
Morgen:

In de schappen in de supermarkt liggen salami en cervelaat, maar veel Nederlanders weten niet wat het verschil is. Salami is altijd van varkensvlees en bevat knoflook, terwijl cervelaat op smaak wordt gebracht met peper en zout en regelmatig meerdere soorten vlees bevat.

Om een antwoord te vinden op alle andere vragen gaat de Keuringsdienst naar Italië, het land waar salami vandaan komt. Salame - het enkelvoud van salami - betekent letterlijk gezouten vlees. De Italianen laten trots zien hoe ze het product maken en aan welke kwaliteitseisen de worsten moeten voldoen. Hoe goed is de salami in Nederland?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 9 februari 2022 @ 17:30:37 #285
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203586199
quote:
3s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:21 schreef golfer het volgende:
Morgen:

In de schappen in de supermarkt liggen salami en cervelaat, maar veel Nederlanders weten niet wat het verschil is. Salami is altijd van varkensvlees en bevat knoflook, terwijl cervelaat op smaak wordt gebracht met peper en zout en regelmatig meerdere soorten vlees bevat.

Om een antwoord te vinden op alle andere vragen gaat de Keuringsdienst naar Italië, het land waar salami vandaan komt. Salame - het enkelvoud van salami - betekent letterlijk gezouten vlees. De Italianen laten trots zien hoe ze het product maken en aan welke kwaliteitseisen de worsten moeten voldoen. Hoe goed is de salami in Nederland?
Ik ken Salami ook van wild zwijn (in de Toskane, heerlijke zachte salami met venkel gekruid), en in Frankrijk, op Corsica en Sardinië van Ezelvlees. er is ook van Lamsvlees, van rundvlees, maar je kan er over strijden of het daardoor geen salami is.

Cervelaat, werd oorspronkelijk met varkenshersenen gemaakt, vandaar de naam, Cerveau is Frans voor hersenen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jan_Onderwater op 09-02-2022 17:39:28 ]
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 18:52:46 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203587435
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik ken Salami ook van wild zwijn (in de Toskane, heerlijke zachte salami met venkel gekruid), en in Frankrijk, op Corsica en Sardinië van Ezelvlees. er is ook van Lamsvlees, van rundvlees, maar je kan er over strijden of het daardoor geen salami is.

Cervelaat, werd oorspronkelijk met varkenshersenen gemaakt, vandaar de naam, Cerveau is Frans voor hersenen.
Ik dacht dat salami van oorsprong van paardenvlees werd gemaakt :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:48:35 #287
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203588721
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 18:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik dacht dat salami van oorsprong van paardenvlees werd gemaakt :?
Ken ik niet, maar zie dat het in NL gemaakt wordt.
pi_203604685
Ik hoop dat ze met een NL-supermarktpakje cervelaat of salami bij een ambachtelijke slager diep in Italië op bezoek gaan, dat lijkt me echt verrassend.
anonieme razernist
pi_203604890
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:21 schreef NoCigar het volgende:
Ik hoop dat ze met een NL-supermarktpakje cervelaat of salami bij een ambachtelijke slager diep in Italië op bezoek gaan, dat lijkt me echt verrassend.
Dan schaam je je toch altijd kapot als Nederlander
Het ligt aan de instanties zelf
  donderdag 10 februari 2022 @ 20:38:20 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203604938
Nieuw meisje bij de KvW.
Sosha en ze spreekt goed Italiaans. ^O^

[ Bericht 38% gewijzigd door golfer op 10-02-2022 20:53:47 (Typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_203604940
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:35 schreef Poefbank het volgende:

[..]
Dan schaam je je toch altijd kapot als Nederlander
Ze spreekt inene geen Italiaans meer?
anonieme razernist
  donderdag 10 februari 2022 @ 20:40:40 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203604976
Slager zegt wel vaak: "dat denk ik".
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_203604983
Deze man is altijd erg duidelijk.
anonieme razernist
pi_203605052
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:38 schreef golfer het volgende:
Nieuw meisje bij de KvW.
Sasha en ze spreekt goed Italiaans. ^O^
Sosha
pi_203605064
Salami dat stinkt de pan uit.
  donderdag 10 februari 2022 @ 20:54:35 #296
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203605195
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:45 schreef Zipportal het volgende:
Salami dat stinkt de pan uit.
Niet de echte uit Calabrië.
Daar zit geen knoflook in.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_203605204
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:54 schreef golfer het volgende:

[..]
Niet de echte uit Calabrië.
Daar zit geen knoflook in.
Niet mijn probleem.
  donderdag 10 februari 2022 @ 21:07:50 #298
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203605402
quote:
2s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:38 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ze spreekt inene geen Italiaans meer?
Beetje vreemd was dat.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_203605586
Dat doen z
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:07 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Beetje vreemd was dat.
e vaker: dan hebben ze een of twee Italiaanse zinnetjes uit hun hoofd geleerd, maar als ze improviseren moet het in het engels.
anonieme razernist
  donderdag 10 februari 2022 @ 21:39:31 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203605822
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:45 schreef showtimer het volgende:

[..]
Sosha
Typo. :@
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')