SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Het ligt ook wel aan de benen. Deze man heeft mooie benen met haar en met goede kuitspieren. En dan met zo'n outdoorbroek vind ik het wel stoerquote:Op zaterdag 25 september 2021 13:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
Wat trouwens niet wil zeggen dat een korte broek niet leuk kan staan op sommige mannen, maar stoer zal ik het nooit kunnen vinden.
Nee, in mijn beleving draag je inderdaad geen korte broeken voor de mooi. Maar neemt niet weg dat je er in mijn ogen nog wel stoer in uit kunt zien. Al is dat vaker niet dan wel het gevalquote:Op zaterdag 25 september 2021 13:42 schreef molloot200 het volgende:
Korte broeken zijn toch nooit voor de mooi? Tenminste, ik draag ze alleen omdat het soms wel praktisch en ik weet dat ze er echt niet fantastisch uit zien maar goed, dat is ook niet de bedoeling ervan imo
Ik ben echt te emotioneel instabiel om zo’n ontgroening door te maken. Ik trek me alles veel te erg aan.quote:Op zaterdag 25 september 2021 13:55 schreef molloot200 het volgende:
Dat verhaal over die ontgroeningen trouwens![]()
![]()
Gatverdamme, ik heb daar zo'n afkeer tegen hè. Echt alleen dat mentale al... Ik heb echt het idee dat ik dat zelf ook als "ouderejaars" niet zou kunnen. Mensen zo kleineren en belachelijk maken. Daar ben ik dan zelf toch misschien een te goed mens voor of zo???
Al is dat sowieso wel een valkuil in mijn persoonlijkheid; dat ik het iedereen altijd naar z'n zin wil maken en ik het plezier en gemak van een ander altijd voor dat van mezelf stel
Zit ook best wel verschil tussen de ene en de andere vereniging natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 september 2021 12:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bedankt.
Ik vind eigenlijk het hele studentenverenigingsleven nogal een vermoeiende act (ja, er zijn genoeg uitzonderingen). Maar dat was in mijn tijd al een soort Instagram voor het hip werd, met mensen die vooral voor zichzelf de hele tijd leken te moeten bevestigen dat dit zo ontzettend leuk was.
quote:Op zaterdag 25 september 2021 12:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik heb er zelf nooit veel van meegekregen. Nooit naar een universiteit geweest, behalve op bezoek of om iets af te leveren.
Enige verenigingsleden waar ik 'in het wild' wel eens mee te maken heb gehad zijn figuren van Minerva en die zijn ook zonder een ontgroening te doorstaan al zo F*ing vervelend dat je er nooit van je leven bij zou moeten willen horen.Minerva is volgens mij dan ook meer een studentencorps ook wel, i.pv. een vereniging. Best wel een verschil qua beleving, denk ik. Ben er ook niet zo in thuis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, excessen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Ik ben nooit lid geweest van een studentenvereniging, maar wel verhalen gehoord van anderen toen op de uni. Gaat ver hoor. Jaargenoot had diabetes type 1 en toen werden ze in de middle of nowhere gedumpt zonder spullen en dus ook geen medicatie. Die was helemaal in paniek. Na een half uur in paniek nachts bij vreemden aangebeld en haar vriend had haar toen opgehaald.quote:Op zaterdag 25 september 2021 13:55 schreef molloot200 het volgende:
Dat verhaal over die ontgroeningen trouwens![]()
![]()
Gatverdamme, ik heb daar zo'n afkeer tegen hè. Echt alleen dat mentale al... Ik heb echt het idee dat ik dat zelf ook als "ouderejaars" niet zou kunnen. Mensen zo kleineren en belachelijk maken. Daar ben ik dan zelf toch misschien een te goed mens voor of zo???
Al is dat sowieso wel een valkuil in mijn persoonlijkheid; dat ik het iedereen altijd naar z'n zin wil maken en ik het plezier en gemak van een ander altijd voor dat van mezelf stel
Ze beschrijven zichzelf op hun site als "De Leidse Studenten Vereniging Minerva", dus daar ga ik voor het gemak dan maar van uit.quote:Op zaterdag 25 september 2021 14:17 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zit ook best wel verschil tussen de ene en de andere vereniging natuurlijk.
[..]
Minerva is volgens mij dan ook meer een studentencorps ook wel, i.pv. een vereniging. Best wel een verschil qua beleving, denk ik. Ben er ook niet zo in thuis.
Maar goed, excessen.
Vooral niks van anderen aantrekken natuurlijk, doe ik ook niet.quote:Op zaterdag 25 september 2021 13:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik draag een korte broek omdat een lange broek te warm is of om in te sporten.
En dat het voor andere er niet uit ziet, ja dat is dan jammer voor die andere persoon.
quote:Op zaterdag 25 september 2021 14:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben nooit lid geweest van een studentenvereniging, maar wel verhalen gehoord van anderen toen op de uni. Gaat ver hoor. Jaargenoot had diabetes type 1 en toen werden ze in de middle of nowhere gedumpt zonder spullen en dus ook geen medicatie. Die was helemaal in paniek. Na een half uur in paniek nachts bij vreemden aangebeld en haar vriend had haar toen opgehaald.
Gelijk heb.quote:Op zaterdag 25 september 2021 14:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Vooral niks van anderen aantrekken natuurlijk, doe ik ook niet.
De vodden waar ik af en toe in loop zullen ook zat mensen niks vinden, jammer dan, hun probleem.
Zijn gewoon stiekem Fransozen dus.quote:Op zaterdag 25 september 2021 14:31 schreef Em31 het volgende:
En inderdaad, alle mensen waarvan ik wist dat ze bij een studentenvereniging zaten waren altijd onaardig![]()
Ook compleet gericht op die vereniging natuurlijk en daardoor neerkijken op alles daarbuiten.
quote:Op zaterdag 25 september 2021 15:16 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Zijn gewoon stiekem Fransozen dus.
Wtfquote:Op zaterdag 25 september 2021 14:25 schreef Em31 het volgende:
In Groningen ging er een verhaal dat je het eerst met een kip moest doen voor je een deur in je slaapkamer kreeg.![]()
En dan vervolgens stoer zeggen dat dat nog echt niet het ergste was.
Mis je weinig aan, hoop dat ze weg blijft.quote:
Chuck?quote:Norris
Ik dacht altijd, ja hoor sterke verhalenquote:Op zaterdag 25 september 2021 15:26 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wtf
In Nijmegen waar ik nu studeer vind ik die cultuur nog hardstikke meevallen. Of tenminste, binnen mijn studie zit iedereen bijna bij de studievereniging omdat die gewoon ontzettend gezellig is. Ik voel ook echt niet dat ik iets mis nu ik niet bij de studentenvereniging zit.
Zeker niet als ik zie wat voor kakballen daar soms bij zitten
Het zuiden des lands is inmiddels met groot gemak veroverdquote:Op zaterdag 25 september 2021 08:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Haha dacht je dat? Alsof wij bij het eerste beste Spaanse gebral meteen in een stuip schieten
De verdediging loopt nog geheel volgens plan
Ergens zou het me ook weer niks verbazen. Ik wil er eigenlijk niet aan denkenquote:Op zaterdag 25 september 2021 15:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd, ja hoor sterke verhalenMaar met alles wat je tegenwoordig hoort ben ik misschien wel naïef.
![]()
Ja ik denk dat het per stad misschien ook wel verschilt. In Leiden is het veel gebruikelijker om bij een studentenvereniging te gaan. En ik vind het wel heel belangrijk om te onthouden dat dit ECHT de excessen zijn hè, waarover iedereen hoortquote:Op zaterdag 25 september 2021 15:26 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wtf
In Nijmegen waar ik nu studeer vind ik die cultuur nog hardstikke meevallen. Of tenminste, binnen mijn studie zit iedereen bijna bij de studievereniging omdat die gewoon ontzettend gezellig is. Ik voel ook echt niet dat ik iets mis nu ik niet bij de studentenvereniging zit.
Zeker niet als ik zie wat voor kakballen daar soms bij zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Zuid-Spanje, ja?quote:Op zaterdag 25 september 2021 15:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Het zuiden des lands is inmiddels met groot gemak veroverd
Lando, de F1 coureur.quote:Op zaterdag 25 september 2021 15:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Mis je weinig aan, hoop dat ze weg blijft.
[..]
Chuck?
quote:Op zaterdag 25 september 2021 15:47 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik denk dat het per stad misschien ook wel verschilt. In Leiden is het veel gebruikelijker om bij een studentenvereniging te gaan. En ik vind het wel heel belangrijk om te onthouden dat dit ECHT de excessen zijn hè, waarover iedereen hoort
Jouw spoiler klinkt in ieder geval als een prima verhaal. Dat had ik nog wel aan gedurfdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, in Nijmegen zijn er wel twee grote studentenverenigingen, maar echt alle mensen die ik ook ken van andere studies zitten daar ook niet bij dus volgens mij staat in Nijmegen in elk geval studievereniging centraal en niet zozeer de studentenvereniging.
Al kwam bij één studentenvereniging Tess van Stupid optreden een keer, toen was ik wel heel jaloers natuurlijk![]()
Dus Belgiëquote:Op zaterdag 25 september 2021 16:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, Noord-Spanje. Het voormalige Zuid-Nederland.
De mensen in het zuiden hebben jou gewoon een zelfgeprint "Ja hoor, het is je gelukt" certificaatje gegeven, ze zijn daar niet achterlijk. Beetje het veroveringsequivalent van een geprinte oorkonde van je zoontje/dochtertje krijgen. Leuk voor jou, maar uiteindelijk verder weinig waard in de echte wereld.quote:Op zaterdag 25 september 2021 15:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Klopt, sinds je van die 1-2-draaideksels hebt van HAK nemen wij in het zuiden nooit meer gewone conserven. Zulks een groot gemak, het niet meer hoeven klooien met die deksels.quote:Op zaterdag 25 september 2021 15:46 schreef Strani het volgende:
[..]
We hebben nog geluk dat je niet mag rijden. Anders was niemand meer veiligquote:Op zaterdag 25 september 2021 15:46 schreef Strani het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 25 september 2021 15:47 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik denk dat het per stad misschien ook wel verschilt. In Leiden is het veel gebruikelijker om bij een studentenvereniging te gaan. En ik vind het wel heel belangrijk om te onthouden dat dit ECHT de excessen zijn hè, waarover iedereen hoort
Het gedoe met de ontgroeningen etc. zijn inderdaad wel excessen. Dat is niet per se representatief. Maar de sfeer, houding en gedrag bij studentenverenigingen is wel heel erg veel hetzelfde. Daar moet je maar net van houden. Precies ook de reden dat ik nooit bij een studentenvereniging wilde gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
We zijn gewoon weer terug in de periode 2007-2011quote:Op zaterdag 25 september 2021 16:38 schreef Fred_B het volgende:
Vroeger reed er nooit eentje voor bij het vrouwen wielrennen, maar dat is dit jaar blijkbaar veranderd
Hoe bedoel je? Het was toch gewoon een sprint.quote:Op zaterdag 25 september 2021 16:38 schreef Fred_B het volgende:
Vroeger reed er nooit eentje voor bij het vrouwen wielrennen, maar dat is dit jaar blijkbaar veranderd
Voor wie?quote:
Dat land ken ik niet, tegen wie racen ze?quote:
Noord-Noord Spanje gaat het echter niet worden. De Vikingen staan klaar. En we weten allemaal hoe stoer en dapper Vikingen zijn!quote:Op zaterdag 25 september 2021 16:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, Noord-Spanje. Het voormalige Zuid-Nederland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dus dat ik een Vikingprinses ben nu![]()
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Dat is een speler, uit Israel.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat land ken ik niet, tegen wie racen ze?
Ja, misschien moeten we eens voorzichtig denken aan een bondscoach met iets meer overwicht, zodat ze in elk geval samen proberen een sprint aan te trekken.quote:Op zaterdag 25 september 2021 16:58 schreef sportfreak het volgende:
[..]
We zijn gewoon weer terug in de periode 2007-2011
Er waren tijden dat ‘we’ die altijd wonnen.quote:Op zaterdag 25 september 2021 16:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Het was toch gewoon een sprint.
quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:06 schreef Arizona het volgende:
Als hij op een troon zit zou hij op zijn minst iemand uit de adelkaste willen voorstellen. Nu vraag ik me dus wel af welke vikingkleding hij daarvoor heeft uitgezocht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dus dat ik een Vikingprinses ben nu![]()
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Oh zo. Nou ja het is ook niet echt goed als ze altijd winnen. En sowieso is het een beetje onzinnig want het EK wielrennen werd nog gewoon gewonnen.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, misschien moeten we eens voorzichtig denken aan een bondscoach met iets meer overwicht, zodat ze in elk geval samen proberen een sprint aan te trekken.
[..]
Er waren tijden dat ‘we’ die altijd wonnen.
Oh, in dat geval weet ik nog niks meer dan voor mijn eerste vraag.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is een speler, uit Israel.
Hij heeft zo'n helm op met een stuk voor zijn neus, maar niet met horens. In zijn rechterhand een zwaard. De troon is van hout, gedecoreerd met rood en blauw en er ligt een dierenvel opquote:Op zaterdag 25 september 2021 17:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als hij op een troon zit zou hij op zijn minst iemand uit de adelkaste willen voorstellen. Nu vraag ik me dus wel af welke vikingkleding hij daarvoor heeft uitgezocht.
Prinses Ariquote:Op zaterdag 25 september 2021 17:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hij heeft zo'n helm op met een stuk voor zijn neus, maar niet met horens. In zijn rechterhand een zwaard. De troon is van hout, gedecoreerd met rood en blauw en er ligt een dierenvel op. En de troon staat voor een mooi wanddoek met een kasteel erop.
Weet je nu genoeg? Ben ik een prinses?
Je bent zo'n tien jaar te laat om mijn daarvan te overtuigen hè, en daarnaast komt dit een beetje stom over om tegen me te zeggenquote:Op zaterdag 25 september 2021 16:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het gedoe met de ontgroeningen etc. zijn inderdaad wel excessen. Dat is niet per se representatief. Maar de sfeer, houding en gedrag bij studentenverenigingen is wel heel erg veel hetzelfde. Daar moet je maar net van houden. Precies ook de reden dat ik nooit bij een studentenvereniging wilde gaan.
Je bent vast wel een prinses, maar hij moet vermoedelijk wel zijn garderobe even updaten. De rijke vikingen droegen verrassend veel zijde, en daar lees ik nog niks over.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hij heeft zo'n helm op met een stuk voor zijn neus, maar niet met horens. In zijn rechterhand een zwaard. De troon is van hout, gedecoreerd met rood en blauw en er ligt een dierenvel op. En de troon staat voor een mooi wanddoek met een kasteel erop.
Weet je nu genoeg? Ben ik een prinses?
Friezen hebben wel wat trucjes achter de handquote:Op zaterdag 25 september 2021 16:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
We hebben nog geluk dat je niet mag rijden. Anders was niemand meer veilig
Het was dan ook geen reactie tegen jou persoonlijk hèquote:Op zaterdag 25 september 2021 17:14 schreef Meke het volgende:
[..]
Je bent zo'n tien jaar te laat om mijn daarvan te overtuigen hè, en daarnaast komt dit een beetje stom over om tegen me te zeggen
Details, detailsquote:Op zaterdag 25 september 2021 17:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Je bent vast wel een prinses, maar hij moet vermoedelijk wel zijn garderobe even updaten. De rijke vikingen droegen verrassend veel zijde, en daar lees ik nog niks over.![]()
Het kan dus ook nog zijn dat hij gewoon een ordinaire krijger is die stiekem even op de troon van de baas is gaan zitten.
Het is nog maar rust, het kan nogquote:
Ik bedoelde stom als in lullig, ik beledig niet een groep waar jij bij hoort in een reactie op jouw berichtquote:Op zaterdag 25 september 2021 17:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het was dan ook geen reactie tegen jou persoonlijk hèMaar op wat je zei over studentenverenigingen. Dus wie maakt er nou een stomme opmerking
That's the spiritquote:Op zaterdag 25 september 2021 17:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is nog maar rust, het kan nog
Oh. Zo was het niet bedoeld. Sowieso had ik het niet over alle, maar wel veel. Dus dan is het aan jezelf of je daar jouw studentenvereniging onder vindt vallen. Het is vooral een kanttekening dat een studentenvereniging niet voor iedereen interessant en/of leuk is.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:24 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik bedoelde stom als in lullig, ik beledig niet een groep waar jij bij hoort in een reactie op jouw bericht
Je steekt alle banden van zijn auto lekquote:Op zaterdag 25 september 2021 17:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Friezen hebben wel wat trucjes achter de hand
En mocht hij toch met de trein gaan steken we alle banden van de trein lek.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je steekt alle banden van zijn auto lek
Gewoon een belachelijke uitslag Redefinequote:Op zaterdag 25 september 2021 16:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Het was toch gewoon een sprint.
Niet eens hele podium bezet. Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Gewoon een belachelijke uitslag Redefine
Bladeren op de rails, dan krijgen die treinen vierkante wielenquote:Op zaterdag 25 september 2021 17:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En mocht hij toch met de trein gaan steken we alle banden van de trein lek.
Gewoon wat schapen of koeien op het spoor laten rondlopenquote:Op zaterdag 25 september 2021 17:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En mocht hij toch met de trein gaan steken we alle banden van de trein lek.
Alle hoop op Van der Poel en dan speciaal voor het humeur van de Belgen zilver voor Van Aert.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Niet eens hele podium bezet. Je hebt gelijk.
Als Wout weer tweede wordt dan moeten ze denk ik even checken of Mathieu en Wout niet verwisseld zijn bij de geboorte (Opa van Mathieu Poulidor was de eeuwige tweede).quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Alle hoop op Van der Poel en dan speciaal voor het humeur van de Belgen zilver voor Van Aert.
En brons voor Evenepoel. Waarbij Van Aert dan had kunnen winnen als Evenepoel niet alleen voor zichzelf gereden hadquote:Op zaterdag 25 september 2021 17:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Alle hoop op Van der Poel en dan speciaal voor het humeur van de Belgen zilver voor Van Aert.
Ja, dat doet ie anders nooit.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die scoort vandaag wel makkelijk
Eigenlijk zat ik gewoon in het verkeerde topic.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, in dat geval weet ik nog niks meer dan voor mijn eerste vraag.
Je moet vaker dit soort opmerkingen makenquote:Op zaterdag 25 september 2021 18:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Goed gekeept wel van Drommel.![]()
quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:17 schreef Redefine het volgende:
Nu Ajax straks nog verliezen. Dan blijft het lekker spannend
En als Feyenoord en Utrecht dan wel winnen is het voorlopig nog geen gelopen race.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:17 schreef Redefine het volgende:
Tja. Heb geen favoriete Nederlandse club. En Ajax dat makkelijk kampioen wordt is wel heel erg saai.quote:
Preciesquote:Op zaterdag 25 september 2021 18:21 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En als Feyenoord en Utrecht dan wel winnen is het voorlopig nog geen gelopen race.
Het immer vervelende Groningen mag er best met een nulletje of 5 vanaf wat mij betreft andersquote:Op zaterdag 25 september 2021 18:17 schreef Redefine het volgende:
Vooral die Buijsquote:Op zaterdag 25 september 2021 18:32 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het immer vervelende Groningen mag er best met een nulletje of 5 vanaf wat mij betreft anders
En zo geschieddequote:Op zaterdag 25 september 2021 17:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is nog maar rust, het kan nog
Toen iedereen nog 0 uit 0 had was het al een gelopen racequote:Op zaterdag 25 september 2021 18:21 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En als Feyenoord en Utrecht dan wel winnen is het voorlopig nog geen gelopen race.
Nota bene het tweede van Willem was al genoeg om op te stellenquote:Op zaterdag 25 september 2021 18:29 schreef Arizona het volgende:
Willem wint van Philips!
Klap in het gezicht voor @:strani , daar stokt zijn invasie al
Laat dat dan maar volgende week gebeuren ofzoquote:Op zaterdag 25 september 2021 18:32 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het immer vervelende Groningen mag er best met een nulletje of 5 vanaf wat mij betreft anders
Ik zat meer te denken aan 30 oktober eigenlijkquote:Op zaterdag 25 september 2021 18:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Laat dat dan maar volgende week gebeuren ofzo
Ik gok zomaar even dat ze dan tegen Heracles moetenquote:Op zaterdag 25 september 2021 18:44 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken aan 30 oktober eigenlijk
Hoe raad je het!quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik gok zomaar even dat ze dan tegen Heracles moeten
Geen idee. Het kwam opeens tot mijquote:
Een extra W en ik wil er niet voor juichen.quote:
Ik vind tempeh maar een moeilijk product eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 25 september 2021 19:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
Noodles, tempeh, chinese kool, rode peper. Altijd weer een bases voor iets lekkers.
Niet te veel mee doen. In stukjes in een beetje olie lekker bruin en wat krokant bakken, net wat verder dan goudbruin en goed rondom, dat het kleffe er ook een beetje uit is. Dan de pan uit (ik gooi het meestal even in een zeef om zo min mogelijk olie erop te laten) en op wat keukenpapier, pas op het eind weer terug in het gerecht doen.quote:Op zaterdag 25 september 2021 19:59 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik vind tempeh maar een moeilijk product eerlijk gezegd.![]()
Wat is jouw truc om dat lekker te maken?
Ik ben zo`n man die zakjes gesneden spitskool koopt als ik een curry probeer te maken.quote:
Dit was in ieder geval geen spitskool.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik ben zo`n man die zakjes gesneden spitskool koopt als ik een curry probeer te maken.
Maar wat is nu het verschil tussen die koolsoorten ?
Oke, dit neem ik mee voor de volgende keer.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:16 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Niet te veel mee doen. In stukjes in een beetje olie lekker bruin en wat krokant bakken, net wat verder dan goudbruin en goed rondom, dat het kleffe er ook een beetje uit is. Dan de pan uit (ik gooi het meestal even in een zeef om zo min mogelijk olie erop te laten) en op wat keukenpapier, pas op het eind weer terug in het gerecht doen.
Op deze manier vind ik het altijd lekker, ook met relatief weinig kruiden of saus oid. Vandaag gegaan voor wat Thaise vissaus, beetje limoensap, wat verse gember en wat koriander.
Koolrabiquote:Op zaterdag 25 september 2021 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Spitskool
Chinese kool
Witte kool
Rode kool
Boerenkool
Helmut Kohl
De keuze is weer reuze.
Daddy Koolquote:Op zaterdag 25 september 2021 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Spitskool
Chinese kool
Witte kool
Rode kool
Boerenkool
Helmut Kohl
De keuze is weer reuze.
Nouja, zit best verschil in qua smaak, toch?quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik ben zo`n man die zakjes gesneden spitskool koopt als ik een curry probeer te maken.
Ik ben lekker traag vandaag. Je hebt het over voetbal.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit was in ieder geval geen spitskool.
Totaal niet klimaatbewust, die man.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:36 schreef Fred_B het volgende:
Niet te vergeten de hater van het spul: Arno Kolenbrander
Dat was dus eigenlijk de vraag. Bloemkool, Boerenkool begrijp ik.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:34 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nouja, zit best verschil in qua smaak, toch?
Nou, de bladeren van een spitskool zherstel, chinese kool zijn wat zachter. Dus geschikter voor roerbakker vind ik.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:38 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dat was dus eigenlijk de vraag. Bloemkool, Boerenkool begrijp ik.
Maar Spitskool, Chinese kool, Witte kool. Zit daar zo`n verschil in ?
quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:34 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik ben lekker traag vandaag. Je hebt het over voetbal.
Dan maar hopen dat @:Roger_Epiales er meer verstand van heeft.
De smaak en de textuur. Spitskoolblad is veel taaier en 'koolachtig', gaat bijna naar witte kool toe. Chinese kool is zachter (maar toch stevig) en milder, bijna richting paksoi, maar dan meer kools dan paksoi.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Hardop lachenquote:Op zaterdag 25 september 2021 20:36 schreef Fred_B het volgende:
Niet te vergeten de hater van het spul: Arno Kolenbrander
Edit, ja ok, dat dus.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:40 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nou, de bladeren van een spitskool zherstel, chinese kool zijn wat zachter. Dus geschikter voor roerbakker vind ik.
Ja ik haalde even wat door elkaar ja.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:44 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zachter dan witte kool zeker. Voor roerbakken, zeker kort, vind ik zelf Chinese kool altijd de beste optie.
Spitskool heeft toch meer dat taaiige van koolbladeren.
Ja ik zag het ineens veranderen. Heb meteen een edit gedaan om de edit bij te benen.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:44 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja ik haalde even wat door elkaar ja.
Babykooltjesquote:Op zaterdag 25 september 2021 20:44 schreef ijs_beer het volgende:
VERGETEN WE DESPRUITJES
NIET
inb4 team haat bittere smaken.![]()
Spruitjes, heerlijk. Ook niet te veel mee doen, wat eigenlijk met veel dingen zo is.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:44 schreef ijs_beer het volgende:
VERGETEN WE DESPRUITJES
NIET
inb4 team haat bittere smaken.![]()
Ja, lekker he.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:46 schreef Arizona het volgende:
[..]
Babykooltjes
Ik hou ervan, maar ik ben de enige hier thuis dus we eten ze eigenlijk nooit.
Zeker, puur zijn ze al lekker.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Spruitjes, heerlijk. Ook niet te veel mee doen, wat eigenlijk met veel dingen zo is.
ik heb vorig jaar bij de Jumbo een zak stoomgroente gekocht, daarin zaten o.a. spruitjes maar ook "andere groenten" die vriend en dochter wel lusten. Dus dat in de stoomoven gemikt en ik heb alle spruitjes opgegeten en zij de restquote:Op zaterdag 25 september 2021 20:47 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja, lekker he.Jammere is alleen dat het best een werkje is om al die buitenste blaadjes eraf te halen.
Boh, zin in nu. Met aardappelpuree en stoofvlees.
Vandaag Goulash gegeten.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:49 schreef Roger_Epiales het volgende:
Stoofvlees. Een van de weinige redenen dat ik geen echte vegetariër zou kunnen worden.
Zeker. Al denk ik ook dat het al heel veel zou helpen als mensen ze niet te lang zouden garen.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:49 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zeker, puur zijn ze al lekker.
Maar voor mensen die ze minder lekker vinden, zijn er ook best leuke recepten te bedenken. Roerbakken met gembersiroop of pecannoten/cashews, of in een quiche met spekjes en kastanjechampignons. Om het te leren eten zegmaar.
En ook dat is als je simpel houdt als best lekker.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:49 schreef Roger_Epiales het volgende:
Stoofvlees. Een van de weinige redenen dat ik geen echte vegetariër zou kunnen worden.
Paarse spitskool. En dan vinden mensen wat van mijn roze ananas.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
ik heb vorig jaar bij de Jumbo een zak stoomgroente gekocht, daarin zaten o.a. spruitjes maar ook "andere groenten" die vriend en dochter wel lusten. Dus dat in de stoomoven gemikt en ik heb alle spruitjes opgegeten en zij de rest.
Inderdaad lekker met aardappelpuree.
Ik verheug me wel weer op meer winters eten
Edit: ja, gevonden: met pompoen en ... spitskool
https://www.jumbo.com/pro(...)roente-600g-276408ZK
Van mij mag je ze tot snot koken, dan vind ik het nog lekkerquote:Op zaterdag 25 september 2021 20:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zeker. Al denk ik ook dat het al heel veel zou helpen als mensen ze niet te lang zouden garen.
Het verschil in smaak tussen net beetgaar en gaar is zo enorm. Niet dat dit altijd het probleem is natuurlijk, maar van de mensen die ik ken die er eerst niet van hielden was dat altijd al voldoende.
Net een beetje zacht van binnen vind ik ze het lekkerst.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zeker. Al denk ik ook dat het al heel veel zou helpen als mensen ze niet te lang zouden garen.
Het verschil in smaak tussen net beetgaar en gaar is zo enorm. Niet dat dit altijd het probleem is natuurlijk, maar van de mensen die ik ken die er eerst niet van hielden was dat altijd al voldoende.
Nootmuskaat over de boontjesquote:Op zaterdag 25 september 2021 20:56 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens heb ik dan weer hélémaal niks met nootmuskaat. blergh. Mensen die dat zo direct op hun groenten strooien, daar vind ik wat van.
Bloemkool vind ik zelf juist rauw-bijna rauw het lekkerst.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Van mij mag je ze tot snot koken, dan vind ik het nog lekker
Bloemkool vind ik zelfs het lekkerst als het helemaal zacht is gekookt, beetgaar hou ik er minder van. En dan lekker prakken door de aardappels. Eckte eckte Hollander.
Ik heb ooit gefrituurde bloemkool gehad, dat was echt zo lekkerquote:Op zaterdag 25 september 2021 20:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Bloemkool vind ik zelf juist rauw-bijna rauw het lekkerst.
Gaar vooral gebakken, bruin gekleurd van buiten en zacht van binnen. Koken doe ik het nooit.
Sommige groenten kunnen dat best hebben, maar het wordt wel te snel gebruikt als standaard in dit land.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:56 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens heb ik dan weer hélémaal niks met nootmuskaat. blergh. Mensen die dat zo direct op hun groenten strooien, daar vind ik wat van.
Een prak met een lekkere laag jus er overheen.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Van mij mag je ze tot snot koken, dan vind ik het nog lekker
Bloemkool vind ik zelfs het lekkerst als het helemaal zacht is gekookt, beetgaar hou ik er minder van. En dan lekker prakken door de aardappels. Eckte eckte Hollander.
Ik ookquote:Op zaterdag 25 september 2021 21:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een prak met een lekkere laag jus er overheen.![]()
Ik krijg hier honger van.
Ik heb de laatste tijd flink wat kruiden en specerijen in huis gehaald, maar nootmuskaat komt er niet in.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:56 schreef ijs_beer het volgende:
Ik heb geen stoomding meer. Ik had er een, maar die is kapot.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb ooit gefrituurde bloemkool gehad, dat was echt zo lekker
Ik stoom de groenten tegenwoordig meestal. Lekker makkelijk en de smaak blijft goed bewaard
Ik heb van de week weer vleestomaten gehaald bij de AH.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:02 schreef Em31 het volgende:
Moet het wel Nederlandse bloemkool zijn
Die Griekse die er in de winter ligt
Ik ben niet zo'n roerbak-fan, ik heb het juist liever allemaal wat zachter in plaats van knapperigquote:Op zaterdag 25 september 2021 21:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik heb geen stoomding meer. Ik had er een, maar die is kapot.
Eigenlijk moet ik gewoon weer zo'n mandje zoeken wat gewoon in een standaard pan past of zo.
Heel vaak roerbak ik gewoon, alles lekker knapperig en maar een pan nodig.![]()
Of ik gooi groentes in de oven met een beetje olie.
quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:03 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd flink wat kruiden en specerijen in huis gehaald, maar nootmuskaat komt er niet in.
Ook geen olijven trouwens.
Wij geven de bloemkoolbladeren altijd aan de kipjes, die vinden dat een ware delicatessequote:Op zaterdag 25 september 2021 21:08 schreef Roger_Epiales het volgende:
En natuurlijk niet vergeten dat de bladeren van de bloemkool ook gewoon te eten zijn. Vrijwel dezelfde voedingswaarde als de kop, met een licht tikje van dat ouderwetse bittertje er nog in (wat juist erg goed voor je is)![]()
Die bladeren in de winkel afscheuren en weggooien is gewoon de helft van je eten achterlaten, zeker als je toch per stuk betaalt. Wel fijn voor mij, ik doe meestal een kool in mijn zakje en prop er nog wat extra bladeren bij die mensen in de doos gegooid hebben, gratis extra eten.
Die normale Nederlandse tomaten zijn echt een soort van harde waterkogelsquote:Op zaterdag 25 september 2021 21:07 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik heb van de week weer vleestomaten gehaald bij de AH.
En die zijn zo veel lekkerder dan de normale tomaten bij de Dekamarkt.
Kippen hebben een goede smaak.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij geven de bloemkoolbladeren altijd aan de kipjes, die vinden dat een ware delicatesse
Nederlandse tomaten zijn ook vooral geteeld op mooi rood en rond.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Die normale Nederlandse tomaten zijn echt een soort van harde waterkogelsdie gaan ook massaal naar het buitenland. Snap dat het goedkoop is, maar jeetje ze smaken wel heel matig.. pak altijd nog liever kleinere of vleestomaten inderdaad.
Ik heb heel lang geen olijven gelust, eigenlijk pas sinds een paar jaar eet ik ze. Ik at een tapenade met olijven en toen dacht ik, hee, eigenlijk smaakt dit welquote:Op zaterdag 25 september 2021 21:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]Olijven
![]()
Al mijn hele leven zot op, zelfs als klein peuter-Rozjeetje al.![]()
Vooral de groene Griekse.
Wasserbombe zoals ze dat in Duitsland zo mooi noemden.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Die normale Nederlandse tomaten zijn echt een soort van harde waterkogelsdie gaan ook massaal naar het buitenland. Snap dat het goedkoop is, maar jeetje ze smaken wel heel matig.. pak altijd nog liever kleinere of vleestomaten inderdaad.
Wij hebben meestal Romatomaten, die smaken altijd wel primaquote:Op zaterdag 25 september 2021 21:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Was bij mij ook. Als kind vond ik ze echt niet lekker. Maar sinds een jaar of vijftien of iets langer ben ik ze wel gaan waarderen. In eerste instantie ergens door een salade of op een pizza o.i.d. Later ook nog wel los.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:15 schreef Arizona het volgende:
Dit topic is echt gekmakend honger-makend momenteel
[..]
Ik heb heel lang geen olijven gelust, eigenlijk pas sinds een paar jaar eet ik ze. Ik at een tapenade met olijven en toen dacht ik, hee, eigenlijk smaakt dit wel. En toen heel dapper een olijfje aan een prikkertje geprobeerd en sindsdien vind ik ze heerlijk.
Ik hou wel van olijven in knoflook, of juist zoete olijven. En dan het liefst van die dikke groene.
Ja Romatomaatjes zijn altijd lekkerquote:Op zaterdag 25 september 2021 21:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij hebben meestal Romatomaten, die smaken altijd wel prima
Die tomaten waar alleen een bordje met "tomaten" bij staat, zijn inderdaad meestal waterig en hard en met heel weinig smaak.
En ook daar sluit ik mij bij aanquote:Op zaterdag 25 september 2021 21:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij hebben meestal Romatomaten, die smaken altijd wel prima
Die tomaten waar alleen een bordje met "tomaten" bij staat, zijn inderdaad meestal waterig en hard en met heel weinig smaak.
Ja dat of juist heel vozig. Maar die harde versie is nog wel geschikt, maar dan voor tomatensoep o.i.d.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Een van de favoriete verhalen van mijn moeder is hoe ze aan het koken was met mijn vader. Ik zat in zo'n hoge peuterstoel bij de tafel. Een van de twee zette een bakje olijven op tafel en ging verder met koken. Toen mijn moeder zich later omdraaide om nog wat op tafel te zetten was het hele bakje leeg en zat ik met bolle wangetjes in die stoel. Bakje stond net binnen mijn bereik en ik had blijkbaar een olijf geproefd en vervolgens alles naar binnen gepropt.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:15 schreef Arizona het volgende:
Dit topic is echt gekmakend honger-makend momenteel
[..]
Ik heb heel lang geen olijven gelust, eigenlijk pas sinds een paar jaar eet ik ze. Ik at een tapenade met olijven en toen dacht ik, hee, eigenlijk smaakt dit wel. En toen heel dapper een olijfje aan een prikkertje geprobeerd en sindsdien vind ik ze heerlijk.
Ik hou wel van olijven in knoflook, of juist zoete olijven. En dan het liefst van die dikke groene.
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHquote:
Ondanks de vele missers, zijn er nog vaak genoeg tomaten die heel lekker zijnquote:
quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Een van de favoriete verhalen van mijn moeder is hoe ze aan het koken was met mijn vader. Ik zat in zo'n hoge peuterstoel bij de tafel. Een van de twee zette een bakje olijven op tafel en ging verder met koken. Toen mijn moeder zich later omdraaide om nog wat op tafel te zetten was het hele bakje leeg en zat ik met bolle wangetjes in die stoel. Bakje stond net binnen mijn bereik en ik had blijkbaar een olijf geproefd en vervolgens alles naar binnen gepropt.
Dat had ik dan totaal weer niet. Toen ik nog bij de Lidl kwam vond ik groente en fruit van ze juist niet zo bijzonder.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:23 schreef Em31 het volgende:
Lidl wint vaak die prijs voor beste groente/fruit en dat klopt in mijn beleving ook wel als ik daar weer eens wat koop
Vind ik ook wel kloppen, ik haal daar bijna altijd mijn spullen.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:23 schreef Em31 het volgende:
Lidl wint vaak die prijs voor beste groente/fruit en dat klopt in mijn beleving ook wel als ik daar weer eens wat koop
Ah toen zat er nog wel pit in je.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Een van de favoriete verhalen van mijn moeder is hoe ze aan het koken was met mijn vader. Ik zat in zo'n hoge peuterstoel bij de tafel. Een van de twee zette een bakje olijven op tafel en ging verder met koken. Toen mijn moeder zich later omdraaide om nog wat op tafel te zetten was het hele bakje leeg en zat ik met bolle wangetjes in die stoel. Bakje stond net binnen mijn bereik en ik had blijkbaar een olijf geproefd en vervolgens alles naar binnen gepropt.
quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat had ik dan totaal weer niet. Toen ik nog bij de Lidl kwam vond ik groente en fruit van ze juist niet zo bijzonder.
De kwaliteit is daar wel constanter heb ik het idee. Bij de AH fluctueert het meer en moet je meer zoeken naar goei spul.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:23 schreef Em31 het volgende:
Waarschijnlijk niet, maar ik ben dan ook een bijzonder exemplaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:24 schreef Em31 het volgende:
[..]![]()
Niet een smaak die normaal erg geliefd zal zijn bij kinderen
De post die je wist dat zou komen is dan eindelijk daar.quote:
Dat sowiesoquote:Op zaterdag 25 september 2021 21:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar ik ben dan ook een bijzonder exemplaar natuurlijk.
Dan moet je toch je rondjes bij het ijsberen wat uitbreiden.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:28 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens wel weer eens zin om over de markt in Rotterdam op de Blaak te struinen. Da's toch wel m'n favoriet.
Alleen een beetje te ver weg voor de gewone weekboodschappen.
quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan moet je toch je rondjes bij het ijsberen wat uitbreiden.
Bitter is juist goed voor je. Steeds meer onderzoeken die laten zien dat de stofjes die wat bitters aan groente geven juist best een belangrijk deel zijn van wat die groente zo goed voor ons maakt. Vooral dat veel van die bittertjes stofjes zijn die anticarcinogeen zijn.quote:
Is dat die indoor markt met die grote glasgevel, of gewoon een buitenmarkt markt?quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:28 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens wel weer eens zin om over de markt in Rotterdam op de Blaak te struinen. Da's toch wel m'n favoriet.
Alleen een beetje te ver weg voor de gewone weekboodschappen.
De buitenmarkt.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:32 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Is dat die indoor markt met die grote glasgevel, of gewoon een buitenmarkt markt?
In het eerste geval ben ik er eens geweest, in het tweede geval niet.
Die binnenmarkt ben ik eens geweest toen er een leiding in mijn auto was gesprongen waardoor het stuur bijna niet meer werkte. Was gelukkig een garage om de hoek, zou de hele dag wel duren. Toen maar even gaan wandelen en zodra ik dat gebouw zag moest ik er gewoon naar binnen.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:33 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
De buitenmarkt.De binnenmarkt is ook leuk hoor, (goeie architectuur ook) maar duuurrrrr. Maar op een zaterdag dat met elkaar combineren is wel de tofste combi denk ik.
Ik heb hier eerder helemaal niet bij stilgestaan, maar zit jij hier nou echt een gerecht met champignons erin aan te raden als zijnde een leuk recept? Of is dit meer als een hypothetisch 'als mensen dat iets vinden, dan zou het een leuk recept zijn'?quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:49 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zeker, puur zijn ze al lekker.
Maar voor mensen die ze minder lekker vinden, zijn er ook best leuke recepten te bedenken. Roerbakken met gembersiroop of pecannoten/cashews, of in een quiche met spekjes en kastanjechampignons. Om het te leren eten zegmaar.
Voor mensen als @Cyan9 is het eerste gedeelte bedoeld.quote:Op zondag 26 september 2021 00:18 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik heb hier eerder helemaal niet bij stilgestaan, maar zit jij hier nou echt een gerecht met champignons erin aan te raden als zijnde een leuk recept? Of is dit meer als een hypothetisch 'als mensen dat iets vinden, dan zou het een leuk recept zijn'?
Ja ok, maar omdat ijs_beer zelf ook nooit echt TeamChampignon was viel het me nu ineens op.quote:Op zondag 26 september 2021 00:35 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Voor mensen als @:Cyan9 is het eerste gedeelte bedoeld.
Spruitjes roerbakken met gembersiroop of pecannoten/cashews
Een spruitjes quiche met spekjes en kastanjechampignons klinkt wel erg lekker.
Ik heb geen idee wie er gaat winnen eigenlijk. Het parcours is niet echt selectief, dus als de koers niet hard genoeg is, kunnen er op een goede dag heel veel mensen mee. En ga iemand met goede benen nog maar eens terughalen in de slotfase. Het zou me niet verbazen als we een Oscar Camenzind-achtige winnaar krijgen.quote:
Ik zie ook veel mogelijke winnaars hier van sprinters tot klassementsrenners die aanvallen.quote:Op zondag 26 september 2021 09:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wie er gaat winnen eigenlijk. Het parcours is niet echt selectief, dus als de koers niet hard genoeg is, kunnen er op een goede dag heel veel mensen mee. En ga iemand met goede benen nog maar eens terughalen in de slotfase. Het zou me niet verbazen als we een Oscar Camenzind-achtige winnaar krijgen.
Als Ewan wint, want daar heb ik geld opgezetquote:Op zondag 26 september 2021 10:14 schreef Em31 het volgende:
Ik hoor het al, dat wordt een massasprint.
*WLRquote:Op zondag 26 september 2021 10:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik ben in WRN terecht gekomen.
Beetje kwaliteit op zijn tijd kan geen kwaadquote:Op zondag 26 september 2021 10:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik ben in WRN terecht gekomen.
Oké dit is wel even een tegenvaller voor ons, maar met de kanttekening dat wij al geweren hebben en jullie Vikingen niet.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Details, details. Het ziet er nogal synthetisch uit wat hij draagt. Een Viking die met zijn tijd mee is gegaan!
Het belangrijkste is dat we nu als Vikingen de Spanjolen te lijf kunnen gaan! Dit had @:strani echt nooit zien aankomen. Ikzelf ook niet tot een halfuur geleden
Wát een gelukkig toeval dat ik net nú een Vikingprinses blijk te zijn
En hebben 'we' dan ook gewonnen? Ja, dan hebben 'we' ook gewonnen.quote:Op zondag 26 september 2021 10:30 schreef Fred_B het volgende:
Ik ga nu iets geks zeggen ((c)Mart), maar als MvdP niet goed blijkt, en de koers is niet al te zwaar, kan er zomaar een type Mike Theunissen winnen.
We wachten bibberend af Pieter Jelles Strani.quote:Op zondag 26 september 2021 10:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Oké dit is wel even een tegenvaller voor ons, maar met de kanttekening dat wij al geweren hebben en jullie Vikingen niet.
Daarbij heb ik al Nederlanders aan mijn kant staan. Zo hebben @:MMF93 en haar vriend mij onderdak geboden en kan ik vanuit hier mijn aanvallen plannen
Dat mag jij zo zeggen ja.quote:Op zondag 26 september 2021 10:46 schreef Strani het volgende:
[..]
En hebben 'we' dan ook gewonnen? Ja, dan hebben 'we' ook gewonnen.
Oh ja, die. Ik wist even niet meer wat de afkorting van wielrennen was hier.quote:
We winnen altijd als er een Nederlander wint, of als iemand ergens in de stamboom Nederlandse roots heeft.quote:Op zondag 26 september 2021 10:46 schreef Strani het volgende:
[..]
En hebben 'we' dan ook gewonnen? Ja, dan hebben 'we' ook gewonnen.
De realiteit is echter dat @MMF93 jou in huis genomen heeft om je over de duim te houdenquote:Op zondag 26 september 2021 10:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Oké dit is wel even een tegenvaller voor ons, maar met de kanttekening dat wij al geweren hebben en jullie Vikingen niet.
Daarbij heb ik al Nederlanders aan mijn kant staan. Zo hebben @:MMF93 en haar vriend mij onderdak geboden en kan ik vanuit hier mijn aanvallen plannen
Vanmiddag lekker de duinen in denk ikquote:Op zondag 26 september 2021 10:50 schreef Arizona het volgende:
Ik heb al een korte ochtendwandeling gemaakt
Nog een paar huishoudelijke klusjes op het programma en verder ga ik ook lekker lui voor de buis. En achter de laptop.
Monny Colbrelli.quote:Op zondag 26 september 2021 11:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
Geen idee wat voor wedstrijd het is (lijkt over fietsen te gaan) maar ik gok dat er iemand wint wiens naam met een M begint.
Nu maar hopen dat er iemand meedoet wiens naam met een M begint, lijkt wel waarschijnlijk, zijn er best veel van.![]()
Googel kent alleen Sonny Colbrelli, maar dat zal dan wel de succesvollere broer van Monny zijn.quote:
Lekker! Wat ga je op de pizza doen vanavond?quote:Op zondag 26 september 2021 11:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
Intussen ook koffie gezet en deeg gemaakt voor pizza vanavond.
Jij snapt hetquote:Op zondag 26 september 2021 10:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
De realiteit is echter dat @:MMF93 jou in huis genomen heeft om je over de duim te houden
Ik lach me rot als Max hem keihard voorbij rijdtquote:Op zondag 26 september 2021 11:53 schreef molloot200 het volgende:
Bottas is nu wel een beetje de speelbal van Mercedes hè met dat ie nu ook achteraan moet beginnen ineensWat lijkt het me vreselijk om in zijn positie te zitten.
Naar voren rijden door het verkeer is niet Bottas z'n sterkste punt, dus dat zou zomaar kunnenquote:Op zondag 26 september 2021 11:58 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik lach me rot als Max hem keihard voorbij rijdt
Tomatensaus, sriracha, champignons, aubergine, olijven, chorizo (om @Strani uit te dagen), en vegan cheddar (om eens te proberen)quote:Op zondag 26 september 2021 11:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Lekker! Wat ga je op de pizza doen vanavond?
Dochter en ik gaan naar de McDonalds vanavond. Het is de laatste avond voordat vriend weerkomt uit Vikingland
Hij houdt niet van de McD dus dan is dit een prima avond om nog even te snacken.
Vond ik ook al, raar weer vandaag. Niet superheet maar de lucht voelt allesbehalve fris.quote:Op zondag 26 september 2021 13:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik vind het maar raar benauwd weer, ijsklontjes in de koffie gedaan.
Veel beter zo.
Cappuccino Freddoquote:Op zondag 26 september 2021 13:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik vind het maar raar benauwd weer, ijsklontjes in de koffie gedaan.
Veel beter zo.
Wel mooi hoe makkelijk Bottas Max liet inhalenquote:Op zondag 26 september 2021 13:57 schreef GeorgeM het volgende:
Daar gaan we weer![]()
![]()
Verhoogde hartslag incoming.
Wie gaat er winnen denk je?quote:Op zondag 26 september 2021 14:34 schreef Momo het volgende:
Nog 100 km te gaan en toch best veel goede renners eraf
Denk dattie dacht: fuck you Lewisquote:Op zondag 26 september 2021 14:26 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wel mooi hoe makkelijk Bottas Max liet inhalen
En terecht ookquote:Op zondag 26 september 2021 14:38 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Denk dattie dacht: fuck you Lewis
Er was toch iets met vleermuisvlees?quote:Op zondag 26 september 2021 14:46 schreef Arizona het volgende:
Ik moet wel goed opletten bij jullie posts, met twee sporten door elkaar die ik beide niet kijk.
Ik kijk een documentaire over het zuidwesten van Amerika, over wildlife. Het gaat nu over insecten die een karkas van een vleermuis oppeuzelen.
Hup torretjes
Nu je het zegt... Maar hier is geen markt gelukkigquote:Op zondag 26 september 2021 14:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Er was toch iets met vleermuisvlees?
Maar Wout begint niet met een M, dus hoe kan die nou gaan winnen?quote:
Gaat hem inderdaad niet worden, het gemeentehuis is dicht op zondag, dus die naamwijziging naar Mout kan niet op tijd doorgevoerd wordenquote:Op zondag 26 september 2021 14:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar Wout begint niet met een M, dus hoe kan die nou gaan winnen?
Hebben ze er ook bij gezegd dat ze deel uitmaken van de hazelwormen?quote:Op zondag 26 september 2021 14:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nu je het zegt... Maar hier is geen markt gelukkig![]()
Hier blijken de vleermuizen zelfs nuttig te zijn, hun poep zorgt voor vruchtbaarheid in het ecosysteem![]()
Wisten jullie trouwens dat er ook een dier bestaat als een "alligatorhagedis" ? Ik niet. Wat een enorm leerzame zondagmiddag dit
Nee, en ik ben ook niet van plan op mijn kop te gaan staan om de W op een M te doen lijken.quote:Op zondag 26 september 2021 14:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Gaat hem inderdaad niet worden, het gemeentehuis is dicht op zondag, dus die naamwijziging naar Mout kan niet op tijd doorgevoerd worden
Neequote:Op zondag 26 september 2021 14:55 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hebben ze er ook bij gezegd dat ze deel uitmaken van de hazelwormen?
En dat hazelwormen een groep hagedissen zijn waarvan de meeste soorten geen poten hebben?
[ afbeelding ]
Ik vraag me nu wel af op welke zender je zit, want dit wordt wel erg spannend allemaal.quote:Op zondag 26 september 2021 14:57 schreef Arizona het volgende:
Onverwachte wending. Er loopt een verdwaalde jonge kalkoen het beeld in
National Geographic!quote:Op zondag 26 september 2021 14:59 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik vraag me nu wel af op welke zender je zit, want dit wordt wel erg spannend allemaal.
Zou Tom nu wel voor Wout rijden, ter compensatie voor de gejatte zilveren plak op de OS?quote:
Wasberen zijn altijd leuk (behalve in huis).quote:Op zondag 26 september 2021 15:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
National Geographic!
Er zijn nu wasberen in de vleermuisgrot
En dan met een plaatje erbij van een wasbeertje met de handjes in de lucht.quote:Op zondag 26 september 2021 15:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Wasberen zijn altijd leuk (behalve in huis).![]()
Ik dacht even snel een leuk wasbeerplaatje te zoeken, is het eerste wat ik vind: De provincie Limburg heeft toestemming gegeven voor het afschieten van wasberen.
Haracles is nog wat flets dit jaar hè?quote:Op zondag 26 september 2021 15:04 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik heb al genoeg gezien, vandaag wordt weer zo'n dag met sportuitslagen die ik liever niet wil
Tom is out met gebroken pols al een tijdjequote:Op zondag 26 september 2021 15:03 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Zou Tom nu al wel voor Wout rijden, ter compensatie voor de gejatte zilveren plak op de OS?
We treuren om de immer bejubelde Ewan.quote:Op zondag 26 september 2021 15:04 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik heb al genoeg gezien, vandaag wordt weer zo'n dag met sportuitslagen die ik liever niet wil
Bottas?quote:Op zondag 26 september 2021 14:57 schreef Arizona het volgende:
Onverwachte wending. Er loopt een verdwaalde jonge kalkoen het beeld in
Grosse kladderadatsch genot.quote:Op zondag 26 september 2021 15:08 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik weet niet naar welke koers jij kijkt, maar de meeste lijken toch niet zo lekker te lopen.
[ afbeelding ]
Nogal, ja, al had ik ook weer niet zo heel veel meer punten verwacht nog. Maar komende wedstrijden moeten er goede punten worden gepakt of er is een groot probleem.quote:Op zondag 26 september 2021 15:07 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Haracles is nog wat flets dit jaar hè?
Slechter dan PEC kan bijna niet. Maar verder is het een grote groep...quote:Op zondag 26 september 2021 15:12 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nogal, ja, al had ik ook weer niet zo heel veel meer punten verwacht nog. Maar komende wedstrijden moeten er goede punten worden gepakt of er is een groot probleem.
@Momo faillietquote:Op zondag 26 september 2021 15:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We treuren om de immer bejubelde Ewan.
Ben vooral nog niet heel erg overtuigd van het scorend vermogen van de voorhoede. Dan heb je weer zo'n wonderseizoen van Vloet nodig voor je doelpuntjes.quote:Op zondag 26 september 2021 15:13 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Slechter dan PEC kan bijna niet. Maar verder is het een grote groep...
Oh ja 🙈quote:Op zondag 26 september 2021 15:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Tom is out met gebroken pols al een tijdje
Nu je het zegt, jullie missen inderdaad een makkelijk scorende aanvaller ja.quote:Op zondag 26 september 2021 15:16 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ben vooral nog niet heel erg overtuigd van het scorend vermogen van de voorhoede. Dan heb je weer zo'n wonderseizoen van Vloet nodig voor je doelpuntjes.
Uiteindelijk zakken er van RKC, NEC en Kowet wel minimaal twee door.quote:Op zondag 26 september 2021 15:13 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Slechter dan PEC kan bijna niet. Maar verder is het een grote groep...
Ik betwijfel of ‘we’ in topvorm zijn, maar we hebben nog geen trap te veel gedaan.quote:Op zondag 26 september 2021 15:20 schreef ijs_beer het volgende:
Vind dat 'we' best een slimme koers rijden, genoeg man erbij ook nog.
Naar mogelijkheden logisch, laat ik het t zo stellen.quote:Op zondag 26 september 2021 15:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ‘we’ in topvorm zijn, maar we hebben nog geen trap te veel gedaan.
Gaat dit over het wielrennen, de F1 of de vleermuizen?quote:
GEWOON ALLEMAAL!quote:Op zondag 26 september 2021 15:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Gaat dit over het wielrennen, de F1 of de vleermuizen?
RKC en kowet dan. NEC heeft genoeg goeie voetballers.quote:Op zondag 26 september 2021 15:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uiteindelijk zakken er van RKC, NEC en Kowet wel minimaal twee door.
Het is een chaos in de studio.quote:Op zondag 26 september 2021 15:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Allesquote:Op zondag 26 september 2021 15:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
En dat zonder Tom Egbertsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |