abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 september 2021 @ 13:59:06 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201166409


[Afbeelding: @MadMaster ]
[OP-tekst: @Mexicanobakker )

Nederland is tot op het bot verdeeld. Wie had dat kunnen bedenken, begin 2020. Twee kampen lijnrecht tegenover elkaar, en dat terwijl ze eigenlijk bijna hetzelfde willen. Nouja, ze willen het allebei net op een andere manier. De een wil terug naar het oude normaal. Precies zoals het in 2019 was. Sommige anderen vinden het inmiddels ook allemaal wel overdreven, maar kunnen er wel mee leven dat het zo is gegaan. En dan heb je nog mensen die het eigenlijk ten zeerste toejuichen. De grote vraag is: Wanneer is het voorbij? Blijft de tweedeling ook de komende tijd zo groot? Of zal het vanzelf rustiger worden?

Jullie hadden het waarschijnlijk al door, maar ik heb het natuurlijk over de verrassende nummer 1 van vorig jaar, Danny Vera! Hij won verrassend de strijd van Queen. Zal dat dit jaar weer gebeuren? Spannend. Als hij weer wint weet ik niet wat de gevolgen zullen worden. Protesterende menigtes voor het Top 2000 Café? Zo erg dat heel Beeld en Geluid dicht moet? Misschien verliest Studio 21 ook wel al zijn omzet. Starten jullie alvast de inzamelingsactie op?

Ja, zoals jullie wel merken was het opnieuw een bijzonder jaar. Je las het vaak. 2020 was een kutjaar, maar 2021 zou GEWELDIG worden. Een beetje naief, nietwaar? Alsof Corona ineens een vakantie naar de Spaanse costa ging boeken op 1 januari 2021. De eerste periode was echt aanmodderen, manmanman. Avondklokje hier, dichte horeca daar. Het was zo saai dat de debatten in Den Haag het hoogtepunt van de week werden. Jeetje, wat een hoop flaters van ONS kabinet. Of nouja, ONS ex-kabinet. Of nouja, ONS nog-altijd-demissionair kabinet. We kunnen wel spreken over de puinhopen van. Maar goed, laten we dit niet te veel POL laten worden, hier gaan we het vast nog uitgebreid over hebben.

Gelukkig was er eind juni ineens heel veel mogelijk. Lekker feesten. Eindelijk weer uitgaan. Muziek. Weetikwat. Nouja twee weekjes en toen gingen de besmettingscijfers nog harder omhoog dan de nummers van George Michael en ABBA de afgelopen jaren. Was dit dan het einde van het feest? Nou, gelukkig lijkt het inmiddels redelijk weer hersteld. Wie weet komt er nog wel een concertbonus!

Leuke dingen dit jaar? Ja, het ESF ging eindelijk door. Velen van ons waren erbij. En ook leuk, er werd gewonnen door een act die rawck speelt, aldus Daniel Dekker. Daar gaan we dus nog jaren van genieten tijdens de Top 2000. Italië, trouwens. De Spelen gingen ook door. Zonder publiek, maar met quarantaines. De 100 meter was het hoogtepunt. Wie won er ook alweer? Oja, Italië. Het EK was ook een leuke rubriek met Engelse tokkies die helemaal leip gingen. Ik moet wel even nadenken wie de finale ook alweer won. Zou het Italië kunnen zijn?

Met deze statistiek in het achterhoofd lijkt het me wel duidelijk. Dit jaar wordt Con te Partiro de nummer 1 in de Top 2000. Of misschien Max. Past hopelijk nog goed bij de uiteindelijke winnaar van het wereldkampioenschap autorijden. Ja, want dat wordt toch wel weer fenomenaal he, die Top 2000. Queen, Danny Vera, Paolo Conte, zij mogen het uitmaken in een prachtige lijst. 2000 liedjes om het jaar af te sluiten, toch wel het ultieme genot!

Radio 2 Top 2000: Editie 2021
Voor de 23e keer gaan we op reis door het muzikaal landschap. Er is in die tijd veel gebeurd, in 1999 waren acts als Metallica nog taboe, nu domineren dat soort acts de bovenste regionen. Het evenement is groter dan ooit, goede marketing van Radio 2 wel. Hierdoor is het wel weer spannend welk lobbyclubje dit jaar weer een plaat hoog weet te krijgen. Zoals ik vorig jaar al zei, de 2000 meest voor gelobbyde platen aller tijden, en toch klinken ze af en toe best wel lekker!

Wat kunnen wij doen?
Helemaal niets. Zoals ik zei, Nederland is tot op het bot verdeeld en het gaat helemaal mis in Den Haag, maar toch stemmen we ELKE KEER weer op dezelfde poppetjes. Nouja, hier en daar een keer een frisse wind tegenover het liedjeskartel.
We kunnen er wel weer met zijn allen over klagen. En op zich een keer op andere liedjes stemmen. Zoals elk jaar wil ik met stemtips komen van artiesten die er bijna uitvallen, maar dit jaar staat er onderin weinig met maar 1 nummer. Het kartel heeft gewonnen.

Ik ga voor twee extremen: Ray Charles is de eerste. Staat er nog maar 1x in. Voor zo'n grote naam is dat best weinig, maar hij staat ook nog eens op 1941 met Georgia on my Mind. Het zou toch zonde zijn als ie eruit valt, dan kunnen we nooit meer lachen om Weet je wat Doris Day, of over het feit of ie misschien over de Kaukasus zingt.

Mijn tweede stemtip is Niall Horan. Dit wil waarschijnlijk niemand Horan, aangezien hij zijn nummers recent heeft opgenomen, maar Nice to Meet Ya is echt een heerlijk nummer. George Michael had hem kunnen maken. Ian Brown zou toch juichend op de banken moeten staan voor dit genot. Misschien wel het beste popnummer van de laatste jaren, maar we zullen het wel weer met de twaalfde Sheeran moeten doen, want hij staat op 1967.

Oja, en blijven stemmen op Hall en Oates, anders liggen ze er weer uit. Dat jullie het weten.

Wanneer?
Het ies tredisie om te eindigen op 31 december, middernacht met Bohemian Rhapsody. Soms wordt deze traditie verbroken, dan is de wereld te klein. Ooit was de muzikale marathon 144 uur, maar tegenwoordig moet er ook ruimte zijn voor Echoes, de Pokemon Theme Song in volledige versie, dronken gewauwel van Ruud de Wild, reclames over Café Weltschmerz, het Gijs-alarm en natuurlijk de Wals van Van Inkel. Zodoende is het nu 168 uur.

De lijst van 2020: https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php

Presentatie
Deze is nog niet bekend. Ter referentie die van vorig jaar:

06:00 - 08:00 uur - Carolien Borgers
08:00 - 10:00 uur - Jan-Willem Roodbeen
10:00 - 12:00 uur - Bart Arens
12:00 - 14:00 uur - Gijs Staverman
14:00 - 16:00 uur - Annemieke Schollaardt
16:00 - 18:00 uur - Ruud de Wild
18:00 - 20:00 uur - Wouter van der Goes
20:00 - 22:00 uur - Emmely de Wilt
22:00 - 00:00 uur - Paul Rabbering
00:00 - 02:00 uur - Jeroen van Inkel
02:00 - 04:00 uur - Frank van 't Hof
04:00 - 06:00 uur - Giel Beelen

Er is echter wel wat veranderd. Annemieke en Gijs zijn van tijdslot gewisseld, dus dat zal ook wel gebeuren tijdens de Top. Ruud de Wild is er maanden uit geweest, geen idee of ie alle dagen gaat draaien of dat ie ook wel eens een dagje over slaat. Wie weet krijgen we dan Eddy Keur! Giel Beelen heeft volgens mij de tijd van Rabbering overgenomen. En vergeet niet het geschuif vanwege de afwezigheid van Stasse vorig jaar. Die zal ook wel terug zijn?

NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook

Kabelfrequenties in de verschillende steden: http://www.frequenties.net/station/radio-2

FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz

Luisteren via internet: http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

De Top 2000 in beeld
Cultura 24 NPO 1 Extra:
Vorig jaar zagen we hier zoomers. Ook wat FOK!kers waren op de zoom te zien, zoals U hieronder kunt bewonderen. Dit jaar heb ik vermoedens van een café dat weer open gaat. Wel met QR-code hopelijk. Dan zien we tenminste minder huismoeders die alleen losgaan op André Hazes. ERG MOOI.

Nederland 3
Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.

Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home

Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC (UPC bestaat toch helemaal niet meer joh, dit gedeelte is ook jaren niet fatsoenlijk aangepast hahaha), Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men NPO 2 Extra of NPO 3 Extra of wat het ook is 1 op 1 naar omzet!

Geen idee welke providers er nu nog zijn, maar je zoekt zelf maar even voor je eigen provider waar het zit. Of je vraagt het even in het topic, als het rustig is heb je kans op een antwoord.

*O* *O* *G* *G* *G* *O* *O*

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd!

Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino, held! _O_

*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*

Spotify: Deze link werkte niet meer, weg ermee. Je kunt vast wel op Spotify zelf oude Top 2000s vinden

Staat ie in de top 2000? https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/danny-vera/roller-coaster
GENOT.
De nieuwe site gaat vast midden december een keer live.

De Top 2000 op FOK! door de jaren heen
Topicreeks: Top 2000 Editie 2010 & 2011
Topicreeks: Top 2000 Editie 2012
Topicreeks: Top 2000 Editie 2013
Topicreeks: Top 2000 Editie 2014
Topicreeks: Top 2000 Editie 2015
Topicreeks: Top 2000 Editie 2016
Topicreeks: Top 2000 Editie 2017
Topicreeks: Top 2000 Editie 2018
Topicreeks: Top 2000 Editie 2019
Topicreeks: Top 2000 Editie 2020

Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FOKkers in beeld

SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aoibhin
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lijst door de jaren heen:


@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
@Cassa95 onderzocht: Erin ... en eruit (nieuw cq gesneuveld in Top 2000 2020)
@VdB95 analyseerde: De 107 nieuwkomers
@peaceman rekende uit: Onze Eigen FOK!-lijst! (met verrassende nummer 2)

[ Bericht 26% gewijzigd door MadMaster op 01-10-2021 13:28:33 ]
  woensdag 1 september 2021 @ 14:00:38 #2
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201166430
De OP heb ik v.w.b. de algemene zaken gelaten zoals die was, de specifieke 2020 zaken heb ik er uit verwijderd...

Have fun! *O*
  woensdag 1 september 2021 @ 14:13:50 #3
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201166841
Toplijst Vol Poppareltjes *O*
pi_201170555
*O* Dit jaar gaat wel echt verdomd snel voorbij
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 september 2021 @ 21:31:10 #6
426493 crew  PippenScottie
pi_201173334
ModMaster! _O_
  woensdag 1 september 2021 @ 21:53:27 #7
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201173913
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:31 schreef PippenScottie het volgende:
ModMaster! _O_
Het was een mooie gelegenheid om die 'blauwe' optie even te testen.
Niet dat het meteen goed ging, maar toch… :P
pi_201178863
Ik zie dat de zelfverklaarde beste zangers elkaar vanaf vanavond weer een paar weken gaan vertellen hoe goed ze de ander vinden. Dus binnenkort weten we ook wat de hoogste binnenkomer dit jaar zal worden...
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201178908
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:19 schreef Tussle266 het volgende:
Ik zie dat de zelfverklaarde beste zangers elkaar vanaf vanavond weer een paar weken gaan vertellen hoe goed ze de ander vinden. Dus binnenkort weten we ook wat de hoogste binnenkomer dit jaar zal worden...
Ik heb de hoogste nieuwe binnenkomer voor mijn gevoel in ieder geval nog niet gehoord nee. Misschien Olivia Rodrigo, maar dat wordt ook niet meer dan plaats 3-400 als je het mij vraagt.

De nieuwe Ed vind ik ook geen blijvertje, net als de nieuwe Coldplay. Andere grote artiesten moeten we het ook niet van hebben vooralsnog en ik heb ook niet idee dat we al echt een anthem hebben dit jaar. En aan Zwemmen in Bacardi Lemon gaat een muzikaal instituut als de Top 2000 hopelijk nog wel ontsnappen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 2 september 2021 @ 10:23:34 #10
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_201178933
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik heb de hoogste nieuwe binnenkomer voor mijn gevoel in ieder geval nog niet gehoord nee. Misschien Olivia Rodrigo, maar dat wordt ook niet meer dan plaats 3-400 als je het mij vraagt.
Je hebt 'Ik ga zwemmen' nog niet gehoord? :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_201178938
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:23 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Je hebt 'Ik ga zwemmen' nog niet gehoord? :P
Dat gaat de Top 2000 niet halen, denk ik.

Hoop ik toch ook vooral.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 2 september 2021 @ 10:25:09 #12
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_201178955
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat gaat de Top 2000 niet halen, denk ik.

Hoop ik toch ook vooral.
Die hype is tegen die tijd wel voorbij, mag ik hopen. Snap sowieso die hype niet, want het is echt verschrikkelijk slecht. Maar misschien is dat een teken dat ik oud ben. :'(
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_201178983
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik heb de hoogste nieuwe binnenkomer voor mijn gevoel in ieder geval nog niet gehoord nee. Misschien Olivia Rodrigo, maar dat wordt ook niet meer dan plaats 3-400 als je het mij vraagt.

De nieuwe Ed vind ik ook geen blijvertje, net als de nieuwe Coldplay. Andere grote artiesten moeten we het ook niet van hebben vooralsnog en ik heb ook niet idee dat we al echt een anthem hebben dit jaar. En aan Zwemmen in Bacardi Lemon gaat een muzikaal instituut als de Top 2000 hopelijk nog wel ontsnappen.
Olivia is dat meisje in dat cheerleaderspakje die om onduidelijke redenen ook persconferenties in het witte huis leidt toch? Die had ik ook wel in gedachten.

En anders dacht ik aan In you eyes van vorig jaar? Ik denk sowieso dat het de komende twee/drie jaar een lang Weeknd zal worden. Hij is ook weer de enige die een beetje normaal uit zijn woorden komt op dat nieuwe Kanye album, dus die oude Canadees blijft nog wel even.

Maar Danny of Soldaat hoog zie ik dit jaar ook niemand doen inderdaad.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201179060
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:26 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Olivia is dat meisje in dat cheerleaderspakje die om onduidelijke redenen ook persconferenties in het witte huis leidt toch? Die had ik ook wel in gedachten.

En anders dacht ik aan In you eyes van vorig jaar? Ik denk sowieso dat het de komende twee/drie jaar een lang Weeknd zal worden. Hij is ook weer de enige die een beetje normaal uit zijn woorden komt op dat nieuwe Kanye album, dus die oude Canadees blijft nog wel even.

Maar Danny of Soldaat hoog zie ik dit jaar ook niemand doen inderdaad.
Nouja, ik zie geen een van de nieuwe binnenkomers zelfs maar Impossible-niveaus halen op dit moment. En dat was slechts de vierde hoogste binnenkomer vorig jaar.

Op het moment ben ik alleen zeker van top 500-noteringen van Olivia en Maneskin. In Your Eyes zal er zeker in komen, maar 500 lijkt me wel een long shot. The Business heeft ook nog wel kansjes. En dan heb je dus nog Ed, Billie, Coldplay en Chef'Special maar volgens mij zijn die nummers zelfs onder fans geen grote favorieten. Misschien dat Ed nog wel in de buurt kan komen, dat was wel écht een grote hit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 2 september 2021 @ 10:40:02 #15
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201179180
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:25 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Die hype is tegen die tijd wel voorbij, mag ik hopen. Snap sowieso die hype niet, want het is echt verschrikkelijk slecht. Maar misschien is dat een teken dat ik oud ben. :'(
Snappen wel, eraan meedoen niet. :')

En als het toch in de Top 2000 dreigt te komen, manipuleren de mensen erachter het er wel uit.
pi_201179224
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, ik zie geen een van de nieuwe binnenkomers zelfs maar Impossible-niveaus halen op dit moment. En dat was slechts de vierde hoogste binnenkomer vorig jaar.

Op het moment ben ik alleen zeker van top 500-noteringen van Olivia en Maneskin. In Your Eyes zal er zeker in komen, maar 500 lijkt me wel een long shot. The Business heeft ook nog wel kansjes. En dan heb je dus nog Ed, Billie, Coldplay en Chef'Special maar volgens mij zijn die nummers zelfs onder fans geen grote favorieten. Misschien dat Ed nog wel in de buurt kan komen, dat was wel écht een grote hit.
Het voordeel van een nieuwe dekselse Ed heel hoog is wel dat er een paar oudere (nou ja oud) aan de onderkant uitgeduwd worden.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201179238
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:43 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Het voordeel van een nieuwe dekselse Ed heel hoog is wel dat er een paar oudere (nou ja oud) aan de onderkant uitgeduwd worden.
Meestal zie je juist dat die platen dan op de hype ook stijgen. Ik weet niet wanneer ie = uitbrengt, als dat dit najaar is, dan berg je maar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 2 september 2021 @ 10:45:49 #18
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_201179270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:40 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Snappen wel, eraan meedoen niet. :')

En als het toch in de Top 2000 dreigt te komen, manipuleren de mensen erachter het er wel uit.
Toppertje kwam er ook niet in, gelukkig. Maar dat waren andere tijden (2006), waarin ook Nirvana en Metallica uit de lijst werden geweerd.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_201179314
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Meestal zie je juist dat die platen dan op de hype ook stijgen. Ik weet niet wanneer ie = uitbrengt, als dat dit najaar is, dan berg je maar.
Vorig jaar ging alles achteruit, maar kwamen die twee duetjes erbij. Het jaar daarvoor twee uit, twee in, zie ik nu net. Maar je hebt wel gelijk dat zo'n albumlancering raketbrandstof is over het algemeen. Het zal wel heel slecht aflopen.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201179395
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:45 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Toppertje kwam er ook niet in, gelukkig. Maar dat waren andere tijden (2006), waarin ook Nirvana en Metallica uit de lijst werden geweerd.
Dat soort hits komen er vrijwel nooit in hoor. Nummer 1 hits moeten of extreem populair zijn onder de allerjongsten, of toch enigszins muzikaal zijn om de Top 2000 te bereiken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201179469
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat soort hits komen er vrijwel nooit in hoor. Nummer 1 hits moeten of extreem populair zijn onder de allerjongsten, of toch enigszins muzikaal zijn om de Top 2000 te bereiken.
Denk je dat er buiten al dit soort inkoppers ook nog iets tussen zit waar we heel enthousiast van gaan worden? Niet perse uit 20 of 21, maar in het algemeen?
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201179758
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:03 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Denk je dat er buiten al dit soort inkoppers ook nog iets tussen zit waar we heel enthousiast van gaan worden? Niet perse uit 20 of 21, maar in het algemeen?
In het algemeen geef ik Jubilee Street op de een of andere manier wel een kansje om op de keuzelijst te komen. Op 3fm lijkt die het in de lijstjes niet onaardig te doen de laatste tijd. Stond bijvoorbeeld best op een aardige positie in de top SR. En natuurlijk hoog in de Snob.

Als die op de keuzelijst komt, en dat geef ik wel een kansje, komt die denk ik wel in de lijst.

De rest van de Snob geloof ik niet in
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 2 september 2021 @ 11:30:54 #23
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201179825
@MadMaster of Puppets _O_
  donderdag 2 september 2021 @ 11:32:45 #24
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201179848
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
aan Zwemmen in Bacardi Lemon gaat een muzikaal instituut als de Top 2000 hopelijk nog wel ontsnappen.
Lemon Tree > Zwemmen in Bacardi Lemon
pi_201180587
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
In het algemeen geef ik Jubilee Street op de een of andere manier wel een kansje om op de keuzelijst te komen. Op 3fm lijkt die het in de lijstjes niet onaardig te doen de laatste tijd. Stond bijvoorbeeld best op een aardige positie in de top SR. En natuurlijk hoog in de Snob.

Als die op de keuzelijst komt, en dat geef ik wel een kansje, komt die denk ik wel in de lijst.

De rest van de Snob geloof ik niet in
Er was vorige jaar ook een kleine Jubilee Street actie gaande. Met een keuzelijstoptie erbij zou dat zeker wel kunnen. Weet niet hoe enthousiast ze daarover zijn, maar het is niet onmogelijk.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201181174
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:22 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Er was vorige jaar ook een kleine Jubilee Street actie gaande. Met een keuzelijstoptie erbij zou dat zeker wel kunnen. Weet niet hoe enthousiast ze daarover zijn, maar het is niet onmogelijk.
Nouja, Nick Cave werd vorig jaar in de quiz ook al geplugd. Kan best een bijeffect zijn. Van de hoge noteringen in de Snob geef ik Cave het meeste kans.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201181426
Blijven slapen, Leave the door open, Nu wij niet meer praten en Little bit of love zullen het waarschijnlijk wel redelijk doen als nieuwe binnenkomers. Maar echt potten breken..wellicht de 1e.

Hypnotized misschien.
pi_201181563
quote:
6s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Blijven slapen, Leave the door open, Nu wij niet meer praten en Little bit of love zullen het waarschijnlijk wel redelijk doen als nieuwe binnenkomers. Maar echt potten breken..wellicht de 1e.

Hypnotized misschien.
Die zullen wel allemaal tussen de 500-1500 komen. Misschien Blijven Slapen nog wel tegen de 500 aan.
Verder verwacht ik ook wel nummers als Love Again en Learning to Fly.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201181571
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, Nick Cave werd vorig jaar in de quiz ook al geplugd. Kan best een bijeffect zijn. Van de hoge noteringen in de Snob geef ik Cave het meeste kans.
Wellicht nog eentje van TWOD, maar dat moet wel op Radio2 geplugd worden vrees ik.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_201185539
Hoeveel gezamenlijke plusplaatsen voor alle ABBA-noteringen zetten we op in?
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_201185905
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hoeveel gezamenlijke plusplaatsen voor alle ABBA-noteringen zetten we op in?
Veel. Ik denk echt wel aan 7 keer op 31 december als ik kijk naar hoe de hype zich ontwikkelt.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201185944
Ach nee ta.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201186154
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hoeveel gezamenlijke plusplaatsen voor alle ABBA-noteringen zetten we op in?
100 per nummer. Ik zeg rond de 2000.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201186284
Na de Stones krijgt Abba ook een boost dit jaar?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_201186861
Ik wil meer ABBA !!!


*O* *O* *O* *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201188808
Nou ja, op naar de volgende plottwist dan maar. Nog drie maanden te gaan, er zal vast nog wel iemand de ogen sluiten om de meubelen te redden.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201196845
Er zit ook nog een kleine 1991-hype aan te komen als je tussen de regels door leest (want 30 jaar geleden, natuurlijk). Ik heb al Pearl Jam, Metallica en Moby posterplakkers voorbij zien komen. Dat jaar van uitgave had vorig jaar 10 procent van de top 100 in handen, dus daar kan vast nog wel wat bij... Ik vind dat ook anders dan bijvoorbeeld die zomerse hype rond 50 jaar Blue, want 30 jaar terug herbeleven past net wat beter bij de meest vocale groep stemmers van dit moment.

Edit: het is iets minder dan 10 procent.
All Day I Dream About Stemlijsten
  zaterdag 4 september 2021 @ 00:16:17 #38
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_201203693
ABBA zal dit jaar wel een flinke boost krijgen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 5 september 2021 @ 12:52:51 #39
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201224277
Op verzoek van Iron Maiden Man:
quote:
Kan ik dit jaar naar het Top 2000 Café?

Het is nog niet bekend of het voor de editie van 2021 mogelijk is om fysiek het Top 2000 Café in Hilversum te bezoeken ivm de coronamaatregelen. Later meer informatie.
pi_201274339
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)oor-24-uur~a307a6df/

Robstendersdraaitzostilvanblof.mp4

(Denk ook dat het averechts werkt trouwens)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201312446
Meer ABBA en minder Blof _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 11 september 2021 @ 21:13:00 #42
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201312476
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:11 schreef TLC het volgende:
Meer ABBA en minder Blof _O_
Baccara…
quote:
Today, at 12 noon on Saturday, September 11, 2021, María Mendiola left us. Half of the mythical Baccara group, although Spanish, represented Luxembourg in 1978. She died after fighting a serious illness,
pi_201316819
Yes Sir I Can Boogie dan nog maar een keer in de Top 2000? Met een boost van de Schotse voetbalfans?
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_201320295
Wat denken jullie van Matthijs en de slimste carnavalszanger en de chanson-hype?
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201343448
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:23 schreef Tussle266 het volgende:
Wat denken jullie van Matthijs en de slimste carnavalszanger en de chanson-hype?
Leuk, maar kan niet op tegen ABBA :{w
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:09:23 #46
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_201351665
Oh hey laat ik ook vast even in het 2021-topic posten :)
pi_201353941
Kunnen we al weer stemmen?
pi_201355092
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:55 schreef cafca het volgende:
Kunnen we al weer stemmen?
Kom maar door met je lijstje.
All Day I Dream About Stemlijsten
  dinsdag 14 september 2021 @ 23:25:43 #49
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201362255
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:23 schreef Tussle266 het volgende:
Wat denken jullie van Matthijs en de slimste carnavalszanger en de chanson-hype?
Praat ons bij :?
pi_201362472
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 september 2021 23:25 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Praat ons bij :?
Nieuwkerk en Kemps hebben een programma over Franse liedjes
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201363990
Over 100 dagen is het Kerst ! ~:) >:O
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 15 september 2021 @ 10:26:35 #52
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201366348
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 23:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nieuwkerk en Kemps hebben een programma over Franse liedjes
Klinkt als een tamelijk vervelende hype-poging, dommage!
pi_201366787
quote:
5s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:26 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Klinkt als een tamelijk vervelende hype-poging, dommage!
Ik zou op zich wel heureux worden van meer franse chansons in de lijst, zelfs als het door een vervelende hype-poging is.
  woensdag 15 september 2021 @ 11:02:17 #54
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201366859
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:55 schreef cafca het volgende:

[..]
Ik zou op zich wel heureux worden van meer franse chansons in de lijst, zelfs als het door een vervelende hype-poging is.
Als dat ten koste zou gaan van Les Poppys: vooruit.
  woensdag 15 september 2021 @ 11:05:27 #55
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201366903
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:02 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Als dat ten koste zou gaan van Ed Sheeran en Marco Borsato Les Poppys: vooruit.
pi_201372740
Toch benieuwd of dat cafe nu open gaat dit jaar, iedereen met een QR code naar binnen :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201377372
Voor wie van analyseren houdt, of het gewoon leuk vindt om even te kijken, ik heb van een Belgische vriend de keuzelijst van de Vlaamse variant gekregen (de stemdagen aldaar zijn nu bezig). Hier: https://we.tl/t-rDYBl2qpJh

Vond het wel interessant. Het is enerzijds hetzelfde als hier, maar anderzijds juist niet. Veel bands die hier nu algemeen geaccepteerd zijn, staan daar alleen nog maar met de inkoppers erop. Sommige dingen die wij juist niet hebben zijn daar wel gewoon te vinden (5x Dhr Cave, N. @Mexicanobakker, Robyn & National @Gretzl). Het zal ongetwijfeld allemaal ook wel met het zenderprofiel te maken hebben.

Het zijn er ook ongeveer 1000 meer dan bij ons, volgens mij omdat de drempel voor nieuwe platen lager ligt, zelfs van 2021 staan er al een paar op. Ook krijgt bijna elke artiest meer dan één optie, van sommige had ik geen idee dat ze meer dan één hitje hebben gehad.
All Day I Dream About Stemlijsten
  donderdag 16 september 2021 @ 13:29:19 #58
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201383675
Voor de liefhebbers: vanaf zaterdag is het De Week Van De Jaren 70 bij NPO Radio 5.

quote:
NPO Radio 5 reist met de luisteraars terug naar de seventies tijdens De Week van de Jaren 70 van zaterdag 18 tot en met vrijdag 24 september. Legendarische albums uit dit kleurrijke tijdvak vormen de rode draad in de programmering.

De dj’s van NPO Radio 5 hebben een selectie gemaakt van hun favoriete platen en draaien in elke show drie tracks van de gekozen albums. De luisteraars bepalen welk nummer als laatste wordt gedraaid. Albums die voorbij komen zijn onder meer Bridge Over Troubled Water van Simon & Garfunkel, Arrival van ABBA, Rumours van Fleetwood Mac, Black And Blue van The Rolling Stones, Hoe Sterk Is De Eenzame Fietser van Boudewijn de Groot, Close To You van The Carpenters en Hotel California van Eagles.

Stemmenspel

Tijdens De Week van de Jaren 70 maken de luisteraars nog op een andere manier een reis door de tijd met Het Stemmenspel. Elk uur zijn drie bekende stemmen uit het verleden te horen. De ene keer zal een willekeurig citaat te horen zijn, een andere keer een fragment uit een lied of een uitspraak met eeuwigheidswaarde. Hamvraag is steevast: wie zei dit?

Toplijst

De Week van de Jaren 70 wordt op vrijdag 24 september afgesloten met de door de luisteraars samengestelde Evergreen Toplijst van de Jaren 70, te horen van 06.00 tot 20.00 uur. Stemmen kan van zaterdag 18 september 08.00 uur tot en met donderdag 23 september 12.00 uur via nporadio5.nl
https://www.nporadio5.nl/(...)week-van-de-jaren-70
pi_201386070
quote:
5s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:29 schreef Kopiko het volgende:
Voor de liefhebbers: vanaf zaterdag is het De Week Van De Jaren 70 bij NPO Radio 5.
[..]
https://www.nporadio5.nl/(...)week-van-de-jaren-70
Wel raar dat ze themaweken tegenover elkaar zetten, de top 999 van deze eeuw is volgende week op 3.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201400592
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wel raar dat ze themaweken tegenover elkaar zetten, de top 999 van deze eeuw is volgende week op 3.
Ik weet dit soort dingen altijd liever niet, nu was ik dus verplicht om op de valreep toch nog even te stemmen. Maar aan de andere kant, hoeveel kansen krijg je in je leven om op Aerodynamic en Black Skinhead te stemmen in één verkiezing? Dus dat maakt dan wel weer wat goed, want dat kunstje herhalen in de eerste week van december zou nergens op slaan.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201400975
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:27 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik weet dit soort dingen altijd liever niet, nu was ik dus verplicht om op de valreep toch nog even te stemmen. Maar aan de andere kant, hoeveel kansen krijg je in je leven om op Aerodynamic en Black Skinhead te stemmen in één verkiezing? Dus dat maakt dan wel weer wat goed, want dat kunstje herhalen in de eerste week van december zou nergens op slaan.
Ik kon ook op Lay it Down van Magnapop stemmen, dat overkomt me ook niet zo vaak. Wat een genotsplaat.

Wel jammer dat ie uit 1994 komt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201401074
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik kon ook op Lay it Down van Magnapop stemmen, dat overkomt me ook niet zo vaak. Wat een genotsplaat.

Wel jammer dat ie uit 1994 komt.
Hoe spreek jij Magnapop eigenlijk uit? Volgens mij hoor ik het hier bijna allemaal op zijn nederlands.
pi_201401136
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik kon ook op Lay it Down van Magnapop stemmen, dat overkomt me ook niet zo vaak. Wat een genotsplaat.

Wel jammer dat ie uit 1994 komt.
Was dit echt een mogelijkheid? Hahaha.

Ik heb vooral een beetje on the go gestemd. Gewoon die at random keuzelijst die je altijd bij de NPO krijgt laten lopen als ik dan iets zag gewoon geklikt. Sufjan? Kan best. Nelly Furtado? Waarom niet? Idioteque? Die hoort er wel bij. Daardoor is het een beetje een onsamenhangend lijstje geworden, maar wat maakt het uit. Alleen die Aerodynamic heb ik specifiek gekozen omdat ik dat al wilde sinds ze Bangalter lieten ontploffen. Dacht dat ik had moeten wachten tot The Greatest Switch, maar het kan nu drie weken eerder. Van onze vriend met de persoonlijkheidsstoornis uit Chicago wilde ik gewoon de visie van 3FM weleens zien, toen ik nog een plekje overhield Black Skinhead er maar bij gepakt.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201401356
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 september 2021 16:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Hoe spreek jij Magnapop eigenlijk uit? Volgens mij hoor ik het hier bijna allemaal op zijn nederlands.
Ik spreek het ook op z’n Hollands uit. Maar er zijn dagen dat ik de band niet benoem.

Idioteque, Everything in its right place en Jubilee Street nu ineens niet in de keuzelijst trouwens. Pure willekeur genot. Of hij moet zijn aangepast.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201401378
Oh aangepast zie ik. Ik had geklaagd in mijn stemlijst. Erg mooi.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201401973
Ik had Idioteque gewoon van het keuzelijstje vanmiddag. Wel zonder albumcover, dus postuum toevoeging houdt wel steek. Misschien kan je Radio 2 ook even wat lessen bijbrengen over een paar weken?
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport zondag 19 september 2021 @ 22:45:54 #67
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201434075
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:23 schreef Tussle266 het volgende:
Wat denken jullie van Matthijs en de slimste carnavalszanger en de chanson-hype?
Redelijk bekeken, dit wordt een goede score denk ik.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201436836
Ik heb wel de keuzelijst nog even uit zitten pluizen. Het zal vooral profijt voor het huidige aanbod bieden. Net als bij zoveel klassiek werk is ook veel van het oudere chanson-werk al afgevoerd. Er staan er nog maar een paar die niet ook al in de lijst staan. Misschien zetten ze wat terug als er veel vraag naar is door deze reeks, maar dat zal wel niet. Verder kom je voor Franstalig al snel bij MC Solaar, Manau of Maitre Gims uit. Of dat nou de artiesten zijn die hiervan profiteren, betwijfel ik.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201456197
Zeg, als Beelen in de nieuwe programmering naar 22.00-0.00 gaat, betekent dat dan ook dat hij de top 20 op 31 december in zijn schoot geworpen krijgt?
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201456854
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:37 schreef Tussle266 het volgende:
Zeg, als Beelen in de nieuwe programmering naar 22.00-0.00 gaat, betekent dat dan ook dat hij de top 20 op 31 december in zijn schoot geworpen krijgt?
In zo’n geval gunnen ze die opzeker aan Beelen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201460253
Prima ook. Beelen deed het leuk vorig jaar. En dat verhaal van Paul over tongzoenen en November Rain kennen we nu wel.
pi_201460298
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Prima ook. Beelen deed het leuk vorig jaar. En dat verhaal van Paul over tongzoenen en November Rain kennen we nu wel.
Dat verhaal heb ik nog nooit gehoord :N
pi_201460315
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:29 schreef cafca het volgende:

[..]
Dat verhaal heb ik nog nooit gehoord :N
Je luistert de Top 20 nooit?
pi_201460390
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Je luistert de Top 20 nooit?
Nauwelijks inderdaad.
pi_201467065
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Prima ook. Beelen deed het leuk vorig jaar. En dat verhaal van Paul over tongzoenen en November Rain kennen we nu wel.
Ik heb Beelen vorig jaar niet zo meegekregen gezien het tijdstip. Maar ik laat me graag verrassen. Ik vond Paul altijd prima gedurende de week, maar in de laatste twee uurtjes was het vaak een anticlimax. Ik had nooit echt het gevoel dat je met de top van de top bezig was bij hem. Ineens waren we gewoon bij nummer 1 en tot volgend jaar dan maar weer.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201467073
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Prima ook. Beelen deed het leuk vorig jaar. En dat verhaal van Paul over tongzoenen en November Rain kennen we nu wel.
Vertel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 september 2021 @ 17:24:14 #77
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201472168
Neem ook maar alvast het ouvre van Doe Maar door, voor de zekerheid.
pi_201472306
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:24 schreef Eightyone het volgende:
Neem ook maar alvast het ouvre van Doe Maar door, voor de zekerheid.
Vaker op het keuzelijstje dan Peter R. dus speling voldoende.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201476076
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:24 schreef Eightyone het volgende:
Neem ook maar alvast het ouvre van Doe Maar door, voor de zekerheid.
De kuchjesbonus is behoorlijk, zoals we weten van Lauwe Thee en Rob de Nijs.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 september 2021 @ 23:42:29 #80
384702 neverywhere
zo, en niet anders!
pi_201478052
Mag ik hier ook nog even een voorzetje geven voor een liedje dat toch zeker in de top 2000 thuis hoort

En dan graag als vervanger van het wanstaltige Free bird van de grote concurrent Lynyrd S?

Een youtube zonder filmpje...louter mooie muziek
https://www.youtube.com/watch?v=bFrKd6q25ek
pi_201479192
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:24 schreef Eightyone het volgende:
Neem ook maar alvast het ouvre van Doe Maar door, voor de zekerheid.
Die staan er altijd al tig keer in.
Maar zal wel goed mis zijn, anders cancel je niet een hele tour..

Waar ik lang gematigd positief was na het songfestival, ben ik nu helemaal om en hoop ik dat Maneskin in de top 2000 gestemd wordt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_201479216
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:59 schreef Poppejans het volgende:

[..]
Die staan er altijd al tig keer in.
Maar zal wel goed mis zijn, anders cancel je niet een hele tour..

Waar ik lang gematigd positief was na het songfestival, ben ik nu helemaal om en hoop ik dat Maneskin in de top 2000 gestemd wordt.
Die kans lijkt me redelijk groot.
pi_201480506
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:59 schreef Poppejans het volgende:

[..]
Die staan er altijd al tig keer in.

Het zou wel verfrissend zijn wanneer de fanclub dit keer een mailtje zou sturen met als onderwerp: Even rustig allemaal, het is wel even genoeg zo
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201486733
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:04 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Het zou wel verfrissend zijn wanneer de fanclub dit keer een mailtje zou sturen met als onderwerp: Even rustig allemaal, het is wel even genoeg zo
Er is in de jaren dat ik hier op FOK! de top 2000 topics volg, erg vaak geklaagd over bands die er te vaak instaan.
Doe Maar is er daar nooit 1 van geweest.
pi_201487107
quote:
6s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Er is in de jaren dat ik hier op FOK! de top 2000 topics volg, erg vaak geklaagd over bands die er te vaak instaan.
Doe Maar is er daar nooit 1 van geweest.
Alles tot tien noteringen is ook een prima aantal voor elke band of artiest toch? Daar heeft Doe Maar ook nooit boven gezeten. Of vergis ik me daarin?

Edit: 9 totaal maar nooit meer dan 7 tegelijk, dus vraag beantwoord.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201487112
quote:
6s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Er is in de jaren dat ik hier op FOK! de top 2000 topics volg, erg vaak geklaagd over bands die er te vaak instaan.
Doe Maar is er daar nooit 1 van geweest.
Ze staan er ook weer niet zo heel veel in toch? En hoe dan ook wel redelijk verspreid over de lijst, zodat ze niet opeens zes keer langskomen op 30 december ofzo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_201487654
Ik klaag nooit over bands die er te vaak instaan, alleen over liedjes. :P
  vrijdag 24 september 2021 @ 11:48:09 #88
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201495908
Ik luister nu naar de Evergreen Lijst van de jaren 70 op Radio 5.
Goede opwarmer voor de Top 2000 straks en zonder alle overbodige meuk van deze eeuw…
pi_201496053
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 september 2021 11:48 schreef MadMaster het volgende:
Ik luister nu naar de Evergreen Lijst van de jaren 70 op Radio 5.
Goede opwarmer voor de Top 2000 straks en zonder alle overbodige meuk van deze eeuw…
Als ik kijk naar de sprongetjes die enkele van de reeds op deze plek besproken artiesten en nummers maken, dan kan je 'opwarmer voor de Top 2000' volgens mij vrij letterlijk nemen. Prima lijst wel verder.
All Day I Dream About Stemlijsten
  zondag 26 september 2021 @ 13:04:54 #90
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_201524796


[ Bericht 53% gewijzigd door Piebe op 27-09-2021 20:16:17 ]
Ja ja
  zondag 26 september 2021 @ 18:05:13 #91
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201567354
Ga maar warmlopen...

twitter
All Day I Dream About Stemlijsten
  woensdag 29 september 2021 @ 21:17:35 #93
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_201571231
Eloise gaat stijgen dit jaar…
  woensdag 29 september 2021 @ 21:46:07 #94
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201571807
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:17 schreef peaceman het volgende:
Eloise gaat stijgen dit jaar…
Tweelingbroer Paul werd slechts 44, lees ik nu. Die overleed in ‘92 al.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:47:31 #95
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_201571829
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:17 schreef peaceman het volgende:
Eloise gaat stijgen dit jaar…
En terecht. Jammer van de reden alleen.

Stond zelfs ooit in de top 100 zie ik.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_201576290
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:17 schreef peaceman het volgende:
Eloise gaat stijgen dit jaar…
Het is wel opvallend dat het anderhalve dag duurde voor het nieuws Nederland bereikte en dat er nauwelijks aandacht voor is, terwijl Barry één van de weinigen is uit die tijd die nu nog altijd (net) genoeg stemmen weet te verzamelen.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:04:35 #97
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201588647
Goedemorgen. Er is een nieuwe OP beschikbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hieronder nog wat zooi die ik effe niet in een spoiler zet omdat ze al in spoilers staan, maar dit hoort ook allemaal bij de OP

Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FOKkers in beeld

SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aoibhin
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lijst door de jaren heen:


[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 01-10-2021 09:01:52 (Ik kan niet tellen) ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:50:08 #98
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_201594219
Mooie OP mex!

De leuke mededeling voor ons, maar de trieste voor jullie is dat Diaan en ik na de kerst op vakantie hopen te gaan en dus zullen we veel minder fokken dan andere jaren . :@
  Redactie Sport vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:26:53 #99
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201594661
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:50 schreef peaceman het volgende:
Mooie OP mex!

De leuke mededeling voor ons, maar de trieste voor jullie is dat Diaan en ik na de kerst op vakantie hopen te gaan en dus zullen we veel minder fokken dan andere jaren . :@
Ook triest voor jullie hoor, want minder top 2000-zeit ;)

Ook met O&N weg dus? Wel leuk! Als het doorgaat dan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:30:21 #100
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_201594714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ook triest voor jullie hoor, want minder top 2000-zeit ;)

Ook met O&N weg dus? Wel leuk! Als het doorgaat dan.
Ach luisteren kan ook op De Canarische eiland wel, aan het zwembad, maar veel op fok! zal er dan niet in zitten nee.
Idd met O&N weg. Op het strand hoop ik :P
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:35:19 #101
487165 Tussle266
Albumversie
pi_201594769
Eerst het nieuws dat dat café weer opengaat en nu dit weer. Deze dag haalt duidelijk mijn top 2000 niet.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201594779
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:30 schreef peaceman het volgende:

[..]
Ach luisteren kan ook op De Canarische eiland wel, aan het zwembad, maar veel op fok! zal er dan niet in zitten nee.
Idd met O&N weg. Op het strand hoop ik :P
Interessante plek om oliebollen te bakken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:30:15 #103
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_201595400
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Interessante plek om oliebollen te bakken.
Tja dat is Diaan haar ding. :)
pi_201597339
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:50 schreef peaceman het volgende:
Mooie OP mex!

De leuke mededeling voor ons, maar de trieste voor jullie is dat Diaan en ik na de kerst op vakantie hopen te gaan en dus zullen we veel minder fokken dan andere jaren . :@
Ja hoor eens ;(

Veel plezier wel *O*
pi_201599849
Laatst was ABBA ineens tegerlijkertijd op mijn radio en op tv :o toen kreeg ik echt een ABBAgasme :D :@ :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201600650
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:50 schreef peaceman het volgende:
Mooie OP mex!

De leuke mededeling voor ons, maar de trieste voor jullie is dat Diaan en ik na de kerst op vakantie hopen te gaan en dus zullen we veel minder fokken dan andere jaren . :@
Neeeee…dat dit kan in Nederland…wansmaak Peaceman en Diaan…Nederland zal nooit meer hetzelfde zijn…186 topics minder..

Jammer, maar ook veel plezier. Zelf ook in 2019 tussen kerst en oud en nieuw (tot 02-01 zelfs) op vakantie
geweest. Toch savond wel top2000 en dit topic meegekregen. Maar moet zeggen dat het wel heel erg beviel een vakantie die periode. Ik zou het zeker aanraden
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:58:47 #107
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_201601719
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Interessante plek om oliebollen te bakken.
Dit jaar ook geen oliebollen van mijn hand :N
pi_201601729
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 08:58 schreef Diaan73 het volgende:

[..]
Dit jaar ook geen oliebollen van mijn hand :N
Groot gelijk. Anders wordt de nieuwe keuken vies!
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:06:24 #109
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_201601755
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:00 schreef cafca het volgende:

[..]
Groot gelijk. Anders wordt de nieuwe keuken vies!
Haha dat was wel het moment om de nieuwe afzuiging te testen... Maar daar heb je een punt inderdaad.
pi_201602666
Nieuwkerk en Kemps zijn inmiddels overgegaan tot volle bak lobbyen in hun programma. Benieuwd wat dat oplevert.
All Day I Dream About Stemlijsten
  zondag 3 oktober 2021 @ 12:36:48 #111
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_201615834
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 10:54 schreef Tussle266 het volgende:
Nieuwkerk en Kemps zijn inmiddels overgegaan tot volle bak lobbyen in hun programma. Benieuwd wat dat oplevert.
Dan volgend jaar maar een serie over de 50's en 60's...?
Ja ja
  maandag 4 oktober 2021 @ 20:28:18 #112
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201637491
Hopelijk krijgt deze een boost door de (wereldwijde) gebeurtenissen van deze avond _O_
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:11:34 #113
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_201641616
Dit weekend twee grote Nederlandstalige artiesten uit de Top 2000 kunnen aftikken van m'n live wishlist, voor bijna geen geld :D

En ik kwam eigenlijk alleen voor het voorprogramma ;)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:18:28 #114
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_201641646
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 10:54 schreef Tussle266 het volgende:
Nieuwkerk en Kemps zijn inmiddels overgegaan tot volle bak lobbyen in hun programma. Benieuwd wat dat oplevert.
Die overschatte Aznavour staat imo al wel vaak genoeg in de Top 2000 en ook met vrijwel al z'n liederen te hoog.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Redactie Sport dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:21:23 #115
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201641662
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 00:18 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Die overschatte Aznavour staat imo al wel vaak genoeg in de Top 2000 en ook met vrijwel al z'n liederen te hoog.
Mwah ik vind het eigenlijk wel een relevante afspiegeling, al heb ik zelf ook meer met Brel en Piaf.

Ik vind dat er vrij veel Franstalig werk uit is gegaan, maar anderzijds is dat wel een vrij eenzijdig genre in het algemeen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:29:43 #116
426493 crew  PippenScottie
pi_201642236
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:50 schreef peaceman het volgende:
Mooie OP mex!

De leuke mededeling voor ons, maar de trieste voor jullie is dat Diaan en ik na de kerst op vakantie hopen te gaan en dus zullen we veel minder fokken dan andere jaren . :@
En ik zou vorig jaar naar Praag gaan.

Er komt straks gewoon een negende golf en jullie zitten straks gewoon op jullie tweepersoonsbank in Twente waar jullie gewoon de hele dag met elkaar praten via FOK! en dezelfde flauwe grappen maken en melancholisch doen over hoe snel Lennon groot wordt en hoe snel het leven gaat.

ZOALS HET HOORT!
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:39:40 #117
487165 Tussle266
Albumversie
pi_201643640
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 00:18 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Die overschatte Aznavour staat imo al wel vaak genoeg in de Top 2000 en ook met vrijwel al z'n liederen te hoog.
Het zijn er welgeteld 2, al 5 jaar. Als dat al overschat is tegenwoordig... Als dat er 3 (La Boheme werd vorig jaar halverwege de stemweek toegevoegd aan de keuzelijst) worden wordt de lijst daar niet heel veel slechter van.
All Day I Dream About Stemlijsten
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:54:52 #118
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_201643788
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 07:29 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
En ik zou vorig jaar naar Praag gaan.

Er komt straks gewoon een negende golf en jullie zitten straks gewoon op jullie tweepersoonsbank in Twente waar jullie gewoon de hele dag met elkaar praten via FOK! en dezelfde flauwe grappen maken en melancholisch doen over hoe snel Lennon groot wordt en hoe snel het leven gaat.

ZOALS HET HOORT!
:D O+
pi_201644978
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 00:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Mwah ik vind het eigenlijk wel een relevante afspiegeling, al heb ik zelf ook meer met Brel en Piaf.

Ik vind dat er vrij veel Franstalig werk uit is gegaan, maar anderzijds is dat wel een vrij eenzijdig genre in het algemeen.
Franstalig is natuurlijk net zo min een genre als Nederlandstalig.
  Redactie Sport dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:20:15 #120
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201645412
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:41 schreef cafca het volgende:

[..]
Franstalig is natuurlijk net zo min een genre als Nederlandstalig.
Het gedeelte Franstalig wat in de Top 2000 stond wel ;) (In de zin van: Die muziek was veelal binnen hetzelfde genre)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:18:27 #121
487165 Tussle266
Albumversie
pi_201647446
Datgene wat Peppi en Kokki op vrijdagavond aanprijzen is op zich wel leuk, maar het is eigenlijk niet meer passend bij de lijst in de huidige vorm. De woorden Top 2000 vielen specifiek in verband met Dalida en Trenet, die halen de shortlist van 7000 al geeneens meer. Ik zou zeggen: 'veel succes'!

In dat kader is wat Aznavour en wat Brel, plus wat er nog aan eenlingen in staat ook wel voldoende lijkt me. Als er voor één jaartje tien bij zouden komen is dat ook prima, maar zoveel staan er volgens mij geeneens meer verborgen op de keuzelijst.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:21:57 #122
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201647476
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 15:18 schreef Tussle266 het volgende:
Datgene wat Peppi en Kokki op vrijdagavond aanprijzen is op zich wel leuk, maar het is eigenlijk niet meer passend bij de lijst in de huidige vorm. De woorden Top 2000 vielen specifiek in verband met Dalida en Trenet, die halen de shortlist van 7000 al geeneens meer. Ik zou zeggen: 'veel succes'!

In dat kader is wat Aznavour en wat Brel, plus wat er nog aan eenlingen in staat ook wel voldoende lijkt me. Als er voor één jaartje tien bij zouden komen is dat ook prima, maar zoveel staan er volgens mij geeneens meer verborgen op de keuzelijst.
Ik zou qua Franstalig Maître Gimes + Kate & Anna McGarrigle + Dalida erbij wel voldoende vinden. Van die laatste wel graag iets anders dan Gigi.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:54:59 #123
487165 Tussle266
Albumversie
pi_201647924
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 15:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik zou qua Franstalig Maître Gimes + Kate & Anna McGarrigle + Dalida erbij wel voldoende vinden. Van die laatste wel graag iets anders dan Gigi.
Maar eens zien wat ze met de keuzelijst doen. Dalida stond daar vorig jaar in het geheel niet op, maar types als Lenorman en Gall kwamen daar juist weer terug op na een tijdje afwezig.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:55:51 #124
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201647933
Pravi lijkt me door dit programma wel ook hoger uitkomen dan dat ze anders zou zijn uitgekomen. Alsnog zie ik haar Maneskin niet verslaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:57:01 #125
487165 Tussle266
Albumversie
pi_201647947
Dat is wel een goede ja. Die geef ik meer kans dan alle anderen, maar wel achter de Italianen inderdaad.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201648636
Pracht OP.

En om terug te komen op de eerste grote discussie uit dit forum, namelijk de hoogste binnenkomer, over 10 dagen verschijnt eindelijk nieuwe muziek van Adele :)
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:46:57 #127
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_201652603
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:57 schreef Cassa95 het volgende:
Pracht OP.

En om terug te komen op de eerste grote discussie uit dit forum, namelijk de hoogste binnenkomer, over 10 dagen verschijnt eindelijk nieuwe muziek van Adele :)
De tijd elke scheet Adele fantastisch werd gevonden is wel een beetje voorbij.... toch?
Misschien eerder iets van Billie Ellish?
Ik zeg ook maar wat
Ja ja
pi_201653325
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 21:46 schreef Piebe het volgende:

[..]
De tijd elke scheet Adele fantastisch werd gevonden is wel een beetje voorbij.... toch?
Misschien eerder iets van Billie Ellish?
Ik zeg ook maar wat
Er is dan ook al zes jaar geen scheet verschenen. En van dat album haalde meer dan de helft de Top2000
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:54:02 #129
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_201654101
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 00:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Mwah ik vind het eigenlijk wel een relevante afspiegeling, al heb ik zelf ook meer met Brel en Piaf.

Ik vind dat er vrij veel Franstalig werk uit is gegaan, maar anderzijds is dat wel een vrij eenzijdig genre in het algemeen.
Ik zou liever wat recentere Franstalige nummers in de lijst zien, maar dat is natuurlijk ijdele hoop. De mooiste Franse nummers doen hier over het algemeen niets in de hitlijsten. En op een Djadja zit ik ook niet per se te wachten ;)

Al gaat het misschien nog ooit lukken om Le Vent Nous Portéra erin te krijgen, want die staat al wel op de keuzelijst :)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 00:00:27 #130
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201654136
Noir desir, nee die hoeft voor mij niet. Ike Turner is al erg genoeg. Coeur de Pirate vind ik wel aardig maar ook niet heel relevant om eerlijk te zijn

We krijgen dit jaar nog releases van Adele, Sheeran en Coldplay volgens mij in Q4 (lol)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201654351
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 21:46 schreef Piebe het volgende:

[..]
De tijd elke scheet Adele fantastisch werd gevonden is wel een beetje voorbij.... toch?
Misschien eerder iets van Billie Ellish?
Ik zeg ook maar wat
Mag het hopen ja, en laat Billie ook maar gewoon uit de lijst hoor. Walgelijke muziek.
pi_201655049
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:57 schreef Cassa95 het volgende:
Pracht OP.

En om terug te komen op de eerste grote discussie uit dit forum, namelijk de hoogste binnenkomer, over 10 dagen verschijnt eindelijk nieuwe muziek van Adele :)
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 00:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

We krijgen dit jaar nog releases van Adele, Sheeran en Coldplay volgens mij in Q4 (lol)
Jullie weten de feestvreugde in ieder geval wel te verhogen.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201655333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 00:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Noir desir, nee die hoeft voor mij niet. Ike Turner is al erg genoeg. Coeur de Pirate vind ik wel aardig maar ook niet heel relevant om eerlijk te zijn

In de huidige zwart/wit/kleurdiscussie zou Les Negresses Vertes wel een mooie keuze zijn.
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 08:43:29 #134
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201655342
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 01:13 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Mag het hopen ja, en laat Billie ook maar gewoon uit de lijst hoor. Walgelijke muziek.
Niet alles van Billie is raak, maar Everything I Wanted is gewoon een fantastisch nummer. Als Radiohead iets vergelijkbaars had gemaakt had iedereen juichend op de banken gestaan.

Ik heb vooral geen behoefte aan weer een fikse stijging van Adele/Ed/Coldplay, ze staan er best vaak in en dat begrijp ik nog wel, maar Adele 6x in de top 100 vind ik echt belachelijk. En dan komen er de nieuwe nummers in en met een beetje pech komen ook nog oudjes terug voor een overkill aan nummers.

Coldplay komt volgende week uit, Ed eind oktober en Adele pal na de stemweek, maar die zal wel wat teasers vlak van te voren uitbrengen. Alle drie zie ik dus wel collectief stijgen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201655440
Bij Noir Desir is de glans er ook wel wat af nadat de zanger zijn vriendin heeft doodgeslagen....
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_201656386
quote:
6s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:51 schreef pipster het volgende:
Bij Noir Desir is de glans er ook wel wat af nadat de zanger zijn vriendin heeft doodgeslagen....
Ja, daar doelde Mexicano ook al op, neem ik aan. Desniettegenstaande blijft het een mooi nummer.
pi_201656678
Billie +2 zou me niet verbazen. Dan is het ook wel weer even genoeg voor het moment. Aan de andere kant zou ik elk Billie-nummer kiezen boven beste zangers, Ed, Adele, Coldplay, nog meer Abba en meer van dat soort genoemde mogelijkheden.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 10:59:53 #138
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201656698
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 10:57 schreef Tussle266 het volgende:
Billie +2 zou me niet verbazen. Dan is het ook wel weer even genoeg voor het moment. Aan de andere kant zou ik elk Billie-nummer kiezen boven beste zangers, Ed, Adele, Coldplay, nog meer Abba en meer van dat soort genoemde mogelijkheden.
Nouja, ik vind de nieuwe liedjes van Billie niet bijzonder sterk. Wat mij betreft is Higher Power of Your Power me om het even en dan heb ik nog het liefst Bad Hobbits, die vind ik nog best lekker om eerlijk te zijn. Lijkt wel héél erg op Smalltown Boy
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201656849
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 10:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, ik vind de nieuwe liedjes van Billie niet bijzonder sterk. Wat mij betreft is Higher Power of Your Power me om het even en dan heb ik nog het liefst Bad Hobbits, die vind ik nog best lekker om eerlijk te zijn. Lijkt wel héél erg op Smalltown Boy
Ik heb het denk ik gewoon niet zo met Ed. Niet dat ik er echt op tegen ben, want dat ben ik nooit, maar buiten Castle on the Hill blijft er gewoon nooit echt iets bij me hangen. Ik zou dan liever zien dat het volgens de Shawn Mendes methode gaat, één erbij = één eraf. Maar dat is wel weer echt dankzij een schoolmeisjespubliek en Ed trekt het wel iets breder, dus dat is wel nadelig. Smalltown Boy mag daarentegen wel gewoon blijven. Die zal nog wel wat omhoog gaan lijkt me want die maakt in recente jaren de bekende 80's groei van 100 plekjes per jaar door.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201661083
Billie Eilish gaat er echt niet meer dan één bij krijgen. Is helemaal niet zo populair als mensen hier denken. En heeft dit jaar alleen maar flops uitgebracht.
Zelfde geldt voor dit seizoen van Beste Zangers, waar ook nog niets populair van is geworden of te zien is in de charts / streaming in tegenstelling tot vorig seizoen.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 18:29:03 #141
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201661555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:41 schreef Cassa95 het volgende:
Billie Eilish gaat er echt niet meer dan één bij krijgen. Is helemaal niet zo populair als mensen hier denken. En heeft dit jaar alleen maar flops uitgebracht.
Zelfde geldt voor dit seizoen van Beste Zangers, waar ook nog niets populair van is geworden of te zien is in de charts / streaming in tegenstelling tot vorig seizoen.
Billie Eilish is best populair, maar onder een niet zo heel grote groep. Bij de grote massa niet voldoende populair, vooral.

Alleen No Time To Die en Your Power maken kans.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201662140
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Niet alles van Billie is raak, maar Everything I Wanted is gewoon een fantastisch nummer. Als Radiohead iets vergelijkbaars had gemaakt had iedereen juichend op de banken gestaan.

Ik heb vooral geen behoefte aan weer een fikse stijging van Adele/Ed/Coldplay, ze staan er best vaak in en dat begrijp ik nog wel, maar Adele 6x in de top 100 vind ik echt belachelijk. En dan komen er de nieuwe nummers in en met een beetje pech komen ook nog oudjes terug voor een overkill aan nummers.

Coldplay komt volgende week uit, Ed eind oktober en Adele pal na de stemweek, maar die zal wel wat teasers vlak van te voren uitbrengen. Alle drie zie ik dus wel collectief stijgen.
Adele, Coldplay en Sheeran krijgen gewoon extra aandacht door hun nieuwe albums en bereid je maar vast voor dat zoiets ook invloed heeft op de oudere nummers. Zeker een Adele welke vlak na de stemweek uitkomt maar wel de buzz heeft de weken ervoor (en dus extra AirPlay met bestaande nummers) gaat daar van profiteren.

Helaas
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 20:07:47 #143
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201662947
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:23 schreef alopio het volgende:

[..]
Adele, Coldplay en Sheeran krijgen gewoon extra aandacht door hun nieuwe albums en bereid je maar vast voor dat zoiets ook invloed heeft op de oudere nummers. Zeker een Adele welke vlak na de stemweek uitkomt maar wel de buzz heeft de weken ervoor (en dus extra AirPlay met bestaande nummers) gaat daar van profiteren.

Helaas
Ik denk dat ze wel alle drie een beetje gaan profiteren en daardoor ook wel weer stemmen van elkaar gaan afpakken, maar een lichte stijging zit er dik in.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 6 oktober 2021 @ 22:22:53 #144
478909 molloot200
alles muziek.
pi_201665086
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Billie Eilish is best populair, maar onder een niet zo heel grote groep. Bij de grote massa niet voldoende populair, vooral.

Alleen No Time To Die en Your Power maken kans.
No Time To Die kan natuurlijk zomaar op de keuzelijst staan dit jaar (nummer komt uit februari 2020 natuurlijk), en nu precies wanneer Bond nog in de bioscoop te zien is / de meesten hem net hebben gezien, is de stemweek. Ik zie die van Billie het wel halen ja :Y
pi_201668104
Met of zonder Billie, het is nu echt minder dan twee maanden tot het stemmen, dus toch maar eens een lijstje gaan maken van wat ik het meest heb geluisterd dit jaar tot nu toe.

Zouden er eigenlijk mensen bestaan die ieder jaar dezelfde 35 stemmen?
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201668966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:33 schreef Tussle266 het volgende:
Met of zonder Billie, het is nu echt minder dan twee maanden tot het stemmen, dus toch maar eens een lijstje gaan maken van wat ik het meest heb geluisterd dit jaar tot nu toe.

Zouden er eigenlijk mensen bestaan die ieder jaar dezelfde 35 stemmen?
35x Queen :Y
  Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 12:41:08 #147
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201669427
Ik wil graag 35x Kensington stemmen, maar helaas mag je niet steeds op hetzelfde liedje stemmen...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201669616
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik wil graag 35x Kensington stemmen, maar helaas mag je niet steeds op hetzelfde liedje stemmen...
Zo onder de indruk geraakt van St. Helena?
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 13:10:46 #149
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201669715
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:59 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Zo onder de indruk geraakt van St. Helena?
Nouja, dat ben ik altijd wel geweest, maar dan stem ik toch liever gewoon op Popplagid. Vind ik de betere versie van dit trucje.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:43:58 #150
426493 crew  PippenScottie
pi_201680637
Ik was gisteren bij mijn eerste concert sinds de before-times. Het was een steengoede Joy Division coverband.

Ik had ze al eens eerder gezien, maar dit was met vrienden, en mevrouw Pippen wilde er ook heen, dus met plezier nog een keer gegaan.

De zanger doet een heel overtuigende, iets te oude, Ian Curtis en de band is gewoon erg strak. Ritmesectie staat als een huis!

Nu wil ik Transmission en Disorder ook in de Top 2000
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:27:42 #151
487165 Tussle266
Albumversie
pi_201681077
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:43 schreef PippenScottie het volgende:
Ik was gisteren bij mijn eerste concert sinds de before-times. Het was een steengoede Joy Division coverband.

Ik had ze al eens eerder gezien, maar dit was met vrienden, en mevrouw Pippen wilde er ook heen, dus met plezier nog een keer gegaan.

De zanger doet een heel overtuigende, iets te oude, Ian Curtis en de band is gewoon erg strak. Ritmesectie staat als een huis!

Nu wil ik Transmission en Disorder ook in de Top 2000
Tof! Ik had wel bij het maken van mijn longlist gisteren Atmosphere met potlood opgeschreven, want die zal er wel aan gaan dit jaar.
All Day I Dream About Stemlijsten
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 02:43:29 #152
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_201690491
quote:
6s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:51 schreef pipster het volgende:
Bij Noir Desir is de glans er ook wel wat af nadat de zanger zijn vriendin heeft doodgeslagen....
Snap de gedachtegang, maar persoonlijk vind ik het onzinnig om een favoriet nummer anders te gaan beoordelen nadat de zanger van de betreffende band een grote misstap heeft begaan. Le Vent Nous Portera kwam immers twee jaar eerder uit. Als het in de omgekeerde volgorde was geweest zou ik er denk ik minder positief tegenover staan.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Redactie Sport zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:40:07 #153
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201691320
Tsja, ik luister persoonlijk toch ook niet met gemak naar Burzum of Lostprophets. Tis nog wel iets anders dan dat de zanger gewoon een hork is ofzo.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:06:16 #154
384702 neverywhere
zo, en niet anders!
pi_201691589
Een youtube zonder filmpje...louter mooie muziek
https://www.youtube.com/watch?v=bFrKd6q25ek
pi_201729297
De introductie van de citymarketingbonus. Nou ja, city...

https://www.gelderlander.(...)art-zetten~a532d907/
All Day I Dream About Stemlijsten
  woensdag 13 oktober 2021 @ 23:45:11 #156
384702 neverywhere
zo, en niet anders!
pi_201747486
Ach ja...dan heeft het Land van Maas en Waal ook eens wat. Maar goed ...die top 2000.

Daaar staat Bob Dylan in met een draak van een liedje ; The story of the Hurricane. Joost mag weten wat het in de top 2000 doet.

Jammer want dat liedje moet met spoed vervangen worden door een veel beter Dylan Liedje:


Of deze, dat mag ook;

Een youtube zonder filmpje...louter mooie muziek
https://www.youtube.com/watch?v=bFrKd6q25ek
  Redactie Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 07:32:25 #157
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201748225
Hurricane is een prima Dylannummer. Dan vind ik I Want You veel koddiger.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201748412
"Brown Sugar" staat onder vuur. De Stones durven het zelf niet meer live te spelen. Ik ben benieuwd hoe woke de stemmers van de Top 2000 dit jaar zijn.
  Redactie Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 08:09:55 #159
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201748418
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 08:09 schreef Idisrom het volgende:
"Brown Sugar" staat onder vuur. De Stones durven het zelf niet meer live te spelen. Ik ben benieuwd hoe woke de stemmers van de Top 2000 dit jaar zijn.
Die kan ook nog wel eens stijgen door alle ophef.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201748437
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 08:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die kan ook nog wel eens stijgen door alle ophef.
De vierde LP-kant van 'Love You Live' heb ik tenminste het vaakst opgezet op mijn kleine pick-uppie.
pi_201748596
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 08:13 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De vierde LP-kant van 'Love You Live' heb ik tenminste het vaakst opgezet op mijn kleine pick-uppie.
Kan je nog steeds doen natuurlijk. Misschien tussen kerst en oud en nieuw.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201748604
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 08:35 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Kan je nog steeds doen natuurlijk. Misschien tussen kerst en oud en nieuw.
Ik durf niet meer die oude naalden op mijn mooie LP's te laten ploffen.
pi_201753727
Longlistje klaar, 300 nummers. Toch maar even een kamerplantje aanschaffen voor de tenaamstelling van een tweede lijstje...
All Day I Dream About Stemlijsten
  donderdag 14 oktober 2021 @ 17:43:53 #164
384702 neverywhere
zo, en niet anders!
pi_201754244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:57 schreef Tussle266 het volgende:
Longlistje klaar, 300 nummers. Toch maar even een kamerplantje aanschaffen voor de tenaamstelling van een tweede lijstje...
Ik ga ervan uit dat deze ook in de longlist staat:
Een youtube zonder filmpje...louter mooie muziek
https://www.youtube.com/watch?v=bFrKd6q25ek
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:34:22 #165
384702 neverywhere
zo, en niet anders!
pi_201777887
Overigens, en dit is leuk om te weten , kunnen er heel wat liedjes uit de top 2000 verwijderd zonder dat de kwaliteit van die lijst er op achteruit gaat. Ik mag hier graag het gehele oevre van dhr. Marco B. noemen maar zo zijn er zeker meer artiesten te vinden die de lijst geen goed doen.

En het mooie is dan dat er in hun plaats wel goede liedjes in kunnen; zoals dit debuut van Phil Spectre...17 was hij toen hij dit schreef.

Hebben trouwens meer leuke liedjes gemaakt;


Ooit nog in het Duits vertaald en een enorme Duitse hit geworden door artiest Calillo Felgen! Maar dat is een ander verhaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door neverywhere op 16-10-2021 11:42:33 ]
Een youtube zonder filmpje...louter mooie muziek
https://www.youtube.com/watch?v=bFrKd6q25ek
pi_201804721
https://www.gelderlander.(...)F%2Fwww.google.nl%2F

quote:
,,Tot voor twee jaar waren gecoördineerde acties om een nummer hoger in de lijst te krijgen eigenlijk niet toegestaan. Maar in 2019 veranderde dat. Nu zegt Radio 2: ‘leuk, gewoon doen’.

We filteren dat soort acties er dus niet uit. De reden dat het vroeger niet op prijs werd gesteld, was dat er toen tien keer minder stemmen werden uitgebracht dan nu. Toen kon je nog in je eentje met een avondje anoniem klikken een nummer promoveren. Nu is het aantal stemmen zo groot, dat zo’n actie nergens toe leidt.”
Het definitieve antwoord op het 'meerdere-lijstjes-inleveren-vraagstuk'. Altijd al willen weten hoe serieus ze dat namen.
All Day I Dream About Stemlijsten
  maandag 18 oktober 2021 @ 11:47:13 #167
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201804946
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:57 schreef Tussle266 het volgende:
Longlistje klaar, 300 nummers.
Je moet er nog 34 schrappen? 8-)
  maandag 18 oktober 2021 @ 11:51:29 #168
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201804979
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:25 schreef Tussle266 het volgende:
Nu zegt Radio 2: ‘leuk, gewoon doen’.
[...]
Nu is het aantal stemmen zo groot, dat zo’n actie nergens toe leidt.”
Een mooi voorbeeld van ontmoedigend aanmoedigen.
pi_201807508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:57 schreef Tussle266 het volgende:
Longlistje klaar, 300 nummers. Toch maar even een kamerplantje aanschaffen voor de tenaamstelling van een tweede lijstje...
Slome.
Ik heb hem al klaar.
Tenzij de 35 keuzes aangepast wordt.
  maandag 18 oktober 2021 @ 16:44:52 #170
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_201807993
Telkens als ik dit topic weer in mijn lijst voorbij zie komen, denk ik 'welke artiest heeft nu weer het loodje gelegd?' :P

Valt mee gelukkig, deze keer geen dodenbonus ;)
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_201808187
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:44 schreef 4-elements het volgende:
Telkens als ik dit topic weer in mijn lijst voorbij zie komen, denk ik 'welke artiest heeft nu weer het loodje gelegd?' :P

Valt mee gelukkig, deze keer geen dodenbonus ;)
Ja, dit topic kon wel een switch gebruiken.
Lag parallel aan het overleden artiesten topic.
pi_201808740
quote:
6s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Slome.
Ik heb hem al klaar.
Tenzij de 35 keuzes aangepast wordt.
Dat is wel lekker. Al heb ik vandaag dus geleerd dat de geleerden niet meer zo sterk filteren op lijstjes vanaf één plek, dus ik kan er net zo goed negen in leveren met alle 300 erop.

Dan heb ik ook nog plekken over om te stunten. 15x Suzan en Freek of zo.
All Day I Dream About Stemlijsten
  maandag 18 oktober 2021 @ 18:31:02 #173
384702 neverywhere
zo, en niet anders!
pi_201808909
Nu vroiend Marco dus ruimte heeft gemaakt mag een zeer ondergewaardeerde band er wel mte nog een plaatje in ; Uriah Heep.

Deze bijvoorbeeld;


Wat een gitaar solo ! Wat een gitaarsolo!
Een youtube zonder filmpje...louter mooie muziek
https://www.youtube.com/watch?v=bFrKd6q25ek
  maandag 18 oktober 2021 @ 18:44:53 #174
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201809021
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:31 schreef neverywhere het volgende:
Nu vroiend Marco dus ruimte heeft gemaakt mag een zeer ondergewaardeerde band er wel mte nog een plaatje in ; Uriah Heep.
Uriah Heep staat al jaren met Easy Livin' in de Top 2000.
Ik ken bands die minder noteringen hebben, maar om die nou allemaal te gaan promoten in dit topic lijkt me wat overdreven…
  maandag 18 oktober 2021 @ 20:33:55 #175
384702 neverywhere
zo, en niet anders!
pi_201810734
Van
quote:
7s.gif [b]Op

Uriah Heep staat al jaren met Easy Livin' in de Top 2000.

Vandaar ook de woordkeuze "Nog een plaatje" .

En geen onnodige promotie want niet veel mensen kennen de andere fabuleuze meesterwerken van Uriah Heep.
Een youtube zonder filmpje...louter mooie muziek
https://www.youtube.com/watch?v=bFrKd6q25ek
  maandag 18 oktober 2021 @ 20:40:53 #176
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201810848
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:33 schreef neverywhere het volgende:
Van
[..]
Vandaar ook de woordkeuze "Nog een plaatje" .

En geen onnodige promotie want niet veel mensen kennen de andere fabuleuze meesterwerken van Uriah Heep.
Dat laatste is juist, maar dit is geen topic voor algemene promotie van Uriah Heep, The Teddy Bears, The Tubes of welke andere band dan ook.
Post je keuzelijstje voor de Top 2000, waarover met/door anderen gediscussieerd kan worden, en je bent weer on topic...
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:20:16 #177
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_201859081
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:33 schreef neverywhere het volgende:
Van
[..]
Vandaar ook de woordkeuze "Nog een plaatje" .

En geen onnodige promotie want niet veel mensen kennen de andere fabuleuze meesterwerken van Uriah Heep.
Uriah Heep is zo'n band die best wel wat meer noteringen zou mogen hebben.
Ja ja
pi_201859165
Daar zijn er wel meer van, van zulke bands en artiesten, daarom kwam John de Mol met de MOL4000. Maar wat blijkt? Dat levert dan alleen maar meer noteringen voor Katy Perry, Captain Jack en René Frøger op. Dus we zullen het met Easy Livin' moeten zien te rooien.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201895729
Nog maar twee maanden mensen *O*
Ik heb mijn lijstje al klaarliggen O-)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 oktober 2021 @ 23:27:58 #180
426493 crew  PippenScottie
pi_201904412
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:31 schreef neverywhere het volgende:
Nu vroiend Marco dus ruimte heeft gemaakt mag een zeer ondergewaardeerde band er wel mte nog een plaatje in ; Uriah Heep.

Deze bijvoorbeeld;


Wat een gitaar solo ! Wat een gitaarsolo!
Ik ga veilig voor July Morning
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:05:01 #181
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_201906867
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:34 schreef ok01 het volgende:
Nog maar twee maanden mensen *O*
Ik heb mijn lijstje al klaarliggen O-)
Stemmen is al over ongeveer een maand denk ik :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:20:55 #182
426493 crew  PippenScottie
pi_201907059
Voor de liefhebbers van lijstjes. Er is een Kink 1500 en een Arrow Classic Rock 500 bezig.

Die laatste is best confronterend. Dan hoor je Lightning Crashes van Live en denk je, waarom draaien ze geen Classic Rock, en dan blijkt dat liedje al 26 jaar oud te zijn. ;(

Leuk, Flight of the Rat van Deep Purple. Die heb ik dus echt nog nooit op de radio gehoord. Go, Jon, go!!

[ Bericht 37% gewijzigd door PippenScottie op 26-10-2021 11:52:18 ]
pi_201907098
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:20 schreef PippenScottie het volgende:
Voor de liefhebbers van lijstjes. Er is een Kink 1500 en een Arrow Classic Rock 500 bezig
Linkeroor Kink, rechteroor Arrow!
All Day I Dream About Stemlijsten
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:29:16 #184
46794 Berkery
Fat bastard
pi_201907155
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:20 schreef PippenScottie het volgende:
Voor de liefhebbers van lijstjes. Er is een Kink 1500 en een Arrow Classic Rock 500 bezig.

Die laatste is best confronterend. Dan hoor je Lightning Crashes van Live en denk je, waarom draaien ze geen Classic Rock, en dan blijkt dat liedje al 26 jaar oud te zijn. ;(
Bowling for soup zong daar 15 jaar geleden al over:

quote:
She hates time, make it stop
When did Motley Crue become classic rock?
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  Redactie Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:07:44 #185
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201907522
Slecht nieuws, ik heb een nieuwe woning en zal nog eea aan klussen moeten doen tijdens mijn vrije week tijdens de Top 2000.

Nouja, slecht nieuws voor jullie, goed nieuws voor mij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:10:48 #186
426493 crew  PippenScottie
pi_201907550
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Slecht nieuws, ik heb een nieuwe woning en zal nog eea aan klussen moeten doen tijdens mijn vrije week tijdens de Top 2000.

Nouja, slecht nieuws voor jullie, goed nieuws voor mij.
Gefeliciteerd!! Klussen kan ook in 2022.

Mevrouw Pippen en ik ook hopen deze kerstvakantie naar Praag te kunnen gaan
pi_201907603
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Slecht nieuws, ik heb een nieuwe woning en zal nog eea aan klussen moeten doen tijdens mijn vrije week tijdens de Top 2000.

Nouja, slecht nieuws voor jullie, goed nieuws voor mij.
Oh heerlijk, fijn dat het gelukt is *O*
pi_201907621
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Slecht nieuws, ik heb een nieuwe woning en zal nog eea aan klussen moeten doen tijdens mijn vrije week tijdens de Top 2000.

Nouja, slecht nieuws voor jullie, goed nieuws voor mij.
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:10 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!! Klussen kan ook in 2022.

Mevrouw Pippen en ik ook hopen deze kerstvakantie naar Praag te kunnen gaan
Ik vind het eigenlijk belangrijker dat jullie er in de eerste drie weken van december zijn. Uit eigen belang, want in de week zelf haak ik meestal toch even af hier. Dus klus en Praag er lekker op los allebei dan!
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:27:58 #189
426493 crew  PippenScottie
pi_201907715
Zullen we dit jaar eens echt proberen met een FOK! Team een Top 2000 pubquiz te doen?

Als de kroegen niet voor die tijd weer dicht gaan natuurlijk.
Maar reageer even of er serieuze animo is, dan kunnen we wat plannen. Ergens centraal, in Utrecht bv.
pi_201908229
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:27 schreef PippenScottie het volgende:
Zullen we dit jaar eens echt proberen met een FOK! Team een Top 2000 pubquiz te doen?

Als de kroegen niet voor die tijd weer dicht gaan natuurlijk.
Maar reageer even of er serieuze animo is, dan kunnen we wat plannen. Ergens centraal, in Utrecht bv.
Goed idee!
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:17:32 #191
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_201908238


Kleine sneak-peak; ik heb een vloer _O_ en geen natte troep meer in huis!

Ik zal eventjes kijken of meneerHJM met mij een filmpje wil opnemen om de rest van mijn (nog lange niet af ) huisje te laten zien. O+ ik ben jullie allemaal nogmaals eeuwig dankbaar, als beloning zal ik de rest van het jaar niet meer naar Disturbed luisteren, promise.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_201908244
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Slecht nieuws, ik heb een nieuwe woning en zal nog eea aan klussen moeten doen tijdens mijn vrije week tijdens de Top 2000.

Nouja, slecht nieuws voor jullie, goed nieuws voor mij.
Mooi, succes!

Ik heb dat ook eens gedaan: overdag klussen en 's-avonds uitpuffen met de top 2000 en Fok!
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:19:05 #193
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_201908249
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Slecht nieuws, ik heb een nieuwe woning en zal nog eea aan klussen moeten doen tijdens mijn vrije week tijdens de Top 2000.

Nouja, slecht nieuws voor jullie, goed nieuws voor mij.
Gefeliciteerd Mexi *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_201908262
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:17 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]

Kleine sneak-peak; ik heb een vloer _O_ en geen natte troep meer in huis!

Ik zal eventjes kijken of meneerHJM met mij een filmpje wil opnemen om de rest van mijn (nog lange niet af ) huisje te laten zien. O+ ik ben jullie allemaal nogmaals eeuwig dankbaar, als beloning zal ik de rest van het jaar niet meer naar Disturbed luisteren, promise.
Heb je de oude vloer van @peaceman en @Diaan73 overgenomen? ;)
Mooie vloer! ^O^
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:21:04 #195
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_201908263
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:27 schreef PippenScottie het volgende:
Zullen we dit jaar eens echt proberen met een FOK! Team een Top 2000 pubquiz te doen?

Als de kroegen niet voor die tijd weer dicht gaan natuurlijk.
Maar reageer even of er serieuze animo is, dan kunnen we wat plannen. Ergens centraal, in Utrecht bv.
Kan ik later aanhaken voor de afsluitende karaoke? Ervaring heeft mij geleerd dat ik tijdens quizzen altijd "dinges van, hmhmhmhm dingen" roep, en dan 's nachts wakker schiet met alle goede antwoorden. Meeten lijkt me sowieso wél leuk, ik ben alleen een waardeloos team-maatje als het erop aankomt :')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:21:52 #196
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_201908271
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:27 schreef PippenScottie het volgende:
Zullen we dit jaar eens echt proberen met een FOK! Team een Top 2000 pubquiz te doen?

Als de kroegen niet voor die tijd weer dicht gaan natuurlijk.
Maar reageer even of er serieuze animo is,
[quote]11s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:20 schreef cafca het volgende:

[..]
Heb je de oude vloer van @:peaceman en @:Diaan73 overgenomen? ;)
Mooie vloer! ^O^
We wisten al dat dat mensen met stijl waren, maar nee O+, dankjewel!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:22:11 #197
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201908273
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Slecht nieuws, ik heb een nieuwe woning en zal nog eea aan klussen moeten doen tijdens de Top 2000.
-O-
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:23:09 #198
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201908280
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:17 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb een vloer _O_ en geen natte troep meer in huis!
De poezelige voetjes van @houdjemond
niet meer op natte grond!
_O_
pi_201908285
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:21 schreef houdjemond het volgende:

[..]
We wisten al dat dat mensen met stijl waren, maar nee O+, dankjewel!
Helemaal niet, die gaan tussen kerst en oud en nieuw op vakantie. Da's geen stijl!
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:26:00 #200
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_201908303
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:24 schreef cafca het volgende:

[..]
Helemaal niet, die gaan tussen kerst en oud en nieuw op vakantie. Da's geen stijl!
En dat terwijl we @Mexicanobakker ook moeten missen? Ik zal de radio even bellen dat ze het maar een weekje of wat uitstellen hoor, dit kan niet :(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:26:18 #201
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201908313
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:24 schreef cafca het volgende:

[..]
Helemaal niet, die gaan tussen kerst en oud en nieuw op vakantie. Da's geen stijl!
Dit noem ik cafcaiaans! _O_
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:26:56 #202
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_201908319
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:23 schreef Kopiko het volgende:

[..]
De poezelige voetjes van @:houdjemond
niet meer op natte grond!
_O_
Ik ben ook echt heel erg blij, as said er komt wel een filmpje of een collage *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_201908324
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:17 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]

Kleine sneak-peak; ik heb een vloer _O_ en geen natte troep meer in huis!

Ik zal eventjes kijken of meneerHJM met mij een filmpje wil opnemen om de rest van mijn (nog lange niet af ) huisje te laten zien. O+ ik ben jullie allemaal nogmaals eeuwig dankbaar, als beloning zal ik de rest van het jaar niet meer naar Disturbed luisteren, promise.
:*
  FOK!fotograaf dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:28:21 #204
842 Zorro
Z
pi_201908331
@houdjemond gefeliciteerd met je mooie vloertje :)
@Mexicanobakker gefeliciteerd met je villa (toch wel?)

Verder voorzie ik een erg rustig topic dit jaar. Mensen gaan zo te zien allemaal maar op vakantie en klussen alsof dat zo maar kan.

Belachelijk.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:36:49 #205
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_201908402
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:28 schreef Zorro het volgende:
@:houdjemond gefeliciteerd met je mooie vloertje :)
@:mexicanobakker gefeliciteerd met je villa (toch wel?)

Verder voorzie ik een erg rustig topic dit jaar. Mensen gaan zo te zien allemaal maar op vakantie en klussen alsof dat zo maar kan.

Belachelijk.
O+

Ik hoop tegen die tijd wel klaar te zijn..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_201908424
Mexicano kan gewoon 's-avonds na het klussen komen, en vakanties kunnen nog gecancelled worden |:)
pi_201908583
Misschien dat wij het nog een beetje komen compenseren, ik heb er op zich wel weer zin in om hier weer wat actiever mee te doen, zeker de eerste dagen.
  Redactie Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:09:18 #208
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201908713
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Misschien dat wij het nog een beetje komen compenseren, ik heb er op zich wel weer zin in om hier weer wat actiever mee te doen, zeker de eerste dagen.
Dit verandert ongetwijfeld zodra je de klanken van Marco Borsato, Coldplay en Imagine Dragons hoort!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:10:14 #209
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_201908721
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:27 schreef PippenScottie het volgende:
Zullen we dit jaar eens echt proberen met een FOK! Team een Top 2000 pubquiz te doen?

Als de kroegen niet voor die tijd weer dicht gaan natuurlijk.
Maar reageer even of er serieuze animo is, dan kunnen we wat plannen. Ergens centraal, in Utrecht bv.
Leuk idee! ^O^
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:12:27 #210
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_201908746
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:24 schreef cafca het volgende:

[..]
Helemaal niet, die gaan tussen kerst en oud en nieuw op vakantie. Da's geen stijl!
:D

Mexi, van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning *O* Veel succes met klussen... wij zijn er net (zo goed als) klaar meer... nog een paar kleine dingen.

Mooie vloer hjm _O_ Wij hebben inmiddels wel een andere vloer :P
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:13:17 #211
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_201908754
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:38 schreef cafca het volgende:
Mexicano kan gewoon 's-avonds na het klussen komen, en vakanties kunnen nog gecancelled worden |:)
:*
pi_201908782
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit verandert ongetwijfeld zodra je de klanken van Marco Borsato, Coldplay en Imagine Dragons hoort!
Ik vrees er ook voor
  Redactie Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:18:39 #213
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201908813
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:15 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik vrees er ook voor
Jij moet het gewoon hebben van de Evergreen en de weetikwelkezender top 500 van de jaren 80 (wel iets met een randje zodat ze Sonic Youth, The Jesus and Mary Chain en Mudhoney ook meepikken naast The Human League, a-ha en The Cure))
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201908902
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Jij moet het gewoon hebben van de Evergreen en de weetikwelkezender top 500 van de jaren 80 (wel iets met een randje zodat ze Sonic Youth, The Jesus and Mary Chain en Mudhoney ook meepikken naast The Human League, a-ha en The Cure))
De eightieslijst van Kink DNA classics is fijn (ik heb voor mijn gevoel iedere single van The Human League gehoord). Sowieso luister ik die zender thuis het meest, zelfs nu er op het gewone Kink de Kink 1500 is. In de auto hebben we vaak de regionale eightieszender Streekstad Centraal aan, daar hoor ik regelmatig vergeten nummers en zelfs nummers die ik niet ken.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:30:09 #215
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_201908945
We gaan gemist worden door jullie. Lief hoor. O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:54:03 #216
426493 crew  PippenScottie
pi_201909208
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:30 schreef peaceman het volgende:
We gaan gemist worden door jullie. Lief hoor. O+
Met een beetje geluk breekt een zevende golf uit, moeten we allemaal binnen blijven en zijn jullie er gewoon bij.
Als dan de doe-het-zelf-zaken ook dicht zijn wordt het helemaal feest
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:54:24 #217
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_201909214
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:12 schreef Diaan73 het volgende:

[..]
:D

Mexi, van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning *O* Veel succes met klussen... wij zijn er net (zo goed als) klaar meer... nog een paar kleine dingen.

Mooie vloer hjm _O_ Wij hebben inmiddels wel een andere vloer :P
Het ligt ook niet overal, alleen de keuken en de hal, maar die timing qua vakantie is natuurlijk onacceptabel. :N
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:55:09 #218
426493 crew  PippenScottie
pi_201909224
Wat zal ik doen voor de Top 2000 quiz? Tzt een nieuw topic openen, of gaan we telefoonnummers uitwisselen en een WA groepje beginnen?

Die quizzen zijn vaak tweede helft december
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:55:51 #219
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_201909236
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:54 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Met een beetje geluk breekt een zevende golf uit, moeten we allemaal binnen blijven en zijn jullie er gewoon bij.
Als dan de doe-het-zelf-zaken ook dicht zijn wordt het helemaal feest
Hooooooo nou, bij sommige mensen ligt dit nog een beetje gevoelig dus een Triggerwarning zou ik fijn vinden }:| _O-
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:58:31 #220
426493 crew  PippenScottie
pi_201909274
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:55 schreef houdjemond het volgende:

[..]
Hooooooo nou, bij sommige mensen ligt dit nog een beetje gevoelig dus een Triggerwarning zou ik fijn vinden }:| _O-
Ik weet oprecht niet zeker of je getriggerd word door de lockdown of door het klussen _O-
pi_201909325
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:30 schreef peaceman het volgende:
We gaan gemist worden door jullie. Lief hoor. O+
Aan wie moet ik nu een emotionele kutspeech houden op de 31e ;(
  FOK!fotograaf dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:10:11 #222
842 Zorro
Z
pi_201909394
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:30 schreef peaceman het volgende:
We gaan gemist worden door jullie. Lief hoor. O+
Sinds wanneer is er nergens internet behalve in Nederland?
Die smoes gaat niet op hoor.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_201909578
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:55 schreef PippenScottie het volgende:
Wat zal ik doen voor de Top 2000 quiz? Tzt een nieuw topic openen, of gaan we telefoonnummers uitwisselen en een WA groepje beginnen?

Die quizzen zijn vaak tweede helft december
2e optie lijkt me het handigst.
2e helft december is altijd wel een heel drukker periode, dus ik kan niet zeker ies beloven, maar lijkt me wel leuk om mee te doen :)
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:28:03 #224
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_201909639
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:55 schreef PippenScottie het volgende:
Wat zal ik doen voor de Top 2000 quiz? Tzt een nieuw topic openen, of gaan we telefoonnummers uitwisselen en een WA groepje beginnen?

Die quizzen zijn vaak tweede helft december
Wat mij betreft een WA groepje, ik zit bijna nooit meer op Fok! En wat cafca zegt v.w.b. de beschikbaarheid half december. asdf

[ Bericht 2% gewijzigd door Diaan73 op 26-10-2021 15:29:29 (dafd) ]
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:30:07 #225
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_201909664
En sluit me aan bij cafca voor wat betreft de beschikbaarheid in december..
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:31:00 #226
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_201909672
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:10 schreef Zorro het volgende:

[..]
Sinds wanneer is er nergens internet behalve in Nederland?
Die smoes gaat niet op hoor.
Het ligt niet aan het internet... oO<
pi_201909764
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:55 schreef PippenScottie het volgende:
Wat zal ik doen voor de Top 2000 quiz? Tzt een nieuw topic openen, of gaan we telefoonnummers uitwisselen en een WA groepje beginnen?

Die quizzen zijn vaak tweede helft december
Een WA groep starten tegen die tijd lijkt me prima. In Utrecht een x doordeweeks is de fijnste optie wmb
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:37:55 #228
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201910401
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:27 schreef PippenScottie het volgende:
Zullen we dit jaar eens echt proberen met een FOK! Team een Top 2000 pubquiz te doen?

Als de kroegen niet voor die tijd weer dicht gaan natuurlijk.
Maar reageer even of er serieuze animo is, dan kunnen we wat plannen. Ergens centraal, in Utrecht bv.
Vóór, afhankelijk van datum en locatie.
Doen de Upbeatles niet zoiets?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:44:35 #229
426493 crew  PippenScottie
pi_201910496
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Vóór, afhankelijk van datum en locatie.
Doen de Upbeatles niet zoiets?
Kijk, een kenner! :Y
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:47:25 #230
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_201910538
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:58 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ik weet oprecht niet zeker of je getriggerd word door de lockdown of door het klussen _O-
Incluis de quiz zit ik nu al een uur huilend in een hoekje.. Op een mooie vloer, dat dan weer wel. O+
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:51:04 #231
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_201910593
Verder ben ik pro- meeten ervoor of daarna, en stiekem hoop ik dat jullie mij onder tafel bellen om te vragen hoe die zanger van Disturbed heet, of de drummer, of de gita- enfin, u snapt mij. Laat maar weten als het vorm krijgt *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:56:33 #232
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201910656
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:44 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Kijk, een kenner! :Y
Even hun agenda gecheckt en die is voor december nog vrij leeg qua geplande pubquizen…
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:59:38 #233
426493 crew  PippenScottie
pi_201910693
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:51 schreef houdjemond het volgende:
Verder ben ik pro- meeten ervoor of daarna, en stiekem hoop ik dat jullie mij onder tafel bellen om te vragen hoe die zanger van Disturbed heet, of de drummer, of de gita- enfin, u snapt mij. Laat maar weten als het vorm krijgt *O*
Je gaat gewoon mee voor moral support
pi_201910800
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Vóór, afhankelijk van datum en locatie.
Doen de Upbeatles niet zoiets?
Volgens mij wel ja. Wie was ook weer de Fok!er die daarbij zat?
  woensdag 27 oktober 2021 @ 22:48:44 #235
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_201926333
In de categorie nummers die komende editie via vrije keuze kunnen binnenkomen :D

Lucas Bos - Pak Schaal Medley
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 27 oktober 2021 @ 22:50:56 #236
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_201926369
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Slecht nieuws, ik heb een nieuwe woning en zal nog eea aan klussen moeten doen tijdens mijn vrije week tijdens de Top 2000.
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:17 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]

Kleine sneak-peak; ik heb een vloer _O_ en geen natte troep meer in huis!
Nog gefeliciteerd met jullie nieuwe woningen, vloeren en andere huisraad! *G* *O*
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 27 oktober 2021 @ 22:54:14 #237
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_201926426
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:27 schreef PippenScottie het volgende:
Zullen we dit jaar eens echt proberen met een FOK! Team een Top 2000 pubquiz te doen?

Als de kroegen niet voor die tijd weer dicht gaan natuurlijk.
Maar reageer even of er serieuze animo is, dan kunnen we wat plannen. Ergens centraal, in Utrecht bv.
Leuk idee! *) Sta ik zeker wel voor open mits de datum uitkomt en als er geen limiet zit aan het aantal deelnemers (anders hebben we meerdere teams nodig). Utrecht is lekker dichtbij :)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 27 oktober 2021 @ 22:55:35 #238
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_201926448
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Vóór, afhankelijk van datum en locatie.
Doen de Upbeatles niet zoiets?
In Den Bosch is ook een leuke Top 2000-quiz waar ik al eens eerder aan heb meegedaan. Maar die is wellicht niet voor iedereen even oged bereikbaar.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_201926800
@Mexicanobakker gefeliciteerd met het nieuwe stulpje en sterkte met klussen. Hoop voor je dat je handiger bent dan ik

@houdjemond mooi vloertje hoor, ziet er goed uit, mag je trots op wezen

@fokteampubquiz heel tof, maar december echt te druk. Mocht er een andere keer een meet zijn ben ik er graag bij.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 11:16:27 #240
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_201929348
Polletje!

POLL

Overzicht van hits (vrij indrukwekkend toch wel). Zie ook Dutch Charts.

Als Het Avond Is, Blauwe Dag, Leef en Het Land Van staan al in de lijst. Intussen al meer dan een miljard streams van zijn hand.

Nieuwe kanshebbers:
Donnie & Frans Duijs - Frans Duits
Jaap Reesema - Alles Komt Goed
Jaap Reesema & Pommelien Thijs - Nu Wij Niet Meer Paten
Suzan & Freek - Goud
Suzan & Freek - Onderweg Naar Later
Suzan & Freek - Weg Van Jou
Suzan & Freek, Snelle - De Overkant
Snelle & Maan - Blijven Slapen
Snelle & Ronnie Flex - In De Schuur
Thomas Acda et al. - Als Ik Je Weer Zie

Achtergronden:
Achter de hits van Snelle, Maan, Suzan & Freek en André Hazes gaat deze producer schuil
Hij is het geheim achter de Nederlandstalige Top 40-hit: producer Arno Krabman (Trouw)

[ Bericht 17% gewijzigd door Gretzl op 28-10-2021 11:33:30 ]
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_201929500
Hoe minder, hoe beter zou ik zeggen. Ik moet duidelijk zoveel mogelijk mijden van Arno Krabman.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  Redactie Sport donderdag 28 oktober 2021 @ 11:53:50 #242
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201929735
Blauwe Dag en Wappie Frans zie ik nog wel wegvallen. Blijven Slapen en De Overkant vind ik wel een zekerheidje en Jaap Reesema met Pommelien geef ik ook wel een kansje.

Ik vind dit niet echt hele goede liedjes.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 28 oktober 2021 @ 12:05:58 #243
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_201929868
Gezien de populariteit van Suus & Freek denk ik niet dat ze snel nummers gaan kwijtraken, integendeel. Ze zullen hun huidige aantal eerder verdubbelen, met als grootste kanshebbers Goud en De Overkant.

Er is hier in deze reeks regelmatig kritiek op hun liedjes, maar ik ben zelf van mening dat ze behoren tot de beste 20% Nederlandstalige Top 2000-nummers :Y
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Redactie Sport donderdag 28 oktober 2021 @ 12:12:53 #244
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201929924
quote:
7s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:05 schreef Gretzl het volgende:
Gezien de populariteit van Suus & Freek denk ik niet dat ze snel nummers gaan kwijtraken, integendeel. Ze zullen hun huidige aantal eerder verdubbelen, met als grootste kanshebbers Goud en De Overkant.

Er is hier in deze reeks regelmatig kritiek op hun liedjes, maar ik ben zelf van mening dat ze behoren tot de beste 20% Nederlandstalige Top 2000-nummers :Y
Ik heb niet het idee dat er meer hype is gekomen rondom Suzan en Freek, om eerlijk te zijn, De Overkant zie ik eerder Blauwe Dag vervangen, al blijft die mij al vaker verbazen in lijstjes.

EDIT: Oh die stond vorig jaar op 500, nee dan blijft die nog wel en Goud zal er ook wel bij kunnen gezien de Top 40-prestatie, al heb ik die op Radio 2 niet 1x gehoord.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201930369
Ik ken Goud alleen maar van radio 2, de top40 luister ik niet
pi_201930383
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:55 schreef Gretzl het volgende:

[..]
In Den Bosch is ook een leuke Top 2000-quiz waar ik al eens eerder aan heb meegedaan. Maar die is wellicht niet voor iedereen even oged bereikbaar.
Die is wat mij betreft prima bereikbaar! :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 oktober 2021 @ 13:07:34 #247
426493 crew  PippenScottie
pi_201930472
quote:
10s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:16 schreef Gretzl het volgende:
Polletje!

[poll=3040]

Overzicht van hits (vrij indrukwekkend toch wel). Zie ook Dutch Charts.

Als Het Avond Is, Blauwe Dag, Leef en Het Land Van staan al in de lijst. Intussen al meer dan een miljard streams van zijn hand.

Nieuwe kanshebbers:
Donnie & Frans Duijs - Frans Duits
Jaap Reesema - Alles Komt Goed
Jaap Reesema & Pommelien Thijs - Nu Wij Niet Meer Paten
Suzan & Freek - Goud
Suzan & Freek - Onderweg Naar Later
Suzan & Freek - Weg Van Jou
Suzan & Freek, Snelle - De Overkant
Snelle & Maan - Blijven Slapen
Snelle & Ronnie Flex - In De Schuur
Thomas Acda et al. - Als Ik Je Weer Zie

Achtergronden:
Achter de hits van Snelle, Maan, Suzan & Freek en André Hazes gaat deze producer schuil
Hij is het geheim achter de Nederlandstalige Top 40-hit: producer Arno Krabman (Trouw)

Ik heb tot vandaag nog nooit van Arno Krabman gehoord
pi_201930490
Hij probeert de 2000 producties dit jaar nog te halen, hoorde ik...
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 oktober 2021 @ 18:17:35 #249
426493 crew  PippenScottie
pi_201933532
Ik heb eens nagedacht over die muziekquiz. Die Top 2000 quizjes zijn altijd rond de Kerst en dat is wel lastig.

Nou stel ik voor om een gewone muziekquiz te doen. Mijn idee, maandag 29 november bij Lijn 4 in Utrecht. Mooi op tijd om elkaars stemlijstjes af te zeiken en een gezicht te hebben voor als het Top 2000 feest straks echt losbarst.

Lijkt het je leuk, stuur een pm met telefoonnummer en dan maak ik een whatsapp groepje aan.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 18:43:36 #250
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_201933769
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 18:17 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb eens nagedacht over die muziekquiz. Die Top 2000 quizjes zijn altijd rond de Kerst en dat is wel lastig.

Nou stel ik voor om een gewone muziekquiz te doen. Mijn idee, maandag 29 november bij Lijn 4 in Utrecht. Mooi op tijd om elkaars stemlijstjes af te zeiken en een gezicht te hebben voor als het Top 2000 feest straks echt losbarst.

Lijkt het je leuk, stuur een pm met telefoonnummer en dan maak ik een whatsapp groepje aan.
Hartstikke leuk idee, maar een maandag… nee dat gaat m niet worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 oktober 2021 @ 18:45:21 #251
426493 crew  PippenScottie
pi_201933789
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 18:43 schreef peaceman het volgende:

[..]
Hartstikke leuk idee, maar een maandag… nee dat gaat m niet worden.
Dit soort dingen zijn nooit in het weekend he
pi_201933832
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 18:45 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Dit soort dingen zijn nooit in het weekend he
ik heb vaak zat een poquiz in het weekend gedaan, hoor!

Ik denk nog even na over die maandagavond, is voor mij ook niet ideaal, maar wie weet.
pi_201937042
Ik ben veel te traag voor een quiz, en daardoor een waardeloos teamlid, maarre een meet lijkt me wel echt leuk!
Daar bij dat top2000 café tijdens de top 2000, maar dat zal dit jaar ook wel niet in de normale setting plaatsvinden gezien corona besmettingen momenteel..
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_201940259
Ik ben door deze pubquiz-kwestie tot de ontdekking gekomen dat ik meer een stemlijstjespsychopaat dan een muziekkenner ben. Ik vind het eigenlijk interessanter dat je 300 'kenners uit de industrie' bij elkaar kan zetten en dat Get ur freak on zelfs dan nog steeds op 8 kan eindigen, dan dat ik het interessant vind om te weten dat die Arie Crapman al zo'n 20 jaar de Steve Bannon van de Hollandsche Hits blijkt te zijn.

Dus aan mij heb je ook niks als er muziekvragen gesteld worden. Misschien kan ik tegen die tijd met een spandoek een een ratel in de zaal gaan zitten?
All Day I Dream About Stemlijsten
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:00:12 #255
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201940609
quote:
6s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:30 schreef pipster het volgende:
Hoe minder, hoe beter zou ik zeggen. Ik moet duidelijk zoveel mogelijk mijden van Arno Krabman.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blauwe Dag en Wappie Frans zie ik nog wel wegvallen. Blijven Slapen en De Overkant vind ik wel een zekerheidje en Jaap Reesema met Pommelien geef ik ook wel een kansje.

Ik vind dit niet echt hele goede liedjes.
Technisch kloppen ze volledig, ze zijn zo absurd doorsnee dat ze éigenlijk amper op te merken zijn als ze op de radio komen, en ondertussen hebben ze iets over zich waar ik nog net niet agressief van word. :')
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:15:15 #256
46794 Berkery
Fat bastard
pi_201940754
Ik heb in 2019 meegedaan met de top 2000 quiz in Hoogeveen, redelijk goed gescoord. Maar maandagavond en Utrecht is me ook iets te lastig.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_201941171
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:15 schreef Berkery het volgende:
Ik heb in 2019 meegedaan met de top 2000 quiz in Hoogeveen, redelijk goed gescoord. Maar maandagavond en Utrecht is me ook iets te lastig.
Utrecht uit, altijd lastig
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:38:40 #258
22565 asco
Los in deze tent
pi_201946356
Maandag is het alweer volgende maand zo ver en dus alweer een jaar voorbij.

Leven is een flits. _O_
pi_201946586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 19:38 schreef asco het volgende:
Maandag is het alweer volgende maand zo ver en dus alweer een jaar voorbij.

Leven is een flits. _O_
:o @FritsFlits
pi_201949820
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 19:38 schreef asco het volgende:
Maandag is het alweer volgende maand zo ver en dus alweer een jaar voorbij.

Leven is een flits. _O_
Over een maand is het alweer Sint Pannekoek :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201955037
Ik verwacht zeker binnenkomers van Chef Special, Suzan & Freek, Silk Sonic, Imagine Dragons, Jaap Reesema, Maneskin en P!nk. Naast Ed Sheeran, Stromae en Adele. Wellicht verrassingen als Son Mieux, Tom Grennan, Purple Disco Machine, Meduza, Shouse, Ronde, Thomas Acda, Rag'n'Bone Man, Snelle. En John Mayer, The War On Drugs en Coldplay scoren altijd goed in de Top 2000.

Maar een goede graadmeter is altijd de Q Top 1000 waar op dit moment weer op gestemd kan worden! https://qmusic.nl/acties/de-q-top-1000-de-lijst-van-je-leven-2021#webform
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:20:27 #262
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_201955705
Vergeet ABBA niet :)
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:38:17 #263
22565 asco
Los in deze tent
pi_201955992
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:20 schreef peaceman het volgende:
Vergeet ABBA niet :)
Jammer van de meelopers maar meer Abba is natuurlijk nooit een straf. *O*
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:59:10 #264
426493 crew  PippenScottie
pi_201957010
Volgens mij is de Tina Turner musical een redelijk succes. Ik verwacht een kleine Tina boost
pi_201963216
Ik verwacht wel 1 of 2 Time Bandits nummertjes die de lijst voorzichtig aandoen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:06:19 #266
487165 Tussle266
Albumversie
pi_201969176
Ik ben vooral ook benieuwd of anderhalf jaar V15 nog enige invloed zal hebben op wat er nieuw in komt. Zeker wat platen die in 2020 succesvol waren zullen nu ongetwijfeld ook op de keuzelijst staan. Sault, Tame Impala, Matt de Behanger en tweemaal de Stones bijvoorbeeld.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_201974663
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 22:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik verwacht wel 1 of 2 Time Bandits nummertjes die de lijst voorzichtig aandoen.
Dat zou me ook niet verbazen inderdaad. Endless Road is een mooie ontdekking voor mij.

Belle Perez met El Mundo Bailando geef ik dan weer iets minder kans.
pi_202015179
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:50 schreef Chiappucci het volgende:

[..]
Dat zou me ook niet verbazen inderdaad. Endless Road is een mooie ontdekking voor mij.

Belle Perez met El Mundo Bailando geef ik dan weer iets minder kans.
Vorig jaar stond alleen I'm Specialized In You op de keuzelijst. En van Belle Perez niks. Als er één artiest binnen zal komen door de Beste Zangers dan vrees ik vooral voor Joe Buck met The Way You Take Time
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_202019220
Normaal gesproken wanneer je dat programma niet kijkt, dan zie je het toch. Dit jaar viel dat reuze mee, dus dat stemt met hoopvol voor december. Zeker als de helft van voorgaande jaren ook alweer het zwarte gat in gaat.
All Day I Dream About Stemlijsten
  donderdag 4 november 2021 @ 00:38:27 #270
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_202023037
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:59 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Je gaat gewoon mee voor moral support
Ik lees dit weer lekker laat, maar daar kan over gepraat worden, dan wil ik WEL in het app-groepje }:|
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  donderdag 4 november 2021 @ 11:11:01 #271
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202025463
Ik verwacht wel een gigantisch ABBA-effect. Niet dat je mij hoort klagen hoor, er kan immers nooit genoeg ABBA in de lijst.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202025720
Valt wel mee. ABBA-effect is al wel geweest met de Mamma Mia-musical. Wellicht wat stijging, maar die nieuwe nummers komen er ook niet in.
  donderdag 4 november 2021 @ 11:37:46 #273
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_202025797
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:59 schreef PippenScottie het volgende:
Volgens mij is de Tina Turner musical een redelijk succes. Ik verwacht een kleine Tina boost
Tina: "Rot op met je booster. Ben ik veuls te jong voor!"
  Redactie Sport donderdag 4 november 2021 @ 11:52:52 #274
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202025956
quote:
6s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Valt wel mee. ABBA-effect is al wel geweest met de Mamma Mia-musical. Wellicht wat stijging, maar die nieuwe nummers komen er ook niet in.
Nieuwe nummers komen er idd niet in, maar wel veel hype hoor. Gimme gimme gaat laatste nacht werk worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 4 november 2021 @ 21:45:48 #275
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202035502
Wel extra veel zin weer in de Top 2000, die gaan ze in ieder geval niet afgelasten bij een lockdown.
  donderdag 4 november 2021 @ 22:05:02 #276
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202036043
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:45 schreef DecoAoreste het volgende:
Wel extra veel zin weer in de Top 2000, die gaan ze in ieder geval niet afgelasten bij een lockdown.
Met een vol of leeg café, dat is nog de vraag.
pi_202037819
Alvast gestemd voor de Evergreen Top 1000 van Radio5, mijn lijstje zal niet zoveel verschillen met die van de Top 2000 denk ik :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 4 november 2021 @ 23:20:47 #278
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202038091
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:05 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Met een vol of leeg café, dat is nog de vraag.
Dat boeit me dan weer relatief weinig.
  vrijdag 5 november 2021 @ 07:32:56 #279
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202039360
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:05 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Met een vol of leeg café, dat is nog de vraag.
Ga maar uit van een leeg café.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Redactie Sport vrijdag 5 november 2021 @ 08:31:29 #280
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202039792
Een leeg café is alleen maar mooi, dan hoor je geen irritante meezingende boomers omdat een DJ graag aan die schuif zit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202039903
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Een leeg café is alleen maar mooi, dan hoor je geen irritante meezingende boomers omdat een DJ graag aan die schuif zit.
Dat is toch "Gezellug!" *O* lalalalala... -O-
  zaterdag 6 november 2021 @ 10:45:49 #282
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_202053310
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:27 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ik ga veilig voor July Morning
Is denk ik nog steeds de beste tactiek, beginnen met de wat toegankelijkere nummers.

The Spell is trouwens wel echt een gaaf nummer. Ontdekt dankzij Spotify.
Ja ja
  zaterdag 6 november 2021 @ 10:52:29 #283
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_202053381
192tv. Heeft ook iets bedacht. :{


https://192tv.tv/vanaf-1e-kerstdag-de-top-2500-op-192tv/

Samengestelde lijst op basis van statistieken en dus geen mogelijkheid tot stemmen. ;(


Ook jammer dat er bij 1984 gestopt wordt.

Voordeel: Marco, Bløf en Ed Sheeran vinden we hier nog niet terug. :P
Ja ja
  zaterdag 6 november 2021 @ 10:56:38 #284
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_202053414
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Een leeg café is alleen maar mooi, dan hoor je geen irritante meezingende boomers omdat een DJ graag aan die schuif zit.
Ik vond het café de eerste jaren wel een mooi idee.
Maar krijg nu steeds meer het gevoel, dat ik ook in normale cafés krijg. HET MOET GEZELLIE ZIJN.
Mensen die los gaan op muziek, die ze thuis meteen af zouden zetten.
Ja ja
pi_202056251
Hij is er weer: de beste indicatie voor de Top 2000 namelijk de Q Top 1000. De lijsten van de twee grootste zenders van het land lijken best veel op elkaar. Verrassend is dat dit jaar November Rain en Nothing Else Matters terug de top 10 in stijgen bij Q-Music en dat er geen enkele zeer hoge nieuwe binnenkomer is. Ed Sheeran is op 165 de hoogste met Bad Habits, terwijl vorig jaar Door De Wind en Soldier On nog bij de bovenste 20 binnenkwamen. Procol Harum's A Whiter Shade Of Pale is zelfs de op-vier-na-hoogste binnenkomer.

Een compleet overzicht van de hoogste, recente nummers en andere opvallende verschillen heb ik hier uiteengezet:
https://caschart.blogspot.com/2021/11/vergelijking-npo-radio-2-top-2000-en.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Cassa95 op 06-11-2021 15:34:42 ]
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  zaterdag 6 november 2021 @ 15:43:19 #286
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_202056421
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 15:28 schreef Cassa95 het volgende:
Ed Sheeran is op 165 de hoogste met Bad Habits
Hopelijk maakt men daar geen gewoonte van -O-
  zaterdag 6 november 2021 @ 15:45:36 #287
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_202056451
quote:
En dit is daarbij de achterliggende gedachte:
quote:
Een beter alternatief voor de Top 2000 konden we niet bedenken voor jullie…
pi_202056545
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 november 2021 15:43 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Hopelijk maakt men daar geen gewoonte van -O-
Nou ja. Een vergelijking van 'nieuwe' nieuwe binnenkomers
2017: Q twee hoogsten: Perfect & Shape Of You. 2 twee hoogsten: Shape Of You & Perfect.
2018: Q: Zoutelande & Duurt Te Lang. 2: Duurt Te Lang & Time To Give (Zoutelande al genoteerd)
2019: Q: Reunie, Roller Coaster & Arcade. 2: Roller Coaster & Arcade (Reunie ook hoog)
2020: Q: Door De Wind & Soldier On. 2: Soldier On & Door De Wind

[ Bericht 0% gewijzigd door Cassa95 op 06-11-2021 15:59:42 ]
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_202056898
De sfeer zit er alvast goed in...
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_202056926
Veel Frans in die Q Top 1000, dat zou ik op zich moeten toejuichen.

Helaas is het vooral Lange Frans en Frans Duijts ;(
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 november 2021 @ 19:15:34 #291
426493 crew  PippenScottie
pi_202058925
Vanavond Nacht van de Popmuziek!
pi_202061190
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 10:52 schreef Piebe het volgende:
192tv. Heeft ook iets bedacht. :{

https://192tv.tv/vanaf-1e-kerstdag-de-top-2500-op-192tv/

Samengestelde lijst op basis van statistieken en dus geen mogelijkheid tot stemmen. ;(

Ook jammer dat er bij 1984 gestopt wordt.

Voordeel: Marco, Bløf en Ed Sheeran vinden we hier nog niet terug. :P
Ik heb 192 tv vaak als achtergrond aanstaan :)

Voordeel is ook geen Wappie Frans *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 6 november 2021 @ 22:55:31 #293
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_202063285
Niemand kijkt? ;(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_202063421
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:15 schreef PippenScottie het volgende:
Vanavond Nacht van de Popmuziek!
Nirvana nu _O_
  zaterdag 6 november 2021 @ 23:39:59 #295
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_202064054
*O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_202066043
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 15:28 schreef Cassa95 het volgende:
Hij is er weer: de beste indicatie voor de Top 2000 namelijk de Q Top 1000. De lijsten van de twee grootste zenders van het land lijken best veel op elkaar. Verrassend is dat dit jaar November Rain en Nothing Else Matters terug de top 10 in stijgen bij Q-Music en dat er geen enkele zeer hoge nieuwe binnenkomer is. Ed Sheeran is op 165 de hoogste met Bad Habits, terwijl vorig jaar Door De Wind en Soldier On nog bij de bovenste 20 binnenkwamen. Procol Harum's A Whiter Shade Of Pale is zelfs de op-vier-na-hoogste binnenkomer.

Een compleet overzicht van de hoogste, recente nummers en andere opvallende verschillen heb ik hier uiteengezet:
https://caschart.blogspot.com/2021/11/vergelijking-npo-radio-2-top-2000-en.html
Typisch weer, Bad Habits is toch een standaard dertien in dozijn pop riedeltje. Waarom nou zo hoog. Snap dat nooit.
  zondag 7 november 2021 @ 09:44:44 #297
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_202066215
UB40 doet ook erg zijn best voor een dodenbonus. :{
Ja ja
pi_202066763
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 22:55 schreef houdjemond het volgende:
Niemand kijkt? ;(
Jawel, maar er is een apart topic over en daar zaten 'we' :W
  zondag 7 november 2021 @ 19:59:34 #299
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_202075768
Ahhhhh had deze nog niet in m'n AT staan.

RIP Astro :{
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 7 november 2021 @ 20:41:45 #300
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_202076957
Inderdaad RIP Astro :'( :'(
  maandag 8 november 2021 @ 04:17:26 #301
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202081132
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 21:25 schreef TLC het volgende:

[..]
Ik heb 192 tv vaak als achtergrond aanstaan :)

Voordeel is ook geen Wappie Frans *O*
Daar is ook gewoon een radioversie van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')