Ik heb uiteindelijk gekozen voor de opties waarbij onderwijs en sport zoveel mogelijk door zouden gaan. De overige dingen boeiden me niet zo. Ook de horeca had ik het liefst zoveel mogelijk open.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat klopt. Die scenario's vergelijken vond ik niet sterk. Maar tegelijkertijd vermoed ik dat het op werkelijke modelleringsstudies van het RIVM gebaseerd is. Dat betekent dus dat je niet iedere willekeurige combinatie kunt laten zien.
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde met sturend. Je kunt kiezen voor onderwijs/sporten en aan de andere kant geen evenementen, kleine samenkomsten e.d. De andere optie is "ik wil geen maatregelen" waardoor je dus accepteert dat er 100 mensen per dag dood gaan.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de opties waarbij onderwijs en sport zoveel mogelijk door zouden gaan. De overige dingen boeiden me niet zo. Ook de horeca had ik het liefst zoveel mogelijk open.
Mensonterend deze betutteling.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Grappig ja, mijn vrouw gaat as zaterdag "Strong Viking" doen. Ook zo'n sport-event (heeft ze in het verleden al vaker aan meegedaan)
Kreeg ze serieus een week of twee van tevoren opeens een mail vd organisatie:
- er mag geen publiek aanwezig zijn
- er zijn geen douches, dus omkleden regel je maar zelf (en na zo'n parcours ben je TYFUS smerig, onder de modder etc)
- na het event moet je meteen weg!
Leuk man. Tevens, om het nog belachelijker te maken werd er in die mail verteld dat er bij aanvang strikt 1.5m afstand moest worden gehouden van andere deelnemers.
Maarrrrrr, tijdens het parcours hoefde dat dan weer niet
Dus als je aankomt staat iedereen krampachtig op een afstandje van elkaar.... Maar zodra je aan het parcours begint knalt iedereen hutje mutje gezamelijk er doorheen, en pakt elkaar vast/helpt elkaar omhoog bij obstakels etc.
Okeh.
Je kunt ook voor de optie wel evenementen en geen/minder onderwijs kiezen.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde met sturend. Je kunt kiezen voor onderwijs/sporten en aan de andere kant geen evenementen, kleine samenkomsten e.d. De andere optie is "ik wil geen maatregelen" waardoor je dus accepteert dat er 100 mensen per dag dood gaan.
Iedereen kiest voor zichzelf wat hij belangrijk vindt. Ik was begonnen met invullen en mijn man ook. Hij keek dus inderdaad naar de zorgcapaciteit, terwijl ik keek naar de opties waarbij onderwijs het minste te lijden had.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Een voorbeeld uit de vragenlijst:
[ afbeelding ]
Door deze scenario's naast elkaar te leggen kun je zien wat men belangrijker vindt: het absolute aantal patiënten op de ic of dat de zorg door kan blijven gaan.
Als je kiest voor A is het te doen om de zorgcapaciteit, als je kiest voor B gaat het om de hoeveelheid ic-patiënten. In scenario B is het aantal patiënten hoger, maar kan de zorg nog voor 50% door gaan.
Je zou het ook kunnen zien als een keuze tussen coronagerelateerde zorg en niet-coronagerelateerde zorg.
Precies wat ik bedoel. de keuze is wel evenementen en onderwijs op afstand of onderwijs op locatie en geen evenementen.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt ook voor de optie wel evenementen en geen/minder onderwijs kiezen.
Zouden er werkelijk mensen voor de laatste optie kiezen?quote:
Of geen maatregelen, dat kan ook.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel. de keuze is wel evenementen en onderwijs op afstand of onderwijs op locatie en geen evenementen.
Gezien half NL bestond uit virologen de afgelopen maanden zullen er wel wat mensen tussen zitten jaquote:Op woensdag 1 september 2021 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zouden er werkelijk mensen voor de laatste optie kiezen?
Die combi vond ik dus echt heel beperkt. Dat je dan wel de scholen zonder beperkingen open houdt, maar cafés en restaurants om 18 uur moeten sluiten. Vind ik echt geen optie.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de opties waarbij onderwijs en sport zoveel mogelijk door zouden gaan. De overige dingen boeiden me niet zo. Ook de horeca had ik het liefst zoveel mogelijk open.
Tuurlijk, maar veel mensen die het onderzoek invullen zullen niet gaan kijken hoe ze het onderzoek het beste zo kunnen manipuleren, die zullen de optie die henzelf het minste raakt kiezen.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of geen maatregelen, dat kan ook.
En in andere scenario's variëren ze weer andere variabelen, waardoor je, als je slim configureert uiteindelijk kunt achterhalen wat men echt belangrijk vindt.
En volgens mij klopte het in ieder geval bij de eerste twee vragen niet.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde met sturend. Je kunt kiezen voor onderwijs/sporten en aan de andere kant geen evenementen, kleine samenkomsten e.d. De andere optie is "ik wil geen maatregelen" waardoor je dus accepteert dat er 100 mensen per dag dood gaan.
Dat kan, zoals ik al zei, je kunt onmogelijk iedere combinatie in acht nemen. Die pakkettenvergelijking is dan ook zo bedoelt, als vergelijking van pakketten.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die combi vond ik dus echt heel beperkt. Dat je dan wel de scholen zonder beperkingen open houdt, maar cafés en restaurants om 18 uur moeten sluiten. Vind ik echt geen optie.
Checkquote:Op woensdag 1 september 2021 10:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar veel mensen die het onderzoek invullen zullen niet gaan kijken hoe ze het onderzoek het beste zo kunnen manipuleren, die zullen de optie die henzelf het minste raakt kiezen.
Dan is het onderzoek over een aantal weken afgerond en zijn de cijfers daar en wordt er (bij bijvoorbeeld Nieuwsuur) gepresenteerd dat 70% van de bevolking voorstander is van de evenementensector gesloten houden.
Hoezo manipuleren?quote:Op woensdag 1 september 2021 10:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar veel mensen die het onderzoek invullen zullen niet gaan kijken hoe ze het onderzoek het beste zo kunnen manipuleren, die zullen de optie die henzelf het minste raakt kiezen.
Je zegt het alsof daar wat mis mee zou zijn.quote:Dan is het onderzoek over een aantal weken afgerond en zijn de cijfers daar en wordt er (bij bijvoorbeeld Nieuwsuur) gepresenteerd dat 70% van de bevolking voorstander is van de evenementensector gesloten houden.
Zou niet mooi zijn maar dan is het niet anders.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wacht maar, tot je straks nergens meer naar binnen mag. Of je kinderen.
Zover ben ik niet gekomen. Ik ben afgehaakt na een paar vragen, omdat het naar mijn idee niet consistent is. Als ik tijd heb, kijk ik er later nog eens naar.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat kan, zoals ik al zei, je kunt onmogelijk iedere combinatie in acht nemen. Die pakkettenvergelijking is dan ook zo bedoelt, als vergelijking van pakketten.
Daarom wordt daarna ook gevraagd naar het draagvlak per individuele maatregel.
Als de manier van vragen je antwoord beïnvloedt is dat iig een bijzondere opzetquote:Op woensdag 1 september 2021 10:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zegt het alsof daar wat mis mee zou zijn.
Nee, je hebt gelijk. Als het reproductiegetal exact 1 is zou het exact gelijk moeten blijven. Ik vermoed dat ze later wijzigingen aangebracht hebben, omdat bv. in een van de scenario's de besmettingen gelijk blijven bij een reproductiegetal van 0,9.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En volgens mij klopte het in ieder geval bij de eerste twee vragen niet.
De beginsituatie is hetzelfde, er zijn 2 keuzeopties bij beide vragen. En de optie "geen maatregelen". Echter, de uitkomst bij geen maatregelen bij de tweede vraag is anders, veel slechter, dan bij de eerste vraag. Terwijl de beginsituatie hetzelfde is. Als je dan geen maatregelen treft, blijft de uitkomst toch hetzelfde? Of zie ik iets over het hoofd?
Zoals jij net deed. Te kijken welke keuzes tot welke uitkomst zullen leiden. De meeste mensen die het invullen zullen gewoon kijken naar elke vraag en kijken in hoeverre het henzelf raakt.quote:
Het zou niet het hele verhaal zijn.quote:Je zegt het alsof daar wat mis mee zou zijn.
Dat de vraagstelling een invloed heeft is inherent aan gedragsonderzoek. Het doel is uiteraard wel de invloed te minimaliseren. En ik zie niet hoe deze vragenlijst een bias heeft om mensen op een bepaalde manier te laten antwoorden. Er worden (vrij droog) scenario's geschetst. En zoals ik al zei, aan het einde wordt vrij omonwonden gevraagd in welke mate je steun hebt voor een aantal maatregelen, waaronder volgens mij het niet toelaten van evenementen. Als daar veel steun voor is, is daar toch gewoon veel steun voor?quote:Op woensdag 1 september 2021 10:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Als de manier van vragen je antwoord beïnvloedt is dat iig een bijzondere opzet
Vind je niet?
Mja, maar dan kan ik bij die opties dus niet de juiste keuze maken. Ik vind dat behoorlijk slecht, eigenlijk.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, je hebt gelijk. Als het reproductiegetal exact 1 is zou het exact gelijk moeten blijven. Ik vermoed dat ze later wijzigingen aangebracht hebben, omdat bv. in een van de scenario's de besmettingen gelijk blijven bij een reproductiegetal van 0,9.
quote:Op woensdag 1 september 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals jij net deed. Te kijken welke keuzes tot welke uitkomst zullen leiden.
De geen maatregelen optie was ook heel vaak erg aangedikt met doden en code zwart.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij strookt dit niet met de feiten.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De geen maatregelen optie was ook heel vaak erg aangedikt met doden en code zwart.
Dat de vraagstelling invloed heeft op je antwoord is een gegeven.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat de vraagstelling een invloed heeft is inherent aan gedragsonderzoek. Het doel is uiteraard wel de invloed te minimaliseren. En ik zie niet hoe deze vragenlijst een bias heeft om mensen op een bepaalde manier te laten antwoorden. Er worden (vrij droog) scenario's geschetst. En zoals ik al zei, aan het einde wordt vrij omonwonden gevraagd in welke mate je steun hebt voor een aantal maatregelen, waaronder volgens mij het niet toelaten van evenementen. Als daar veel steun voor is, is daar toch gewoon veel steun voor?
quote:Op woensdag 1 september 2021 10:50 schreef Molo het volgende:
Omdat het m.i. behoorlijk ingegeven wordt als meest logische antwoorden die kant op.
Moet vast eitje zijn, de overheid staat namelijk bekend om zijn wa-ter-dichte security levels op ICT gebiedquote:Op woensdag 1 september 2021 10:48 schreef _serial_ het volgende:
Wie schrijft er even een botje die de enquete via TOR even 1000x random op geen maatregelen in vult
Het is een enquête van de TU Delft (oké, dat is overheid) en de software die gebruikt wordt is van een commerciële partij.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moet vast eitje zijn, de overheid staat namelijk bekend om zijn wa-ter-dichte security levels op ICT gebied
Sturende vragen, de gewenste antwoorden geef je een andere positie/opbouw/sense dan de antwoorden die je niet wilt horenquote:
Ok. Het was ook echt een serieus voorstel natuurlijk.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een enquête van de TU Delft (oké, dat is overheid) en de software die gebruikt wordt is van een commerciële partij.
Overigens zou je er niets mee opschieten, want je antwoorden worden linea recta naar de prullenbak gestuurd.
Oh gaan we het niet doen? Dan gooi ik de code die ik geklopt heb weer wegquote:Op woensdag 1 september 2021 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Het was ook echt een serieus voorstel natuurlijk.
Ik begrijp nog steeds niet goed waarom dat op deze vragenlijst van toepassing zou zijn.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Sturende vragen, de gewenste antwoorden geef je een andere positie/opbouw/sense dan de antwoorden die je niet wilt horen
Een universiteit is niet van de overheid. Wel kan het onderzoeken doen met de overheid als opdrachtgever.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een enquête van de TU Delft (oké, dat is overheid) en de software die gebruikt wordt is van een commerciële partij.
Overigens zou je er niets mee opschieten, want je antwoorden worden linea recta naar de prullenbak gestuurd.
Vind ik niet erg. Oprecht niet. Ik ben bijna 1,5 jaar zowat nergens naar binnen geweest. Dat is prima gelukt. Een aantal dingen ga ik wel missen, maar die heb ik ruimschoots ingehaald en bijgetankt in de afgelopen maanden. En ik ga het er ook de komende weken flink van nemen. Agenda zit volquote:Op woensdag 1 september 2021 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wacht maar, tot je straks nergens meer naar binnen mag. Of je kinderen.
Ik weet niet of je daar per se gekker van wordt dan een continue stroom maatregelen die weer iets stringenter of minder stringent worden. Het is denk ik vooral vervelend voor laagfrequente evenementen die net op de dag(en) dat ze plaats zouden vinden geconfronteerd worden met maatregelen waardoor ze geen doorgang kunnen vinden (maar wellicht zijn ze dan ook weer relatief makkelijk te verplaatsen als de maatregelen zeer kortstondig zijn).quote:Op woensdag 1 september 2021 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik ook wel een mooie grafiek zou je er als nieuw-zeelander ook niet gek van worden om de hele tijd van bijna geen maatregelen naar heel erg veel maatregelen te gaan.
Meeste is vooral voor de bühne.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:15 schreef galantis het volgende:
Volgens mij is een deel van de in de enquete voorgestelde maatregelen al achterhaald qua effectiviteit en/of haalbaarheid. Maar goed, ze kunnen ook niet veel anders dan gewoon voortborduren op de bestaande gereedschapskist.
In de aula daarentegen mogen ze weer gewoon bij elkaar op schoot gaan zitten.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meeste is vooral voor de bühne.
Gister ook weer in de pauze zie je hele groepen scholieren samenklonteren in de supermarkten en bij de ijssalons. Maar op school in de gang moeten ze een mondmasker op
ja vreemd gegeven in het klaslokaal mag het masker af maar in de gang niet. Waar gaan de studenten zitten eten koffie drinken etc in het klaslokaal. In de gang kwamen sowieso al minder lang dicht bij elkaarquote:Op woensdag 1 september 2021 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de aula daarentegen mogen ze weer gewoon bij elkaar op schoot gaan zitten.
Het lijkt me niet dat continu strenge maatregelen een beter een alternatief is, of wel?quote:Op woensdag 1 september 2021 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik ook wel een mooie grafiek zou je er als nieuw-zeelander ook niet gek van worden om de hele tijd van bijna geen maatregelen naar heel erg veel maatregelen te gaan.
Mee eens ik vroeg het me gewoon af. wij zijn helemaal van de geleidelijke lijn, dus dingetje erbij dingetje eraf etc. Maar daar gaat men blijkbaar van niets naar alles naar niets. Toch een hele andere manier.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat continu strenge maatregelen een beter een alternatief is, of wel?
Ja, ach het is natuurlijk sowieso vreemd dat we zo spastisch doen over georganiseerde activiteiten waar wat groepen mensen samen komen, terwijl er in het dagelijks leven weet ik hoeveel contacten zijn tussen mensen die totaal niet gereguleerd (meer) zijn, omdat niemand zich meer houdt aan afstand etc.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat heeft er natuurlijk alles mee te maken dat ze daar geprobeerd hebben om het virus helemaal buiten de deur te houden. En dat is best een hele tijd gelukt. Als er nul cases zijn, hoef je ook geen maatregelen op te leggen.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mee eens ik vroeg het me gewoon af. wij zijn helemaal van de geleidelijke lijn, dus dingetje erbij dingetje eraf etc. Maar daar gaat men blijkbaar van niets naar alles naar niets. Toch een hele andere manier.
Misschien is het juist wel fijner, kan je even 2 weken bijtanken met helemaal los gaan en dan weer even 2 weken bijkomen thuis.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Het enige dat zo ongeveer voor een behoorlijke stijging kan zorgen zijn fratsen als dansen-met-janssen. Veel niet-gevaccineerde mensen langdurig heel dicht op elkaar in slecht geventileerde ruimtes, en dit op grote schaal.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ach het is natuurlijk sowieso vreemd dat we zo spastisch doen over georganiseerde activiteiten waar wat groepen mensen samen komen, terwijl er in het dagelijks leven weet ik hoeveel contacten zijn tussen mensen die totaal niet gereguleerd (meer) zijn, omdat niemand zich meer houdt aan afstand etc.
Geploeter in de marge.
quote:Op woensdag 1 september 2021 08:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Daarvoor zijn de gevaccineerden beschermt. Zonder je persoonlijk aan te willen vallen. Maar de meeste mensen die nu nog het loodje leggen zijn niet gevaccineerd. Je post onjuiste informatie.
Dat is fantastisch! Dan houden we het gewoon lekker zo want jij vindt het oprecht niet erg. Jij kan er weer lekker een jaartje tegenaan. Ga jij wel eens naar de bieb? Nee? Dan flikkeren we die bij voorbaat vast dicht.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:19 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Vind ik niet erg. Oprecht niet. Ik ben bijna 1,5 jaar zowat nergens naar binnen geweest. Dat is prima gelukt. Een aantal dingen ga ik wel missen, maar die heb ik ruimschoots ingehaald en bijgetankt in de afgelopen maanden. En ik ga het er ook de komende weken flink van nemen. Agenda zit volEn dan kan ik er makkelijk weer een jaartje tegenaan. Kinderen hebben we niet.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANXyom?ocid=msedgntpquote:België laat woensdag een flink deel van de resterende coronamaatregelen los. Cafés mogen weer even lang openblijven als voor de coronacrisis, er kan hier en daar weer worden gedanst en thuiswerken is niet langer het advies.
Alleen Brussel laat de teugels nog niet vieren. De Belgische hoofdstad is nog veel minder ver met inenten dan de rest van het land.
Het stadsbestuur denkt erover om café- en restaurantgangers om een coronapas te gaan vragen. Dat zou mensen kunnen aanzetten alsnog een coronaprik te halen.
Buiten Brussel kan het nachtleven weer op gang komen. Er kan zelfs weer worden gedanst, al leek dat aanvankelijk nog even te duren. Dansen mag officieel alleen op een privéfeestje, maar met een geappte uitnodiging van bijvoorbeeld een caféhouder mag ook een avondje stappen een privéfeestje genoemd worden.
Ziekenhuizen kunnen toename aantal besmettingen nog aan
Er raken de laatste weken weer wat meer Belgen besmet dan aan het begin van de zomer, maar de ziekenhuizen kunnen de toestroom van coronapatiënten nog goed aan.
Virologen kijken wel bezorgd naar het najaar, een jaargetijde waarin dergelijke virussen steevast meer om zich heen grijpen. Bovendien gaan de versoepelingen in op de eerste schooldag na de zomervakantie. Daardoor zou het coronavirus zich ook op en rond school weer kunnen verspreiden.
De pfizergang loopt harde klappen op hier.quote:Onderzoek: Moderna blijkt opnieuw best beschermende vaccin tegen corona
Alweer wijst een onderzoek het coronavaccin van het Amerikaanse bedrijf Moderna aan als het best beschermende vaccin van allemaal. Belgische zorgmedewerkers die met het vaccin zijn ingeënt, hebben gemiddeld meer dan twee keer zoveel antistoffen in het bloed als hun collega’s die het vaccin van Pfizer kregen.
Ik voel me genaaid dat ik niet zelf de keuze kon maken.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:22 schreef Caland het volgende:
[..]
De pfizergang loopt harde klappen op hier.
"quote:Op woensdag 1 september 2021 12:13 schreef Oriente het volgende:
Buiten Brussel kan het nachtleven weer op gang komen. Er kan zelfs weer worden gedanst, al leek dat aanvankelijk nog even te duren. Dansen mag officieel alleen op een privéfeestje, maar met een geappte uitnodiging van bijvoorbeeld een caféhouder mag ook een avondje stappen een privéfeestje genoemd worden.
Bij mijn dochter op school mogen ze in de pauzes niet in de aula. Pauzes zijn verplicht buiten.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vermoed vanwege:quote:Op woensdag 1 september 2021 08:35 schreef miss_sly het volgende:
@:Twinkle20 postte dat gisteren. Dat mensen die zich niet laten vaccineren en zich in haar alternatieve kringen bevinden vrezen dat in het najaar de mensen die wel zijn gevaccineerd bij bosjes het loodje leggen.
Verschillende users vroegen zich af, en vroegen dat aan haar, waarom dat zou zijn, maar daarop is nog geen antwoord gekomen.
Als er dan toch boosters komen, dan wel graag Modernaquote:Op woensdag 1 september 2021 12:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon gaan voor een collectible setquote:Op woensdag 1 september 2021 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er dan toch boosters komen, dan wel graag Moderna
quote:Op woensdag 1 september 2021 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon gaan voor een collectible setVan elk vaccin één booster.
Dus toch ADE. Wist niet dat er niet tijdens een pandemie gevaccineerd mocht worden.quote:
Sommige mensen wensen Montagnier niet serieus te nemen, ondanks het feit dat hij de ontdekker was van HIV en nobelprijswinnaar virologie en immunologie.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:58 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Dus toch ADE. Wist niet dat er niet tijdens een pandemie gevaccineerd mocht worden.
Jeetje, ik zag gisteren allemaal mensen een knuffel geven, maar in het OV moeten ze een mondkapje op.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meeste is vooral voor de bühne.
Gister ook weer in de pauze zie je hele groepen scholieren samenklonteren in de supermarkten en bij de ijssalons. Maar op school in de gang moeten ze een mondmasker op
Nee niemand wordt serieus genomen die een andere mening heeft dan het mainstream narratief.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:05 schreef Za het volgende:
[..]
Sommige mensen wensen Montagnier niet serieus te nemen, ondanks het feit dat hij de ontdekker was van HIV en nobelprijswinnaar virologie en immunologie.
Luc Montagnier ontving de Amsterdamse Prijs voor de Geneeskunde 1994 voor zijn ontdekking van zowel het virus (HIV) dat de ziekte AIDS veroorzaakt, als de ontdekking van een nauw verwant virus (HIV-2) dat de belangrijkste veroorzaker van de AIDS epidemie in West-Afrika bleek te zijn en een sleutelrol heeft vervuld bij het onderzoek over de oorsprong en evolutie van immunodeficiënte virussen.
https://www.knaw.nl/nl/pr(...)gnier-1933-frankrijk
Heeft hij onderzoek hierover gepubliceerd en is dat gereviewed? of heeft hij een hypothese gevormd zonder het onderzoek te hebben gedaan?quote:Op woensdag 1 september 2021 13:05 schreef Za het volgende:
[..]
Sommige mensen wensen Montagnier niet serieus te nemen, ondanks het feit dat hij de ontdekker was van HIV en nobelprijswinnaar virologie en immunologie.
Luc Montagnier ontving de Amsterdamse Prijs voor de Geneeskunde 1994 voor zijn ontdekking van zowel het virus (HIV) dat de ziekte AIDS veroorzaakt, als de ontdekking van een nauw verwant virus (HIV-2) dat de belangrijkste veroorzaker van de AIDS epidemie in West-Afrika bleek te zijn en een sleutelrol heeft vervuld bij het onderzoek over de oorsprong en evolutie van immunodeficiënte virussen.
Dat Brussel ver achterligt qua vaccineren verbaast me niets gelet op de populatie daar.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:13 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANXyom?ocid=msedgntp
Denkt er nog iemand aan Erno?quote:Op woensdag 1 september 2021 12:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Te laat, de EU heeft al gekozen voor Pfizer.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er dan toch boosters komen, dan wel graag Moderna
En wat is jouw mening over deze controverse die er is over deze meneer?quote:Op woensdag 1 september 2021 13:05 schreef Za het volgende:
[..]
Dat hij echt wel iets kon 30 jaar terug is geen twijfel over, maar zijn latere werk mag best wel kritisch worden bekeken. Dat is mijn mening.quote:DNA teleportation
DNA teleportation is a claim that DNA produces electromagnetic signals (EMS), measurable when highly diluted in water. This signal can allegedly be recorded, transmitted electronically, and re-emitted on another distant pure water sample, where DNA can replicate through polymerase chain reaction despite the absence of the original DNA in the new water sample.[1] The idea was introduced by the Nobel laureate Luc Montagnier in 2009.[2] It is similar in principle to water memory, a concept popularised by Jacques Benveniste in 1988.[3]
No independent research has supported the claim, and there is no plausible scientific mechanism by which it might work.[4]
Montagnier's experiment can be summarised as follows:
• A known water sample with 2 ng/ml of 104 bases DNA from an HIV infected patient is diluted by 10 into water and agitated for 15 seconds. After filtration to remove the DNA, the dilution and agitation steps are repeated 10 times, reaching high dilution levels of 10−10.
• The highly diluted sample emits electromagnetic signals (EMS) of low frequencies.
• This EMS is recorded by a microphone coil and saved as a 6-second WAV file at the lab in Paris.
• The WAV file is emailed to a partner team at the university of Benevento in Italy.
• The Italian team emits with a coil for 1 hour the EMS of the WAV file on a sample of distilled water in a sealed metal tube.
• The water sample is then placed in a polymerase chain reaction (PCR) machine.
• The PCR machine in Italy produces DNA, 98% identical to the initial DNA in Paris.
Nou, heb mijn bezoek aan de prikbus zo meteen maar weer even van de planning gehaaldquote:
Een vraag aan jou: reageer eens op de posts van zalkc over je post over Montagnier.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:50 schreef Za het volgende:
Nogmaals, een vraag aan de gevaccineerden alhier.
Wanneer je kijkt naar het beleid van de overheid inzake veiligheid corona, worden ongevaccineerden gezien als een bedreiging voor gevaccineerden.
Immers, bij events/gatherings mogen gevaccineerden ongehinderd ongetest binnenkomen, maar een ongevaccineerde mag zich alleen in hun midden begeven wanneer deze van tevoren getest en negatief bevonden is.
De enige conclusie die je kunt trekken is dat er vrees is dat ongevaccineerden een gevaar vormen voor gevaccineerden, en dat terwijl ze beschermd zijn door het vaccin.
Deze bescherming der gevaccineerden zie je in vele landen terug, wat is de vrees? BVD
Laat Zalc zelf maar publicaties van Montagnier opzoeken, dat is mijn taak niet.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:53 schreef miss_sly het volgende:
Een vraag aan jou: reageer eens op de posts van zalkc over je post over Montagnier.
Heel simpel.. Ik wil straks nog wel naar het ziekenhuis kunnen als ik iets breek... Gevaar is als al die ongevaccineerden los gaan, het aantal nodige Ic-bedden weer massaal stijgt.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:50 schreef Za het volgende:
Wanneer je kijkt naar het beleid van de overheid inzake veiligheid corona, worden ongevaccineerden gezien als een bedreiging voor gevaccineerden.
Immers, bij events/gatherings mogen gevaccineerden ongehinderd ongetest binnenkomen, maar een ongevaccineerde mag zich alleen in hun midden begeven wanneer deze van tevoren getest en negatief bevonden is.
De enige conclusie die je kunt trekken is dat er vrees is dat ongevaccineerden een gevaar vormen voor gevaccineerden, en dat terwijl ze beschermd zijn door het vaccin.
Deze bescherming der gevaccineerden zie je in vele landen terug, wat is de vrees? BVD
Denk eerder dat de ongevaccineerden een gevaar zijn voor andere ongevaccineerden die daar dan ook zullen zijn.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:50 schreef Za het volgende:
Nee, ongevaccineerden zijn nog te talrijk om geen bedreiging te vormen voor de zorgcapaciteit. Zij zijn de groep die veel risico op opname loopt.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:50 schreef Za het volgende:
Het testen is bedoeld om het risico binnen de risicogroep te verlagenquote:Immers, bij events/gatherings mogen gevaccineerden ongehinderd ongetest binnenkomen, maar een ongevaccineerde mag zich alleen in hun midden begeven wanneer deze van tevoren getest en negatief bevonden is.
Nee, de conclusie is nog steeds dat er nog teveel ongevaccineerden ziek kunnen worden.quote:De enige conclusie die je kunt trekken is dat er vrees is dat ongevaccineerden een gevaar vormen voor gevaccineerden, en dat terwijl ze beschermd zijn door het vaccin.
Dat de ongevaccineerden de zorg overspoelen.quote:Deze bescherming der gevaccineerden zie je in vele landen terug, wat is de vrees? BVD
Wat er niet is kan ik niet vinden, de laatste publicatie staat vast ge;inkt in het wiki artikel van post #278 over DNA EMSquote:Op woensdag 1 september 2021 13:54 schreef Za het volgende:
[..]
Laat Zalc zelf maar publicaties van Montagnier opzoeken, dat is mijn taak niet.
Jij komt aandragen met deze meneer en claimt iets. Dan kun je vast ook onderbouwen waarom we deze meneer moeten vertrouwen, behalve dan op het feit dat hij 30 jaar geleden iemand was die over HIV het nodige heeft ontdekt.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:54 schreef Za het volgende:
[..]
Laat Zalc zelf maar publicaties van Montagnier opzoeken, dat is mijn taak niet.
Hij zei griep!quote:Op woensdag 1 september 2021 13:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, ongevaccineerden zijn nog te talrijk om geen bedreiging te vormen voor de zorgcapaciteit. Zij zijn de griep die veel risico op opname loopt.
[..]
Het testen is bedoeld om het risico binnen de risicogroep te verlagen
[..]
Nee, de conclusie is nog steeds dat er nog teveel ongevaccineerden ziek kunnen worden.
[..]
Dat de ongevaccineerden de zorg overspoelen.
quote:
LCPS is nog aan het uitzoeken hoe 51 + 8 - 16 + 27 - 12 (ongeveer) totaal 51 is, zoals eerder deze week?quote:Op woensdag 1 september 2021 14:07 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ernst Kuipers is boos dat iedereen hem gisterenavond aan het uitlachen was, dat hij nu de cijfers niet wilt prijsgeven
Je conclusie "worden ongevaccineerden gezien als een bedreiging voor gevaccineerden" lijkt mij niet juistquote:Op woensdag 1 september 2021 13:50 schreef Za het volgende:
We moeten toch ergens een zondebok aan gaan wijzen. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar een groep waar ik niet in zit zodat ik heel hard kan roepen dat zij de oorzaak van alles zijn.quote:Op woensdag 1 september 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij zei griep!Iedereen hooivorken gereed?
Zonder gekheid, zelfs als 100% van de bevolking gevaccineerd is kan de zorg nog overspoeld raken omdat het niet 100% effectief is.
Ja true. Het is de schuld van de Rabobank.quote:Op woensdag 1 september 2021 14:15 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
We moeten toch ergens een zondebok aan gaan wijzen. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar een groep waar ik niet in zit zodat ik heel hard kan roepen dat zij de oorzaak van alles zijn.
Ik vind het oprecht niet erg dat ik nergens meer heen zou kunnen als ik uit principe niet wil mee doen aan een testmaatschappij. Ik zeg toch niet dat alles maar dicht moet omdat IK het niet erg vind?quote:Op woensdag 1 september 2021 12:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is fantastisch! Dan houden we het gewoon lekker zo want jij vindt het oprecht niet erg. Jij kan er weer lekker een jaartje tegenaan. Ga jij wel eens naar de bieb? Nee? Dan flikkeren we die bij voorbaat vast dicht.
Een ongevaccineerde die besmet raakt moet ook in isolatie. De vrees is dus dat ze een last zijn voor de mensen die wel meedoen met de samenleving.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:50 schreef Za het volgende:
Het vervelende is natuurlijk dat je gelijk hebt met je oorspronkelijke post: gevaccineerden kunnen de zorg nog steeds overspoelen, is het niet met corona dan vinden we straks wel weer wat anders. Het nadeel daarvan is dat het een gebed zonder eind wordt, hebben we straks eindelijk beleid op ziekenhuiscijfers schieten ze in een kramp zodra het ook maar lijkt alsof ze gaan stijgen.quote:Op woensdag 1 september 2021 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja true. Het is de schuld van de Rabobank.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANYxCT?ocid=msedgntpquote:AMSTERDAM (ANP) - De Europese toezichthouder voor vaccins doet onderzoek naar het coronavaccin van Moderna, nadat er in Japan onbekende deeltjes in sommige flesjes waren gevonden. "Het bedrijf heeft bevestigd dat de partij niet bestemd was voor de Europese Unie. Productie kan doorgaan nu we een voorlopige inschatting van de risico's hebben gemaakt", laat het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) weten. Het EMA wil van Moderna onder meer weten wat de oorzaak van de vervuiling is.
Japanse vaccineerders hebben zwarte en roze deeltjes gevonden in meerdere naalden en flesjes van het Moderna-vaccin. Een aantal regio's in Japan heeft het vaccineren met het middel daarom tijdelijk gestopt. Het is nog niet duidelijk om wat voor stof het gaat, maar volgens de Japanse overheid kan het zijn dat de naalden verkeerd in de flesjes zijn gestoken en dat daarbij een deel van de stop is afgebroken.
Daarom is de enige houdbare manier ook om de capaciteit van de zorg te verhogen tot een punt dat corona naast de huidige bezetting kan bestaan. Dat uiteraard naast de vaccinaties e.d.quote:Op woensdag 1 september 2021 14:30 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het vervelende is natuurlijk dat je gelijk hebt met je oorspronkelijke post: gevaccineerden kunnen de zorg nog steeds overspoelen, is het niet met corona dan vinden we straks wel weer wat anders. Het nadeel daarvan is dat het een gebed zonder eind wordt, hebben we straks eindelijk beleid op ziekenhuiscijfers schieten ze in een kramp zodra het ook maar lijkt alsof ze gaan stijgen.
En hoever moeten we het dan gaan verhogen? Is er al een idee met hoeveel corona-gevallen we op jaarbasis moeten gaan leren leven?quote:Op woensdag 1 september 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom is de enige houdbare manier ook om de capaciteit van de zorg te verhogen tot een punt dat corona naast de huidige bezetting kan bestaan. Dat uiteraard naast de vaccinaties e.d.
Gommers gaf eerder aan dat er structureel 100 tot 200 IC bedden bij zouden moeten komen. Ik weet niet waar dat op gebaseerd is, maar dat klinkt wel logisch. Eigenlijk om de bezetting van nu op te vangen zonder te hoeven afschalen.quote:Op woensdag 1 september 2021 14:32 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
En hoever moeten we het dan gaan verhogen? Is er al een idee met hoeveel corona-gevallen we op jaarbasis moeten gaan leren leven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |