En als het te druk wordt, dan is het door ongevaccineerde mensen. Inmiddels vind ik echt dat iedereen zijn kans gehad heeft en dat we dus niet meer landelijke maatregelen voor iedereen af moeten kondigen als de ziekenhuizen vollopen...quote:Op woensdag 1 september 2021 09:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, ik ook. Maar aangezien je nu al Gommers, Kuipers en verschillende mensen van het RIVM voorbij ziet komen die aangeven dat het echt te druk gaat worden denk ik niet dat alle maatregelen afgeschaft gaan worden.
Het is in elk geval onzin.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar dan zouden we weer terug bij af zijn, het is niet alsof alle gevaccineerden omvallen en er alleen ongevaccineerden overblijven.
Die discussie hebben we vaker in dit topic gevoerd. Zo zwart-wit is het echt niet.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:58 schreef popje het volgende:
[..]
En als het te druk wordt, dan is het door ongevaccineerde mensen. Inmiddels vind ik echt dat iedereen zijn kans gehad heeft en dat we dus niet meer landelijke maatregelen voor iedereen af moeten kondigen als de ziekenhuizen vollopen...
Inderdaad, exact dit. De Formule 1 kan een half festival zijn, maar sportevents moeten kaal en treurig.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Grappig ja, mijn vrouw gaat as zaterdag "Strong Viking" doen. Ook zo'n sport-event (heeft ze in het verleden al vaker aan meegedaan)
Kreeg ze serieus een week of twee van tevoren opeens een mail vd organisatie:
- er mag geen publiek aanwezig zijn
- er zijn geen douches, dus omkleden regel je maar zelf (en na zo'n parcours ben je TYFUS smerig, onder de modder etc)
- na het event moet je meteen weg!
Leuk man. Tevens, om het nog belachelijker te maken werd er in die mail verteld dat er bij aanvang strikt 1.5m afstand moest worden gehouden van andere deelnemers.
Maarrrrrr, tijdens het parcours hoefde dat dan weer niet
Dus als je aankomt staat iedereen krampachtig op een afstandje van elkaar.... Maar zodra je aan het parcours begint knalt iedereen hutje mutje gezamelijk er doorheen, en pakt elkaar vast/helpt elkaar omhoog bij obstakels etc.
Okeh.
Graag horen we zondag hoe het daadwerkelijk ging. Ik heb wel zo mijn vermoedenquote:Op woensdag 1 september 2021 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Grappig ja, mijn vrouw gaat as zaterdag "Strong Viking" doen. Ook zo'n sport-event (heeft ze in het verleden al vaker aan meegedaan)
Kreeg ze serieus een week of twee van tevoren opeens een mail vd organisatie:
- er mag geen publiek aanwezig zijn
- er zijn geen douches, dus omkleden regel je maar zelf (en na zo'n parcours ben je TYFUS smerig, onder de modder etc)
- na het event moet je meteen weg!
Leuk man. Tevens, om het nog belachelijker te maken werd er in die mail verteld dat er bij aanvang strikt 1.5m afstand moest worden gehouden van andere deelnemers.
Maarrrrrr, tijdens het parcours hoefde dat dan weer niet
Dus als je aankomt staat iedereen krampachtig op een afstandje van elkaar.... Maar zodra je aan het parcours begint knalt iedereen hutje mutje gezamelijk er doorheen, en pakt elkaar vast/helpt elkaar omhoog bij obstakels etc.
Okeh.
Leg me eens uit waarom gevaccineerden niet getest hoeven worden om ergens binnen te komen en ongevaccineerden wel?quote:Op woensdag 1 september 2021 09:58 schreef popje het volgende:
[..]
En als het te druk wordt, dan is het door ongevaccineerde mensen. Inmiddels vind ik echt dat iedereen zijn kans gehad heeft en dat we dus niet meer landelijke maatregelen voor iedereen af moeten kondigen als de ziekenhuizen vollopen...
Mwjah nu zowel Belgie en Denemarken over zijn zou het zomaar kunnen dat ze die lijn volgen.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat alles afschaffen niet gedaan gaat worden...
Als de OMT-leden maar vaak genoeg blijven roepen hoe eng en gevaarlijk het allemaal nog is, dan kan het zomaar zijn dat ze 20 september toch weer niet gaan versoepelen. Mijn mening is dat we het zeker moeten proberen, kijk naar Engeland, daar gaat het ook goed. En die stonden er een stuk slechter voor qua besmettingen en ziekenhuiscijfers toen zij alles opengooiden.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwjah nu zowel Belgie en Denemarken over zijn zou het zomaar kunnen dat ze die lijn volgen.
Officieel willen ze natuurlijk ook nog steeds.
Dus in zoverre is er anders dan onderbuik/OMT/cynisch geen reden om aan te nemen dat ze niet gaan versoepelen.
Toet toet boing boing.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik geloof dat dus ook niet nee. Zodra er teveel mensen in het ziekenhuis komen (en waar die grens precies zal liggen, geen idee) zal je sooner or later weer een persco te zien krijgen van peppie en kokkie waarin gemeld gaat worden dat het "echt niet goed gaat!" en "we nu écht in actie moeten komen met maatregelen"
Ik hoop dat ik het mis heb hoorMaar vrees van niet...
Het beginstadium vond ik trouwens wel interessant:quote:Op woensdag 1 september 2021 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Een voorbeeld uit de vragenlijst:
[ afbeelding ]
Door deze scenario's naast elkaar te leggen kun je zien wat men belangrijker vindt: het absolute aantal patiënten op de ic of dat de zorg door kan blijven gaan.
Als je kiest voor A is het te doen om de zorgcapaciteit, als je kiest voor B gaat het om de hoeveelheid ic-patiënten. In scenario B is het aantal patiënten hoger, maar kan de zorg nog voor 50% door gaan.
Je zou het ook kunnen zien als een keuze tussen coronagerelateerde zorg en niet-coronagerelateerde zorg.
Ik heb het gevoel dat dit het uitgangspunt van het RIVM zal blijven. Anderhalve meter blijft, ook tot 1 november. Je kunt van de anderhalve meter af door TVT te gebruiken.quote:Beeld u zich straks bij het maken van uw keuzes in dat de situaties gaan over de periode van midden september 2021 tot november 2021. Houd er rekening mee dat de basisregels om verspreiding van het coronavirus te voorkomen gedurende deze periode van kracht zijn:
Was vaak en goed uw handen;
Blijf thuis bij klachten en laat u direct testen;
Zorg voor voldoende frisse lucht.
Ook grote festivals die langer dan een dag duren zijn in alle situaties verboden.
Let op: de oude basisregel ‘houd 1,5 meter afstand’ zal in sommige situaties niet gelden.
Je kunt ook van anderhalve meter af door buiten het Torentje/Catshuis te komen.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:09 schreef chratnox het volgende:
Ik heb het gevoel dat dit het uitgangspunt van het RIVM zal blijven. Anderhalve meter blijft, ook tot 1 november. Je kunt van de anderhalve meter af door TVT te gebruiken.
En zo beinvloeden zij de media, maar vaak genoeg roepen dat het allemaal eng is en we bezorgd zijn...quote:Op woensdag 1 september 2021 10:07 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Als de OMT-leden maar vaak genoeg blijven roepen hoe eng en gevaarlijk het allemaal nog is, dan kan het zomaar zijn dat ze 20 september toch weer niet gaan versoepelen. Mijn mening is dat we het zeker moeten proberen, kijk naar Engeland, daar gaat het ook goed. En die stonden er een stuk slechter voor qua besmettingen en ziekenhuiscijfers toen zij alles opengooiden.
Jij hebt "Ik ben beter geïnformeerd dan sommige deskundigen (experts, wetenschappers)" ingevuld?quote:
Ik vond die vraag over hoe de overheid het doet nog wat erger. Ik wilde onvoldoende invullen maar daarmee bedoelen ze volgens mij dat je vindt dat er te weinig gedaan is. Terwijl ik met onvoldoende toch echt wat anders bedoel.quote:
Je gaat er van uit dat alle gevaccineerden gaan meedoen aan die testsamenleving. Ik ben gevaccineerd, maar ik ben niet van plan om aan een testmaatschappij mee te doen. Er zijn zo veel grijstinten tussen 'antivaxxers' en 'gevaccineerden' wat betreft opvattingen.quote:Op woensdag 1 september 2021 01:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Het overgrote deel is gevaccineerd, stelt men. Nah .. eens kijken of ondernemend NL gaat klagen over te weinig bezoekers als vanaf 20 september de handel op slot gaat voor niet gevaccineerden.
Dat denk ik niet. Er zat een redelijk verscheidenheid in de pakketten. En ook aan het einde van de vragenlijst was er ruimschoots de ruimte om ook individuele maatregelen af te kraken.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:09 schreef chratnox het volgende:
Daarbij wordt natuurlijk heel erg gestuurd in de keuzepakketten. Ik heb het idee dat ze de uitkomst al in hun hoofd hebben en door middel van het onderzoek in die richting sturen zodat ze straks kunnen zeggen: Zie je, de bevolking is 't met ons eens.
Uiteraard.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij hebt "Ik ben beter geïnformeerd dan sommige deskundigen (experts, wetenschappers)" ingevuld?
Nadeel is dat dit soort plaatjes op zoveel manieren uitlegbaar zijn dat je de conclusie eraan kan verbinden die je wilt.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Een voorbeeld uit de vragenlijst:
[ afbeelding ]
Door deze scenario's naast elkaar te leggen kun je zien wat men belangrijker vindt: het absolute aantal patiënten op de ic of dat de zorg door kan blijven gaan.
Als je kiest voor A is het te doen om de zorgcapaciteit, als je kiest voor B gaat het om de hoeveelheid ic-patiënten. In scenario B is het aantal patiënten hoger, maar kan de zorg nog voor 50% door gaan.
Je zou het ook kunnen zien als een keuze tussen coronagerelateerde zorg en niet-coronagerelateerde zorg.
Wacht maar, tot je straks nergens meer naar binnen mag. Of je kinderen.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:12 schreef Morri2 het volgende:
Ik ben gevaccineerd, maar ik ben niet van plan om aan een testmaatschappij mee te doen.
Dat klopt. Die scenario's vergelijken vond ik niet sterk. Maar tegelijkertijd vermoed ik dat het op werkelijke modelleringsstudies van het RIVM gebaseerd is. Dat betekent dus dat je niet iedere willekeurige combinatie kunt laten zien.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nadeel is dat dit soort plaatjes op zoveel manieren uitlegbaar zijn dat je de conclusie eraan kan verbinden die je wilt.
Of je Chihuahua!quote:Op woensdag 1 september 2021 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wacht maar, tot je straks nergens meer naar binnen mag. Of je kinderen.
Dat is de optie "ik weet er meer van dan de experts".quote:Op woensdag 1 september 2021 10:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik mis de optie lid van Fok! OMT
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |