Nu ben ik geen vrouw, maar ik dacht dat dit het hele idee was van menstruatie.quote:Op woensdag 1 september 2021 01:10 schreef Twinkle20 het volgende:
O en over die paralelle samenleving waar door sommige users zo ginnegappend over wordt gedaan ..
Da's volop in beweging hoor. Ik hang er een beetje tussenin. Maar op dat gebied gebeurt er echt een hoop.
En de reden waarom ik mij niet laat vaccineren. Vaccineren doe ik allereerst voor mijzelf. Ik maak een risico afweging voor mijzelf en de mensen die mij zeer te na staan. Ik heb het gevoel dat ik grotere kans op complicaties van dit vaccin (en alleen dit vaccin, heb verder netjes rvp gevolg en mijn kindjes ook) heb als complicaties door corona.
Daarnaast vertrouw ik de cijfers echt voor geen meter meer. En al wat er gezegd wordt in de media. Ik vertrouw het gewoon niet meer.
Dus is er maar 1 mogelijkheid. Toetsen en afwachten wat de praktijk doet.
Het overgrote deel is gevaccineerd, stelt men. Nah .. eens kijken of ondernemend NL gaat klagen over te weinig bezoekers als vanaf 20 september de handel op slot gaat voor niet gevaccineerden.
Mijn zusje was van de week hier. We zijn goed met elkaar, ook al liggen onze meningen soms mijlenver uit elkaar. Zij werkt in de gehandicaptenzorg. 2 Keer AZ gehad. Gedaan voor haar clienten en zodat ze naar Spanje op vakantie kon. Waar ze uiteindelijk niet geweest is. Sinds dat ze gevaccineerd is, heeft ze menstruaties waar ze in 8 dagen tijd compleet leeg bloedt met bloedklonters en al. Maar ja, beter beter bloedklonters uit je lijf dan bloedklonters in je hoofd of bij je hart of je longen. Maar die hoeft geen 3e spuit meer.
We gaan het mee maken. Nogmaals: ik hoop dat ik kei ongelijk heb. Maar ik werd hier vorig jaar ook voor gek versleten toen ik begon over vacvinatiepaspoorten. Eens kijken hoe lang de verplichting weg blijft.
Maar de pleures uitbreken, dat gebeurt niet. Ook zaterdag 5 september niet.
Ik denk dat we uiteindelijk naar een soort van normaal gaan. En accepteren dat er een x/y aantal doden per jaar zullen zijn vanwege covid.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja je krijgt wat (terechte discussies) voor die groep.
De overheid is er ook voor die groepen natuurlijk.
Dezelfde soort discussies als "is een werkplek veilig als er ongevaccineerden rondlopen".
Acht dagen is wel relatief langquote:Op woensdag 1 september 2021 08:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nu ben ik geen vrouw, maar ik dacht dat dit het hele idee was van menstruatie.
Op zichzelf is dat niet vreemd en niet ongebruikelijk. Er zijn best wat meldingen en er zijn mogelijke verklaringen.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar ze kent iemand die best wel erg is gaan menstrueren, snap dat dan.
Even gechargeerd, maar je kan kiezen tussen 2 verschillende "maatregelpaketten".quote:Op woensdag 1 september 2021 05:53 schreef Johannes788 het volgende:
Invullen graag
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-vaccinatie-druk-op
Die van mij was vlak na vaccinatie juist veel minder. Kon ook door de stress komen. Het lijkt eenmalig te zijn geweest, anders even na laten kijken. Sowieso ook handig als je al die tijd al aan de zondvloed zit. Dat kan ook andere oorzaken hebben.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zichzelf is dat niet vreemd en niet ongebruikelijk. Er zijn best wat meldingen en er zijn mogelijke verklaringen.
https://www.hln.be/fit-en(...)e-dat-komt~a4f90121/
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ccin-en-menstruatie/
https://nos.nl/artikel/23(...)en-verstoorde-cyclus
Op zichzelf is het een vervelende bijwerking, als het een bijwerking is, maar niet gevaarlijk en niet blijvend. En op ruim 22 miljoen gezette vaccinaties is meer dan duizend meldingen niet opvallend veel van een ongevaarlijke mogelijke bijwerking.
En zoals iedere vrouw weet, is de menstruatiecyclus niet een precieze klok die vanaf de eerste tot de laatste menstruatie altijd op tijd en precies hetzelfde is.
Er zijn ook veel vrouwen die denken dat dat erbij hoort, maar dat is zeker niet het geval.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nu ben ik geen vrouw, maar ik dacht dat dit het hele idee was van menstruatie.
Oke dat kan, zoiets weet ik niet. Ik laat mij door internet informeren dat meer bloedige / klonterige menstruatie hoort bij het ouder worden. Dat kan het dus net zo goed zijn. Maar geeft die user wel het gevoel van meer risico rondom de covid vaccins waardoor vaccineren een twijfel wordt.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Acht dagen is wel relatief lang
Precies.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die van mij was vlak na vaccinatie juist veel minder. Kon ook door de stress komen. Het lijkt eenmalig te zijn geweest, anders even na laten kijken. Sowieso ook handig als je al die tijd al aan de zondvloed zit. Dat kan ook andere oorzaken hebben.
Bloedt den vrouw niet meer tijdens menstruatie? Is dat wat je zegt? Opmerkelijkquote:Op woensdag 1 september 2021 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn ook veel vrouwen die denken dat dat erbij hoort, maar dat is zeker niet het geval.
Nee. Het is niet normaal om langere tijd een cyclus te hebben van een dag of 8 waarbij je erg veel bloed verliest met veel weefsel. En dan is 'erg veel' natuurlijk een lastige aanduiding, maar er zijn wel manieren om te bekijken of erg veel ook echt erg veel is. En als dat zo is, is dat niet iets dat er maar gewoon bijhoort als het beperkend is.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Bloedt den vrouw niet meer tijdens menstruatie? Is dat wat je zegt? Opmerkelijk
Het is niet anders. Wat 8 jarigen en Willem Engel. Kan niet misgaan!quote:Op woensdag 1 september 2021 08:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn er best veel dus denk niet dat de maatschappij lekker draait op die paar mensen waarvan de helft jonger is dan 12.
Nee, ik heb het over de gevaccineerden die het loodje gaan leggen tijdens deze moeizame herfst.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je hebt het over die niet gevaccineerde mensen natuurlijk.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANXEx8?ocid=msedgntpquote:Welke coronamaatregelen moeten er komen als het virus de komende maanden weer opleeft? Het RIVM heeft de TU Delft gevraagd om onderzoek te doen naar de mening van Nederlanders over die vraag. Moet er wat jou betreft een vaccinatieplicht komen? En mag Testen voor Toegang gratis blijven?
Vanaf vandaag tot eind deze week kan iedereen meedoen aan een onlineonderzoek dat Populytics, een startup van de TU Delft, in opdracht van het RIVM uitvoert.
Druk op de zorg
Een groot deel van de Nederlanders is inmiddels gevaccineerd tegen het coronavirus en de druk op de zorg is de afgelopen maanden afgenomen, toch is het de vraag of het virus ook de komende maanden beheersbaar blijft.
Moeten er weer coronamaatregelen genomen worden als het aantal besmettingen opleeft? Of moet de overheid pas ingrijpen als het aantal ziekenhuisopnames stijgt? Deelnemers aan het onderzoek kunnen aangeven wat de overheid moet doen in zes verschillende scenario's.
Welke maatregelen
Vervolgens krijgen deelnemers de vraag welke maatregelen genomen moeten worden. Mogen bedrijven ongevaccineerde klanten weigeren? Mag een werkgever tijdens een sollicitatiegesprek om een vaccinatiebewijs vragen? Mag ongevaccineerd zorgpersoneel op afdelingen met kwetsbare mensen blijven werken? En mag Testen voor Toegang gratis blijven?
'Uniek in de wereld'
Het is niet voor het eerst dat de TU Delft onderzoek doet naar coronamaatregelen. Vorig jaar werden 30.000 Nederlanders ook naar hun mening gevraagd. Hoofdonderzoeker Niek Mouter zegt dat dit 'uniek in de wereld' is. "Het is veel beter om burgers vroegtijdig om input te vragen", legt hij uit. "Dan heb je als beleidsmaker de tijd om de input goed te kunnen gebruiken."
De uitkomsten van het onderzoek worden door het RIVM gebruikt voor 'aanscherping van het beleid'. Daarnaast geeft het onderzoek een 'gestructureerd beeld geeft van de voorkeuren van Nederlanders'.
Ah zo, je bedoelt oa de '8 dagen'. Ik lees ook over meerdere oorzaken, zoals daar ook is ouderdom.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. Het is niet normaal om langere tijd een cyclus te hebben van een dag of 8 waarbij je erg veel bloed verliest met veel weefsel. En dan is 'erg veel' natuurlijk een lastige aanduiding, maar er zijn wel manieren om te bekijken of erg veel ook echt erg veel is. En als dat zo is, is dat niet iets dat er maar gewoon bijhoort als het beperkend is.
Het kan dus door stress of door de immuunreactie na de vaccinatie optreden, kenneiljk, maar of het ook door de vaccinatie komt, is de vraag. Er kunnen ook tal van andere oorzaken zijn.
Gaat niet gebeuren. Daarvoor zijn de gevaccineerden beschermt. Zonder je persoonlijk aan te willen vallen. Maar de meeste mensen die nu nog het loodje leggen zijn niet gevaccineerd. Je post onjuiste informatie.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over de gevaccineerden die het loodje gaan leggen tijdens deze moeizame herfst.
Haar zusje, dat zal ook wel meetellen bij de user in kwestiequote:Op woensdag 1 september 2021 08:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ah zo, je bedoelt oa de '8 dagen'. Ik lees ook over meerdere oorzaken, zoals daar ook is ouderdom.
In welke discussie ben ik eigenlijk terecht gekomen. Ohja iemand laat zich niet vaccineren omdat zijn zusje een andere menstruatie heeft.
Ik moet alles nalaten aan die ene ongevaccineerde vriend lees ik.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over de gevaccineerden die het loodje gaan leggen tijdens deze moeizame herfst.
@Twinkle20 postte dat gisteren. Dat mensen die zich niet laten vaccineren en zich in haar alternatieve kringen bevinden vrezen dat in het najaar de mensen die wel zijn gevaccineerd bij bosjes het loodje leggen.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Daarvoor zijn de gevaccineerden beschermt. Zonder je persoonlijk aan te willen vallen. Maar de meeste mensen die nu nog het loodje leggen zijn niet gevaccineerd. Je post onjuiste informatie.
Ik snap ook niet waarom iedereen er zo moeilijk over doet. Alsof ik me ervoor moet schamen dat ik maandverband en chocola koop.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haar zusje, dat zal ook wel meetellen bij de user in kwestie
Op zich is het geen vreemde discussie, hoor, over menstrueren. Ongeveer de helft van de wereldbevolking menstrueert op enig moment.
Doe dan ook het linkje naar het onlineonderzoek:quote:Op woensdag 1 september 2021 08:31 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANXEx8?ocid=msedgntp
Excusé, haar zusje. Dat zal inderdaad wel wat uitmaken...maar dan nog.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haar zusje, dat zal ook wel meetellen bij de user in kwestie
Op zich is het geen vreemde discussie, hoor, over menstrueren. Ongeveer de helft van de wereldbevolking menstrueert op enig moment.
Als je dit uit mijn posts opmaakt dan adviseer ik om ze nog een keer te lezen.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom iedereen er zo moeilijk over doet. Alsof ik me ervoor moet schamen dat ik maandverband en chocola koop.
Niet jouw postsquote:Op woensdag 1 september 2021 08:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Als je dit uit mijn post opmaakt dan adviseer ik om ze nog een keer te lezen.
Ik ga in herhaling vallen, maar wat een verschrikkelijk onderzoek met sturende vragen.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doe dan ook het linkje naar het onlineonderzoek:
https://survey.alchemer.e(...)over-Coronabeleid-11
Kunnen mensen dat meteen invullen
Heb ik nou voor niets een zak sinaasappelen meegenomen naar de GGD destijds? Ik zei nog, spuit effe die sinaasappelen vol, ben ik er van af, papiertje, bewijs, veilig, iedereen blij.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
@:Twinkle20 postte dat gisteren. Dat mensen die zich niet laten vaccineren en zich in haar alternatieve kringen bevinden vrezen dat in het najaar de mensen die wel zijn gevaccineerd bij bosjes het loodje leggen.
Verschillende users vroegen zich af, en vroegen dat aan haar, waarom dat zou zijn, maar daarop is nog geen antwoord gekomen.
Opdrachtgever bepaalt hè.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ga in herhaling vallen, maar wat een verschrikkelijk onderzoek met sturende vragen.
Wil je alles open? Nee we bieden alleen 2 opties aan.
Optie 1 alles open behalve scholen, optie 2 overal maatregelen behalve scholen.
Na iedere keuze is ook de optie aan te geven dat je vindt dat geen van beide opties moet worden gekozen, maar dat er geen maatregelen moeten worden genomen.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ga in herhaling vallen, maar wat een verschrikkelijk onderzoek met sturende vragen.
Jep. Doomed. Komt nooit meer goed. Veel plezier nog tot het najaar. Haal er het maximale uit!!quote:Op woensdag 1 september 2021 08:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Heb ik nou voor niets een zak sinaasappelen meegenomen naar de GGD destijds? Ik zei nog, spuit effe die sinaasappelen vol, ben ik er van af, papiertje, bewijs, veilig, iedereen blij.
Maar nee hoor, het moést per sé in de schouder.
Dus ik ben er gewoon weer ingetuind nu?
Wou net zeggen. Ik ben geen statisticus of iets dergelijk maar ik ben heel benieuwd welke conclusies men hier uit gaat trekken. Want dit is sturend…quote:Op woensdag 1 september 2021 08:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ingevuld, bedrijf staat volgens KvK ingeschreven in Delft maar aan het einde staan de adresgegevens op wss groot aandeelhouder zijn naam (?) noordbuurtseweg 24 te Zoeterwoude. Lekker vaag.quote:Op woensdag 1 september 2021 05:53 schreef Johannes788 het volgende:
Invullen graag
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-vaccinatie-druk-op
De opvolgende /3e mogelijkheid was gewoon altijd geen maatregelen.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wou net zeggen. Ik ben geen statisticus of iets dergelijk maar ik ben heel benieuwd welke conclusies men hier uit gaat trekken. Want dit is sturend…
Wanneer begint het najaar? Technisch gezien. Want ik ga dus vrijdag met vakantie tm 12 september. Ben ik nog op tijd?quote:Op woensdag 1 september 2021 08:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jep. Doomed. Komt nooit meer goed. Veel plezier nog tot het najaar. Haal er het maximale uit!!
Ik zou hopen op mooi weer voorlopig, dan begint het najaar pas ergens in oktober! Kun je mooi nog Napels zienquote:Op woensdag 1 september 2021 08:55 schreef Salina het volgende:
[..]
Wanneer begint het najaar? Technisch gezien. Want ik ga dus vrijdag met vakantie tm 12 september. Ben ik nog op tijd?
Ik ga naar Napels trouwens. Onder andere.
Collega van mij zei deze week: "Je kent het spreekwoord hé: eerst Napels zien en dan sterven.".
![]()
Komt wel erg dichtbij zo.
Ik vind bijna geen enkele keuze oké, maar dat kan ik nergens aangeven. Enige is overal aangeven dat er geen maatregelen moeten gelden, maar dat vind ik dan ook weer niet.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wou net zeggen. Ik ben geen statisticus of iets dergelijk maar ik ben heel benieuwd welke conclusies men hier uit gaat trekken. Want dit is sturend…
Ik las: ik ga in Napels trouwen en wilde je al feliciterenquote:Op woensdag 1 september 2021 08:55 schreef Salina het volgende:
[..]
Wanneer begint het najaar? Technisch gezien. Want ik ga dus vrijdag met vakantie tm 12 september. Ben ik nog op tijd?
Ik ga naar Napels trouwens. Onder andere.
Collega van mij zei deze week: "Je kent het spreekwoord hé: eerst Napels zien en dan sterven.".
![]()
Komt wel erg dichtbij zo.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANY5Jp?ocid=msedgntpquote:Nog eentje op de lijst. In de nacht van dinsdag op woensdag heeft de Wereldgezondheidsorganisatie aangekondigd een nieuwe variant van het coronavirus te gaan monitoren , genaamd “Mu”, die afgelopen januari voor het eerst in Colombia werd geïdentificeerd.
De variant – B.1.621 in wetenschappelijke termen – heeft mogelijk als eigenschap dat het het vaccin kan ondermijnen.
Alle virussen, inclusief de SARS-CoV-2 die verantwoordelijk is voor Covid-19, muteren in de loop van de tijd. De meeste mutaties hebben weinig of geen effect op de eigenschappen van het virus, al maken wetenschappers zich de laatste tijd zorgen over de verminderde effectiviteit van injecties tegen de Delta-variant .
Bepaalde mutaties kunnen echter de eigenschappen van het virus beïnvloeden en bijvoorbeeld invloed hebben op hoe gemakkelijk het zich verspreidt, de ernst van de ziekte die het veroorzaakt of de effectiviteit van vaccins.
De Mu-variant werd in januari voor het eerst ontdekt in Colombia. Het is sindsdien gemeld in andere Zuid-Amerikaanse landen en in Europa.
ook afgehaaktquote:Op woensdag 1 september 2021 08:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou daar gaan we.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:09 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANY5Jp?ocid=msedgntp
Variant Mu?quote:Op woensdag 1 september 2021 09:09 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANY5Jp?ocid=msedgntp
Ja eens. Erg vreemde opzet.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind bijna geen enkele keuze oké, maar dat kan ik nergens aangeven. Enige is overal aangeven dat er geen maatregelen moeten gelden, maar dat vind ik dan ook weer niet.
Ah kijk. Het inmasseren is weer begonnen. Volgende maand nieuwsberichten met: 70% van de Nederlanders vindt het een goed idee als ongevaccineerden geweigerd worden.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:31 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANXEx8?ocid=msedgntp
Hadden we toch al eens eerder gezien geloof ik, ergens vorig jaar?quote:
Inmasseren? Door wie? En waarom wordt daarvoor MSN.com gebruikt met als bron het Franstalige BFM.tv?quote:Op woensdag 1 september 2021 09:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah kijk. Het inmasseren is weer begonnen. Volgende maand nieuwsberichten met: 70% van de Nederlanders vindt het een goed idee als ongevaccineerden geweigerd worden.
Ik heb echt bij al die vragen als derde vraag ingevuld wil eigenlijk geen maatregelen (behalve als de zorg dik overspoelde), want er stonden serieus opties in met avondklok 20:00... en alles verder dicht.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah kijk. Het inmasseren is weer begonnen. Volgende maand nieuwsberichten met: 70% van de Nederlanders vindt het een goed idee als ongevaccineerden geweigerd worden.
quote:Op woensdag 1 september 2021 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Inmasseren? Door wie? En waarom wordt daarvoor MSN.com gebruikt met als bron het Franstalige BFM.tv?
Het is gewoon een bericht van RTL Nieuws geembed op Microsoft News. Ik denk dat @Oriente MSN gebruikt als plek waar hij alle nieuwssites in de gaten houdt.quote:Welke coronamaatregelen moeten er komen als het virus de komende maanden weer opleeft? Het RIVM heeft de TU Delft gevraagd om onderzoek te doen naar de mening van Nederlanders over die vraag. Moet er wat jou betreft een vaccinatieplicht komen? En mag Testen voor Toegang gratis blijven?
Ah ik zat nog bij het Mu bericht. Mulijk.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Het is gewoon een bericht van RTL Nieuws geembed op Microsoft News. Ik denk dat Oriente MSN gebruikt als plek waar hij alle nieuwssites in de gaten houdt.
Ja. Nee.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:31 schreef Cue_ het volgende:
Even een vraag waar misschien mensen hier een antwoord op hebben.
Er zijn veel mogelijkheden van last hebben na bv een pfizer vaccinatie. Veelal last van het arm/spierpijn, maar soms ook koorts en alles.
Nu hoor ik sommige mensen zeggen dat het juist goed is om koorts te krijgen, omdat je dan merkt dat je lichaam lekker bezig is met het opruimen van het virus. En het dus maar de vraag is, als je koortsloos de 2 prikken doorkomt, of het allemaal wel goed gaat. Als in dat je lichaam misschien helemaal niet reageert op het virus en het zinloze prikken zowat zijn.
Iemand hier een idee of dit klopt?
In het late najaar gaan we eindelijk alles afschaffen conform planning... en dan voeren we het gelijk weer in... NEEEquote:Op woensdag 1 september 2021 09:39 schreef dick_laurent het volgende:
Sja ik denk dat het vrijwel zeker is dat er in het (late) najaar weer iets van maatregelen ingevoerd gaan worden.
Puur gebaseerd op het feit dat het griepseizoen hoe dan ook zal zorgen voor een stijging in covid-cases. En ja ik weet covid is geen griep, maar ik gebruik gewoon de term ''griepseizoen''
En zodoende zal je ook een stijging in ziekenhuis/IC opnames gaan zien. Daar zal dan op gestuurd gaan worden.
Is redelijk voorspelbaar denk ik, niet?
Ik denk eerlijk gezegd dat alles afschaffen niet gedaan gaat worden...quote:Op woensdag 1 september 2021 09:40 schreef popje het volgende:
[..]
In het late najaar gaan we eindelijk alles afschaffen conform planning... en dan voeren we het gelijk weer in... NEEE
Ik geloof dat dus ook niet nee. Zodra er teveel mensen in het ziekenhuis komen (en waar die grens precies zal liggen, geen idee) zal je sooner or later weer een persco te zien krijgen van peppie en kokkie waarin gemeld gaat worden dat het "echt niet goed gaat!" en "we nu écht in actie moeten komen met maatregelen"quote:Op woensdag 1 september 2021 09:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat alles afschaffen niet gedaan gaat worden...
Denemarken doet het ook! Ierland ook, ik wil die anderhalve meter weghebben.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Merk je die nog in je dagelijks leven dan?quote:Op woensdag 1 september 2021 09:45 schreef popje het volgende:
Denemarken doet het ook! Ierland ook, ik wil die anderhalve meter weghebben.
Marathonevent... anders heb ik voor Jan lul getraind, die kunnen niet doorgaan met anderhalve meter vanwege publiek...quote:Op woensdag 1 september 2021 09:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Merk je die nog in je dagelijks leven dan?
In de bioscoop. Mag wel blijven daar eigenlijk.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Merk je die nog in je dagelijks leven dan?
Aah ja, das ruk. Maar idd de eventsquote:Op woensdag 1 september 2021 09:47 schreef popje het volgende:
Marathonevent... anders heb ik voor Jan lul getraind, die kunnen niet doorgaan met anderhalve meter vanwege publiek...
Tja, ik ook. Maar aangezien je nu al Gommers, Kuipers en verschillende mensen van het RIVM voorbij ziet komen die aangeven dat het echt te druk gaat worden denk ik niet dat alle maatregelen afgeschaft gaan worden.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:45 schreef popje het volgende:
[..]
Denemarken doet het ook! Ierland ook, ik wil die anderhalve meter weghebben.
Je kan altijd nog zelf 42km gaan lopen te lopen.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:47 schreef popje het volgende:
[..]
Marathonevent... anders heb ik voor Jan lul getraind, die kunnen niet doorgaan met anderhalve meter vanwege publiek...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Wellicht het onderstaande?quote:Op woensdag 1 september 2021 08:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
@:Twinkle20 postte dat gisteren. Dat mensen die zich niet laten vaccineren en zich in haar alternatieve kringen bevinden vrezen dat in het najaar de mensen die wel zijn gevaccineerd bij bosjes het loodje leggen.
Verschillende users vroegen zich af, en vroegen dat aan haar, waarom dat zou zijn, maar daarop is nog geen antwoord gekomen.
Grappig ja, mijn vrouw gaat as zaterdag "Strong Viking" doen. Ook zo'n sport-event (heeft ze in het verleden al vaker aan meegedaan)quote:Op woensdag 1 september 2021 09:47 schreef popje het volgende:
[..]
Dat is niet zo ingewikkeld.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:49 schreef Shaar12 het volgende:
Gommers roept dat er 100 mensen op de IC kunnen en Kuipers roept dat er plek is voor 1350 mensen. Tja
Ja maar dan zouden we weer terug bij af zijn, het is niet alsof alle gevaccineerden omvallen en er alleen ongevaccineerden overblijven.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wellicht het onderstaande?
https://www.vrt.be/vrtnws(...)e-escape-door-coron/
Volgt direct uit de RIVM-regels. Tijdens sportactiviteiten hoef je geen afstand te houden, daarbuiten wel. Of het uitvoerbaar is is geen criterium bij het opstellen van die regels, mocht je je dat afvragen.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Grappig ja, mijn vrouw gaat as zaterdag "Strong Viking" doen. Ook zo'n sport-event (heeft ze in het verleden al vaker aan meegedaan)
Kreeg ze serieus een week of twee van tevoren opeens een mail vd organisatie:
- er mag geen publiek aanwezig zijn
- er zijn geen douches, dus omkleden regel je maar zelf (en na zo'n parcours ben je TYFUS smerig, onder de modder etc)
- na het event moet je meteen weg!
Leuk man. Tevens, om het nog belachelijker te maken werd er in die mail verteld dat er bij aanvang strikt 1.5m afstand moest worden gehouden van andere deelnemers.
Maarrrrrr, tijdens het parcours hoefde dat dan weer niet
Dus als je aankomt staat iedereen krampachtig op een afstandje van elkaar.... Maar zodra je aan het parcours begint knalt iedereen hutje mutje gezamelijk er doorheen, en pakt elkaar vast/helpt elkaar omhoog bij obstakels etc.
Okeh.
Dat valt op zich wel mee. Het idee van de vragenlijst lijkt me allerlei realistische scenario's te schetsen. Door scenario's te combineren kun je erachter komen wat men het belangrijkste vindt.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor TVT ook voor sport'evenementen' gaat gelden, of de sportschool.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgt direct uit de RIVM-regels. Tijdens sportactiviteiten hoef je geen afstand te houden, daarbuiten wel. Of het uitvoerbaar is is geen criterium bij het opstellen van die regels, mocht je je dat afvragen.
En de SV kan weinig anders dan het overnemen in zijn eigen protocollen, want anders krijgen ze natuurlijk geen vergunning.
quote:Op woensdag 1 september 2021 09:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor TVT ook voor sport'evenementen' gaat gelden, of de sportschool.
Nee dat ze het moeten naleven snap ik natuurlijk. Maar tis gewoon zo zinloos allemaal...quote:Op woensdag 1 september 2021 09:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgt direct uit de RIVM-regels. Tijdens sportactiviteiten hoef je geen afstand te houden, daarbuiten wel. Of het uitvoerbaar is is geen criterium bij het opstellen van die regels, mocht je je dat afvragen.
En de SV kan weinig anders dan het overnemen in zijn eigen protocollen, want anders krijgen ze natuurlijk geen vergunning.
quote:Op woensdag 1 september 2021 09:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Je kan altijd nog zelf 42km gaan lopen te lopen.
ik heb afgelopen anderhalf jaar genoeg zelf en alleen gelopen met virtuele races enzo, wil gewoon weer een echte race.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
En als het te druk wordt, dan is het door ongevaccineerde mensen. Inmiddels vind ik echt dat iedereen zijn kans gehad heeft en dat we dus niet meer landelijke maatregelen voor iedereen af moeten kondigen als de ziekenhuizen vollopen...quote:Op woensdag 1 september 2021 09:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, ik ook. Maar aangezien je nu al Gommers, Kuipers en verschillende mensen van het RIVM voorbij ziet komen die aangeven dat het echt te druk gaat worden denk ik niet dat alle maatregelen afgeschaft gaan worden.
Het is in elk geval onzin.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar dan zouden we weer terug bij af zijn, het is niet alsof alle gevaccineerden omvallen en er alleen ongevaccineerden overblijven.
Die discussie hebben we vaker in dit topic gevoerd. Zo zwart-wit is het echt niet.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:58 schreef popje het volgende:
[..]
En als het te druk wordt, dan is het door ongevaccineerde mensen. Inmiddels vind ik echt dat iedereen zijn kans gehad heeft en dat we dus niet meer landelijke maatregelen voor iedereen af moeten kondigen als de ziekenhuizen vollopen...
Inderdaad, exact dit. De Formule 1 kan een half festival zijn, maar sportevents moeten kaal en treurig.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Grappig ja, mijn vrouw gaat as zaterdag "Strong Viking" doen. Ook zo'n sport-event (heeft ze in het verleden al vaker aan meegedaan)
- er zijn geen douches, dus omkleden regel je maar zelf (en na zo'n parcours ben je TYFUS smerig, onder de modder etc)
Leuk man. Tevens, om het nog belachelijker te maken werd er in die mail verteld dat er bij aanvang strikt 1.5m afstand moest worden gehouden van andere deelnemers.
Dus als je aankomt staat iedereen krampachtig op een afstandje van elkaar.... Maar zodra je aan het parcours begint knalt iedereen hutje mutje gezamelijk er doorheen, en pakt elkaar vast/helpt elkaar omhoog bij obstakels etc.
Okeh.
Graag horen we zondag hoe het daadwerkelijk ging. Ik heb wel zo mijn vermoedenquote:Op woensdag 1 september 2021 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Okeh.
Leg me eens uit waarom gevaccineerden niet getest hoeven worden om ergens binnen te komen en ongevaccineerden wel?quote:Op woensdag 1 september 2021 09:58 schreef popje het volgende:
[..]
En als het te druk wordt, dan is het door ongevaccineerde mensen. Inmiddels vind ik echt dat iedereen zijn kans gehad heeft en dat we dus niet meer landelijke maatregelen voor iedereen af moeten kondigen als de ziekenhuizen vollopen...
Mwjah nu zowel Belgie en Denemarken over zijn zou het zomaar kunnen dat ze die lijn volgen.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de OMT-leden maar vaak genoeg blijven roepen hoe eng en gevaarlijk het allemaal nog is, dan kan het zomaar zijn dat ze 20 september toch weer niet gaan versoepelen. Mijn mening is dat we het zeker moeten proberen, kijk naar Engeland, daar gaat het ook goed. En die stonden er een stuk slechter voor qua besmettingen en ziekenhuiscijfers toen zij alles opengooiden.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwjah nu zowel Belgie en Denemarken over zijn zou het zomaar kunnen dat ze die lijn volgen.
Officieel willen ze natuurlijk ook nog steeds.
Dus in zoverre is er anders dan onderbuik/OMT/cynisch geen reden om aan te nemen dat ze niet gaan versoepelen.
Toet toet boing boing.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik geloof dat dus ook niet nee. Zodra er teveel mensen in het ziekenhuis komen (en waar die grens precies zal liggen, geen idee) zal je sooner or later weer een persco te zien krijgen van peppie en kokkie waarin gemeld gaat worden dat het "echt niet goed gaat!" en "we nu écht in actie moeten komen met maatregelen"
Ik hoop dat ik het mis heb hoorMaar vrees van niet...
Het beginstadium vond ik trouwens wel interessant:quote:Op woensdag 1 september 2021 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Een voorbeeld uit de vragenlijst:
[ afbeelding ]
Door deze scenario's naast elkaar te leggen kun je zien wat men belangrijker vindt: het absolute aantal patiënten op de ic of dat de zorg door kan blijven gaan.
Als je kiest voor A is het te doen om de zorgcapaciteit, als je kiest voor B gaat het om de hoeveelheid ic-patiënten. In scenario B is het aantal patiënten hoger, maar kan de zorg nog voor 50% door gaan.
Je zou het ook kunnen zien als een keuze tussen coronagerelateerde zorg en niet-coronagerelateerde zorg.
Ik heb het gevoel dat dit het uitgangspunt van het RIVM zal blijven. Anderhalve meter blijft, ook tot 1 november. Je kunt van de anderhalve meter af door TVT te gebruiken.quote:Beeld u zich straks bij het maken van uw keuzes in dat de situaties gaan over de periode van midden september 2021 tot november 2021. Houd er rekening mee dat de basisregels om verspreiding van het coronavirus te voorkomen gedurende deze periode van kracht zijn:
Was vaak en goed uw handen;
Blijf thuis bij klachten en laat u direct testen;
Zorg voor voldoende frisse lucht.
Ook grote festivals die langer dan een dag duren zijn in alle situaties verboden.
Let op: de oude basisregel ‘houd 1,5 meter afstand’ zal in sommige situaties niet gelden.
Je kunt ook van anderhalve meter af door buiten het Torentje/Catshuis te komen.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:09 schreef chratnox het volgende:
Ik heb het gevoel dat dit het uitgangspunt van het RIVM zal blijven. Anderhalve meter blijft, ook tot 1 november. Je kunt van de anderhalve meter af door TVT te gebruiken.
En zo beinvloeden zij de media, maar vaak genoeg roepen dat het allemaal eng is en we bezorgd zijn...quote:Op woensdag 1 september 2021 10:07 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Als de OMT-leden maar vaak genoeg blijven roepen hoe eng en gevaarlijk het allemaal nog is, dan kan het zomaar zijn dat ze 20 september toch weer niet gaan versoepelen. Mijn mening is dat we het zeker moeten proberen, kijk naar Engeland, daar gaat het ook goed. En die stonden er een stuk slechter voor qua besmettingen en ziekenhuiscijfers toen zij alles opengooiden.
Jij hebt "Ik ben beter geïnformeerd dan sommige deskundigen (experts, wetenschappers)" ingevuld?quote:
Ik vond die vraag over hoe de overheid het doet nog wat erger. Ik wilde onvoldoende invullen maar daarmee bedoelen ze volgens mij dat je vindt dat er te weinig gedaan is. Terwijl ik met onvoldoende toch echt wat anders bedoel.quote:
Je gaat er van uit dat alle gevaccineerden gaan meedoen aan die testsamenleving. Ik ben gevaccineerd, maar ik ben niet van plan om aan een testmaatschappij mee te doen. Er zijn zo veel grijstinten tussen 'antivaxxers' en 'gevaccineerden' wat betreft opvattingen.quote:Op woensdag 1 september 2021 01:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Het overgrote deel is gevaccineerd, stelt men. Nah .. eens kijken of ondernemend NL gaat klagen over te weinig bezoekers als vanaf 20 september de handel op slot gaat voor niet gevaccineerden.
Dat denk ik niet. Er zat een redelijk verscheidenheid in de pakketten. En ook aan het einde van de vragenlijst was er ruimschoots de ruimte om ook individuele maatregelen af te kraken.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:09 schreef chratnox het volgende:
Daarbij wordt natuurlijk heel erg gestuurd in de keuzepakketten. Ik heb het idee dat ze de uitkomst al in hun hoofd hebben en door middel van het onderzoek in die richting sturen zodat ze straks kunnen zeggen: Zie je, de bevolking is 't met ons eens.
Uiteraard.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij hebt "Ik ben beter geïnformeerd dan sommige deskundigen (experts, wetenschappers)" ingevuld?
Nadeel is dat dit soort plaatjes op zoveel manieren uitlegbaar zijn dat je de conclusie eraan kan verbinden die je wilt.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Een voorbeeld uit de vragenlijst:
[ afbeelding ]
Door deze scenario's naast elkaar te leggen kun je zien wat men belangrijker vindt: het absolute aantal patiënten op de ic of dat de zorg door kan blijven gaan.
Als je kiest voor A is het te doen om de zorgcapaciteit, als je kiest voor B gaat het om de hoeveelheid ic-patiënten. In scenario B is het aantal patiënten hoger, maar kan de zorg nog voor 50% door gaan.
Je zou het ook kunnen zien als een keuze tussen coronagerelateerde zorg en niet-coronagerelateerde zorg.
Wacht maar, tot je straks nergens meer naar binnen mag. Of je kinderen.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:12 schreef Morri2 het volgende:
Ik ben gevaccineerd, maar ik ben niet van plan om aan een testmaatschappij mee te doen.
Dat klopt. Die scenario's vergelijken vond ik niet sterk. Maar tegelijkertijd vermoed ik dat het op werkelijke modelleringsstudies van het RIVM gebaseerd is. Dat betekent dus dat je niet iedere willekeurige combinatie kunt laten zien.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nadeel is dat dit soort plaatjes op zoveel manieren uitlegbaar zijn dat je de conclusie eraan kan verbinden die je wilt.
Of je Chihuahua!quote:Op woensdag 1 september 2021 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wacht maar, tot je straks nergens meer naar binnen mag. Of je kinderen.
Dat is de optie "ik weet er meer van dan de experts".quote:Op woensdag 1 september 2021 10:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik mis de optie lid van Fok! OMT
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de opties waarbij onderwijs en sport zoveel mogelijk door zouden gaan. De overige dingen boeiden me niet zo. Ook de horeca had ik het liefst zoveel mogelijk open.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat klopt. Die scenario's vergelijken vond ik niet sterk. Maar tegelijkertijd vermoed ik dat het op werkelijke modelleringsstudies van het RIVM gebaseerd is. Dat betekent dus dat je niet iedere willekeurige combinatie kunt laten zien.
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde met sturend. Je kunt kiezen voor onderwijs/sporten en aan de andere kant geen evenementen, kleine samenkomsten e.d. De andere optie is "ik wil geen maatregelen" waardoor je dus accepteert dat er 100 mensen per dag dood gaan.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de opties waarbij onderwijs en sport zoveel mogelijk door zouden gaan. De overige dingen boeiden me niet zo. Ook de horeca had ik het liefst zoveel mogelijk open.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |