Je weet de kale R niet want ieder land had al antistoffen opgebouwd tegen oude variant.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Vergeten dat we met een besmettelijkere variant te maken hebben? De kale R ligt nu pak 'm beet tweemaal zo hoog als toen.
Vaccinatie weet momenteel het loslaten van een aanzienlijk deel van de maatregelen nog aardig te compenseren tot een effectieve R van rond de 1.
Die paar duizend besmettingen die we er nu per dag bij krijgen zijn leuk meegenomen maar zullen an sich de R pas significant laten dalen nadat dit proces zich weken of zelfs maanden voortzet. Daarvoor is de poel van ongevaccineerden nog te groot.
Roulatie een factor 4 sneller? Ja alleen bij een vergelijkbare IC bezetting. Maar ja, die varieert continu. De beste maat voor de viruscirculatie zijn de dagelijks geregistreerde positieve testen. Die liggen niet extreem hoog dus zo hard gaat dat niet met die roulatie.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je weet de kale R niet want ieder land had al antistoffen opgebouwd tegen oude variant.
Stel 75% komt niet meer op de IC na besmetting vanwege vaccinatie gaat de roulatie nu een factor 4 sneller.. In een jaar raakte 30% besmet dus het vlot wel aardig door met die antistoffen..
Overigens met Spaanse griep hadden de meeste het ook gehad binnen 2 jaar.
Tov vorig jaar?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Roulatie een factor 4 sneller? Ja alleen bij een vergelijkbare IC bezetting. Maar ja, die varieert continu. De beste maat voor de viruscirculatie zijn de dagelijks geregistreerde positieve testen. Die liggen niet extreem hoog dus zo hard gaat dat niet met die roulatie.
Letquote:Op woensdag 1 september 2021 00:35 schreef DonDruiper het volgende:
Geen hond die zich nog aan de maatregelen houdt. Dat de ziekenhuizen niet bomvol liggen, ligt puur aan vaccinaties of mensen die al besmet zijn geweest en dus antistoffen hebben.
Iedereen heeft de kans gehad om zich minimaal 1x te laten vaccineren. Daarom 1 oktober Freedom Day. Een andere uitkomst is gewoon niet mogelijk.
Ik kijk nu Ernst even terug..quote:
https://www.metronieuws.n(...)aar-coronapatienten/quote:Kuipers houdt er dan ook rekening mee dat er in het najaar 3500 coronapatiënten op de IC’s belanden. Dat zijn er zo’n 500 meer dan tijdens de eerste golf (in het voorjaar van 2020), toen er nog geen vaccins waren. Die 3500 coronapatiënten komen waarschijnlijk niet allemaal tegelijk. Maar als er meer dan 1350 IC-bedden door coronapatiënten worden bezet, moet er opnieuw reguliere zorg worden afgeschaald.
Kuipers wijst erop dat er nu al geruime tijd ongeveer 230 IC-bedden door coronapatiënten worden bezet. Vorig jaar zomer waren dat er 20. Dat het er nu zo veel zijn heeft alles te maken met de besmettelijkheid van de deltavariant. Bij de klassieke variant werd een vaccinatiegraad van 60 procent nog wenselijk geacht, om verdere verspreiding te voorkomen. Nu is dat 90 procent. „Daar zitten we nog niet en daar komen we ook niet”, zei Kuipers.
Zodra we er tegen aan gaan hikken dat de maatregelen eraf gaan, gaat het land wederom op slot.quote:
En die parallelle samenleving doe je dat alleen met mensen uit je omgeving of via telegram groepen ofzo? Kan best interessant zijn.quote:Op woensdag 1 september 2021 01:10 schreef Twinkle20 het volgende:
O en over die paralelle samenleving waar door sommige users zo ginnegappend over wordt gedaan ..
Da's volop in beweging hoor. Ik hang er een beetje tussenin. Maar op dat gebied gebeurt er echt een hoop.
Gelezen, heel realistische kijk op de zaak.quote:Op woensdag 1 september 2021 01:17 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ms-gevolgen-a4056673
Wat gebeurt hier dan? NRC neemt in het hoofdredactioneel commentaar ineens stelling tegen vaccinatiebewijzen (uitgezonderd zorgmedewerkers). Grootste argument: groepsimmuniteit onhaalbaar, vaccineren doe je voor jezelf. De consequentie is dat je ziek wordt. En het doorgeven kun je toch wel.
Paywall artikelquote:Op woensdag 1 september 2021 01:17 schreef trein2000 het volgende:
Wat gebeurt hier dan? NRC neemt in het hoofdredactioneel commentaar ineens stelling tegen vaccinatiebewijzen (uitgezonderd zorgmedewerkers). Grootste argument: groepsimmuniteit onhaalbaar, vaccineren doe je voor jezelf. De consequentie is dat je ziek wordt. En het doorgeven kun je toch wel.
Danku. Prima artikelquote:Op woensdag 1 september 2021 05:54 schreef GemMagic het volgende:
https://pastebin.com/3kGWGb1Z
Het artikel..
Kunnen we misschien die Afghaanse tolken inzetten om de boodschap in de wijk te verspreiden.quote:Op woensdag 1 september 2021 00:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik kijk nu Ernst even terug..
Die wil dat alle huidige maatregelen nog 'even' een paar maanden worden gerekt.
Dit omdat mensen met een niet Westerse achtergrond geen Nederlandse TV kijken en echt geen idee hebben wat er in de wereld afspeeltx 171671
Het lijkt er sterk op dat covid een blijvertje is. Ik denk dat je het artikel binnen een dergelijk kader moet lezen.quote:Op woensdag 1 september 2021 01:17 schreef trein2000 het volgende:
Waar zijn die gevoelens op gebaseerd?quote:Op woensdag 1 september 2021 01:10 schreef Twinkle20 het volgende:
O en over die paralelle samenleving waar door sommige users zo ginnegappend over wordt gedaan ..
Da's volop in beweging hoor. Ik hang er een beetje tussenin. Maar op dat gebied gebeurt er echt een hoop.
En de reden waarom ik mij niet laat vaccineren. Vaccineren doe ik allereerst voor mijzelf. Ik maak een risico afweging voor mijzelf en de mensen die mij zeer te na staan. Ik heb het gevoel dat ik grotere kans op complicaties van dit vaccin (en alleen dit vaccin, heb verder netjes rvp gevolg en mijn kindjes ook) heb als complicaties door corona.
Daarnaast vertrouw ik de cijfers echt voor geen meter meer. En al wat er gezegd wordt in de media. Ik vertrouw het gewoon niet meer.
Dus is er maar 1 mogelijkheid. Toetsen en afwachten wat de praktijk doet.
Het overgrote deel is gevaccineerd, stelt men. Nah .. eens kijken of ondernemend NL gaat klagen over te weinig bezoekers als vanaf 20 september de handel op slot gaat voor niet gevaccineerden.
Mijn zusje was van de week hier. We zijn goed met elkaar, ook al liggen onze meningen soms mijlenver uit elkaar. Zij werkt in de gehandicaptenzorg. 2 Keer AZ gehad. Gedaan voor haar clienten en zodat ze naar Spanje op vakantie kon. Waar ze uiteindelijk niet geweest is. Sinds dat ze gevaccineerd is, heeft ze menstruaties waar ze in 8 dagen tijd compleet leeg bloedt met bloedklonters en al. Maar ja, beter beter bloedklonters uit je lijf dan bloedklonters in je hoofd of bij je hart of je longen. Maar die hoeft geen 3e spuit meer.
We gaan het mee maken. Nogmaals: ik hoop dat ik kei ongelijk heb. Maar ik werd hier vorig jaar ook voor gek versleten toen ik begon over vacvinatiepaspoorten. Eens kijken hoe lang de verplichting weg blijft.
Maar de pleures uitbreken, dat gebeurt niet. Ook zaterdag 5 september niet.
Ja maar ze kent iemand die best wel erg is gaan menstrueren, snap dat dan.quote:Op woensdag 1 september 2021 07:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar zijn die gevoelens op gebaseerd?
Wat is er zaterdag 5 september? En in welk jaar? 5 september valt op zondag...
O ja, en waarom zullen gevaccineerden in het najaar massaal het loodje leggen, zoals je in je vorige post stelde?
Ja maar dat zijn er best veel dus denk niet dat de maatschappij lekker draait op die paar mensen waarvan de helft jonger is dan 12.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:04 schreef Noek het volgende:
Wanneer alle gevacineerden het loodje leggen dan ruimt het eindelijk eens echt op want eerljik is eerlijk, dat virus helpt niet heel erg.
Je hebt het over die niet gevaccineerde mensen natuurlijk.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:04 schreef Noek het volgende:
Wanneer alle gevacineerden het loodje leggen dan ruimt het eindelijk eens echt op want eerljik is eerlijk, dat virus helpt niet heel erg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |