quote:Op woensdag 1 september 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals jij net deed. Te kijken welke keuzes tot welke uitkomst zullen leiden.
De geen maatregelen optie was ook heel vaak erg aangedikt met doden en code zwart.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde met sturend. Je kunt kiezen voor onderwijs/sporten en aan de andere kant geen evenementen, kleine samenkomsten e.d. De andere optie is "ik wil geen maatregelen" waardoor je dus accepteert dat er 100 mensen per dag dood gaan.
Volgens mij strookt dit niet met de feiten.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De geen maatregelen optie was ook heel vaak erg aangedikt met doden en code zwart.
Dat de vraagstelling invloed heeft op je antwoord is een gegeven.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat de vraagstelling een invloed heeft is inherent aan gedragsonderzoek. Het doel is uiteraard wel de invloed te minimaliseren. En ik zie niet hoe deze vragenlijst een bias heeft om mensen op een bepaalde manier te laten antwoorden. Er worden (vrij droog) scenario's geschetst. En zoals ik al zei, aan het einde wordt vrij omonwonden gevraagd in welke mate je steun hebt voor een aantal maatregelen, waaronder volgens mij het niet toelaten van evenementen. Als daar veel steun voor is, is daar toch gewoon veel steun voor?
quote:Op woensdag 1 september 2021 10:50 schreef Molo het volgende:
Omdat het m.i. behoorlijk ingegeven wordt als meest logische antwoorden die kant op.
Moet vast eitje zijn, de overheid staat namelijk bekend om zijn wa-ter-dichte security levels op ICT gebiedquote:Op woensdag 1 september 2021 10:48 schreef _serial_ het volgende:
Wie schrijft er even een botje die de enquete via TOR even 1000x random op geen maatregelen in vult
Het is een enquête van de TU Delft (oké, dat is overheid) en de software die gebruikt wordt is van een commerciële partij.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moet vast eitje zijn, de overheid staat namelijk bekend om zijn wa-ter-dichte security levels op ICT gebied
Sturende vragen, de gewenste antwoorden geef je een andere positie/opbouw/sense dan de antwoorden die je niet wilt horenquote:
Ok. Het was ook echt een serieus voorstel natuurlijk.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een enquête van de TU Delft (oké, dat is overheid) en de software die gebruikt wordt is van een commerciële partij.
Overigens zou je er niets mee opschieten, want je antwoorden worden linea recta naar de prullenbak gestuurd.
Oh gaan we het niet doen? Dan gooi ik de code die ik geklopt heb weer wegquote:Op woensdag 1 september 2021 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Het was ook echt een serieus voorstel natuurlijk.
Ik begrijp nog steeds niet goed waarom dat op deze vragenlijst van toepassing zou zijn.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Sturende vragen, de gewenste antwoorden geef je een andere positie/opbouw/sense dan de antwoorden die je niet wilt horen
Een universiteit is niet van de overheid. Wel kan het onderzoeken doen met de overheid als opdrachtgever.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een enquête van de TU Delft (oké, dat is overheid) en de software die gebruikt wordt is van een commerciële partij.
Overigens zou je er niets mee opschieten, want je antwoorden worden linea recta naar de prullenbak gestuurd.
Vind ik niet erg. Oprecht niet. Ik ben bijna 1,5 jaar zowat nergens naar binnen geweest. Dat is prima gelukt. Een aantal dingen ga ik wel missen, maar die heb ik ruimschoots ingehaald en bijgetankt in de afgelopen maanden. En ik ga het er ook de komende weken flink van nemen. Agenda zit volquote:Op woensdag 1 september 2021 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wacht maar, tot je straks nergens meer naar binnen mag. Of je kinderen.
Ik weet niet of je daar per se gekker van wordt dan een continue stroom maatregelen die weer iets stringenter of minder stringent worden. Het is denk ik vooral vervelend voor laagfrequente evenementen die net op de dag(en) dat ze plaats zouden vinden geconfronteerd worden met maatregelen waardoor ze geen doorgang kunnen vinden (maar wellicht zijn ze dan ook weer relatief makkelijk te verplaatsen als de maatregelen zeer kortstondig zijn).quote:Op woensdag 1 september 2021 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik ook wel een mooie grafiek zou je er als nieuw-zeelander ook niet gek van worden om de hele tijd van bijna geen maatregelen naar heel erg veel maatregelen te gaan.
Meeste is vooral voor de bühne.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:15 schreef galantis het volgende:
Volgens mij is een deel van de in de enquete voorgestelde maatregelen al achterhaald qua effectiviteit en/of haalbaarheid. Maar goed, ze kunnen ook niet veel anders dan gewoon voortborduren op de bestaande gereedschapskist.
In de aula daarentegen mogen ze weer gewoon bij elkaar op schoot gaan zitten.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meeste is vooral voor de bühne.
Gister ook weer in de pauze zie je hele groepen scholieren samenklonteren in de supermarkten en bij de ijssalons. Maar op school in de gang moeten ze een mondmasker op
ja vreemd gegeven in het klaslokaal mag het masker af maar in de gang niet. Waar gaan de studenten zitten eten koffie drinken etc in het klaslokaal. In de gang kwamen sowieso al minder lang dicht bij elkaarquote:Op woensdag 1 september 2021 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de aula daarentegen mogen ze weer gewoon bij elkaar op schoot gaan zitten.
Het lijkt me niet dat continu strenge maatregelen een beter een alternatief is, of wel?quote:Op woensdag 1 september 2021 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik ook wel een mooie grafiek zou je er als nieuw-zeelander ook niet gek van worden om de hele tijd van bijna geen maatregelen naar heel erg veel maatregelen te gaan.
Mee eens ik vroeg het me gewoon af. wij zijn helemaal van de geleidelijke lijn, dus dingetje erbij dingetje eraf etc. Maar daar gaat men blijkbaar van niets naar alles naar niets. Toch een hele andere manier.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat continu strenge maatregelen een beter een alternatief is, of wel?
Ja, ach het is natuurlijk sowieso vreemd dat we zo spastisch doen over georganiseerde activiteiten waar wat groepen mensen samen komen, terwijl er in het dagelijks leven weet ik hoeveel contacten zijn tussen mensen die totaal niet gereguleerd (meer) zijn, omdat niemand zich meer houdt aan afstand etc.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de aula daarentegen mogen ze weer gewoon bij elkaar op schoot gaan zitten.
Dat heeft er natuurlijk alles mee te maken dat ze daar geprobeerd hebben om het virus helemaal buiten de deur te houden. En dat is best een hele tijd gelukt. Als er nul cases zijn, hoef je ook geen maatregelen op te leggen.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mee eens ik vroeg het me gewoon af. wij zijn helemaal van de geleidelijke lijn, dus dingetje erbij dingetje eraf etc. Maar daar gaat men blijkbaar van niets naar alles naar niets. Toch een hele andere manier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |