De grap is natuurlijk dat het met elkaar in verbinding staat.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die niet gevaccineerden gaan straks wel zorgen voor een oneigenlijke druk op de zorg waardoor wij in lockdown moeten. Ik ben het het (gedeeltelijk) met je eens wat betreft de rokers en mensen met een te hoog BMI. Dat is een dieper probleem. Feit is dat we straks in lockdown moeten en dat moeten we niet willen.

ik moet dan ook altijd een beetje lachen om mensen die zeggen dat ze op hun immuunsysteem vertrouwen als het om covid gaatquote:Op maandag 23 augustus 2021 11:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zelfde hier in die 20 jaar heb ik denk ik 3 paracetamol gehadAlleen het één sluit het ander niet uit. In mijn ogen dan.
Juist bij uitstek vaccins zijn 'medicijnen' die de potentie van je eigen gezondheid volledig laten benutten. In tegenstelling to medicatie die probeert effecten weg te nemen of probeert actief zaken de blokkeren of activeren, is een vaccin een eenvoudige niet ziekmakende dosis die je lijf extra tools geeft als verdediging.
Daarom vind ik het zo grappig dat er veel mensen zijn die wel het nut en de kracht zien van wat een gezond lijf kan, maar dan weer niet van vaccins, wat juist die kracht gebruikt.

Ik vertrouw ook op mijn immuunsysteem daarom heb ik me laten vaccineren.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik moet dan ook altijd een beetje lachen om mensen die zeggen dat ze op hun immuunsysteem vertrouwen als het om covid gaat

Oh? Er zijn veel meer besmettingen dan doden. Dus vertel mij eens wat valt er te lachen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik moet dan ook altijd een beetje lachen om mensen die zeggen dat ze op hun immuunsysteem vertrouwen als het om covid gaat

Niet geweest, is nog steeds zoquote:Op maandag 23 augustus 2021 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is een pure politieke afweging geweest om in nederland de IC capaciteit "efficient" in te schalen, vooral om zorgkosten te drukken.

Covid Marshalquote:

Het is een experiment.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Covid Marshal![]()
Daar kun je later trots op zijn om tegen je kleinkinderen te vertellen. Ik zie die verwonderlijke blikken al voor me.
quote:In another social experiment, Danny poses as a Covid Marshall and designates a carriage to vaccinated passengers only. Beware of the zombies....

Eens. Echter, waarom voor griep dan door de zure appel heen bijten als de bedjes vol liggen en nu wél maatregelen verlengen/houden/uitbreiden?quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit. Dan moeten we echt door die zure appel heen bijten hoor. Anders verplaats je het probleem alleen maar; je vergroot de problemen alleen maar.

Gelukkig beschermt je immuunsysteem tegen meer dingen dan dood.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Oh? Er zijn veel meer besmettingen dan doden. Dus vertel mij eens wat valt er te lachen?

Als genezing een optie is dan heeft dat niet zoveel te maken met 'onnodig levens rekken'. Jij lijkt eerder te suggereren dat een bepaalde leeftijd een cut-off point moet zijn om maar helemaal geen zorg meer te verlenen, dat is heel wat anders natuurlijk.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mensen worden steeds ouder, bij vrijwel elke ziekte wordt naar genezing gestreefd. Dus ja, dat hebben we wel. Dat is normaal maar dat heeft wel gevolgen voor de zorg.

Dat doet Nederland hartstikke prima iddquote:Op maandag 23 augustus 2021 12:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als genezing een optie is dan heeft dat niet zoveel te maken met 'onnodig levens rekken'. Jij lijkt eerder te suggereren dat een bepaalde leeftijd een cut-off point moet zijn om maar helemaal geen zorg meer te verlenen, dat is heel wat anders natuurlijk.
Bij onnodig levens rekken praat je eerder over ingrepen waarbij het onzeker is of er nog enige kwaliteit van leven geboden kan worden na een operatie of dat een enorm risicovolle operatie niet wordt uitgevoerd. Ik heb 20 jaar geleden al meegemaakt dat mijn moeder chemo werd afgeraden bij haar terminale kanker omdat dat natuurlijk een enorm paardenmiddel is en de kans op serieuze levensverlenging of zelfs genezing vrijwel nihil was. Mag je alsnog zelf op zich eisen dat ze behandelen, maar het gesprek wordt in ieder geval gevoerd.
Bij de vader van een vriend van me is een tijdje terug een vorm van kanker geconstateerd die ze niet volledig kunnen gelezen, maar wel met een behandeling een jaar of 10-15 kunnen 'uitstellen'. Voor jou misschien een beetje loos rekken van een leven, voor zo'n man nog 10-15 jaar die hem de mogelijkheid geven om nog enigszins te kunnen genieten van z'n pensioen na 45 jaar hard werken.

Grieptest??quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:38 schreef Zana het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer het griepseizoen aanbreekt en je misschien op het eerste oog (want ze hoeven geen test en niet in quarantaine) geen verschil kunt maken bij gevaccineerden tussen corona en griep of andere verkoudheidsklachten...

Ik lijk te suggereren?quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als genezing een optie is dan heeft dat niet zoveel te maken met 'onnodig levens rekken'. Jij lijkt eerder te suggereren dat een bepaalde leeftijd een cut-off point moet zijn om maar helemaal geen zorg meer te verlenen, dat is heel wat anders natuurlijk.
Bij onnodig levens rekken praat je eerder over ingrepen waarbij het onzeker is of er nog enige kwaliteit van leven geboden kan worden na een operatie of dat een enorm risicovolle operatie niet wordt uitgevoerd. Ik heb 20 jaar geleden al meegemaakt dat mijn moeder chemo werd afgeraden bij haar terminale kanker omdat dat natuurlijk een enorm paardenmiddel is en de kans op serieuze levensverlenging of zelfs genezing vrijwel nihil was. Mag je alsnog zelf op zich eisen dat ze behandelen, maar het gesprek wordt in ieder geval gevoerd.
Bij de vader van een vriend van me is een tijdje terug een vorm van kanker geconstateerd die ze niet volledig kunnen gelezen, maar wel met een behandeling een jaar of 10-15 kunnen 'uitstellen'. Voor jou misschien een beetje loos rekken van een leven, voor zo'n man nog 10-15 jaar die hem de mogelijkheid geven om nog enigszins te kunnen genieten van z'n pensioen na 45 jaar hard werken.

Je neemt ook de griepprik om je immuunsysteem te helpen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik blijf het trouwens wel echt geweldig vinden hoe ons adaptieve immuunsysteem werkt, eigenlijk verbazingwekkend! Gewoon random je DNA recombineren zodat je duizenden verschillende antilichamen kunt maken in een B-cell en dan die B-cellen die elk 1 zo'n antilichaam kunnen produceren aanhouden. De antilichamen vervolgens als ze aan lichaamseigen stoffen plakken elimineren, maar de andere in voorraad houden. En dan als het nodig is de hoeveelheid van de cellen die een antilichaam maken die aan een ziekteverwekker plakken ineens enorm vermeerderen. Om vervolgens die specifiek b-cellen in te zetten als grote opruim activators op plekken waar een infectie plaatsvind.
Aan de ene kant een geweldig complex systeem aan de andere zo ontzettend duidelijk systeem. En het verbazingwekkendst vind ik nog wel doordat het volledig random is kan het immuunsysteem zo zelfs anticiperen op pathogenen die nu nog helemaal niet bestaan.
Trouwens dit is niet bedoeld als kritiek op ons innate immuunsysteem dat is ook geweldig

Soms... afgelopen jaar wel, de jaren ervoor op en af.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je neemt ook de griepprik om je immuunsysteem te helpen?

Het vaccin zorgt ervoor dat je immuunsysteem zich op het virus kan voorbereiden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]

blijkbaar niet alleen voor die groepquote:Op maandag 23 augustus 2021 12:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het vaccin zorgt ervoor dat je immuunsysteem zich op het virus kan voorbereiden.
En dat is uiteraard vooral van belang voor mensen met een verzwakt immuunsysteem (obesitas, ouderdom, longproblemen, etc.).

Het is ook voor belang voor gezonde mensen die ook goed ziek kunnen worden van deze corona, en dat is dmv het vaccin te voorkomen, juist van die "voorbereiding". Het opruimen van virusdeeltjes gaat gewoon sneller als je resevoir b-cellen die de taak kunnen doen al redelijk aangemaakt is. Anders moet je eerst die b-cellen gaan aanmaken en hebben de virussen zich al veel meer kunnen vermeerderen voordat het "aanvalsplan" in werking gaat. Heb je ook veel meer koorts en infectie verschijnselen voor nodig zonder vaccin.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het vaccin zorgt ervoor dat je immuunsysteem zich op het virus kan voorbereiden.
En dat is uiteraard vooral van belang voor mensen met een verzwakt immuunsysteem (obesitas, ouderdom, longproblemen, etc.).

Hmm wellicht val je in een risicogroep. Ik ga het je niet vragen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Soms... afgelopen jaar wel, de jaren ervoor op en af.

Hoezo van belang? Onderzoeken beginnen steeds meer uit te wijzen dat een normale infectie beter is voor het geheugen van ons immuunsysteem. Jonge mensen kunnen het goed aan. Niet voor alles hoeven we gepamperd te worden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is ook voor belang voor gezonde mensen die ook goed ziek kunnen worden van deze corona, en dat is dmv het vaccin te voorkomen, juist van die "voorbereiding". Het opruimen van virusdeeltjes gaat gewoon sneller als je resevoir b-cellen die de taak kunnen doen al redelijk aangemaakt is. Anders moet je eerst die b-cellen gaan aanmaken en hebben de virussen zich al veel meer kunnen vermeerderen voordat het "aanvalsplan" in werking gaat. Heb je ook veel meer koorts en infectie verschijnselen voor nodig zonder vaccin.

Nope ik val niet in een risicogroep maar ik werk wel bij een ziekenhuis en mijn werkgever biedt die griepprik aan aan al zijn medewerkers en soms sluit ik even aan bij de rij na de lunch en andere jaren niet.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hmm wellicht val je in een risicogroep. Ik ga het je niet vragen.

ik heb dat nog niet gelezen, ook mensen die het al gehad hebben wordt geadviseerd om alsnog het vaccin te nemenquote:Op maandag 23 augustus 2021 12:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoezo van belang? Onderzoeken beginnen steeds meer uit te wijzen dat een normale infectie beter is voor het geheugen van ons immuunsysteem. Jonge mensen kunnen het goed aan. Niet voor alles hoeven we gepamperd te worden.

Mee eens de ernstigheid van de ziekte is bij corona een lastige, en daarom is het ook zo lastig om dit goed aan te pakken. Als je van corona met zekerheid blind werd dan was de discussie al een stuk eenvoudiger.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoezo van belang? Onderzoeken beginnen steeds meer uit te wijzen dat een normale infectie beter is voor het geheugen van ons immuunsysteem. Jonge mensen kunnen het goed aan. Niet voor alles hoeven we gepamperd te worden.

Met het vaccin "tune" je je afweersysteem op een hybride spike eiwit eentje die het meest lijkt op die in alle varianten en de immuun reactie is ook alleen maar tegen dat spike eiwit. Echter op corona zitten veel meer eiwitten dan alleen een spike, bij een echte infectie krijg je een immuunreactie tegen het hele pakket, daarnaast als je echt ziek wordt van pathogeen worden er iets andere pathways getriggerd die bijvoorbeeld er voor kunnen zorgen dat het "geheugen" beter geactiveerd wordt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb dat nog niet gelezen, ook mensen die het al gehad hebben wordt geadviseerd om alsnog het vaccin te nemen

Ik las laatst een stuk van een ik meen hoogleraar die stelde dat het nog wel een stuk efficiënter kon.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet geweest, is nog steeds zo
Lekker Lean shizzle procesoptimalisatie en dan scherp inzetten

ik dacht juist gelezen te hebben dat als je een bepaalde variant opgelopen hebt je niet zo immuun bent voor die nieuwere zoals als delta, wat je in Brazilië zag dat veel mensen het 2 keer kregen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Met het vaccin "tune" je je afweersysteem op een hybride spike eiwit eentje die het meest lijkt op die in alle varianten en de immuun reactie is ook alleen maar tegen dat spike eiwit. Echter op corona zitten veel meer eiwitten dan alleen een spike, bij een echte infectie krijg je een immuunreactie tegen het hele pakket, daarnaast als je echt ziek wordt van pathogeen worden er iets andere pathways getriggerd die bijvoorbeeld er voor kunnen zorgen dat het "geheugen" beter geactiveerd wordt.
Mensen die al corona gehad hebben kunnen door dit ontworpen spike eiwit ook betere afweer ontwikkelen tegen varianten die ze niet zelf gehad hebben. Daarom is er voor beide ziekte en vaccin een reactie maar wel een andere.

Ik weet dat het advies er is voor mensen die besmet zijn geweest. Dat is dan een booster.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb dat nog niet gelezen, ook mensen die het al gehad hebben wordt geadviseerd om alsnog het vaccin te nemen

Dat is precies wat ik zeg...quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik dacht juist gelezen te hebben dat als je een bepaalde variant opgelopen hebt je niet zo immuun bent voor die nieuwere zoals als delta, wat je in Brazilië zag dat veel mensen het 2 keer kregen.

In dat geval zou je dan ook iedereen jaarlijks dienen aan te (laten) melden voor de griepprik.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is ook voor belang voor gezonde mensen die ook goed ziek kunnen worden van deze corona, en dat is dmv het vaccin te voorkomen, juist van die "voorbereiding". Het opruimen van virusdeeltjes gaat gewoon sneller als je resevoir b-cellen die de taak kunnen doen al redelijk aangemaakt is. Anders moet je eerst die b-cellen gaan aanmaken en hebben de virussen zich al veel meer kunnen vermeerderen voordat het "aanvalsplan" in werking gaat. Heb je ook veel meer koorts en infectie verschijnselen voor nodig zonder vaccin.

Hypothetisch: stel dat gevaccineerden deze winter te maken krijgen met een allerlei immuunsysteem gerelateerde aandoeningen ten gevolge van het vaccin.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:30 schreef Janneke141 het volgende:
In principe kun je ongevaccineerden weigeren aan de deur. Ik zeg niet dat dat de wenselijke optie is, maar onmogelijk is het ook niet.

Ja en nee, deels ben ik het met je eens behalve dat corona een ernstigere ziektebeeld heeft dan de griep. En ja het is lastig tunen wat je acceptabel vind kwa ziektebeeld. Covid is niet gelijk aan de griep het is een andere ziekte en daar kun je op besluiten anders op te reageren. Het gaat puur om welk risico wil je nemen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
In dat geval zou je dan ook iedereen jaarlijks dienen aan te (laten) melden voor de griepprik.
Wel consequent blijven dan. En dat argument van de zorg overspoelen heeft niets van doen op deze vergelijking.

Daarom zitten ze er daar ook bovenop en gaat de boel direct op slot wanneer er een besmetting wordt geconstateerd.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:34 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er in Nieuw-Zeeland gebeurt. Niemand heeft daar natuurlijke immuniteit natuurlijk. Ze hebben een relatief laag vaccinatiegehalte. Dus wel benieuwd wat er gebeurt als delta daar uitbreekt.

Het ziektebeeld is ook niet ernstig(er) in alle gevallen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en nee, deels ben ik het met je eens behalve dat corona een ernstigere ziektebeeld heeft dan de griep. En ja het is lastig tunen wat je acceptabel vind kwa ziektebeeld. Covid is niet gelijk aan de griep het is een andere ziekte en daar kun je op besluiten anders op te reageren. Het gaat puur om welk risico wil je nemen.

nee niet genoeg anders zaten we niet in deze shitquote:Op maandag 23 augustus 2021 12:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Genoeg mensen die er haast niets van merken en in dezelfde mate als een griepje.

Evenzo genoeg/teveel mensen die erdoor op een IC terecht komen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het ziektebeeld is ook niet ernstig(er) in alle gevallen.
Genoeg mensen die er haast niets van merken en in dezelfde mate als een griepje.
En mocht ik het onbewust gehad hebben dan zou het zelfs minder dan een griepje zijn.

In tegenstelling tot de griep is het wel of niet nemen van een vaccin voor corona veel meer een klassiek prisoner's dilemma. Geheel menseigen want er zijn veel voorbeelden te verzinnen van mensen die door hun egocentrische keuze denken beter af te zijn maar dit opgeteld ervoor zorgt dat het collectief erop achteruit gaat, en dus uiteindelijk het individu ook. Ik heb hier een dusdanig slecht gevoel bij dat ik me er ongemakkelijk bij zou voelen als ik me niet zou laten vaccineren. En aangezien ik me niet ongemakkelijk wil voelen, is de (eigenlijk ook egoistische) keuze snel gemaaktquote:Op maandag 23 augustus 2021 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en nee, deels ben ik het met je eens behalve dat corona een ernstigere ziektebeeld heeft dan de griep. En ja het is lastig tunen wat je acceptabel vind kwa ziektebeeld. Covid is niet gelijk aan de griep het is een andere ziekte en daar kun je op besluiten anders op te reageren. Het gaat puur om welk risico wil je nemen.

Heb het niet over aantallen, maar dat de verre meerderheid er niet veel last van heeft.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee niet genoeg anders zaten we niet in deze shit

Top dat je alles zo uitlegt Bosbeetlequote:Op maandag 23 augustus 2021 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Met het vaccin "tune" je je afweersysteem op een hybride spike eiwit eentje die het meest lijkt op die in alle varianten en de immuun reactie is ook alleen maar tegen dat spike eiwit. Echter op corona zitten veel meer eiwitten dan alleen een spike, bij een echte infectie krijg je een immuunreactie tegen het hele pakket, daarnaast als je echt ziek wordt van pathogeen worden er iets andere pathways getriggerd die bijvoorbeeld er voor kunnen zorgen dat het "geheugen" beter geactiveerd wordt.
Mensen die al corona gehad hebben kunnen door dit ontworpen spike eiwit ook betere afweer ontwikkelen tegen varianten die ze niet zelf gehad hebben. Daarom is er voor beide ziekte en vaccin een reactie maar wel een andere.

Dit is de hele crux inderdaad. Mensen denken een goede individuele inschatting te hebben gemaakt, maar telkens wordt het collectieve resultaat (en daarbij het effect op het eigen individu) vergeten. Ook puur gekeken naar de eigen persoon, los gezien van het collectieve resultaat, is het niet logisch te beredeneren waarom je het vaccin niet zo nemen. Maar goed.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:50 schreef galantis het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de griep is het wel of niet nemen van een vaccin voor corona veel meer een klassiek prisoner's dilemma. Geheel menseigen want er zijn veel voorbeelden te verzinnen van mensen die door hun egocentrische keuze denken beter af te zijn maar dit opgeteld ervoor zorgt dat het collectief erop achteruit gaat, en dus uiteindelijk het individu ook. Ik heb hier een dusdanig slecht gevoel bij dat ik me er ongemakkelijk bij zou voelen als ik me niet zou laten vaccineren. En aangezien ik me niet ongemakkelijk wil voelen, is de (eigenlijk ook egoistische) keuze snel gemaakt

maar ook in landen als Italië dat veel meer capaciteit heeft dan wij kreeg je een zorginfarctquote:Op maandag 23 augustus 2021 13:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb het niet over aantallen, maar dat de verre meerderheid er niet veel last van heeft.
Grotere probleem is natuurlijk dat dit heeft blootgelegd dat de zorg niet voldoende capaciteit heeft (en deze ook niet op korte termijn kan vergroten).

Daar ben ik niet immunoloog genoeg voor, maar het heeft geloof ik vooral te maken met "hoe" en "waar" het getriggerd wordt. Bij vaccinatie (pfizer / moderna) komt er een locale productie van spike eiwit op gang in eigen cellen. De aanval op eigen cellen met vreemd eiwit is iets minder efficient dan op een vreemde stof. Daarom werkt ons immuunsysteem ook niet eenvoudig op kanker cellen, het lichaam probeert auto imuun reacties tegen te gaan. Het waar is ook erg belangrijk omdat een echte corona infectie plaatsvind in de neus en slijmvlieslagen, die een groot onderdeel zijn van onze innate immunity (imuuniteit tegen invasieve pathogen zonder specifiek te zijn zoals huid en slijmvliezen en het complement systeem) zijn daar alle componenten optimaal voor een goede afweer reactie, dat loopt iets anders als een vreemde eiwit productie in een spiercel. Het vaccin slaat eigenlijk een stap in ons immuunsysteem over (dat moet ook omdat dat vaccin daar niet door komt).quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:01 schreef erkel het volgende:
[..]
Top dat je alles zo uitlegt BosbeetleKun je dan ook uitleggen waarom vaccins een iets minder het immuunsysteem triggeren dan een infectie? In mijn optie is het meest kenmerkende eigenschap van het Corona-virus de spike-eiwitten, hence de naam Corona. Als je een afweer opbouwt en je beschermt tegen zoveel mogelijk varianten van die spike-eiwit, maak je het virus toch ook op een gelijkmatige manier onschadelijk als bij een afweerreactie die het hele virus aanpakt?

De grote vraag is nu vooral, was hij ook gezond?quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:19 schreef Hamzoef het volgende:
En weer een "scepticus" die het loodje legt.
61 jaar, hij gaf in zijn radioshows aan dat de kans dat een gezond iemand van 61 aan covid overlijdt zeer gering is.
Zeer gering misschien, maar niet 0 helaas dus. rip.
https://eu.usatoday.com/s(...)es-covid/8234158002/

Dat is het ding met dit soort nieuwsberichten. Je weet het nooit precies zeker. Ik hecht er dan ook niet veel waarde aan. Al blijft het natuurlijk sneu voor de beste man.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De grote vraag is nu vooral, was hij ook gezond?

Het lijkt erop van wel. Voor zover ze wisten dan.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
quote:On June 24, about three weeks before he was hospitalized, he wrote this on Facebook: "Common sense told us that if you weren't at risk for COVID you shouldn't get the vaccine."
...
Until two weeks ago, Phil Valentine was "healthy as a horse," and "a very health-conscious guy," his brother said. "Now he regrets not being more adamant about getting the vaccine. Look at the dadgum data."
https://eu.tennessean.com(...)covid-19/8086143002/

Lijkt me wel, anders zou je niet dergelijke uitspraken doen toch?quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]

Nee, maar dat kan dus voor iedereen opgaan.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:29 schreef Cue_ het volgende:
Nouja er kan altijd een onderhuids lijden zijn geweest. Iets van een ziekte die niet bekend was en geen symptomen gaf voor de man.
Maargoed, sowieso idd wel jammer voor hem.

Ben ik wel benieuwd naar. En op welk onderdeel van zorg dat dan is.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik las laatst een stuk van een ik meen hoogleraar die stelde dat het nog wel een stuk efficiënter kon.

Als je hoort wat hij in die radio-uitzendingen verkondigde, is dat nogal een understatement.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:28 schreef Iblardi het volgende:
"Now he regrets not being more adamant about getting the vaccine."

Altijd wat aparte mensen daar bij het UvAquote:

Dat heeft verder ook geen zak te maken met het onnodig rekken van levens. Mensen worden gemiddeld genomen ouder. Dat heeft een aantal oorzaken, waaronder medische c.q. technologische ontwikkelingen. Alleen al antibiotica hebben ervoor gezorgd dat infecties die voorheen serieuze gevolgen hadden vrij eenvoudig te beperken zijn, zaken als diabetes of HIV die voorheen vrij snel serieuze impact hadden op kwaliteit van leven zijn nu eerder chronisch met de juiste medicatie en levensstijl.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik lijk te suggereren?
Het is gewoon een feit dat mensen vanaf de jaren 60 steeds ouder worden. De zorg doet hard hun best om mensen te genezen en te verzorgen. Waar we 50 jaar geleden niet zo oud werden en er minder inwoners waren, is dat nu fiks meer.
Dat suggereer ik.

quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Moedig om tegen de stroom in durven te zwemmen.
Ik vind het vooral een mooi voorbeeld van de (aankomende/groeiende) tweedeling. Aan de ene kant een grote roep om versoepelingen, aan de andere kant dat de maatregelen niet voldoende zijn/moeten blijvenquote:Op maandag 23 augustus 2021 13:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Altijd wat aparte mensen daar bij het UvA

Ja, dat vond ik ook een rare woordkeuze.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als je hoort wat hij in die radio-uitzendingen verkondigde, is dat nogal een understatement.

Activistische trackrecord zag ik. Maar goed, wel ruggengraat. Daad bij woord.quote:

Nou ja, neem aan dat wel sommige mensen een bloedonderzoek gedaan zullen hebben in de laatste paar jaren.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:30 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nee, maar dat kan dus voor iedereen opgaan.

Bovendien is een grote reden dat de gemiddelde levensverwachting stijgt het feit dat er vroeger veel kinderen overleden. De maximumleeftijd van mensen is behoorlijk stabiel. Zelfs in het oude Rome waren er mensen die 80+ werden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heeft verder ook geen zak te maken met het onnodig rekken van levens. Mensen worden gemiddeld genomen ouder. Dat heeft een aantal oorzaken, waaronder medische c.q. technologische ontwikkelingen. Alleen al antibiotica hebben ervoor gezorgd dat infecties die voorheen serieuze gevolgen hadden vrij eenvoudig te beperken zijn, zaken als diabetes of HIV die voorheen vrij snel serieuze impact hadden op kwaliteit van leven zijn nu eerder chronisch met de juiste medicatie en levensstijl.
Maar nogmaals, dat soort zaken hebben met ' onnodig rekken van levens' geen zak te maken.

Bloedonderzoek, als je dat al regelmatig doet, die je op specifieke uitvraag doorgaans.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, neem aan dat wel sommige mensen een bloedonderzoek gedaan zullen hebben in de laatste paar jaren.

Waar zeg ik onnodig rekken van levens?quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heeft verder ook geen zak te maken met het onnodig rekken van levens. Mensen worden gemiddeld genomen ouder. Dat heeft een aantal oorzaken, waaronder medische c.q. technologische ontwikkelingen. Alleen al antibiotica hebben ervoor gezorgd dat infecties die voorheen serieuze gevolgen hadden vrij eenvoudig te beperken zijn, zaken als diabetes of HIV die voorheen vrij snel serieuze impact hadden op kwaliteit van leven zijn nu eerder chronisch met de juiste medicatie en levensstijl.
Maar nogmaals, dat soort zaken hebben met ' onnodig rekken van levens' geen zak te maken.

Dat is dus het probleem, dat geldt voor iedereen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:29 schreef Cue_ het volgende:
Nouja er kan altijd een onderhuids lijden zijn geweest. Iets van een ziekte die niet bekend was en geen symptomen gaf voor de man.

quote:

Vorig jaar betroffen alle covid sterfgevallen ongevaccineerden, zonder dat zij tot krantenkop werden aangewend, behalve wanneer zij <20 waren, omdat dat de angst er goed inhield.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:19 schreef Hamzoef het volgende:
61 jaar, hij gaf in zijn radioshows aan dat de kans dat een gezond iemand van 61 aan covid overlijdt zeer gering is.

Waar komt jouw aversie tegen het vaccin vandaan?quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:50 schreef Za het volgende:
[..]
Vorig jaar betroffen alle covid sterfgevallen ongevaccineerden, zonder dat zij tot krantenkop werden aangewend, behalve wanneer zij <20 waren, omdat dat de angst er goed inhield.
Nu wordt ook deze man gebruikt en zelfs beschimpt, dit keer om het vaccin te pushen.
Hoe zou het zijn om artikelen te publiceren van mensen die super vertrouwden op het vaccin, maar bij wie het toch niet mocht baten, met de tekst "weer een die het loodje legt".
Onethisch gedrag, waar je ook in geloofd.

Jij stelt:quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waar zeg ik onnodig rekken van levens?
Feit is dat mensen ouder worden door de verbeterde medische zorg en dat er meer mensen zijn om voor te zorgen. Dan is het ridicuul om af te schalen in de zorg (ziekenhuizen sluiten bijv.).
Hou op met woorden in mijn mond te leggen.
Die drang hebben we helemaal niet. Kwaliteit van leven speelt een rol, kosten spelen een rol en ga zo maar door. Ik kan dit niet anders interpreteren dan dat je zegt dat we mensen onnodig lang in leven houden.quote:Maar zolang we hier in Nederland de onbeheersbare drang hebben iedereen zo lang mogelijk in leven te houden.

Yup, kloptquote:Op maandag 23 augustus 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
Dat is dus het probleem, dat geldt voor iedereen.

Er zijn ook mensen die door / na vaccinatie sterven aan covid, ik zie daar weinig "leed vermaak" achtige berichten over in de media.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:19 schreef Hamzoef het volgende:

Slaat ook echt helemaal nergens opquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:12 schreef zoost het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die door / na vaccinatie sterven aan covid, ik zie daar weinig "leed vermaak" achtige berichten over in de media.

Zo rond vakantietijd enzo, idd. En straks de herfst in, geloof daar ook niet inquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch begin ik er een hard hoofd in te krijgen dat een significante daling er nog in zit.

Doe de scholen maar gewoon open.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:14 schreef Wereldgozer het volgende:
Hou de scholen maar mooi dicht
@:zipportal

Instroom wordt heel langzaam minder.. maar het duurt erg lang jaquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch begin ik er een hard hoofd in te krijgen dat een significante daling er nog in zit.

Het is niet echt een aversie, en ik weet niet of je oprecht geïnteresseerd bent.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:52 schreef DonDruiper het volgende:
Waar komt jouw aversie tegen het vaccin vandaan?
Oprecht in geïnteresseerd.

Wat ik niet begrijp want het aantal besmettingen is al sinds begin augustus zo ongeveer hetzelfde... blijven deze mensen gewoon heel erg lang ziek?quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Instroom wordt heel langzaam minder.. maar het duurt erg lang ja

quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:46 schreef Molo het volgende:
Controle is een illusie als het gaat over gezondheid

Past niet in het gewenste narratief. Dat komt vaccinatiebereidheid immers niet ten goede. Verhalen over mensen die overleden zijn aan Covid wel.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:12 schreef zoost het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die door / na vaccinatie sterven aan covid, ik zie daar weinig "leed vermaak" achtige berichten over in de media.

Je weet inmiddels wel dat je niet meteen na je positieve testuitslag geïntubeerd wordt maar er doorgaans tijd tussen zit toch?quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:17 schreef popje het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp want het aantal besmettingen is al sinds begin augustus zo ongeveer hetzelfde... blijven deze mensen gewoon heel erg lang ziek?

Ja dat is een vooropgezet plan van ene Bill Gquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Past niet in het gewenste narratief. Dat komt vaccinatiebereidheid immers niet ten goede. Verhalen over mensen die overleden zijn aan Covid wel.

Zelfverklaarde intellecten die zichzelf slimmer vinden dan de rest.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Altijd wat aparte mensen daar bij het UvA

quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:14 schreef Wereldgozer het volgende:
Hou de scholen maar mooi dicht
@:zipportal
Doe maar gewoon een tussenoplossing.quote:

Scholen 's avonds dicht? En tijdens vakanties.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
[..]
Doe maar gewoon een tussenoplossing.

Halve dag open?quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
[..]

Instroom:quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:17 schreef popje het volgende:
Wat ik niet begrijp want het aantal besmettingen is al sinds begin augustus zo ongeveer hetzelfde... blijven deze mensen gewoon heel erg lang ziek?

Gelukkig is de universiteit er voor de studenten en niet voor eigenwijze professoren die voor een tweedeling pleiten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfverklaarde intellecten die zichzelf slimmer vinden dan de rest.

Media/journalisten/overheid. Met goede bedoelingen verder hoor. Simpelweg de vaccinatiebereidheid proberen aan te wakkeren. Dus geen vooropgezette plannen van ene Bill G. Het hoeft niet altijd direct een of andere bizarre complottheorie te zijnquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat is een vooropgezet plan van ene Bill G
Nee grapje, maar hoe zie je dat voor en? Narratief namens wie/wat?

Ik zeg toch nergens onnodig?quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij stelt:
[..]
Die drang hebben we helemaal niet. Kwaliteit van leven speelt een rol, kosten spelen een rol en ga zo maar door. Ik kan dit niet anders interpreteren dan dat je zegt dat we mensen onnodig lang in leven houden.
Kijk, dat de zorg mensenlevens red en kwaliteit van leven verbetert lijkt me evident, dat is het hele idee achter zorg dus daar kun je niet op doelen.

Is al besproken hierquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:27 schreef Scrummie het volgende:
Docent UvA weg om coronabeleid universiteit: 'Ik ga schuilen, ik ga weg'
Erg mooi

Hugodquote:Maar De Jonge zag al verbetering. ,,De spreiding van publiek in stadions was echt beter. De toegangsbewijzen werden goed gecontroleerd. Maar je zag ook in een aantal vakken dat hossen op een kluitje soms toch echt voorkwam. En dat moeten we echt niet doen, zover zijn we nog niet.”
Morgen gaan burgemeesters in overleg met de profclubs. Staantribunes (‘die zijn er nog blijkbaar, ik wist dat niet’) moeten dicht, ook moeten seizoenkaarthouders beter verspreid worden door de stadions, vindt De Jonge. ,,Het kan goed gaan, je wil ook gewoon dat dit mogelijk blijft, ik hoop het ook. Stappen terug zetten is precies niet wat je wil.”

Doe maar gewoon open en nooit meer dicht.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |