De grap is natuurlijk dat het met elkaar in verbinding staat.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die niet gevaccineerden gaan straks wel zorgen voor een oneigenlijke druk op de zorg waardoor wij in lockdown moeten. Ik ben het het (gedeeltelijk) met je eens wat betreft de rokers en mensen met een te hoog BMI. Dat is een dieper probleem. Feit is dat we straks in lockdown moeten en dat moeten we niet willen.
ik moet dan ook altijd een beetje lachen om mensen die zeggen dat ze op hun immuunsysteem vertrouwen als het om covid gaatquote:Op maandag 23 augustus 2021 11:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zelfde hier in die 20 jaar heb ik denk ik 3 paracetamol gehadAlleen het één sluit het ander niet uit. In mijn ogen dan.
Juist bij uitstek vaccins zijn 'medicijnen' die de potentie van je eigen gezondheid volledig laten benutten. In tegenstelling to medicatie die probeert effecten weg te nemen of probeert actief zaken de blokkeren of activeren, is een vaccin een eenvoudige niet ziekmakende dosis die je lijf extra tools geeft als verdediging.
Daarom vind ik het zo grappig dat er veel mensen zijn die wel het nut en de kracht zien van wat een gezond lijf kan, maar dan weer niet van vaccins, wat juist die kracht gebruikt.
Ik vertrouw ook op mijn immuunsysteem daarom heb ik me laten vaccineren.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik moet dan ook altijd een beetje lachen om mensen die zeggen dat ze op hun immuunsysteem vertrouwen als het om covid gaat
Oh? Er zijn veel meer besmettingen dan doden. Dus vertel mij eens wat valt er te lachen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik moet dan ook altijd een beetje lachen om mensen die zeggen dat ze op hun immuunsysteem vertrouwen als het om covid gaat
Niet geweest, is nog steeds zoquote:Op maandag 23 augustus 2021 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is een pure politieke afweging geweest om in nederland de IC capaciteit "efficient" in te schalen, vooral om zorgkosten te drukken.
Covid Marshalquote:
Het is een experiment.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Covid Marshal![]()
Daar kun je later trots op zijn om tegen je kleinkinderen te vertellen. Ik zie die verwonderlijke blikken al voor me.
quote:In another social experiment, Danny poses as a Covid Marshall and designates a carriage to vaccinated passengers only. Beware of the zombies....
Eens. Echter, waarom voor griep dan door de zure appel heen bijten als de bedjes vol liggen en nu wél maatregelen verlengen/houden/uitbreiden?quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit. Dan moeten we echt door die zure appel heen bijten hoor. Anders verplaats je het probleem alleen maar; je vergroot de problemen alleen maar.
Gelukkig beschermt je immuunsysteem tegen meer dingen dan dood.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Oh? Er zijn veel meer besmettingen dan doden. Dus vertel mij eens wat valt er te lachen?
Als genezing een optie is dan heeft dat niet zoveel te maken met 'onnodig levens rekken'. Jij lijkt eerder te suggereren dat een bepaalde leeftijd een cut-off point moet zijn om maar helemaal geen zorg meer te verlenen, dat is heel wat anders natuurlijk.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mensen worden steeds ouder, bij vrijwel elke ziekte wordt naar genezing gestreefd. Dus ja, dat hebben we wel. Dat is normaal maar dat heeft wel gevolgen voor de zorg.
Dat doet Nederland hartstikke prima iddquote:Op maandag 23 augustus 2021 12:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als genezing een optie is dan heeft dat niet zoveel te maken met 'onnodig levens rekken'. Jij lijkt eerder te suggereren dat een bepaalde leeftijd een cut-off point moet zijn om maar helemaal geen zorg meer te verlenen, dat is heel wat anders natuurlijk.
Bij onnodig levens rekken praat je eerder over ingrepen waarbij het onzeker is of er nog enige kwaliteit van leven geboden kan worden na een operatie of dat een enorm risicovolle operatie niet wordt uitgevoerd. Ik heb 20 jaar geleden al meegemaakt dat mijn moeder chemo werd afgeraden bij haar terminale kanker omdat dat natuurlijk een enorm paardenmiddel is en de kans op serieuze levensverlenging of zelfs genezing vrijwel nihil was. Mag je alsnog zelf op zich eisen dat ze behandelen, maar het gesprek wordt in ieder geval gevoerd.
Bij de vader van een vriend van me is een tijdje terug een vorm van kanker geconstateerd die ze niet volledig kunnen gelezen, maar wel met een behandeling een jaar of 10-15 kunnen 'uitstellen'. Voor jou misschien een beetje loos rekken van een leven, voor zo'n man nog 10-15 jaar die hem de mogelijkheid geven om nog enigszins te kunnen genieten van z'n pensioen na 45 jaar hard werken.
Grieptest??quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:38 schreef Zana het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer het griepseizoen aanbreekt en je misschien op het eerste oog (want ze hoeven geen test en niet in quarantaine) geen verschil kunt maken bij gevaccineerden tussen corona en griep of andere verkoudheidsklachten...
Ik lijk te suggereren?quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als genezing een optie is dan heeft dat niet zoveel te maken met 'onnodig levens rekken'. Jij lijkt eerder te suggereren dat een bepaalde leeftijd een cut-off point moet zijn om maar helemaal geen zorg meer te verlenen, dat is heel wat anders natuurlijk.
Bij onnodig levens rekken praat je eerder over ingrepen waarbij het onzeker is of er nog enige kwaliteit van leven geboden kan worden na een operatie of dat een enorm risicovolle operatie niet wordt uitgevoerd. Ik heb 20 jaar geleden al meegemaakt dat mijn moeder chemo werd afgeraden bij haar terminale kanker omdat dat natuurlijk een enorm paardenmiddel is en de kans op serieuze levensverlenging of zelfs genezing vrijwel nihil was. Mag je alsnog zelf op zich eisen dat ze behandelen, maar het gesprek wordt in ieder geval gevoerd.
Bij de vader van een vriend van me is een tijdje terug een vorm van kanker geconstateerd die ze niet volledig kunnen gelezen, maar wel met een behandeling een jaar of 10-15 kunnen 'uitstellen'. Voor jou misschien een beetje loos rekken van een leven, voor zo'n man nog 10-15 jaar die hem de mogelijkheid geven om nog enigszins te kunnen genieten van z'n pensioen na 45 jaar hard werken.
Je neemt ook de griepprik om je immuunsysteem te helpen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik blijf het trouwens wel echt geweldig vinden hoe ons adaptieve immuunsysteem werkt, eigenlijk verbazingwekkend! Gewoon random je DNA recombineren zodat je duizenden verschillende antilichamen kunt maken in een B-cell en dan die B-cellen die elk 1 zo'n antilichaam kunnen produceren aanhouden. De antilichamen vervolgens als ze aan lichaamseigen stoffen plakken elimineren, maar de andere in voorraad houden. En dan als het nodig is de hoeveelheid van de cellen die een antilichaam maken die aan een ziekteverwekker plakken ineens enorm vermeerderen. Om vervolgens die specifiek b-cellen in te zetten als grote opruim activators op plekken waar een infectie plaatsvind.
Aan de ene kant een geweldig complex systeem aan de andere zo ontzettend duidelijk systeem. En het verbazingwekkendst vind ik nog wel doordat het volledig random is kan het immuunsysteem zo zelfs anticiperen op pathogenen die nu nog helemaal niet bestaan.
Trouwens dit is niet bedoeld als kritiek op ons innate immuunsysteem dat is ook geweldig
Soms... afgelopen jaar wel, de jaren ervoor op en af.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je neemt ook de griepprik om je immuunsysteem te helpen?
Het vaccin zorgt ervoor dat je immuunsysteem zich op het virus kan voorbereiden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijkbaar niet alleen voor die groepquote:Op maandag 23 augustus 2021 12:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het vaccin zorgt ervoor dat je immuunsysteem zich op het virus kan voorbereiden.
En dat is uiteraard vooral van belang voor mensen met een verzwakt immuunsysteem (obesitas, ouderdom, longproblemen, etc.).
Het is ook voor belang voor gezonde mensen die ook goed ziek kunnen worden van deze corona, en dat is dmv het vaccin te voorkomen, juist van die "voorbereiding". Het opruimen van virusdeeltjes gaat gewoon sneller als je resevoir b-cellen die de taak kunnen doen al redelijk aangemaakt is. Anders moet je eerst die b-cellen gaan aanmaken en hebben de virussen zich al veel meer kunnen vermeerderen voordat het "aanvalsplan" in werking gaat. Heb je ook veel meer koorts en infectie verschijnselen voor nodig zonder vaccin.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het vaccin zorgt ervoor dat je immuunsysteem zich op het virus kan voorbereiden.
En dat is uiteraard vooral van belang voor mensen met een verzwakt immuunsysteem (obesitas, ouderdom, longproblemen, etc.).
Hmm wellicht val je in een risicogroep. Ik ga het je niet vragen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Soms... afgelopen jaar wel, de jaren ervoor op en af.
Hoezo van belang? Onderzoeken beginnen steeds meer uit te wijzen dat een normale infectie beter is voor het geheugen van ons immuunsysteem. Jonge mensen kunnen het goed aan. Niet voor alles hoeven we gepamperd te worden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is ook voor belang voor gezonde mensen die ook goed ziek kunnen worden van deze corona, en dat is dmv het vaccin te voorkomen, juist van die "voorbereiding". Het opruimen van virusdeeltjes gaat gewoon sneller als je resevoir b-cellen die de taak kunnen doen al redelijk aangemaakt is. Anders moet je eerst die b-cellen gaan aanmaken en hebben de virussen zich al veel meer kunnen vermeerderen voordat het "aanvalsplan" in werking gaat. Heb je ook veel meer koorts en infectie verschijnselen voor nodig zonder vaccin.
Nope ik val niet in een risicogroep maar ik werk wel bij een ziekenhuis en mijn werkgever biedt die griepprik aan aan al zijn medewerkers en soms sluit ik even aan bij de rij na de lunch en andere jaren niet.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hmm wellicht val je in een risicogroep. Ik ga het je niet vragen.
ik heb dat nog niet gelezen, ook mensen die het al gehad hebben wordt geadviseerd om alsnog het vaccin te nemenquote:Op maandag 23 augustus 2021 12:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoezo van belang? Onderzoeken beginnen steeds meer uit te wijzen dat een normale infectie beter is voor het geheugen van ons immuunsysteem. Jonge mensen kunnen het goed aan. Niet voor alles hoeven we gepamperd te worden.
Mee eens de ernstigheid van de ziekte is bij corona een lastige, en daarom is het ook zo lastig om dit goed aan te pakken. Als je van corona met zekerheid blind werd dan was de discussie al een stuk eenvoudiger.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoezo van belang? Onderzoeken beginnen steeds meer uit te wijzen dat een normale infectie beter is voor het geheugen van ons immuunsysteem. Jonge mensen kunnen het goed aan. Niet voor alles hoeven we gepamperd te worden.
Met het vaccin "tune" je je afweersysteem op een hybride spike eiwit eentje die het meest lijkt op die in alle varianten en de immuun reactie is ook alleen maar tegen dat spike eiwit. Echter op corona zitten veel meer eiwitten dan alleen een spike, bij een echte infectie krijg je een immuunreactie tegen het hele pakket, daarnaast als je echt ziek wordt van pathogeen worden er iets andere pathways getriggerd die bijvoorbeeld er voor kunnen zorgen dat het "geheugen" beter geactiveerd wordt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb dat nog niet gelezen, ook mensen die het al gehad hebben wordt geadviseerd om alsnog het vaccin te nemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |