Had het er toevallig nog over met een vriend die in Duitsland woont en die vond de naleving hier vrij beroerd. Komt nog bij dat je in Duitsland echt door andere mensen wordt aangesproken als jij denkt even schijt te hebben aan de maatregelen en dan niet op heel vriendelijke toon. Dat zie je in Nederland vrijwel nooit gebeuren.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar of het grootste deel vervolgens ook de daad bij het woord voegt betwijfel ik.
Eh ja. Ik ken genoeg mensen die zich aan de regels hebben gehouden, maar toch besmet zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Die groep kan het toch niet helpen dat de regering dat besluit neemt. Van hun hoeft het niet. En wat mij opvalt is dat de propaganda van de ziekenhuisbedden werkt. Ik verwacht niet veel bejaarden en babyboomers tussen de antivaxxers. Dus zo'n druk zullen ze niet geven.
Verder dacht je nou echt bij de vorige golven dat de mensen die de druk in de zorg veroorzaakte dat zij zich aan de regels hebben gehouden? Think again. En daar zijn we ook nooit verontwaardigd over geweest.
De politieke keuze om ziekenhuizen niet te overbelasten? Vind ik een hele logische, en ook zo goed als onontkoombare.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De regering beperkt je in je vrijheid, niet de antivaxxers zelf. Het is wel een gevolg, maar geen logisch of onontkoombaar gevolg. Het is een politieke keuze om beperkende maatregelen op te leggen.
Jij bent 24/7 bij die mensen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Eh ja. Ik ken genoeg mensen die zich aan de regels hebben gehouden, maar toch besmet zijn.
Idd. Moet je die anti vaxxers eens horen als er geen plek is op de IC omdat er iemand voorgaat uit de overige zorg groep.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De politieke keuze om ziekenhuizen niet te overbelasten? Vind ik een hele logische, en ook zo goed als onontkoombare.
Maar volgens diezelfde logica is toch iedereen die ziekenhuiszorg nodig heeft debet aan die zorgvraag, niet alleen iemand die met Covid-19 in het ziekenhuis komt?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De politieke keuze om ziekenhuizen niet te overbelasten? Vind ik een hele logische, en ook zo goed als onontkoombare.
Wat zeggen die anti-vaxxers op dat moment? Hoe weet je dat?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Idd. Moet je die anti vaxxers eens horen als er geen plek is op de IC omdat er iemand voorgaat uit de overige zorg groep.
In principe kun je ongevaccineerden weigeren aan de deur. Ik zeg niet dat dat de wenselijke optie is, maar onmogelijk is het ook niet.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd bij welk percentage gevaccineerden nu groepsimmuniteit ontstaat. Ik verwacht zelfs dat we dat niveau al hebben bereikt. Ik vermoed dat het probleem kleiner is dan jij schetst. Veel ongevaccineerden zitten in de groep: niet kwetsbaren (zoals de jeugd) en gaan dus helemaal geen druk op de ziekenhuizen geven.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:16 schreef aartstyle het volgende:
Ik heb me tot nu toe goed aan de maatregelen gehouden. En dat heb ik ook altijd terecht gevonden. Maar nu er een grote groep is die zich niet wil laten vaccineren, maar die toch volledig mee willen doen in de maatschappij en ook een zkhs bed willen als ze die straks nodig hebben kan ik het niet meer opbrengen.
NZ heeft tot nu toe 26 doden. Als de besmettingen nu uit de hand lopen kunnen dat er 5000 of meer worden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd of ze Zero-COVID los moeten gaan laten met de delta variant en wanneer ze dat inzien.
Dit is toch geen doen man.
Die niet gevaccineerden gaan straks wel zorgen voor een oneigenlijke druk op de zorg waardoor wij in lockdown moeten. Ik ben het het (gedeeltelijk) met je eens wat betreft de rokers en mensen met een te hoog BMI. Dat is een dieper probleem. Feit is dat we straks in lockdown moeten en dat moeten we niet willen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar volgens diezelfde logica is toch iedereen die ziekenhuiszorg nodig heeft debet aan die zorgvraag, niet alleen iemand die met Covid-19 in het ziekenhuis komt?
Iemand die rookt en met longkanker in het ziekenhuis komt belast de ziekenhuizen in een tijd dat het ontzettend druk is. Iemand die een BMI van 45+ heeft en in het ziekenhuis komt belast de ziekenhuizen, etc.
Individuele Covid-19 gevallen van mensen die niet gevaccineerd zijn (of mensen die wel gevaccineerd zijn waar het vaccin niet werkt) zorgen niet voor die oneigenlijke druk op de ziekenhuizen, dat is de combinatie van alles bij elkaar.
Alleen de andere bezoekers zijn niet verantwoordelijk voor de overbelasting. Zonder COVID-patienten was er geen probleem. Dat is een wezenlijk verschil.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar volgens diezelfde logica is toch iedereen die ziekenhuiszorg nodig heeft debet aan die zorgvraag, niet alleen iemand die met Covid-19 in het ziekenhuis komt?
Iemand die rookt en met longkanker in het ziekenhuis komt belast de ziekenhuizen in een tijd dat het ontzettend druk is. Iemand die een BMI van 45+ heeft en in het ziekenhuis komt belast de ziekenhuizen, etc.
Individuele Covid-19 gevallen van mensen die niet gevaccineerd zijn (of mensen die wel gevaccineerd zijn waar het vaccin niet werkt) zorgen niet voor die oneigenlijke druk op de ziekenhuizen, dat is de combinatie van alles bij elkaar.
Toevallig bij 1 wel ja. Mijn vrouw is besmet geraakt in zkhs. Reden? Om te zorgen voor de mensen die corona hadden opgelopen. Soms ontkom je er niet aan.quote:
Jep, hoe ver ga je om doden te voorkomen in het leven? Dat is altijd een leuk ethisch vraagstuk.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
NZ heeft tot nu toe 26 doden. Als de besmettingen nu uit de hand lopen kunnen dat er 5000 of meer worden.
Hier idem. Schoonmoeder is besmet geraakt in het ziekenhuis tijdens de nierdialyse.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Toevallig bij 1 wel ja. Mijn vrouw is besmet geraakt in zkhs. Reden? Om te zorgen voor de mensen die corona hadden opgelopen. Soms ontkom je er niet aan.
Oh mee eens, weigeren aan de ziekenhuispoorten vind ik in dit geval ook een prima oplossing.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In principe kun je ongevaccineerden weigeren aan de deur. Ik zeg niet dat dat de wenselijke optie is, maar onmogelijk is het ook niet.
Er zijn gewoon geen mooie opties. Een vaccinatieplicht of -dwang is niet mooi, een testsamenleving is niet mooi, sectorensluitingen wegens een overschot aan ongevaccineerden in het ziekenhuis is niet mooi, overlopende ziekenhuizen zijn niet mooi en selectie aan de poort is ook niet mooi.
Van al die niet-mooie opties moet je dus de minst lelijke kiezen, maar wat de minst lelijke is is toch echt een politieke keuze. Het is geen natuurwet, hoe vaak ook de suggestie wordt gewekt dat het dat wel is.
De meeste mensen die twijfelen of vaccinatie de beste manier is om uit deze "crisis" te komen, zijn geen antivaxxers. Zij beperken ook niet jouw vrijheid, dat is de overheid die allemaal malle maatregelen nemen die weinig tot niet effectief zijn (zoals de avondklok, of buitenfestivals aflasten). Overigens, ben wel benieuwd hoe jouw vrijheid nu beperkt wordt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mensen die roken of te dik zijn beperken mij niet in mijn vrijheid, antivaxxers wel.
Er zijn vaccins beschikbaar, lijkt me logisch dat ze dan minstens volhouden tot de vaccinatiegraad hoog ligt. Nu is die 19.4%.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, hoe ver ga je om doden te voorkomen in het leven? Dat is altijd een leuk ethisch vraagstuk.
Precies dit! Neem een beslissing. Het is altijd kut voor een bepaalde groep. Maar doe iets!quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In principe kun je ongevaccineerden weigeren aan de deur. Ik zeg niet dat dat de wenselijke optie is, maar onmogelijk is het ook niet.
Er zijn gewoon geen mooie opties. Een vaccinatieplicht of -dwang is niet mooi, een testsamenleving is niet mooi, sectorensluitingen wegens een overschot aan ongevaccineerden in het ziekenhuis is niet mooi, overlopende ziekenhuizen zijn niet mooi en selectie aan de poort is ook niet mooi.
Van al die niet-mooie opties moet je dus de minst lelijke kiezen, maar wat de minst lelijke is is toch echt een politieke keuze. Het is geen natuurwet, hoe vaak ook de suggestie wordt gewekt dat het dat wel is.
Zeker, maar ben dus benieuwd wat ze doen als het bijvoorbeeld op 70% blijft steken. Volgens mij is de bereidheid niet zo hoog daar?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Er zijn vaccins beschikbaar, lijkt me logisch dat ze dan minstens volhouden tot de vaccinatiegraad hoog ligt. Nu is die 19.4%.
Dat klopt. Maar er zijn er ook waarbij je wel een optie hebt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah okay..
Nou ja. Als de scholen weer dicht zouden gaan, heb je niet echt een optie.
Ik denk eerlijk gezegd dat die lockdown sowieso wel komt maar dat het niet komt door Covid-19. Als er eind dit jaar een heftige griepgolf komt, zorgt die voor een (te grote) druk op de ziekenhuizen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die niet gevaccineerden gaan straks wel zorgen voor een oneigenlijke druk op de zorg waardoor wij in lockdown moeten. Ik ben het het (gedeeltelijk) met je eens wat betreft de rokers en mensen met een te hoog BMI. Dat is een dieper probleem. Feit is dat we straks in lockdown moeten en dat moeten we niet willen.
Gelukkig zetten we alles op alles om... nee laat ook maar.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
De discussie die we nu hebben is symptoombestrijding dat de ziekenhuiszorg in Nederland er beroerd aan toe is (qua hoeveelheid mensen).
Ja het gezonde verstand en logisch nadenken lijkt er bij sommigen uitgespoten te zijn met het vaccin. Ik heb nog geen enkele antivaxxer of wappie zien demonstreren omdat ze graag een lockdown terug willen hebben om zo de gevacineerden te naaien. Andersom wordt er haast gedacht dat mensen zich niet laten vaccineren omdat ze zo genieten van de beperkingen die worden opgelegd door de regering.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:22 schreef potjecreme het volgende:
Die groep kan het toch niet helpen dat de regering dat besluit neemt. Van hun hoeft het niet. En wat mij opvalt is dat de propaganda van de ziekenhuisbedden werkt. Ik verwacht niet veel bejaarden en babyboomers tussen de antivaxxers. Dus zo'n druk zullen ze niet geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |