SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op zich wel begrijpelijk: het is voor zo'n geïsoleerd land mogelijk om te doen en het is een veel beter uitgangspunt dan het uitgangspunt voor de lockdown die wij hadden, het moment dat het echt uit de hand dreigt te lopen. Ze zijn wellicht strenger, maar als je alles bij elkaar optelt hebben wij veel langer te maken gehad met beperkende maatregelen, en liggen nog steeds sectoren plat, terwijl daar het leven gewoon door ging, op een enkele korte lockdown na. Waar ze de mist in gaan is met de vaccinaties. Dat gaat veel te langzaamquote:Op maandag 23 augustus 2021 09:44 schreef Tarado het volgende: [..] in 2045 zijn zijn die nog bezig, onbegrijpelijk dat ze nog steeds voor de 0 gaan
zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Als de cijfers nu al niet stoppen met stijgen, wanneer dan wel? Die kunnen Australië wel eens achterna gaan.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:26 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANClVz?ocid=msedgntpI'll give you something to do![]()
Je zit alleen wel zo goed als opgesloten in je eigen land. Plus het zwaard van Damocles in de vorm van volledige en superstrenge lockdowns hangt continu boven je hoofd.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich wel begrijpelijk: het is voor zo'n geïsoleerd land mogelijk om te doen en het is een veel beter uitgangspunt dan het uitgangspunt voor de lockdown die wij hadden, het moment dat het echt uit de hand dreigt te lopen. Ze zijn wellicht strenger, maar als je alles bij elkaar optelt hebben wij veel langer te maken gehad met beperkende maatregelen, en liggen nog steeds sectoren plat, terwijl daar het leven gewoon door ging, op een enkele korte lockdown na. Waar ze de mist in gaan is met de vaccinaties. Dat gaat veel te langzaam
En ik zie niet echt in hoe vaccinaties ze gaat helpen bij ZeroCOVID. Dat zullen ze toch los moeten gaan laten en ik vermoed dat ze dat binnenkort gaan beseffen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ik vrees echt dat we in de herfst wel met strengere maatregelen te maken krijgen. De protesten zullen niet van de poes zijn dan aangezien gevaccineerd Nederland geen zin heeft om zich aan te passen aan de ongevaccineerden.
Onze regering ziet dit al lang aan komen, maar net zoals in afghanistan weigert men beslissingen te nemen totdat het te laat is.
De scholen zijn in het noorden weer begonnen, dat gaat weer een katalysator worden voor besmettingen en zkhs opnames. Het is tijd voor duidelijkheid en niet dat polderen.![]()
Als ze de vaccinatie op orde hadden, dan hadden ze dat inderdaad los kunnen laten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je zit alleen wel zo goed als opgesloten in je eigen land. Plus het zwaard van Damocles in de vorm van volledige en superstrenge lockdowns hangt continu boven je hoofd.
En ik zie niet echt in hoe vaccinaties ze gaat helpen bij ZeroCOVID. Dat zullen ze toch los moeten gaan laten en ik vermoed dat ze dat binnenkort gaan beseffen.
Nu met Delta slaat het virus zwaarder toe dan bij ons vorig jaar als ze de strategie gaan versoepelen...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Maar dat is dus mijn vraag, gaan ze ZeroCOVID loslaten bij een bepaalde vaccinatiegraad?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als ze de vaccinatie op orde hadden, dan hadden ze dat inderdaad los kunnen laten.
Nu met Delta slaat het virus zwaarder toe dan bij ons vorig jaar als ze de strategie gaan versoepelen...Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Hier vaker besproken, maar de gemiddelde Nederlander is erg braaf imo. Die zeuren misschien even op een anoniem forum of bij vrienden, maar daar blijft het gewoon bij. Veel mensen die ik ken zouden echt tegen nieuwe maatregelen zijn, maar ze hebben toch het gevoel dat ze bij commentaar of acties meteen geassocieerd worden met de echte die hard complotdenkers zeg maar. Dat plaatje is het afgelopen anderhalf jaar toch onbewust wel ontstaan.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:04 schreef aartstyle het volgende:
Ik vrees echt dat we in de herfst wel met strengere maatregelen te maken krijgen. De protesten zullen niet van de poes zijn dan aangezien gevaccineerd Nederland geen zin heeft om zich aan te passen aan de ongevaccineerden.
Onze regering ziet dit al lang aan komen, maar net zoals in afghanistan weigert men beslissingen te nemen totdat het te laat is.
De scholen zijn in het noorden weer begonnen, dat gaat weer een katalysator worden voor besmettingen en zkhs opnames. Het is tijd voor duidelijkheid en niet dat polderen.![]()
Maar zelfs een 100% vaccinatiegraad+dichte grenzen en zero-covid gaan niet samen. Hoe lossen ze dat op?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als ze de vaccinatie op orde hadden, dan hadden ze dat inderdaad los kunnen laten.
Nu met Delta slaat het virus zwaarder toe dan bij ons vorig jaar als ze de strategie gaan versoepelen...Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En de vraag is ook, wat kan je allemaal doen eraan.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier vaker besproken, maar de gemiddelde Nederlander is erg braaf imo. Die zeuren misschien even op een anoniem forum of bij vrienden, maar daar blijft het gewoon bij. Veel mensen die ik ken zouden echt tegen nieuwe maatregelen zijn, maar ze hebben toch het gevoel dat ze bij commentaar of acties meteen geassocieerd worden met de echte die hard complotdenkers zeg maar. Dat plaatje is het afgelopen anderhalf jaar toch onbewust wel ontstaan.
Ja je kan demonstreren, maar dan moet je idd wel zorgen dat de hard completdenkers en de relschoppers niet langskomen. Want anders verliest het het doel, de boodschap.
En tja.. wat kan je nog meer doen?![]()
Ik heb me tot nu toe goed aan de maatregelen gehouden. En dat heb ik ook altijd terecht gevonden. Maar nu er een grote groep is die zich niet wil laten vaccineren, maar die toch volledig mee willen doen in de maatschappij en ook een zkhs bed willen als ze die straks nodig hebben kan ik het niet meer opbrengen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier vaker besproken, maar de gemiddelde Nederlander is erg braaf imo. Die zeuren misschien even op een anoniem forum of bij vrienden, maar daar blijft het gewoon bij. Veel mensen die ik ken zouden echt tegen nieuwe maatregelen zijn, maar ze hebben toch het gevoel dat ze bij commentaar of acties meteen geassocieerd worden met de echte die hard complotdenkers zeg maar. Dat plaatje is het afgelopen anderhalf jaar toch onbewust wel ontstaan.
Ja ik ken de argumenten over de mensen die roken, of die te dik zijn etc. Allemaal terecht en een zeer lastige discussie. Maar weer in een lockdown omdat er een grote groep is die zich weigeren te vaccineren gaat erbij mij niet meer in en dat hoor ik heel veel om mij heen.![]()
Zou het ook zo kunnen zijn dat het grootste deel van de mensen in NL achter de maatregelen staan?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier vaker besproken, maar de gemiddelde Nederlander is erg braaf imo. Die zeuren misschien even op een anoniem forum of bij vrienden, maar daar blijft het gewoon bij. Veel mensen die ik ken zouden echt tegen nieuwe maatregelen zijn, maar ze hebben toch het gevoel dat ze bij commentaar of acties meteen geassocieerd worden met de echte die hard complotdenkers zeg maar. Dat plaatje is het afgelopen anderhalf jaar toch onbewust wel ontstaan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Omdat ze er op zich ook begrip voor hebben dat deze maatregelen er zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou het ook zo kunnen zijn dat het grootste deel van de mensen in NL achter de maatregelen staan?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Tot op heden wel ja. Maar ik denk echt dat dit gaat veranderen als er straks weer een lockdown wordt afgekondigd als 90% van de mensen in de ziekehuizen ongevaccineerd is.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou het ook zo kunnen zijn dat het grootste deel van de mensen in NL achter de maatregelen staan?![]()
WTF, kan iedereen daar iets schrijven? Wat een amateuristisch engels... "mouth cap", ""finds almost everyone everywhere", "not the biggest disaster", "could mean we have to quickly retrace our steps"quote:Op maandag 23 augustus 2021 08:44 schreef Oriente het volgende:
Engels, maar________
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANB3oc?ocid=msedgntp
Draag een mondkapje en red levens!
Is Erno voor HLN gaan schrijven?are we infinite or am I alone![]()
Ongetwijfeld. Maar of het grootste deel vervolgens ook de daad bij het woord voegt betwijfel ik.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou het ook zo kunnen zijn dat het grootste deel van de mensen in NL achter de maatregelen staan?I'll give you something to do![]()
Mensen die roken of te dik zijn beperken mij niet in mijn vrijheid, antivaxxers wel.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik heb me tot nu toe goed aan de maatregelen gehouden. En dat heb ik ook altijd terecht gevonden. Maar nu er een grote groep is die zich niet wil laten vaccineren, maar die toch volledig mee willen doen in de maatschappij en ook een zkhs bed willen als ze die straks nodig hebben kan ik het niet meer opbrengen.
Ja ik ken de argumenten over de mensen die roken, of die te dik zijn etc. Allemaal terecht en een zeer lastige discussie. Maar weer in een lockdown omdat er een grote groep is die zich weigeren te vaccineren gaat erbij mij niet meer in en dat hoor ik heel veel om mij heen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat zou kunnen. Maar vooralsnog zie ik die kentering niet.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:19 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Tot op heden wel ja. Maar ik denk echt dat dit gaat veranderen als er straks weer een lockdown wordt afgekondigd als 90% van de mensen in de ziekehuizen ongevaccineerd is."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En dit ook, inderdaad.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:19 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Tot op heden wel ja. Maar ik denk echt dat dit gaat veranderen als er straks weer een lockdown wordt afgekondigd als 90% van de mensen in de ziekehuizen ongevaccineerd is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Wat bedoel je met 'daad bij woord voegen'?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar of het grootste deel vervolgens ook de daad bij het woord voegt betwijfel ik."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die groep kan het toch niet helpen dat de regering dat besluit neemt. Van hun hoeft het niet. En wat mij opvalt is dat de propaganda van de ziekenhuisbedden werkt. Ik verwacht niet veel bejaarden en babyboomers tussen de antivaxxers. Dus zo'n druk zullen ze niet geven.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik heb me tot nu toe goed aan de maatregelen gehouden. En dat heb ik ook altijd terecht gevonden. Maar nu er een grote groep is die zich niet wil laten vaccineren, maar die toch volledig mee willen doen in de maatschappij en ook een zkhs bed willen als ze die straks nodig hebben kan ik het niet meer opbrengen.
Ja ik ken de argumenten over de mensen die roken, of die te dik zijn etc. Allemaal terecht en een zeer lastige discussie. Maar weer in een lockdown omdat er een grote groep is die zich weigeren te vaccineren gaat erbij mij niet meer in en dat hoor ik heel veel om mij heen.
Verder dacht je nou echt bij de vorige golven dat de mensen die de druk in de zorg veroorzaakte dat zij zich aan de regels hebben gehouden? Think again. En daar zijn we ook nooit verontwaardigd over geweest.![]()
Zouden mensen dan opteren voor een lockdown voor ongevaccineerden?quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zich ook daadwerkelijk strikt aan de maatregelen en adviezen houden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'daad bij woord voegen'?I'll give you something to do![]()
De regering beperkt je in je vrijheid, niet de antivaxxers zelf. Het is wel een gevolg, maar geen logisch of onontkoombaar gevolg. Het is een politieke keuze om beperkende maatregelen op te leggen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mensen die roken of te dik zijn beperken mij niet in mijn vrijheid, antivaxxers wel.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ah okay..quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Zich ook daadwerkelijk strikt aan de maatregelen en adviezen houden.
Nou ja. Als de scholen weer dicht zouden gaan, heb je niet echt een optie."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Had het er toevallig nog over met een vriend die in Duitsland woont en die vond de naleving hier vrij beroerd. Komt nog bij dat je in Duitsland echt door andere mensen wordt aangesproken als jij denkt even schijt te hebben aan de maatregelen en dan niet op heel vriendelijke toon. Dat zie je in Nederland vrijwel nooit gebeuren.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar of het grootste deel vervolgens ook de daad bij het woord voegt betwijfel ik.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Eh ja. Ik ken genoeg mensen die zich aan de regels hebben gehouden, maar toch besmet zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Die groep kan het toch niet helpen dat de regering dat besluit neemt. Van hun hoeft het niet. En wat mij opvalt is dat de propaganda van de ziekenhuisbedden werkt. Ik verwacht niet veel bejaarden en babyboomers tussen de antivaxxers. Dus zo'n druk zullen ze niet geven.
Verder dacht je nou echt bij de vorige golven dat de mensen die de druk in de zorg veroorzaakte dat zij zich aan de regels hebben gehouden? Think again. En daar zijn we ook nooit verontwaardigd over geweest.![]()
De politieke keuze om ziekenhuizen niet te overbelasten? Vind ik een hele logische, en ook zo goed als onontkoombare.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De regering beperkt je in je vrijheid, niet de antivaxxers zelf. Het is wel een gevolg, maar geen logisch of onontkoombaar gevolg. Het is een politieke keuze om beperkende maatregelen op te leggen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Jij bent 24/7 bij die mensen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Eh ja. Ik ken genoeg mensen die zich aan de regels hebben gehouden, maar toch besmet zijn.![]()
Idd. Moet je die anti vaxxers eens horen als er geen plek is op de IC omdat er iemand voorgaat uit de overige zorg groep.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De politieke keuze om ziekenhuizen niet te overbelasten? Vind ik een hele logische, en ook zo goed als onontkoombare.![]()
Maar volgens diezelfde logica is toch iedereen die ziekenhuiszorg nodig heeft debet aan die zorgvraag, niet alleen iemand die met Covid-19 in het ziekenhuis komt?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De politieke keuze om ziekenhuizen niet te overbelasten? Vind ik een hele logische, en ook zo goed als onontkoombare.
Iemand die rookt en met longkanker in het ziekenhuis komt belast de ziekenhuizen in een tijd dat het ontzettend druk is. Iemand die een BMI van 45+ heeft en in het ziekenhuis komt belast de ziekenhuizen, etc.
Individuele Covid-19 gevallen van mensen die niet gevaccineerd zijn (of mensen die wel gevaccineerd zijn waar het vaccin niet werkt) zorgen niet voor die oneigenlijke druk op de ziekenhuizen, dat is de combinatie van alles bij elkaar.![]()
Wat zeggen die anti-vaxxers op dat moment? Hoe weet je dat?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Idd. Moet je die anti vaxxers eens horen als er geen plek is op de IC omdat er iemand voorgaat uit de overige zorg groep.![]()
In principe kun je ongevaccineerden weigeren aan de deur. Ik zeg niet dat dat de wenselijke optie is, maar onmogelijk is het ook niet.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De politieke keuze om ziekenhuizen niet te overbelasten? Vind ik een hele logische, en ook zo goed als onontkoombare.
Er zijn gewoon geen mooie opties. Een vaccinatieplicht of -dwang is niet mooi, een testsamenleving is niet mooi, sectorensluitingen wegens een overschot aan ongevaccineerden in het ziekenhuis is niet mooi, overlopende ziekenhuizen zijn niet mooi en selectie aan de poort is ook niet mooi.
Van al die niet-mooie opties moet je dus de minst lelijke kiezen, maar wat de minst lelijke is is toch echt een politieke keuze. Het is geen natuurwet, hoe vaak ook de suggestie wordt gewekt dat het dat wel is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik ben benieuwd bij welk percentage gevaccineerden nu groepsimmuniteit ontstaat. Ik verwacht zelfs dat we dat niveau al hebben bereikt. Ik vermoed dat het probleem kleiner is dan jij schetst. Veel ongevaccineerden zitten in de groep: niet kwetsbaren (zoals de jeugd) en gaan dus helemaal geen druk op de ziekenhuizen geven.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:16 schreef aartstyle het volgende:
Veel ongevaccineerden willen ook helemaal geen maatregelen, en zullen dus ook al snel via natuurlijke weg immuun zijn, mochten ze dat al niet zijn.![]()
NZ heeft tot nu toe 26 doden. Als de besmettingen nu uit de hand lopen kunnen dat er 5000 of meer worden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd of ze Zero-COVID los moeten gaan laten met de delta variant en wanneer ze dat inzien.
Dit is toch geen doen man.are we infinite or am I alone![]()
Die niet gevaccineerden gaan straks wel zorgen voor een oneigenlijke druk op de zorg waardoor wij in lockdown moeten. Ik ben het het (gedeeltelijk) met je eens wat betreft de rokers en mensen met een te hoog BMI. Dat is een dieper probleem. Feit is dat we straks in lockdown moeten en dat moeten we niet willen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar volgens diezelfde logica is toch iedereen die ziekenhuiszorg nodig heeft debet aan die zorgvraag, niet alleen iemand die met Covid-19 in het ziekenhuis komt?
Iemand die rookt en met longkanker in het ziekenhuis komt belast de ziekenhuizen in een tijd dat het ontzettend druk is. Iemand die een BMI van 45+ heeft en in het ziekenhuis komt belast de ziekenhuizen, etc.
Individuele Covid-19 gevallen van mensen die niet gevaccineerd zijn (of mensen die wel gevaccineerd zijn waar het vaccin niet werkt) zorgen niet voor die oneigenlijke druk op de ziekenhuizen, dat is de combinatie van alles bij elkaar.![]()
Als we nu weer een lockdown (of uberhaupt verlening van basis maatregelen in gaan) dan is het einde toch gewoon zoek. Er is geen enkel plan voor na de dubbele vaccinaties van de hele bevolking behalve boostershots wat echt niet beter gaat werken dan de originele vaccinatie ronde.
Het gaat er bij mij echt niet in dat we maatregelen verlengen voor niet-gevaccineerde en eigenlijk ook niet voor het verlaagde risico op ernstige ziekte onder volledig gevaccineerden. De doelpalen zijn niet verschoven ze zijn gewoon verdwenen.
En ja ik begrijp het argument druk op zorg maar ik lees nergens hoeveel er aan is gedaan om in de afgelopen 1,5 jaar de zorg permanent op te schalen om dit op lange termijn te kunnen dragen.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Alleen de andere bezoekers zijn niet verantwoordelijk voor de overbelasting. Zonder COVID-patienten was er geen probleem. Dat is een wezenlijk verschil.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar volgens diezelfde logica is toch iedereen die ziekenhuiszorg nodig heeft debet aan die zorgvraag, niet alleen iemand die met Covid-19 in het ziekenhuis komt?
Individuele Covid-19 gevallen van mensen die niet gevaccineerd zijn (of mensen die wel gevaccineerd zijn waar het vaccin niet werkt) zorgen niet voor die oneigenlijke druk op de ziekenhuizen, dat is de combinatie van alles bij elkaar.
Daarentegen zijn, zonder maatregelen, de COVID-patiënten an sich genoeg om de hele zorg te ontregelen. Nóg sterker, de mensen die geen COVID-patiënt waren werden zelfs achtergesteld tov COVID-patiënten.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Toevallig bij 1 wel ja. Mijn vrouw is besmet geraakt in zkhs. Reden? Om te zorgen voor de mensen die corona hadden opgelopen. Soms ontkom je er niet aan.quote:![]()
Jep, hoe ver ga je om doden te voorkomen in het leven? Dat is altijd een leuk ethisch vraagstuk.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
NZ heeft tot nu toe 26 doden. Als de besmettingen nu uit de hand lopen kunnen dat er 5000 of meer worden.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Hier idem. Schoonmoeder is besmet geraakt in het ziekenhuis tijdens de nierdialyse.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Toevallig bij 1 wel ja. Mijn vrouw is besmet geraakt in zkhs. Reden? Om te zorgen voor de mensen die corona hadden opgelopen. Soms ontkom je er niet aan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oh mee eens, weigeren aan de ziekenhuispoorten vind ik in dit geval ook een prima oplossing.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In principe kun je ongevaccineerden weigeren aan de deur. Ik zeg niet dat dat de wenselijke optie is, maar onmogelijk is het ook niet.
Er zijn gewoon geen mooie opties. Een vaccinatieplicht of -dwang is niet mooi, een testsamenleving is niet mooi, sectorensluitingen wegens een overschot aan ongevaccineerden in het ziekenhuis is niet mooi, overlopende ziekenhuizen zijn niet mooi en selectie aan de poort is ook niet mooi.
Van al die niet-mooie opties moet je dus de minst lelijke kiezen, maar wat de minst lelijke is is toch echt een politieke keuze. Het is geen natuurwet, hoe vaak ook de suggestie wordt gewekt dat het dat wel is.
Maar dat lijkt juridisch en ethisch nog veel minder haalbaar dan ze gewoon segregeren in de samenleving.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
De meeste mensen die twijfelen of vaccinatie de beste manier is om uit deze "crisis" te komen, zijn geen antivaxxers. Zij beperken ook niet jouw vrijheid, dat is de overheid die allemaal malle maatregelen nemen die weinig tot niet effectief zijn (zoals de avondklok, of buitenfestivals aflasten). Overigens, ben wel benieuwd hoe jouw vrijheid nu beperkt wordt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mensen die roken of te dik zijn beperken mij niet in mijn vrijheid, antivaxxers wel.![]()
Er zijn vaccins beschikbaar, lijkt me logisch dat ze dan minstens volhouden tot de vaccinatiegraad hoog ligt. Nu is die 19.4%.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, hoe ver ga je om doden te voorkomen in het leven? Dat is altijd een leuk ethisch vraagstuk.are we infinite or am I alone![]()
Precies dit! Neem een beslissing. Het is altijd kut voor een bepaalde groep. Maar doe iets!quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In principe kun je ongevaccineerden weigeren aan de deur. Ik zeg niet dat dat de wenselijke optie is, maar onmogelijk is het ook niet.
Van al die niet-mooie opties moet je dus de minst lelijke kiezen, maar wat de minst lelijke is is toch echt een politieke keuze. Het is geen natuurwet, hoe vaak ook de suggestie wordt gewekt dat het dat wel is.![]()
Zeker, maar ben dus benieuwd wat ze doen als het bijvoorbeeld op 70% blijft steken. Volgens mij is de bereidheid niet zo hoog daar?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Er zijn vaccins beschikbaar, lijkt me logisch dat ze dan minstens volhouden tot de vaccinatiegraad hoog ligt. Nu is die 19.4%.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat klopt. Maar er zijn er ook waarbij je wel een optie hebt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah okay..
Nou ja. Als de scholen weer dicht zouden gaan, heb je niet echt een optie.
Onderstaand plaatje zegt genoeg. Alleen de maatregel die gemakkelijk kan worden gecontroleerd en gehandhaafd wordt meer opgevolgd dan gesteund.
I'll give you something to do![]()
Ik denk eerlijk gezegd dat die lockdown sowieso wel komt maar dat het niet komt door Covid-19. Als er eind dit jaar een heftige griepgolf komt, zorgt die voor een (te grote) druk op de ziekenhuizen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die niet gevaccineerden gaan straks wel zorgen voor een oneigenlijke druk op de zorg waardoor wij in lockdown moeten. Ik ben het het (gedeeltelijk) met je eens wat betreft de rokers en mensen met een te hoog BMI. Dat is een dieper probleem. Feit is dat we straks in lockdown moeten en dat moeten we niet willen.
Dan zou ik het ook niet de schuld van de grieppatiënten noemen ook al hebben ze wel of niet de griepprik. De discussie die we nu hebben is symptoombestrijding dat de ziekenhuiszorg in Nederland er beroerd aan toe is (qua hoeveelheid mensen).![]()
Gelukkig zetten we alles op alles om... nee laat ook maar.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
De discussie die we nu hebben is symptoombestrijding dat de ziekenhuiszorg in Nederland er beroerd aan toe is (qua hoeveelheid mensen).![]()
Ja het gezonde verstand en logisch nadenken lijkt er bij sommigen uitgespoten te zijn met het vaccin. Ik heb nog geen enkele antivaxxer of wappie zien demonstreren omdat ze graag een lockdown terug willen hebben om zo de gevacineerden te naaien. Andersom wordt er haast gedacht dat mensen zich niet laten vaccineren omdat ze zo genieten van de beperkingen die worden opgelegd door de regering.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:22 schreef potjecreme het volgende:
Die groep kan het toch niet helpen dat de regering dat besluit neemt. Van hun hoeft het niet. En wat mij opvalt is dat de propaganda van de ziekenhuisbedden werkt. Ik verwacht niet veel bejaarden en babyboomers tussen de antivaxxers. Dus zo'n druk zullen ze niet geven.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: