Horeca vast wel ja. Groepsgrootte weer kleiner maken als maximum.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De scholen en horeca staan vermoedelijk bovenaan het streeplijstje.

Ik wacht nog steeds op een teken:quote:

Gewoon, alles met een sociaal aspect.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]

Als je maatschappelijk protest tot en met wil moet je vooral de scholen dicht doen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]

Ging vorige keer ook verbazingwekkend soepeltjesquote:Op zondag 22 augustus 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je maatschappelijk protest tot en met wil moet je vooral de scholen dicht doen.

Kan wel inderdaad en ik denk ook zeker wel na over deze coronacrisis, maar mij druk maken over de maatregelen doe ik zo min mogelijk. Nu raken ze mij ook niet heel erg, maar heb er wel zeker mee te maken gehad.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Je hebt over zoveel geen controle, er over nadenken kan alsnog wel toch.
Maar goed, ik was nieuwsgierig slechts

Ik ben bang dat dat nogal meevalt.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je maatschappelijk protest tot en met wil moet je vooral de scholen dicht doen.

En toen deden ze voor het gemak ook maar de BSO langdurig dicht om de ouders thuis te houden.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ging vorige keer ook verbazingwekkend soepeltjes![]()
'ja maar het virus'

Ja druk maken heeft ook niet veel zin. Al je je er niet druk om maken ook niet heel erg ok vind ik zelf. Maar dat is persoonlijk natuurlijkquote:Op zondag 22 augustus 2021 22:20 schreef erkel het volgende:
[..]
Kan wel inderdaad en ik denk ook zeker wel na over deze coronacrisis, maar mij druk maken over de maatregelen doe ik zo min mogelijk. Nu raken ze mij ook niet heel erg, maar heb er wel zeker mee te maken gehad.

Maatschappelijk protest komt er denk ik eerder als het hele voetbalseizoen afgelast wordt. Niet zonder publiek, gewoon niet. Ik denk dat dat de enige groep is die echt massaal de straat op zal gaan.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]

We live in a mad mad worldquote:Op zondag 22 augustus 2021 22:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En toen deden ze voor het gemak ook maar de BSO langdurig dicht om de ouders thuis te houden.

Maar jij gaat er vast wel ook vanuit, het loopt nu tegen eind augustus, dat er een vuurwerkverbod komt rond oud en nieuw toch?quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maatschappelijk protest komt er denk ik eerder als het hele voetbalseizoen afgelast wordt. Niet zonder publiek, gewoon niet. Ik denk dat dat de enige groep is die echt massaal de straat op zal gaan.

Ook. Maar dat escaleert meteen. Ook de enige reden dat ik daar niet heen zou gaan overigens. Met gewelddadige tokkies wil ik niks te maken hebben.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maatschappelijk protest komt er denk ik eerder als het hele voetbalseizoen afgelast wordt. Niet zonder publiek, gewoon niet. Ik denk dat dat de enige groep is die echt massaal de straat op zal gaan.

Dat gaat nu niet meer gebeuren denk ik. Ik hoop oprecht dat ik mijn amateur waterpolocompetitie eens een keer normaal kan starten en afmaken. Anders zou het wel eens het laatste jaar kunnen zijn dat ik speel, veel lol is het de afgelopen 18 maanden niet geweest, weinig normale trainingen, vorig seizoen 1 wedstrijd, en het seizoen daarvoor 3/4 seizoen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:
[..]

Neuh, dat wordt wel omgezet in een permanent verbod.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar jij gaat er vast wel ook vanuit, het loopt nu tegen eind augustus, dat er een vuurwerkverbod komt rond oud en nieuw toch?
Of denk jij dat dit dan weer toegestaan wordt

NEE niet de horeca weer dicht. Dan wordt het een gebed zonder eind, horeca dicht voor 1,8 mln ongevaccineerden...quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]

Thanks. Ik zou dit graag als wekelijkse cijfers willen zien. Ik weet niet over welke periode die cijfers van van Dissel gaan. Niet (volledig) gevaccineerd, is dat voornamelijk helemaal niet, of is het veel ook: twee prikken gehad, maar de volledige inwerktijd is nog net niet voorbij. Dat vind ik namelijk ook nog wel een verschil.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens de presentatie van Dissel was het 74% niet gevaccineerd, 15 % volledig gevaccineerd, waarvan 5% waar het vaccin mogelijk niet goed werkt.
[ afbeelding ]
Vertaal je dat naar de huidige situatie in de ziekenhuizen, dan schrik je wel van de impact van niet gevaccineerden.
- 441 verpleegafdeling, dat zijn er dus 326 niet gevaccineerd
- 219 IC, dan zijn er dus 162 niet gevaccineerd

Oh ik vond dat wel echt iets voor jou eigenlijkquote:Op zondag 22 augustus 2021 22:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook. Maar dat escaleert meteen. Ook de enige reden dat ik daar niet heen zou gaan overigens. Met gewelddadige tokkies wil ik niks te maken hebben.

Zeg.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ik vond dat wel echt iets voor jou eigenlijk

De trein kort en klein slaand onderweg naar huis als je cluppie heeft verlorenquote:

Ja helemaal eens. Oud, ziek en ongevaccineerd belet dan de rest van de samenleving om hun leven te leiden...quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:28 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Thanks. Ik zou dit graag als wekelijkse cijfers willen zien. Ik weet niet over welke periode die cijfers van van Dissel gaan. Niet (volledig) gevaccineerd, is dat voornamelijk helemaal niet, of is het veel ook: twee prikken gehad, maar de volledige inwerktijd is nog net niet voorbij. Dat vind ik namelijk ook nog wel een verschil.
Als het echt zo is dat straks 74% niet gevaccineerd is en het grootste deel is nog steeds 60-90 met als zwaartepunt 70-80, dan moeten we wat mij betreft ons echt gaan afvragen of we daar de samenleving voor willen sluiten of beperkingen opleggen en daar voor zorg gaan afschalen.

Het grote probleem is dat de ziekenhuizen het (nog) niet registreerden, dit is door een uitvraag onderzocht. Maar de ziekenhuizen gaan het *tromgeroffel* nu eindelijk doen. (8 maanden na start vaccinatie, het mag in de krant)quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:28 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Thanks. Ik zou dit graag als wekelijkse cijfers willen zien. Ik weet niet over welke periode die cijfers van van Dissel gaan. Niet (volledig) gevaccineerd, is dat voornamelijk helemaal niet, of is het veel ook: twee prikken gehad, maar de volledige inwerktijd is nog net niet voorbij. Dat vind ik namelijk ook nog wel een verschil.
Als het echt zo is dat straks 74% niet gevaccineerd is en het grootste deel is nog steeds 60-90 met als zwaartepunt 70-80, dan moeten we wat mij betreft ons echt gaan afvragen of we daar de samenleving voor willen sluiten of beperkingen opleggen en daar voor zorg gaan afschalen.

Ik was er eerlijk gezegd al vanuit gegaan dat het vuurwerkverbod gewoon stilzwijgend verlengd is en niet meer weg gaat.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar jij gaat er vast wel ook vanuit, het loopt nu tegen eind augustus, dat er een vuurwerkverbod komt rond oud en nieuw toch?

Trein slaat de trein kort en klein?quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:31 schreef Molo het volgende:
[..]
De trein kort en klein slaand onderweg naar huis als je cluppie heeft verloren
Etc etc

Nogal jaquote:Op zondag 22 augustus 2021 22:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het grote probleem is dat de ziekenhuizen het (nog) niet registreerden, dit is door een uitvraag onderzocht. Maar de ziekenhuizen gaan het *tromgeroffel* nu eindelijk doen. (8 maanden na start vaccinatie, het mag in de krant)
Dit is wat mij betreft behoorlijk essentiële informatie waar je beleid op kunt maken, ook kun je de modellen waarschijnlijk veel zorgvuldiger maken over de te verwachtte instroom/uitstroom.

Truequote:Op zondag 22 augustus 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik was er eerlijk gezegd al vanuit gegaan dat het vuurwerkverbod gewoon stilzwijgend verlengd is en niet meer weg gaat.
Zo is hij wel jaquote:Op zondag 22 augustus 2021 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Trein slaat de trein kort en klein?

Geen idee en is dat dan van belang ?quote:Op zondag 22 augustus 2021 16:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Maurice.nl heeft uw steun nodig
Hopelijk bent u bereid af en toe wat geld te doneren, zodat wij onze activiteiten kunnen continueren.
Tja... je zou denken dat je met die peilingen wel geld binnen haalt. En het is niet dat hij zelf echt wetenschappelijk onderzoek doet.

https://www.theguardian.c(...)ovid-ministers-gaffequote:‘Spread your legs’: New Zealand makes hay with Covid minister’s gaffe
A slip of the tongue from New Zealand’s Covid-19 response minister as he was updating the nation live on the coronavirus outbreak has given the country a lighthearted, albeit slightly x-rated, break from regular pandemic coverage.
At a media briefing on Sunday, minister Chris Hipkins was updating the country on the growing number of coronavirus cases in the community, when he urged New Zealanders to socially distance when they go outside to “spread their legs”.
“It is a challenge for people in high density areas to get outside and spread their legs when they are surrounded by other people,” he said.
Director general of health, the typically composed Dr Ashley Bloomfield, was standing next to Hipkins at the podium and briefly raised his eyebrows as the minister continued with his address.
New Zealand is currently in a nationwide lockdown in response to a Delta outbreak.
When Hipkins later realised his slip-up, he said he would go and “stretch his legs” and acknowledged that the media “would all have fun with him later”.

quote:
Dit inderdaad. Een leuke site wat dat betreft is Spurious Correlations.quote:Op zondag 22 augustus 2021 14:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Correlatie is geen causaliteit.
Zo zou ik voor dit plaatje tevens kunnen beweren dat de hoge cijfers worden veroorzaakt omdat men vanwege de goede resultaten van de vaccins (te) enthousiast heeft versoepeld.
Het is maar net wat je wil zien.

Daarbij moet je ook bedenken dat de groep gevaccineerden inmiddels veel groter is dan de groep niet-gevaccineerden. Dus de overgrote meerderheid van patiënten in het ziekenhuis komt ook nog eens uit een zeer kleine minderheid van de bevolking.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens de presentatie van Dissel was het 74% niet gevaccineerd, 15 % volledig gevaccineerd, waarvan 5% waar het vaccin mogelijk niet goed werkt.
[ afbeelding ]
Vertaal je dat naar de huidige situatie in de ziekenhuizen, dan schrik je wel van de impact van niet gevaccineerden.
- 441 verpleegafdeling, dat zijn er dus 326 niet gevaccineerd
- 219 IC, dan zijn er dus 162 niet gevaccineerd

Jammer, afgelopen Oud & Nieuw had ik nog het een en ander liggen van het jaar ervoor maar dat is nu ook wel op.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:24 schreef Molo het volgende:
[..]

Inderdaad.quote:Op maandag 23 augustus 2021 07:40 schreef Morri2 het volgende:
[..]
[..]
Dit inderdaad. Een leuke site wat dat betreft is Spurious Correlations.
Zo is er een correlatie tussen kaasproductie per capita en het aantal mensen dat gestorven is omdat ze verstrengeld raakten in hun bedlaken. En er is een correlatie tussen de kipconsumptie per capita en de totale import van ruwe olie in de VS. En Japanse auto's verkocht in de VS en zelfmoord door autocrash.
De meeste mensen die in Nederland sterven hebben de dag ervoor brood gegeten. Dan kun je niet de conclusie trekken dat brood dodelijk is.

https://www.msn.com/nl-nl(...)ANB3oc?ocid=msedgntpquote:We complain about football matches, but not festivals, about the measures that remain in force at schools and offices, but we don't want to wear a mouth cap to dim the R. Three virologists explain to HLN why that is not so smart.
Face masks are a cheap and most likely effective way to prevent the spread of virus. Finds almost everyone everywhere. Except in the Netherlands. Virologist Ab Osterhaus explains to the Belgian newspaper Het Laatste Nieuws why the Belgians would do well to make face masks mandatory. “I think it is wise that you do not give up the mouth caps yet. In the Netherlands they have been very controversial from the start and there are scientists who keep insisting that there is no proof that they work. Yet there are strong indications that they do. I also work in Germany and there is no discussion about that. There are regions in Germany where only the FFP2 masks are allowed. The figures there are twenty times lower than in the Netherlands, but is that because of the mouth caps? That is difficult to prove.”
Respect
Virologist Steven Van Gucht of Sciensano (Belgian RIVM) also emphasizes that face masks are important in the autumn. “The acute crisis risk has passed, but many people will still be infected and many will also end up in hospital and possibly in intensive care. For example, the mouth masks will also play a role this autumn to curb the flu virus. I also think it's a form of respect. In the Netherlands and Austria I have been to stores where it is no longer necessary and the staff there are still very exposed to the virus while they do not choose it themselves.”
The face mask is also important to protect vulnerable people, says Van Gucht. “To protect them, it makes sense that we wear a mouth mask in the store, on public transport and, for example, at the post office. Because even frail people often have no choice but to go shopping or take public transport to go to the hospital, for example.”
Virologist Johan Neyts (KU Leuven): “I also think it is best to use the principle of caution when it comes to mouth masks. It's not very pleasant, but also not the biggest disaster to wear one and we are definitely going to save lives with it. Abolishing it just before autumn sets in and winter comes later could mean we have to quickly retrace our steps.”
Source(s): HLN

Waarom draagt Ab dan geen FFP2 mondkap tijdens de talkshows? Hij lijkt me wel een kwetsbare.quote:Op maandag 23 augustus 2021 08:44 schreef Oriente het volgende:
Engels, maar________
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANB3oc?ocid=msedgntp
Draag een mondkapje en red levens!
Is Erno voor HLN gaan schrijven?
Op doorstroomlocaties, wat een briljant idee!quote:The face mask is also important to protect vulnerable people, says Van Gucht. “To protect them, it makes sense that we wear a mouth mask in the store, on public transport and, for example, at the post office. Because even frail people often have no choice but to go shopping or take public transport to go to the hospital, for example.”
quote:but we don't want to wear a mouth cap to dim the R.

Misschien kunnen we Ab pertinent naar België sturen, zijn wij van hem af.quote:Op maandag 23 augustus 2021 08:44 schreef Oriente het volgende:
Engels, maar________
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANB3oc?ocid=msedgntp
Draag een mondkapje en red levens!
Is Erno voor HLN gaan schrijven?

Doe maar een ffp100 voor ab. Dat is er een die je kaken strak op elkaar zet zodat er geen geluid meer uit kan komen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 08:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Waarom draagt Ab dan geen FFP2 mondkap tijdens de talkshows? Hij lijkt me wel een kwetsbare.
Dit ook:
[..]
Op doorstroomlocaties, wat een briljant idee!
Hoe onnozel ben je als je zo geilt op mondkapjes bent en het zelfs hier niet voor elkaar krijgt om goede voorbeelden te geven.
Noem dan thuis- of bezoeksituaties, of als al die kwetsbare ouderen met elkaar rond de tafel bingo spelen. Maar nee hoor dat is dan te vergezocht, waarmee perfect het gemaakte punt wordt bevestigd, namelijk:
[..]

https://www.msn.com/nl-nl(...)ANClVz?ocid=msedgntpquote:WELLINGTON (ANP/RTR) - Het aantal coronabesmettingen in Nieuw-Zeeland stijgt snel als gevolg van de uitbraak van de Delta-variant van het virus. Het aantal infecties in het land is opgelopen tot 107, meldt de regering maandag. Dat zijn er 35 meer dan een dag eerder. 33 van de nieuwe besmettingen werden vastgesteld in de stad Auckland, twee in de hoofdstad Wellington.
Premier Jacinda Ardern kondigde vorige week dinsdag voor het hele land een strenge lockdown aan. Dat deed zij al na de vaststelling van één enkele besmetting. Nieuw-Zeelanders mogen sindsdien hun huizen alleen verlaten om naar de supermarkt of het ziekenhuis te gaan. Wie buiten wil recreëren moet in de eigen buurt blijven en contacten met andere huishoudens zijn verboden. Ardern heeft de nationale lockdown nu tot vrijdag verlengd. De stad Auckland moet tot 31 augustus in lockdown blijven.
Ardern zei ook dat zij niet verwacht dat met de 107 vastgestelde besmettingen de piek van de huidige corona-uitbraak al is bereikt.
Nieuw-Zeeland streeft naar volledige eliminatie van het virus. Dat kan volgens de premier alleen via een "vroege en harde aanpak". Die zorgde er eerder dit jaar ook voor dat het virus in het land werd uitgeroeid. Tussen februari dit jaar en begin vorige week werden er in Nieuw-Zeeland geen besmettingen met het coronavirus vastgesteld.

Ben erg benieuwd of ze Zero-COVID los moeten gaan laten met de delta variant en wanneer ze dat inzien.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:26 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANClVz?ocid=msedgntp

Ik ben bang dat ze dat niet gaan doen. Ze zijn Zero-* daar, als je modder aan je wandelschoenen hebt, en je bent toevallig een kruisje vergeten, krijg je al zowat een boete.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd of ze Zero-COVID los moeten gaan laten met de delta variant en wanneer ze dat inzien.
Dit is toch geen doen man.

Ja precies, maar het is al wel duidelijk dat vaccinaties COVID niet gaan uitroeien. Dan zitten ze tot in de lengte der dagen aan dit soort maatregelen vast…quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze dat niet gaan doen. Ze zijn Zero-* daar, als je modder aan je wandelschoenen hebt, en je bent toevallig een kruisje vergeten, krijg je al zowat een boete.
Over een maandje of 4 zijn ze misschien wat verder met vaccineren, maar ik heb daar ook nog een hard hoofd in.
Dan mogen wij hier toch echt niet klagen met de lockdowns die we hier gehad hebben.

Tot nu toe hebben wij veel langer in lockdown gezeten dan Nieuw Zeeland.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze dat niet gaan doen. Ze zijn Zero-* daar, als je modder aan je wandelschoenen hebt, en je bent toevallig een kruisje vergeten, krijg je al zowat een boete.
Over een maandje of 4 zijn ze misschien wat verder met vaccineren, maar ik heb daar ook nog een hard hoofd in.
Dan mogen wij hier toch echt niet klagen met de lockdowns die we hier gehad hebben.

in 2045 zijn zijn die nog bezig, onbegrijpelijk dat ze nog steeds voor de 0 gaanquote:Op maandag 23 augustus 2021 09:26 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANClVz?ocid=msedgntp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |