Nee, maar dat kan dus voor iedereen opgaan.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:29 schreef Cue_ het volgende:
Nouja er kan altijd een onderhuids lijden zijn geweest. Iets van een ziekte die niet bekend was en geen symptomen gaf voor de man.
Maargoed, sowieso idd wel jammer voor hem.
Ben ik wel benieuwd naar. En op welk onderdeel van zorg dat dan is.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik las laatst een stuk van een ik meen hoogleraar die stelde dat het nog wel een stuk efficiënter kon.
Als je hoort wat hij in die radio-uitzendingen verkondigde, is dat nogal een understatement.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:28 schreef Iblardi het volgende:
"Now he regrets not being more adamant about getting the vaccine."
Altijd wat aparte mensen daar bij het UvAquote:
Dat heeft verder ook geen zak te maken met het onnodig rekken van levens. Mensen worden gemiddeld genomen ouder. Dat heeft een aantal oorzaken, waaronder medische c.q. technologische ontwikkelingen. Alleen al antibiotica hebben ervoor gezorgd dat infecties die voorheen serieuze gevolgen hadden vrij eenvoudig te beperken zijn, zaken als diabetes of HIV die voorheen vrij snel serieuze impact hadden op kwaliteit van leven zijn nu eerder chronisch met de juiste medicatie en levensstijl.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik lijk te suggereren?
Het is gewoon een feit dat mensen vanaf de jaren 60 steeds ouder worden. De zorg doet hard hun best om mensen te genezen en te verzorgen. Waar we 50 jaar geleden niet zo oud werden en er minder inwoners waren, is dat nu fiks meer.
Dat suggereer ik.
quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Moedig om tegen de stroom in durven te zwemmen.
Ik vind het vooral een mooi voorbeeld van de (aankomende/groeiende) tweedeling. Aan de ene kant een grote roep om versoepelingen, aan de andere kant dat de maatregelen niet voldoende zijn/moeten blijvenquote:Op maandag 23 augustus 2021 13:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Altijd wat aparte mensen daar bij het UvA
Ja, dat vond ik ook een rare woordkeuze.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als je hoort wat hij in die radio-uitzendingen verkondigde, is dat nogal een understatement.
Activistische trackrecord zag ik. Maar goed, wel ruggengraat. Daad bij woord.quote:
Nou ja, neem aan dat wel sommige mensen een bloedonderzoek gedaan zullen hebben in de laatste paar jaren.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:30 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nee, maar dat kan dus voor iedereen opgaan.
Bovendien is een grote reden dat de gemiddelde levensverwachting stijgt het feit dat er vroeger veel kinderen overleden. De maximumleeftijd van mensen is behoorlijk stabiel. Zelfs in het oude Rome waren er mensen die 80+ werden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heeft verder ook geen zak te maken met het onnodig rekken van levens. Mensen worden gemiddeld genomen ouder. Dat heeft een aantal oorzaken, waaronder medische c.q. technologische ontwikkelingen. Alleen al antibiotica hebben ervoor gezorgd dat infecties die voorheen serieuze gevolgen hadden vrij eenvoudig te beperken zijn, zaken als diabetes of HIV die voorheen vrij snel serieuze impact hadden op kwaliteit van leven zijn nu eerder chronisch met de juiste medicatie en levensstijl.
Maar nogmaals, dat soort zaken hebben met ' onnodig rekken van levens' geen zak te maken.
Bloedonderzoek, als je dat al regelmatig doet, die je op specifieke uitvraag doorgaans.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, neem aan dat wel sommige mensen een bloedonderzoek gedaan zullen hebben in de laatste paar jaren.
Waar zeg ik onnodig rekken van levens?quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heeft verder ook geen zak te maken met het onnodig rekken van levens. Mensen worden gemiddeld genomen ouder. Dat heeft een aantal oorzaken, waaronder medische c.q. technologische ontwikkelingen. Alleen al antibiotica hebben ervoor gezorgd dat infecties die voorheen serieuze gevolgen hadden vrij eenvoudig te beperken zijn, zaken als diabetes of HIV die voorheen vrij snel serieuze impact hadden op kwaliteit van leven zijn nu eerder chronisch met de juiste medicatie en levensstijl.
Maar nogmaals, dat soort zaken hebben met ' onnodig rekken van levens' geen zak te maken.
Dat is dus het probleem, dat geldt voor iedereen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:29 schreef Cue_ het volgende:
Nouja er kan altijd een onderhuids lijden zijn geweest. Iets van een ziekte die niet bekend was en geen symptomen gaf voor de man.
quote:
Vorig jaar betroffen alle covid sterfgevallen ongevaccineerden, zonder dat zij tot krantenkop werden aangewend, behalve wanneer zij <20 waren, omdat dat de angst er goed inhield.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:19 schreef Hamzoef het volgende:
En weer een "scepticus" die het loodje legt.
61 jaar, hij gaf in zijn radioshows aan dat de kans dat een gezond iemand van 61 aan covid overlijdt zeer gering is.
Zeer gering misschien, maar niet 0 helaas dus. rip.
https://eu.usatoday.com/s(...)es-covid/8234158002/
Waar komt jouw aversie tegen het vaccin vandaan?quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:50 schreef Za het volgende:
[..]
Vorig jaar betroffen alle covid sterfgevallen ongevaccineerden, zonder dat zij tot krantenkop werden aangewend, behalve wanneer zij <20 waren, omdat dat de angst er goed inhield.
Nu wordt ook deze man gebruikt en zelfs beschimpt, dit keer om het vaccin te pushen.
Hoe zou het zijn om artikelen te publiceren van mensen die super vertrouwden op het vaccin, maar bij wie het toch niet mocht baten, met de tekst "weer een die het loodje legt".
Onethisch gedrag, waar je ook in geloofd.
Jij stelt:quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waar zeg ik onnodig rekken van levens?
Feit is dat mensen ouder worden door de verbeterde medische zorg en dat er meer mensen zijn om voor te zorgen. Dan is het ridicuul om af te schalen in de zorg (ziekenhuizen sluiten bijv.).
Hou op met woorden in mijn mond te leggen.
Die drang hebben we helemaal niet. Kwaliteit van leven speelt een rol, kosten spelen een rol en ga zo maar door. Ik kan dit niet anders interpreteren dan dat je zegt dat we mensen onnodig lang in leven houden.quote:Maar zolang we hier in Nederland de onbeheersbare drang hebben iedereen zo lang mogelijk in leven te houden.
Yup, kloptquote:Op maandag 23 augustus 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
Dat is dus het probleem, dat geldt voor iedereen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |