Hoezo van belang? Onderzoeken beginnen steeds meer uit te wijzen dat een normale infectie beter is voor het geheugen van ons immuunsysteem. Jonge mensen kunnen het goed aan. Niet voor alles hoeven we gepamperd te worden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is ook voor belang voor gezonde mensen die ook goed ziek kunnen worden van deze corona, en dat is dmv het vaccin te voorkomen, juist van die "voorbereiding". Het opruimen van virusdeeltjes gaat gewoon sneller als je resevoir b-cellen die de taak kunnen doen al redelijk aangemaakt is. Anders moet je eerst die b-cellen gaan aanmaken en hebben de virussen zich al veel meer kunnen vermeerderen voordat het "aanvalsplan" in werking gaat. Heb je ook veel meer koorts en infectie verschijnselen voor nodig zonder vaccin.
Nope ik val niet in een risicogroep maar ik werk wel bij een ziekenhuis en mijn werkgever biedt die griepprik aan aan al zijn medewerkers en soms sluit ik even aan bij de rij na de lunch en andere jaren niet.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hmm wellicht val je in een risicogroep. Ik ga het je niet vragen.
ik heb dat nog niet gelezen, ook mensen die het al gehad hebben wordt geadviseerd om alsnog het vaccin te nemenquote:Op maandag 23 augustus 2021 12:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoezo van belang? Onderzoeken beginnen steeds meer uit te wijzen dat een normale infectie beter is voor het geheugen van ons immuunsysteem. Jonge mensen kunnen het goed aan. Niet voor alles hoeven we gepamperd te worden.
Mee eens de ernstigheid van de ziekte is bij corona een lastige, en daarom is het ook zo lastig om dit goed aan te pakken. Als je van corona met zekerheid blind werd dan was de discussie al een stuk eenvoudiger.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoezo van belang? Onderzoeken beginnen steeds meer uit te wijzen dat een normale infectie beter is voor het geheugen van ons immuunsysteem. Jonge mensen kunnen het goed aan. Niet voor alles hoeven we gepamperd te worden.
Met het vaccin "tune" je je afweersysteem op een hybride spike eiwit eentje die het meest lijkt op die in alle varianten en de immuun reactie is ook alleen maar tegen dat spike eiwit. Echter op corona zitten veel meer eiwitten dan alleen een spike, bij een echte infectie krijg je een immuunreactie tegen het hele pakket, daarnaast als je echt ziek wordt van pathogeen worden er iets andere pathways getriggerd die bijvoorbeeld er voor kunnen zorgen dat het "geheugen" beter geactiveerd wordt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb dat nog niet gelezen, ook mensen die het al gehad hebben wordt geadviseerd om alsnog het vaccin te nemen
Ik las laatst een stuk van een ik meen hoogleraar die stelde dat het nog wel een stuk efficiënter kon.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet geweest, is nog steeds zo
Lekker Lean shizzle procesoptimalisatie en dan scherp inzetten
ik dacht juist gelezen te hebben dat als je een bepaalde variant opgelopen hebt je niet zo immuun bent voor die nieuwere zoals als delta, wat je in Brazilië zag dat veel mensen het 2 keer kregen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Met het vaccin "tune" je je afweersysteem op een hybride spike eiwit eentje die het meest lijkt op die in alle varianten en de immuun reactie is ook alleen maar tegen dat spike eiwit. Echter op corona zitten veel meer eiwitten dan alleen een spike, bij een echte infectie krijg je een immuunreactie tegen het hele pakket, daarnaast als je echt ziek wordt van pathogeen worden er iets andere pathways getriggerd die bijvoorbeeld er voor kunnen zorgen dat het "geheugen" beter geactiveerd wordt.
Mensen die al corona gehad hebben kunnen door dit ontworpen spike eiwit ook betere afweer ontwikkelen tegen varianten die ze niet zelf gehad hebben. Daarom is er voor beide ziekte en vaccin een reactie maar wel een andere.
Ik weet dat het advies er is voor mensen die besmet zijn geweest. Dat is dan een booster.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb dat nog niet gelezen, ook mensen die het al gehad hebben wordt geadviseerd om alsnog het vaccin te nemen
Dat is precies wat ik zeg...quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik dacht juist gelezen te hebben dat als je een bepaalde variant opgelopen hebt je niet zo immuun bent voor die nieuwere zoals als delta, wat je in Brazilië zag dat veel mensen het 2 keer kregen.
In dat geval zou je dan ook iedereen jaarlijks dienen aan te (laten) melden voor de griepprik.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is ook voor belang voor gezonde mensen die ook goed ziek kunnen worden van deze corona, en dat is dmv het vaccin te voorkomen, juist van die "voorbereiding". Het opruimen van virusdeeltjes gaat gewoon sneller als je resevoir b-cellen die de taak kunnen doen al redelijk aangemaakt is. Anders moet je eerst die b-cellen gaan aanmaken en hebben de virussen zich al veel meer kunnen vermeerderen voordat het "aanvalsplan" in werking gaat. Heb je ook veel meer koorts en infectie verschijnselen voor nodig zonder vaccin.
Hypothetisch: stel dat gevaccineerden deze winter te maken krijgen met een allerlei immuunsysteem gerelateerde aandoeningen ten gevolge van het vaccin.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:30 schreef Janneke141 het volgende:
In principe kun je ongevaccineerden weigeren aan de deur. Ik zeg niet dat dat de wenselijke optie is, maar onmogelijk is het ook niet.
Ja en nee, deels ben ik het met je eens behalve dat corona een ernstigere ziektebeeld heeft dan de griep. En ja het is lastig tunen wat je acceptabel vind kwa ziektebeeld. Covid is niet gelijk aan de griep het is een andere ziekte en daar kun je op besluiten anders op te reageren. Het gaat puur om welk risico wil je nemen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
In dat geval zou je dan ook iedereen jaarlijks dienen aan te (laten) melden voor de griepprik.
Wel consequent blijven dan. En dat argument van de zorg overspoelen heeft niets van doen op deze vergelijking.
Daarom zitten ze er daar ook bovenop en gaat de boel direct op slot wanneer er een besmetting wordt geconstateerd.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:34 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er in Nieuw-Zeeland gebeurt. Niemand heeft daar natuurlijke immuniteit natuurlijk. Ze hebben een relatief laag vaccinatiegehalte. Dus wel benieuwd wat er gebeurt als delta daar uitbreekt.
Het ziektebeeld is ook niet ernstig(er) in alle gevallen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en nee, deels ben ik het met je eens behalve dat corona een ernstigere ziektebeeld heeft dan de griep. En ja het is lastig tunen wat je acceptabel vind kwa ziektebeeld. Covid is niet gelijk aan de griep het is een andere ziekte en daar kun je op besluiten anders op te reageren. Het gaat puur om welk risico wil je nemen.
nee niet genoeg anders zaten we niet in deze shitquote:Op maandag 23 augustus 2021 12:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Genoeg mensen die er haast niets van merken en in dezelfde mate als een griepje.
Evenzo genoeg/teveel mensen die erdoor op een IC terecht komen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het ziektebeeld is ook niet ernstig(er) in alle gevallen.
Genoeg mensen die er haast niets van merken en in dezelfde mate als een griepje.
En mocht ik het onbewust gehad hebben dan zou het zelfs minder dan een griepje zijn.
In tegenstelling tot de griep is het wel of niet nemen van een vaccin voor corona veel meer een klassiek prisoner's dilemma. Geheel menseigen want er zijn veel voorbeelden te verzinnen van mensen die door hun egocentrische keuze denken beter af te zijn maar dit opgeteld ervoor zorgt dat het collectief erop achteruit gaat, en dus uiteindelijk het individu ook. Ik heb hier een dusdanig slecht gevoel bij dat ik me er ongemakkelijk bij zou voelen als ik me niet zou laten vaccineren. En aangezien ik me niet ongemakkelijk wil voelen, is de (eigenlijk ook egoistische) keuze snel gemaaktquote:Op maandag 23 augustus 2021 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en nee, deels ben ik het met je eens behalve dat corona een ernstigere ziektebeeld heeft dan de griep. En ja het is lastig tunen wat je acceptabel vind kwa ziektebeeld. Covid is niet gelijk aan de griep het is een andere ziekte en daar kun je op besluiten anders op te reageren. Het gaat puur om welk risico wil je nemen.
Heb het niet over aantallen, maar dat de verre meerderheid er niet veel last van heeft.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee niet genoeg anders zaten we niet in deze shit
Top dat je alles zo uitlegt Bosbeetlequote:Op maandag 23 augustus 2021 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Met het vaccin "tune" je je afweersysteem op een hybride spike eiwit eentje die het meest lijkt op die in alle varianten en de immuun reactie is ook alleen maar tegen dat spike eiwit. Echter op corona zitten veel meer eiwitten dan alleen een spike, bij een echte infectie krijg je een immuunreactie tegen het hele pakket, daarnaast als je echt ziek wordt van pathogeen worden er iets andere pathways getriggerd die bijvoorbeeld er voor kunnen zorgen dat het "geheugen" beter geactiveerd wordt.
Mensen die al corona gehad hebben kunnen door dit ontworpen spike eiwit ook betere afweer ontwikkelen tegen varianten die ze niet zelf gehad hebben. Daarom is er voor beide ziekte en vaccin een reactie maar wel een andere.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |