Om eerlijk te zijn weet ik het ook niet.. maar het was iig niet het "jouw" ... Ik had haar carte blanche gegeven voor alle fouten.quote:
Herkenbaar, ik geef haar ook graag carte blanchequote:Op zondag 22 augustus 2021 23:40 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn weet ik het ook niet.. maar het was iig niet het "jouw" ... Ik had haar carte blanche gegeven voor alle fouten.
Vind 1% nog niet zo'n slechte score
Ik quote hem even, zodat je het niet kan wissenquote:Op zondag 22 augustus 2021 23:41 schreef D. het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik geef haar ook graag carte blanche
quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:42 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik quote hem even, zodat je het niet kan wissen
Zie, ik kon er niets aan doenquote:Op zondag 22 augustus 2021 23:42 schreef D. het volgende:
Ow, dat is de vodka, normaal zou ik zoiets niet zeggen
*riltquote:Op zondag 22 augustus 2021 23:45 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ga eens ff een receptje posten!
PS. Puur is ook een recept h
Top!quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:52 schreef D. het volgende:
[..]
*rilt
Puur, ik moet er niet aan denken
Ik ga komende dagen even op zoek
Truste!quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Top!
Dan ga ik nu slapen en zie ik morgen wel de stormloop hier
Echt h... hoe dan??quote:
Ik heb er eentje gemaakt denk ik!quote:Op maandag 23 augustus 2021 00:17 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Echt h... hoe dan??
Maar goed, ik moet echt gaan slapen nu.
Adios!
Dat krijg ik nog net mee!quote:Op maandag 23 augustus 2021 00:17 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik heb er eentje gemaakt denk ik!
Slaap lekker!
Bierglas volstaat ookquote:Op maandag 23 augustus 2021 00:44 schreef chufi het volgende:
Ik heb wel een schudbeker . maar geen Martini glas
Lekker Chuf. Op jouw advies heb ik ook voor Vodka gekozen!quote:Op maandag 23 augustus 2021 00:43 schreef chufi het volgende:
Ik bijt wel af ..
[ afbeelding ]
Deze Lemon Drop Martini is is makkelijk te maken en heeft een mooie verdeling tussen zoet en zuur.
Belangrijk in deze cocktail is om de juiste balans tussen zoet en zuur te vinden Deze balans is voor iedereen natuurlijk anders, experimenteer daarom vooral zelf met de verhoudingen.
Ingredinten
45 ml wodka
30 ml citroensap
10 ml suikersiroop
Hoe maak je een Lemon Drop Martini?
Vul een cocktailshaker met ijsblokjes en voeg de ingredinten toe.
Shake totdat de cocktailshaker koud aanvoelt;
Serveer het geheel in een martini glas.
quote:Op maandag 23 augustus 2021 08:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Bierglas volstaat ook![]()
Lekkere cocktail chufi, ik hou wel van zurig
Wat? Is er nog een topic ... Bij toeval kwam ik deze al tegenquote:Op maandag 23 augustus 2021 08:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Lekker Chuf. Op jouw advies heb ik ook voor Vodka gekozen!
Heb wel het verzoek om het recept ook in het recepten topic te posten 😅
Hmm niet duidelijk dus... 😅quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:26 schreef chufi het volgende:
[..]
Wat? Is er nog een topic ... Bij toeval kwam ik deze al tegen
Ik had eigenlijk de optie 'iedere dag' wel erbij verwachtquote:
Wat doe je doordeweeks dan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:12 schreef espri het volgende:
[..]
Ik mis iedere dag die op een G eindigt.
Dat is prima hoor, ik verwacht van niemand dat ze zich gelijk voor een maand vastleggenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:59 schreef Domnivoor het volgende:
Leuk concept dit GOA![]()
Ik kijk per keer of ik mee kan doen.
Toen alles dicht en gesloten was, was dat vastleggen wat makkelijker. Maar allerlei sociale activiteiten komen nu weer op gang.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:00 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat is prima hoor, ik verwacht van niemand dat ze zich gelijk voor een maand vastleggen
Dat begrijp ik, heb ik zelf ookquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:06 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Toen alles dicht en gesloten was, was dat vastleggen wat makkelijker. Maar allerlei sociale activiteiten komen nu weer op gang.
Topic gevonden!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:59 schreef Domnivoor het volgende:
Leuk concept dit GOA![]()
Ik kijk per keer of ik mee kan doen.
zoiets heb ik nietquote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:39 schreef oma-Nijn het volgende:
Zo, dat is ook in huis. Alleen de drank nog![]()
[ afbeelding ]
Jij bent goed voorbereidquote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:39 schreef oma-Nijn het volgende:
[ afbeelding ]
Met alleen een beker ga ik het proberen ..quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:39 schreef oma-Nijn het volgende:
[ afbeelding ]
Dat lukt vast wel. Ik pak het ijs ook niet met een tang. Vond het maatje wel handig...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:58 schreef chufi het volgende:
[..]
Met alleen een beker ga ik het proberen ..
Vond het gewoon leuk. Net zo als die glazenquote:
Nou... het belangrijkste heb ik nog niet.quote:
Echte martiniglazen, ik vind dat van die sierlijke glazen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:08 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Vond het gewoon leuk. Net zo als die glazen
[..]
Nou... het belangrijkste heb ik nog niet.Morgen naar de slijter
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:18 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Echte martiniglazen, ik vind dat van die sierlijke glazen.
Alleen martini en gin toch? Kan makkelijkquote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:25 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]![]()
Dit recept had ik niet gedaan, want 3 verschillende soorten drank. Die vent van de slijter stuurt me dan meteen naar de AA![]()
[ afbeelding ]
Zit ook een aperitief uit FRankrijk inquote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:34 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Alleen martini en gin toch? Kan makkelijk
scheutje witte wijn is ook goedquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:15 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Zit ook een aperitief uit FRankrijk in
½ deel Lillet Blanc
1 deel Wodka
3 delen Gin
5 ijsblokjes
Een stukje citroenschil
Ha! Die had ik ook opgezocht ja, helaas.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:25 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]![]()
Dit recept had ik niet gedaan, want 3 verschillende soorten drank. Die vent van de slijter stuurt me dan meteen naar de AA![]()
[ afbeelding ]
Ik heb dezelfde vraag eigenlijkquote:
In het recepten-topic staan er een paarquote:Op woensdag 1 september 2021 11:45 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde vraag eigenlijk
Ja, dat weet ik, maar welke gaan het worden.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:36 schreef chufi het volgende:
[..]
In het recepten-topic staan er een paar
Dat zou GOA toch bepalen..quote:Op woensdag 1 september 2021 13:06 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar welke gaan het worden.
Ja, hij heeft nog een paar uur.quote:
En dan… pakken we de hooivorkenquote:Op woensdag 1 september 2021 14:52 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Ja, hij heeft nog een paar uur.
en zn stokerij ...quote:Op woensdag 1 september 2021 15:17 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
En dan… pakken we de hooivorken
Precies......quote:Op woensdag 1 september 2021 15:17 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
En dan… pakken we de hooivorken
Met de hooivorken naar GOA. Weten we zijn huis te wonen?quote:
Ergens in een dorp in het oosten des lands?quote:Op woensdag 1 september 2021 16:00 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Precies......![]()
[..]
Met de hooivorken naar GOA. Weten we zijn huis te wonen?
quote:Op woensdag 1 september 2021 16:02 schreef chufi het volgende:
[..]
Ergens in een dorp in het oosten des lands?
Ja elk dorp heeft er wel eenquote:Op woensdag 1 september 2021 16:04 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]Ja, we rijden naar het oosten en dan vragen we gewoon naar GOA...iedereen kent altijd de dorpsgek toch?
Boodschappenbriefje aubquote:Op woensdag 1 september 2021 19:17 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Dorpsgek meld zich![]()
We gaan weer lekker hier
Rustig...rustig... het sluit vandaag pasquote:
Wij krijgen zaterdagmiddag rete belangrijke visitequote:Op woensdag 1 september 2021 19:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Wel even een dienstmededeling 😅
De dag was nog niet bepaald... en aangezien ik Vrijdag niet kan...
Word het Zaterdag![]()
Bezwaren graag in drievoud onder vermelding van kleur sokken naar Postbus 666
Gaat vast goed komenquote:Op woensdag 1 september 2021 19:24 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Wij krijgen zaterdagmiddag rete belangrijke visite![]()
Ze is maar 1.20 hoog op dunne sokjes, maar toch![]()
Die moeten we dan op tijd wegsturen of ergens op een matras neerleggen
De dag maakt ons niet uit. Ik wil wel graag vandaag weten wat ik halen moet, buiten de wodka.quote:Op woensdag 1 september 2021 19:26 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Gaat vast goed komen
Als je morgen op staat is het bekendquote:Op woensdag 1 september 2021 19:29 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
De dag maakt ons niet uit. Ik wil wel graag vandaag weten wat ik halen moet, buiten de wodka.
Ga morgenochtend boodschappen doen en heb verder geen gelegenheid meer.
quote:Op woensdag 1 september 2021 19:31 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Als je morgen op staat is het bekend![]()
Goed genoeg?
quote:Op woensdag 1 september 2021 19:35 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]![]()
vooruit dan maar weer
![]()
Omdat je zo'n aardige vent bent
quote:Op woensdag 1 september 2021 19:41 schreef Domnivoor het volgende:
Ik kan dit weekend sowieso niet. Maar veel plezier
quote:Op woensdag 1 september 2021 19:41 schreef Domnivoor het volgende:
Ik kan dit weekend niet. Maar veel plezier
De drank is wodka deze maand.quote:
Vervang de berenburg door wodka,tadaaa.quote:Op woensdag 1 september 2021 19:58 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
De drank is wodka deze maand.
Die 43 is zoooooooo lekker. Met vanillemelk![]()
x 100
Briljantquote:Op woensdag 1 september 2021 20:01 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Vervang de berenburg door wodka,tadaaa.
Dat mag je zelf kiezen, wel een beetje neutraal lijkt me.. maar kies wat je wilt of kan betalenquote:
Jawel, maar had nog geen stemoproep gehadquote:Op woensdag 1 september 2021 20:01 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Leest nou niemand de OP ?
Gewoon wildklikken op de post(en) die je lekker lijkt ...quote:Op woensdag 1 september 2021 20:02 schreef D. het volgende:
[..]
Jawel, maar had nog geen stemoproep gehad
Oh ja, weet ik veel. Dan is het goedquote:Op woensdag 1 september 2021 20:01 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Vervang de berenburg door wodka,tadaaa.
Ow, we moeten duimpjes geven, niets insturen of roepen?quote:Op woensdag 1 september 2021 20:03 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Gewoon wildklikken op de post(en) die je lekker lijkt ...
De Smirnoff is deze week bij de Hoogvliet in de aanbieding. (daar doen wij boodschappen).quote:
Dit leek me wel handigquote:Op woensdag 1 september 2021 20:04 schreef D. het volgende:
[..]
Ow, we moeten duimpjes geven, niets insturen of roepen?
Ik wist het niet, dus weet niet of dat bij iedereen duidelijk was.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:06 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dit leek me wel handig
Ja, liever geen middelvingerquote:Op woensdag 1 september 2021 20:04 schreef D. het volgende:
[..]
Ow, we moeten duimpjes geven, niets insturen of roepen?
Dat kan ik uiteraard alsnog doen... als de resultaten me niet bevallenquote:Op woensdag 1 september 2021 20:08 schreef D. het volgende:
[..]
Ik wist het niet, dus weet niet of dat bij iedereen duidelijk was.
Ik dacht dat jij gewoon de keuze zou maken, naar eer en geweten
Rustaghhhhhhquote:
Smirnoff is altijd okee.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:05 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
De Smirnoff is deze week bij de Hoogvliet in de aanbieding. (daar doen wij boodschappen).
Dus die neem ik mee.
Enne, 1 cocktailrecept per avond? En hoe laat?quote:Op woensdag 1 september 2021 20:09 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat kan ik uiteraard alsnog doen... als de resultaten me niet bevallen
Twee !!!quote:Op woensdag 1 september 2021 20:14 schreef D. het volgende:
[..]
Enne, 1 cocktailrecept per avond? En hoe laat?
quote:
10/5=2quote:• Maximale kostprijs ingredinten 10 euro per week / 5 euro per Coctail
Goede tip.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:16 schreef D. het volgende:
Bij Gall en Gall is de Absolut in de aanbieding
quote:Op woensdag 1 september 2021 20:05 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
De Smirnoff is deze week bij de Hoogvliet in de aanbieding. (daar doen wij boodschappen).
Dus die neem ik mee.
quote:Op woensdag 1 september 2021 20:16 schreef D. het volgende:
Bij Gall en Gall is de Absolut in de aanbieding
Zuinig inkopen... dan is er meer over voor nog meer drankquote:
Leg kussens neer op de grondquote:Op woensdag 1 september 2021 20:13 schreef Pinnenmutske het volgende:
Eristoff? Dan wel de versie met witte limonade.
Anders moet je me van de grond krabben.
quote:Op woensdag 1 september 2021 20:28 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik schenk je FF bij [ afbeelding ]
Zucht.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:30 schreef D. het volgende:
[..]
Konden ook 2 glazen van dezelfde zijn he
Dan moet je het recept even in het desbetreffende topic zetten.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:31 schreef FreshFruit het volgende:
Die mix van @:hilliebillie lijkt me ook wel lekker.
Staat er al.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:33 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Dan moet je het recept even in het desbetreffende topic zetten.
Er moet nog gestemd worden
Dan koop ik nu nog een blindegeleide konijn... ik zie het nietquote:
Post#18.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:37 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Dan koop ik nu nog een blindegeleide konijn... ik zie het niet
Excuus... ineens staat er van alles![]()
quote:
Arme Opa.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:43 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]![]()
OpaNijn kan niet doorfietsen met die knie... dus traag internet![]()
Ik ben weer bij
Helemaal goed Hillibillie!quote:Op woensdag 1 september 2021 20:37 schreef hilliebillie het volgende:
Zag het topic voorbij komen dus was zo vrij geweest een recept te posten.
Ik doe verder waarschijnlijk niet mee op genoemde dag of tijd, maar sta wel open voor goede cocktail recepten dus lees wel even mee
Wildklikken danquote:Op woensdag 1 september 2021 20:31 schreef FreshFruit het volgende:
Die mix van @:hilliebillie lijkt me ook wel lekker.
Ik ga zaterdagavond deze meuk op bed naar binnen werken... la Yoko en John...quote:Op woensdag 1 september 2021 20:43 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
We gaan hard, we gaan lekker
Vergeet de foto's nietquote:Op woensdag 1 september 2021 20:45 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Ik ga zaterdagavond deze meuk op bed naar binnen werken... la Yoko en John...
Mocht ik omvallen.. of Silverfox, dan vallen we zacht
Opa vindt iets van een kippenpootje lekker, of een zelfgemaakt balletje gehakt.quote:
Kan best voor een keertje.quote:Op woensdag 1 september 2021 21:00 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Opa vindt iets van een kippenpootje lekker, of een zelfgemaakt balletje gehakt.
Ik eet of ik zuip.
Nu helemaal, er moet een half uur tussen mijn eten en drinken zitten.
Nou staan die coktails/flessen drank al helemaal niet op de lijst![]()
Ik vertel al maanden mijn eet/drinkpatroon niet meer.quote:
quote:Op woensdag 1 september 2021 21:05 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Ik vertel al maanden mijn eet/drinkpatroon niet meer.
Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en geef FOK! de schuld van mijn drankgebruik![]()
Eerst was het @:D., maar die is nu mod.... Dus nu krijgt de dorpsgek uit het oosten de schuld
En van bier word je niet dikquote:Op woensdag 1 september 2021 21:11 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]![]()
Goed nieuws ouwe! Vodka is calorie loos
Wan t je ruikt het nietquote:Op woensdag 1 september 2021 21:11 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]![]()
Goed nieuws ouwe! Vodka is calorie loos
Snap nu die 1.20 mtrquote:Op woensdag 1 september 2021 21:03 schreef oma-Nijn het volgende:
@:Prisha, ben je nog wakker?
Blijf je slapen zaterdag?
In verband met het boodschappenbriefje
Ik kan zaterdag niet.quote:Op woensdag 1 september 2021 21:17 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
* Dienstmededeling *
We verzamelen zaterdag avond 4 september rond 20:30... en vanaf daar gaan we wel kijken hoe het Mixed, loopt, schud, knoeit en proeft.
Ben je later... dan ben je ook welkom.
Ben je vroeger... vergroot dan uit voorzorg vast je lettertype.
Heb je geen spullen... dan kan het ook in een emmer. Meedoen is belangrijker dan blinkende spullen![]()
/ Einde Dienstmededeling
Whuuuuutquote:Op woensdag 1 september 2021 21:52 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ik kan zaterdag niet.![]()
Maar iedereen veel plezier vast.
quote:Op woensdag 1 september 2021 21:27 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Snap nu die 1.20 mtr
JAAHAAA. mooi gesproken... ouwe oosterse gek. Nu nog de gekozen coktailsquote:Op woensdag 1 september 2021 21:17 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
* Dienstmededeling *
We verzamelen zaterdag avond 4 september rond 20:30... en vanaf daar gaan we wel kijken hoe het Mixed, loopt, schud, knoeit en proeft.
Ben je later... dan ben je ook welkom.
Ben je vroeger... vergroot dan uit voorzorg vast je lettertype.
Heb je geen spullen... dan kan het ook in een emmer. Meedoen is belangrijker dan blinkende spullen![]()
/ Einde Dienstmededeling
quote:Op woensdag 1 september 2021 21:52 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ik kan zaterdag niet.![]()
Maar iedereen veel plezier vast.
Ja vind het ook jammer.quote:
Je mag ook later komen....quote:Op woensdag 1 september 2021 22:14 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ja vind het ook jammer.![]()
Hopelijk haken er nog wat aan n.a.v. je originele oproep in de ticker.![]()
Etentje bij een vriendin. Dat later komen weet ik dan niet hoe laat. Ik denk dat jullie dan al lang klaar zijn. Misschien kan ik nog meegenieten van het dronken gelal.quote:Op woensdag 1 september 2021 22:15 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Je mag ook later komen....
Of heb je een slaap date?
We zien het welquote:Op woensdag 1 september 2021 22:18 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Etentje bij een vriendin. Dat later komen weet ik dan niet hoe laat. Ik denk dat jullie dan al lang klaar zijn. Misschien kan ik nog meegenieten van het dronken gelal.
Half negen in de ochtend of avondquote:Op woensdag 1 september 2021 23:17 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Zaterdag,... ergens rond half negen.
Bring Vodka.
Avond zijn wij er...quote:Op woensdag 1 september 2021 23:18 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Half negen in de ochtend of avond
Indrinken in de ochtendquote:Op woensdag 1 september 2021 23:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Avond zijn wij er...
Maar ik houd je niet tegen als je wat wilt indrinken
That's the "spirit"quote:Op woensdag 1 september 2021 23:20 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Indrinken in de ochtend![]()
Dan ben ik nog gewoon bezig vanaf de vrijdag namiddag
Moest grinnikenquote:Op woensdag 1 september 2021 23:21 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
That's the "spirit"( no pun intended)
Ik zal morgen maar even mijn lokale slijter bellen dat hij alvast een paar extra dozen 1,5 liter flessen vodka langs brengt komende vrijdagquote:
+7 Voor Lokaalquote:Op woensdag 1 september 2021 23:46 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik zal morgen maar even mijn lokale slijter bellen dat hij alvast een paar extra dozen 1,5 liter flessen vodka langs brengt komende vrijdag
Ik post net een paar cocktailsquote:
Is het al zaterdagquote:
En de goede tweede: (Was gelijkspel, dus ik heb geloot )quote:Op woensdag 1 september 2021 20:15 schreef hilliebillie het volgende:
Moscow mule:
INGREDINTEN
Vodka 45 ml
Ginger beer (gemberbier) 1 blikje of koop gewoon een fles als je er meer wil maken![]()
Limoensap Halve limoen
Optioneel: angostura bitters Paar dashes (druppels)
INSTRUCTIES
Gebruik een koperen cup gevuld met crushed ice (of gewoon een groot glas en evt ijsblokjes)
Voeg met een barmaatje 45 ml vodka toe
Daarna verse limoensap van een halve limoen
Voeg een paar druppels angostura bitter toe
Vul het glas verder af met ginger beer
Even roeren (en proeven) met een barlepel
Garneren met een limoenschijfje in de cup
ik vind de Dutch mule net wat lekkerder, is het zelfde maar dan met jonge jenever ipv vodka, maar deze is ook zeer prima
Dit zijn zequote:Op maandag 23 augustus 2021 11:07 schreef oma-Nijn het volgende:
SPICY MANGO MARTINI
[ afbeelding ]
Ingredinten:
30 ml Vodka
75 ml mangosap
Halve limoen (geperste limoensap)
Rode peper of tabasco
Garnering: rode peper
Eerst ff een paar bakken koffie zuipen, dan kijk ik ff waar het hier om gaat.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:21 schreef FreshFruit het volgende:
@:ToT
@:Stoorzender
Doen jullie ook mee?
Was gelijk mijn tip.Feli.quote:Op donderdag 2 september 2021 08:42 schreef hilliebillie het volgende:
Nice! Fijn dat m’n bijdrage gewaardeerd wordt! De andere ga ik ook zeker eens proberen!
Papaquote:Op donderdag 2 september 2021 08:41 schreef ToT het volgende:
Gisteravond een mixje gemaakt van een cheap-ass limencello-kloon met cola.
Beviel erg goed!Die citroendrank kostte 5,49 in Duitsland.
quote:
Hugo is echt goor.quote:Op donderdag 2 september 2021 08:54 schreef ToT het volgende:
[..]Gozer!
Mevrouw ToT had laatst een "mixje" gemaakt met blauwe Hugo met mint.
Geen aanrader!
Op vakantie veel Spritz-cocktailtjes gedronken: wl een aanrader!
Ow!quote:Op donderdag 2 september 2021 08:57 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Hugo is echt goor.
Het thema is wodka,jij had toch die Belvedere?
Hmmm,wie was dat dan?quote:Op donderdag 2 september 2021 09:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow!
Belvewattes?
Ik heb al jaren geen wodka meer gehad, volgens mij ook niet in cocktails.
eyyyy...nee ik blijf niet slapenquote:Op woensdag 1 september 2021 21:03 schreef oma-Nijn het volgende:
@:Prisha, ben je nog wakker?
Blijf je slapen zaterdag?
In verband met het boodschappenbriefje
waar?quote:
Ik twijfel of ik ooit Ginger beer heb gehadquote:Op vrijdag 3 september 2021 15:01 schreef chufi het volgende:
[..]
gewoon in de supermarkt hier ... Old Jamaica Ginger Beer, blikje 33 cl
Ik ook om eerlijk te zijn .. Ginger Ale wel en das best OKquote:Op vrijdag 3 september 2021 15:12 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik ooit Ginger beer heb gehad
Royal club heeft volgens mij gewoon de naam veranderd.quote:Op vrijdag 3 september 2021 15:13 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik ook om eerlijk te zijn .. Ginger Ale wel en das best OK
Ik heb momenteel van alles wat .. ik ga het gewoon uitproberenquote:Op vrijdag 3 september 2021 18:21 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Royal club heeft volgens mij gewoon de naam veranderd.
Welja...wordt leukquote:Op vrijdag 3 september 2021 18:22 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb momenteel van alles wat .. ik ga het gewoon uitproberen
Schotel Prish gewoon een Wodka lipton lime voorquote:Op vrijdag 3 september 2021 18:23 schreef oma-Nijn het volgende:
Ik heb wel Engelse thee en kaas en kip voor de visite morgenmiddag![]()
![]()
Nee Royal club heeft zowel ginger ale als gingerbeer in het assortiment. Gingerbeer is van gefermenteerde gember en ale van niet gefermenteerde gember. Het is ook wat sterker van smaak of zoquote:Op vrijdag 3 september 2021 18:21 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Royal club heeft volgens mij gewoon de naam veranderd.
Ginger beer is pittiger en je proeft minder appel. wat er altijd doorheen zit.quote:Op vrijdag 3 september 2021 15:12 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik ooit Ginger beer heb gehad
Ik heb er tientallen in mijn kas groeien. Zal ik er eentje voor je meenemen?quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:22 schreef oma-Nijn het volgende:
Ik mis nog een rood pepertje...die hadden ze niet bij de Hoogvliet
watquote:Op vrijdag 3 september 2021 18:23 schreef oma-Nijn het volgende:
Ik heb wel Engelse thee en kaas en kip voor de visite morgenmiddag![]()
![]()
Ohh ja, liefquote:Op vrijdag 3 september 2021 19:39 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik heb er tientallen in mijn kas groeien. Zal ik er eentje voor je meenemen?
Ja, dat had ik welgelezen...ff gekoekeld. In de supermarkt stond alleen het beer nog maar.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:27 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Nee Royal club heeft zowel ginger ale als gingerbeer in het assortiment. Gingerbeer is van gefermenteerde gember en ale van niet gefermenteerde gember. Het is ook wat sterker van smaak of zo
Heb ook koekje en bonbonnetje...maar je vindt kaas lekkerderquote:Op vrijdag 3 september 2021 19:40 schreef Prisha het volgende:
[..]
wat![]()
![]()
Ik kwam alleen een bakkie drinken
Bedankt voor de toelichting vriendquote:Op vrijdag 3 september 2021 19:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Ginger beer is pittiger en je proeft minder appel. wat er altijd doorheen zit.
Stuk lekkerder!Kun je ook een Dark & Stormy mee maken.
Ik moest het even koekelen. Lekker?quote:
Had er wel wat sprite bij gedaan om niet zat te worden.quote:Op vrijdag 3 september 2021 20:56 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Ik moest het even koekelen. Lekker?
Ik hou niet van blauwe bessen.
Wodka ook niet, maar vind dat gezamenlijk borrelen zo gezellig
zit in de tas (2 stuks voor de zekerheid)quote:Op vrijdag 3 september 2021 20:15 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Ohh ja, liefis voor in de cocktail
Dank je wel. Tot straksquote:Op zaterdag 4 september 2021 09:07 schreef Prisha het volgende:
[..]
zit in de tas (2 stuks voor de zekerheid)
Dat is verstandigquote:Op vrijdag 3 september 2021 21:41 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Had er wel wat sprite bij gedaan om niet zat te worden.
quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:11 schreef Deisyy het volgende:
Volgens mij had ik mezelf nog niet afgemeld voor vanavond![]()
Maar ik ben er vanavond niet, en volgende week ook niet![]()
Veel cocktailplezier
Feestje zonder de leidingquote:Op zaterdag 4 september 2021 10:11 schreef Deisyy het volgende:
Veel cocktailplezier
quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:11 schreef Deisyy het volgende:
Veel cocktailplezier
Ik denk dat de meesten niet goed op het etiket gekeken hebben.quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:57 schreef D. het volgende:
Verkeerde mangosap gekocht, dus ook nog maar verse mango's meegenomen om zelf sap te maken
Alcohol met verse sap mixen is niet zo'n succes vaak toch?quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:57 schreef D. het volgende:
Verkeerde mangosap gekocht, dus ook nog maar verse mango's meegenomen om zelf sap te maken
We zullen het je morgen vertellenquote:Op zaterdag 4 september 2021 17:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Alcohol met verse sap mixen is niet zo'n succes vaak toch?
Lekker bezigquote:Op zaterdag 4 september 2021 18:42 schreef Prisha het volgende:
Ik heb ook een pak mangosap. En ginger beer gevonden.
Ik heb alleen geen ijsblokjesEven bij de buren vragen of zo...
[ afbeelding ]
Ik snap overigens niets van dat Ginger beer... iedereen heeft wat anders... Dat is toch bier?quote:Op zaterdag 4 september 2021 18:42 schreef Prisha het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe ga jij die dingen eigenlijk te lijf om er sap uit te krijgen? Heb je een plan?quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:57 schreef D. het volgende:
quote:Op zaterdag 4 september 2021 19:20 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Hoe ga jij die dingen eigenlijk te lijf om er sap uit te krijgen? Heb je een plan?
En hoe krijgen we die in ons glas?quote:
In blokjes met wat water in de blenderquote:Op zaterdag 4 september 2021 19:20 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Hoe ga jij die dingen eigenlijk te lijf om er sap uit te krijgen? Heb je een plan?
Jawel hoor, vorige week nog met verse jus gehadquote:Op zaterdag 4 september 2021 17:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Alcohol met verse sap mixen is niet zo'n succes vaak toch?
En zonder glutenquote:Op zaterdag 4 september 2021 19:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik heb ginger bier.. met alcohol enzo
Hoe, niets voorbereiden?quote:Op zaterdag 4 september 2021 19:46 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
• DIENSTMEDELING •
We starten ergens rond 20:30 met verzamelen.. van zowel mensen als ingredinten.. dus geen haast.
De eerste Focktail die we gaan maken is de SPICY MANGO MARTINI
En ergens later op de avond gaan we door naar de winnaar: MOSCOW MULE
Je hoeft dus neits voor te bereiden.... dat doen we wel ergens onderweg![]()
• EINDE DIENSTMEDELING •
Dees haakt regelmatig af ... bij het bier ook alquote:Op zaterdag 4 september 2021 19:47 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja! Speciaal voor Deiss... maarja
Ah toch eerst de spicy mango ... ok ..quote:Op zaterdag 4 september 2021 19:46 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
• DIENSTMEDELING •
We starten ergens rond 20:30 met verzamelen.. van zowel mensen als ingredinten.. dus geen haast.
De eerste Focktail die we gaan maken is de SPICY MANGO MARTINI
En ergens later op de avond gaan we door naar de winnaar: MOSCOW MULE
Je hoeft dus niets voor te bereiden.... dat doen we wel ergens onderweg![]()
• EINDE DIENSTMEDELING •
Zonder suikerquote:Op zaterdag 4 september 2021 18:42 schreef Prisha het volgende:
[ afbeelding ]
Ok... iets mag bestquote:Op zaterdag 4 september 2021 19:47 schreef D. het volgende:
[..]
Hoe, niets voorbereiden?
Wel voorbereiden
Jaaaaaaaquote:Op zaterdag 4 september 2021 19:58 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Omaaaaaaaaaaaaa?
@:oma-nijn
Je moet wel instructies geven hquote:Op zaterdag 4 september 2021 20:06 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Jaaaaaaa![]()
![]()
Dat staat klaar
[ afbeelding ]
Jawel. Alles bij elkaar en husselen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:07 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Je moet wel instructies geven h
We kunnen het toch niet zomaar bij elkaar plempen
Hoe maak je de Spicy Mango Martini?quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:09 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Jawel. Alles bij elkaar en husselen.en dan in je glas. ROndje peper aan het glas ter garnering.
Te makkelijk!quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:09 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Jawel. Alles bij elkaar en husselen.en dan in je glas. ROndje peper aan het glas ter garnering.
Sorry dan. Dat stond er niet bijquote:Op zaterdag 4 september 2021 20:10 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Te makkelijk!
Stap voor stap begeleiding hebben we nodig
Komt goedquote:Op zaterdag 4 september 2021 20:12 schreef oma-Nijn het volgende:
Gyazo doet het nieten de instructies van D. heb ik nog niet geleerd.
Rustig ... we verzamelen om half h..en dan maken enzo...quote:
Gna gna gnaquote:Op zaterdag 4 september 2021 20:17 schreef oma-Nijn het volgende:
Hier staan de glazen klaar en alles zit in de shaker ( op het ijs na).
Dus zodra het startschot valt, schud ik de hele bende door elkaar.
Ja hoorquote:Op zaterdag 4 september 2021 20:20 schreef aloa het volgende:
Mag ik hier ook gewoon een biertje drinken?
Jij wel !quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:20 schreef aloa het volgende:
Mag ik hier ook gewoon een biertje drinken?
Geef jij het sein?quote:
oh noo, watskebeurt??quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:36 schreef D. het volgende:
Het is een beetje mislukt hier, dus ik doe straks met de volgende niet mee
Ik ben begonnen met de mango's, en dat was al een halve liter, dus daar heb ik de rest op aangepastquote:Op zaterdag 4 september 2021 20:38 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
oh noo, watskebeurt??
Heb nu 3 x een nieuwe gemaakt, hij doet het niet. Kutzooiquote:Op zaterdag 4 september 2021 20:38 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
wij kunnen je foto helaas niet zien![]()
![]()
Probeer deze :quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:41 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Heb nu 3 x een nieuwe gemaakt, hij doet het niet. Kutzooi
Ook lekker !quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:39 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met de mango's, en dat was al een halve liter, dus daar heb ik de rest op aangepast
Ik heb Peper en Tabasco.... prikt aardig... maar net niet te veel !quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:42 schreef chufi het volgende:
Ik vind het wel meevallen dat pittige, maar ik had net ook al pittig eten dus misschien is dat het ..
Bij mij zitten er ook nog kleine stukjes peper in .. van die kleine op de foto.. die grote die er in zit is voor de sierquote:Op zaterdag 4 september 2021 20:43 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik heb Peper en Tabasco.... prikt aardig... maar net niet te veel !
quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:44 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Lekker Hoor !
De hoeveelheden hadden wel wat meer nog zijn... maar ik vind hem heerlijk
quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:39 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met de mango's, en dat was al een halve liter, dus daar heb ik de rest op aangepast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |