Bron en meer: http://www.volkskrant.nl/(...)-moordzaak~a4486724/quote:Nieuw bewijs vergroot kans op heropening Deventer Moordzaak
Er is nieuw, ontlastend bewijs in de Deventer Moordzaak. Dat vergroot de kans dat de strafzaak tegen belastingadviseur Ernest Louwes wordt heropend. Louwes heeft een celstraf van 12 jaar uitgezeten voor de moord op zijn cliënte Jacqueline Wittenberg in 1999.
Bron & meer: https://www.volkskrant.nl(...)-moordzaak~b6589076/quote:Nieuw ontlastend bewijs in Deventer moordzaak
In de Deventer moordzaak is opnieuw bewijs gevonden van vervalsingen door de Technische Recherche. Ontlastende vingerafdrukken zijn gewist, er is een nieuwe slachtofferfoto met ontlastende bloedvlek, en uit een proces-verbaal zijn cruciale, ontlastende passages verwijderd.
(...) Op de cd-rom van de Technische Recherche, waarvan de Volkskrant de bestanden heeft ingezien, staat een concept-proces-verbaal over het rechercheonderzoek uit 1999. Dat concept verschilt wezenlijk van het proces-verbaal dat aan het procesdossier werd toegevoegd.
(...) Verder blijkt uit de foto's dat de rechercheurs de bloes van het slachtoffer in het mortuarium hebben geopend, dat op de stof met een meetlint is gemeten en er heel duidelijk een bloedvlek zit op een plek waar die op de plaats delict nog niet zat.
(...) 'Ik wil het woord opzet niet in de mond nemen', zegt advocaat Knoops desgevraagd, 'maar deze recherchestukken tonen wel aan dat onregelmatigheden in dit politieonderzoek niet incidenteel, maar structureel van aard zijn. Dat werpt toch een heel ander licht op deze zaak.'
HET MES IS ALS BEWIJS LATEN VALLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:49 schreef Lutalo het volgende:
Gaan ze weer over dat mes zeuren.
Dat is al lang duidelijk dat dat een foute veroordeling was. Daarover is iedereen het eens.
Dr mag van mij net zolang over doorgezeurd worden totdat duidelijk is of Louwes geur er wel/niet opzat. En zo ja, hoe kwam die daar dan op?
En ik zou ook wel willen weten hoe en waarom het kan dat het NFI constateerde betr het mes: “ geen dacty “ . Was dat het mes met vingerafdrukken ? Was het een ander mes? Was het mes met afgeveegde vingerafdrukken?
Jaja, het moest eind 2003 toch nog nog een keer, even door Eikelenboom onderzocht worden… maar ….. die vragen staan nog open.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:55 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
HET MES IS ALS BEWIJS LATEN VALLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee, wij kunnen dat niet weten, maar zou ik wel willen weten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:57 schreef JanJanJan het volgende:
We kunnen niet weten of de geur van Louwes wel of niet op dat mes zat.
En als die geur erop zou hebben gezeten? Hoe denk je zelf dat die erop gekomen zou zijn?
Het is niet van belang.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:21 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Nee, wij kunnen dat niet weten, maar zou ik wel willen weten.
En als ie er wel opgezeten heeft, zou ik willen weten hoe.
Lijkt me nogal van belang.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:44 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Het is niet van belang.
Het mes doet niet meer mee.
Het is alleen van belang als je zoveel mogelijk rookgordijnen wil ophangen.
En waarom zou je dat willen?
Zuchtquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]![]()
Nee Jan zo werkt het niet. Dat mes was het moordwapen.
Je kunt niet te pas en te oppas dingen toevoegen en weglaten in een onderzoek. Briefjes wel of niet willen lezen, getuigen wel of niet verhoren. Vesten kwijtmaken en bloedvlekken toevoegen.
Zo werkt het niet.
Het gaat juist om opheldering.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:44 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Het is niet van belang.
Het mes doet niet meer mee.
Het is alleen van belang als je zoveel mogelijk rookgordijnen wil ophangen.
En waarom zou je dat willen?
Dat vind ik ook juist spooky.quote:
Mogen Users hier een andere mening hebben ?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 08:02 schreef Ericr het volgende:
Op naar BNW als het met zo'n fantasy topic wordt als het Panama topic daar. Kunnen de believers daar een discussie voeren over de stapel post bij mevrouw Wittenberg. Net zo eindeloos als over foto 509 in het Panama topic.
In ieder geval zou het wel goed zijn als dit topic dood bloedt. De smadelijke opmerkingen over Michael blijven maar doorgaan. Maar ja dat kan niet anders als die gestoorde lul van een Maurice er ook maar over blijft doorgaan. Ondanks zijn veroordeling.
Dit.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:03 schreef Lutalo het volgende:
Maurice heeft de podcast ( met feitelijke beweringen die gecheckt kunnen worden) gemaakt n.a.v. de podcast van Annegriet Wietsma over het boek van Bas Haan.
En voor haar podcast was er al 1 van de Stentor.
En Aben roert zich zo nu en dan s.
Er loopt al jaren een herzieningsverzoek; er zijn nieuwe feiten naar voren gekomen, nadelige conclusies gecorrigeerd enz.
Zolang er geen herziening komt, zal deze zaak -terecht- blijven doorzeuren.
En blijkt het belang van goed onderzoek, direct in het begin. Zoek naar DE dader ipv we hebben dr 1 veroordeeld weten te krijgen. Verdoezel niks, verdraai niks, laat niks weg, zorg dat alle info beschikbaar is bij OM en verdediging. Is in belang van iedereen. Dan hoeven we t er niet bijna 22 jaar na dato nog over te hebben.
Meningen wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:16 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Mogen Users hier een andere mening hebben ?
Je snapt het verschil tussen een feit en een mening niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Prima plan, als jij daar wegblijft. Maar dat kan je ook niet laten, net als Ericr.
Mensen met een andere mening worden niet getolereerd, das jouw tekortkoming, niet de onze.
Welke feiten bedoel je?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:03 schreef Lutalo het volgende:
Maurice heeft de podcast ( met feitelijke beweringen die gecheckt kunnen worden)
Andere mening prima. Zolang er geen onschuldigen moedwillig beschadigd worden. Daarnaast zou het handig zijn als er gebruik wordt gemaakt van feiten in plaats van buitenissige speculaties.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:16 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Mogen Users hier een andere mening hebben ?
Wil jij dan gaan bepalen wie er schuldig of onschuldig is en wat de juiste feiten zijn?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Andere mening prima. Zolang er geen onschuldigen moedwillig beschadigd worden. Daarnaast zou het handig zijn als er gebruik wordt gemaakt van feiten in plaats van buitenissige speculaties.
Dit topic is al veel te lang een whodunnit terwijl de dader bekend is. Het is geen Cluedo.
Dat is al lang overtuigend bewezen en bepaald en de moordenaar heeft zijn straf uitgezeten.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 21:44 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Wil jij dan gaan bepalen wie er schuldig of onschuldig is en wat de juiste feiten zijn?
Er is een herziening onderzoek gaande, dus waar heb je het over?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 22:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat is al lang overtuigend bewezen en bepaald en de moordenaar heeft zijn straf uitgezeten.
Ruis van zeer discutabele figuren als Maurice of een Wim Dankbaar voorheen doet daar niks aan af. Ruis is ruis, meer niet.
Is er al een novum? Dat onderzoek lijkt op net zo'n dood spoor beland als dit topic.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:04 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Er is een herziening onderzoek gaande, dus waar heb je het over?
En uit het extra onderzoek komt naar voren dat er in elk geval 2 constateringen zijn niet niet verenigbaar zijn met een overlijden op donderdag.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 10:37 schreef StaceySinger het volgende:
Eén van de fouten die volgens advocaat-generaal Aben is gemaakt is het wegsturen van de schouwarts op de plaats delict. Daarom is de temperatuur van het lichaam niet gemeten. De advocaat-generaal heeft de schouwarts ondervraagd waarna bleek dat de arts enkel de dood mocht vaststellen. Ook nadat een Belgische forensisch deskundige op verzoek van Aben extra onderzoek heeft gedaan kan het exacte tijdstip niet worden vastgesteld.
Advocaat-generaal Diederik Aben van de Hoge Raad noemt delen van het onderzoek zelfs ‘geblunder’
Welke twee constateringen zijn dat?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:06 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En uit het extra onderzoek komt naar voren dat er in elk geval 2 constateringen zijn niet niet verenigbaar zijn met een overlijden op donderdag.
Deemzet: voor al uw vragenquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welke twee constateringen zijn dat?
Twee constateringen worden nu opeens ''mogelijk 2 aanwijzingen''.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:38 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Deemzet: voor al uw vragen
http://www.deemzet.nl/doc(...)xpertmeetingANON.pdf
Hieruit:
"Er zijn mogelijk 2 aanwijzingen gevonden die een hypothese dat de moord op een substantieel
later moment dan in de rechtsgang tot nu toe gehanteerd heeft plaats gevonden ondersteunen:
o er is 1 aanwijzing gevonden die niet te verenigen is met een moord op donderdag 23
september rond 21:00 uur: de in het sectieverslag beschreven slechts gedeeltelijke
wegdrukbaarheid van de Livor Mortis op de achterzijde van het lichaam. De vraag die
dit oproept is hoe hard de patholoog gedrukt heeft. Gezien diens expertise mag ervan
worden uitgegaan dat dit op een gestandaardiseerde manier heeft plaatsgevonden; in
elk geval is de waarneming als significant geregistreerd en opgenomen in het
sectieverslag
o er is 1 aanwijzing gevonden die op basis van de ingebrachte wetenschappelijk literatuur
niet verenigbaar lijkt te zijn met een moord op donderdag 21:00 uur: het beschreven en
zichtbare gebrek aan hoornvliesvertroebeling tijdens de sectie. Een formele conclusie
ter zake kunnen de aanwezige artsen niet trekken omdat hen de specifieke expertise op
dit punt ontbreekt; daartoe verwijst men naar de Japanse onderzoekers die hier meer
ervaring mee hebben. Een element dat in de beschouwing moet worden opgenomen is
de vraag of men oogvocht heeft afgenomen voorafgaand aan het maken van de foto."
Lutalo?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:15 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Welke feiten bedoel je?
Som ze even op als je wilt dan kunnen we die bespreken
Dat selectieve gequote steedsquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:57 schreef StaceySinger het volgende:
Kijk ze krabbelen al terug:
Jaap Visscher, de rechercheur die de leiding had over het onderzoek naar de Deventer moordzaak, is 20 jaar na dato kritisch over zijn eigen onderzoek. ,,Er zijn fouten gemaakt. Je hebt nu eenmaal toprechercheurs en mindere goden. Je bent toch afhankelijk van wat zij registreren. We zouden het nu heel anders hebben aangepakt.”
Ze zouden het nu wel anders aangepakt hebben?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:00 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Dat selectieve gequote steeds
Quote dan het hele stuk:
https://www.destentor.nl/(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:59 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ze zouden het nu wel anders aangepakt hebben?
Alles lezen wat er gepubliceerd wordt?
En dan toch ijskoud onwaarheden vertellen?
Vlgs mij noem je dat dan hardleers.
Er valt altijd wel een categorie aan te wijzen, waar de onwaarheid NIET vandaan komt. De hele keten recherche-openbaar ministerie-NFI-advocaat generaal kan op vele onwaarheden worden betrapt, die soms aan fraude grenzen. Denk aan het schoonvegen van het zogenaamde moordwapen en dan verkondigen, dat er geen vingerafdrukken op zaten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:03 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Volgens mij niet.
Ze vertellen geen onwaarheden.
Als je deemzet.nl als bron gebruikt, ben je af.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:22 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Er valt altijd wel een categorie aan te wijzen, waar de onwaarheid NIET vandaan komt. De hele keten recherche-openbaar ministerie-NFI-advocaat generaal kan op vele onwaarheden worden betrapt, die soms aan fraude grenzen. Denk aan het schoonvegen van het zogenaamde moordwapen en dan verkondigen, dat er geen vingerafdrukken op zaten.
Opsommingen hier:
https://deemzet.nl/beeldbank/messen-en-honden/beeldbank.htm
https://deemzet.nl/beeldbank/verdwenen-bewijs/beeldbank.htm
https://deemzet.nl/beeldbank/falsa/beeldbank.htm
https://deemzet.nl/8/links.htm
Lekker inhoudelijk, je kunt natuurlijk beter bij Bas Haan te rade gaan,quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:55 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Als je deemzet.nl als bron gebruikt, ben je af.
Wat jij hier niet snapt, is dat er een scheve schaats is gereden (meermalige fraude) en dat justitie er vanaf dat moment alles aan gelegen was te demonstreren, dat dat helemaal niet zo erg was.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:04 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Zucht
Dat mes was niet het moordwapen.
Dus is het weggelaten.
Mijn god, je wilt het gewoon niet snappen.
Het probleem van deemzet is dat niet bekend is wie erachter zit en dat het alleen informatie verspreidt die erop duidt dat Louwes onschuldig is. Informatie die negatief uitpakt is er niet te vinden, behalve dan weer om te ontkrachten natuurlijk. Terecht dat JanJanJan je niet serieus neemt als je met die bron aan komt zetten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:22 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Er valt altijd wel een categorie aan te wijzen, waar de onwaarheid NIET vandaan komt. De hele keten recherche-openbaar ministerie-NFI-advocaat generaal kan op vele onwaarheden worden betrapt, die soms aan fraude grenzen. Denk aan het schoonvegen van het zogenaamde moordwapen en dan verkondigen, dat er geen vingerafdrukken op zaten.
Opsommingen hier:
https://deemzet.nl/beeldbank/verdwenen-bewijs/beeldbank.htm
https://deemzet.nl/beeldbank/falsa/beeldbank.htm
https://deemzet.nl/8/links.htm
Ja, en er ligt geen ijs, omdat het niet vriest. Inhoudelijk heb ik de Louwes-bashers nooit zien worden. Kijk ook even naar mijn profiel.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het probleem van deemzet is dat niet bekend is wie erachter zit en dat het alleen informatie verspreidt die erop duidt dat Louwes onschuldig is. Informatie die negatief uitpakt is er niet te vinden, behalve dan weer om te ontkrachten natuurlijk. Terecht dat JanJanJan je niet serieus neemt als je met die bron aan komt zetten.
Informatie die negatief uitpakt is er niet te vinden, behalve dan weer om te ontkrachten natuurlijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het probleem van deemzet is dat niet bekend is wie erachter zit en dat het alleen informatie verspreidt die erop duidt dat Louwes onschuldig is. Informatie die negatief uitpakt is er niet te vinden, behalve dan weer om te ontkrachten natuurlijk. Terecht dat JanJanJan je niet serieus neemt als je met die bron aan komt zetten.
Van het mes kan niet aangetoond worden dat het 't moordwapen is. Het mes doet niet meer mee, vrij irrelevant dus om over door te zagen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:22 schreef demoriginal het volgende:
(...)
Opsommingen hier:
Hier zien we dus foto's van de blouse van mevrouw Wittenberg. Een foto op de plaats delict en een die later genomen is. En dan blijken er dus op de later genomen foto enkele vlekjes bijgekomen te zijn.quote:
En wat ik met de andere linkjes moet, mag je uitleggen.quote:Het is echter een situatie die heel goed verklaarbaar is en die in vijf van de tien moordzaken – waarbij bloed is gevloeid – voorkomt. Nadat de foto’s op de plaats delict zijn gemaakt, is het lijk van weduwe Wittenberg opgetild, ‘verpakt’ en vervoerd. Hierdoor is (nieuw) bloed en vocht uit de steekwonden gekomen en dit heeft nieuwe vlekken veroorzaakt en/of de stof van de blouse is tijdens deze handelingen op de reeds aanwezige hoeveelheid bloed bewogen, gedrukt of verschoven. Niet elke verandering is een manipulatie.
quote:
Volgens OM en aanverwanten was het sto al bijna twee etmalen oud. Dan vloeit er niet zoveel bloed meer. En zeker niet aan de kant, waar de messteken helemaal niet zaten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Van het mes kan niet aangetoond worden dat het 't moordwapen is. Het mes doet niet meer mee, vrij irrelevant dus om over door te zagen.
[..]
Hier zien we dus foto's van de blouse van mevrouw Wittenberg. Een foto op de plaats delict en een die later genomen is. En dan blijken er dus op de later genomen foto enkele vlekjes bijgekomen te zijn.
Dat wekt duidelijk de suggestie dat er met het bewijsmateriaal geknoeid is.
Of is er nog een andere verklaring mogelijk? Een verklaring die eemzet weg laat?
Van wijlen Peter R. de Vries:
[..]
En wat ik met de andere linkjes moet, mag je uitleggen.
[..]
Ik denk niet dat jij de deskundigheid hebt om daar iets over te zeggen. Of ben jij toevallig forensisch patholoog-anatoom?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:17 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Volgens OM en aanverwanten was het sto al bijna twee etmalen oud. Dan vloeit er niet zoveel bloed meer. En zeker niet aan de kant, waar de messteken helemaal niet zaten.
Gezien de foto's denk ik inderdaad dat er vlekjes bijgekomen zijn. Maar het zegt niets over geknoei. Een gemiddelde vrouw heeft 4,5 liter bloed. Daar kan best bij het verpakken en vervoeren, het één en ander van weglekken.quote:Neemt niet weg dit alles, dat je -weinig ruiterlijk overigens- toegeeft dat er nieuwe bloedvlekjes ontstonden, dus geknoei
Okay, wat jij wil.quote:en mijn stelling is, dat vlek#10 alleen maar verklaarbaar is als een nieuw vlekje dat is geland op een heleboel speeksel. Maar dat vereist wel enig doorzettingsvermogen:
https://deemzet.nl/docume(...)neering_spoor_10.pdf
https://deemzet.nl/6/3/2/links.htm
Maakt dat uit wie er achter zit dan ?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vroeg me af of er vingerafdrukken zijn gevonden op die braadpan ( of op het deksel) ?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:17 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Volgens OM en aanverwanten was het sto al bijna twee etmalen oud. Dan vloeit er niet zoveel bloed meer. En zeker niet aan de kant, waar de messteken helemaal niet zaten.
Neemt niet weg dit alles, dat je -weinig ruiterlijk overigens- toegeeft dat er nieuwe bloedvlekjes ontstonden, dus geknoei en mijn stelling is, dat vlek#10 alleen maar verklaarbaar is als een nieuw vlekje dat is geland op een heleboel speeksel. Maar dat vereist wel enig doorzettingsvermogen:
Ik ga het uiteraard niet allemaal nog een keer op een andere manier opschrijven.
Natuurlijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Maakt dat uit wie er achter zit dan ?
Het is ook niet uit te leggen, dus ik snap dat je je daar niet aan waagt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:17 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Neemt niet weg dit alles, dat je -weinig ruiterlijk overigens- toegeeft dat er nieuwe bloedvlekjes ontstonden, dus geknoei en mijn stelling is, dat vlek#10 alleen maar verklaarbaar is als een nieuw vlekje dat is geland op een heleboel speeksel. Maar dat vereist wel enig doorzettingsvermogen:
Ik ga het uiteraard niet allemaal nog een keer op een andere manier opschrijven.
Je gaat echt uit van de aanname dat justitie Louwes wilde pakken en niemand anders.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:43 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Wat jij hier niet snapt, is dat er een scheve schaats is gereden (meermalige fraude) en dat justitie er vanaf dat moment alles aan gelegen was te demonstreren, dat dat helemaal niet zo erg was.
Nu met Aben aan het stuur lukt dat niet zo goed, want er zijn al te veel ' dingetjes', zoals de geschrapte waarnemingen op de CDROM, de weggestuurde schouwarts, de onjuiste interpretatie van de DNA-sporen en de anachronismen in het GSM-bewijs.
Dus gaat het hele herzieningsproces de doofpot in. Schijnt zomaar te kunnen.
Sommige posters voelen daar helemaal geen nattigheid bij. Naievelingen.
Het gaat hier niet om andere mensen, het gaat hier om de tijdgeest en de manier van verhoren en daders zoeken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:16 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Je gaat echt uit van de aanname dat justitie Louwes wilde pakken en niemand anders.
Waarom zouden ze dat willen?
Ik denk dat mensen die dit beweren zelf in hun werk hun fouten niet durven toegeven.
Hou nou toch op.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om andere mensen, het gaat hier om de tijdgeest en de manier van verhoren en daders zoeken.
Ze gingen in die jaren echt heel ver en waren er nog trots op ook. Kijk maandag eens naar de docu over de villamoord deel twee. Bij de villamoord moesten onschuldige ook hangen, letterlijk want een onschuldige verdachte heeft zelfmoord gepleegd.
Even over het allerbelangrijkste bewijs in deze zaak. het DNA.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:43 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Wat jij hier niet snapt, is dat er een scheve schaats is gereden (meermalige fraude) en dat justitie er vanaf dat moment alles aan gelegen was te demonstreren, dat dat helemaal niet zo erg was.
Nu met Aben aan het stuur lukt dat niet zo goed, want er zijn al te veel ' dingetjes', zoals de geschrapte waarnemingen op de CDROM, de weggestuurde schouwarts, de onjuiste interpretatie van de DNA-sporen en de anachronismen in het GSM-bewijs.
Dus gaat het hele herzieningsproces de doofpot in. Schijnt zomaar te kunnen.
Sommige posters voelen daar helemaal geen nattigheid bij. Naievelingen.
Korte versie:quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:34 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Even over het allerbelangrijkste bewijs in deze zaak. het DNA.
Waarom is dit onjuist geïnterpreteerd?
En als het antwoord dan is: er zit iemand achter die geinteresseerd is in de waarheid?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:08 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Het is van belang om te weten of er iemand achter zit die interesse heeft in de waarheid of dat het bijvoorbeeld Maurice de H., Wim DAnkbaar, Micha Kat of een andere complotgek achter zit.
“quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:16 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Je gaat echt uit van de aanname dat justitie Louwes wilde pakken en niemand anders.
Waarom zouden ze dat willen?
Ik denk dat mensen die dit beweren zelf in hun werk hun fouten niet durven toegeven.
Das toch eigenlijk wel de grootste blunder: HET bewijs der bewijzen DNA ( en dan doet de rest er niet meer toe?) was jarenlang niks mee gedaan en dan ineens: verhip is die blouse dr nog wel, waar dan , waar en dan schijn je ook nog geen vergelijkend dna van Louwes te hebben….quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Korte versie:
Hocuspocus en er was DNA.
Wie ben jij? Oud rechercheur op deze zaak?
Je luistert die podcast niet. Dan zou je zelf kunnen concluderen dat je Maurice niet kan betichten van smaad. Juist niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:27 schreef Ericr het volgende:
Niet verder met Michael is logisch. Er is geen bewijs. Dat bewijs heeft die making a murderer malloot Maurice de H er bij verzonnen. Waarschijnlijk is Michael die debiel al lang beu want hij zou hem zo weer kunnen aanpakken wegens smaad.
Niet verder gaan met ook Michael zou logisch zijn oa vanwege de alibi’s.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:27 schreef Ericr het volgende:
…..Niet verder met Michael is logisch. Er is geen bewijs……
Dit.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:31 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Das toch eigenlijk wel de grootste blunder: HET bewijs der bewijzen DNA ( en dan doet de rest er niet meer toe?) was jarenlang niks mee gedaan en dan ineens: verhip is die blouse dr nog wel, waar dan , waar en dan schijn je ook nog geen vergelijkend dna van Louwes te hebben….
Kuch.
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Korte versie:
Hocuspocus en er was DNA.
Ik ben JanJanJan.quote:Wie ben jij? Oud rechercheur op deze zaak?
Dit. Exact dit.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:22 schreef Ericr het volgende:
Gaan we nu ontkennen dat er DNA van Louwes is gevonden dan? Chico lama heeft dat toch over mevrouw Wittenberg heen gespuugd? Volgens de lezing van de believers.
Net zulk magisch spuug als het spuug op de onderbroek van Nicky Verstappen.
Maar goed Louwes had ook een magische GSM en magic flying hometrainer.
Net zoals Maurice de H. en al zijn discipelen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:24 schreef Lutalo het volgende:
[..]
“
Louwes wilde pakken en niemand anders.
Waarom zouden ze dat willen?”
Omdat ze dan een zaak opgelost hadden?
Omdat om 1 of andere reden ze niet verder wilden met MdJ?
Omdat ze moeite hadden met fouten erkennen en terugkomen op bevindingen?
natuurlijk gaan ze daar vanuit.quote:Omdat rechters afgaan op het dossier dat aangereikt wordt door het OM? En dus met een achterstand beginnen?
Ton Derksenquote:Btw, in de voorlaatste aflevering vd podcast heeft Ton Derksen het ook over de zaak Baybasin. Hij vertelt dan dat “ doodleuk” tegen hem gezegd wordt “ ja maar ontlastend bewijs laten we wel weg”.
Die lijer blijft het in dezelfde hoek zoekenquote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je luistert die podcast niet. Dan zou je zelf kunnen concluderen dat je Maurice niet kan betichten van smaad. Juist niet.
Dit geldt voor elke zaak. Het OM wil zaken oplossen. En hoewel dat tunnelvisie in de hand kan werken, gaat het in de meeste zaken wel gewoon goed.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:24 schreef Lutalo het volgende:
Louwes wilde pakken en niemand anders.
Waarom zouden ze dat willen?”
Omdat ze dan een zaak opgelost hadden?
Ze zijn niet verder gegaan met Michael de Jong omdat er geen fysieke sporen zijn kant op wezen. Er wezen geen vingerafdrukken, belgegevens of DNA-sporen zijn kant op.quote:Omdat om 1 of andere reden ze niet verder wilden met MdJ?
Dit is een brede menselijke eigenschap. Die net zo goed op voor- als tegenstanders betrekking kan hebben.quote:Omdat ze moeite hadden met fouten erkennen en terugkomen op bevindingen?
Daarom heeft ook de verdedigende partij advocaten. En je kunt niet zeggen dat Louwes met Knoops geen goede advocaat heeft.quote:Omdat rechters afgaan op het dossier dat aangereikt wordt door het OM? En dus met een achterstand beginnen?
En zaken waar het niet goed gaat zijn er ook. En in die zaken is het heel moeilijk de boel weer recht te breien.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit geldt voor elke zaak. Het OM wil zaken oplossen. En hoewel dat tunnelvisie in de hand kan werken, gaat het in de meeste zaken wel gewoon goed.
[..]
Ze zijn niet verder gegaan met Michael de Jong omdat er geen fysieke sporen zijn kant op wezen. Er wezen geen vingerafdrukken, belgegevens of DNA-sporen zijn kant op.
[..]
Dit is een brede menselijke eigenschap. Die net zo goed op voor- als tegenstanders betrekking kan hebben.
[..]
Daarom heeft ook de verdedigende partij advocaten. En je kunt niet zeggen dat Louwes met Knoops geen goede advocaat heeft.
Laag schepsel die Maurice. Hij verspreidt zelfs de foto's van de overleden mevrouw Wittenberg.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:54 schreef groenen het volgende:
Wat is feit en wat is fictie in de Deventer Moordzaak?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door luxerobots op 26-08-2021 23:37:38 ]
Dan zul je dus harde feiten aan moeten dragen. Het mes is uiteindelijk uit de zaak gehaald. Maar dan moet je wel een goed verhaal hebben.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:02 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En zaken waar het niet goed gaat zijn er ook. En in die zaken is het heel moeilijk de boel weer recht te breien.
Dit is toch niet logisch. Je zoekt dus eigenlijk zo min mogelijk sporen, want sporen achterlaten doet een dader niet.quote:Een dader zal proberen zo weinig mogelijk sporen achter te laten.
Nee, jij stelt dat een rechter een achterstand heeft.quote:Ach wat lief, een verdachte mag een advocaat.
En vlgs jou mag dat omdat een rechter met een achterstand begint?
Nee, ik denk niet dat jij veel van rechtszaken snapt. Ook advocaten van de verdachte krijgen uitgebreid de tijd om hun pleidooi te voeren. Daarbij kunnen ze bepaalde zaken uit het dossier onderuit proberen te halen en kunnen ze ook getuigen en deskundigen laten horen. Hier krijgen ze gewoon uren de tijd voor.quote:Want dat was mijn bewering: rechters beginnen met een achterstand.
En wat heeft de verdediging? Juist, datzelfde dossier.
Het dossier waarvan de politie bepaalt heeft wat er uiteindelijk in komt te staan.
En wat er wordt weggelaten of anders weergegeven.
Je doet precies hetzelfde, ooit gehoord van een spoiler?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 22:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Laag schepsel die Maurice. Hij verspreidt zelfs de foto's van de overleden mevrouw Wittenberg.
[ afbeelding ]
Daar had ik niet aan gedacht en heb ik bij dezen gedaan.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je doet precies hetzelfde, ooit gehoord van een spoiler?
Maf gedoe dit.
Ben benieuwd wie MdH allemaal wegens laster en smaad gaat aanpakken als deze zaak achter de rug is.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar had ik niet aan gedacht en heb ik bij dezen gedaan.
Echter de impact van Maurice de Hond die dingen roeptoetert is wel heel wat groter dan een anoniem figuur (ik) op het forum van fok.
Heb je de laatste nieuwe podcast gehoord van advocaat Plesman?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:43 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie MdH allemaal wegens laster en smaad gaat aanpakken als deze zaak achter de rug is.
Vermoed dat hij wel meeleest.
Plasman neem ik aan. Had hij nog wat zinnigs te melden?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heb je de laatste nieuwe podcast gehoord van advocaat Plesman?
Luister zelf maar even, is een duidelijk verhaal.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:09 schreef Ericr het volgende:
[..]
Plasman neem ik aan. Had hij nog wat zinnigs te melden?
Ja.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:09 schreef Ericr het volgende:
[..]
Plasman neem ik aan. Had hij nog wat zinnigs te melden?
Ik zou wel eens van mevr Waisvisz willen horen hoe denkt over t tijdstip van vinden en hoe 1 en ander dan -schijnbaar- zonder sporen achterlaten is gegaan. Zou ze denken dat hierbij de praatgrage politieman is ingeschakeld?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Luister zelf maar even, is een duidelijk verhaal.
We gaan echt de complotkant op hoor.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 13:37 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik zou wel eens van mevr Waisvisz willen horen hoe denkt over t tijdstip van vinden en hoe 1 en ander dan -schijnbaar- zonder sporen achterlaten is gegaan. Zou ze denken dat hierbij de praatgrage politieman is ingeschakeld?
Dat MjJ zich tot hem heeft gewend en dat die antwoordde “ oh wacht naar, ik heb wel tips en kan ook wel aan handschoenen en een wit pak komen”.
( is puur verder borduren op de hypothese van Wanda Waiszvisz…)
Of een schopje BNW zou met de lulverhalen hier ook niet verkeerd zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:38 schreef Pedroso het volgende:
Het is wel duidelijk dat Louwes de dader is. Eigenlijk kan er best een slotje op dit topic
Is gewoon besproken in de nieuwe podcast. Maurice vond het een achterlijke theorie, dat zal jullie dan toch juist aanspreken?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 13:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We gaan echt de complotkant op hoor.
Jij en wie nog meer?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 13:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We gaan echt de complotkant op hoor.
Naar wat en waar?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Luister zelf maar even, is een duidelijk verhaal.
Ik zeg niet dat het normaal is dat er fouten gemaakt worden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:38 schreef Lutalo het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 26 augustus 2021 22:57 schreef luxerobots het volgende:
@:luxerobots: dat is dan een voorbeeld van een achterstand waar een rechter en verdediging mee begint. Ze beginnen met de leugen van politie.
En als jij dat normaal vindt en stelt dat de verdediging “ dan maar met een goed verhaal moet komen “, dan hebben wij niet dezelfde ideeen over een rechtvaardige rechtstaat.
Dat is de vraag niet. Welke info geeft Plasman, de advocaat van Maurice de H, was de vraag.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Podcast, zoekfunctie deventermoordzaak Plasman.
Dat het OM in die periode een andere werkwijze had, kun je niet ontkennen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 23:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het normaal is dat er fouten gemaakt worden.
Ik zeg dat er met een goed verhaal aangetoond kan worden dat er fouten gemaakt zijn. Bij het mes is dat gebeurd. Maar zonder goed verhaal, en dus eigenlijk zonder goede argumenten, lukt dat natuurlijk niet. Hier op het forum ook. Zeggen dat de blouse van Wittenberg niet als bewijsmateriaal gebruikt kan worden omdat Eikelenboom en het OM niet te vertrouwen zijn, is op zichzelf geen enkel argument.
Waar werd dat gezegd?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Peter zegt dat mevrouw Wittenberg een mafketel in haar garage aantrof.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat dik gedrukte denk ik dus ook, als je de opnames hoort tussen Peter en Louwes over dat mes. Peter zegt tegen hem, jij liegt tegen mij. Hij loog dus niet over dat mes…
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:01 schreef luxerobots het volgende:
Volgens mij is dat niet gezegd. Kun jij aangeven op welk tijdstip dat gezegd is?
Luie donder ben je, ik ga nooit een discussie aan met mensen die de bronnen niet bekijken of kennen,quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar werd dat gezegd?
Ik heb trouwens ook nog geen antwoord gekregen op waar Peter tegen Louwes zei dat Louwes loog.
[..]
[..]
Meer een evidente verdraaiing van het ne bis in idem principe. Volgens Plasman mag je weer smaad uiten als je er al een keer voor veroordeeld bent omdat je niet twee keer voor hetzelfde feit veroordeeld kan worden. Het laatste klopt maar lasterlijke uitlating A is niet gelijk aan B of C. Dat de H nog steeds lastert richting Michael is ook evident, zijn hele kaartenpakhuis is gebaseerd op de schuld afwentelen op een ander dan Louwes.quote:Wat de podcast zo merkwaardig maakt is dat het centrale verwijt daarin is dat De Hond zich schuldig heeft gemaakt aan “trial by media” maar dat de luisteraar door de makers van de podcast eenzelfde “trial by media” wordt voorgeschoteld. En dan ook nog eens voor gedrag dat door rechters al onherroepelijk is afgehandeld. De Hond heeft de prijs voor zijn gedrag al betaald, lang voor de lancering van de podcast waarin alles nog eens dunnetjes wordt overgedaan. De Deventer Mediazaak is een “trial by media” met een evidente schending van het ne bis in idem beginsel, iemand mag niet twee keer voor hetzelfde gedrag bestraft worden. Dat de inhoud van de podcast een afstraffing van De Hond is staat buiten kijf, sterker, hij is ook zo bedoeld en getuige reacties in de media is het ook zo opgevat: AD: “Maurice de Hond gaat nog steeds als razende tekeer totdat hij alles en iedereen heeft vernietigd” NRC: “Na het luisteren van deze podcast kan je niets anders concluderen dan dat het nog eens uitnodigen van Maurice de Hond ..... de morele ondergrens zou moeten zijn van onze talkshows” en niet te vergeten de kwalijke tekening in De Volkskrant met onderschrift “Defective”
Slaat nergens opquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 08:39 schreef Ericr het volgende:
Heb die zooi gelezen. Plasman heeft het waarschijnlijk laten ghostwriten, net zoals het slechte boek dat zogenaamd door Louwes is geschreven.
Dit valt in ieder geval op
[..]
Meer een evidente verdraaiing van het ne bis in idem principe. Volgens Plasman mag je weer smaad uiten als je er al een keer voor veroordeeld bent omdat je niet twee keer voor hetzelfde feit veroordeeld kan worden. Het laatste klopt maar lasterlijke uitlating A is niet gelijk aan B of C. Dat de H nog steeds lastert richting Michael is ook evident, zijn hele kaartenpakhuis is gebaseerd op de schuld afwentelen op een ander dan Louwes.
Plasman is een vervelende kerel. Je client verdedigen is 1 maar meedoen aan de laster en smaad van je client is een grens te ver. Als advocaat zou je beter moeten weten.
Nu maar wachten op de argumentum ad verecundiams na de eerdere ad hominems in deze reeks. Want ja Plasman als advocaat zal vast de rechtsbeginselen prima kunnen uitleggen.![]()
Wacht, ik ben een luie donder omdat ik uitleg vraag bij jouw standpunten?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Luie donder ben je, ik ga nooit een discussie aan met mensen die de bronnen niet bekijken of kennen,
Doe ff huiswerk. Uitzending Peter r de vries over deze zaak. En de podcasts, ondertussen best wat tijd, die van annegriet en team Maurice. Luister ze en dan lullen we verder over de zaak.
Volgens Plasman wordt Maurice de Hond nu gestraft door die podcast, terwijl hij ook al veroordeeld is. Dus dat is dubbel op.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 08:39 schreef Ericr het volgende:
Heb die zooi gelezen. Plasman heeft het waarschijnlijk laten ghostwriten, net zoals het slechte boek dat zogenaamd door Louwes is geschreven.
Dit valt in ieder geval op
[..]
Meer een evidente verdraaiing van het ne bis in idem principe. Volgens Plasman mag je weer smaad uiten als je er al een keer voor veroordeeld bent omdat je niet twee keer voor hetzelfde feit veroordeeld kan worden. Het laatste klopt maar lasterlijke uitlating A is niet gelijk aan B of C. Dat de H nog steeds lastert richting Michael is ook evident, zijn hele kaartenpakhuis is gebaseerd op de schuld afwentelen op een ander dan Louwes.
Plasman is een vervelende kerel. Je client verdedigen is 1 maar meedoen aan de laster en smaad van je client is een grens te ver. Als advocaat zou je beter moeten weten.
Nu maar wachten op de argumentum ad verecundiams na de eerdere ad hominems in deze reeks. Want ja Plasman als advocaat zal vast de rechtsbeginselen prima kunnen uitleggen.![]()
Het beste argument bij het mes zou geweest zijn: waarom is er een geurproef gedaan met een mes waar de vingerafdrukken zijn afgeveegd?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 23:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het normaal is dat er fouten gemaakt worden.
Ik zeg dat er met een goed verhaal aangetoond kan worden dat er fouten gemaakt zijn. Bij het mes is dat gebeurd. Maar zonder goed verhaal, en dus eigenlijk zonder goede argumenten, lukt dat natuurlijk niet. Hier op het forum ook. Zeggen dat de blouse van Wittenberg niet als bewijsmateriaal gebruikt kan worden omdat Eikelenboom en het OM niet te vertrouwen zijn, is op zichzelf geen enkel argument.
Die podcast laat gewoon zien hoe de media bespeeld is. Dat echtpaar was eerst kamp Maurice, maar zag later in dat het met hem nergens op sloeg.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 23:13 schreef SOG het volgende:
Die podcast v npo 1![]()
Handschriftdaderanalyse
En nu is hun theorie dat Louwes haar vermoord heeft, de jong en vriendin hem eerst het mes gegeven hebben, zij na de moord de woning zijn binnen gegaan en het lichaam onder het schilderij hebben gelegd.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 23:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die podcast laat gewoon zien hoe de media bespeeld is. Dat echtpaar was eerst kamp Maurice, maar zag later in dat het met hem nergens op sloeg.
Maurice de Hond zit gewoon in een tunnel. Natuurlijk mag je de feiten aanhalen die voor iemand negatief uitpakken. Maar zo zuiver deed Maurice dat niet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 14:32 schreef Lutalo het volgende:
Plasman zegt ook:
“ In de podcast komt Jan Vlug, de advocaat van De Jong aan het woord. Deze stelt het prima te vinden dat De Hond de veroordeling van Louwes blijft aanvechten maar hij moet van De Jong afblijven.Wanneer hij bedoelt dat De Hond De Jong niet mag aanwijzen als de moordenaar heeft hij uiteraard gelijk. De vraag is echter of het mogelijk is om op de tekortkomingen in het onderzoek te wijzen zonder het over De Jong te hebben. Op het moment dat De Hond het heeft over een mogelijke andere dader dan Louwes heeft hij het over De Jong, ook wanneer hij hem niet de moordenaar noemt. Bijvoorbeeld wanneer hij verwijst naar de verhoren van De Jong of naar de briefjes die volgens deskundigen door de vriendin van De Jong zijn geschreven en die volgens deskundigen in relatie staan tot de moord. Wanneer De Hond aan de orde stelt wat getuigen hebben verklaard over het wapenbezit van De Jong gaat het over De Jong. De Hond geeft in zijn bevindingen aan wat getuigen over het gedrag van De Jong hebben verklaard, wat getuigen hebben verklaard over geld dat De Jong van de weduwe zou hebben ontvangen. Het gaat over de afdruk in het bloed op de blouse van de weduwe die grote gelijkenis toont met de afdruk van een Global mes. Gecombineerd met het bezoek van De Jong aan een winkel in Arnhem - 2 dagen na de moord - waar hij kort na de moord over verklaarde dat hij daar een magneetstrip voor zijn Global messenverzameling kocht. Terwijl winkelpersoneel stelt in de administratie van die dag alleen de aankoop van een Globalmes terug te hebben gevonden, welke aankoop jaren later door De Jong werd bevestigd. Deze en nog vele andere bevindingen uit onderzoek kunnen in feite niet benoemd worden, zonder naar De Jong te wijzen.”
Maar De Hond gaat daar wel heel ver in. Hij heeft ex-rechercheurs naar de buurt van Michael de Jong gestuurd. Buren werden ondervraagd. En de vriendin van Michael de Jong werd op haar werk bezocht.quote:En dat naar De Jong wijzen, daar was en is MdH niet de eerste en enige in.
Heb je er wel eens rekening mee gehouden dat Knoops er ook niet op zit te wachten? Als er maar weinig met zo'n herziening te winnen valt, kun je het maar beter laten voortsudderen.quote:En als de politie goed en degelijk onderzoek had gedaan, het OM een volledige en eerlijk dossier hadden overgedragen (en rechters hun beslissing kunnen nemen over een eerlijk tot stand gekomen dossier), hoeven het er nu 22 jaar na dato niet over te hebben.
Maar als t schuurt en wringt en niet klopt en men jaren na dato achter dingen komt, tja dan vind ik het niet meer dan normaal dat er over de zaak gesproken wordt. En al helemaal niet als er ook nog steeds een verzoek bij dhr Aben ligt.
quote:Toen Aben later dat jaar door De Stentor werd geïnterviewd, zei hij nog steeds niet te weten wanneer het onderzoek klaar zou zijn: ‘Met dna-onderzoek ben je zo drie, vier jaar verder.’ Hij was met Knoops in een impasse geraakt. ‘Als compromis hebben we dat coldcaseteam gevraagd nog eens alles wat afstandelijker te bekijken en te beoordelen of we toch nog iets gemist hebben.’ https://www.volkskrant.nl(...)r-iets-van~b259a507/
Als de zaak klip en klaar was geweest, hadden we dit allemaal niet gehad.quote:Op zondag 29 augustus 2021 16:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nee dat krijg je als debielen een moord proberen op te lossen
Nee, de zaak is niet klip en klaar, hoor. Feiten zijn feiten, ook als ze pas na de rechtszaken boven water kwamen.quote:Op zondag 29 augustus 2021 17:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Deze zaak is klip en klaar hoor. Louwes is de dader.
Net zo als toren 7 neer kwam door de impact van puin van de WTC torens. Ook zo'n zaak die voor bepaalde figuren niet klip en klaar lijkt te zijn en ongeveer net zo lang wordt besproken als deze zaak.
Hersenspinsels zijn geen feiten. Nu niet, nooit niet.
Idd. Te snel geoordeeld. Goeie podcast! Ben nu bij deel 4. Bizar verhaal zeg.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 23:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die podcast laat gewoon zien hoe de media bespeeld is. Dat echtpaar was eerst kamp Maurice, maar zag later in dat het met hem nergens op sloeg.
Fijn die zwart/wit visie maar ver bezijden de waarheid.quote:Op zondag 29 augustus 2021 20:31 schreef Lutalo het volgende:
Natuurlijk bestaat het in jouw ogen niet als jij niet wilt lezen.
Btw, ik denk dat jij het allemaal wel gelezen hebt en ook weet dat het klopt. Je mag wilt hier alleen het idee in stand houden dat alles wat met politie en justitie te maken heeft altijd en overal waar is.
En omdat je per Maurice een euro ofzo krijgt. 😁
Heel hard gelachen.quote:De Hond vindt dat maakster Annegriet Wietsma een "eenzijdig beeld schetst" van zijn betrokkenheid bij de Deventer moordzaak in haar podcast.
"Hierbij laat zij in de podcastserie zeer essentiële informatie, waarover zij aantoonbaar beschikte, in het onderzoek achterwege, is zij weinig kritisch ten opzichte van geïnterviewde personen en bestrijdt zij aantoonbare omissies van de geïnterviewde personen niet. Dit allemaal met het doel om Maurice de Hond uiteindelijk negatief te framen als de man die het leven van 'de klusjesman' voor altijd naar de vernieling heeft geholpen."
De man moet echt opgenomen worden. Dit is gewoon zielig dat niemand hem tegen zichzelf beschermt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:51 schreef Ericr het volgende:
https://www.nu.nl/media/6(...)diazaak-podcast.html
Totaal van het pad af. Zelf terecht veroordeeld wegens smaad en het nu omkeren.
[..]
Heel hard gelachen.
Ja, drie acteurs die op de stoel van de rechter gingen zitten met de conclusie kwamen dat Micheal onschuldig was omdat die zo lief was. Serieus…quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:05 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Was een topuitzending.
Duidelijk verhaal, een opiniepeiler verandert in een opiniemaker.
Mensen die kapotgemaakt zijn door deze volksmenner, krijgen hopelijk eerherstel met deze film.
Ik hoop echt dat iedereen nu inziet wat voor een vieze hufter Maurice de H. is. Iedereen die deze klootzak nog serieus neemt of een podium geeft is gestoord.
Wat vond jij dan een aanfluiting?
Mensen zijn dom, dat kon je gisteren duidelijk zien bij Jinek.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:38 schreef Lutalo het volgende:
Geen Jinek gezien.
Ik denk dat mensen die nu zo hard tegen Maurice de Hond ( en anderen? …?) tekeer gaan, weinig tot niks over deze zaak weten. Of juist volledig geïnformeerd zijn en om bepaalde redenen zich daartegen afzetten.
Als ik bijv de reactie van @:SOG lees denk ik:” Is de podcast van Annegriet het eerste dat je over deze zaak hoort?”.
Mensen zeggen dat ze met verbazing en/of ontzetting geluisterd hebben; is alles dan volkomen nieuw voor ze? Nog nooit eerder iets gelezen?
De onbenulligheid druipt er van af bij die acteurs.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mensen zijn dom, dat kon je gisteren duidelijk zien bij Jinek.
Lieve mensen plegen geen moorden…
Wat moet ik meer tot mij nemen dan? In de podcast kwam de man van het nfi aan het woord die de 8 stuks dna van louwes heeft gevonden en heeft aangegeven dat er van niemand anders dna is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:38 schreef Lutalo het volgende:
Geen Jinek gezien.
Ik denk dat mensen die nu zo hard tegen Maurice de Hond ( en anderen? …?) tekeer gaan, weinig tot niks over deze zaak weten. Of juist volledig geïnformeerd zijn en om bepaalde redenen zich daartegen afzetten.
Als ik bijv de reactie van @:SOG lees denk ik:” Is de podcast van Annegriet het eerste dat je over deze zaak hoort?”.
Mensen zeggen dat ze met verbazing en/of ontzetting geluisterd hebben; is alles dan volkomen nieuw voor ze? Nog nooit eerder iets gelezen?
Verdacht gedrag na de moord? Je bedoeld het kopen van een identiek mes op zaterdag?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:07 schreef Ericr het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet? Louwes heeft het gedaan omdat er meer dan overtuigend bewijs tegen hem is in deze zaak. Chico lama heeft mevrouw Wittenberg niet ondergespuugd, hij heeft zijn DNA achtergelaten tijdens de brute moord. Zijn GSM was niet een magisch homing device dat precies de paal aanstraalt in de buurt van mevrouw Wittenberg, dat geloven getuigt van een stuitende domheid.
Om nog maar niet te spreken over zijn gekneusde ribben of verdachte gedrag na de moord.
Heeft Louwes een mes gekocht dan? De enige verdachte en schuldige in deze zaak is Louwes. Een ieder die wijst naar aantoonbaar onschuldigen als Michael de Jong is meer dan verachtelijk. Of gewoon achterlijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Verdacht gedrag na de moord? Je bedoeld het kopen van een identiek mes op zaterdag?
Het is pure laster en smaad.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, lekkere user is het. Constant schelden, beetje klaar met die gast.
Je weet niet eens met wat voor mes de moord gepleegd is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Verdacht gedrag na de moord? Je bedoeld het kopen van een identiek mes op zaterdag?
Dat zien we duidelijk anders, ik heb niet zo’n hoge pet op van de politie in die periode.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Heeft Louwes een mes gekocht dan? De enige verdachte en schuldige in deze zaak is Louwes. Een ieder die wijst naar aantoonbaar onschuldigen als Michael de Jong is meer dan verachtelijk. Of gewoon achterlijk.
Nee, er zijn zelfs getuigen die zeggen dat dat eerste mes er lag vanwege een verhuizing.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:15 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Je weet niet eens met wat voor mes de moord gepleegd is.
Het kan nog steeds dat allereerste mes zijn.
Het is een film over framing en fake nieuws, ze knippen en plakken erop los met de beelden. Net als bij die podcast van Annegriet.quote:
Ik zeg helemaal niet dat dat hét mes isquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, er zijn zelfs getuigen die zeggen dat dat eerste mes er lag vanwege een verhuizing.
Maar dat past niet in het straatje van Louwes moet de dader zijn.
De beerput is al open.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zien we duidelijk anders, ik heb niet zo’n hoge pet op van de politie in die periode.
Zie lucia, de twee van Putten, de schiedammerparkmoord en de villamoord.
Maar die hele beerput gaat open, ook in deze zaak.
😁 Ja…. En daarom is het schoongeveegd en was de conclusie van het NFI “ geen dacty”.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:15 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Je weet niet eens met wat voor mes de moord gepleegd is.
Het kan nog steeds dat allereerste mes zijn.
Je moet natuurlijk helemaal niets, maar je zou “ leugens over Louwes” s kunnen lezen, en de info op “ geen onschuldigen vast” “oordeel zelf” “ deemzet” lezen,bekijken beluisteren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:59 schreef SOG het volgende:
[..]
Wat moet ik meer tot mij nemen dan? In de podcast kwam de man van het nfi aan het woord die de 8 stuks dna van louwes heeft gevonden en heeft aangegeven dat er van niemand anders dna is.
Ik heb heel veel van deze sites bekeken maar ik ben van mening dat al deze sites flauwekul schrijven.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:46 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk helemaal niets, maar je zou “ leugens over Louwes” s kunnen lezen, en de info op “ geen onschuldigen vast” “oordeel zelf” “ deemzet” lezen,bekijken beluisteren.
Maar als je vast wilt houden aan de mening die je nu hebt, zou ik dat niet doen.
Daarbij wilde de advocaat van Louwes (Knoops, die toch bekend staat als een erg goede advocaat) dat ook het nagelvuil onderzocht werd.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:07 schreef Ericr het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet? Louwes heeft het gedaan omdat er meer dan overtuigend bewijs tegen hem is in deze zaak. Chico lama heeft mevrouw Wittenberg niet ondergespuugd, hij heeft zijn DNA achtergelaten tijdens de brute moord. Zijn GSM was niet een magisch homing device dat precies de paal aanstraalt in de buurt van mevrouw Wittenberg, dat geloven getuigt van een stuitende domheid.
Om nog maar niet te spreken over zijn gekneusde ribben of verdachte gedrag na de moord.
Boekentip in dit kader is: 'Het OM in de fout' door Ton Derksenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zien we duidelijk anders, ik heb niet zo’n hoge pet op van de politie in die periode.
Zie lucia, de twee van Putten, de schiedammerparkmoord en de villamoord.
Maar die hele beerput gaat open, ook in deze zaak.
Dit is toch vreemd? Twee dagen na de moord zou De Jong een Globalmes gekocht hebben.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 14:32 schreef Lutalo het volgende:
Het gaat over de afdruk in het bloed op de blouse van de weduwe die grote gelijkenis toont met de afdruk van een Global mes. Gecombineerd met het bezoek van De Jong aan een winkel in Arnhem - 2 dagen na de moord - waar hij kort na de moord over verklaarde dat hij daar een magneetstrip voor zijn Global messenverzameling kocht. Terwijl winkelpersoneel stelt in de administratie van die dag alleen de aankoop van een Globalmes terug te hebben gevonden, welke aankoop jaren later door De Jong werd bevestigd. Deze en nog vele andere bevindingen uit onderzoek kunnen in feite niet benoemd worden, zonder naar De Jong te wijzen.”
De troep is niet afkomstig van NFI enzo. De troep is wat de complotgelovigen ervan makenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:07 schreef Lutalo het volgende:
Tja die “troep” is oa informatie vh NFI, PV’s, Tactisch Journaal.
De mening van degenen die die informatie plaatsen, hoeft niet zo zeer gewijzigd te worden. Zij reageren juist op alles wat toen bekend was en later bekend is geworden.
En mocht dat allemaal niet kloppen, dan reageren deskundigen daar wel weer op. En zolang bijv Ton Derksen niet wordt aangesproken op wat hij in zijn boek schrijff……
Ja, en wat het NFI doet is troep. Maar dan moeten we wel een stelletje amateurs geloven die gewoon wat proefjes doen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:41 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
De troep is niet afkomstig van NFI enzo. De troep is wat de complotgelovigen ervan maken
Precies.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, en wat het NFI doet is troep. Maar dan moeten we wel een stelletje amateurs geloven die gewoon wat proefjes doen.
De afdruk vh mes hoeft ook nog niet eens hetzelfde mes te zijn als het mes waarmee de steken zijn toegebracht.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is toch vreemd? Twee dagen na de moord zou De Jong een Globalmes gekocht hebben.
Maar dat is toch te laat? Zo'n mes moet dan toch vóór de moord gekocht worden?
En als we er vanuit gaan dat De Jong een magneetstrip voor dit mes kocht. Komt dat toch ook niet overeen met jouw logica dat een dader geen sporen achter wil laten? Wie gaat nu een messenstrip kopen van een mes dat twee dagen eerder gebruikt is om een moord mee te plegen?
Goed, laten we er even vanuit gaan dat De Jong zo'n mes had. Moeten we dan amateuronderzoekers geloven die samenwerkten met Maurice?
Op 54:45 stelt zo'n amateuronderzoeker dat het 100% zeker is dat het Global GS8 mes gebruikt is om de moord te plegen. Hij wordt echter nog net niet uitgelachen door Van Koppen. Van Koppen zegt dat er niet nagedacht is over alle messen die bestaan. En hij noemt het in forensisch wetenschappelijke termen nietszeggende proeven.
Off topicquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:03 schreef Lutalo het volgende:
Btw gisteren deel 1 vd nieuwe afleveringen van “ de villamoord ” gezien.
Ook hier 1 verdachte die ineens verdachte af was en hopla er waren 9 anderen. En niet terug te vinden ( door eigen politiemensen), waar die ineens vandaan kwamen.
De vriendin (Eline?) heeft maar 1 persoon gezien, stel dat dat er 1 vd 9 was en de anderen stonden ergens op de uitkijk, zijn t waardeloze uitkijkers.
Als telt nietquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:51 schreef Lutalo het volgende:
Als er ooit nog een film komt over de onterechte veroordeling van Louwes, kan Fedja van Huet De rol van Knoops spelen.
En z’n vrouw Carina de rol van Anneke.
😉
Het nagel”vuil” was al eerder onderzocht. Er is op en onder de nagelswaps, die met 1 schaartje zijn afgeknipt (1 of 2 x geknipt?) en bij elkaar (per hand) in 1 potje gestopt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daarbij wilde de advocaat van Louwes (Knoops, die toch bekend staat als een erg goede advocaat) dat ook het nagelvuil onderzocht werd.
En toen dat gebeurde, kwam er een profiel uit dat overeenkomt met Louwes en De Jong uitsluit.
Au.
Ja en? Als dat schaartje steriel is en er een schone handschoen gedragen wordt, is dat toch prima?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Het nagel”vuil” was al eerder onderzocht. Er is op en onder de nagelswaps, die met 1 schaartje zijn afgeknipt (1 of 2 x geknipt?) en bij elkaar (per hand) in 1 potje gestopt.
Meneer JanJanJan,quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:32 schreef JanJanJan het volgende:
Intriest dat mijn posts verwijderd worden.
Evt dna materiaal kan dan toch verspreid worden over de nagels en zo ook aan de onderkant (wat jij nagelvuil noemt) terecht komen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja en? Als dat schaartje steriel is en er een schone handschoen gedragen wordt, is dat toch prima?
Waarom zou je precies willen weten welke nagels het profiel dat overeenkomt met Louwes bevat?
Het kan op allerlei manieren op of onder de nagels terechtgekomen zijn.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:43 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Evt dna materiaal kan dan toch verspreid worden over de nagels en zo ook aan de onderkant (wat jij nagelvuil noemt) terecht komen?
En op die nagels kan het al terecht zijn gekomen ( als de nagels afgeknipt zijn voor er iets met de blouse gedaan is) omdat mevrouw over haar blouse heeft gestreken/kraag geschikt, in/uit rok en/of blouse gestopt bij toiletbezoek.
Probleem is dat niet iedereen rationeel naar de zaken kan kijken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:40 schreef manny het volgende:
[..]
Meneer JanJanJan,
Wellicht al eerder gevraagd hier, maar gezien uw ondertitel / signature lijkt u geen hoge pet op te hebben van M de H.
Nu denk ik dat een ieder die gewoon rationeel naar dingen kijkt Maurice al lang ontmaskert heeft voor de aandachtszoekende charlatan die hij is. Maar weinigen gaan hun fok! profiel er op aanpassen en gaan er zo op in.
Vanwaar deze aanpak als ik vragen mag ?
De Hond en co willen Louwes vrijpleiten. Als dat niet lukt met bewijs dat Louwes vrijpleit, dan maar door iemand anders te beschuldigen. De moord is immers door iemand gepleegd. En het scenario dat beiden de moord gepleegd hebben, is ook niet bepaald realistisch.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:46 schreef Ericr het volgende:
Kwalijke blijft dat er in dat soort zaken vaak onschuldigen met de haren worden bijgesleept. Prive detective uithangen op de sofa zal best leuk zijn maar waarom moeten anderen beschadigd worden door dat soort luchtfietserij?
We zitten hier op een openbaar forum waar iedereen zijn/haar mening mag hebben.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:18 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Probleem is dat niet iedereen rationeel naar de zaken kan kijken.
Bijvoorbeeld Gretzl, ootjekatootje hebben daar moeite mee kunnen dat niet.
Zou mooi zijn als iedereen het gaat zien
Dus waarom is die derde persoon nooit gezocht? Die twee weken voor de moord in de garage van Mevrouw wittenberg stond?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Hond en co willen Louwes vrijpleiten. Als dat niet lukt met bewijs dat Louwes vrijpleit, dan maar door iemand anders te beschuldigen. De moord is immers door iemand gepleegd. En het scenario dat beiden de moord gepleegd hebben, is ook niet bepaald realistisch.
quote:11.4.4. De omstandigheid sub (iv) heeft betrekking op een verklaring blijkens welke - aldus de aanvrage - omstreeks het tijdstip van de moord in de omgeving van de woning van [het slachtoffer] een "enge man" is gesignaleerd. Ter staving van die stelling beroept de aanvrage zich op een verklaring die [N.R.] op 7 juli 2006 heeft afgelegd tegenover het particulier onderzoeksbureau PD, Recherche Advies, Van PD tot en met Dossier (productie 29). Op grond daarvan wordt in de aanvrage het volgende betoogd: "De conclusie uit het voorgaande luidt dan ook dat het door het onderzoeksteam aangenomen alibi omtrent [de J.] volstrekt ondeugdelijk is onderzocht met voorbijgaan aan een aantal essentiële getuigenverklaringen. Het is ook hierom onbegrijpelijk dat het College heeft willen aannemen dat de verklaringen van [de J.] en zijn vriendin zouden sporen met de gegevens over het telefoonverkeer en hierom aan alle feiten die op het tegendeel wijzen heeft kunnen voorbijgaan".
11.4.5. Ook deze stelling keert zich niet tegen 's Hofs arrest en treft reeds daarom geen doel. Ook hier roept de Hoge Raad het hiervoor onder 6.4 vooropgestelde in herinnering.
11.4.6. Voorts wijst de Hoge Raad erop dat het Hof met het thans aangevoerde bekend was op grond van hetgeen de genoemde [getuige N.R.] destijds heeft verklaard. Het tactisch journaal vermeldt onder nr. 253 bij 6 oktober 1999 immers het volgende:
"(..) [getuige N.R.] (..) had bureau gebeld. Op do, 990923, omstreeks 21.40 uur, had hij zijn auto geparkeerd op de Kerkstraat, t.h.v. kruising J. Reviusstraat. Hij had zijn vrouw opgehaald bij partycentr. 'De Horst'. Hij had daar een man zien lopen die hem zeer ongemakkelijk had doen voelen. Waarom weet GET niet. De man had hem zeer onvriendelijk aangekeken. Man was weggelopen richting spoordijk. Signalement man: Blank, tussen 30-40 jaar oud, donkere kleding, keek zeer onvriendelijk. Verder geen bijz. (..)"
11.4.7. Uit het vorenoverwogene volgt dat het onder (iii) en (iv) aangevoerde geen novum bevat.
Is daar nooit naar gezocht? Ik dacht dat er in het begin wel naar gezocht was.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus waarom is die derde persoon nooit gezocht? Die twee weken voor de moord in de garage van Mevrouw wittenberg stond?
Dit is geen gerucht maar een feit, mevrouw wittenberg heeft hier zelfs melding van gemaakt. Dit is ook besproken in Opsporing Verzocht en bij de uitzending van Peter r de vries.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 16:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Is daar nooit naar gezocht? Ik dacht dat er in het begin wel naar gezocht was.
Daarbij blijft dit in de categorie geruchten. Er is immers geen tastbaar bewijs van dat er zo'n persoon is geweest. Er zijn geen sporen of beelden van (bijvoorbeeld uit een beveiligingscamera).
Overigens lijkt het me ook niet echt zinvol om te zoeken naar personen waar geen sporen van zijn op de plaats delict. Als de blouse van Wittenberg en het nagelvuil onbekend DNA zouden bevatten, zou dit veel interessanter zijn. Neem de zaak Marianne Vaatstra, daar werd een dader bij sporen gezocht.
Ik heb het niet over deze melding, doe je huiswerk eens. Die kerel die in haar garage stond, die melding.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 16:11 schreef Ericr het volgende:
Waarom worden dwaalsporen wel onderzocht? Bezigheidstherapie? Net zo goed als de politie weinig kan met de 'enge man' op de avond van de moord. Die datum zou dan overigens niet passen in de theorie van de believers want mevrouw Wittenberg zou volgens bepaalde theorieen juist een dag later vermoord zijn.
Dat maakt al die alternatieve theorieen ook zo gammel mede door de tegenstrijdigheid. Net zo tegenstrijdig als de verklaringen van Louwes en zijn gezin.
De 'enge' man:
[..]
O, dus toch besproken in Opsporing Verzocht. Dan is er toch naar gezocht?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 16:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Dit is geen gerucht maar een feit, mevrouw wittenberg heeft hier zelfs melding van gemaakt. Dit is ook besproken in Opsporing Verzocht en bij de uitzending van Peter r de vries.
Dat zijn echt verschillende zaken. Bij de Deventer Moordzaak zien we juist dat de informatie die er het recentelijkst bijgekomen is, het meest in het nadeel van Louwes werkt (DNA op de blouse en in het nagelvuil).quote:En nu komt het punt waar ik het constant over wil hebben, ineens bedacht iemand daar op kantoor we hebben hem. Het moet Louwes zijn en vervolgens is al het bewijs zo gedraaid dat hij het wel moest zijn. Net als bij de Puttense moordzaak, lucia de B, de villamoord en de schiedammer parkmoord.
Overigens nog wel een opvallend detail.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 16:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb het niet over deze melding, doe je huiswerk eens. Die kerel die in haar garage stond, die melding.
Sporen die ineens ontstaan wanneer men ze het hardst nodig heeft, bekijk ik inderdaad met een flinke portie argwaan. Klopt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 17:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, dus toch besproken in Opsporing Verzocht. Dan is er toch naar gezocht?
In de aflevering van Peter R. de Vries (7:30) gaat het over enkele getuigen die het hierover hadden.
[..]
Dat zijn echt verschillende zaken. Bij de Deventer Moordzaak zien we juist dat de informatie die er het recentelijkst bijgekomen is, het meest in het nadeel van Louwes werkt (DNA op de blouse en in het nagelvuil).
Ik denk eerder dat jij in een tunnel zit, want je negeert de sporen die er zijn, en wijst vervolgens naar 'een enge man', waar helemaal geen sporen van te vinden zijn.
Waarom zou je de deur in het begin van de avond niet opendoen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 17:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens nog wel een opvallend detail.
Er zijn geen braaksporen gevonden, Wittenberg heeft hoogstwaarschijnlijk zelf de deur voor de dader opengedaan.
Waarom zou zij de deur open doen voor een 'enge man' die enkele dagen voor de moord nog in haar garage stond?
Zou ik ook doen, zeker als ze zijn opnames in de film gebruikt hebben. Of ze betalen hem loon.quote:
Gezellig weer maar misschien zelf eerst beter lezen. Ik beweer niet dat enge man A ook B is. Alleen kan de politie weinig met iemand die boze blikken uitwisselt en/of eng is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 16:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb het niet over deze melding, doe je huiswerk eens. Die kerel die in haar garage stond, die melding.
Nou, welke nieuwe informatie speelde De Hond jou nu weer door dan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:37 schreef Gretzl het volgende:
Het kwartier van je tijd alleszins waard, ook al denk je al veel van het dossier te kennen:
quote:
Niemand die de gehele podcast van Wietsma heeft beluisterd kan ontkennen dat het een grote hetze is jegens Maurice de Hond en dat de serie verder bijzonder weinig om het lijf heeft. Podcast heeft enkel deze doelen: #1 Maurice de Hond zwart maken en #2 als promotiemateriaal dienen voor De Veroordeling en de herdruk van Bas Haans boek om zoveel mogelijk consumenten te verleiden hiervoor te betalen.quote:De Hond vindt dat maakster Annegriet Wietsma een “eenzijdig beeld schetst” over zijn betrokkenheid bij de Deventer moordzaak. ,,Hierbij laat zij in de podcastserie zeer essentiële informatie, waarover zij aantoonbaar beschikte, in het onderzoek achterwege, is zij weinig kritisch ten opzichte van geïnterviewde personen en bestrijdt zij aantoonbare omissies van de geïnterviewde personen niet. Dit allemaal met het doel om Maurice de Hond uiteindelijk negatief te framen als de man die het leven van ‘de klusjesman’ voor altijd naar de vernieling heeft geholpen.’’ Met de bodemprocedure wil De Hond “voor recht laten verklaren” dat de maakster onrechtmatig gehandeld heeft.
Wat een slecht verliezer ben je toch.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Niemand die de gehele podcast van Wietsma heeft beluisterd kan ontkennen dat het een grote hetze is jegens Maurice de Hond en dat de serie verder bijzonder weinig om het lijf heeft. Podcast heeft enkel deze doelen: #1 Maurice de Hond zwart maken en #2 als promotiemateriaal dienen voor De Veroordeling en de herdruk van Bas Haans boek om zoveel mogelijk consumenten te verleiden hiervoor te betalen.
Is het nu zo moeilijk om zelf even de YouTube-video te bekijken of zelf even een of meerdere afleveringen van de podcastreeks te beluisteren? Voor het complete beeld?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou, welke nieuwe informatie speelde De Hond jou nu weer door dan?
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat een slecht verliezer ben je toch.
Nee, Maurice geeft de mensen die kritisch tegenover zijn theorietjes staan ook echt een rol.quote:Aan objectieve waarheidsvinding doet Wietsma totaal niet. Alle experts die zeer kritisch tegenover de veroordeling van Louwes staan hebben nauwelijks een rol.
Het mes dat ná de moord gekocht was?quote:De Jong krijgt daarentegen alle ruimte om de slachtofferkaart te trekken en zichzelf te presenteren als de voor het leven getekende zielenpiet met wie we allemaal super veel medelijden zouden moeten hebben. Maar hij krijgt nul kritische vragen van Wietsma over het feit dat Wittermans en hij hun (nog steeds niet sluitende) alibi hebben aangepast. Net als de verklaring onder ede over de aankoop van het mes, die hebben ze in 2006 ook aangepast.
De Jong staat los van de moord. Maar door Maurice en zijn volgelingen inderdaad niet los van de Deventer zaak.quote:Het staat niet vast welke rol hij precies heeft gespeeld, maar je kan moeilijk stellen dat hij sowieso een willekeurige onschuldige persoon is die totaal los staat van de Deventer Moordzaak. Een willekeurige persoon zou in het onderzoek nooit enige tijd als verdachte zijn beschouwd.
Heb je ook interessante bronnen die enigszins neutraal zijn?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:51 schreef Gretzl het volgende:
@:luxerobots: en luister deze aflevering ook even![]()
12 fragmenten die u van de podcastmaakster Annegriet Wietsma niet mocht horen.
Daar kun je alleen zeker van zijn als je zelf getuige was van de moord.quote:
Want het is in de geschiedenis van de mensheid zeker nooit voorgekomen dat een moordenaar niet wil dat zijn moordwapen ooit gevonden wordt, maar tegelijkertijd ook niet wil dat bekenden constateren dat er een mes/pistool/geweer in zijn collectie ontbreekt..quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:52 schreef luxerobots het volgende:
Het mes dat ná de moord gekocht was?
Jij doet nu alsof ik de zaak van één kant bekijk. Maar ik heb dat Maurice-filmpje van 15 minuten wel degelijk gezien.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Is het nu zo moeilijk om zelf even de YouTube-video te bekijken of zelf even een of meerdere afleveringen van de podcastreeks te beluisteren? Voor het complete beeld?
Die nieuwe informatie is hier in eerdere weken al aan bod gekomen. Ik ga niet elke keer alles opnieuw samenvatten als jij niet de moeite wilt nemen om het verhaal van de andere kant zelf tot je te willen nemen.
Brute, framing.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:36 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gezellig weer maar misschien zelf eerst beter lezen. Ik beweer niet dat enge man A ook B is. Alleen kan de politie weinig met iemand die boze blikken uitwisselt en/of eng is.
Al die dwaalsporen leiden af van de brute dader, Ernest Louwes.
Je kan ook zo'n hele collectie weggooien in plaats van een nieuw mes kopen waarbij dat dan weer in de administratie van de winkel verdwijnt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Want het is in de geschiedenis van de mensheid zeker nooit voorgekomen dat een moordenaar niet wil dat zijn moordwapen ooit gevonden wordt, maar tegelijkertijd ook niet wil dat bekenden constateren dat er een mes/pistool/geweer in zijn collectie ontbreekt..
Dus nogmaals. Hoezo bevat dit filmpje iets nieuws als je al veel van de zaak weet?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:37 schreef Gretzl het volgende:
Het kwartier van je tijd alleszins waard, ook al denk je al veel van het dossier te kennen:
Omdat het jou misschien doet beseffen dat je zelf extreem aan het framen bent jegens Louwens aan De Hond. Aan een ernstige vorm van tunnelvisie lijdt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus nogmaals. Hoezo bevat dit filmpje iets nieuws als je al veel van de zaak weet?
Hoezo is het de tijd alleszins waard?
Nee, even inhoudelijk zonder op de persoon te spelen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Omdat het jou misschien doet beseffen dat je zelf extreem aan het framen bent jegens Louwens aan De Hond. Aan een ernstige vorm van tunnelvisie lijdt.
Ff over dat mes.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, Maurice geeft de mensen die kritisch tegenover zijn theorietjes staan ook echt een rol.
[..]
Het mes dat ná de moord gekocht was?
[..]
De Jong staat los van de moord. Maar door Maurice en zijn volgelingen inderdaad niet los van de Deventer zaak.
Ja hoor, een fervent messenverzamelaar gaat zonder blikken of blozen z'n hele Global-collectie weggooien. Een collectie die vele honderden guldens waard was. Dat zal vast geen vraagtekens oproepen bij z'n omgevingquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kan ook zo'n hele collectie weggooien in plaats van een nieuw mes kopen waarbij dat dan weer in de administratie van de winkel verdwijnt.
Oordeel zelf.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, even inhoudelijk zonder op de persoon te spelen.
Wat voor nieuwe informatie zit er in dat flutfilmpje?
Tja, ik vind dat er wel veel omheen bedacht is. Het kopen van een mes na de moord maakt je gelijk verdacht van het plegen van die moord met zo'n zelfde mes.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ff over dat mes.
Stel
Micheal heeft het gedaan, smijt dat mes na de moord de gracht in en koopt een nieuw mes. Dezelfde, want anders klopt zijn verzameling niet meer.
Maar hij had geen mes gekocht zei die, hij kocht een magneetstrip.
Maar de winkel eigenaar zag in zijn administratie geen bon van een magnaatstrip op die dag. Wel van een mes. En met 10% korting wat Micheal daar ook altijd kreeg.
Pas jaren later zei Micheal dat hij een mes had gekocht. Das toch vreemd? Dat die drie dagen na het kopen van dat mes, zegt dat die een magneetstrip kocht?
Ja maar hooikoorts en Chico lama heeft de weduwe ook nog onder gespuugd. Op haar rode jurk of was het nou wit? Nou goed wit wordt vanzelf rood natuurlijk als je iemand bruut om het leven brengt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, ik vind dat er wel veel omheen bedacht is. Het kopen van een mes na de moord maakt je gelijk verdacht van het plegen van die moord met zo'n zelfde mes.
Zo kritisch ben jij niet over Louwes. En daarvan zit het bloed gewoon op de blouse van de weduwe.
Een kleine hoeveelheid DNA die zich (uitgaande van de bevindingen van het NFI) in het bloedvlekje bevond. Op een blouse die totaal niet meer in dezelfde staat was als op plaats delict. Het NFI heeft in haar beperkte onderzoek nooit hard kunnen maken dat het bloedspoor daadwerkelijk van Louwes is. Het kan net zo goed DNA-materiaal in een andere vorm zijn dat zich vermengd heeft met het bloed van de weduwe.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo kritisch ben jij niet over Louwes. En daarvan zit het bloed gewoon op de blouse van de weduwe.
En belangrijk, het is helemaal niet vastgesteld met wat voor mes de moord gepleegd is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:16 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ja maar hooikoorts en Chico lama heeft de weduwe ook nog onder gespuugd. Op haar rode jurk of was het nou wit? Nou goed wit wordt vanzelf rood natuurlijk als je iemand bruut om het leven brengt.
Het is ook nooit met zekerheid vastgesteld of de daadwerkelijke moordenaar handschoenen en/of beschermende kleding droeg en daarom geen sporen achterliet. Er zijn echter wel aanwijzingen op plaats delict die suggereren dat handschoenen zeker aannemelijk zijn. Een slimme moordenaar wil immers geen DNA achterlaten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En belangrijk, het is helemaal niet vastgesteld met wat voor mes de moord gepleegd is.
Amenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 14:32 schreef Lutalo het volgende:
En als de politie goed en degelijk onderzoek had gedaan, het OM een volledige en eerlijk dossier hadden overgedragen (en rechters hun beslissing kunnen nemen over een eerlijk tot stand gekomen dossier), hoeven het er nu 22 jaar na dato niet over te hebben.
Maar als t schuurt en wringt en niet klopt en men jaren na dato achter dingen komt, tja dan vind ik het niet meer dan normaal dat er over de zaak gesproken wordt. En al helemaal niet als er ook nog steeds (ruim 8 jaar) een verzoek bij dhr Aben ligt.
Dat is inderdaad een slimme moordenaar. Eerst het DNA van de fiscalist aanbrengen. Dan zelf zonder sporen achter te laten de moord plegen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het is ook nooit met zekerheid vastgesteld of de daadwerkelijke moordenaar handschoenen en/of beschermende kleding droeg en daarom geen sporen achterliet. Er zijn echter wel aanwijzingen op plaats delict die suggereren dat handschoenen zeker aannemelijk zijn. Een slimme moordenaar wil immers geen DNA achterlaten.
https://www.bd.nl/opinie/(...)l-by-media~a6a4b58a/quote:Podcast ‘Deventer Mediazaak’ is zelf typisch ‘trial by media’
OPINIE
De podcast ‘De Deventer Mediazaak’ duidt de behandeling van de geruchtmakende moord op weduwe Jaqueline Wittenberg als een geval van ‘trial by media’. Wat de podcast niet vertelt, is dat de Deventer moordzaak alsnog een gerechtelijke dwaling is. Dat had namelijk wel gemoeten, betogen Herman de Regt en Hans Dooremalen, wetenschapsfilosofen aan de Tilburg University.
Herman de Regt en Hans Dooremalen 11-05-21, 09:57
Sinds 2 april is de podcastserie De Deventer Mediazaak, gemaakt door Annegriet Wietsma, beschikbaar. Zij beschrijft daarin de rol van de media in de Deventer moordzaak, waarvoor Ernest Louwes inmiddels een 12-jarige gevangenisstraf heeft uitgezeten. Columnist Özcan Akyol gaf een positieve recensie van deze podcast.
Wat Akyol helaas niet ziet, is dat die podcast precies doet wat Wietsma anderen verwijt: het is zelf een ‘trial by media’. Het thema van de podcast is weliswaar de af te keuren publiekelijke jacht van Maurice de Hond op de ‘klusjesman’ als de ‘echte dader’, maar diezelfde podcast stelt ook dat Louwes op basis van een dna-analyse terecht veroordeeld is voor de moord op de uit Gilze en Rijen afkomstige weduwe Wittenberg. Echter, deugdelijk onderzoek en correct redeneren leiden precies tot de tegenovergestelde conclusie: Louwes is onschuldig!
Het is slordig van Akyol, en ronduit onvergeeflijk van Wietsma, dat men er niet bij vertelt dat de Deventer moordzaak alsnog een gerechtelijke dwaling is. Dat had namelijk wel gemoeten.
Justitiële dwaling
Emeritus-hoogleraar Ton Derksen, bekend van de zaak Lucia de Berk, legt in zijn boek Leugens over Louwes (2011) haarfijn uit waarom de veroordeling van Louwes een justitiële dwaling is. Ja, er is dna van Louwes aangetroffen op de blouse van het slachtoffer, op grond waarvan Louwes is veroordeeld. Maar de gedachte achter een justitiële dwaling is nu precies dat er iets mis is met die veroordeling. En er is veel mis in deze zaak die nog steeds loopt.
Wij zijn collega’s van Derksen, werkzaam aan Tilburg University, en uiteraard op de hoogte van zijn studie naar de Deventer moordzaak. Ook Wietsma heeft gehoord van Derksens waarheidsvinding, en in de slotaflevering doet ze verslag van haar interview met hem. Dat geredigeerd verslag is extreem kort en doet geen recht aan het onderzoek dat in Leugens over Louwes wordt gepresenteerd. Wietsma lijkt niet door te hebben hoezeer er op basis van dat onderzoek getwijfeld moet worden aan de schuld van Louwes. Zo leidt de door anderen bejubelde podcast dus tot een ‘trial by media’ van Louwes, terwijl Wietsma precies wil aantonen dat ‘trial by media’ niet legitiem is!
Er is een allesbepalende reden te geloven dat Louwes niet de moordenaar is
Er is een allesbepalende reden te geloven dat Louwes niet de moordenaar is. Rond het moment van de moord, ’s avonds kort na 20.36 uur op 23 september 1999, bevond Louwes zich 25 kilometer verderop in een onverwachte file op de A28, die hij alleen in belangrijk detail kon beschrijven, omdat hij in die file stond. Louwes heeft een gefactcheckt alibi en kan het dus niet gedaan hebben. Zelfs het veelbesproken dna-materiaal is maar belastend vanuit het afwijzen van dit geldig alibi.
Schandalig
Er zijn belangrijke overeenkomsten tussen deze podcast, het boek van onderzoeksjournalist Bas Haan over de Deventer moordzaak, en de film De Veroordeling over de zaak Louwes. In alle gevallen gaat het over hoe Haan dacht dat niet Louwes maar de ‘klusjesman’ de echte dader is. Hoe de inspanning van Maurice de Hond tot een ‘trial by media’ leidde van diezelfde ‘klusjesman’, en diens leven vergalde. En hoe Haan door het latere dna-materiaal in de Deventer moordzaak De Hond liet vallen, en riep dat Louwes dus toch de moordenaar is van de weduwe Wittenberg. Die ‘dus toch Louwes’ volgt niet.
Het is schandalig dat met dit drieluik (boek, podcast, film), waarin terecht geïllustreerd wordt hoe verkeerd ‘trial by media’ is, de makers zelf dramatisch blunderen door via de media te scanderen dat Louwes terecht veroordeeld is. Wie de echte moordenaar van Jaqueline Wittenberg ook moge zijn, met het amateuristisch negeren van de beschikbare informatie over de zaak, steken deze mediamakers een mes in de rug van een onschuldige.
Herman de Regt en Hans Dooremalen zijn wetenschapsfilosofen aan Tilburg University.
Mooie linkdump man.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:29 schreef Gretzl het volgende:
Dit krachtige opiniestuk van eerder dit jaar nog maar eens delen, voor diegenen die hem gemist hebben:
[..]
https://www.bd.nl/opinie/(...)l-by-media~a6a4b58a/
Uitzending de moeite om terug te kijken?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat een aanfluiting vanavond bij Jinek, zulke lieve mensen…
Je snap nog steeds niet dat politie/OM ernstig in gebreke is gebleven door geen Timing Advance-gegevens van het telefoongesprek op te vragen? En daarom op geen enkele wijze kan hardmaken dat het telefoongesprek in de buurt van de woning van weduwe Wittenberg is gevoerd? Tenzij ze de Timing Advance alsnog boven water kunnen krijgen (maar dat kan helaas niet, want vernietigd) is het niet wettelijk overtuigend te bewijzen dat Louwes zich in de directe nabijheid van Deventer bevond.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:07 schreef Ericr het volgende:
Zijn GSM was niet een magisch homing device dat precies de paal aanstraalt in de buurt van mevrouw Wittenberg, dat geloven getuigt van een stuitende domheid.
Lijkt me sterk dat je daar zo zeker van kan zijn zolang het herzieningsverzoek nog loopt...quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:13 schreef Mani89 het volgende:
Goede uitzending van JinekMichael de Jong gaat 100% gerehabiliteerd worden. [ afbeelding ]
Het is niet zeer plausibel.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:39 schreef Gretzl het volgende:
De argumentatie over superrefractie a.g.v. bijzondere atmosferische omstandigheden die het aanklikken van de zendmast over langere afstand mogelijk maakten die dag is kraakhelder (zie rapport NPO, boek Derksen en andere bronnen). In combinatie met de beschrijving van de niet-gemelde file is er een zeer plausibel scenario dat pleit voor Louwes' onschuld.
Doh, als je alleen het dossier leest en daarbij aanneemt dat het OM ten alle tijd aan waarheidsvinding doet, geen ernstige fouten maakt en geen aantoonbare leugens (zie boek Derksen) presenteert als keiharde feiten dan is het niet gek als een Peter R. ook misleid wordt. Je weet hopelijk hoe gaslighting werkt?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:38 schreef luxerobots het volgende:
Ik vond het wel goed dat Van der Spek ook bij Jinek zat. Hij zei dat Peter R. gewoon het dossier gelezen had en dat ze meteen al door hadden dat Louwes het gedaan had. Het ging toen nog om die zendmasten.
Het verwijt dat Van der Spek/De Vries/Haan/Wietsma etc. maken aan De Hond inzake cherrypicking is eenvoudig om te draaien. Alle zogenaamde experts die overtuigd zijn van Louwes' schuld doen ook aan cherrypicking, want alle ontlastende feiten die in het voordeel van Louwes spreken negeren of proberen ze onderuit te halen met gelegenheidsargumenten die totaal niet realistisch zijn.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:38 schreef luxerobots het volgende:
Hij zei ook dat Maurice de hond best zijn feiten op orde heeft, daar hamert hij ook op. Maar het zijn wel de cherrypicking-feiten, de feiten die in het grote geheel niets voorstellen.
Gast, je begrijpt het verschil tussen een Timing Advance-analyse en het enkel aanstralen van zendmast X die op een specifieke locatie staat? Zonder Timing Advance heb je alleen zekerheid over de locatie van de aangestraalde zendmast, niet over de GPS-coördinaten van de telefoon.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is niet zeer plausibel.
GSM-gegevens zijn in talloze strafzaken gebruikt. En die kwamen altijd overeen.
Noem maar één zaak waarbij de gegevens niet kloppen. En dan ook nog eens zo desastreus uitpakken dat ze precies in de buurt van de plaats delict opduiken.
Ja, ze redeneren heel vreemd, zo van:quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Uitzending de moeite om terug te kijken?
Precies hoe hij destijds naar voren kwam in de eerste uitzending van Peter R. de Vries over deze zaak. Een lieve huisvriend met een beneden gemiddeld IQ - zijn dagen bestedend op de sociale werkplaats - die onmogelijk slim genoeg kon zijn om zo'n moord te plegen. Maar ondertussen wel naar een ander wijzen, want die kwam star en afstandelijk over en had als executeur-testamentair de zeggenschap om het geld onder de rechthebbenden te verdelen...quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Micheal is zo lief, die kan geen moord plegen.
Als je toch met een mobiel naar een locatie in Deventer belt dan straalt je telefoon toch zo altijd naar een zendmast in de buurt van de ontvanger?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Gast, je begrijpt het verschil tussen een Timing Advance-analyse en het enkel aanstralen van zendmast X die op een specifieke locatie staat? Zonder Timing Advance heb je alleen zekerheid over de locatie van de aangestraalde zendmast, niet over de GPS-coördinaten van de telefoon.
Precies.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een slimme moordenaar. Eerst het DNA van de fiscalist aanbrengen. Dan zelf zonder sporen achter te laten de moord plegen.
Vervolgens de zendmasten zo afstemmen dat het telefoonsignaal van Louwes precies bij het huis van Wittenberg uitkomt.
En last but not least stiekem een DNA-profiel in het potje met nagels bij het NFI doen.
Nee, dat is niet per definitie zo. Het huidige mobiele tijdperk is ook met geen mogelijkheid meer te vergelijken met hoe het in 1999 was. De dekking (aantal masten) is nu zo dicht en de capaciteit van deze masten is dusdanig vergroot dat de zender normaal gesproken gewoon verbinding maakt met de dichtstbijzijnde zendmast.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als je toch met een mobiel naar een locatie in Deventer belt dan straalt je telefoon toch zo altijd naar een zendmast in de buurt van de ontvanger?
DNA all over the place, da’s geen cherrypicking.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het verwijt dat Van der Spek/De Vries/Haan/Wietsma etc. maken aan De Hond inzake cherrypicking is eenvoudig om te draaien. Alle zogenaamde experts die overtuigd zijn van Louwes' schuld doen ook aan cherrypicking, want alle ontlastende feiten die in het voordeel van Louwes spreken negeren of proberen ze onderuit te halen met gelegenheidsargumenten die totaal niet realistisch zijn.
Ja, dat was wel lollig ja, die uitzending van Peter r de vries. Zeker dat telefoongesprek van Peter met Louwes, toen die in de cel zat. Ging over het mes.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Doh, als je alleen het dossier leest en daarbij aanneemt dat het OM ten alle tijd aan waarheidsvinding doet, geen ernstige fouten maakt en geen aantoonbare leugens (zie boek Derksen) presenteert als keiharde feiten dan is het niet gek als een Peter R. ook misleid wordt. Je weet hopelijk hoe gaslighting werkt?
De informatie in het dossier van de Deventer Moordzaak is niet volledig en ook zeker niet wetenschappelijk aantoonbaar juist. Als dat wel zo was geweest was de laatste discussie over de whodunit allang gevoerd en had niemand nog in deze topicreeks gepost.
Precies.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
[..]
Kun je je bijdehante toontje trouwens ook weglaten?
Van der Spek zei juist dat in elk dossier fouten staan, maar dat het een vreemde boel wordt om alleen daar naar te kijken. Het gaat om het grote geheel.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Doh, als je alleen het dossier leest en daarbij aanneemt dat het OM ten alle tijd aan waarheidsvinding doet, geen ernstige fouten maakt en geen aantoonbare leugens (zie boek Derksen) presenteert als keiharde feiten dan is het niet gek als een Peter R. ook misleid wordt. Je weet hopelijk hoe gaslighting werkt?
De informatie in het dossier van de Deventer Moordzaak is niet volledig en ook zeker niet wetenschappelijk aantoonbaar juist. Als dat wel zo was geweest was de laatste discussie over de whodunit allang gevoerd en had niemand nog in deze topicreeks gepost.
Wow, zelfs een veroordeeld moordenaar zal niet altijd liegen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, dat was wel lollig ja, die uitzending van Peter r de vries. Zeker dat telefoongesprek van Peter met Louwes, toen die in de cel zat. Ging over het mes.
Peter: dus jij beweert dat de rechercheur heeft zitten rommelen met de geurproef?
Louwes: ik vraag me eigenlijk af of er wel een geurproef gedaan is.
We weten beiden dat Louwes daar bewezen de waarheid sprak.
Dna all over the place? Serieus?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:04 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
DNA all over the place, da’s geen cherrypicking.
Het motief van Louwes is geen cherry-picking.
Het telefoontje in de buurt van de Zwolseweg is geen cherry-picking.
Het gewijzigde alibi van Louwes is geen cherry-picking.
De vingerafdruk van Louwes is geen cherry-picking.
Als je al niet weet wat cherry-picking is, zeg er dan niks over.
Als er een vingerafdruk van De Jong gevonden was, had je daar zeker niet zo badinerend over gedaan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dna all over the place? Serieus?![]()
Na jaren vinden ze onder een nieuwe bloedvlek een minuscuul DNA spoor uit speekselresten.
Alibi, van Louwes was toch vanaf dag één al duidelijk? Dat van Micheal en Maaike wisselde drie keer.
Dat haal je nu even door elkaar.
Vingerafdruk is net zo makkelijk in de ochtend uren achtergelaten geweest. Zeker omdat de poetsvrouw boven aan het werk was.
Peter had hem al veroordeeld op dat mes, hoor je ook aan de toon van het gesprek.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wow, zelfs een veroordeeld moordenaar zal niet altijd liegen.
Mogelijk was die er ook, maar het onderzoek richtte zich ineens op Louwes.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als er een vingerafdruk van De Jong gevonden was, had je daar zeker niet zo badinerend over gedaan.
In het grotere geheel had Peter natuurlijk gelijk. Hij voelde ook wel dat Louwes de boel aan het bedonderen was. En dat is achteraf bevestigd met de blouse en het nagelvuil.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Peter had hem al veroordeeld op dat mes, hoor je ook aan de toon van het gesprek.
Peter laat merken dat hij het niet gelooft terwijl Peter er dus bewezen naast zat.
Modje? Moderator bedoel je denk ik.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:04 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Precies.
Hoop dat een modje zijn zooi ook verwijdert, ze hebben mijn bijdrages om minder geschrapt hier.
Nee, die uitzending was van voor die tijd. Daarna werd Louwes nog vrijgesproken maar was die door de uitzending van Peter al geframed tot brute moordenaar.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In het grotere geheel had Peter natuurlijk gelijk. Hij voelde ook wel dat Louwes de boel aan het bedonderen was. En dat is achteraf bevestigd met de blouse en het nagelvuil.
Je ziet alle aantoonbare leugens van het OM en het NFI nu te herhalen alsof het de keiharde waarheid isquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:04 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
DNA all over the place, da’s geen cherrypicking.
Het motief van Louwes is geen cherry-picking.
Het telefoontje in de buurt van de Zwolseweg is geen cherry-picking.
Het gewijzigde alibi van Louwes is geen cherry-picking.
De vingerafdruk van Louwes is geen cherry-picking.
Als je al niet weet wat cherry-picking is, zeg er dan niks over.
Hoezo was Louwes geframet? Het is niet zo dat hij net zoals De Hond iemand tot dader bestempelde.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, die uitzending was van voor die tijd. Daarna werd Louwes nog vrijgesproken maar was die door de uitzending van Peter al geframed tot brute moordenaar.
Louwes stond door die uitzending al met tien nul achter.
Wijlen Peter R. het orakel dat op basis van intuïtie, ervaring en kennis van zaken altijd zeker wist of de persoon met wie hij een gesprek voerde wel of geen moordenaar was...quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Peter R. had het dossier gelezen en nabestaanden zoals de De Jong en Louwes gesproken. Daarbij is het iemand met veel ervaring met moordzaken. Ik neem zijn wat dat betreft aanzienlijk serieuzer dan een Maurice de Hond of één van zijn gelovigen.
Wanneer sprak Peter zich erover uit dat Louwes de waarschijnlijke dader was?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wijlen Peter R. het orakel dat op basis van intuïtie, ervaring en kennis van zaken altijd zeker wist of de persoon met wie hij een gesprek voerde wel of geen moordenaar was...![]()
Toen Peter R. de Vries zich uitsprak dat Louwes de waarschijnlijke dader was had hij ook nog niet de beschikking over het TNO-onderzoek (over het telefoontje) en de feiten dat de blouse ten tijde van het DNA-onderzoek niet meer in dezelfde staat was als op plaats delict (foto's tonen aan dat er in 2003 vlekken op de blouse zaten die er in september 1999 nog niet waren).
Een werkelijke moordenaar die al 22 jaar de dans ontspringt zal er in ieder geval alles aan blijven doen om de illusie in stand te houden dat hij er niets maar dan ook niets mee te maken heeft. Meeste mensen bekennen pas als ze er zeer zeker van zijn dat het delict met geen mogelijkheid meer kunnen ontkennen. Zie ook bijvoorbeeld zaak-Koen Everink, waar de verdachte met een zogenaamde ontvoering op de proppen kwam om maar niet voor z'n familie te hoeven bekennen dat hij Everink om het leven had gebracht. Die MdJ was niet snugger genoeg om handschoenen te gebruiken, waarschijnlijk omdat hij het niet met voorbedachte rade deed.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wow, zelfs een veroordeeld moordenaar zal niet altijd liegen.
In de meeste moordzaken worden er überhaupt geen vingerafdrukken of ander DNA-materiaal van de dader gevonden. Dat zou nu wel algemeen bekend moeten zijn, maar toch blijf je de hele tijd doen alsof het bij de DMZ super zeker moet zijn dat de moordenaar wel DNA heeft achtergelaten en een onschuldige nietsvermoedende zakelijke relatie niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als er een vingerafdruk van De Jong gevonden was, had je daar zeker niet zo badinerend over gedaan.
Het is ook helemaal niet zo bijzonder dat Louwes blijft ontkennen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Een werkelijke moordenaar die al 22 jaar de dans ontspringt zal er in ieder geval alles aan blijven doen om de illusie in stand te houden dat hij er niets maar dan ook niets mee te maken heeft. Meeste mensen bekennen pas als ze er zeer zeker van zijn dat het delict met geen mogelijkheid meer kunnen ontkennen. Zie ook bijvoorbeeld zaak-Koen Everink, waar de verdachte met een zogenaamde ontvoering op de proppen kwam om maar niet voor z'n familie te hoeven bekennen dat hij Everink om het leven had gebracht.
Dus jij denkt dat De Jong geen handschoenen gebruikte? Dan is het toch een wonder dat er van hem geen DNA gevonden is? En van Louwes wel?quote:Die MdJ was niet snugger genoeg om handschoenen te gebruiken, waarschijnlijk omdat hij het niet met voorbedachte rade deed.
Iets anders beweren is gezien de feiten behoorlijk stupide.quote:Viel me trouwens op dat in de podcast van Annegriet De Jong nog altijd heel stellig was dat Louwes de moord gepleegd moest hebben...
- In de uitzendingen die hij over de DMZ maaktequote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wanneer sprak Peter zich erover uit dat Louwes de waarschijnlijke dader was?
Hoe intensiever het contact, hoe logischer de uitwisseling van DNA.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:26 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In de meeste moordzaken worden er überhaupt geen vingerafdrukken of ander DNA-materiaal van de dader gevonden. Dat zou nu wel algemeen bekend moeten zijn, maar toch blijf je de hele tijd doen alsof het bij de DMZ super zeker moet zijn dat de moordenaar wel DNA heeft achtergelaten en een onschuldige nietsvermoedende zakelijke relatie niet.
Feiten graag. Op welk moment?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
- In de uitzendingen die hij over de DMZ maakte
Wederom, heb je een linkje?quote:- Naderhand in het dossier op zijn website, na de veroordeling van het gerechtshof Den Bosch
Ja, vast wel (wederom geen bron dus).quote:- En vast ook nog wel eens in een tv-programma in de jaren 00
De meest waarschijnlijk reden is dat hij de zaak gewoon inhoudelijk bekeken heeft. De Vries was er niet bang voor om ruzie te zoeken met het OM, daar zijn talloze voorbeelden van. Maar dan natuurlijk niet voor een flutzaak.quote:R. de Vries heeft zich nooit gevoegd bij het kamp dat ervan overtuigd is dat de Deventer Moordzaak een justitiële dwaling is. Kan daar natuurlijk allerlei redenen voor hebben gehad.
Nee, ik zei dat de Mark de Jong (ander persoon) die destijds in de zaak-Everink is veroordeeld iig geen handschoenen gebruikte. Omdat er DNA van hem werd gevonden op de heft van het keukenmes dat als moordwapen is gebruikt. Bovendien werd in de auto van verdachte een bloedspoor van Everink gevonden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is ook helemaal niet zo bijzonder dat Louwes blijft ontkennen.
[..]
Dus jij denkt dat De Jong geen handschoenen gebruikte? Dan is het toch een wonder dat er van hem geen DNA gevonden is? En van Louwes wel?
De beweringen die het OM voor de rechter naar voren schoof als 'feiten' kun je niet klakkeloos gelijk stellen aan daadwerkelijke feiten. In het boek Leugens over Louwes is op rationale wijze geanalyseerd welke zogenaamde 'feiten' in werkelijkheid keiharde aantoonbare onwaarheden zijn.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is ook helemaal niet zo bijzonder dat Louwes blijft ontkennen.
[..]
Dus jij denkt dat De Jong geen handschoenen gebruikte? Dan is het toch een wonder dat er van hem geen DNA gevonden is? En van Louwes wel?
[..]
Iets anders beweren is gezien de feiten behoorlijk stupide.
Nee hoor, als je samen fiscale stukken doorneemt is het logisch dat je je binnen een meter van elkaar begeeft. Zeker als mevrouw een duidelijke uitleg per alinea wenste.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe intensiever het contact, hoe logischer de uitwisseling van DNA.
Gezien de hoeveelheid DNA op verschillende plekken, zou het inderdaad vreemd zijn als Louwes dit als fiscalist met zakelijk contact overgebracht zou hebben.
In plaats van ''lees een heel boek'.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De beweringen die het OM voor de rechter naar voren schoof als 'feiten' kun je niet klakkeloos gelijk stellen aan daadwerkelijke feiten. In het boek Leugens over Louwes is op rationale wijze geanalyseerd welke zogenaamde 'feiten' in werkelijkheid keiharde aantoonbare onwaarheden zijn.
Dat werkt niet bij sommige users, die hebben het hele geschreven verhaal nodig.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In plaats van ''lees een heel boek'.
Zou jij ook inhoudelijke punten kunnen geven waar er aantoonbare onwaarheden over Louwes door het OM de wereld in geholpen zijn. Maar daar faal je dan weer heerlijk in.
En kom dan niet weer met die geurproef aan (die doet immers niet meer mee).
Aantoonbaar onjuist. Meerdere 2g masten bij Epe en Olst en dan heb ik het alleen over nog aanwezige 2g masten van KPN.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In september 1999 stond er tussen de A28 (bocht bij Nunspeet) en Deventer nog geen andere zendmast.
Was de kaart er toen ook al ?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Aantoonbaar onjuist. Meerdere 2g masten bij Epe en Olst en dan heb ik het alleen over nog aanwezige 2g masten van KPN.
https://antennekaart.nl/
Zelfs al zou je Olst buiten beschouwing laten is Epe in lijn tussen t Harde en Deventer.
Komt nog bij dat 2g dekking dichter was dan nu op die kaart te zien is. Netwerk wordt al een tijdje afgeschaald.
Boeit dat dan? De masten waren er, daar gaat het om.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Was de kaart er toen ook al ?
Heb nu echt zin om het boek (ik heb dus die algemene over fouten van het OM, niet specifiek over de zaak Louwes maar dat is wel een van de zaken die behandeld worden) er weer bij te pakken, maar die ligt al onderin in een verhuisdoos.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:22 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Boekentip in dit kader is: 'Het OM in de fout' door Ton Derksen
https://antennekaart.nl/ bestaat sinds 2020quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Boeit dat dan? De masten waren er, daar gaat het om.
Noem zo'n denk- en argumentatiefout maar.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:42 schreef Stepperoller het volgende:
Het gaat daarom ook niet om 'fouten' in het dossier, maar structureel ondeugdelijk te werk gaan in het verzamelen van bewijs. Die werkwijze komt voort uit de optelsom van allerlei denk- en argumentatiefouten
Dus?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
https://antennekaart.nl/ bestaat sinds 2020
Klopt. Dat is niet bekend, net zoals het tijdstip van overlijden niet bekend is, ook niet bekend hoe en waar 1 en ander gebeurd is, en er is geen motief bekend.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En belangrijk, het is helemaal niet vastgesteld met wat voor mes de moord gepleegd is.
http://www.geenonschuldig(...)nter%20Moordzaak.pdfquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:42 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Heb nu echt zin om het boek (ik heb dus die algemene over fouten van het OM, niet specifiek over de zaak Louwes maar dat is wel een van de zaken die behandeld worden) er weer bij te pakken, maar die ligt al onderin in een verhuisdoos.Zo simplistisch als sommigen het hier verschillende bewijsstukken voorstellen zit het iig niet in elkaar, want de werkwijze van het OM heeft van alles vertroebeld.
Het gaat daarom ook niet om 'fouten' in het dossier, maar structureel ondeugdelijk te werk gaan in het verzamelen van bewijs. Die werkwijze komt voort uit de optelsom van allerlei denk- en argumentatiefouten. Op basis van enkel het aangeleverde dossier kan ook de beste advocaat des land of Peter R ook niet zien dat dat is gebeurt en lijkt hun bewijsvoering in principe prima. Het is ze niet aan te rekenen dat ze dat niet doorzagen.
Dat is ook het hele punt van het boek: het OM kan fouten maken die niet worden gecorrigeerd door het huidige systeem, want dat is op een bepaald basisvertrouwen in het OM gestoeld. Ik vond de schuldvraag uiteindelijk eigenlijk niet meer relevant.
Het laatste telefoontje van Wittenberg was het korte gesprek met Louwes op donderdagavond.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:24 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Klopt. Dat is niet bekend, net zoals het tijdstip van overlijden niet bekend is, ook niet bekend hoe en waar 1 en ander gebeurd is, en er is geen motief bekend.
Waarom probeer je steeds andere users te framen eigenlijk?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het laatste telefoontje van Wittenberg was het korte gesprek met Louwes op donderdagavond.
De volgende ochtend verscheen Wittenberg ook niet op haar afspraak bij de schoonheidsspecialiste. Bovendien lag haar tv-gids op donderdagavond open en is er daarna ook geen post meer opengemaakt.
Maar goed, het komt natuurlijk wel mooi uit als Wittenberg nog even doorleefde. Voor de Louwes-aanhangers althans.
En jij weet net zo goed als ik dat het helemaal niet zeker was of er wel een afspraak was met de schoonheidsspecialiste.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het laatste telefoontje van Wittenberg was het korte gesprek met Louwes op donderdagavond.
De volgende ochtend verscheen Wittenberg ook niet op haar afspraak bij de schoonheidsspecialiste. Bovendien lag haar tv-gids op donderdagavond open en is er daarna ook geen post meer opengemaakt.
Maar goed, het komt natuurlijk wel mooi uit als Wittenberg nog even doorleefde. Voor de Louwes-aanhangers althans.
Wie frame ik hier dan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Waarom probeer je steeds andere users te framen eigenlijk?
Insgelijksquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:16 schreef Lutalo het volgende:
@:ootje @:gretl @:stacy 👍🏻 Een verademing om postings te lezen zonder steeds te moeten corrigeren.
Allang gedaan, meerdere keren zelfs in deze topicreeks. Vrijwel alle leugens die Derksen heeft kunnen aantonen zijn al eens door mij of andere users belicht. Ik heb je ook al eens verwezen naar de pdf waar alle leugens/onwaarheden die het OM heeft gebruikt kort zijn samengevat.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In plaats van ''lees een heel boek'.
Zou jij ook inhoudelijke punten kunnen geven waar er aantoonbare onwaarheden over Louwes door het OM de wereld in geholpen zijn. Maar daar faal je dan weer heerlijk in.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:37 schreef Gretzl het volgende:
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:51 schreef Gretzl het volgende:
@:luxerobots: en luister deze aflevering ook even![]()
12 fragmenten die u van de podcastmaakster Annegriet Wietsma niet mocht horen.
Maurice de Hond is wel hofleverancier wat betreft hoe jij aan je informatie komt hè?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:10 schreef Gretzl het volgende:
Luisterde eerder vanavond de aflevering waarin Peter Plasman uitgebreid zijn verhaal doet.
Volgens Derksen en de deskundigen die TNO heeft gebruikt voor hun rapport waren die masten er helemaal niet. Het lijkt erop dat je ten onrechte uitgaat van een latere situatie toen het netwerk al verder was uitgebreid.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Boeit dat dan? De masten waren er, daar gaat het om.
Maurice de Hond komt in die aflevering niet eens aan het woord.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maurice de Hond is wel hofleverancier wat betreft hoe jij aan je informatie komt hè?
Nee hoor, want Louwes heeft zowel voor de donderdagavond, de gehele vrijdag en zaterdag een hard alibi. Dat kunnen andere mensen die verhoord zijn in het onderzoek niet bepaald zeggen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij beschuldigt mij er steeds van dat ik niet op de hoogte ben. Maar ik heb wel die clip van van 15 minuten gekeken, en daarbij zelfs de eerste podcast van De Hond geluisterd.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:20 schreef Gretzl het volgende:
Jij hebt blijkbaar nog steeds nul behoefte om je te verdiepen in de andere kant,
Zijn telefoon gaf aan dat hij voor de deur van de weduwe stond, en bij de cursus heeft hij alleen een krabbeltje gezet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:29 schreef Gretzl het volgende:
Nee hoor, want Louwes heeft zowel voor de donderdagavond, de gehele vrijdag en zaterdag een hard alibi. Dat kunnen andere mensen die verhoord zijn in het onderzoek niet bepaald zeggen.
Peter Plasman wil voor wat geld zelfs verkondigen dat een drol een gebakje is. Het is een goede en creatieve advocaat.quote:
Maar uit je postings blijkt dat je de bekende info niet weet of wilt weten of niet onthouden kunt. Dan wordt - evt- nieuwe informatie toch veel te veel voor je? Ik zou zeggen; zorg eerst eens dat de huidige feiten een beetje blijven hangen bij je.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij beschuldigt mij er steeds van dat ik niet op de hoogte ben. Maar ik heb wel die clip van van 15 minuten gekeken, en daarbij zelfs de eerste podcast van De Hond geluisterd.
Helaas kostte het mij veel moeite om die podcast te luisteren. Het was gewoon een interview met de drammerige betweter die De Hond is. Het liefst heb ik nieuwe informatie, en ook graag een rode draad, dus geen warrig drammerig verhaal.
Volgens mij is het ook simpel, jij maakt een beeld van luxerobots die zich niet informeert en sowieso alles van De Hond niet wil beluisteren. En vervolgens hoef je er inhoudelijk niet meer op in te gaan.
Onwaar. Een keiharde leugen over de locatie van het telefoontje die je al voor de tigste keer hier verkondigd als de absolute waarheid. Enkel de timing advance gegevens hadden kunnen aangeven waar Louwes zich precies bevond ten tijde van het telefoontje. Die is de politie echter vergeten op te vragenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zijn telefoon gaf aan dat hij voor de deur van de weduwe stond, en bij de cursus heeft hij alleen een krabbeltje gezet.
Nee, zijn telefoon heeft vanaf het punt waar ie zich bevond en vanwege de bijzondere weersomstandigheden, de mast die noornoordwest afgesteld stond in Deventer, kunnen aanstralen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zijn telefoon gaf aan dat hij voor de deur van de weduwe stond, en bij de cursus heeft hij alleen een krabbeltje gezet.
Weinig inhoudelijk en puur op de persoon. Wat een laag schepsel ben jij ook.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:36 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Maar uit je postings blijkt dat je de bekende info niet weet of wilt weten of niet onthouden kunt. Dan wordt - evt- nieuwe informatie toch veel te veel voor je? Ik zou zeggen; zorg eerst eens dat de huidige feiten een beetje blijven hangen bij je.
Begrijp je wel? Echt zo'n betweterig trekje van je.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:38 schreef Gretzl het volgende:
Je begrijpt wel dat het plaatsen van een handtekening niet automatisch betekent dat iemand gedurende een lezing in een congreszaal zit? Maar je begrijpt niet dat het aanstralen van de noordwestelijke antenne van zendmast X niet automatisch betekent dat de beller zich vlakbij de zendmast bevond?
Heb je ooit wel verdiept in het verschijnsel superrefractie? Weet je überhaupt wel hoe verschillend de atmosferische condities kunnen zijn en wat voor invloed die atmosfeer heeft op radiogolven?
Het betreft jou toch ook? En ik zeg het nb nog heel netjes.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Weinig inhoudelijk en puur op de persoon. Wat een laag schepsel ben jij ook.
X.
Even feitelijk. Welke info weet ik niet of kan ik niet onthouden?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:41 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Het betreft jou toch ook? En ik zeg het nb nog heel netjes.
Wederom de volgende aantoonbare leugen waarmee je je eigen narratief probeert te onderbouwen (maar hopeloos faalt). Het is allang feitelijk vastgesteld (o.a. door TNO) dat de kans op superrefractie (en dus aanstraling over grotere afstanden) op die bewuste septemberdag in 1999 helemaal niet onwaarschijnlijk was (gezien de feitelijke atmosferische omstandigheden die die dag bijzonder waren). Zendamateurs hebben (bewezen) radioverbindingen met elkaar gehad over honderden kilometers afstand. Dat bewijst dat een telefoonverbinding over langere afstand dan normaal ook tot stand kon komen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je gaat uit van een heel klein buitensporig kansje.
De in gebruikename datum staat ook online. Het fameuze opstelpunt 1221 bij t Harde staat er ook op. Zou wel weer heel toevallig zijn dat de datums van nabij gelegen opstelpunten niet zou kloppen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Volgens Derksen en de deskundigen die TNO heeft gebruikt voor hun rapport waren die masten er helemaal niet. Het lijkt erop dat je ten onrechte uitgaat van een latere situatie toen het netwerk al verder was uitgebreid.
Graag je TNO bron dan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wederom de volgende aantoonbare leugen waarmee je je eigen narratief probeert te onderbouwen. Het is allang vastgesteld (o.a. door TNO) dat de kans op superrefractie (en dus aanstraling over grotere afstanden) op die bewuste septemberdag helemaal niet onwaarschijnlijk was. Zendamateurs hebben (bewezen) radioverbindingen met elkaar gehad over honderden kilometers afstand.
Het hoeft toch niet persee in strafzaken te bestaan? Wie weet is het jou op die avond ook wel overkomen, maar ja , er was geen enkele reden dat te laten onderzoeken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Begrijp je wel? Echt zo'n betweterig trekje van je.
Je gaat uit van een heel klein buitensporig kansje. Iets dat in geen enkele andere strafzaak bestaat.
Graag je Telfort bron dan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:45 schreef Lutalo het volgende:
Ergens op een site heb ik een lijst ( van Telfort?) gezien die metingen heeft gedaan in 2002; aantal telefoontjes + afstanden.
Staat ook al in de OP, maar hier nogmaals.quote:
https://www.nu.nl/binnenl(...)enter-moordzaak.htmlquote:Het TNO heeft nieuw bewijs gevonden waardoor de kans op een heropening van de Deventer moordzaak groter lijkt te worden.
Volgens TNO is de kans klein, maar niet uit te sluiten, dat Ernest Louwes vlak voor de moord belde vanaf de A28. Zijn mobiele telefoon verbond op de dag van de moord niet met de dichtstbijzijnde telefoonmast maar met de mast bij Deventer.
Door bijzondere condities in de atmosfeer is het mogelijk dat een telefoon met een andere mast verbinding maakt, aldus TNO. De verbinding met de mast in Deventer was één van hoofdredenen voor de veroordeling van Louwes in 2004. Zijn alibi klopte niet volgens de rechtbank.
"Wij kwamen in 2003 al tot precies dezelfde conclusie, alleen geloofde het hof ons toen niet", aldus Louwes advocaat Geert-Jan Knoops over de conclusies van TNO.
https://www.omroepflevola(...)n-deventer-moordzaakquote:TNO zegt nu dat het wel degelijk kan dat Louwes vanaf de snelweg heeft gebeld. Door bijzondere condities in de atmosfeer kan zijn telefoon verbinding hebben gezocht met een mast in Deventer, en niet met de dichtstbijzijnde mast. TNO noemt de kans volgens de Volkskrant klein, maar niet onmogelijk
Als dit alles je blijkbaar te diep zit om nog met een heldere blik naar het feitenrelaas van De Hond te luisteren kan je beter geduldig te tijd nemen om het gehele boek van Derksen van A tot Z te lezen. Dan verkrijg je ook nieuwe informatie die Bas Haan in zijn boek nooit vermeld heeft en ook niet letterlijk in het dossier staat. Aanrader (als je er voor open staat).quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:31 schreef luxerobots het volgende:
Helaas kostte het mij veel moeite om die podcast te luisteren. Het was gewoon een interview met de drammerige betweter die De Hond is. Het liefst heb ik nieuwe informatie, en ook graag een rode draad, dus geen warrig drammerig verhaal.
Hoe moeilijk is het om te snappen dat elke onschuldige die ten onrechte in de cel zit (heeft gezeten) bijzonder veel pech heeft gehad?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
https://www.omroepflevola(...)n-deventer-moordzaak
Dus het alibi van Louwes is gebaseerd op een bijzondere conditie. Waarbij de kans klein, maar niet onmogelijk is.
O, wat heb ik toch een pech. Nu zijn mijn DNA op de blouse van een vermoord persoon. O, wat een pech, nu zit een profiel dat overeenkomt met mijn DNA in het nagelvuil. O, wat een pech dat het signaal van mijn telefoon net op het tijdstip van een moord in de buurt van het slachtoffer is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om te snappen dat elke onschuldige die ten onrechte in de cel zit (heeft gezeten) bijzonder veel pech heeft gehad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |