Bron en meer: http://www.volkskrant.nl/(...)-moordzaak~a4486724/quote:Nieuw bewijs vergroot kans op heropening Deventer Moordzaak
Er is nieuw, ontlastend bewijs in de Deventer Moordzaak. Dat vergroot de kans dat de strafzaak tegen belastingadviseur Ernest Louwes wordt heropend. Louwes heeft een celstraf van 12 jaar uitgezeten voor de moord op zijn cliënte Jacqueline Wittenberg in 1999.
Bron & meer: https://www.volkskrant.nl(...)-moordzaak~b6589076/quote:Nieuw ontlastend bewijs in Deventer moordzaak
In de Deventer moordzaak is opnieuw bewijs gevonden van vervalsingen door de Technische Recherche. Ontlastende vingerafdrukken zijn gewist, er is een nieuwe slachtofferfoto met ontlastende bloedvlek, en uit een proces-verbaal zijn cruciale, ontlastende passages verwijderd.
(...) Op de cd-rom van de Technische Recherche, waarvan de Volkskrant de bestanden heeft ingezien, staat een concept-proces-verbaal over het rechercheonderzoek uit 1999. Dat concept verschilt wezenlijk van het proces-verbaal dat aan het procesdossier werd toegevoegd.
(...) Verder blijkt uit de foto's dat de rechercheurs de bloes van het slachtoffer in het mortuarium hebben geopend, dat op de stof met een meetlint is gemeten en er heel duidelijk een bloedvlek zit op een plek waar die op de plaats delict nog niet zat.
(...) 'Ik wil het woord opzet niet in de mond nemen', zegt advocaat Knoops desgevraagd, 'maar deze recherchestukken tonen wel aan dat onregelmatigheden in dit politieonderzoek niet incidenteel, maar structureel van aard zijn. Dat werpt toch een heel ander licht op deze zaak.'
HET MES IS ALS BEWIJS LATEN VALLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:49 schreef Lutalo het volgende:
Gaan ze weer over dat mes zeuren.
Dat is al lang duidelijk dat dat een foute veroordeling was. Daarover is iedereen het eens.
Dr mag van mij net zolang over doorgezeurd worden totdat duidelijk is of Louwes geur er wel/niet opzat. En zo ja, hoe kwam die daar dan op?
En ik zou ook wel willen weten hoe en waarom het kan dat het NFI constateerde betr het mes: “ geen dacty “ . Was dat het mes met vingerafdrukken ? Was het een ander mes? Was het mes met afgeveegde vingerafdrukken?
Jaja, het moest eind 2003 toch nog nog een keer, even door Eikelenboom onderzocht worden… maar ….. die vragen staan nog open.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:55 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
HET MES IS ALS BEWIJS LATEN VALLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee, wij kunnen dat niet weten, maar zou ik wel willen weten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:57 schreef JanJanJan het volgende:
We kunnen niet weten of de geur van Louwes wel of niet op dat mes zat.
En als die geur erop zou hebben gezeten? Hoe denk je zelf dat die erop gekomen zou zijn?
Het is niet van belang.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:21 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Nee, wij kunnen dat niet weten, maar zou ik wel willen weten.
En als ie er wel opgezeten heeft, zou ik willen weten hoe.
Lijkt me nogal van belang.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:44 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Het is niet van belang.
Het mes doet niet meer mee.
Het is alleen van belang als je zoveel mogelijk rookgordijnen wil ophangen.
En waarom zou je dat willen?
Zuchtquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]![]()
Nee Jan zo werkt het niet. Dat mes was het moordwapen.
Je kunt niet te pas en te oppas dingen toevoegen en weglaten in een onderzoek. Briefjes wel of niet willen lezen, getuigen wel of niet verhoren. Vesten kwijtmaken en bloedvlekken toevoegen.
Zo werkt het niet.
Het gaat juist om opheldering.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:44 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Het is niet van belang.
Het mes doet niet meer mee.
Het is alleen van belang als je zoveel mogelijk rookgordijnen wil ophangen.
En waarom zou je dat willen?
Dat vind ik ook juist spooky.quote:
Mogen Users hier een andere mening hebben ?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 08:02 schreef Ericr het volgende:
Op naar BNW als het met zo'n fantasy topic wordt als het Panama topic daar. Kunnen de believers daar een discussie voeren over de stapel post bij mevrouw Wittenberg. Net zo eindeloos als over foto 509 in het Panama topic.
In ieder geval zou het wel goed zijn als dit topic dood bloedt. De smadelijke opmerkingen over Michael blijven maar doorgaan. Maar ja dat kan niet anders als die gestoorde lul van een Maurice er ook maar over blijft doorgaan. Ondanks zijn veroordeling.
Dit.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:03 schreef Lutalo het volgende:
Maurice heeft de podcast ( met feitelijke beweringen die gecheckt kunnen worden) gemaakt n.a.v. de podcast van Annegriet Wietsma over het boek van Bas Haan.
En voor haar podcast was er al 1 van de Stentor.
En Aben roert zich zo nu en dan s.
Er loopt al jaren een herzieningsverzoek; er zijn nieuwe feiten naar voren gekomen, nadelige conclusies gecorrigeerd enz.
Zolang er geen herziening komt, zal deze zaak -terecht- blijven doorzeuren.
En blijkt het belang van goed onderzoek, direct in het begin. Zoek naar DE dader ipv we hebben dr 1 veroordeeld weten te krijgen. Verdoezel niks, verdraai niks, laat niks weg, zorg dat alle info beschikbaar is bij OM en verdediging. Is in belang van iedereen. Dan hoeven we t er niet bijna 22 jaar na dato nog over te hebben.
Meningen wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:16 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Mogen Users hier een andere mening hebben ?
Je snapt het verschil tussen een feit en een mening niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Prima plan, als jij daar wegblijft. Maar dat kan je ook niet laten, net als Ericr.
Mensen met een andere mening worden niet getolereerd, das jouw tekortkoming, niet de onze.
Welke feiten bedoel je?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:03 schreef Lutalo het volgende:
Maurice heeft de podcast ( met feitelijke beweringen die gecheckt kunnen worden)
Andere mening prima. Zolang er geen onschuldigen moedwillig beschadigd worden. Daarnaast zou het handig zijn als er gebruik wordt gemaakt van feiten in plaats van buitenissige speculaties.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:16 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Mogen Users hier een andere mening hebben ?
Wil jij dan gaan bepalen wie er schuldig of onschuldig is en wat de juiste feiten zijn?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Andere mening prima. Zolang er geen onschuldigen moedwillig beschadigd worden. Daarnaast zou het handig zijn als er gebruik wordt gemaakt van feiten in plaats van buitenissige speculaties.
Dit topic is al veel te lang een whodunnit terwijl de dader bekend is. Het is geen Cluedo.
Dat is al lang overtuigend bewezen en bepaald en de moordenaar heeft zijn straf uitgezeten.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 21:44 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Wil jij dan gaan bepalen wie er schuldig of onschuldig is en wat de juiste feiten zijn?
Er is een herziening onderzoek gaande, dus waar heb je het over?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 22:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat is al lang overtuigend bewezen en bepaald en de moordenaar heeft zijn straf uitgezeten.
Ruis van zeer discutabele figuren als Maurice of een Wim Dankbaar voorheen doet daar niks aan af. Ruis is ruis, meer niet.
Is er al een novum? Dat onderzoek lijkt op net zo'n dood spoor beland als dit topic.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:04 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Er is een herziening onderzoek gaande, dus waar heb je het over?
En uit het extra onderzoek komt naar voren dat er in elk geval 2 constateringen zijn niet niet verenigbaar zijn met een overlijden op donderdag.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 10:37 schreef StaceySinger het volgende:
Eén van de fouten die volgens advocaat-generaal Aben is gemaakt is het wegsturen van de schouwarts op de plaats delict. Daarom is de temperatuur van het lichaam niet gemeten. De advocaat-generaal heeft de schouwarts ondervraagd waarna bleek dat de arts enkel de dood mocht vaststellen. Ook nadat een Belgische forensisch deskundige op verzoek van Aben extra onderzoek heeft gedaan kan het exacte tijdstip niet worden vastgesteld.
Advocaat-generaal Diederik Aben van de Hoge Raad noemt delen van het onderzoek zelfs ‘geblunder’
Welke twee constateringen zijn dat?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:06 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En uit het extra onderzoek komt naar voren dat er in elk geval 2 constateringen zijn niet niet verenigbaar zijn met een overlijden op donderdag.
Deemzet: voor al uw vragenquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welke twee constateringen zijn dat?
Twee constateringen worden nu opeens ''mogelijk 2 aanwijzingen''.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:38 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Deemzet: voor al uw vragen
http://www.deemzet.nl/doc(...)xpertmeetingANON.pdf
Hieruit:
"Er zijn mogelijk 2 aanwijzingen gevonden die een hypothese dat de moord op een substantieel
later moment dan in de rechtsgang tot nu toe gehanteerd heeft plaats gevonden ondersteunen:
o er is 1 aanwijzing gevonden die niet te verenigen is met een moord op donderdag 23
september rond 21:00 uur: de in het sectieverslag beschreven slechts gedeeltelijke
wegdrukbaarheid van de Livor Mortis op de achterzijde van het lichaam. De vraag die
dit oproept is hoe hard de patholoog gedrukt heeft. Gezien diens expertise mag ervan
worden uitgegaan dat dit op een gestandaardiseerde manier heeft plaatsgevonden; in
elk geval is de waarneming als significant geregistreerd en opgenomen in het
sectieverslag
o er is 1 aanwijzing gevonden die op basis van de ingebrachte wetenschappelijk literatuur
niet verenigbaar lijkt te zijn met een moord op donderdag 21:00 uur: het beschreven en
zichtbare gebrek aan hoornvliesvertroebeling tijdens de sectie. Een formele conclusie
ter zake kunnen de aanwezige artsen niet trekken omdat hen de specifieke expertise op
dit punt ontbreekt; daartoe verwijst men naar de Japanse onderzoekers die hier meer
ervaring mee hebben. Een element dat in de beschouwing moet worden opgenomen is
de vraag of men oogvocht heeft afgenomen voorafgaand aan het maken van de foto."
Lutalo?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:15 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Welke feiten bedoel je?
Som ze even op als je wilt dan kunnen we die bespreken
Dat selectieve gequote steedsquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:57 schreef StaceySinger het volgende:
Kijk ze krabbelen al terug:
Jaap Visscher, de rechercheur die de leiding had over het onderzoek naar de Deventer moordzaak, is 20 jaar na dato kritisch over zijn eigen onderzoek. ,,Er zijn fouten gemaakt. Je hebt nu eenmaal toprechercheurs en mindere goden. Je bent toch afhankelijk van wat zij registreren. We zouden het nu heel anders hebben aangepakt.”
Ze zouden het nu wel anders aangepakt hebben?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:00 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Dat selectieve gequote steeds
Quote dan het hele stuk:
https://www.destentor.nl/(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:59 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ze zouden het nu wel anders aangepakt hebben?
Alles lezen wat er gepubliceerd wordt?
En dan toch ijskoud onwaarheden vertellen?
Vlgs mij noem je dat dan hardleers.
Er valt altijd wel een categorie aan te wijzen, waar de onwaarheid NIET vandaan komt. De hele keten recherche-openbaar ministerie-NFI-advocaat generaal kan op vele onwaarheden worden betrapt, die soms aan fraude grenzen. Denk aan het schoonvegen van het zogenaamde moordwapen en dan verkondigen, dat er geen vingerafdrukken op zaten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:03 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Volgens mij niet.
Ze vertellen geen onwaarheden.
Als je deemzet.nl als bron gebruikt, ben je af.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:22 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Er valt altijd wel een categorie aan te wijzen, waar de onwaarheid NIET vandaan komt. De hele keten recherche-openbaar ministerie-NFI-advocaat generaal kan op vele onwaarheden worden betrapt, die soms aan fraude grenzen. Denk aan het schoonvegen van het zogenaamde moordwapen en dan verkondigen, dat er geen vingerafdrukken op zaten.
Opsommingen hier:
https://deemzet.nl/beeldbank/messen-en-honden/beeldbank.htm
https://deemzet.nl/beeldbank/verdwenen-bewijs/beeldbank.htm
https://deemzet.nl/beeldbank/falsa/beeldbank.htm
https://deemzet.nl/8/links.htm
Lekker inhoudelijk, je kunt natuurlijk beter bij Bas Haan te rade gaan,quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:55 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Als je deemzet.nl als bron gebruikt, ben je af.
Wat jij hier niet snapt, is dat er een scheve schaats is gereden (meermalige fraude) en dat justitie er vanaf dat moment alles aan gelegen was te demonstreren, dat dat helemaal niet zo erg was.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:04 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Zucht
Dat mes was niet het moordwapen.
Dus is het weggelaten.
Mijn god, je wilt het gewoon niet snappen.
Het probleem van deemzet is dat niet bekend is wie erachter zit en dat het alleen informatie verspreidt die erop duidt dat Louwes onschuldig is. Informatie die negatief uitpakt is er niet te vinden, behalve dan weer om te ontkrachten natuurlijk. Terecht dat JanJanJan je niet serieus neemt als je met die bron aan komt zetten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:22 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Er valt altijd wel een categorie aan te wijzen, waar de onwaarheid NIET vandaan komt. De hele keten recherche-openbaar ministerie-NFI-advocaat generaal kan op vele onwaarheden worden betrapt, die soms aan fraude grenzen. Denk aan het schoonvegen van het zogenaamde moordwapen en dan verkondigen, dat er geen vingerafdrukken op zaten.
Opsommingen hier:
https://deemzet.nl/beeldbank/verdwenen-bewijs/beeldbank.htm
https://deemzet.nl/beeldbank/falsa/beeldbank.htm
https://deemzet.nl/8/links.htm
Ja, en er ligt geen ijs, omdat het niet vriest. Inhoudelijk heb ik de Louwes-bashers nooit zien worden. Kijk ook even naar mijn profiel.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het probleem van deemzet is dat niet bekend is wie erachter zit en dat het alleen informatie verspreidt die erop duidt dat Louwes onschuldig is. Informatie die negatief uitpakt is er niet te vinden, behalve dan weer om te ontkrachten natuurlijk. Terecht dat JanJanJan je niet serieus neemt als je met die bron aan komt zetten.
Informatie die negatief uitpakt is er niet te vinden, behalve dan weer om te ontkrachten natuurlijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het probleem van deemzet is dat niet bekend is wie erachter zit en dat het alleen informatie verspreidt die erop duidt dat Louwes onschuldig is. Informatie die negatief uitpakt is er niet te vinden, behalve dan weer om te ontkrachten natuurlijk. Terecht dat JanJanJan je niet serieus neemt als je met die bron aan komt zetten.
Van het mes kan niet aangetoond worden dat het 't moordwapen is. Het mes doet niet meer mee, vrij irrelevant dus om over door te zagen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:22 schreef demoriginal het volgende:
(...)
Opsommingen hier:
Hier zien we dus foto's van de blouse van mevrouw Wittenberg. Een foto op de plaats delict en een die later genomen is. En dan blijken er dus op de later genomen foto enkele vlekjes bijgekomen te zijn.quote:
En wat ik met de andere linkjes moet, mag je uitleggen.quote:Het is echter een situatie die heel goed verklaarbaar is en die in vijf van de tien moordzaken – waarbij bloed is gevloeid – voorkomt. Nadat de foto’s op de plaats delict zijn gemaakt, is het lijk van weduwe Wittenberg opgetild, ‘verpakt’ en vervoerd. Hierdoor is (nieuw) bloed en vocht uit de steekwonden gekomen en dit heeft nieuwe vlekken veroorzaakt en/of de stof van de blouse is tijdens deze handelingen op de reeds aanwezige hoeveelheid bloed bewogen, gedrukt of verschoven. Niet elke verandering is een manipulatie.
quote:
Volgens OM en aanverwanten was het sto al bijna twee etmalen oud. Dan vloeit er niet zoveel bloed meer. En zeker niet aan de kant, waar de messteken helemaal niet zaten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Van het mes kan niet aangetoond worden dat het 't moordwapen is. Het mes doet niet meer mee, vrij irrelevant dus om over door te zagen.
[..]
Hier zien we dus foto's van de blouse van mevrouw Wittenberg. Een foto op de plaats delict en een die later genomen is. En dan blijken er dus op de later genomen foto enkele vlekjes bijgekomen te zijn.
Dat wekt duidelijk de suggestie dat er met het bewijsmateriaal geknoeid is.
Of is er nog een andere verklaring mogelijk? Een verklaring die eemzet weg laat?
Van wijlen Peter R. de Vries:
[..]
En wat ik met de andere linkjes moet, mag je uitleggen.
[..]
Ik denk niet dat jij de deskundigheid hebt om daar iets over te zeggen. Of ben jij toevallig forensisch patholoog-anatoom?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:17 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Volgens OM en aanverwanten was het sto al bijna twee etmalen oud. Dan vloeit er niet zoveel bloed meer. En zeker niet aan de kant, waar de messteken helemaal niet zaten.
Gezien de foto's denk ik inderdaad dat er vlekjes bijgekomen zijn. Maar het zegt niets over geknoei. Een gemiddelde vrouw heeft 4,5 liter bloed. Daar kan best bij het verpakken en vervoeren, het één en ander van weglekken.quote:Neemt niet weg dit alles, dat je -weinig ruiterlijk overigens- toegeeft dat er nieuwe bloedvlekjes ontstonden, dus geknoei
Okay, wat jij wil.quote:en mijn stelling is, dat vlek#10 alleen maar verklaarbaar is als een nieuw vlekje dat is geland op een heleboel speeksel. Maar dat vereist wel enig doorzettingsvermogen:
https://deemzet.nl/docume(...)neering_spoor_10.pdf
https://deemzet.nl/6/3/2/links.htm
Maakt dat uit wie er achter zit dan ?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vroeg me af of er vingerafdrukken zijn gevonden op die braadpan ( of op het deksel) ?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:17 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Volgens OM en aanverwanten was het sto al bijna twee etmalen oud. Dan vloeit er niet zoveel bloed meer. En zeker niet aan de kant, waar de messteken helemaal niet zaten.
Neemt niet weg dit alles, dat je -weinig ruiterlijk overigens- toegeeft dat er nieuwe bloedvlekjes ontstonden, dus geknoei en mijn stelling is, dat vlek#10 alleen maar verklaarbaar is als een nieuw vlekje dat is geland op een heleboel speeksel. Maar dat vereist wel enig doorzettingsvermogen:
Ik ga het uiteraard niet allemaal nog een keer op een andere manier opschrijven.
Natuurlijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Maakt dat uit wie er achter zit dan ?
Het is ook niet uit te leggen, dus ik snap dat je je daar niet aan waagt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:17 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Neemt niet weg dit alles, dat je -weinig ruiterlijk overigens- toegeeft dat er nieuwe bloedvlekjes ontstonden, dus geknoei en mijn stelling is, dat vlek#10 alleen maar verklaarbaar is als een nieuw vlekje dat is geland op een heleboel speeksel. Maar dat vereist wel enig doorzettingsvermogen:
Ik ga het uiteraard niet allemaal nog een keer op een andere manier opschrijven.
Je gaat echt uit van de aanname dat justitie Louwes wilde pakken en niemand anders.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:43 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Wat jij hier niet snapt, is dat er een scheve schaats is gereden (meermalige fraude) en dat justitie er vanaf dat moment alles aan gelegen was te demonstreren, dat dat helemaal niet zo erg was.
Nu met Aben aan het stuur lukt dat niet zo goed, want er zijn al te veel ' dingetjes', zoals de geschrapte waarnemingen op de CDROM, de weggestuurde schouwarts, de onjuiste interpretatie van de DNA-sporen en de anachronismen in het GSM-bewijs.
Dus gaat het hele herzieningsproces de doofpot in. Schijnt zomaar te kunnen.
Sommige posters voelen daar helemaal geen nattigheid bij. Naievelingen.
Het gaat hier niet om andere mensen, het gaat hier om de tijdgeest en de manier van verhoren en daders zoeken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:16 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Je gaat echt uit van de aanname dat justitie Louwes wilde pakken en niemand anders.
Waarom zouden ze dat willen?
Ik denk dat mensen die dit beweren zelf in hun werk hun fouten niet durven toegeven.
Hou nou toch op.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om andere mensen, het gaat hier om de tijdgeest en de manier van verhoren en daders zoeken.
Ze gingen in die jaren echt heel ver en waren er nog trots op ook. Kijk maandag eens naar de docu over de villamoord deel twee. Bij de villamoord moesten onschuldige ook hangen, letterlijk want een onschuldige verdachte heeft zelfmoord gepleegd.
Even over het allerbelangrijkste bewijs in deze zaak. het DNA.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:43 schreef demoriginal het volgende:
[..]
Wat jij hier niet snapt, is dat er een scheve schaats is gereden (meermalige fraude) en dat justitie er vanaf dat moment alles aan gelegen was te demonstreren, dat dat helemaal niet zo erg was.
Nu met Aben aan het stuur lukt dat niet zo goed, want er zijn al te veel ' dingetjes', zoals de geschrapte waarnemingen op de CDROM, de weggestuurde schouwarts, de onjuiste interpretatie van de DNA-sporen en de anachronismen in het GSM-bewijs.
Dus gaat het hele herzieningsproces de doofpot in. Schijnt zomaar te kunnen.
Sommige posters voelen daar helemaal geen nattigheid bij. Naievelingen.
Korte versie:quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:34 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Even over het allerbelangrijkste bewijs in deze zaak. het DNA.
Waarom is dit onjuist geïnterpreteerd?
En als het antwoord dan is: er zit iemand achter die geinteresseerd is in de waarheid?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:08 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Het is van belang om te weten of er iemand achter zit die interesse heeft in de waarheid of dat het bijvoorbeeld Maurice de H., Wim DAnkbaar, Micha Kat of een andere complotgek achter zit.
“quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:16 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Je gaat echt uit van de aanname dat justitie Louwes wilde pakken en niemand anders.
Waarom zouden ze dat willen?
Ik denk dat mensen die dit beweren zelf in hun werk hun fouten niet durven toegeven.
Das toch eigenlijk wel de grootste blunder: HET bewijs der bewijzen DNA ( en dan doet de rest er niet meer toe?) was jarenlang niks mee gedaan en dan ineens: verhip is die blouse dr nog wel, waar dan , waar en dan schijn je ook nog geen vergelijkend dna van Louwes te hebben….quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Korte versie:
Hocuspocus en er was DNA.
Wie ben jij? Oud rechercheur op deze zaak?
Je luistert die podcast niet. Dan zou je zelf kunnen concluderen dat je Maurice niet kan betichten van smaad. Juist niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:27 schreef Ericr het volgende:
Niet verder met Michael is logisch. Er is geen bewijs. Dat bewijs heeft die making a murderer malloot Maurice de H er bij verzonnen. Waarschijnlijk is Michael die debiel al lang beu want hij zou hem zo weer kunnen aanpakken wegens smaad.
Niet verder gaan met ook Michael zou logisch zijn oa vanwege de alibi’s.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:27 schreef Ericr het volgende:
…..Niet verder met Michael is logisch. Er is geen bewijs……
Dit.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:31 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Das toch eigenlijk wel de grootste blunder: HET bewijs der bewijzen DNA ( en dan doet de rest er niet meer toe?) was jarenlang niks mee gedaan en dan ineens: verhip is die blouse dr nog wel, waar dan , waar en dan schijn je ook nog geen vergelijkend dna van Louwes te hebben….
Kuch.
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Korte versie:
Hocuspocus en er was DNA.
Ik ben JanJanJan.quote:Wie ben jij? Oud rechercheur op deze zaak?
Dit. Exact dit.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:22 schreef Ericr het volgende:
Gaan we nu ontkennen dat er DNA van Louwes is gevonden dan? Chico lama heeft dat toch over mevrouw Wittenberg heen gespuugd? Volgens de lezing van de believers.
Net zulk magisch spuug als het spuug op de onderbroek van Nicky Verstappen.
Maar goed Louwes had ook een magische GSM en magic flying hometrainer.
Net zoals Maurice de H. en al zijn discipelen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:24 schreef Lutalo het volgende:
[..]
“
Louwes wilde pakken en niemand anders.
Waarom zouden ze dat willen?”
Omdat ze dan een zaak opgelost hadden?
Omdat om 1 of andere reden ze niet verder wilden met MdJ?
Omdat ze moeite hadden met fouten erkennen en terugkomen op bevindingen?
natuurlijk gaan ze daar vanuit.quote:Omdat rechters afgaan op het dossier dat aangereikt wordt door het OM? En dus met een achterstand beginnen?
Ton Derksenquote:Btw, in de voorlaatste aflevering vd podcast heeft Ton Derksen het ook over de zaak Baybasin. Hij vertelt dan dat “ doodleuk” tegen hem gezegd wordt “ ja maar ontlastend bewijs laten we wel weg”.
Die lijer blijft het in dezelfde hoek zoekenquote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je luistert die podcast niet. Dan zou je zelf kunnen concluderen dat je Maurice niet kan betichten van smaad. Juist niet.
Dit geldt voor elke zaak. Het OM wil zaken oplossen. En hoewel dat tunnelvisie in de hand kan werken, gaat het in de meeste zaken wel gewoon goed.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:24 schreef Lutalo het volgende:
Louwes wilde pakken en niemand anders.
Waarom zouden ze dat willen?”
Omdat ze dan een zaak opgelost hadden?
Ze zijn niet verder gegaan met Michael de Jong omdat er geen fysieke sporen zijn kant op wezen. Er wezen geen vingerafdrukken, belgegevens of DNA-sporen zijn kant op.quote:Omdat om 1 of andere reden ze niet verder wilden met MdJ?
Dit is een brede menselijke eigenschap. Die net zo goed op voor- als tegenstanders betrekking kan hebben.quote:Omdat ze moeite hadden met fouten erkennen en terugkomen op bevindingen?
Daarom heeft ook de verdedigende partij advocaten. En je kunt niet zeggen dat Louwes met Knoops geen goede advocaat heeft.quote:Omdat rechters afgaan op het dossier dat aangereikt wordt door het OM? En dus met een achterstand beginnen?
En zaken waar het niet goed gaat zijn er ook. En in die zaken is het heel moeilijk de boel weer recht te breien.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit geldt voor elke zaak. Het OM wil zaken oplossen. En hoewel dat tunnelvisie in de hand kan werken, gaat het in de meeste zaken wel gewoon goed.
[..]
Ze zijn niet verder gegaan met Michael de Jong omdat er geen fysieke sporen zijn kant op wezen. Er wezen geen vingerafdrukken, belgegevens of DNA-sporen zijn kant op.
[..]
Dit is een brede menselijke eigenschap. Die net zo goed op voor- als tegenstanders betrekking kan hebben.
[..]
Daarom heeft ook de verdedigende partij advocaten. En je kunt niet zeggen dat Louwes met Knoops geen goede advocaat heeft.
Laag schepsel die Maurice. Hij verspreidt zelfs de foto's van de overleden mevrouw Wittenberg.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:54 schreef groenen het volgende:
Wat is feit en wat is fictie in de Deventer Moordzaak?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door luxerobots op 26-08-2021 23:37:38 ]
Dan zul je dus harde feiten aan moeten dragen. Het mes is uiteindelijk uit de zaak gehaald. Maar dan moet je wel een goed verhaal hebben.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:02 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En zaken waar het niet goed gaat zijn er ook. En in die zaken is het heel moeilijk de boel weer recht te breien.
Dit is toch niet logisch. Je zoekt dus eigenlijk zo min mogelijk sporen, want sporen achterlaten doet een dader niet.quote:Een dader zal proberen zo weinig mogelijk sporen achter te laten.
Nee, jij stelt dat een rechter een achterstand heeft.quote:Ach wat lief, een verdachte mag een advocaat.
En vlgs jou mag dat omdat een rechter met een achterstand begint?
Nee, ik denk niet dat jij veel van rechtszaken snapt. Ook advocaten van de verdachte krijgen uitgebreid de tijd om hun pleidooi te voeren. Daarbij kunnen ze bepaalde zaken uit het dossier onderuit proberen te halen en kunnen ze ook getuigen en deskundigen laten horen. Hier krijgen ze gewoon uren de tijd voor.quote:Want dat was mijn bewering: rechters beginnen met een achterstand.
En wat heeft de verdediging? Juist, datzelfde dossier.
Het dossier waarvan de politie bepaalt heeft wat er uiteindelijk in komt te staan.
En wat er wordt weggelaten of anders weergegeven.
Je doet precies hetzelfde, ooit gehoord van een spoiler?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 22:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Laag schepsel die Maurice. Hij verspreidt zelfs de foto's van de overleden mevrouw Wittenberg.
[ afbeelding ]
Daar had ik niet aan gedacht en heb ik bij dezen gedaan.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je doet precies hetzelfde, ooit gehoord van een spoiler?
Maf gedoe dit.
Ben benieuwd wie MdH allemaal wegens laster en smaad gaat aanpakken als deze zaak achter de rug is.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar had ik niet aan gedacht en heb ik bij dezen gedaan.
Echter de impact van Maurice de Hond die dingen roeptoetert is wel heel wat groter dan een anoniem figuur (ik) op het forum van fok.
Heb je de laatste nieuwe podcast gehoord van advocaat Plesman?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:43 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie MdH allemaal wegens laster en smaad gaat aanpakken als deze zaak achter de rug is.
Vermoed dat hij wel meeleest.
Plasman neem ik aan. Had hij nog wat zinnigs te melden?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heb je de laatste nieuwe podcast gehoord van advocaat Plesman?
Luister zelf maar even, is een duidelijk verhaal.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:09 schreef Ericr het volgende:
[..]
Plasman neem ik aan. Had hij nog wat zinnigs te melden?
Ja.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:09 schreef Ericr het volgende:
[..]
Plasman neem ik aan. Had hij nog wat zinnigs te melden?
Ik zou wel eens van mevr Waisvisz willen horen hoe denkt over t tijdstip van vinden en hoe 1 en ander dan -schijnbaar- zonder sporen achterlaten is gegaan. Zou ze denken dat hierbij de praatgrage politieman is ingeschakeld?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Luister zelf maar even, is een duidelijk verhaal.
We gaan echt de complotkant op hoor.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 13:37 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik zou wel eens van mevr Waisvisz willen horen hoe denkt over t tijdstip van vinden en hoe 1 en ander dan -schijnbaar- zonder sporen achterlaten is gegaan. Zou ze denken dat hierbij de praatgrage politieman is ingeschakeld?
Dat MjJ zich tot hem heeft gewend en dat die antwoordde “ oh wacht naar, ik heb wel tips en kan ook wel aan handschoenen en een wit pak komen”.
( is puur verder borduren op de hypothese van Wanda Waiszvisz…)
Of een schopje BNW zou met de lulverhalen hier ook niet verkeerd zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:38 schreef Pedroso het volgende:
Het is wel duidelijk dat Louwes de dader is. Eigenlijk kan er best een slotje op dit topic
Is gewoon besproken in de nieuwe podcast. Maurice vond het een achterlijke theorie, dat zal jullie dan toch juist aanspreken?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 13:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We gaan echt de complotkant op hoor.
Jij en wie nog meer?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 13:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We gaan echt de complotkant op hoor.
Naar wat en waar?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Luister zelf maar even, is een duidelijk verhaal.
Ik zeg niet dat het normaal is dat er fouten gemaakt worden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:38 schreef Lutalo het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 26 augustus 2021 22:57 schreef luxerobots het volgende:
@:luxerobots: dat is dan een voorbeeld van een achterstand waar een rechter en verdediging mee begint. Ze beginnen met de leugen van politie.
En als jij dat normaal vindt en stelt dat de verdediging “ dan maar met een goed verhaal moet komen “, dan hebben wij niet dezelfde ideeen over een rechtvaardige rechtstaat.
Dat is de vraag niet. Welke info geeft Plasman, de advocaat van Maurice de H, was de vraag.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Podcast, zoekfunctie deventermoordzaak Plasman.
Dat het OM in die periode een andere werkwijze had, kun je niet ontkennen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 23:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het normaal is dat er fouten gemaakt worden.
Ik zeg dat er met een goed verhaal aangetoond kan worden dat er fouten gemaakt zijn. Bij het mes is dat gebeurd. Maar zonder goed verhaal, en dus eigenlijk zonder goede argumenten, lukt dat natuurlijk niet. Hier op het forum ook. Zeggen dat de blouse van Wittenberg niet als bewijsmateriaal gebruikt kan worden omdat Eikelenboom en het OM niet te vertrouwen zijn, is op zichzelf geen enkel argument.
Waar werd dat gezegd?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Peter zegt dat mevrouw Wittenberg een mafketel in haar garage aantrof.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat dik gedrukte denk ik dus ook, als je de opnames hoort tussen Peter en Louwes over dat mes. Peter zegt tegen hem, jij liegt tegen mij. Hij loog dus niet over dat mes…
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:01 schreef luxerobots het volgende:
Volgens mij is dat niet gezegd. Kun jij aangeven op welk tijdstip dat gezegd is?
Luie donder ben je, ik ga nooit een discussie aan met mensen die de bronnen niet bekijken of kennen,quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar werd dat gezegd?
Ik heb trouwens ook nog geen antwoord gekregen op waar Peter tegen Louwes zei dat Louwes loog.
[..]
[..]
Meer een evidente verdraaiing van het ne bis in idem principe. Volgens Plasman mag je weer smaad uiten als je er al een keer voor veroordeeld bent omdat je niet twee keer voor hetzelfde feit veroordeeld kan worden. Het laatste klopt maar lasterlijke uitlating A is niet gelijk aan B of C. Dat de H nog steeds lastert richting Michael is ook evident, zijn hele kaartenpakhuis is gebaseerd op de schuld afwentelen op een ander dan Louwes.quote:Wat de podcast zo merkwaardig maakt is dat het centrale verwijt daarin is dat De Hond zich schuldig heeft gemaakt aan “trial by media” maar dat de luisteraar door de makers van de podcast eenzelfde “trial by media” wordt voorgeschoteld. En dan ook nog eens voor gedrag dat door rechters al onherroepelijk is afgehandeld. De Hond heeft de prijs voor zijn gedrag al betaald, lang voor de lancering van de podcast waarin alles nog eens dunnetjes wordt overgedaan. De Deventer Mediazaak is een “trial by media” met een evidente schending van het ne bis in idem beginsel, iemand mag niet twee keer voor hetzelfde gedrag bestraft worden. Dat de inhoud van de podcast een afstraffing van De Hond is staat buiten kijf, sterker, hij is ook zo bedoeld en getuige reacties in de media is het ook zo opgevat: AD: “Maurice de Hond gaat nog steeds als razende tekeer totdat hij alles en iedereen heeft vernietigd” NRC: “Na het luisteren van deze podcast kan je niets anders concluderen dan dat het nog eens uitnodigen van Maurice de Hond ..... de morele ondergrens zou moeten zijn van onze talkshows” en niet te vergeten de kwalijke tekening in De Volkskrant met onderschrift “Defective”
Slaat nergens opquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 08:39 schreef Ericr het volgende:
Heb die zooi gelezen. Plasman heeft het waarschijnlijk laten ghostwriten, net zoals het slechte boek dat zogenaamd door Louwes is geschreven.
Dit valt in ieder geval op
[..]
Meer een evidente verdraaiing van het ne bis in idem principe. Volgens Plasman mag je weer smaad uiten als je er al een keer voor veroordeeld bent omdat je niet twee keer voor hetzelfde feit veroordeeld kan worden. Het laatste klopt maar lasterlijke uitlating A is niet gelijk aan B of C. Dat de H nog steeds lastert richting Michael is ook evident, zijn hele kaartenpakhuis is gebaseerd op de schuld afwentelen op een ander dan Louwes.
Plasman is een vervelende kerel. Je client verdedigen is 1 maar meedoen aan de laster en smaad van je client is een grens te ver. Als advocaat zou je beter moeten weten.
Nu maar wachten op de argumentum ad verecundiams na de eerdere ad hominems in deze reeks. Want ja Plasman als advocaat zal vast de rechtsbeginselen prima kunnen uitleggen.![]()
Wacht, ik ben een luie donder omdat ik uitleg vraag bij jouw standpunten?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Luie donder ben je, ik ga nooit een discussie aan met mensen die de bronnen niet bekijken of kennen,
Doe ff huiswerk. Uitzending Peter r de vries over deze zaak. En de podcasts, ondertussen best wat tijd, die van annegriet en team Maurice. Luister ze en dan lullen we verder over de zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |