Waar denk jij dat het woord wappie vandaan komt?quote:Op maandag 16 augustus 2021 18:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
He Matthijs, jij blijft mensen maar over 1 kam scheren en wappies noemen en ze in dezelfde hoek gooien als Willem Engel (terwijl die hier nooit wordt aangehaald).
Ik denk dat het tijd wordt dat we hetzelfde groepsdenken dat jij op ons toepast, maar eens op jou moeten toepassen.
Jij bent een gabber en lang geleden is al vastgesteld dat gabbers pillen-slikkende racisten zijn.
Waarom ga jij niet lekker op het Stormfront forum posten?
Het enige gabber aan mij was een bomberjack toen ik puber was en dat ik Nike Air Max draag en natuurlijk van deze heerlijke herrie hou, wat tevens een mooi statement tegen die loser van een Trumpquote:Op maandag 16 augustus 2021 18:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
He Matthijs, jij blijft mensen maar over 1 kam scheren en wappies noemen en ze in dezelfde hoek gooien als Willem Engel (terwijl die hier nooit wordt aangehaald).
Ik denk dat het tijd wordt dat we hetzelfde groepsdenken dat jij op ons toepast, maar eens op jou moeten toepassen.
Jij bent een gabber en lang geleden is al vastgesteld dat gabbers pillen-slikkende racisten zijn.
Waarom ga jij niet lekker op het Stormfront forum posten?
Waarschijnlijk afkomstig van iemand die Angel Dust gebruiktquote:Op maandag 16 augustus 2021 18:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waar denk jij dat het woord wappie vandaan komt?
Aka pcp?quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk afkomstig van iemand die Angel Dust gebruikt
Mquote:Op maandag 16 augustus 2021 18:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waar denk jij dat het woord wappie vandaan komt?
Onzin verkopen is de echte BNW-er zelf al goed genoeg inquote:Op maandag 16 augustus 2021 19:07 schreef UncleScorp het volgende:
Kunnen jullie dit niet in slowchat doen?
Of is de doelstelling gewoon topics vergallen met onzin?
Denk dat je dan in de verkeerde groepen zatquote:Op maandag 16 augustus 2021 19:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
M
Ze zeggen vanuit de Gabber scene idd, maar ik het volgens mij nooit echt gehoord.. Nu is het drugsgebruik in onze groep 0,0% als je alcohol niet meer rekent als drugs.. Ik kom liever veilig thuis zonder op Dumpert te belanden
Het is pas ZIELIG dat jullie hier als niet-BNWer zittenquote:Op maandag 16 augustus 2021 19:09 schreef MatthijsDJ het volgende:
Onzin verkopen is de echte BNW-er zelf al goed genoeg in![]()
Ik ben ook geen politicus of professionele voetballer en toch post ik in POL en VBL.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het is pas ZIELIG dat jullie hier als niet-BNWer zitten
En toch spenderen jullie uren in topics die je onzin vindt ... zielig dusquote:Op maandag 16 augustus 2021 19:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik ben ook geen politicus of professionele voetballer en toch post ik in POL en VBL.
Het is sommige hier juist te doen om een weerwoord aan onzin te bieden.
Zoals ik al zo vaak verteld heb vermaak ik mij hier enorm.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En toch spenderen jullie uren in topics die je onzin vindt ... zielig dus
Het vermaak van simpelen der geest ...quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zoals ik al zo vaak verteld heb vermaak ik mij hier enorm.
Vermaak MET simpelen der geestquote:Op maandag 16 augustus 2021 19:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het vermaak van simpelen der geest ...
Klopt, en nu?quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is misschien beterquote:Op maandag 16 augustus 2021 19:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het vermaak van simpelenverwarden der geest ...
Naja verkeerd... Genoeg ellende gezien onder de pillenslikkers.. In het verleden vaak medische shit (out gaan..) en recenteer bad trips.. Maar vroegah was het alleen XTC en nu van alles en nog wat...quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Denk dat je dan in de verkeerde groepen zat
Zelfs wiet is tegenwoordig industrial strength heb ik t idee. Vroeger lekker mellow, nu volledig out na 1 jonkoquote:Op maandag 16 augustus 2021 19:46 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Naja verkeerd... Genoeg ellende gezien onder de pillenslikkers.. In het verleden vaak medische shit (out gaan..) en recenteer bad trips.. Maar vroegah was het alleen XTC en nu van alles en nog wat...
Wat maakt iemand een niet-BNWer?quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oh wacht ik heb ooit een joint gebruikt toen ik naar het treinstation liep om naar Thunderdome in Utrecht te gaan.. Geen goede combinatie.. kwam wat later los zeg maarquote:Op maandag 16 augustus 2021 19:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zelfs wiet is tegenwoordig industrial strength heb ik t idee. Vroeger lekker mellow, nu volledig out na 1 jonko
Iemand die hier alleen komt om alles belachelijk te maken.quote:
Daar hoef je niets voor te doen hoor.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Iemand die hier alleen komt om alles belachelijk te maken.
Het probleem hier is dat alles in het absurde getrokken wordt. Die ontsnapt uit lab theorie willen de meeste mensen wel geloven maar niet dat het expres is gedaan om deze ellende te veroorzaken..quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar hoef je niets voor te doen hoor.
Wat nou als het zo ver van de realiteit zit dat het belachelijk is? Sommige users hier denken bijvoorbeeld dat actie=-reactie van Newton een hoax is.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Iemand die hier alleen komt om alles belachelijk te maken.
Nou 6 maand geleden was de lab-theorie nog puur complottheorie, en nu is het mainstream aan t worden ... wsl zat jij er hier toen ook om te lachen ^^quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
Het probleem hier is dat alles in het absurde getrokken wordt. Die ontsnapt uit lab theorie willen de meeste mensen wel geloven maar niet dat het expres is gedaan om deze ellende te veroorzaken..
Dus jij gaat ook in het religie subforum gaan lachen met de gelovigen die geloven dat God de wereld in 7 dagen geschapen heeft, en dus Darwin verwerpen?quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:17 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat nou als het zo ver van de realiteit zit dat het belachelijk is? Sommige users hier denken bijvoorbeeld dat actie=-reactie van Newton een hoax is.
Die Chinezen hebben als eerste alle shit over hun heen gekregen. En hun reputatie is niet bepaald verbeterd door het sterke vermoeden dat ze op een bepaalde manier hiervoor verantwoordelijk zijn geweest.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het probleem hier is dat alles in het absurde getrokken wordt. Die ontsnapt uit lab theorie willen de meeste mensen wel geloven maar niet dat het expres is gedaan om deze ellende te veroorzaken..
Nope ik heb al eerder hier gezegd dat een fuck-up in dat lab een mogelijkheid is. China is nou niet echt het land dat eerlijk is over fuck-ups en de personen in kwestie liggen wss al op het kerkhof. Ook een Fauchi heeft nooit gezegd dat het onmogelijk was. Wel dat de beschikbare info niet in die richting wees.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou 6 maand geleden was de lab-theorie nog puur complottheorie, en nu is het mainstream aan t worden ... wsl zat jij er hier toen ook om te lachen ^^
Als die mensen bijvoorbeeld een passende wetenschappelijke verklaring voor de zondvloed proberen te bedenken, en daarbij de meest belachelijke aannames moeten doen, ben ik die discussie wel eens aangegaan ja.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus jij gaat ook in het religie subforum gaan lachen met de gelovigen die geloven dat God de wereld in 7 dagen geschapen heeft, en dus Darwin verwerpen?
Drukke agenda voor jou ...
Sjonge sjonge met je wappies...de geschiedenis zou je moeten leren dat het stigmatiseren van andersdenkenden tot niets fraais leidt...quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
Nope ik heb al eerder hier gezegd dat een fuck-up in dat lab een mogelijkheid is. China is nou niet echt het land dat eerlijk is over fuck-ups en de personen in kwestie liggen wss al op het kerkhof. Ook een Fauchi heeft nooit gezegd dat het onmogelijk was. Wel dat de beschikbare info niet in die richting wees.
Alleen de wappies hebben er een heel complot met de who en de wef van gemaakt..
Wij niet wappies zijn echt wel kritisch maar haken af als het complot te absurd voor woorden is geworden.
BTW ik acht de lab fuck-up dus mogelijk, ik zeg niet meteen dat het ook echt gebeurd is..
Tiens je postgeschiedenis zegt toch iets anders ...quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:41 schreef ATuin-hek het volgende:
Als die mensen bijvoorbeeld een passende wetenschappelijke verklaring voor de zondvloed proberen te bedenken, en daarbij de meest belachelijke aannames moeten doen, ben ik die discussie wel eens aangegaan ja.
Je wacht tot het tv-journaal het bevestigt, ik begrijp hetquote:Op maandag 16 augustus 2021 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
BTW ik acht de lab fuck-up dus mogelijk, ik zeg niet meteen dat het ook echt gebeurd is..
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tiens je postgeschiedenis zegt toch iets anders ...
Wat is je punt ?quote:
Als je diep genoeg graaft zitten dat soort posts in mijn posthistorie, dus wat bedoel je dat mijn postgeschiedenis wat anders laat zien?quote:
Ok danquote:Op maandag 16 augustus 2021 21:05 schreef ATuin-hek het volgende:
Als je diep genoeg graaft zitten dat soort posts in mijn posthistorie, dus wat bedoel je dat mijn postgeschiedenis wat anders laat zien?
Ga je mee naar het Fotografie forum? Gaan we iedereen vertellen hoe stom hun foto's zijn en dat we fotografie stom vinden! Haha!quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk een lab fuck-up maar alles en iedereen die daarvan weet is al dood.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Nope ik heb al eerder hier gezegd dat een fuck-up in dat lab een mogelijkheid is. China is nou niet echt het land dat eerlijk is over fuck-ups en de personen in kwestie liggen wss al op het kerkhof. Ook een Fauchi heeft nooit gezegd dat het onmogelijk was. Wel dat de beschikbare info niet in die richting wees.
Alleen de wappies hebben er een heel complot met de who en de wef van gemaakt..
Wij niet wappies zijn echt wel kritisch maar haken af als het complot te absurd voor woorden is geworden.
Perfecte beschrijving van de huidige corona massa hysteriequote:Op maandag 16 augustus 2021 22:07 schreef ems. het volgende:
Liefst een fijne bubbel waar iedereen ja knikt en alle neuzen dezelfde kant op wijzen! Censuur, maar alleen als het jou uitkomt
Vallen dat handjevol corona demonstranten onder massahysterie? Hysterisch ja, maar gelukkig niet echt massaalquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 06:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Perfecte beschrijving van de huidige corona massa hysterie
Wat een vergelijking weerquote:Op maandag 16 augustus 2021 22:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ga je mee naar het Fotografie forum? Gaan we iedereen vertellen hoe stom hun foto's zijn en dat we fotografie stom vinden! Haha!
Wist je dat je in plaats van constructief in het leven staan, ook tijdelijk geluk kunt behalen (telkens zo'n 2 seconden) als je anderen naar beneden trekt en onderuit probeert te schoppen? Er zijn hier in dit topic een aantal experts aanwezig voor eventuele verdere vragen over deze levensbenadering
Demonstrantenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vallen dat handjevol corona demonstranten onder massahysterie? Hysterisch ja, maar gelukkig niet echt massaal
Waar zie jij coronagerelateerde massahysterie buiten de viruswappiedemonstratiesquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 06:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Perfecte beschrijving van de huidige corona massa hysterie
Verzonnen censuur en onderdrukking. Optimale slachtofferijquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
DemonstrantenWaar lees jij demonstranten ??
Fijne bubbel waarin iedereen ja knikt voor het vaccin
Alle neuzen dezelfde pro-vaccinatie hypnose op
En censuur van alles wat tegen het covid-narratief ingaat.
quote:Nieuw-Zeeland gaat voor het eerst in jaar tijd weer volledig in lockdown
Nieuw-Zeeland gaat vanaf middernacht (lokale tijd) voor het eerst sinds maart 2020 weer volledig in lockdown, nu er een besmetting met de Delta-variant van het coronavirus is vastgesteld. Het is de eerste besmetting met het coronavirus in het land sinds februari.
https://www.telegraaf.nl/(...)volledig-in-lockdown
Nou voor mij is de vreeeeeselijke pandemie wel degelijk gemanipuleerde massa hysterie , massa hypnose...quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waar zie jij coronagerelateerde massahysterie buiten de viruswappiedemonstraties
Tja als je nooit verder kijkt dan wat je tv je voorkauwt, ga je idd niet merken hoe anderen de mond gesnoerd wordt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:08 schreef ems. het volgende:
Verzonnen censuur en onderdrukking. Optimale slachtofferijHet moet in je bloed zitten, denk ik.
Geen idee waar je het over hebtquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou voor mij is de vreeeeeselijke pandemie wel degelijk gemanipuleerde massa hysterie , massa hypnose...
Ik heb eerder de indruk dat jullie de slachtoffertjes ... arme jullie zo bang voor het virus...quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:08 schreef ems. het volgende:
Verzonnen censuur en onderdrukking. Optimale slachtofferijHet moet in je bloed zitten, denk ik.
Neuhquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik heb eerder de indruk dat jullie de slachtoffertjes ... arme jullie zo bang voor het virus...
Je zegt nee maar doet jaquote:
Nee hoor, bijna niemand is doodsbang voor corona. Ik ken in elk geval niemand die dat is.quote:
Hoeveel is genoeg?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is verre van een waanbeeld, er zijn genoeg mensen zeer bang voor corona.
Ganse wereldbevolking inspuiten, wereldwijde lockdowns, mondmaskerplicht te pas en te onpas ...quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoeveel is genoeg?
Newsflash: mensen gaan gewoon naar hun werk, op vakantie, met het OV, naar de kroeg, (team)sporten, etc. Hoeveel mensen laten zich ergens van weerhouden omdat ze doodsbang zijn voor corona denk je?
Massahysterie. Kom nou.
Meneer het modje zegt van niet dus zijn het waanbeelden ... simpel tochquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is verre van een waanbeeld, er zijn genoeg mensen zeer bang voor corona.
Weer een paar waanbeelden:quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ganse wereldbevolking inspuiten, wereldwijde lockdowns, mondmaskerplicht te pas en te onpas ...
jij haalt de huidige situatie nu er versoepelingen zijn, jaar eerder was er massa hypnose om iedereen toch maar geprikt te krijgen, en de meesten gingen hierin mee ...fascinerend
Moet je ook zeker niet doen. Beetje vreemd alternatief om dan maar facebook en youtube alles te laten voorkauwen, no? Dat is natuurlijk, zeker met zo'n slachtoffersinstelling, des te meer een bubbel.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tja als je nooit verder kijkt dan wat je tv je voorkauwt, ga je idd niet merken hoe anderen de mond gesnoerd wordt.
Wie is er bang voor het virus dan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik heb eerder de indruk dat jullie de slachtoffertjes ... arme jullie zo bang voor het virus...
1. Massahysteriequote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:32 schreef Isdatzo het volgende:
Weer een paar waanbeelden:
1. totaal maatschappelijk infarct
2., de hele wereld is gek behalve jij.
Je had het toch over massahysterie? Enigen waar ik dat bij zie zijn die demonstranten en Facebook groepen die ant corona maatregelen/vaccins/etc zijnquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
DemonstrantenWaar lees jij demonstranten ??
Welke hypnose heb jij het over? Feiten die aantonen dat de vaccins doen wat ze moeten + honderden jaren ervaring met vaccins als enige middel ter voorkoming van virusinfecties danwel mitigeren van de gevolgen van een infectie?quote:Fijne bubbel waarin iedereen ja knikt voor het vaccin
Alle neuzen dezelfde pro-vaccinatie hypnose op
En censuur van alles wat tegen het covid-narratief ingaat.
1. Massarealismequote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:55 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
1. Massahysterie
2. Massahypnose
quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je wacht tot het tv-journaal het bevestigt, ik begrijp het
Als eerdere betrouwbare bronnen iets melden geloof ik het ook wel.. De Nederlandse tv-journaals zijn iig betrouwbaar genoeg..quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je wacht tot het tv-journaal het bevestigt, ik begrijp het
Nah... enige wat ik tricky vind is dat het de potentie heeft om mijn oorsuizen erger te maken.. Maar dat heeft het vaccin ook.. Maar als ik alles uit de weg ga wat mijn oorsuizen erger kan maken is het leven wel verdomd saai.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
quote:Ook Belgische minister wil vaccinatie voor zorgpersoneel verplichten
De Belgische minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke wil een verplichte vaccinatie voor zorgpersoneel. Dat heeft hij vandaag gezegd op de Vlaamse televisie. Vandenbroucke denkt dat de strijd er 'stilaan rijp’ voor is. Eerder leidde een vaccinatieplicht voor zorgpersoneel in Frankrijk tot veel protesten. Ook in bijvoorbeeld Griekenland en de Amerikaanse staten New York en Californi is zo’n inentingsplicht inmiddels afgekondigd.
https://www.ad.nl/buitenl(...)erplichten~af2e1425/
Grappige van dit soort berichten vind ik altijd dat ze wel de protesten benadrukken maar niet de acceptatie van dezelfde maatregelen in Itali, Denemarken, Zweden en zo nog een aantalquote:
Zelfs in Frankrijk is een meerderheid van de bevolking voor beperkingen voor ongevaccineerden en een vaccinatieplicht onder bepaalde doelgroepen zoals de zorg.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Grappige van dit soort berichten vind ik altijd dat ze wel de protesten benadrukken maar niet de acceptatie van dezelfde maatregelen in Itali, Denemarken, Zweden en zo nog een aantal
Klopt, maar er zijn wel protesten, in de door mij genoemde landen waren bij mijn weten niet eens protestenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zelfs in Frankrijk is een meerderheid van de bevolking voor beperkingen voor ongevaccineerden en een vaccinatieplicht onder bepaalde doelgroepen zoals de zorg.
Massa mindcontrolquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:55 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
1. Massahysterie
2. Massahypnose
Niet protesten = voor vaccinatieplichtquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn wel protesten, in de door mij genoemde landen waren bij mijn weten niet eens protesten
Straks een extra jab Pfizer en booster in oktober voor dit 96% effectieve vaccinquote:
Nee ze zijn allemaal tegen en dus blijven ze thuis.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Niet protesten = voor vaccinatieplicht
jammer genoeg weet ik het welquote:Als Devlin iets niet weet = dan was het er niet.
Hoezo, dat jij op de man speelt is toch al lang zo? Niks nieuwe dimensie hoorquote:Man je bent even weg hier en trollen heeft gelijk een nieuwe dimensie gekregen.
Aantal users hier zullen zeker makkelijk weer netjes in de rij gaan staan, maar hopelijk meer mensen gaan weigeren omdat ze hebben t 'n beetje door dat het allemaal onzin is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Straks een extra jab Pfizer en booster in oktober voor dit 96% effectieve vaccin
quote:Anti-vaccinkardinaal ligt besmet aan de beademing
De Amerikaanse kardinaal Burke (goede vriend van de Nederlandse kardinaal Eijk) is zo conservatief dat hij zelfs onder de vorige paus op de rechtervleugel zat. Hij beschouwt, kleedt en gedraagt zich als een Prins der Kerk, en staat bekend om zijn ceremonieel vertoon en royaal uitgavenpatroon.
En waar paus Franciscus katholieken aanmoedigt zich te laten vaccineren, zegt Burke, die in Rome zijn hof houdt, dat vaccins van de duivel zijn en dat er met het vaccin een chip wordt aangebracht. Volgens de kardinaal zijn in de vaccins geaborteerde foetussen verwerkt. Genezen is bovendien niet aan artsen, maar aan God.
Op God zal hij moeten vertrouwen nu hij, tijdens een bezoek aan de VS besmet raakte. Eerst liet hij weten dat het goed met hem ging, maar intussen ligt hij aan de beademing. Hij vraagt ons voor hem te bidden.
https://www.welingelichte(...)an-de-beademing.html
Ik mag het hopen. Misschien komt het kantelpunt na de variant epsilon- boosterquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:06 schreef Tingo het volgende:
[..]
Aantal users hier zullen zeker makkelijk weer netjes in de rij gaan staan, maar hopelijk meer mensen gaan weigeren omdat ze hebben t 'n beetje door dat het allemaal onzin is.
Leven en laten leven enzo. Ik speel op de man maar ben niet de user die een stijfje krijgt van zwemmen tegen de stroom van een subforum- in.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee ze zijn allemaal tegen en dus blijven ze thuis.
[..]
jammer genoeg weet ik het wel
[..]
Hoezo, dat jij op de man speelt is toch al lang zo? Niks nieuwe dimensie hoor
Jammer joh, de vaccinatie bereidheid is weer gestegen en elk weldenkend mens zal totaal geen probleem met een 3e prik of een jaarlijkse prik hebben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:06 schreef Tingo het volgende:
[..]
Aantal users hier zullen zeker makkelijk weer netjes in de rij gaan staan, maar hopelijk meer mensen gaan weigeren omdat ze hebben t 'n beetje door dat het allemaal onzin is.
Fascinerend ... zeer fascinerendquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:44 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Jammer joh, de vaccinatie bereidheid is weer gestegen en elk weldenkend mens zal totaal geen probleem met een 3e prik of een jaarlijkse prik hebben.
Ik heb me laten vaccineren; zag de noodzaak er van in, maar ook grotendeels om bepaalde activiteiten wat makkelijker te maken; zonder het constante testen. De enige reden waarom ik een jaarlijkse prik zou gaan halen op mijn leeftijd is als ze er wederom extra vrijheden aan gaan hangen. Het is voor de pandemie veel nuttiger om er eerst voor te zorgen dat ook derde wereld landen hun inwoners volledig kunnen vaccineren. Jaarlijkse boosters voor de meest kwetsbaren kan ik nog begrijpen, maar iedereen elk jaar? Mij niet gezien.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:44 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Jammer joh, de vaccinatie bereidheid is weer gestegen en elk weldenkend mens zal totaal geen probleem met een 3e prik of een jaarlijkse prik hebben.
?quote:
Nee jij bent liever aan het spookrijden in onze maatschappij waar we met zijn allen uit deze shit proberen te komen middels bewezen werkende vaccins en hygine maatregelenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Leven en laten leven enzo. Ik speel op de man maar ben niet de user die een stijfje krijgt van zwemmen tegen de stroom van een subforum- in.
Wash your hands and stand in line for your next injection!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee jij bent liever aan het spookrijden in onze maatschappij waar we met zijn allen uit deze shit proberen te komen middels bewezen werkende vaccins en hygine maatregelen
Je bent nu ook al tegen handen wassen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:24 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wash your hands and stand in line for your next injection!
Boehoehoe, my injection doesn't work because some people don't trust the authorities.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je bent nu ook al tegen handen wassen?
OCD handen wassen wel, ja.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je bent nu ook al tegen handen wassen?
Werkt prima hoor. Hoe is het met je satelliet ontvanger?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
Boehoehoe, my injection doesn't work because some people don't trust the authorities.
Moet je bij de space fan freaks zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Werkt prima hoor. Hoe is het met je satelliet ontvanger?
Wanneer wordt het OCD?quote:
Kan je aan Rutte,de Jonge, Oosterhuis & Partners B.V. vragen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wanneer wordt het OCD?
Na de WC?
Voor het eten?
Meerdere keren tijdens het koken?
Na thuiskomst vanuit wherever?
Na werken met je handen (tuin, auto, klussen etc)
Na aaien dieren?
Zeg het maar
Waarom, jij zegt dat je tegen OCD handenwassen bent. Waar ligt voor jou die grens?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:39 schreef Tingo het volgende:
[..]
Kan je aan Rutte,de Jonge, Oosterhuis & Partners B.V. vragen.
Uit deze shit proberen te komen. Net als in Isral? Nieuw-Zeeland?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee jij bent liever aan het spookrijden in onze maatschappij waar we met zijn allen uit deze shit proberen te komen middels bewezen werkende vaccins en hygine maatregelen
%gevaccineerden in NZ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Uit deze shit proberen te komen. Net als in Isral? Nieuw-Zeeland?
Je gelooft in sprookjes maat.
Niet blindstaren op vaccins.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
%gevaccineerden in NZ?
Hoeveel mensen in ziekenhuizen met covid in Isral nu tov voor vaccinatie?
Vaccins werken hoe je het ook wendt of keert
wat is jouw oplossing... En kom niet met die gare ivermectinquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Niet blindstaren op vaccins.
zien we dan wel weer. Niks doen tot die tijd is geen optiequote:Zitten een paar plotholes in. Variant epsilon? Hoeveel mensen hebben die booster al gehad? 3e shot? Percentage zorg?
rekensom die gewoon kloptquote:Gommers zei gisteren dat 1.18 miljoen mensen niet gevaccineerd zijn en deze zullen de zorg overbelasten. Iedere rekensom komt op overbelasting van de zorg uit.
Welke magic zie jij er in en beter nog hoe ziet jouw rekensom er uitquote:Zie alsjeblieft in dat er een gare wiskundige magic trick wordt uitgehaald.
En hoeveel mensen zijn door die kids aangestoken en vervolgens wel overleden?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:28 schreef weetjewel5 het volgende:
I am NOT anti-vaccine. I am pro- good science. My body, my choice.
Step back and look at the data and forget the politics. A quick analysis of the situation without fear and media hype. We need to have courage and logic and approach this in a manner the preserves liberty and protects people.
It is criminal these mandates for our young people.
Leave the kids alone, they survived this 100%. We are seeing a 200% increase in heart damage in our young men after this. This damage is scarring the heart, that's long-term! This is unethical, and a violation of morality.
💉💉💉🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:44 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Gelukkig nietquote:Op woensdag 18 augustus 2021 01:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Alsof jij in NY woont of er berhaupt ooit komt
Wat een kakkerlakken niveau die regelsquote:
We gaan nog 16.000 - 22.000 ziekenhuisopnames krijgen onder ongevaccineerden die bijna allemaal te voorkomen zouden zijn als ze wel dat prikje hadden gehaald.quote:RIVM: ‘Alle 1,8 miljoen niet-gevaccineerden komen vroeg of laat in aanraking met coronavirus’
Het kabinet wil op 20 september de 1,5 meterregel loslaten, maar het is de vraag of dat mogelijk is met dagelijks nog tientallen nieuwe ziekenhuisopnames en duizenden infecties. Vanmiddag debatteert de Tweede Kamer over het coronabeleid. Het hoger onderwijs kan al eind deze maand volledig open, discotheken en nachtclubs blijven voorlopig nog gesloten.
Omdat het coronavirus zal blijven rondgaan, rekenen de experts van het OMT erop dat alle niet-gevaccineerden en niet eerde besmette personen - in totaal geschat op 1,8 miljoen mensen - ‘vroeg of laat’ in aanraking gaan komen met covid19.
Dat kan leiden tot 16.000 tot 22.000 nieuwe ziekenhuisopnames (waarvan tussen de 2.200 en 3.400 op de IC). Maar precieze prognoses ontbreken. ,,Komt dat binnen n maand of binnen twee jaar? Die modellering is erg complex”, zegt Van Dissel. Daar wordt nog aan gerekend.
https://www.ad.nl/politie(...)oronavirus~af6a1517/
Zo'n Willem Engel dwars liggen vind ik alleen maar mooi, maar of dit nou iets is wat we moeten willen betwijfel ik ten zeerste.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:05 schreef devlinmr het volgende:
Banken en betaaldiensten blokkeren rekeningen van antivaxers https://www.nu.nl/economi(...)-van-antivaxers.html (via @:NUnl)
Goede zaak.
Tuurlijk goede zaakquote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:05 schreef devlinmr het volgende:
Banken en betaaldiensten blokkeren rekeningen van antivaxers https://www.nu.nl/economi(...)-van-antivaxers.html (via @:NUnl)
Goede zaak.
Wat heeft dat met die banken te maken?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk goede zaak
Jullie lopen juichend en met open ogen een totalitaire staat tegemoet. Je kinderen zullen je dankbaar zijn later.
Die hebben nog meer vrijheid... dat zoiets nog mogelijk is in 2021 blijft onwerkelijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:16 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat een kakkerlakken niveau die regels
Ik ga alvast mn schuilkelder inquote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We gaan nog 16.000 - 22.000 ziekenhuisopnames krijgen onder ongevaccineerden die bijna allemaal te voorkomen zouden zijn als ze wel dat prikje hadden gehaald.
Hoezo is dat een leugen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:40 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]
''De meeste mensen vinden dat zorgmedewerkers zich verplicht moeten laten vaccineren''
Schaamteloos leugen na leugen blijven verkondigen en de boel manipuleren .. wat een zieke geesten, en dat is dan de zogenaamde vrije persmedia in NL
Niemand dwingt jou dus hou op met janken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:43 schreef Michellepatinama het volgende:
Mijn lichaam is geen eigendom van de staat. Ik heb de uitsluitende en exclusieve autonomie over mijn lichaam en geen enkele politicus, ambtenaar of arts heeft het wettelijke of morele recht om mij te dwingen een niet-gelicentieerd, experimenteel vaccin of enige andere medische behandeling of procedure te ondergaan zonder mijn specifieke en genformeerde toestemming. De beslissing is aan mij en aan mij alleen en ik zal mij niet onderwerpen aan chantage door de overheid of emotionele manipulatie door de media, zogenaamde celebrity influencers of Rutte.
Totalitaire staat nog wel..quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk goede zaak
Jullie lopen juichend en met open ogen een totalitaire staat tegemoet. Je kinderen zullen je dankbaar zijn later.
Je mag ook emigreren als je hier niet meer thuis voelt..quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:39 schreef UncleScorp het volgende:
Voor jou noemen we het de verzorgingsmaatschappij ... lekker comfy
quote:RIVM maakt zich zorgen over corona in de herfst: 'Cijfers dalen niet'
Het aantal nieuwe coronagevallen daalt niet of nauwelijks meer. Met het einde van de zomer in zicht is dat ongewenst, want juist in de herfst gaat het coronavirus rond. "De circulatie van het virus stabiliseert en blijft aanzienlijk", zegt RIVM-directeur Jaap van Dissel.
Van Dissel heeft de Tweede Kamer vanochtend opnieuw bijgepraat over de ontwikkelingen rondom de coronacrisis in Nederland. "Het seizoenseffect op het reproductiegetal is 10 tot 15 procent. Dat gaat zich tegen ons keren", aldus Van Dissel, die ook voorzitter is van het Outbreak Management Team.
Uitbraak onder niet-gevaccineerden
Volgens de RIVM-baas zijn er nu in feite twee uitbraken aan de gang in Nederland: een onder gevaccineerden en een onder mensen die niet gevaccineerd zijn. "De belangrijkste verspreiding is onder de groep die niet immuun is. Voor een deel loopt dat over naar de groep die wel immuun is."
Van de mensen die nu in ziekenhuizen worden opgenomen vanwege coronaklachten, is bijna driekwart niet of nog niet helemaal gevaccineerd. Zo'n 15 procent van de opgenomen coronapatinten is volledig gevaccineerd. Bij een deel werkt het vaccin niet goed door problemen met hun afweersysteem.
'Doe een zelftest'
Van Dissel roept mensen op om zelftesten te gebruiken. Als die zelftest positief is, wordt dit in negen van de tien gevallen bevestigd in de teststraat van de GGD. Inmiddels gaat het bij de helft van alle nieuwe gevallen om mensen die eerst een zelftest hadden gedaan, daarbij zagen dat ze positief waren en vervolgens naar een testlocatie gingen om zekerheid te krijgen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)est-covid-ziekenhuis
Zeer slechte zaak.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:05 schreef devlinmr het volgende:
Goede zaak.
Goeie acteur .. respect hoe die nu al bijna 2 jaar met een poker-face en gegoochel met cijfers iedereen in de maling neemtquote:
Prachtig topic was dat trouwens. Hard gelachen destijds:quote:Op woensdag 18 augustus 2021 19:44 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Goeie acteur .. respect hoe die nu al bijna 2 jaar met een poker-face en gegoochel met cijfers iedereen in de maling neemt
He, welnee. je mening delen is iets anders dan structureel proberen te beinvloeden middels desinformatie en nepnieuws. het gaat om mensen met een groot bereik.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 19:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zeer slechte zaak.
Straks heb jij een keer toevallig een verkeerde mening en word je ook tot terrorist verklaard en je bankrekening opgezegd.
Het einde is zoek.
Banken moeten fraude, witwassen etc signaleren en tegengaan.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 19:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zeer slechte zaak.
Straks heb jij een keer toevallig een verkeerde mening en word je ook tot terrorist verklaard en je bankrekening opgezegd.
Het einde is zoek.
Banken moeten zich gewoon niet met oplichters willen bezighouden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 19:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zeer slechte zaak.
Het einde is zoek.
Maar wel een relaxte doodquote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ah nu zijn de Covid-19 doden eigenlijk vermoord met een benzo..
https://awakenedworld.co.(...)y-government-policy/
Ben benieuwd welk ander middel ze gebruikt hebben want een benzo alleen geeft maar een kleine kans op een fatale overdosis..
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:15 schreef devlinmr het volgende:
[ afbeelding ]
@:summers hoe zit dit?
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:15 schreef ludovico het volgende:
De meest vage artikelen hier worden gedeeld door de mensen die zeggen dat ze geen wappie zijn.
Bovendien gaat het ze toch niet om t geld, het gaat toch om liefde en knuffelen enzo?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 19:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zeer slechte zaak.
Het einde is zoek.
Je kunt het vaag vinden maar dit is wat er rondgaat en geloofd wordt in de wondere wereld van wappies.quote:
Je bent nogal op de hoogte.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je kunt het vaag vinden maar dit is wat er rondgaat en geloofd wordt in de wondere wereld van wappies.
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je bent nogal op de hoogte.
Iets met rook en vuur.
Sommige mensen klagen dat we niet voldoende ingelezen zijn. Andere vinden het juist weer vreemd als je wel goed ingelezen bent. Het is ook altijd wat zo.quote:
Tis mij wel duidelijk hoe subjectief alles is.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:38 schreef devlinmr het volgende:
https://www.rechtspraak.n(...)rug-te-plaatsen.aspx
Nou, die "censuur" roepers kunnen nu "dictatuur" gaan roepen ofzo. "D666 rechters" zal ook wel de revue passeren
Ach het is weer een zwakke poging tot framen. Gewoon negerenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Sommige mensen klagen dat we niet voldoende ingelezen zijn. Andere vinden het juist weer vreemd als je wel goed ingelezen bent. Het is ook altijd wat zo.
Dat doet er allemaal niet toe. Er is zoiets als vrijheid van meningsuiting. De politiek of een bank heeft geen patent op de waarheid. Deze cancel culture is typisch voor tyrannieke regimes.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 19:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
He, welnee. je mening delen is iets anders dan structureel proberen te beinvloeden middels desinformatie en nepnieuws. het gaat om mensen met een groot bereik.
als jouw mening is dat het virus slechts een griepje is, en je maakt daar YouTube videos over waarin je de vaccinatie ondermijnt en tot vergelijkbare dingen oproept ... EN je hebt een organisatie die dat gedachtegoed verspreid....
Ik acht de kans klein dat jouw mening zo'n effect zal hebben.
Maar ik denk dat roepen dat vaccinatie geen nut heeft, het virus maar een griep is, dat dit geen mening (meer) is.
Link naar originele bron?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:46 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]Ik maak me steeds meer zorgen om de gevaccineerde medemenswe hebben ze nog gewaarschuwd
En ze moeten verplicht met iedereen die wil zaken doen?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat doet er allemaal niet toe. Er is zoiets als vrijheid van meningsuiting. De politiek of een bank heeft geen patent op de waarheid. Deze cancel culture is typisch voor tyrannieke regimes.
Ja, zonder veroordeling tot witwassen en dergelijke heb je het recht op een bankrekening.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En ze moeten verplicht met iedereen die wil zaken doen?
Dat wordt over een paar maanden je derde prik ophalen..quote:
Lolquote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ach het is weer een zwakke poging tot framen. Gewoon negeren
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:46 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]Ik maak me steeds meer zorgen om de gevaccineerde medemenswe hebben ze nog gewaarschuwd
Dus zelfs als je volledig gevaccineerd bent, bestaat er de kans dat je van de Delta variant toch (erg) ziek wordt.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 01:04 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Dat wordt over een paar maanden je derde prik ophalen..
Jullie zijn met 2 injecties te vatbaar voor de “delta” variant
Gezien zijn reacties denkt hij dus dat je met vaccin vatbaarder bent dan zonder.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 04:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus zelfs als je volledig gevaccineerd bent, bestaat er de kans dat je van de Delta variant toch (erg) ziek wordt.
Kun je nagaan hoe ziek de wappies worden die GEEN vaccinatie willen hebben.
RIP aan de de nabestaanden van de niet gevaccineerde mensen
De waanzin ontvouwt zich wereldwijd...quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je mag ook emigreren als je hier niet meer thuis voelt..
Het mag, is een optie.
Jezelf uitgeven voor agent, is dat dan ook vrijheid van meningsuiting?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat doet er allemaal niet toe. Er is zoiets als vrijheid van meningsuiting. De politiek of een bank heeft geen patent op de waarheid. Deze cancel culture is typisch voor tyrannieke regimes.
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 04:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus zelfs als je volledig gevaccineerd bent, bestaat er de kans dat je van de Delta variant toch (erg) ziek wordt.
Kun je nagaan hoe ziek de wappies worden die GEEN vaccinatie willen hebben.
RIP aan de de nabestaanden van de niet gevaccineerde mensen
Idd.. zou me niks verbazen als het vaccine de nieuwe mutatie is.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 04:50 schreef illusions het volgende:
[..]
Gezien zijn reacties denkt hij dus dat je met vaccin vatbaarder bent dan zonder.
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:06 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Idd.. zou me niks verbazen als het vaccine de nieuwe mutatie is.
Zei ik maanden geleden al
Jij gaat echt pas wakker worden als de dokter je verteld dat je een paar weken mag gaan slapen op de IC, omdat jezelf niet goed meer kan ademen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:05 schreef PSVCL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kom op man, waar hebben we het over![]()
Virus van niks
Klinkt als het partnership tussen de farmaceutische bedrijven en de overheid.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Jezelf uitgeven voor agent, is dat dan ook vrijheid van meningsuiting?
Maar jezelf uitgeven voor arts is dan weer niet strafbaar. En dat is opmerkelijk want je kunt dus een zogenaamd 'Artsen collectief' beginnen en allemaal onjuiste medische adviezen en andere volstrekte lariekoek verspreiden.
De bank is net als YouTube een instantie die beleidsregels mag opstellen.
Het meest krankzinnige die ik las is "Ik heb het recht om ziek te worden".![]()
Prima hoor, dat is vrijheid van meningsuiting, ja. Totdat je daar een organisatie voor opricht, geld ermee gaat verdienen en allerlei pogingen doet om autoriteit uit te stralen.
Dat is gewoon niet waar, zowel de Reumatoloog en Psychiaters die ik gehad heb, hebben ook over gezonder leven gesproken (in mijn geval wat afvallen, meer bewegen en stoppen met roken). Artsen stimuleren meer en meer gezonder leven alleen is gezonder leven ook niet de heilige graal die je tegen alles beschermd.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Klinkt als het partnership tussen de farmaceutische bedrijven en de overheid.
Het is bekend dat mensen met comorbiditeit (obesitas, diabetes etc.) veel meer risico lopen.
Heb jij in 1,5 jaar 1 woord gehoord van de farmaceutische industrie of de overheid hoe je je gezondheid kan verbeteren zodat je minder risico loopt?
Over principes voor gezond leven gehoord?
Nee, niets. Het zijn drugsdealers.
Als er 1 vaccin was van 1 leverancier dan had je een punt.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Klinkt als het partnership tussen de farmaceutische bedrijven en de overheid.
Het is bekend dat mensen met comorbiditeit (obesitas, diabetes etc.) veel meer risico lopen.
Heb jij in 1,5 jaar tijd een woord gehoord van de farmaceutische industrie of de overheid hoe je je gezondheid kan verbeteren zodat je minder risico loopt?
Over principes voor gezond leven gehoord?
Nee, niets. Het zijn drugsdealers die mensen een verkapte verplichting opleggen om hun drugs te nemen.
Anekdotisch. Ik heb het over campagnes van bedrijven en overheid. Niet over 1 geval.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar, zowel de Reumatoloog en Psychiaters die ik gehad heb, hebben ook over gezonder leven gesproken (in mijn geval wat afvallen, meer bewegen en stoppen met roken). Artsen stimuleren meer en meer gezonder leven alleen is gezonder leven ook niet de heilige graal die je tegen alles beschermd.
Wat heeft dit er nou weer mee te maken.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Als er 1 vaccin was van 1 leverancier dan had je een punt.
Echter, oudere mannen gebruiken al op vrijwillige basis veel van de producten van Pfizer. Blauwe pil, begint met een V
Niemand van de overheid die je dat oplegt te gebruiken.
En wat weten van Dissel en de Jonge wat jij en ik niet weten?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Overigens geven van Dissel en de Jonge herhaaldelijk aan dat mensen die niet gevaccineerd worden vroeg of laat ziek zullen worden.
En dat moet wel waar zijn anders had de Rabobank hun rekening wel stopgezet.
Het punt over 'de big farma' is gewoon een raar argument, als er dan kort later in het gesprek over Ivermectine gesproken wordt door antifaxers. Ivermectine komt dat niet van de big farma? Maak je dat zelf.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat heeft dit er nou weer mee te maken.
Of je komt op de Intercity terecht.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En wat weten van Dissel en de Jonge wat jij en ik niet weten?
Zijn het nu ineens waarzeggers?
En wat doet het er toe als je ziek wordt? Je wordt waarschijnlijk ook weer beter.
Hij had het hierboven over een verdienmodel. Dat is het inderdaad. Overtuig mensen een pilletje of middel te nemen in plaats van hun gezondheid te verbeteren.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het punt over 'de big farma' is gewoon een raar argument, als er dan kort later in het gesprek over Ivermectine gesproken wordt door antifaxers. Ivermectine komt dat niet van de big farma? Maak je dat zelf.
Ook die zijn er genoeg maar vaak op lokaal niveau.. Paul Blokhuis is echt hier wel druk mee aan de slag. Alleen je moet het niet te ver gaan pushen want dan krijg je het gejank van: "De overheid bemoeit zich met mijn leven" gejank.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Anekdotisch. Ik heb het over campagnes.
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:26 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Jij gaat echt pas wakker worden als de dokter je verteld dat je een paar weken mag gaan slapen op de IC, omdat jezelf niet goed meer kan ademen.
Ga nou eens snappen dat je als jongere ook op de IC kan belanden...
Dat geldt dus helemaal niet voor de meeste mensen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Of je komt op de Intercity terecht.
Ohnee, niet intercity, Intensive Care.
Ah, dus de Jonge mag drugsdealer uithangen met een verkapte vaccinatieplicht, maar geen goed advies geven, want dat is bemoeienis en het andere niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:37 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ook die zijn er genoeg maar vaak op lokaal niveau.. Paul Blokhuis is echt hier wel druk mee aan de slag. Alleen je moet het niet te ver gaan pushen want dan krijg je het gejank van: "De overheid bemoeit zich met mijn leven" gejank.
Btw ik heb nog niemand gesproken die bij een specialist loopt en niet gezonder leven advies gehad heeft.. Dat is gewoon onderdeel van de behandeling geworden..
Dat is het vaccin hequote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
de heilige graal die je tegen alles beschermd.
Er is geen verkapte vaccinatieplicht.... Daarnaast beschermt een vaccin je tig keer beter dan gezond leven.. zoals al gezegd gezond leven is geen vervanger van het vaccin.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ah, dus de Jonge mag drugsdealer uithangen met een verkapte vaccinatieplicht, maar geen goed advies geven, want dat is bemoeienis en het andere niet.
Dat maak jij ervan.. Feit is dat het vaccin de beste bescherming geeft tegen Covid en eventuele zware complicaties.quote:
Wederom... voor die paar enkelingen moet weer een ganse generatie ingespoten worden?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:26 schreef MatthijsDJ het volgende:
Data graag.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Er is geen verkapte vaccinatieplicht.... Daarnaast beschermt een vaccin je tig keer beter dan gezond leven.. zoals al gezegd gezond leven is geen vervanger van het vaccin.
Data graag. Er is voor zover ik weet geen vergelijkend onderzoek beschikbaar. Het beste voorbeeld dat we hebben is Israel en daar is als ik me niet vergis 40% van de mensen in het ziekenhuis gevaccineerd. Lekker effectief hoor. Om niet te spreken van de onbekende langetermijngevolgen.quote:Dat maak jij ervan.. Feit is dat het vaccin de beste bescherming geeft tegen Covid en eventuele zware complicaties.
Dat is dus helemaal niet wat ze zeggen, dat is alleen wat jij zegt, zonder daar ook maar enige basis voor te hebben.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:06 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Idd.. zou me niks verbazen als het vaccine de nieuwe mutatie is.
Zei ik maanden geleden al
Sterker nog, een goede vriend van me heeft dagenlang aan de beademing gelegen, en die is ook maar 38.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:26 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Jij gaat echt pas wakker worden als de dokter je verteld dat je een paar weken mag gaan slapen op de IC, omdat jezelf niet goed meer kan ademen.
Anekdotisch.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:55 schreef illusions het volgende:
[..]
Sterker nog, een goede vriend van me heeft dagenlang aan de beademing gelegen, en die is ook maar 38.
Dat zegt niets over de kans voor jou als individuele jongere. Je kan ook door de bliksem worden getroffen en dergelijke, maar hoe relevant dat voor jou is hangt af van de waarschijnlijkheid ervan.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:57 schreef illusions het volgende:
[..]
Dus?
Hij zegt dat je als jongere persoon ook op de IC kunt belanden, ik bevestig dat. So what?
Klopt.. daarom plaats ik het ook in BNWquote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:55 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat is dus helemaal niet wat ze zeggen, dat is alleen wat jij zegt, zonder daar ook maar enige basis voor te hebben.
Ja, jahoor. alsof je je gezondheid kunt verbeteren zodat je geen corona oploopt. zelfs topsporters hebben corona gehad. die waren blijkbaar niet goed genoeg in vorm dan?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hij had het hierboven over een verdienmodel. Dat is het inderdaad. Overtuig mensen een pilletje of middel te nemen in plaats van hun gezondheid te verbeteren.
Het doet er niet toe of je corona OPLOOPT, maar hoe ziek je ervan wordt.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ja, jahoor. alsof je je gezondheid kunt verbeteren zodat je geen corona oploopt.
De meeste menselijke lichamen zijn dat dus wel. Daarom is het onzin om een hele bevolking te willen vaccineren, inclusief kinderen die er praktisch niets van merken.quote:Elk menselijk lichaam is anders, niet elk imuunsysteem is in staat om de strijd met het corona-virus aan te gaan.
De enige manier om je imuunsysteem te verbeteren is middels het vaccin.
Die is oneindig veel kleiner dan het maandenlang sluiten van hele bedrijven en sectoren, dat kan ik je zo ook wel vertellen.quote:Je kunt ook kijken naar de (economische) schade van het totale aantal patienten. En dan ook echt de totale schade, rekening houdende met uitval van werkende krachten, oproepen van extra personeel.
we gaan het zien. er druppelen langzaam aan al thuisgekomen vakantiegangers richting ziekenhuis...quote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het doet er niet toe of je corona OPLOOPT, maar hoe ziek je ervan wordt.
[..]
De meeste menselijke lichamen zijn dat dus wel. Daarom is het onzin om een hele bevolking te willen vaccineren, inclusief kinderen die er praktisch niets van merken.
[..]
Die is oneindig veel kleiner dan het maandenlang sluiten van hele bedrijven en sectoren, dat kan ik je zo ook wel vertellen.
Procentueel gezien heb je gelijk maar in aantallen is het alsnog heel veel. Zodanig veel zelfs dat de zorg het bij lange na niet aankan als je het virus de vrije loop zou laten bij te lage immuniteit van de bevolking.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De meeste menselijke lichamen zijn dat dus wel. Daarom is het onzin om een hele bevolking te willen vaccineren, inclusief kinderen die er praktisch niets van merken.
Ok speciaal voor die persoon zullen we nou een paar miljoen anderen inspuiten.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:55 schreef illusions het volgende:
Sterker nog, een goede vriend van me heeft dagenlang aan de beademing gelegen, en die is ook maar 38.
Dit ...quote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:03 schreef PSVCL het volgende:
Klopt.. daarom plaats ik het ook in BNW
Jij was lang afwezigquote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Gevaccineerden in Amerikaanse staat Utah krijgen twee kilo gehakt mee
Een voedselfabrikant in de Amerikaanse staat Utah biedt mensen die zich laten vaccineren een opvallende beloning: ruim twee kilo gehakt. Wie het prikje laat zetten in twee klinieken in het noorden van de staat, maakt bovendien kans op een jaar lang gratis vlees. Dat meldt de lokale nieuwszender KUTV.
Het bedrijf JBS Foods bedacht de actie 'Your shot at free meat for a year' in samenwerking met lokale gezondheidsinstanties. "Dit is een mooie manier om mensen aan te moedigen om hun aandeel te hebben in het beeindigen van de pandemie", zegt een manager van het bedrijf.
Utah is een van de Amerikaanse staten waar de vaccinatiegraad momenteel nog erg laag is. Slechts 46 procent van de bevolking is volledig gevaccineerd, blijkt uit cijfers van Our World in Data.
[ twitter ]
Cijfers graag met vergelijkingen van voorgaande jaren.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
we gaan het zien. er druppelen langzaam aan al thuisgekomen vakantiegangers richting ziekenhuis...
plus IC opnames.
Omdat gevaccineerden zich niet meer laten testen. Donkerrood = aantal positieve tests. Maar een positieve test wil niet zeggen dat je ziek bent. Dus zegt niets. Sowieso zijn de absolute aantallen nog steeds erg laag. Een stijging van 2 naar 4 is een stijging van 100%, en een verdubbeling. Van 2 naar 6 (op de honderdduizenden bijv.) een verdriedubbeling! Oeioei. Zo presenteren ze de cijfers altijd erg dramatisch. Maar mopet je je nu echt zorgen maken?quote:en nog iets; de delen van Nederland waar de vaccinatiegraad het laagst is (zaanstad/flevopolder) zijn weer donkerrood. daar is die Delta-variant gewoon actief.
Ok dan.quote:ik geef je wel mee dat de overlevingskans op de intensive care toegenomen is. echter denk alsjeblieft niet te licht over de intensive care.
Hoe lang denk je dat de coronapandemie al duurt?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Cijfers graag met vergelijkingen van voorgaande jaren.
[..]
1,5 jaar. En jij?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dat de coronapandemie al duurt?
Waarom vraag je dan om ic-cijfers van 'voorgaande jaren'?quote:
Om ze te vergelijken.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom vraag je dan om ic-cijfers van 'voorgaande jaren'?
Voorgaande jaren vergelijken gaat nogal moeilijk als we nog maar 1 echt coronajaar achter de rug hebben.quote:
Ik heb wel wat cijfers. 3, 5, 24, 384, 552, 469, 2, 9, 11quote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Cijfers graag met vergelijkingen van voorgaande jaren.
[..]
Omdat gevaccineerden zich niet meer laten testen. Donkerrood = aantal positieve tests. Maar een positieve test wil niet zeggen dat je ziek bent. Dus zegt niets. Sowieso zijn de absolute aantallen nog steeds erg laag. Een stijging van 2 naar 4 is een stijging van 100%, en een verdubbeling. Van 2 naar 6 (op de honderdduizenden bijv.) een verdriedubbeling! Oeioei. Zo presenteren ze de cijfers altijd erg dramatisch. Maar mopet je je nu echt zorgen maken?
[..]
Ok dan.
Ik wil geen coronajaar met coronajaar maar coronajaar met normale jaren vergelijken.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voorgaande jaren vergelijken gaat nogal moeilijk als we nog maar 1 echt coronajaar achter de rug hebben.
En zonder directe of indirecte vaccinatiedwang dus volgens de Jonge. Je kan immers niet alleen gratis en zonder test binnen met je vaccinatiepaspoort, maar ook nog altijd met een negatieve test. Ongevaccineerden moeten daar alleen wel voor gaan betalen.quote:Tweede Kamer steunt eigen bijdrage bij coronatoegangstest
Een nipte meerderheid in de Tweede Kamer steunt het plan van het demissionaire kabinet om in de toekomst een eigen bijdrage te gaan vragen voor coronatoegangstesten, als iedereen eenmaal de kans heeft gehad om ingent te zijn tegen het coronavirus.
D66, VVD, CDA en Volt dienden vandaag tijdens het coronadebat een motie in waarin de regering wordt gevraagd 'toe te gaan werken naar de instelling van een profijtbeginsel bij het testen voor toegang, uitgaande van een eigen bijdrage'.
Daarbij moet er wel een regeling worden gecreerd voor mensen die 'niet gevaccineerd knnen worden'. Ook moet de eigen bijdrage vervallen als 'testen voor toegang ongeacht vaccinatiestatus noodzakelijk wordt'.
Bewijs
Het kabinet kondigde afgelopen vrijdag aan zo'n eigen bijdrage te willen invoeren voor bezoekers van horeca, evenementen, festivals, sportwedstrijden en culturele bijeenkomsten om bewijs van een negatieve test of vaccinatie te tonen, als er meer dan 75 gasten aanwezig zijn. De regering vindt dat in deze fase van de pandemie gerechtvaardigd, omdat iedereen binnenkort de kans heeft gehad te worden gevaccineerd.
Coronaminister Hugo de Jonge motiveerde het plan van het kabinet vanavond. Op termijn een eigen bijdrage vragen vindt hij geen vorm van directe of indirecte vaccinatiedwang. Dat zou volgens De Jonge het geval zijn als alleen een vaccinatiebewijs toegang verschaft.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)een-uitgemaakte-zaak
Over een paar weken wordt het strenger.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is gelukt
[..]
En zonder directe of indirecte vaccinatiedwang dus volgens de Jonge. Je kan immers niet alleen gratis en zonder test binnen met je vaccinatiepaspoort, maar ook nog altijd met een negatieve test. Ongevaccineerden moeten daar alleen wel voor gaan betalen.
gvd.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Gevaccineerden in Amerikaanse staat Utah krijgen twee kilo gehakt mee
Een voedselfabrikant in de Amerikaanse staat Utah biedt mensen die zich laten vaccineren een opvallende beloning: ruim twee kilo gehakt. Wie het prikje laat zetten in twee klinieken in het noorden van de staat, maakt bovendien kans op een jaar lang gratis vlees. Dat meldt de lokale nieuwszender KUTV.
Het bedrijf JBS Foods bedacht de actie 'Your shot at free meat for a year' in samenwerking met lokale gezondheidsinstanties. "Dit is een mooie manier om mensen aan te moedigen om hun aandeel te hebben in het beeindigen van de pandemie", zegt een manager van het bedrijf.
Utah is een van de Amerikaanse staten waar de vaccinatiegraad momenteel nog erg laag is. Slechts 46 procent van de bevolking is volledig gevaccineerd, blijkt uit cijfers van Our World in Data.
[ twitter ]
En voor die medische test moeten betalen dus. Maar je kan ook gewoon dat prikje halen zodat je je niet hoeft te testen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Over een paar weken wordt het strenger.
Waarom je dit toejuicht is mij een raadsel trouwens.
Je medisch moeten laten testen om een bak koffie te drinken.
En dat is puur chantage.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En voor die medische test moeten betalen dus. Maar je kan ook gewoon dat prikje halen zodat je je niet hoeft te testen.
Geeft een veilig gevoel hequote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ook hoe mensen de overheid simpelweg napraten.
Bizar.
Hoe simpel mensen simpelweg kwakzalvers napraten...quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En dat is puur chantage.
Nogmaals: dit middel is pas sinds kort ontwikkeld en bevindt zich in een testfase.
Waarom ik moet uitleggen dat dit soort dwingende maatregelen uiterst bizar zijn, is mij een raadsel.
Ook hoe mensen de overheid simpelweg napraten.
Bizar.
Ik praat geen kwakzalvers na, ik denk zelf na.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:52 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hoe simpel mensen simpelweg kwakzalvers napraten...
Mbt je data vraag, check alle topics maar. Die data is hier al zo vaak gepost. Maar ja wetenschap is soms onbegrijpelijk voor lui hier dus vetrouwen we maar op de homeopaat..
Ah jij bent expert op het gebied van virussen?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik praat geen kwakzalvers na, ik denk zelf na.
Nee en dat hoef ik niet te zijn om te begrijpen dat het bizar is om een geneesmiddel in testfase aan een hele bevolking op te willen leggen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ah jij bent expert op het gebied van virussen?
Welke testfase? Ze waren al zeker 10 jaar bezit met RNA vaccins.. Dat je dat niet weet komt omdat je vetrouwen hebt in kwakzalvers die de feiten verdraaien.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee en dat hoef ik niet te zijn om te begrijpen dat het bizar is om een geneesmiddel in testfase aan een hele bevolking op te willen leggen.
Jij werkt voor de overheid?
Weet je wat opmerkelijk is? Dat die onderzoekers nog steeds beweren dat Ivermectine werkzaam is bij Covid. Lui die dat nog durven te beweren zijn totaal ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:08 schreef controlaltdelete het volgende:
GEVAREN VAN COVID-19 VACCINATIE
Ben of ken jij iemand die ernstige bijwerkingen ervaart na de COVID-19 vaccinatie? Denk aan tijdelijke verlammingsverschijnselen, trombose, hartfalen of mogelijk zelfs overlijden. Dan kun je ons helpen bij ons onderzoek!
Samen met medisch deskundigen onderzoeken wij namelijk of deze bijwerkingen het gevolg zijn van de vaccinatie. Zeker nu de vaccinatiedruk op schoolgaande jongeren toeneemt, is dit onderzoek van groot belang. Onze advocaten gebruiken deze onderzoeksresultaten als bewijs om succesvol juridische procedures te voeren.
Melden?
Bijwerkingen melden kan via dit formulier. Vul hierop de verzochte gegevens in. Uiteraard worden je gegevens strikt vertrouwelijk door ons behandeld, in lijn met de geldende privacywetgeving. Bij twijfel kun je eerst contact met ons opnemen
https://stichtingcoronaon(...)-vaccinaties-melden/
1184 Berichten ontvangen van overlijden.
en
Advocaat waarschuwt tegen het vaccin
de bijwerkingen Pfizer waren in 2019 al bekend, opmerkelijk.
Dat klopt niet helemaal. De Covid vaccins zijn de eerste mRNA-vaccins die (met noodtoelating) op de markt kwamen. MRNa-vaccins worden inderdaad al jaren bestudeerd maar zijn enkel nog gebruikt in trials.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Welke testfase? Ze waren al zeker 10 jaar bezit met RNA vaccins.. Dat je dat niet weet komt omdat je vetrouwen hebt in kwakzalvers die de feiten verdraaien.
Quatsch.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Welke testfase? Ze waren al zeker 10 jaar bezit met RNA vaccins.. Dat je dat niet weet komt omdat je vetrouwen hebt in kwakzalvers die de feiten verdraaien.
Klopt maar dat betekend niet dat ze nu nog in een testfase zitten. Ze zijn voldoende getest om veilig ingezet te worden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. De Covid vaccins zijn de eerste mRNA-vaccins die (met noodtoelating) op de markt kwamen. MRNa-vaccins worden inderdaad al jaren bestudeerd maar zijn enkel nog gebruikt in trials.
Wanneer zijn ze definitief goedgekeurd volgens jou?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
Klopt maar dat betekend niet dat ze nu nog in een testfase zitten. Ze zijn voldoende getest om veilig ingezet te worden.
Na de tiende injectie of zo?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 20:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wanneer zijn ze definitief goedgekeurd volgens jou?
In principe nu al, alle zaken die tricky waren zijn nu wel goed uitgezocht en de vaccins zijn dus gewoon super veilig.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 20:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wanneer zijn ze definitief goedgekeurd volgens jou?
was die huisjesmelkende flapdrol van Oranje niet betrokken bij F1 project..?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik moet plots denken aan: https://www.parool.nl/nie(...)-nederland~b5968f6b/
Het had dit weekend Lowlands moeten zijn, en ik vind het wel heel opvallend dat F1 wel mag en zaken zoals festivals niet. Ik vermoed eerlijk gezegd dat het Grapperhaus best wel eens goed uitkomt. Wat denken jullie?
Kzou het toch maar es opzoeken...quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
In principe nu al, alle zaken die tricky waren zijn nu wel goed uitgezocht en de vaccins zijn dus gewoon super veilig.
Sorry maar als je dit gelooft ben je echt gigantisch naief of gewoon oliedom. Er moeten JAREN verstrijken voordat je daar pas zicht op hebt.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
In principe nu al, alle zaken die tricky waren zijn nu wel goed uitgezocht en de vaccins zijn dus gewoon super veilig.
Ik heb genoeg opgezocht en gelezen om geen enkele twijfel of angst heb bij deze vaccins. Daarvoor is er al ruim voldoende getest en onderzocht.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Kzou het toch maar es opzoeken...
Het is binnen twee a drie weken uit je lichaam en maakt verder gewoon gebruik van je immuunsysteem. De kans dat er problemen op de lange termijn optreden is kleiner dan een homeopathische verdunning.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sorry maar als je dit gelooft ben je echt gigantisch naief of gewoon oliedom. Er moeten JAREN verstrijken voordat je daar pas zicht op hebt.
Nogmaals, er moeten JAREN verstrijken voordat je pas conclusies kunt trekken.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:12 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik heb genoeg opgezocht en gelezen om geen enkele twijfel of angst heb bij deze vaccins. Daarvoor is er al ruim voldoende getest en onderzocht.
[..]
Het is binnen twee a drie weken uit je lichaam en maakt verder gewoon gebruik van je immuunsysteem. De kans dat er problemen op de lange termijn optreden is kleiner dan een homeopathische verdunning.
Maar goed laat je lekker bang maken.. En nee ik heb het vaccin niet uit angst genomen. Wel met dezelfde rationele als het omdoen van mijn gordel in de auto.
uit welke data maak jij dat op..?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:12 schreef MatthijsDJ het volgende:
De kans dat er problemen op de lange termijn optreden is kleiner dan een homeopathische verdunning.
En waarom MOET dat zo nodig?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nogmaals, er moeten JAREN verstrijken voordat je pas conclusies kunt trekken.
Nou, als iedereen die gevaccineerd is muteert in een nazizombievleermuis, dan is het te laat om terug naar de tekentafel te gaan.quote:
Ik ga maar weer het roken oppakken... al die jaren gedacht dat ik als ik zo door bleef gaan op den duur de rekening ervan moest betalen, want roken was op lange termijn vaak dodelijk bij vele mensen. Redelijk zeldzaam dat men na 1 peuk direct op straat doodvalt. tenzij het een onderliggend iets is geweest uiteraard.quote:
quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 00:12 schreef koosbasterd het volgende:
Waar was trolivier en zijn vriendje (s) vandaag?gisteren. Waarschijnlijk moesten zij zich melden bij hun shillen baasje.
Daar hebben ze wat updates met nieuwe *kuch*fake informatie ingeramd gekregen natuurlijk. Om dat vervolgens op ons arme afhankelijke hulpeloze lezers uit te spreiden
Gaap enzo.
valt niet op hoor.
Straks er weer vol tegen aan he mannen, wie weet nemen de users/lezers jullie angstverhalen bibberend aan.
Ze happen misschien wel.
Wel overtuigend overkomen dan he.
ik speel nog even mee.
Wie heeft het over kansberekening? De mogelijkheid is er.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat zegt niets over de kans voor jou als individuele jongere. Je kan ook door de bliksem worden getroffen en dergelijke, maar hoe relevant dat voor jou is hangt af van de waarschijnlijkheid ervan.
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:03 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Klopt.. daarom plaats ik het ook in BNW
Dat ze binnen 1.5 jaar niet wat statistieken kunnen produceren over long covid is heel normaal maar over het vaccin weten ze alles.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nogmaals, er moeten JAREN verstrijken voordat je pas conclusies kunt trekken.
Gek h na 30 jaar onderzoek naar mRNA vaccinsquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 09:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat ze binnen 1.5 jaar niet wat statistieken kunnen produceren over long covid is heel normaal maar over het vaccin weten ze alles.
De eerste onderzoeken en cijfers mbt long covid zijn hier al genoeg gedeeld..quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 09:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat ze binnen 1.5 jaar niet wat statistieken kunnen produceren over long covid is heel normaal maar over het vaccin weten ze alles.
Hanteer dan dezelfde maatstaaf voor het risico op overlijden of levenslange handicaps door een vaccin.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 05:31 schreef illusions het volgende:
[..]
Wie heeft het over kansberekening? De mogelijkheid is er.
Ja, de mogelijkheid dat je door een krokodil wordt aangevallen terwijl je een zebrapad oversteekt ook, maar het is gewoon een reele mogelijkheid.
Nazi? Ik dacht communistisch.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 00:47 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Nou, als iedereen die gevaccineerd is muteert in een nazizombievleermuis, dan is het te laat om terug naar de tekentafel te gaan.
Lees je eens in... Alle stappen die een veilig vaccin garanderen zijn genomen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat dat de enige VEILIGE manier is.
Waarom is dat zo?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat dat de enige VEILIGE manier is.
Groundhog day, ook in NL.quote:
Je weet pas wat de langetermijneffecten zijn als de lange termijn is verstreken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Lees je eens in... Alle stappen die een veilig vaccin garanderen zijn genomen.
De kans op lange termijn effecten zijn echt zo mega klein omdat we van de hulpstoffen al weten dat er geen lange termijn effecten zijn plus dat we precies weten wat de vaccins doen.
Daarnaast is het vaccin vlot je lichaam weer uit.. Als het nou iets wat je dagelijks moest slikken was het wat anders.
Wat is lange termijn in geval van een middel wat je 2x neemt en wat binnen 3 weken je lijf uit is?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je weet pas wat de langetermijneffecten zijn als de lange termijn is verstreken.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is allemaal misgegaan sinds de gele kentekenplaten.
[ twitter ]
Net als voor alle geneesmiddelen meerdere jaren.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat is lange termijn in geval van een middel wat je 2x neemt en wat binnen 3 weken je lijf uit is?
Wat is meerdere jaren?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Net als voor alle geneesmiddelen meerdere jaren.
Zoek het zelf op.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat is meerdere jaren?
Vaccins zijn geen geneesmiddel
Wat zijn de eisen voor andere vaccins?
Je leest gewoon niet, of ben je de volgende hier die moeite heeft met begrijpend lezen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als ik zo ga lullen, gaat mijn vrouw mij opzeker aanraden om een extra check bij de psycholoog/psychiater..quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is allemaal misgegaan sinds de gele kentekenplaten.
[ twitter ]
Jij komt met een nietszeggend statement, dan is het toch niet meer dan normaal om meer info te vragen aan je?quote:
En 10+ jaar is niet genoeg of zo?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kan prima lezen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:32 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je leest gewoon niet, of ben je de volgende hier die moeite heeft met begrijpend lezen?
Kortom na 30 jaar mRNA onderzoek voldoen ze aan je eis. Mooi tochquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kan prima lezen.
Waar jij de arrogantie vandaan haalt om mij die vraag te stellen, is mij echter een raadsel. Ik heb je werkelijk nog geen zinnig woord en geen een zinnige bijdrage zien leveren aan deze discussie, behalve de woordvoerder van de overheid uithangen.
Wetenschappers binnen kennisinstellingen en bedrijven zijn constant op zoek naar nieuwe geneesmiddelen. Er zijn ongeveer achtduizend verschillende ziekten bekend. Voor de meeste daarvan zijn op dit moment nog geen goede geneesmiddelen beschikbaar.
Het ontwikkelen van een nieuw geneesmiddel is een lang, onzeker en kostbaar proces. Gemiddeld duurt het tien jaar voordat een medicijn de reis vanaf de eerste ontdekking voltooit. De Vereniging ontwikkelde een animatie over geneesmiddelenontwikkeling.
Wetenschappelijk onderzoek
Het hele ontwikkelproces is in een aantal fasen onder te verdelen. De ontwikkeling van een nieuw geneesmiddel start met wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak en de gevolgen van een aandoening. Dit onderzoek leidt soms tot nieuwe ideen voor potentile geneesmiddelen. Dit idee wordt verder uitgewerkt in de ontdekkingsfase, waarbij het potentile middel in het laboratorium wordt getest. Verreweg de meeste kandidaat-geneesmiddelen vallen in deze fase af.
Interactie eiwit
In de eerste fase van het geneesmiddelenonderzoek werken onderzoekers hun idee voor een medicijn verder uit. Zij gaan op zoek naar een doelwit voor een geneesmiddel in het lichaam. Dit is vaak een eiwit of ander molecuul dat een interactie aangaat met het geneesmiddel, waardoor er in het lichaam een klinisch effect ontstaat. De onderzoekers werken in deze fase met cellen, computermodellen, gesoleerde weefsels en proefdieren. Daarbij staat de vraag centraal of het doelwit benvloedt kan worden door het potentile medicijn.
Kandidaten vervolgstudies
Met het doelwit gedentificeerd, is het vervolgens zaak een stof te vinden die zich hier aan kan binden en het gewenste therapeutische effect teweeg brengt. Hiervoor worden soms honderdduizenden stoffen gescreend op hun potentile werking. Dit vindt onder meer plaats in Oss, waar in de European Lead Factory stoffen van meerdere bedrijven gescreend worden op hun potentieel als geneesmiddel. Uiteindelijk willen wetenschappers een beperkt aantal kandidaten overhouden voor vervolgstudies. Daarbij denken de onderzoekers ook al na over het eindproduct, de manier waarop het medicijn kan worden toegediend aan de patint en de wijze waarop het geneesmiddel geproduceerd kan worden.
Eerste veiligheidstesten
Kansrijke moleculen ondergaan eerst veiligheidstesten. Wetenschappers beoordelen hoe het potentile geneesmiddel door het lichaam wordt verwerkt (farmacokinetiek en wat de invloed is op bepaalde functies van het lichaam (farmacodynamiek). Van een geneesmiddel wordt namelijk nogal wat verwacht. Het medicijn moet via de bloedbaan bij de plek aankomen waar het moet werken. Daar moet het ook kunnen werken en niet giftig zijn. Na verloop van tijd moet het geneesmiddel door het lichaam afgebroken kunnen worden en via urine of uitwerpselen het lichaam weer verlaten. Ook in deze fase wordt gebruik gemaakt van technieken met cellen, computermodellen, weefsels of proefdieren.
Honderden variaties
De stoffen die de identificatie en validatiefase hebben overleefd worden vervolgens geoptimaliseerd. Hierdoor worden ze effectiever en veiliger. Dit kan er toe leiden dat een stof minder snel inactief wordt in het lichaam, of minder interfereert met andere lichaamsprocessen. Hierdoor vermindert het potentieel voor bijwerkingen. In deze fase worden honderden variaties van de overgebleven stoffen geproduceerd en getest.
Preklinische test
Ook worden de tests met de overgebleven stoffen steeds uitgebreider. Wetenschappers voeren zowel een ‘in vitro’ als een ‘in vivo’ test uit. In vitrotesten zijn experimenten die uitgevoerd worden in het laboratorium, zonder gebruik van dierlijke cellen of proefdieren. Bij in vivotests gebeurt dat wel. Het hele testpakket leidt er toe dat wetenschappers gaan begrijpen hoe het potentile geneesmiddel werkt en wat mogelijke bijwerkingen bij patinten kunnen zijn. Ook wordt in deze fase het productieproces van het kandidaat-medicijn uitgewerkt, zowel voor de vrij kleine hoeveelheden die nodig zijn in het ontwikkelproces, als ook voor de grote hoeveelheden die nodig zijn als patinten het middel uiteindelijk gaan gebruiken. Dit leidt uiteindelijk tot de selectie van n of een beperkt aantal kandidaat-medicijnen, die uiteindelijk in mensen getest zullen worden.
Klinische ontwikkelfase
Een kandidaat-geneesmiddel moet voor toelating uitgebreid worden getest bij mensen. Doel hiervan is het aantonen dat een medicijn veilig en effectief is. Of dit ook zo is, wordt in Europa uiteindelijk beoordeeld door de Europese geneesmiddelenautoriteit EMA en in Amerika door de autoriteit FDA. Het klinisch onderzoekstraject van een geneesmiddel bestaat uit drie fasen van klinische proeven die elk hun eigen doelen en vereisten kennen. In deze verschillende fasen werken geneesmiddelenbedrijven samen met onder meer onderzoekers, laboranten, artsen en verpleegkundigen. Het hele onderzoekstraject van een medicijn kan zomaar zes tot zeven jaar duren.
Fase I klinisch onderzoek
In fase n onderzoeken wordt het kandidaat-medicijn voor het eerst bij mensen getest. Het doel van deze fase is het testen van de veiligheid bij mensen. Deze onderzoeken vinden plaats bij een klein aantal gezonde vrijwilligers. Het gaat dan meestal om minder dan honderd deelnemers. Onderzoekers kijken naar de farmacokinetiek en farmacodynamiek en krijgen zo duidelijkheid over de definitie van een veilige dosering. Afhankelijk van de uitkomst hiervan wordt bepaald of een geneesmiddel door kan naar de volgende ontwikkelfase.
Fase II klinisch onderzoek
In de tweede fase worden kandidaat-geneesmiddelen voor het eerst getest bij patinten. Het gaat om honderd tot vijfhonderd deelnemers, waarvan een aantal patinten het kandidaat-geneesmiddel en de overige patinten een ander geneesmiddel of een inactieve stof (placebo) krijgt toegediend. Hiermee analyseren onderzoekers de werking van het nieuwe medicijn, mogelijke korte-termijn bijwerkingen en eventuele risico’s. Als het medicijn beloftevol blijft, gaat het door naar de laatste fase van klinisch onderzoek.
Fase III onderzoek
In fase drie onderzoek wordt het kandidaat-geneesmiddel op grootschalige wijze getest. Hierbij zijn duizenden patinten betrokken, in ziekenhuizen over de hele wereld. In de derde fase verzamelen onderzoekers statistische gegevens over de veiligheid en werkzaamheid van het kandidaat-medicijn. Hierdoor kunnen uitspraken worden gedaan over de effectiviteit en veiligheid van het kandidaat-geneesmiddel. Het levert ook informatie op over het gebruik van het geneesmiddel in de praktijk en mogelijke interacties met andere medicijnen. Deze inzichten zijn ook relevant voor de bijsluiter. Fase drie onderzoeken zijn de duurste fase van het ontwikkelproces en kunnen honderden miljoenen euro’s kosten.
Registratieproces geneesmiddelenautoriteiten
De informatie die tijdens het fase drie onderzoek verzameld wordt, is nodig voor het registratieproces. Wetenschappers van de Europese en Amerikaanse geneesmiddelenautoriteiten EMA en FDA beoordelen de verzamelde gegevens van de bedrijven en besluiten op basis hiervan of een kandidaat geneesmiddel veilig en effectief is. Na goedkeuring door deze instanties is een geneesmiddel officieel geregistreerd en kunnen patinten het medicijn gebruiken. Wel moeten in de meeste landen nog uitgebreide procedures voor vergoeding worden doorlopen.
Continu onderzoek
Ook na de officile registratie gaat het onderzoek naar een geneesmiddel nog door. Geneesmiddelenbedrijven zijn vaak verplicht om continu onderzoek te doen naar de veiligheid van het middel in de praktijk en lange-termijn bijwerkingen te vinden. De resultaten van deze studies moeten worden doorgegeven aan de EMA en FDA. Bij sommige geneesmiddelen leggen toezichthoudende instanties een verplichting tot specifieke studies op.
Therapeutische behandelmogelijkheden
Daarnaast leidt het voortdurende onderzoek naar het geneesmiddel ook tot potentile nieuwe therapeutische mogelijkheden. Vaak werkt een geneesmiddel ook bij andere aandoeningen dan waarvoor het oorspronkelijk is geregistreerd. Ook hiervoor kan een registratie worden verkregen. Wel moet dan opnieuw een klinisch onderzoekstraject worden doorlopen, gevolgd door een beoordeling door de EMA, de FDA of een combinatie van beiden. Andere onderzoeken leiden tot verbeteringen in de toedieningsvorm, het eerder kunnen gebruiken van een geneesmiddel of het gecombineerde gebruik van meerdere geneesmiddelen. Artsen en patinten krijgen hierdoor steeds meer behandelmogelijkheden.
Grapjas.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Kortom na 30 jaar mRNA onderzoek voldoen ze aan je eis. Mooi toch
Vooruit 15 jaar dan. Nog steeds ruim voldoendequote:
Fase 3 is niet doorlopen maar in gang.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vooruit 15 jaar dan. Nog steeds ruim voldoende
Faae 1, 2 en 3 zijn ook doorlopen en met goed gevolg afgerond.
Geen idee wat je nog meer wil
Nopequote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Fase 3 is niet doorlopen maar in gang.
En dat is geen garantie geweest voor veiligheid, noch effectiviteit, blijkt uit de mensen die er problemen aan hebben ondervonden en de daadwerkelijke effectiviteit. Daarom langetermijnonderzoek.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nope
Is afgesloten
https://www.pfizer.nl/nie(...)-vaccin-kandidaat-af
Wat zeik je nou. Eerst roepen dat fase 3 niet is afgerond, blijkt wel zo te zijn. Dan maar iets roepen over lange termijn maar niet kunnen aangeven wat lange termijn is voor een middel dat 3 weken in je systeem blijft en waarvan alle hulpstoffen gewoon zouten en vetten zijn die lichaamseigen zijn en al 10 talle jaren worden gebruikt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En dat is geen garantie geweest voor veiligheid, noch effectiviteit, blijkt uit de mensen die er problemen aan hebben ondervonden en de daadwerkelijke effectiviteit. Daarom langetermijnonderzoek.
Niet relevant voor een vaccin, gezien we daarvoor niet hoeven te leren hoe een ziekte mechanisme werkt. Wat we wel moeten snappen is hoe we een vaccin kunnen maken, en daar is al veel ervaring mee opgedaan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kan prima lezen.
Waar jij de arrogantie vandaan haalt om mij die vraag te stellen, is mij echter een raadsel. Ik heb je werkelijk nog geen zinnig woord en geen een zinnige bijdrage zien leveren aan deze discussie, behalve de woordvoerder van de overheid uithangen.
Wetenschappers binnen kennisinstellingen en bedrijven zijn constant op zoek naar nieuwe geneesmiddelen. Er zijn ongeveer achtduizend verschillende ziekten bekend. Voor de meeste daarvan zijn op dit moment nog geen goede geneesmiddelen beschikbaar.
Het ontwikkelen van een nieuw geneesmiddel is een lang, onzeker en kostbaar proces. Gemiddeld duurt het tien jaar voordat een medicijn de reis vanaf de eerste ontdekking voltooit. De Vereniging ontwikkelde een animatie over geneesmiddelenontwikkeling.
Wetenschappelijk onderzoek
Het hele ontwikkelproces is in een aantal fasen onder te verdelen. De ontwikkeling van een nieuw geneesmiddel start met wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak en de gevolgen van een aandoening. Dit onderzoek leidt soms tot nieuwe ideen voor potentile geneesmiddelen. Dit idee wordt verder uitgewerkt in de ontdekkingsfase, waarbij het potentile middel in het laboratorium wordt getest. Verreweg de meeste kandidaat-geneesmiddelen vallen in deze fase af.
Niet relevant voor een vaccin.quote:Interactie eiwit
In de eerste fase van het geneesmiddelenonderzoek werken onderzoekers hun idee voor een medicijn verder uit. Zij gaan op zoek naar een doelwit voor een geneesmiddel in het lichaam. Dit is vaak een eiwit of ander molecuul dat een interactie aangaat met het geneesmiddel, waardoor er in het lichaam een klinisch effect ontstaat. De onderzoekers werken in deze fase met cellen, computermodellen, gesoleerde weefsels en proefdieren. Daarbij staat de vraag centraal of het doelwit benvloedt kan worden door het potentile medicijn.
Ook niet relevant voor een vaccin, op het laatste over veilige toediening na. Daar wordt in dit geval ook al 10+ jaar onderzoek naar gedaan.quote:Kandidaten vervolgstudies
Met het doelwit gedentificeerd, is het vervolgens zaak een stof te vinden die zich hier aan kan binden en het gewenste therapeutische effect teweeg brengt. Hiervoor worden soms honderdduizenden stoffen gescreend op hun potentile werking. Dit vindt onder meer plaats in Oss, waar in de European Lead Factory stoffen van meerdere bedrijven gescreend worden op hun potentieel als geneesmiddel. Uiteindelijk willen wetenschappers een beperkt aantal kandidaten overhouden voor vervolgstudies. Daarbij denken de onderzoekers ook al na over het eindproduct, de manier waarop het medicijn kan worden toegediend aan de patint en de wijze waarop het geneesmiddel geproduceerd kan worden.
Deze stap is gedaan, met oa de conclusie dat het niet lang achterblijft in het menselijk lichaam, en de kans op ernstige bijwerkingen in die tijd klein is.quote:Eerste veiligheidstesten
Kansrijke moleculen ondergaan eerst veiligheidstesten. Wetenschappers beoordelen hoe het potentile geneesmiddel door het lichaam wordt verwerkt (farmacokinetiek en wat de invloed is op bepaalde functies van het lichaam (farmacodynamiek). Van een geneesmiddel wordt namelijk nogal wat verwacht. Het medicijn moet via de bloedbaan bij de plek aankomen waar het moet werken. Daar moet het ook kunnen werken en niet giftig zijn. Na verloop van tijd moet het geneesmiddel door het lichaam afgebroken kunnen worden en via urine of uitwerpselen het lichaam weer verlaten. Ook in deze fase wordt gebruik gemaakt van technieken met cellen, computermodellen, weefsels of proefdieren.
Dat zal vast gedaan zijn om het eiwit wel goed te produceren, maar verder niet relevant voor een vaccin.quote:Honderden variaties
De stoffen die de identificatie en validatiefase hebben overleefd worden vervolgens geoptimaliseerd. Hierdoor worden ze effectiever en veiliger. Dit kan er toe leiden dat een stof minder snel inactief wordt in het lichaam, of minder interfereert met andere lichaamsprocessen. Hierdoor vermindert het potentieel voor bijwerkingen. In deze fase worden honderden variaties van de overgebleven stoffen geproduceerd en getest.
Voor zover relevant is dat ook gedaan.quote:Preklinische test
Ook worden de tests met de overgebleven stoffen steeds uitgebreider. Wetenschappers voeren zowel een ‘in vitro’ als een ‘in vivo’ test uit. In vitrotesten zijn experimenten die uitgevoerd worden in het laboratorium, zonder gebruik van dierlijke cellen of proefdieren. Bij in vivotests gebeurt dat wel. Het hele testpakket leidt er toe dat wetenschappers gaan begrijpen hoe het potentile geneesmiddel werkt en wat mogelijke bijwerkingen bij patinten kunnen zijn. Ook wordt in deze fase het productieproces van het kandidaat-medicijn uitgewerkt, zowel voor de vrij kleine hoeveelheden die nodig zijn in het ontwikkelproces, als ook voor de grote hoeveelheden die nodig zijn als patinten het middel uiteindelijk gaan gebruiken. Dit leidt uiteindelijk tot de selectie van n of een beperkt aantal kandidaat-medicijnen, die uiteindelijk in mensen getest zullen worden.
Ook dat is gedaan. Voordeel van genoeg geld en resources er tegenaan gooien, dan kan dat wat sneller.quote:Klinische ontwikkelfase
Een kandidaat-geneesmiddel moet voor toelating uitgebreid worden getest bij mensen. Doel hiervan is het aantonen dat een medicijn veilig en effectief is. Of dit ook zo is, wordt in Europa uiteindelijk beoordeeld door de Europese geneesmiddelenautoriteit EMA en in Amerika door de autoriteit FDA. Het klinisch onderzoekstraject van een geneesmiddel bestaat uit drie fasen van klinische proeven die elk hun eigen doelen en vereisten kennen. In deze verschillende fasen werken geneesmiddelenbedrijven samen met onder meer onderzoekers, laboranten, artsen en verpleegkundigen. Het hele onderzoekstraject van een medicijn kan zomaar zes tot zeven jaar duren.
En ook dit is gewoon gedaan.quote:Fase I klinisch onderzoek
In fase n onderzoeken wordt het kandidaat-medicijn voor het eerst bij mensen getest. Het doel van deze fase is het testen van de veiligheid bij mensen. Deze onderzoeken vinden plaats bij een klein aantal gezonde vrijwilligers. Het gaat dan meestal om minder dan honderd deelnemers. Onderzoekers kijken naar de farmacokinetiek en farmacodynamiek en krijgen zo duidelijkheid over de definitie van een veilige dosering. Afhankelijk van de uitkomst hiervan wordt bepaald of een geneesmiddel door kan naar de volgende ontwikkelfase.
Fase II klinisch onderzoek
In de tweede fase worden kandidaat-geneesmiddelen voor het eerst getest bij patinten. Het gaat om honderd tot vijfhonderd deelnemers, waarvan een aantal patinten het kandidaat-geneesmiddel en de overige patinten een ander geneesmiddel of een inactieve stof (placebo) krijgt toegediend. Hiermee analyseren onderzoekers de werking van het nieuwe medicijn, mogelijke korte-termijn bijwerkingen en eventuele risico’s. Als het medicijn beloftevol blijft, gaat het door naar de laatste fase van klinisch onderzoek.
Fase III onderzoek
In fase drie onderzoek wordt het kandidaat-geneesmiddel op grootschalige wijze getest. Hierbij zijn duizenden patinten betrokken, in ziekenhuizen over de hele wereld. In de derde fase verzamelen onderzoekers statistische gegevens over de veiligheid en werkzaamheid van het kandidaat-medicijn. Hierdoor kunnen uitspraken worden gedaan over de effectiviteit en veiligheid van het kandidaat-geneesmiddel. Het levert ook informatie op over het gebruik van het geneesmiddel in de praktijk en mogelijke interacties met andere medicijnen. Deze inzichten zijn ook relevant voor de bijsluiter. Fase drie onderzoeken zijn de duurste fase van het ontwikkelproces en kunnen honderden miljoenen euro’s kosten.
In enkele gevallen nog via een spoedregistratie, maar in principe is dit ook gedaan ja.quote:Registratieproces geneesmiddelenautoriteiten
De informatie die tijdens het fase drie onderzoek verzameld wordt, is nodig voor het registratieproces. Wetenschappers van de Europese en Amerikaanse geneesmiddelenautoriteiten EMA en FDA beoordelen de verzamelde gegevens van de bedrijven en besluiten op basis hiervan of een kandidaat geneesmiddel veilig en effectief is. Na goedkeuring door deze instanties is een geneesmiddel officieel geregistreerd en kunnen patinten het medicijn gebruiken. Wel moeten in de meeste landen nog uitgebreide procedures voor vergoeding worden doorlopen.
En ook dit is gedaan. Daarom kwam dat probleem met de bloedpropjes bijvoorbeeld boven water.quote:Continu onderzoek
Ook na de officile registratie gaat het onderzoek naar een geneesmiddel nog door. Geneesmiddelenbedrijven zijn vaak verplicht om continu onderzoek te doen naar de veiligheid van het middel in de praktijk en lange-termijn bijwerkingen te vinden. De resultaten van deze studies moeten worden doorgegeven aan de EMA en FDA. Bij sommige geneesmiddelen leggen toezichthoudende instanties een verplichting tot specifieke studies op.
En weer niet relevant voor een vaccin.quote:Therapeutische behandelmogelijkheden
Daarnaast leidt het voortdurende onderzoek naar het geneesmiddel ook tot potentile nieuwe therapeutische mogelijkheden. Vaak werkt een geneesmiddel ook bij andere aandoeningen dan waarvoor het oorspronkelijk is geregistreerd. Ook hiervoor kan een registratie worden verkregen. Wel moet dan opnieuw een klinisch onderzoekstraject worden doorlopen, gevolgd door een beoordeling door de EMA, de FDA of een combinatie van beiden. Andere onderzoeken leiden tot verbeteringen in de toedieningsvorm, het eerder kunnen gebruiken van een geneesmiddel of het gecombineerde gebruik van meerdere geneesmiddelen. Artsen en patinten krijgen hierdoor steeds meer behandelmogelijkheden.
Hoezo dat? Effectiviteit lijkt prima te zijn, net als de veiligheid.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En dat is geen garantie geweest voor veiligheid, noch effectiviteit, blijkt uit de mensen die er problemen aan hebben ondervonden en de daadwerkelijke effectiviteit. Daarom langetermijnonderzoek.
quote:Wie een bezoek brengt aan de horeca, zal dieper in de buidel moeten tasten, zeggen branchekenners en FNV Horeca. ,,Sommige ondernemers hebben hun menukaart aangepast en de goedkopere gerechten vervangen door duurdere.”
Bij een uitspanning 40 euro neertellen voor drie takeawayfocacciabroodjes (11,50 euro per stuk) en twee flesjes Chaudfontaine om mee te nemen (2,80 euro per stuk). Branchespecialist Jos Klerx van de Rabobank kijkt er niet van op. ,,Het zou mij niet verbazen als die prijzen tijdens de lockdown lager lagen.”
Maanden geleden voorspelde Klerx, expert horeca, recreatie en toerisme, al dat sommige horecazaken de prijzen omhoog zouden gooien. Harde cijfers heeft hij niet - ,,Er komt nog een onderzoek aan” - maar aan de reacties merkt hij dat het onderwerp leeft en dat horecagasten de prijsstijging best in de portemonnee voelen.
,,Ik drink mijn bier wel thuis!” en ,,Belachelijk!”, ,,Ze verdienen al zoveel op een biertje”, ,,De horeca maakt zichzelf zo kapot”, luidde het commentaar op zijn eerdere uitlatingen. ,,Op basis van die reacties ga je bijna denken dat consumenten harder getroffen worden door de prijsstijgingen van een drankje in hun favoriete caf of restaurant dan door de verhoging van de prijzen van boodschappen in de supermarkt.”
https://www.ad.nl/koken-e(...)erekend-aan-de-klant
Fase 3 is technisch afgerond maar nog in gang om verdere effecten/risico's/bijwerkingen en dergelijke vast te stellen. De datums waarop fase 3 definitief eindigt zijn 27 oktober 2022 voor Moderna, 14 februari 2023 voor AstraZeneca et le 2 mei 2023 voor Pfizer.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat zeik je nou. Eerst roepen dat fase 3 niet is afgerond, blijkt wel zo te zijn. Dan maar iets roepen over lange termijn maar niet kunnen aangeven wat lange termijn is voor een middel dat 3 weken in je systeem blijft en waarvan alle hulpstoffen gewoon zouten en vetten zijn die lichaamseigen zijn en al 10 talle jaren worden gebruikt.
Blijft over mRNA, iets wat het echte virus ook gebruikt met dien verschil dat het virus buiten het spike eiwit ook het virus zelf laat kopiren en het vaccin alleen het eiwit.
Effectiviteit is allang bewezen
Lees je eens in wat er in die tijd gedaan wordt aan rapportage. Fase 3 is gewoon afgerond.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Fase 3 is technisch afgerond maar nog in gang om verdere effecten/risico's/bijwerkingen en dergelijke vast te stellen. De datums waarop fase 3 definitief eindigt zijn 27 oktober 2022 voor Moderna, 14 februari 2023 voor AstraZeneca et le 2 mei 2023 voor Pfizer.
nee, is namelijk van alle stoffen bekendquote:Je argument over dat het je lichaam verlaat is natuurlijk onzin, er kunnen wel degelijk dingen in je lichaam veranderen wat later pas wordt vastgesteld.
maar natuurlijkquote:Maar dat wordt dan natuurlijk niet aan vaccins gekoppeld.
wat is het probleem daarmee?quote:Effectiviteit is veel lager bij deltavariant, wordt al gezegd. Daarom een derde spuit. En een vierde? Vijfde?
Verwacht ik ook niet, maar beweer dan ook geen onzin.quote:Als jij je wil in laten spuiten met deze zooi, zonder dat daar een goede reden voor is, prima. Maar verwacht niet dat anderen daar ook op zitten te wachten.
Trouwens gaat het er niet om of een effect pas jaren later optreedt, maar dat er jarenlang onderzoek moet worden blijven gedaan om effecten vast te stellen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Lees je eens in wat er in die tijd gedaan wordt aan rapportage. Fase 3 is gewoon afgerond.
[..]
ne, is namelijk van alle stoffen bekend
[..]
maar natuurlijk
[..]
wat is het probleem daarmee?
[..]
Verwacht ik ook niet, maar beweer dan ook geen onzin
Ook daarna blijft dat gewoon in werking, dat in de gaten blijven houden van mogelijke bijwerkingen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Fase 3 is technisch afgerond maar nog in gang om verdere effecten/risico's/bijwerkingen en dergelijke vast te stellen. De datums waarop fase 3 definitief eindigt zijn 27 oktober 2022 voor Moderna, 14 februari 2023 voor AstraZeneca et le 2 mei 2023 voor Pfizer.
Nee dat is geen onzin. Dat is vastgesteld in eerdere onderzoeken naar de veiligheid van dit soort vaccins.quote:Je argument over dat het je lichaam verlaat is natuurlijk onzin, er kunnen wel degelijk dingen in je lichaam veranderen wat later pas wordt vastgesteld.
Maar dat wordt dan natuurlijk niet aan vaccins gekoppeld.
Dat zal nog bekeken moeten worden. De fabrikanten hebben in ieder geval al aangegeven dat ze vrij vlot de vaccins aan kunnen passen als een nieuwe variant ontstaat die de immuniteit ontduikt.quote:Effectiviteit is veel lager bij deltavariant, wordt al gezegd. Daarom een derde spuit. En een vierde? Vijfde?
Waarom noem je het zooi? En was de afgelopen anderhalf jaar niet reden genoeg?quote:Als jij je wil in laten spuiten met deze zooi, zonder dat daar een goede reden voor is, prima. Maar verwacht niet dat anderen daar ook op zitten te wachten of het normaal vinden dat je steeds minder rechten hebt omdat je dat niet wil op basis van voorzorg en eigen keuze.
We denken juist zelf na, daarom zien we bijvoorbeeld dat je een lap text copy-paste terwijl zo'n beetje de helft niet eens relevant is voor vaccins.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Trouwens gaat het er niet om of een effect pas jaren later optreedt, maar dat er jarenlang onderzoek moet worden blijven gedaan om effecten vast te stellen.
De rest reageer ik niet meer op, geen tijd voor en geen zin in. Doe wat je wil. Maar ik vind het erg opmerkelijk hoe sommige mensen hier de woordvoerders van de overheid en de farmaceutische industrie lijken te zijn geworden. Denk zelf na.
Precies, en als je dat doet is er maar 1 conclusie mogelijk. Kans op lange termijn effecten is verwaarloosbaar kleinquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Trouwens gaat het er niet om of een effect pas jaren later optreedt, maar dat er jarenlang onderzoek moet worden blijven gedaan om effecten vast te stellen.
De rest reageer ik niet meer op, geen tijd voor en geen zin in. Doe wat je wil. Maar ik vind het erg opmerkelijk hoe sommige mensen hier de woordvoerders van de overheid en de farmaceutische industrie lijken te zijn geworden. Denk zelf na.
Dat doe ik. Die kans is vl kleiner.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hanteer dan dezelfde maatstaaf voor het risico op overlijden of levenslange handicaps door een vaccin.
Niet die onzin weerquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 16:12 schreef PSVCL het volgende:
Er zijn wel degelijk stappen overgeslagen voordat ze dat gevaarlijke goedje de markt opbrachten
BNW / Er zijn wel essentile stappen overgeslagen in proces coronavaccins
quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 16:15 schreef PSVCL het volgende:
[ link | afbeelding ]
Al deze onzin voor ene virus vergelijkbaar met de griep![]()
Niemand (behalve wat bots/trollen op social media en Aziaten) geloven dat het nog draait om virus bestrijding
Survival rate polio is 99.99% voor kinderen en 99,985% voor volwassenen.quote:Poliomyelitis, commonly shortened to polio, is an infectious disease caused by the poliovirus.[1] In about 0.5 percent of cases, it moves from the gut to affect the central nervous system, and there is muscle weakness resulting in a flaccid paralysis.[1] This can occur over a few hours to a few days.[1][3] The weakness most often involves the legs, but may less commonly involve the muscles of the head, neck, and diaphragm.[1] Many people fully recover.[1] In those with muscle weakness, about 2 to 5 percent of children and 15 to 30 percent of adults die.[1] Up to 70 percent of those infected have no symptoms.[1] Another 25 percent of people have minor symptoms such as fever and a sore throat, and up to 5 percent have headache, neck stiffness, and pains in the arms and legs.[1][3] These people are usually back to normal within one or two weeks.[1] Years after recovery, post-polio syndrome may occur, with a slow development of muscle weakness similar to that which the person had during the initial infection.
Ga je een derde prik ophalen zodra je de uitnodiging krijgt?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 16:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[..]
Survival rate polio is 99.99% voor kinderen en 99,985% voor volwassenen.
Niemand gelooft dat het vaccineren tegen polio om virusbestrijding gaat.
Freemason en pedofiel Trudeau voert zn taken goed uitquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Openbaar vervoer verboden voor ongevaccineerden in Canada
![]()
![]()
![]()
Zielig dat je er een spelletje van lijkt te maken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Openbaar vervoer verboden voor ongevaccineerden in Canada
![]()
![]()
![]()
Ze weten allang wat er komende maanden aankomt, duurbetaalde poppenkast voor het volk om ermee weg te komen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Groundhog day, ook in NL.
Hugo de clown en Rutte hebben gister wat spoilers weggegeven
- De coronawet wordt verlengd
- Er komen meer maatregelen vanaf november
- Vaccinatieplicht voor bepaalde sectoren
- Derde prik incoming
Het eerste uur gaat over festivals en de F1, goeie afleidingsmanoeuvre.. alsof heel NL zit te wachten op festivals en er voor de rest niks belangrijkers speelt.
Als je besmettingen en een nieuwe golf wil voorkomen dan moet je ongevaccineerden weren uit het openbare leven.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zielig dat je er een spelletje van lijkt te maken.bewijst eens te meer jullie kleutermentaliteit (insert note)
Waarschijnlijk zal jij ook de eerste zijn die juicht wanneer ze de kampen herinvoeren.
Je zal stoere verhalen kunnen vertellen tegen je kleinkinderen.
Jij gaat echt full on Q met je "pedofiel"quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:35 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Freemason en pedofiel Trudeau voert zn taken goed uit![]()
![]()
Jouw fantasie dat enkel ongevaccineerden besmettelijk zijn, is ondertussen ook al wetenschappelijk ontkracht ...quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als je besmettingen en een nieuwe golf wil voorkomen dan moet je ongevaccineerden weren uit het openbare leven.
Jouw fantasie over kampen is slechts jouw fantasie.
Heb je het artikel nou eens goed gelezen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jouw fantasie dat enkel ongevaccineerden besmettelijk zijn, is ondertussen ook al wetenschappelijk ontkracht ...
Waar zeg ik dat enkel ongevaccineerden besmettelijk zijn? Ze zijn trouwens wel meer besmettelijk.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jouw fantasie dat enkel ongevaccineerden besmettelijk zijn, is ondertussen ook al wetenschappelijk ontkracht ...
Om waar mee weg te komen precies?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:38 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ze weten allang wat er komende maanden aankomt, duurbetaalde poppenkast voor het volk om ermee weg te komen.
<knip onzinnige persoonlijke aanval op uiterlijk>
Ongevaccineerden weren om besmettingen te voorkomen...als je niet begrijpt wat je zelf schrijft dan laat ik het hierbijquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat enkel ongevaccineerden besmettelijk zijn? Ze zijn trouwens wel meer besmettelijk.
Ik hoor niet tot de risicogroep dus voorlopig zal ik geen uitnodiging krijgen. Indien wel, Ja waarom nietquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 16:56 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ga je een derde prik ophalen zodra je de uitnodiging krijgt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |