Ik hoop met alles dat je gelijk hebt, hoewel 3000 voor het gevoel heel hoog is zou ik het ook wel een comfortabele situatie vinden als we rond dat aantal blijven hangen. Hopelijk gaan er veel vakantievierders naar de test en blijven ze daarna thuis.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:43 schreef magrec het volgende:
Zal mij niks verbazen als we zelfs boven de 3000 gaan komen. Vakanties lopen tegen het einde en er komen meer en meer mensen terug van vakantie. Volgende week starten de 1e scholen. Zal mij niks verbazen als we rond de 3000 blijven hangen de komende tijd. Dat moet ook geen probleem zijn nu we ook dalen in de ziekenhuizen met deze aantallen.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk hoeveel mensen normaliter met influenza besmet raken en geen symptomen ontwikkelen. Influenza-epidemien worden bepaald aan de hand van hoeveel mensen met griepverschijnselen zich bij de huisarts melden. Maar hoeveel zijn het er werkelijk die het virus oplopen?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je zal ook een ander effect gaan zien dadelijk. Het blijkt dat je ook met vaccinatie Corona kan oplopen, met of zonder symptomen. De vaccinatie zorgt er gelukkig voor dat praktisch iedereen uit het ziekenhuis blijft (uitzonderingen daargelaten, mensen met andere extra klachten). Elke keer dat je na vaccinatie Corona krijgt zal je immuunsysteem beter in staat zijn om dit te bestrijden. Dankzij een vaccinatie heb je de eerste, grootste, stap al genomen en je immuunsysteem de basis aangeleerd. Langzaam wordt op die manier Corona een soort van verkoudheid/griep achtig iets.
Er is ook bekend uit de wetenschap dat virussen muteren, maar dat ze niet op alle fronten tegelijk kunnen muteren. Een virus kan besmettelijker worden, maar levert dan in op kracht (Delta). Of het wordt krachtiger, maar levert dan weer in op besmettelijkheid (ZA variant). Het virus zal een bepaalde balans zoeken, maar levert daarmee wel in op andere vlakken. Lijkt een beetje op het verdunnen van limonadesiroop, hoe meer water je toevoegt hoe meer limonade je krijgt maar hoe minder smaak tot je op het punt komt dat je gewoon water drinkt.
Ik denk dat de meeste mensen niet eens weten dat ze een Influenza virus hebben normaal. Een snotneus of wat grieperig, geen enkele reden tot zorg. Testen daarvoor doen we niet grootschalig, al wordt er wel een en ander opgetuigd bij/via de huisarts.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd eigenlijk hoeveel mensen normaliter met influenza besmet raken en geen symptomen ontwikkelen. Influenza-epidemien worden bepaald aan de hand van hoeveel mensen met griepverschijnselen zich bij de huisarts melden. Maar hoeveel zijn het er werkelijk die het virus oplopen?
Je leest hier dat meerdere mensen zich zorgen maken/er niet naar uit kijken dat er alsmaar getest zal worden. En in hoeverre heeft het zin om maar te blijven testen als het virus zonder maatregelen niet tot overlast van de zorg leidt?
Alles is mogelijk, maar als we de controle terugpakken en het aantal cases omlaag duwen in het algemeen dan is er ook minder kans op een mutatie. Maar het is even afwachten hoe het loopt. Eerst werden we ook heel erg bang gemaakt met Alpha, maar die is ook als een nachtkaars uitgegaan (dankzij Delta).quote:Wat betreft mutaties. Je hebt gelijk dat een virus vaak niet alles kan, maar of Delta een mutatie kan krijgen die leidt tot een erg besmettelijke variant die ook nog eens resistent is tegen bestaande immuniteit is gissen. In feite hoeft een variant die resistent is tegen bestaande immuniteit ook niet zo besmettelijk als Delta te zijn als er nauwelijks meer maatregelen zijn. Ik denk wel dat Delta de laatste variant is waar we ons zorgen over maken puur omdat die besmettelijker is. En een volgende variant waar we ons zorgen over maken zal andere eigenschappen hebben waardoor we ons er zorgen over maken, waarschijnlijk zal dat zijn dat die variant ongevoeliger is voor bestaande immuniteit. Maar als die dat niet combineert met een hoge besmettelijkheid dan is er hopelijk een goede kans om zo'n variant lokaal of regionaal te beteugelen en met aangepaste vaccins te bestrijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervóór: 43,2%
dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851
totaal: 40.075
Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
Daling t.o.v. week ervóór: 43,8%
dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag: 3.387
zaterdag: 2.925
zondag: 2.304
maandag: 2.094
totaal: 22.537
Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervóór: 20,5%
dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026
totaal: 17.916
Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervóór: 9,0%
dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228
totaal: 16.297
Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 10,8%
dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 17.665 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
En delta heeft ook Beta (de zuid-Afrikaanse) en lambda en Colombiaanse varianten vrijwel tot niets teruggedrongen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen niet eens weten dat ze een Influenza virus hebben normaal. Een snotneus of wat grieperig, geen enkele reden tot zorg. Testen daarvoor doen we niet grootschalig, al wordt er wel een en ander opgetuigd bij/via de huisarts.
Ik denk dat 1 van de vervolgstappen is om het aantal testen af te bouwen. Maar voor nu is het denk ik nog te vroeg.
[..]
Alles is mogelijk, maar als we de controle terugpakken en het aantal cases omlaag duwen in het algemeen dan is er ook minder kans op een mutatie. Maar het is even afwachten hoe het loopt. Eerst werden we ook heel erg bang gemaakt met Alpha, maar die is ook als een nachtkaars uitgegaan (dankzij Delta).
Viel me ook op ja. Itt voorgaande dagen is vandaag lager dan vorige week donderdag. Hopelijk zet dat door!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:18 schreef GereDathan het volgende:
Nou nou, als er geen storing is dan kunnen we spreken van een heel erg goed getal vandaag zeg! Normaal is donderdag hoog en al dagen zitten we hoger dan de week ervoor. Dit is absoluut een mooie meevaller
Ja, het blijkt heel lastig om het er weer onder te krijgen. Al denk ik dat de terugkerende losbandige jeugd uit het buitenland ook een hele grote invloed heeft op de cijfers. In veel landen mag en kan alles in de kroeg/discotheek.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En delta heeft ook Beta (de zuid-Afrikaanse) en lambda en Colombiaanse varianten vrijwel tot niets teruggedrongen.
Wat betreft die controle blijven de 2 feestweekenden erg jammer. Dat scheelt nu gewoon een flinke slok op een borrel.
1 zwaluw maakt geen zomer, maar de cijfers zijn vandaag voor het eerst in dagen inderdaad wel een beetje prettiger. Hopelijk het begin van nog meer mooie dingen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Nou.....eindelijk dus weer een beetje meer licht aan het einde van de tunnel?
Het moet een keer de positievere kant opgaanquote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
1 zwaluw maakt geen zomer, maar de cijfers zijn vandaag voor het eerst in dagen inderdaad wel een beetje prettiger. Hopelijk het begin van nog meer mooie dingen.
Als we NICE moeten geloven komt er morgen dus een aardige daling ook aan. Ik zie hier ook niks zorgwekkends. De groep 60-99 is iets wat groot, maar dat was die voor Corona ook al.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:12 schreef GereDathan het volgende:
De rest van de ziekenhuiscijfers zijn stabiel en niet zorgwekkend, alleen die IC is opmerkelijk. Straks kunnen we dankzij @:Oliver23 zien in welke leeftijd dit zit.
Ook een mooie meenemer weer!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:30 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 13,5 naar 13,0.
NICE loopt meestal voor op LCPS. Dus dat kan inderdaad goed dat die daling er komt. Ik zie in de NICE cijfers weinig zorgwekkends de laatste dagen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:28 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Als we NICE moeten geloven komt er morgen dus een aardige daling ook aan. Ik zie hier ook niks zorgwekkends. De groep 60-99 is iets wat groot, maar dat was die voor Corona ook al.
[ twitter ]
Maar mijn rekenwerk gelukkig niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:07 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
We lijken toch wel qua besmettingen (2000 tot 3000) als ziekenhuizen (600 tot 700 in totaal) op een soort "plateau" te blijven, vooral door veel mensen die terugkomen van vakantie, en met het beginnen van de scholen in het vooruitzicht vermoed ik dat er daarop nog wel zullen blijven de komende tijd.
Als het zo door suddert zal er niet snel versoepeld worden, maar belangrijker is dat het virus de komende maanden niet ergens op de wereld muteert naar een gevaarlijkere variant, dan kunnen we de huidige situatie tenminste beheersbaar houden. Daarom zou ik ook het vaccineren in armere landen eerder toejuichen ipv een derde booster vaccin voor de mensen hier (hoogstens alleen de kwetsbaren/ouderen die dat willen), waardoor het virus in ieder geval nergens meer oplaait. Maja, dan zijn we nog wel even bezig.
Morgen met vakantie, en in september ga ik ook nog een keertje. Dus even afwezig van dit topic, waar ik sowieso meer meelurk dan actief post, maar mocht ik de komende dikke maand negatief nieuws meekrijgen of oppikken, dan kijk ik gewoon ff op mijn mobiel in dit topic, waar de paniekzaaierij over het algemeen wel goed wordt weg gerelativeerd. Keep up the positive vibe!![]()
Fijn!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:23 schreef blissard1984 het volgende:
Positief nieuws, want weer een negatief test resultaat. En dat is ook positief omdat ik om 9:00 uur een afspraak maakte, om 10:45 getest kon worden en nu al de uitslag heb.
Behalve dat in de cijfers van NICE er 40 patiënten meer op de verpleegafdeling liggen. Maar als er vandaag een daling van ruim 20 op de IC is, dan mogen we heel blij zijn uiteraard.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
NICE loopt meestal voor op LCPS. Dus dat kan inderdaad goed dat die daling er komt. Ik zie in de NICE cijfers weinig zorgwekkends de laatste dagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |