abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:11:14 #1
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200933213
quote:
Formal start of final phase of Afghan pullout by US, NATO

KABUL, Afghanistan (AP) — The final phase of ending America’s “forever war” in Afghanistan after 20 years formally began Saturday, with the withdrawal of the last U.S. and NATO troops by the end of summer.

President Joe Biden had set May 1 as the official start of the withdrawal of the remaining forces — about 2,500-3,500 U.S. troops and about 7,000 NATO soldiers.

Even before Saturday, the herculean task of packing up had begun.

The military has been taking inventory, deciding what is shipped back to the U.S., what is handed to the Afghan security forces and what is sold as junk in Afghanistan’s markets. In recent weeks, the military has been flying out equipment on massive C-17 cargo planes.

The U.S. is estimated to have spent more than $2 trillion in Afghanistan in the past two decades, according to the Costs of War project at Brown University, which documents the hidden costs of the U.S. military engagement.

Defense department officials and diplomats told The Associated Press the withdrawal has involved closing smaller bases over the last year. They said that since Biden announced the end-of-summer withdrawal date in mid-April, only roughly 60 military personnel had left the country.

The U.S. and its NATO allies went into Afghanistan together on Oct. 7, 2001 to hunt the al-Qaida perpetrators of the 9/11 terrorist attacks who lived under the protection of the country’s Taliban rulers. Two months later, the Taliban had been defeated and al-Qaida fighters and their leader, Osama bin Laden, were on the run.

In his withdrawal announcement last month, Biden said the initial mission was accomplished a decade ago when U.S. Navy SEALS killed bin Laden in his hideout in neighboring Pakistan. Since then, al-Qaida has been degraded, while the terrorist threat has “metastasized” into a global phenomenon that is not contained by keeping thousands of troops in one country, he said.

Until now the U.S. and NATO have received no promises from the Taliban that they won’t attack troops during the pullout. In a response to AP questions, Taliban spokesman Suhail Shaheen said the Taliban leadership was still mulling over its strategy.

The insurgent group continues to accuse Washington of breaching the deal it signed with Biden’s predecessor more than a year ago. In that agreement, the U.S. said it would have all troops out by May 1.

In a statement Saturday, Taliban military spokesman Zabihullah Mujahid said the passing of the May 1 deadline for a complete withdrawal “opened the way for (Islamic Emirate of Afghanistan) mujahidin to take every counteraction it deems appropriate against the occupying forces.”

However, he said fighters on the battlefield will wait for a decision from the leadership before launching any attacks and that decision will be based on “the sovereignty, values and higher interests of the country.”

Violence has spiked in Afghanistan since the February 2020 deal was signed. Peace talks between the Taliban and Afghan government, which were part of the agreement, quickly bogged down. On Friday, a truck bomb in eastern Logar province killed 21 people, many of them police and students.

Afghans have paid the highest price since 2001, with 47,245 civilians killed, according to the Costs of War project. Millions more have been displaced inside Afghanistan or have fled to Pakistan, Iran and Europe.

Afghanistan’s security forces are expected to come under increasing pressure from the Taliban after the withdrawal if no peace agreement is reached in the interim, according to Afghan watchers.

Since the start of the war they have taken heavy losses, with estimates ranging from 66,000 to 69,000 Afghan troops killed. The Afghan military has been battered by corruption. The U.S. and NATO pay $4 billion a year to sustain the force.

Some 300,000 Afghan troops are on the books, although the actual number is believed to be lower. Commanders have been found to inflate the numbers to collect paychecks of so-called “ghost soldiers,” according to the U.S. watchdog monitoring Washington’s spending in Afghanistan.

Last year was the only year U.S. and NATO troops did not suffer a loss. The Defense Department says 2,442 U.S. troops have been killed and 20,666 wounded since 2001. It is estimated that over 3,800 U.S. private security contractors have been killed. The Pentagon does not track their deaths.

The conflict also has killed 1,144 personnel from NATO countries.

The Taliban, meanwhile, are at their strongest since being ousted in 2001. While mapping their gains and territorial holds is difficult, they are believed to hold sway or outright control over nearly half of Afghanistan.

“We are telling the departing Americans ... you fought a meaningless war and paid a cost for that and we also offered huge sacrifices for our liberation,” Shaheen told the AP on Friday.

Striking a more conciliatory tone, he added: “If you ... open a new chapter of helping Afghans in reconstruction and rehabilitation of the country, the Afghans will appreciate that.”

In announcing the departure, Biden said waiting for ideal conditions to leave would consign America to an indefinite stay.

In the Afghan capital and throughout the country, there is a growing fear that chaos will follow the departure of the last foreign troops. After billions of dollars and decades of war, many Afghans wonder at whether it was worth it.
twitter

Einde van een tijdperk.
pi_200933217
Benieuwd wanneer de eerste berichten over Al Quaida komen.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:11:33 #3
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200933220
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:06 schreef Mondkapje het volgende:
Wat je ziet is dat er in het begin altijd een zootje ongeregeld in de regering komt te zitten en oplichters als miltiaire leiders worden aangesteld. Het lijkt alsof eerst tuig zich aanmeldt voordat er iets normaals kan komen. Was in Irak ook zo.
Men durft daar blijkbaar geen eisen aan te stellen.

Maar dat is bekend, en dat is het dom om zomaar te vertrekken als deze lui een land aanvoeren.
Wat je mist is dat deze mensen helemaal niet gewend zijn om landelijk bestuur te hebben afganistan is geen land waar een centraal systeem werkt het is een land van hoofden en stammen. Stop met het plaatsen van Afghanistan in westerse context
pi_200933248
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:11 schreef xzaz het volgende:

[..]
Wat je mist is dat deze mensen helemaal niet gewend zijn om landelijk bestuur te hebben afganistan is geen land waar een centraal systeem werkt het is een land van hoofden en stammen. Stop met het plaatsen van Afghanistan in westerse context
Als je maar ver genoeg teruggaat in de tijd dan zijn er echt wel overeenkomsten. De eerste adel in NL waren ook geen lieverdjes.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200933249
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:11 schreef xzaz het volgende:

[..]
Waarom ga jij niet terug naar je land met stamhoofden? Als je een regering een slecht idee vindt.
pi_200933256
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:11 schreef Scrummie het volgende:
Gisteren al toch dat die bevrijd werden uit gevangenissen
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:14:06 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200933259
quote:
7s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar tot nu toe heb je nog niet heel erg aannemelijk kunnen maken dat het volk een talibanbewind wil
Maar het is net zo goed niet heel er aannemelijk dat het volk het niet wilt, als je ziet hoe snel het allemaal gegaan is. En de filmpjes waarbij ze juichend binnengehaald worden in steden. Om over het totale gebrek aan weerstand van het leger nog maar niet te spreken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200933265
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:11 schreef Scrummie het volgende:
Als ze geleerd hebben van hun fouten dan doen ze dit niet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:14:43 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200933267
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:13 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Waarom ga jij niet terug naar je land met stamhoofden? Als je een regering een slecht idee vindt.
Zit je te trollen?

Hij verteld hoe het daar zit, niet wat hij wilt.

Jij wilt blijkbaar ons systeem daar opleggen. En dat werkt daar niet.
pi_200933268
1 voordeel: het is voorlopig wel over met al die westerse interventies. Welke soldaat wil nou voor niks z'n leven riskeren? Laat debielen als Biden of Rutte lekker zelf gaan.

Overigens, China kan nu natuurlijk makkelijk Taiwan inlijven.
pi_200933273
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:53 schreef franske19 het volgende:

[..]
Trump had duidelijk afspraken en luisterde naar de militaire top toen zij hem afraden te snel de troepen terug te trekken.

Echt ongekend hoe zo'n debiel van een president een veel beter buitenland beleid voerde.
Hij heeft met de Taliban afgesproken in mei te vertrekken en liet 2500 troepen achter tot dat moment. Biden heeft dat terugtrekmoment verlaat.

Nu kun je - ik denk terecht - van mening zijn dat het beter geregeld had moeten worden, maar van een beter beleid van de voorganger, die dit immers voor zijn opvolger nagelaten heeft, kun je moeilijk spreken.

De keuzes waren in essentie of de troepenmacht enorm uitbreiden en de afspraken gemaakt door Trump schenden of terugtrekken. De keuze werd het laatste, in een iets langer timeframe dan door Trump gewenst.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:15:27 #12
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200933284
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als je maar ver genoeg teruggaat in de tijd dan zijn er echt wel overeenkomsten. De eerste adel in NL waren ook geen lieverdjes.
En hoe zijn we daaruit gekomen? Uiteindelijk zijn het de Spanjaarden geweest die Nederland hebben verenigd. Niet door Nederland te overtuigen van een systeem maar juist door de provincies te overtuigen dat ze bij elkaar horen als land. Overigens kan je de koning ook zien als een stamhoofd. Maar goed...
pi_200933289
quote:

[..]
Idd terug naar de tijd dat we lekker tribaal een vrouw onze grot in konden slepen, de natte droom van incels. :D
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:15:53 #14
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200933298
quote:

[..]
Dat zeg ik toch niet?
pi_200933299
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Gisteren al toch dat die bevrijd werden uit gevangenissen
Ja oke, bedoel meer dat ze zich 'officieel' aansluiten bij Taliban ofzo. Dan schenden ze (taliban) namelijk de afspraak met de VS, en dan ben ik weer benieuwd wat daar de reactie op gaat zijn.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:16:22 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200933302
quote:
14s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:07 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Gaat vast een gigantische puinzooi worden. Mede omdat het gros van Europese landen er ook wat anders instaat dan zes jaar geleden. Zelfs in Zweden hebben ze het wel gezien met alle vluchtelingen, Duitsland gaat niet nog een keer meer dan een miljoen mensen opnemen en Mutti Merkel is einde van het jaar ook weg.
Het zijn er maar 2000 riep iemand eerder in dit topic :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200933308
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij heeft met de Taliban afgesproken in mei te vertrekken en liet 2500 troepen achter tot dat moment. Biden heeft dat terugtrekmoment verlaat.

Nu kun je - ik denk terecht - van mening zijn dat het beter geregeld had moeten worden, maar van een beter beleid van de voorganger, die dit immers voor zijn opvolger nagelaten heeft, kun je moeilijk spreken.

De keuzes waren in essentie of de troepenmacht enorm uitbreiden en de afspraken gemaakt door Trump schenden of terugtrekken. De keuze werd het laatste, in een iets langer timeframe dan door Trump gewenst.
Het was meer een geldkwestie
pi_200933313
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:53 schreef franske19 het volgende:

[..]
Trump had duidelijk afspraken en luisterde naar de militaire top toen zij hem afraden te snel de troepen terug te trekken.

Echt ongekend hoe zo'n debiel van een president een veel beter buitenland beleid voerde.
Voor het gemak wordt even vergeten dat Trump de Koerden keihard de rug toekeerde. Met de Afghanen had hij hetzelfde gedaan.

The Kurds Have Paid Dearly for Trump’s Recklessness
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:17:37 #19
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200933319
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het zijn er maar 2000 riep iemand eerder in dit topic :')
Dat was in context van het vliegveld.
pi_200933324
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het was meer een geldkwestie
Wat was meer een geldkwestie?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_200933335
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:15 schreef xzaz het volgende:

[..]
En hoe zijn we daaruit gekomen? Uiteindelijk zijn het de Spanjaarden geweest die Nederland hebben verenigd. Niet door Nederland te overtuigen van een systeem maar juist door de provincies te overtuigen dat ze bij elkaar horen als land. Overigens kan je de koning ook zien als een stamhoofd. Maar goed...
Ook na die hereniging waren de adel geen lieverdjes
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:18:58 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200933341
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:17 schreef xzaz het volgende:

[..]
Je zei 2000 op 37 miljoen dus de bevolking van Afghanistan vind het dikke prima :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:19:10 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200933343
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Maar het is net zo goed niet heel er aannemelijk dat het volk het niet wilt, als je ziet hoe snel het allemaal gegaan is. En de filmpjes waarbij ze juichend binnengehaald worden in steden. Om over het totale gebrek aan weerstand van het leger nog maar niet te spreken.
Hoe representatief zijn die filmpjes van juichende mensen? Wanneer je niet zit te wachten op nog meer talibanterreur dan blijf je binnen. Uit cijfers van 2019 bleek dat slechts 13% van de Afghanen sympathiseerde met de taliban. Zelfs als dat twee keer zo veel zou zijn, dan is het nog steeds maar een kwart van de bevolking.

Dat leger is één grote mislukking gebleken, en dat is precies de reden waarom dit allemaal zo snel ging. Wat verwacht je dat de slager op de hoek doet? Met z'n hakmes de taliban te lijf gaan wanneer die met pickups door en machinegeweren door de straten trekken?
Huilen dan.
pi_200933346
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat was meer een geldkwestie?
De bezetting...
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:20:10 #25
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200933356
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ook na die hereniging waren de adel geen lieverdjes
Klopt. Maar na de herreniging zijn eigenlijk alleen belgie en Luxemburg vertrokken.
pi_200933361
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:17 schreef xzaz het volgende:

[..]
En hoeveel mensen van de huidige populatie daar denk je dat dadelijk nog meer gaan vluchten. Ik verwacht weer een paar miljoen.
pi_200933363
quote:
7s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe representatief zijn die filmpjes van juichende mensen? Wanneer je niet zit te wachten op nog meer talibanterreur dan blijf je binnen. Uit cijfers van 2019 bleek dat slechts 13% van de Afghanen sympathiseerde met de taliban. Zelfs als dat twee keer zo veel zou zijn, dan is het nog steeds maar een kwart van de bevolking.

Dat leger is één grote mislukking gebleken, en dat is precies de reden waarom dit allemaal zo snel ging.
Dit lijkt bijna op de NLse verkiezing uitslag
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:20:50 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200933364
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja oke, bedoel meer dat ze zich 'officieel' aansluiten bij Taliban ofzo. Dan schenden ze (taliban) namelijk de afspraak met de VS, en dan ben ik weer benieuwd wat daar de reactie op gaat zijn.
Een flinke foei van Biden? Hij gaat echt niet meteen alle troepen terugsturen. Al is het maar omdat alle basissen compleet verwoest zijn.

Voorbeeld van camp Bastion:
pi_200933380
Op woke nu.nl geven ze de schuld aan Trump. Mijn comments over Biden worden niet geplaatst, wat een censuur. De BBC is wat neutraler, en haalt ook uit naar Biden.
pi_200933384
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Een flinke foei van Biden?
Geen flauw idee.
pi_200933390
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:23 schreef Homey het volgende:
Op woke nu.nl geven ze de schuld aan Trump. Mijn comments over Biden worden niet geplaatst, wat een censuur. De BBC is wat neutraler, en haalt ook uit naar Biden.
stuur maar een mailtje naar forum@nu.nl
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:25:04 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200933398
quote:

[..]

Dat leger is één grote mislukking gebleken, en dat is precies de reden waarom dit allemaal zo snel ging. Wat verwacht je dat de slager op de hoek doet? Met z'n hakmes de taliban te lijf gaan wanneer die met pickups door en machinegeweren door de straten trekken?
Toch blijft het wat aparts, dat dat leger zo gefaald heeft. En ik verwacht niet dat de slager op de hoek er wat aan doet. Maar nog steeds kan ik moeilijk geloven dat de 75000 taliban zo snel het land overgenomen hebben.
pi_200933401
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Voor het gemak wordt even vergeten dat Trump de Koerden keihard de rug toekeerde. Met de Afghanen had hij hetzelfde gedaan.

The Kurds Have Paid Dearly for Trump’s Recklessness
Jij hebt duidelijk last van cognitieve dissonantie. Het is ook pijnlijk te zien dat jouw leiders Biden en Harris er een complete zooi van maken en er over blijven liegen. Dit is duidelijk Biden's Saigon moment. Wanneer stapt hij op?

ps over Harris, is zij op vakantie of zo? Maandenlang bejubeld in de media, nu onzichtbaar. Heel Ruttiaans even duiken onder het bureau als een crisis uitbreekt.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:27:05 #34
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_200933422
twitter

Bizar.
pi_200933434
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:14 schreef Homey het volgende:
1 voordeel: het is voorlopig wel over met al die westerse interventies. Welke soldaat wil nou voor niks z'n leven riskeren? Laat debielen als Biden of Rutte lekker zelf gaan.

Dat laatste dacht ik de afgelopen week ook.
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 10:29:21 #36
8781 crew  Frutsel
pi_200933449
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:14 schreef Homey het volgende:

En Rusland Oekraïne etc etc
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:29:53 #37
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_200933457
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:25 schreef Homey het volgende:

[..]
Jij hebt duidelijk last van cognitieve dissonantie. Het is ook pijnlijk te zien dat jouw leiders Biden en Harris er een complete zooi van maken en er over blijven liegen. Dit is duidelijk Biden's Saigon moment. Wanneer stapt hij op?

ps over Harris, is zij op vakantie of zo? Maandenlang bejubeld in de media, nu onzichtbaar. Heel Ruttiaans even duiken onder het bureau als een crisis uitbreekt.
Wtf? Biden heeft amper invloed kunnen hebben op dit hele Afghanistan-verhaal. :')

Het was toch Trump die z’n troepen wilde terugtrekken?
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:30:06 #38
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200933460
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:27 schreef Sunri5e het volgende:
[ twitter ]

Bizar.
Tering hee
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:30:43 #39
65846 Bocaj
47th President.
pi_200933466
Als straks de evacuaties voorbij zijn, zullen ze dan de boel gaan NUKEN? @monkyyy

Ik hoop eigenlijk dat men gericht acties gaat uitvoeren. (Special Forces)
Met Apache helicopters mooie (sniper) acties uitvoeren... (of met drones)

Je kunt het niet een nieuw broeinest van terroristen laten worden lijkt mij...
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:30:46 #40
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_200933467
quote:

[..]

En waarom was dat leger zo’n mislukking?
Zouden ze gedacht hebben dat de Amerikanen en allies altijd zouden blijven? Dat lijkt me niet realistisch toch? Die mensen moeten beseft hebben dat ze op een gegeven moment zelf aan de bak zouden moeten. Waarom zorg je dan niet dat je er klaar voor bent? De hogere officieren kunnen misschien genoeg geld verduisterd hebben om ergens anders een bestaan op te bouwen, maar dat houdt wel ergens op. Iedereen kan en kon wel bedenken dat de taliban het weer over zouden nemen als het Afghaanse leger de klus niet kon klaren ( misschien met verwachting dat het toch veel langer zou duren). Dat er geen serieus werk gemaakt is van het leger door de Afghanen zelf kan ook betekenen dat ze een uiteindelijk verlies misschien niet zo erg vonden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_200933468
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:25 schreef Homey het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat Biden hiermee de mist ingaat.

Maar ik wil wel de nodige kanttekeningen plaatsen. Allereerst hebben wij als Nederlanders geen recht van spreken, aangezien wij Afghanistan jaren geleden al de rug toekeerden. Sowieso wilde Europese landen zo min mogelijk te maken hebben met de situatie in dat land. Dan moet je niet gaan mekkeren dat de Taliban de boel nu weer overneemt.

Biden wordt terecht onder vuur genomen, maar ga aub niet roepen dat Trump het beter had gedaan. In Syrie heeft de vorige president laten zien dat hij geen moer geeft om buitenlandse bondgenoten. Hij keerde de Koerden keihard de rug toe en had in Afghanistan hetzelfde gedaan. Sterker, als het aan Trump had gelegen was de terugtrekking afgelopen voorjaar al afgerond.

Aftreden? Tsja, ik vind het prima, maar de realiteit is dat de meeste Amerikanen juist blij zijn dat hun troepen weg zijn uit Afghanistan. Denk je dat deze mensen ene zier geven om Afghanen die nu weer onder het schrikbewind van de Taliban moeten leven?
pi_200933474
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wtf? Biden heeft amper invloed kunnen hebben op dit hele Afghanistan-verhaal. :')

Als dat zo is, wat doet Biden dan überhaupt in het Witte Huis als hij nauwelijks invloed kan uitoefenen? Dan moet hij onmiddelijk opstappen.
pi_200933481
Het tragische is ook wel dat dit stilte voor de storm is. De Taliban wacht rustig af totdat de Westerlingen met de staart tussen de benen zijn gevlucht.

En dan komt bijltjesdag. Er is nul kans dat zij na twintig jaar 'bezetting' geen massa-executies zullen gaan uitvoeren voor de 'verraders'.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:31:44 #44
65846 Bocaj
47th President.
pi_200933482
quote:
[ twitter ]

Bizar.
Hebben die allemaal wel een vliegticket? :')
pi_200933483
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ook, maar obama begon ermee met het noemen.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:32:34 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200933488
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:31 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Hebben die allemaal wel een vliegticket? :')
Ja en een coronapaspoort?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200933491
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat laatste dacht ik de afgelopen week ook.
China kan dat nu al.

Stel nou dat Peking besluit om Taiwan te annexeren, wat denk je dat er dan gebeurt? Als de VS in wil grijpen moeten ze schepen die kant op sturen. Voor China is het een koud kunstje om die vanaf het land aan stront te schieten.

De Amerikanen kunnen wel roepen dat China Taiwan met rust moet laten, maar als het puntje bij het paaltje komt kan de VS niets uitrichten tegen de Chinezen.
pi_200933492
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
maar de realiteit is dat de meeste Amerikanen juist blij zijn dat hun troepen weg zijn uit Afghanistan
Is dat op dit moment ook zo?
pi_200933499
quote:

[..]
Persoonlijk vind ik dat Biden hiermee de mist ingaat.

Maar ik wil wel de nodige kanttekeningen plaatsen. Allereerst hebben wij als Nederlanders geen recht van spreken, aangezien wij Afghanistan jaren geleden al de rug toekeerden. Sowieso wilde Europese landen zo min mogelijk te maken hebben met de situatie in dat land. Dan moet je niet gaan mekkeren dat de Taliban de boel nu weer overneemt.

Biden wordt terecht onder vuur genomen, maar ga aub niet roepen dat Trump het beter had gedaan. In Syrie heeft de vorige president laten zien dat hij geen moer geeft om buitenlandse bondgenoten. Hij keerde de Koerden keihard de rug toe en had in Afghanistan hetzelfde gedaan. Sterker, als het aan Trump had gelegen was de terugtrekking afgelopen voorjaar al afgerond.

Aftreden? Tsja, ik vind het prima, maar de realiteit is dat de meeste Amerikanen juist blij zijn dat hun troepen weg zijn uit Afghanistan. Denk je dat deze mensen ene zier geven om Afghanen die nu weer onder het schrikbewind van de Taliban moeten leven?
Je whataboutismt teveel naar Trump. Je zegt verder niks over Obama, die was 8 jaar president, en ook verantwoordelijk voor die zooi daar. Bush ook. 20 jaar, man man. Rutte is ook doodstil opeens.

Enfin, ik ben tegen interventies daar maar wil ook de grenzen sluiten voor massa-immigratie uit die landen. Geen westerse democratie gelul daar, maar ook geen islamisering hier. Tit for tat. Het is hun land, hun geloof, hun cultuur en ze doen maar. Als het maar Europa niet bereikt. Eventuele veranderingen moeten van binnenuit komen.
pi_200933503
Ik verwacht dat Rusland korte metten gaat maken met de Taliban, het gepamper is de wereld nu meer dan zat.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
pi_200933510
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:31 schreef Homey het volgende:

[..]
Als dat zo is, wat doet Biden dan überhaupt in het Witte Huis als hij nauwelijks invloed kan uitoefenen? Dan moet hij onmiddelijk opstappen.
Blijven had alleen geleid tot uitstel van executie.

Al sinds de inval twintig jaar geleden(!) waarschuwden Amerikaanse soldaten op de grond al dat het Afghaanse 'leger' door en door corrupt is, onbetrouwbaar en niet bereid te vechten voor een eveneens corrupte puppet-regering.

Dat soort berichten werden natuurlijk weggemoffeld. Nog een maand geleden claimden de Amerikaanse politici dat er een leger van 350.000 klaarstond om te vechten.
pi_200933511
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Buiten wat tijdelijke verontwaardiging om wel.
pi_200933517
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Mogelijk dat een deel van de Amerikanen verdrietig wordt van de beelden van vluchtende Afghanen, maar over een paar weken maalt niemand in de VS daar meer om.

Hoor jij in de VS nog iemand over het feit dat de Trump-regering de Koerden in Syrië de rug toekeerde?
pi_200933522
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:34 schreef Confetti het volgende:

[..]

Al sinds de inval twintig jaar geleden(!) waarschuwden Amerikaanse soldaten op de grond al dat het Afghaanse 'leger' door en door corrupt is, onbetrouwbaar en niet bereid te vechten voor een eveneens corrupte puppet-regering.

Dat soort berichten werden natuurlijk weggemoffeld. Nog een maand geleden claimden de Amerikaanse politici dat er een leger van 350.000 klaarstond om te vechten.
Er zijn daar toch ook wel normale mensen te vinden? Waarom laten ze klootzakken de leiding overnemen?
pi_200933526
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Mogelijk dat een deel van de Amerikanen verdrietig wordt van de beelden van vluchtende Afghanen, maar over een paar weken maalt niemand in de VS daar meer om.
Hm, we gaan het zien.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:36:11 #56
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200933527
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:34 schreef Mondkapje het volgende:
Ik verwacht dat Rusland korte metten gaat maken met de Taliban, het gepamper is de wereld nu meer dan zat.
Die hebben al genoeg koppijn van Syrië, Poetin gaat echt geen tweede buitenlandse oorlog starten nu.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_200933531
quote:
14s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:36 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Die hebben al genoeg koppijn van Syrië, Poetin gaat echt geen tweede buitenlandse oorlog starten nu.
Ik verwacht van wel. Is het niet nu, dan over twee jaar.
pi_200933534
quote:

[..]

Is die slager islamitisch?

Zo ja; waarom zou ie?

De taliban (en al die talloze andere islamitische clubjes) die de heilige islamitische geschriften en het voorbeeld van hun heilig verklaarde islamitische profeet & rolmodel tot op de letter volgen zijn de belichaming van de islam in zn puurste vorm. Verschillende stromingen, ''gematigde'' islam, religie van vrede en liefde bla bla gebral my ass.

Dit is de islam, dit is hoe het werkt.
You get what you deserve.
pi_200933537
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:33 schreef Homey het volgende:

[..]
Je whataboutismt teveel naar Trump. Je zegt verder niks over Obama, die was 8 jaar president, en ook verantwoordelijk voor die zooi daar. Bush ook. 20 jaar, man man. Rutte is ook doodstil opeens.

Enfin, ik ben tegen interventies daar maar wil ook de grenzen sluiten voor massa-immigratie uit die landen. Geen westerse democratie gelul daar, maar ook geen islamisering hier. Tit for tat. Het is hun land, hun geloof, hun cultuur en ze doen maar. Als het maar Europa niet bereikt. Eventuele veranderingen moeten van binnenuit komen.
Het moet voor een jou een lastige spagaat zijn. Je bent fel gekant tegen 'interventies', maar hebt tegelijkertijd een gruwelijke hekel aan de Biden.

Het gevolg is het bovenstaande lulverhaal. Enerzijds Biden aanvallen vanwege de terugtrekking om in je in een adem uit te spreken tegen interventies.
pi_200933538
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:30 schreef nixxx het volgende:

[..]
En waarom was dat leger zo’n mislukking?
Zouden ze gedacht hebben dat de Amerikanen en allies altijd zouden blijven? Dat lijkt me niet realistisch toch? Die mensen moeten beseft hebben dat ze op een gegeven moment zelf aan de bak zouden moeten. Waarom zorg je dan niet dat je er klaar voor bent? De hogere officieren kunnen misschien genoeg geld verduisterd hebben om ergens anders een bestaan op te bouwen, maar dat houdt wel ergens op. Iedereen kan en kon wel bedenken dat de taliban het weer over zouden nemen als het Afghaanse leger de klus niet kon klaren ( misschien met verwachting dat het toch veel langer zou duren). Dat er geen serieus werk gemaakt is van het leger door de Afghanen zelf kan ook betekenen dat ze een uiteindelijk verlies misschien niet zo erg vonden.
Amerikanen hebben overal bases. Alsof Afghanistan opeens een brug te ver is ofzo :') Die hadden daar net zo goed kunnen blijven.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:38:39 #61
65846 Bocaj
47th President.
pi_200933548
Misschien al wel gezien, maar de Taliban in een Notendop...

Lekkere gasten... NOT! :N
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 10:38:59 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200933553
quote:

[..]
Allereerst hebben wij als Nederlanders geen recht van spreken, aangezien wij Afghanistan jaren geleden al de rug toekeerden.
Nee hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200933556
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:34 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ze zeiden dat er 300k leger/politie binnen 6 maanden zou verliezen van 80/100k Taliban. Die wisten ook wel dat de 300k onzin was.
pi_200933582
Ook al zijn de capaciteiten van het Afghaanse leger ernstig overschat, toch is wat wij de afgelopen twintig jaar dan wel daadwerkelijk hebben opgebouwd nu in handen van de Taliban.

Die soldaten gaan/moeten nu natuurlijk voor de Taliban werken, inclusief de special forces die nog wel iets voorstelden.

Wat een clusterfuck :')
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:41:58 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200933587
quote:
4s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zo ja; waarom zou ie?
Omdat verreweg de meeste Afghanen, net zoals jij en ik, hun leven in vrede willen leiden zonder geneuzel over heilige oorlogen en weet ik veel wat en niet willen dat hun dochter stokslagen krijgt om het minste of geringste.
quote:
De taliban (en al die talloze andere islamitische clubjes) die de heilige islamitische geschriften en het voorbeeld van hun heilig verklaarde islamitische profeet & rolmodel tot op de letter volgen zijn de belichaming van de islam in zn puurste vorm.

Dit is de islam, dit is hoe het werkt. Verschillende stromingen, ''gematigde'' islam, religie van vrede en liefde bla bla gebral my ass.
Wat een simplistische onzin weer. Zoals ik al zei: het is een minderheid die sympathiseert met de Taliban. Leg even uit hoe de schoolgaande meisjes nu krijgen wat ze verdienen?

Je vergeet ook even dat het westen daar radicale groeperingen groot heeft gemaakt door ze te steunen omdat 'ons' dat destijds wel handig uitkwam toen 'we' doodsbang waren voor het communisme.
Huilen dan.
pi_200933604
quote:
4s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zo ja; waarom zou ie?

De taliban (en al die talloze andere islamitische clubjes) die de heilige islamitische geschriften en het voorbeeld van hun heilig verklaarde islamitische profeet & rolmodel tot op de letter volgen zijn de belichaming van de islam in zn puurste vorm. Verschillende stromingen, ''gematigde'' islam, religie van vrede en liefde bla bla gebral my ass.

Dit is de islam, dit is hoe het werkt.
Wat een onzin.

Al helemaal omdat Taliban een aparte stroming volgt die z'n wortels heeft in India. Je zegt toch ook niet dat protestanten en katholieken hetzelfde zijn? _O-
pi_200933608
quote:
[ twitter ]

Bizar.
Veel vrouwen en kinderen :7
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_200933609
quote:
Ja, dat lukte in de jaren 80 ook zo goed. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_200933611
Vooral als je de afgelopen zonder boerka mocht lopen en zelfstandig naar buiten mocht, nu moet je weer dat ding dragen in de hitte en onder geleide van je broertje mag je een luchtje scheppen.
pi_200933622
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:43 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja, dat lukte in de jaren 80 ook zo goed. :')
Voor Rusland geen probleem hoor, als de VS ze met rust laat tenminste.
pi_200933628
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:41 schreef Confetti het volgende:
Ook al zijn de capaciteiten van het Afghaanse leger ernstig overschat, toch is wat wij de afgelopen twintig jaar dan wel daadwerkelijk hebben opgebouwd nu in handen van de Taliban.

Die soldaten gaan/moeten nu natuurlijk voor de Taliban werken, inclusief de special forces die nog wel iets voorstelden.

Wat een clusterfuck :')
Special forces (en tolken) gaan ze gewoon allemaal executeren. Dat die special forces beter zijn dan de rest boeit ze echt niet.
pi_200933637
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:43 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Voor Rusland geen probleem hoor, als de VS ze met rust laat tenminste.
Je kent duidelijk de geschiedenis niet, treurig.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:44:50 #73
65846 Bocaj
47th President.
pi_200933639
Nog eens een stomme vraag: Doen ze daar ook wat met klimaatverandering?
Of gaat het hun om een 'ander' klimaat? :')

Sorry, maar dit moest ff! :D
pi_200933644
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:44 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Je kent duidelijk de geschiedenis niet, treurig.
Hoe zat het dan volgens jou?
pi_200933653
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:44 schreef Bocaj het volgende:

Gelukkig snap je zelf dat dit een stomme vraag is.
pi_200933658
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:44 schreef Bocaj het volgende:

In Afghanistan zijn maximumtemperaturen tussen de 36 en 43 graden normaal in de heetste maand juli.
https://klimaatinfo.nl/klimaat/afghanistan/

Een meisje met astma deed de boerka af maar kreeg stokslagen.
pi_200933671
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:31 schreef Confetti het volgende:
Het tragische is ook wel dat dit stilte voor de storm is. De Taliban wacht rustig af totdat de Westerlingen met de staart tussen de benen zijn gevlucht.

En dan komt bijltjesdag. Er is nul kans dat zij na twintig jaar 'bezetting' geen massa-executies zullen gaan uitvoeren voor de 'verraders'.
Het is ook wel handig als alle Afghanen die geen zin hebben in je nieuwe regime (en dus wellicht weerstand kunnen bieden) nu al massaal het land uit vluchten. Scheelt toch weer een flink aantal mensen waar je tegen moet vechten.
pi_200933675
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:45 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Hoe zat het dan volgens jou?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Afghaanse_Oorlog_(1979-1989)

Je wou hiervan een herhaling?
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:49:02 #79
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_200933687
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Laat maar, boeit ook niet.
Ik ben Afghaans, heb je vragen?
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:49:06 #80
65846 Bocaj
47th President.
pi_200933690
Nog een vraag: De soldaten zitten weer in hun barakken?
Naar wie luisteren ze nu?
Kunnen we nog wat van hun verwachten?
Of is het nu Taliban's eigendom? (Met alles erop en eraan?! wapens etc.)
pi_200933702
Ik denk dat China ook niet meer protesteert als Rusland Afghanistan wil schoonvegen.
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:48 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Afghaanse_Oorlog_(1979-1989)

Je wou hiervan een herhaling?
Gratis lesje voor jou:

Het eerste verzet waar de Sovjets op stuitten bestond vooral uit enkele burgeropstanden in steden en muitende soldaten, die snel werden verslagen door het veel beter uitgeruste Rode Leger. Vanaf maart 1980 ging het conflict echter een nieuwe fase in, waarbij de Sovjets de grote steden en belangrijke wegen in handen hadden en de Moedjahedien het platteland controleerden. De Sovjets konden ondanks hun technische superioriteit tijdens verschillende offensieven niet de overhand krijgen en halverwege de jaren ’80 bevond het conflict zich in een patstelling.

De Moedjahedien leerden namelijk veel beter omgaan met de tactieken van het Rode Leger en dankzij uitgebreide steun van de Amerikaanse CIA en China kregen zij langzamerhand de overhand in het conflict. Hun aantallen groeiden enorm doordat grote hoeveelheden islamitische vrijwilligers uit omringende landen de troepen versterkten, waaronder de Saoediër Osama bin Laden, en door de Stinger-raketwerpers die de Moedjahedien van de VS ontvingen hadden zij eindelijk een antwoord op de helikopters van de Sovjets.
https://isgeschiedenis.nl(...)asie-van-afghanistan
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:50:20 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200933703
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:49 schreef Daarnaast het volgende:

[..]
Ik ben Afghaans, heb je vragen?
Is je familie veilig?
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:50:26 #83
367178 Daarnaast
pi_200933704
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 00:19 schreef Rambolin het volgende: [..] Ze hebben het geprobeerd te voorkomen, maar toen ontstond er een Pakistaanse Taliban en brak er een oorlog uit binnen Pakistan waarbij tienduizenden mensen om het leven zijn gekomen inclusief die bekende vrouwelijke premier Benazir Bhutto.
Waarom zou zoiets leiden tot een oorlog in Pakistan?
pi_200933716
Waarom hebben we het nu over een Russische interventie?
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:51:04 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200933718
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:49 schreef Bocaj het volgende:
Nog een vraag: De soldaten zitten weer in hun barakken?
Naar wie luisteren ze nu?
Kunnen we nog wat van hun verwachten?
Of is het nu Taliban's eigendom? (Met alles erop en eraan?! wapens etc.)
Of gewoon weer thuis bij moeder de vrouw.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:51:06 #86
65846 Bocaj
47th President.
pi_200933719
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:46 schreef Mondkapje het volgende:
Een meisje met astma deed de boerka af maar kreeg stokslagen.
;(
pi_200933727
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:50 schreef Glazenmaker het volgende:
Omdat die er vroeg of laat wel zal komen. Het is hun achtertuin.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:52:14 #88
367178 Daarnaast
pi_200933734
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 04:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat gigantische terrein kun je echt niet even 100% controleren op smokkelwaar.
Ook niet met Drones en alle geheime telescopen die Amerika heeft waarvan elke 10x hoger resolutie heeft dan Hubble?

Het klinkt niet logisch.
pi_200933740
Op Twitter zijn er beelden van mensen die buiten op het vliegtuig zijn gesprongen.

Er zijn ook beelden van diezelfde mensen die van het vliegtuig naar beneden vallen.

Triest ;(
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:52:52 #90
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200933745
quote:
15s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
Op Twitter zijn er beelden van mensen die buiten op het vliegtuig zijn gesprongen.

Er zijn ook beelden van diezelfde mensen die van het vliegtuig naar beneden vallen.

Triest ;(
:'( :'( :'(
pi_200933748
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:50 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom niet? In sprookjes geloven mag toch wel?
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:53:14 #92
65846 Bocaj
47th President.
pi_200933751
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:51 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Én ze hebben ervaring met het land en de Afghanen zelf...
pi_200933755
quote:

[..]
Ze moeten tegenwoordig 3 best wel grote landen door om Afghanistan binnen te vallen.
pi_200933758
quote:

Triest ;(
Zo blij zijn ze dat de Taliban is binnengevallen.
pi_200933763
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:52 schreef Daarnaast het volgende:

[..]
Ook niet met Drones en alle geheime telescopen die Amerika heeft waarvan elke 10x hoger resolutie heeft dan Hubble?

Het klinkt niet logisch.
Nee dat kan niet en dat klinkt mij heel logisch in de oren.
pi_200933766
quote:
De Russen grenzen niet meer aan Afghanistan, en zitten duizenden kilometers verderop. En dat is gekomen door hun oorlog in de jaren '80, die de Sovjet-Unie economisch zodanig verzwakt hebben, dat ze daardoor uit elkaar viel.
pi_200933767
quote:

[..]
De Russen zitten écht niet te wachten op een herhaling van hun vorige avontuur.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:55:16 #98
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200933784
quote:
[ twitter ]

Bizar.
De taliban heeft het vliegveld al omsingeld dus die mensen zijn zo goed als dood als ze niet weggaan in een vliegtuig.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_200933802
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:15 schreef xzaz het volgende:

[..]
Nee, de Bourgondiërs hebben de Nederlanden verenigd. Lees het boek van Bart van Loo.

Maar ik denk ook dat we moeten stoppen om westerse regeringsvormen op te leggen aan niet-westerse landen.
pi_200933815
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:53 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Én ze hebben ervaring met het land en de Afghanen zelf...
Exactly.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:59:24 #101
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200933824
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar Obama heeft niets teruggetrokken. Trump is vorig jaar begonnen met de daadwerkelijke terugtrekking:

‘Trump komt snel met bevel terugtrekking uit Afghanistan’
En 11000 manschappen daar houden zou voor de VS geen probleem mogen zijn. De Amerikaanse bevolking zou de oorlog moe zijn, maar het is niet alsof er wekelijks doden vielen.

Sinds 2014 lag het aantal doden in "Overseas Contingency Operations" (vooral Afghanistan en Irak) tussen 20 en 40 per jaar, ongevallen, ziekte, moord en zelfmoord inbegrepen. Als je bedenkt dat er ruim 20.000 troepen in Afghanistan en Irak waren is dat in verhouding minder dan de 918 doden per jaar onder de overige 460.000 active duty militairen (in de VS, Duitsland, Japan, Zuid Korea etc.)
are we infinite or am I alone
pi_200933879
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dit.

Rusland (en China) gaan gewoon samenwerken met de Taliban.

Taliban mag Afghanistan besturen zolang ze China en Rusland niet storen. (+ China heeft nog belangen bij Silk Road door Afghanistan)
pi_200933880
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
En 11000 manschappen daar houden zou voor de VS geen probleem mogen zijn. De Amerikaanse bevolking zou de oorlog moe zijn, maar het is niet alsof er wekelijks doden vielen.

Sinds 2014 lag het aantal doden in "Overseas Contingency Operations" (vooral Afghanistan en Irak) tussen 20 en 40 per jaar, ongevallen, ziekte, moord en zelfmoord inbegrepen. Als je bedenkt dat er ruim 20.000 troepen in Afghanistan en Irak waren is dat in verhouding minder dan de 918 doden per jaar onder de overige 460.000 active duty militairen (in de VS, Duitsland, Japan, Zuid Korea etc.)
Het ligt ook niet aan de feiten maar aan gevoelens.
pi_200933914
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het ligt ook niet aan de feiten maar aan gevoelens.
Het ligt ook aan beloftes. Biden heeft beloofd dat hij de troepen terug zou trekken en een einde zou maken aan zgn. forever wars zoals Afghanistan vwb de VS. Hij houdt woord. Doe even pijn mischien maar de Amerikaanse stemmer is het gewoon zat.
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:07:01 #105
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200933916
twitter

Die Taliban rukt wel heel snel op moet ik zeggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200933919
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:50 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat China ook niet meer protesteert als Rusland Afghanistan wil schoonvegen.
[..]
Gratis lesje voor jou:

Het eerste verzet waar de Sovjets op stuitten bestond vooral uit enkele burgeropstanden in steden en muitende soldaten, die snel werden verslagen door het veel beter uitgeruste Rode Leger. Vanaf maart 1980 ging het conflict echter een nieuwe fase in, waarbij de Sovjets de grote steden en belangrijke wegen in handen hadden en de Moedjahedien het platteland controleerden. De Sovjets konden ondanks hun technische superioriteit tijdens verschillende offensieven niet de overhand krijgen en halverwege de jaren ’80 bevond het conflict zich in een patstelling.

De Moedjahedien leerden namelijk veel beter omgaan met de tactieken van het Rode Leger en dankzij uitgebreide steun van de Amerikaanse CIA en China kregen zij langzamerhand de overhand in het conflict. Hun aantallen groeiden enorm doordat grote hoeveelheden islamitische vrijwilligers uit omringende landen de troepen versterkten, waaronder de Saoediër Osama bin Laden, en door de Stinger-raketwerpers die de Moedjahedien van de VS ontvingen hadden zij eindelijk een antwoord op de helikopters van de Sovjets.
https://isgeschiedenis.nl(...)asie-van-afghanistan
Achachach, laat maar. :')
pi_200933934
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het ligt ook aan beloftes. Biden heeft beloofd dat hij de troepen terug zou trekken en een einde zou maken aan zgn. forever wars zoals Afghanistan vwb de VS. Hij houdt woord. Doe even pijn mischien maar de Amerikaanse stemmer is het gewoon zat.
En die zijn gemaakt door...
pi_200933937
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Sorry? Wat is je punt?
pi_200933942
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Sorry? Wat is je punt?
Wat ik schreef hierboven.
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:09:37 #110
65846 Bocaj
47th President.
pi_200933948
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Donald Trump! :Y
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:09:43 #111
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_200933952
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:55 schreef MichaelScott het volgende:
De taliban heeft het vliegveld al omsingeld dus die mensen zijn zo goed als dood als ze niet weggaan in een vliegtuig.
En op schiphol is het ook al een puinhoop...

Waar gaat het heen met de luchtvaart.
Tot nooit .......
pi_200933957
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat ik schreef hierboven.
Mischien moet je het wat duidelijker stellen
pi_200933985
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:09 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Donald Trump! :Y
Trump, Trump....is dat niet de vorige President die van alles beloofde maar nooit iets waarmaakte? Zoals terugtrekking uit Afghanistan? Zou hij wel even vorig jaar voor de verkiezingen regelen, toch? Was hij zijn blauwe pilletje weer vergeten of zo?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2021 11:12:18 ]
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 11:12:34 #114
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200933998
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:13:24 #115
65846 Bocaj
47th President.
pi_200934012
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Trump, Trump....is dat niet de vorige President die van alles beloofde maar nooit iets waarmaakte? Zoals terugtrekking uit Afghanistan? Zou hij wel even vorig jaar voor de verkiezingen regelen, toch? Was hij zijn blauwe pilletje weer vergeten of zo?
Afghanistan is een complex land Tiger!
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:13:33 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200934018
quote:
Noem hem gewoon bij zijn naam. Joe Biden of president Biden.
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:14:08 #117
65846 Bocaj
47th President.
pi_200934029
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
:')
pi_200934033
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:13 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Afghanistan is een complex land Tiger!
Niet volgens Trump, toch?
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:14:42 #119
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200934042
quote:

[..]
Niet mijn president.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:17:18 #120
65846 Bocaj
47th President.
pi_200934086
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet volgens Trump, toch?
Trump denkt soms iets te makkelijk over bepaalde zaken... (Hij was ook niet een 'klassieke' Politicus...)
Businessman, bam bam bam zaken doen! :Y baf!
pi_200934092
quote:

[..]
:')
pi_200934093

https://nl.ripleybelieves.com/fall-of-saigon-vietnam-war-9518

Vergelijk met dit augustus 2021 Kaboel
twitter
pi_200934096
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Niet mijn president.
Klopt, jij bent onderdaan van de Koning :P
pi_200934126
quote:
84s.gif Op woensdag 17 maart 2021 17:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De enige die gaat schuimbekken is Bidet als hij de verkiezingsuitslag ziet _O-
quote:
84s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:05 schreef Starhopper het volgende:
FvD krijgt minder stemmen dan Bidet verwacht :T
quote:
84s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 06:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze gaan zich straks door Bidet laten opjutten dat er fraude is gepleegd en gaan dan het torentje bestormen. Dat staat allemaal in het Trump handboek
quote:
84s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:53 schreef Starhopper het volgende:
Thierry bidet die 100en handen schudde.
(etc, ik kan nog wel even doorgaan)

quote:

[..]
Noem hem gewoon bij zijn naam.
pi_200934133
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Trump denkt soms iets te makkelijk over bepaalde zaken... (Hij was ook niet een 'klassieke' Politicus...)
Businessman, bam bam bam zaken doen! :Y baf!
8 jaar lang? Niet erg slim dan, die Trump.

2013, Donald Trump:

quote:
Trump: We should leave Afghanistan immediately. No more wasted lives. If we have to go back in, we go in hard & quick. Rebuild the US first.
pi_200934169
quote:

Triest ;(
Ze hoeven in ieder geval geen spijt te hebben dat ze het niet hebben geprobeerd.
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:23:26 #127
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200934177
quote:

[..]
Biden had ook beloofd dat ie beter zou doen dan Trump. Banden met bondgenoten herstellen. Na dit debacle kan ie geen "America is back" toespraken meer houden, men zou hem uitlachen.
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 11:24:04 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200934188
quote:

[..]
Dat is ook niet erg maar je hebt een goede manier om iets te doen en een slechte manier om iets te doen en dit doet Beiden gewoon niet zo goed

Als je tegen je vrouw zegt dat je uit je werk melk meeneemt dan is zo ook niet tevreden met een kuipje koffiemelk van de koffierobot
pi_200934191
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:04 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Dit.

Rusland (en China) gaan gewoon samenwerken met de Taliban.

Taliban mag Afghanistan besturen zolang ze China en Rusland niet storen. (+ China heeft nog belangen bij Silk Road door Afghanistan)
China heeft helemaal geen belang bij een nieuwe zijderoute door Afghanistan, die zou dan uitkomen in Iran. De zijderoute komt veel noordelijker te liggen, door Rusland en Kazachstan en daarna weer Rusland..
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 11:25:18 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200934201
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Ow snap _O-
pi_200934203
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Biden had ook beloofd dat ie beter zou doen dan Trump. Banden met bondgenoten herstellen. Na dit debacle kan ie geen "America is back" toespraken meer houden, men zou hem uitlachen.
Dit is grote mensen politiek, niemand in het Westen gaat zich echt, op regeringsnivo, druk maken over Afghanistan in dit opzicht omdat iedereen (zie NAVO) zich allang heeft teruggetrokken uit Afghanistan.
pi_200934206
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:24 schreef Idisrom het volgende:

[..]
China heeft helemaal geen belang bij een nieuwe zijderoute door Afghanistan,
Afghaanse grondstoffen wellicht
pi_200934214
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Denk je? Met het vooruitzicht op een betere afloop?
Ik denk dat ze zich nu al in de handen wrijven bij het idee.
pi_200934236
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Hij kan toch nog gewoon de banden met bondgenoten herstellen :?

Waarom zou dat nu niet meer kunnen. Net alsof een corrupte Afghaanse regering ook echt een bondgenoot is.
pi_200934238
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is ook niet erg maar je hebt een goede manier om iets te doen en een slechte manier om iets te doen en dit doet Beiden gewoon niet zo goed

Als je tegen je vrouw zegt dat je uit je werk melk meeneemt dan is zo ook niet tevreden met een kuipje koffiemelk van de koffierobot
IK denk niet dat er een goede manier was in deze. Vooral niet omdat de VS er maar niet in lijkt te slagen zich van zijn oogkleppen te ontdoen als het om Afghanistan gaat. Men is constant overtuigt van het eigen gelijk zonder naar de realiteit IN Afghanistan te kijken. Dit is niet de eerste misrekening van de VS in Afghanistan, hopelijk wel de laatste.

De goede manier was om in december 2001, toen Bin Laden gevlucht was en de Taliban verdreven was, het land weer te verlaten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2021 11:29:20 ]
  Manager PR/Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 11:29:57 #136
269689 crew  Viv
pi_200934265
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 04:38 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Vorige week was nog de verwachting dat het nog een maand zou duren
Vorige week riep de Nederlandse overheid al op om daar zo snel mogelijk te vertrekken. :X
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 07:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Daar zit je dan met je vliegticket en visum :'(
Ja, echt afschuwelijk. :'(
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 11:30:27 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200934271
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
IK denk niet dat er een goede manier was in deze. Vooral niet omdat de VS er maar niet in lijkt te slagen zich van zijn oogkleppen te ontdoen als het om Afghanistan gaat. Men is constant overtuigt van het eigen gelijk zonder naar de realiteit IN Afghanistan te kijken. Dit is niet de eerste misrekening van de VS in Afghanistan, hopelijk wel de laatste.
Denk het wel

Hetzelfde doen als in Irak en hopen dat het nu wel werkt is sowieso niet slimmig
pi_200934296
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit is grote mensen politiek, niemand in het Westen gaat zich echt, op regeringsnivo, druk maken over Afghanistan in dit opzicht omdat iedereen (zie NAVO) zich allang heeft teruggetrokken uit Afghanistan.
Het verlaten van Afghanistan boeit vele misschien weinig. Maar dat nu ieder land 10-tallen onderdanen op het vliegveld of elders heeft zitten en waarvan het maar afwachten is of en hoe ze nog wegkomen, zal minder worden gewaardeerd.
pi_200934304
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Dat.
Maar zo kennen we ons hypocrietje natuurlijk :Y
A murky, forgotten land.
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:33:26 #140
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200934320
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Oei. User @Starhopper wordt hier VOL-LE-DIG door de mangel gehaald.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200934323
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:26 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Denk je? Met het vooruitzicht op een betere afloop?
Ik denk dat ze zich nu al in de handen wrijven bij het idee.
En die betere afloop is gebaseerd op?
A murky, forgotten land.
pi_200934325
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:31 schreef maan_man het volgende:

[..]
Het verlaten van Afghanistan boeit vele misschien weinig. Maar dat nu ieder land 10-tallen onderdanen op het vliegveld of elders heeft zitten en waarvan het maar afwachten is of en hoe ze nog wegkomen, zal minder worden gewaardeerd.
Het lijkt mij stug dat de Taliban buitenlanders gaat lopen afslachten.
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 11:34:20 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200934331
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:33 schreef Caland het volgende:

[..]
Oei. User @:starhopper wordt hier VOL-LE-DIG door de mangel gehaald.
Met de billen bloot deze man
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:36:47 #144
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200934358
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alle bronnen die ik gelezen heb oordelen daar anders over.
quote:
Joe Biden’s decision to rapidly withdraw from Afghanistan is threatening to turn into one of the biggest Anglo-American foreign policy rifts in decades, with potentially dangerous political consequences if the UK government’s warnings about a return of terrorism and mass movement of refugees to Europe eventually prove correct.
https://www.theguardian.c(...)ver-afghanistan-exit

En Duitsland maakt zich zorgen over een nieuwe vloed van vluchtelingen naar Europa.
Biden heeft de bondgenoten voor een voldongen feit gezet, net zoals Trump dat deed. En het versterkt de positie van Rusland in het Midden Oosten, want dat lijkt een meer betrouwbare partij.
pi_200934361
Ongesluierde vrouwen zijn meteen taboe in Kaboel:

pi_200934371
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:24 schreef Idisrom het volgende:

[..]
China heeft helemaal geen belang bij een nieuwe zijderoute door Afghanistan, die zou dan uitkomen in Iran. De zijderoute komt veel noordelijker te liggen, door Rusland en Kazachstan en daarna weer Rusland..
Afghanistan heeft genoeg grondstoffen waar China in geïnteresseerd is. China gaat keihard investeren in Afghanistan en de Taliban gaat gewoon meewerken.
pi_200934377
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Voorlopig stellen zij zich mild op. Maar met waarschuwingsschoten en mensen die worden verdrukt zit een ongeluk in een klein hoekje.

En de laatste dagen hebben wij gemerkt dat de situatie snel kan omslaan.
pi_200934387
quote:

[..]
Die oorlogspropaganda was al zo doorzichtig als wat, net als de bommen in Irak.
Denk wel dat de landverraders het niet fijn hebben, maar dat krijg je als je Amerikaanse billen likt.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:40:00 #149
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200934389
quote:
Ging de vorige keer ook goed met Rusland in Afghanistan idd
pi_200934403
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Alle bronnen die ik gelezen heb oordelen daar anders over.
[..]
https://www.theguardian.c(...)ver-afghanistan-exit

En Duitsland maakt zich zorgen over een nieuwe vloed van vluchtelingen naar Europa.
Biden heeft de bondgenoten voor een voldongen feit gezet, net zoals Trump dat deed. En het versterkt de positie van Rusland in het Midden Oosten, want dat lijkt een meer betrouwbare partij.
Tja, waar zijn de Britse troepen dan? Oh...teruggetrokken uit Afghanistan en niet van zins terug te gaan.

quote:
British and NATO troops will not go back to Taliban-controlled Afghanistan, British Defense Secretary Ben Wallace said on Monday.

“I acknowledge that the Taliban are in control of the country,” Wallace said on Sky News. “I mean, you don’t have to be a political scientist to spot that’s where we’re at.”

Asked if the U.K. and NATO would return to the country, Wallace replied: “That’s not on the cards that we’re going to go back.”

https://www.politico.eu/a(...)taliban-afghanistan/
Kijk, leuk om alles op de VS te gooien maar zo simpel is het ook weer niet, de kiezers in de VS hebben net zo min als de europese kiezers in nieuwe militaire avonturen daar.
pi_200934412
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:38 schreef maan_man het volgende:

[..]
Voorlopig stellen zij zich mild op. Maar met waarschuwingsschoten en mensen die worden verdrukt zit een ongeluk in een klein hoekje.

En de laatste dagen hebben wij gemerkt dat de situatie snel kan omslaan.
Alles is mogelijk.

Maar de Taliban heeft de macht weer in handen. Waarom zouden ze de toorn van het westen riskeren door buitenlanders af te slachten? Het enige wat de Taliban hoeft te doen is een paar dagen geduld hebben en ze hebben het rijk weer voor zich alleen.
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:41:58 #152
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200934417
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Dit is wel heel pijnlijk
pi_200934428
twitter

twitter

twitter

Apaches vegen de baan schoon voor een opstijgende C17 :{

[ Bericht 30% gewijzigd door Dar.Adal op 16-08-2021 11:50:52 ]
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 11:43:44 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200934432
Ik ben benieuwd naar de #comeback van @Starhopper jongons
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:44:50 #155
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200934445
quote:
11s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:43 schreef Dar.Adal het volgende:
[ twitter ]
Sow! Straks zuigt de motor iemand op :'( :'(
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 11:45:29 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200934457
Viel tegen -O-
pi_200934490
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Sow! Straks zuigt de motor iemand op :'( :'(
En degenen die in het landingsgestel proberen te schuilen…….

twitter
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:50:21 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200934517
quote:
15s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:48 schreef Dar.Adal het volgende:

[..]

[ twitter ]
Tering. Deze beelden :'( :'( :'( :'( Hoe wanhopig moet je dan zijn ;( ;(
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:51:35 #159
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200934533
quote:

[..]

[ twitter ]
-O-
Huilen dan.
pi_200934534
quote:

[..]
Nog niet, om strategische redenen. Maar maak je geen illusies over hun welwillendheid. Als ze dachten dat ze er mee weg konden komen of dat het hun doelen zou dienen zouden ze het gewoon doen hè.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_200934552
quote:

[..]

[ twitter ]
Die beelden zijn wel erg vaag. Hoe weet ik dat die stipjes mensen zijn?
pi_200934554
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Met de billen bloot deze man
Lekkere mod weer users afzeiken ipv proberen het topic ontopic te houden. :X
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:53:20 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200934555
Nederland stuurt ook een vliegtuig om mensen te redden
pi_200934561
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Nog niet, om strategische redenen. Maar maak je geen illusies over hun welwillendheid. Als ze dachten dat ze er mee weg konden komen of dat het hun doelen zou dienen zouden ze het gewoon doen hè.
Het is dan ook een strategische overweging van de Taliban. Die idioten hebben niks te winnen bij het afslachten van buitenlanders.
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:53:39 #165
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200934562
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Niet, is duidelijk stemmingmakerij om maar al die ellende hierheen te halen.
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:53:39 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200934563
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
:Y
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:53:48 #167
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200934567
Schijnt dat de eerste hulptroepen uit Nederland al ter plaatse zijn.

VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:54:44 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200934578
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Niet, is duidelijk stemmingmakerij om maar al die ellende hierheen te halen.
Gezien de chaos daar lijkt het mij zeer aannemelijk. Wat zou er anders van het vliegtuig moeten vallen dan volgens jou?
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 11:55:11 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200934583
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Grapje op zijn tijd moet kunnen hoor, gaat niemand dood aan
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:55:21 #170
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200934587
Meerdere repatriëringsvluchten gepland
Vanwege de onzekere situatie in Kaboel zijn meerdere vluchten gepland om Nederlanders te evacueren. Dat meldt demissionair minister Ank Bijleveld (Defensie) op Twitter. Een militair vliegtuig is al onderweg om tolken, lokaal ambassadepersoneel en gezinnen op te halen.

*O* *O* *O* *O*

Beetje laat. Maar beter laat dan nooit.
pi_200934589
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het is dan ook een strategische overweging van de Taliban. Die idioten hebben niks te winnen bij het afslachten van buitenlanders.
Nee, totdat ze besluiten dat ze het wel hebben. Of bedenken dat een zwik gijzelaars wel eens handig kan zijn. Of er een heethoofdige commandant besluit dat hij wel degelijk wraak wil en zijn eigen gang gaat.

Het is gewoon een bijzonder onstabiele situatie en iedereen die niet bij de Taliban hoort zou er het beste aan doen om ze snel mogelijk daar pleite te zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_200934590
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tering. Deze beelden :'( :'( :'( :'( Hoe wanhopig moet je dan zijn ;( ;(
Misschien gewoon gevoel voor show? Die springen er heus wel op tijd af
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:56:33 #173
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200934602
quote:

[..]
Niet. Maar gezien de beelden waarbij mensen zich aan vliegtuig vastklampen lijkt me dat geen vergezochte conclusie.
Huilen dan.
pi_200934609
quote:

[..]
twitter

twitter
pi_200934612
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Nee, totdat ze besluiten dat ze het wel hebben. Of bedenken dat een zwik gijzelaars wel eens handig kan zijn. Of er een heethoofdige commandant besluit dat hij wel degelijk wraak wil en zijn eigen gang gaat.

Het is gewoon een bijzonder onstabiele situatie en iedereen die niet bij de Taliban hoort zou er het beste aan doen om ze snel mogelijk daar pleite te zijn.
Dat laatste lijkt mij sowieso het beste. Toch acht ik de kans klein dat de Taliban gaat proberen de luchthaven van Kabul met geweld te veroveren.
pi_200934616
quote:

[..]
Rustig aan. De beelden zijn vrij vers…

twitter
pi_200934621
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:53 schreef Caland het volgende:
Schijnt dat de eerste hulptroepen uit Nederland al ter plaatse zijn.

[ afbeelding ]
Op deze manier hebben de Jappen ook Singapore veroverd in 1942. De Britten dachten met een grote Japanse overmacht met tanks te maken te hebben, terwijl in werkelijkheid het Japanse leger bijna drie kleiner was, en zich op ter plaatse meegenomen fietsen voortbewoog.
pi_200934625
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:55 schreef Starhopper het volgende:
Vanwege de onzekere situatie in Kaboel zijn meerdere vluchten gepland om Nederlanders te evacueren. Dat meldt demissionair minister Ank Bijleveld (Defensie) op Twitter. Een militair vliegtuig is al onderweg om tolken, lokaal ambassadepersoneel en gezinnen op te halen.

*O* *O* *O* *O*

Ja nu kan Bijleveld zich nog moeilijk verschuilen.
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:58:44 #179
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200934633
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:57 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
[ twitter ]

[ twitter ]
Dat lachen erbij ook _O- 8)7
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:58:59 #180
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200934638
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Gezien de chaos daar lijkt het mij zeer aannemelijk. Wat zou er anders van het vliegtuig moeten vallen dan volgens jou?
Kan vanalles zijn natuurlijk maar het is duidelijk geen bewijs van dat het mensen zijn. Zo dom is geen mens dat je aan een vliegtuig gaat hangen :')

Schijnbaar toch wel dus man man man :')
pi_200934639
quote:

*O* *O* *O* *O*

Kabul airport kan je vergeten nu….
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:00:02 #182
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200934657
quote:

*O* *O* *O* *O*

Als het nu al zo'n chaos is daar dan ben ik benieuwd of het überhaupt gaat lukken om de Nederlanders weg te krijgen daaro.
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:00:45 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200934667
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Kan vanalles zijn natuurlijk maar het is duidelijk geen bewijs van dat het mensen zijn. Zo dom is geen mens dat je aan een vliegtuig gaat hangen :')
Deze mensen zijn wanhopig.

Kijk deze beelden. Dit zijn duidelijk mensen:

twitter
pi_200934669
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:00 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Als het nu al zo'n chaos is daar dan ben ik benieuwd of het überhaupt gaat lukken om de Nederlanders weg te krijgen daaro.
Ik gok dat landen op het vliegveld al een probleem gaat zijn. Overal zijn mensen.
pi_200934671
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:57 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
[ twitter ]

[ twitter ]
Ik blijf het beelden vinden waarop weinig te zien is.

Maar goed, in de toekomst zal wel bekend worden of mensen hebben geprobeerd om mee te vliegen. En of dat überhaupt kan, want volgens mij wordt je er gelijk afgeblazen als je dat probeert.
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:02:22 #186
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200934683
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar goed, in de toekomst zal wel bekend worden of mensen hebben geprobeerd mee te vliegen. En of dat überhaupt kan, want volgens mij wordt je er gelijk afgeblazen als je dat probeert.
Natuurlijk gaat dat niet :')
pi_200934685
quote:

[..]

Maar goed, in de toekomst zal wel bekend worden of mensen hebben geprobeerd mee te vliegen. En of dat überhaupt kan, want volgens mij wordt je er gelijk afgeblazen als je dat probeert.
Tja op Twitter zijn ook de lijken te vinden die uit de lucht zijn gevallen. Geen idee wat voor andere beelden je wilt...

Er zijn genoeg verhalen van mensen die zicht vastklampen aan wielen van vliegtuigen (en bijna altijd overleden zijn daarna)
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:02:44 #188
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200934687
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:01 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ik gok dat landen op het vliegveld al een probleem gaat zijn. Overal zijn mensen.
Dit gaat dadelijk net zo'n faal worden als dat helikoptertje in Libië.
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:02:45 #189
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_200934688
quote:

[..]

James Bond kan dat wel hoor

pi_200934690
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Deze mensen zijn wanhopig.

Kijk deze beelden. Dit zijn duidelijk mensen:

[ twitter ]
De conclusie die ik hieruit trek is dat de cameraman Parkinson heeft. :')
pi_200934698
Ik vind dat de Afghanen die de voorkeur hebben voor westerse democratie, normen en waarden dan ook gewoon thuis horen in het westen. Nederland, Duitsland, Frankrijk, Amerika etc. moeten deze mensen die voor de Taliban vluchten gewoon opvangen. Klaar.
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:03:28 #192
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200934699
Deze mensen vechten harder om het land te ontvluchten, dan om het te redden.

Die Europeanen die kunnen ze dan ook wel hebben. Ook al schijnen sommige dramaqueens de Europese migratiepolitiek "onmenselijk" te vinden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:03:45 #193
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200934701
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:02 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
De conclusie die ik hieruit trek is dat de cameraman Parkinson heeft. :')
Je ziet mensen die hun dood tegemoet gaan. Zou jij dan normaal kunnen filmen?
pi_200934703
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:01 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
In een van de filmpjes vloog er een apache om de mensen weg te jagen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:03:58 #195
65846 Bocaj
47th President.
pi_200934705
quote:
15s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:02 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Dit gaat dadelijk net zo'n faal worden als dat helikoptertje in Libië.
Dat ding is meen ik alsnog wel opgehaald!
pi_200934711
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:03 schreef Werkperd het volgende:
Ik vind dat de Afghanen die de voorkeur hebben voor westerse democratie, normen en waarden dan ook gewoon thuis horen in het westen. Nederland, Duitsland, Frankrijk, Amerika etc. moeten deze mensen die voor de Taliban vluchten gewoon opvangen. Klaar.
Dan hebben opeens 10 miljoen Afghanen een voorkeur voor democratie en westerse normen en waarden. Inclusief mannen met een jurk, baard en een Koran in hun handen.
pi_200934712
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:03 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
In een van de filmpjes vloog er een apache om de mensen weg te jagen.
Ja in de buurt van een langzaam rijdend vliegtuig. Die Apache gaat echt niet rondvliegen als er een fucking vliegtuig gaat landen :') Landend vliegtuig gaat net ff iets harder lol
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:05:18 #198
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200934716
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:03 schreef Bocaj het volgende:
Dat ding is meen ik alsnog wel opgehaald!
Anderhalf jaar later volgens wikipedia :')
pi_200934723
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je ziet mensen die hun dood tegemoet gaan. Zou jij dan normaal kunnen filmen?
Toch apart dat als er andere mensen dood gaan jij dat wel prima lijkt te vinden:

quote:
16s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Straks geen wappies meer *O*
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:06:08 #200
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200934731
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:03 schreef Werkperd het volgende:
Ja dag ze gaan daar maar lekker vechten voor democratie. Hier hebben we die ellende niet nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')