Ze hoeven in ieder geval geen spijt te hebben dat ze het niet hebben geprobeerd.quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
Op Twitter zijn er beelden van mensen die buiten op het vliegtuig zijn gesprongen.
Er zijn ook beelden van diezelfde mensen die van het vliegtuig naar beneden vallen.
Triest
Biden had ook beloofd dat ie beter zou doen dan Trump. Banden met bondgenoten herstellen. Na dit debacle kan ie geen "America is back" toespraken meer houden, men zou hem uitlachen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het ligt ook aan beloftes. Biden heeft beloofd dat hij de troepen terug zou trekken en een einde zou maken aan zgn. forever wars zoals Afghanistan vwb de VS. Hij houdt woord. Doe even pijn mischien maar de Amerikaanse stemmer is het gewoon zat.
Dat is ook niet erg maar je hebt een goede manier om iets te doen en een slechte manier om iets te doen en dit doet Beiden gewoon niet zo goedquote:Op maandag 16 augustus 2021 11:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het ligt ook aan beloftes. Biden heeft beloofd dat hij de troepen terug zou trekken en een einde zou maken aan zgn. forever wars zoals Afghanistan vwb de VS. Hij houdt woord. Doe even pijn mischien maar de Amerikaanse stemmer is het gewoon zat.
China heeft helemaal geen belang bij een nieuwe zijderoute door Afghanistan, die zou dan uitkomen in Iran. De zijderoute komt veel noordelijker te liggen, door Rusland en Kazachstan en daarna weer Rusland..quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:04 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dit.
Rusland (en China) gaan gewoon samenwerken met de Taliban.
Taliban mag Afghanistan besturen zolang ze China en Rusland niet storen. (+ China heeft nog belangen bij Silk Road door Afghanistan)
Ow snapquote:Op maandag 16 augustus 2021 11:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
(etc, ik kan nog wel even doorgaan)
[..]
Dit is grote mensen politiek, niemand in het Westen gaat zich echt, op regeringsnivo, druk maken over Afghanistan in dit opzicht omdat iedereen (zie NAVO) zich allang heeft teruggetrokken uit Afghanistan.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Biden had ook beloofd dat ie beter zou doen dan Trump. Banden met bondgenoten herstellen. Na dit debacle kan ie geen "America is back" toespraken meer houden, men zou hem uitlachen.
Afghaanse grondstoffen wellichtquote:Op maandag 16 augustus 2021 11:24 schreef Idisrom het volgende:
[..]
China heeft helemaal geen belang bij een nieuwe zijderoute door Afghanistan,
Denk je? Met het vooruitzicht op een betere afloop?quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De Russen zitten écht niet te wachten op een herhaling van hun vorige avontuur.
Hij kan toch nog gewoon de banden met bondgenoten herstellenquote:Op maandag 16 augustus 2021 11:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Biden had ook beloofd dat ie beter zou doen dan Trump. Banden met bondgenoten herstellen. Na dit debacle kan ie geen "America is back" toespraken meer houden, men zou hem uitlachen.
IK denk niet dat er een goede manier was in deze. Vooral niet omdat de VS er maar niet in lijkt te slagen zich van zijn oogkleppen te ontdoen als het om Afghanistan gaat. Men is constant overtuigt van het eigen gelijk zonder naar de realiteit IN Afghanistan te kijken. Dit is niet de eerste misrekening van de VS in Afghanistan, hopelijk wel de laatste.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is ook niet erg maar je hebt een goede manier om iets te doen en een slechte manier om iets te doen en dit doet Beiden gewoon niet zo goed
Als je tegen je vrouw zegt dat je uit je werk melk meeneemt dan is zo ook niet tevreden met een kuipje koffiemelk van de koffierobot
Vorige week riep de Nederlandse overheid al op om daar zo snel mogelijk te vertrekken.quote:Op maandag 16 augustus 2021 04:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vorige week was nog de verwachting dat het nog een maand zou duren
Ja, echt afschuwelijk.quote:Op maandag 16 augustus 2021 07:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar zit je dan met je vliegticket en visum
Denk het welquote:Op maandag 16 augustus 2021 11:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
IK denk niet dat er een goede manier was in deze. Vooral niet omdat de VS er maar niet in lijkt te slagen zich van zijn oogkleppen te ontdoen als het om Afghanistan gaat. Men is constant overtuigt van het eigen gelijk zonder naar de realiteit IN Afghanistan te kijken. Dit is niet de eerste misrekening van de VS in Afghanistan, hopelijk wel de laatste.
Het verlaten van Afghanistan boeit vele misschien weinig. Maar dat nu ieder land 10-tallen onderdanen op het vliegveld of elders heeft zitten en waarvan het maar afwachten is of en hoe ze nog wegkomen, zal minder worden gewaardeerd.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is grote mensen politiek, niemand in het Westen gaat zich echt, op regeringsnivo, druk maken over Afghanistan in dit opzicht omdat iedereen (zie NAVO) zich allang heeft teruggetrokken uit Afghanistan.
Dat.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Oei. User @Starhopper wordt hier VOL-LE-DIG door de mangel gehaald.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En die betere afloop is gebaseerd op?quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:26 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Denk je? Met het vooruitzicht op een betere afloop?
Ik denk dat ze zich nu al in de handen wrijven bij het idee.
Het lijkt mij stug dat de Taliban buitenlanders gaat lopen afslachten.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:31 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het verlaten van Afghanistan boeit vele misschien weinig. Maar dat nu ieder land 10-tallen onderdanen op het vliegveld of elders heeft zitten en waarvan het maar afwachten is of en hoe ze nog wegkomen, zal minder worden gewaardeerd.
Met de billen bloot deze manquote:Op maandag 16 augustus 2021 11:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Oei. User @:starhopper wordt hier VOL-LE-DIG door de mangel gehaald.
Alle bronnen die ik gelezen heb oordelen daar anders over.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is grote mensen politiek, niemand in het Westen gaat zich echt, op regeringsnivo, druk maken over Afghanistan in dit opzicht omdat iedereen (zie NAVO) zich allang heeft teruggetrokken uit Afghanistan.
https://www.theguardian.c(...)ver-afghanistan-exitquote:Joe Biden’s decision to rapidly withdraw from Afghanistan is threatening to turn into one of the biggest Anglo-American foreign policy rifts in decades, with potentially dangerous political consequences if the UK government’s warnings about a return of terrorism and mass movement of refugees to Europe eventually prove correct.
Afghanistan heeft genoeg grondstoffen waar China in geïnteresseerd is. China gaat keihard investeren in Afghanistan en de Taliban gaat gewoon meewerken.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:24 schreef Idisrom het volgende:
[..]
China heeft helemaal geen belang bij een nieuwe zijderoute door Afghanistan, die zou dan uitkomen in Iran. De zijderoute komt veel noordelijker te liggen, door Rusland en Kazachstan en daarna weer Rusland..
Voorlopig stellen zij zich mild op. Maar met waarschuwingsschoten en mensen die worden verdrukt zit een ongeluk in een klein hoekje.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het lijkt mij stug dat de Taliban buitenlanders gaat lopen afslachten.
Die oorlogspropaganda was al zo doorzichtig als wat, net als de bommen in Irak.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het lijkt mij stug dat de Taliban buitenlanders gaat lopen afslachten.
Ging de vorige keer ook goed met Rusland in Afghanistan iddquote:Op maandag 16 augustus 2021 10:34 schreef Mondkapje het volgende:
Ik verwacht dat Rusland korte metten gaat maken met de Taliban, het gepamper is de wereld nu meer dan zat.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Tja, waar zijn de Britse troepen dan? Oh...teruggetrokken uit Afghanistan en niet van zins terug te gaan.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Alle bronnen die ik gelezen heb oordelen daar anders over.
[..]
https://www.theguardian.c(...)ver-afghanistan-exit
En Duitsland maakt zich zorgen over een nieuwe vloed van vluchtelingen naar Europa.
Biden heeft de bondgenoten voor een voldongen feit gezet, net zoals Trump dat deed. En het versterkt de positie van Rusland in het Midden Oosten, want dat lijkt een meer betrouwbare partij.
Kijk, leuk om alles op de VS te gooien maar zo simpel is het ook weer niet, de kiezers in de VS hebben net zo min als de europese kiezers in nieuwe militaire avonturen daar.quote:British and NATO troops will not go back to Taliban-controlled Afghanistan, British Defense Secretary Ben Wallace said on Monday.
“I acknowledge that the Taliban are in control of the country,” Wallace said on Sky News. “I mean, you don’t have to be a political scientist to spot that’s where we’re at.”
Asked if the U.K. and NATO would return to the country, Wallace replied: “That’s not on the cards that we’re going to go back.”
https://www.politico.eu/a(...)taliban-afghanistan/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |