Ja, shit happens.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit ja.
De Taliban heeft voor iedere stad die ze binnenvallen vooraf een lijst aangelegd van mensen die zich naar hun maatstaven misdragen hebben (journalisten, tolken, docenten die lesgegeven hebben aan meisjes, etc), en die worden gewoon vermoord hoor.
Zo jij bent goed op de hoogte van hoe de Taliban werkt!quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit ja.
De Taliban heeft voor iedere stad die ze binnenvallen vooraf een lijst aangelegd van mensen die zich naar hun maatstaven misdragen hebben (journalisten, tolken, docenten die lesgegeven hebben aan meisjes, etc), en die worden gewoon vermoord hoor.
Beter gewoon als een angsthaas je verantwoordelijkheid ontlopen en de mensen die hun nek hebben uitgestoken in de steek laten.quote:
Ja, ze zijn er al mee begonnen ook. Al zal men zich nu nog enigszins proberen in te houden vanwege de publieke opinie.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit ja.
Fake.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[ twitter ]
Dit verhaal van die Brit die vast in Kabul nu. Wat een idioot haha.
Op deze manier komt hij binenkort in een filmpje voorbij.
VS alleen stuurde er 5K. Had er 20K van de EU bij gedaan en je kunt een behoorlijke buffer maken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eens. En die veiligheidszone had Kabul moeten zijn. Met 10.000 westerse soldaten die de leiding zouden nemen zou de Taliban het onderspit gedolven hebben.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:46 schreef ZOA het volgende:
[..]
Snel tevreden dus met wat je toegelaten wordt of we verschillen van mening over vrijheid
Ik bedoel dat ik onder een Taliban bewimd wel zorg voor mijn vrijheid net als onder Mark Rutte
Die “verantwoordelijkheid” die jij claimt die we hebben, ik zie dat niet. Leuk dat je dat tegen ons wilt aanwrijven, maar die mensen hebben doelbewust gekozen samen te werken met ons, dan kan je niet 7 jaar na dato opeens roepen dat je nog een uitstaande regeling hebt met ze.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Beter gewoon als een angsthaas je verantwoordelijkheid ontlopen en de mensen die hun nek hebben uitgestoken in de steek laten.Kennelijk is dat links/progressief, dan ben ik dat dus op dit moment.
Ze zullen niet zo extremistisch zijn maar wel zo corrupt als de pest dus ja die zien de bui al hangen ze zijn het laaghangende fruit wat als eerste het slachtoffer wordt om dat de echte top al veilig is weggegaan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kijk allemaal Afghanen die dolblij zijn met de terugkomst van de Taliban-terreur.
Neem jij de verantwoording op van homo's die niet meer hand in hand kunnen lopen in de homo-hoofdstad van de wereld van 20 jaar geleden?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Beter gewoon als een angsthaas je verantwoordelijkheid ontlopen en de mensen die hun nek hebben uitgestoken in de steek laten.Kennelijk is dat links/progressief, dan ben ik dat dus op dit moment.
Wat denk je, dat elke Ahmed die zei "ja ik ben tolk mattie" zomaar aan de slag kon als tolk bij de ISAF missies terwijl elke Nederlandse militair veiligheidsonderzoeken aan de kont krijgt? De namen en identiteiten van de lui zijn gewoon bekend.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zie ze er maar eens uit te filteren of moeten we dan iedereen maar nemen? Begin gewoon niet aan die ellende want het gaat een clusterfuck van ellende worden hier.
Ja dat is het hele probleem in jouw morele kompas gozer.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die “verantwoordelijkheid” die jij claimt die we hebben, ik zie dat niet.
Is fake bestaat nietquote:Op zondag 15 augustus 2021 21:58 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Neem jij de verantwoording op van homo's die niet meer hand in hand kunnen lopen in de homo-hoofdstad van de wereld van 20 jaar geleden?
Je ziet ook beelden van binnen in het vliegveld, de vertrekhal zo te zien. Dat ziet er amper anders uit dan een gemiddeld Europees vliegveld op een topdrukke dag, wat mensen betreft, zouden dat nou allemaal ambassademensen zijn? Ik kan me niet voorstellen dat er bijvoorbeeld nog 'expats' of iets dergelijks aanwezig zijn (dus mensen die puur voor een of ander bedrijf in Afghanistan zitten)?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Onbevestigd maar doorgaans betrouwbare bron.
Ze hadden moeten weten dat we ze in de steek gingen laten. Wel naļef van ze inderdaad.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die “verantwoordelijkheid” die jij claimt die we hebben, ik zie dat niet. Leuk dat je dat tegen ons wilt aanwrijven, maar die mensen hebben doelbewust gekozen samen te werken met ons, dan kan je niet 7 jaar na dato opeens roepen dat je nog een uitstaande regeling hebt met ze.
Waar kan dat niet meer dan? Want in Nederland kan dat gewoon en wordt het steeds meer geaccepteerd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:58 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Neem jij de verantwoording op van homo's die niet meer hand in hand kunnen lopen in de homo-hoofdstad van de wereld van 20 jaar geleden?
Je zegt nu letterlijk zelf dat je een angsthaas bent.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat heb jij oogkleppen op zeg ongekend.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waar kan dat niet meer dan? Want in Nederland kan dat gewoon en wordt het steeds meer geaccepteerd.
Onder welke steen berg heb jij geleefd?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waar kan dat niet meer dan? Want in Nederland kan dat gewoon en wordt het steeds meer geaccepteerd.
Bespaar je de moeite.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:58 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Een angsthaas volgens jouw debiele definitie daarvan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zegt nu letterlijk zelf dat je een angsthaas bent.
Daar komt bij, het is een oorlog man. We hebben die mensen nergens toe gedwongen. We hebben geen enkele verplichting.
ik heb geen idee wat normaal is bij gezinshereniging maar die regels gaan hier ook op natuurlijkquote:Op zondag 15 augustus 2021 21:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ok dus de zus of vrouw van de tolk heeft botte pech? Die hangt dan aan een touw want familie van een tolk.
Echt ze gaan daar gewoon random mensen aanwijzen waarvan ze denken dat ze mee hebben geholpen niks meer niks minder.
Ja, dat mag je vinden. Maar je komt tot nu toe nog niet veel verder dan "ze lopen gevaar". Als ik vervolgens vraag wie "ze" zijn en wie we wel en niet meenemen, dan choke je als de eerste de beste amateur...quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja dat is het hele probleem in jouw morele kompas gozer.
Het Nederlandse verzet kun je eerder met de Taliban vergelijken dan met de tolken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Een angsthaas volgens jouw debiele definitie daarvan.
Het verzet in Nederland werd ook niet gedwongen, toch kijken we daar enigszins trots op terug. Oftewel, sinds wanneer is dwang een voorwaarde?
De VS had minder dan 5k aan soldaten in Afghanistan voor ze "vertrokken". Die hadden de intentie niet om te blijven zodra alle Amerikanen waren geėvacueerd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
VS alleen stuurde er 5K. Had er 20K van de EU bij gedaan en je kunt een behoorlijke buffer maken.
Mensen van NGO’s zijn er ook best veel.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je ziet ook beelden van binnen in het vliegveld, de vertrekhal zo te zien. Dat ziet er amper anders uit dan een gemiddeld Europees vliegveld op een topdrukke dag, wat mensen betreft, zouden dat nou allemaal ambassademensen zijn? Ik kan me niet voorstellen dat er bijvoorbeeld nog 'expats' of iets dergelijks aanwezig zijn (dus mensen die puur voor een of ander bedrijf in Afghanistan zitten)?
Als je denkt dat je als homo niet meer hand in hand kan lopen door Amsterdam of een andere stad in Nederland leef je in een alternatieve wereld.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:01 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Onder welke steen berg heb jij geleefd?
Wat zeg jij nu?quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:03 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Het Nederlandse verzet kun je eerder met de Taliban vergelijken dan met de tolken.
Koekoekquote:Op zondag 15 augustus 2021 22:03 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Het Nederlandse verzet kun je eerder met de Taliban vergelijken dan met de tolken.
Nou kom maar een keer naar de stad dan mag je even middagje hand in hand met een man rondlopen dan piep je wel anders.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als je denkt dat je als homo niet meer hand in hand kan lopen door Amsterdam of een andere stad in Nederland leef je in een alternatieve wereld.
Random grote stad met snotjochies die niet zouden misstaan in opsporing verzocht of bij de Taliban.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Marokkanen? Bedoel je dat te zeggen?quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:06 schreef matthijst het volgende:
[..]
Random grote stad met snotjochies die niet zouden misstaan in opsporing verzocht of bij de Taliban.
Ik denk dat je het effect hiervan schromelijk overschat.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:06 schreef detaris het volgende:
Al is het alleen maar om de geloofwaardigheid/betrouwbaarheid van Nederland aan te tonen i.r.t. lokale partners voor toekomstige missies in dit soort gebieden.
De Amerikaanse 'ambassade' had meer dan 4.000 medewerkers joh. Een ambassade is een ander woord voor een spionage-centrum.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je ziet ook beelden van binnen in het vliegveld, de vertrekhal zo te zien. Dat ziet er amper anders uit dan een gemiddeld Europees vliegveld op een topdrukke dag, wat mensen betreft, zouden dat nou allemaal ambassademensen zijn? Ik kan me niet voorstellen dat er bijvoorbeeld nog 'expats' of iets dergelijks aanwezig zijn (dus mensen die puur voor een of ander bedrijf in Afghanistan zitten)?
doet iemand dat dan?quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:06 schreef detaris het volgende:
We moeten niet net doen alsof alle Afghanen die met het Westen hebben gewerkt helden zijn die hun nek hebben uitgestoken.
Er zijn voldoende argumenten om deze mensen te helpen zonder ze een verzonnen heldenstatus toe te dichten.
Al is het alleen maar om de geloofwaardigheid/betrouwbaarheid van Nederland aan te tonen i.r.t. lokale partners voor toekomstige missies in dit soort gebieden.
Als iemand vrijwillig naar Turkije toe wil gaan dan moet de situatie wel erg zijn ja.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:07 schreef Fugue het volgende:
[ twitter ]
Lijkt wel de IC van Rotterdam naar Utrecht in de spits
Doorgaans, of voormalig Afghaanse tolken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:08 schreef Fugue het volgende:
[..]
Marokkanen? Bedoel je dat te zeggen?
Nee, als de afgelopen 20 jaar ons iets geleerd heeft, is het dat wij die bevolking niet kunnen redden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat stel je voor Journalisten, Docenten en meisjes ook maar hierheen halen?
Taliban zijn Afghanen, Pashtoenen, moslims, hebben gestreden tegen bezetters van hun land, voor hun Pashtoen-volk en de islam.quote:
Veel Pashtoens zijn ook tegen hoor.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:10 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Taliban zijn Afghanen, Pashtoenen, moslims, hebben gestreden tegen bezetters van hun land, voor hun Pashtoen-volk en de islam.
De tolken hebben gevochten voor niet-Afghanen, niet-moslims, niet-Pashtoenen, voor westerse normen/waarden i.p.v. lokale normen/waarden.
Heel leuk dat Nederland hen wil gaan vertroetelen omdat ze iets VOOR NEDERLAND hebben betekent, maar ze hebben al hun lokale gebruiken/cultuur/geschiedenis/religie verraden en ze zullen in de Afghaanse geschiedenis niet als verzetsstrijders de geschiedenisboeken ingaan maar als verraders.
Daarom zeg ik dat de Taliban eerder de Afghaanse geschiedenisboeken in zal gaan als verzetsstrijders tegen buitenlandse bezetters dan de tolken.
Aanhangers van de religie van de vrede.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:08 schreef Fugue het volgende:
[..]
Marokkanen? Bedoel je dat te zeggen?
We hadden daar een permanente safezone moeten creėren met militaire steun. We zijn zelf begonnen met het mengen in deze shitstorm dan moeten we het ook maar uitzittenquote:Op zondag 15 augustus 2021 22:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, als de afgelopen 20 jaar ons iets geleerd heeft, is het dat wij die bevolking niet kunnen redden.
Ik ben het eens met de stelling van Biden, dat 1 jaar of 5 jaar extra blijven geen verschil meer gaat maken. Maar ik vind wel dat de lokale tolken, beveiligers en dergelijke die zijn ingehuurd door de VS en Europa bescherming horen te krijgen, nu zij juist vanwege die werkzaamheden vermoord kunnen worden.
Nee het gaat om kosten en baten. Net als in het Westen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je het effect hiervan schromelijk overschat.
In dat soort gebieden bestaat loyaliteit niet op de manier zoals wij Westerse lui denken dat het bestaat.
Aldus je onderbuik oke bedankt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Aanhangers van de religie van de vrede.
Zoals Afghaanse tolken.
Lees de krant en het nieuws. Ze hebben hun 'nek' voor ons uitgestoken etc...quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
doet iemand dat dan?
ISAF is 20 jaar lang de grootste werkgever in dat land geweest, die lopen echt niet allemaal gevaar nu
Als je zo wil jijbakken; jij komt niet verder dan laat de mensen die ons geholpen hebben in Afghanistan maar laten verrekken. Wel heel gemakkelijk praten zo.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dat mag je vinden. Maar je komt tot nu toe nog niet veel verder dan "ze lopen gevaar". Als ik vervolgens vraag wie "ze" zijn en wie we wel en niet meenemen, dan choke je als de eerste de beste amateur...
Ik had inderdaad ook liever dat je wat meer nadacht over de situatie, echter gaat het daar mis en kom je niet verder dan: Jij kan mij niet precies een xx aantal voor- en achternamen van Afghanen noemen die ik vind Nederland moet ophalen inclusief de namen familieleden en daarom ratel je maar wat. En dan komen we weer op het punt dat ik je moet vertellen dat instanties en personen anders dan wij deze namen wel hebben en deze jou ook de juiste redenen kunnen geven waarom deze mensen het verdienen te beschermd te worden. Daarom maken politici zich hier ook hard voor zodat dit gebeurd.quote:Heb ik toch liever dat ik wat meer nadenk over de situatie dan volledig op het orgel gaan over hoe zielig het wel niet is voor mensen die 7 jaar geleden voor ons hebben gewerkt
hebben ze ook, van mij mag je ze zalig verklaren ook als het helptquote:Op zondag 15 augustus 2021 22:14 schreef detaris het volgende:
[..]
Lees de krant en het nieuws. Ze hebben hun 'nek' voor ons uitgestoken etc...
Tolken worden nog net niet zalig verklaard.
Lekker naar Antalya op vakantiequote:Op zondag 15 augustus 2021 22:07 schreef Fugue het volgende:
[ twitter ]
Lijkt wel de IC van Rotterdam naar Utrecht in de spits
quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nou kom maar een keer naar de stad dan mag je even middagje hand in hand met een man rondlopen dan piep je wel anders.
Niet mijn ervaring met de vrienden die ik heb.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:06 schreef matthijst het volgende:
[..]
Random grote stad met snotjochies die niet zouden misstaan in opsporing verzocht of bij de Taliban.
Now, let's go and rape some 9 year old girls.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:16 schreef JohnBercow het volgende:
[ twitter ]
Wat een gezellige mensen
Nou ho ho ze zijn niet van de Rooms katholieke kerk.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Now, let's go and rape some 9 year old girls.
Het doel was juist vooral dat ze iets betekenden voor Afghanistan en het Afghaanse volk.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:10 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Taliban zijn Afghanen, Pashtoenen, moslims, hebben gestreden tegen bezetters van hun land, voor hun Pashtoen-volk en de islam.
De tolken hebben gevochten voor niet-Afghanen, niet-moslims, niet-Pashtoenen, voor westerse normen/waarden i.p.v. lokale normen/waarden.
Heel leuk dat Nederland hen wil gaan vertroetelen omdat ze iets VOOR NEDERLAND hebben betekent, maar ze hebben al hun lokale gebruiken/cultuur/geschiedenis/religie verraden en ze zullen in de Afghaanse geschiedenis niet als verzetsstrijders de geschiedenisboeken ingaan maar als verraders.
Daarom zeg ik dat de Taliban eerder de Afghaanse geschiedenisboeken in zal gaan als verzetsstrijders tegen buitenlandse bezetters dan de tolken.
Nee joh jou laten ze netjes met rust en bestaat dit totaaaaaal niet. Goed jij bent blind voor de negatieve kanten en ik ben door ervaring blind geworden voor de positieve kanten van het hele gezeik dus we gaan er toch niet uitkomenquote:Op zondag 15 augustus 2021 22:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
[..]
Niet mijn ervaring met de vrienden die ik heb.
Denk het niet, het doel was om het leven makkelijker te maken voor de buitenlandse soldaten omdat ze anders niet in staat waren om met lokale boeren te communiceren.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:19 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het doel was juist vooral dat ze iets betekenden voor Afghanistan en het Afghaanse volk.
Het zal wel aan jou liggen inderdaad.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee joh jou laten ze netjes met rust en bestaat dit totaaaaaal niet. Goed jij bent blind voor de negatieve kanten en ik ben door ervaring blind geworden voor de positieve kanten van het hele gezeik dus we gaan er toch niet uitkomen
Dat zal het zijn inderdaad.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het zal wel aan jou liggen inderdaad.
Jij bent ook niets gewend he?quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hier past alleen stilte. Wat een tragedie.
Parasieten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Toch de enige variabele in het hele verhaal.quote:
Hopen maar dat ze iedereen gewoon laten gaan. Worden ze zelf ook alleen maar beter van als Taliban lijkt me.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat het volgens jou maar Afganen zijn met een minderwaardige cultuur is me bekend. Ik zie hier mensen die vrezen voor hun leven.quote:
Dan waren 't jongetjes.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:18 schreef Fugue het volgende:
[..]
Nou ho ho ze zijn niet van de Rooms katholieke kerk.
Dat valt wel een beetje mee. Ze zijn in dienst geweest van Nederland en nmm hoort daar nu ook eem zorgplicht bij.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:14 schreef detaris het volgende:
Lees de krant en het nieuws. Ze hebben hun 'nek' voor ons uitgestoken etc...
Tolken worden nog net niet zalig verklaard.
Geen QR code denk ikquote:Op zondag 15 augustus 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar is hun vrees gebaseerd op de realiteit, of zijn ze vooral bang gemaakt door jarenlange oorlogspropaganda waar de vijand als extreem bloeddorstig is neergezet.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat het volgens jou maar Afganen zijn met een minderwaardige cultuur is me bekend. Ik zie hier mensen die vrezen voor hun leven.
Waar gaan die mensen heen? Alle commerciėle vluchten zijn al gecanceld toch?quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja je hebt helemaal gelijk. Het is alsof je tegen een muur praat en je hebt het zelf niet eens doorquote:Op zondag 15 augustus 2021 22:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Toch de enige variabele in het hele verhaal.
[..]
Hopen maar dat ze iedereen gewoon laten gaan. Worden ze zelf ook alleen maar beter van als Taliban lijkt me.
waarom ??quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
De KDC-10 en de C-130 hebben allemaal een bereik van meer dan 5500 km. Dus in theorie hebben we een stuk of 4 vliegtuigen die daar heen kunnen.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In elk geval genoeg filmpjes gezien dat dit niet meer schokkend is.quote:
Dit gaat lelijk worden ja.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Waar gaan die mensen heen? Alle commerciėle vluchten zijn al gecanceld toch?
Kan jou het schelen waar je precies naartoe gaat, als het Afghanistan maar niet is. Wanhopig proberen om ergens een vliegtuig in te komen, waarschijnlijk tegen beter weten in.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Waar gaan die mensen heen? Alle commerciėle vluchten zijn al gecanceld toch?
Maar dat is helemaal niet hun eigen land volgens die lui zelf. Afghanistan is een willekeurig lijntje getrokken door de Britten in de 19e eeuw. Afghanen zelf boeit het niet wat er met mensen buiten hun eigen stam / gebied gebeurd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:45 schreef Confetti het volgende:
Er had juist wel bloed door de straten moeten vloeien. Bloed van Afghanen die hun eigen land verdedigen met enige trots.
kunne ze ook op de vleugels zitten danquote:Op zondag 15 augustus 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ze lijken me meer welkom dan al die Afrikanen uit veilige landen die hier hun heil zoeken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een kwestie van tijd.
Kerel...quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:24 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Maar is hun vrees gebaseerd op de realiteit, of zijn ze vooral bang gemaakt door jarenlange oorlogspropaganda waar de vijand als extreem bloeddorstig is neergezet.
Ja snap ik, maar de westerse militaire vluchten gaan ze niet meenemen, die zijn al druk genoeg met hun eigen diplomaten en burgers. En als de commerciėle vluchten dan al gecanceld zijn...quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kan jou het schelen waar je precies naartoe gaat, als het Afghanistan maar niet is. Wanhopig proberen om ergens een vliegtuig in te komen, waarschijnlijk tegen beter weten in.
Flexcontractjes man. Even in dienst daarna je handjes ervan aftrekken. Waren praktisch uitzendkrachten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat valt wel een beetje mee. Ze zijn in dienst geweest van Nederland en nmm hoort daar nu ook eem zorgplicht bij.
Goede!quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:28 schreef Rambolin het volgende:
Kijk naar de geschiedenis van Afghanistan. Wie zijn als verzetsstrijders de geschiedenis ingegaan, degenen die tegen de Sovjets vochten, of de Afghaanse tolken van de Sovjets?
quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kunne ze ook op de vleugels zitten dan
voor de sovjets waarschijnlijk ook de tolkenquote:Op zondag 15 augustus 2021 22:28 schreef Rambolin het volgende:
Kijk naar de geschiedenis van Afghanistan. Wie zijn als verzetsstrijders de geschiedenis ingegaan, degenen die tegen de Sovjets vochten, of de Afghaanse tolken van de Sovjets?
De taliban gaat dat vliegveld niet overnemen want dan hebben ze oorlog met de VS en UK. Ze zijn niet bijster slim maar zo dom zijn ze ook weer niet.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:29 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar de westerse militaire vluchten gaan ze niet meenemen, die zijn al druk genoeg met hun eigen diplomaten en burgers. En als de commerciėle vluchten dan al gecanceld zijn...
Kwestie van uren voordat de Taliban dat vliegveld in handen heeft. Hele nare situatie voor die mensen.
Klopt, voor de Sovjets, dat heb je goed gezegd. En de tolken die Nederlandse soldaten hebben geholpen, zijn goed voor Nederlandse soldaten geweest. Maar ik maak wel een onderscheid tussen wat goed is voor Nederland en wat goed is voor Afghanistan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor de sovjets waarschijnlijk ook de tolken
het issue is ook niet om ze naar Afghanistan te b rengen want daar zijn ze alquote:Op zondag 15 augustus 2021 22:31 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Klopt, voor de Sovjets, dat heb je goed gezegd. En de tolken die Nederlandse soldaten hebben geholpen, zijn goed voor Nederlandse soldaten geweest. Maar ik maak wel een onderscheid tussen wat goed is voor Nederland en wat goed is voor Afghanistan.
Nee, Bijleveld stuurt nog wat extra vliegtuigen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:30 schreef RamboDirk het volgende:
Waren alle Nederlanders daar nu al weg?
Daar ben ik het mee eens geredeneerd vanuit een Nederlands belang. Maar het wordt nu in de media al opgerekt van tolken naar mensen in de spoelkeuken. Tot hoever gaat die zorgplicht?quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat valt wel een beetje mee. Ze zijn in dienst geweest van Nederland en nmm hoort daar nu ook eem zorgplicht bij.
De oorlogen ontstonden onder Bush.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:32 schreef Oostwoud het volgende:
Nadat Biden samen met z'n maatje Obama het Midden-Oosten al eens destabiliseerde en ISIS op liet komen zou je denken dat hij er van heeft geleerd. Prutser.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |