De VS had minder dan 5k aan soldaten in Afghanistan voor ze "vertrokken". Die hadden de intentie niet om te blijven zodra alle Amerikanen waren geëvacueerd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
VS alleen stuurde er 5K. Had er 20K van de EU bij gedaan en je kunt een behoorlijke buffer maken.
Mensen van NGO’s zijn er ook best veel.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je ziet ook beelden van binnen in het vliegveld, de vertrekhal zo te zien. Dat ziet er amper anders uit dan een gemiddeld Europees vliegveld op een topdrukke dag, wat mensen betreft, zouden dat nou allemaal ambassademensen zijn? Ik kan me niet voorstellen dat er bijvoorbeeld nog 'expats' of iets dergelijks aanwezig zijn (dus mensen die puur voor een of ander bedrijf in Afghanistan zitten)?
Als je denkt dat je als homo niet meer hand in hand kan lopen door Amsterdam of een andere stad in Nederland leef je in een alternatieve wereld.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:01 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Onder welke steen berg heb jij geleefd?
Wat zeg jij nu?quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:03 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Het Nederlandse verzet kun je eerder met de Taliban vergelijken dan met de tolken.
Koekoekquote:Op zondag 15 augustus 2021 22:03 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Het Nederlandse verzet kun je eerder met de Taliban vergelijken dan met de tolken.
Nou kom maar een keer naar de stad dan mag je even middagje hand in hand met een man rondlopen dan piep je wel anders.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als je denkt dat je als homo niet meer hand in hand kan lopen door Amsterdam of een andere stad in Nederland leef je in een alternatieve wereld.
Random grote stad met snotjochies die niet zouden misstaan in opsporing verzocht of bij de Taliban.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waar kan dat niet meer dan? Want in Nederland kan dat gewoon en wordt het steeds meer geaccepteerd.
Marokkanen? Bedoel je dat te zeggen?quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:06 schreef matthijst het volgende:
[..]
Random grote stad met snotjochies die niet zouden misstaan in opsporing verzocht of bij de Taliban.
Ik denk dat je het effect hiervan schromelijk overschat.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:06 schreef detaris het volgende:
Al is het alleen maar om de geloofwaardigheid/betrouwbaarheid van Nederland aan te tonen i.r.t. lokale partners voor toekomstige missies in dit soort gebieden.
De Amerikaanse 'ambassade' had meer dan 4.000 medewerkers joh. Een ambassade is een ander woord voor een spionage-centrum.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je ziet ook beelden van binnen in het vliegveld, de vertrekhal zo te zien. Dat ziet er amper anders uit dan een gemiddeld Europees vliegveld op een topdrukke dag, wat mensen betreft, zouden dat nou allemaal ambassademensen zijn? Ik kan me niet voorstellen dat er bijvoorbeeld nog 'expats' of iets dergelijks aanwezig zijn (dus mensen die puur voor een of ander bedrijf in Afghanistan zitten)?
doet iemand dat dan?quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:06 schreef detaris het volgende:
We moeten niet net doen alsof alle Afghanen die met het Westen hebben gewerkt helden zijn die hun nek hebben uitgestoken.
Er zijn voldoende argumenten om deze mensen te helpen zonder ze een verzonnen heldenstatus toe te dichten.
Al is het alleen maar om de geloofwaardigheid/betrouwbaarheid van Nederland aan te tonen i.r.t. lokale partners voor toekomstige missies in dit soort gebieden.
Als iemand vrijwillig naar Turkije toe wil gaan dan moet de situatie wel erg zijn ja.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:07 schreef Fugue het volgende:
[ twitter ]
Lijkt wel de IC van Rotterdam naar Utrecht in de spits
Doorgaans, of voormalig Afghaanse tolken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:08 schreef Fugue het volgende:
[..]
Marokkanen? Bedoel je dat te zeggen?
Nee, als de afgelopen 20 jaar ons iets geleerd heeft, is het dat wij die bevolking niet kunnen redden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat stel je voor Journalisten, Docenten en meisjes ook maar hierheen halen?
Taliban zijn Afghanen, Pashtoenen, moslims, hebben gestreden tegen bezetters van hun land, voor hun Pashtoen-volk en de islam.quote:
Veel Pashtoens zijn ook tegen hoor.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:10 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Taliban zijn Afghanen, Pashtoenen, moslims, hebben gestreden tegen bezetters van hun land, voor hun Pashtoen-volk en de islam.
De tolken hebben gevochten voor niet-Afghanen, niet-moslims, niet-Pashtoenen, voor westerse normen/waarden i.p.v. lokale normen/waarden.
Heel leuk dat Nederland hen wil gaan vertroetelen omdat ze iets VOOR NEDERLAND hebben betekent, maar ze hebben al hun lokale gebruiken/cultuur/geschiedenis/religie verraden en ze zullen in de Afghaanse geschiedenis niet als verzetsstrijders de geschiedenisboeken ingaan maar als verraders.
Daarom zeg ik dat de Taliban eerder de Afghaanse geschiedenisboeken in zal gaan als verzetsstrijders tegen buitenlandse bezetters dan de tolken.
Aanhangers van de religie van de vrede.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:08 schreef Fugue het volgende:
[..]
Marokkanen? Bedoel je dat te zeggen?
We hadden daar een permanente safezone moeten creëren met militaire steun. We zijn zelf begonnen met het mengen in deze shitstorm dan moeten we het ook maar uitzittenquote:Op zondag 15 augustus 2021 22:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, als de afgelopen 20 jaar ons iets geleerd heeft, is het dat wij die bevolking niet kunnen redden.
Ik ben het eens met de stelling van Biden, dat 1 jaar of 5 jaar extra blijven geen verschil meer gaat maken. Maar ik vind wel dat de lokale tolken, beveiligers en dergelijke die zijn ingehuurd door de VS en Europa bescherming horen te krijgen, nu zij juist vanwege die werkzaamheden vermoord kunnen worden.
Nee het gaat om kosten en baten. Net als in het Westen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je het effect hiervan schromelijk overschat.
In dat soort gebieden bestaat loyaliteit niet op de manier zoals wij Westerse lui denken dat het bestaat.
Aldus je onderbuik oke bedankt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Aanhangers van de religie van de vrede.
Zoals Afghaanse tolken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |