abonnement Unibet Coolblue
pi_200876638


Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologien, en een aantal zeer nieuwe technologien ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

en
en een technische uitleg:

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Zie een mooie infographic.

Bekijk ook deze presentatie ^O^.

De infographic 'hoe een Bitcoin transactie werkt'

De infographic 'Bitcoin is secured by the laws of the universe'.

Maar waar kan ik betalen met Bitcoins dan?
Bij steeds meer bedrijven en webshops kan dat. Een overzicht van bedrijven in Nederland is hier te vinden.

Coinmap is een wereldkaart met veel plaatsen waar je kan betalen met Bitcoins, handig als je op vakantie gaat.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 25 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld n blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 25 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Hoe start ik met bitcoin?
Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client.

Nadat je de bitcoin client hebt genstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk.

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Een andere manier is een online wallet. Momenteel staat Blockchain.info goed bekend, maar vraag het even na in het topic voor recente informatie. Voordeel van een online wallet is dat je niet hoeft te wachten op het ophalen van de blockchain (kan een paar dagen duren op een oude laptop). Nadeel is dat het (veel) minder veilig is. Alleen voor kleine bedragen dus.

Bitcoins kopen en verkopen.
Op sites als Bitonic.nl en Happycoins.nl kun je met iDeal Bitcoin kopen. Kijk even goed uit want goedkoop is het niet. Gebruik ze als je een klein bedrag wil uitgeven om mee te doen.

Goedkoper zijn de online exchanges. Bitstamp, Bitfinex, BTC-e en Kraken zijn voorbeelden. Vraag het even na om de meest recente informatie te hebben.

n van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum.

Bitcoin in meer detail
Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki. Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie: http://reddit.com/r/bitcoin
Als aller allerlaatste: http://www.thebitcoinchannel.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Koersverloop:


Bitcoinkoersen volgen:
Je kunt de koersen volgen o.a. op bitcoinwisdom. heeft een uitleg gemaakt hoe dat werkt:



Attentie:
- De (computertechnische) praktijk van bitcoin mining wordt niet hier maar in deze reeks besproken.
- De waan van de dag wat betreft het handelen in altcoins wordt hier besproken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_200876641
twitter


Van deze chart word ik wel blij.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_200904179
Mooie jump, op naar 50!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200967822


BiTcOiN iS sLoW tEcH
Uitvinder van de biersmiley.
pi_200977201
twitter


Zieke distributie. Buckle up voor de volgende leg up!

Gezien de zware correctie van 50%+ dit jaar is de market weer veel gezonder. Het $250k target is nu veel realistischer dan aan het begin van het jaar. Mogelijk schiet het zelfs door richting de 400ish. 2013 replay here we come!
pi_200978043
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 09:19 schreef Piva het volgende:
[ twitter ]

Zieke distributie. Buckle up voor de volgende leg up!

Gezien de zware correctie van 50%+ dit jaar is de market weer veel gezonder. Het $250k target is nu veel realistischer dan aan het begin van het jaar. Mogelijk schiet het zelfs door richting de 400ish. 2013 replay here we come!
Vergeet niet dat er ook veel van exchanges is gegaan door angst voor reguleringen.

twitter


Supercycle anyone?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_200978469
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:05 schreef dimmak het volgende:

[..]
Vergeet niet dat er ook veel van exchanges is gegaan door angst voor reguleringen.

[ twitter ]

Supercycle anyone?
Zhupercycle! _O_
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_201012150




2013 vs nu.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:02:45 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_201016663
Over wat voor tijdsbestek gaat dat?
pi_201038219
twitter


Draadje van President Bukele op Twitter (gebruik de vertaalfunctie). Toch wel verhelderend en big if true. Hij was de laatste tijd vrij stil over het onderwerp.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201040172
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:04 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]

Draadje van President Bukele op Twitter (gebruik de vertaalfunctie). Toch wel verhelderend en big if true. Hij was de laatste tijd vrij stil over het onderwerp.
Blijkbaar veel FUD binnen El Salvador (o.a. van de politieke oppositie) dat de bevolking gedwongen zou worden om Bitcoin te gebruiken, maar dat is dus duidelijk niet zo. Het is volledig een vrije keuze.

Al is het natuurlijk wel zo dat als het aanslaat er een tijd komt dat je Bitcoin haast wel moet gebruiken omdat iedereen het doet :) :s)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201042806
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 21:02 schreef Blik het volgende:
Over wat voor tijdsbestek gaat dat?
Sorry, het is lastig om dit grafiek goed in beeld te krijgen. De blauwe lijn is 2013, de andere grafiek is van covid crash links tot nu. De diepte van de covid crash is eigenlijk gelijk diepte van de recente dip (zowel 2013 als nu), het diepte punt was mijn uitgang punt.

Zoals je ziet is de 2013 grafiek veel aggresiever, maar de % koersschommelingen zijn nagenoeg gelijk. De 2013 top zou een $500k impliceren. Maar waarschijnlijk doet het er wel wat langer over aangezien 2013 top al in mid novermber zou zijn :p :X

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2021 16:13:13 ]
pi_201060978
Wat is jullie favoriete app voor LN? Heb er een aantal geinstalleerd nu om te kijken welke het beste werken.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2021 22:44:32 ]
pi_201063887
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:44 schreef Piva het volgende:
Wat is jullie favoriete app voor LN? Heb er een aantal geinstalleerd nu om te kijken welke het beste werken.
• Zeus, omdat die over Tor makkelijk verbinding maakt met mijn eigen node en ik daar bijv. ook mijn kanalen mee kan beheren.
• Blue Wallet als beste allround wallet.
• Muun vanwege het gebruiksgemak. Je hebt daar 1 balans voor zowel on-chain als off-chain.

Zeus gebruik ik het meest, blue was in de periode voor mijn eigen node mijn daily driver en Muun gebruik ik als backup voor Zeus en gebruik ik om kanalen te balanceren.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201064428
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 08:37 schreef dimmak het volgende:

[..]
• Zeus, omdat die over Tor makkelijk verbinding maakt met mijn eigen node en ik daar bijv. ook mijn kanalen mee kan beheren.
• Blue Wallet als beste allround wallet.
• Muun vanwege het gebruiksgemak. Je hebt daar 1 balans voor zowel on-chain als off-chain.

Zeus gebruik ik het meest, blue was in de periode voor mijn eigen node mijn daily driver en Muun gebruik ik als backup voor Zeus en gebruik ik om kanalen te balanceren.
Ik zal Zeus ook eens proberen. Gisteren wallet of satoshi geinstalleerd, dat werkt bijzonder gemakkelijk!
Blue wallet vind ik maar niets eigenlijk. Muun werkt ook prima idd

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 09:43:48 ]
pi_201071206
Het boek 21 lessons van Dergigi, zeker de moeite waard!

https://21lessons.com/audio

Gesproker door Guy Swann en er is een LN tip jaar voor als je wat achter wilt laten. _O_
pi_201071926
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:29 schreef Piva het volgende:
Het boek 21 lessons van Dergigi, zeker de moeite waard!

https://21lessons.com/audio

Gesproker door Guy Swann en er is een LN tip jaar voor als je wat achter wilt laten. _O_
Ook in de voorverkoop als Nederlands boek.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201091821
twitter


Prima usecase ook, de mogelijkheden zijn oneindig.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201177908
SPOILER: Een gedeelte uit de laatste Willy Woo nieuwsbrief
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201264868
Het duitse beheerder of $500 billion gaat binnenkort ook een klein bedraf investeren in bitcoin. Dit was altijd mijn thesis, dat all dit soort partijen 1-2% gaan investeren. Gezien het risk reward ongekent is. Dat gebeurd nu dus ook daadwerkelijk.

Bizar hoe vroeg we zijn, maar ook om te zien hoe snel het opeens gaat.

quote:
Union Invest’s Experimentation With Crypto

As reported to Bloomberg news, portfolio manager David Barthe said that the company was considering adding Bitcoin to their funds in small amounts, comprising 1-2% of their portfolios. This will be starting at an unknown date in Q4.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 september 2021 @ 10:22:44 #22
414785 sirdanilot
pi_201289340
https://www.rtlnieuws.nl/(...)almiddel-koersdaling

Ik vraag me af wat het gaat worden met de bitcoin in El Salvador. Zou het echt het historische begin zijn van een nieuw tijdperk, of wordt het een flop?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201290598
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:22 schreef sirdanilot het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)almiddel-koersdaling

Ik vraag me af wat het gaat worden met de bitcoin in El Salvador. Zou het echt het historische begin zijn van een nieuw tijdperk, of wordt het een flop?
Alleen al de besparingen op fees van de "remittances" zal het een enorm success maken.
pi_201290723
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:22 schreef sirdanilot het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)almiddel-koersdaling

Ik vraag me af wat het gaat worden met de bitcoin in El Salvador. Zou het echt het historische begin zijn van een nieuw tijdperk, of wordt het een flop?
Het kan gewoon gebruikt worden als wettig betaalmiddel naast fiat. Het nieuws brengt dit alsof met fiat betalen daar niet meer mogelijk is. En och demonstraties met wel liefst 1000 mensen word gebracht alsof bitcoin het land in chaos brengt. Het IMF brengt dit soort landen al jaren chaos. Maar dat er wekelijks demonstraties in Frankrijk zijn haalt nauwelijk het nieuws.

En iedere keer dezelfde nonsens van bitcoin word gebruikt door criminelen en slurpt energie dat slecht is voor het klimaat om over de China fud nog maar te zwijgen. Fiat word al jaren door criminelen gebruikt dmv witwas praktijken.

Als je onderstaand artikel leest dan valt je niets meer te binnen en dat is een van de voorbeelden. Uiteraad zijn er opstart problemen. Zelfs als een chemische installatie moet opstarten heb je met opstart problemen te maken. Schijnbaar heeft men nog nooit gehoord van kinderziektes.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)etaalmiddel-a4057564
pi_201337235
twitter


Next
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201353826
twitter


Hij weet van geen ophouden. Als niemand anders het doet, koopt Saylor ze wel allemaal _O_

quote:
Coinbase looking to raise $1.5 billion through debt offering
Zal Conbase hetzelfde gaan doen als Michael?
pi_201361724
Ik vermoed dat de komende 15 maanden kei hard wordt toegeslagen door de autoriteiten:

"Securities and Exchange Commission (SEC) Chair Gary Gensler warned that crypto exchanges like Coinbase should register with the regulator "

Voor bitcoin denk ik niet dat dit echt een probleem gaat zijn. Maar voor alles wat ook maar crypto gerelateerd is gaat het wel lastig worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2021 22:52:48 ]
pi_201364740
BTC ziet er goed uit.

twitter


Deze cycle gaat naar ergens tussen de $200k en 1 mil. Not too bad!

pi_201383735

Goede docu over bitcoin's energie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2021 13:33:48 ]
pi_201384749
quote:
Thanks, ga ik binnenkort even aanslingeren.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201395623
Deze voor in the intro mischien?

https://fixedfloat.com/

Directe swap van shitcoins naar LN mogelijk! Werkte prima en fees zijn redelijk.
pi_201411143
Wat een bedragen :D maar ff onderzoeken of dit wat voor me is.
pi_201415819
twitter


Zeg het maar |:)
pi_201415975
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:06 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Zeg het maar |:)
CryptoWhale wil nog wat goedkope bitcoin inslaan. :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 18-09-2021 18:41:55 ]
pi_201416139
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:06 schreef Gehrman het volgende:

Zeg het maar
Kijk die reacties eronder.

De enige mensen die deze scammer nog volgen zijn andere scammers :')
pi_201427773
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:06 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Zeg het maar |:)
CryptoRandy :') Als aanhanger van BSV moet je wel zulke onzin posten.

https://www.reddit.com/r/(...)_really_just_a_scam/
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201437202
twitter


_O_
pi_201469537
De Bitcoin Show stopt ermee. De meetups gaan als het goed is wel door. Op zich ben ik er niet zo rouwig om, de laatste tijd vond ik de Satoshi Show toch lekkerder wegluisteren. Vooral zonder Aaron leek het steeds meer op een Boris show en ondanks dat hij lekker maximalistisch kan zijn neigt hij heel vaak naar de wappiehoek. Dat is prima, maar niet voor een Bitcoin podcast.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201478233
twitter
pi_201479796
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:02 schreef dimmak het volgende:
De Bitcoin Show stopt ermee. De meetups gaan als het goed is wel door. Op zich ben ik er niet zo rouwig om, de laatste tijd vond ik de Satoshi Show toch lekkerder wegluisteren. Vooral zonder Aaron leek het steeds meer op een Boris show en ondanks dat hij lekker maximalistisch kan zijn neigt hij heel vaak naar de wappiehoek. Dat is prima, maar niet voor een Bitcoin podcast.
Ik begrijp de NL podcasts sowieso niet echt. Waarom niet naar Engelse luisteren? Zelfde of nog betere gasten dan ons klein landje.
pi_201480481
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:05 schreef Piva het volgende:

[..]
Ik begrijp de NL podcasts sowieso niet echt. Waarom niet naar Engelse luisteren? Zelfde of nog betere gasten dan ons klein landje.
Omdat Hollandse nuchterheid _O_ Engelse podcasts pak ik alleen mee bij goede gasten.

Verder zijn de communities rondom Satoshi Radio en de Bitcoin Show vrij actief. De Nederlandse Bitcoin community is groot, vooral op Telegram en de meetups zijn ook goed.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201480920
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:02 schreef dimmak het volgende:

[..]
Omdat Hollandse nuchterheid _O_ Engelse podcasts pak ik alleen mee bij goede gasten.

Verder zijn de communities rondom Satoshi Radio en de Bitcoin Show vrij actief. De Nederlandse Bitcoin community is groot, vooral op Telegram en de meetups zijn ook goed.
Ik zal het nog eens proberen dan!
pi_201483869
For the love of LN, drop me 21 sat QR!
pi_201484470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:25 schreef Piva het volgende:
For the love of LN, drop me 21 sat QR!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201484574


Fuck, 1 sat in fee. Deze tech zou verboden moeten zijn! Al die toekomstige werkloze bankiers.
pi_201484724
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:21 schreef Piva het volgende:
[ afbeelding ]

Fuck, 1 sat in fee. Deze tech zou verboden moeten zijn! Al die toekomstige werkloze bankiers.
Lightning is cool en verslavend. Lekker duizenden euro's op experimentele software knallen en ermee spelen.

#reckless
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201484740
quote:
morgen chris woerts weer bij VI *O* *O* :D :D :D :D @ikweethetookniet
pi_201484827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:35 schreef dimmak het volgende:

[..]
Lightning is cool en verslavend. Lekker duizenden euro's op experimentele software knallen en ermee spelen.

#reckless
Lol, ooit 100 euro op geknalt. Dat is nu 1000 euro waard lmao.

Voor mijn vermogen is een trage adoptie bevordelijk :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2021 16:46:01 ]
pi_201484910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:37 schreef Wereldgozer het volgende:
morgen chris woerts weer bij VI *O* *O* :D :D :D :D @:ikweethetookniet
:D *Gaat nu zwaar bitcoins inkopen*
Chris heeft er verstand van :+
Valentijn ook, maar dan anders :P
pi_201485126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:45 schreef Piva het volgende:

[..]
Lol, ooit 100 euro op geknalt. Dat is nu 1000 euro waard lmao.

Voor mijn vermogen is een trage adoptie bevordelijk :')
Inmiddels al 700 euro aan hardware aangeschaft voor een LN node en ook flink wat liquiditeit in kanalen inmiddels.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201487241
https://blog.twitter.com/(...)ing-tips-to-everyone

n van de grooste website van de wereld gaat Bitcoin Lightning donaties implementeren. Lightning critici in disbelief.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201489646
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:04 schreef dimmak het volgende:

[..]
Inmiddels al 700 euro aan hardware aangeschaft voor een LN node en ook flink wat liquiditeit in kanalen inmiddels.
Nice :)
pi_201489665
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:30 schreef dimmak het volgende:
https://blog.twitter.com/(...)ing-tips-to-everyone

n van de grooste website van de wereld gaat Bitcoin Lightning donaties implementeren. Lightning critici in disbelief.
LN maakt zoveel overige chains al overbodig lol.

Ben benieuwd naar overige ontwikkelingen. Volgens mij wilt Jack ook smart contracts maken op L2/3 zodat zelfs ETH eigenlijk overbodig wordt.
pi_201492571


Ziet er wel slick uit.
pi_201492715
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:25 schreef Piva het volgende:
For the love of LN, drop me 21 sat QR!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: Thx @Piva :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Tourniquet op 24-09-2021 11:52:52 ]
pi_201499243
Important notice - closure of your derivatives positions by 23rd December 2021
Dear User,



We previously announced that we will restrict derivatives offerings for existing users from the Netherlands.

Effective immediately, you will have 90 days to reduce and close any existing positions you may have in the following products:



Futures
Options
Margin
Leveraged Tokens


You will be able to top-up your margin balance to prevent margin calls and liquidations, but you will not be able to increase your positions or open new ones.



Please monitor any open positions you have and close them before 23rd December 2021, 11:59 PM UTC. Thereafter you will no longer be able to manually close the positions and Binance will close any remaining open positions.

We aim to make this transition as straight-forward as possible.Should you have any questions, please feel free to reach out to our Customer Support Team for assistance.


Thank you,
Binance

Even hier neer zetten
Aangezien de chat topic gesloten is.
Zelf gebruik ik die optie niet .
Best kans dat dit de enigste manier voor binance is om een goedkeuring te krijgen om in Nederland een licentie te krijgen.
pi_201501194
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:08 schreef suijkerbuijk het volgende:
Important notice - closure of your derivatives positions by 23rd December 2021
Dear User,



We previously announced that we will restrict derivatives offerings for existing users from the Netherlands.

Effective immediately, you will have 90 days to reduce and close any existing positions you may have in the following products:



Futures
Options
Margin
Leveraged Tokens


You will be able to top-up your margin balance to prevent margin calls and liquidations, but you will not be able to increase your positions or open new ones.



Please monitor any open positions you have and close them before 23rd December 2021, 11:59 PM UTC. Thereafter you will no longer be able to manually close the positions and Binance will close any remaining open positions.

We aim to make this transition as straight-forward as possible.Should you have any questions, please feel free to reach out to our Customer Support Team for assistance.

Thank you,
Binance

Even hier neer zetten
Aangezien de chat topic gesloten is.
Zelf gebruik ik die optie niet .
Best kans dat dit de enigste manier voor binance is om een goedkeuring te krijgen om in Nederland een licentie te krijgen.
Ik zou er niet raar van op kijken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201501310
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:24 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik zou er niet raar van op kijken.
Had dit binnen via email .
pi_201513817
twitter


Damn, wat als we echt een 2013 doen! n monthly candle kan binnenkort al het verschil maken..
pi_201574660
quote:
Ons geld is stuk. Voor een groeiende groep Nederlanders wordt het steeds lastiger om vermogen op te bouwen. Ze beginnen hun loopbaan met een flinke studieschuld. Huizen zijn onbetaalbaar. Op spaargeld krijg je geen rente meer. Ze worden ‘slapend arm’.

Wereldwijd leven miljarden mensen onder financile censuur en surveillance of hoge inflatie. Hun bankrekeningen worden afgesloten, omdat ze opkomen voor minderheden of de oppositie steunen. Of ze werken in het buitenland en betalen schandalige tarieven om hun loon naar hun familie thuis te sturen.
Het boek van de gebroeders Slagter (van o.a. Lekker Cryptisch, Satoshi Radio), Ons Geld is Stuk, is ook te bestellen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201601045
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:39 schreef dimmak het volgende:

[..]
CryptoRandy :') Als aanhanger van BSV moet je wel zulke onzin posten.

https://www.reddit.com/r/(...)_really_just_a_scam/
pi_201603598
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 01:39 schreef Gehrman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Haha, achterlijke vent.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201619724
Het eerste wat je op twitter moet doen is cryptowhale blocken.
pi_201624829
twitter
pi_201648649
twitter


gradually then suddenly
pi_201655490
twitter

Probably nothing..
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 10:55:37 #67
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_201656658
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:59 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
Probably nothing..
Mja, maar zijn de meeste van die long term holders niet gewoon wallets waar mensen de toegang toe kwijt zijn? Dat zou dan inhouden dat de meeste coins just niet meer lang gehold worden en juist richting exchanges worden gestuurd.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_201658723
quote:
3s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 10:55 schreef Rossdale het volgende:

[..]
Mja, maar zijn de meeste van die long term holders niet gewoon wallets waar mensen de toegang toe kwijt zijn? Dat zou dan inhouden dat de meeste coins just niet meer lang gehold worden en juist richting exchanges worden gestuurd.
Dat behoort idd tot de sovereign supply. Log term hodlers hebben ze daarvan gesplitst. Geen idee hoe ze dat precies meten maar daar draaien ze allemaal onchain analyses voor. Het kunnen bijv. wallets zijn waar nog steeds UTXO's aan toegevoegd worden of enige vorm van activiteit zichtbaar is.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201659300
wtf gebeurt hier dan

btc spring van 51.5k naar 55.5k binnen een paar min
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:24:52 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_201659420
Organische groei :)
pi_201661867
Gaat de bitcoin verder stijgen?
pi_201662028
China is in disbelief!
pi_201742547
https://lightning.gifts/r(...)6c94f89029f3272451cc

LN URL word langzaam aan geimplenteerd en krijgt snel meer toepassingen!


Hij bespreekt hier een heel aantal mogelijkheden met LN!
pi_201742935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:05 schreef Piva het volgende:
https://lightning.gifts/r(...)6c94f89029f3272451cc

LN URL word langzaam aan geimplenteerd en krijgt snel meer toepassingen!


Hij bespreekt hier een heel aantal mogelijkheden met LN!
LNURL is gelukkig wel breed geaccepteerd momenteel. Net als de protocolstandaard BOLT11. Het wachten is echter op BOLT12 waardoor toffe dingen mogelijk zijn zoals credits, statische adressen. Alleen ziet LND het niet erg zitten, C-lightning heeft het wel. LND wordt echter het meest gebruikt.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201748640
Een nieuw pareltje van Alex Gladstein: https://bitcoinmagazine.c(...)ack-and-digital-cash

En een must-read over decentralized Identifiers: https://bitcoinmagazine.c(...)-bitcoin-fix-the-web
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201752144
Met lnbits.com kan je statische QRs maken waarmee je meerdere keren een betaling via LN kan ontvangen. Dt werkt wel goed :o

pi_201772593
And so it begins…

twitter
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:43:37 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_201779407
Waar kan ik het beste bitcoin staken? Btc locked staking bij binance zit “altijd” vol en nu krijg ik maar 0,5% bij binance. Welk alternatief geeft me meer satjes per dag en is betrouwbaar? Crypto.com?
pi_201781433
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:43 schreef Blik het volgende:
Waar kan ik het beste bitcoin staken? Btc locked staking bij binance zit “altijd” vol en nu krijg ik maar 0,5% bij binance. Welk alternatief geeft me meer satjes per dag en is betrouwbaar? Crypto.com?
Alles is betrouwbaar tot het niet meer betrouwbaar is...

Ik heb mijn Bitcoin verdeeld over: crypto.com, Nexo, Ledn en Celcius voor gemiddeld ongeveer 5.8%
pi_201781552
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:43 schreef Blik het volgende:
Waar kan ik het beste bitcoin staken? Btc locked staking bij binance zit “altijd” vol en nu krijg ik maar 0,5% bij binance. Welk alternatief geeft me meer satjes per dag en is betrouwbaar? Crypto.com?
Waarom zou je je bitcoin risken voor een paar procent?

Mocht je echt winst willen maken, dan zou ik bitcoin verkopen. GBTC kopen (dikke premie). Waarschijnlijk fixen hun binnen een half jaar wel een ETF status en pak je 30+% op jaar basis.

(Dit is wel eenmalig en slechts tijdelijk toegankelijk.).
pi_201794772
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:43 schreef Blik het volgende:
Waar kan ik het beste bitcoin staken? Btc locked staking bij binance zit “altijd” vol en nu krijg ik maar 0,5% bij binance. Welk alternatief geeft me meer satjes per dag en is betrouwbaar? Crypto.com?
Ik heb een gedeelte bij Ledn staan.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201807402
Morgen gaat de eerste future based ETF live en Grayscale heeft papieren ingediend om hun fund om te zetten in een spot based ETF. De ETF's gaan om je oren vliegen de komende tijd.

Die future based ETF lijkt mij niet zo heel toevoegen, maar spot based is wel tof.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 18 oktober 2021 @ 15:49:29 #84
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201807520
Chris Woerts vanavond bij VI
Nou dan weet je het wel :7
pi_201807542
quote:
6s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Chris Woerts vanavond bij VI
Nou dan weet je het wel :7
Chris Woerts zit in Bitcoin sinds 5k. Doet ie goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2021 15:54:00 ]
pi_201807756
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:35 schreef dimmak het volgende:
Morgen gaat de eerste future based ETF live en Grayscale heeft papieren ingediend om hun fund om te zetten in een spot based ETF. De ETF's gaan om je oren vliegen de komende tijd.

Die future based ETF lijkt mij niet zo heel toevoegen, maar spot based is wel tof.
Ik zit te twijfelen om nog wat meer bitcoin te verkopen voor GBTC shares. De premie is best ziek :p Eigenlijk heb ik wel genoeg GBTC, maar die 17% is so tempting ;p
pi_201807856
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:18 schreef Piva het volgende:

[..]
Ik zit te twijfelen om nog wat meer bitcoin te verkopen voor GBTC shares. De premie is best ziek :p Eigenlijk heb ik wel genoeg GBTC, maar die 17% is so tempting ;p
Ik denk dat die premium langzaam verdampt als ze richting spot ETF gaan. Tenminste, dat hoop ik voor ze, anders wordt het een dure onderneming. :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201832608
Happy ATH allen! *O*
  Moderator woensdag 20 oktober 2021 @ 15:45:55 #89
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_201832634
ATH _O_
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_201832650
*O*
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201833337
Zou het nog verstandig zijn nu nog BTC bij te kopen?
pi_201834385
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:40 schreef Alloch87 het volgende:
Zou het nog verstandig zijn nu nog BTC bij te kopen?
Het is altijd verstandig bitcoin te kopen....
Love is in the air!
pi_201839498
Hoe groot is de kans eind van het jaar boven de 100k

Eind van het jaar stijgt het meestal en hoor verhalen dat het gewoon haalbaar is..
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 22:46:14 #94
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201839641
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 22:38 schreef Enawh het volgende:
Hoe groot is de kans eind van het jaar boven de 100k

Eind van het jaar stijgt het meestal en hoor verhalen dat het gewoon haalbaar is..
Thanksgiving, wall street bonussen, Chinees nieuwjaar. Dat komt wel goed komende half jaar
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_201842499
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:18 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Het is altijd verstandig bitcoin te kopen....
Is dat werkelijk zo?
pi_201843279
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 08:49 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Is dat werkelijk zo?
Op korte termijn verwacht ik nog wel pieken. Op midden termijn wel dalen. En op lange termijn maakt het geen reet uit wanneer je Bitcoin koopt aangezien the only way up is.

Waarschijnlijk verklaar je mij hiermee voor gek, maar om het te snappen zal je Bitcoin en ons huidige monetaire systeem moeten gaan begrijpen. Ik zou zeggen: koop wat Bitcoin, luister een podcast en lees een boek.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201844627
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 08:49 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Is dat werkelijk zo?
Bekijk de 12 jarige chart eens.

Ons geld (euro, dollar of welke andere fiat valuta dan ook) is stuk. Meer inflatie, meer geld printen, meer defaults. Of verwacht je dat nog 10 jaar 0% rente op je euro rekening goed zal zijn voor onze economie en financieel systeem?

Zelfs grote jongens als Paul Tudor Jones, Ray Dalio, George Soros, Pimpco, Fidelity investereren inmiddels allemaal in bitcoin.

Er is inmiddels een bitcoin ETF, wat voor veel meer geld vanaf Wall Street zal zorgen. Voor het eerst kunnen veel partijen nu pas bitcoin kopen. En sinds begin dit jaar is Bitcoin ingevoerd als wettig betaal middel in het eerste land, er gaan er vast meer volgen!
pi_201867698
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 22:38 schreef Enawh het volgende:
Hoe groot is de kans eind van het jaar boven de 100k

Eind van het jaar stijgt het meestal en hoor verhalen dat het gewoon haalbaar is..
Die kans is vrij groot. Dus alles wat je nu inlegt gaat dan x1. 75
Love is in the air!
  zondag 24 oktober 2021 @ 21:43:41 #99
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201891074
Ik ben een leek op dit gebied, maar het ziet er toch aantrekkelijk uit om eens in te stappen, bijv met 1.000,-

Beetje gezocht naar de risico's en die lijken vooral te zitten in regulering door overheden en ik las iets over de onstabiliteit van Tether?

Maar goed, waar zou een newbie het best voor 1.000 kunnen investeren in Bitcoin?

Edit: ah, ik vind zojuist het [N00B] topic. Ik ga daar wel even neuzen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 24-10-2021 21:54:07 ]
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_201894666
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 21:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik ben een leek op dit gebied, maar het ziet er toch aantrekkelijk uit om eens in te stappen, bijv met 1.000,-

Beetje gezocht naar de risico's en die lijken vooral te zitten in regulering door overheden en ik las iets over de onstabiliteit van Tether?

Maar goed, waar zou een newbie het best voor 1.000 kunnen investeren in Bitcoin?

Edit: ah, ik vind zojuist het [N00B] topic. Ik ga daar wel even neuzen.
Edit: daar antwoord gegeven.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202088906
Een ATH deze week zou wel leuk zijn. O+ Het liefst gepaard met een groene kaars van 10k.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202089210
quote:
Fiod en OM pakken voor 25 miljoen euro cryptovaluta af van criminelen

UPDATE Het Openbaar Ministerie, de Landelijke Recherche en de financile opsporingsdienst Fiod hebben beslag gelegd op meer dan 25 miljoen euro aan cryptovaluta in een witwasonderzoek.

Ton Voermans 08-11-21, 11:43 Laatste update: 14:55
De diensten hebben van tientallen verdachten de wallets, digitale portemonnees, van onder meer bitcoin en ethereum in beslag genomen. ,,We hebben zicht op de communicatie van criminelen en krijgen steeds meer zicht op de geldstromen via crypto's van criminelen. Dat is wat ons betreft de klapper. In 2019 wisten we voor 1 miljoen euro in beslag te nemen. Vorig jaar voor 8 miljoen euro en nu al voor 25 miljoen euro’’, zegt een woordvoerster van het Openbaar Ministerie.

Anoniem
Beleggen in cryptovaluta is bij honderdduizenden Nederlanders populair, maar crypto's zijn ook populair onder criminelen. Zijn denken dat het anoniem geld is dat eenvoudig wereldwijd is te verplaatsen en weer is te verzilveren voor echt geld. ,,Cryptovaluta worden dan gebruikt als betaalmiddel voor verschillende soorten van criminaliteit‘’, meldt het OM. ,,Niet alleen in de cybercriminaliteit zoals gijzelsoftware maar ook als betaalmiddel in de gedigitaliseerde vormen van criminaliteit zoals malafide hostingsdienstverlening. Daarnaast komen we cryptovaluta ook steeds vaker tegen in criminaliteitsvormen als drugs- en mensenhandel, fraude en belastingontduiking.’’

Stable coins
Crypto's zijn berucht door de hevige koersschommelingen; in een tijdsbestek van enkele weken of maanden kan er zomaar 50 procent of meer waardeverlies of -winst zijn. Volgens de opsporingsdiensten probeerden de criminelen ongewenste koerswisselingen te voorkomen door de cryptovaluta om te zetten in zogenoemde ‘stable coins’, zoals USDT. Dat zijn cryptovaluta waarvan de waarde is gekoppeld aan de Amerikaanse dollar en die op die manier meer zekerheid bieden.

Verdachten
De identiteit van de verdachten is nog niet in alle gevallen bekend. Sommigen komen uit Nederland, anderen hebben een buitenlandse nationaliteit.

Exchanges
Bij het afpakken van de crypto's hebben verschillende crypto-exchanges in binnen- en buitenland medewerking verleend aan de Fiod en het OM. In Nederland gevestigde exchanges zijn verplicht om ongebruikelijke transacties te melden. Ze zijn ook verplicht om mee te werken als de opsporingsdiensten daarom vragen.

De afgepakte crypto's worden omgezet in euro's en dat vloeit naar de staatskas.
https://www.ad.nl/economi(...)criminelen~afcdae8d/

Dit bedoel ik nou.... :)
Ajax is mijn leven!
pi_202089286
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 18:09 schreef fantasyboy het volgende:

[..]
Dit bedoel ik nou.... :)
Wat bedoel je daarmee?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202090916
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 18:16 schreef dimmak het volgende:

[..]
Wat bedoel je daarmee?
Dat door dit praktijken de kans 0,0 is dat crypto een toekomst heeft als legale betaalmiddel.
Ajax is mijn leven!
pi_202091655
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:03 schreef fantasyboy het volgende:

[..]
Dat door dit praktijken de kans 0,0 is dat crypto een toekomst heeft als legale betaalmiddel.
Omdat criminelen er zo makkelijk mee op te sporen zijn?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202091784
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 18:09 schreef fantasyboy het volgende:

[..]
Dit bedoel ik nou.... :)
Maar liefst 25 miljoen! En hoeveel papier geld?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_202093845
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:39 schreef dimmak het volgende:
Een ATH deze week zou wel leuk zijn. O+ Het liefst gepaard met een groene kaars van 10k.
Het ATH-deel is alvast gelukt. ;)
pi_202116695
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 18:09 schreef fantasyboy het volgende:

[..]
Dit bedoel ik nou.... :)
twitter


Dit bedoelen wij nou....... :)
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 10 november 2021 @ 20:50:41 #109
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202117315
Inflatie is goed

Bitcoin is alleen maar een vehikel om wit te wassen


Ondertussen gewoon weer een nieuwe ath

HFSP
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202117491
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:50 schreef fathank het volgende:
Inflatie is goed

Bitcoin is alleen maar een vehikel om wit te wassen


Ondertussen gewoon weer een nieuwe ath

HFSP
Don't get poor slowly quick.
pi_202169297
Deze bitcoin cycle had niet beter getimed kunnen worden.


Dikke inflatie, of zoals Willem zegt "super inflatie" van 10+%. Alle assets zijn hoog gewaardeerd en geld wordt minder waard.

Is hier nu dan toch echt de supercycle?
pi_202170130
Happy taproot day *O*
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202215894
Draadje:

twitter


Interessante ontwikkelingen door een dochter bedrijf van Tether. Ze willen o.a. Tether op lightning uitbrengen, maar het moet ook mogelijk zijn om andere tokens uit te brengen. Verder praten ze over DiD's, decentralized social media en nog meer. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202301246
BITCOIN CITY!!

En 500 miljoen rechtstreeks in bitcoin investeren vanuit een land (El Salvador). We hebben het gehaald! Game theorie van landen die bitcoin adopteren is begonnen.

Het was een waar genoegen.
pi_202301409
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:03 schreef Piva het volgende:
BITCOIN CITY!!

En 500 miljoen rechtstreeks in bitcoin investeren vanuit een land (El Salvador). We hebben het gehaald! Game theorie van landen die bitcoin adopteren is begonnen.

Het was een waar genoegen.
[ afbeelding ]
Ik vraag mij af hoe dit gaat uitpakken op lange termijn. Vooral als Bukele bijv. geen 2e termijn krijgt.
Uitvinder van de biersmiley.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 23 november 2021 @ 11:13:06 #116
414785 sirdanilot
pi_202302745
Ik vind bitcoin eigenlijk niet milieuvriendelijk. Het produceert jaarlijks tonnen en tonnen aan kapotte opgebruikte servers en andere elektronische rommel, en het vreet energie omdat het gebaseerd is op steeds moeilijkere nutteloze berekeningen maken.

Ik hoop dat er binnenkort weer een leuke piek komt en dan ga ik ermee stoppen en kijken naar een milieuvriendelijkere crypto.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202302796
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:13 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vind bitcoin eigenlijk niet milieuvriendelijk. Het produceert jaarlijks tonnen en tonnen aan kapotte opgebruikte servers en andere elektronische rommel, en het vreet energie omdat het gebaseerd is op steeds moeilijkere nutteloze berekeningen maken.

Ik hoop dat er binnenkort weer een leuke piek komt en dan ga ik ermee stoppen en kijken naar een milieuvriendelijkere crypto.
Kun je het ook onderbouwen op baseer je het puur op zwart/witte data en praat je clickbait artikelen na?
Uitvinder van de biersmiley.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 23 november 2021 @ 11:46:06 #118
414785 sirdanilot
pi_202303128
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:17 schreef dimmak het volgende:

[..]
Kun je het ook onderbouwen op baseer je het puur op zwart/witte data en praat je clickbait artikelen na?
https://fortune.com/2021/(...)nvironmental-impact/

Eerste hit op google. Spreek je wel engels of moet ik hem door google translate gooien?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202304298
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
https://fortune.com/2021/(...)nvironmental-impact/

Eerste hit op google. Spreek je wel engels of moet ik hem door google translate gooien?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:17 schreef dimmak het volgende:

[..]
Kun je het ook onderbouwen op baseer je het puur op zwart/witte data en praat je clickbait artikelen na?
Dat laatste dus, jammer van je toontje. Dat Fortune de studie Alex de Vries (medewerker DNB) gebruikt als bron zegt eigenlijk al genoeg. Hier een interessant gesprek tussen Alex de Vries en Bert Slagter. Spoiler alert, Alex de Vries houdt expres zijn ogen dicht om Bitcoin in een kwaad daglicht te zetten.

Verder is het energiegebruik enorm, maar dat is zoveel. Het internet bijvoorbeeld, of wasmachines, wat de denken van kerstlichtjes. Het gaat er om of het nuttig is en uit welke bronnen die energie komt. Stel er is geen grotere energie verbruiker dan Bitcoin, maar het heeft over 20 jaar de wereld een betere plek gemaakt en haalt zijn energie puur uit groene bronnen, is dat dat slecht?

Nog even een quote uit een ander topic hier:
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 14:29 schreef dimmak het volgende:
De cijfers van het energieverbruik an sich zijn vrij schrikbarend. Toch wordt het aantal van hernieuwbare energie geschat rond 70% en dat aantal is groeiend. Miners verdienen verder het meest wanneer de stroom op zijn goedkoopst is. Dit zijn voornamelijk plekken met een stroomoverschot. Daarbij kun je denken aan hydrocentrales tijdens het regenseizoen, kerncentrales en recent heel populair; het affakkelen van afvalgas. Op het moment van schrijven zien we bijvoorbeeld een daling in de hashrate die te wijten is dat miners in China massaal richting hydrocentrales verhuizen omdat het regenseizoen op het punt staat om te beginnen. Verder werken miners, developers en andere bitcoinliefhebbers er allen aan om het energieverbruik terug te dringen.

[ afbeelding ]
[..]
Kortom, we verspillen zoveel energie dat gebruikt kan worden om het meest veilige netwerk ter wereld te beschermen. Naar deze energie zijn miners dan ook op zoek.

[ afbeelding ]
Het ook nogal een overstatement om te zeggen dat door Bitcoin China haar klimaatdoelen niet kan halen, dat gaat overduidelijk ergens anders mis.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot op heden valt het energieverbruik ook nog wel mee als we het vergelijken met banken, overheden of gouddelving.

Maar de belangrijkste vraag is waarom Bitcoin energie verbruikt. Als we kijken naar andere verbeteringen in ons leven vinden we energieverbruik gerechtvaardigd. Bijvoorbeeld van hand wassen naar wasmachines, fietsen naar auto’s, van niks naar uren lang voor de buis liggen Netflixen enz.. Bitcoin zelf is een experiment om een beter en eerlijker geldsysteem voor ons te creren. Het energieverbruik zit in het Proof of Work. De miners beveiligen het geldsysteem en krijgen daar een beloning voor. Energiezuinigere alternatieven zoals Proof of Stake verschillen niet zoveel met ons huidige geld systeem waar de rijken rijker worden. Als het experiment slaagt, is het energieverbruik volledig gerechtvaardigd naar mijn mening, mislukt het heb je je geen zorgen te maken, want dan verbuikt het ook geen energie meer. ;)
[..]
Een druppel op een gloeiende plaat.
En tot slot een aantal relevante links:
Jack Dorsey Says Bitcoin Can Make the World Greener. Could He Be Right?
Bitcoin’s Energy Use Compared To Other Major Industries
https://btcwiki.nl/wiki/Energieverbruik

[ Bericht 1% gewijzigd door dimmak op 23-11-2021 13:31:33 ]
Uitvinder van de biersmiley.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 23 november 2021 @ 13:41:19 #120
414785 sirdanilot
pi_202304523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:21 schreef dimmak het volgende:

[..]
[..]
Dat laatste dus, jammer van je toontje. Dat Fortune de studie Alex de Vries (medewerker DNB) gebruikt als bron zegt eigenlijk al genoeg. Hier een interessant gesprek tussen Alex de Vries en Bert Slagter. Spoiler alert, Alex de Vries houdt expres zijn ogen dicht om Bitcoin in een kwaad daglicht te zetten.

Verder is het energiegebruik enorm, maar dat is zoveel. Het internet bijvoorbeeld, of wasmachines, wat de denken van kerstlichtjes. Het gaat er om of het nuttig is en uit welke bronnen die energie komt. Stel er is geen grotere energie verbruiker dan Bitcoin, maar het heeft over 20 jaar de wereld een betere plek gemaakt en haalt zijn energie puur uit groene bronnen, is dat dat slecht?

Nog even een quote uit een ander topic hier:
[..]
En tot slot een aantal relevante links:
Jack Dorsey Says Bitcoin Can Make the World Greener. Could He Be Right?
Bitcoin’s Energy Use Compared To Other Major Industries
https://btcwiki.nl/wiki/Energieverbruik
De meeste pro-Bitcoin-argumenten komen neer op iets van het volgende:

'anderen verbruiken nog meer energie !!!' -> dat betekent natuurlijk nog niet dat het OK is voor bitcoin om zoveel energie te verbruiken. Zo kan je iets onnodigs als Bitcoin echt niet vergelijken met de bouw bijvoorbeeld.
'maar je kan duurzame energie gebruiken !!!' -> ja dat kan zeker maar de hoeveelheid duurzame energie is helaas nog altijd beperkt dus dan kun je wat er aan energie is beter aan iets nuttigs besteden
'maar je kan de restwarmte gebruiken !!!' -> jazeker maar je kan moeilijk volhouden dat bitcoinmining de meest efficiente warmtebron is.

De vraag is dus of iets als bitcoin werkelijk noodzakelijk is. Ik denk van niet, er zijn andere crypto valuta die niet op basis van PoW werken en dus veel zuiniger zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202304564
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:41 schreef sirdanilot het volgende:

De vraag is dus of iets als bitcoin werkelijk noodzakelijk is. Ik denk van niet, er zijn andere crypto valuta die niet op basis van PoW werken en dus veel zuiniger zijn.
PoW heeft juist een belangrijke functie. Zonder die eerste te begrijpen ga je nooit tot een juiste conclusie komen qua energie "misbruik".

Daarnaast heeft Swan wel een goede docu tegen alle energie fud.

En als laatste gebruikt bitcoin electriciteit. De grote vraag naar goedkope climaat nutrale electricteit zal juist de gehele wereld richting een groenere energie productie dwingen. Dus juist een stap in de goede richting.

quote:
dat betekent natuurlijk nog niet dat het OK is voor bitcoin om zoveel energie te verbruiken.
En als laatste gelukkig hebben we geen energie politie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2021 13:47:58 ]
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 23 november 2021 @ 13:47:20 #122
414785 sirdanilot
pi_202304579
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:45 schreef Piva het volgende:

[..]
PoW heeft juist een belangrijke functie.

Daarnaast heeft Swan wel een goede docu tegen alle energie fud.

En als laatste gebruikt bitcoin electriciteit. De grote vraag naar goedkope climaat nutrale electricteit zal juist de gehele wereld richting een groenere energie productie dwingen. Dus juist een stap in de goede richting.
De vraag naar electriciteit groeit al jaren, en bitcoin is vooralsnog gelukkig maar een klein percentage daarvan, en dat heeft vooralsnog niet geleid tot een klimaattransitie maar het klimaatprobleem alleen maar verergerd.

Ik denk dus dat men op termijn zal gaan overstappen naar minder energieslurpende cryptovaluta.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202304593
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:47 schreef sirdanilot het volgende:
vooralsnog niet geleid tot een klimaattransitie maar het klimaatprobleem alleen maar verergerd.
Dan moet je toch wat beter research doen denk ik zo.
pi_202304602
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De meeste pro-Bitcoin-argumenten komen neer op iets van het volgende:

'anderen verbruiken nog meer energie !!!' -> dat betekent natuurlijk nog niet dat het OK is voor bitcoin om zoveel energie te verbruiken. Zo kan je iets onnodigs als Bitcoin echt niet vergelijken met de bouw bijvoorbeeld.
Dit is om het in perspectief te zetten. Ik zeg juist dat het niet relevant is, het gaat er om of Bitcoin nuttig en het energieverbruik waard is.

quote:
'maar je kan duurzame energie gebruiken !!!' -> ja dat kan zeker maar de hoeveelheid duurzame energie is helaas nog altijd beperkt dus dan kun je wat er aan energie is beter aan iets nuttigs besteden
Het aandeel is al groot en is groeiend, dus bullshit. (Zie de eennalaatste link uit mijn vorige post)

quote:
'maar je kan de restwarmte gebruiken !!!' -> jazeker maar je kan moeilijk volhouden dat bitcoinmining de meest efficiente warmtebron is.
Ik zie niet in waar dit relevant is voor de discussie, maar kan zeker een argument zijn.

quote:
De vraag is dus of iets als bitcoin werkelijk noodzakelijk is. Ik denk van niet, er zijn andere crypto valuta die niet op basis van PoW werken en dus veel zuiniger zijn.
Alternatieven van PoW zijn voornamelijk PoS. PoS verschilt niet veel van ons huidige monetaire systeem waar we juist aan willen ontvluchten. Sterker nog, ik ben van mening dat onze huidige monetaire systeem de grootste aanjager is van klimaatproblemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door dimmak op 23-11-2021 15:47:36 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202304623
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:47 schreef sirdanilot het volgende:
bitcoin is vooralsnog gelukkig maar een klein percentage daarvan, en dat heeft vooralsnog niet geleid tot een klimaattransitie maar het klimaatprobleem alleen maar verergerd.
Wat is dit dan voor ongefundeerde onzin?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202347399
The Fiat Standaard van Dr. Saifedean Ammous is te koop op https://saifedean.com/shop/

Zelfs betalen met Lightning is mogelijk!
pi_202349889
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:19 schreef Piva het volgende:
The Fiat Standaard van Dr. Saifedean Ammous is te koop op https://saifedean.com/shop/

Zelfs betalen met Lightning is mogelijk!
De Nederlandse vertaling is ook in de voorverkoop. Kun je ook kopen met Lightning met extra korting. Volgens mij krijg met met kortingcodes STEKKING of GKBORIS ook nog eens 10% extra korting.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202395816
twitter
pi_202660185
twitter


Bitcoin club naar de PL?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_203132121
Bear market??
Love is in the air!
pi_203136599
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:59 schreef Landgeld het volgende:
Bear market??
Who knows. Volgens onchain data stacken hodlers en grote wallets onverstoorbaar door, retail is weg en de sell pressure uit China ook. Short term investors en weak hands verkopen nu vooral. Bij positief nieuws kan het omhoog, bij negatief nieuws omlaag. Onchain is er de laatste maanden eigenlijk weinig veranderd.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:57:12 #133
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203182464
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 10:49 schreef dimmak het volgende:

[..]
Who knows. Volgens onchain data stacken hodlers en grote wallets onverstoorbaar door, retail is weg en de sell pressure uit China ook. Short term investors en weak hands verkopen nu vooral. Bij positief nieuws kan het omhoog, bij negatief nieuws omlaag. Onchain is er de laatste maanden eigenlijk weinig veranderd.
Het volgt nu vooral vrijwel 1:1 de nasdaq. De laatste weken in ieder geval.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203551214
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:59 schreef Landgeld het volgende:
Bear market??
Neuh
జ్ఞ‌ా
pi_203552447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:20 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik vraag mij af hoe dit gaat uitpakken op lange termijn. Vooral als Bukele bijv. geen 2e termijn krijgt.
Waarom niet ?
Opletten als hun zelf crypto gaan farmen.
En de crypto op eens 3 x zo veel waard word .
Dan is op eens zijn staatkast meer waard .
Ze hebben ook jeugt daar zitten die nieuwe kansen ziet.
pi_203552809
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:06 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Waarom niet ?
Opletten als hun zelf crypto gaan farmen.
En de crypto op eens 3 x zo veel waard word .
Dan is op eens zijn staatkast meer waard .
Ze hebben ook jeugt daar zitten die nieuwe kansen ziet.
Omdat die landen nou niet echt bekend staan om hun stabiele bestuur.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_203554695
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:19 schreef dimmak het volgende:

[..]
Omdat die landen nou niet echt bekend staan om hun stabiele bestuur.
Tja je kan niet in de toekomst kijken.
Misschien worden ze nu wel stabiel.
En laten we eerlijk zijn de achterlijke zooi wat wij hebben wat lieg en bedriegt.
Heb je daar zo veel vertrouwen in ?
Ik niet .
pi_203554759
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:36 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Tja je kan niet in de toekomst kijken.
Misschien worden ze nu wel stabiel.
En laten we eerlijk zijn de achterlijke zooi wat wij hebben wat lieg en bedriegt.
Heb je daar zo veel vertrouwen in ?
Ik niet .
Zou kunnen inderdaad. Daarom ben ik ook wel benieuwd wat dit op lange termijn doet.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 7 februari 2022 @ 19:07:02 #139
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203558174
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:36 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Tja je kan niet in de toekomst kijken.
Misschien worden ze nu wel stabiel.
En laten we eerlijk zijn de achterlijke zooi wat wij hebben wat lieg en bedriegt.
Heb je daar zo veel vertrouwen in ?
Ik niet .
Landen worden natuurlijk niet perse stabiel door meer geld, maar doordat er beter onderwijs komt, betere zorg, betere infrastructuur en vooral een eerlijker rechtssysteem.

Uiteindelijk hangt het ervan af wat leiders met dat geld doen. Goede scholing is namelijk niet iets wat je kan kopen maar kost jaren aan tijd en investering.

Dus moeten we kijken naar wat de leider(s) van El Salvador bijvoorbeeld doen. Maken ze daadwerkelijk plannen om het land te verbeteren of bouwen ze alleen maar een groter paleis.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204269694
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:06 schreef dimmak het volgende:
Environmental Groups Pressure Bitcoin Community to Lower Energy Use

O.a. Ripple founder zit achter een campagne om het consensus mechanisme van Bitcoin te laten veranderen naar POS. :') Snappen die mensen nou niet dat POW de uitvinding en niet blockchain, of zit er een andere angenda achter en willen ze juist door POS meer invloed krijgen over Bitcoin?
https://www.bloomberg.com(...)hange-bitcoin-s-code
O.a. Greenpeace zit hier dus ook achter.

twitter

Zouden ze weten wat er met de laatste Blocksize war is gebeurt? Slinger die nodes maar aan mannen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204269701
POLL
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204345835
The internet of money

Dollars sturen met behulp van Lightning.
Uitvinder van de biersmiley.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 14 april 2022 @ 10:14:37 #144
414785 sirdanilot
pi_204431773
Wanneer gaat die bitcoin nou eens flink omhoog want ik vind dit niks zo
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  MOL-held donderdag 14 april 2022 @ 22:30:36 #145
44635 XMN8R
mag dat?
pi_204439368
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 10:14 schreef sirdanilot het volgende:
Wanneer gaat die bitcoin nou eens flink omhoog want ik vind dit niks zo
Even geduld aub, u bent de eerst wachtende..

:7
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_204442676
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 10:14 schreef sirdanilot het volgende:
Wanneer gaat die bitcoin nou eens flink omhoog want ik vind dit niks zo
Ik kijk even in mijn glazen bol. brb
Uitvinder van de biersmiley.
  MOL-held donderdag 5 mei 2022 @ 23:27:36 #147
44635 XMN8R
mag dat?
pi_204641449
Kan iemand even Arjen Lubach bellen om hem het n en ander over Bitcoin uit te leggen, want het is duidelijk dat hij daar niks zinnigs over weet te vertellen.. Bitcoin mislukt, yeah right. Erg jammer weer...
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_204641817
quote:
15s.gif Op donderdag 5 mei 2022 23:27 schreef XMN8R het volgende:
Kan iemand even Arjen Lubach bellen om hem het n en ander over Bitcoin uit te leggen, want het is duidelijk dat hij daar niks zinnigs over weet te vertellen.. Bitcoin mislukt, yeah right. Erg jammer weer...
Nouja, voorlopig is het niet het nieuwe geld geworden. Of een stabiele waarde opslag. Het is vandaag de dag een speculatieobject
pi_204641841
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 10:14 schreef sirdanilot het volgende:
Wanneer gaat die bitcoin nou eens flink omhoog want ik vind dit niks zo
Nadat de 20k is aangetikt
pi_204643488
quote:
15s.gif Op donderdag 5 mei 2022 23:27 schreef XMN8R het volgende:
Kan iemand even Arjen Lubach bellen om hem het n en ander over Bitcoin uit te leggen, want het is duidelijk dat hij daar niks zinnigs over weet te vertellen.. Bitcoin mislukt, yeah right. Erg jammer weer...
Wat een slecht item was dat.
pi_204644537
quote:
15s.gif Op donderdag 5 mei 2022 23:27 schreef XMN8R het volgende:
Kan iemand even Arjen Lubach bellen om hem het n en ander over Bitcoin uit te leggen, want het is duidelijk dat hij daar niks zinnigs over weet te vertellen.. Bitcoin mislukt, yeah right. Erg jammer weer...
In de progressieve bubbel zit helaas een hoop misinformatie omtrent Bitcoin en PoW. De werkelijkheid ligt een stuk anders en genuanceerder, en ook veel gecompliceerder dan hoe het nu wordt gepresenteerd. Zonder diepe kennis over Bitcoin, mining en de energiesector kun je er eigenlijk niet goed over meepraten. Je ziet veel mensen die wat van Bitcoin weten maar niets van energie, en andersom, die allemaal misinformatie verspreiden. En kwalijker nog: groeperingen die rapporten en onderzoeken uitbrengen terwijl ze er geen kaas van gegeten hebben.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 9 mei 2022 @ 08:25:27 #152
366734 dimmak
bitcoin
pi_204675351
quote:
15s.gif Op donderdag 5 mei 2022 23:27 schreef XMN8R het volgende:
Kan iemand even Arjen Lubach bellen om hem het n en ander over Bitcoin uit te leggen, want het is duidelijk dat hij daar niks zinnigs over weet te vertellen.. Bitcoin mislukt, yeah right. Erg jammer weer...
Arjen zit zelf iets te diep in zijn fabeltjesfuik.

https://btcwiki.nl/wiki/PUB:En_nou_is_het_afgelopen_met_crypto

Ben benieuwd of hij dit ooit gaat lezen.

twitter
Uitvinder van de biersmiley.
  MOL-held maandag 9 mei 2022 @ 10:39:38 #153
44635 XMN8R
mag dat?
pi_204676412
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 08:25 schreef dimmak het volgende:

[..]
Arjen zit zelf iets te diep in zijn fabeltjesfuik.

https://btcwiki.nl/wiki/PUB:En_nou_is_het_afgelopen_met_crypto

Ben benieuwd of hij dit ooit gaat lezen.

[ twitter ]
Ik vermoed dat hij er niks meer over gaat lezen, want bij hem geldt: klaar, afgerond en door..

Ik heb m trouwens over andere onderwerpen ook opmerkingen horen maken die zeer kort door de bocht waren. Grappig gebracht, maar zeer naast de waarheid en/of ongenuanceerd. Wellicht komt het door de hoge werkdruk om elke avond een grappige show neer te moeten zetten, maar als hij zo vaak met desinformatie komt dan kan hij daar beter mee stoppen.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_204684235
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 12:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
In de progressieve bubbel zit helaas een hoop misinformatie omtrent Bitcoin en PoW. De werkelijkheid ligt een stuk anders en genuanceerder, en ook veel gecompliceerder dan hoe het nu wordt gepresenteerd. Zonder diepe kennis over Bitcoin, mining en de energiesector kun je er eigenlijk niet goed over meepraten. Je ziet veel mensen die wat van Bitcoin weten maar niets van energie, en andersom, die allemaal misinformatie verspreiden. En kwalijker nog: groeperingen die rapporten en onderzoeken uitbrengen terwijl ze er geen kaas van gegeten hebben.
Waar staan dan wel de informatie over bitcoin die wl klopt?
  maandag 9 mei 2022 @ 22:59:05 #155
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_204684359
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 00:18 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Nadat de 20k is aangetikt
Hou ze vast jongens, hou ze vast.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:50:53 #156
366734 dimmak
bitcoin
pi_204686755
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:49 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Waar staan dan wel de informatie over bitcoin die wl klopt?
https://endthefud.org/
https://btcwiki.nl/
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204787011

Peter McCormack heeft een korte Bitcoin docu uitgebracht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 15:42:57 #158
366734 dimmak
bitcoin
pi_204811137
quote:
Noors parlement stemt tegen verbod proof of work

Een voorstel in het Noorse parlement om het minen van bitcoin te verbieden heeft het niet gehaald. De socialistische partij Rdt diende het voorstel in, omdat het de elektriciteit ergens anders voor wil gebruiken.

Alleen minen verbieden
Rdt stelde voor om datacenters te verbieden om bitcoin te minen. Het doel van het verbod was om elektriciteit vrij te maken voor dingen als het verwarmen van huizen en voor bedrijfstakken die Rdt wel waardevol vindt. Het voorstel werd gesteund door twee andere linkse partijen, maar dat was onvoldoende om een meerderheid te behalen in het Stortinget (parlement).

“We zijn natuurlijk teleurgesteld in de meerderheid hier. In de toekomst zullen we grote delen van de samenleving elektrificeren. Als we de Noorse natuur niet willen volzetten met windmolens, moeten we prioriteit geven aan waar de stroom voor wordt gebruikt', zegt indiener van het voorstel, Sofie Marhaug.

Regering ziet ook kansen in mining
In Noorwegen wordt op dit moment voldoende elektriciteit geproduceerd, sterker nog, er is een overschot dat wordt gexporteerd naar onder andere Nederland en Belgi. Het overgrote groot deel van de stroom in Noorwegen is groen, opgewekt met waterkracht of windmolens. Elektriciteit voor datacenters wordt in Noorwegen gesubsidieerd. Huishoudens betalen omgerekend $0.015 per kilowattuur, datacenters maar $0,00085780.

De aanwezigheid van goedkope, groene electriteit trekt miningbedrijven aan. De hashrate van Noorwegen is sterk gestegen, in april werd het aandeel van Noorwegen berekend op 0,77%.

In reactie op het voorstel heeft verantwoordelijk minister Bjrn Arild Gram aangegeven dat hij begrijpt dat mining energie-intensief is, maar dat het onderdeel uitmaakt van de datacentersector. Dat is een belangrijke industrie in Noorwegen voor de toekomst en daarbinnen wil hij miners niet discrimineren. Mining kan ook bepaalde voordelen hebben, zoals het gebruik van overcapaciteit in het net.

De volgende stap voor Rdt is om in te zetten op het duurder maken van mining door de subsidie op de stroomprijs verlaagd te krijgen.
https://bitcoinmagazine.nl/nieuws/noors-parlement-stemt-tegen-verbod-proof-of-work
Uitvinder van de biersmiley.
  MOL-held zaterdag 21 mei 2022 @ 11:03:10 #159
44635 XMN8R
mag dat?
pi_204818387
Christine Lagarde in de telegraaf: "Er is geen onderliggende waarde van crypto munten om als „veilig anker” te dienen."

Dan mag ze wel eens uitleggen wat de onderliggende waarde van de Euro dan is, want sinds de loskoppeling van goud en het aanzetten van de geld-printer heeft de Euro ook geen onderliggende waarde meer.

Laat ze zich maar eens bezig gaan houden met waar ze voor is aangenomen: de inflatie rond de 2% houden.
(Dat gaat haar niet lukken dus kan ze beter gelijk iets anders gaan doen, alsnog in de gevangenis zitten bijvoorbeeld.)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_204820802
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 11:03 schreef XMN8R het volgende:
de inflatie rond de 2% houden
Daar begint de scam al
pi_204820852
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 11:03 schreef XMN8R het volgende:
Christine Lagarde in de telegraaf: "Er is geen onderliggende waarde van crypto munten om als „veilig anker” te dienen."
Ok boomer.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 16:55:52 #162
366734 dimmak
bitcoin
pi_204850120
twitter


And another one.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204850597
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:22 schreef sirdanilot het volgende:

Ik vraag me af wat het gaat worden met de bitcoin in El Salvador. Zou het echt het historische begin zijn van een nieuw tijdperk, of wordt het een flop?
Het is..... [tromgeroffel]..... een:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2022 17:40:52 ]
  MOL-held dinsdag 24 mei 2022 @ 19:07:32 #164
44635 XMN8R
mag dat?
pi_204851476
Het is erg jammer dat de Chivo-app het in het begin zo slecht deed. Waarschijnlijk te snel ontwikkeld en te weinig getest voor de release? Ze hadden daar beter meer tijd voor kunnen nemen, of kunnen kiezen voor een bestaande app.

Mede door het voorbeeld van Carolina Reyes in het artikel hebben de Salvadorianen geen vertrouwen meer in die app, en daardoor wellicht ook niet in vergelijkbare andere apps. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard; het zal erg lastig worden om het vertrouwen bij de bevolking nu nog terug te krijgen.

Toch is er van buiten El Salvador heel veel interesse in hoe het gaat met de bitcoin-adoptie in dat land. De cijfers van het aantal toeristen gaan door het dak. Als ook het aantal mensen dat daadwerkelijk naar El Salvador emigreert (en daar Bitcoin gaat gebruiken) toe gaat nemen zal het vertrouwen hopelijk weer omhooggaan. Het is mijns inziens dus niet lekker opgestart, maar ook nog niet geheel verloren. Ik hou de ontwikkelingen daar nog steeds goed in de gaten en een bezoek aan El Salvador staat al op de planning :) .
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_204851871
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:07 schreef XMN8R het volgende:
Het is erg jammer dat de Chivo-app het in het begin zo slecht deed. Waarschijnlijk te snel ontwikkeld en te weinig getest voor de release? Ze hadden daar beter meer tijd voor kunnen nemen, of kunnen kiezen voor een bestaande app.

Mede door het voorbeeld van Carolina Reyes in het artikel hebben de Salvadorianen geen vertrouwen meer in die app, en daardoor wellicht ook niet in vergelijkbare andere apps. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard; het zal erg lastig worden om het vertrouwen bij de bevolking nu nog terug te krijgen.

Toch is er van buiten El Salvador heel veel interesse in hoe het gaat met de bitcoin-adoptie in dat land. De cijfers van het aantal toeristen gaan door het dak. Als ook het aantal mensen dat daadwerkelijk naar El Salvador emigreert (en daar Bitcoin gaat gebruiken) toe gaat nemen zal het vertrouwen hopelijk weer omhooggaan. Het is mijns inziens dus niet lekker opgestart, maar ook nog niet geheel verloren. Ik hou de ontwikkelingen daar nog steeds goed in de gaten en een bezoek aan El Salvador staat al op de planning :) .
Ik ken mensen uit eerste hand die er wel gewoon goede ervaringen mee hebben, toevallig iemand vrij prominent uit de Bitcoin scene.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  MOL-held dinsdag 24 mei 2022 @ 20:16:31 #166
44635 XMN8R
mag dat?
pi_204852505
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ken mensen uit eerste hand die er wel gewoon goede ervaringen mee hebben, toevallig iemand vrij prominent uit de Bitcoin scene.
Gebruiken die mensen de app nu ook nog om mee te betalen in Bitcoin? Dat zou wel mooi zijn. Uit het aangehaalde artikel blijkt ook dat er nog steeds mensen zijn die er gebruik van maken. Hopelijk kunnen ze hun positieve ervaringen overdragen aan nog meer anderen, want ik denk dat het voor El Salvador zeker voordelen kan hebben.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_204852552
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:16 schreef XMN8R het volgende:

[..]
Gebruiken die mensen de app nu ook nog om mee te betalen in Bitcoin? Dat zou wel mooi zijn. Uit het aangehaalde artikel blijkt ook dat er nog steeds mensen zijn die er gebruik van maken. Hopelijk kunnen ze hun positieve ervaringen overdragen aan nog meer anderen, want ik denk dat het voor El Salvador zeker voordelen kan hebben.
Het ging om iemand die in El Salvador was, en even een fles Shampoo wilde halen, de 1 sprak geen Engels, de ander geen Spaans, de 1 had geen 1 cash, maar beiden wel LN app, en zodoende kon men een transactie doen, als je dan nog roept dat er geen usecase is ben je een banaan :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204853880
When bottom sir?
Vakman pur sang
  MOL-held dinsdag 24 mei 2022 @ 23:25:21 #169
44635 XMN8R
mag dat?
pi_204855054
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het ging om iemand die in El Salvador was, en even een fles Shampoo wilde halen, de 1 sprak geen Engels, de ander geen Spaans, de 1 had geen 1 cash, maar beiden wel LN app, en zodoende kon men een transactie doen, als je dan nog roept dat er geen usecase is ben je een banaan :)
Ik was er al van overtuigd dat er een usecase is ;)
Maar je vrienden zijn dus toeristen, geen inwoners?
En ze gebruikten niet de Chivo-app? Want daar gaat het artikel over.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_204855379
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 23:25 schreef XMN8R het volgende:

[..]
Ik was er al van overtuigd dat er een usecase is ;)
Maar je vrienden zijn dus toeristen, geen inwoners?
En ze gebruikten niet de Chivo-app? Want daar gaat het artikel over.
De verkoopster was een inwoonster, niet een hip iemand, maar gewoon een oudere digibeet die net genoeg kennis had :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204856208
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:39 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Het is..... [tromgeroffel]..... een:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chivo != Bitcoin.

Vanaf dag 1 werd wel duidelijkd at Chivo een draak van een app was. Toch zijn de cijfers niet heel slecht na een jaar:

quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:25 schreef dimmak het volgende:

[..]
Dat is net hoe je de cijfer interpreteert. 70% van de ondervraagden hebben Chivo genstalleerd. 40% van de mensen gebruikt Chivo nog steeds nadat ze die bonus van 30 dollar hebben gend. 11% ontvangt remittances via de Chivo app.

En dan gaat het onderzoek alleen nog maar over het gebruik van Chivo. Prima cijfers na een jaar.
Uitvinder van de biersmiley.
  MOL-held woensdag 25 mei 2022 @ 15:45:46 #172
44635 XMN8R
mag dat?
pi_204859947
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 01:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
De verkoopster was een inwoonster, niet een hip iemand, maar gewoon een oudere digibeet die net genoeg kennis had :)
Aan demo's van Lightning-apps te zien is het ook niet echt rocket-science :).

Een goede LN-app zou de adoptie flink kunnen vergroten vermoed ik. En de familieleden aan de verzendende kant van de remittance naar El Salvador zullen dan ook een LN-app moeten gaan gebruiken.
Ben benieuwd of er ook mensen in ES zijn die bitcoin gebruiken via een andere app dan Chivo.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_204860113
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:45 schreef XMN8R het volgende:

[..]
Aan demo's van Lightning-apps te zien is het ook niet echt rocket-science :).

Een goede LN-app zou de adoptie flink kunnen vergroten vermoed ik. En de familieleden aan de verzendende kant van de remittance naar El Salvador zullen dan ook een LN-app moeten gaan gebruiken.
Ben benieuwd of er ook mensen in ES zijn die bitcoin gebruiken via een andere app dan Chivo.
Het is ooit begonnen met de Bitcoin Beach wallet en die wordt dan ook redelijk gebruikt. Verder is Strike er actief en er zullen gerust andere wallets zijn die er ook gebruikt worden.


Misschien worden er wat vragen in deze docu beantwoord: (Ik heb hem zelf nog steeds niet gezien.)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 10:32 schreef dimmak het volgende:

Peter McCormack heeft een korte Bitcoin docu uitgebracht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door dimmak op 25-05-2022 16:07:44 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204860122
twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204861484
Waar komen de winsten uit bitcoin vandaan?
Vakman pur sang
pi_204895186
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 17:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar komen de winsten uit bitcoin vandaan?
Uit andermans zakken. Bv de burgers van el salvador

https://www.bloomberg.com(...)-as-bukele-buys-more
pi_204896146
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 22:03 schreef SOG het volgende:

[..]
Uit andermans zakken. Bv de burgers van el salvador

https://www.bloomberg.com(...)-as-bukele-buys-more
quote:
Bukele has shown himself to be a true believer in crypto, winning attention and admirers from around the world in the process, and says he trades the nation’s stockpile of coins on his phone.
_O-
Vakman pur sang
  MOL-held zondag 29 mei 2022 @ 07:53:56 #178
44635 XMN8R
mag dat?
pi_204898236
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Bukele has shown himself to be a true believer in crypto, winning attention and admirers from around the world in the process, and says he trades the nation’s stockpile of coins on his phone.
Wait, it gets even better :D :

twitter


twitter
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_204898405
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 17:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar komen de winsten uit bitcoin vandaan?
Waar komen de winsten uit dollar vandaan?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204902487
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Waar komen de winsten uit dollar vandaan?
Dollar is elk jaar steeds minder waard, als je dollars hoddelt wordt je straatarm.
Vakman pur sang
  maandag 30 mei 2022 @ 10:28:06 #181
366734 dimmak
bitcoin
pi_204912293
twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204912468
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 15:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Dollar is elk jaar steeds minder waard, als je dollars hoddelt wordt je straatarm.
Nu weet je dus waar de bitcoin winsten vandaan komen, bij degene die aan de dollar verliezen.


Overigens wel weer lekkere fud over LN, El Salvador, Chivo, Bukele. Volgens mij begint bitcoin precies op punten te drukken waar het het zeerst doet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2022 10:57:53 ]
pi_204914745
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:56 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Nu weet je dus waar de bitcoin winsten vandaan komen, bij degene die aan de dollar verliezen.


Overigens wel weer lekkere fud over LN, El Salvador, Chivo, Bukele. Volgens mij begint bitcoin precies op punten te drukken waar het het zeerst doet.
Vandaag toevallig net sterke stijging, maar nog te zwak om van herstel te spreken.

De winst van bitcoin komt puur en alleen van nieuwe kopers die instappen.
Vakman pur sang
pi_204915072
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vandaag toevallig net sterke stijging, maar nog te zwak om van herstel te spreken.

De winst van bitcoin komt puur en alleen van nieuwe kopers die instappen.
Bedankt voor het uitleggen dat de prijs voortkomt van een market. Net zoals 99% van s'werelds activa en grondstoffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2022 16:29:24 ]
pi_204915526
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 16:29 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Bedankt voor het uitleggen dat de prijs voortkomt van een market. Net zoals 99% van s'werelds activa en grondstoffen.
Geen dank.
Vakman pur sang
pi_204919774
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vandaag toevallig net sterke stijging, maar nog te zwak om van herstel te spreken.

De winst van bitcoin komt puur en alleen van nieuwe kopers die instappen.
Nee dat is niet toevallig, heeft met aflopende optie contracten te maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204919784
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:28 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
Goed uitgelegd, mensen die weinig van Bitcoin snappen, snappen ook niet dat het "verspilling" van energie is, het is de energie die het netwerk garandeert.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 31 mei 2022 @ 08:11:55 #188
366734 dimmak
bitcoin
pi_204919970
twitter


Lightning deposits en withdrawals nu ook in de Kraken app! Met BL3P er binnenkort bij kun je bij 2 exchanges DCA'en met Lightning via deze tool.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 11:32:56 #189
366734 dimmak
bitcoin
pi_204921271
twitter
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 14:01:41 #190
366734 dimmak
bitcoin
pi_204922440
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 08:11 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]

Lightning deposits en withdrawals nu ook in de Kraken app! Met BL3P er binnenkort bij kun je bij 2 exchanges DCA'en met Lightning via deze tool.
twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204934777
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:25 schreef #ANONIEM het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

2013 vs nu.
Meh
Vakman pur sang
pi_204940852
Block heeft een onderzoek gedaan naar Bitcoin. De uitkomsten zullen je wellicht verbazen.

https://block.xyz/2022/btc-report.pdf



[ Bericht 17% gewijzigd door dimmak op 02-06-2022 11:25:46 ]
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 14:56:16 #193
366734 dimmak
bitcoin
pi_204985388
https://www.financialinclusion.tech/

Mooie counterreactie op die brief van vorige week geschreven door "tech experts".
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204985569
Op BNR krijg je toch veel heldere info over crypto en bitcoin in het bijzonder

https://www.bnr.nl/podcas(...)n-voor-nieuwe-regels
Vakman pur sang
pi_205040947
Het is een beetje ondergesneeuwd door alle prijsactie, maar TBD van Jack had een interessante announcement voor het weekend over WEB 5:
twitter


Eerder in dit topic hebben we het al eens over DID's gehad.

Hele toffe ontwikkeling en ik ben benieuwd of het van de grond komt.
Uitvinder van de biersmiley.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 13 juni 2022 @ 16:10:42 #196
414785 sirdanilot
pi_205041576
https://www.theguardian.c(...)me-market-conditions

Het lijkt erop dat de crypto toch echt uiteen aan het vallen is.

Wat denken jullie over de ontwikkelingen omtrent Terra en Celsius en de gevolgen voor bitcoin op de korte en lange termijn?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  MOL-held maandag 13 juni 2022 @ 16:37:55 #197
44635 XMN8R
mag dat?
pi_205041705
Bij Binance kun je nu ook geen BItcoin meer opnemen vanwege "een vastgelopen transactie die een achterstand veroorzaakt". Het zou binnen 30 minuten verholpen moeten zijn, maar het duurt inmiddels al ruim twee uur.

Je zou bijna denken dat er achter de schermen iets heel anders aan de gang is...
Wie is er Bitcoin op de markt aan het dumpen?
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  User die het meest klaagt 2022 maandag 13 juni 2022 @ 16:40:55 #198
414785 sirdanilot
pi_205041718
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 16:37 schreef XMN8R het volgende:
Bij Binance kun je nu ook geen BItcoin meer opnemen vanwege "een vastgelopen transactie die een achterstand veroorzaakt". Het zou binnen 30 minuten verholpen moeten zijn, maar het duurt inmiddels al ruim twee uur.

Je zou bijna denken dat er achter de schermen iets heel anders aan de gang is...
Wie is er Bitcoin op de markt aan het dumpen?
Had de boel op een hardware wallet moeten zetten. Mijn meeste bitcoin staat op binance.

Maar ik vond een hardwarewallet ook nogal wat nadelen hebben (los van de aankoopprijs van zulks wat nog wel netaan uit zou kunnen ondanks dat ik weinig btc heb).

- Je kan je seed phrase kwijtraken en dan ben je alles kwijt
- Je kan het ding zelf kwijtraken
-Het kan gestolen worden
- Je huis kan affikken
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205041943
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 16:10 schreef sirdanilot het volgende:
https://www.theguardian.c(...)me-market-conditions

Het lijkt erop dat de crypto toch echt uiteen aan het vallen is.

Wat denken jullie over de ontwikkelingen omtrent Terra en Celsius en de gevolgen voor bitcoin op de korte en lange termijn?
Prima als dit soort troep de markt wordt uitgedrukt. We zullen even door de zure appel heen moeten bijten, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Dus korte termijn kut, lange termijn goed. :)

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 16:40 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Had de boel op een hardware wallet moeten zetten. Mijn meeste bitcoin staat op binance.

Maar ik vond een hardwarewallet ook nogal wat nadelen hebben (los van de aankoopprijs van zulks wat nog wel netaan uit zou kunnen ondanks dat ik weinig btc heb).

- Je kan je seed phrase kwijtraken en dan ben je alles kwijt
- Je kan het ding zelf kwijtraken
-Het kan gestolen worden
- Je huis kan affikken
Je moet nadenken over je backup strategie. Momenteel heb ik mijn HW in een kluis liggen en mijn seed heb ik in een seedplate geslagen die weer op een andere locatie in de kluis ligt. Voor nu ben ik daar wel gerust op, maar ik sluit niet uit dat ik in de toekomst ga migreren naar een multisig setup. Mijn bitcoin node thuis gebruik ik als hot wallet. HW kom ik verder eigenlijk niet aan.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 13 juni 2022 @ 17:14:29 #200
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_205041962


SELL SELL SELL
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 13 juni 2022 @ 17:23:11 #201
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_205042010
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  MOL-held maandag 13 juni 2022 @ 17:27:06 #202
44635 XMN8R
mag dat?
pi_205042040
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 16:40 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Had de boel op een hardware wallet moeten zetten. Mijn meeste bitcoin staat op binance.

Maar ik vond een hardwarewallet ook nogal wat nadelen hebben (los van de aankoopprijs van zulks wat nog wel netaan uit zou kunnen ondanks dat ik weinig btc heb).

- Je kan je seed phrase kwijtraken en dan ben je alles kwijt
- Je kan het ding zelf kwijtraken
-Het kan gestolen worden
- Je huis kan affikken
Dat zijn zaken waar je in ieder geval zelf 100% voor kan zorgen, het is niet zo ingewikkeld.
Maar als je besluit om je BTC op een exchange als Binance te zetten, dan geldt: not your keys, not your Bitcoin.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_205042074
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:23 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
Ook echt zo'n "funds are safu" grap erbij terwijl je hele userbase schijtbang is om alles te verliezen :') wat een figuur

Ondertussen alweer 3 uur verder zonder beloofde update _O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 13 juni 2022 @ 17:33:18 #204
414785 sirdanilot
pi_205042075
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:27 schreef XMN8R het volgende:

[..]
Dat zijn zaken waar je in ieder geval zelf 100% voor kan zorgen, het is niet zo ingewikkeld.
Maar als je besluit om je BTC op een exchange als Binance te zetten, dan geldt: not your keys, not your Bitcoin.
Ik had gedacht dat ik nog wel wat meer waarschuwing zou hebben gekregen maar helaas.

Wellicht is dat dan leergeld. We gaan het zien. Ik ga in ieder geval niet verkopen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  MOL-held maandag 13 juni 2022 @ 17:33:26 #205
44635 XMN8R
mag dat?
pi_205042076
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:23 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
'funds are safe'.. dat heb ik vaker gehoord :D

Dat half uurtje is inmiddels al drie uur geleden verstreken..
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held maandag 13 juni 2022 @ 17:38:13 #206
44635 XMN8R
mag dat?
pi_205042095
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik had gedacht dat ik nog wel wat meer waarschuwing zou hebben gekregen maar helaas.
Neuh, dit soort dingen komt altijd onverwacht (voor de gebruikers dan ;) ).

quote:
Wellicht is dat dan leergeld. We gaan het zien. Ik ga in ieder geval niet verkopen.
Hopelijk heb je er niet teveel leergeld in gestoken.

Op dit moment kn je ook niet verkopen he ;).
Voordat alles weer gaat werken zou ik toch maar eens orinteren op een hardware wallet, zo duur zijn die tegenwoordig niet meer.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  User die het meest klaagt 2022 maandag 13 juni 2022 @ 17:41:14 #207
414785 sirdanilot
pi_205042115
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:38 schreef XMN8R het volgende:

Voordat alles weer gaat werken zou ik toch maar eens orinteren op een hardware wallet, zo duur zijn die tegenwoordig niet meer.
Is dat niet een beetje mosterd na de maaltijd?

Nu goed mocht dit toch een waarschuwing zijn ipv de definitieve doodssteek voor binance (waar ik wel voor vrees namelijk), is die hardwarewallet binnen een paar dagen binnen. Maar voordat ik weer bij mn bitcoin kan ga ik dat niet doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  MOL-held maandag 13 juni 2022 @ 17:42:04 #208
44635 XMN8R
mag dat?
pi_205042126
quote:
Op dit moment kn je ook niet verkopen he ;).
ah, je mag weer:

twitter
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held maandag 13 juni 2022 @ 17:43:06 #209
44635 XMN8R
mag dat?
pi_205042132
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Is dat niet een beetje mosterd na de maaltijd?

Nu goed mocht dit toch een waarschuwing zijn ipv de definitieve doodssteek voor binance (waar ik wel voor vrees namelijk), is die hardwarewallet binnen een paar dagen binnen. Maar voordat ik weer bij mn bitcoin kan ga ik dat niet doen.
Je kunt weer bij je Bitcoin volgens Binance. Een goeie les is nooit mosterd na de maaltijd :).
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_205042165
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 08:12 schreef raptorix het volgende:
Mooie jump, op naar 50!
Meeh
Vakman pur sang
pi_205042222
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Meeh
gewoon stil blijven zitten komt vanzelf goed 🥳
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  User die het meest klaagt 2022 maandag 13 juni 2022 @ 18:08:57 #212
414785 sirdanilot
pi_205042258
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:43 schreef XMN8R het volgende:

[..]
Je kunt weer bij je Bitcoin volgens Binance. Een goeie les is nooit mosterd na de maaltijd :).
En toch blijf ik het een beetje lood om oud ijzer vinden.

Een kluis kopen hardware wallet en zo'n seed phrase ding. Ja prima. Maar stel er komt hier een inbreker neemt ie de kluis ook gewoon mee en dan is het ook weg.

In de la laten liggen zou kunnen, de meeste inbrekers weten niet wat zo'n ding is.

Seed phrase laten tattoeren zou kunnen maar misschien gaat meneer van de tattooshop er dan mee aan de haal :D

Maar misschien ga ik het toch doen. Ik moet even kijken hoe ik het precies ga regelen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  MOL-held maandag 13 juni 2022 @ 18:16:11 #213
44635 XMN8R
mag dat?
pi_205042295
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 18:08 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
En toch blijf ik het een beetje lood om oud ijzer vinden.

Een kluis kopen hardware wallet en zo'n seed phrase ding. Ja prima. Maar stel er komt hier een inbreker neemt ie de kluis ook gewoon mee en dan is het ook weg.

In de la laten liggen zou kunnen, de meeste inbrekers weten niet wat zo'n ding is.

Seed phrase laten tattoeren zou kunnen maar misschien gaat meneer van de tattooshop er dan mee aan de haal :D

Maar misschien ga ik het toch doen. Ik moet even kijken hoe ik het precies ga regelen.
Een kluis heb je pas nodig als het om substantieel veel geld gaat. Tot die tijd kun je je wallet gerust in een la leggen hoor. Als je de seed phrase maar goed verstopt is er niks aan de hand als je wallet gestolen wordt door een inbreker (hoe groot is die kans nou?).

24 woorden op je lijf laten tatoeren zou ik sowieso afraden :D.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_205042926
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 18:16 schreef XMN8R het volgende:

[..]
Een kluis heb je pas nodig als het om substantieel veel geld gaat. Tot die tijd kun je je wallet gerust in een la leggen hoor. Als je de seed phrase maar goed verstopt is er niks aan de hand als je wallet gestolen wordt door een inbreker (hoe groot is die kans nou?).

24 woorden op je lijf laten tatoeren zou ik sowieso afraden :D.
Heb nog ergens een bitcoin adres met best wat poen waarvan ik de phrase kwijt ben :'(
Vakman pur sang
  MOL-held maandag 13 juni 2022 @ 19:47:00 #215
44635 XMN8R
mag dat?
pi_205043006
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb nog ergens een bitcoin adres met best wat poen waarvan ik de phrase kwijt ben :'(
TE goed verstoppen is ook niet goed he.. :D
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_205045437
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 18:08 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
En toch blijf ik het een beetje lood om oud ijzer vinden.

Een kluis kopen hardware wallet en zo'n seed phrase ding. Ja prima. Maar stel er komt hier een inbreker neemt ie de kluis ook gewoon mee en dan is het ook weg.

In de la laten liggen zou kunnen, de meeste inbrekers weten niet wat zo'n ding is.

Seed phrase laten tattoeren zou kunnen maar misschien gaat meneer van de tattooshop er dan mee aan de haal :D

Maar misschien ga ik het toch doen. Ik moet even kijken hoe ik het precies ga regelen.
Mijn advies, gebruik een software wallet op een volledig schone computer, zelf gebruik ik Electrum, maak een wallet aan en schrijf je 24 woorden op, vervolgens even een klein bedrag aankopen bijvoorbeeld 2 tientjes, en kijk of het aankomt.
Vervolgens drill doen, computer formatteren en opnieuw installeren en kijken of het lukt je wallet te recoveren met je 24 woorden. Als dit lukt het grotere bedrag kopen. Zelf koop ik altijd bij Bitonic, gewoon een betrouwbare Nederlandse partij zonder toeters of bellen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205046138
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 04:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mijn advies, gebruik een software wallet op een volledig schone computer, zelf gebruik ik Electrum, maak een wallet aan en schrijf je 24 woorden op, vervolgens even een klein bedrag aankopen bijvoorbeeld 2 tientjes, en kijk of het aankomt.
Vervolgens drill doen, computer formatteren en opnieuw installeren en kijken of het lukt je wallet te recoveren met je 24 woorden. Als dit lukt het grotere bedrag kopen. Zelf koop ik altijd bij Bitonic, gewoon een betrouwbare Nederlandse partij zonder toeters of bellen.
Tip van dimmak voor een poor mans hardware wallet:

Tails OS kun je op een USB stick installeren en heeft Electrum aan boord. USB stick goed verstoppen, seed phrase nog beter en je hebt je wallet alsnog gescheiden van al je andere zaken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205046162
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb nog ergens een bitcoin adres met best wat poen waarvan ik de phrase kwijt ben :'(
Bedankt voor je donatie. ^O^
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205046163
Ik zou gewoon een Ledger kopen. Ik snap niet waarom je niet een paar tientjes zou willen uitgeven om een veelvoud hiervan fatsoenlijk te kunnen bewaren.
pi_205046174
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:18 schreef Roellie80 het volgende:
Ik zou gewoon een Ledger kopen. Ik snap niet waarom je niet een paar tientjes zou willen uitgeven om een veelvoud hiervan fatsoenlijk te kunnen bewaren.
Mocht je alleen Bitcoin willen bewaren zijn er inmiddels wel betere oplossingen. Ik ondervind ook nog steeds hinder van de Ledger-hack. :P En Ledger Live draait tegenwoordig om NFT's, DeFi en weet ik veel allemaal.

Coldcard, BitBox bitcoin-only, Trezor bitcoin-only, Jade.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205046314
Ik heb maar 1 wallet en alleen BTC, ik vertrouw meer op papier dan hardware :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205046359
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:37 schreef raptorix het volgende:
Ik heb maar 1 wallet en alleen BTC, ik vertrouw meer op papier dan hardware :)
Hardware/software zijn geen vervangers van je seed phrase wat in feite je papier is. Het is een signing device waarmee je makkelijk je transacties kunt goed keuren. Is je hardware kapot kun je altijd nog terug vallen op je papiertje. Dus de vergelijking tussen een paper wallet en hardware wallet gaat eigenlijk mank. Sowieso is het praten over wallets eigenlijk al gek, het is niet de juiste terminologie maar al zo lekker ingeburgerd. Paperwallet is je private key en een hardware wallet is een signing device voor je private key.

Mijn private key wil ik dus zo veilig mogelijk weg stoppen, maar ik moet wel makkelijk een transactie kunnen goedkeuren, daarvoor heb ik dus een hardware wallet.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205046375
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:45 schreef dimmak het volgende:

[..]
Hardware/software zijn geen vervangers van je seed phrase wat in feite je papier is. Het is een signing device waarmee je makkelijk je transacties kunt goed keuren. Is je hardware kapot kun je altijd nog terug vallen op je papiertje. Dus de vergelijking tussen een paper wallet en hardware wallet gaat eigenlijk mank. Sowieso is het praten over wallets eigenlijk al gek, het is niet de juiste terminologie maar al zo lekker ingeburgerd. Paperwallet is je private key en een hardware wallet is een signing device voor je private key.

Mijn private key wil ik dus zo veilig mogelijk weg stoppen, maar ik moet wel makkelijk een transactie kunnen goedkeuren, daarvoor heb ik dus een hardware wallet.
Ik weet het, in het geval van Bitcoin bestaat er niet zoiets als een wallet, is ook al tijdens rechtzaken gebruikt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205089577
Is het moment om in te stappen alweer daar? :s)
pi_205091799
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 02:13 schreef Alpha0 het volgende:
Is het moment om in te stappen alweer daar? :s)
Het gaat nog veel verder dalen voordat het langzaam weer omhoog zal gaan. Die grens van 15 wordt ook wel gehaald.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205099682
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 02:13 schreef Alpha0 het volgende:
Is het moment om in te stappen alweer daar? :s)
Het is altijd een goed moment om in te stappen in Bitcoin. Als je niet snapt waarom zou ik vooral niet instappen en eerst een paar Bitcoin boekjes lezen. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205100006
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:28 schreef dimmak het volgende:

[..]
Het is altijd een goed moment om in te stappen in Bitcoin. Als je niet snapt waarom zou ik vooral niet instappen en eerst een paar Bitcoin boekjes lezen. :)
Of november 2021 nou zo'n goed moment was om in te stappen ben ik niet zo zeker van. ;)
pi_205100094
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 10:15 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Of november 2021 nou zo'n goed moment was om in te stappen ben ik niet zo zeker van. ;)
twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205167577


Stukje AI kunst.
pi_205248129
quote:
Ga er heen, ik ga eigenlijk nooit congressen maar dit lijkt wel leuk :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  MOL-held dinsdag 5 juli 2022 @ 20:55:16 #232
44635 XMN8R
mag dat?
pi_205249112
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ga er heen, ik ga eigenlijk nooit congressen maar dit lijkt wel leuk :)
Ben benieuwd wat je er van vindt. Ga je alle drie de dagen?
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_205251167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:55 schreef XMN8R het volgende:

[..]
Ben benieuwd wat je er van vindt. Ga je alle drie de dagen?
Moet ik nog even zien, weet nog niet hoe ik dan in mijn werk zit. Het is kwartiertje fietsen dus redelijk dichtbij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:40:18 #234
366734 dimmak
bitcoin
pi_205296455
Nou iemand nog verwachtingen voor Q3 en Q4?
Vakman pur sang
pi_205308609
_O_

Het is mooi om het Lightning Netwerk langzaam te zien groeien.

twitter
0
  donderdag 21 juli 2022 @ 16:09:49 #238
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205412856
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het gaat nog veel verder dalen voordat het langzaam weer omhoog zal gaan. Die grens van 15 wordt ook wel gehaald.
Daar zit ik wel op te wachten ja. :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205412881
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 11:47 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://bitcoinmagazine.n(...)-slechts-25-over/amp

Tesla heeft 75% van zijn btc verkocht .
Jammer voor Tesla
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205412942
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 11:47 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://bitcoinmagazine.n(...)-slechts-25-over/amp

Tesla heeft 75% van zijn btc verkocht .
Voor alle duidelijkheid: dat deden ze in Q2. Niet vandaag of zeer recent.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205470302
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:04 schreef dimmak het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Fedimint zich gaat ontwikkelen de komende jaren. :) Samen met Taro kan dit wel eens voor een take-off gaan zorgen in de toekomst voor massa adoptie.

Grappig dat de oorsprong bij Bitcoin's voorloper Ecash van Chaum ligt.
Nieuwe Gladstein essay over fedimint: https://bitcoinmagazine.c(...)bitcoin-to-the-world
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205586463
Die toxic-maxi vs. maxi discussie begint op de spuitgaten uit te lopen. Zelfs Bitcoin devs onderling tegenover elkaar. Waren we bang dat overheden Bitcoin kapot zou reguleren, lijkt het grootste gevaar binnen Bitcoin zelf weg te komen. :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205586599
Er komen binnenkort twee grote Bitcoin meetups aan. Gaat er iemand naar n van deze twee?

17 aug.18:00 - De Bitcoin Meetup @ Blast Galaxy Amsterdam
26 aug. 17:00 - Satoshi Radio Meetup @ Caf de Roemer Haarlem
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205586613
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:29 schreef dimmak het volgende:
Die toxic-maxi vs. maxi discussie begint op de spuitgaten uit te lopen. Zelfs Bitcoin devs onderling tegenover elkaar. Waren we bang dat overheden Bitcoin kapot zou reguleren, lijkt het grootste gevaar binnen Bitcoin zelf weg te komen. :')
Waar speelt het zich af? op Twitter?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205586689
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:29 schreef dimmak het volgende:
Die toxic-maxi vs. maxi discussie begint op de spuitgaten uit te lopen. Zelfs Bitcoin devs onderling tegenover elkaar. Waren we bang dat overheden Bitcoin kapot zou reguleren, lijkt het grootste gevaar binnen Bitcoin zelf weg te komen. :')
Gesponserde aanval van het PoS kamp imo.

En waarschijnlijk de big blockers die ook weer mee doen...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2022 10:05:13 ]
pi_205587324
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Er komen binnenkort twee grote Bitcoin meetups aan. Gaat er iemand naar n van deze twee?

17 aug.18:00 - De Bitcoin Meetup @ Blast Galaxy Amsterdam
26 aug. 17:00 - Satoshi Radio Meetup @ Caf de Roemer Haarlem
Satoshi Radio ben ik op vakantie dus dat vind ik wel jammer om die te moeten missen. En de woensdag meetings in Blast komen mij nooit goed uit. ;(
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205587330
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Waar speelt het zich af? op Twitter?
Vooral Twitter ja, maar vooraanstaande Bitcoin devs mengen zich er de laatste dagen in.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205587495
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:28 schreef dimmak het volgende:

[..]
Vooral Twitter ja, maar vooraanstaande Bitcoin devs mengen zich er de laatste dagen in.
Ik zit niet echt diep in Twitter. Ik zag wel Matt Corallo voorbij komen die vindt dat we niet alles wat geen Bitcoin is een scam moeten noemen omdat dat achterhaald zou zijn en projecten als Ethereum fundamenteel andere doelen en usecases hebben. Volgens mij geeft hij daar teveel credits aan projecten als Ethereum en gaat hij er aan voorbij hoe de gemiddelde gebruiker er naar kijkt, maar goed...
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205587528
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:27 schreef dimmak het volgende:

[..]
Satoshi Radio ben ik op vakantie dus dat vind ik wel jammer om die te moeten missen. En de woensdag meetings in Blast komen mij nooit goed uit. ;(
Ah oke, dat is balen. Ben er nog nooit geweest maar zit er nu aan te denken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205587624
quote:
300 om 3 dagen te chillen in Westergas. :')
pi_205589034
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ah oke, dat is balen. Ben er nog nooit geweest maar zit er nu aan te denken.
Ik ben toen naar de boeklancering geweest van Ons Geld is Stuk waar een groot gedeelte van de Satoshi Radio community aanwezig was. Dat was best gezellig. :) De meetups in Blast moeten ook altijd gezellig zijn en de community's hebben aardig overlap met elkaar.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205662705
twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205682596
twitter


Donatie met LN is ook mogelijk!
pi_205682841
Flinke Dump naar beneden, tijdje al niet gezien :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206286114
twitter

https://stratumprotocol.org/

Stratum v2 is klaar om getest te worden! Een hele vooruitgang wat betreft de decentralisatie van Bitcoin mining.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_206293556
quote:
Leuk je technische analyses, maar om er nou elke keer topics vol te spammen zit niemand hier op te wachten denk ik. Misschien een topic openen over TA? :) Volgens mij was die er ook ooit al eens maar de zoekfunctie laat mij in de steek.

Edit: BTC / Show je portfolio & tradingstrategien.
Uitvinder van de biersmiley.
  MOL-held woensdag 19 oktober 2022 @ 18:13:58 #259
44635 XMN8R
mag dat?
pi_206377512
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ga er heen, ik ga eigenlijk nooit congressen maar dit lijkt wel leuk :)
en? Hoe was het? :)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_206377525
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 18:13 schreef XMN8R het volgende:

[..]
en? Hoe was het? :)
Ik ben helaas niet geweest, ik heb vrijdag een vrij belangrijk Examen en ook vrij druk op het werk, volgend jaar hopelijk :)
Ben inmiddels ook niet meer in crypto aan het werk, dus dan moet ik het ook zelf bekostigen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206387770
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:59 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[ twitter ]

Donatie met LN is ook mogelijk!
twitter


*O*
Uitvinder van de biersmiley.
pi_206394120
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:15 schreef dimmak het volgende:
Leuk je technische analyses, maar om er nou elke keer topics vol te spammen zit niemand hier op te wachten denk ik. Misschien een topic openen over TA? Volgens mij was die er ook ooit al eens maar de zoekfunctie laat mij in de steek.
Die eene keer per 2 weken dat ik een filmpje post...
Dat niemand anders post dat is het echte probleem.. en er is geen TA sectie wat loopt
pi_206396097
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:51 schreef whatever1987 het volgende:

[..]
Die eene keer per 2 weken dat ik een filmpje post...
Dat niemand anders post dat is het echte probleem.. en er is geen TA sectie wat loopt
Dit topic is in ieder geval voor nieuws en algemene discussie. Geen plek voor een TA. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_206396157
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:51 schreef whatever1987 het volgende:

[..]
Die eene keer per 2 weken dat ik een filmpje post...
Dat niemand anders post dat is het echte probleem.. en er is geen TA sectie wat loopt
Ik zou gewoon een nieuw account maken op Tweakers. Op Fok is crypto dood helaas
pi_206587798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 15:17 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
https://stratumprotocol.org/

Stratum v2 is klaar om getest te worden! Een hele vooruitgang wat betreft de decentralisatie van Bitcoin mining.
JA heel nice
జ్ఞ‌ా
  woensdag 9 november 2022 @ 22:26:42 #266
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206619535
Crash! *O*

Laatste paar dagen opvallend veel meer handel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206620486
We komen zo wel weer richting een leuke aankoopprijs :)
pi_206675756
https://mempool.space/nl/

Tijdje geleden dat de mempool zo vol zat.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_206676508
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2022 18:21 schreef dimmak het volgende:
https://mempool.space/nl/

Tijdje geleden dat de mempool zo vol zat.
https://mempool.space/nl/(...)9zkqmk6ee3ewf0j77s3h

Vermoedelijk Binance is wat UTXO's samen aan het voegen
Uitvinder van de biersmiley.
pi_206694598
twitter


:7
pi_206701549
ik heb iets van 200 euro aan crypto staan, paar jaar geleden gekocht, vergeten dat ik het eigenlijk had.

Wat is de beste optie. Het gaat om bijna niets. gewoon laten staan zodat het nog mss ooit iets meer waard kan worden. Of gewoon 100 euro prijs geven?

Het geld kan ik blijkbaar missen..
  Moderator woensdag 16 november 2022 @ 21:05:03 #274
18653 crew  D.
pi_206701756
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:54 schreef capuchon_jongen het volgende:
ik heb iets van 200 euro aan crypto staan, paar jaar geleden gekocht, vergeten dat ik het eigenlijk had.

Wat is de beste optie. Het gaat om bijna niets. gewoon laten staan zodat het nog mss ooit iets meer waard kan worden. Of gewoon 100 euro prijs geven?

Het geld kan ik blijkbaar missen..
Afhankelijk van wat het is en waar het staat :Y

Aangezien je het hier post gok ik dat het Bitcoin is.

Staat het op een exchange, stuur het dan naar een wallet, heb je het al in een wallet, lekker laten staan :Y
pi_206702419
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:05 schreef D. het volgende:

[..]
Afhankelijk van wat het is en waar het staat :Y

Aangezien je het hier post gok ik dat het Bitcoin is.

Staat het op een exchange, stuur het dan naar een wallet, heb je het al in een wallet, lekker laten staan :Y
Gewoon de website van bitvavo. Ken er niet zoveel van. Was puur om te experimenteren en was 100 in bitcoin en 100 in etheriem
pi_206702591
Tijdje terug van Bitvavo naar een wallet overgemaakt, wat een hel is dat zeg.

Eerst geprobeerd via mijn mobiel. Blijkt de withdraw-optie geblokkeerd te zijn voor de mobiele site dus moet je via laptop de site openen.

Site via laptop geopend, kan je nog steeds niet withdrawen, eerst moet je wallet-adres geverifieerd worden. Instructie: maak een selfie van jezelf met je paspoort n een handgeschreven briefje met de datum erop. Alsof je een fucking gijzelaar bent :')

Maar ok, selfie genomen. Ben je er alsnog niet, want dan komt de volgende instructie. Maak een video van je computerscherm waarop je eerst de site van Bitvavo laat zien en dan je wallet waar je naar wil overmaken. Ik had die Wallet alleen op mijn mobiel, dus eerst die software downloaden, secret phrase opzoeken, Wallet terugzetten en toen kon ik eindelijk filmpje maken.

Dan ben je er nog niet, want dan moet je eerst wachten tot je aanvraag goedgekeurd is. De volgende dag kon ik dan eindelijk mijn miezerige sats weghalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2022 21:57:03 ]
  Moderator woensdag 16 november 2022 @ 22:18:04 #277
18653 crew  D.
pi_206702876
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:44 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Gewoon de website van bitvavo. Ken er niet zoveel van. Was puur om te experimenteren en was 100 in bitcoin en 100 in etheriem
Lekker laten staan :Y
pi_206705103
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:56 schreef Heph844 het volgende:
Tijdje terug van Bitvavo naar een wallet overgemaakt, wat een hel is dat zeg.

Eerst geprobeerd via mijn mobiel. Blijkt de withdraw-optie geblokkeerd te zijn voor de mobiele site dus moet je via laptop de site openen.

Site via laptop geopend, kan je nog steeds niet withdrawen, eerst moet je wallet-adres geverifieerd worden. Instructie: maak een selfie van jezelf met je paspoort n een handgeschreven briefje met de datum erop. Alsof je een fucking gijzelaar bent :')

Maar ok, selfie genomen. Ben je er alsnog niet, want dan komt de volgende instructie. Maak een video van je computerscherm waarop je eerst de site van Bitvavo laat zien en dan je wallet waar je naar wil overmaken. Ik had die Wallet alleen op mijn mobiel, dus eerst die software downloaden, secret phrase opzoeken, Wallet terugzetten en toen kon ik eindelijk filmpje maken.

Dan ben je er nog niet, want dan moet je eerst wachten tot je aanvraag goedgekeurd is. De volgende dag kon ik dan eindelijk mijn miezerige sats weghalen.
Lang leve het vergunningsregime van de DNB. *O* Daarom sowieso in NL Bitonic/BL3P gebruiken. Die hebben daar als enige partij (succesvol) tegen gestreden en hebben een makkelijk verificatieproces.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_206879084
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 7 december 2022 @ 19:34:17 #281
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_206986125

Ik kan me heel erg vinden in deze analyse. Begin midden 2024 zitten we weer in een bull market.

De komende 6 maanden blijft heel erg bullish. Mogelijk hebben we het dal al bereikt. Mogelijk gaat hij de komende maanden nog naar $12.000. Eind 2024 zit hij op $210.000-$260.000.
pi_207026338
quote:
Als ze echt 2.5 miljard aan btw mislopen betekend dat bitcoin dus vollop wordt gebruikt voor commercile transacties.
pi_207031228
.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2022 19:31:38 ]
pi_207281001
Iedereen: "Saylor moet liquideren"
Saylor:

twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_207301498
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:34 schreef Ixnay het volgende:

Ik kan me heel erg vinden in deze analyse. Begin midden 2024 zitten we weer in een bull market.

De komende 6 maanden blijft heel erg bullish. Mogelijk hebben we het dal al bereikt. Mogelijk gaat hij de komende maanden nog naar $12.000. Eind 2024 zit hij op $210.000-$260.000.
Geloof je echt dat bitcoin eind '24 meer dan 2ton waard is?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  MOL-held donderdag 29 december 2022 @ 14:21:15 #287
44635 XMN8R
mag dat?
pi_207305655
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:42 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Geloof je echt dat bitcoin eind '24 meer dan 2ton waard is?
PlanB gaat zelfs uit van 530.000 in 2025.

twitter
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_207307109
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 14:21 schreef XMN8R het volgende:

[..]
PlanB gaat zelfs uit van 530.000 in 2025.

[ twitter ]
Ik heb die voorspellingen al zo vaak gezien :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207308600
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 14:21 schreef XMN8R het volgende:

[..]
PlanB gaat zelfs uit van 530.000 in 2025.

[ twitter ]
Very rough. 100k-1m range.

Oke man :')
pi_207337180
Beter in 2023
జ్ఞ‌ా
pi_207343445
https://www.crypto-inside(...)aar-illegale-mixers/

Ftx is nu al etherium naar mixers aan het brengen.
Echt dat bedrijf kan de dood zijn van crypto.
pi_207521627
Uitvinder van de biersmiley.
pi_207596322
Na 8 maanden zit ik weer ballsdiep in Bitcoin.

Op naar de volgende bull en dan hopelijk een beetje de exit weer goed timen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2023 11:44:04 ]
pi_207597744
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:43 schreef Roellie80 het volgende:
Na 8 maanden zit ik weer ballsdiep in Bitcoin.

Op naar de volgende bull en dan hopelijk een beetje de exit weer goed timen :)
Is deze stijging nou echt zo speciaal?
pi_207598024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:53 schreef ISVV het volgende:

[..]
Is deze stijging nou echt zo speciaal?
Dat weten we pas veel later. Het gaat mij meer om het grote plaatje. De macro-economie kan nog wel in een milde recessie komen, echter is de kans ook wel aanwezig dat er herstel zal plaatsvinden. Ik wil vooral weer Bitcoin hebben omdat ik er van overtuigt ben dat deze in waarde zal toenemen.
pi_207599138
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:53 schreef ISVV het volgende:

[..]
Is deze stijging nou echt zo speciaal?
twitter


Volgens Willy Woo wel.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_207599889
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:43 schreef Roellie80 het volgende:
Na 8 maanden zit ik weer ballsdiep in Bitcoin.

Op naar de volgende bull en dan hopelijk een beetje de exit weer goed timen :)
Welkom terug. :s)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207600699
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:58 schreef dimmak het volgende:

[..]
[ twitter ]

Volgens Willy Woo wel.
Haha, in die fase zit ik nu ook. Hopelijk klopt het.
pi_207604841
pi_207607921
quote:
Nog een tof verhaal uit Congo.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_207607931
dicht
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')