Daar kan de Fiat Standaard ook bij, die ligt nu bij de drukker.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:34 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Layered money aka gelaagd geld is vertaald naar het NL. Heb hem even in de OP gezet als dat goed is. (Zelfde bron gebruikt als voor bitcoin standaard.
https://konsensus.network/product/gelaagd-geld-voorverkoop/
Alles in de complothoek zetten is ook wel lekker makkelijk..quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:31 schreef Mortaxx het volgende:
Weet iemand waarom veel Bitcoin maxi's van die complotdenkers zijn?
Waarschijnlijk gezien ze: Don't trust. Verifyquote:Op donderdag 21 juli 2022 11:31 schreef Mortaxx het volgende:
Top meteen even gedaan. Trouwens wel mooi dat je met bitcoin kan betalen, voortaan hier maar boeken bestellen!quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:36 schreef dimmak het volgende:
[..]
Daar kan de Fiat Standaard ook bij, die ligt nu bij de drukker.
Sowieso mag je best je vraagtekens zetten bij de werkwijze van (centrale) banken. Als je dat anno 2022 nog onder complotdenken schaart heb je de laatste 20 jaar onder een steen gelegen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:39 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gezien ze: Don't trust. Verify
Simpelweg een boekje lezen wil vaak al een hoop helpen.
Zo zijn er bijvoorbeeld tot de dag van vandaag nog mensen die geloven dat de Euro of Dollar backed is bij goud
Geen idee, maar het lijkt wel iets wat de laatste cycle is toegenomen. Tot 2018 was er gezonde argwaan tegen het "klassieke" fiat-systeem, maar dat lijkt sinds corona gekaapt te zijn door een stelletje radicalen die die argwaan hebben opgerekt tot een vorm van paranoia.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:31 schreef Mortaxx het volgende:
Maar dat is het punt helemaal niet. Vraagtekens bij de werkwijze van (centrale) banken worden i.h.a. gezet met argumenten: een uitleg van het systeem en welke elementen daarin niet goed zijn, en waarom niet. Daar heb ik geen enkel probleem mee.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:49 schreef dimmak het volgende:
[..]
Sowieso mag je best je vraagtekens zetten bij de werkwijze van (centrale) banken. Als je dat anno 2022 nog onder complotdenken schaart heb je de laatste 20 jaar onder een steen gelegen.
Lijkt me niet geheel onlogisch gezien dat "klassieke" systeem een steeds snellere acceleratie nodig heeft om in stand te blijven.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:59 schreef recursief het volgende:
[..]
Geen idee, maar het lijkt wel iets wat de laatste cycle is toegenomen. Tot 2018 was er gezonde argwaan tegen het "klassieke" fiat-systeem, maar dat lijkt sinds corona gekaapt te zijn door een stelletje radicalen die die argwaan hebben opgerekt tot een vorm van paranoia.
Heb je het over QE ? Ja daar is een hoop kritiek op en gelukkig wordt die discussie ook door monetair economen gevoerd. Dat kan namelijk prima zonder activisme. En het kan ook zonder drogredeneringen als "QE is kut en dus is het hele bankensysteem kut". Dat is een "non sequitur": de premisse (kritiek op QE) is op zich waar, maar de conclusie (alle banken zijn kut) volgt daar niet uit.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:07 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Lijkt me niet geheel onlogisch gezien dat "klassieke" een steeds snellere acceleratie nodig heeft om in stand te blijven.
M2 bijvoorbeeld had 100+ jaar nodig om tot $14T te komen en slechts 4 jaar om met 50% te stijgen.. Als je ooit het boek ""when money dies" hebt gelezen zal het je niet heel erg verbazen wat je om je heen begint te zien
Nee de bron van het probleem licht niet bij QE maar bij fractioneel bankieren. QE is niet meer dan een manier om het systeem tijdelijk aan de gang te houden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Heb je het over QE ? Ja daar is een hoop kritiek op en gelukkig wordt die discussie ook door monetair economen gevoerd. Dat kan namelijk prima zonder activisme. En het kan ook zonder drogredeneringen als "QE is kut en dus is het hele bankensysteem kut". Dat is een "non sequitur": de premisse (kritiek op QE) is op zich waar, maar de conclusie (alle banken zijn kut) volgt daar niet uit.
Hier ben ik zeker met je eens. Er wordt ook teveel nagepraat. Maar om iedereen die ergens vraagtekens bij zet in een complot hoek te drukken schieten we weinig mee op. Ik zeg overigens niet dat jij dit doet.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:06 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar het feitenvrije crypto-activisme dat de laatste paar jaar ook sterker wordt, neigt steeds vaker naar complotdenken. Heel vervelend overigens om met proponenten van die stroming discussies aan te gaan, want ze slagen er om de haverklap in iets te roepen waarmee ze de plank weliswaar mis slaan, maar waarin ook een aantal punten zitten die wel kloppen en waaruit ze menen af te kunnen leiden dat de rest van hun betoog dan dus ook waar moet zijn.
Ook daar kun je inderdaad kritiek op hebben, maar ook daar kun je niet uit concluderen dat alles alleen maar kut is. In dit verband is het overigens interessant dat in 2018 in Zwitserland middels een democratisch mechanisme (een referendum) de invoering een monetair systeem met "full-reserve banking" is afgewezen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:18 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Nee de bron van het probleem licht niet bij QE maar bij fractioneel bankieren. QE is niet meer dan een manier om het systeem tijdelijk aan de gang te houden.
Nou ben ik toch eigenlijk wel heel erg benieuwd wat jij als voordelen van een fractioneel bankieren ziet. Of zelfs van de QE programmas.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:31 schreef recursief het volgende:
[..]
Ook daar kun je inderdaad kritiek op hebben, maar ook daar kun je niet uit concluderen dat alles alleen maar kut is. In dit verband is het overigens interessant dat in 2018 in Zwitserland middels een democratisch mechanisme (een referendum) de invoering een monetair systeem met "full-reserve banking" is afgewezen.
Dat is een beetje het probleem met dit soort discussies: het zou over voors en tegens van QE, fractional banking of wel of geen gouden standaard moeten gaan, maar het loopt altijd spaak op dat je ofwel voor ofwel tegen "het systeem" moet zijn. En dan wordt het geen gezonde discussie op basis van inhoud meer, maar meer een soort religieuze vete.
Het blijft altijd mooi dat die kenners in de media het hebben over Cryptocurrencies zonder "onderliggende" waarde, echt is er dan geen fatsoenlijke journalist die eens de juiste tegenvraag stelt....quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:39 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gezien ze: Don't trust. Verify
Simpelweg een boekje lezen wil vaak al een hoop helpen.
Zo zijn er bijvoorbeeld tot de dag van vandaag nog mensen die geloven dat de Euro of Dollar backed is bij goud
Dat lijkt me dus niet de manier om de discussie voeren. Dat de een alleen voordelen gaat noemen en de andere alleen nadelen. Dan krijg je discussies waarin mensen eerst een standpunt gaan innemen en daar dan argumenten bij gaan zoeken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:51 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Nou ben ik toch eigenlijk wel heel erg benieuwd wat jij als voordelen van een fractioneel bankieren ziet. Of zelfs van de QE programmas.
Een goede reden om centrale banken dus nog meer te verafschuwen vanwege het denken dat zei de (wereld) economie centraal kunnen plannen door QE/QT en het finetunen van de rente.. Terwijl volgens mij iedereen de griezels van centraal geplannde economieën nog wel herinnert. Beide gaan overigens gruwelijk mis de laatste tijd, ik geloof niet dat je daar nog een complotdenkde wappie voor hoeft te zijn om de gevolgen ervan te kunnen waarnemen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:39 schreef recursief het volgende:
Overigens wordt vaak ook vergeten dat er zoiets als QT (quantitative tightening) mogelijk is waarmee de geldhoeveelheid omlaag gebracht kan worden. Het is niet uitgesloten dat op zeker moment QT zal worden ingezet om iets te normaliseren.
Monetair beleid is niet nieuw. Fiscaal beleid overigens ook niet. Dat heeft niets maar dan ook helemaal niets met centraal geplande economieën te maken.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:36 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Een goede reden om centrale banken dus nog meer te verafschuwen vanwege het denken dat zei de (wereld) economie centraal kunnen plannen door QE/QT en het finetunen van de rente.. Terwijl volgens mij iedereen de griezels van centraal geplannde economieën nog wel herinnert. Beide gaan overigens gruwelijk mis de laatste tijd, ik geloof niet dat je daar nog een complotdenkde wappie voor hoeft te zijn om de gevolgen ervan te kunnen waarnemen.
Zitten in een fuik van libertariers denk ik.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:31 schreef Mortaxx het volgende:
Wat heeft de nieuwheid hiervan er precies mee te maken?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:49 schreef recursief het volgende:
[..]
Monetair beleid is niet nieuw. Fiscaal beleid overigens ook niet. Dat heeft niets maar dan ook helemaal niets met centraal geplande economieën te maken.
Dus je wilt beweren dat we in een vrije economische wereld leven ondanks de manipulatie van ons geld?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:11 schreef recursief het volgende:
Als je met termen smijt (centraal geplande economieën) maar je hebt geen benul wat die termen betekenen kan je maar beter niks zeggen.
Ja hallo, wat is dit nou weer voor conclusie?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:16 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Dus je wilt beweren dat we in een vrije economische wereld leven ondanks de manipulatie van ons geld?
Ik zie een hoop woorden, maar weinig onderbouwing waarom mijn persoonlijke waarnemingen fout zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:23 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja hallo, wat is dit nou weer voor conclusie?
Laat ik het zo uitleggen, en als het kwartje dan nog niet is gevallen is dat jammer voor je: publieke organen, zoals een centrale bank, maar ook bijvoorbeeld het ministerie van financiën, hebben instrumenten. Soms monetaire instrumenten, soms fiscale instrumenten. Door aan spreekwoordelijke knoppen te draaien kunnen ze de economie (een beetje) sturen.
Maar dat publieke organen dit soort instrumenten hebben, daar kun je niet uit afleiden dat we een centraal geplande economie te maken hebben.
Als je dat wel denkt ontbreekt er kennis over de materie, met name over wat economen verstaan onder een centraal geplande economie.
/edit: en ja, ik weet dat sommige centrale banken privaat zijn, maar dat doet niets af aan deze uitleg.
Q.E.D.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:52 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Ik zie een hoop woorden, maar weinig onderbouwing waarom mijn persoonlijke waarnemingen fout zijn.
Op de persoonlijke aanvallen na dan.
Ik begrijp prima centraal geplande economie is.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Q.E.D.
Een centraal geplande economie wordt niet gekenmerkt door het wel of niet inzetten van monetaire instrumenten. Als je denkt dat dat wel zo is weet je niet wat economen onder een centraal geplande economie verstaan. Dat je die feitelijke constatering als een persoonlijke aanval ziet: jammer de bammer. Ik ga even wat anders doen.
quote:"Inflation is always and everywhere a monetary phenomenon in the sense that it is and can be produced only by a more rapid increase in the quantity of money than in output."
Zie hier: recursief in BTC / [SC] Cryptocurrencies #1137 Alles met yield is rekt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:16 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Buiten mijn getriggerde woordkeuzes om, kun je mijn bevindingen betreft inflatie, QE/QT ontkrachten? Jij was overigens degene die begon over inhoudelijke discussies, dan moet je die ook wel voeren ipv het op de man te blijven spelen.
Meneer Friedman omschreef het anders al heel aardig.
[..]
Vandaar dat de ECB opgezet is als non politieke organisatie met als enige doel het bewaken van de inflatie, echter inmiddels zijn ze drukker bezig met het millieu.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Q.E.D.
Een centraal geplande economie wordt niet gekenmerkt door het wel of niet inzetten van monetaire instrumenten. Als je denkt dat dat wel zo is weet je niet wat economen onder een centraal geplande economie verstaan. Dat je die feitelijke constatering als een persoonlijke aanval ziet: jammer de bammer. Ik ga even wat anders doen.
De rente is 0% en de inflatie is 10%, ik geloof niet dat ze echt druk bezig zijn met monetair beleid en stabiliteit eigenlijk..quote:Op zaterdag 23 juli 2022 09:23 schreef recursief het volgende:
Milieu is een thema bij de ECB, maar dat ze drukker met het milieu bezig zijn dan met monetair beleid is gewoon niet waar.
Je geeft daar geen enkel voordeel of argument aan waarom fractioneel bankieren "goed" zou zijn. Dus mijn view waarom het de kanker van onze huidige samenleving is blijft prima staan. Heck je gaf zelfs zelf nog een negatief punt van centraal bankieren aan (QE/QT).quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:23 schreef recursief het volgende:
[..]
Zie hier: recursief in BTC / [SC] Cryptocurrencies #1137 Alles met yield is rekt.
Gewoon inhoudelijk.
samenvatting?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:07 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Hier is een goeie docu over dit topic btw.
Waarom is de dollar nu zo sterk geworden na zoveel bijdrukken?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:16 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Dus je wilt beweren dat we in een vrije economische wereld leven ondanks de manipulatie van ons geld?
Waarom duw je me steeds in een hoek waar ik misschien helemaal niet thuis hoor? Waarom vraag je me iedere keer om een standpunt te verdedigen dat wellicht helemaal niet het mijne is? Hou daar eens mee op. De wereld is niet zo simpel dat "als je niet tegen bent, dan ben je voor".quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:07 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Je geeft daar geen enkel voordeel of argument aan waarom fractioneel bankieren "goed" zou zijn.
Alles over centraal bankieren, hun policies en het effect ervan op de economie en de impact op mensen. De glory ervan en de kei harde realiteit wanneer de bubble barst.quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:09 schreef corehype het volgende:
[..]
Waarom is de dollar nu zo sterk geworden na zoveel bijdrukken?
Dus ze draaien zichzelf nu helemaal de nek om :’)quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:38 schreef dimmak het volgende:
https://help.crypto.com/e(...)ard-rewards-benefits
Wat nobel van die Putin!quote:Op zaterdag 23 juli 2022 13:08 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..] Dit doen ze hoogstwaarschijnlijk met opzet om hun macht van de dollar te behouden, iets wat Putin nu probeerd te veranderen.
Niets nobels aan, maar het is het begin van het einde van de dollar tijdperk.quote:
Toch een behoorlijke tijd van kunnen profiteren. Maar die 700 miljoen voor een Stadion naam moet ergens vandaan komen. Gratis geld bestaat nog steeds niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:38 schreef dimmak het volgende:
https://help.crypto.com/e(...)ard-rewards-benefits
Gewoon op tijd weer overstappen. Ik ging van Swipe naar Binance naar Crypro.com, en nu Plutus.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:56 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Toch een behoorlijke tijd van kunnen profiteren. Maar die 700 miljoen voor een Stadion naam moet ergens vandaan komen. Gratis geld bestaat nog steeds niet.
Als ik btc op binance heb staan, kan ik daarmee met de binance card pinnen bij de supermarkt en in de kledingwinkels, bouwmarkt etc in euro's? Het zal dan van m'n btc balance afgetrokken worden? Of moet ik dan toch een deel euro's hebben op binance (card)?quote:Op zondag 24 juli 2022 15:56 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Gewoon op tijd weer overstappen. Ik ging van Swipe naar Binance naar Crypro.com, en nu Plutus.
Al jaren lang gratis abonnementen en korting op uitgave. Gratis geld bestaat
Wordt omgerekend naar de koers op het moment van de transactie en gaat van je bitcoin balans af. Vervolgens krijg je dan een cashback in BNB terug.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:51 schreef Plots het volgende:
[..]
Als ik btc op binance heb staan, kan ik daarmee met de binance card pinnen bij de supermarkt en in de kledingwinkels, bouwmarkt etc in euro's? Het zal dan van m'n btc balance afgetrokken worden? Of moet ik dan toch een deel euro's hebben op binance (card)?
Ik vind dit vooral handig, als ik euro's nodig heb om wat voor reden dan ook, dat ik erbij kan, zonder dat ik het eerst moet overmaken naar m'n bankrekening. Dan krijg je miss weer vragen van de belastingdienst of de bank. Onderttussen word je btc alleen maar waard. ITT tot je euro's.quote:Op zondag 24 juli 2022 19:22 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Wordt omgerekend naar de koers op het moment van de transactie en gaat van je bitcoin balans af. Vervolgens krijg je dan een cashback in BNB terug.
In het begin had ik BNB erop staan, maar vond het beetje vervelend dat ik dan door een koersstijging opeens in fiat het dubbele had betaald. Heb nu USDT erop staan waar het vanaf gaat en krijg een cashback van 6% in BNB.
En de gelockte cro dan?quote:Op zondag 24 juli 2022 15:56 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Gewoon op tijd weer overstappen. Ik ging van Swipe naar Binance naar Crypro.com, en nu Plutus.
Al jaren lang gratis abonnementen en korting op uitgave. Gratis geld bestaat
Die heb ik toevallig al verkocht, maar ook hier was heel duidelijk te zien. Als je er vroeg genoeg bij was dan had je dit al lang terugverdient.quote:
Ik gebruik de Binance kaart al even niet meer, maar je kon destijds ook met iets stable's betalen, en de cashback in ontvangen.quote:Op zondag 24 juli 2022 19:22 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Wordt omgerekend naar de koers op het moment van de transactie en gaat van je bitcoin balans af. Vervolgens krijg je dan een cashback in BNB terug.
In het begin had ik BNB erop staan, maar vond het beetje vervelend dat ik dan door een koersstijging opeens in fiat het dubbele had betaald. Heb nu USDT erop staan waar het vanaf gaat en krijg een cashback van 6% in BNB.
As het allemaal zo duidelijk te zien was, had je op je site wel wat waarschuwingen kunnen plaatsen ipv referral linkjesquote:Op maandag 25 juli 2022 14:32 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Die heb ik toevallig al verkocht, maar ook hier was heel duidelijk te zien. Als je er vroeg genoeg bij was dan had je dit al lang terugverdient.
Bij Plutus is er geen lock trouwens, er is helemaal geen verplichting tot het aanhouden van hun coins. Maar mocht je dit toch willen, dan behoud je deze in je eigen (non-custodial) wallet aan.
quote:Op maandag 25 juli 2022 14:34 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik gebruik de Binance kaart al even niet meer, maar je kon destijds ook met iets stable's betalen, en de cashback in ontvangen.
quote:Rente op je geld ontvangen via stablecoins is dus niet zonder risico's. Zoals zoveel dingen in het leven.
Waarschuwingen? Op gratis producten? Ik laat op m'n site zien hoe je een gratis kaart kan aanvragen bij Binance, Crypto.com, en nu dus ook Plutus. Wat zou ik hier moeten neerzetten; "Let op! Je kan geen inleg verliezen!"?quote:Op maandag 25 juli 2022 17:44 schreef stinkie het volgende:
[..]
As het allemaal zo duidelijk te zien was, had je op je site wel wat waarschuwingen kunnen plaatsen ipv referral linkjes
Wat is de grap? Dan kan ik misschien meelachenquote:
Ik heb niks tegen referrals. Ik heb de jouwe gebruikt. En een kennis een van mij. Maar om nu te roepen dat je het al aan zag komen betekend of dat je uit je nek lult of dat je een half jaar terug (toen ik en andere nog vragen stelden over die card hier) alleen je referrals hebt gepusht en verder je mond gehouden hebt.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:19 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Waarschuwingen? Op gratis producten? Ik laat op m'n site zien hoe je een gratis kaart kan aanvragen bij Binance, Crypto.com, en nu dus ook Plutus. Wat zou ik hier moeten neerzetten; "Let op! Je kan geen inleg verliezen!"?
En waarom zou je bewust geen referal gebruiken? Dan loop je simpelweg geld mis
Nee. Ik zie net zoveel aankomen als iedereen. En dat is meestal niet zoveel. Dus excuus voor deze misvatting.quote:Op maandag 25 juli 2022 22:28 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen referrals. Ik heb de jouwe gebruikt. En een kennis een van mij. Maar om nu te roepen dat je het al aan zag komen betekend of dat je uit je nek lult of dat je een half jaar terug (toen ik en andere nog vragen stelden over die card hier) alleen je referrals hebt gepusht en verder je mond gehouden hebt.
De enige grap is dat het weinige verlies dat ik in totaliteit gemaakt heb in crypto gebaseerd is op iets van fok :’)
True, maar ik wil helemaal geen financieel advies geven. Dat is volgens mij altijd een recept voor drama.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:02 schreef Mortaxx het volgende:
Gewoon aan het eind van je financiële advies NFA toevoegen dan is er niets aan de hand
quote:Op maandag 25 juli 2022 21:19 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Waarschuwingen? Op gratis producten? Ik laat op m'n site zien hoe je een gratis kaart kan aanvragen bij Binance, Crypto.com, en nu dus ook Plutus. Wat zou ik hier moeten neerzetten; "Let op! Je kan geen inleg verliezen!"?
En waarom zou je bewust geen referal gebruiken? Dan loop je simpelweg geld mis
Kijk dat jij weer net op tijd uit gestapt ben is natuurlijk prima. Maar ga niet lopen zeggen dat het gratis is terwijl de helft van je referrals klanten kei hard rekt zijn gegaan op CRO.quote:Op maandag 25 juli 2022 14:32 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Die heb ik toevallig al verkocht, maar ook hier was heel duidelijk te zien. Als je er vroeg genoeg bij was dan had je dit al lang terugverdient.
Bij Plutus is er geen lock trouwens, er is helemaal geen verplichting tot het aanhouden van hun coins. Maar mocht je dit toch willen, dan behoud je deze in je eigen (non-custodial) wallet aan.
Nogmaals, ik leg mensen uit hoe ze een GRATIS kaart kunnen aanvragen. Geen inleg, geen risico. Wat is hier zo lastig aan te begrijpen?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:05 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
[..]
Kijk dat jij weer net op tijd uit gestapt ben is natuurlijk prima. Maar ga niet lopen zeggen dat het gratis is terwijl de helft van je referrals klanten kei hard rekt zijn gegaan op CRO.
Dit is gewoon één van de zoveel ponzis die deze space rijk is. Iets meer nuancering en terughoudendheid zou je niet misstaan gezien niet iedereen een goden trader is die optijd uitstapt en niet kapabel is om te doorzien dat dit tijdelijke ponzi scheme acties zijn..
Wij hebben over de afgelopen periode zo'n ¤1200 per maand uitgegeven met een debit kaart. Jumbo, Tango, Thuisbezorgd, Hema, Bol.com, McDonalds, Steam enz.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 01:26 schreef stinkie het volgende:
Verder, die cashback gaat nergens over. Ten eerste is het geen gratis geld of inkomen, maar een beperking van je kosten. En de meeste uitgaven kan ik er niet mee doen (vaste lasten, AH etc) alleen in de VS nu is het leuk, maar ook alleen maar voor uit eten en boodschappen, want de echte klappers zoals autohuur kan weer niet met een debit card
Deze nieuwe card misschien ja, Crypto card was zeker niet gratis.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:56 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik leg mensen uit hoe ze een GRATIS kaart kunnen aanvragen. Geen inleg, geen risico. Wat is hier zo lastig aan te begrijpen?
Maargoed. De domeinnaam is al opgezegd. Onder aan de streep heeft het mij niks opgeleverd. En dat is prima. Ik vond het leuk mensen te informeren. Blijkbaar geeft het meer weerstand als dat mensen hier behoefte aan hebben. Dan niet. Ik blijf in elk geval zoeken en gebruiken maken van gratis geld mogelijkheden waar het kan.
Ik ben helemaal met je eens dat het ponzi achtige praktijken zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 17:52 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Deze nieuwe card misschien ja, Crypto card was zeker niet gratis.
Je initiatief was verder prima en deze kaarten ben ik opzich niet tegen gezien het een mooie bridge is tussen fiat en crypto. Maar laten we wel gewon eerlijk wezen over de risico's en ponzi achtige uitwerkingen.
Weet je toevallig of er commerciële banken zijn die investeren in Bitcoin als asset? Voor hunzelf of voor hun klanten.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:22 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Coinbase wordt onderzocht door de SEC. Misschien was een centrale shitcoin casino runnen buiten de wet om toch niet zo heel erg slim achteraf gezien
Nog voordat de xrp case over is gaat de SEC dus alweer op oorlogspad, gaat een mooie tijd worden waaruit blijkt wat echt decentraal is en wat niet.
https://www.bol.com/nl/nl(...)er/9300000001573892/quote:Op dinsdag 26 juli 2022 17:55 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Zelfs normies media begint wakker te worden.
https://markets.businessi(...)-currency-imf-2022-6
Al gelezen uiteraard, Ray Dalio was spot on hier. Nog voordat het echt duidelijk begon te worden. Het heeft mij zeker geholpen! Wel jammer dat hij niet genoeg tijd besteed om bitcoin's rol in deze te begrijpen tho.quote:Op woensdag 27 juli 2022 09:42 schreef dimmak het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)er/9300000001573892/
Boekentip
Wel een aantal volgens mij, maar het is allemaal nog kleinschallig.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:58 schreef Plots het volgende:
Weet je toevallig of er commerciële banken zijn die investeren in Bitcoin als asset? Voor hunzelf of voor hun klanten.
https://twitter.com/coryklippsten/status/1509252867374268418quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:53 schreef metallicelmo het volgende:
Mooie stream voor in de auto/trein. Over BTC, scams, centralized exchanges. Van alles. Ik heb de beste man twee keer ontmoet, slimme gast, hij weet waar hij het over heeft.
Ah Richard Heart, de enige cryptospammer die me met snailmailspam (Hex) bestookt heeft, en die waarschijnlijk hetzelfde heeft gedaan met alle adressen uit de Ledgerhack. Nee dank je.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:53 schreef metallicelmo het volgende:
Mooie stream voor in de auto/trein. Over BTC, scams, centralized exchanges. Van alles. Ik heb de beste man twee keer ontmoet, slimme gast, hij weet waar hij het over heeft.
Heeft ie het ook over zijn eigen scams?quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:53 schreef metallicelmo het volgende:
Klopt inderdaad. In de praktijk is het de afgelopen 2,5 jaar meer dan 40% per jaar geweest. In Bitcoin worden alle nieuwe coins (inflatie) gegeven aan miners. Het smartcontract van HEX zorgt ervoor dat de supply met 3,69% per jaar groeit. Die coins worden alleen gegeven aan de stakers die dus yield verdienen. Omdat momenteel maar ongeveer 10% van de totale supply is gestaked verdient dus een kleine groep 36,9% per jaar. Als je langer staked is dat iets meer. Gemiddelde stake lengte over alle huidige stakes is bijna 6 jaar. Zoveel game theory als je er in duiktquote:Op woensdag 27 juli 2022 23:55 schreef recursief het volgende:
Hex schermt met bijna 40% APY. Dat op zich is al voldoende om argwanend te zijn.
Verklaar dan eens hoe ik post ontving van zijn scam chain?quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:16 schreef metallicelmo het volgende:
Hij heeft ooit de naam “spam king” gekregen omdat hij 20 jaar geleden 1x is aangeklaagd voor maar liefst $500 en bewust niet is komen opdagen omdat de kosten voor een advocaat veel hoger zouden zijn. Toch jammer dat de hele wereld dit als enige op pikt.
Crazy Yields beloven door het vastzetten van je stack wat komt uit verwatering van huidige bezitters, hmmm waar lijkt dit op?quote:Op donderdag 28 juli 2022 00:17 schreef metallicelmo het volgende:
Het smartcontract van HEX zorgt ervoor dat de supply met 3,69% per jaar groeit. Die coins worden alleen gegeven aan de stakers die dus yield verdienen. Omdat momenteel maar ongeveer 10% van de totale supply is gestaked verdient dus een kleine groep 36,9% per jaar. Als je langer staked is dat iets meer. Gemiddelde stake lengte over alle huidige stakes is bijna 6 jaar. Zoveel game theory als je er in duikt
Gelekte gegevens van Ledger gebruiken voor promotie van je eigen scamcoin is geen spam?quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:16 schreef metallicelmo het volgende:
Hij heeft ooit de naam "spam king" gekregen omdat hij 20 jaar geleden 1x is aangeklaagd voor maar liefst $500 en bewust niet is komen opdagen omdat de kosten voor een advocaat veel hoger zouden zijn. Toch jammer dat de hele wereld dit als enige op pikt.
Alles aan hem schreeuwt cult of personality, met een bewezen verleden aan criminele betrokkenheid en louche activiteiten. Een altcoin met 40% APY staking systeem is de kers op de taart.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:16 schreef metallicelmo het volgende:
Hij heeft ooit de naam “spam king” gekregen omdat hij 20 jaar geleden 1x is aangeklaagd voor maar liefst $500 en bewust niet is komen opdagen omdat de kosten voor een advocaat veel hoger zouden zijn. Toch jammer dat de hele wereld dit als enige op pikt. $27 miljoen dollar opgehaald voor medisch onderzoek. HEX gelanceerd 2,5 jaar terug, 100% uptime, geen issues. PulseChain (nieuwe ETH layer1 fork) in ontwikkeling, PulseX (Uniswap fork) in ontwikkeling. Komend jaar gaat mooi worden. Netflix/Amazon waardige documentaire bijna klaar, gecrowdfund door de community. Misschien mogen mensen Richard niet maar de community is echt fantastisch. Slimme mensen bij elkaar. BTC heeft een 3 tot 5x gedaan in een paar jaar. HEX 10.000x zonder staking en nu weer een gezonde dip door de hele crypto markt. Op naar de volgende bull market dan maar
Ongelukkigquote:Op donderdag 28 juli 2022 12:10 schreef metallicelmo het volgende:
De ledger data is inderdaad gebruikt door iemand in de community. Sommige mensen zijn daar niet van gediend.. Snap ik wel.. beetje ongelukkig misschien. We gaan wel zien waar het heen gaat de komende jaren.
"Iemand in de community" uhuh.quote:Op donderdag 28 juli 2022 12:10 schreef metallicelmo het volgende:
De ledger data is inderdaad gebruikt door iemand in de community. Sommige mensen zijn daar niet van gediend.. Snap ik wel.. beetje ongelukkig misschien. We gaan wel zien waar het heen gaat de komende jaren.
Wat jammer nouquote:
DCA over de komende 4-6 maanden (elke week ofzo), lijkt me een prima optie om in te stappen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 16:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wat jammer nou
Heb wat geld opzij gezet en wacht nog steeds op de juiste moment om weer in te stappen
Hier trouwens een goed voorbeeld van hoe snel zoiets gaat:quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:58 schreef Plots het volgende:
[..]
Weet je toevallig of er commerciële banken zijn die investeren in Bitcoin als asset? Voor hunzelf of voor hun klanten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |