abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200865621
Namensites:
http://www.behindthename.com/
http://www.voornamelijk.nl
http://www.babynamen.nl
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
http://wij.nl/zwanger-info-babynamen/namen-top-10-namenteller
http://www.babynamenoverzicht.nl/
http://www.naamwijzer.nl/broerzusvoornaam.php

Hieronder een zeer gedateerde lijst met namen van OUD-kinderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
Resistance is futile.
pi_200865670
In het laatste topic ging het nog even over het aannemen van de naam van je man bij trouwen.

Maar aangezien het hier over kindernamen gaat: wie nog meer getwijfeld over de naam van papa (als daar in jouw situatie sprake van is)?

Hier was dat wel een ding. Ik heb m'n eigen achternaam gehouden bij het trouwen. En ik over de achternaam van m'n zoon lang getwijfeld. M'n man interesseerde het geen fluit en ikzelf had een voorkeur voor mijn achternaam omdat er maar weinig zijn. Uiteindelijk voor de naam van mijn man gekozen omdat Colin dan dezelfde achternaam heeft als de dochters van m'n man.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 11-08-2021 19:47:22 ]
Resistance is futile.
pi_200865770
Wij wilden allebei heel graag onze eigen achternaam doorgeven. Hij won. -O- Ik vind het nog steeds stom dat de Nederlandse wet hier ook nul compromisruimte voor biedt - het is één naam en daarmee basta, voor al je kinderen. In andere landen zijn er veel meer opties (dubbele namen, een hele andere naam, verschillende achternamen voor verschillende kinderen).
  woensdag 11 augustus 2021 @ 19:40:24 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_200865775
Ik vind het eigenlijk veel logischer als kinderen de achternaam van moeder zouden krijgen. Los van het feit dat het in onze cultuur niet gebruikelijk is.
Maar goed, mijn kinderen hebben de naam van hun vader omdat hij er meer waarde aan hechtte dan ik ;)
disclaimer
pi_200865871
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:40 schreef lunapuella het volgende:
Wij wilden allebei heel graag onze eigen achternaam doorgeven. Hij won. -O- Ik vind het nog steeds stom dat de Nederlandse wet hier ook nul compromisruimte voor biedt - het is één naam en daarmee basta, voor al je kinderen. In andere landen zijn er veel meer opties (dubbele namen, een hele andere naam, verschillende achternamen voor verschillende kinderen).
:N
Niet voor kinderen van lesbische stellen *)

Mbt vraag uit vorig topic idd wat SQ zei. Wij wilden destijds nogal reizen en niet het risico lopen dat we daar gedoe mee kregen.
Tegenwoordig komen we vooral in Europa, maar blijft prettig dat we zelf kunnen kiezen of we al dan niet open zijn over onze relatie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_200866009
Bij ons kregen ze achternaam van vriend. Hij vond dat volgens mij wel belangrijk, ik vond het prima. Ze lijken toch meer op mij 8-)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 19:57:33 #7
269689 crew  Viv
pi_200866013
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

In je paspoort heb je toch ook het e/v?
In theorie wel, maar bij de aanvraag van mijn huidige paspoort is mij dat klaarblijkelijk niet gevraagd (want geen e/v en daar zou ik wel voor gekozen hebben als ik de mogelijkheid had). :)

quote:
7s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb ook m'n eigen naam gehouden ^O^. Het aannemen van zijn naam staat symbool voor bezit. Slaven hadden ook de naam van hun eigenaar.
Kom nou :D slaven kregen een nieuwe voornaam van hun eigenaar, om ze te ontdoen van hun oorspronkelijke identiteit en om praktische redenen (Wilhelmina was voor hen makkelijker uit te spreken dan de Afrikaanse naam). Zij kregen geen achternaam en al helemaal niet die van de eigenaar.

Dit alles heeft totaal niets te maken met het aannemen van de achternaam van je echtgenoot/echtgenote. Als het ergens symbool voor staat, dan is het dat je voortaan tot dezelfde familie behoort.
pi_200866043
Vroeger toen ik klein was, deden mijn ouders een keertje heel gewichtig over de rol van mijn broer als "stamhouder": hij zou de achternaam van de familie wel even doorgeven als mannelijk lid.

En raad eens wie er nu als enige een kind heeft...en die dus de familie-achternaam heeft doorgegeven? ^p^
pi_200866147
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:57 schreef Viv het volgende:

[..]

In theorie wel, maar bij de aanvraag van mijn huidige paspoort is mij dat klaarblijkelijk niet gevraagd (want geen e/v en daar zou ik wel voor gekozen hebben als ik de mogelijkheid had). :)
[..]

Kom nou :D slaven kregen een nieuwe voornaam van hun eigenaar, om ze te ontdoen van hun oorspronkelijke identiteit en om praktische redenen (Wilhelmina was voor hen makkelijker uit te spreken dan de Afrikaanse naam). Zij kregen geen achternaam en al helemaal niet die van de eigenaar.

Dit alles heeft totaal niets te maken met het aannemen van de achternaam van je echtgenoot/echtgenote. Als het ergens symbool voor staat, dan is het dat je voortaan tot dezelfde familie behoort.
OK, OK, slaven hadden officieel geen achternaam. Maar ze werden wel geregistreerd onder de naam van hun eigenaar. Ikzelf heb altijd die associatie met bezit van gehad. Overigens ben ik een Hollandse boerin dus dat komt niet vanwege mijn roots. En ik snap ook dat de meeste vrouwen dat niet zo ervaren, maar ach, het gebeurt wel vaker dat ik er afwijkende opvattingen op na hou. :P
Resistance is futile.
pi_200866320
Ik koos voor mijn eigen achternaam+ partner achternaam toen we gingen trouwen. Ze hebben denk ik een foutje gemaakt, want bij alle officiële instanties ben ik nu mw. achternaam partner :')

Zelf gebruik ik overigens mijn eigen achternaam.

Ons kind heeft de achternaam van mijn partner gekregen. Ik had liever gehad dat ze mijn achternaam kreeg, want ze heeft nu een Spaanse achternaam, terwijl we eigenlijk niets met Spanje hebben (behalve op vakantie gaan :P ). Maar goed, hij wilde dat heel graag, dus heb het hem maar gegund ;)
  woensdag 11 augustus 2021 @ 20:19:57 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200866407
Mijn zusje was bij ons de enige die de naam van onze vader door had kunnen geven maar helaas wilde haar vriend dat echt pertinent niet. Daar is ze nog wel boos over.
Mijn vader is de enige met die naam omdat zijn naam stiekem veranderd is door de trouwambtenaar toen ie met mijn moeder trouwde en een paspoort kreeg B-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_200866551
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:N
Niet voor kinderen van lesbische stellen *)
Oh? Welke opties hebben jullie dan?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:57 schreef Viv het volgende:
Seven heeft wel een punt hoor, tot slaaf gemaakten hadden wettelijk gezien geen achternaam maar gebruikten er wel vaak een, en dat was regelmatig de naam van een (voormalige) eigenaar. Het was niet de standaard of de wet, maar ook niet zeldzaam. Zie bijvoorbeeld https://reclaimingkin.com/the-complexity-of-slave-surnames/

Of je dat vergelijkbaar vindt met een naam aannemen bij trouwen is dan weer een ander verhaal.
pi_200866651
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 20:27 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Oh? Welke opties hebben jullie dan?

Ik doelde op verschillende achternamen in een gezin.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_200866850
Mijn vriend heeft geopperd om onze dochter mijn achternaam te geven (lekker Hollands, met ‘van de’). Ik heb toen nee gezegd. De belangrijkste reden is dat we in een land wonen waar tussenvoegsels geen ding zijn en dat is echt vreselijk irritant. Komt nog bij dat het deel na ‘van de’ ook weer tig letters heeft dus zelfs al schrijf je het aan elkaar past het vaak niet. Dat wilde ik haar niet aan doen. Haar onze beide achternamen geven was dus al helemáál geen optie, hoewel ik dat wel leuk had gevonden eigenlijk.
pi_200867035
Ik vond het prima dat kind de naam van mijn vriend kreeg. Ik "gunde" hem ook een unieke band met hem. Voelde in balans zo.
We zijn niet van plan om te trouwen maar zelfs dan kan ik nooit een andere naam of een naam erbij op mijn paspoort hebben. Mijn moeder gebruikte ook altijd haar eigen naam (ook al zou ze privé de achternaam van mijn vader mogen gebruiken). Ik heb nooit het gevoel gehad dat zij minder tot het gezin behoorde. Mijn naam is een deel van mijn identiteit. Dat opgeven zou echt verkeerd voelen.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 21:03:18 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200867339
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:40 schreef lunapuella het volgende:
Omdat ik al een kind met mijn achternaam had vond ik het prima dat Soneal de achternaam van N zou krijgen, ik weet niet of ik dat zo vanzelfsprekend had gevonden als mijn oudste niet mijn achternaam had gehad.

Overigens spreekt mijn oudste mij regelmatig aan met mijn (en dus zijn) achternaam, en Soneal probeert dat wel eens een beetje mee te doen door dat ook te doen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200867570
quote:
7s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 20:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

OK, OK, slaven hadden officieel geen achternaam. Maar ze werden wel geregistreerd onder de naam van hun eigenaar. Ikzelf heb altijd die associatie met bezit van gehad. Overigens ben ik een Hollandse boerin dus dat komt niet vanwege mijn roots. En ik snap ook dat de meeste vrouwen dat niet zo ervaren, maar ach, het gebeurt wel vaker dat ik er afwijkende opvattingen op na hou. :P
Nee hoor, ik heb er ook echt helemaal niets mee. Geen haar op mijn hoofd die eraan de naam van mijn partner aan te nemen. Ik heb toch al een naam :? En met familie en verbondenheid voelen heeft het voor mij ook niets van doen, van alle familie die het dichtst bij me staan, deel ik maar met een persoon een achternaam (mijn vader). De andere vijf (partner, kind, moeder, zus, stiefmoeder) hebben ook allemaal een verschillende achternaam realiseer ik me nu. Alleen mijn nichtjes hebben beiden dezelfde achternaam (maar wel weer een andere dan mijn zus). Patchwork ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 21:14:12 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200867579
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 20:00 schreef MorganLeFay het volgende:
Vroeger toen ik klein was, deden mijn ouders een keertje heel gewichtig over de rol van mijn broer als "stamhouder": hij zou de achternaam van de familie wel even doorgeven als mannelijk lid.

En raad eens wie er nu als enige een kind heeft...en die dus de familie-achternaam heeft doorgegeven? ^p^
Mijn neven (de enige 2 kleinzonen van mijn opa) waren ook blij dat ik een zoon kreeg met onze gezamenlijke achternaam, ondanks het feit dat ze toen 10 en 14 waren, want dan hoefden zij niet :D
Inmiddels zijn ze 40 en 44 en heeft die van 44 een zoon en dochter maar die van 40 zie ik vooralsnog geen kinderen (of een relatie) krijgen.

Eigenlijk is het al bizar dat een 14-jarige al blij is dat er een volgende generatie met dezelfde achternaam is, dus die zal ook wel regelmatig gehoord hebben dat hij de "Stamhouder" is.

De 5 kleindochters van mijn opa hebben wel allemaal kinderen, maar er is dus maar 1 die de familienaam als achternaam heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200867627
Ik begrijp ook echt niets van dat gedoe met achternamen bij instanties en e/v in paspoorten en alles wat hier besproken wordt, het is maar goed ook dat ik dat allemaal niet wil :D
pi_200867724
Ergens niks mee hebben, of een bepaalde associatie hebben is natuurlijk prima. Maar dat zo poneren dat 'dat een symbool is van' vind ik nogal overdreven. Zeg dan gewoon dat jij dat zo vindt of dat het voor jou zo voelt :)

Ik heb voor mijn gevoel ;) dus echt helemaal niks opgegeven toen ik mijn mans naam aannam, vooral omdat een achternaam mij niet definieert. Ik ben nog steeds dezelfde persoon (en dus ook niemands bezit).

Overigens moet ik dat van mijn paspoort even rectificeren: die is van een jaar voordat we trouwden, vandaar dat m'n getrouwde naam daar niet op staat :+

Oh, en geen seconde getwijfeld over de achternaam van de kinderen; voor ons was het heel logisch dat ze mans achternaam kregen. Dat zie ik nu ook gewoon als 'onze' naam :)
  woensdag 11 augustus 2021 @ 21:23:32 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200867744
Wij gebruiken trouwens al heel lang een combinatie van onze achternamen.
Voorbeeld:
Hij heet Feestneus
Ik heet Tuinman
We gebruiken Feesttuin.

Mijn zusje stuurt ook altijd post naar de familie Feesttuin :D
Toen de elektricien vorige week de bel plaatste hebben we daar ook maar Feesttuin bij het naamplaatje gedaan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 augustus 2021 @ 21:26:28 #22
176471 oh-oh
pi_200867789
Wij worden heel veel met onze achternaam aangesproken, mijn broertje mijn vader en ik in elk geval, het is dan ook met de verkeerde uitspraak best een gangbare voornaam :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_200867834
Ik denk niet dat het veel twijfel leidt dat de betekenis van het aannemen van de achternaam van de man door de vrouw zijn oorsprong erin vindt dat zij vanaf dat moment onder zijn auspiciën viel. Het is geen toeval dat het niet andersom is ;) En ik begrijp dus goed dat je daar vanuit feministisch/emancipatoir perspectief kritisch op bent. Voor je persoonlijke situatie maar ook als maatschappelijk fenomeen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 11-08-2021 21:33:37 ]
  woensdag 11 augustus 2021 @ 21:28:45 #24
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_200867847
Mijn schoonvader komt uit een gezin van 8 maar so far is O. de enige stamhouder bij de kleinkinderen daar. Weer een meisje verzuchten ze allemaal bij elke baby :')

Nooit discussie gehad over welke achternaam. Vind de mijne niks bijzonders dus gewoon traditioneel die van papa aangehouden. En het allitereert ook zo mooi met de voornaam. Dat was een mooie bijkomstigheid.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_200867987
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:28 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk niet dat het veel twijfel leidt dat de betekenis van het aannemen van de achternaam van de man door de vrouw zijn oorsprong erin vindt dat zij vanaf dat moment onder zijn auspiciën viel. Het is geen toeval dat het niet andersom is ;) En ik begrijp dus goed dat je daar vanuit feministisch perspectief kritisch op bent. Voor je persoonlijke situatie maar ook als maatschappelijk fenomeen.
Nou, dat. Op individueel vlak moet iedereen het zelf weten maar zo lang die individuele keuzes op collectieve schaal wel heel sterk conservatief blijven vind ik daar wel wat van. :P
  woensdag 11 augustus 2021 @ 21:34:42 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200868003
N is aan zijn vaderskant ook de enige kleinzoon met een kind trouwens, en de kans dat zijn broer nog kinderen zou krijgen was al klein, maar iedereen had zich er al bij neergelegd dat er geen volgende generatie met die achternaam zou zijn, iig uit die tak.

Maar toch nog, op het nippertje.
Alhoewel, hij kan er nog wel 6 krijgen natuurlijk, maar niet met mij :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 augustus 2021 @ 21:39:19 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200868120
quote:
Ik denk niet dat het veel twijfel leidt dat de betekenis van het aannemen van de achternaam van de man door de vrouw zijn oorsprong erin vindt dat zij vanaf dat moment onder zijn auspiciën viel. Het is geen toeval dat het niet andersom is ;) En ik begrijp dus goed dat je daar vanuit feministisch/emancipatoir perspectief kritisch op bent. Voor je persoonlijke situatie maar ook als maatschappelijk fenomeen.
Daarom besloot ik als tiener al om nooit mijn achternaam te veranderen. En wilde ik deze graag doorgeven. Gewoon, omdat het kan. Dus dat heb ik, na enige uitleg en overredingskracht, ook gedaan *) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 11 augustus 2021 @ 21:41:17 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200868167
In (Amerikaanse?) films of series die in het nu spelen hoor je toch wel eens op een bruiloft zo van ‘en hier presenteer ik u meneer en mevrouw Klaas de Boer!’ Alsof je zodanig wordt gedefinieerd door met wie je bent getrouwd dat je achternaam én voornaam er niet meer toe doen.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200868276
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:41 schreef Lemijn het volgende:
In (Amerikaanse?) films of series die in het nu spelen hoor je toch wel eens op een bruiloft zo van ‘en hier presenteer ik u meneer en mevrouw Klaas de Boer!’ Alsof je zodanig wordt gedefinieerd door met wie je bent getrouwd dat je achternaam én voornaam er niet meer toe doen.
In Duitsland krijg je de doctorstitel van je partner erbij 8)7

Ik noem mijn wederhelft dus wel een Frau Doctor Soda, maar dat is toch bezopen :')
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 21:47:39 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200868288
Mijn man is de laatste van zijn familie die de achternaam door kan geven, anders verdwijnt deze. Ik vond het daarom meteen logisch dat Aapie zijn achternaam zou dragen. Zelf draag ik ook graag zijn achternaam omdat ik het een mooie verbintenis vind, dat wij echt bij elkaar horen ook op papier en dat mama en papa dezelfde achternaam hebben als Aapie. Dus nee ik zie mezelf absoluut niet als het bezit van mijn man :D

Zelf vind ik het altijd apart als er verschillende achternamen zijn in 1 gezin, dat lijkt me ook zo lastig. Dus naast dat ik het mooi vind is het ook een stuk gemakkelijker :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 21:48:19 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200868297
quote:
Ja dat vind ik ook ontzettend raar! Dan is wel echt je hele identiteit verdwenen :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Manager PR/Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 21:48:45 #32
269689 crew  Viv
pi_200868302
quote:
Dat de man als het hoofd van het gezin werd gezien, ja, terecht om daar kritisch op te zijn. Maar "bezit" is wel echt wat anders. En het ging mij erom dat dit als een feit geponeerd werd, wat @twist02 ook benoemde. :Y)
  woensdag 11 augustus 2021 @ 21:51:08 #33
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200868344
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:47 schreef MaJo het volgende:
Zelf vind ik het altijd apart als er verschillende achternamen zijn in 1 gezin, dat lijkt me ook zo lastig. Dus naast dat ik het mooi vind is het ook een stuk gemakkelijker :)
Mijn moeder heeft haar eigen naam gehouden. Dat was echt nooit lastig. Enkel apart in de zin van minder gebruikelijk.
pi_200868410
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:48 schreef Viv het volgende:

[..]

Dat de man als het hoofd van het gezin werd gezien, ja, terecht om daar kritisch op te zijn. Maar "bezit" is wel echt wat anders. En het ging mij erom dat dit als een feit geponeerd werd, wat @:twist02 ook benoemde. :Y)
Het zou me echt niet verbazen als het wel die oorsprong heeft. Vrouwen die als bezit gezien/behandeld werden was (is in sommige delen van de wereld) toch niet ongebruikelijk?
pi_200868438
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:51 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft haar eigen naam gehouden. Dat was echt nooit lastig. Enkel apart in de zin van minder gebruikelijk.
Inderdaad. Dat is zo'n boeiende mythe. Ik vind het al 36 jaar nooit lastig om een andere naam te hebben dan mijn gezinsleden. Wanneer zou dat lastig kunnen zijn?
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 21:59:11 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200868455
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:51 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dan is het prima ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het zou me echt niet verbazen als het wel die oorsprong heeft. Vrouwen die als bezit gezien/behandeld werden was (is in sommige delen van de wereld) toch niet ongebruikelijk?
Volgens mij heeft het meer zijn oorsprong vanuit de kerk. Door te trouwen krijgen je kinderen de achternaam en weet je wie je erfgenamen zijn. Vroeger had men kinderen bij allerlei vrouwen en dat was lastig met het verdelen van land. Dus volgens mij heeft het niet zozeer met bezit te maken maar met het vastleggen van bloedlijnen. Overigens kun je dan natuurlijk nog steeds met de buurvrouw schaken maar dat is een ander verhaal :+
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 22:01:26 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200868481
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat is zo'n boeiende mythe. Ik vind het al 36 jaar nooit lastig om een andere naam te hebben dan mijn gezinsleden. Wanneer zou dat lastig kunnen zijn?
Bijvoorbeeld als je op reis gaat met je kind, dan moet je volgens mij zelfs officieel een verklaring van de ander meenemen met de juiste achternaam. Anders kun je ook nooit bewijzen dat het jouw kind is, tenzij je altijd de geboorteakte op zak hebt.

Maar SQ heeft wel een punt, misschien moeten we dit allemaal even voortzetten in de SC in plaats van het kindernamen topic :D
pi_200868495
Mij lijkt het lastiger om bij een scheiding je naam te moeten veranderen. Mijn moeder werd 20 jaar na dato nog wel eens met mijn vaders naam aangeschreven en vond dat pijnlijk.
pi_200868509
Oh, sorry :D
pi_200868538
quote:
Dat vind ik ook altijd vreemd ja! Maar in de VS heb je dan wel weer de mogelijkheid om je kind de namen van beide ouders te geven (hoewel dat in de praktijk nauwelijks voorkomt).
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 augustus 2021 @ 23:22:50 #41
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_200869853
Dochter heeft de achteraam van haar vader, dat is namelijk een mooie naam. Mijn achternaam hoort bij mij, maar ik zou ‘m mijn kind dan weer niet aandoen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 11 augustus 2021 @ 23:31:16 #42
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200869945
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 22:02 schreef Clubsoda het volgende:
Mij lijkt het lastiger om bij een scheiding je naam te moeten veranderen. Mijn moeder werd 20 jaar na dato nog wel eens met mijn vaders naam aangeschreven en vond dat pijnlijk.
Mijn moeder heeft dat nog steeds, is al meer dan 25 jaar gescheiden maar nog steeds adresseert de belastingdienst het naar de getrouwde naam.
Ik geloof niet dat ze veel moeite heeft gedaan om dit te fixen overigens :P
Ik heb het altijd wel leuk gevonden, ze scheidden toen ik nog heel klein was en dit voelt dan toch een beetje als bewijs dat ze echt ooit getrouwd zijn geweest :D
  woensdag 11 augustus 2021 @ 23:59:58 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200870291
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:23 schreef Leandra het volgende:
Wij gebruiken trouwens al heel lang een combinatie van onze achternamen.
Voorbeeld:
Hij heet Feestneus
Ik heet Tuinman
We gebruiken Feesttuin.

Mijn zusje stuurt ook altijd post naar de familie Feesttuin :D
Toen de elektricien vorige week de bel plaatste hebben we daar ook maar Feesttuin bij het naamplaatje gedaan :')
Doen wij ook trouwens, steevast bij sauna en restaurant :+
Resistance is futile.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 10:45:44 #44
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_200873583
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:47 schreef MaJo het volgende:
In het gezin waar ik opgroeide waren drie verschillende achternamen. Geen moment lastig of apart gevonden eigenlijk.
pi_200876656
Mijn man was als kind de enige in zijn gezin met zijn achternaam. Dat vonden mensen wel ingewikkeld geloof ik. Maar goed, dat was in de jaren 70 en 80 in een vrij kleine plaats in Gelderland. Er is wel wat veranderd sindsdien.

Onze dochter werd geboren voor we getrouwd waren, en kreeg zijn achternaam. De mijne lijkt te veel op f*ck. Maar omdat ik het heel raar vond om een andere achternaam te hebben dan mijn kind, heb ik toen we eenjaar later trouwden, ook zijn naam aangenomen.
pi_200876732
Ik heb toen we trouwden mijn mans achternaam aangenomen. Mijn geboortenaam komt ook nergens meer voor. Is een hele bewuste keuze geweest waar in dagelijks nog blij om ben. :)
Onze kinderen hebben dan ook uiteraard zijn achternaam gekregen.
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator donderdag 12 augustus 2021 @ 14:19:04 #47
269689 crew  Viv
pi_200876773
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 14:15 schreef arvensis het volgende:
Ik heb toen we trouwden mijn mans achternaam aangenomen. Mijn geboortenaam komt ook nergens meer voor. Is een hele bewuste keuze geweest waar in dagelijks nog blij om ben. :)
Dat strookt toch niet met de info die we eerder in dit topic gevonden hebben, namelijk dat je geboortenaam je officiële achternaam blijft, ook als je de achternaam van je echtgenoot gebruikt?

Staat op jouw paspoort nu alleen de achternaam van je man? :o

Edit: of gaat dit niet om naamgebruik, maar om een naamswijziging via https://www.justis.nl/producten/naamswijziging/index.aspx ?

[ Bericht 5% gewijzigd door Viv op 12-08-2021 14:26:29 ]
pi_200881429
@Viv

Ik ben in het buitenland getrouwd. ;) In beide landen gebruik ik enkel zijn achternaam, ook bij officiele instanties. Dus ja: op mijn paspoort staat alleen zijn achternaam. :)
  Manager PR/Moderator donderdag 12 augustus 2021 @ 19:52:09 #49
269689 crew  Viv
pi_200881537
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 19:46 schreef arvensis het volgende:
@:viv

Ik ben in het buitenland getrouwd. ;) In beide landen gebruik ik enkel zijn achternaam, ook bij officiele instanties. Dus ja: op mijn paspoort staat alleen zijn achternaam. :)
Ah, ik bedacht me later inderdaad dat dat wellicht een "sluiproute" zou kunnen zijn om een naamswijziging te krijgen in plaats van naamgebruik. ;)
  Moderator donderdag 12 augustus 2021 @ 23:18:25 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200885487
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:45 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

In het gezin waar ik opgroeide waren drie verschillende achternamen. Geen moment lastig of apart gevonden eigenlijk.
Ik vond dat altijd vreemd totdat ik mijn man ontmoette. In zijn familie is iedereen gescheiden en hertrouwd waardoor werkelijk iedereen een andere achternaam heeft :D Zijn moeder, broer en 2 zussen hebben allemaal andere achternamen. Dus inmiddels ben ik wel wat gewend :+

quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 14:15 schreef arvensis het volgende:
Heb je ook de banden met je familie gebroken? Het klinkt zo definitief, dat je echt niks meer met de naam te maken wil hebben?
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:25:51 #51
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200894992
Vriend en ik hebben ieder ons eigen achternaam want niet getrouwd. De kinderen hebben mijn achternaam. Mijn dochter omdat ik 16 was en de beste optie mijn achternaam was en zoon omdat we na 6 jaar weer bij elkaar kwamen, na 12 jaar weer een kind kregen en ik graag dezelfde achternamen zag omdat ze ook volle broer en zus zijn. Vond het ergens ook wel weer mooi ofzo :D
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:05:44 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201009649
Mocht je nog inspiratie op willen doen, kijk hier eens:

https://m.facebook.com/Ho(...)49/?type=3&source=48

:7
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:09:24 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201009694
Een juweeltje is wel de tweeling Janely en Jelany :)
pi_201010152
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:05 schreef leolinedance het volgende:
Mocht je nog inspiratie op willen doen, kijk hier eens:

https://m.facebook.com/Ho(...)49/?type=3&source=48

:7
Daarom lees ik dit soort posts. Heerlijk!
F.erleyano of X.enia X.aja.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:57:31 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201011234
Wat een kansloze wedstrijd: een naam met een A of een E (dat is al het merendeel) of iets bijzonders (dat is de rest) en de verzendkosten zijn voor de winnaar. En vervolgens werd er niemand gekozen :') .
  Manager PR/Moderator zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:08:21 #56
269689 crew  Viv
pi_201011377
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 12:57 schreef Lemijn het volgende:
Wat een kansloze wedstrijd: een naam met een A of een E (dat is al het merendeel) of iets bijzonders (dat is de rest) en de verzendkosten zijn voor de winnaar. En vervolgens werd er niemand gekozen :') .
En als je het zelf alvast koopt en je wint, dan krijg je het aankoopbedrag niet teruggestort, maar als shoptegoed. :')

Nog kanslozer is dat hier desondanks 3700+ mensen aan meegedaan hebben. :@
pi_201011449
Elke winactie is ook met die letters. Mijn kind kan dus nooit meedoen. Wat jammer :+
  zondag 22 augustus 2021 @ 08:49:26 #58
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_201022732
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:53 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Daarom lees ik dit soort posts. Heerlijk!
F.erleyano of X.enia X.aja.
Xenia komt uit het Grieks. Volgens meertens komt het ook al 100 jaar voor in Nederland. Ik ken een Duitse die zo heet, en vind het best mooi.
pi_201023385
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 08:49 schreef Gentianella het volgende:

[..]
Xenia komt uit het Grieks. Volgens meertens komt het ook al 100 jaar voor in Nederland. Ik ken een Duitse die zo heet, en vind het best mooi.
Ksenia is ook een normale Poolse naam. Ik ken ook iemand met een X versie, die is gewoon Nederlands en uit begin jaren 80.
  zondag 22 augustus 2021 @ 10:10:45 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201023436
En we hadden hier jaaaaaren een kwaliteitsuser @Xennia maar zij is onder een kloon verder gegaan en tot op de dag van vandaag weet ik niet wie. ;(
Resistance is futile.
  zondag 22 augustus 2021 @ 10:39:44 #61
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_201023642
Ik ben, net als m'n ouders en schoonouders, na ons huwelijk de Achternaam man-Eigen achternaam gaan gebruiken. Maar ik overweeg om dat in de toekomst te veranderen. Wie weet het omdraaien ofzo. Ik vind het fijn om dezelfde naam als m'n dochter en man te mogen voeren, maar wil mijn eigen achternaam niet ongebruikt maken. Dat is nu meestal wel wat er gebeurt. Het is deel van mij en ik ben nog steeds deel van die familie. Het is iets gevoelsmatigs.
(Un)masking for the greater good.
pi_201024067
Ik zou jullie graag om input willen vragen...

Zoon heet hetzelfde als de jongste zoon van prinses Margriet.

Nu krijgen we een dochter. Op zich hebben we een naam maar ik merk dat ik toch stiekem rond blijf kijken naar andere namen. Bij zoon had ik dat totaal niet, dus ik merk dat ik een beetje aan het twijfelen sla of de meisjesnaam wel dé naam is...

Hebben jullie nog suggesties voor een meisjesnaam die toevallig ook nog leuk klinkt samen met de naam van zoon?
Enkele 'eisen':
- niet beginnend met M, P, F, L of J
- liever geen naam met één lettergreep

Bring it on!

[ Bericht 6% gewijzigd door eponine op 22-08-2021 15:37:44 ]
pi_201024183
@eponine

Cato
Imme
Hadewych
Helga
Bodil
Beate

Lastig met het uitsluiten van zoveel beginletters!
pi_201024264
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 11:20 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:eponine

Cato
Imme
Hadewych
Helga
Bodil
Beate

Lastig met het uitsluiten van zoveel beginletters!
Hadewych vind ik (in een andere vorm) erg mooi! Maar is er niet doorheen gekomen helaas... Imme ook leuk!

Heb je ook suggesties met de door mij uitgesloten beginletters ;)?
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 14:25:58 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201027158
Ik vind bij de naam van jouw zoon toch meer de klassieke namen passen als Anna, Emma, Sophie etc.

Vriendin heeft een zoon met dezelfde naam, haar dochter heet E.vi. Vind ik qua stijl niet per se bij elkaar passen maar wel een hele leuke naam :)
pi_201027341
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:25 schreef MaJo het volgende:
Ik vind bij de naam van jouw zoon toch meer de klassieke namen passen als Anna, Emma, Sophie etc.

Vriendin heeft een zoon met dezelfde naam, haar dochter heet E.vi. Vind ik qua stijl niet per se bij elkaar passen maar wel een hele leuke naam :)
Snap ik, van de klassieke namen. De meeste klassiekers voor een meisje vind ik niet leuk (voor bij ons!) en/of komen al in de directe omgeving voor en/of vind ik te populair. Zeikerd ben ik :')
pi_201027660
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 11:27 schreef eponine het volgende:

[..]
Hadewych vind ik (in een andere vorm) erg mooi! Maar is er niet doorheen gekomen helaas... Imme ook leuk!

Heb je ook suggesties met de door mij uitgesloten beginletters ;)?
Imme was onze meisjesnaam O+ Ik maak alleen jongens :')

Birgit
Ciska
Gitta
Isolde
Jetske
Juliet
Leda
Leida
Lidewei of Lidewey
Oda
Ronja
Rosalinde
Victoria
pi_201027814
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:54 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Imme was onze meisjesnaam O+ Ik maak alleen jongens :')

Birgit
Ciska
Gitta
Isolde
Jetske
Juliet
Leda
Leida
Lidewei of Lidewey
Oda
Ronja
Rosalinde
Victoria
Ja een jongensnaam zou hier 0 problemen opleveren :D

Ciska leuk! Ronja vind ik fantastisch maar die werd keihard gevetood.
Jetske ook leuk.
Dank je voor het meedenken O+
pi_201028182
Graag gedaan ^O^
  zondag 22 augustus 2021 @ 15:25:49 #70
176471 oh-oh
pi_201028191
Odette, Karlijn, Charlotte ( en Mia )
( Groucho Marx )
pi_201028364
Mia O+
pi_201029051
Benthe ( O+ )
Isabel(le)
Sarah
Amelie
Ella
Veerle
Suze
Ilse
Rosa(lie)

Oh en ik vind Jasmijn erg mooi en er goed bij passen, maar dat begint wel met een J :P.
  zondag 22 augustus 2021 @ 18:05:10 #73
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_201030271
De laatste tijd scoort Julian hoig bij mij. Ik vind het de perfecte jongensnaam :)
With love :*
pi_201030445
Romée O+ of Renée
Daphne
Iris
Elin
Isolde
Babette
Josephine
Amélie
Celine
Ellemijn
Valerie
Dominique
Robin
Bobbie
Emily
Amarins/Amarens
Pippa
pi_201031898
Bedankt allemaal voor de suggesties en het meedenken!
Er staan in de rijtjes best wat namen die ik leuk vind, dus ik ga er nog eens een nachtje over slapen en het er nog maar eens met man over hebben ;), we hebben gelukkig nog wel even!
pi_201031956
Nina vind ik ook leuk. 2 lettergrepen en toch lekker makkelijk :)
  zondag 22 augustus 2021 @ 20:04:59 #77
176471 oh-oh
pi_201032024
Ik ken een Nena, ook zo leuk!
( Groucho Marx )
  zondag 22 augustus 2021 @ 20:05:22 #78
176471 oh-oh
pi_201032031
Hester vind ik ook leuk passen trouwens.
( Groucho Marx )
pi_201038728
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 11:11 schreef eponine het volgende:

Nu krijgen we een dochter. Op zich hebben we een naam maar ik merk dat ik toch stiekem rond blijf kijken naar andere namen. Bij zoon had ik dat totaal niet, dus ik merk dat ik een beetje aan het twijfelen sla of de meisjesnaam wel dé naam is...

Hebben jullie nog suggesties voor een meisjesnaam die toevallig ook nog leuk klinkt samen met de naam van zoon?
Enkele 'eisen':

Bring it on!
Annemee O+ Ik ken een meisje dat zo heet en vind het altijd al een prachtige naam.
pi_201309000
Nieuwe variant op de naam Bloem tegengekomen: B.loom

;(
pi_201309558
B.loom lijkt me eerder van het Engelse bloesem/bloeien dan echt een variant op Bloem. (Tenzij je bedoelt op de manier dat Henry, Henri en Hendrik varianten van elkaar zijn, I guess)
pi_201309801
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:48 schreef lunapuella het volgende:
B.loom lijkt me eerder van het Engelse bloesem/bloeien dan echt een variant op Bloem. (Tenzij je bedoelt op de manier dat Henry, Henri en Hendrik varianten van elkaar zijn, I guess)
Je hebt gelijk. Ik bedoelde eigenlijk meer dat de namen met een Nederlandse tongval hetzelfde klinken.
pi_201310185
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 15:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mia O+
Of de variatie Miya O+
  Spellchecker zaterdag 11 september 2021 @ 18:41:13 #84
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201310238
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:03 schreef elamanilo het volgende:

[..]
A.nnemee O+ Ik ken een meisje dat zo heet en vind het altijd al een prachtige naam.
Dat lijkt heel erg op A.imée ... zo heet de vrouw van de jongste zoon van Margriet ;)
  Spellchecker zaterdag 11 september 2021 @ 20:48:28 #85
197773 crew  maily
pi_201312024
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 11:11 schreef eponine het volgende:

Enkele 'eisen':

Bring it on!
R.iske
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 23:06:19 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201315211
Ik zag laatst Jolize op een geboortebord. Ik vind de namen Jolijn, Elize en Lise los wel mooi maar de combi vind ik minder geslaagd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 september 2021 @ 15:31:25 #87
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201385319
Kindje van Maxime Meiland is geboren. Vivé.
Spreek je dat dan uit als Vieveee?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201385337
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 15:31 schreef Ynske het volgende:
Kindje van Maxime Meiland is geboren. Vivé.
Spreek je dat dan uit als Vieveee?
Denk het ook, vanwege het accent.
  donderdag 16 september 2021 @ 15:44:48 #89
176471 oh-oh
pi_201385473
Past wel lekker bij Clairetje...

Ik liep net langs een schoolklas buiten, 1 leraar met minstens 30 5 of 6 jarigen.
Er bleef een groepje meiden achter, riep ie, Lola Lola Lara Lila Lilly doorlopen :') _O-
( Groucho Marx )
pi_201385804
Als ik aan mijn peuter vraag hoe we de baby moeten noemen zegt ze: Lulu (loeloe).

Zo gaan we de baby niet noemen, maar dat wordt wel de Fok!naam. Ik vind het leuk klinken inmiddels :P
pi_201386428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:11 schreef CaVaBien het volgende:
Als ik aan mijn peuter vraag hoe we de baby moeten noemen zegt ze: Lulu (loeloe).

Zo gaan we de baby niet noemen, maar dat wordt wel de Fok!naam. Ik vind het leuk klinken inmiddels :P
Lulu vind ik typisch een naam voor een kind van een BN-er.

Ik moet wel gelijk denken aan Lulu Wang, een fantastische schrijfster O+
pi_201386627
Mijn neefje is vandaag geboren, hij heet Midas O+ Zo'n leuke naam!
  donderdag 16 september 2021 @ 19:54:45 #93
176471 oh-oh
pi_201388596
Midas staat hier op de hondennamenlijst, echt leuk!
Lulu vind ik een hele leuke naam.
( Groucho Marx )
pi_201390280
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 17:26 schreef Mrs.Peel het volgende:
Hele leuke naam! O+ Gefeliciteerd!
pi_201391194
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:22 schreef Kyara het volgende:

[..]
Hele leuke naam! O+ Gefeliciteerd!
Dank je wel! Het is zo'n lieve, maar ook krachtige naam O+ Stond op onze longlist bij zoon 2, echt onze smaak! Ik moet er overigens niet aan denken dat een broer of zus een kind krijgt waarvan de naam cringe is :{ De oudste van mijn schoonzus en zwager heeft een naam die ik echt niet zo leuk vind
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 16 september 2021 @ 22:05:25 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_201391212
Oh ja nee met Milan kan ik ook niks :@
disclaimer
pi_201391291
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:04 schreef Mrs.Peel het volgende:
Stond op onze longlist bij zoon 2, echt onze smaak! Ik moet er overigens niet aan denken dat een broer of zus een kind krijgt waarvan de naam cringe is De oudste van mijn schoonzus en zwager heeft een naam die ik echt niet zo leuk vind
Hier stond hij bovenaan de shortlist ;)
pi_201392342
Ik vind Milan en Midas praktisch gelijk scoren in aantrekkelijkheid. Snap niet zo goed hoe je de een super kunt vinden en de ander zo meh.
Maar dat heb ik zelf ook wel met namen die objectief gezien op elkaar lijken, dus :+
pi_201394389
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:10 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind Milan en Midas praktisch gelijk scoren in aantrekkelijkheid. Snap niet zo goed hoe je de een super kunt vinden en de ander zo meh.
Maar dat heb ik zelf ook wel met namen die objectief gezien op elkaar lijken, dus :+
Qua letters inderdaad wel, maar qua betekenis en gevoel dus absoluut verschillend. Voor mij dan :)
pi_201394416
Midas vind ik ook veel leuker dan milan. Midas voelt voor mij als een sterke naam met een knipoog.

Milan voelt een beetje slapjes 13 in n dozijn.

Kan ook komen omdat ik geen bruisende milans ken :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201394584
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:10 schreef Vanyel het volgende:
Dit, echt helemaal :D
Mijn eerste gedachte was ook dat die namen best op elkaar lijken. Maar toen besefte ik inderdaad dat ik precies hetzelfde heb soms :+

SPOILER
pi_201395154
Ik vind Milan veel zachter klinken dan Midas, dus wat dat betreft vind ik het wel een verschil.

Ik vind zelf Milan dan weer mooier :)
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:44:42 #103
176471 oh-oh
pi_201395819
Midas vind ik stoerder en mannelijker , Milan vind ik ook echt niks.
( Groucho Marx )
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 september 2021 @ 10:10:31 #104
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201396133
Omdat ik een hele leuke Milan ken, kan ik daar wel wat mee. Midas vind ik persoonlijk weer helemaal niks :P Maar ik ken er ook geen irl dus dat kan nog veranderen.
pi_201396381
Bij Midas kan ik niet anders dan denken aan Midas Wolf.
pi_201396408
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 17:26 schreef Mrs.Peel het volgende:
Oh, maar het is wel leuk hoor!
Alleen het is een vlugge link die ik nu leg. Ik kan me voorstellen dat je dat al snel vergeet als het iemand dichtbij je is. :)
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:39:03 #107
176471 oh-oh
pi_201396457
Midas Dekkers!
( Groucho Marx )
pi_201396494
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:33 schreef vencodark het volgende:
Bij Midas kan ik niet anders dan denken aan Midas Wolf.
Ik aan Midas Dekkers. Ik vond zijn programma's altijd reuze interessant.
pi_201396565
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:39 schreef oh-oh het volgende:
Midas Dekkers!
Ja precies, leuke vent :D
pi_201396574
Ik vind berend ook zo leuk O+

Maar dan worden de initialen van beide koters B.B. en dat vind ik dan weer stom :'(
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:54:30 #111
176471 oh-oh
pi_201396669
Oh Berend vind ik een heerlijke naam ja.
Die kan ook wel op de hondennamenlijst :D
( Groucho Marx )
  vrijdag 17 september 2021 @ 11:48:04 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201397394
Berend brokkepap!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Spellchecker vrijdag 17 september 2021 @ 11:50:08 #113
197773 crew  maily
pi_201397416
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:47 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind berend ook zo leuk O+

Maar dan worden de initialen van beide koters B.B. en dat vind ik dan weer stom :'(
En "Beer(-tje)" als bijnaam :D
  vrijdag 17 september 2021 @ 12:11:47 #114
346653 Ceviche
pi_201397759
Ik moet altijd denken aan Berend van het eerste Sinterklaasjournaal, met Berend en Ilona Waaihout (Alex Klaassen en Martine Sandifort). Volgens mij al meer dan 15 jaar geleden maar dat was toen zo'n perfecte invulling van hoe ik een Berend voor me zag :D
pi_201397998
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:48 schreef Tink89 het volgende:
Berend brokkepap!
Wie :D ?
pi_201398003
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:50 schreef maily het volgende:

[..]
En "Beer(-tje)" als bijnaam :D
Jaaaa O+

Hou op nu, straks heb ik twee b.b. kinderen :') :D
pi_201398011
Ik kan alleen maar aan Berend Botje denken :')
  Spellchecker vrijdag 17 september 2021 @ 12:41:49 #118
197773 crew  maily
pi_201398211
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan alleen maar aan Berend Botje denken :')
Beertje van Beers. Zelf googlen.
pi_201398277
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:41 schreef maily het volgende:

[..]
Beertje van Beers. Zelf googlen.
Das iets met porno toch :X ?
  vrijdag 17 september 2021 @ 12:47:40 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201398287
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Nee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201398296
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee.
Oeps, vergeef me beertje :+
  Spellchecker vrijdag 17 september 2021 @ 12:54:20 #122
197773 crew  maily
pi_201398405
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Fotomodel geloof ik.
  vrijdag 17 september 2021 @ 12:59:06 #123
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201398464
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Wie :D ?
De kok van Piet Piraat :D
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 17 september 2021 @ 13:22:23 #124
176471 oh-oh
pi_201398792
Berend is gewoon echt heel erg leuk hoor!!
( Groucho Marx )
  vrijdag 17 september 2021 @ 13:22:54 #125
176471 oh-oh
pi_201398798
En dan geef je Berend gewoon een tweede naam zodat ie B.A. wordt of zo,
Opgelost!
( Groucho Marx )
  Spellchecker vrijdag 17 september 2021 @ 13:27:25 #126
197773 crew  maily
pi_201398851
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:22 schreef oh-oh het volgende:
En dan geef je Berend gewoon een tweede naam zodat ie B.A. wordt of zo,
Opgelost!
B1 en B2 ...
pi_201399108
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:54 schreef maily het volgende:

[..]
Fotomodel geloof ik.
De link met porno is niet zo ver gezocht als je de foto's ziet. Erotisch fotomodel al is ze officieel presentatrice en schrijfster leert google mij.
pi_201399286
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:27 schreef maily het volgende:

[..]
B1 en B2 ...
B100 O+
pi_201399411
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:27 schreef maily het volgende:

[..]
B1 en B2 ...
B2 is de werktitel van onze baby :D :P

@ Milan : niemand hier die van Vtech de Milan monstertruck heeft? Whehehehe.
  vrijdag 17 september 2021 @ 14:12:21 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201399452
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:49 schreef Elleska het volgende:

[..]
De link met porno is niet zo ver gezocht als je de foto's ziet. Erotisch fotomodel al is ze officieel presentatrice en schrijfster leert google mij.
Whut? Omdat ze een keer in de Playboy gestaan heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201399487
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Whut? Omdat ze een keer in de Playboy gestaan heeft?
Veel meer dan alleen de playboy maar ik snap dus wel waar de link met porno vandaan komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 17-09-2021 14:22:13 ]
pi_201399511
Beertje blijft bezig met sexy dingetjes. Ze lanceert binnenkort een blog waarop ze allerlei experimenten doet. Waaronder dus het vinden van haar g-spot. Dat was een emotioneel moment, Beertje vergelijkt het met de geboorte van haar kind.

Ok, ok.
pi_201400206
Achgos.
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 15:06:47 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201400260
Een van onze buren heet Berend maar zijn vrouw noemt hem dus Beer. De eerste keer dat ze dat deed in de buurtapp (“Beer is ziek”) dacht ik echt dat ze het over de knuffel van hun kind had _O- :@
pi_201401519
Berend, en dan Beer for short vind ik eigenlijk best wel leuk!
pi_201401815
Ik word al mijn hele leven Beer genoemd en ik had ook een buurman die zo werd genoemd. In ‘t Stichtse dus vrij normaal, @MaJo :+

Ik heb een vriendin met een Berend (kind) en die wordt dus ook Beer genoemd. Logisch wel, hoe anders? Soms een beetje verwarrend als zij een verhaal over hem vertelt, maar gelukkig lopen onze avonturen wat uiteen dus niemand is écht in de war. :P
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 17:32:32 #137
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201401880
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:23 schreef Limone het volgende:
Ik word al mijn hele leven Beer genoemd en ik had ook een buurman die zo werd genoemd. In ‘t Stichtse dus vrij normaal, @:MaJo :+

Ik heb een vriendin met een Berend (kind) en die wordt dus ook Beer genoemd. Logisch wel, hoe anders? Soms een beetje verwarrend als zij een verhaal over hem vertelt, maar gelukkig lopen onze avonturen wat uiteen dus niemand is écht in de war. :P
Oh ik vind het ook niet gek hoor, ik moest er alleen even aan wennen omdat ik het zo letterlijk nam :D Overigens noemen wij A.bel dus ook standaard Aapie. Ik moet af en toe echt even opletten dat ik zijn echte naam ook nog blijf noemen, vooral naar mensen die de bijnaam niet kennen _O-

Ben nu wel benieuwd naar jouw naam :D Ik kan geen vrouwennaam verzinnen die je afkort tot Beer :@
  Spellchecker vrijdag 17 september 2021 @ 17:34:34 #138
197773 crew  maily
pi_201401900
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:23 schreef Limone het volgende:
Ik word al mijn hele leven Beer genoemd en ik had ook een buurman die zo werd genoemd. In ‘t Stichtse dus vrij normaal, @:MaJo :+

Grote Beer en kleine Beer :P
pi_201401922
Berendina :P

SPOILER
pi_201401983
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:34 schreef maily het volgende:

[..]
Grote Beer en kleine Beer :P
Buren om de hoek hebben dezelfde achternaam als mijn man én zij hebben hun kindje dus ook dezelfde voornaam gegeven (was voordat we elkaar kenden). Dat levert in de buurt weleens hilarische misverstanden op ja. :D En omdat de achternaam het dus ook niet verduidelijkt hanteren we nu ook grote J. en kleine J.
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 17:46:15 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201402005
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:36 schreef Limone het volgende:

SPOILER
Oh tuurlijk ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:43 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Buren om de hoek hebben dezelfde achternaam als mijn man én zij hebben hun kindje dus ook dezelfde voornaam gegeven (was voordat we elkaar kenden). Dat levert in de buurt weleens hilarische misverstanden op ja. :D En omdat de achternaam het dus ook niet verduidelijkt hanteren we nu ook grote J. en kleine J.
Dat is wel heel toevallig! Zeker omdat jouw kinderen niet de meest voorkomende namen hebben :)
pi_201402032
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:46 schreef MaJo het volgende:

[..]
Oh tuurlijk ^O^
[..]
Dat is wel heel toevallig! Zeker omdat jouw kinderen niet de meest voorkomende namen hebben :)
Oh, ik bedoel dus dezelfde voornaam als mijn man. Die komt wel wat vaker voor ;)
pi_201402039
quote:

SPOILER
Oh nee, straks krijgen we die hele discussie over Bir en Beer weer dan moet Kwakz0r weer met haar audiofragment met veer en reet komen en en en :'(
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 17:55:01 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201402088
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:49 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Oh, ik bedoel dus dezelfde voornaam als mijn man. Die komt wel wat vaker voor ;)
Ah nu snap ik hem. Ik kon de "J" ook al niet plaatsen maar dacht misschien is dat weer een Foknaam :')
pi_201402393
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh nee, straks krijgen we die hele discussie over Bir en Beer weer dan moet Kwakz0r weer met haar audiofragment met veer en reet komen en en en :'(
Dát was nog eens een leuke opsom O+
  vrijdag 17 september 2021 @ 18:28:15 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_201402431
Paul, anyone?
disclaimer
pi_201402458
Pol
  vrijdag 17 september 2021 @ 18:41:13 #148
176471 oh-oh
pi_201402552
Pauw met een l jonguh!
( Groucho Marx )
pi_201402691
Het werd wel weer eens tijd ja
  vrijdag 17 september 2021 @ 19:04:55 #150
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201402872
OH NEE HE! }:| .
pi_201403011
Misschien kunnen we het nog hebben over het wonderbaarlijke talent om Vlijmen uit te spreken als fluimen O-)
pi_201403120
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:13 schreef Vanyel het volgende:
Misschien kunnen we het nog hebben over het wonderbaarlijke talent om Vlijmen uit te spreken als fluimen O-)
Nee nee, natuurlijk zijn het twee verschillende woorden, maar het roept een associatie op!
pi_201403666
Oooooh.
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 20:04:38 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201403816
Ik heb dat dus met “uil” ik kan dat niet anders uitspreken dan uiwol (beetje het Paul effect) of el. Uiteraard zit Aapie in een groep die de uiltjes heet :'( :')
  vrijdag 17 september 2021 @ 20:21:14 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_201404032
Elk kinderdagverblijf in Nederland heeft een Uiltjes. Da's voor te pesten.
disclaimer
  Spellchecker vrijdag 17 september 2021 @ 20:36:50 #156
197773 crew  maily
pi_201404259
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:04 schreef MaJo het volgende:
Ik heb dat dus met “uil” ik kan dat niet anders uitspreken dan uiwol (beetje het Paul effect) of el. Uiteraard zit Aapie in een groep die de uiltjes heet :'( :')
Zeg je dan ook "mellek" ipv "melk" ?
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 20:38:02 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201404291
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:21 schreef SQ het volgende:
Niet lief :(

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:36 schreef maily het volgende:

[..]
Zeg je dan ook "mellek" ipv "melk" ?
Ja :@ Al probeer ik daar wel op te letten :Y
  Spellchecker vrijdag 17 september 2021 @ 20:38:53 #158
197773 crew  maily
pi_201404304
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:38 schreef MaJo het volgende:

[..]
Niet lief :(
[..]
Ja :@ Al probeer ik daar wel op te letten :Y
Ik ook en nooit erg in gehad. Maar vriend zegt melk en hem valt het op ...
pi_201404369
Het is toch melluk?
  Spellchecker vrijdag 17 september 2021 @ 20:42:44 #160
197773 crew  maily
pi_201404376
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:42 schreef FlyingFish het volgende:
Het is toch melluk?
Ja zoiets :D
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 20:44:04 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201404406
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:38 schreef maily het volgende:

[..]
Ik ook en nooit erg in gehad. Maar vriend zegt melk en hem valt het op ...
Het hangt ook wel een beetje van mijn bui af :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:42 schreef FlyingFish het volgende:
Het is toch melluk?
Ja inderdaad :Y

Hoe spreken jullie de plaats Hoorn uit? Dat wordt bij mij ook Horen.
  Spellchecker vrijdag 17 september 2021 @ 20:44:46 #162
197773 crew  maily
pi_201404421
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:44 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het hangt ook wel een beetje van mijn bui af :D
[..]
Ja inderdaad :Y

Hoe spreken jullie de plaats Hoorn uit? Dat wordt bij mij ook Horen.
Ja Horen :D
En een neushoren. IJshorentje.
pi_201404549
Hoorrun

Ik dacht dat ooit de stadsslogan ‘Hoorn zien en zwijgen’ was en sinds ik dat ooit eens gehoord heb spreek ik het zo ook uit.

Maar ik lees op de wiki dat de slogan ‘Hoorn moet je voelen’ is en dat vind ik een beetje viesss.
  vrijdag 17 september 2021 @ 20:57:57 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201404656
Ik geloof dat ik eerder mewk zeg dan melluk.

NEE WAAROM DOEN WE DIT.
  Spellchecker vrijdag 17 september 2021 @ 20:59:16 #165
197773 crew  maily
pi_201404673
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:51 schreef Limone het volgende:
Hoorrun

Ik dacht dat ooit de stadsslogan ‘Hoorn zien en zwijgen’ was en sinds ik dat ooit eens gehoord heb spreek ik het zo ook uit.

Maar ik lees op de wiki dat de slogan ‘Hoorn moet je voelen’ is en dat vind ik een beetje viesss.
Dat klinkt dan weer noord-oostelijk :D
pi_201404677
Waar ik vandaan kom, spreek je horen uit als Hoorn 8-)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 september 2021 @ 22:48:36 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201406506
quote:

SPOILER
De zus van een klasgenootje heette Berenice, dan kan Beer ook best toch?
  Spellchecker vrijdag 17 september 2021 @ 22:53:29 #168
197773 crew  maily
pi_201406586
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 22:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Bere-nice _O-

Sorry :D
pi_201406607
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:44 schreef maily het volgende:

[..]
Ja Horen :D
En een neushoren. IJshorentje.
:Y
Horen en mellik.
Maar sinds kort zeg ik wel jurk. Of jujjrrk of hoe dat klinkt.
Telkens als ik het mijn strot uit hoor komen ben ik weer verbaasd.
pi_201406800
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 22:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ja! Vond ik een leuke naam tot…

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 22:53 schreef maily het volgende:

[..]
Bere-nice _O-

Sorry :D
Haha :D
  Spellchecker vrijdag 17 september 2021 @ 23:16:54 #171
197773 crew  maily
pi_201406894
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 22:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Horen en mellik.
Maar sinds kort zeg ik wel jurk. Of jujjrrk of hoe dat klinkt.
Telkens als ik het mijn strot uit hoor komen ben ik weer verbaasd.
Jaaaaaaaa, jurrek .... :D
pi_201409143
Leuk leesvoer over mellek versus melk: https://onzetaal.nl/taaladvies/svarabhaktivocaal

"Het is in de alledaagse spreektaal heel gewoon deze klank in te voegen - we doen het allemaal." Dat geldt ook voor andere talen trouwens, een snelle Google op de Engelse term (schwa insertion) bracht me op papers over oa het Engels en het Jiddisch. :D
pi_201410789
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:21 schreef SQ het volgende:
Ik dacht hem mis te lopen, ons KDV namelijk niet. Komen we bij de BSO....
pi_201410838
Waarschijnlijk moet de helft van jullie huilen als jullie mijn uitspraak horen van zo’n beetje elk woord. Vooral als we met vrienden zijn, of op het werk tegen oudere mensen. Dan is de Brabantse tongval nogal ‘aan’.
  Spellchecker zaterdag 18 september 2021 @ 10:27:56 #175
197773 crew  maily
pi_201410851
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:26 schreef LeSage het volgende:
Waarschijnlijk moet de helft van jullie huilen als jullie mijn uitspraak horen van zo’n beetje elk woord. Vooral als we met vrienden zijn, of op het werk tegen oudere mensen. Dan is de Brabantse tongval nogal ‘aan’.
Geneer je niet. Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Agge maar leut het ;)
pi_201410975
quote:
Nee, heerlijk juist. Brabants. O+ Ik vind het echt jammer dat ik dat na 12 jaar in 030 een beetje aan het verliezen ben (en dat mijn kinderen met een harde G praten ;( ).
pi_201411258
Ik kan Uiltjes prima uitspreken mar uil is een ander verhaal.

Idem voor "bijl" trouwens. Die L op het eind werkt niet.
pi_201411293
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:40 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Nee, heerlijk juist. Brabants. O+ Ik vind het echt jammer dat ik dat na 12 jaar in 030 een beetje aan het verliezen ben (en dat mijn kinderen met een harde G praten ;( ).
Mijn hele familie heeft een zachte g en spreekt dialect. Komen mijn bloedjes aankakken met hun harde G en Hollands accent.
pi_201411701
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:27 schreef maily het volgende:

Agge maar leut het ;)
O+ O+

Overigens is Nederlands ook echt gewoon een rottaal, nog los van dialecten :{w de oudste is volop bezig met schrijven en dan merk je pas hoe stom sommige dingen zijn, zoals de letter e/ee :')
pi_201411706
Hmmm.. Melk zeg ik gewoon als Melk. Niet Mellek of Melluk of zo. Een kindje hier in de buurt zegt het wel en wij moeten daar altijd om lachen stiekem. :') Ze zei ook 'Darrek' bij Glow in the dark... :D

Hoorn zeg ik ook gewoon als Hoorn. Ik heb wel een Gooise/Leidse achtige 'r', dus daarmee kun je prima Hoorn uitspreken. Eigenlijk een beetje zoals bij dark. ;)

Paul, daar had mijn moeder altijd veel moeite mee. :') Vooral niet teveel over nadenken als je dat uitspreekt denk ik. Net als uil, als ik daarover nadenk wordt het ook iets vreemds, maar anders is het wel redelijk verstaanbaar.
Grijs vind ik een lastiger woord, dat klinkt bij mij vaak als Gijs, de 'r' valt daar bijna weg.
  Spellchecker zaterdag 18 september 2021 @ 11:53:46 #181
197773 crew  maily
pi_201411768
'Gewoon' Foov. Niet zo multi-uitsprekabel toch?
  Spellchecker zaterdag 18 september 2021 @ 12:00:10 #183
197773 crew  maily
pi_201411798
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:57 schreef Vanyel het volgende:
'Gewoon' Foov. Niet zo multi-uitsprekabel toch?
Anderen zeggen echt Fauve ...
pi_201412080
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:00 schreef maily het volgende:

[..]
Ik zou dat ook doen ja. Maar ik ken ook niemand met die naam, dus het is mij onbekend.
pi_201412616
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:53 schreef maily het volgende:
En dan deze: F.auve
Betekenis "wilde kat" 😃

Voor een jongen of meisje?
  Spellchecker zaterdag 18 september 2021 @ 13:58:17 #186
197773 crew  maily
pi_201413136
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Betekenis "wilde kat" 😃

Voor een jongen of meisje?
Meisje. Voor jongen nooit gehoord, maar tegenwoordig maakt dat ook niet zoveel meer uit O-)
  zaterdag 18 september 2021 @ 14:56:09 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201413783
Ik kende 28 jaar geleden al een fauve op turnen. Mooi!
pi_201415376
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:00 schreef maily het volgende:

[..]
Dat uh.. vind ik wel bijzonder.
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:37:09 #189
176471 oh-oh
pi_201415437
Echt Fouwve?
Wow
( Groucho Marx )
  Spellchecker zaterdag 18 september 2021 @ 17:45:50 #190
197773 crew  maily
pi_201415533
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat uh.. vind ik wel bijzonder.
Ik ook
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:37 schreef oh-oh het volgende:
Echt Fouwve?
Wow
Yep
pi_201415772
De Fauve die ik ken is Fauf
  zaterdag 18 september 2021 @ 18:02:59 #192
176471 oh-oh
pi_201415782
Ik ken ze toch echt alleen met de Franse uitspraak.
Foov dus
( Groucho Marx )
pi_201416041
Ik vind Foov echt nergens naar klinken, sorry :@

Ik heb zelf ook een Franse naam met 'au' erin en ik weet niet beter dat hij op zijn Nederlands wordt uitgesproken. Mijn ouders hebben dat ook altijd gedaan. Waarschijnlijk omdat het een soort van verlengde is van Claudia.

De enige die mijn naam eigenlijk goed uitsprak was mijn oma.
pi_201416061
Een naam als Aurelie zou ik eerder met oo uitspreken dan een als Claudette. Minder vernederlandst.
Maar Manon zo uitgesproken vind ik nog steeds een beetje gek, vgl Manôh
pi_201416319
Aurelie. Prachtige naam O+
  zaterdag 18 september 2021 @ 19:36:24 #196
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_201416813
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:52 schreef elamanilo het volgende:
(..)
Grijs vind ik een lastiger woord, dat klinkt bij mij vaak als Gijs, de 'r' valt daar bijna weg.
😟
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Spellchecker zaterdag 18 september 2021 @ 20:09:26 #197
197773 crew  maily
pi_201417236
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:02 schreef F_r het volgende:
De Fauve die ik ken is Fauf
Die ik ken werd met o en au aangesproken en ze vond het best.
  Spellchecker zaterdag 18 september 2021 @ 20:10:32 #198
197773 crew  maily
pi_201417255
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:32 schreef Vanyel het volgende:
Een naam als Aurelie zou ik eerder met oo uitspreken dan een als Claudette. Minder vernederlandst.
Maar Manon zo uitgesproken vind ik nog steeds een beetje gek, vgl Manôh
Ik heb het even 5 keer gezegd ... ik ga ook voor Oorelie
pi_201417579
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 19:36 schreef Grijs het volgende:

[..]
😟
🙈😘
pi_201417812
Ik zou er fauvuh van maken denk ik, puur op basis van hoe het er staat. Maar ik heb het woord ook nog nooit gehoord. Dan zou ik denken aan fauna dus met dezelfde beginklank.

Ik vind het overigens op elke manier geen mooie naam, het klinkt als de verleden tijd van Fuif (uitgesproken als Foov).
pi_201417908
quote:
Haha joe, zelfde regio ik moet altijd schakelen. Wolf praat als een kvk-kind met een zachte g dan weer wel.
pi_201418502
Fauve zou ik als Fouvee uitspreken :')

Er zit een jongen met de naam Wolfram bij mijn kind op de opvang. Ik vroeg aan haar: wordt ie dan Wolfie genoemd? Vond ze hilarisch en nu noemt ze hem altijd zo... :D

Er lopen ook een Z.ayn en een D.ayn rond. Geen idee of het een tweeling is :')
pi_201438960
J.anaïshély net gespot.

Af en toe denk ik, gelukkig ben ik niet zo creatief met namen :@
pi_201439706
Ik zoek inspiratie voor een leuke meisjesnaam. Alle sites en apps die ik doorspit geven dezelfde lijst met namen.
Qua jongensnamen hadden we heel snel een shortlist (Otto, Oscar of Tobias) maar het blijkt toch een meisje te worden. En een meisjesnaam blijkt een heel stuk lastiger.
We houden niet zo van namen met 1 lettergreep en het zou fijn zijn als de naam past bij zoonlief (eerste naam op een flesje flowerbomb).

Ons lijstje tot nu toe:
Mia O+
Paulien
Olivia (maar zo populair...)
Ada (valt af want lijkt op andere naam)
Margot (valt af want wringt met achternaam, helaas helaas :'( )
Maren vind ik mooi, maar gevetood door vriend

Heeft iemand nog een superleuke naam?
  maandag 20 september 2021 @ 12:44:06 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_201439731
Voor het eerst dat ik mijn eigen naam op een lijstje hier zie verschijnen O+ _O_

En maak van Maren Marit en je hebt zo'n beetje alle vrouwen van mijn generatie in mijn familie bij elkaar _O-
disclaimer
pi_201439788
Maren vind ik echt fantastisch O+
  maandag 20 september 2021 @ 12:56:07 #207
176471 oh-oh
pi_201439894
Mia vind ik heel erg leuk, net als Lucy ( zo heetten twee oudtantes van me), Ava en Ina passen ook wel een beetje in dat rijtje denk ik.
( Groucho Marx )
  Spellchecker maandag 20 september 2021 @ 13:03:14 #208
197773 crew  maily
pi_201439972
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:42 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik zoek inspiratie voor een leuke meisjesnaam. Alle sites en apps die ik doorspit geven dezelfde lijst met namen.
Qua jongensnamen hadden we heel snel een shortlist (Otto, Oscar of Tobias) maar het blijkt toch een meisje te worden. En een meisjesnaam blijkt een heel stuk lastiger.
We houden niet zo van namen met 1 lettergreep en het zou fijn zijn als de naam past bij zoonlief (eerste naam op een flesje flowerbomb).

Ons lijstje tot nu toe:
Mia O+
Paulien

Marin?
pi_201439977
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:44 schreef SQ het volgende:
Voor het eerst dat ik mijn eigen naam op een lijstje hier zie verschijnen O+ _O_

En maak van Maren Marit en je hebt zo'n beetje alle vrouwen van mijn generatie in mijn familie bij elkaar _O-
Ik gok dat het de naam is die echt bijna nooit gegeven wordt tegenwoordig. Kom je ooit mensen tegen die de t uitspreken?
  maandag 20 september 2021 @ 13:41:19 #210
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201440303
quote:

Ons lijstje tot nu toe:
Mia O+
Paulien

Mila
Annemée of een variant daarop
Sanne
Feline
  maandag 20 september 2021 @ 13:44:15 #211
176471 oh-oh
pi_201440331
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 13:04 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ik gok dat het de naam is die echt bijna nooit gegeven wordt tegenwoordig. Kom je ooit mensen tegen die de t uitspreken?
Mijn tante heet zo, en die is zelfs gestopt met de t schrijven op een gegeven moment.
( Groucho Marx )
  Spellchecker maandag 20 september 2021 @ 13:45:33 #212
197773 crew  maily
pi_201440341
quote:

[..]
Mari ipv Marit? Zonde ...
  maandag 20 september 2021 @ 14:01:25 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_201440507
quote:

[..]
Uiteraard. Vooral buitenlanders overigens.
disclaimer
pi_201440676
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:44 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Mijn tante heet zo, en die is zelfs gestopt met de t schrijven op een gegeven moment.
Zonde ;(

quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 13:45 schreef maily het volgende:

[..]
Mari ipv Marit? Zonde ...
Nee, het ging over de naam uit mijn lijstje.

quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 14:01 schreef SQ het volgende:

[..]
Uiteraard. Vooral buitenlanders overigens.
Van buitenlanders zou ik het minder erg vinden. Maar ik heb weinig zin om mensen continu te moeten verbeteren. Dat maakt al 3 redenen om de naam niet te kiezen. Heel jammer want het is zo'n topnaam! :)
  Spellchecker maandag 20 september 2021 @ 14:15:36 #215
197773 crew  maily
pi_201440698
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:13 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Zonde ;(
[..]
Nee, het ging over de naam uit mijn lijstje.
[..]
Van buitenlanders zou ik het minder erg vinden. Maar ik heb weinig zin om mensen continu te moeten verbeteren. Dat maakt al 3 redenen om de naam niet te kiezen. Heel jammer want het is zo'n topnaam! :)
Ah nou snap ik om welke het gaat.
pi_201441376
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:21 schreef MorganLeFay het volgende:
Fauve zou ik als Fouvee uitspreken :')

Er zit een jongen met de naam Wolfram bij mijn kind op de opvang. Ik vroeg aan haar: wordt ie dan Wolfie genoemd? Vond ze hilarisch en nu noemt ze hem altijd zo... :D

Er lopen ook een Z.ayn en een D.ayn rond. Geen idee of het een tweeling is :')
Zayn is een Arabische naam. Dayn kan ook Arabisch zij ( hoewel de spelling gek is), maar het is Deen/Dien. Zayn betekent schoonheid en Deen betekent geloof. Mooie namen zijn het.
  maandag 20 september 2021 @ 15:27:28 #217
176471 oh-oh
pi_201441680
Ik denk dat de meeste Zayn moeders van nu One Direction fan waren. Maar dat kan een aanname zijn.
( Groucho Marx )
pi_201441768
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 15:27 schreef oh-oh het volgende:
Ik denk dat de meeste Zayn moeders van nu One Direction fan waren. Maar dat kan een aanname zijn.
Kan ook, maar je hoort de naam ook erg veel bij islamitische gezinnen tegenwoordig. Iedereen heeft wel een Zayn in de familie.
  maandag 20 september 2021 @ 15:37:21 #219
176471 oh-oh
pi_201441786
Ik denk dat het bij die Zayn ook uit die hoekt komt dus het blijft hetzelfde idd.
( Groucho Marx )
pi_201442485
Berend werd hier keihard geveto'd ;(
  Spellchecker maandag 20 september 2021 @ 16:32:30 #221
197773 crew  maily
pi_201442542
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:28 schreef littledrummergirl het volgende:
Berend werd hier keihard geveto'd ;(
Achgos :D
  maandag 20 september 2021 @ 16:48:42 #222
176471 oh-oh
pi_201442742
-O-
( Groucho Marx )
pi_201443228
quote:

[..]
:?
Hoe zou iemand dat bedenken?

Edit, kan dus wel.
Vreemd hoor
pi_201444261
Ik heb hier vandaag geleerd dat je de t aan het einde van de naam van SQ niet uitspreekt :')

Weet ik ook meteen waarom mensen me vreemd aankeken als ik de naam van de hoofdrolspeelster in The Wolf of Wall Street noemde o|O
pi_201445588
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 15:05 schreef Mahra het volgende:

[..]
Zayn is een Arabische naam. Dayn kan ook Arabisch zij ( hoewel de spelling gek is), maar het is Deen/Dien. Zayn betekent schoonheid en Deen betekent geloof. Mooie namen zijn het.
En hoe zou je Zayn uit moeten spreken? Er zit er volgens mij 1 op de opvang hier en dochter zegt ‘Zein‘? :?
pi_201445663
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:24 schreef Nolita het volgende:

[..]
En hoe zou je Zayn uit moeten spreken? Er zit er volgens mij 1 op de opvang hier en dochter zegt ‘Zein‘? :?
Zeejn.
pi_201445766
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 15:27 schreef oh-oh het volgende:
Zijn die al zo oud? :o ;(
pi_201445896
quote:

[..]
Zayn is meer als been mekaar niet als beer. :P
pi_201445946
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 20:47 schreef vencodark het volgende:

[..]
Zayn is meer als been mekaar niet als beer. :P
Weetje, beter stop ik met typen vandaag.
Het gaat constant mis. :')

Ik bedoelde dus: Been maar niet als beer. :')
pi_201446125
quote:

[..]
Gewoon hoe je het schrijft, Zein, Zeejn. Je dochter spreekt het goed uit hehe.
pi_201446479
Thanks om mee te denken. Mijn lijstje is iets uitgebreid. Zelf nog Linne gevonden.
Maar bij alles wat ik opper krijg ik als antwoord 'Ik vind Mia mooi'. In zijn hoofd hebben we al gekozen :')
  Spellchecker maandag 20 september 2021 @ 21:25:49 #232
197773 crew  maily
pi_201446484
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Thanks om mee te denken. Mijn lijstje is iets uitgebreid. Zelf nog Linne gevonden.
Maar bij alles wat ik opper krijg ik als antwoord 'Ik vind Mia mooi'. In zijn hoofd hebben we al gekozen :')
Frustrerend .....
pi_201446538
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:25 schreef maily het volgende:

[..]
Frustrerend .....
Frustratie aan beide kanten hoor. Ik ben ooit met Mia gekomen, jaren geleden. En nu vind ik die te populair en dat vindt hij dan weer een stomme reden om een naam niet te kiezen (wat op zich waar is natuurlijk) :)
  Spellchecker maandag 20 september 2021 @ 21:30:50 #234
197773 crew  maily
pi_201446555
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:29 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Frustratie aan beide kanten hoor. Ik ben ooit met Mia gekomen, jaren geleden. En nu vind ik die te populair en dat vindt hij dan weer een stomme reden om een naam niet te kiezen (wat op zich waar is natuurlijk) :)
Dat scheelt weer een beetje, gelukkig maar ;)
pi_201448289
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Linne vind ik wel mooi.
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:53:38 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201450895
quote:

[..]
Misschien is er nog een mooie combinatie of variant op Mia, die minder populair is? Melinda, Meline, Mila, zoiets?
KuikenGuppy
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:54:31 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201450899
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:06 schreef Mahra het volgende:

[..]
Linne vind ik wel mooi.
Zusje van Katoe en Satij O+.
KuikenGuppy
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 08:55:32 #238
197773 crew  maily
pi_201450907
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:54 schreef Burdie het volgende:

[..]
_O-
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:03:08 #239
176471 oh-oh
pi_201450967
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:53 schreef Burdie het volgende:

[..]
Misschien is er nog een mooie combinatie of variant op Mia, die minder populair is? Melinda, Meline, Mila, zoiets?
Mila is toch veel populairder al jaren?
( Groucho Marx )
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:22:29 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201451220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:03 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Mila is toch veel populairder al jaren?
Geen idee eigenlijk, ik volg het niet zo :').
KuikenGuppy
pi_201451313
quote:

[..]
Ik hoor Mia hier in de omgeving helemaal niet. In ieder geval niet op school, maar misschien is het juist een naam die de afgelopen paar jaar erg populair is geworden, daar heb ik niet meer zoveel zicht op. Als jullie de naam beide echt mooi vinden, zou ik me niet laten tegenhouden hoor!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201451352
Mia is mooi!
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:58:04 #243
346653 Ceviche
pi_201451570
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:54 schreef Burdie het volgende:

[..]
:D
pi_201451720
quote:

Ons lijstje tot nu toe:
Mia O+
Paulien

Ik ken een Marèn.
Is dat nog een optie?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:21:00 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201451793
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:31 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik hoor Mia hier in de omgeving helemaal niet. In ieder geval niet op school, maar misschien is het juist een naam die de afgelopen paar jaar erg populair is geworden, daar heb ik niet meer zoveel zicht op. Als jullie de naam beide echt mooi vinden, zou ik me niet laten tegenhouden hoor!
Ik hoor ook nooit Mia eigenlijk... wel Mila. Misschien is het regiogebonden?
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:23:53 #246
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201451823
Ik stem ook voor Mia.

Opgelost, slotje :Y) .
pi_201453330
Ik vind Mia (ook) geweldig en hoor het helemaal niet zo vaak hier. Ik ken 1 Mia en dat is zo'n leuk, stoer en schattig kind dat ik Mia zo op mijn favorietenlijstje zou zetten.
pi_201453337
Mia O+ mijn nichtje heet zo (regio rijnmond), maar ik hoor het verder eigenlijk helemaal niet.
pi_201453362
In Zeeland geen enkele Mia. :P
pi_201453576
Bij N in de klas zowel een Mia als een Mila :) Toch vind ik Mia heel leuk en Mila helemaal niks als naam...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:47:16 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_201453681
Zal ik dan nog een duit in het zakje doen, ik vind het allebei niks :P
disclaimer
pi_201454862
quote:

Ons lijstje tot nu toe:
Mia O+
Paulien

Bij olivia schiet alleen steeds dat hysterisch schreeuwerige varken in mijn gedachten :X vind het een mooie naam maar die grafbig heeft het voor mij verpest ;(

Even voor de mensen zonder kinderen ;) Kan de Nederlandse intro niet vinden, deze is een tikkie minder schreeuwerig, maar voor de beeldvorming

pi_201454981
Bij mij op de hoek is pas geleden nog een Mia geboren. Voor het raam staan houten lettertjes IAM :D

Mea vind ik zelf mooi. En Pia O+ maar die kan bij ons echt niet ivm de achternaam.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:13:20 #254
176471 oh-oh
pi_201455013
Mea culpa....
( Groucho Marx )
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 14:13:48 #255
197773 crew  maily
pi_201455017
quote:

Ons lijstje tot nu toe:
Mia O+
Paulien

Heb je al eens in de namenlijst van FOK!-sters gekeken of daar iets leuks bijstaat?
pi_201455021
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:13 schreef oh-oh het volgende:
Mea culpa....
Moest ik ook aan denken inderdaad
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 14:15:21 #257
197773 crew  maily
pi_201455033
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:13 schreef oh-oh het volgende:
Mea culpa....
Maxima culpa ... maar dat is ook niks
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:15:31 #258
176471 oh-oh
pi_201455036
Medea vind ik dan wel weer best wel tof. Maar niet echt bij het lijstje passend waar het over ging.
Maar ik zag Paulien er in staan, mss is Caro(line) of Marjolein dan ook leuk?
( Groucho Marx )
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 14:17:09 #259
197773 crew  maily
pi_201455059
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:15 schreef oh-oh het volgende:
Medea vind ik dan wel weer best wel tof. Maar niet echt bij het lijstje passend waar het over ging.
Maar ik zag Paulien er in staan, mss is Caro(line) of Marjolein dan ook leuk?
Jolijn ....
pi_201455071
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:02 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Bij olivia schiet alleen steeds dat hysterisch schreeuwerige varken in mijn gedachten :X vind het een mooie naam maar die grafbig heeft het voor mij verpest ;(

Even voor de mensen zonder kinderen ;) Kan de Nederlandse intro niet vinden, deze is een tikkie minder schreeuwerig, maar voor de beeldvorming

Grafbig :D
Sinds ik deze Olivia ken hoor ik die stem van de stemactrice echt overal ;(
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:18:44 #261
176471 oh-oh
pi_201455081
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:17 schreef maily het volgende:

[..]
Jolijn ....
Marijn <3
( Groucho Marx )
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 14:20:35 #262
197773 crew  maily
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:24:23 #263
176471 oh-oh
pi_201455167
Ik vind dat een mooie naam maar wel voor een Aziatisch/ Arabisch persoon.
( Groucho Marx )
pi_201455203
Nog nooit van die big gehoord, ik ga die link dan ook niet openen :6
Gisteren nog door een lijst met 750 ouderwetse namen gegaan (mechtildis, iemand?) en net nog een pagina met bijna 4000 namen gebookmarkt. Als daar niets opstaat, noem ik haar gewoon Oscar :{w
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 14:28:57 #265
197773 crew  maily
pi_201455226
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:24 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind dat een mooie naam maar wel voor een Aziatisch/ Arabisch persoon.
Kwam pas nog voorbij, overleden Spaanse zangeres.
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 14:29:34 #266
197773 crew  maily
pi_201455231
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:27 schreef Bottoms_up het volgende:
Nog nooit van die big gehoord, ik ga die link dan ook niet openen :6
Gisteren nog door een lijst met 750 ouderwetse namen gegaan (mechtildis, iemand?) en net nog een pagina met bijna 4000 namen gebookmarkt. Als daar niets opstaat, noem ik haar gewoon Oscar :{w
Mechteld ken ik wel.
pi_201455237
Marlijn vind ik ook mooi O+
Mijn zus heet Marit, dat is echt een lastige naam hoor. Ze blijven er nog steeds Marrit van maken :')
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:30:37 #268
176471 oh-oh
pi_201455242
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:28 schreef maily het volgende:

[..]
Kwam pas nog voorbij, overleden Spaanse zangeres.
Ex vrouw van Prince heet ook zo. Buikdanseres.
( Groucho Marx )
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:31:24 #269
176471 oh-oh
pi_201455255
Marlijn, Marjolijn, Marijn, Karlijn, Jasmijn, die klank is gewoon fijn!
Ik ken trouwens ook een hele toffe Willemijn!
( Groucho Marx )
pi_201455400
Ik vind Mia ook niks.
pi_201455465
Best confronterend zo'n namenlijst. Dan besef je ineens aan hoeveel mensen je een hekel hebt/had :P
pi_201455639
Op mijn lijstje bij Z.ara stonden ook nog M.eva en M.ira. #terinspiratie
pi_201455706
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:18 schreef eponine het volgende:

[..]
Grafbig :D
Sinds ik deze Olivia ken hoor ik die stem van de stemactrice echt overal ;(
Ja ze doet er een heleboel :'( waardoor ik al die karaktertjes niet uit kan staan
pi_201455737
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:51 schreef Bottoms_up het volgende:
Best confronterend zo'n namenlijst. Dan besef je ineens aan hoeveel mensen je een hekel hebt/had :P
En dan gecombineerd met de hates van je partner en dan blijft er maar weinig over :'(
pi_201455754
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:31 schreef oh-oh het volgende:
Marlijn, Marjolijn, Marijn, Karlijn, Jasmijn, die klank is gewoon fijn!
Ik ken trouwens ook een hele toffe Willemijn!
rozemarijn (kortweg roos) vind ik ook leuk, rosalie ook wel.
pi_201455816
Bij mij vallen alle meisjesnamen eindigend op -ien ook altijd af omdat ik er een rijmpjes associatie bij heb.

Jozefien, jozefien laat je tieten toch eens zien talalalalalalaaaa

Geen idee waar het vandaan komt, miss wel uit een oude vliegende panters sketch bedenk ik me net. Even opzoeken (ik ben van de beeldvorming vandaag :') )

pi_201455853
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
En dan gecombineerd met de hates van je partner en dan blijft er maar weinig over :'(
Ja dat ook. Maren (en alle varianten) viel hier af want 'lijkt teveel op naam ex'

Ellis werd afgeschoten met 'WTF is Ellis?!!' Zo kan ik bij elke naam ook wel wat verzinnen :{
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 15:19:19 #278
197773 crew  maily
pi_201455906
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:14 schreef littledrummergirl het volgende:
Bij mij vallen alle meisjesnamen eindigend op -ien ook altijd af omdat ik er een rijmpjes associatie bij heb.

Jozefien, jozefien laat je tieten toch eens zien talalalalalalaaaa

Geen idee waar het vandaan komt, miss wel uit een oude vliegende panters sketch bedenk ik me net. Even opzoeken (ik ben van de beeldvorming vandaag :') )

Angelien van nummer 10
pi_201455920
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:16 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ja dat ook. Maren (en alle varianten) viel hier af want 'lijkt teveel op naam ex'

Ellis werd afgeschoten met 'WTF is Ellis?!!' Zo kan ik bij elke naam ook wel wat verzinnen :{
Mijn vriend gaf tijdens mijn vorige zwangerschap hondentrainingen. Hoeveel namen er wel niet zijn afgevallen vanwege " nee dat is een hondennaam" :') weet ik niet meer, maar stom vond ik het wel
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:20:22 #280
176471 oh-oh
pi_201455930
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:16 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Maar dat is Alice toch?
( Groucho Marx )
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 15:20:46 #281
197773 crew  maily
pi_201455935
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:20 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Maar dat is Alice toch?
Alies een optie?
pi_201455943
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:20 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Maar dat is Alice toch?
Als ik een Alice zou krijgen zou ik op zeker een wtf is alice verwijzing op het kaartje zetten :D
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:33:02 #283
176471 oh-oh
pi_201456139
Ik ken een Alise trouwens, ook een leuke naam!
( Groucho Marx )
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 15:33:26 #284
197773 crew  maily
pi_201456148
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken een Alise trouwens, ook een leuke naam!
Alizee
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:33:53 #285
176471 oh-oh
pi_201456154
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Mijn vriend gaf tijdens mijn vorige zwangerschap hondentrainingen. Hoeveel namen er wel niet zijn afgevallen vanwege " nee dat is een hondennaam" :') weet ik niet meer, maar stom vond ik het wel
:D Mijn honden hebben mensennamen juist, krijg ik alleen maar leuke reacties op, vooral op Jeroen en Maarten :D
( Groucho Marx )
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:34:13 #286
176471 oh-oh
pi_201456161
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:33 schreef maily het volgende:

[..]
Alizee
Nee gewoon Aalizuh
( Groucho Marx )
pi_201456240
Nee Ellis en Alice zijn in mijn hoofd twee verschillende namen. Alice geeft ook problemen met de uitspraak en Alies vind ik niet mooi.

Omg, er zijn vorig jaar in Belgie 5 Renesmees geboren |:(
pi_201456334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:40 schreef Bottoms_up het volgende:

_O-
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 15:58:56 #289
197773 crew  maily
pi_201456467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:33 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:D Mijn honden hebben mensennamen juist, krijg ik alleen maar leuke reacties op, vooral op Jeroen en Maarten :D
@mascara-klodder
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 15:59:33 #290
197773 crew  maily
pi_201456480
quote:
Nee Ellis en Alice zijn in mijn hoofd twee verschillende namen. Alice geeft ook problemen met de uitspraak en Alies vind ik niet mooi.

Hoe spreek je dat uit?
pi_201456517
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:59 schreef maily het volgende:

[..]
Hoe spreek je dat uit?
pi_201456536
Twilight O+
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 16:04:33 #293
197773 crew  maily
pi_201456553
quote:

Ons lijstje tot nu toe:
Mia O+
Paulien

Renske
pi_201456782
quote:

Ik kan nergens vinden hoe je zoontje heet, mag ik hem per dm oid? :@
pi_201456853
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:58 schreef maily het volgende:

[..]
@:mascara-klodder
Ik weet wie haar Jeroen is, ik volg
@oh-oh op insta :D

Alleen is haar Jeroen een mannetje en mijn Teckel een dametje natuurlijk :+
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:09:25 #296
346653 Ceviche
pi_201458148
Mechtildis _O_

No way dat je man dan begint over een ex of iets :+
pi_201458685
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:17 schreef maily het volgende:

[..]
Jolijn ....
Karijn
pi_201461329
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:02 schreef arvensis het volgende:
Op mijn lijstje bij Z.ara stonden ook nog M.eva en M.ira. #terinspiratie
Ik vind Mavis leuk :D.
pi_201461477
Een kerel op werk had pas een zoontje gekregen. Hij zei letterlijk: “Ee-zee-gial. Komt van de Bijbel!!”
En ik denk… hm, nooit van gehoord.

Thuis ineens viel het kwartje: Ezechiël!!
:')
pi_201472603
quote:

Bij mij ook, maar dat komt ook doordat ik zowel een Ellis ("el-lis") en een Alice ken (aliezuh)
Shine bright like a diamond.
  woensdag 22 september 2021 @ 18:11:37 #301
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201472693
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:40 schreef SQ het volgende:
Ik vind het eigenlijk veel logischer als kinderen de achternaam van moeder zouden krijgen. Los van het feit dat het in onze cultuur niet gebruikelijk is.
Maar goed, mijn kinderen hebben de naam van hun vader omdat hij er meer waarde aan hechtte dan ik ;)
Waarom? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')