En als je het zelf alvast koopt en je wint, dan krijg je het aankoopbedrag niet teruggestort, maar als shoptegoed.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:57 schreef Lemijn het volgende:
Wat een kansloze wedstrijd: een naam met een A of een E (dat is al het merendeel) of iets bijzonders (dat is de rest) en de verzendkosten zijn voor de winnaar. En vervolgens werd er niemand gekozen.
Xenia komt uit het Grieks. Volgens meertens komt het ook al 100 jaar voor in Nederland. Ik ken een Duitse die zo heet, en vind het best mooi.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:53 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Daarom lees ik dit soort posts. Heerlijk!
F.erleyano of X.enia X.aja.
Ksenia is ook een normale Poolse naam. Ik ken ook iemand met een X versie, die is gewoon Nederlands en uit begin jaren 80.quote:Op zondag 22 augustus 2021 08:49 schreef Gentianella het volgende:
[..]
Xenia komt uit het Grieks. Volgens meertens komt het ook al 100 jaar voor in Nederland. Ik ken een Duitse die zo heet, en vind het best mooi.
Hadewych vind ik (in een andere vorm) erg mooi! Maar is er niet doorheen gekomen helaas... Imme ook leuk!quote:Op zondag 22 augustus 2021 11:20 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:eponine
Cato
Imme
Hadewych
Helga
Bodil
Beate
Lastig met het uitsluiten van zoveel beginletters!
Snap ik, van de klassieke namen. De meeste klassiekers voor een meisje vind ik niet leuk (voor bij ons!) en/of komen al in de directe omgeving voor en/of vind ik te populair. Zeikerd ben ikquote:Op zondag 22 augustus 2021 14:25 schreef MaJo het volgende:
Ik vind bij de naam van jouw zoon toch meer de klassieke namen passen als Anna, Emma, Sophie etc.
Vriendin heeft een zoon met dezelfde naam, haar dochter heet E.vi. Vind ik qua stijl niet per se bij elkaar passen maar wel een hele leuke naam
Imme was onze meisjesnaamquote:Op zondag 22 augustus 2021 11:27 schreef eponine het volgende:
[..]
Hadewych vind ik (in een andere vorm) erg mooi! Maar is er niet doorheen gekomen helaas... Imme ook leuk!
Heb je ook suggesties met de door mij uitgesloten beginletters?
Ja een jongensnaam zou hier 0 problemen opleverenquote:Op zondag 22 augustus 2021 14:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Imme was onze meisjesnaamIk maak alleen jongens
Birgit
Ciska
Gitta
Isolde
Jetske
Juliet
Leda
Leida
Lidewei of Lidewey
Oda
Ronja
Rosalinde
Victoria
Annemeequote:Op zondag 22 augustus 2021 11:11 schreef eponine het volgende:
Ik zou jullie graag om input willen vragen...
Zoon heet hetzelfde als de jongste zoon van prinses Margriet.
Nu krijgen we een dochter. Op zich hebben we een naam maar ik merk dat ik toch stiekem rond blijf kijken naar andere namen. Bij zoon had ik dat totaal niet, dus ik merk dat ik een beetje aan het twijfelen sla of de meisjesnaam wel dé naam is...
Hebben jullie nog suggesties voor een meisjesnaam die toevallig ook nog leuk klinkt samen met de naam van zoon?
Enkele 'eisen':
- niet beginnend met M, P, F, L of J
- liever geen naam met één lettergreep
Bring it on!
Je hebt gelijk. Ik bedoelde eigenlijk meer dat de namen met een Nederlandse tongval hetzelfde klinken.quote:Op zaterdag 11 september 2021 17:48 schreef lunapuella het volgende:
B.loom lijkt me eerder van het Engelse bloesem/bloeien dan echt een variant op Bloem. (Tenzij je bedoelt op de manier dat Henry, Henri en Hendrik varianten van elkaar zijn, I guess)
Dat lijkt heel erg op A.imée ... zo heet de vrouw van de jongste zoon van Margrietquote:Op maandag 23 augustus 2021 10:03 schreef elamanilo het volgende:
[..]
A.nnemeeIk ken een meisje dat zo heet en vind het altijd al een prachtige naam.
R.iskequote:Op zondag 22 augustus 2021 11:11 schreef eponine het volgende:
Ik zou jullie graag om input willen vragen...
Zoon heet hetzelfde als de jongste zoon van prinses Margriet.
Nu krijgen we een dochter. Op zich hebben we een naam maar ik merk dat ik toch stiekem rond blijf kijken naar andere namen. Bij zoon had ik dat totaal niet, dus ik merk dat ik een beetje aan het twijfelen sla of de meisjesnaam wel dé naam is...
Hebben jullie nog suggesties voor een meisjesnaam die toevallig ook nog leuk klinkt samen met de naam van zoon?
Enkele 'eisen':
- niet beginnend met M, P, F, L of J
- liever geen naam met één lettergreep
Bring it on!
Denk het ook, vanwege het accent.quote:Op donderdag 16 september 2021 15:31 schreef Ynske het volgende:
Kindje van Maxime Meiland is geboren. Vivé.
Spreek je dat dan uit als Vieveee?
Lulu vind ik typisch een naam voor een kind van een BN-er.quote:Op donderdag 16 september 2021 16:11 schreef CaVaBien het volgende:
Als ik aan mijn peuter vraag hoe we de baby moeten noemen zegt ze: Lulu (loeloe).
Zo gaan we de baby niet noemen, maar dat wordt wel de Fok!naam. Ik vind het leuk klinken inmiddels
Hele leuke naam!quote:Op donderdag 16 september 2021 17:26 schreef Mrs.Peel het volgende:
Mijn neefje is vandaag geboren, hij heet MidasZo'n leuke naam!
Dank je wel! Het is zo'n lieve, maar ook krachtige naamquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier stond hij bovenaan de shortlistquote:Op donderdag 16 september 2021 22:04 schreef Mrs.Peel het volgende:
Stond op onze longlist bij zoon 2, echt onze smaak! Ik moet er overigens niet aan denken dat een broer of zus een kind krijgt waarvan de naam cringe is De oudste van mijn schoonzus en zwager heeft een naam die ik echt niet zo leuk vind
Qua letters inderdaad wel, maar qua betekenis en gevoel dus absoluut verschillend. Voor mij danquote:Op donderdag 16 september 2021 23:10 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind Milan en Midas praktisch gelijk scoren in aantrekkelijkheid. Snap niet zo goed hoe je de een super kunt vinden en de ander zo meh.
Maar dat heb ik zelf ook wel met namen die objectief gezien op elkaar lijken, dus
Dit, echt helemaalquote:Op donderdag 16 september 2021 23:10 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind Milan en Midas praktisch gelijk scoren in aantrekkelijkheid. Snap niet zo goed hoe je de een super kunt vinden en de ander zo meh.
Maar dat heb ik zelf ook wel met namen die objectief gezien op elkaar lijken, dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, maar het is wel leuk hoor!quote:Op donderdag 16 september 2021 17:26 schreef Mrs.Peel het volgende:
Mijn neefje is vandaag geboren, hij heet MidasZo'n leuke naam!
Ik aan Midas Dekkers. Ik vond zijn programma's altijd reuze interessant.quote:Op vrijdag 17 september 2021 10:33 schreef vencodark het volgende:
Bij Midas kan ik niet anders dan denken aan Midas Wolf.
Ja precies, leuke ventquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |