Annemeequote:Op zondag 22 augustus 2021 11:11 schreef eponine het volgende:
Ik zou jullie graag om input willen vragen...
Zoon heet hetzelfde als de jongste zoon van prinses Margriet.
Nu krijgen we een dochter. Op zich hebben we een naam maar ik merk dat ik toch stiekem rond blijf kijken naar andere namen. Bij zoon had ik dat totaal niet, dus ik merk dat ik een beetje aan het twijfelen sla of de meisjesnaam wel dé naam is...
Hebben jullie nog suggesties voor een meisjesnaam die toevallig ook nog leuk klinkt samen met de naam van zoon?
Enkele 'eisen':
- niet beginnend met M, P, F, L of J
- liever geen naam met één lettergreep
Bring it on!
Je hebt gelijk. Ik bedoelde eigenlijk meer dat de namen met een Nederlandse tongval hetzelfde klinken.quote:Op zaterdag 11 september 2021 17:48 schreef lunapuella het volgende:
B.loom lijkt me eerder van het Engelse bloesem/bloeien dan echt een variant op Bloem. (Tenzij je bedoelt op de manier dat Henry, Henri en Hendrik varianten van elkaar zijn, I guess)
Dat lijkt heel erg op A.imée ... zo heet de vrouw van de jongste zoon van Margrietquote:Op maandag 23 augustus 2021 10:03 schreef elamanilo het volgende:
[..]
A.nnemeeIk ken een meisje dat zo heet en vind het altijd al een prachtige naam.
R.iskequote:Op zondag 22 augustus 2021 11:11 schreef eponine het volgende:
Ik zou jullie graag om input willen vragen...
Zoon heet hetzelfde als de jongste zoon van prinses Margriet.
Nu krijgen we een dochter. Op zich hebben we een naam maar ik merk dat ik toch stiekem rond blijf kijken naar andere namen. Bij zoon had ik dat totaal niet, dus ik merk dat ik een beetje aan het twijfelen sla of de meisjesnaam wel dé naam is...
Hebben jullie nog suggesties voor een meisjesnaam die toevallig ook nog leuk klinkt samen met de naam van zoon?
Enkele 'eisen':
- niet beginnend met M, P, F, L of J
- liever geen naam met één lettergreep
Bring it on!
Denk het ook, vanwege het accent.quote:Op donderdag 16 september 2021 15:31 schreef Ynske het volgende:
Kindje van Maxime Meiland is geboren. Vivé.
Spreek je dat dan uit als Vieveee?
Lulu vind ik typisch een naam voor een kind van een BN-er.quote:Op donderdag 16 september 2021 16:11 schreef CaVaBien het volgende:
Als ik aan mijn peuter vraag hoe we de baby moeten noemen zegt ze: Lulu (loeloe).
Zo gaan we de baby niet noemen, maar dat wordt wel de Fok!naam. Ik vind het leuk klinken inmiddels
Hele leuke naam!quote:Op donderdag 16 september 2021 17:26 schreef Mrs.Peel het volgende:
Mijn neefje is vandaag geboren, hij heet MidasZo'n leuke naam!
Dank je wel! Het is zo'n lieve, maar ook krachtige naamquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier stond hij bovenaan de shortlistquote:Op donderdag 16 september 2021 22:04 schreef Mrs.Peel het volgende:
Stond op onze longlist bij zoon 2, echt onze smaak! Ik moet er overigens niet aan denken dat een broer of zus een kind krijgt waarvan de naam cringe is De oudste van mijn schoonzus en zwager heeft een naam die ik echt niet zo leuk vind
Qua letters inderdaad wel, maar qua betekenis en gevoel dus absoluut verschillend. Voor mij danquote:Op donderdag 16 september 2021 23:10 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind Milan en Midas praktisch gelijk scoren in aantrekkelijkheid. Snap niet zo goed hoe je de een super kunt vinden en de ander zo meh.
Maar dat heb ik zelf ook wel met namen die objectief gezien op elkaar lijken, dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |