Nee nee, natuurlijk zijn het twee verschillende woorden, maar het roept een associatie op!quote:Op vrijdag 17 september 2021 19:13 schreef Vanyel het volgende:
Misschien kunnen we het nog hebben over het wonderbaarlijke talent om Vlijmen uit te spreken als fluimen
Zeg je dan ook "mellek" ipv "melk" ?quote:Op vrijdag 17 september 2021 20:04 schreef MaJo het volgende:
Ik heb dat dus met “uil” ik kan dat niet anders uitspreken dan uiwol (beetje het Paul effect) of el. Uiteraard zit Aapie in een groep die de uiltjes heet![]()
Niet liefquote:Op vrijdag 17 september 2021 20:21 schreef SQ het volgende:
Elk kinderdagverblijf in Nederland heeft een Uiltjes. Da's voor te pesten.
Jaquote:Op vrijdag 17 september 2021 20:36 schreef maily het volgende:
[..]
Zeg je dan ook "mellek" ipv "melk" ?
Ik ook en nooit erg in gehad. Maar vriend zegt melk en hem valt het op ...quote:Op vrijdag 17 september 2021 20:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Niet lief
[..]
JaAl probeer ik daar wel op te letten
Het hangt ook wel een beetje van mijn bui afquote:Op vrijdag 17 september 2021 20:38 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ook en nooit erg in gehad. Maar vriend zegt melk en hem valt het op ...
Ja inderdaadquote:
Ja Horenquote:Op vrijdag 17 september 2021 20:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het hangt ook wel een beetje van mijn bui af
[..]
Ja inderdaad
Hoe spreken jullie de plaats Hoorn uit? Dat wordt bij mij ook Horen.
Dat klinkt dan weer noord-oostelijkquote:Op vrijdag 17 september 2021 20:51 schreef Limone het volgende:
Hoorrun
Ik dacht dat ooit de stadsslogan ‘Hoorn zien en zwijgen’ was en sinds ik dat ooit eens gehoord heb spreek ik het zo ook uit.
Maar ik lees op de wiki dat de slogan ‘Hoorn moet je voelen’ is en dat vind ik een beetje viesss.
quote:Op vrijdag 17 september 2021 17:36 schreef Limone het volgende:
Berendina
De zus van een klasgenootje heette Berenice, dan kan Beer ook best toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Bere-nicequote:Op vrijdag 17 september 2021 22:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De zus van een klasgenootje heette Berenice, dan kan Beer ook best toch?
quote:Op vrijdag 17 september 2021 20:44 schreef maily het volgende:
[..]
Ja Horen
En een neushoren. IJshorentje.
Ja! Vond ik een leuke naam tot…quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De zus van een klasgenootje heette Berenice, dan kan Beer ook best toch?
Hahaquote:
Jaaaaaaaa, jurrek ....quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Horen en mellik.
Maar sinds kort zeg ik wel jurk. Of jujjrrk of hoe dat klinkt.
Telkens als ik het mijn strot uit hoor komen ben ik weer verbaasd.
Ik dacht hem mis te lopen, ons KDV namelijk niet. Komen we bij de BSO....quote:Op vrijdag 17 september 2021 20:21 schreef SQ het volgende:
Elk kinderdagverblijf in Nederland heeft een Uiltjes. Da's voor te pesten.
Geneer je niet. Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.quote:Op zaterdag 18 september 2021 10:26 schreef LeSage het volgende:
Waarschijnlijk moet de helft van jullie huilen als jullie mijn uitspraak horen van zo’n beetje elk woord. Vooral als we met vrienden zijn, of op het werk tegen oudere mensen. Dan is de Brabantse tongval nogal ‘aan’.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |