Nee, heerlijk juist. Brabants.quote:Op zaterdag 18 september 2021 10:26 schreef LeSage het volgende:
Waarschijnlijk moet de helft van jullie huilen als jullie mijn uitspraak horen van zo’n beetje elk woord. Vooral als we met vrienden zijn, of op het werk tegen oudere mensen. Dan is de Brabantse tongval nogal ‘aan’.
quote:Op zaterdag 18 september 2021 10:40 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Nee, heerlijk juist. Brabants.Ik vind het echt jammer dat ik dat na 12 jaar in 030 een beetje aan het verliezen ben (en dat mijn kinderen met een harde G praten
).
quote:
Anderen zeggen echt Fauve ...quote:Op zaterdag 18 september 2021 11:57 schreef Vanyel het volgende:
'Gewoon' Foov. Niet zo multi-uitsprekabel toch?
Betekenis "wilde kat" 😃quote:
Meisje. Voor jongen nooit gehoord, maar tegenwoordig maakt dat ook niet zoveel meer uitquote:Op zaterdag 18 september 2021 13:10 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Betekenis "wilde kat" 😃
Voor een jongen of meisje?
Dat uh.. vind ik wel bijzonder.quote:
😟quote:Op zaterdag 18 september 2021 11:52 schreef elamanilo het volgende:
(..)
Grijs vind ik een lastiger woord, dat klinkt bij mij vaak als Gijs, de 'r' valt daar bijna weg.
Ik heb het even 5 keer gezegd ... ik ga ook voor Ooreliequote:Op zaterdag 18 september 2021 18:32 schreef Vanyel het volgende:
Een naam als Aurelie zou ik eerder met oo uitspreken dan een als Claudette. Minder vernederlandst.
Maar Manon zo uitgesproken vind ik nog steeds een beetje gek, vgl Manôh
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |