abonnement Unibet Coolblue
pi_200573744

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. De markt van financiering via crowdfunding lijkt hard op weg om dit jaar te groeien richting de half miljard euro. In het eerste halfjaar werd er al voor 249 miljoen euro opgehaald in Nederland. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2021.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding (NF), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending
October (OCT), hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd (GC), markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (GP), investeren beroepsvaart
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_200573924
Nog niet in publicatie, zal later deze week volgen.

Eerste hypotheekrecht, collin 12 maanden looptijd. 7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200574127
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:39 schreef Jaco078 het volgende:
Nog niet in publicatie, zal later deze week volgen.

Eerste hypotheekrecht, collin 12 maanden looptijd. 7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Soms ben je nog sneller dan het licht
pi_200574156
Funding Circle is bijgeschreven.
pi_200574592
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:39 schreef Jaco078 het volgende:
Nog niet in publicatie, zal later deze week volgen.

Eerste hypotheekrecht, collin 12 maanden looptijd. 7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt het nu aan mij of kan ik in deze pitch niet lezen wat deze mannen met het pand gaan doen behalve dan weer verkopen. Zijn wij hier nu alleen een jaar speculatie aan het financieren en wordt er niet verbouwd om waarde toe te voegen?

Daarnaast is het vreemd dat ik niet meer de laatste 5 investeringen kan zien onder aan de pitch. Er zijn er 6, dus normaal moeten er 5 onderaan zichtbaar zijn. Is er wat veranderd in het weergeven van de projecten waar in geïnvesteerd kan worden?
pi_200574740
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ligt het nu aan mij of kan ik in deze pitch niet lezen wat deze mannen met het pand gaan doen behalve dan weer verkopen. Zijn wij hier nu alleen een jaar speculatie aan het financieren en wordt er niet verbouwd om waarde toe te voegen?

Daarnaast is het vreemd dat ik niet meer de laatste 5 investeringen kan zien onder aan de pitch. Er zijn er 6 dus normaal moeten er 5 onderaan zichtbaar zijn. Is er wat veranderd in het weergeven van de projecten waar in geïnvesteerd kan worden?
Ook ik vind de tekst wel erg dubbel;
- Het pand is gekocht maar wordt toch weer verkocht, zou hier leveren bedoeld worden zie tekst in pitch: "Er is ook al een nieuwe koper gevonden voor het pand, getuige een getekende koopovereenkomst. Zodra het pand aan De Fuis 55 weer verkocht is, zal Brickfield B.V. de huidige woning overnemen van de kopende partij, ook hier is reeds een getekende koopovereenkomst van."
- er wordt gesproken over een lening van ¤ 88.000, echter in de tekst kom ik dit cijfer niet tegen, Zou het een slordige over schijf fout zijn voor de ¤ 33.000 eigen inbreng
pi_200575075
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ligt het nu aan mij of kan ik in deze pitch niet lezen wat deze mannen met het pand gaan doen behalve dan weer verkopen. Zijn wij hier nu alleen een jaar speculatie aan het financieren en wordt er niet verbouwd om waarde toe te voegen?

Daarnaast is het vreemd dat ik niet meer de laatste 5 investeringen kan zien onder aan de pitch. Er zijn er 6, dus normaal moeten er 5 onderaan zichtbaar zijn. Is er wat veranderd in het weergeven van de projecten waar in geïnvesteerd kan worden?
Wellicht is de informatie onvolledig/onder constructie omdat het project nog niet gepubliceerd is ?
pi_200575667
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:22 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ook ik vind de tekst wel erg dubbel;
- Het pand is gekocht maar wordt toch weer verkocht, zou hier leveren bedoeld worden zie tekst in pitch: "Er is ook al een nieuwe koper gevonden voor het pand, getuige een getekende koopovereenkomst. Zodra het pand aan De Fuis 55 weer verkocht is, zal Brickfield B.V. de huidige woning overnemen van de kopende partij, ook hier is reeds een getekende koopovereenkomst van."
- er wordt gesproken over een lening van ¤ 88.000, echter in de tekst kom ik dit cijfer niet tegen, Zou het een slordige over schijf fout zijn voor de ¤ 33.000 eigen inbreng
Leendoel is inderdaad erg onduidelijk.
Zekerheden daar en tegen lijken weer uitstekend.
1e hypotheek, 2 maal gedekte persoonlijke borgstelling, huurpenning verpand
En dat voor 7%

die lust ik wel :P
zou wel graag hun plannen wat duidelijker hebben.
pi_200575985
Een beller is sneller, dus even gesproken met Martin (Collin Crowdfundcoach).
Het plan is inderdaad om de woning eerst aan te kopen en daarna weer te verkopen.
De uiteindelijke koper is een particulier welke dan zijn huidige woning weer aan deze 2 heren zal leveren.

Deze uiteindelijke 2e woning is waar het de heren om te doen is. Deze ligt namelijk naast een stuk grond dat ze ook al in bezit hebben. Zodat ze daar dan een groot ontwikkeltraject kunnen starten. (Maar dat is een ander project wat buiten de scope voor nu ligt). Eigenlijk is het dus een soort ruil.

Waarom hij dan niet zelf direct koopt? Deze heren hadden blijkbaar de connecties om de woning van dit project aan te schaffen en de uiteindelijke koper wil graag ontzorgt worden.

Om ondanks het korte project wel het project aantrekkelijk te maken wordt er een hoge rente van 7% verstrekt.
pi_200576665
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:25 schreef dyna18 het volgende:
Een beller is sneller, dus even gesproken met Martin (Collin Crowdfundcoach).
Het plan is inderdaad om de woning eerst aan te kopen en daarna weer te verkopen.
De uiteindelijke koper is een particulier welke dan zijn huidige woning weer aan deze 2 heren zal leveren.

Deze uiteindelijke 2e woning is waar het de heren om te doen is. Deze ligt namelijk naast een stuk grond dat ze ook al in bezit hebben. Zodat ze daar dan een groot ontwikkeltraject kunnen starten. (Maar dat is een ander project wat buiten de scope voor nu ligt). Eigenlijk is het dus een soort ruil.

Waarom hij dan niet zelf direct koopt? Deze heren hadden blijkbaar de connecties om de woning van dit project aan te schaffen en de uiteindelijke koper wil graag ontzorgt worden.

Om ondanks het korte project wel het project aantrekkelijk te maken wordt er een hoge rente van 7% verstrekt.
Die connecties waren dan wel gewoon via Funda?

https://www.funda.nl/koop(...)41320043-de-fuis-55/

Edit; overigens nooit geweten dat Roosendaal zo ongelooflijk goedkoop was
pi_200577106
Opstart autobedrijf
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24200
Geen zekerheden
pi_200577399
quote:
Ik zit in de eerdere Mister Pita Rotterdam, dat is één van mijn zeer weinig 3 sterren HCN projecten, en ben daar erg tevreden over. Hebben alleen in de 1e horeca sluiting 1 maand alleen rente betaald en verder gewoon afgelost.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soulfreak op 27-07-2021 15:54:24 ]
pi_200577570
Nieuwe SiG

https://investeren.sameni(...)erdam-quadenoord-288
https://www.funda.nl/koop(...)4666-quadenoord-288/

Buurman staat voor 180k onder bod te koop
https://www.funda.nl/koop(...)3823-quadenoord-232/

[ Bericht 23% gewijzigd door Buurman_ op 27-07-2021 17:43:54 ]
pi_200578937
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:41 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Ik zit in de eerdere Mister Pita Rotterdam, dat is één van mijn zeer weinig 3 sterren HCN projecten, en ben daar erg tevreden over. Hebben alleen in de 1e horeca sluiting 1 maand alleen rente betaald en verder gewoon afgelost.
Als er een linkje is hoor ik het graag.
pi_200579069
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:41 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Ik zit in de eerdere Mister Pita Rotterdam, dat is één van mijn zeer weinig 3 sterren HCN projecten, en ben daar erg tevreden over. Hebben alleen in de 1e horeca sluiting 1 maand alleen rente betaald en verder gewoon afgelost.
Was zelfs 2 sterren
https://horecacrowdfundin(...)a-rotterdam-k8lkdr9o
pi_200579238
quote:
Ik zag pas later dat er hiervoor 2 projecten waren, eentje in 2016 met inderdaad 2 sterren en eentje in 2019 met 3 sterren. Ik zit in die 2e met 3 sterren
https://horecacrowdfundin(...)a-rotterdam-k89r8dp5

Die uit 2016 zal intussen wel afgelost zijn, bij die uit 2019 werd aangegeven dat bij een succesvolle financiering het resterende deel van de eerdere crowdfunding financiering vervroegd zou worden afgelost.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 19:10:42 #17
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200580190
quote:
Trots op Krekeljapie vroeg in de ochtend, maar altijd attent.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200580538
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:14 schreef optrandje het volgende:
Nootjes met een nèt niet dekkende 2e hypotheek: https://www.collincrowdfund.nl/de-notenwinkel-van-wijk/
Ondanks dat de taxatie wat aan de hoge kant lijkt :) vind ik m nog steeds wel interessant om mee te nemen.
Het zakelijke gedeelte van het verhaal komt geloofwaardig over. Mocht daar een linkje van komen..... c_/
Pecunia non olet
pi_200580665
quote:
Hoop blabla verhalen en dan maar een looptijd van 1 jaar, met de mogelijkheid na 9 maanden boetevrij af te lossen. Ze zijn gewoon op zoek naar 9 maanden overbruggingskrediet.
pi_200580770
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:56 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Ik zag pas later dat er hiervoor 2 projecten waren, eentje in 2016 met inderdaad 2 sterren en eentje in 2019 met 3 sterren. Ik zit in die 2e met 3 sterren
https://horecacrowdfundin(...)a-rotterdam-k89r8dp5

Die uit 2016 zal intussen wel afgelost zijn, bij die uit 2019 werd aangegeven dat bij een succesvolle financiering het resterende deel van de eerdere crowdfunding financiering vervroegd zou worden afgelost.
Het project uit 2016 is inderdaad vervroegd afgelost. Nog eentje onder de oude voorwaarden, dus met volledige rente betaling. Dat laatste had HCN even over het hoofd gezien maar is uiteindelijk snel en correct afgehandeld.
pi_200581333
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:49 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Hoop blabla verhalen en dan maar een looptijd van 1 jaar, met de mogelijkheid na 9 maanden boetevrij af te lossen. Ze zijn gewoon op zoek naar 9 maanden overbruggingskrediet.
Echt niet te doen, de tekst van deze pitch. Alleen om die reden al een dikke nee voor mij :W
pi_200581955
Lasbedrijf
https://waardevoorjegeld.nl/project/VanZettenLastechniek
2e hypotheek privéwoning

Volgens mij is een van de aanbevelingen uit dit forum overgenomen:
quote:
Omdat het om een financiering gaat van een niet al te grote omvang, hebben we gemeend een maximaal inschrijfbedrag te hanteren. U kunt het eerste uur na opening tot maximaal ¤ 5.000​ inschrijven. Na een uur kunt u desgewenst alsnog uw inschrijving aanvullen met een extra inschrijving. Zo proberen we zo veel mogelijk investeerders te laten deelnemen.​


[ Bericht 12% gewijzigd door KrekelJapie op 27-07-2021 21:12:32 ]
pi_200582104
quote:
Er wordt al lekker ingelegd, waarschijnlijk gaat er ergens een linkje rond
pi_200582146
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:49 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Hoop blabla verhalen en dan maar een looptijd van 1 jaar, met de mogelijkheid na 9 maanden boetevrij af te lossen. Ze zijn gewoon op zoek naar 9 maanden overbruggingskrediet.
Robbert-Jan moet nog een jaartje sparen.

Helemaal niet erg natuurlijk, leuke deposito voor 9 maanden ^O^
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_200584465
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ondanks dat de taxatie wat aan de hoge kant lijkt :) vind ik m nog steeds wel interessant om mee te nemen.
Het zakelijke gedeelte van het verhaal komt geloofwaardig over. Mocht daar een linkje van komen..... c_/
Hier het linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200584478
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 19:49 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Een looptijd van 1 jaar, met de mogelijkheid na 9 maanden boetevrij af te lossen. Ze zijn gewoon op zoek naar 9 maanden overbruggingskrediet.
het is in ieder geval duidelijk wat ze willen. Of je het er mee eens bent wat hun plannen zijn is een tweede. Dat is aan ieder voor zich om te bepalen of je hieraan mee doet.

Ik doe wel aan dit soort projecten mee om een puur financiële reden.
Op dit moment heb ik veel spaargeld wat staat te verpieteren tegen 0,01% rente.
Dan is dit een leuke overbrugging voor 9-12 maanden tegen een prima rente.

PS. liever help ik echte ondernemers met een goed plan om hun droom te verwezenlijken, maar er komen op dit moment nauwelijks goede projecten voorbij...
pi_200584540
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:22 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier het linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neem hem weer mee, waarvoor dank :)

Zekerheden zijn nu misschien niet helemaal dekkend, maar risico zal afnemen naarmate de tijd verstrijkt (en de huizenmarkt op zijn minst gelijk blijft). Voor mij zijn dit juist de projecten waar CF voor is ipv weer de zoveelste voor een vastgoedobject (die ik ook gewoon heb voor de spreiding).

[ Bericht 13% gewijzigd door crowdiefunder op 27-07-2021 23:38:40 ]
pi_200584568
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:14 schreef optrandje het volgende:
Nootjes met een nèt niet dekkende 2e hypotheek: https://www.collincrowdfund.nl/de-notenwinkel-van-wijk/
Ik zelf word niet zo blij van dit project. Zekerheden vind ik mager. De man zelf heeft geen geld, het enige is wat overwaarde op de woning. Echter kom je dan 2e in rij achter een bank en dat is altijd lastig om dan je recht te kunnen uitoefenen.

Qua winkel zit hij in het luxe segment, wat extra gevoelig is voor conjunctuur. In een crisis zijn dit de eerste zaken waar mensen op bezuinigen.

Al met al vind ik 7 jaar een lange tijd, waarin er veel kan gebeuren met zijn winkel. Je moet dan ook er rekening mee houden dat dit project niet de eindstreep haalt.

Hoe zien jullie deze?

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 28-07-2021 00:05:52 ]
pi_200584856
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:32 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ikzelf wordt niet blij van dit project. Zekerheden vind ik mager. De man zelf heeft geen geld, het enige is wat overwaarde op de woning. Echter kom je dan 2e in rij achter een bank en dat is altijd lastig om dan je recht te kunnen uitoefenen.

Qua winkel zit hij in het luxe segment, wat extra gevoelig is voor conjunctuur. In een crisis zijn dit de eerste zaken waar mensen op bezuinigen.

Al met al vind ik 7 jaar een lange tijd, waarin er veel kan gebeuren met zijn winkel. Je moet dan ook er rekening mee houden dat dit project niet de eindstreep haalt.

Hoe zien jullie deze?
Hoe ik het zie;
- helder verhaal en duidelijk bedrijfsmodel
- de dame kent het bedrijf dus geen starter
- heeft een klantenkring die voor deze kwaliteit gaat, juist dit segment zal voor conjunctuur mi minder gevoelig zijn
- terugbetaling in 6 jaar is mi niet veel langer dan de reguliere 5 jaar
- de 2e hypotheek is beperkt van waarde maar meer een stok achter de deur voor mij

Kortom ik neem deze wel klein mee
pi_200585119
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 00:08 schreef ML45 het volgende:

[..]

Hoe ik het zie;
- helder verhaal en duidelijk bedrijfsmodel
- de dame kent het bedrijf dus geen starter
- heeft een klantenkring die voor deze kwaliteit gaat, juist dit segment zal voor conjunctuur mi minder gevoelig zijn
- terugbetaling in 6 jaar is mi niet veel langer dan de reguliere 5 jaar
- de 2e hypotheek is beperkt van waarde maar meer een stok achter de deur voor mij

Kortom ik neem deze wel klein mee
Eens met deze analyse. Zie ook de bedrijfsbalans, die ziet er zeer gezond uit. Die ton goodwill lijkt me niet te duur betaald.
Pecunia non olet
pi_200590101
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:22 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier het linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt weer Jaco
pi_200590984
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:12 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Er wordt al lekker ingelegd, waarschijnlijk gaat er ergens een linkje rond
Ik heb dit project ( WVJG Van Zetten:https://waardevoorjegeld.nl/project/VanZettenLastechniek) doorgenomen en kom tot de volgende bevindingen;
- helder project, je weet waar het geld voor gevraagd wordt
- marges zijn fors, overigens geeft het mooi aan dat een praktisch opgeleid persoon een beter salaris kan hebben dan veel hoogopgeleiden
- de markt is mi stabiel, onderhoud blijft doorgaan
- wel afhankelijk van de gezondheid, maar hij is relatief nog jong ook gezien de looptijd van de lening
- vraagpunt voor mij is wel of de man naast een goede techneut ook ondernemer is zoals in de pitch is aangegeven, dit risico wordt mi voldoende afgedekt door zowel de huidige marge als onderaannemer en de dekking via de 2e hypotheek.
pi_200591102
Wat vinden jullie eigenlijk van het rendement wat bij CF overblijft na kosten?
Is dat in lijn met het gelopen risico?

Als ik het moet schatten, dan denk ik dat door defaults en kosten het rendement uitkomt tussen de 3 en 5%. Persoonlijk vind ik dat best weinig voor het risico wat je loopt. Vroeger kreeg je 6% risicoloos op een deposito (nou is dat vroeger, dus niet te vergelijken met nu). Maar vergeleken met de beurs heb ik het idee dat CF vaak een hoger risico heeft dan beleggen in beleggingsfondsen en ook een lager rendement.

Met aandelen bereik je gemiddeld een hoger rendement. Is het rendement op CF dan niet gewoon te laag met het risico dat je loopt?

(Uitzondering hierop is de trend van vastgoed lening gedekt door een hypotheek. Deze lijken een lager risico te hebben en op een hoger rendement uit te komen.)

[ Bericht 1% gewijzigd door dyna18 op 28-07-2021 10:00:54 ]
pi_200592079
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 09:51 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik heb dit project ( WVJG Van Zetten:https://waardevoorjegeld.nl/project/VanZettenLastechniek) doorgenomen en kom tot de volgende bevindingen;
- helder project, je weet waar het geld voor gevraagd wordt
- marges zijn fors, overigens geeft het mooi aan dat een praktisch opgeleid persoon een beter salaris kan hebben dan veel hoogopgeleiden
- de markt is mi stabiel, onderhoud blijft doorgaan
- wel afhankelijk van de gezondheid, maar hij is relatief nog jong ook gezien de looptijd van de lening
- vraagpunt voor mij is wel of de man naast een goede techneut ook ondernemer is zoals in de pitch is aangegeven, dit risico wordt mi voldoende afgedekt door zowel de huidige marge als onderaannemer en de dekking via de 2e hypotheek.
Mee eens, wil wel kwijt dat als hij daadwerkelijk jarenlang boven een ton verdiend heeft het wel enigszins apart is te noemen dat hij niet een bedrag van 80K aan spaarreserves heeft weten op te bouwen.
Pecunia non olet
pi_200593420
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 09:55 schreef dyna18 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van het rendement wat bij CF overblijft na kosten?
Is dat in lijn met het gelopen risico?

Als ik het moet schatten, dan denk ik dat door defaults en kosten het rendement uitkomt tussen de 3 en 5%. Persoonlijk vind ik dat best weinig voor het risico wat je loopt. Vroeger kreeg je 6% risicoloos op een deposito (nou is dat vroeger, dus niet te vergelijken met nu). Maar vergeleken met de beurs heb ik het idee dat CF vaak een hoger risico heeft dan beleggen in beleggingsfondsen en ook een lager rendement.

Met aandelen bereik je gemiddeld een hoger rendement. Is het rendement op CF dan niet gewoon te laag met het risico dat je loopt?

(Uitzondering hierop is de trend van vastgoed lening gedekt door een hypotheek. Deze lijken een lager risico te hebben en op een hoger rendement uit te komen.)
Voor mij biedt CF wat meer zekerheid op het rendement. Je kunt het rendement iets meer sturen, waar het bij beleggen wat meer een gok blijft. (Naar mijn mening dus grotere gok dan bij CF)

Met aandelen zitten er jaren tussen met meer dan 15% rendement, maar er zijn ook periodes waarop de waarde van de aandelen drastisch daalt. Ook ben ik met aandelen nog meer tijd bezig met vooronderzoek. Dat vind ik bij CF, helemaal met steun van dit forum, wat makkelijker. Ik heb ook aan beheerd beleggen gedaan, maar dat viel qua rendement ook heel erg tegen.
pi_200593513
quote:
altijd mooi, inwonend en huur. verder prima veilig project, kan nog wel wat spaargeld in voor een korte duur.
pi_200593928
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:22 schreef cubje het volgende:

[..]

altijd mooi, inwonend en huur. verder prima veilig project, kan nog wel wat spaargeld in voor een korte duur.
Rente schijf 1A is intussen onder de 5% gezakt. Ik vind de looptijd sowieso te kort, die avonturier zoekt maar iemand anders voor geld.
Pecunia non olet
pi_200594012
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 09:55 schreef dyna18 het volgende:
.....Maar vergeleken met de beurs heb ik het idee dat CF vaak een hoger risico heeft dan beleggen in beleggingsfondsen en ook een lager rendement.

Met aandelen bereik je gemiddeld een hoger rendement. Is het rendement op CF dan niet gewoon te laag met het risico dat je loopt?
Op lange termijn zullen aandelen best meer opleveren, bij voorkeur met ETF's, maar tussentijds moet je toch wel sterke zenuwen hebben. Als er vliegtuigen in wtc gebouwen vliegen word je niet vrolijk als je in aandelen zit, ook niet als er pandemiën uitbreken. Op zich wel koopkansen, maar toch. J
Pecunia non olet
pi_200594531
quote:
Mede hierdoor hebben wij dan ook een aantal woningen cash kunnen aankopen en zijn we zo snel gegroeid in het vastgoed
quote:
Mick en Robbert hebben gezamenlijk meerdere panden, welke allen gefinancierd zijn via
een bancaire financiering en een deel eigen vermogen.
is een beetje tegenstrijdig. Ze hebben vast max 30% cash per project ingelegd.
pi_200594558
Crowdfunding op het ad

https://www.ad.nl/geld/cr(...)-nog-winst~af9f0450/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200595290
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Ze hebben bij collin geen haast met het Volendam project. Staat nu al ruim een week op de site
Gebeld. Het dossier van JKS is nog niet compleet, ze wachten op een stuk van de bank...
pi_200598344
De specificatie van FNC staat weer gereed.......
Pecunia non olet
pi_200598560
https://www.collincrowdfund.nl/ttm-finishing/

Overname materiaal bestaand bedrijf.
2e hypothecaire inschrijving. Risico lijkt me niet enorm!?
pi_200598688
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 09:55 schreef dyna18 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van het rendement wat bij CF overblijft na kosten?
Is dat in lijn met het gelopen risico?

Als ik het moet schatten, dan denk ik dat door defaults en kosten het rendement uitkomt tussen de 3 en 5%. Persoonlijk vind ik dat best weinig voor het risico wat je loopt. Vroeger kreeg je 6% risicoloos op een deposito (nou is dat vroeger, dus niet te vergelijken met nu). Maar vergeleken met de beurs heb ik het idee dat CF vaak een hoger risico heeft dan beleggen in beleggingsfondsen en ook een lager rendement.

Met aandelen bereik je gemiddeld een hoger rendement. Is het rendement op CF dan niet gewoon te laag met het risico dat je loopt?

(Uitzondering hierop is de trend van vastgoed lening gedekt door een hypotheek. Deze lijken een lager risico te hebben en op een hoger rendement uit te komen.)
Hangt heel erg af wat voor CF je als model neemt. Met eerste hypotheek en LTV beduidend onder de 100% heb je veel meer zekerheid dan in aandelen, maar inderdaad lange termijn een lager rendement. Als je kijkt naar projecten met hoger rendement (en dus zwakke zekerheden) dan denk ik inderdaad dat je ook veel risico loopt en je vermogen dus ook best kan slingeren met defaults die er dan inhakken (en ook als je diversifieert kan door conjunctuur alles toch een klap maken.

Bij CF is bovendien je upside beperkt, wat bij aandelen niet zo is.

Ik doe het vooral omdat ik het leuk vindt, omdat er aansprekende projecten bij zitten, en als algemene diversificatie. Maar puur op rendementsbasis zou ik het niet doen. Ik kan overigens prima tegen crashes op de beurs, ook als die langer aanhouden, misschien wel beter dan defaults in CF. O-)
pi_200600460
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:27 schreef TechLight het volgende:

[..]

Ik kan overigens prima tegen crashes op de beurs, ook als die langer aanhouden, misschien wel beter dan defaults in CF. O-)
Probleem bij CF is dat bij problemen je volledig overgeleverd bent aan het platform. Zelf heb je dan nog maar heel beperkt invloed op de afhandeling.
Ik merk dat ik zelf ook slecht tegen defaults kan, terwijl ik verlies op aandelen geen probleem vind.
pi_200600969
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:21 schreef Tdola het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/ttm-finishing/

Overname materiaal bestaand bedrijf.
2e hypothecaire inschrijving. Risico lijkt me niet enorm!?
Lijkt me ook wel een aardig projectje. Laag bedrag, redelijke zekerheid door 2e hypotheek. Een fok vakantie projectje van 25k als er een linkje komt?😀
pi_200601480
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 09:55 schreef dyna18 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van het rendement wat bij CF overblijft na kosten?
Is dat in lijn met het gelopen risico?

Als ik het moet schatten, dan denk ik dat door defaults en kosten het rendement uitkomt tussen de 3 en 5%. Persoonlijk vind ik dat best weinig voor het risico wat je loopt. Vroeger kreeg je 6% risicoloos op een deposito (nou is dat vroeger, dus niet te vergelijken met nu). Maar vergeleken met de beurs heb ik het idee dat CF vaak een hoger risico heeft dan beleggen in beleggingsfondsen en ook een lager rendement.

Met aandelen bereik je gemiddeld een hoger rendement. Is het rendement op CF dan niet gewoon te laag met het risico dat je loopt?

(Uitzondering hierop is de trend van vastgoed lening gedekt door een hypotheek. Deze lijken een lager risico te hebben en op een hoger rendement uit te komen.)
Ik vind het rendement van Crowdfunding zeker in lijn met de risico’s.
Ik investeer nu al zo’n 6 jaar via Crowdfunding en mijn rendement heeft in die tijd gevarieerd van ongeveer 3,5 tot 5,5% per jaar.
Dat is veel stabieler dan het rendement op aandelen. Dat heeft gevarieerd van -4% tot +20%.

Investeren in Crowdfunding zie ik als één van de stabiliserende factoren van mijn vermogen en natuurlijk ook gewoon een andere categorie van investeren in het kader van spreiden van je vermogen.
Voor mij is het geen overweging of ik zal beleggen in aandelen of in Crowdfunding. Ik wil gewoon alle twee doen en daarnaast nog andere beleggingscategorieën (spreiden, spreiden, spreiden).

In aandelen beleggen doe ik overigens alleen via ETF’s en beleggingsfondsen.
Beleggen in aandelen lijkt overigens nu een loterij zonder nieten, maar de koersen kunnen aan het eind van het jaar zo maar 30% lager staan dan nu.

En ja, ook ik heb nog deposito’s gehad met 6% rente. Als die nu nog aangeboden werden zou ik uiteraard niet voor minder rendement in Crowdfunding investeren. Maar helaas, zulke deposito’s zijn er niet meer.
pi_200601544
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:21 schreef Tdola het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/ttm-finishing/

Overname materiaal bestaand bedrijf.
2e hypothecaire inschrijving. Risico lijkt me niet enorm!?
M'n gevoel zegt dat risico cq. bedrag te overzien moet zijn. Maar ik begrijp de transactie niet, wat moet iemand die in stralen en coaten zit en zich met name op fire protection coatings richt nu met een grondverzet bedrijf?
pi_200601551
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 09:55 schreef dyna18 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van het rendement wat bij CF overblijft na kosten?
Is dat in lijn met het gelopen risico?

Als ik het moet schatten, dan denk ik dat door defaults en kosten het rendement uitkomt tussen de 3 en 5%. Persoonlijk vind ik dat best weinig voor het risico wat je loopt. Vroeger kreeg je 6% risicoloos op een deposito (nou is dat vroeger, dus niet te vergelijken met nu). Maar vergeleken met de beurs heb ik het idee dat CF vaak een hoger risico heeft dan beleggen in beleggingsfondsen en ook een lager rendement.

Met aandelen bereik je gemiddeld een hoger rendement. Is het rendement op CF dan niet gewoon te laag met het risico dat je loopt?

(Uitzondering hierop is de trend van vastgoed lening gedekt door een hypotheek. Deze lijken een lager risico te hebben en op een hoger rendement uit te komen.)
ik vind het ook zeker in lijn. ik heb nog geen enkele default en toch minimaal 50k geinvesteerd in CF. Mijn rendement zit op minimaal 6%. Alles met 1e hypotheek sowieso en een goede LTV.
pi_200602400
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 17:24 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Probleem bij CF is dat bij problemen je volledig overgeleverd bent aan het platform. Zelf heb je dan nog maar heel beperkt invloed op de afhandeling.
Ik merk dat ik zelf ook slecht tegen defaults kan, terwijl ik verlies op aandelen geen probleem vind.
Ik heb daar weinig last van. Ik geef mijzelf 2% rendement per jaar. De rest gaat (per platform) in het stroppenpotje. Vanuit de stroppenpotjes worden de defaults weggestreept. Op dit moment in alle stroppenpotjes een positief saldo.
pi_200602678
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:53 schreef tnhb het volgende:

[..]

M'n gevoel zegt dat risico cq. bedrag te overzien moet zijn. Maar ik begrijp de transactie niet, wat moet iemand die in stralen en coaten zit en zich met name op fire protection coatings richt nu met een grondverzet bedrijf?
Er staat niet dat hij een grondverzet bedrijf overneemt, hij neemt activa van ze over. Dat kan van alles zijn ?
Pecunia non olet
pi_200603437
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 20:05 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]

Ik heb daar weinig last van. Ik geef mijzelf 2% rendement per jaar. De rest gaat (per platform) in het stroppenpotje. Vanuit de stroppenpotjes worden de defaults weggestreept. Op dit moment in alle stroppenpotjes een positief saldo.
Met een rendement van 2 procent kachel je gewoon achteruit. Om iets over te houden na inflatie en belastingen moet je minimaal het viervoudige maken en dan nog is het geen vetpot. Mijns inziens is de aandelenbeurs het enige redelijk veilige alternatief dat er nog is om een positief rendement te kunnen maken. Dat is ook de reden dat op de beurs het ene ATH na het andere ATH elkaar opvolgt.

Ik spaar al jaren niet meer en ik doe nog maar heel mondjesmaat aan Crowdfunding. Ook de projecten met hypothecaire zekerheid worden steeds onzekerder. Vroeg of laat implodeert de onhoudbare huizenmarkt in Nederland en dan wordt het heel spannend of een huis nog wel opbrengt wat men nu allemaal denkt dat het opbrengt.
pi_200603477
Investeringslink herfinanciering na 3mnd
https://www.geldvoorelkaa(...)=24546&code=DA24546i
2e hypotheek. De zekerheid is een stuk minder geworden tegen 0,5% hogere rente. Ik hoor graag de meningen voordat ik wel of niet investeer.
pi_200604031
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 20:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er staat niet dat hij een grondverzet bedrijf overneemt, hij neemt activa van ze over. Dat kan van alles zijn ?
Daar heb je gelijk in, ik ging er (gemakshalve invullend, want elk detail daarover ontbreekt) vanuit dat er een eenmanszaak wordt overgenomen en dat betreft dan normaal gesproken de activa aangezien je een persoon niet kunt overnemen/kopen :)
pi_200604484
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:03 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Met een rendement van 2 procent kachel je gewoon achteruit. Om iets over te houden na inflatie en belastingen moet je minimaal het viervoudige maken en dan nog is het geen vetpot.
.....
Dat is wel heel erg pessimistisch.
Inflatie gemiddeld ~2%, belasting ~0,6%-1,75%, samen dus 2.6%-3,75%.
Bij het tweevoudige hou je dus al over (al is het niet veel).
pi_200604965
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:03 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Met een rendement van 2 procent kachel je gewoon achteruit. Om iets over te houden na inflatie en belastingen moet je minimaal het viervoudige maken en dan nog is het geen vetpot. Mijns inziens is de aandelenbeurs het enige redelijk veilige alternatief dat er nog is om een positief rendement te kunnen maken. Dat is ook de reden dat op de beurs het ene ATH na het andere ATH elkaar opvolgt.

Ik spaar al jaren niet meer en ik doe nog maar heel mondjesmaat aan Crowdfunding. Ook de projecten met hypothecaire zekerheid worden steeds onzekerder. Vroeg of laat implodeert de onhoudbare huizenmarkt in Nederland en dan wordt het heel spannend of een huis nog wel opbrengt wat men nu allemaal denkt dat het opbrengt.
Ik ben gisteren naar de kapper geweest, en die wist me iets soortgelijks te vertellen, terwijl die het normaal gesproken meestal over voetbal heeft.
Vaak is het tijd om voorzichtig te zijn/uit te stappen als je kapper ook gaat beleggen.
Voor wat betreft de huizenmarkt ben ik het wel met je eens. Vergelijkbare dilemma's hier: wat is nu nog wel verstandig/veilig?
pi_200605482
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:58 schreef TisIk het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg pessimistisch.
Inflatie gemiddeld ~2%, belasting ~0,6%-1,75%, samen dus 2.6%-3,75%.
Bij het tweevoudige hou je dus al over (al is het niet veel).
Inflatie is een hocus pocus woord en daar wordt op sublieme wijze ge(mis!)bruik van gemaakt door allerlei beleidsmakers. Niemand kan controleren of het 2 procent is of 9 procent. Inflatie is voor iedereen anders maar je moet wel hele aparte dingen doen of extreem veel laten om op maar 2 procent uit te komen. Ik denk dat 7 procent op dit moment de werkelijkheid meer raakt.

Belasting reken ik nog gewoon 1 procent. Voor de een is het wat meer, de ander wat minder. Mij te complex om te preciseren. Wat ik maar wilde aangeven, met een rendement van 2 procent, word je armer.
pi_200605507
Via GVE proj 13652
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voorstel tegen finale kwijting, laatste betaling v dit proj ontvangen febr 20 ( 90k 8% 60mnd) 16 period to go, vlgs het voorstel zouden we onze inleg bijna terug moeten ontvangen, nog niet nagerekend, vh weekend maar ff doen, ga wel instemmen, case closed, en dossier dicht dan > dergelijk project zou nu niet meer door mijn screening komen, ook ik doe / deed wel eens minder slimme dingen w/
pi_200605547
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:26 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik ben gisteren naar de kapper geweest, en die wist me iets soortgelijks te vertellen, terwijl die het normaal gesproken meestal over voetbal heeft.
Vaak is het tijd om voorzichtig te zijn/uit te stappen als je kapper ook gaat beleggen.
Voor wat betreft de huizenmarkt ben ik het wel met je eens. Vergelijkbare dilemma's hier: wat is nu nog wel verstandig/veilig?
Dit is geen beleggingstopic maar er zijn heel veel, door de tijd heen, bewezen manieren om je risico's te minimaliseren met beleggen. Vóór je begint, je eerst heel goed verdiepen in de materie en vooral meerdere bronnen raadplegen. Verder denk ik dat de kapper een verstandig besluit neemt door zich te oriënteren op beleggen. De beste dag om te beginnen, is nog steeds vandaag.
pi_200607340
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:21 schreef Tdola het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/ttm-finishing/

Overname materiaal bestaand bedrijf.
2e hypothecaire inschrijving. Risico lijkt me niet enorm!?
Hierin wil ik mijn bijdrage ook wel doen. Wel schulden en een negatief e.v. en meestal loopt ik hier dan met een boog omheen. Toch een voor mij acceptabel verhaal verhaal en redelijke zekerheden.
Als iemand een linkje kan vinden voor dit kleine project hou ik mij aanbevolen.
pi_200607766
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 09:51 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik heb dit project ( WVJG Van Zetten:https://waardevoorjegeld.nl/project/VanZettenLastechniek) doorgenomen en kom tot de volgende bevindingen;
- helder project, je weet waar het geld voor gevraagd wordt
- marges zijn fors, overigens geeft het mooi aan dat een praktisch opgeleid persoon een beter salaris kan hebben dan veel hoogopgeleiden
- de markt is mi stabiel, onderhoud blijft doorgaan
- wel afhankelijk van de gezondheid, maar hij is relatief nog jong ook gezien de looptijd van de lening
- vraagpunt voor mij is wel of de man naast een goede techneut ook ondernemer is zoals in de pitch is aangegeven, dit risico wordt mi voldoende afgedekt door zowel de huidige marge als onderaannemer en de dekking via de 2e hypotheek.
Vooruitstrevend van het platform om een ongehuwd samenwonende ondernemer met 3 kinderen te financieren. Ik wil deze vanavond wel meenemen voor basisinleg
pi_200608981
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:58 schreef TisIk het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg pessimistisch.
Inflatie gemiddeld ~2%, belasting ~0,6%-1,75%, samen dus 2.6%-3,75%.
Bij het tweevoudige hou je dus al over (al is het niet veel).
Klopt 2% is niet genoeg. Maar dat was niet mijn punt. Als ik een project moet afschrijven, dan gaat het ten laste van mijn winst boven de 2%. De afgelopen jaren scoor ik ruim 5% rendement na kosten en defaults. Dus ruim boven de 3,75%.
pi_200612289
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 04:38 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

Hierin wil ik mijn bijdrage ook wel doen. Wel schulden en een negatief e.v. en meestal loopt ik hier dan met een boog omheen. Toch een voor mij acceptabel verhaal verhaal en redelijke zekerheden.
Als iemand een linkje kan vinden voor dit kleine project hou ik mij aanbevolen.
Linkje hier van de lasser:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200612569
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:39 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Linkje hier van de lasser:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt weer en meegedaan
pi_200612934
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:53 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Bedankt weer en meegedaan
Ook klein meegenomen, thanks again Jaco
pi_200613119
Is er hier al een linkje voor Van Zetten Lastechniek van Wvjg voorbij gekomen? Ik wil deze wel overwegen om eens te kijken of het platform me bevalt. Er is al 4% geinvesteerd, dus blijkbaar kan het ook al eerder.

De kwaliteit van de website doet me wel twijfelen. Matig hoor, met doodlopende links, een foutmelding als je je registreert, enz. Voor 1% beheervergoeding verwacht ik wel wat meer, ook voor een klein platform.
pi_200613178
Kunnen jullie inloggen op SiG?
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_200613215
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:21 schreef drollenvanger het volgende:
Kunnen jullie inloggen op SiG?
ja
pi_200613542
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:19 schreef Incitatus3 het volgende:
De kwaliteit van de website doet me wel twijfelen. Matig hoor, met doodlopende links, een foutmelding als je je registreert, enz. Voor 1% beheervergoeding verwacht ik wel wat meer, ook voor een klein platform.
Zulke fouten kunnen altijd ontstaan, ik zou zeggen meld ze bij het platform. Dit geeft hun de kans om het op te lossen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200613745
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:19 schreef Incitatus3 het volgende:
Is er hier al een linkje voor Van Zetten Lastechniek van Wvjg voorbij gekomen? Ik wil deze wel overwegen om eens te kijken of het platform me bevalt. Er is al 4% geinvesteerd, dus blijkbaar kan het ook al eerder.

De kwaliteit van de website doet me wel twijfelen. Matig hoor, met doodlopende links, een foutmelding als je je registreert, enz. Voor 1% beheervergoeding verwacht ik wel wat meer, ook voor een klein platform.
Ik investeer sinds 2017 bij WvjG en herken het beeld absoluut niet.
De website is de laatste jaren steeds verder verbeterd en aangevuld, de informatie bij de pitchs is voldoende, er wordt snel gereageerd, zij hebben regelmatig informatieve gesprekken over b.v. zekerheden( nog na te kijken op YouTube).
pi_200613830
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:21 schreef drollenvanger het volgende:
Kunnen jullie inloggen op SiG?
YES no problem
pi_200613895
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:53 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Bedankt weer en meegedaan
Zou zo maar weer eens een Foklening of beter gezegd Jacolening kunnen worden. Nu 60%.
pi_200614153
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:39 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Linkje hier van de lasser:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Topper!
Meegenomen.
  donderdag 29 juli 2021 @ 13:34:06 #75
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_200614649
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 17:24 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik merk dat ik zelf ook slecht tegen defaults kan, terwijl ik verlies op aandelen geen probleem vind.
Herkenbaar :P

Maar dan vergelijk je denk ik een daling van aandelen met een default? Maar aandelen kunnen weer aantrekken en een default is einde verhaal. Stel dat het bedrijf waarvan je aandelen hebt omvalt heb je hetzelfde en dan is het ook wel einde verhaal en dan zal hetzelfde voelen denk ik.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_200615034
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 13:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Herkenbaar :P

Maar dan vergelijk je denk ik een daling van aandelen met een default? Maar aandelen kunnen weer aantrekken en een default is einde verhaal. Stel dat het bedrijf waarvan je aandelen hebt omvalt heb je hetzelfde en dan is het ook wel einde verhaal en dan zal hetzelfde voelen denk ik.
Probleem is denk ik vooral het gevoel van gebrek aan controle en invloed.
Je bent totaal afhankelijk van het platform om er werk van te maken en nog zoveel mogelijk van het geld veilig te stellen. Als Kapitaal op Maat dan niets onderneemt en alles maar op z'n beloop laat dan geeft dat frustratie en stress.
pi_200615530
Twee gekoppelde SIG projecten in Maastricht.
https://investeren.sameni(...)icht-scharnerweg-127
https://investeren.sameni(...)-grote-gracht-35-35d

Samen bijna 2000K, ben benieuwd of dit niet te hoog gegrepen is voor dit platform.

Een van de objecten bij de makelaar. https://boek-offermans.nl(...)b104153#omschrijving

[ Bericht 14% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-07-2021 15:45:20 ]
pi_200615531
Aankoop recreatiewoning door overheidsadviseur
https://www.collincrowdfund.nl/inno-overheidsadvies-b-v/
4,9% rente met ltv van 50%

[ Bericht 31% gewijzigd door KrekelJapie op 29-07-2021 14:29:24 ]
pi_200615742
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:17 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop recreatiewoning door overheidsadviseur
https://www.collincrowdfund.nl/inno-overheidsadvies-b-v/
4,9% rente met tlv van 50%
Goede debiteur en mooie eigen inbreng maar netto 3.7% voor dit risico laat ik lopen.
pi_200615772
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:17 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop recreatiewoning door overheidsadviseur
https://www.collincrowdfund.nl/inno-overheidsadvies-b-v/
4,9% rente met tlv van 50%
Zekerheden zijn super natuurlijk, maar 3.7% netto is wel erg mager.
gr gr
pi_200615873
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:17 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop recreatiewoning door overheidsadviseur
https://www.collincrowdfund.nl/inno-overheidsadvies-b-v/
4,9% rente met ltv van 50%
Als het een normale collin lening was had ik er over willen nadenken want lagere kosten en telt mee richting de diamanten status. Met de hogere kosten bij een direct lening :W
pi_200615970
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Twee gekoppelde SIG projecten in Maastricht.
https://investeren.sameni(...)icht-scharnerweg-127
https://investeren.sameni(...)-grote-gracht-35-35d

Samen bijna 2000K, ben benieuwd of dit niet te hoog gegrepen is voor dit platform.
Dat gebouw aan de Scharnerweg is een rijksmonument uit het interbellum. Er moet nog heel wat water door de Maas stromen (veel meer dan dat beetje van de laatste weken) eer je dat mag verbouwen tot 22 appartementen...
pi_200616075
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:17 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop recreatiewoning door overheidsadviseur
https://www.collincrowdfund.nl/inno-overheidsadvies-b-v/
4,9% rente met ltv van 50%
Recreatie og heeft veel meer neerwaardsrisico dan normale woningen. Dan lijkt me een courant flatje in 1A bij SIG een betere optie.
pi_200616272
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:40 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Dat gebouw aan de Scharnerweg is een rijksmonument uit het interbellum. Er moet nog heel wat water door de Maas stromen (veel meer dan dat beetje van de laatste weken) eer je dat mag verbouwen tot 22 appartementen...
Als de gemeente al mee wil werken, dan duurt het minimaal 26 weken voordat een vergunning afgegeven kan worden omdat hiervoor een uitgebreide voorbereidingsprocedure gevolgd moet worden inclusief adviesvragen aan de gemeentelijke monumentencommissie en de RCE.
pi_200616441
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:39 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Linkje hier van de lasser:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog net mee kunnen nemen, nu even lezen waarin ik heb geïnvesteerd :)

Edit: Ik zag 80% staan, dus dacht dat ie snel vol zou zijn maar laatste stukje valt mee en ik had ook eerst kunnen lezen en dan investeren :)

[ Bericht 5% gewijzigd door crowdiefunder op 29-07-2021 15:17:11 ]
pi_200617466
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:55 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Als de gemeente al mee wil werken, dan duurt het minimaal 26 weken voordat een vergunning afgegeven kan worden omdat hiervoor een uitgebreide voorbereidingsprocedure gevolgd moet worden inclusief adviesvragen aan de gemeentelijke monumentencommissie en de RCE.
Hier de brochure van de makelaar voor de school https://boek-offermans.nl(...)b104153#omschrijving . Als ik het goed gelezen heb is het nog tot 2026 verhuurd (80k per jaar) dus heeft men ruim de tijd om het transformatie plan voor te bereiden,

Als je de plattegrond bekijkt lijkt opdeling in appartementen niet heel moeilijk.

Gezien de behoefte aan woningen in een stad als Maastricht en de beschikbaarheid van parkeerplaatsen op eigen terrein lijkt mij een vergunning aanvraag niet kansloos.

[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-07-2021 15:56:40 ]
pi_200617722
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:02 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Nog net mee kunnen nemen, nu even lezen waarin ik heb geïnvesteerd :)

Edit: Ik zag 80% staan, dus dacht dat ie snel vol zou zijn maar laatste stukje valt mee en ik had ook eerst kunnen lezen en dan investeren :)
Nog 200 euro te gaan en dit https://www.collincrowdfu(...)274fcb7ad13d78dab4f2 FOK vakantie project is vol geschreven
pi_200617735
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:59 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Inflatie is een hocus pocus woord en daar wordt op sublieme wijze ge(mis!)bruik van gemaakt door allerlei beleidsmakers. Niemand kan controleren of het 2 procent is of 9 procent. Inflatie is voor iedereen anders maar je moet wel hele aparte dingen doen of extreem veel laten om op maar 2 procent uit te komen. Ik denk dat 7 procent op dit moment de werkelijkheid meer raakt.

Belasting reken ik nog gewoon 1 procent. Voor de een is het wat meer, de ander wat minder. Mij te complex om te preciseren. Wat ik maar wilde aangeven, met een rendement van 2 procent, word je armer.
Inflatie kan inderdaad erg afhangen van je uitgavenpatroon.
Om het enigszins algemeen te houden kijk ik meestal naar de CPI (Consumer Price Index).

Van 2 procent rendement wordt je inderdaad armer.
Van een rendement van 0,01% (spaarrekening) wordt je nog armer.
Alles is relatief ... :)
pi_200617812
Aankoop Volkswagen camper voor psychosociale consulten.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24282
Geen zekerheden
pi_200617867
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:14 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop Volkswagen camper voor psychosociale consulten.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24282
Geen zekerheden
Wat mensen al niet verzinnen om een campertje te kunnen kopen ....
pi_200617875
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:28 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Goede debiteur en mooie eigen inbreng maar netto 3.7% voor dit risico laat ik lopen.
Mee eens!
pi_200617900
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Recreatie og heeft veel meer neerwaardsrisico dan normale woningen. Dan lijkt me een courant flatje in 1A bij SIG een betere optie.
Mij ook.
Veiliger en ook nog 1,2% meer rente.
pi_200618017
Weissenbruchstraat 33D en Rompert park 7 van SiG afgelost
pi_200618233
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:21 schreef drollenvanger het volgende:
Kunnen jullie inloggen op SiG?
Ik ondervind wel problemen. De site bereiken lukt, inloggen niet.
pi_200618283
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:30 schreef Faraday01 het volgende:
Weissenbruchstraat 33D en Rompert park 7 van SiG afgelost
+ Jaersveltstraat 64 A Rotterdam

Oftewel alles van Anand is vervroegd afgelost :{
pi_200618797
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:30 schreef Faraday01 het volgende:
Weissenbruchstraat 33D en Rompert park 7 van SiG afgelost
Ja, jammer.
Aan de andere kant: dankzij de boeterente toch een redelijk tot goed rendement.

Voor schijf 1A:

Rompert park: 9,16% op jaarbasis.

Weissenbruchstraat: 6,8 4,73% op jaarbasis (begon helaas net voor een verbetering (voor ons) van de voorwaarden voor vervroegd aflossen).

Laat maar weer eens zien hoe belangrijk de voorwaarden voor vervroegd aflossen zijn.

edit: fout gecorrigeerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door TisIk op 29-07-2021 17:36:28 ]
pi_200619306
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:45 schreef dyna18 het volgende:

[..]

+ Jaersveltstraat 64 A Rotterdam

Oftewel alles van Anand is vervroegd afgelost :{
Zal dat nog wat betekenen voor de meer bedrijfsvastgoed projecten van Collin?
pi_200619453
Vervroegde aflossing bij Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lening was bijna halverwege, termijn 28 van 60 was 2 weken geleden betaald.
pi_200620120
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:12 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Er wordt al lekker ingelegd, waarschijnlijk gaat er ergens een linkje rond
lekker ingelegd? is maar 4%, is 3.000 euro.
Ik heb net het project gelezen. Ik vind het een goed verhaal. Even met WvjG gesproken. Wilde eigenlijk bancair financieren, maar BKR belemmert/belemmerde (wat ook correct is). Positieve van WvjG (chapeau) is dat én de aangifte IB erin zit én de taxatie. Woning is prachtig huis uit 2018. O.b.v. zekerheden én aangifte IB hoop ik m om 20 uur ruim mee te nemen. BKR zie ik door de vingers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaco078 op 29-07-2021 20:19:54 ]
pi_200620152
En TTM F*nishing is inderdaad een FOK-project geworden :-)
pi_200620932
Binnen een paar seconden was van Zetten vol. Helaas niet gelukt om er door te komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200620984
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:10 schreef Jaco078 het volgende:
Zojuist
[..]

lekker ingelegd? is maar 4%, is 3.000 euro.
Ik heb net het project gelezen. Ik vind het een goed verhaal. Even met WvjG gesproken. Wilde eigenlijk bancair financieren, maar BKR belemmert/belemmerde (wat ook correct is). Positieve van WvjG (chapeau) is dat én de aangifte IB erin zit én de taxatie. Woning is prachtig huis uit 2018. O.b.v. zekerheden én aangifte IB hoop ik m om 20 uur ruim mee te nemen. BKR zie ik door de vingers.
Sprong nog naar 5% met 4k voordat die open ging, het restant was zo gevuld. Stond volgens mij rond de 10% toen ik op de knop drukte en daarna stond die al op 99% toen ik weer terug was na het investeren.
pi_200621009
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Binnen een paar seconden was van Zetten vol. Helaas niet gelukt om er door te komen.
Volgende keer maximeren op 2k per investeerder?
pi_200621074
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Volgende keer maximeren op 2k per investeerder?
Vond het al netjes dat er een maximum was. WvjG is een platform dat hun projecten rustig uitkiest dus dan kan het weleens snel gaan. Pech gehad, maar er komt vast wel weer wat leuks aan. Die garage van GVE kon ik dankzij het linkje hier wel mooi meepakken. Soms heb je geluk en soms pech.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200621103
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Volgende keer maximeren op 2k per investeerder?
Dat lijkt me sowieso een heel goed idee, ongeacht platform.

Overigens was ik bij Van Zette* net op tijd :)
Pecunia non olet
pi_200621113
Ik had de wekker gezet en heb nog mee kunnen doen om 8u, maar hij zat binnen 1min vol.
pi_200621353
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Recreatie og heeft veel meer neerwaartsrisico dan normale woningen. Dan lijkt me een courant flatje in 1A bij SIG een betere optie.
Ik heb de indruk dat de pitch (inclusief het risicoprofiel) niet helemaal duidelijk is geworden.

Dit betreft een bv'tje waarin ook een stamrecht en oudedagsverplichting is opgenomen.
Dit is risicodragend vermogen van de BV.
Feitelijk is het totale risicodragende vermogen ultimo 2020 265K groot op een balanstotaal van 286K.
Een solvabiliteit van bijna 93% _O_ . Zijn bijna geen andere schulden.

De aansprakelijkheid van de BV betreft niet alleen het nieuwe huisje maar ook de 2 andere die met eigen vermogen betaald zijn. Moet wel héél raar lopen als die 60K niet terug komen.

Toegegeven het netto rendement is ruk maar als je het relateert aan deze bijna 100% zekerheid , en bedenkt dat een deposito met 3,7% rente al jaren geschiedenis is, neem ik m toch wel mee en misschien wel fors ook.

Linkje = c_/
Pecunia non olet
pi_200621531
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vond het al netjes dat er een maximum was. WvjG is een platform dat hun projecten rustig uitkiest dus dan kan het weleens snel gaan. Pech gehad, maar er komt vast wel weer wat leuks aan. Die garage van GVE kon ik dankzij het linkje hier wel mooi meepakken. Soms heb je geluk en soms pech.
Hi @voetbalmanager2, nieuw hier? Welkom. Wat zijn je ervaringen met CF tot nu toe?
pi_200621558
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:24 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hi @:voetbalmanager2, nieuw hier? Welkom. Wat zijn je ervaringen met CF tot nu toe?
Ik post hier al zeker een jaar of 4. :D Alleen de laatste tijd heel wat minder.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200621586
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik post hier al zeker een jaar of 4. :D Alleen de laatste tijd heel wat minder.
oeps pardon, ik pas de laatste 3 jaar wat intensiever.
Welke garage bedoel je? Deze (https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24200) ?
pi_200621668
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:26 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

oeps pardon, ik pas de laatste 3 jaar wat intensiever.
Welke garage bedoel je? Deze (https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24200) ?
Nee, die Rotterdamse:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24329

Zonder die link hier vooraf was het me ook daar niet gelukt om te investeren. Voor advies en linkjes heb ik hier altijd meegelezen. Alleen zelf posten voegt meestal niet veel toe.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200624860
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Investeringslink herfinanciering na 3mnd
https://www.geldvoorelkaa(...)=24546&code=DA24546i
2e hypotheek. De zekerheid is een stuk minder geworden tegen 0,5% hogere rente. Ik hoor graag de meningen voordat ik wel of niet investeer.
Voordeel: o.b.v. huidige waarde materiele zekerheid. Taxatierapport inzichtelijk.
Nadeel: startende horeca doe ik alleen via HCN. Ik zie ook niet of er geheel afgelost wordt óf dat er een slottermijn is.
pi_200625176
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:44 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Voordeel: o.b.v. huidige waarde materiele zekerheid. Taxatierapport inzichtelijk.
Nadeel: startende horeca doe ik alleen via HCN. Ik zie ook niet of er geheel afgelost wordt óf dat er een slottermijn is.
Zoals ik het lees wordt hij helemaal, annuïtair, afgelost.
Pecunia non olet
pi_200628368
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:13 schreef Jaco078 het volgende:
En TTM F*nishing is inderdaad een FOK-project geworden :-)
Er staat weer 500 euro open
pi_200628659
In nog geen anderhalve minuut hebben 39 investeerders het bedrag toegezegd van ons project Van Zetten Lastechniek. Namens de heer Van Zetten danken wij de investeerder voor het vertrouwen.


Dankzij de restrictie zijn er iig wel weer meer investeerders dan bij het pand in Sneek. (dacht dat er toen iets van 21 waren)
pi_200629014
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 06:54 schreef Tjalala het volgende:
In nog geen anderhalve minuut hebben 39 investeerders het bedrag toegezegd van ons project Van Zetten Lastechniek. Namens de heer Van Zetten danken wij de investeerder voor het vertrouwen.


Dankzij de restrictie zijn er iig wel weer meer investeerders dan bij het pand in Sneek. (dacht dat er toen iets van 21 waren)
Moeten veel investeerders met 5000 inleg zijn geweest
pi_200630006
Nog even een reminder dat de voorinschrijving van het project CollinCrowdFund Brickfield nog steeds actief is.
Hier de innercrowdlink nogmaals:
quote:
Dankzij de korte looptijd en de goede zekerheden zie ik dit project als een mooie kans om even wat spaargeld kort te stallen. Alternatief voor een deposito zeg maar.
pi_200631086
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:08 schreef dyna18 het volgende:
Nog even een reminder dat de voorinschrijving van het project CollinCrowdFund Brickfield nog steeds actief is.
Hier de innercrowdlink nogmaals:
[..]

Dankzij de korte looptijd en de goede zekerheden zie ik dit project als een mooie kans om even wat spaargeld kort te stallen. Alternatief voor een deposito zeg maar.
Klopt ^O^ . Heb opgehoogd. Staat de opbrengst ook meteen in wat betere verhouding tot de administratieve last.
Pecunia non olet
pi_200631125
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:08 schreef dyna18 het volgende:
Nog even een reminder dat de voorinschrijving van het project CollinCrowdFund Brickfield nog steeds actief is.
Hier de innercrowdlink nogmaals:
[..]

Dankzij de korte looptijd en de goede zekerheden zie ik dit project als een mooie kans om even wat spaargeld kort te stallen. Alternatief voor een deposito zeg maar.
In mijn ogen is het gevaarlijk, ook al lijken de zekerheden super, een crowdfinance project te vergelijken met een deposito.
Ik kan hiervoor wel tientallen redenen bedenken.
Ook al zit hier (in mijn ogen) een van de beste crowdfunding platformen achter er is geen depositogarantiestelsel van toepassing.
En wat bijvoorbeeld als het onderpand afbrand en blijkt dat de opstalverzekering niet op orde is? Er zijn denk ik weinig platforms die dit goed monitoren. Als je dan bovengemiddeld investeert in een dergelijk project kan dat je aardig opbreken.
pi_200631914
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

In mijn ogen is het gevaarlijk, ook al lijken de zekerheden super, een crowdfinance project te vergelijken met een deposito.
Ik kan hiervoor wel tientallen redenen bedenken.
Ook al zit hier (in mijn ogen) een van de beste crowdfunding platformen achter er is geen depositogarantiestelsel van toepassing.
En wat bijvoorbeeld als het onderpand afbrand en blijkt dat de opstalverzekering niet op orde is? Er zijn denk ik weinig platforms die dit goed monitoren. Als je dan bovengemiddeld investeert in een dergelijk project kan dat je aardig opbreken.
Dank voor de spiegel.
Eens dat het altijd goed is om heel kritisch naar de risico's te blijven kijken.

Persoonlijk weet ik gewoon niet zo goed meer waar ik het beste mijn spaargeld kan laten.

Aandelen: wacht liever af of we wel of niet een crash krijgen
Obligaties: zeer lage rente / negatieve rente, en wanneer rente gaat stijgen gaat de waarde hard omlaag
Spaarrekening: 0,01% rente
Bitcoin: ik ga liever naar het casino om te gokken
Goud (en andere grondstoffen): misschien inflatiebestendig, maar sinds start crisis hoog gewaardeerd
Vastgoed: lastig om op dit moment een woning te kopen voor een redelijke prijs
Crowdfunding: blijft interessant, maar oppassen met te grote inzet

Zelf gaat er steeds meer van mijn spaargeld toch naar crowdfunding toe. Bij voorkeur alleen de projecten met de beste zekerheden.
pi_200633099
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_200633438
Onroerend goed tegen 6%. Linkje zal niet nodig zijn ivm 1.200.000
https://www.collincrowdfund.nl/mirjam-robart/
pi_200633613
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 12:24 schreef Jaco078 het volgende:
Onroerend goed tegen 6%. Linkje zal niet nodig zijn ivm 1.200.000
https://www.collincrowdfund.nl/mirjam-robart/
ze zit zeker krap. een herfinanciering met 6 maanden geen aflossing, en een ton voor 'liquiditeit'
pi_200633642
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 12:11 schreef VDF het volgende:
Alweer een Hendrik Simon op SIG
https://investeren.sameni(...)rard-meysterweg-57-c
geen hendrik simon meer voor mij. gaat te hard.
pi_200639536
Aangekondigde projecten Geldvoorelkaar

Libanees restaurant
Doelbedrag: ¤ 100.000,- | Rente: 6,5%

Vastgoedproject in Almere
Doelbedrag: ¤ 260.000,- | Rente: 5,9%

Dagbesteding met pony's
Doelbedrag: ¤ 140.000,- | Rente: 6%

Arbeidsbemiddelingsbureau
Doelbedrag: ¤ 150.000,- | Rente: 6,5%
pi_200639860
Linkjessamenvatting

INNO:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mirjam:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Brickfi*ld:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200640084
SIG clown bassie gaat niet door
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200640198
Dank Jaco!
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_200640340
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:30 schreef fok321 het volgende:
SIG clown bassie gaat niet door
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kansloos. Kon niet genoeg eigen middeken vrij spelen...
Had dan 4% meer aangevraagd. 75%, inplaats van 71%. Sorry, maar heb hier geen goed word voor over en vind 5 dagen rente een lachertje. Al snap ik oom wel dat SIG, hier absoluut niet blij mee is. Wat een panenkoek.
pi_200640427
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:30 schreef fok321 het volgende:
SIG clown bassie gaat niet door
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kansloos dus, levering zou oorspronkelijk al eind juni plaatsvinden conform koopcontract. Ik mag hopen voor verkoper dat de waarborgsom wel bij de notaris staat. Verder ben ik van mening dat in zo'n geval de boeterente clausule bij sig gewoon in werking zou moeten treden.
pi_200640457
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:45 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Had dan 4% meer aangevraagd. 75%, inplaats van 71%.
Wie zegt dat er dan wel genoeg eigen middelen waren? Want als het op die 4% moet aankomen moet je je niet met vastgoedinvesteringen bezig willen houden. :N
pi_200640587
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:15 schreef Jaco078 het volgende:
Linkjessamenvatting

_O-
pi_200640633
Aankoop bedrijfspand.
https://www.collincrowdfund.nl/groen-field-marketing/
1e hypotheek Bedrijfspand + 2e derdenhypotheek woonhuis

[ Bericht 9% gewijzigd door KrekelJapie op 30-07-2021 17:19:41 ]
pi_200640668
Nou, die topictitel komt ook niet meer uit: ècht veel nieuwe projecten in korte tijd.....
pi_200640692
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:07 schreef Jaco078 het volgende:
Nou, die topictitel komt ook niet meer uit: ècht veel nieuwe projecten in korte tijd.....
Luxe probleem voor ons😀
pi_200640742
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop bedrijfspand.
https://www.collincrowdfund.nl/groen-field-marketing/
1e hypotheek
Op basis van de zekerheden lust ik wel een Jaco-'tje.....
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_200640804
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop bedrijfspand.
https://www.collincrowdfund.nl/groen-field-marketing/
1e hypotheek
Zou hier een dubbele unit in hypotheek gegeven worden? Volgens de verkoopbrochure kost een unit 145K https://www.makelaardijfr(...)6134609fac478c59.pdf
pi_200640920
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zou hier een dubbele unit in hypotheek gegeven worden? Volgens de verkoopbrochure kost een unit 145K https://www.makelaardijfr(...)6134609fac478c59.pdf

Vestigd met een "D" op het voorblad. |:(
pi_200640989
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:15 schreef Jaco078 het volgende:


Mirjam:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan Mirjam zit mogelijk een faillisementsluchtje.
https://www.faillissement(...)t-strategie-b-v.aspx
Lijkt me dat hier eerst opheldering over moet komen.
pi_200641176
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Aan Mirjam zit mogelijk een faillisementsluchtje.
https://www.faillissement(...)t-strategie-b-v.aspx
Lijkt me dat hier eerst opheldering over moet komen.
Inderdaad ik heb er al vragen over gesteld aan Collin. Buitengewoon vaag verhaal. Als er antwoord komt dan horen jullie het.

.

[ Bericht 6% gewijzigd door zeeland6 op 30-07-2021 19:18:44 ]
pi_200641999
Er zijn hier geloof ik geen NPEX beleggers/funders? (obligatieleningen via NPEX).

In elk geval wordt maandag 16 augustus de DBS2 obligatielening vervroegd afgelost die tot 2024 zou lopen, met een nette 3% bonusrente.
pi_200642488
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:15 schreef Jaco078 het volgende:
Linkjessamenvatting

INNO:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mirjam:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Brickfi*ld:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx Jaco _O_

Ik heb die INNO meegenomen. Ik weet dat de meesten de netto rente erg laag vinden maar de BV is m.i. supergezond met o.a. 3 recreatiehuisjes met een gezamenlijke waarde van rond de 3 ton en waar behalve de CCF financiering ad 60K bijna geen overige schulden tegenover staan.

Zelfs al zouden er 2 van de 3 in de hens gaan zonder adequate brandverzekering dan is er nog dekking genoeg? ;)

Ik snap best dat de man niet méér rente wil betalen al zou ik persoonlijk 5% rente hebben geboden; dat lijkt aantrekkelijker voor de investeerder en kost hem slechts 60 euro per jaar en dalend.
Pecunia non olet
pi_200642717
Laatst zat Edwin Adams nog trots in een podcast te vertellen dat het laatste jaar alle projecten van geldvoorelkaar zijn gefund. Vraag me af of dat ook gaat lukken met de brasserie in Goes:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24363
Misschien moet de verkoper een stuk meer achterstellen van de overnamefee.
pi_200642781
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:15 schreef Jaco078 het volgende:

Brickfi*ld:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het vorige project van deze ondernemer Lumado/D. de Wit wordt waarschijnlijk snel afgelost. Het onderpand is onder voorbehoud verkocht. https://www.funda.nl/koop/breda/huis-87702761-baronielaan-18/

[ Bericht 8% gewijzigd door KrekelJapie op 30-07-2021 19:52:27 ]
  vrijdag 30 juli 2021 @ 21:52:58 #146
454405 escortmk2
petrolhead
pi_200644680
7 juni: bevestiging inschrijving nieuwbouw Houten (CRE)
30 juli: betaalverzoek
tussendoor verder geen enkele communicatie

waarschijnlijk zat ik dus niet bij de eerste 100%, maar is het normaal dat dit dan 2 maanden duurt?
Ik had 'm klein meegenomen, vooral vanwege zekerheden en spreiding van mijn portefeuille over segmenten en platforms, maar snap dit eigenlijk niet zo goed.
pi_200644915
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:28 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Vestigd met een "D" op het voorblad.
Inderdaad, ongelofelijk.
Iedereen kan een fout maken, maar zo een grove fout op het voorblad van een formele brochure ...... |:(
pi_200644934
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:49 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Inderdaad ik heb er al vragen over gesteld aan Collin. Buitengewoon vaag verhaal. Als er antwoord komt dan horen jullie het.

.
Alvast bedankt.
pi_200645480
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:40 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Dat gebouw aan de Scharnerweg is een rijksmonument uit het interbellum. Er moet nog heel wat water door de Maas stromen (veel meer dan dat beetje van de laatste weken) eer je dat mag verbouwen tot 22 appartementen...
Grote Gracht: herfinanciering plus vergunning voor verbouwing binnen.
Scharnerweg: aankoop. Nog geen vergunning aanwezig.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Grote Gracht vanwege de vergunning.
Wel netjes: geen schijf 3
pi_200646567
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:52 schreef escortmk2 het volgende:
7 juni: bevestiging inschrijving nieuwbouw Houten (CRE)
30 juli: betaalverzoek
tussendoor verder geen enkele communicatie

waarschijnlijk zat ik dus niet bij de eerste 100%, maar is het normaal dat dit dan 2 maanden duurt?
Ik had 'm klein meegenomen, vooral vanwege zekerheden en spreiding van mijn portefeuille over segmenten en platforms, maar snap dit eigenlijk niet zo goed.
Ik zat blijkbaar wel bij de 1e groep <100%, begin juli al betaal verzoek en betaald
pi_200649672
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Aan Mirjam zit mogelijk een faillissementsluchtje.
https://www.faillissement(...)t-strategie-b-v.aspx
Lijkt me dat hier eerst opheldering over moet komen.
Haar bv heeft surséance aangevraagd en daar verkeert ze nu in. Ik heb mijn investering geannuleerd. Daar ga ik geen reactie van Collin voor afwachten.
pi_200649679
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 00:05 schreef peterc het volgende:

[..]

Ik zat blijkbaar wel bij de 1e groep <100%, begin juli al betaal verzoek en betaald
Hier idem
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:55:43 #153
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200650930
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 08:09 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Haar bv heeft surséance aangevraagd en daar verkeert ze nu in. Ik heb mijn investering geannuleerd. Daar ga ik geen reactie van Collin voor afwachten.
Gewoon weg wezen daar.
Een slechte nachtrust wil ik niet aan die mevrouw over houden.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200650967
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En wat bijvoorbeeld als het onderpand afbrand en blijkt dat de opstalverzekering niet op orde is? Er zijn denk ik weinig platforms die dit goed monitoren. Als je dan bovengemiddeld investeert in een dergelijk project kan dat je aardig opbreken.
Nog even over gebouwen als onderpand en het risico voor de investeerder als blijkt dat het pand niet of niet volledig verzekerd is bij een brand. Ik heb geloof ik dit bewustzijn hier aangezwengeld toen snackbar Bello in Bergen (gefund via HCN) volledig afbrandde.

Wat HCN en andere crowdfundinstellingen zouden moeten weten is dat je als hypotheekverstrekker een secundaire brandverzekering kunt afsluiten, die uitkeert in het geval dat de primaire verzekering (afgesloten door de gebouweigenaar) om wat voor reden dan ook niet uitkeert.

Dit is in Duitsland zeer gebruikelijk, maar staat in NL nog in de kinderschoenen.

Het lijkt me goed om onze businesspartners hiernaar te vragen, de meeste lezen hier mee dus laat dit bericht een eerste stap zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door paardendokter op 31-07-2021 21:50:13 ]
pi_200651835
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 08:09 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Haar bv heeft surséance aangevraagd en daar verkeert ze nu in. Ik heb mijn investering geannuleerd. Daar ga ik geen reactie van Collin voor afwachten.
mijn eerste indruk was dus de juiste. Collin moet dit niet willen via vage teksten een surseance proberen te verhullen :G
pi_200652790
De 3 open staande projecten van SiG (oudste liep al een dag of 22) zijn alle 3 ineens een flink bedrag omhoog gegaan qua investeringen.

https://investeren.sameningeld.nl/project/tilburg-akkerstraat-7
https://investeren.sameni(...)traat-257-amersfoort
https://investeren.sameni(...)traat-153-amersfoort

Het blijft opvallend hoe bij SiG voor de deadline er meestal nog een flink bedrag bijkomt.
SiG zelf zegt dat er geen sprake is van speciale afspraken met rijke investeerders, maar het blijf opvallend hoe dit vaak zo gaat voor projecten die nog niet vol zijn.
pi_200653512
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:52 schreef escortmk2 het volgende:
7 juni: bevestiging inschrijving nieuwbouw Houten (CRE)
30 juli: betaalverzoek
tussendoor verder geen enkele communicatie

waarschijnlijk zat ik dus niet bij de eerste 100%, maar is het normaal dat dit dan 2 maanden duurt?
Ik had 'm klein meegenomen, vooral vanwege zekerheden en spreiding van mijn portefeuille over segmenten en platforms, maar snap dit eigenlijk niet zo goed.
ik heb direct een betaalverzoek gehad, zelfde week nog, en nu weer. ik zie er van af. sindsdien veel betere projecten langsgekomen.
pi_200653762
Heb net nog even de nieuwe SIG van Hendrik Simon zitten bekijken die morgen live gaat.

Bij mij inzien loop je in schijf 1a niet teveel risico als je de woz waarde bekijkt. Blijft dan alleen over dat Hendrik inderdaad veel projecten heeft gefinancieerd de laatste tijd.
pi_200654096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Aan Mirjam zit mogelijk een faillisementsluchtje.
https://www.faillissement(...)t-strategie-b-v.aspx
Lijkt me dat hier eerst opheldering over moet komen.
Bij het zien van de gedeponeerde cijfers van die bv begrijp ik wel waarom CCF "uit privacy oogpunt" nooit cijfers publiceerd (behalve dan meestal bij Direct leningen, waarom daar wel?). Dan hadden we hier verder al helemaal geen vragen meer gesteld denk ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De hypotheek betreft de twee koetshuizen met de grond waar deze op staan, de grond/het terrein eromheen is een ander kadastraal nummer, lijkt me dus lastig uit te winnen als het mis zou gaan.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 13:09:32 #160
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_200654709
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 12:10 schreef cubje het volgende:

[..]

ik heb direct een betaalverzoek gehad, zelfde week nog, en nu weer. ik zie er van af. sindsdien veel betere projecten langsgekomen.
Ondanks dat dit CRE project met 164% ruim was overtekend, lijken er bij nader inzien veel investeerder te besluiten om af te zien van deelname. Dat is mooi want dit geeft een signaal naar het platform dat de geboden rente echt te laag is.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 13:20:12 #161
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_200654879
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 12:24 schreef quepos het volgende:
Heb net nog even de nieuwe SIG van Hendrik Simon zitten bekijken die morgen live gaat.

Bij mij inzien loop je in schijf 1a niet teveel risico als je de woz waarde bekijkt. Blijft dan alleen over dat Hendrik inderdaad veel projecten heeft gefinancieerd de laatste tijd.
Het risico in schijf 1A is bij SIG idd altijd heel beperkt. Toch ben ik helemaal gestopt bij SIG. Het doet me denken aan de vastgoedcrisis van ruim een decennium geleden. Banken gaven torenhoge kredieten aan snelle vastgoedjongens. Die maakten de blits, maar het was allemaal 'klatergoud' want bijna volledig betaald met geleend geld. Toen de markt wat in-kakte wilden de banken hun geld terug. Alleen de mensen met eigen geld bleven overeind. De algemene opinie was dat de banken schuldig waren aan de crisis; zij hadden immers onbeperkt krediet verstrekt. Ik wil geen moraalridder zijn, maar ik vind dat SIG het zeker niet beter doet. Ik zie jongens zonder 'track-record' opeens heel veel geld lenen en alles kopen wat los en vast zit. Daar moet een platform niet aan mee werken, is mijn persoonlijke mening.
pi_200655331
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:41 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

mijn eerste indruk was dus de juiste. Collin moet dit niet willen via vage teksten een surseance proberen te verhullen :G
Helemaal mee eens. Natuurlijk weet CCF van de surseance. CCF voldoet absoluut niet aan hun plicht om investeerders volledig te informeren. Maar dat is natuurlijk allang bekend van CCF.
pi_200655544
SiG Scharnerweg staat open.
https://investeren.sameni(...)icht-scharnerweg-127

Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.

Edit: al 42% vol. Dat lijkt me veel voor zo'n groot project,
pi_200655606
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 14:00 schreef TisIk het volgende:
SiG Scharnerweg staat open.
https://investeren.sameni(...)icht-scharnerweg-127

Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.
Grote gracht staat ook open, die heb ik meegenomen in 1A
pi_200655644
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 14:00 schreef TisIk het volgende:
SiG Scharnerweg staat open.
https://investeren.sameni(...)icht-scharnerweg-127

Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.

Edit: al 42% vol. Dat lijkt me veel voor zo'n groot project,
ze worden waarschijnlijk getrokken door de 5,50% voor 2 jaar. Ik blijf er vanaf.
pi_200655704
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 14:06 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

ze worden waarschijnlijk getrokken door de 5,50% voor 2 jaar. Ik blijf er vanaf.
Beiden meegenomen in 1A, Scharner vanwege de lopende huurovek > 2026 en de Grote Gracht vanwege lokatie / vergunning.
pi_200655726
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 14:06 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

ze worden waarschijnlijk getrokken door de 5,50% voor 2 jaar. Ik blijf er vanaf.
Opvallend dat Grote Gracht zo achter blijft terwijl hier reeds drie appartementen aanwezig zijn die een WOZ waarde hebben ruim boven schijf 1A. Gezien de bedragen en het aantal investeerder is mijn inschatting dat Scharnerweg een paar grotere investeerders heeft getrokken.
Maar het is nog een lange weg te gaan voor beide projecten zeker omdat het geen reguliere woningen zijn.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 14:18:25 #168
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200655827
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 14:11 schreef peterc het volgende:

[..]

Beiden meegenomen in 1A, Scharner vanwege de lopende huurovek > 2026 en de Grote Gracht vanwege lokatie / vergunning.
Heb ze ook beide meegenomen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200655862
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 14:12 schreef ML45 het volgende:

[..]

Opvallend dat Grote Gracht zo achter blijft terwijl hier reeds drie appartementen aanwezig zijn die een WOZ waarde hebben ruim boven schijf 1A. Gezien de bedragen en het aantal investeerder is mijn inschatting dat Scharnerweg een paar grotere investeerders heeft getrokken.
Maar het is nog een lange weg te gaan voor beide projecten zeker omdat het geen reguliere woningen zijn.
scharnerweg is ook een halve procent meer voor 1A, dat zal ook wel een rol kunnen spelen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 14:28:14 #170
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200655977
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 12:32 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

geen hendrik simon meer voor mij. gaat te hard.
Gaat zeker hard. De portemonnee uit. :(
Volgens de financiële analyse moet er ruim ¤ 4500,-- per jaar bij.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 14:29:53 #171
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200656029
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 14:12 schreef ML45 het volgende:

[..]

Opvallend dat Grote Gracht zo achter blijft terwijl hier reeds drie appartementen aanwezig zijn die een WOZ waarde hebben ruim boven schijf 1A. Gezien de bedragen en het aantal investeerder is mijn inschatting dat Scharnerweg een paar grotere investeerders heeft getrokken.
Maar het is nog een lange weg te gaan voor beide projecten zeker omdat het geen reguliere woningen zijn.
Salaris is binnen. Dan zijn er wat mogelijkheden.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200657363
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 13:47 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Natuurlijk weet CCF van de surseance. CCF voldoet absoluut niet aan hun plicht om investeerders volledig te informeren. Maar dat is natuurlijk allang bekend van CCF.
Daar zijn ze zelf toch nog niet van overtuigd, ze zien zichzelf als ik de reacties lees als het beste jongen van de kals die het prima doet. Maar als je ze dan op hun plichten wijst blijft het soms angstvallig stil. Maar faillissement of (voorlopige) surseance van betaling is gewoon een opeisingsgrond in de ccf contracten, dus of ze weten het geheel niet of ze kijken de ander kant op en willen alleen de vergoedingen of ze doen het willens en wetens zonder de potentiele investeerders volledig te informeren en dus informatie achter te houden. Ern waarschijnlijk zullen ze wel zeggen: "dat betreft één van de bv's, niet de natuurlijke persoon, en dat is nu de geldnemer".

Door niet open en volledig te communiceren krijg je speculaties zoals hier, die mogelijk niet altijd volledig waar zijn, maar wel op een aantal feiten kloppen die op zich al voldoende zijn voor extra info. Overigens is ccf niet het enige platform die het of niet weet of niet communiceert, want ook gve had er recent weer eentje die (naar mijn idee door info hier van de vorige lening) is teruggetrokken en tot op heden niets meer van hebben gezien of gehoord. En dat was niet de eerste en dit zal ook niet de laatste zijn, want voor velen is crowdfunding toch een laatste optie omdat andere partijen op basis van risico afweging geen lening verstrekken.
pi_200657384
Mega tussensprint bij de Grote Gracht. Ter info: It wasn’t me!
  zaterdag 31 juli 2021 @ 15:37:40 #174
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200657514
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 15:28 schreef tnhb het volgende:

[..]

Daar zijn ze zelf toch nog niet van overtuigd, ze zien zichzelf als ik de reacties lees als het beste jongen van de kals die het prima doet. Maar als je ze dan op hun plichten wijst blijft het soms angstvallig stil. Maar faillissement of (voorlopige) surseance van betaling is gewoon een opeisingsgrond in de ccf contracten, dus of ze weten het geheel niet of ze kijken de ander kant op en willen alleen de vergoedingen of ze doen het willens en wetens zonder de potentiele investeerders volledig te informeren en dus informatie achter te houden. Ern waarschijnlijk zullen ze wel zeggen: "dat betreft één van de bv's, niet de natuurlijke persoon, en dat is nu de geldnemer".

Door niet open en volledig te communiceren krijg je speculaties zoals hier, die mogelijk niet altijd volledig waar zijn, maar wel op een aantal feiten kloppen die op zich al voldoende zijn voor extra info. Overigens is ccf niet het enige platform die het of niet weet of niet communiceert, want ook gve had er recent weer eentje die (naar mijn idee door info hier van de vorige lening) is teruggetrokken en tot op heden niets meer van hebben gezien of gehoord. En dat was niet de eerste en dit zal ook niet de laatste zijn, want voor velen is crowdfunding toch een laatste optie omdat andere partijen op basis van risico afweging geen lening verstrekken.
Kan het zijn dat ze er geen actieve herinneringen aan hadden?
Daar schijn je met grote regelmaat mee weg te komen. :lijstje:
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200657578
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 15:30 schreef Crowdyfunder het volgende:
Mega tussensprint bij de Grote Gracht. Ter info: It wasn’t me!
Zit nu op een gemiddeld inleg van bijna 10k (!), de andere zit gemiddeld ook op meer dan 4.5k . Dat laatse is meer dan ruim het dubbele van het gemiddelde van de afgelopen 240 projecten met een trend die tussen de eerste en nu met ca 10% licht omlaag loopt.
pi_200658611
quote:
12s.gif Op woensdag 28 juli 2021 23:01 schreef peterc het volgende:
Via GVE proj 13652
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voorstel tegen finale kwijting, laatste betaling v dit proj ontvangen febr 20 ( 90k 8% 60mnd) 16 period to go, vlgs het voorstel zouden we onze inleg bijna terug moeten ontvangen, nog niet nagerekend, vh weekend maar ff doen, ga wel instemmen, case closed, en dossier dicht dan > dergelijk project zou nu niet meer door mijn screening komen, ook ik doe / deed wel eens minder slimme dingen w/
Op een opm van een zeer gewaardeerde fokforummer of inderdaad de borg bij 13652
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zijnde een hoogleraar met goed salaris & pensioenopbouw er niet goed vanaf komt, moet ik KJ gelijk geven. Toch ja gestemd om van het gedoe af te zijn, en ja achteraf gezien was het een K...project waar ik nu nooit meer in zou stappen en ja die twee M..sen komen er misschien nu wat "gemakkelijk" vanaf.

Bovendien heb ik in het verleden ook meegemaakt dat personen met hoge opleidingen / functies en aanzien & status soms verbazingwekkend weinig ¤ aan vermogen, en soms verbazingwekkend veel ¤ aan schulden hebben en daardoor een "wankel" evenwicht hebben. Weet niet of het zo is. Overigens zou ik als leningnemer en borg veel eerder "gedeald" hebben. ga toch nog eens de borg googlen, thnx for your work KJ

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 31-07-2021 17:33:10 ]
pi_200661080
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:15 schreef Jaco078 het volgende:
Linkjessamenvatting

INNO:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mirjam:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Brickfi*ld:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linkje Gro*n Fi*ld

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200661622
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 19:53 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Linkje Gro*n Fi*ld

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijstje is weer compleet _O_
pi_200661715
Mijn cf administratie is ook weer bijgewerkt. Juli 2021 is na december 2020 en september 2015 de derde in rij met hoogste bedrag aan investeringen per maand :lijstje:.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 21:30:53 #180
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200662376
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 19:53 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Linkje Gro*n Fi*ld

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaco bedankt. Laatste als maandafsluiting ook nog mee gepakt.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200665241
Ik twijfel nog over die Mirjam. Prachtig mooi pand. Anderzijds, moet wel meer dan een miljoen herfinancieren over 5 jaar.
Waaruit blijkt trouwens dat ze bij faillissement betrokken was of surseance van betaling aangevraagd heeft?
pi_200667730
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 23:53 schreef Jaco078 het volgende:
Ik twijfel nog over die Mirjam. Prachtig mooi pand. Anderzijds, moet wel meer dan een miljoen herfinancieren over 5 jaar.
Waaruit blijkt trouwens dat ze bij faillissement betrokken was of surseance van betaling aangevraagd heeft?
https://www.google.com/ur(...)z7AH93BWCfjn8NSPXbuX
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_200669469
quote:
Is die Pi*, of een dochter daarvan, huurder in een van die koetshuizen?
Pecunia non olet
pi_200669634
quote:
Enigszins verzachtend vind ik wel dat ze vanuit privé/box3 belegt en niet vanuit die bv.
pi_200669783
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 23:53 schreef Jaco078 het volgende:
Ik twijfel nog over die Mirjam. Prachtig mooi pand. Anderzijds, moet wel meer dan een miljoen herfinancieren over 5 jaar.
Waaruit blijkt trouwens dat ze bij faillissement betrokken was of surseance van betaling aangevraagd heeft?
Waarom zou je willen inleggen in een project waar onduidelijkheden over zijn en dan 5 jaar in onzekerheid zitten ? Projecten te over.
pi_200669843
In een eerdere post stond iets over de balans van de BV. Wellicht bevat die 1m vorderingen op privé die nu "geherfinancierd" moeten worden ivm de surséance. Ik heb me teruggetrokken. Onduidelijkheid en lastig uitwinbare zekerheden zijn een no-go.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_200669860
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 10:21 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Waarom zou je willen inleggen in een project waar onduidelijkheden over zijn en dan 5 jaar in onzekerheid zitten ? Projecten te over.
Omdat ze er knap uitziet :P
pi_200669997
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Is die Pi*, of een dochter daarvan, huurder in een van die koetshuizen?
https://www.recruitment.n(...)rsoneel-met-paarden/

solide business. Paardenfluisteraar. Zit nog wel een film in.
pi_200670014
-

[ Bericht 100% gewijzigd door zeeland6 op 01-08-2021 10:36:08 ]
pi_200670279
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 10:34 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

https://www.recruitment.n(...)rsoneel-met-paarden/

solide business. Paardenfluisteraar. Zit nog wel een film in.
dit clubje zit in Alphen a/d Rijn, niet relevant dus
pi_200670314
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Is die Pi*, of een dochter daarvan, huurder in een van die koetshuizen?
Nee Obli, Mirjam zit via een holding vuistdiep in Pi*
pi_200670606
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 10:48 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Nee Obli, Mirjam zit via een holding vuistdiep in Pi*
Je zou inderdaad zeggen dat die 890K aan vordering op de balans, direct of indirect is geïnvesteerd in het fraaie privé onroerend goed van de dame. De curator wil dat geld natuurlijk terug zien in de boedel. Al met al een plausibel verhaal maar dat had in de pitch moeten staan. Wel de sociaal bewogen deugmens uithangen maar aan de andere kant een leven van luxe leiden en dubieuze transacties uitvoeren? :@

Nou ja als een inleg chronische stress oplevert kan je straks ook weer bij haar terecht, in een ander b.v.'tje c_/
Pecunia non olet
pi_200671745
Na 5 minuten al te laat om in 1A te investeren in het SIG flatje in Amersfoort. :'(
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:17:35 #194
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200671930
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Na 5 minuten al te laat om in 1A te investeren in het SIG flatje in Amersfoort. :'(
SIG Amersfoort. Nog stukje ruimte in 1B. Rest is al VOL.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200673185
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:17 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

SIG Amersfoort. Nog stukje ruimte in 1B. Rest is al VOL.
SIG Amersfoort 1A te laat en laten lopen / Heb nog genoeg andere Hendrikjes / Het vakantiehutje van Inno bescheiden meegepakt , ann > rente + afloss weinig risico plus zie deze nog wel vervroegd afgelost worden.
De Koetshuizen mevrouw laten lopen, teveel gedoe rondom de surseance , plus het zijn nu niet direct courante verhandelbare objecten op een separaat stukkie grond, herfinanciering is niet zo eenvoudig als een normaal huuske
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:30:43 #196
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200673676
quote:
12s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:08 schreef peterc het volgende:

[..]

SIG Amersfoort 1A te laat en laten lopen / Heb nog genoeg andere Hendrikjes / Het vakantiehutje van Inno bescheiden meegepakt , ann > rente + afloss weinig risico plus zie deze nog wel vervroegd afgelost worden.
De Koetshuizen mevrouw laten lopen, teveel gedoe rondom de surseance , plus het zijn nu niet direct courante verhandelbare objecten op een separaat stukkie grond, herfinanciering is niet zo eenvoudig als een normaal huuske
Vanuit het linkjes overzicht had ik 3 stuks meegenomen.

Vrouwtje met warrig verhaal had mijn twijfels. Die later werden bevestigd.
Op jonge leeftijd al geleerd: "Bij twijfeil, NIET doen:.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200674586
Iemand onder ons ervaringen met Bridgefund?
Soort FNC vanaf 100k.

https://www.bridgefund.nl/beleggen/
pi_200674657
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 10:11 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Enigszins verzachtend vind ik wel dat ze vanuit privé/box3 belegt en niet vanuit die bv.
Behalve als ze als straks eventueel als (indirect) bestuurder wordt aangesproken wegens prive lenen uit die bv's (of dat het geval is weet ik niet, maar zou zomaar kunnen en dan is het geheel dus op drijfzand gefundeerd). Wat mij betreft zou het best een acceptable project kunnen zijn, maar dan zal wat mij betreft wel de hele financiele handel en wandel helder gemaakt moeten worden en niet zo verborgen als nu, want met alleen die info stapt er geen enkele bank of financierder in en kom je dus uit bij cf waar het geld toch tegen de plinten klotst, tsja...
pi_200674718
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 23:53 schreef Jaco078 het volgende:
Waaruit blijkt trouwens dat ze bij faillissement betrokken was of surseance van betaling aangevraagd heeft?
Zie formele publicatie https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/details/16.mne.21.6.S.3302.1.21 en dan de bv's naar boven volgen.
pi_200674778
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Is die Pi*, of een dochter daarvan, huurder in een van die koetshuizen?
Huurder zou zomaar kunnen, er staan zover ik heb kunnen zien geen andere bedrijven dan dochterbedrijven op het adres ingeschreven. De hele presentatie blijkt naarmate je er verder induikt voor mij omgeven met vragen, want er wordt bijvoorbeeld niet aangegeven wie nu de echte huurders zijn, de kwaliteit daarvan bepaalt naar mijn mening wel de stabiliteit van die 120k huurstroom per jaar.
  zondag 1 augustus 2021 @ 17:37:22 #201
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200679752
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:30 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Vanuit het linkjes overzicht had ik 3 stuks meegenomen.

Vrouwtje met warrig verhaal had mijn twijfels. Die later werden bevestigd.
Op jonge leeftijd al geleerd: "Bij twijfeil, NIET doen:.
Toch nog iemand 100K ingezet op Mirjam.
Om de boel gaande te houden en dan terug te trekken? oO/
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200685067
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:23 schreef tnhb het volgende:

[..]

Huurder zou zomaar kunnen, er staan zover ik heb kunnen zien geen andere bedrijven dan dochterbedrijven op het adres ingeschreven. De hele presentatie blijkt naarmate je er verder induikt voor mij omgeven met vragen, want er wordt bijvoorbeeld niet aangegeven wie nu de echte huurders zijn, de kwaliteit daarvan bepaalt naar mijn mening wel de stabiliteit van die 120k huurstroom per jaar.
Ter lering en vermaak gisteren ook even door de pitch gescrold. Ik ga er vanuit dat de huurders de dochter bedrijven zijn, en dat er met opzet "een beetje vaag" over gedaan wordt.

Er staat o.a. in de pitch dat 1 van de huurders gebruik maakt van de vergaderruimte in het hoofd huis.
Als ik in zo'n bovengemiddeld huis zou wonen zou ik nooit een deel van mijn huis laten gebruiken voor trainingen en vergaderingen.
Een beetje privacy in mijn huis vind ik waardevoller dan de laatste 200m3 "woonruimte" extra.

Van de linkjes samenvatting heb ik Br*ckfi*ld voor 2x mijn standaard inleg, en Gro*n Fi*ld standaard meegenomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ETphonehome op 01-08-2021 22:59:08 ]
pi_200685764
Zojuist ook ingelegd in Br*ckfi*ld, met het geld van de vervroegde aflossingen van ALOG*C en Dov*x.
pi_200685856
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:37 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Toch nog iemand 100K ingezet op Mirjam.
Om de boel gaande te houden en dan terug te trekken? oO/
Of iemand die dit forum (nog) niet leest
pi_200690067
Horeca bij collin direct met een 2e hypotheek https://www.collincrowdfund.nl/landtong-amsterdam-b-v/
pi_200690133
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:09 schreef optrandje het volgende:
Horeca bij collin direct met een 2e hypotheek https://www.collincrowdfund.nl/landtong-amsterdam-b-v/
Het onderpand ligt aan de Kerrieweg, op de hoek met de Ketjapweg. En de aanvrager heet Xu Yang Fu.
pi_200690518
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:14 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Het onderpand ligt aan de Kerrieweg, op de hoek met de Ketjapweg. En de aanvrager heet Xu Yang Fu.
Nummer 22 op de kaart😋

Ik lust deze wel. Heeft zijn halve privé hypotheek al afgelost. En flinke inbreng. Nette rente t.o.v. het risico.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 02-08-2021 10:39:49 ]
Pecunia non olet
pi_200690615
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nummer 22 op de kaart😋

Ik lust deze wel. Heeft zijn halve privé hypotheek al afgelost. En flinke inbreng.
Tevens een mooie nieuwbouwwoning en super courant.
pi_200690752
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Mijn cf administratie is ook weer bijgewerkt. Juli 2021 is na december 2020 en september 2015 de derde in rij met hoogste bedrag aan investeringen per maand :lijstje:.
2021 t/m heden ; deelname aan 88 nieuwe projecten ; 36 projecten afgelost ; 2 project def afgeboekt (schade 30% vd netto-inleg, en met rente op circa 15%). De schade en probleem projecten zijn eigenlijk nog allemaal "zonden" uit het verleden.
pi_200690885
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nummer 22 op de kaart😋

Ik lust deze wel. Heeft zijn halve privé hypotheek al afgelost. En flinke inbreng. Nette rente t.o.v. het risico.
Gevonden resultaat DE EXACTE LOCATIE
Landtong Amsterdam B.V.
Hoofdvestiging
Bestaande handelsnamen
Landtong Amsterdam B.V.

Statutaire naam
Landtong Amsterdam B.V.

KVK 81996179Vestigingsnr. 000048254169Meer en Vaart 1571068LAAmsterdam
81996179 0000 000048254169 Landtong Amsterdam B.V. Restaurants Besloten vennootschap met gewone structuur Het exploiteren van een horecaonderneming.

https://bekendmakingen.am(...)anvragen/aanvraag-0/
https://www.google.com/ma(...)3D100!7i16384!8i8192

[ Bericht 8% gewijzigd door peterc op 02-08-2021 11:02:14 ]
pi_200691184
quote:
12s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:54 schreef peterc het volgende:

[..]

Gevonden resultaat DE EXACTE LOCATIE
Landtong Amsterdam B.V.
Hoofdvestiging
Bestaande handelsnamen
Landtong Amsterdam B.V.

Statutaire naam
Landtong Amsterdam B.V.

KVK 81996179Vestigingsnr. 000048254169Meer en Vaart 1571068LAAmsterdam
81996179 0000 000048254169 Landtong Amsterdam B.V. Restaurants Besloten vennootschap met gewone structuur Het exploiteren van een horecaonderneming.

https://bekendmakingen.am(...)anvragen/aanvraag-0/
https://www.google.com/ma(...)3D100!7i16384!8i8192
Geweldige locatie aan de Sloterplas
pi_200691196
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:09 schreef optrandje het volgende:
Horeca bij collin direct met een 2e hypotheek https://www.collincrowdfund.nl/landtong-amsterdam-b-v/
waarom colin direct ? die was toch voor kleine leningen
pi_200691271
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:11 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

waarom colin direct ? die was toch voor kleine leningen
Collin heeft de voorwaarden een tijd geleden al aangepast. Simpele leningen tot en met 250k kunnen als direct worden aangeboden.
pi_200691501
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nummer 22 op de kaart😋

Ik lust deze wel. Heeft zijn halve privé hypotheek al afgelost. En flinke inbreng. Nette rente t.o.v. het risico.
Ziet er inderdaad goed uit! Wil deze ook wel meenemen.
pi_200693270
Alle bedragen van SIG en Newfunding zijn bijgeschreven.

Ik zie diverse dubbele boekingen

[ Bericht 14% gewijzigd door zeeland6 op 02-08-2021 12:58:17 ]
pi_200694189
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:14 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Collin heeft de voorwaarden een tijd geleden al aangepast. Simpele leningen tot en met 250k kunnen als direct worden aangeboden.
Klopt, maar toch jammer voor diamantairs, platformkosten toch 0.48% (1.20% x 40%) hoger.
pi_200694227
Een nieuwe Collin Hifi-boer zonder (echte) zekerheden.

https://www.collincrowdfund.nl/hifi-klubben-breda/
pi_200694536
Hakken leverancier
https://www.kapitaalopmaa(...)ecten/Mooi-Hakkie-BV
Klein bedrag, geen zekerheden
pi_200694621
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:09 schreef optrandje het volgende:
Horeca bij collin direct met een 2e hypotheek https://www.collincrowdfund.nl/landtong-amsterdam-b-v/
Ook net even doorgekeken.

Eigenlijk gewoon een starter en horeca maar door de geboden 2e hypotheek en de (gehuurde) locatie toch wel een leuk project wat ik ook wel voor iets hoger dan mijn basis bedrag mee zou willen nemen.
pi_200696142
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:47 schreef zeeland6 het volgende:
Alle bedragen van SIG en Newfunding zijn bijgeschreven.

Ik zie diverse dubbele boekingen
Bij mij ook 2 dubbele bijschrijvingen. Zojuist email hierover ontvangen van SIG: "Per abuis is de betaling van juli dubbel uitgevoerd. Waar nodig zal dit in augustus worden verrekend. "
  maandag 2 augustus 2021 @ 14:53:42 #222
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_200696570
quote:
7s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:38 schreef Inductor het volgende:
Bij mij ook 2 dubbele bijschrijvingen. Zojuist email hierover ontvangen van SIG: "Per abuis is de betaling van juli dubbel uitgevoerd. Waar nodig zal dit in augustus worden verrekend. "
SIG en zorgvuldigheid is nog steeds geen goed huwelijk....
pi_200696920
quote:
7s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:38 schreef Inductor het volgende:

[..]

Bij mij ook 2 dubbele bijschrijvingen. Zojuist email hierover ontvangen van SIG: "Per abuis is de betaling van juli dubbel uitgevoerd. Waar nodig zal dit in augustus worden verrekend. "
Hier 6 projecten dubbel. Maar allemaal van de afgelopen weken, waardoor het voornamelijk rente tegenover kosten zijn.

Lijk mij dat ze deze beter direct recht kunnen trekken.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_200697820
quote:
99s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hier 6 projecten dubbel. Maar allemaal van de afgelopen weken, waardoor het voornamelijk rente tegenover kosten zijn.

Lijk mij dat ze deze beter direct recht kunnen trekken.
Ik heb er ook 5 dubbel. Lijkt me sowieso dat ze dat beter direct kunnen recht trekken omdat er ook dubbel kosten zijn geboekt ... :N
  maandag 2 augustus 2021 @ 15:51:13 #225
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200697888
quote:
7s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:23 schreef Inductor het volgende:

[..]

Klopt, maar toch jammer voor diamantairs, platformkosten toch 0.48% (1.20% x 40%) hoger.
Op project van ¤ 250.000,-- scheelt dit ¤ 1200,-- wat Collin zo extra verdient.

Duurt het nog langer voordat ik van Goud over ga naar Diamant. En bedankt :(
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200697929
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:51 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Op project van ¤ 250.000,-- scheelt dit ¤ 1200,-- wat Collin zo extra verdient.

Duurt het nog langer voordat ik van Goud over ga naar Diamant. En bedankt :(
Het laatste jaar heb ik aan meer collin direct projecten meegedaan dan aan normale collin projecten, dan duurt het lang voordat ik diamanten status bereik. Heb sterk het idee dat Collin probeert zo veel mogelijk projecten als direct projecten aan te bieden want zelf minder werk aan en meer marge binnen halen....
  maandag 2 augustus 2021 @ 16:11:24 #227
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200698112
Zie toch nog investeringen bij Collin: Brickfi*ld:

Zijn dat dan allemaal mensen die FOK niet volgen.

Da's echt zonde. Voor hun centjes.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200698215
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:11 schreef Zeghomaar het volgende:
Zie toch nog investeringen bij Collin: Brickfi*ld:

Zijn dat dan allemaal mensen die FOK niet volgen.

Da's echt zonde. Voor hun centjes.
hier was volgens mij niet veel mis mee,behalve de korte looptijd
pi_200698230
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:19 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

hier was volgens mij niet veel mis mee,behalve de korte looptijd
Ja precies, tenzij ik iets gemist heb? Doe aanzienlijk mee
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_200698384
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:20 schreef drollenvanger het volgende:

[..]

Ja precies, tenzij ik iets gemist heb? Doe aanzienlijk mee
Me too, denk dat er Mirjam bedoeld wordt.
Pecunia non olet
  maandag 2 augustus 2021 @ 16:34:48 #231
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200698403
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Me too, denk dat er Mirjam bedoeld wordt.
Sorry mensen. Bedoel idd Mirjam.

Dank je Obli**.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200698497
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ziet er inderdaad goed uit! Wil deze ook wel meenemen.
Linkje vastgoed Amsterdam met onderpand woning Utrecht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200698560
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:41 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Linkje vastgoed Amsterdam met onderpand woning Utrecht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bekende nummers 1700 en 1716 hebben resp. ¤ 1.000 en ¤ 500 gestort, dit geeft wel aan dat ze er vertrouwen in hebben anders zou het wel bij ¤ 100 zijn gebleven.
pi_200698814
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:41 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Linkje vastgoed Amsterdam met onderpand woning Utrecht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt Jaco ruimer meegenomen
pi_200698983
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:41 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Linkje vastgoed Amsterdam met onderpand woning Utrecht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top👍 Dubbel meegepakt.
Pecunia non olet
pi_200699342
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:34 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Sorry mensen. Bedoel idd Mirjam.

Dank je Obli**.
beetje de boel op de kast jagen he :+ oO/ ~O> ^p^
pi_200699693
quote:
14s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:24 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe Collin Hifi-boer zonder (echte) zekerheden.

https://www.collincrowdfund.nl/hifi-klubben-breda/
2 weken geleden is deze ook besproken:
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Audio winkel in Breda zonder echte harde zekerheden, https://www.collincrowdfund.nl/hifi-klubben-breda/
pi_200699821
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

2 weken geleden is deze ook besproken:
[..]

Duidelijke niet helemaal scherp :z
  maandag 2 augustus 2021 @ 18:49:07 #239
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200700492
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:37 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

beetje de boel op de kast jagen he :+ oO/ ~O> ^p^
Hellemaal gelijk. Schijnt dat ik overdag ook soms slaap. oO/ :G 8}
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200701112
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:41 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Linkje vastgoed Amsterdam met onderpand woning Utrecht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi onderpand met mooie overwaarde!

Ik vraag mij af: waarom zou de ondernemer in dit geval niet de lopende hypotheek verhogen met 250.000 euro en dat geld in het bedrijf stoppen? Dat lijkt mij qua (rente)kosten veel voordeliger. Omdat dat niet gedaan wordt, zal het wel fiscaal ongunstig of juridisch onmogelijk zijn? Kan iemand hier toelichten hoe dit zit?
gr gr
pi_200701603
quote:
12s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:47 schreef peterc het volgende:

[..]

2021 t/m heden ; deelname aan 88 nieuwe projecten ; 36 projecten afgelost ; 2 project def afgeboekt (schade 30% vd netto-inleg, en met rente op circa 15%). De schade en probleem projecten zijn eigenlijk nog allemaal "zonden" uit het verleden.
Dat zijn heel wat meer nieuwe projecten dan bij mij.
Ik zit op 38 en dat is voor mij al bovengemiddeld.
Meestal zit ik op gemiddeld één project per week.

Ik heb dit jaar nog niets hoeven af te schrijven.
Dat komt denk ik o.a. omdat mijn ergste 'zonden' al in een dusdanig ver verleden (het eerste jaar dat ik in crowdfunding investeerde) liggen dat die projecten al eerder in default zijn gegaan.
pi_200702440
quote:
5s.gif Op maandag 2 augustus 2021 19:29 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Mooi onderpand met mooie overwaarde!

Ik vraag mij af: waarom zou de ondernemer in dit geval niet de lopende hypotheek verhogen met 250.000 euro en dat geld in het bedrijf stoppen? Dat lijkt mij qua (rente)kosten veel voordeliger. Omdat dat niet gedaan wordt, zal het wel fiscaal ongunstig of juridisch onmogelijk zijn? Kan iemand hier toelichten hoe dit zit?
Heel simpel, onvoldoende (box 1) inkomsten
pi_200703502
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 20:52 schreef impact9 het volgende:

[..]

Heel simpel, onvoldoende (box 1) inkomsten
Ah das inderdaad heel logisch. 8)7 Thanks!
gr gr
pi_200704031
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:41 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Linkje vastgoed Amsterdam met onderpand woning Utrecht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi!
Bedankt en meegenomen.
pi_200705058
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:11 schreef Zeghomaar het volgende:
Zie toch nog investeringen bij Collin: Brickfi*ld:

Da's echt zonde. Voor hun centjes.
Waar baseer je deze uitspraak op?
pi_200705166
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 23:27 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Waar baseer je deze uitspraak op?
Dat ging om Mirjam, was een foutje. Zie enkele posts daaronder.
gr gr
pi_200709135
Er is weer 12.500 ruimte in schijf 1A van Scharnerweg
https://investeren.sameni(...)icht-scharnerweg-127
pi_200709720
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Er is weer 12.500 ruimte in schijf 1A van Scharnerweg
https://investeren.sameni(...)icht-scharnerweg-127
Bedankt! Ik was in eerste instantie te laat, dus nu alsnog een bijdrage kunnen doen :)
pi_200709856
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:41 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Linkje vastgoed Amsterdam met onderpand woning Utrecht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt! Mooi project.
pi_200711153
Twee nieuwe projecten van CRE aanstaande donderdag om 16:00, in Dongen. Of heeft iemand al een linkje weten te vinden?
pi_200712044
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:41 schreef Jaco078 het volgende:

Linkje vastgoed Amsterdam met onderpand woning Utrecht:

Dank Jaco!
pi_200712373
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:44 schreef optrandje het volgende:

[..]

Dank Jaco!
Graag gedaan. Inmiddels al 20 actieve FOK-gebruikers en 53 Lurkers bijgedragen.
pi_200712454
40556 INNO pandje
www.landalmakelaardij.nl/(...)0-Landweerswal-2032/
https://www.landalmakelaa(...)rovincie-Gelderland/

via het ene linkje kom ik op een vraagprijs van 119k en de andere 79k, zal wel een oude advertentie zijn ? Foto's nagenoeg hetzelfde

Landweerswal 2 032 7047 CE BraamtVraagprijs ¤ 119.500,- k.k.

Landweerswal 2 032 7047 CE BraamtVraagprijs ¤ 79.000,- k.k.

[ Bericht 11% gewijzigd door peterc op 03-08-2021 12:31:40 ]
pi_200717698
Zonet bericht SIG vervroegde aflossing Giethoorn Binnenpad. Paardenmarkt Steenwijk next?
bedrag nog niet in de e-wallet maar zal zo wel komen
pi_200717890
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 15:57 schreef peterc het volgende:
Zonet bericht SIG vervroegde aflossing Giethoorn Binnenpad. Paardenmarkt Steenwijk next?
bedrag nog niet in de e-wallet maar zal zo wel komen
Yep. Allebei. Zoals te verwachten bij hardwerkende Chinezen.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_200718097
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:13 schreef VDF het volgende:

[..]

Yep. Allebei. Zoals te verwachten bij hardwerkende Chinezen.
Dat zou zo kunnen zijn. Maar in dit geval ligt het toch echt aan de hogere leensom en betere condities die mogelijk.nl te bieden had bij een herfinanciering dat de leningen vervroegd afgelost zijn.

Er moet nu een groter bedrag met hard werken terug verdiend worden. :)
pi_200718253
Antwoord inzake Mirjam ontvangen:
"We hebben een aantal vragen ontvangen en zullen deze na LIVE-gang op de site plaatsen en beantwoorden. Wellicht dat uw vraag niet geplaatst wordt maar wel andere vragen van gelijke strekking waarmee ook uw vraag wordt beantwoord."
Ik ben er klaar mee.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_200718352
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:35 schreef VDF het volgende:
Antwoord inzake Mirjam ontvangen:
"We hebben een aantal vragen ontvangen en zullen deze na LIVE-gang op de site plaatsen en beantwoorden. Wellicht dat uw vraag niet geplaatst wordt maar wel andere vragen van gelijke strekking waarmee ook uw vraag wordt beantwoord."
Ik ben er klaar mee.
Precies hetzelfde antwoord ook ontvangen. Ik heb ze teruggemaild over de surseance. Zal er wel niets meer van horen.
pi_200718454
Termijn 2 niet voldaan. Dat schiet lekker op
quote:
Betaling termijn 2 niet ontvangen, geldnemer is hiervoor aangeschreven. Depot voor deze termijn aangesproken
Hopelijk een misverstand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200718460
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:35 schreef VDF het volgende:
Antwoord inzake Mirjam ontvangen:
"We hebben een aantal vragen ontvangen en zullen deze na LIVE-gang op de site plaatsen en beantwoorden. Wellicht dat uw vraag niet geplaatst wordt maar wel andere vragen van gelijke strekking waarmee ook uw vraag wordt beantwoord."
Ik ben er klaar mee.
Waar ik me dus erg aan stoor (en in feit gewoon achterhouden van informatie is en niet voldoen aan informatieplicht) is dat NA live-gang de aanvullende informatie wordt geplaatst. Tot het tegendeel wordt bewezen zeg ik dat dit verhaaltje "stinkt" en dat ccf daar dus bewust haar medewerking aan verleent!
pi_200718474
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:35 schreef VDF het volgende:
Antwoord inzake Mirjam ontvangen:
"We hebben een aantal vragen ontvangen en zullen deze na LIVE-gang op de site plaatsen en beantwoorden. Wellicht dat uw vraag niet geplaatst wordt maar wel andere vragen van gelijke strekking waarmee ook uw vraag wordt beantwoord."
Ik ben er klaar mee.
Als ik het dus goed begrijp informeert Collin haar investeerders dus willens en wetens niet. Daarnaast zijn ze dus kennelijk op de hoogte van de praktijken van deze mevrouw.
Collin zak zo wel lekker weg tot een hele dubieuze club. Echte KoM praktijken zijn dit.
Je zou als investeerder hier maar niet meelezen en er dan achteraf achter komen dat het crowdfunding platform waar je op zou moeten kunnen vertrouwen je met wollige teksten zo misleid heeft.
Collin, van mij in deze een hele grote rode kaart.
pi_200718719
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 15:57 schreef peterc het volgende:
Zonet bericht SIG vervroegde aflossing Giethoorn Binnenpad. Paardenmarkt Steenwijk next?
bedrag nog niet in de e-wallet maar zal zo wel komen
Enkel aflossing Giethoorn + boeterente Steenwijk in Wallet ontvangen. Daar doe ik het niet voor....

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 03-08-2021 18:01:41 ]
pi_200719981
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 17:03 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Enkel aflossing Giethoorn + boeterente Steenwijk in Wallet ontvangen. Daar doe ik het niet voor....
Toen ik keek vlak na de mail was er zelfs nog niks...

Inzake Mirjam mss moet iemand een melding maken bij het afm (met de mailwisseling erbij)
pi_200720820
1) SIG Giethoorn & Steenwijk ; verwacht dat morgen eea in de wallet goed bijgewerkt is / word
2). Mirjam en de Koetshuizen ; laten we gewoon op een goed en compleet addendum bij de pitch wachten als deze vrij is voor plaatsing. Lijkt me niet efficiënt voor Collin nu diverse vragen van diverse personen te gaan beantwoorden, welke dan weer vragen oproepen. Een complete en duidelijke toelichting hebben we meer aan.
Een ieder kan dan zijn of haar afweging maken.

Zelf volg ik deze pitch met belangstelling, maar zal niet deelnemen. De koetshuizen zijn te specifiek (minder courant object ) en dan feitelijk ook nog "in de tuin" van iemand anders (hetgeen het nog minder courant maakt). Tevens is het gebruiksdoel/nut ook nog beperkt in mijn ogen. Kort gezegd ¤ 1.600k voor twee vergader/kantoor ruimtes zal het wel waard zijn volgens de taxateur, maar ....

[ Bericht 7% gewijzigd door peterc op 03-08-2021 19:11:00 ]
pi_200721241
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 19:04 schreef peterc het volgende:
1) SIG Giethoorn & Steenwijk ; verwacht dat morgen eea in de wallet goed bijgewerkt is / word
2). Mirjam en de Koetshuizen ; laten we gewoon op een goed en compleet addendum bij de pitch wachten als deze vrij is voor plaatsing. Lijkt me niet efficiënt voor Collin nu diverse vragen van diverse personen te gaan beantwoorden, welke dan weer vragen oproepen. Een complete en duidelijke toelichting hebben we meer aan.
Een ieder kan dan zijn of haar afweging maken.

Zelf volg ik deze pitch met belangstelling, maar zal niet deelnemen. De koetshuizen zijn te specifiek (minder courant object ) en dan feitelijk ook nog "in de tuin" van iemand anders (hetgeen het nog minder courant maakt). Tevens is het gebruiksdoel/nut ook nog beperkt in mijn ogen. Kort gezegd ¤ 1.600k voor twee vergader/kantoor ruimtes zal het wel waard zijn volgens de taxateur, maar ....
Ik zou toch ook al niet deelnemen.om dezelfde reden maar zal de pitch wel belangstellend lezen met de aanvulling. Ik verwacht dat dit gelijktijdig met het open gaan pas zal worden aangevuld. Dit is geen probleem je hebt immers een paar dagen om een eventuele inschrijving alsnog te annuleren.
l
pi_200721441
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Er is weer 12.500 ruimte in schijf 1A van Scharnerweg
https://investeren.sameni(...)icht-scharnerweg-127
Inmiddels zelfs ¤ 24.250. Steeds meer mensen die zich terugtrekken? Ik heb deze bewust overgeslagen, is mij niet courant genoeg. Er zijn genoeg courante mogelijkheden op dit moment.
pi_200721519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 19:49 schreef markmangler het volgende:

[..]

Inmiddels zelfs ¤ 24.250. Steeds meer mensen die zich terugtrekken? Ik heb deze bewust overgeslagen, is mij niet courant genoeg. Er zijn genoeg courante mogelijkheden op dit moment.
Inderdaad ook minder courant object, maar 2 jr looptijd vh project icm dekkend huurcontract tot ergens 2026 dacht ik, met een zorginstelling
Herfinanciering over 2 jaar misschien een issue?
pi_200721784
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 19:53 schreef peterc het volgende:

[..]

Inderdaad ook minder courant object, maar 2 jr looptijd vh project icm dekkend huurcontract tot ergens 2026 dacht ik, met een zorginstelling
Herfinanciering over 2 jaar misschien een issue?
Wellicht, maar ook tijdens de 2 jaar kan er iets gebeuren. Huurcontract is met een gerenommeerd medisch dienstverlener tot 31 januari 2026. Maar zo'n dienstverlener kan ook te maken krijgen met een faillissement, komt immers vaak genoeg voor. Dan is het maar de vraag of je snel een andere huurder kan vinden en anders, wat zoiets nog opbrengt. Dat probleem heb je niet bij een courante woning of appartement.
pi_200725616
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 19:04 schreef peterc het volgende:

2). Mirjam en de Koetshuizen ; laten we gewoon op een goed en compleet addendum bij de pitch wachten als deze vrij is voor plaatsing. Lijkt me niet efficiënt voor Collin nu diverse vragen van diverse personen te gaan beantwoorden, welke dan weer vragen oproepen. Een complete en duidelijke toelichting hebben we meer aan.
Een ieder kan dan zijn of haar afweging maken.


Ik vrees dat Collin denk, we wachten dat het project open is want dan hebben we de euro's in de knip. Ook een
addendum zie ik ze nog niet toevoegen.
Het zal wel blijven bij het beantwoorden van een aantal van de gestelde vragen.
De meeste investeerders hebben dan al geïnvesteerd en zien dit vervolgens niet meer.
Erg dubieus allemaal.
pi_200726681
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 19:04 schreef peterc het volgende:
laten we gewoon op een goed en compleet addendum bij de pitch wachten als deze vrij is voor plaatsing. Lijkt me niet efficiënt voor Collin nu diverse vragen van diverse personen te gaan beantwoorden, welke dan weer vragen oproepen. Een complete en duidelijke toelichting hebben we meer aan.
Een ieder kan dan zijn of haar afweging maken.
Dat we aan een complete en duidelijke uitleg meer hebben dan aan speculatie ben ik helemaal mee eens, graag zelfs! Maar ik lees hier dat vragenstellers de reactie hebben gekregen dat er NA live gang info/antwoorden beschikbaar komen. Dat staat gewoon haaks op de AFM regel die door ccf zelf ook nog eens trots op haar website wordt geciteerd link: “Alle projectinformatie moet minimaal 48 uur vooraf aan openstelling van de inschrijving voor alle investeerders op het platform beschikbaar zijn. Dit is een nieuw voorschrift.’’

Ik alleen maar concluderen dat bij vragen de relevante info dus VOORAF beschikbaar moet komen en niet pas NA live gang, ook al heb je dan nog 4 (?was toen nog 14) dagen bedenktijd. Wie gaat er na investeren opnieuw kijken of er iets is aangevuld waardoor je misschien gaat annuleren? Niemand volgens mij.

We gaan het zien of en zo ja wat er aan extra info komt, ik heb een voorspelling gedaan, ik ben erg benieuwd.
pi_200726805
Er loopt iemand te dollen op SiG, waarbij de laatste ruimte in een schijf wordt gevuld met een investering, die precies 1 euro lager is dan mogelijk.

Bij beide projecten is er precies1 euro te kort op de laatste schijf die is volgestort.
https://investeren.sameningeld.nl/project/tilburg-akkerstraat-7
https://investeren.sameni(...)-grote-gracht-35-35d
pi_200730971
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 19:04 schreef peterc het volgende:
1) SIG Giethoorn & Steenwijk ; verwacht dat morgen eea in de wallet goed bijgewerkt is / word
Giethoorn en Steenwijk zijn toegevoegd aan wallet
pi_200731328
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Giethoorn en Steenwijk zijn toegevoegd aan wallet
Hier ook, jammer maar wel een nette boeterente. Zat er fors in, beide 4x mijn normale inleg (heb wel vertrouwen in Chinese expats). Werk aan de winkel voor herinvestering dus.
pi_200732136
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:59 schreef tnhb het volgende:

[..]

Dat we aan een complete en duidelijke uitleg meer hebben dan aan speculatie ben ik helemaal mee eens, graag zelfs! Maar ik lees hier dat vragenstellers de reactie hebben gekregen dat er NA live gang info/antwoorden beschikbaar komen. Dat staat gewoon haaks op de AFM regel die door ccf zelf ook nog eens trots op haar website wordt geciteerd link: “Alle projectinformatie moet minimaal 48 uur vooraf aan openstelling van de inschrijving voor alle investeerders op het platform beschikbaar zijn. Dit is een nieuw voorschrift.’’

Ik alleen maar concluderen dat bij vragen de relevante info dus VOORAF beschikbaar moet komen en niet pas NA live gang, ook al heb je dan nog 4 (?was toen nog 14) dagen bedenktijd. Wie gaat er na investeren opnieuw kijken of er iets is aangevuld waardoor je misschien gaat annuleren? Niemand volgens mij.

We gaan het zien of en zo ja wat er aan extra info komt, ik heb een voorspelling gedaan, ik ben erg benieuwd.
Niets over het faillissement in de vragen van de inmiddels opengestelde pitch. Ik vind het dubieus dat dit niet wordt vermeld.

Edit: inmiddels wel een vraag hierover gepubliceerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 04-08-2021 11:21:11 ]
pi_200732391
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 00:07 schreef dyna18 het volgende:
Er loopt iemand te dollen op SiG, waarbij de laatste ruimte in een schijf wordt gevuld met een investering, die precies 1 euro lager is dan mogelijk.

Bij beide projecten is er precies1 euro te kort op de laatste schijf die is volgestort.
https://investeren.sameningeld.nl/project/tilburg-akkerstraat-7
https://investeren.sameni(...)-grote-gracht-35-35d
[/qu[quote]0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 00:07 schreef dyna18 het volgende:
Er loopt iemand te dollen op SiG, waarbij de laatste ruimte in een schijf wordt gevuld met een investering, die precies 1 euro lager is dan mogelijk.

Bij beide projecten is er precies1 euro te kort op de laatste schijf die is volgestort.
https://investeren.sameningeld.nl/project/tilburg-akkerstraat-7
https://investeren.sameni(...)-grote-gracht-35-35d
dan hadden ze beter tot 249 kunnen aanvullen als er gedold moet worden.
pi_200732490
En weer een Hendrik SImon op SIG nu in Utrecht.
De man koopt alles op wat los en vast zit.

https://investeren.sameningeld.nl/project/utrecht-andesdreef-35
  woensdag 4 augustus 2021 @ 12:11:48 #277
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_200733079
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:38 schreef zeeland6 het volgende:
En weer een Hendrik SImon op SIG nu in Utrecht.
De man koopt alles op wat los en vast zit.

https://investeren.sameningeld.nl/project/utrecht-andesdreef-35
Ja, is niet gezond. Ik heb een beetje spijt dat ik nog voor 5 jaar vastzit aan Munstergeleen van deze cowboy.
pi_200733387
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:15 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Niets over het faillissement in de vragen van de inmiddels opengestelde pitch. Ik vind het dubieus dat dit niet wordt vermeld.

Edit: inmiddels wel een vraag hierover gepubliceerd.
Inmiddels vragen/antwoorden gelezen, maar heeft bij mij eerder meer dan minder vragen opgeroep.
pi_200733440
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:11 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Ja, is niet gezond. Ik heb een beetje spijt dat ik nog voor 5 jaar vastzit aan Munstergeleen van deze cowboy.
Even een stukje nuance.
Dat iemand meerdere woningen via SiG financiert zegt niet zoveel er over of hij dit onverstandig aanpakt. Iemand alleen op basis van meerdere projecten een cowboy noemen vind ik een beetje ongenuanceerd.

Hij geeft in de tekst aan dat hij een portefeuille van 6 woningen heeft overgenomen en deze via SiG wil financieren. (bovenstaande woning is 4 vd 6). Er zullen dus nog meerdere volgen.

Zelf schrijft hij:
quote:
Mijn vastgoedstrategie:
Buy-to-let voor de lange termijn. Panden dienen courant te zijn en op een goede locatie te liggen. Om meer spreiding in mijn portefeuille te krijgen ga ik nu een aantal panden kopen in de grotere steden in Nederland. Tevens vind ik het maatschappelijk belang erg belangrijk als huurbaas. Normale huurprijzen, goed onderhouden panden, fijn contact en een goede mix in mijn portefeuille tussen sociale huur, vrije sector lang contract en vrije sector tijdelijk contract.
Dit is hoe ik het zelf ook aanpak met mijn huurwoning.
Hij klinkt mij dus als een nette verhuurder.

Ik ben wel van mening dat spreiding belangrijk is om je risico te beperken. Het is dus goed om voor je eigen CF portefeuille een afweging te maken of je niet teveel projecten van dezelfde ondernemer meeneemt.

Zelf ben ik blij met deze projecten, want er zijn weinig bijzonderheden. Gewoon een hypothecaire lening voor een simpel woonhuis waarin 1 gezin komt te wonen. Geen verkamering en andere grappen. En op SiG is het op dit moment dringen om mee te mogen doen, dus graag meer van dit soort projecten.
pi_200733759
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:26 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Even een stukje nuance.
Dat iemand meerdere woningen via SiG financiert zegt niet zoveel er over of hij dit onverstandig aanpakt. Iemand alleen op basis van meerdere projecten een cowboy noemen vind ik een beetje ongenuanceerd.

Hij geeft in de tekst aan dat hij een portefeuille van 6 woningen heeft overgenomen en deze via SiG wil financieren. (bovenstaande woning is 4 vd 6). Er zullen dus nog meerdere volgen.

Zelf schrijft hij:
[..]

Dit is hoe ik het zelf ook aanpak met mijn huurwoning.
Hij klinkt mij dus als een nette verhuurder.

Ik ben wel van mening dat spreiding belangrijk is om je risico te beperken. Het is dus goed om voor je eigen CF portefeuille een afweging te maken of je niet teveel projecten van dezelfde ondernemer meeneemt.

Zelf ben ik blij met deze projecten, want er zijn weinig bijzonderheden. Gewoon een hypothecaire lening voor een simpel woonhuis waarin 1 gezin komt te wonen. Geen verkamering en andere grappen. En op SiG is het op dit moment dringen om mee te mogen doen, dus graag meer van dit soort projecten.
Eens.
pi_200734023
Pony paradijs en dagbesteding
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24483
2e hypotheek woning, grond, opstallen
pi_200734130
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:26 schreef dyna18 het volgende:

[..]


Zelf ben ik blij met deze projecten, want er zijn weinig bijzonderheden. Gewoon een hypothecaire lening voor een simpel woonhuis waarin 1 gezin komt te wonen. Geen verkamering en andere grappen. En op SiG is het op dit moment dringen om mee te mogen doen, dus graag meer van dit soort projecten.
Als ik de foto's zo bekijk, lijkt het mij dat het aan arbeidsmigranten wordt verhuurd.
pi_200734668
Nog een nieuwe SiG (Van He*drik Sim*n) :

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Spreeuwenstraat 217 te Amersfoort. Je kunt vanaf 6 augustus 2021 om 13.30 uur investeren in dit project. Het betreft een 4-kamerappartement op de 3e etage met balkon en berging, gelegen op fietsafstand van het centrum van Amersfoort.

https://investeren.sameni(...)-spreeuwenstraat-217
pi_200734699
quote:
14s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:30 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuwe SiG:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Spreeuwenstraat 217 te Amersfoort. Je kunt vanaf 6 augustus 2021 om 13.30 uur investeren in dit project. Het betreft een 4-kamerappartement op de 3e etage met balkon en berging, gelegen op fietsafstand van het centrum van Amersfoort.

https://investeren.sameni(...)-spreeuwenstraat-217
Nr 5 van 6. Nog 1 te gaan.

De kans is reëel dat alle panden van Hendrik een keer tegelijk worden hergefinancieerd. Vooral als de waarde nog verder toe gaat nemen.
pi_200734829
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Giethoorn en Steenwijk zijn toegevoegd aan wallet
Bij mij ook.
Ik zat alleen in project Binnenpad (met bovengemiddeld bedrag).

Had van nog even mogen lopen, maar aan de andere kant: ik kom uit op een rendement van netto 10,8% op jaarbasis.
Dat is toch mooi voor een lening met een zekerheid met 31% ltv op bouwgrond.

Berekening:
(Totaal ontvangen rente - kosten) / inleg x aantal dagen per jaar / aantal dagen dat mijn geld uitstond ==>
(Totaal ontvangen rente - kosten) / inleg x 365 dagen / 261 dagen.
pi_200734914
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Nr 5 van 6. Nog 1 te gaan.

De kans is reëel dat alle panden van Hendrik een keer tegelijk worden hergefinancieerd. Vooral als de waarde nog verder toe gaat nemen.
Inderdaad een risico dat het geld van al zijn projecten tegelijkertijd terug komt.
pi_200735565
Project 'Bungalow Noordwijkerhout' van platform Bouwaandeel is volledig terugbetaald. *O*

De site en administratie wordt niet meer bijgehouden, dus helaas niet te zien hoeveel rente en kosten er berekend zijn. Dit was voor mij het laatste project op dit platform, welke niet langer actief is. Dus blij dat het teruggekomen is.

Dus hiermee kunnen we Bouwaandeel volledig afsluiten.
pi_200735843
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 14:04 schreef dyna18 het volgende:
Project 'Bungalow Noordwijkerhout' van platform Bouwaandeel is volledig terugbetaald. *O*

De site en administratie wordt niet meer bijgehouden, dus helaas niet te zien hoeveel rente en kosten er berekend zijn.


[ Bericht 9% gewijzigd door KrekelJapie op 04-08-2021 15:42:31 ]
pi_200737014
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 14:04 schreef dyna18 het volgende:
Dus hiermee kunnen we Bouwaandeel volledig afsluiten.
Het AD heeft nog hoge verwachtingen. In het artikel van een week geleden wordt het platform nog genoemd als platform voor vastgoed
https://www.ad.nl/geld/cr(...)-nog-winst~af9f0450/
pi_200737176
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Het AD heeft nog hoge verwachtingen. In het artikel van een week geleden wordt het platform nog genoemd als platform voor vastgoed
https://www.ad.nl/geld/cr(...)-nog-winst~af9f0450/
Er stonden wel meer rare dingen in dat artikel :Y)
pi_200737280
quote:
Schijf 1a is interessant ten op zichte van de woz waarde. Enigste nadeel is dat de huur niet dekkend is.
pi_200737334
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:31 schreef quepos het volgende:

[..]

Schijf 1a is interessant ten op zichte van de woz waarde. Enigste nadeel is dat de huur niet dekkend is.
quote:
Appartement is aangekocht in verhuurde staat. Huidige huurster is 83 jaar en druk op zoek naar een appartement of een aanleunwoning met een lift en zal dan ook binnen afzienbare tijd verhuizen. De huidige maandlasten vul ik tijdelijk aan door de ruime positieve cashflow in mijn portefeuille. Dat risico is door mij ingecalculeerd.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 15:55:33 #295
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200737548
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:23 schreef tnhb het volgende:

[..]

Inmiddels vragen/antwoorden gelezen, maar heeft bij mij eerder meer dan minder vragen opgeroep.
Maar project wel vol geschreven in 1½ uur.

Weer veel NIET-FOKKERS.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200737711
Bibob onderzoek
quote:
Naar aanleiding van de exploitatievergunning voor de Lunchroom nieuw Engelhard is vanuit het Gemeentelijk Bureau Bibob gevraagd naar de gegevens van de investeerders in het project. Het Gemeentelijk Bureau Bibob zou graag van de investeerders de volgende gegevens ontvangen:
- Voorletters en achternaam;
- Geboortedatum;
- Adres, postcode en woonplaats;
- Het geïnvesteerde bedrag;
- Indien het een onderneming is, het Kamer van Koophandel Nummer.

Kapitaal op maat zal in het kader van de Wet Bibob de gevraagde gegevens aanleveren. Dit zal via een beveiligde wijze rechtstreeks naar de Bibob gaan (en dus niet via de ondernemer zelf!)

Indien u bezwaar wilt maken om uw gegevens op deze wijze beschikbaar te stellen aan de betreffende instantie, verzoeken wij u om hiervoor uiterlijk as. vrijdag 6 augustus 15.00u een mail te sturen naar info@kapitaalopmaat.nl.

In dat geval zullen wij uw gegevens anonimiseren en alleen het investeringsbedrag vermelden.

Als u hier nog vragen over heeft, vernemen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Team Kapitaal op Maat
Vraag me af hoe vaak (andere) platformen een dergelijk bibob verzoek krijgen.
pi_200738076
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 14:14 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bedrag is iets lager dan ik zou verwachten qua rente en aflossing. En ik mis de 3% boeterente bij vervroegde aflossing die in de voorwaarden staat. Zal even afwachten tot de website is bijgewerkt voor ik navraag ga doen.
pi_200738329
quote:
14s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

In verband met geen lift is 277 interessanter dan nr 217. Aan de andere kant: zolang er een oud vrouwtje met een relatieve lage huur in het pand zit, is dat pand minder gemakkelijk te herfinancieren dan een pand met nieuwe huurders waar de maandelijkse huur een stuk hoger is.
pi_200738507
quote:
14s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja het is ook een business model huizen van oude vandagen kopen en deze uitroken....
[..]

pi_200738660
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:07 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, dat zijn NIET mijn woorden.
pi_200739218
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 16:34 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Bedrag is iets lager dan ik zou verwachten qua rente en aflossing. En ik mis de 3% boeterente bij vervroegde aflossing die in de voorwaarden staat. Zal even afwachten tot de website is bijgewerkt voor ik navraag ga doen.
Het project is regulier afgelost. Er is geen boeterente.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')