abonnement Unibet Coolblue
pi_200525802
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Moet ik je dat serieus uitleggen? Je kunt toch tellen?
Okay, nu komt de aap uit de mouw! Dát is dus je argument. Als iets weinig gebeurt, dan is het een uitzondering die je buiten je stelling kunt plaatsen. Dat is lekker makkelijk.

De uitspraak "levenslang is in Nederland ook écht levenslang" is onjuist.

Je kunt beter zeggen: "Levenslang is in Nederland volgens de wet levenslang, maar in de praktijk worden er wel uitzonderingen gemaakt op deze regel, onder druk van het Europees Hof van de Rechten van de Mens, en bovendien moet er al na 25 jaar celstraf opnieuw worden bekeken of de straf al dan moet worden voortgezet of dat gratie moet worden verleend, waarbij algemeen wordt verwacht dat in de toekomst deze uitzonderingen veel vaker zullen voorkomen."
  zaterdag 24 juli 2021 @ 19:49:48 #202
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200525882
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:45 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Okay, nu komt de aap uit de mouw! Dát is dus je argument. Als iets weinig gebeurt, dan is het een uitzondering die je buiten je stelling kunt plaatsen. Dat is lekker makkelijk.

De uitspraak "levenslang is in Nederland ook écht levenslang" is onjuist.

Je kunt beter zeggen: "Levenslang is in Nederland volgens de wet levenslang, maar in de praktijk worden er wel uitzonderingen gemaakt op deze regel, onder druk van het Europees Hof van de Rechten van de Mens, en bovendien moet er al na 25 jaar celstraf opnieuw worden bekeken of de straf al dan moet worden voortgezet of dat gratie moet worden verleend, waarbij algemeen wordt verwacht dat in de toekomst deze uitzonderingen veel vaker zullen voorkomen."
Gratie is iets wat juist voor deze eeuw vaak voorkwam en waar dus die Turk ook aanspraak op maakte. Daarna is de wet aangepast waardoor levenslang echt levenslang werd. Tevens is de vraag na 25 jaar nu helemaal niet of er gratie wordt verleend ja of nee

Dus eigenlijk klopt er gewoon helemaal niks van je post
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200526082
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:45 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Okay, nu komt de aap uit de mouw! Dát is dus je argument. Als iets weinig gebeurt, dan is het een uitzondering die je buiten je stelling kunt plaatsen. Dat is lekker makkelijk.

De uitspraak "levenslang is in Nederland ook écht levenslang" is onjuist.

Je kunt beter zeggen: "Levenslang is in Nederland volgens de wet levenslang, maar in de praktijk worden er wel uitzonderingen gemaakt op deze regel, onder druk van het Europees Hof van de Rechten van de Mens, en bovendien moet er al na 25 jaar celstraf opnieuw worden bekeken of de straf al dan moet worden voortgezet of dat gratie moet worden verleend, waarbij algemeen wordt verwacht dat in de toekomst deze uitzonderingen veel vaker zullen voorkomen."
Hier heb je je “aap”:
quote:
Het verlenen van gratie aan Yilmaz is zeer bijzonder. Het is voor het eerst sinds 1986 dat een levenslang gestrafte in Nederland gratie krijgt, al was er één uitzondering: in 2009 werd een man vrijgelaten die terminaal ziek was.
Ik kom niet verder dan 2 (en jij?).

Op de hoeveel?

En dat in 35 jaar tijd.

Ja, dat noem ik uitzonderingen. Zul je toch niet kunnen ontkennen.
pi_200526139
2?

Hans van Z, een terminaal zieke in 2009, deze Yilmaz en Loi Wah Chung.

Ik tel er 4. Blijven uitzonderingen (gelukkig).
pi_200526178
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:07 schreef Halcon het volgende:
2?

Hans van Z, een terminaal zieke in 2009, deze Yilmaz en Loi Wah Chung.

Ik tel er 4. Blijven uitzonderingen (gelukkig).
Ik citeerde uit Sjoukjes eigen bron.
pi_200526304
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:45 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Okay, nu komt de aap uit de mouw! Dát is dus je argument. Als iets weinig gebeurt, dan is het een uitzondering die je buiten je stelling kunt plaatsen. Dat is lekker makkelijk.

De uitspraak "levenslang is in Nederland ook écht levenslang" is onjuist.

Je kunt beter zeggen: "Levenslang is in Nederland volgens de wet levenslang, maar in de praktijk worden er wel uitzonderingen gemaakt op deze regel, onder druk van het Europees Hof van de Rechten van de Mens, en bovendien moet er al na 25 jaar celstraf opnieuw worden bekeken of de straf al dan moet worden voortgezet of dat gratie moet worden verleend, waarbij algemeen wordt verwacht dat in de toekomst deze uitzonderingen veel vaker zullen voorkomen."
Nou ja, als iets zelden voorkomt kan je toch wel stellen dat het een uitzondering is ja. Volgens mij is die Yilmaz de eerste die sinds de jaren 80 ofzo in aanmerking is gekomen voor gratie. En hij is ook veroordeeld in een tijd waarin Nederland anders omging met levenslange straffen. Dat is later veranderd.

In Nederland kan je na 25 jaar via een herbeoordeling om gratie verzoeken. Dat is inderdaad o.b.v. de wensen van het EHRM en in theorie zou je dan gratie kunnen krijgen, maar sinds Nederland strenger is geworden hierin zal dat echt heel zelden gebeuren. Zo'n Taghi komt bijvoorbeeld echt niet meer vrij na een veroordeling tot levenslang.
pi_200526318
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Hier heb je je “aap”:
[..]

Ik kom niet verder dan 2 (en jij?).

Op de hoeveel?

En dat in 35 jaar tijd.

Ja, dat noem ik uitzonderingen. Zul je toch niet kunnen ontkennen.
Eén uitzondering is voldoende om een stelling te weerleggen.
pi_200526366
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:17 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Zo'n Taghi komt bijvoorbeeld echt niet meer vrij na een veroordeling tot levenslang.
Dat is niet meer dan een verwachting.
pi_200526490
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dat is niet meer dan een verwachting.
Klopt. Zolang hij nog niet dood in z'n cel is gevonden is dat mijn verwachting o.b.v. de levenslange straffen in NL.
Pas op dat moment kunnen we met zekerheid zeggen dat hij nooit meer vrij zal komen.
pi_200526738
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Eén uitzondering is voldoende om een stelling te weerleggen.
Een uitzondering bestaat alleen maar bij de gratie van de regel. Wat jij doet is de uitzondering tot regel verheffen.
pi_200527085
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Een uitzondering bestaat alleen maar bij de gratie van de regel. Wat jij doet is de uitzondering tot regel verheffen.
Nee, dat doe ik helemaal niet. Ik erger me alleen aan de veel gehoorde uitspraak "levenslang is in Nederland ook écht levenslang", terwijl dit niet altíjd waar is. Het is misschien meestal waar, maar niet altijd.
pi_200527425
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik helemaal niet. Ik erger me alleen aan de veel gehoorde uitspraak "levenslang is in Nederland ook écht levenslang", terwijl dit niet altíjd waar is. Het is misschien meestal waar, maar niet altijd.
*kuch*

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 07:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het bewijs dat in Nederland levenslang niet bestaat.
;)
pi_200527900
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:15 schreef r_one het volgende:

[..]

*kuch*
[..]

;)
Tegen een alpha kan ik niet redeneren.
pi_200528357
Joran van der Sloot en Holleeder zullen ook wel een borreltje hebben gedronken op dit nieuws.
Love is in the air!
pi_200528486
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 15:10 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wel enorm egoïstisch, bijna narcistisch, om dit te doen dan als je sterk rekening houdt met een aanslag. Je hele familie, vrienden die je nu moeten missen.

Zoals ik eerder zij : Vertrouwenspersoon bij Nabil zonder beveiling is Kamikaze. Hij moet geweten hebben dat hij vermoord zou worden.
Toch snap ik het wel. Doet hij het niet dan kan hij zichzelf niet in de spiegel aankijken meer.
Hij geeft teveel om privacy en gelooft te veel in zichzelf voor privacy.
Die eigenwijze onverschrokkenheid maakt hem wie hij was.
Hij zal er redelijk nuchter maar alert onder gebleven zijn zoals wel vaker.

Eigenlijk was hij sowieso ergens de lul op het moment dat Nabil B het hem vroeg.
Maar ik kijk er in ieder geval niet raar van op hoe hij in het leven stond dat hij ervoor koos zo door te gaan.
pi_200528581
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Maar ik kijk er in ieder geval niet raar van op hoe hij in het leven stond dat hij ervoor koos zo door te gaan.
Uit Astrid Holleeders boek:

pi_200528601
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Toch snap ik het wel. Doet hij het niet dan kan hij zichzelf niet in de spiegel aankijken meer.
Hij geeft teveel om privacy en gelooft te veel in zichzelf voor privacy.
Die eigenwijze onverschrokkenheid maakt hem wie hij was.
Hij zal er redelijk nuchter maar alert onder gebleven zijn zoals wel vaker.

Eigenlijk was hij sowieso ergens de lul op het moment dat Nabil B het hem vroeg.
Maar ik kijk er in ieder geval niet raar van op hoe hij in het leven stond dat hij ervoor koos zo door te gaan.
Hij had gewoon kunnen zeggen: sorry, maar ik ben journalist en heb van juridische zaken geen verstand.
pi_200528792
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Tegen een alpha kan ik niet redeneren.
Een alpha? :?
pi_200528886
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Hij had gewoon kunnen zeggen: sorry, maar ik ben journalist en heb van juridische zaken geen verstand.
Maar hij weet in ze hart dat hij ervoor weg loopt en in zijn eigen woorden dan "geen knip voor de neus waard is".

Ik vind het ook noet verstandig maar het past wek in zijn hele levensfilosofie natuurlijk.

Zelfde hoe hij ook niet de politiek in ging met 30% ipv 40% of zaken vast blijven houden ondanks dat makkelijker is ze te skippen op een bepaald punt.
Man van zijn woord, ook naar zichzelf toe.
pi_200528921
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:15 schreef Kromo het volgende:

[..]

Uit Astrid Holleeders boek:

[ afbeelding ]
Ja, hij was niet bang. Denk dat het hem los van goed in zijn werk te zijn ook een (mentale) vrijheid gaf.
Helaas wordt het dan wel ooit onvermijdelijk.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 22:36:56 #221
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200528946
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar hij weet in ze hart dat hij ervoor weg loopt en in zijn eigen woorden dan "geen knip voor de neus waard is".
Mwah, zijn broer nuanceerde dat al een beetje. Zei dat het voor hem vooral vanuit journalistiek oogpunt heel interessant was om er zo bovenop te zitten. Klopt natuurlijk, maar een beetje dom was het wel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200532490
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar hij weet in ze hart dat hij ervoor weg loopt en in zijn eigen woorden dan "geen knip voor de neus waard is".

Ik vind het ook noet verstandig maar het past wek in zijn hele levensfilosofie natuurlijk.

Zelfde hoe hij ook niet de politiek in ging met 30% ipv 40% of zaken vast blijven houden ondanks dat makkelijker is ze te skippen op een bepaald punt.
Man van zijn woord, ook naar zichzelf toe.
Megalomanie.
pi_200532858
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 07:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Megalomanie.
Eens. Ik had dat hier al een paar keer grandiositeit genoemd - een term die wat minder veroordeelt maar wel wat meer naar de psychiater verwijst.
  zondag 25 juli 2021 @ 11:08:40 #224
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200536230
Ik ben altijd al benieuwd geweest naar de analyse van de psyche van De Vries door de experts hier op fok
Huilen dan.
pi_200537284
quote:
9s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:08 schreef Isdatzo het volgende:
Ik ben altijd al benieuwd geweest naar de analyse van de psyche van De Vries door de experts hier op fok
Hij kan het hier nog zelf uitleggen.....

George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200537349
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 08:21 schreef Kromo het volgende:

[..]

Eens. Ik had dat hier al een paar keer grandiositeit genoemd - een term die wat minder veroordeelt maar wel wat meer naar de psychiater verwijst.
Je kan moeilijk zeggen dat de man geen empathie of inlevingsvermogen had.
pi_200538477
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Hij had gewoon kunnen zeggen: sorry, maar ik ben journalist en heb van juridische zaken geen verstand.
Peter R had toch overal verstand van?
pi_200541322
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Toch snap ik het wel. Doet hij het niet dan kan hij zichzelf niet in de spiegel aankijken meer.
Hoezo kan jij zich niet meer in de spiegel aankijken?

Een crimineel / kroongetuige vraagt hem als Vertrouwenspersoon. Hoezo kan je dat niet weigeren gezien het mega grote risico wat er is? En nog los van dit risico:

Moet hij ineens criminelen gaan bijstaan? Wtf.

Hij had mijn inziensjuist makkelijk kunnen zeggen dat hij dit niet zou doen. Hij is misdaadjournalist en had een voetbalkantoor. Hoezo moest hij Vertrouwenspersoon worden van de kroongetuige? Een crimineel....

Hij had beter zich kunnen storten op een oude cold case.
Love is in the air!
pi_200541409
Denk dat het worden van vertrouwenspersoon hem ook vooral te doen was om het afgeven van een signaal naar criminelen. Dat het vermoorden van een advocaat 'geen zin heeft en niet lonend is'. Precies dat maakt, als de moord hiermee te maken heeft, dat ook deze moord geen zin heeft. Het proces gaat door. Rechters gaan door. Officieren van Justitie gaan door. Advocaten gaan door. Journalisten gaan door.
  zondag 25 juli 2021 @ 17:03:26 #230
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200541509
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:52 schreef Raw85 het volgende:
Denk dat het worden van vertrouwenspersoon hem ook vooral te doen was om het afgeven van een signaal naar criminelen. Dat het vermoorden van een advocaat 'geen zin heeft en niet lonend is'.
Dat was al wel duidelijk toen hij gewoon twee nieuwe advocaten kreeg toch
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200541523
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat was al wel duidelijk toen hij gewoon twee nieuwe advocaten kreeg toch
Ja op zich wel, maar ik snap ook dat als je zoals Peter R. de Vries wordt gevraagd door de kroongetuige dat je alsnog de behoefte voelt om daarmee in te stemmen.
  zondag 25 juli 2021 @ 17:09:43 #232
80382 manny
30 is best veel
pi_200541575
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:43 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Hoezo kan jij zich niet meer in de spiegel aankijken?

Een crimineel / kroongetuige vraagt hem als Vertrouwenspersoon. Hoezo kan je dat niet weigeren gezien het mega grote risico wat er is? En nog los van dit risico:

Moet hij ineens criminelen gaan bijstaan? Wtf.

Hij had mijn inziensjuist makkelijk kunnen zeggen dat hij dit niet zou doen. Hij is misdaadjournalist en had een voetbalkantoor. Hoezo moest hij Vertrouwenspersoon worden van de kroongetuige? Een crimineel....

Hij had beter zich kunnen storten op een oude cold case.
De dingen zijn veranderd toen Peter r niet alleen meer journalist wilde zijn, maar echt meedoen aan het gevecht. Bijstaan zussen bijvoorbeeld.

Dan ben je geen onafhankelijke toeschouwer meer.

Desalniettemin: geen reden hem overhoop te knallen. Hij had het kunnen weten is geen excuus.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_200541618
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:09 schreef manny het volgende:

[..]

De dingen zijn veranderd toen Peter r niet alleen meer journalist wilde zijn, maar echt meedoen aan het gevecht. Bijstaan zussen bijvoorbeeld.

Dan ben je geen onafhankelijke toeschouwer meer.

Desalniettemin: geen reden hem overhoop te knallen. Hij had het kunnen weten is geen excuus.
1. Die zussen waren geen kroongetuige - zoals Nabil B. wel is
2. Die zussen deden niet mee aan het Marengo-proces waar ook al 2 eerdere betrokken van Nabil B. vermoord zijn.

Het is in mijn ogen dan ook best een egoistische kamikaze-actie van Peter en ik snap niet waarom hij dit niet kon weigeren. WTF. Het was een belemmerende overtuiging die hij had 'ik ben geeen knip voor de ogen waard als ik weiger' - hoezo? Het was een blinde-vlek. En als partner en kinderen zou ik hem dat aanrekenen.

Hij wilde weer een crimineel (kroongetuige) helpen - echter was dit Maffia en dan ben je ten dode opgeschreven.
Love is in the air!
pi_200541632
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:52 schreef Raw85 het volgende:
Denk dat het worden van vertrouwenspersoon hem ook vooral te doen was om het afgeven van een signaal naar criminelen. Dat het vermoorden van een advocaat 'geen zin heeft en niet lonend is'. Precies dat maakt, als de moord hiermee te maken heeft, dat ook deze moord geen zin heeft. Het proces gaat door. Rechters gaan door. Officieren van Justitie gaan door. Advocaten gaan door. Journalisten gaan door.
Hij vond meer dat hij 'geen knip waar was' als hij niet zou in gaan op de smeekbede van Nabil B. Zijn beweegredenen zijn mogelijk om aan te tonen dat het niet lonend is.

Ironisch genoeg is het wel lonend gebleken want nu is de vertrouwenspersoon ook vermoord. Kortom - niet slim uitgedacht van Peter.
Love is in the air!
pi_200541848
quote:
9s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:08 schreef Isdatzo het volgende:
Ik ben altijd al benieuwd geweest naar de analyse van de psyche van De Vries door de experts hier op fok
En, ben je wat opgeschoten? Voor mensen die zich zonder zelfs maar een beetje voorzichtigheid onbekommerd laten doodschieten bestaan nog wel wat specifiekere termen als je wilt, hoor?
pi_200542075
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:15 schreef Landgeld het volgende:

Hij vond meer dat hij 'geen knip waar was' als hij niet zou in gaan op de smeekbede van Nabil B.
Maar is het vanzelfsprekend om in te gaan op de smeekbede van een meervoudige huurmoordenaar die geen ander doel heeft dan de staat een zo groot mogelijke poot uitdraaien?
pi_200542106
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Peter R had toch overal verstand van?
Ja, hij heeft ons zelfs in zijn laatste uitzending nog de volgende expertise geschonken: een kind dat bij de moord op de eigen vader in de auto zit, ondervindt daar geen enkele schade van.
pi_200542668
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:01 schreef Kromo het volgende:

[..]

Ja, hij heeft ons zelfs in zijn laatste uitzending nog de volgende expertise geschonken: een kind dat bij de moord op de eigen vader in de auto zit, ondervindt daar geen enkele schade van.
Ook dit citaat is uit zijn verband getrokken. Wat hij bedoelde is dat het onverteerbaar is dat iemand geliquideerd wordt terwijl zijn kind daarvan getuige is, maar dat het ‘geluk bij het ongeluk’ - dus als er tóch iemand bij móet zijn - is dat de persoon die er helaas toch bij aanwezig was zo jong was dat zij misschien het geluk heeft dat ze die beelden niet de rest van haar leven herinnert.
pi_200542708
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:59 schreef Kromo het volgende:

[..]

Maar is het vanzelfsprekend om in te gaan op de smeekbede van een meervoudige huurmoordenaar die geen ander doel heeft dan de staat een zo groot mogelijke poot uitdraaien?
Dat is dus mijn hele punt. Peter had een voor ons blinde vlek. Onbegrijpelijk dat hij hierop is ingegaan. Kamikaze.
Love is in the air!
pi_200542939
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:44 schreef Raw85 het volgende:

dat de persoon die er helaas toch bij aanwezig was zo jong was dat zij misschien het geluk heeft dat ze die beelden niet de rest van haar leven herinnert.
Maar hoe kom je daar in vredesnaam bij? Vertellen die kinderen je dat? Jij lijdt dus ook aan die rare ongefundeerde aanname als Peter R.. Trauma's uit de vroege kindheid zijn zo mogelijk nog ernstiger dan bewust visueel herinnerde beelden van moord en doodslag. Er bestaat eigenlijk geen ergere psychische wond dan een meebeleefd drama waar je nog geen woorden voor hebt. En de omgeving maar roepen dat jou gelukkig niks mankeert!
pi_200543416
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:02 schreef Kromo het volgende:

[..]

Maar hoe kom je daar in vredesnaam bij? Vertellen die kinderen je dat? Jij lijdt dus ook aan die rare ongefundeerde aanname als Peter R.. Trauma's uit de vroege kindheid zijn zo mogelijk nog ernstiger dan bewust visueel herinnerde beelden van moord en doodslag. Er bestaat eigenlijk geen ergere psychische wond dan een meebeleefd drama waar je nog geen woorden voor hebt. En de omgeving maar roepen dat jou gelukkig niks mankeert!
Ik reageer slechts op iemand die schrijft dat Peter R. de Vries heeft gesteld dat een kind geen enkele hinder ondervindt van het feit dat zijn/haar vader geliquideerd is in zijn/haar bijzijn. Dat is in mijn ogen een stelling die geen recht doet aan hoe De Vries het heeft bedoeld, vandaar mijn nuance. Hij zegt dat misschien het geluk bij het ongeluk kan zijn dat iemand zó jong was dat het misschien geen blijvende herinnering is. Op je verwijt dat ik last heb van allerlei trauma’s ga ik derhalve dan ook niet in.
pi_200560265
Er komt dus een Peter R. de Vriesstraat in Aalsmeer :)
  maandag 26 juli 2021 @ 17:46:52 #243
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_200561439
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:43 schreef PicoMMP het volgende:
Er komt dus een Peter R. de Vriesstraat in Aalsmeer :)
Terecht :D Die man heeft veel gedaan in Aalsmeer, daar geboren worden EN programma's opgenomen..
Wat ik schokkend vond is dat ze de straat waar hij is neergeschoten de Peter R de Vries laan of straat willen noemen. Dat lijkt me dus echt onhandig.. De straat waar de familie veel leed is toegedaan naar het slachtoffer noemen, hoe wreed wil je het hebben?
  maandag 26 juli 2021 @ 18:07:45 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200561504
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:03 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Terecht :D Die man heeft veel gedaan in Aalsmeer, daar geboren worden EN programma's opgenomen..
Wat ik schokkend vond is dat ze de straat waar hij is neergeschoten de Peter R de Vries laan of straat willen noemen. Dat lijkt me dus echt onhandig.. De straat waar de familie veel leed is toegedaan naar het slachtoffer noemen, hoe wreed wil je het hebben?
Alsof dat niet in overleg met de nabestaanden gaat....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200561525
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alsof dat niet in overleg met de nabestaanden gaat....
Dit voorstel werd gedaan door Humberto aan de broer, en die moest er nog niks van weten. Liever een andere straat naar hem vernoemen..

Maar goed, blijkbaar moet je eerst 10 jaar dood zijn voordat ze het veranderen.

Edit: En tevens ging het me om het idee.. Het idee alleen al lijkt me crazy. Een straat waar jouw vader of broer is vermoord vernoemen naar het slachtoffer. Dat je dus altijd aan dat feit blijft denken..

Dan kan je beter een minder beladen straat vernoemen, waar hij altijd om zijn krentenbollen ging bijvoorbeeld.
pi_200561635
Als je jaar in jaar uit letterlijk EL-LE-KE dag op landelijke tv je eigen lof hebt gezongen, dan kan je wel effe wachten voor er een straat naar je genoemd wordt.
pi_200561950
Ik word Peter R de Vries moe :@

Haske goed wat hij gedaan heeft, maar het heeft voor mij twee kanten. Dat hij zichzelf in gevaar brengt, soit. Maar dat hij andere mensen ook in gevaar brengt omdat hij wel raadsman wilde zijn van een kroongetuige, daar heeft niemand het over.
pi_200562000
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik word Peter R de Vries moe :@

Haske goed wat hij gedaan heeft, maar het heeft voor mij twee kanten. Dat hij zichzelf in gevaar brengt, soit. Maar dat hij andere mensen ook in gevaar brengt omdat hij wel raadsman wilde zijn van een kroongetuige, daar heeft niemand het over.
Deels begrijp ik wat je zegt, want mensen om je heen kunnen er de dupe van zijn, maar tegelijkertijd heb je zulke mensen wel nodig. Als iedereen alleen maar voor de makkelijke, veilige optie zou kiezen komt het ook niet goed.
pi_200562837
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:51 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Deels begrijp ik wat je zegt, want mensen om je heen kunnen er de dupe van zijn, maar tegelijkertijd heb je zulke mensen wel nodig. Als iedereen alleen maar voor de makkelijke, veilige optie zou kiezen komt het ook niet goed.
Tja, ik weet het niet hoor. Als je er niemand in betrekt, be my guest. Maar zijn zoon bijvoorbeeld, die is net vader geworden. Stel dat hij afgeknald was, dat vergeef je jezelf toch nooit?
pi_200564361
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Tja, ik weet het niet hoor. Als je er niemand in betrekt, be my guest. Maar zijn zoon bijvoorbeeld, die is net vader geworden. Stel dat hij afgeknald was, dat vergeef je jezelf toch nooit?
Jammer niemand die YT kijkt als ik iets post... want dan heb je meteen je vraag...

quote]0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:20 schreef FANNN het volgende:

[..]

Hij kan het hier nog zelf uitleggen.....

[/quote]


Dat was ook een reden dat hij geen beveiliging wilde, hij daar dus

''Ze kunnen beter mij pakken dan hen''

Bovendien zijn er nog meer beroepen waar je gevaar loopt, denk maar een politieagent, een beroepsmilitair,
een brandweer/vrouw en tegenwoordig worden de Ambulance medewerkers heel vaak bedreigd en zo kan je nog wel even door gaan.

Trouwens Theo van Gogh had ook/heeft ook een zoon en die wist ook dat zijn uitspraken ook gevaarlijk waren
en dat is ook gebleken.
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200564391
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:20 schreef FANNN het volgende:

[..]

Jammer niemand die YT kijkt als ik iets post... want dan heb je meteen op je vraag...

[quote][ afbeelding ] Op zondag 25 juli 2021 12:20 schreef FANNN het volgende:

[..]

Hij kan het hier nog zelf uitleggen.....

Dat was ook een reden dat hij geen beveiliging wilde, hij daar dus

''Ze kunnen beter mij pakken dan hen''

Bovendien zijn er nog meer beroepen waar je gevaar loopt, denk maar een politieagent, een beroepsmilitair,
een brandweer/vrouw en tegenwoordig worden de Ambulance medewerkers heel vaak bedreigd en zo kan je nog wel even door gaan.

Trouwens Theo van Gogh had ook/heeft ook een zoon en die wist ook dat zijn uitspraken ook gevaarlijk waren
en dat is ook gebleken.
[/quote]
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200564493
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:08 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Dit voorstel werd gedaan door Humberto aan de broer, en die moest er nog niks van weten. Liever een andere straat naar hem vernoemen..

Maar goed, blijkbaar moet je eerst 10 jaar dood zijn voordat ze het veranderen.

Edit: En tevens ging het me om het idee.. Het idee alleen al lijkt me crazy. Een straat waar jouw vader of broer is vermoord vernoemen naar het slachtoffer. Dat je dus altijd aan dat feit blijft denken..

Dan kan je beter een minder beladen straat vernoemen, waar hij altijd om zijn krentenbollen ging bijvoorbeeld.
Bevroren Krentenbollen straat is wel een goeie naam

De Vries (vries + bevroren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/ Krentenbollen die daar altijd at)
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200569659
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:20 schreef FANNN het volgende:

[..]

Jammer niemand die YT kijkt als ik iets post... want dan heb je meteen je vraag...

quote][ afbeelding ] Op zondag 25 juli 2021 12:20 schreef FANNN het volgende:

[..]

Hij kan het hier nog zelf uitleggen.....

Dat was ook een reden dat hij geen beveiliging wilde, hij daar dus

''Ze kunnen beter mij pakken dan hen''

Bovendien zijn er nog meer beroepen waar je gevaar loopt, denk maar een politieagent, een beroepsmilitair,
een brandweer/vrouw en tegenwoordig worden de Ambulance medewerkers heel vaak bedreigd en zo kan je nog wel even door gaan.

Trouwens Theo van Gogh had ook/heeft ook een zoon en die wist ook dat zijn uitspraken ook gevaarlijk waren
en dat is ook gebleken.
[/quote]
Niet gezien inderdaad :@
pi_200583663
De man is alweer vergeten. Leven gaat gewoon door.
pi_200583676
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:27 schreef kurk_droog het volgende:
De man is alweer vergeten. Leven gaat gewoon door.
Het leven gaat ook gewoon door.
pi_200584133
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:27 schreef kurk_droog het volgende:
De man is alweer vergeten. Leven gaat gewoon door.
Zo gaat het toch altijd. Hier in de buurt is een jongen doodgeschoten vorog jaar. Na een poosje werden de bloemen steeds minder en minder.
Nu ligt er soms een verdwaalde roos en is op zijn familie na iedereen het alweer vergeten.
Life goes on. Begrijpelijk maar ergens ook triest.
  woensdag 28 juli 2021 @ 04:17:41 #258
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_200586320
quote:
‘Mannen stonden klaar om Peter R. de Vries te filmen na aanslag’
De politie houdt er sterk rekening mee dat in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam twee mannen klaar stonden om het lichaam van Peter R. de Vries te filmen nadat hij was neergeschoten. Dat zeggen goed ingevoerde bronnen rondom het onderzoek tegen deze nieuwssite.

Yelle Tieleman 28-07-21, 03:00
Vrijwel direct nadat Peter R. de Vries werd beschoten, verschenen op sociale media schokkende filmpjes, waarop te zien was dat De Vries op de grond lag en werd geholpen door omstanders. De filmpjes werden daarna via met name Whatsapp door heel Nederland gestuurd. Het politieonderzoek richt zich uiteraard op de opdrachtgevers en uitvoerders van de aanslag, maar daarnaast wordt ook onderzoek gedaan naar de makers van deze video’s. ,,Als je maximale aandacht wilt, dan doe je dit. Dan zorg je dat er meteen shockerende video’s het internet overgaan. Het vermoeden bestaat dat de mannen gewoon klaarstonden”, aldus een bron.

‘De bewegingen zijn zeer onnatuurlijk’
Op camerabeelden van cafés in de straat, gemaakt door beveiligingscamera’s, is te zien dat twee mannen in het grijs gekleed rustig achter De Vries aanlopen als hij door de Lange Leidsedwarsstraat richting zijn auto loopt. Opvallend is dat ze beide hun telefoon pakken, zonder daar iets mee te doen. ,,Alsof ze hun camera direct bij de hand wilden hebben”, stelt een bron. Op een foto die vanuit een hoog raam is genomen, waarop te zien is dat De Vries wordt geholpen door omstanders, zijn de twee goed te zien. Ogenschijnlijk rustig lopen ze langs het lichaam van De Vries. ,,De bewegingen van die twee zijn zeer onnatuurlijk en hebben onze nadrukkelijke aandacht”, vertelt een bron. Weblog GeenStijl plaatste eerder al een artikel, waarin vraagtekens werden geplaatst bij de gedragingen van het tweetal.

Ook het feit dat de twee mannen vrijwel identiek gekleed zijn, vindt het rechercheteam zeer opvallend. Beide mannen dragen een blauwe spijkerbroek, witte sneakers en een grijze trui. Ook dragen ze op dezelfde manier een tas over hun borst. Ondanks de foto’s en filmpjes heeft de politie hen nog niet kunnen identificeren. De mogelijkheid dat in het tv-programma Opsporing Verzocht (na de zomerstop van het programma) aandacht wordt besteed aan de opvallende gedragingen van de twee is groot, stelt een recherchebron.

Politie zoekt aanslag in hoek van Taghi
Vooralsnog heeft de politie twee verdachten kunnen aanhouden voor de moord op De Vries. Het gaat om de 35-jarige Pool Kamil E. uit het Gelderse Maurik en de 21-jarige Delano G. die in Rotterdam woont, maar ook een adres heeft in Tiel. Zij blijven de komende negentig dagen in de cel zitten. Bronnen rond het onderzoek stellen dat zij geen twijfel hebben dat ze betrokken zijn bij de moord. Eerder onthulde deze nieuwssite dat het politieonderzoek naar de mogelijke opdrachtgever(s) achter de aanslag op Peter R. de Vries zich steeds meer focust op vertrouwelingen van Ridouan Taghi. ,,Tot nu toe wijst veel erop dat de aanslag uit die hoek komt”, zei een bron.

De politie en het OM willen niet reageren vragen van deze nieuwssite.
https://www.ad.nl/binnenl(...)na-aanslag~ace1fcd3/
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  woensdag 28 juli 2021 @ 06:48:33 #259
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_200587809
quote:
Joh. :')

GeenStijl kwam diezelfde avond al met dezelfde informatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 28 juli 2021 @ 09:10:48 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200589928
quote:
18s.gif Op woensdag 28 juli 2021 06:48 schreef NoXia het volgende:

[..]

Joh. :')

GeenStijl kwam diezelfde avond al met dezelfde informatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wordt ook genoemd in het artikel. ;)
***
pi_200591343
De volgende keer degenen die filmen even goed op de foto zetten.
pi_200592551
Niet te begrijpen hoe iemand zo verknipt en los van empathie is.
  woensdag 28 juli 2021 @ 11:18:06 #263
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200593412
quote:
18s.gif Op woensdag 28 juli 2021 06:48 schreef NoXia het volgende:

[..]

Joh. :')

GeenStijl kwam diezelfde avond al met dezelfde informatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zeggen ze in het artikel dus ook

Edit spuit elf
pi_200594046
Het zijn de figuren die zelf niet graag op beeld verschijnen.
Iets te vaak heb ik deze teksten gehoord: "Oprotten met die camera" en "Jij mag mij niet filmen"
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200594102
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het zijn de figuren die zelf niet graag op beeld verschijnen.
Iets te vaak heb ik deze teksten gehoord: "Oprotten met die camera" en "Jij mag mij niet filmen"
Daarom waren ze waarschijnlijk hetzelfde gekleed, dat ze elkaar niet zouden wegjagen of elkaar niet in de weg zouden zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mondkapje op 28-07-2021 12:01:09 ]
  woensdag 28 juli 2021 @ 12:26:42 #266
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200594931
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:59 schreef the-eye het volgende:
Zou Peter beveiliging geweigerd hebben omdat hij bang was dat ze anders één van z'n kinderen of z'n partner zouden killen?
Dat is wel een spagaat waar hij in terecht kwam
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:05 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Misschien ging 'ie wel elke vrijdagavond naar de gaybar? Al dat gespeculeer heeft weinig zin. Hij wou het niet, punt, je kan iemand niet dwingen, dan is het gelijk schending van privacy en terecht.
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:20 schreef FANNN het volgende:

[..]

Jammer niemand die YT kijkt als ik iets post... want dan heb je meteen je vraag...

quote][ afbeelding ] Op zondag 25 juli 2021 12:20 schreef FANNN het volgende:

[..]

Hij kan het hier nog zelf uitleggen.....

quote:
Dat was ook een reden dat hij geen beveiliging wilde, hij daar dus

''Ze kunnen beter mij pakken dan hen''

Bovendien zijn er nog meer beroepen waar je gevaar loopt, denk maar een politieagent, een beroepsmilitair,
een brandweer/vrouw en tegenwoordig worden de Ambulance medewerkers heel vaak bedreigd en zo kan je nog wel even door gaan.

Trouwens Theo van Gogh had ook/heeft ook een zoon en die wist ook dat zijn uitspraken ook gevaarlijk waren
en dat is ook gebleken.
@TweedeKlum
Over die gaybar is verder niets gevonden maar hetgeen ik opperde blijkt waar te zijn.
Ik kan me zo voorstellen dat je de behoefte voelt om me voor mijn inzicht te complimenteren. Dat heeft toch bijgedragen om voor ons te gaan begrijpen hoe en het allemaal zo heeft kunnen lopen O-)
just kidding
  woensdag 28 juli 2021 @ 13:10:23 #267
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_200595931
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]

1. Die zussen waren geen kroongetuige - zoals Nabil B. wel is
2. Die zussen deden niet mee aan het Marengo-proces waar ook al 2 eerdere betrokken van Nabil B. vermoord zijn.

Het is in mijn ogen dan ook best een egoistische kamikaze-actie van Peter en ik snap niet waarom hij dit niet kon weigeren. WTF. Het was een belemmerende overtuiging die hij had 'ik ben geeen knip voor de ogen waard als ik weiger' - hoezo? Het was een blinde-vlek. En als partner en kinderen zou ik hem dat aanrekenen.

Hij wilde weer een crimineel (kroongetuige) helpen - echter was dit Maffia en dan ben je ten dode opgeschreven.
Ook hier zette men al vraagtekens bij het gegeven dat P. R. de Vries kroongetuigen hielp/ wilde gaan helpen, terwijl hij anderzijds al veel goeds heeft voortgebracht met onrecht uit de wereld te helpen door eigenhandig oude zaken (cold cases) op te lossen, waarvoor hulde!

Heeft ooit op goede voet gestaan, of is zelfs bevriend geweest, met Willem Holleeder tot op een zeker moment. Best ietwat tegenstrijdig voor een BN'er van zijn formaat, groot hart voor slachtoffers en vrij scherp van geest.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_200598311
quote:
Vraag me af hoe geenstijl zich voelt over het delen van die filmpjes als blijkt dat ze van medeplichtigen kwamen.
pi_200598612
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:10 schreef miaeak het volgende:

[..]

Vraag me af hoe geenstijl zich voelt over het delen van die filmpjes als blijkt dat ze van medeplichtigen kwamen.
Zelfde als altijd denk ik. Als die enig moreel besef kenden waren ze al opgeheven
pi_200598713
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:23 schreef Fugue het volgende:

[..]

Zelfde als altijd denk ik. Als die enig moreel besef kenden waren ze al opgeheven
Ja true. Maar dit was natuurlijk wel exact doen wat die gasten (En dus een ander dan zichzelf) wilden. Dat vinden ze minder geloof ik.
  woensdag 28 juli 2021 @ 18:45:03 #271
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_200601421
Volgens mij was het ook een reageerder op Geenstijl die opmerkte dat, gedurende die laatste uitzending van Boulevard met Peter R de Vries, er op de achtergrond een kerel steeds in beeld (spotter?) stond.
  woensdag 28 juli 2021 @ 18:50:00 #272
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200601494
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:45 schreef Pippi het volgende:
Volgens mij was het ook een reageerder op Geenstijl die opmerkte dat, gedurende die laatste uitzending van Boulevard met Peter R de Vries, er op de achtergrond een kerel steeds in beeld (spotter?) stond.
[ afbeelding ]
Lijkt me ook niet heel zinvol, had beter zijn tv aan kunnen doen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200602071
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:45 schreef Pippi het volgende:
Volgens mij was het ook een reageerder op Geenstijl die opmerkte dat, gedurende die laatste uitzending van Boulevard met Peter R de Vries, er op de achtergrond een kerel steeds in beeld (spotter?) stond.
[ afbeelding ]
Zo te zien was er een hele schoolklas bij betrokken.
pi_200605077
Bizar eigenlijk dat er door mensen massaal 2 filmpjes zijn gedeeld die door criminelen (niet zomaar omstanders) , vanuit wrs de Taghi bende , zijn gemaakt om juist chaos te creëren bij het volk.
pi_200605114
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:33 schreef mijntjexx het volgende:
Bizar eigenlijk dat er door mensen massaal 2 filmpjes zijn gedeeld die door criminelen , vanuit wrs de Taghi bende , zijn gemaakt om juist chaos te creëren bij het volk.
Niks menselijks is de mens vreemd net als bij Patricia Paay dat ging ook snel. Of de ophanging van Hussein...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 28 juli 2021 @ 22:37:09 #276
269689 crew  Viv
pi_200605136
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:33 schreef mijntjexx het volgende:
Bizar eigenlijk dat er door mensen massaal 2 filmpjes zijn gedeeld die door criminelen (niet zomaar omstanders) , vanuit wrs de Taghi bende , zijn gemaakt om juist chaos te creëren bij het volk.
Als iedereen die een filmpje via WhatsApp heeft ontvangen nou even kijkt wie het verzonden heeft, en zo verder, dan zijn die 2 filmers zo gevonden. :+
pi_200605138
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:35 schreef Nober het volgende:

[..]

Niks menselijks is de mens vreemd net als bij Patricia Paay dat ging ook snel. Of de ophanging van Hussein...
Ja klopt maar dat het echt van diegene kwam waar het grootste gevaar zit is een eng idee. En dat ze gewoon nog rondlopen natuurlijk, en wie weet hoeveel nog meer ( spinnenweb, zie de docu op videoland).

Je ziet trouwens ook dat ze voor die handhavingsauto nog bij elkaar liepen, ze zouden wel even stress hebben gehad toen ze daarachter moesten lopen ( gaat het schietincident lukken?). Daarom liepen ze ook zover uit elkaar ineens.
pi_200605414
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:45 schreef Pippi het volgende:
Volgens mij was het ook een reageerder op Geenstijl die opmerkte dat, gedurende die laatste uitzending van Boulevard met Peter R de Vries, er op de achtergrond een kerel steeds in beeld (spotter?) stond.
[ afbeelding ]
Dit idee :r

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2021 22:55:43 ]
pi_200605442
quote:
9s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:08 schreef Isdatzo het volgende:
Ik ben altijd al benieuwd geweest naar de analyse van de psyche van De Vries door de experts hier op fok
Zo'n gesloten boek is het nu ook weer niet toch? Volgens mij wist heel NL zo'n beetje wel wat men aan Peter had
pi_200605508
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:45 schreef Pippi het volgende:
Volgens mij was het ook een reageerder op Geenstijl die opmerkte dat, gedurende die laatste uitzending van Boulevard met Peter R de Vries, er op de achtergrond een kerel steeds in beeld (spotter?) stond.
[ afbeelding ]
Ach wat vreselijk om Peter zo te zien, nu wetende wat er zou gaan gebeuren :'(
pi_200606022
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 18:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik word Peter R de Vries moe :@

Haske goed wat hij gedaan heeft, maar het heeft voor mij twee kanten. Dat hij zichzelf in gevaar brengt, soit. Maar dat hij andere mensen ook in gevaar brengt omdat hij wel raadsman wilde zijn van een kroongetuige, daar heeft niemand het over.
Ja je hebt zeker een punt.
Ik snapte zijn redenering in deze ook niet zo; dat hij bij weigering van het verzoek van Nabil nooit meer functionarissen van bijvoorbeeld het OM de maat mocht nemen. Alsof je alleen maar kritiek zou mogen leveren als je zelf een levensgevaarlijke klus op je neemt. Alsof je niks mag zeggen als je zeer begrijpelijkerwijs nee zegt tegen zo'n kroongetuige.
pi_200606170
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 00:09 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Ja je hebt zeker een punt.
Ik snapte zijn redenering in deze ook niet zo; dat hij bij weigering van het verzoek van Nabil nooit meer functionarissen van bijvoorbeeld het OM de maat mocht nemen. Alsof je alleen maar kritiek zou mogen leveren als je zelf een levensgevaarlijke klus op je neemt. Alsof je niks mag zeggen als je zeer begrijpelijkerwijs nee zegt tegen zo'n kroongetuige.
Mijn inziens irriteerde Peter zich vaak aan het OM en aan 'het systeem' omdat ze niet goed zouden doorpakken maar vervallen in ambtenarij, zich excuseren ivm capaciteitsgebrek, etc. Hierdoor worden daders niet gepakt en laat het OM de slachtoffers in de steek.

Nabil B. had ook hulp nodig. Zijn broer en advocaat zijn vermoord en mensen staan niet in de rij om hem te helpen. Via een familielid vroeg Nabil hulp van Peter. En als mensen, die hulp écht nodig hebben, om hulp vragen dan help je ze no matter what!

Dát was zijn instelling. Hoe kan hij het OM nog gaan bekritiseren dat ze slachtoffers in de steek laten als hij de smeekbede van Nabil zelf ongehoord zou laten?

[ Bericht 2% gewijzigd door nelsonwarm op 29-07-2021 01:06:26 ]
pi_200608877
quote:
Dát was zijn instelling. Hoe kan hij het OM nog gaan bekritiseren dat ze slachtoffers in de steek laten als hij de smeekbede van Nabil zelf ongehoord zou laten?
Al was het de 'smeekbede' van Taghi zelf geweest, of van de koning van Marokko, je hoeft niet alles te doen wat ze je vragen.
Zijn vriendin heeft geprobeerd hem ervan af te houden, maar Peter wilde zich graag liëren aan zo'n Grote Zaak. Hij is gewoon naïef geweest. Een hele schoolklas werd opgetrommeld om hem in de val te lokken en af te slachten.
pi_200609192
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 00:52 schreef nelsonwarm het volgende:

Hoe kan hij het OM nog gaan bekritiseren dat ze slachtoffers in de steek laten als hij de smeekbede van Nabil zelf ongehoord zou laten?
Als je een meervoudige moordenaar en maffioso zijn zin niet geeft, gaat het OM geen onschuldigen meer helpen???
  donderdag 29 juli 2021 @ 09:04:36 #285
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200609210
Smeekbede nog wel. _O-

Dat crimineeltje had gewoon twee prima advocaten toen Peter zich er zo nodig mee moest bemoeien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200609229
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:04 schreef Caland het volgende:
Smeekbede nog wel. _O-

Precies. Zo komt Nabil B. in het rijtje van de ouders Groen, Vaatstra en Verstappen te staan. Moest dat echt?
pi_200609236
(dubbel)
  donderdag 29 juli 2021 @ 09:08:28 #288
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200609252
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:06 schreef Kromo het volgende:

[..]

Precies. Zo komt Nabil B. in het rijtje van de ouders Vaatstra en Verstappen te staan. Moest dat echt?
Dat is zijn goed recht verder hoor. Maar dat hele Robin Hood verhaaltje werd al wat genuanceerd door zijn broer, die aangaf dat het journalistiek gewoon ontzettend interessant is om zo dicht op zo'n grote zaak te zitten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200609325
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:08 schreef Caland het volgende:

Maar dat hele Robin Hood verhaaltje werd al wat genuanceerd door zijn broer, die aangaf dat het journalistiek gewoon ontzettend interessant is om zo dicht op zo'n grote zaak te zitten.
Ja, èn om een leger juristen de baas te zijn. De vertrouwensfunctie was juridisch/justitieel een novum, dan mag je wel wat beter uit je doppen kijken als je ijdelheid de leiding dreigt over te nemen.
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 14:22:15 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200615625
Even een vraag over het filmpje, ik heb deze namelijk nooit gezien. Ik wil dit overigens ook niet zien. Van hoever is dat gefilmd? Ik zie nu 2 foto’s waar je de jongens voorbij ziet lopen, je kunt dan toch uitrekenen hoe lang ze over deze wandeling hebben gedaan? Als ze daar x-aantal minuten langer over hebben gedaan dan het normaal zou duren dan hebben ze op z’n minst stil gestaan rondom het lichaam. Als zij op het filmpje verder niet te zien zijn is de kans groot dat zij filmen.

Zijn er eigenlijk 2 filmpjes?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:28:12 #291
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200615731
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:22 schreef MaJo het volgende:
Even een vraag over het filmpje, ik heb deze namelijk nooit gezien. Ik wil dit overigens ook niet zien. Van hoever is dat gefilmd? Ik zie nu 2 foto’s waar je de jongens voorbij ziet lopen, je kunt dan toch uitrekenen hoe lang ze over deze wandeling hebben gedaan? Als ze daar x-aantal minuten langer over hebben gedaan dan het normaal zou duren dan hebben ze op z’n minst stil gestaan rondom het lichaam. Als zij op het filmpje verder niet te zien zijn is de kans groot dat zij filmen.

Zijn er eigenlijk 2 filmpjes?
Het 'bekende' filmpje is echt hooguit van een meter afstand gefilmd, je ziet de camera/filmer zelfs nog rondom het lichaam lopen. Een ander filmpje waar de politie al aan het reanimeren is is van wat verder, zou zeggen een metertje of 15.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200616985
Kan er al gezegd worden dat "On bended knee is no way to be free" ontzettend krom Engels is?
  Admin donderdag 29 juli 2021 @ 15:29:25 #293
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_200617001
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:28 schreef Kromo het volgende:
Kan er al gezegd worden dat "On bended knee is no way to be free" ontzettend krom Engels is?
Moet je tegen Eddy Vedder zeggen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_200617030
quote:
17s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:29 schreef yvonne het volgende:

Moet je tegen Eddy Vedder zeggen.
Heb ik geen moeite mee. Er staat zoveel onzin in songteksten. Het is mallotig Engels, geen native speaker Engelsman krijgt het uit z'n strot.
  Admin donderdag 29 juli 2021 @ 15:31:35 #295
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_200617050
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:30 schreef Kromo het volgende:

[..]

Heb ik geen moeite mee. Er staat zoveel onzin in songteksten. Het is mallotig Engels, geen native speaker Engelsman krijgt het uit z'n strot.
On bended knee is no way to be free
lifting up an empty cup I ask silently
that all my destinations will accept the one that's me
so I can breathe

Circles they grow and they swallow people whole
half their lives they say goodnight to wives they'll never know
got a mind full of questions and a teacher in my soul
so it goes...

Don't come closer or I'll have to go
Holding me like gravity are places that pull
If ever there was someone to keep me at home
It would be you...

Everyone I come across in cages they bought
they think of me and my wandering
but I'm never what they thought
got my indignation but I'm pure in all my thoughts
I'm alive...

Wind in my hair, I feel part of everywhere
underneath my being is a road that disappeared
late at night I hear the trees
they're singing with the dead
overhead...

Leave it to me as I find a way to be
consider me a satellite for ever orbiting
I knew all the rules but the rules did not know me
guaranteed...

Eddie Vedder - Guaranteed
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_200617151
Jezus, wat een kromme tekst. Ik wist niet dat het zo erg was. Nog erger dan Hazes en Vader Abraham. Daar kan je ook beter niet uit citeren. Gezongen valt het niet op, maar als credo........

Geen wonder dat je die tekst op Google verder niet tegenkomt. Omdat het stilistisch en grammaticaal gewoon niet kan....
  Admin donderdag 29 juli 2021 @ 15:38:47 #297
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_200617196
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:36 schreef Kromo het volgende:
Jezus, wat een kromme tekst. Ik wist niet dat het zo erg was. Nog erger dan Hazes en Vader Abraham. Daar kan je ook beter niet uit citeren. Gezongen valt het niet op, maar als credo........
Credo bestaat ook in het Duits btw.
Lieber stehend sterben.
Bekt toch lekkerder.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_200617218
quote:
17s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:38 schreef yvonne het volgende:

Credo bestaat ook in het Duits btw.
Lieber stehend sterben.
Bekt toch lekkerder.
Now you're talking! Dat is helemaal prima! Dat bekt helemaal super!

De essentie van het credo is al zo oud als de weg naar Rome. De Friezen " knibbelje allinne foar God", knielen alleen voor God. Hartstikke stoer, natuurlijk.

Maar een kromme tekst als credo nemen, hm... staat een beetje dom.

Waarmee ik maar wil zeggen: we hebben misschien een held verloren, maar geen groot intellectueel. En helaas pretendeerde hij dat wel te zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door Kromo op 29-07-2021 15:51:00 ]
  donderdag 29 juli 2021 @ 16:46:32 #299
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_200618308
Ik vond de half weggewerkte grijze blokjes bij de tekst in de foto van de OP een beetje knullig, dus ik heb even een nieuwe gemaakt.

Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_200618369
Eddy Verder heeft maar een goed nummer en dat is Black.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')