Jaaa, gefeliciteerd @madam-april !quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:31 schreef MaJo het volgende:
Ik zie trouwens dat kleine dondersteen van @:madam-april gisteren 1 is geworden! Nog gefeliciteerd!![]()
Yess, gelukt!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Seven ik ben nogal laat zie ik, maar ik denk er vaak gewoon niet aan. Wil je mijn A. erbij zetten? 16 augustus
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:34 schreef Seven. het volgende:
Even kijken met geluid:
https://youtube.com/shorts/Lf1mdIfoXEc?feature=share
![]()
![]()
Wat irritant, youtube geeft mij geen gewone link want dit is een short filmpje![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:34 schreef Seven. het volgende:
Even kijken met geluid:
![]()
![]()
Wat irritant, youtube geeft mij geen gewone link want dit is een short filmpje![]()
Edit 2: gelukt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Hahahhaa ik moest hier echt hardop om lachenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:34 schreef Seven. het volgende:
Even kijken met geluid:
![]()
![]()
Edit 2: gelukt
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:24 schreef SQ het volgende:
Ik had vandaag een groepje vriendinnen met aanhang en kinderen over de vloer (leeftijden tussen de 7 en de 4 jaar, 10 kinderen in totaal). Goud lag in de box met een kring van kinderen er omheen. Hij zal vannacht wel 15 keer overprikkeld wakker worden
Awww lief, een goud fanclubSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(succes vannacht!)
Resistance is futile.
Ik had vandaag een groepje vriendinnen met aanhang en kinderen over de vloer (leeftijden tussen de 7 en de 4 jaar, 10 kinderen in totaal). Goud lag in de box met een kring van kinderen er omheen. Hij zal vannacht wel 15 keer overprikkeld wakker worden
Wat heerlijk ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk heeft hij een goede nacht
Aapie was ook super druk toen ik thuis kwam, hij had natuurlijk uren stil moeten zitten. Hij heeft een uur in zijn bed liggen rollen voordat hij in slaap viel![]()
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ha, ik herken een paar achterhoofdjes denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rip aan de nabestaande voor vannachtKwak
Beterschap!quote:Op zondag 4 juli 2021 07:09 schreef Bienelientjee het volgende:
Baaah, manlief had hele week al verkoudheid (pcr test negatief). En ik was prima, dus ik dacht, ha.... Kom er mooi vanaf!
Niet dus. Het is begonnen. Eerste verkoudheid sinds begin pandemie. Bleeeeeh, heb ze niet gemist!
Benieuwd of Baby J er nog last van gaat krijgen.
Ook Ouwehand toevallig?quote:Op zondag 4 juli 2021 07:57 schreef arvensis het volgende:
@:Seven. Hahaha
@:SW Oef, 15 keer! Hier is het ook altijd raak bij bezoek. De opvang of dierentuin ofzo is gelukkig geen probleem.
We waren gister weer naar de dierentuin.
[ afbeelding ]
En dit snoepje had gepoept en was helemaal doorgelekten uiteraard had ik álles meegenomen, behalve een extra romper.
Zo leuk.
Ja! Waren jullie daar ook?quote:Op zondag 4 juli 2021 10:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ook Ouwehand toevallig?
Aapie heeft het gelukkig droog gehouden. Vannacht wel doorgelekt met een enorme plasluier
Jazekerquote:Op zondag 4 juli 2021 10:46 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ja! Waren jullie daar ook?
Wauw, 4 tandjes, sq! Hopen dat ze allemaal tegelijk komen zodat je er maar meteen van af bent.
Wat gezelligquote:Op zondag 4 juli 2021 11:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
JazekerTussen 10 en 15 uur
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
K*t is datquote:Op zondag 4 juli 2021 11:09 schreef Tink89 het volgende:
Dat filmpje en die fanclub![]()
Spruit is één dagje op het kdv geweest en meteen ziek. Van twee keer per week poepen naar 8 keer in 16 uur inclusief doorlekken. Ook koorts en zielig...ik vind dit zo kut. Hij is al zo klein en heeft nul reserves. Liefst hield ik 'm thuis, maar dat kunnen we niet betalen en ik vind m'n werk ook veel te leuk enzo. Maar toch, maar toch...b
Ja was leukquote:Op zondag 4 juli 2021 13:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat gezellig![]()
Van de 4 tandjes zijn er nu 2 net op het puntje door,1 staat op knappen en de vierde zal over een week of twee wel verschijnen denk ik
Ja, later in gebruik nemen is een goede optie. Zo’n kussen voegt wmb te weinig toe, het beschermt de baby niet tov de peuter en het is weer een ding erbij - ik probeer het te doen met zo min mogelijk dingenquote:Op zondag 4 juli 2021 13:47 schreef Seven. het volgende:
@:lemijn jij vroeg je nog af hoe en wat met de box! Wij hebben de box pas in gebruik sinds Colin zich optrekt, tot hij ging rollen gebruikten we een nest maar dan zo een kussen ipv rolletje. Ging prima. Ik heb er één te koop.
Chicco Boppy heet 'ie .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op zondag 4 juli 2021 15:40 schreef arvensis het volgende:
Nog één, want cute.Wat een prachtige fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Smart_asswat lastig!
disclaimer
Nog één, want cute.OhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
quote:Op zondag 4 juli 2021 15:16 schreef Smart_ass het volgende:
Omg SQ volgens mij had je beter gewoon de hele nacht door kunnen halen dan, 15 keer!.
Tink wat vervelend! Hopelijk knapt ‘ie snel op! Goed voor de weerstand moeten we maar denken dan..
Die Chicco Boppy heb ik ook Seven, gebruik ‘m nog steeds elke dag met voeden.
Aahw Aapie en Zielie in Ouwehand. Leuke foto’s! Kakpakje dan weer minder, haha. Mijn ouders wonen daar heel dichtbij, ben er ook vaak geweest. En als we nou in Nederland hadden gewoond..
Off topic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Logisch wel dat de komst van een kind dit soort prioriteiten ineens op scherp zet. Kun je hier met je vriend goed over praten? En is terug naar NL een reële optie?Resistance is futile.
Nog één, want cute.Ze zien er lief uit samen, hoe is hij met haar inmiddels?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Smart_ass, snap de heimwee wel. Hoe staat je partner hierin?baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Je zou natuurlijk wel alvast het besluit kunnen nemen en de nodige voorbereidingen treffen. De hele papierwinkel, legaal alles in orde krijgen, woning zoeken etc. Naar welke regio zou je terugkomen?quote:Op zondag 4 juli 2021 19:24 schreef Smart_ass het volgende:
Mooie foto van ze zo samen arvensis!
Naar Nederland is een reële optie ja. We praten er ook wel over. Maar op dit moment praktisch gezien kan het gewoon niet, pas over een jaar of anderhalf op z’n vroegst, dus verder niets concreet. Tegen die tijd moeten we maar kijken hoe het er dan voor staat. Mijn vriend staat er open voor dus dat is al erg fijn. Ik denk dat het een grotere cultuurschok voor hem zal zijn dan hij zelf denkt.En ik weet ergens ook wel dat ik niet moet zeuren want we hebben het goed hier en ik heb er tenslotte zelf voor gekozen maar ik mis familie en vrienden sinds Bubbles er is ineens 10x meer. Wat zo’n kleintje allemaal met je doet.
Wisten jullie trouwens dat kinderen in Nederland het gelukkigst zijn? Nog een reden om terug te komen haha.
Pittige tijd! Verbouwing zit er bijna op, het hele gezin snipverkouden, vaccinaties binnen, maar ook daar ziek van geweest...quote:
Het viel me niet tegen! Hebben het ook wel getroffen met de werklui + het was de zolder. Continu mensen en spullen door het hele huis, maar je kon de woonkamer er redelijk voor afsluiten. Het is meer de slaap overdag van de jongste, de spanning van de oudste en het niet meer helemaal thuis zijn in je eigen huis. Beneden lijkt de uitdaging mij groter...quote:Op zondag 4 juli 2021 20:25 schreef arvensis het volgende:
Oeh, blij ei
En verbouwen! Hoe was dat met de kindjes? Wij gaan ook verbouwen, kunnen de begane grond straks 3/4 weken niet gebruiken. Zie er nu al tegen op.
@:monsterd. ze zijn ontzettend lief voor elkaar, vooral U. tegen Zielie. Hij is een echte trotse grote broer. Maar heeft wel moeten groeien in z’n nieuwe rol.
Awww, ze kijkt wel super happy! Op haar eigen tempo komt ze er welquote:Op zondag 4 juli 2021 20:17 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Pittige tijd! Verbouwing zit er bijna op, het hele gezin snipverkouden, vaccinaties binnen, maar ook daar ziek van geweest...
Maar, dat is er altijd nog deze dame!
[ afbeelding ]
Nog geen tanden. Geen dierentuin. Blijft nu 1-2 minuten zelfstandig rechtop zitten. Kan ineens tijgeren en is snel!Vandaag 10 maanden oud! Graag wakker tussen 01:00 en 05:00. Blij ei. (On)geïnteresseerd in vast voedsel. Heeft inmiddels een banaan en aardbei op. Kruimels brood. Verder alleen likken.
Dat is het in het kort denk ik, maar vooral door de verkoudheid, verbouwing en vaccinaties (ik zien een Verband) niet echt aangehaakt.
Oh ik heb ook absoluut geen spijt van het hier naartoe gaan hoor, fantastisch leuke tijd gehad en natuurlijk mijn vriend leren kennen.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk wel alvast het besluit kunnen nemen en de nodige voorbereidingen treffen. De hele papierwinkel, legaal alles in orde krijgen, woning zoeken etc. Naar welke regio zou je terugkomen?
Straks wel omgekeerde rollen, blijft je vriend in eerste instantie thuis bij Bubbles.
En hoezo 'ik weet wel dat ik niet moet zeuren?'![]()
Ten eerste zeur je niet. En als 25-jarige single kun je helemaal niet overzien wat de komst van een kind met je gaat doen natuurlijk. Je hoeft jezelf niks kwalijk te nemen, het was toen een mooi avontuur voor jezelf. En moet je zien wat het je gebracht heeft. De beslissingen die je nu wilt nemen, daar neem je Bubbles' belangen in mee en die van jullie zelf. Je hebt destijds geen verkeerde beslissing genomen, het was gewoon een mooie kans.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als kers op de taart Bubbles. Overigens gaat met Bubbles alles goed om ook maar even in de babysferen te blijven
. Twee ondertandjes zijn door en twee boventandjes zijn aan het doorkomen. Afgelopen woensdag bij haar 9 maanden check woog ze ruim 9 kilo en is ze ruim 72 centimeter dus alles voorspoedig! Eet nog steeds alles wat los en vast zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 juli 2021 23:40 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh ik heb ook absoluut geen spijt van het hier naartoe gaan hoor, fantastisch leuke tijd gehad en natuurlijk mijn vriend leren kennen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als kers op de taart Bubbles. Overigens gaat met Bubbles alles goed om ook maar even in de babysferen te blijven
. Twee ondertandjes zijn door en twee boventandjes zijn aan het doorkomen. Afgelopen woensdag bij haar 9 maanden check woog ze ruim 9 kilo en is ze ruim 72 centimeter dus alles voorspoedig! Eet nog steeds alles wat los en vast zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 5 juli 2021 00:09 schreef Smart_ass het volgende:
En nog even een eetfoto want food = life:Whoa, wat is ze groot geworden! Echt baby-af. Tweede fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
.
Resistance is futile.![]()
Operatie opvoeren vast voedsel en afbouwen van de fles ging trouwens best goed vandaag. Twee flessen overdag. Hij nam alleen geen genoegen met de papfles voor het slapen, 120ml op gekregen maar daar moest wel een volle fles melk achteraan.
Hij slaapt veel rustiger, en hij was net eventjes wakker. Normaal is hij echt wel hongerig rond deze tijd, en hij wil dan bij ons liggen. Nu wilde hij na 1 slok al niet meer en hij liet zich direct weer wegleggen want diepe slaap.
Eens kijken wat er gebeurt rond 5 uur, half 6 (normaal gesproken wordt hij dan wakker en dan uit bed om te spelen). Ik hoop flesje erin en dan lekker verder tukken.
Zijn er meer baby's die zo reageren op meer vast eten? Of heb ik zelf iets verzonnen. Zo niet: Fokwet, be gone!
Ik weet het niet eigenlijk.. nu je het zegt, Bubbles slaapt wel sinds ze ruim 8 maanden is van 19:00u-6:30u ongeveer en ze eet natuurlijk wel steeds meer vast voedsel. Maar ik heb geen idee in hoeverre dat met elkaar in verband staat.
![]()
Deed Colin dat ook maarquote:Op maandag 5 juli 2021 00:55 schreef Smart_ass het volgende:
Ik weet het niet eigenlijk.. nu je het zegt, Bubbles slaapt wel sinds ze ruim 8 maanden is van 19:00u-6:30u ongeveer en ze eet natuurlijk wel steeds meer vast voedsel. Maar ik heb geen idee in hoeverre dat met elkaar in verband staat.
. Hij eet echt superveel naar mijn idee (vandaag kwark, 180ml melk, boterham pindakaas, weer wat melk, 2 peren, een banaan, broodje leverpastei, worst en ovenpatat, 120ml pap en 180ml melk
).
Die bunkert aardig door dan! Brengt me dan toch weer aan het twijfelen aan je theorie.
Hoe lang en zwaar is Colin nu?![]()
Helaas, Baba J heeft heeft het ook te pakken. Iemand nog speciale tips voor baby met een verkoudheid? We hebben al een saline neus spray. Opletten dat hij goed blijft drinken.
Arme jongen. Nu al een hoestje.... Mijn arme moeder hartje doet zeer. Zijn eerste keer ziek!![]()
Het zou zomaar kunnen dat dit voor jouw kind werkt, maar dat wil nog zéker niet zeggen dat het voor elk kind werktquote:Op maandag 5 juli 2021 00:48 schreef Seven. het volgende:
Operatie opvoeren vast voedsel en afbouwen van de fles ging trouwens best goed vandaag. Twee flessen overdag. Hij nam alleen geen genoegen met de papfles voor het slapen, 120ml op gekregen maar daar moest wel een volle fles melk achteraan.
Hij slaapt veel rustiger, en hij was net eventjes wakker. Normaal is hij echt wel hongerig rond deze tijd, en hij wil dan bij ons liggen. Nu wilde hij na 1 slok al niet meer en hij liet zich direct weer wegleggen want diepe slaap.
Eens kijken wat er gebeurt rond 5 uur, half 6 (normaal gesproken wordt hij dan wakker en dan uit bed om te spelen). Ik hoop flesje erin en dan lekker verder tukken.
Zijn er meer baby's die zo reageren op meer vast eten? Of heb ik zelf iets verzonnen. Zo niet: Fokwet, be gone!
Kijk je wel uit dat je de melk niet te snel afbouwt? Hij is pas negen maanden en hij haalt de meeste van zijn bouwstoffen echt nog uit melk momenteel
disclaimer![]()
Mijn tip: niet te veel willen mediceren vooral, het is een paar nachten kut maar dan is het ook weer overquote:Op maandag 5 juli 2021 05:50 schreef Bienelientjee het volgende:
Helaas, Baba J heeft heeft het ook te pakken. Iemand nog speciale tips voor baby met een verkoudheid? We hebben al een saline neus spray. Opletten dat hij goed blijft drinken.
Arme jongen. Nu al een hoestje.... Mijn arme moeder hartje doet zeer. Zijn eerste keer ziek!![]()
Beterschap en sterkte!disclaimer![]()
Over de eet/slaaptheorie: goud at gisteren 2 hele boterhammen, een bakje aardbeien, een cracotte en een bordje lasagna, naast 6-7 keer borst, maar doorslapen? Haha.
disclaimer![]()
Ik ben dan weer alert op melk en niet echt op vaste voeding. Brood gaat als een trein en fruit ook wel, maar groente vaak nog niet.
Toevallig dacht ik er gister aan wanneer ik een fles zou kunnen laten vallen. A. is nu 10,5 maand en krijgt nog 3 flessen. 's Morgens en 's avonds drinkt hij hem vaak op, tussen de middag laat hij altijd wat staan. Misschien dat ik eens kan kijken om de middagfles te laten vallen.![]()
Een mooi voorbeeld vind ik altijd: als wij aan willen komen, eten we room(boter), slagroom etc. Als we af willen vallen, eten we voornamelijk groente en fruit. Baby’s hebben melk nodig om te groeien. 🤗
Alhoewel ik wel impressed ben, Seven!Zielie heeft gister 2 x nectarine en komkommer gegeten en als avondeten zalm, gekookte aardappel, courgette, wortel, broccoli. Maar dat zijn allemaal minimale hapjes.
Oh, Bubbles, wat een popje!
Protège moi de mes désirs.![]()
Ah, dat is inderdaad wel een ander verhaal.quote:Op zondag 4 juli 2021 21:04 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Het viel me niet tegen! Hebben het ook wel getroffen met de werklui + het was de zolder. Continu mensen en spullen door het hele huis, maar je kon de woonkamer er redelijk voor afsluiten. Het is meer de slaap overdag van de jongste, de spanning van de oudste en het niet meer helemaal thuis zijn in je eigen huis. Beneden lijkt de uitdaging mij groter...Wat is jullie plan? Boven leven, of juist naar familie/vrienden overdag?
Hier ook zo lief voor kleine zus... Maar nu ze gaat kruipen en bij haar speelgoed kan is het toch iets minder leuk.
Het plan is thuis slapen, en eten bij m'n moeder. Maar dat zullen we tzt wel zien.
We krijgen een nieuwe keuken, nieuwe vloer, veranda met glazen schuifdeuren. De muren en plafond worden gestuckt en er komen spotjes langs de muren.
Ik wilde graag een uitbouw, maar daar zijn we van terug gekomen.Dus daarom de veranda.
Ja, zo lang hij geen koorts krijgt gebruik ik verder geen medicijn!quote:Op maandag 5 juli 2021 08:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn tip: niet te veel willen mediceren vooral, het is een paar nachten kut maar dan is het ook weer over![]()
Beterschap en sterkte!
Maar nog wel een giga glimlach om 4 uur vannachtterwijl die al snotterend en hoesterig klaarwakker was!
Hebben ook zo'n snot zuiger, maar ik kan dat gewoon niet he. Ik ga direct over mijn nek bij het idee, kan ook nauwelijks mijn man het zien doen bij Baby J. Zo stom. Al weet ik dat het snot niet eens door het filter komt!![]()
Koop zo een peertje, dan hoef je het zelf niet op te zuigen.
En even een handdoek onder zijn matras aan hoofdzijde zodat hij wat hoger ligt. En als je borstvoeding geeft, kan je een druppel melk in ieder neusgaatje doen. Dat werkt hier als een tiet.Protège moi de mes désirs.![]()
Die peertjes kan ik echt helemaal niks mee. Ik zuig het er gewoon uit met m'n mond, zonder speciale snotzuiger.![]()
Ik hou heel veel van m’n kinderen, maar…quote:Op maandag 5 juli 2021 09:07 schreef Donna het volgende:
Die peertjes kan ik echt helemaal niks mee. Ik zuig het er gewoon uit met m'n mond, zonder speciale snotzuiger.![]()
Zie het gewoon als een vloeibare zoute snackquote:Op maandag 5 juli 2021 09:29 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik hou heel veel van m’n kinderen, maar…![]()
disclaimer![]()
Uuuuuuuggggghhhhhh, nee echt niet hoor!quote:Op maandag 5 juli 2021 09:07 schreef Donna het volgende:
Ik word al misselijk bij het idee, haha.quote:Op maandag 5 juli 2021 09:35 schreef Donna het volgende:
Haha nou ik spuug het wel even in een doek hoor, maar het is maar snot.![]()
Babypoep ofzo ben ik niet vies van, ze zijn vaak doorgelekt op me. Maar hun snot opzuigen met m’n eigen mond is echt next level.
In mijn open mond gekotst worden was wel het summum hier. Beetje snot krijg ik vaak wel binnen bij spontane kusjes.
En ik krab regelmatig de opgedroogde snotjes van mijn tiet
disclaimer![]()
quote:Op maandag 5 juli 2021 09:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Zie het gewoon als een vloeibare zoute snack
Past wel goed in een dieet.![]()
Idem, maar dat kan ik allemaal wel hebben.quote:Op maandag 5 juli 2021 09:49 schreef SQ het volgende:
In mijn open mond gekotst worden was wel het summum hier. Beetje snot krijg ik vaak wel binnen bij spontane kusjes.
En ik krab regelmatig de opgedroogde snotjes van mijn tiet
Die zielige waterige oogjes vandaag!![]()
![]()
Hij zat net onder de 38 graden (37,8) en voelde vrij warm, dus wat Calpol gegeven (vloeibare paracetamol hier in Engeland). Gelukkig is hij verder vrij vrolijk en lijkt er weinig last van te hebben. Iets mieperiger, maar gelukkig nog geen drama!
![]()
Sneu Bien, hopelijk knapt ‘ie snel op!
Ik vind zo’n snotzuiger dus echt leuk om te gebruiken. Heb ‘t maar twee keer hoeven doen.
![]()
mijn poppy is ook wat hangerig en huilerig. Ook licht koortsig. Dus het word voor mij een rustig dagje.
Morgen kijken of ik dan weer dan was kan bijwerken.
Knuffels voor iedereen hier![]()
Hoe gaat het nu @Gaddle?
Beterschap voor de snotterige kindjes!
Hier alles wel okee, J is dol op eten, ze wordt boos als je niet snel genoeg met een nieuwe hap komt. Alleen broccoli viel echt totaal niet in de smaak, dat spuugde ze direct weer uit (las ik bij meer kindjes toch?).
Even een vraag: J. krijgt tussen 19.00 en 7.00 nog twee flessen, eentje aan het eind van de avond/begin van de nacht en dan komt ze meestal rond 3 uur nog een keer. Nu denken we erover om dan geen fles meer te geven, want 's ochtends drinkt ze bijna niet. Eventueel zou ik wel borstvoeding kunnen geven (de fles die ze nu krijgt is ook in combinatie met borstvoeding), maar aangezien ik ga stoppen met kolven en nauwelijks productie heb, is dat dan niet meer dan een paar slokjes. Waarschijnlijk moet ik gewoon gaan uitproberen, maar wat zijn de ervaringen van anderen hier?![]()
Pittig, maar mooi vooruitzicht dan! Stuccen is vooral een zooi, jeetje. Dat viel ons hier echt tegen.quote:Op maandag 5 juli 2021 08:56 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ah, dat is inderdaad wel een ander verhaal.
Het plan is thuis slapen, en eten bij m'n moeder. Maar dat zullen we tzt wel zien.
We krijgen een nieuwe keuken, nieuwe vloer, veranda met glazen schuifdeuren. De muren en plafond worden gestuckt en er komen spotjes langs de muren.
Ik wilde graag een uitbouw, maar daar zijn we van terug gekomen.Dus daarom de veranda.
Hoor hier net dat de schilder woensdag klaar verwacht te zijn. Dan is het nog één keer de puntjes op de i voor de afwerking, de rolluiken (ooit) en dan klaaaaar.![]()
Hmpf, ik word net voor de zoveelste keer gebeld dat J vanochtend weer een paar uur heel verdrietig was en of ze de pedagogisch coach mee mogen laten kijken. Ja natuurlijk mag dat, maar ik vind het zo zielig en ik snap het ook niet zo goed. Het is zo'n tevreden meisje thuis! Heel af en toe heeft ze wel een uurtje dat ze over de zeik is, maar dat is echt heel zelden. Ik word er zo verdrietig van dat ze het daar blijkbaar zo slecht naar d'r zin heeft, maar ja, haar thuis houden is ook geen optie.Medewerker vroeg nog of ik morgen in ieder geval een gedragen shirtje ofzo in de tas wil stoppen, bij sommige kindjes helpt dat, dus dat ga ik wel doen. En dan nu weer aan het werk, getverdemme... Wil haar eigenlijk gewoon direct ophalen.
![]()
Oh, ik snap dat je haar het liefste zou gaan halen! Wat klote zeg. Hopelijk kan die coach iets zinnigs zeggen over hoe de leidster haar meer gelukkig kunnen maken daar..
En beterschap voor de ziekige baby'tjes!Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder![]()
Wat sneu inderdaad gogo. Is ze veel daar?
Wij hebben vandaag onze baby getrakteerd op een buggy. De Joolz aer gescoord met 100 euro korting
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.![]()
Wat rot zeg Gogo83. Dan zit je inderdaad niet lekker. Hoe lang gaat ze al naar de opvang, en voor hoeveel dagen?disclaimer![]()
Ongeveer 10 kilo maar lengte weet ik eigenlijk niet. Hij is wel redelijk lang in verhouding. En ja, bunkeren kan hij welquote:Op maandag 5 juli 2021 01:28 schreef Smart_ass het volgende:
Die bunkert aardig door dan! Brengt me dan toch weer aan het twijfelen aan je theorie.
Hoe lang en zwaar is Colin nu?.
2 flessen met 9 maanden zou geen probleem moeten zijn aldus cb en allerhande online bronnen. Er zijn trouwens wel dagen dat hij duidelijk behoefte heeft aan meer melk. Vandaag was een dag met 3 flessen. Ik laat hem eigenlijk het tempo bepalen, normaal wil hij meer eten dan m'n man bij kan benenquote:Op maandag 5 juli 2021 08:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen dat dit voor jouw kind werkt, maar dat wil nog zéker niet zeggen dat het voor elk kind werkt
Kijk je wel uit dat je de melk niet te snel afbouwt? Hij is pas negen maanden en hij haalt de meeste van zijn bouwstoffen echt nog uit melk momenteel.
Geeft A. zelf niet geen signalen? Colin is daar heel vocaal inquote:Op maandag 5 juli 2021 08:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben dan weer alert op melk en niet echt op vaste voeding. Brood gaat als een trein en fruit ook wel, maar groente vaak nog niet.
Toevallig dacht ik er gister aan wanneer ik een fles zou kunnen laten vallen. A. is nu 10,5 maand en krijgt nog 3 flessen. 's Morgens en 's avonds drinkt hij hem vaak op, tussen de middag laat hij altijd wat staan. Misschien dat ik eens kan kijken om de middagfles te laten vallen., op een gegeven moment ben ik maar eens gaan kijken wat hij zelf zou kiezen als hij kon kiezen tussen de fles en een broodje. Eén keer raden
.
Ik had gisteren goede ervaring met pap om 19:30. Om 1 uur nog even speentje erin maar zeer diepe slaap. Om 3:15 wel een hele fles en gezellig knuffelen met papa en mama tot 4 uur. Daarna doorgeslapen tot 7 uurquote:Op maandag 5 juli 2021 14:15 schreef Gogo83 het volgende:
Hoe gaat het nu @:Gaddle?
Hier alles wel okee, J is dol op eten, ze wordt boos als je niet snel genoeg met een nieuwe hap komt. Alleen broccoli viel echt totaal niet in de smaak, dat spuugde ze direct weer uit (las ik bij meer kindjes toch?).
Even een vraag: J. krijgt tussen 19.00 en 7.00 nog twee flessen, eentje aan het eind van de avond/begin van de nacht en dan komt ze meestal rond 3 uur nog een keer. Nu denken we erover om dan geen fles meer te geven, want 's ochtends drinkt ze bijna niet. Eventueel zou ik wel borstvoeding kunnen geven (de fles die ze nu krijgt is ook in combinatie met borstvoeding), maar aangezien ik ga stoppen met kolven en nauwelijks productie heb, is dat dan niet meer dan een paar slokjes. Waarschijnlijk moet ik gewoon gaan uitproberen, maar wat zijn de ervaringen van anderen hier?.
Dus hier gaan we kijken of dat vannacht vergelijkbare resultaten oplevert en dan kijken we wel weer verder. In theorie zouden we die pap ook kunnen geven om rond 11 uur 's avonds, ware het niet dat we zeer wisselende resultaten hebben met de papfles. Gisteren ging dat prima, vandaag hebben we het gelepeld.Resistance is futile.![]()
quote:Op maandag 5 juli 2021 15:42 schreef Gogo83 het volgende:
Hmpf, ik word net voor de zoveelste keer gebeld dat J vanochtend weer een paar uur heel verdrietig was en of ze de pedagogisch coach mee mogen laten kijken. Ja natuurlijk mag dat, maar ik vind het zo zielig en ik snap het ook niet zo goed. Het is zo'n tevreden meisje thuis! Heel af en toe heeft ze wel een uurtje dat ze over de zeik is, maar dat is echt heel zelden. Ik word er zo verdrietig van dat ze het daar blijkbaar zo slecht naar d'r zin heeft, maar ja, haar thuis houden is ook geen optie.Medewerker vroeg nog of ik morgen in ieder geval een gedragen shirtje ofzo in de tas wil stoppen, bij sommige kindjes helpt dat, dus dat ga ik wel doen. En dan nu weer aan het werk, getverdemme... Wil haar eigenlijk gewoon direct ophalen.
![]()
Hopelijk helpt het shirt!Resistance is futile.![]()
J gaat nu twee maanden drie dagen per week naar het kdv, het vele huilen is de laatste twee weken (na onze vakantie) erger geworden. Omdat ze thuis zo tevreden is en ze de neiging heeft om alles te willen zien en meemaken, denken we nu een beetje aan te veel prikkels. Want het is nogal een verschil, maar één andere kind thuis en daar een groep van 11 kinderen... Morgen komt er al iemand meekijken op de groep, wel fijn dat ze er zo snel wat mee doen.![]()
Hopelijk wordt het snel beter gogo![]()
Na mijn baby is nu ook m'n peuter flink ziek. Ze heeft alleen de kotsvariant ipv de poepversie. Stom virusje wrs.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Zou misschien een gastouder het verschil kunnen maken?quote:Op maandag 5 juli 2021 23:24 schreef Gogo83 het volgende:
J gaat nu twee maanden drie dagen per week naar het kdv, het vele huilen is de laatste twee weken (na onze vakantie) erger geworden. Omdat ze thuis zo tevreden is en ze de neiging heeft om alles te willen zien en meemaken, denken we nu een beetje aan te veel prikkels. Want het is nogal een verschil, maar één andere kind thuis en daar een groep van 11 kinderen... Morgen komt er al iemand meekijken op de groep, wel fijn dat ze er zo snel wat mee doen.
Ik snap dat je misschien niet gelijk wil switchen, maar als het echt aan het aantal kindjes ligt en de prikkels die daarbij horen, is het het overdenken waard.![]()
Daar had ik echt totaal nog niet aan gedacht, thanks voor de suggestie dus! Op dit moment is het nog geen optie, omdat het pas sinds twee weken echt regelmatig is, hoop ik dat het een fase is. Maar mocht dat niet zo zijn dan staat deze optie naast werkdagen ruilen (zodat ze op de rustige woensdag en vrijdag kan gaan) op mijn lijstje!quote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zou misschien een gastouder het verschil kunnen maken?
Ik snap dat je misschien niet gelijk wil switchen, maar als het echt aan het aantal kindjes ligt en de prikkels die daarbij horen, is het het overdenken waard.
Beterschap Tink! Zelf niet ziek?![]()
Dank je! Poppy voelt zich weer een stuk beter. Ik heb geen idee wat het nou was. Ze is weer tevreden gelukkig.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:15 schreef Gogo83 het volgende:
Hoe gaat het nu @:Gaddle?
Even een vraag: J. krijgt tussen 19.00 en 7.00 nog twee flessen, eentje aan het eind van de avond/begin van de nacht en dan komt ze meestal rond 3 uur nog een keer. Nu denken we erover om dan geen fles meer te geven, want 's ochtends drinkt ze bijna niet. Eventueel zou ik wel borstvoeding kunnen geven (de fles die ze nu krijgt is ook in combinatie met borstvoeding), maar aangezien ik ga stoppen met kolven en nauwelijks productie heb, is dat dan niet meer dan een paar slokjes. Waarschijnlijk moet ik gewoon gaan uitproberen, maar wat zijn de ervaringen van anderen hier?
Mijn meisjes hebben elkaar afgewisseldMijn oudste is niet lekker.
Poppy heeft een sprongetje gemaakt. Ze kan ineens een half uur rechtop zitten zonder om te vallen.![]()
Ik denk dat het weleens een optie zou kunnen zijn voor wat meer rust. Ik zou alleen nog geen drastische stappen ondernemen, maar eerst met je kdv overleggen (klinkt alsof je dat al doet hoor!) hoe ze het aanpakken. Bij prul - die veel kindjes nogal overweldigend vond enzo - hielp het om haar af en toe een eigen hoekje in de babygrondbox te geven, zodat ze daar een boekje kon lezen. En om haar buiten te laten slapen, want dat was rustiger dan binnen. En om haar bijvoorbeeld haar eigen bordje fruit te geven ipv te rapleyen vanaf de grote schaal. Dat durfde ze dan niet zo goed en ze was nogal onder de indruk van grotere kindjes die dan riepen 'neeee, ik wil die banaan'. En dan was het huilen en paniek...quote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:59 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Daar had ik echt totaal nog niet aan gedacht, thanks voor de suggestie dus! Op dit moment is het nog geen optie, omdat het pas sinds twee weken echt regelmatig is, hoop ik dat het een fase is. Maar mocht dat niet zo zijn dan staat deze optie naast werkdagen ruilen (zodat ze op de rustige woensdag en vrijdag kan gaan) op mijn lijstje!
Beterschap Tink! Zelf niet ziek?
Inmiddels is ze 2,5 en nog steeds wat katuitdeboomkijkerig, maar ze bijt wel van zich af nu als het nodig is. Dus het komt vast goed![]()
En txs. Ik heb al een paar dagen buikpijn ook, maar nog geen kots gelukkig. Dat heb ik tijdens m'n zwangerschap al genoeg gedaan.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Wij hadden een verrassend goede nacht!![]()
Net voor bed samen een douche en daarna even flink gestoomd met warm water, manlief had zijn neus leeggezogen, saline neusspray erin. En in Engeland heb je van Calpol ook een stekker voor in de muur met een goedje dat Lavendel, Menthol, Eucalyptus en nog twee dingetjes in de lucht doet. Geen idee of het echt geholpen heeft maar Baby J had een goede nacht! (Ik vond het ook wel lekker met mijn snotneus). Eerste twee uur wel af en aan wakker en huilen. Daarna sliep hij door tot 2.30 voor een fles. Kwam daarna om 6.30 weer. En uitgeslapen tot 8.45!![]()
![]()
Beterschap voor alle zieke kindjesAapie behoort ook (nog steeds) tot de ziekenboeg. Hij is al 2 weken verkouden en hoest nu ook sinds een paar dagen. Vanochtend werd hij wakker met een ontstoken oog en hij heeft ook koorts. Hij is dus een beetje hangerig en pieperig maar kan gelukkig zichzelf best goed vermaken. Op het werk is het momenteel superdruk dus we moeten beiden aan de bak, dan merk ik wel hoe fijn het is dat Aapie zo goed zelfstandig kan spelen.
@Seven ik heb het idee dat het CB sowieso erg snel de flessen eruit wil. Hier in principe nog steeds 5 flessen, af en toe 4 als hij goed mee heeft gegeten 's avonds of als hij pap in de plaats heeft gegeten.
Hier is het rapley kwartje inmiddels goed gevallen. In plaats van vooral sabbelen gaan er nu hele porties naar binnenLaatst had ik geprakte biet en aardappel en dat ging er goed in! Ook zijn eerste stukje vlees heeft hij op. Ik probeer nu elke dag een fles te vervangen met pap en de avondfles met avondeten en dat gaat aardig goed
Dat snot zuigen met de mond vind ik wel echt ultiem goorIk heb geen moeite met die peertjes of dingen eruit peuteren maar zelf zuigen, jak
@Gogo83 Aapie is ook flink overprikkeld op de opvang, hij komt nu pas een beetje los. Af en toe zetten ze hem even apart zodat hij bij kan komen van al het geschreeuw en gehuil van de andere kinderen. Hij kwam altijd wat timide terug maar sinds een weekje is hij helemaal enthousiast en ook aan het kletsen op de opvang. Misschien moet ze nog een beetje loskomen dus
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Wij zijn weer thuisHet waren intensieve weken in Nederland en Zusje heeft heel veel geleerd. Ze zit, ze kruipt, ze trekt zich op tot staan
![]()
We zijn wel een beetje aan het klooien met eten. Ze dronk altijd nog 4 flessen maar ze wil er nog maar 3. Ik probeerde vandaag één fles te vervangen door een boterham maar daarvan heeft ze effectief denk ik maar 1 stukje binnengekregen en de rest viel op de grond. Toen toch maar een kleine fles gemaakt, waarvan ze de helft liet staan![]()
Wat aten/eten jullie baby’s met 8 maanden?![]()
@1inamelon Poffertje is gek op avocado en eet er dagelijks eigenlijk wel eentje op.![]()
Verder eet ze a
vaak aardbei, komkommer, rijstwafel met pindakaas en 's avonds mag ze meestal met ons mee eten. De hoeveelheden moet ze zelf maar weten.
Brood geef ik nog niet want ze is best gevoelig voor verstopping.
Leuk die updates! Poffertje komt nog steeds niet zelfstandig tot zit. Wel wil ze staan totdat haar beentjes echt niet meer kunnen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.![]()
Een hele avocado?! Wauw! Fruit lust ze wel graag, dan zit ze echt te grommenquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:16 schreef PKM het volgende:
@:1inamelon Poffertje is gek op avocado en eet er dagelijks eigenlijk wel eentje op.![]()
Verder eet ze a
vaak aardbei, komkommer, rijstwafel met pindakaas en 's avonds mag ze meestal met ons mee eten. De hoeveelheden moet ze zelf maar weten.
Brood geef ik nog niet want ze is best gevoelig voor verstopping.
Leuk die updates! Poffertje komt nog steeds niet zelfstandig tot zit. Wel wil ze staan totdat haar beentjes echt niet meer kunnen.Rijst- of maïswafel kan ik ook wel eens proberen.
Ik vind dat staan er zo gek uitzien met die kromme spekbeentjes!![]()
A-tje is over 10 dagen 8 maanden oud.
Ze krijgt 's ochtends een fles van 180+6, daarna ergens in de ochtend fruit met een paar slokjes water. Dan een sneetje brood met boter als lunch en een tijdje later weer een fles van 180+6. Ergens in de middag nog wat fruit of een maisvinger ding of iets met een paar slokjes water en dan rond half 6 een paar happen avondeten of een half potje (een hele valt haar te zwaar) en dan om 19:00 de bedtijdfles van 150+5.![]()
Ik had vandaag een slaap weigeraar!![]()
Geen idee of het komt doordat hij beter aan het worden is en ineens wat energie teveel had ofzo? Eerste dutje weigerde hij in zijn bedje. Uiteindelijk half uurtje op mij geslapen. Tweede dutje ben ik een uur bezig geweest, hij wou gewoon echt niet!
Net voor het derde dutje lekker actief geweest met hem en in de tuin gezeten enzo. Twintig minuutjes in zijn bed en KLAARWAKKER! En toen pas om kwart voor 7 tot kwart over 7 een dutje weer gedaan!
Mama = moe!
![]()
![]()
Toen ik vanochtend Aapie naar de opvang wilde brengen werd ik gebeld dat ik hem thuis moest houden omdat hij 24 uur koortsvrij moest zijn. Ik had zijn dagboek online ingevuld en geen idee dat dit de regel was. Stiekem vond ik het wel fijn om hem op mijn verjaardag thuis te hebben, wel zo gezellig
Maar ook vandaag weer koorts en hoesten. Man en ik gaan ons morgen voor de zekerheid toch maar eens laten testen, we blijven ook maar kwakkelen. Steeds als het beter lijkt te gaan dan worden we daarna weer slechter. Alsof we elkaar continu aansteken
Qua eten: Aapie drinkt met name nog flessen maar hij eet ook wel een bordje pap, een cracotte/boterham met pindakaas, maiswafel en verder stukken groente en fruit en delen van ons avondeten. Wel vervelend dat Zusje opeens geen fles meer wil maar ook niet compenseert door te eten. Aan de andere kant denk ik dat het wel goed komt, als ze echt honger zou hebben zou ze wel een fles drinken lijkt me!
@Bienelientjee Aapie heeft soms ook van die dagen. Hij compenseert dat vaak door de volgende dag extra veel te slapen, hopelijk gebeurt dit bij jou ook morgen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Beterschap, @MaJo!
Zielie werd iedere dag na haar avondslaapje weer wakker. We hebben haar gister extra vast voedsel gegeven en ze sliep als een roosje.Blijkbaar werd ze wakker van de honger.
SPOILER: Alles heeft een eerste keer!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.![]()
Awww wat een knapperd, die ZielieZe lijkt echt op haar grote broer!
Majo hier ook zo’n hardnekkige verkoudheid (uit Nederland meegenomen, oma bedankt!). Zusje lijkt er niet veel last van te hebben, maar het snot stroomt er echt uit. Zij zo. En nog gefeliciteerd!
![]()
quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:17 schreef arvensis het volgende:
Beterschap, @:Majo!
Zielie werd iedere dag na haar avondslaapje weer wakker. We hebben haar gister extra vast voedsel gegeven en ze sliep als een roosje.Blijkbaar werd ze wakker van de honger.
SPOILER: Alles heeft een eerste keer!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lief slaapkoppieResistance is futile.![]()
Meneer voelt zich stukken beter!!![]()
Vandaag op menu: porridge met zelf gemaakte appelmoes en heel klein snufje kaneel! 12/10! Zelfs de appelmoes los was smullen!!Nog nooit zo enthousiast gezien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:17 schreef arvensis het volgende:
Beterschap, @:Majo!
Jeetje duman wat wordt ze toch al groot!SPOILER: Alles heeft een eerste keer!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer![]()
quote:Op donderdag 8 juli 2021 14:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Vandaag op menu: porridge met zelf gemaakte appelmoes en heel klein snufje kaneel! 12/10! Zelfs de appelmoes los was smullen!!Nog nooit zo enthousiast gezien!
Hij houdt zijn bakkie stevig vastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.goed zo jongen, laat ze het niet afpakken hoor
disclaimer![]()
Goud eet meestal 2 boterhammen (voor ontbijt en lunch, en die gaan meestal op), fruit in de ochtend (bijvoorbeeld een perzik, een halve rijpe peer, een handje druiven of een bakje aardbeien, in kleine stukjes), tussendoor wat maisvingers of een cracotte, en in de avond varieert het nogal, broccoli kan hij niet zo waarderen maar aardappelen, vlees, mayonaise en toetjes wél
Ik merk wel dat ik bij deze baby geen zuivere rapley kan doen omdat hij dusdanig vraatzuchtig is dat hij gewoon alles in 1 keer in zijn keelgat propt, het dan zonder kauwen wil doorslikken en dus alles weer uitkokt (en heel gefrustreerd gaat zitten krijsen). Ik geef m dus ook wel licht geprakt /klein gesneden eten met een lepeltje er bij (die hij meestal uit mijn hand trekt).
Wél eet hij zo veel mogelijk met de pot mee. En dus krijgt hij de ene keer veel eten binnen (bijvoorbeeld bij zuurkoolstamp, lasagne, chili con carne, dingen die makkelijk zonder kauwen doorslikken) en soms tamelijk weinig (bij broccoli en boontjes).disclaimer![]()
quote:![]()
![]()
Ja. De cosleeper is weg, haar schommelstoeltje is weg. Over een paar maanden heb ik geen baby meer.
@SQ hier doen we het tegenwoordig ook eerst kleine stukjes met de lepel en daarna nog na rapleyen wat ze zelf wil. Geen puree.Protège moi de mes désirs.![]()
Oh lol ja sorry, dat moet nog even slijtenquote:Op donderdag 8 juli 2021 15:20 schreef arvensis het volgende:
[..]![]()
![]()
Ja. De cosleeper is weg, haar schommelstoeltje is weg. Over een paar maanden heb ik geen baby meer.
Cosleeper weg, ze ligt nu lekker permanent in jouw bed?
disclaimer![]()
Nee. We hebben een ledikant omgebouwd tot co. Dus nu hebben we aan iedere kant een coledikant en wisselen U. en Zielie af en toe van kant.quote:Op donderdag 8 juli 2021 15:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh lol ja sorry, dat moet nog even slijten
Cosleeper weg, ze ligt nu lekker permanent in jouw bed?
Maar halverwege de nacht komt ze idd midden in bed en liggenen ik tegen elkaar geduwd aan de andere kant van het bed.
Ohja de co-sleeper. Daar past Zusje eigenlijk ook niet meer in. Maar ze had 2 moeilijke nachten door die verkoudheid dus we hadden haar toch maar weer bij ons gelegd. Hoor je elke keer als ze zich wilde omdraaien wiebel wiebel BONK!![]()
Bienelientjee wat een lief snoetje heeft hij![]()
![]()
quote:Op donderdag 8 juli 2021 14:51 schreef Bienelientjee het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nog zo'n lief guitig koppieResistance is futile.![]()
Wat een heerlijke eters allemaal! Hier is het ‘s ochtends fruit of papje, tussen de middag boterham(men) en ‘s avonds over het algemeen met de pot mee. Ik moet zeggen dat ik brood wel lastig vind.. uiteindelijk valt alsnog het overgrote gedeelte in haar slabbertje.
Nog tips qua tussendoortjes? Ik kwam cracottes en maïsvingers tegen, verder nog aanbevelingen?![]()
Soepstengels en rijstwafels.quote:Op donderdag 8 juli 2021 17:42 schreef Smart_ass het volgende:
Wat een heerlijke eters allemaal! Hier is het ‘s ochtends fruit of papje, tussen de middag boterham(men) en ‘s avonds over het algemeen met de pot mee. Ik moet zeggen dat ik brood wel lastig vind.. uiteindelijk valt alsnog het overgrote gedeelte in haar slabbertje.
Nog tips qua tussendoortjes? Ik kwam cracottes en maïsvingers tegen, verder nog aanbevelingen?Resistance is futile.![]()
Liever niet dagelijks rijst, ik zou dan eerder maïswafels nemen.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Wat is er mis met rijst? Ik loop weer eens achter.quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Liever niet dagelijks rijst, ik zou dan eerder maïswafels nemen.disclaimer![]()
Vanwege arsenicum?
Het is niet mijn bedoeling iemand bang/ongerust te maken en dit gaat over de situatie in de VS, vandaar even onder een spoiler. Benieuwd of iemand hier verstand van heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Arsenicum.quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat is er mis met rijst? Ik loop weer eens achter.Protège moi de mes désirs.![]()
Yoghurt wordt hier ook erg gewaardeerd. Al geef ik meer fruit als tussendoortje en yoghurt als ontbijt.quote:Op donderdag 8 juli 2021 17:42 schreef Smart_ass het volgende:
Nog tips qua tussendoortjes? Ik kwam cracottes en maïsvingers tegen, verder nog aanbevelingen?
Yoghurt als ontbijt, 's ochtends eigenlijk geen tussendoortje maar wel borst voor ochtendslaapje, een boterham (soms 3/4), s middags borst icm middagslaapje en fruit(hapje), dan achterin de middag nog bv en dan mee met de pot.![]()
@SQ toen onze oudsten klein waren speelde dat ook al, arsenicum in rijstwafels. Ik ga er maar vanuit dat af en toe een rijstwafel wel kan. Melba leeft ook nog en is niet kaal ofzo.
Wij waren vandaag naar de Mall in Leidschendam. (Weet niet meer of t er hier over ging of in de SC).
Wel prima geregeld voor baby’s! De wc met verschoningsruimte aan de kant van de Jumbo (tipje!) heeft een stoel om te voeden of kolven, een slot op de buitendeur, een ouder en kind wc en verschoningskussen
Heb m gevoed in een lekkere stoel op de food court boven die nog niet open was verder. Winkeltjes gekeken, bubble wafel met ijs gegeten. Prima uitje. (Het was s ochtends nog niet zo druk). Nog een tip: pak voor parkeren de garage P2, dat is vanaf de tunnel de tweede parkeerafslag, en dan meteen naar -2 rijden dan is er zat plek op de grote familieparkeerplaatsen vertelde een vriendin (was bij mij idd ook zo).
Pep scheet in de auto vlak voor ik wegreed zijn broek alsnog vol incl overstroming dus ik heb weer op de hoedenplank verschoond lolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak![]()
Kwak, wat zie je er goed uit, uitgerust en tevreden. En Pep ook
. Klinkt als een leuk dagje uit.
Ik val binnen met een vraag: wie heeft aanraders voor fijne zelf-eet lepels voor bijna 1 jarige? We willen F zelf yoghurt laten eten en hebben nu van die smalle gratis babydoos lepeltjes waar alles van af loopt of dikke lepeltjes waar het teveel erinblijft. Las op internet Mushie bestek of munchkin? Iemand aanraders?
Verder gaat het hier goed, maar veel te snel qua leeftijd. Veel frustratie nu ook bij F, zo snel moe ook en veel jengelen en gillen. Zin niet krijgen is gillen en groente eten is not done. Fruit soms ook moeilijker dus ik vind het nu spannend want ben als de dood dat hij moeilijke eter wordt..![]()
Num num al geprobeerd? Is hier een groot succes!quote:Op donderdag 8 juli 2021 21:20 schreef Hilmo het volgende:
Ik val binnen met een vraag: wie heeft aanraders voor fijne zelf-eet lepels voor bijna 1 jarige? We willen F zelf yoghurt laten eten en hebben nu van die smalle gratis babydoos lepeltjes waar alles van af loopt of dikke lepeltjes waar het teveel erinblijft. Las op internet Mushie bestek of munchkin? Iemand aanraders?
Verder gaat het hier goed, maar veel te snel qua leeftijd. Veel frustratie nu ook bij F, zo snel moe ook en veel jengelen en gillen. Zin niet krijgen is gillen en groente eten is not done. Fruit soms ook moeilijker dus ik vind het nu spannend want ben als de dood dat hij moeilijke eter wordt..Resistance is futile.![]()
Wat een knappe baby's
Die van mij wilde 't record van z'n broer verbreken ofzo en bedacht dat het een goed idee was om met 3.5 maand op avontuur te gaan in het ziekenhuisheftig ontstoken lymfeklier in z'n lies dus nu moet ie antibiotica en ze willen hem graag even zelf in de gaten houden. Ik hoop wel dat we morgen naar huis mogen
![]()
![]()
quote:Op donderdag 8 juli 2021 21:49 schreef Aure het volgende:
Wat een knappe baby's
Die van mij wilde 't record van z'n broer verbreken ofzo en bedacht dat het een goed idee was om met 3.5 maand op avontuur te gaan in het ziekenhuisheftig ontstoken lymfeklier in z'n lies dus nu moet ie antibiotica en ze willen hem graag even zelf in de gaten houden. Ik hoop wel dat we morgen naar huis mogen
infuus en alles? Heeft Otis pijn?
Ja dat was de bedoeling maar hij is lastig te prikken. Dus nu gewoon antibiotica als drankje. Hij heeft gelukkig alleen pijn als je de zwelling aanraakt, verder niet. Maar was vandaag wel flink over de zeik door alle onderzoeken.quote:![]()
Wat sneu Aure! Beterschap voor je baby’tje. Hopelijk morgen weer naar huis inderdaad.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder![]()
Kan ik me levendig voorstellen.. ik hoop dat de antibiotica snel aanslaan! Hoe kwam je erachter?quote:Op donderdag 8 juli 2021 22:01 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja dat was de bedoeling maar hij is lastig te prikken. Dus nu gewoon antibiotica als drankje. Hij heeft gelukkig alleen pijn als je de zwelling aanraakt, verder niet. Maar was vandaag wel flink over de zeik door alle onderzoeken.Resistance is futile.![]()
Beterschap aan Otis, duim dat jullie morgen naar huis toe mogen
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Gister toen we hem in bad deden zat er echt een soort paasei in z'n lies. Keihard en hij kromp in elkaar als je het aanraakte. Dat, icm de koorts die ie had, leek mij een goede reden om het even bij de huisarts te laten checken en die stuurde ons weer door naar 't ziekenhuis. En die vinden zo'n ontstoken klier op zich niet raar bij kinderen, maar wel iets meer bijzonder bij zo'n jonge baby. We kunnen ook geen wondje ofzo vinden die het zou kunnen veroorzaken. Dus nu voor de zekerheid een nachtje blijven.
Maarrrr z'n koorts is al gezakt en z'n klier is echt al wel kleiner ook. Niet meer een groot paasei, maar een klein paaseidus hopelijk is het morgenochtend gewoon weg
![]()
![]()
Beterschap otis![]()
Beer was ook ziek, zaten maandag (en m’n vriend dinsdag ook) bij de SEH omdat de huisarts niks kon vinden en hem toch even wilde laten nakijken door een kinderarts.. oorontstekingbleef maar huilen en huilen en dat zijn we zo niet van hem gewend. Gelukkig is de oorontsteking inmiddels wel verdwenen en is ie alleen nog verkouden (en hees van het vele huilen, kind heeft nu al de baard in de keel
). Eind goed al goed maar pffff.
![]()
Thanks!! Hij projectielkotste gister nog even tegen z'n glazen ledikant aanblij dat het geen spijlen waren, dan was ik de sjaak geweest
Het voelt verder een beetje nutteloos hier te zijn, omdat hij er zelf niet veel last van heeft, maar ik snap de voorzichtigheid van de kinderarts wel. Benieuwd wat ze te zeggen hebben straks. Z'n klier is nog steeds dikker dan normaal wel.![]()
quote:Op donderdag 8 juli 2021 21:01 schreef kwakz0r het volgende:
@:sq toen onze oudsten klein waren speelde dat ook al, arsenicum in rijstwafels. Ik ga er maar vanuit dat af en toe een rijstwafel wel kan. Melba leeft ook nog en is niet kaal ofzo.
Wij waren vandaag naar de Mall in Leidschendam. (Weet niet meer of t er hier over ging of in de SC).
Wel prima geregeld voor baby’s! De wc met verschoningsruimte aan de kant van de Jumbo (tipje!) heeft een stoel om te voeden of kolven, een slot op de buitendeur, een ouder en kind wc en verschoningskussen
Heb m gevoed in een lekkere stoel op de food court boven die nog niet open was verder. Winkeltjes gekeken, bubble wafel met ijs gegeten. Prima uitje. (Het was s ochtends nog niet zo druk). Nog een tip: pak voor parkeren de garage P2, dat is vanaf de tunnel de tweede parkeerafslag, en dan meteen naar -2 rijden dan is er zat plek op de grote familieparkeerplaatsen vertelde een vriendin (was bij mij idd ook zo).
Pep scheet in de auto vlak voor ik wegreed zijn broek alsnog vol incl overstroming dus ik heb weer op de hoedenplank verschoond lolPrachtige foto van jou!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een gezellig uitstapje @kwakz0r
Knijpt pep ook in elk stuk vlees / huid wat hij te pakken krijgt? (Zo oogt het op de eerste foto en ik voel meteen die nageltjes in mijn oude vel)
disclaimer![]()
Beterschap @ Aure .![]()
Hoe zit het eigenlijk met Jip, is die nou nog steeds erg vatbaar op zijn longen of is dat weer voorbij gegaan?
@Framblij89 fijn dat het weer beter gaat.
Poffertje heeft ook iets te pakken, ze is warm, suffig, heeft diarree en doet lange dutjes (helaas slechte avond/nacht).
Ik hoop dat ze er snel weer bovenop is.
Dat knijpen klinkt bekend ja. Pas geleden had ze de binnenkant van mijn neus en ik een hoop bloed.
Ahw beterschap voor poffertje, zieke kindjes zijn zo sneu!
Jip lijkt wel wat gevoeliger op zijn longen dan andere kinderen maar het uit zich niet meer meteen in een longontsteking. Ik heb wel het idee dat de sluiting van de opvang vorig jaar veel geweerd heeft en nu is hij natuurlijk weer een stuk groter en kunnen die longen weer meer hebben. Dus dat is wel heel fijn allemaal!
Otis mag naar huis met antibiotica meevolgende week wel naar een ziekenhuis bij ons in de stad (we zijn nu op 't eiland van m'n ouders haha) en dan daar even kijken hoe verder. Er is een bacterie die er voor heeft gezorgd dat die klier zo ontstoken is, maar we weten niet hoe die bacterie in zijn lijf is gekomen. Dus dat vinden ze nog een beetje raar, maar omdat hij verder wel gewoon gezellig is mogen we het thuis uitzitten
![]()
![]()
Jaquote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:00 schreef SQ het volgende:
Wat een gezellig uitstapje @:kwakz0r
Knijpt pep ook in elk stuk vlees / huid wat hij te pakken krijgt? (Zo oogt het op de eerste foto en ik voel meteen die nageltjes in mijn oude vel)
liefst in mijn tiet en decolletee. Neus en lip kan ook. Ooglid. Haar. Tepel
Kwak![]()
Ik heb nu een afspraak uurtje rijden. En elke keer in de auto een zo'n mild kotswalmpje. Nu in de wachtkamer.. deffo niet een verdwaald kotsdoekje in de auto dus. En mezelf besnuffelen om erachter te komen waar te poetsen is gewoon te gênant
.
Hahahaha @Seven. Ik vraag me nou serieus af of ik altijd naar babyspuug ruik, want ik ruik het nooit.![]()
Poffertje was tussen de middag alleen maar aan het huilen en wou ook niet drinken dus na een uurtje wakker mocht ze weer slapen.
Daarna was ze weer aardig te spreken en niet meer zo warm.
Baby in de draagzak met deze temperatuur kan ik trouwens niemand aanraden.
Ligt er beetje aan welke draagzak je hebt toch? Wij hebben een Tula coast. Die heeft mesh aan de voorzijde, werkt als een tiet. Meneer vindt het heerlijkquote:Op vrijdag 9 juli 2021 16:41 schreef PKM het volgende:
Hahahaha @:Seven. Ik vraag me nou serieus af of ik altijd naar babyspuug ruik, want ik ruik het nooit.![]()
Poffertje was tussen de middag alleen maar aan het huilen en wou ook niet drinken dus na een uurtje wakker mocht ze weer slapen.
Daarna was ze weer aardig te spreken en niet meer zo warm.
Baby in de draagzak met deze temperatuur kan ik trouwens niemand aanraden.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Iemand hier nog tips voor helpen slapen in eigen ledikant? Meneer huilt überhaupt. Geprobeerd: erbij zitten, op de overloop rommelen, af en toe geruststellen, heb het Max 10 geprobeerd en toen weer in cosleeper in slaap gevoed. Papa heeft er overigens ook bij gezeten, zelfde effect...
We willen hem graag laten wennen aan eigen ledikant zodat hij tijdens mijn werkdagen ook rustig ergens in slaap kan vallen...![]()
Ik heb een heel fijne dunne van Kokadi. Poffertje voelt er eigenlijk nooit te warm in, vandaag deed ik haar ook wel lekker met alleen luier. Maar zelf zweet ik me rot.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 19:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ligt er beetje aan welke draagzak je hebt toch? Wij hebben een Tula coast. Die heeft mesh aan de voorzijde, werkt als een tiet. Meneer vindt het heerlijk
Begin eens met het ochtendslaapje, dan zijn ze nog niet zo hondsmoe, dan gaat het vaak veel beterquote:Op vrijdag 9 juli 2021 19:58 schreef tpopml het volgende:
Iemand hier nog tips voor helpen slapen in eigen ledikant? Meneer huilt überhaupt. Geprobeerd: erbij zitten, op de overloop rommelen, af en toe geruststellen, heb het Max 10 geprobeerd en toen weer in cosleeper in slaap gevoed. Papa heeft er overigens ook bij gezeten, zelfde effect...
We willen hem graag laten wennen aan eigen ledikant zodat hij tijdens mijn werkdagen ook rustig ergens in slaap kan vallen...
disclaimer![]()
Oh ja, maar dat merk ik pas bij het afdoenquote:Op vrijdag 9 juli 2021 19:38 schreef Aure het volgende:
Maar dan is het nog steeds zweten voor jezelf toch
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Over draagzakken gesproken trouwensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:56 schreef monsterd. het volgende:
Over draagzakken gesproken trouwens'Jeuj, aan de wandel!'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn baby zegt gewoon mama!
Ik dacht eerst dat het een toevalstreffer was, maar hij is er vrij consequent in de laatste dagen. Toen ik net naar beneden kwam en hij op schoot bij papa zat te chillen begon hij ook heel driftig mama mama mama te roepen toen hij mij zag
Nu rest de vraag: bedoelt hij mij of bedoelt hij de mammae, en is het eigenlijk gewoon een kreet om eten? Hij heeft het op het kdv namelijk ook al gezegd
disclaimer![]()
Leuk @SQ!![]()
Poffertje lijkt wel gericht papa te zeggen maar dan als in papaapapapapapa als ze mijn man ziet. Mama hoor ik heel sporadisch. Je zou toch zeggen dat ze die snel moet leren want peuter roept de hele dag Mamaaaaaa! Is bij jou niet anders toch?
De naam van de kat heeft ze wel een keer herhaald, volgens mijn man. Maar hij beweert ook dat ze pogingen doet tot los staan, dus daar geloof ik allemaal niks van.
Jouwe is ook wel echt een vlugge, PKM! Wauw!
Ik denk ook dat het komt omdat Goud het woord "Mama" zo'n 5000 keer per dag hoort ja.
disclaimer![]()
Denk dat ie je doorheeft SQ, kun je helemaal op je wenken geroepen worden
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
We blijven doorproberen! 's ochtends doen we ook idd!
Mijlpaaltjesziet er goed uit! Hoe vond hij het? Mickey zit echt te genieten op de fiets
![]()
![]()
Liefquote:Op zondag 11 juli 2021 16:27 schreef SQ het volgende:
Hij vond het overweldigend maar wel leuk!
[ afbeelding ]
Kersen
Zo leuk dat fietsen! En mama![]()
Hier is mem echt wel het eerste woordje en blijft tot nu toe de enige echte.
Numnum tip kreeg ik op lepel, maar lijkt me wat laat met bijna 1 jaar terwijl hij nu weer idolaat is van de vork. Herkenbaar hier? Alles moet met een vork anders niet eten
Hebben een plastic vorkje nog ergens gevonden dus die wordt volop ingezet. Zelf prikken lukt niet dus nu alles in mini hapjes en prikken maar en dan eet hij zelf. Wel grappige fase dit. En drinken uit rietjes beker. Meteen had hij het door en drinkt nu goed.
Nu op vakantie en eerste nacht was vreselijk maar tweede ging nu stukken beter met 1 nachtvoeding. Keur het goed.
Oh en in vorige topic ging het over duw auto/driewieler. Denk dat toen de smarttrike bedoeld werd.die is vanaf 10 maanden dacht ik. Hebben er thuis eentje, met tuigje en voetsteunen voor baby's. Als ze zitten kan dat. Hier op vakantie met riempjes eentje en dat gaat prima. Raadt het aan tweedehands te kopen want als driewieler niet te doen. Gekke manier van fietsen. Loopfiets veel beter. Wheelybug ook leuk voor de snelle baby's onder ons! Achter lopen of op zitten. En zo'n loopfiets, die wij hebben kan vanaf 1,5 jaar. Loopauto ook leuk. Ik heb die van mij nog die toen al oud was, denk uit jaren 70 met toeter en klepje en daar zit hij al op en R zat daar met 11 maanden zelfstandig op te rijden.
[ Bericht 15% gewijzigd door Hilmo op 12-07-2021 09:43:44 ]![]()
Leuke foto's SQLoempia vindt het ook prachtig op de fiets.
Loempia zei laatst ook iets van mama tijdens het eten. Dus ik dacht awwh hij bedoelt mij. Maar toen ging hij woest op het tafelblad slaan "MAMAMAMAMMAMMM" En hield hij pas op toen ik hem weer wat wortels toeschoof
Hij doet zijn naam eer aan en heeft van het weekend een (mini)loempia naar binnen gewerkt. Mijn schoonmoeder heeft een kraam en geeft weleens wat mee aan M. Alleen pakt loempia al het eten tegenwoordig af
![]()
![]()
Lekker!
Ik had een pasta gemaakt uit het boek van ottolenghi en mijn baby heeft twintig minuten lang zitten schreeuwen om meer. 2 borden leeg!
https://thecookingstories.com/ottolenghi-orzo-feta-garnaal/disclaimer![]()
Oh dat ziet er lekker uit! Heeft ‘ie goed van gegeten dan.
Ik heb toevallig vorige week ook een recept gemaakt met orzo, feta en garnalen, maar de feta kwam er hier net zo snel weer uit als dat het erin ging.
![]()
Nou, van wat jij vertelt begrijp ik dat jouw baby ook behoorlijk kan vretenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:18 schreef Hilmo het volgende:
Hahahah hilarisch vind ik dat bunkeren altijd. Gebeurt hier nog niet.
disclaimer![]()
Ik had vandaag 4 uur lang (met tussendoor twee keer 1 borst en twee keer een korte krijssessie) een slapende baby op me![]()
Daarna was ik t wel zat maar was hij (bij papa) ook ineens weer vrolijk. Lekker wurm. De viermaandensprong is real.
Ik zag lekkere foto’s van Goud en van een leukerd met een banaan
Verder moeten we de inbakerdoek/pacco echt gaan afwennen… maar weet niet hoe. Net een slaapzak geprobeerd (s avonds want dan gaat hij doorgaans goed slapen) maar hij trekt zn laken los en over zn gezicht en gaat eraan sabbelen enzo. Pacco toch weer aangedaan en slaapt binnen 2 minuteniemand tips?
Kwak![]()
@kwakz0r Wij hebben het laaaang gerekt met de Pacco, want zonder was een ramp![]()
Uiteindelijk steeds 1 arm los gedaan om te wennen aan het gevoel en daarna over op een (winter)slaapzak met stugge mouwen in combinatie met laken heel strak instoppen. Maar het was pittig, weet ik nog.
[ Bericht 11% gewijzigd door Hupje op 13-07-2021 22:39:16 ]![]()
Jaaa mag mijn baby er ook bij?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:30 schreef Seven. het volgende:
Welkom in het babytopic!
De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.
[ afbeelding ]
Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said
Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
• madam-april: kleine dondersteen, 2 juli
• Nolita: L., 15 juli
• Hilmo: F., 30 juli
• Sunshine1982: A., 16 augustus
• NicolasJoy, kleine S. 4 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• 1inamelon: "Zusje" 6 november
• Donna: A-tje, 17 november
• D.U.M.A.N.: Zielie, 28 november
• Gaddle: I / Moppie, 1 december
• Gogo83: "J." 13 januari
• Carooltje79: "T" 26 januari
• Nanuke: "Hannah" 2 februari
• Bienelientjee: "Baby J" 5 februari
• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Tink89: Spruit, 18 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart
Kyra, 22 juni dit jaar geborenI'm not arguing; I'm explaining why I'm right![]()
Ik kan 'm zelf niet meer aanpassen msar vermoedelijk komt @MaJo binnenkort weer voorbij en dan is het zo gefixt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:36 schreef Djenuziz het volgende:
[..]
Jaaa mag mijn baby er ook bij?
Kyra, 22 juni dit jaar geboren
Gefeliciteerd met je baby! Hoe loopt het bij jullie?Resistance is futile.![]()
Colin heeft gisteren zijn rijstebloempap uitgekotst, mijn man heeft zijn bed afgespoeld met de tuinslang zelfs.
Ik dacht gewoon teveel gegeten (aardbei, brocolli, pap, melk...). Maar vandaag wéér de rijstebloempap uitgekotst.
Normaal kotst hij dus echt nooit dus ik was wel een beetje van 'waar komt dit nou ineens vandaan'.. maar we zijn de pap sinds gisteren gaan maken met koemelk want de granenpap is op en rijstebloempap met kv is één van de weinige dingen die Colin dus niet wil. Ik denk niet dat die melk lekker valt.
Sneu. Morgen komt picnic met gewone granenpap, die maken we wel met kv.Resistance is futile.![]()
Ochquote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:44 schreef Seven. het volgende:
Colin heeft gisteren zijn rijstebloempap uitgekotst, mijn man heeft zijn bed afgespoeld met de tuinslang zelfs.
Ik dacht gewoon teveel gegeten (aardbei, brocolli, pap, melk...). Maar vandaag wéér de rijstebloempap uitgekotst.
Normaal kotst hij dus echt nooit dus ik was wel een beetje van 'waar komt dit nou ineens vandaan'.. maar we zijn de pap sinds gisteren gaan maken met koemelk want de granenpap is op en rijstebloempap met kv is één van de weinige dingen die Colin dus niet wil. Ik denk niet dat die melk lekker valt.
Sneu. Morgen komt picnic met gewone granenpap, die maken we wel met kv.ik dacht dat koemelk in principe ook nog niet werd aanbevolen onder 1 jaar ivm teveel eiwit? Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Ik zou niet zo goed weten waarom
![]()
![]()
Wat een heerlijk krulletje heeft hij, lekker guitig snuitje! Dé baby emoji lijkt wel een beetje op hemquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:23 schreef Bienelientjee het volgende:
Vandaag voor het eerst kennis gemaakt met een banaan!Slimmerik snapte meteen hoe het moest! Beetje gelikt en gesabbeld! Toen werd de banaan te slipperig om vast te houden en had meneer er genoeg van en gooide hem op de grond!
![]()
![]()
[ link | afbeelding ]![]()
![]()
Ja he!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:49 schreef tpopml het volgende:
[..]
Wat een heerlijk krulletje heeft hij, lekker guitig snuitje! Dé baby emoji lijkt wel een beetje op hem![]()
Er valt op dit moment echt niet veel te doen met die krul. Het is een beetje een raar stukje haar.
Het kamt niet netjes met de rest mee één kant op (rechts), maar wilt ook niet de andere kant op, maar dat zou ook weer raar staan als het wel zou lukken.
![]()
![]()
Top! Thanks alvast!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik kan 'm zelf niet meer aanpassen msar vermoedelijk komt @:MaJo binnenkort weer voorbij en dan is het zo gefixt.
Gefeliciteerd met je baby! Hoe loopt het bij jullie?
Ja gaat goed! Grappig dat het heel gek is om te bedenken dat ze er ruim 3 weken geleden nog niet was.
Verder ook blij dat ze vooral alleen huilt als ze kramp heeft of honger. En ‘s nachts slaapt ze sowieso door van 0:00 tot 05:00 en dan vaak weer half 8.
Ik zeg nog steeds ‘hou dit vol, baby’ 😂
Verder vinden we het helemaal leuk die kleineI'm not arguing; I'm explaining why I'm right![]()
Je staat erbijquote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:36 schreef Djenuziz het volgende:
[..]
Jaaa mag mijn baby er ook bij?
Kyra, 22 juni dit jaar geborenWelkom hier!
Ik zal binnenkort weer eens wat posten, ik ben weer flink ziek dus weinig puf
Easywalker voor 50 euro van marktplaats, superblij mee!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:46 schreef tpopml het volgende:
Welkom @:Djenuziz!
@:Seven, voor welke buggy was je nou gegaan? Ik heb momenteel de Easywalker Jackey op t oog, maar tis wel grof prijsverschil allemaal!
@:SQ vretst Goud die orzo zo weg?
Mickey wil vooral alles drinken en eten wat wij eten...Zou wel één en ander verklaren..!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:48 schreef tpopml het volgende:
[..]
Ochik dacht dat koemelk in principe ook nog niet werd aanbevolen onder 1 jaar ivm teveel eiwit? Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Ik zou niet zo goed weten waarom
Beterschapquote:Op dinsdag 13 juli 2021 23:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je staat erbijWelkom hier!
Ik zal binnenkort weer eens wat posten, ik ben weer flink ziek dus weinig puf
Nahh super! Wat fijn, extra genieten dusquote:Op dinsdag 13 juli 2021 23:22 schreef Djenuziz het volgende:
[..]
Top! Thanks alvast!
Ja gaat goed! Grappig dat het heel gek is om te bedenken dat ze er ruim 3 weken geleden nog niet was.
Verder ook blij dat ze vooral alleen huilt als ze kramp heeft of honger. En ‘s nachts slaapt ze sowieso door van 0:00 tot 05:00 en dan vaak weer half 8.
Ik zeg nog steeds ‘hou dit vol, baby’ 😂
Verder vinden we het helemaal leuk die kleine
Hihi was wel met fruit maar borden vol warm eten nooit helaas. En fruit ook niet meer. Niks echt meer met smaak helaas. Vond dat zo leuk, dat genietenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou, van wat jij vertelt begrijp ik dat jouw baby ook behoorlijk kan vreten![]()
Feddekees lakentje hoor ik goede dingen over. Is strak op bed.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:08 schreef kwakz0r het volgende:
Ik had vandaag 4 uur lang (met tussendoor twee keer 1 borst en twee keer een korte krijssessie) een slapende baby op me![]()
Daarna was ik t wel zat maar was hij (bij papa) ook ineens weer vrolijk. Lekker wurm. De viermaandensprong is real.
Ik zag lekkere foto’s van Goud en van een leukerd met een banaan
Verder moeten we de inbakerdoek/pacco echt gaan afwennen… maar weet niet hoe. Net een slaapzak geprobeerd (s avonds want dan gaat hij doorgaans goed slapen) maar hij trekt zn laken los en over zn gezicht en gaat eraan sabbelen enzo. Pacco toch weer aangedaan en slaapt binnen 2 minuteniemand tips?
![]()
Wisselen jullie van soort luier zodra ze actiever worden (gaan tijgeren/kruipen etc)? Bubbles doet dat al een tijdje maar zit nu nog gewoon in pampers pure maat 3 en dat gaat eigenlijk prima. Ik vroeg me af wanneer je normaal gesproken naar van die cruisers/oid gaat. Of deden jullie dat pas echt als ze gaan lopen?![]()
Ik deed dat pas als ze een beetje zindelijk werden eigenlijk.quote:Op woensdag 14 juli 2021 13:11 schreef Smart_ass het volgende:
Wisselen jullie van soort luier zodra ze actiever worden (gaan tijgeren/kruipen etc)? Bubbles doet dat al een tijdje maar zit nu nog gewoon in pampers pure maat 3 en dat gaat eigenlijk prima. Ik vroeg me af wanneer je normaal gesproken naar van die cruisers/oid gaat. Of deden jullie dat pas echt als ze gaan lopen?
disclaimer![]()
Ja eigenlijk is er ook weinig reden om te gaan switchen nu als ‘t allemaal nog goed blijft zitten en niet doorlekt.
![]()
Volgens mij zijn die luierbroekjes duurder. En een poepluier is liggend veel makkelijker te verschonen dan staand. Dus ik heb de mijne t/m peuter laten liggen, en gewone luiers aangetrokken. Gelukkig accepteerde hij dat.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
Dus dit. Het is echt zo’n uitvinding waar vooral de producent beter van wordt.quote:Op woensdag 14 juli 2021 13:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ja eigenlijk is er ook weinig reden om te gaan switchen nu als ‘t allemaal nog goed blijft zitten en niet doorlekt.
Verder: haat aan krampjes.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 14-07-2021 14:45:51 ]Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
Aah, arme baby (en mama).quote:
Ik heb die periode verdrongen, wil er niet aan denken.
![]()
Lemijn. Ik zit in de laatste loodjes en ik leef met je mee.
En luierbroekjes pas bij bijna zindelijk idd.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Mijn kind dat in de kraamweek al doorsliep is vergeten wat ‘slapen’ is. Voel me echt een zombie.
Niet tof!quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:42 schreef arvensis het volgende:
Mijn kind dat in de kraamweek al doorsliep is vergeten wat ‘slapen’ is. Voel me echt een zombie.
Idem voor Tink.
Ik vind luierbroekjes echt 10x fijner aantrekken dan gewone luiers. Dus zijn zodra het kon over gegaan met de oudste. Binnenkort met de jongste denk ik ook.![]()
Zielie zit in maat 4. Daar heb je ook luierbroekjes van, maar die bewaren we nog even.Protège moi de mes désirs.![]()
Ik kijk het nog even aan. Wat ze nu draagt past in principe prima en het lekt niet door maar het aan- en uitdoen begint echt een strijd te worden iedere keer en ik lijk haar ook met niets meer te kunnen afleiden, dus dat zou wel een reden kunnen zijn om over te gaan.![]()
Mijn 2,5jarige ookquote:Op woensdag 14 juli 2021 19:11 schreef arvensis het volgende:
Zielie zit in maat 4. Daar heb je ook luierbroekjes van, maar die bewaren we nog even.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Ik vond luierbroekjes altijd wel handig met een tijgerende baby/dreumes die geen kleren aan heeft vanwege de warmte. Dat bleef dan toch beter zitten. Bij poep scheurde ik gewoon de zijkanten open, zodat ik op dezelfde manier kon verschonen als een gewone luier. Daarna zijn wij ze ook pas gaan gebruiken bij bijna zindelijk.![]()
Der 2e tandje is verder aan het doorkomen. We zagen al een streepje maar ze heeft veel pijn nu. Is heel moe en valt bijna in slaap maar lijkt elke keer van pijn wakker te worden. Hebben al zetpil gegeven. Zo sneu![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:43 schreef Peejtur het volgende:
Der 2e tandje is verder aan het doorkomen. We zagen al een streepje maar ze heeft veel pijn nu. Is heel moe en valt bijna in slaap maar lijkt elke keer van pijn wakker te worden. Hebben al zetpil gegeven. Zo sneu![]()
Hopelijk valt ze nu wel in slaap. Heb je tandengel?
Hier is het eerste tandje een weekje door, tweede tandje komt er ook achteraan.Resistance is futile.![]()
Wij hebben volgende week een poolparty bij m'n broer. Nog aanraders voor zwemluiers?Resistance is futile.![]()
Ja hebben we en ook al gesmeerd. We druppelen ook al tijdje 3 keer per dag 3 druppels tandenspul per dag.quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:47 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Hopelijk valt ze nu wel in slaap. Heb je tandengel?
Hier is het eerste tandje een weekje door, tweede tandje komt er ook achteraan.![]()
Welke Easywalker buggy heb je? Je hebt er meerdere
Poolparty <3quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:49 schreef Seven. het volgende:
Wij hebben volgende week een poolparty bij m'n broer. Nog aanraders voor zwemluiers?
Hier alleen ervaring met Little Swimmers en dat was prima voor een sessie jacuzzien! Heb je een swimtrainer, dat is wel heerlijk dobberen voor zo'n gup!
Sneu die tandjeshier werkt chamodent altijd wel goed. Maar volgens mij zijn er gemengde reacties hierop.
Hier is bijna tweede boventandje door. Gelukkig niet heel veel pijn, al slaapt hij er wel onrustiger van... En tandenknarsen![]()
![]()
Ohh ellendig, alles al uit de kast getrokken dus. Dat het maar gauw voorbij is!quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:51 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Ja hebben we en ook al gesmeerd. We druppelen ook al tijdje 3 keer per dag 3 druppels tandenspul per dag.
Die Mini uitvoeringquote:Op woensdag 14 juli 2021 23:01 schreef tpopml het volgende:
Welke Easywalker buggy heb je? Je hebt er meerdere
[..]
Poolparty <3
Hier alleen ervaring met Little Swimmers en dat was prima voor een sessie jacuzzien! Heb je een swimtrainer, dat is wel heerlijk dobberen voor zo'n gup!
Sneu die tandjeshier werkt chamodent altijd wel goed. Maar volgens mij zijn er gemengde reacties hierop.
Hier is bijna tweede boventandje door. Gelukkig niet heel veel pijn, al slaapt hij er wel onrustiger van... En tandenknarsen![]()
Swimtrainer ga ik checken.Resistance is futile.![]()
Tandenknarsen, heerlijk ja.![]()
Zwemluiers heb ik altijd van Kruidvat die voldoen prima.
We zijn terug van onze heerlijke vakantie in Oostenrijk. L heeft enorm genoten, maar slapen lukt haar toch echt vooral in bed. Op vakantie met moeite 1 of 2 korte dutjes overdag (tent was snel te heet, dus dutjes in buggy, drager of auto). Ook op de heen- en terugreis is ze vooral wakker geweest, maar gelukkig met goede zin! Vandaag heeft ze meteen weer 2x prima geslapen thuis. En nu moet ik beginnen met afscheid nemen, want morgen heb ik geen baby meer.
Gemengde gevoelens deze keer. De vorige keer was ik ervan overtuigd dat er wss nog een kindje zou komen, deze keer is dat echt nog een groot vraagteken.
Hoe tof om te ervaren dat 2 zusjes zo compleet verschillend kunnen zijn. Uiterlijk èn innerlijk. Ze laat zich ook goed horen wanneer grote zus iets doet wat ze niet oké vindt. Is enorm actief de hele dag door; klimt overal op of in en als wij nee zeggen nog een versnelling hoger; zegt nu vaak ‘ja’ als we iets tegen haar zeggen of vragen; begint echt wat meer op praten te lijken nu; wil nog graag een nachtvoeding; eet vaak meer dan peuter; is ook veel groter (en slanker) dan peuter met 1 jaar; de mijlpaal van een speldje in het haar hebben we nog niet mogen bereiken.![]()
Ze begint nu wel wat meer haar te krijgen, maar het is nog niet lang en heel blond, dus op foto’s lijkt ze nog steeds bijna kaal. Ten slotte wachten we nog op de eerste losse stapjes die ze al een maand bijna lijkt te gaan zetten, maar ze houdt het spannend.![]()
Geniet van jullie baby’s allemaal, wij gaan opschuiven naar het volgende topic. Tot snel of minder snel bij de dreumesen.![]()
![]()
Gefeliciteerd Nolita! Geniet van je eigenwijze lieve draakje en tot over een paar maanden.
De pacco kan toch niet met 1 arm los?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:15 schreef Hupje het volgende:
@:kwakz0r Wij hebben het laaaang gerekt met de Pacco, want zonder was een ramp![]()
Uiteindelijk steeds 1 arm los gedaan om te wennen aan het gevoel en daarna over op een (winter)slaapzak met stugge mouwen in combinatie met laken heel strak instoppen. Maar het was pittig, weet ik nog.
En qua timing komen we dus precies lullig uit met winterslaapzakken. Melba lag ook in een winterslaapzak met dikke mouwen idd, maar ja die js van oktober.Kwak![]()
Hij ligt nog in t wiegje… maar ik zal er eens naar kijken voor als hij over gaat naar t bedje…quote:Op woensdag 14 juli 2021 12:53 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Feddekees lakentje hoor ik goede dingen over. Is strak op bed.Kwak![]()
Oh, dat was inderdaad niet de Pacco Piccolo maar de Pacco Plus. Daarmee kan dat wel.quote:Op woensdag 14 juli 2021 23:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
De pacco kan toch niet met 1 arm los?![]()
Nolita gefeliciteerd! Tot over een paar maanden bij de dreumesen![]()
Even geen mega quote van mijn kant maar even kort om weer aan te haken. Aapie is volgens mij weer bezig met een upgrade want hij slaapt de laatste dagen zo’n 16 uur per dag. Op de opvang ruim 3 uur aan één stuk geslapen en bij thuiskomst ook weer ruim 3 uur. Dat had wel als nadeel dat hij om 22u weer wakker werd en nu pas weer wil slapen. Laten we hopen dat hij lekker uitslaapt![]()
Verder gaat alles hier goed. Hij kruipt nog steeds achteruit (lees: schuift), eet steeds beter (laatst lekker Chinees gegeten, jammie!) en is een vrolijke man
Die fedde en kees lakentjes hebben ze ook voor in de wiegquote:Op donderdag 15 juli 2021 00:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hij ligt nog in t wiegje… maar ik zal er eens naar kijken voor als hij over gaat naar t bedje…![]()
![]()
Gefeliciteerd Nolita!
Loempia draagt sinds hij kan rollen luierbroekjes. Hij blijft maar niet liggen en ik had er geen zin meer in. Maat 3, maar denk dat hij maat 4 wel kan hebben
(eerst nog even het pak 3 opmaken
)
Hij is ziekjesHangerig, koorts. Hopelijk is hij snel weer opgeknapt.
![]()
Wat zitten er nog veel in maat 3goud zit al 4 maanden ofzo in maat 4, ik kreeg die pens niet meer in een 3 geperst
en dan te bedenken dat hij ooit verzoop in maat 1
Beterschap voor loempia
disclaimer![]()
Ik prop mijn dikzak overdag nog in een maatje 2 omdat ik nog een pak op moet maken
Nolita gefeliciteerd
En beterschap voor loempia, altijd zo zielig als ze ziek zijn
Ik moet straks met Chocotis () naar het ziekenhuis voor controle. Ben benieuwd, die bult werd eerst kleiner toen groter, was ie gisteravond weer kleiner en nu weer groter
![]()
![]()
Op de opvang hadden ze hem laatst 5 aangedaan (meestal krijg ik hem terug in een 4quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:10 schreef SQ het volgende:
Wat zitten er nog veel in maat 3goud zit al 4 maanden ofzo in maat 4, ik kreeg die pens niet meer in een 3 geperst
en dan te bedenken dat hij ooit verzoop in maat 1
Beterschap voor loempia![]()
), toen dacht ik hoho dat kan zomaar niet
M. haar laatste luiermaat was 4
Succes in het ziekenhuis Aure!![]()
Aapie past ook nog steeds in maat 3Maar hij is ook lang en slank, er zit geen grammetje vet op zijn buik.
@Seven ik las nog iets over koemelk, dat wordt inderdaad tot 1 jaar afgeraden. Er staat ook niet voor niets op de verpakkingen dat je de pap moet mengen met borstmelk of kunstvoeding
Gefeliciteerd Nolita!
Wow maat 4 hier, Bubbles zit ook nog in maat 3. Maat 4 staat hier vanaf 10kg en dat is ze ook nog niet.![]()
Succes! Heeft hij er last van?quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:15 schreef Aure het volgende:
Ik prop mijn dikzak overdag nog in een maatje 2 omdat ik nog een pak op moet maken
Nolita gefeliciteerd
En beterschap voor loempia, altijd zo zielig als ze ziek zijn
Ik moet straks met Chocotis () naar het ziekenhuis voor controle. Ben benieuwd, die bult werd eerst kleiner toen groter, was ie gisteravond weer kleiner en nu weer groter
![]()
Ik heb maat 3 groot ingekocht hier (Huggies waren flink in de aanbieding laatste weken), wanneer zijn jullie circa op maat 4 overgegaan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Toen hij te dik werd voor maat 3. Echt al vrij snel, met een maand of 5/6 denk ik.
Mijn middelste heeft tot zijn zindelijkheid bij 3 jaar en 10 maanden in maat 4 gepast trouwens, dus het ligt er maar net aan in welke dimensie je baby het hardst groeit
disclaimer![]()
Hier gingen we ook met 6 maanden over naar maat 4.
Heb nog een dicht pak maat 2 liggen. Zou ik dat ook mogen ruilen voor een pak maat 5?(Kruidvat)
Gewoon uitwasbare. Scheelt veel rommel en toen bij R bij de Etos gekocht en die hebben we nog steeds. Met klittenband.quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:49 schreef Seven. het volgende:
Wij hebben volgende week een poolparty bij m'n broer. Nog aanraders voor zwemluiers?
Luierbroekjes is toch geschikt voor als ze gaan staan en niet meer willen liggen. Doe van ons staat niet maar wil ook niet meer liggen bij verschonen...![]()
Aapie is echt nog niet zo fit, hij is vandaag welgeteld 4 uur wakker geweestNa een nacht waarin hij flink spookte werd hij pas wekker om 11 uur. Toen van 1 tot 4 weer geslapen en nu sinds 6 uur weer op bed. Hij is niet te genieten, zit alleen maar te jammeren. Ik maak hem zo wel wakker voor een flesje zodat we niet een herhaling krijgen van gisteren
Nee, alleen als je er aan zit en dat probeer ik zo min mogelijk te doen.quote:
We moeten nog even door met de antibiotica en dan maandagochtend weer terug. Het was nog steeds ontstoken, maar gelukkig nog steeds geen abces. Hopelijk is het maandag wel echt bijna weg. Ik vind het wel weer genoeg met de ziekenhuisbezoekjes![]()
![]()
Jazeker!quote:Op donderdag 15 juli 2021 16:16 schreef arvensis het volgende:
Hier gingen we ook met 6 maanden over naar maat 4.
Heb nog een dicht pak maat 2 liggen. Zou ik dat ook mogen ruilen voor een pak maat 5?(Kruidvat)
Hehequote:Op donderdag 15 juli 2021 12:34 schreef MaJo het volgende:
Aapie past ook nog steeds in maat 3Maar hij is ook lang en slank, er zit geen grammetje vet op zijn buik.
@:Seven ik las nog iets over koemelk, dat wordt inderdaad tot 1 jaar afgeraden. Er staat ook niet voor niets op de verpakkingen dat je de pap moet mengen met borstmelk of kunstvoeding![]()
Arme Colin. Overigens gisteren met kv weer een klein beetje kots. Dus vandaag minder en dunnere pap.Resistance is futile.![]()
@Nolita gefeliciteerd en hele mijlpaal. Ik herken veel van wat je voelt over deze mijlpaal. Ik vind het ook zo lastig en ontken het gewoon volledig. Ik kom snel achter je aan. Fijn dat de vakantie zo fijn was.![]()
Bedankt allemaal. We hebben genoten vandaag. Zelfs zonder water is de watertafel een succes. Hopelijk is morgen het weer goed genoeg om hem buiten met water te gaan testen!
Altijd fijn om herkenning te lezen en dingen te kunnen delen hier. Vanaf nu in het volgende topic. Doei!![]()
![]()
Ah, sneuquote:Op donderdag 15 juli 2021 18:26 schreef MaJo het volgende:
Aapie is echt nog niet zo fit, hij is vandaag welgeteld 4 uur wakker geweestNa een nacht waarin hij flink spookte werd hij pas wekker om 11 uur. Toen van 1 tot 4 weer geslapen en nu sinds 6 uur weer op bed. Hij is niet te genieten, zit alleen maar te jammeren. Ik maak hem zo wel wakker voor een flesje zodat we niet een herhaling krijgen van gisteren
. Beterschap Aapie!
Colin z'n tweede tandje is nu ook net door. Het is maar goed dat ik vakantie heb, hij krijst op vele momenten de hele buurt bij elkaar als ik buiten beeld ben.
Ik word wel helemaal doodgeknuffeld.
Er was anders genoeg water buiten.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:10 schreef Nolita het volgende:
Bedankt allemaal. We hebben genoten vandaag. Zelfs zonder water is de watertafel een succes. Hopelijk is morgen het weer goed genoeg om hem buiten met water te gaan testen!
Altijd fijn om herkenning te lezen en dingen te kunnen delen hier. Vanaf nu in het volgende topic. Doei!
Tot in het volgende topic!disclaimer![]()
Wat cutequote:Kan ze ook al zwaaien? Af en toe lijkt Aapie te zwaaien maar het kunnen ook toevalstreffers zijn
Ik verwacht sowieso een mega upgrade bij hem aangezien hij momenteel zoveel slaaptAw knuffel hem nog maar extra danquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:39 schreef Seven. het volgende:
Colin z'n tweede tandje is nu ook net door. Het is maar goed dat ik vakantie heb, hij krijst op vele momenten de hele buurt bij elkaar als ik buiten beeld ben.
Ik word wel helemaal doodgeknuffeld.
Hier nog steeds geen tandjes
Muziekzielie is best vlot volgens mij!
Mickey dirigeert graag als hij muziek hoort of als er gezongen moet worden![]()
Gisteren zat hij ook heerlijk te keuvelen en mee te zingen in de box.![]()
![]()
Ja kan wel toch? Mickey is nu 10+ mnd en krijgt zijn vierde tandje door, maar als je de groeigids (strikt) volgt dan had hij nu ook al zijn snijtanden door kunnen krijgen... Het verschilt heel erg per baby.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat cuteKan ze ook al zwaaien? Af en toe lijkt Aapie te zwaaien maar het kunnen ook toevalstreffers zijn
Ik verwacht sowieso een mega upgrade bij hem aangezien hij momenteel zoveel slaapt
[..]
Aw knuffel hem nog maar extra dan
Hier nog steeds geen tandjes
Buurjongetje hier kreeg vier boventanden tegelijk door in de week dat hij ook geopereerd was ...![]()
![]()
Nog een late gefeliciteerd @Nolita.![]()
![]()
Leuk @arvensis ! Poffertje zwaait en slaat graag op de xylofoon. Zo cute.![]()
Na Poffertje kreeg peuter ook buikgriep. Hij is redelijk opgeknapt maar nou is Poffertje weer aan de beurt. Ze krijgt denk ik een tweede boventand en onderin de eerste laterale snijtand.
Slapen doet ze nou wat meer overdag en 's nachts iets minder.
Ongetwijfeldquote:maar ik ben een beetje een onderbezorgde moeder denk ik, ik raak daar niet zo snel van onder de indruk
disclaimer![]()
Beter ook toch, anders blijf je bezigquote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Ongetwijfeldmaar ik ben een beetje een onderbezorgde moeder denk ik, ik raak daar niet zo snel van onder de indruk
![]()
![]()
Wat liefquote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:00 schreef tpopml het volgende:
Muziekzielie is best vlot volgens mij!
Mickey dirigeert graag als hij muziek hoort of als er gezongen moet worden![]()
Gisteren zat hij ook heerlijk te keuvelen en mee te zingen in de box.
Aapie houdt ook echt van muziek. Hij vindt het ook heel leuk als we voor hem zingen. Gelukkig maar want dat doe ik nogal veel
Hij vindt het ook leuk als mijn man gitaar speeltJa dat is ook zo, ik ben vooral gewoon benieuwd wanneer ze een keer gaan doorkomenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:05 schreef tpopml het volgende:
[..]
Ja kan wel toch? Mickey is nu 10+ mnd en krijgt zijn vierde tandje door, maar als je de groeigids (strikt) volgt dan had hij nu ook al zijn snijtanden door kunnen krijgen... Het verschilt heel erg per baby.
Buurjongetje hier kreeg vier boventanden tegelijk door in de week dat hij ook geopereerd was ...Ik verdenk Aapie daar ook van, dat ie op een dag gewoon wakker wordt met een heel gebitquote:Aw beterschapquote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:39 schreef PKM het volgende:
Nog een late gefeliciteerd @:Nolita.![]()
![]()
Leuk @:arvensis ! Poffertje zwaait en slaat graag op de xylofoon. Zo cute.![]()
Na Poffertje kreeg peuter ook buikgriep. Hij is redelijk opgeknapt maar nou is Poffertje weer aan de beurt. Ze krijgt denk ik een tweede boventand en onderin de eerste laterale snijtand.
Slapen doet ze nou wat meer overdag en 's nachts iets minder.En sterkte voor jullie 's nachts
Bleeh, kleine hittegolf hier in Engeland. Vandaag was het 27, morgen en zondag kan het de 29/30 aantikken. En blijft tot zeker donderdag rond de 25!
Zondag gaan we voor het eerst naar een lokale boerderij met allerlei dieren. Ben benieuwd wat Baby J ervan vindt!Paar dagen terug zag hij voor het eerst een zwaan en hij was helemaal flabbergasted!
![]()
![]()
Tanden... Ik ben benieuwd voor hier.
10,5 maand oud nu. Tijgeren is nu wel echt aan. Maar verder.. Luiers maat 3, geen tanden, eet amper een banaan..
Deze dame doet het heel rustig aan!![]()
Mijn baby is alweer bijna 4 maanden, wat vliegt de tijd. Slapen doet hij nog steeds niet, maar rollen en zichzelf met z'n voetjes achteruit duwen wel. Echt heel grappig![]()
En luiers maat 2 nuda's al een heuse mijlpaal na een paar weekjes 0 en 3 maanden maat 1.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
De tijd vliegt inderdaad! Hier alweer 8 weken oud en ook in luiers maat 2.
Deze baby wil de hele dag aan de borst drinken (iemand toevallig nog tips bij een hongerige baby), heel vermoeiend en ledikantje is lava. Gelukkig heeft mijn man nu zes weken vakantie.
Succes Bienelientje, hopelijk kun je de warmte wel uit je huis houden!![]()
Mango, gewoon aan toegeven, het is heel normaal voor zo'n jonge baby om de hele dag aan de tiet te liggenhet wordt echt snel minder
disclaimer![]()
Na hoeveel uur onafgebroken ochtendslaap gaan jullie doorgaans kijken of je baby nog leeft?_!
Hij ligt al sinds 9:15 en heeft vannacht ook gewoon prima geslapen
disclaimer![]()
Omg dat klinkt als de hemel SQ! Ik ga na 3 uur slaap wel even kijken, maar dat komt eigenlijk nooit meer voor![]()
![]()
Overdag dan, in de nacht wil hij wel eens 3 uur of langer pakken.
We waren vandaag in de dierentuin, dat ga ik dus nooit meer doen in het weekendVeel te druk. Ik dacht dat Otis oceanium wel leuk zou vinden, maar hij was echt niet onder de indruk. Zat vooral z'n knuist op te eten
gelukkig was de peuter echt enthousiast voor minstens 5 andere kinderen
Hier word ik voor gek verklaard dat ik zijn bedje naast de onze wil en niet aan het voeteneind zodat ik het naar gelieven kan zienquote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:40 schreef SQ het volgende:
Na hoeveel uur onafgebroken ochtendslaap gaan jullie doorgaans kijken of je baby nog leeft?_!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Dat klinkt ook heerlijk ja! Ben benieuwd of Aapie ook meegaat zingenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat lief
Aapie houdt ook echt van muziek. Hij vindt het ook heel leuk als we voor hem zingen. Gelukkig maar want dat doe ik nogal veel
Hij vindt het ook leuk als mijn man gitaar speelt![]()
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, ik ben vooral gewoon benieuwd wanneer ze een keer gaan doorkomen![]()
@SQ is ie nog uit zijn bed gekomen uiteindelijk?!![]()
![]()
![]()
Wij zijn een dagje wezen varen met opa en oma, Colin voelt zich helemaal thuis op de boot (in tegenstelling tot zijn moeder.. ik ben er niet mee opgegroeid). Hij heeft echt zeebenen!
Ik vind het wel lekker even weer de warmtequote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:17 schreef Bienelientjee het volgende:
Bleeh, kleine hittegolf hier in Engeland. Vandaag was het 27, morgen en zondag kan het de 29/30 aantikken. En blijft tot zeker donderdag rond de 25!
Zondag gaan we voor het eerst naar een lokale boerderij met allerlei dieren. Ben benieuwd wat Baby J ervan vindt!Paar dagen terug zag hij voor het eerst een zwaan en hij was helemaal flabbergasted!
Wat vond hij van de boerderij? We waren met aapie naar een kinderboerderij en dierentuin maar hij gaf beide keren nul sjoegeGrappig hè hoe dat per kind kan verschillen? Hoe was dat bij oudste qua tanden en eten?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Tanden... Ik ben benieuwd voor hier.
10,5 maand oud nu. Tijgeren is nu wel echt aan. Maar verder.. Luiers maat 3, geen tanden, eet amper een banaan..
Deze dame doet het heel rustig aan!Waar blijft de tijd hè? Fijn dat hij goed groeitquote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:43 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby is alweer bijna 4 maanden, wat vliegt de tijd. Slapen doet hij nog steeds niet, maar rollen en zichzelf met z'n voetjes achteruit duwen wel. Echt heel grappig![]()
En luiers maat 2 nuda's al een heuse mijlpaal na een paar weekjes 0 en 3 maanden maat 1.
Geen tips, gewoon aan toegeven ben ik bang. Wel fijn dat je man vakantie heeft!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:06 schreef Mango91 het volgende:
De tijd vliegt inderdaad! Hier alweer 8 weken oud en ook in luiers maat 2.
Deze baby wil de hele dag aan de borst drinken (iemand toevallig nog tips bij een hongerige baby), heel vermoeiend en ledikantje is lava. Gelukkig heeft mijn man nu zes weken vakantie.
Succes Bienelientje, hopelijk kun je de warmte wel uit je huis houden!Wow dat is wel een hele lange tuk! Ik ga na 3 uur wel kijken. Aapie is ook erg moe de laatste tijd, hij leek zijn derde tukkie kwijt te raken maar die heeft hij echt weer nodig. Laatst heeft hij op de opvang ook ruim 3 uur geslapen. Ik verwacht nieuwe features, zoals een heel gebitquote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:40 schreef SQ het volgende:
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:15 schreef Aure het volgende:
Overdag dan, in de nacht wil hij wel eens 3 uur of langer pakken.
We waren vandaag in de dierentuin, dat ga ik dus nooit meer doen in het weekendVeel te druk. Ik dacht dat Otis oceanium wel leuk zou vinden, maar hij was echt niet onder de indruk. Zat vooral z'n knuist op te eten
gelukkig was de peuter echt enthousiast voor minstens 5 andere kinderen
Hier hetzelfde verhaal, het boeide hem ook niks. Maar ach, er op uit is natuurlijk altijd goed. En gelukkig was de peuter wel enthousiast!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap je welquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:59 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hier word ik voor gek verklaard dat ik zijn bedje naast de onze wil en niet aan het voeteneind zodat ik het naar gelieven kan zienAapie slaapt sinds hij 4 maanden is in zijn eigen bedje/kamertje en dat vond ik destijds best jammer. Wij logeren nu in het huis van mijn ouders terwijl zij op vakantie zijn en ik vind het heerlijk om weer samen met aapie op 1 kamer te slapen
Het plan was eigenlijk om Aapie in een andere kamer te laten slapen zodra mijn ouders weg waren maar het bevalt veel te goed zo saampjes. Hij slaapt er ook goed op
Ben ik ook benieuwd naar! Ook hoe muzikaal hij is. Manlief en ik zijn behoorlijk muzikaal dus ik verwacht er wel wat van. Zul je zien dat hij totaal geen maat kan houdenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:20 schreef tpopml het volgende:
[..]
Dat klinkt ook heerlijk ja! Ben benieuwd of Aapie ook meegaat zingen
[..]![]()
@:SQ is ie nog uit zijn bed gekomen uiteindelijk?!
Wat cutequote:Op zondag 18 juli 2021 00:11 schreef Seven. het volgende:
Wij zijn een dagje wezen varen met opa en oma, Colin voelt zich helemaal thuis op de boot (in tegenstelling tot zijn moeder.. ik ben er niet mee opgegroeid). Hij heeft echt zeebenen!
[ afbeelding ]En wat heeft hij veel haar/een mooie mat
![]()
Boerderij is vandaag, dus we gaan het zien! Verwacht niet veel reactie, hij is nog jong. Maar hopelijk kijkt ie zijn oogjes uit!!Onze boeking is 11.00 tot 12.00, dus net voor heetste moment weer naar huis!
Ik vind die hitte maar niets en Baby J was ook erg rusteloos vannacht. Die heeft het altijd sneller warm dan koud. Dus zijn nek zal ook wel weer opvlammen. Maar die is altijd wel om de paar dagen rood.
Wat een lange dutjes lees ik! Haha! Zelfs toen Baby J ziek was hield hij zich aan zijn max 30/45 minuten dutjes!![]()
quote:Op zondag 18 juli 2021 00:11 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]gaaf!
Wat een leuke foto Seven!
@MaJo Het hoeft inderdaad niks te zeggen dat jullie muzikaal zijn. Mijn broertje en ik hebben het ook van kinds af aan meegekregen. Ik zat op mijn vierde al regelmatig achter de piano en heb mijn hele leven muziek gemaakt, mijn broertje had er niks mee. Al hoop ik voor jullie op een muzikaal Aapie, want het is geweldig om muziek te maken met je kind.![]()
![]()
Totaaal anders. Die keek met 4 maanden het eten al uit onze handen. En ik dacht rond 6 maand de eerste twee tandjes.. Zegt dus helemaal niets.quote:Op zondag 18 juli 2021 00:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Grappig hè hoe dat per kind kan verschillen? Hoe was dat bij oudste qua tanden en eten?![]()
![]()
Omg geweldig, kleine kapiteinquote:Op zondag 18 juli 2021 00:11 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
disclaimer![]()
Goud heeft uiteindelijk dus getukt van 9:15 tot 14:00 en werd stralend blij wakker van mij, want uit zichzelf had ie nog best even door kunnen slapen
disclaimer![]()
En vannacht? Ook gewoon weer slapen?Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
Mwah redelijk. Hij was tussen 11 en 1 wel veel wakker en aan het slaan en krabben maar heeft, met af en toe een slok tussendoor, wel tot 8:15 geslapen gelukkigquote:
Toen kotste hij zichzelf en mij onder dus gingen we in bad. Een uur later scheet hij zichzelf onder dus ging hij nog een keer in bad. En nu ligt ie alweer 2,5 uur onder zeil!
disclaimer![]()
Jemig SQ, wat een drama en dan zeg je nog dat het een redelijke nacht was
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Oh nee joh, dat is geen drama nachthet kan zeker wel beter, maar met 7 uur slaap klaag ik niet hoor
disclaimer![]()
Oh heerlijk SQ
Deze baby kotste om half 1 vannacht z'n antibioticadosis van de avond eruit. Dus bed verschonen en alles. En toen vond ie het wel een strak plan om elk anderhalf uur te willen drinken![]()
![]()
![]()
Ik had laatst ineens weer een nachtvoeding. Dat was voor deze verwende tut ook even wennenmaar stiekem ook we gezellig.
We gaan het met een fedde en kees set proberen. Eerst met de pacco onder het laken in zijn nieuwe ledikant, daarna met het slaapzakje met ritsjes, en daarna met een gewone slaapzak onder het laken is het idee (als hij gewend is aan ritsjes open).
Wel een rib uit mn lijf zeg
Die pootjes op die bootwat heerlijk!
Mijn tante heeft ook echte zeebenen, die heeft op het schip van Australië(!) naar Nederland leren lopen
[ Bericht 22% gewijzigd door kwakz0r op 18-07-2021 19:30:03 ]Kwak![]()
Colin z'n vader is geboren in Australië, nog veel familie daar. Als Colin een jaar of 8-10 is dan willen we die kant op.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:21 schreef kwakz0r het volgende:
Ik had laatst ineens weer een nachtvoeding. Dat was voor deze verwende tut ook even wennenmaar stiekem ook we gezellig.
We gaan het met een fedde en kees set proberen. Eerst met de pacco onder het laken in zijn nieuwe ledikant, daarna met het slaapzakje met ritsjes, en daarna met een gewone slaapzak onder het laken is het idee (als hij gewend is aan ritsjes open).
Wel een rib uit mn lijf zeg
Die pootjes op die bootwat heerlijk!
Mijn tante heeft ook echte zeebenen, die heeft op het schip van Australië(!) naar Nederland leren lopenResistance is futile.![]()
Ugh, temperaturen blijven de hele week gewoon 30 graden hier in Engeland. Baby J begint er nu wel ietsjes last van te krijgen overdag. Gelukkig drinkt ie nog genoeg! En we bieden wat extra slokjes water aan.
Soms ligt hij relaxed te spelen op zijn rug en blijft hij ook op zijn rug (meestal rolt ie binnen tien seconden buik) en lijkt zo wat energie te besparen
Boerderij was wel leuk! Hij heeft allerlei diertjes gezien. Was vooral in stilte aan het kijkem, hahaha! Vond de kuikentjes en gerbils het leukst. Daar kregen we een lachje en een giegel!![]()
Ik hoop dat er hier een tandje o.i.d. onderweg is, of een sprong, of .. iets.
Weer nachten waarbij ze pas tussen 21 en 22 gaat slapen, vervolgens voor een voeding komt rond 23u, wakker is tegen 6u.. en in die 7 uur daar tussen zéker eens per uur wakker is.
Dat in combinatie met zelf al een anderhalve week ziek zijn begint aardig op te breken. Gelukkig is ze verder, mits volledig aandacht en plak-plak-baby, heel erg lief.
Haar laatste ontwikkeling is zwaaien. Eerst heel afwachtend en 'onzeker', maar als je terug zwaait dan straalt alles.![]()
![]()
Ahwww zwaaien! Zo lief!
Baby J heeft net een verkoudheid achter de rug, maar het snot druipt er vanochtend weer uit! Arm jochie! En hij was gezellig om 6.30 al klaarwakker....!![]()
![]()
Zielie aan het chillen aan het hoge water.
Lijken jullie baby’s ook zo dik op foto’s?
Haha wij waren gister bbqen met de buren en iedereen wilde even in Zusje haar spekarmpjes knijpenquote:Op maandag 19 juli 2021 09:06 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Zielie aan het chillen aan het hoge water.
Lijken jullie baby’s ook zo dik op foto’s?Dus hier lijkt het niet alleen maar zo.
![]()
Heerlijkquote:Op maandag 19 juli 2021 09:08 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Haha wij waren gister bbqen met de buren en iedereen wilde even in Zusje haar spekarmpjes knijpenDus hier lijkt het niet alleen maar zo.
![]()
Zielies dikke beentjes is het enige wat ze nog heeft. De onderkin is gelukkig weg.Maar ik heb al een paar keer gehoord dat ze irl kleiner is dan men dacht door wat ze op foto’s hadden gezien.
Ik vind haar op foto ook wel lang lijken, als je ziet waar haar voeten eindigen op de kinderwagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Mijn baby is juist ieniemienie en dat zegt ook iedereen continuLaatst een dame tijdens het wandelen:
'aaaah, wat een klein menneke, hoe oud issie?' '
4 maanden nu'
'ooooh echt? Dan issie wel heel klein he?'
'Ja, we doen ons best om hem lekker te laten groeien'
Tegen Spruit: 'ja, dat lukt dan nog niet helemaal he ventje?'
Ik kon haar wel slaan.
En verder groeitie weer redelijk, al heeftie een heleboel kwijl en versliktie zich daar af en toe heel zielig in.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Ze is nu ongeveer 72 cm. Goede reminder om maat 68 uit haar kast te halen. Al haar broekjes zijn nu hoogwaterbroeken.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:28 schreef monsterd. het volgende:
Ik vind haar op foto ook wel lang lijken, als je ziet waar haar voeten eindigen op de kinderwagen![]()
E. Past er amper in
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
“Mamaaa, pak me op ipv een foto te nemem”.![]()
Bij sommigen vraag ik me echt af of ze echt niet doorhebben hoe dom sommige uitspraken zijn.. pff!quote:Op maandag 19 juli 2021 09:37 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby is juist ieniemienie en dat zegt ook iedereen continuLaatst een dame tijdens het wandelen:
'aaaah, wat een klein menneke, hoe oud issie?' '
4 maanden nu'
'ooooh echt? Dan issie wel heel klein he?'
'Ja, we doen ons best om hem lekker te laten groeien'
Tegen Spruit: 'ja, dat lukt dan nog niet helemaal he ventje?'
Ik kon haar wel slaan.
En verder groeitie weer redelijk, al heeftie een heleboel kwijl en versliktie zich daar af en toe heel zielig in.Protège moi de mes désirs.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: