abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juli 2021 @ 12:09:09 #76
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_200213990
Die zielige waterige oogjes vandaag! O+ :D ;( Hij zat net onder de 38 graden (37,8) en voelde vrij warm, dus wat Calpol gegeven (vloeibare paracetamol hier in Engeland). Gelukkig is hij verder vrij vrolijk en lijkt er weinig last van te hebben. Iets mieperiger, maar gelukkig nog geen drama!
pi_200214350
Sneu Bien, hopelijk knapt ‘ie snel op!

Ik vind zo’n snotzuiger dus echt leuk om te gebruiken :') . Heb ‘t maar twee keer hoeven doen.
pi_200214475
mijn poppy is ook wat hangerig en huilerig. Ook licht koortsig. Dus het word voor mij een rustig dagje.
Morgen kijken of ik dan weer dan was kan bijwerken.

Knuffels voor iedereen hier
pi_200215646
Hoe gaat het nu @Gaddle?

Beterschap voor de snotterige kindjes!

Hier alles wel okee, J is dol op eten, ze wordt boos als je niet snel genoeg met een nieuwe hap komt. Alleen broccoli viel echt totaal niet in de smaak, dat spuugde ze direct weer uit (las ik bij meer kindjes toch?).

Even een vraag: J. krijgt tussen 19.00 en 7.00 nog twee flessen, eentje aan het eind van de avond/begin van de nacht en dan komt ze meestal rond 3 uur nog een keer. Nu denken we erover om dan geen fles meer te geven, want 's ochtends drinkt ze bijna niet. Eventueel zou ik wel borstvoeding kunnen geven (de fles die ze nu krijgt is ook in combinatie met borstvoeding), maar aangezien ik ga stoppen met kolven en nauwelijks productie heb, is dat dan niet meer dan een paar slokjes. Waarschijnlijk moet ik gewoon gaan uitproberen, maar wat zijn de ervaringen van anderen hier?
pi_200216021
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 08:56 schreef arvensis het volgende:

[..]

Ah, dat is inderdaad wel een ander verhaal.
Het plan is thuis slapen, en eten bij m'n moeder. Maar dat zullen we tzt wel zien.
We krijgen een nieuwe keuken, nieuwe vloer, veranda met glazen schuifdeuren. De muren en plafond worden gestuckt en er komen spotjes langs de muren.
Ik wilde graag een uitbouw, maar daar zijn we van terug gekomen. :+ Dus daarom de veranda.
Pittig, maar mooi vooruitzicht dan! Stuccen is vooral een zooi, jeetje. Dat viel ons hier echt tegen. :9

Hoor hier net dat de schilder woensdag klaar verwacht te zijn. Dan is het nog één keer de puntjes op de i voor de afwerking, de rolluiken (ooit) en dan klaaaaar.
pi_200216626
Hmpf, ik word net voor de zoveelste keer gebeld dat J vanochtend weer een paar uur heel verdrietig was en of ze de pedagogisch coach mee mogen laten kijken. Ja natuurlijk mag dat, maar ik vind het zo zielig en ik snap het ook niet zo goed. Het is zo'n tevreden meisje thuis! Heel af en toe heeft ze wel een uurtje dat ze over de zeik is, maar dat is echt heel zelden. Ik word er zo verdrietig van dat ze het daar blijkbaar zo slecht naar d'r zin heeft, maar ja, haar thuis houden is ook geen optie. :( Medewerker vroeg nog of ik morgen in ieder geval een gedragen shirtje ofzo in de tas wil stoppen, bij sommige kindjes helpt dat, dus dat ga ik wel doen. En dan nu weer aan het werk, getverdemme... Wil haar eigenlijk gewoon direct ophalen.
  maandag 5 juli 2021 @ 15:59:31 #82
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200216847
Oh, ik snap dat je haar het liefste zou gaan halen! Wat klote zeg. Hopelijk kan die coach iets zinnigs zeggen over hoe de leidster haar meer gelukkig kunnen maken daar. :* .

En beterschap voor de ziekige baby'tjes!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 5 juli 2021 @ 20:11:52 #83
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200220172
Wat sneu inderdaad gogo. Is ze veel daar?

Wij hebben vandaag onze baby getrakteerd op een buggy :P. De Joolz aer gescoord met 100 euro korting ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 5 juli 2021 @ 20:18:04 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_200220265
Wat rot zeg Gogo83. Dan zit je inderdaad niet lekker. Hoe lang gaat ze al naar de opvang, en voor hoeveel dagen?
disclaimer
  maandag 5 juli 2021 @ 21:43:15 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200221750
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 01:28 schreef Smart_ass het volgende:
Die bunkert aardig door dan! Brengt me dan toch weer aan het twijfelen aan je theorie :P .
Hoe lang en zwaar is Colin nu?
Ongeveer 10 kilo maar lengte weet ik eigenlijk niet. Hij is wel redelijk lang in verhouding. En ja, bunkeren kan hij wel :') .

quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 08:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen dat dit voor jouw kind werkt, maar dat wil nog zéker niet zeggen dat het voor elk kind werkt ;)

Kijk je wel uit dat je de melk niet te snel afbouwt? Hij is pas negen maanden en hij haalt de meeste van zijn bouwstoffen echt nog uit melk momenteel :*
2 flessen met 9 maanden zou geen probleem moeten zijn aldus cb en allerhande online bronnen. Er zijn trouwens wel dagen dat hij duidelijk behoefte heeft aan meer melk. Vandaag was een dag met 3 flessen. Ik laat hem eigenlijk het tempo bepalen, normaal wil hij meer eten dan m'n man bij kan benen :+ .
Resistance is futile.
  maandag 5 juli 2021 @ 21:49:46 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200221881
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 08:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben dan weer alert op melk en niet echt op vaste voeding. Brood gaat als een trein en fruit ook wel, maar groente vaak nog niet.

Toevallig dacht ik er gister aan wanneer ik een fles zou kunnen laten vallen. A. is nu 10,5 maand en krijgt nog 3 flessen. 's Morgens en 's avonds drinkt hij hem vaak op, tussen de middag laat hij altijd wat staan. Misschien dat ik eens kan kijken om de middagfles te laten vallen.
Geeft A. zelf niet geen signalen? Colin is daar heel vocaal in :') , op een gegeven moment ben ik maar eens gaan kijken wat hij zelf zou kiezen als hij kon kiezen tussen de fles en een broodje. Eén keer raden :+ .
Resistance is futile.
  maandag 5 juli 2021 @ 21:57:57 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200222031
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:15 schreef Gogo83 het volgende:
Hoe gaat het nu @:Gaddle?

Hier alles wel okee, J is dol op eten, ze wordt boos als je niet snel genoeg met een nieuwe hap komt. Alleen broccoli viel echt totaal niet in de smaak, dat spuugde ze direct weer uit (las ik bij meer kindjes toch?).

Even een vraag: J. krijgt tussen 19.00 en 7.00 nog twee flessen, eentje aan het eind van de avond/begin van de nacht en dan komt ze meestal rond 3 uur nog een keer. Nu denken we erover om dan geen fles meer te geven, want 's ochtends drinkt ze bijna niet. Eventueel zou ik wel borstvoeding kunnen geven (de fles die ze nu krijgt is ook in combinatie met borstvoeding), maar aangezien ik ga stoppen met kolven en nauwelijks productie heb, is dat dan niet meer dan een paar slokjes. Waarschijnlijk moet ik gewoon gaan uitproberen, maar wat zijn de ervaringen van anderen hier?
Ik had gisteren goede ervaring met pap om 19:30. Om 1 uur nog even speentje erin maar zeer diepe slaap. Om 3:15 wel een hele fles en gezellig knuffelen met papa en mama tot 4 uur. Daarna doorgeslapen tot 7 uur _O_ .

Dus hier gaan we kijken of dat vannacht vergelijkbare resultaten oplevert en dan kijken we wel weer verder. In theorie zouden we die pap ook kunnen geven om rond 11 uur 's avonds, ware het niet dat we zeer wisselende resultaten hebben met de papfles. Gisteren ging dat prima, vandaag hebben we het gelepeld.
Resistance is futile.
  maandag 5 juli 2021 @ 22:00:53 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200222080
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:42 schreef Gogo83 het volgende:
Hmpf, ik word net voor de zoveelste keer gebeld dat J vanochtend weer een paar uur heel verdrietig was en of ze de pedagogisch coach mee mogen laten kijken. Ja natuurlijk mag dat, maar ik vind het zo zielig en ik snap het ook niet zo goed. Het is zo'n tevreden meisje thuis! Heel af en toe heeft ze wel een uurtje dat ze over de zeik is, maar dat is echt heel zelden. Ik word er zo verdrietig van dat ze het daar blijkbaar zo slecht naar d'r zin heeft, maar ja, haar thuis houden is ook geen optie. :( Medewerker vroeg nog of ik morgen in ieder geval een gedragen shirtje ofzo in de tas wil stoppen, bij sommige kindjes helpt dat, dus dat ga ik wel doen. En dan nu weer aan het werk, getverdemme... Wil haar eigenlijk gewoon direct ophalen.
;(

Hopelijk helpt het shirt!
Resistance is futile.
  maandag 5 juli 2021 @ 22:01:55 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200222095
Die snottalk hier :+

Beterschap voor alle snotneusjes!
Resistance is futile.
pi_200223368
J gaat nu twee maanden drie dagen per week naar het kdv, het vele huilen is de laatste twee weken (na onze vakantie) erger geworden. Omdat ze thuis zo tevreden is en ze de neiging heeft om alles te willen zien en meemaken, denken we nu een beetje aan te veel prikkels. Want het is nogal een verschil, maar één andere kind thuis en daar een groep van 11 kinderen... Morgen komt er al iemand meekijken op de groep, wel fijn dat ze er zo snel wat mee doen.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 08:25:04 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200224984
Hopelijk wordt het snel beter gogo :*

Na mijn baby is nu ook m'n peuter flink ziek. Ze heeft alleen de kotsvariant ipv de poepversie. Stom virusje wrs.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200225019
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:24 schreef Gogo83 het volgende:
J gaat nu twee maanden drie dagen per week naar het kdv, het vele huilen is de laatste twee weken (na onze vakantie) erger geworden. Omdat ze thuis zo tevreden is en ze de neiging heeft om alles te willen zien en meemaken, denken we nu een beetje aan te veel prikkels. Want het is nogal een verschil, maar één andere kind thuis en daar een groep van 11 kinderen... Morgen komt er al iemand meekijken op de groep, wel fijn dat ze er zo snel wat mee doen.
Zou misschien een gastouder het verschil kunnen maken?

Ik snap dat je misschien niet gelijk wil switchen, maar als het echt aan het aantal kindjes ligt en de prikkels die daarbij horen, is het het overdenken waard.
pi_200225257
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 08:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zou misschien een gastouder het verschil kunnen maken?

Ik snap dat je misschien niet gelijk wil switchen, maar als het echt aan het aantal kindjes ligt en de prikkels die daarbij horen, is het het overdenken waard.
Daar had ik echt totaal nog niet aan gedacht, thanks voor de suggestie dus! Op dit moment is het nog geen optie, omdat het pas sinds twee weken echt regelmatig is, hoop ik dat het een fase is. Maar mocht dat niet zo zijn dan staat deze optie naast werkdagen ruilen (zodat ze op de rustige woensdag en vrijdag kan gaan) op mijn lijstje!

Beterschap Tink! Zelf niet ziek?
pi_200225611
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:15 schreef Gogo83 het volgende:
Hoe gaat het nu @:Gaddle?

Dank je! Poppy voelt zich weer een stuk beter. Ik heb geen idee wat het nou was. Ze is weer tevreden gelukkig.
Mijn meisjes hebben elkaar afgewisseld ;( Mijn oudste is niet lekker.

Poppy heeft een sprongetje gemaakt. Ze kan ineens een half uur rechtop zitten zonder om te vallen.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 10:16:44 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200226062
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 08:59 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Daar had ik echt totaal nog niet aan gedacht, thanks voor de suggestie dus! Op dit moment is het nog geen optie, omdat het pas sinds twee weken echt regelmatig is, hoop ik dat het een fase is. Maar mocht dat niet zo zijn dan staat deze optie naast werkdagen ruilen (zodat ze op de rustige woensdag en vrijdag kan gaan) op mijn lijstje!

Beterschap Tink! Zelf niet ziek?
Ik denk dat het weleens een optie zou kunnen zijn voor wat meer rust. Ik zou alleen nog geen drastische stappen ondernemen, maar eerst met je kdv overleggen (klinkt alsof je dat al doet hoor!) hoe ze het aanpakken. Bij prul - die veel kindjes nogal overweldigend vond enzo - hielp het om haar af en toe een eigen hoekje in de babygrondbox te geven, zodat ze daar een boekje kon lezen. En om haar buiten te laten slapen, want dat was rustiger dan binnen. En om haar bijvoorbeeld haar eigen bordje fruit te geven ipv te rapleyen vanaf de grote schaal. Dat durfde ze dan niet zo goed en ze was nogal onder de indruk van grotere kindjes die dan riepen 'neeee, ik wil die banaan'. En dan was het huilen en paniek...

Inmiddels is ze 2,5 en nog steeds wat katuitdeboomkijkerig, maar ze bijt wel van zich af nu als het nodig is. Dus het komt vast goed :D

En txs. Ik heb al een paar dagen buikpijn ook, maar nog geen kots gelukkig. Dat heb ik tijdens m'n zwangerschap al genoeg gedaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 6 juli 2021 @ 11:48:11 #96
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_200227443
Wij hadden een verrassend goede nacht! O+

Net voor bed samen een douche en daarna even flink gestoomd met warm water, manlief had zijn neus leeggezogen, saline neusspray erin. En in Engeland heb je van Calpol ook een stekker voor in de muur met een goedje dat Lavendel, Menthol, Eucalyptus en nog twee dingetjes in de lucht doet. Geen idee of het echt geholpen heeft maar Baby J had een goede nacht! (Ik vond het ook wel lekker met mijn snotneus). Eerste twee uur wel af en aan wakker en huilen. Daarna sliep hij door tot 2.30 voor een fles. Kwam daarna om 6.30 weer. En uitgeslapen tot 8.45! :)
  Moderator dinsdag 6 juli 2021 @ 18:46:59 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200233312
Beterschap voor alle zieke kindjes :* Aapie behoort ook (nog steeds) tot de ziekenboeg. Hij is al 2 weken verkouden en hoest nu ook sinds een paar dagen. Vanochtend werd hij wakker met een ontstoken oog en hij heeft ook koorts. Hij is dus een beetje hangerig en pieperig maar kan gelukkig zichzelf best goed vermaken. Op het werk is het momenteel superdruk dus we moeten beiden aan de bak, dan merk ik wel hoe fijn het is dat Aapie zo goed zelfstandig kan spelen.

@Seven ik heb het idee dat het CB sowieso erg snel de flessen eruit wil. Hier in principe nog steeds 5 flessen, af en toe 4 als hij goed mee heeft gegeten 's avonds of als hij pap in de plaats heeft gegeten.

Hier is het rapley kwartje inmiddels goed gevallen. In plaats van vooral sabbelen gaan er nu hele porties naar binnen :9 Laatst had ik geprakte biet en aardappel en dat ging er goed in! Ook zijn eerste stukje vlees heeft hij op. Ik probeer nu elke dag een fles te vervangen met pap en de avondfles met avondeten en dat gaat aardig goed ^O^

Dat snot zuigen met de mond vind ik wel echt ultiem goor :r Ik heb geen moeite met die peertjes of dingen eruit peuteren maar zelf zuigen, jak :X

@Gogo83 Aapie is ook flink overprikkeld op de opvang, hij komt nu pas een beetje los. Af en toe zetten ze hem even apart zodat hij bij kan komen van al het geschreeuw en gehuil van de andere kinderen. Hij kwam altijd wat timide terug maar sinds een weekje is hij helemaal enthousiast en ook aan het kletsen op de opvang. Misschien moet ze nog een beetje loskomen dus :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:49:46 #98
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200255707
Wij zijn weer thuis :W Het waren intensieve weken in Nederland en Zusje heeft heel veel geleerd. Ze zit, ze kruipt, ze trekt zich op tot staan :o

We zijn wel een beetje aan het klooien met eten. Ze dronk altijd nog 4 flessen maar ze wil er nog maar 3. Ik probeerde vandaag één fles te vervangen door een boterham maar daarvan heeft ze effectief denk ik maar 1 stukje binnengekregen en de rest viel op de grond. Toen toch maar een kleine fles gemaakt, waarvan ze de helft liet staan -O-

Wat aten/eten jullie baby’s met 8 maanden?
pi_200256314
@1inamelon Poffertje is gek op avocado en eet er dagelijks eigenlijk wel eentje op. :s)

Verder eet ze a
vaak aardbei, komkommer, rijstwafel met pindakaas en 's avonds mag ze meestal met ons mee eten. De hoeveelheden moet ze zelf maar weten.
Brood geef ik nog niet want ze is best gevoelig voor verstopping.

Leuk die updates! Poffertje komt nog steeds niet zelfstandig tot zit. Wel wil ze staan totdat haar beentjes echt niet meer kunnen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:35:23 #100
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200256925
quote:
3s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:16 schreef PKM het volgende:
@:1inamelon Poffertje is gek op avocado en eet er dagelijks eigenlijk wel eentje op. :s)

Verder eet ze a
vaak aardbei, komkommer, rijstwafel met pindakaas en 's avonds mag ze meestal met ons mee eten. De hoeveelheden moet ze zelf maar weten.
Brood geef ik nog niet want ze is best gevoelig voor verstopping.

Leuk die updates! Poffertje komt nog steeds niet zelfstandig tot zit. Wel wil ze staan totdat haar beentjes echt niet meer kunnen. :D
Een hele avocado?! Wauw! Fruit lust ze wel graag, dan zit ze echt te grommen :') Rijst- of maïswafel kan ik ook wel eens proberen.

Ik vind dat staan er zo gek uitzien met die kromme spekbeentjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')