Pittig, maar mooi vooruitzicht dan! Stuccen is vooral een zooi, jeetje. Dat viel ons hier echt tegen.quote:Op maandag 5 juli 2021 08:56 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ah, dat is inderdaad wel een ander verhaal.
Het plan is thuis slapen, en eten bij m'n moeder. Maar dat zullen we tzt wel zien.
We krijgen een nieuwe keuken, nieuwe vloer, veranda met glazen schuifdeuren. De muren en plafond worden gestuckt en er komen spotjes langs de muren.
Ik wilde graag een uitbouw, maar daar zijn we van terug gekomen.Dus daarom de veranda.
Ongeveer 10 kilo maar lengte weet ik eigenlijk niet. Hij is wel redelijk lang in verhouding. En ja, bunkeren kan hij welquote:Op maandag 5 juli 2021 01:28 schreef Smart_ass het volgende:
Die bunkert aardig door dan! Brengt me dan toch weer aan het twijfelen aan je theorie.
Hoe lang en zwaar is Colin nu?
2 flessen met 9 maanden zou geen probleem moeten zijn aldus cb en allerhande online bronnen. Er zijn trouwens wel dagen dat hij duidelijk behoefte heeft aan meer melk. Vandaag was een dag met 3 flessen. Ik laat hem eigenlijk het tempo bepalen, normaal wil hij meer eten dan m'n man bij kan benenquote:Op maandag 5 juli 2021 08:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen dat dit voor jouw kind werkt, maar dat wil nog zéker niet zeggen dat het voor elk kind werkt
Kijk je wel uit dat je de melk niet te snel afbouwt? Hij is pas negen maanden en hij haalt de meeste van zijn bouwstoffen echt nog uit melk momenteel
Geeft A. zelf niet geen signalen? Colin is daar heel vocaal inquote:Op maandag 5 juli 2021 08:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben dan weer alert op melk en niet echt op vaste voeding. Brood gaat als een trein en fruit ook wel, maar groente vaak nog niet.
Toevallig dacht ik er gister aan wanneer ik een fles zou kunnen laten vallen. A. is nu 10,5 maand en krijgt nog 3 flessen. 's Morgens en 's avonds drinkt hij hem vaak op, tussen de middag laat hij altijd wat staan. Misschien dat ik eens kan kijken om de middagfles te laten vallen.
Ik had gisteren goede ervaring met pap om 19:30. Om 1 uur nog even speentje erin maar zeer diepe slaap. Om 3:15 wel een hele fles en gezellig knuffelen met papa en mama tot 4 uur. Daarna doorgeslapen tot 7 uurquote:Op maandag 5 juli 2021 14:15 schreef Gogo83 het volgende:
Hoe gaat het nu @:Gaddle?
Beterschap voor de snotterige kindjes!
Hier alles wel okee, J is dol op eten, ze wordt boos als je niet snel genoeg met een nieuwe hap komt. Alleen broccoli viel echt totaal niet in de smaak, dat spuugde ze direct weer uit (las ik bij meer kindjes toch?).
Even een vraag: J. krijgt tussen 19.00 en 7.00 nog twee flessen, eentje aan het eind van de avond/begin van de nacht en dan komt ze meestal rond 3 uur nog een keer. Nu denken we erover om dan geen fles meer te geven, want 's ochtends drinkt ze bijna niet. Eventueel zou ik wel borstvoeding kunnen geven (de fles die ze nu krijgt is ook in combinatie met borstvoeding), maar aangezien ik ga stoppen met kolven en nauwelijks productie heb, is dat dan niet meer dan een paar slokjes. Waarschijnlijk moet ik gewoon gaan uitproberen, maar wat zijn de ervaringen van anderen hier?
quote:Op maandag 5 juli 2021 15:42 schreef Gogo83 het volgende:
Hmpf, ik word net voor de zoveelste keer gebeld dat J vanochtend weer een paar uur heel verdrietig was en of ze de pedagogisch coach mee mogen laten kijken. Ja natuurlijk mag dat, maar ik vind het zo zielig en ik snap het ook niet zo goed. Het is zo'n tevreden meisje thuis! Heel af en toe heeft ze wel een uurtje dat ze over de zeik is, maar dat is echt heel zelden. Ik word er zo verdrietig van dat ze het daar blijkbaar zo slecht naar d'r zin heeft, maar ja, haar thuis houden is ook geen optie.Medewerker vroeg nog of ik morgen in ieder geval een gedragen shirtje ofzo in de tas wil stoppen, bij sommige kindjes helpt dat, dus dat ga ik wel doen. En dan nu weer aan het werk, getverdemme... Wil haar eigenlijk gewoon direct ophalen.
Zou misschien een gastouder het verschil kunnen maken?quote:Op maandag 5 juli 2021 23:24 schreef Gogo83 het volgende:
J gaat nu twee maanden drie dagen per week naar het kdv, het vele huilen is de laatste twee weken (na onze vakantie) erger geworden. Omdat ze thuis zo tevreden is en ze de neiging heeft om alles te willen zien en meemaken, denken we nu een beetje aan te veel prikkels. Want het is nogal een verschil, maar één andere kind thuis en daar een groep van 11 kinderen... Morgen komt er al iemand meekijken op de groep, wel fijn dat ze er zo snel wat mee doen.
Daar had ik echt totaal nog niet aan gedacht, thanks voor de suggestie dus! Op dit moment is het nog geen optie, omdat het pas sinds twee weken echt regelmatig is, hoop ik dat het een fase is. Maar mocht dat niet zo zijn dan staat deze optie naast werkdagen ruilen (zodat ze op de rustige woensdag en vrijdag kan gaan) op mijn lijstje!quote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zou misschien een gastouder het verschil kunnen maken?
Ik snap dat je misschien niet gelijk wil switchen, maar als het echt aan het aantal kindjes ligt en de prikkels die daarbij horen, is het het overdenken waard.
Dank je! Poppy voelt zich weer een stuk beter. Ik heb geen idee wat het nou was. Ze is weer tevreden gelukkig.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:15 schreef Gogo83 het volgende:
Hoe gaat het nu @:Gaddle?
Beterschap voor de snotterige kindjes!
Hier alles wel okee, J is dol op eten, ze wordt boos als je niet snel genoeg met een nieuwe hap komt. Alleen broccoli viel echt totaal niet in de smaak, dat spuugde ze direct weer uit (las ik bij meer kindjes toch?).
Even een vraag: J. krijgt tussen 19.00 en 7.00 nog twee flessen, eentje aan het eind van de avond/begin van de nacht en dan komt ze meestal rond 3 uur nog een keer. Nu denken we erover om dan geen fles meer te geven, want 's ochtends drinkt ze bijna niet. Eventueel zou ik wel borstvoeding kunnen geven (de fles die ze nu krijgt is ook in combinatie met borstvoeding), maar aangezien ik ga stoppen met kolven en nauwelijks productie heb, is dat dan niet meer dan een paar slokjes. Waarschijnlijk moet ik gewoon gaan uitproberen, maar wat zijn de ervaringen van anderen hier?
Ik denk dat het weleens een optie zou kunnen zijn voor wat meer rust. Ik zou alleen nog geen drastische stappen ondernemen, maar eerst met je kdv overleggen (klinkt alsof je dat al doet hoor!) hoe ze het aanpakken. Bij prul - die veel kindjes nogal overweldigend vond enzo - hielp het om haar af en toe een eigen hoekje in de babygrondbox te geven, zodat ze daar een boekje kon lezen. En om haar buiten te laten slapen, want dat was rustiger dan binnen. En om haar bijvoorbeeld haar eigen bordje fruit te geven ipv te rapleyen vanaf de grote schaal. Dat durfde ze dan niet zo goed en ze was nogal onder de indruk van grotere kindjes die dan riepen 'neeee, ik wil die banaan'. En dan was het huilen en paniek...quote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:59 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Daar had ik echt totaal nog niet aan gedacht, thanks voor de suggestie dus! Op dit moment is het nog geen optie, omdat het pas sinds twee weken echt regelmatig is, hoop ik dat het een fase is. Maar mocht dat niet zo zijn dan staat deze optie naast werkdagen ruilen (zodat ze op de rustige woensdag en vrijdag kan gaan) op mijn lijstje!
Beterschap Tink! Zelf niet ziek?
Een hele avocado?! Wauw! Fruit lust ze wel graag, dan zit ze echt te grommenquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:16 schreef PKM het volgende:
@:1inamelon Poffertje is gek op avocado en eet er dagelijks eigenlijk wel eentje op.![]()
Verder eet ze a
vaak aardbei, komkommer, rijstwafel met pindakaas en 's avonds mag ze meestal met ons mee eten. De hoeveelheden moet ze zelf maar weten.
Brood geef ik nog niet want ze is best gevoelig voor verstopping.
Leuk die updates! Poffertje komt nog steeds niet zelfstandig tot zit. Wel wil ze staan totdat haar beentjes echt niet meer kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |