Ik de k dat je dat ook niet echt kan maken in onze gezondheidszorg, want als je dan ooit bang moet zijn voor het verzetten van doelpalen, dan is een dergelijke weigering op basis van zelfverkozen niet-gevaccineerd zijn natuurlijk een prima startschot voor een verschuiving naar ‘eigen schuld dikke bult’ in de gehele gezondheidszorg.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan, maar dan zou dat enorm afwijken van hoe we gezondheidszorg normaal aanpakken
Zie ik niet gebeuren
Zijn die vaccinaties niet vooral om je eigen kind te beschermen? Ik kan me bij veel van die vaccinaties herinneren wat de uitleg erbij was, in alle gevallen kwam het erop neer dat je eigen kind er erg ziek van kon worden.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Arbitrair ja? Bladen als Nature? Denk je echt dat de wetenschap even een natte vinger in de wind steekt en een leeftijd roept?
Er zijn overigens al trials voor 0-12 in voorbereiding. Wist je dat kinderen sowieso al met drie maanden hun eerste vaccinatie krijgen met de DTP prik? Polio is ook niet zomaar verdwenen he.
Je bedoelt dat het naast fraudegevoelig ook nog eens geen nut meer heeft binnenkort?quote:Op maandag 28 juni 2021 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiterst tijdelijk probleem natuurlijk. Met een week of wat is nagenoeg iedereen geprikt. Maar dan nog, wel weer typerend dit.
Kloptquote:Op maandag 28 juni 2021 23:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik de k dat je dat ook niet echt kan maken in onze gezondheidszorg, want als je dan ooit bang moet zijn voor het verzetten van doelpalen, dan is een dergelijke weigering op basis van zelfverkozen niet-gevaccineerd zijn natuurlijk een prima startschot voor een verschuiving naar ‘eigen schuld dikke bult’ in de gehele gezondheidszorg.
Ja. Dat bedoel ik ja. Kun je dat even doorgeven aan Hugo?quote:Op maandag 28 juni 2021 23:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het naast fraudegevoelig ook nog eens geen nut meer heeft binnenkort?![]()
Rijksvaccinatieprogramma is idd primair voor je eigen kind, secundair voor paraplu effect, groepsbescherming.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zijn die vaccinaties niet vooral om je eigen kind te beschermen? Ik kan me bij veel van die vaccinaties herinneren wat de uitleg erbij was, in alle gevallen kwam het erop neer dat je eigen kind er erg ziek van kon worden.
Dat is hier het voornaamste verschil. Kleine kinderen vaccineren puur vanuit motief om de vaccinatiegraad te halen lijkt me nooit wenselijk, daar moet een gedegen risico-onderbouwing aan zitten.
Een risico-onderbouwing die we als t goed is voor 1 juli van de gezondheidsraad gaan zien, maar die eigenlijk al irrelevant is geworden omdat het RIVM, de Jonge en het OMT al gezegd hebben dat het echt nodig is volgens de modellen.
Ik heb vrijdag een bilaatje staan, zal het doorgevenquote:Op maandag 28 juni 2021 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Dat bedoel ik ja. Kun je dat even doorgeven aan Hugo?
Kun je gelijk vragen of ie op mn mail reageert? “FW: MUSTREAD - Willem Engel: Visionair of gekkie?quote:Op maandag 28 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag een bilaatje staan, zal het doorgeven
Terwijl beloofd was de vrijheid weer terug te geven. Zorg raakt niet overspoeld, mensen gaan niet meer massaal dood, maar toch wordt er maar blind gestaard op 'besmettingen'.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over een kwaadaardig motief, maar desondanks zie je het langzaam maar zeker wel gebeuren. Quarantaine- en testverplichtingen die ook voor volledig gevaccineerden opnieuw ingevoerd worden, landen die weer als risico- of variantengebied bestempeld worden; "and so it begins".
Ja, wat de fuck heeft een mens aan 1200 muziekfestivals per jaar?quote:Op maandag 28 juni 2021 22:35 schreef diedrick het volgende:
[..]
Op NU.nl ga je zelfs naar 300, wat ben je hier nog gul Uke_Fudanshi2
Waar dan en hoe dan?quote:Op maandag 28 juni 2021 23:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl beloofd was de vrijheid weer terug te geven. Zorg raakt niet overspoeld, mensen gaan niet meer massaal dood, maar toch wordt er maar blind gestaard op 'besmettingen'.
Hou. Op.
Uhm. Waarom denk je dat voor corona, februari vorig jaar, de Kamer besloot dat kinderopvangs voortaan ongevaccineerde kinderen mogen weigeren? 😉quote:Op maandag 28 juni 2021 23:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Rijksvaccinatieprogramma is idd primair voor je eigen kind, secundair voor paraplu effect, groepsbescherming.
Dit is afwijkend daarin
quote:Op maandag 28 juni 2021 23:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kun je gelijk vragen of ie op mn mail reageert? “FW: MUSTREAD - Willem Engel: Visionair of gekkie?
Dit.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uit het van stal willen halen van allerlei maatregelen bij de eerste de beste mutatie blijkt een groot gebrek aan vertrouwen in de vaccins.
Wanneer we in augustus/september, ondanks een hoge vaccinatiegraad en een laag aantal ziekenhuisopnames, toch weer voorbereid gaan worden op nieuwe horecasluitingen, lockdowns en avondklokken draait men eigenhandig de vaccinatiebereidheid de nek om. Waarom zou je je überhaupt nog opnieuw laten vaccineren wanneer je daarna opnieuw weer maandenlang "nog even moet volhouden"?
Februari vorig jaar is na/tijdens corona, niet ervoorquote:Op dinsdag 29 juni 2021 00:03 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Uhm. Waarom denk je dat voor corona, februari vorig jaar, de Kamer besloot dat kinderopvangs voortaan ongevaccineerde kinderen mogen weigeren? 😉
Vanwege het issue met de bible belt. Die zaak liep al erg lang, maar als je zelf geen kinderen hebt, zal je er niet echt iets van hebben meegekregen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 00:03 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Uhm. Waarom denk je dat voor corona, februari vorig jaar, de Kamer besloot dat kinderopvangs voortaan ongevaccineerde kinderen mogen weigeren? 😉
‘Primair’ he.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 00:03 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Mijn vrouw krijgt volgende week de kinkhoestvaccinatie al tijdens de zwangerschap zodat na de geboorte onze kleine al anti-stoffen heeft. Maar dat is het verschil, primaire reden is veiligheid kind, niet groepsimmuniteit.quote:Omdat deze infectieziekten juist voor heel jonge kinderen gevaarlijk zijn, is vaccinatie op jonge leeftijd belangrijk. Voor een volledige en langdurige bescherming is het nodig de inentingen meerdere keren met voldoende tussentijd te geven. Kinderen krijgen de inenting in arm of been.
Internationaal nog steeds de standaard om elkaar te beoordelen.quote:
Die kinkhoestvaccinatie tijdens zwangerschap is trouwens frigging fantastisch staaltje wetenschap/onderzoek, even als zijtakje hierquote:Op dinsdag 29 juni 2021 00:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
‘Primair’ he.
Vaccinaties krijgen kinderen op een bepaalde leeftijd, maar voor die leeftijd kunnen ze ook al ziek worden ervan. Dan helpt groepsimmuniteit.
Bijvoorbeeld DKTP:
[..]
Mijn vrouw krijgt volgende week de kinkhoestvaccinatie al tijdens de zwangerschap zodat na de geboorte onze kleine al anti-stoffen heeft. Maar dat is het verschil, primaire reden is veiligheid kind, niet groepsimmuniteit.
James Brown is wel dead hoorde ik laatst in een liedjequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 00:11 schreef Molo het volgende:
[..]
James Brown is wel dead hoorde ik laatst in een liedjeNee joh, hij leeft nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 00:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee joh, hij leeft nog.KloptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft vitiligo en danst er nog steeds graag op los
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Dat zie ik in Nederland niet gebeuren. Het is hier notabene zelfs toegestaan drugs te gebruiken zodat je zonder je zorgen te hoeven maken naar de dokter kunt als het fout gaat.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik de k dat je dat ook niet echt kan maken in onze gezondheidszorg, want als je dan ooit bang moet zijn voor het verzetten van doelpalen, dan is een dergelijke weigering op basis van zelfverkozen niet-gevaccineerd zijn natuurlijk een prima startschot voor een verschuiving naar ‘eigen schuld dikke bult’ in de gehele gezondheidszorg.
Bij kinkhoest is dat zo ja. Bij polio ligt dat weer anders.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 00:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
‘Primair’ he.
Vaccinaties krijgen kinderen op een bepaalde leeftijd, maar voor die leeftijd kunnen ze ook al ziek worden ervan. Dan helpt groepsimmuniteit.
Bijvoorbeeld DKTP:
[..]
Mijn vrouw krijgt volgende week de kinkhoestvaccinatie al tijdens de zwangerschap zodat na de geboorte onze kleine al anti-stoffen heeft. Maar dat is het verschil, primaire reden is veiligheid kind, niet groepsimmuniteit.
Ik had het er van de week nog met mijn man over. Het was voor ons een no brainer dat onze kinder en mee zouden doen met het rvp. Dat kinkhoestvaccin heb ik tijdens de zwangerschap van nr 3 ook vrijwillig en op mijn verzoek laten zetten. Toen was het nog slechts een advies vanuit de Gezondheidsraad. Hier op Fok! Werd ik daar op geattendeerd in OUD.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zijn die vaccinaties niet vooral om je eigen kind te beschermen? Ik kan me bij veel van die vaccinaties herinneren wat de uitleg erbij was, in alle gevallen kwam het erop neer dat je eigen kind er erg ziek van kon worden.
Dat is hier het voornaamste verschil. Kleine kinderen vaccineren puur vanuit motief om de vaccinatiegraad te halen lijkt me nooit wenselijk, daar moet een gedegen risico-onderbouwing aan zitten.
Een risico-onderbouwing die we als t goed is voor 1 juli van de gezondheidsraad gaan zien, maar die eigenlijk al irrelevant is geworden omdat het RIVM, de Jonge en het OMT al gezegd hebben dat het echt nodig is volgens de modellen.
Tja je leest in mijn post wat je wil lezen hè. Wat maakt mij het uit tot hoe jong ze vaccineren, ik heb er niets op tegen.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Arbitrair ja? Bladen als Nature? Denk je echt dat de wetenschap even een natte vinger in de wind steekt en een leeftijd roept?
Er zijn overigens al trials voor 0-12 in voorbereiding. Wist je dat kinderen sowieso al met drie maanden hun eerste vaccinatie krijgen met de DTP prik? Polio is ook niet zomaar verdwenen he.
Ik denk echt dat ze horecasluitingen, lockdowns en avondklokken koste wat het kost willen voorkomen, zeker bij een laag aantal ziekenhuisopnames. Wel denk ik, dat als het aantal besmettingen toeneemt men eerder weer teruggrijpt naar de mondmaskerplicht en eventueel weer verplicht thuiswerken. De mondmaskerplicht is veel minder vergaand dan horecasluitingen, lockdowns en avondklokken en dus veel makkelijker in te voeren. Ook lokale maatregelen in gebieden met een lage vaccinatiegraad sluit ik niet uit.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uit het van stal willen halen van allerlei maatregelen bij de eerste de beste mutatie blijkt een groot gebrek aan vertrouwen in de vaccins.
Wanneer we in augustus/september, ondanks een hoge vaccinatiegraad en een laag aantal ziekenhuisopnames, toch weer voorbereid gaan worden op nieuwe horecasluitingen, lockdowns en avondklokken draait men eigenhandig de vaccinatiebereidheid de nek om. Waarom zou je je überhaupt nog opnieuw laten vaccineren wanneer je daarna opnieuw weer maandenlang "nog even moet volhouden"?
Mondmaskers zijn minder vergaand maar ook minder effectief. Wat maatregelen betreft gaan de pain en de gain doorgaans gelijk op.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 06:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik denk echt dat ze horecasluitingen, lockdowns en avondklokken koste wat het kost willen voorkomen, zeker bij een laag aantal ziekenhuisopnames. Wel denk ik, dat als het aantal besmettingen toeneemt men eerder weer teruggrijpt naar de mondmaskerplicht en eventueel weer verplicht thuiswerken. De mondmaskerplicht is veel minder vergaand dan horecasluitingen, lockdowns en avondklokken en dus veel makkelijker in te voeren. Ook lokale maatregelen in gebieden met een lage vaccinatiegraad sluit ik niet uit.
Was al langer bekend (onder de pet gehouden).quote:Op dinsdag 29 juni 2021 00:47 schreef Grems het volgende:
Maximaal genot hier maar natuurlijk pas echt in het najaar. Inmiddels zijn de kritisch denkende en zeer intelligente NOS-kijkers al zover dat het Wuhan Instituut voor Virologie, alwaar men gain of function onderzoek doet bij, onder andere coronavirussen, wellicht misschien toch wel de bron kan zijn in plaats van de naastgelegen vleesmarkt![]()
![]()
![]()
Echt fantastisch.
Dit was te verwachten. Die app is nutteloos op deze manier. Maar dat geldt en gold voor alle maatregelen zo'n beetje. Er wordt niet gecontroleerd of gehandhaafd.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:42 schreef Molo het volgende:
Lekker veilig gevoel wel. Allemaal even hutje mutje staan om de QR code op je telefoon even te laten scannen.
Geen ID check te zien zoals verwacht.
[ afbeelding ]
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-met-testen-a4049103
Al denk ik dat dit HdJ en consorten wel triggert om een wetswijziging te fiksen waar ze op terug kunnen vallen onder 'extreme' omstandigheden.quote:Op maandag 28 juni 2021 19:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Nog niet gezien, dank voor het delen
Hulde aan de rechter, weg met de bananenrepubliek
Een mondmaskerplicht is minder effectief dan sectorensluitingen ja, maar ook veel minder belastend voor de samenleving en dus is bij stijgende besmettingsaantallen logisch om gelijk weer de mondmaskerplicht in te voeren.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 06:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Mondmaskers zijn minder vergaand maar ook minder effectief. Wat maatregelen betreft gaan de pain en de gain doorgaans gelijk op.
https://www.omroepbrabant(...)toen-ook-in-lockdownquote:Op dinsdag 29 juni 2021 01:08 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik ben allergisch voor de wereldwijde propagandamachine die miljarden en miljarden en miljarden kost.
Gebeurde dat ook met de pokkenuitbraak? Of welke andere ziekte dan ook.
Waarom moet er bij stijgende besmettingsaantallen automatisch naar maatregelen worden gegrepen? Als je dan toch met maatregelen komt denk ik dat bijvoorbeeld thuiswerken veel meer zoden aan de dijk zet dan mondkapjes.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een mondmaskerplicht is minder effectief dan sectorensluitingen ja, maar ook veel minder belastend voor de samenleving en dus is bij stijgende besmettingsaantallen logisch om gelijk weer de mondmaskerplicht in te voeren.
Mondmaskerfetisj.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een mondmaskerplicht is minder effectief dan sectorensluitingen ja, maar ook veel minder belastend voor de samenleving en dus is bij stijgende besmettingsaantallen logisch om gelijk weer de mondmaskerplicht in te voeren.
Ongetwijfeld, maar wel ingrijpender, slechter te handhaven en niet toepasbaar in elke beroepsgroep.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom moet er bij stijgende besmettingsaantallen automatisch naar maatregelen worden gegrepen? Als je dan toch met maatregelen komt denk ik dat bijvoorbeeld thuiswerken veel meer zoden aan de dijk zet dan mondkapjes.
Nachtclubs etc kom je alleen in als je kunt aantonen geen besmettingsgevaar te vormen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:
https://mobile.twitter.com/steeph/status/1409627371834019844
Ik hoop toch niet dat deze grafiek waarheid wordt, want dan zitten we begin augustus al op zo’n 1.400-1.500 besmettingen per dag, waarbij er dan nog steeds sprake is van een stijgende trend. Ik hoop echt als er een constante stijging van het aantal besmettingen wordt waargenomen er binnen drie dagen een persconferentie opgezet wordt, waarbij er weer teruggegaan wordt naar stap 3 van het openingsplan (maatregelen die tot vr 25 juni van kracht waren). Mondmaskers, sluiten disco’s en nachtclubs, horeca om 22:00 dicht en thuisbezoek en groepsgroottes tot 4 man.
Deden ze dat wel net masker dan?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:09 schreef DonDruiper het volgende:
Ik vind het trouwens heerlijk dat bijna niemand die maskers meer op heeft in de winkels.
Mensen kijken elkaar niet meer bang aan.
Zo lang de ziekenhuizen leeg blijven kunnen er 100 duizend miljard besmettingen zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:
https://mobile.twitter.com/steeph/status/1409627371834019844
Ik hoop toch niet dat deze grafiek waarheid wordt, want dan zitten we begin augustus al op zo’n 1.400-1.500 besmettingen per dag, waarbij er dan nog steeds sprake is van een stijgende trend. Ik hoop echt als er een constante stijging van het aantal besmettingen wordt waargenomen er binnen drie dagen een persconferentie opgezet wordt, waarbij er weer teruggegaan wordt naar stap 3 van het openingsplan (maatregelen die tot vr 25 juni van kracht waren). Mondmaskers, sluiten disco’s en nachtclubs, horeca om 22:00 dicht en thuisbezoek en groepsgroottes tot 4 man.
Iedereen in die massa heeft een QR code die recht geeft op het begeven in een mensenmassa.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:42 schreef Molo het volgende:
Lekker veilig gevoel wel. Allemaal even hutje mutje staan om de QR code op je telefoon even te laten scannen.
Geen ID check te zien zoals verwacht.
[ afbeelding ]
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-met-testen-a4049103
Ik vermoed dat het OMT hier anders over denkt. Die is gelukkig nooit zo'n fan geweest. Het is óf stront aan de knikker met draconische maatregelen tot gevolg óf het redt zichzelf wel. Dan ga je niet halfbakken en puur voor de vorm wat kapjes verplicht stellen hier en daar.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Niet bekend, maar vanaf het begin al vermoed. Dat is nooit onder de pet gehouden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 06:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Was al langer bekend (onder de pet gehouden).
Dat denk ik. Mensen denken te zien wat graag willen zien.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bange ogen.
Zal vast mijn eigen interpretatie zijn.
Mijn ervaring is dat je meer in andermans ogen kijkt. Misschien is dat het.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bange ogen.
Over welke propaganda machine heb jij het precies? Overigens aan de pest denkt men ging zo ongeveer 60% van de bevolking alleen al in Europa dood. En vaccineren is een bewezen methode die effectief werkt tegen veel ziektes dat is een feit en geen propaganda.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 01:08 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik ben allergisch voor de wereldwijde propagandamachine die miljarden en miljarden en miljarden kost.
Met name in het begin vond ook ik ze wat schuchter overkomen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bange ogen.
Hangt af van wat je verstaat onder propaganda machine, maar bij de intreding van het poliovaccin is er ook flink campagne gevoerd om iedereen te vaccineren, inclusief mobiele vaccinatieteams die langs de deuren gingen...quote:Op dinsdag 29 juni 2021 01:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Het enige waar ik angst voor heb is dat de overheid niet beseft of wil beseffen wat jij typtquote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:35 schreef DonDruiper het volgende:
Er is steeds gezegd dat vaccinaties onze enige uitweg is uit deze ellende.
We hebben nu vaccins die uiterst effectief zijn, ook tegen varianten zoals de Delta variant.
Besmettingen lopen terug. Percentage positief gaat hard omlaag. Er gaan amper nog mensen dood. Ziekenhuizen lopen langzaam maar zeker leeg.
Ik begrijp echt niet waarom veel mensen nog steeds zo diep in de angst zitten.
Wees blij en opgelucht dat bijna alles weer mag en dat we langzaam weer terug naar normaal gaan.
Corona blijft.. besmettingen blijven.. en af en toe zal er iemand dood gaan. Zo is het leven.
Ik neem aan dat je nu wel minstens 14 dagen in quarantaine gaat, gewoon even voor de zekerheidquote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik was gisteren wat voor Erno-BE de hel op aarde moet zijn: op een middelbare school. Voor wel 7 uur lang
Heb je al afscheid genomen van je dierbaren? Rust in vredequote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik was gisteren wat voor Erno-BE de hel op aarde moet zijn: op een middelbare school. Voor wel 7 uur lang
Zijn die nou nog niet met vakantie?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Doe ik dagelijks. Geloof me, je hebt een kans dat je het overleeft.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:42 schreef mascara-klodder het volgende:
1.400 nieuwe besmettingen per dag is al rood in het buitenland, dus dan krijg je de situatie dat je wel naar de kroeg of de disco mag, maar niet de grens over. Daarom vind ik dat als het 7-daags gemiddelde boven de 800 nieuwe besmettingen per dag komt er gelijk (binnen drie dagen persconferentie en gelijk de dag erna dat de maatregelen ingaan) ingegrepen moet worden en we weer terug gaan naar het maatregelpakket van 25 juni, dus een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, discotheken en nachtclubs sluiten, horeca om 22:00 dicht en de groepsgrootte en thuisbezoek naar maximaal 4 personen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zo lang de ziekenhuizen leeg blijven kunnen er 100 duizend miljard besmettingen zijn.
Lekker belangrijk
Ik ben zo blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
1.400 nieuwe besmettingen per dag is al rood in het buitenland, dus dan krijg je de situatie dat je wel naar de kroeg of de disco mag, maar niet de grens over. Daarom vind ik dat als het 7-daags gemiddelde boven de 800 nieuwe besmettingen per dag komt er gelijk (binnen drie dagen persconferentie en gelijk de dag erna dat de maatregelen ingaan) ingegrepen moet worden en we weer terug gaan naar het maatregelpakket van 25 juni, dus een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, discotheken en nachtclubs sluiten, horeca om 22:00 dicht en de groepsgrootte en thuisbezoek naar maximaal 4 personen.
Dat valt wel mee denk ik. Gegeven alle versoepelingen van afgelopen week. Naar wat ik begrepen heb gaan ze volgende maand vergaderen over het loslaten van de 1,5 meter afstand. (Wat 80% van de bevolking al heeft losgelaten, maar goed)quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het enige waar ik angst voor heb is dat de overheid niet beseft of wil beseffen wat jij typt
Er zitten echt maar heel weinig mensen 'diep in de angst'.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:35 schreef DonDruiper het volgende:
Er is steeds gezegd dat vaccinaties onze enige uitweg is uit deze ellende.
We hebben nu vaccins die uiterst effectief zijn, ook tegen varianten zoals de Delta variant.
Besmettingen lopen terug. Percentage positief gaat hard omlaag. Er gaan amper nog mensen dood. Ziekenhuizen lopen langzaam maar zeker leeg.
Ik begrijp echt niet waarom veel mensen nog steeds zo diep in de angst zitten.
Wees blij en opgelucht dat bijna alles weer mag en dat we langzaam weer terug naar normaal gaan.
Corona blijft.. besmettingen blijven.. en af en toe zal er iemand dood gaan. Zo is het leven.
Verplicht thuiswerken is veel ingrijpender en slechter voor de mentale gezondheid van werknemers dan het verplicht dragen van een mondmasker in publieke binnenruimtes.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom moet er bij stijgende besmettingsaantallen automatisch naar maatregelen worden gegrepen? Als je dan toch met maatregelen komt denk ik dat bijvoorbeeld thuiswerken veel meer zoden aan de dijk zet dan mondkapjes.
Ik ben regelmatig bij de supermarkt met mondkapje weggefietst. Geen idee dat ik het nog op had.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je meer in andermans ogen kijkt. Misschien is dat het.
Maar het is in ieder geval voorbij.
Zag gisteravond nog iemand fietsen met een mondmasker op.
Dat heb ik altijd al bijzonder gevonden...
Heb je aandelen in die krengen? Sywert, ben jij het?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Verplicht thuiswerken is veel ingrijpender en slechter voor de mentale gezondheid van werknemers dan het verplicht dragen van een mondmasker in publieke binnenruimtes.
Ik vind het belachelijk als je niet naar België of Duitsland kan, maar wel naar de disco of de kroeg. Alsof discotheken en kroegen een eerste levensbehoefte zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:47 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.
Ik typ een hele normale post en jij moet weer agressief reageren.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zitten echt maar heel weinig mensen 'diep in de angst'.
Hou toch eens op met die eeuwige frame.
Alsof naar België of Duitsland gaan en eerste levensbehoefte is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk als je niet naar België of Duitsland kan, maar wel naar de disco of de kroeg. Alsof discotheken en kroegen een eerste levensbehoefte zijn.
Hell. No. Liever nog 10 jaar thuiswerken dan een verplicht mondmasker. Om in jouw straatje gelijk mee te praten, ik stel voor dat we, om het fileprobleem, het klimaatprobleem en het burn-out-probleem aan te pakken een wetsvoorstel aannemen waarin iedereen verplicht 4 dagen thuiswerkt. En we gelijk ook naar 4-daagse werkweken gaan. Scheelt ook in de corona-besmettingen I guess.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Verplicht thuiswerken is veel ingrijpender en slechter voor de mentale gezondheid van werknemers dan het verplicht dragen van een mondmasker in publieke binnenruimtes.
je kan makkelijk naar België of Duitslandquote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk als je niet naar België of Duitsland kan, maar wel naar de disco of de kroeg. Alsof discotheken en kroegen een eerste levensbehoefte zijn.
Dien een klacht in bij België en Duitsland.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
het is geen normale post als jij weer moet framen dat 'mensen zo angstig zijn'.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik typ een hele normale post en jij moet weer agressief reageren.
Als je mij niet mag (en dat kan en dat begrijp ik) moet je eerst misschien eens tot 10 tellen en dan het goede voorbeeld geven als mod nota bene.
Ook jouw toon maakt hier de muziek.
Voor jou zal het waarschijnlijker ingrijpender zijn om thuis te werkenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ken er wel een aantal, er zijn er meer dan je denkt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zitten echt maar heel weinig mensen 'diep in de angst'.
Hou toch eens op met die eeuwige frame.
Verplicht thuiswerken is voor veel mensen slecht voor de mentale gezondheid. Als je wilt thuiswerken, moet dit zeker mogelijk zijn en aangemoedigd worden, maar ga het niet voor heel Nederland opdringen, want sommige mensen kunnen het mentaal niet aan om voltijds thuis te werken. Met name mensen die in kleine woonruimtes wonen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:51 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Hell. No. Liever nog 10 jaar thuiswerken dan een verplicht mondmasker. Om in jouw straatje gelijk mee te praten, ik stel voor dat we, om het fileprobleem, het klimaatprobleem en het burn-out-probleem aan te pakken een wetsvoorstel aannemen waarin iedereen verplicht 4 dagen thuiswerkt. En we gelijk ook naar 4-daagse werkweken gaan. Scheelt ook in de corona-besmettingen I guess.
Ik ben vorige week 2 keer naar België geweest. Was totaal geen probleem hoor.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die kan ik natuurlijk ook op jouw mondmaskerplicht framen. Ik wil je vooral even de waanzin van je eigen posts hier in laten zien. Een mondmaskerplicht slaat, net als thuiswerkplicht, nergens op. Leven en laten leven.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mondmaskers zijn voor veel mensen slecht voor de mentale gezondheid. Als mondmaskers wil dragen, moet dit zeker mogelijk zijn en aangemoedigd worden, maar ga het niet voor heel Nederland opdringen, want sommige mensen kunnen het mentaal niet aan om een mondmasker te dragen. Met name mensen die ze voor langere tijd op moeten of in warme/klamme omgevingen zitten.
Natuurlijk zijn er bange mensen. En sommige ook met een heel goede reden. Maar niet iedereen die er anders instaat is meteen een angstig mens. Net zo min als mensen die tegen maatregelen zijn allemaal wappies zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:57 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Ik ken er wel een aantal, er zijn er meer dan je denkt.
Jouw zorgen beperken zich wel vaak vooral tot hetgeen jij ook moeilijk vindt, lijkt het. Er moet vooral gereisd kunnen worden naar Duitsland, want dat doe je graag, en thuiswerken moet vooral niet verplicht worden, want dat vind je ook al niks, maar zaken die andere moeilijker vinden, maar jou niet raken, die moeten gewoon kunnen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Verplicht thuiswerken is voor veel mensen slecht voor de mentale gezondheid. Als je wilt thuiswerken, moet dit zeker mogelijk zijn en aangemoedigd worden, maar ga het niet voor heel Nederland opdringen, want sommige mensen kunnen het mentaal niet aan om voltijds thuis te werken. Met name mensen die in kleine woonruimtes wonen.
Verplicht naar een kantoortuin is al jaren lang voor veel mensen een hel. Ook altijd opgedrongen. Hutjemutje, en veel afleiding. Een van de redenen waarom ik ben gaan freelancen. Mijn migraineaanvallen verdwenen plots als sneeuw voor de zon. Ik hang ook niet meer 's avonds gesloopt op de bank, bij te komen. Met als gevolg dat ik een stuk meer energie heb voor leuke dingen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Verplicht thuiswerken is voor veel mensen slecht voor de mentale gezondheid. Als je wilt thuiswerken, moet dit zeker mogelijk zijn en aangemoedigd worden, maar ga het niet voor heel Nederland opdringen, want sommige mensen kunnen het mentaal niet aan om voltijds thuis te werken. Met name mensen die in kleine woonruimtes wonen.
Oké maar mondkapjes voegen amper iets toe zeker bij lage besmettingsaantallen. Dus dan ga je maatregelen invoeren om maar maatregelen in te voeren. Dat lijkt me ook niet helemaal de juiste weg toch? “Het is een klein ongemak” vind ik geen argument namelijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wil je zelf heel toevallig niet thuiswerken, Erno?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ergens vind ik het wel eerlijk. Zo denken best veel mensen naar mijn idee, maar hij komt er tenminste voor uit. Verschuilt zich niet achter één of andere tweet van een dokter uit Australië die heel graag kinderen wattenstaafjes in hun kont stopt e.d.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jouw zorgen beperken zich wel vaak vooral tot hetgeen jij ook moeilijk vindt, lijkt het. Er moet vooral gereisd kunnen worden naar Duitsland, want dat doe je graag, en thuiswerken moet vooral niet verplicht worden, want dat vind je ook al niks, maar zaken die andere moeilijker vinden, maar jou niet raken, die moeten gewoon kunnen.
Je lijkt nogal op jezelf gericht.
Bij het bedrijf waar ik werk verschuift het beleid nu permanent naar thuiswerken tenzij. Dus alleen nog naar kantoor komen voor zaken die niet thuis kunnen. Dat schiet wel weer ver de andere kant op. Heb ook het idee dat veel bedrijven het wel prima vinden om die reiskosten niet meer te hoeven vergoeden. Dus dat het een bezuiniging is die wordt verkocht als cadeau. Maar dat is off-topic en meer voer voor vakbonden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:03 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Verplicht naar een kantoortuin is al jaren lang voor veel mensen een hel. Ook altijd opgedrongen. Hutjemutje, en veel afleiding. Een van de redenen waarom ik ben gaan freelancen. Mijn migraineaanvallen verdwenen plots als sneeuw voor de zon. Ik hang ook niet meer 's avonds gesloopt op de bank, bij te komen. Met als gevolg dat ik een stuk meer energie heb voor leuke dingen.
Ik ben echt heel erg blij dat er bij flink wat meer bedrijven de keuze komt of je wel of niet wil thuiswerken. Uitstekende ontwikkeling.
Ah, de eerste levensbehoefte wordt weer van stal gehaald. Al een tijdje niet voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Oe, da's minder... Het zou gewoon een keuze moeten zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bij het bedrijf waar ik werk verschuift het beleid nu permanent naar thuiswerken tenzij. Dus alleen nog naar kantoor komen voor zaken die niet thuis kunnen. Dat schiet wel weer ver de andere kant op. Heb ook het idee dat veel bedrijven het wel prima vinden om die reiskosten niet meer te hoeven vergoeden. Dus dat het een bezuiniging is die wordt verkocht als cadeau. Maar dat is off-topic en meer voer voor vakbonden.
Op termijn scheelt het ook een heleboel huisvestingskosten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bij het bedrijf waar ik werk verschuift het beleid nu permanent naar thuiswerken tenzij. Dus alleen nog naar kantoor komen voor zaken die niet thuis kunnen. Dat schiet wel weer ver de andere kant op. Heb ook het idee dat veel bedrijven het wel prima vinden om die reiskosten niet meer te hoeven vergoeden. Dus dat het een bezuiniging is die wordt verkocht als cadeau. Maar dat is off-topic en meer voer voor vakbonden.
Zeker wel. Veel mensen kijken naar mogelijke maatregelen en dan naar wat hen het beste of het minst goed past en zjin daarom voor of tegen. NIet meer dan menselijk ook.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ergens vind ik het wel eerlijk. Zo denken best veel mensen naar mijn idee, maar hij komt er tenminste voor uit. Verschuilt zich niet achter één of andere tweet van een dokter uit Australië die heel graag kinderen wattenstaafjes in hun kont stopt e.d.
Op een discussieforum niet, maar zo gaat 't in het echte leven vaak. Hoe vaak er wel niet voorbij gekomen is: "Die avondklok mag wel blijven, ik ga 's avonds toch niet naar buiten" of "Ik ben tegen de avondklok want dan kan ik niet om 5 uur mijn rondje lopen"quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker wel. Veel mensen kijken naar mogelijke maatregelen en dan naar wat hen het beste of het minst goed past en zjin daarom voor of tegen. NIet meer dan menselijk ook.
Maar als je werkelijk de ene maatregeel wil gaan vergelijken met de andere om te zien wat wel of niet ingesteld zou moeten worden, is het niet echt reeel om alleen in je eigen richting te redeneren.
op eigen keuzes kan je geen beleid maken.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:13 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oe, da's minder... Het zou gewoon een keuze moeten zijn.
Ik denk ook dat een ieder vrij egocentrisch in de discussie staat.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ergens vind ik het wel eerlijk. Zo denken best veel mensen naar mijn idee, maar hij komt er tenminste voor uit. Verschuilt zich niet achter één of andere tweet van een dokter uit Australië die heel graag kinderen wattenstaafjes in hun kont stopt e.d.
Daarom zeg ik: het is natuurlijk menselijk om naar de uitwerking op je eigen situatie te kijken en er daarom iets van te vinden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op een discussieforum niet, maar zo gaat 't in het echte leven vaak. Hoe vaak er wel niet voorbij gekomen is: "Die avondklok mag wel blijven, ik ga 's avonds toch niet naar buiten" of "Ik ben tegen de avondklok want dan kan ik niet om 5 uur mijn rondje lopen"
Maatregelen projecteren we op onszelf om te bepalen hoeveel last we ervan hebben (ik ook uiteraard :-P)
Dat zelfde zou ik wel eens willen weten over de huidige opgenomen mensen in de ziekenhuizen. (gevaccineeerd, niet gevaccineerd, etc)quote:Op maandag 28 juni 2021 23:15 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het wordt denk ik vooral spannend wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames zouden oplopen door de niet-gevaccineerden. Wat doe je in zo'n situatie?
Wel als je een aantal keuzes geeft waaruit gekozen kan worden, bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:16 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
op eigen keuzes kan je geen beleid maken.
Ik zou mn ontslag indienen in dat geval. Thuiswerken als alleenstaande is echt een verschrikking. 8-9 uur per dag Teamsmeetings is zo kut.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En helpt het het huizenprobleem oplossen. Ipv de halve Veluwe plat trappen kantoorpanden ombouwen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op termijn scheelt het ook een heleboel huisvestingskosten.
Dat kan echt wel. Er waren voor Corona al bedrijven waar je die keuze kon en mocht maken. Die lopen prima.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:16 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
op eigen keuzes kan je geen beleid maken.
sommige bedrijven willen de spreiding zelf bepalen, denk ook aan de ruimte die men zou willen afstaan omdat het niet meer nodig is. Bedrijf betaald dus bepaald ook uiteindelijk. Wat ik vooral hoop is dat dat in goed overleg gaat met de werknemers / ondernemingsraden. Prima keuzes die jij voorsteld trouwens, maar ik kan me voorstellen dat bedrijven die keuze niet (altijd) gaat geven want uiteindelijk bepalen zij het beleid.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel als je een aantal keuzes geeft waaruit gekozen kan worden, bijvoorbeeld:
Optie A: 5 dagen/week kantoor, reiskostenvergoeding, geen thuiswerkvergoeding
Optie B: 2 dagen/week kantoor, geen vaste werkplek, gedeeltelijke thuiswerkvergoeding
Optie C: 0 dagen/week kantoor, geen reiskostenvergoeding, thuiswerkvergoeding, geen vaste werkplek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |