Ongetwijfeld, maar wel ingrijpender, slechter te handhaven en niet toepasbaar in elke beroepsgroep.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom moet er bij stijgende besmettingsaantallen automatisch naar maatregelen worden gegrepen? Als je dan toch met maatregelen komt denk ik dat bijvoorbeeld thuiswerken veel meer zoden aan de dijk zet dan mondkapjes.
Nachtclubs etc kom je alleen in als je kunt aantonen geen besmettingsgevaar te vormen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:
https://mobile.twitter.com/steeph/status/1409627371834019844
Ik hoop toch niet dat deze grafiek waarheid wordt, want dan zitten we begin augustus al op zo’n 1.400-1.500 besmettingen per dag, waarbij er dan nog steeds sprake is van een stijgende trend. Ik hoop echt als er een constante stijging van het aantal besmettingen wordt waargenomen er binnen drie dagen een persconferentie opgezet wordt, waarbij er weer teruggegaan wordt naar stap 3 van het openingsplan (maatregelen die tot vr 25 juni van kracht waren). Mondmaskers, sluiten disco’s en nachtclubs, horeca om 22:00 dicht en thuisbezoek en groepsgroottes tot 4 man.
Deden ze dat wel net masker dan?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:09 schreef DonDruiper het volgende:
Ik vind het trouwens heerlijk dat bijna niemand die maskers meer op heeft in de winkels.
Mensen kijken elkaar niet meer bang aan.
Zo lang de ziekenhuizen leeg blijven kunnen er 100 duizend miljard besmettingen zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:
https://mobile.twitter.com/steeph/status/1409627371834019844
Ik hoop toch niet dat deze grafiek waarheid wordt, want dan zitten we begin augustus al op zo’n 1.400-1.500 besmettingen per dag, waarbij er dan nog steeds sprake is van een stijgende trend. Ik hoop echt als er een constante stijging van het aantal besmettingen wordt waargenomen er binnen drie dagen een persconferentie opgezet wordt, waarbij er weer teruggegaan wordt naar stap 3 van het openingsplan (maatregelen die tot vr 25 juni van kracht waren). Mondmaskers, sluiten disco’s en nachtclubs, horeca om 22:00 dicht en thuisbezoek en groepsgroottes tot 4 man.
Iedereen in die massa heeft een QR code die recht geeft op het begeven in een mensenmassa.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:42 schreef Molo het volgende:
Lekker veilig gevoel wel. Allemaal even hutje mutje staan om de QR code op je telefoon even te laten scannen.
Geen ID check te zien zoals verwacht.
[ afbeelding ]
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-met-testen-a4049103
Ik vermoed dat het OMT hier anders over denkt. Die is gelukkig nooit zo'n fan geweest. Het is óf stront aan de knikker met draconische maatregelen tot gevolg óf het redt zichzelf wel. Dan ga je niet halfbakken en puur voor de vorm wat kapjes verplicht stellen hier en daar.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een mondmaskerplicht is minder effectief dan sectorensluitingen ja, maar ook veel minder belastend voor de samenleving en dus is bij stijgende besmettingsaantallen logisch om gelijk weer de mondmaskerplicht in te voeren.
Niet bekend, maar vanaf het begin al vermoed. Dat is nooit onder de pet gehouden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 06:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Was al langer bekend (onder de pet gehouden).
Dat denk ik. Mensen denken te zien wat graag willen zien.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bange ogen.
Zal vast mijn eigen interpretatie zijn.
Mijn ervaring is dat je meer in andermans ogen kijkt. Misschien is dat het.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bange ogen.
Over welke propaganda machine heb jij het precies? Overigens aan de pest denkt men ging zo ongeveer 60% van de bevolking alleen al in Europa dood. En vaccineren is een bewezen methode die effectief werkt tegen veel ziektes dat is een feit en geen propaganda.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 01:08 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik ben allergisch voor de wereldwijde propagandamachine die miljarden en miljarden en miljarden kost.
Gebeurde dat ook met de pokkenuitbraak? Of welke andere ziekte dan ook.
Met name in het begin vond ook ik ze wat schuchter overkomen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bange ogen.
Hangt af van wat je verstaat onder propaganda machine, maar bij de intreding van het poliovaccin is er ook flink campagne gevoerd om iedereen te vaccineren, inclusief mobiele vaccinatieteams die langs de deuren gingen...quote:Op dinsdag 29 juni 2021 01:08 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik ben allergisch voor de wereldwijde propagandamachine die miljarden en miljarden en miljarden kost.
Gebeurde dat ook met de pokkenuitbraak? Of welke andere ziekte dan ook.
Het enige waar ik angst voor heb is dat de overheid niet beseft of wil beseffen wat jij typtquote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:35 schreef DonDruiper het volgende:
Er is steeds gezegd dat vaccinaties onze enige uitweg is uit deze ellende.
We hebben nu vaccins die uiterst effectief zijn, ook tegen varianten zoals de Delta variant.
Besmettingen lopen terug. Percentage positief gaat hard omlaag. Er gaan amper nog mensen dood. Ziekenhuizen lopen langzaam maar zeker leeg.
Ik begrijp echt niet waarom veel mensen nog steeds zo diep in de angst zitten.
Wees blij en opgelucht dat bijna alles weer mag en dat we langzaam weer terug naar normaal gaan.
Corona blijft.. besmettingen blijven.. en af en toe zal er iemand dood gaan. Zo is het leven.
Ik neem aan dat je nu wel minstens 14 dagen in quarantaine gaat, gewoon even voor de zekerheidquote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik was gisteren wat voor Erno-BE de hel op aarde moet zijn: op een middelbare school. Voor wel 7 uur lang
Heb je al afscheid genomen van je dierbaren? Rust in vredequote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik was gisteren wat voor Erno-BE de hel op aarde moet zijn: op een middelbare school. Voor wel 7 uur lang
Zijn die nou nog niet met vakantie?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Doe ik dagelijks. Geloof me, je hebt een kans dat je het overleeft.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:42 schreef mascara-klodder het volgende:
1.400 nieuwe besmettingen per dag is al rood in het buitenland, dus dan krijg je de situatie dat je wel naar de kroeg of de disco mag, maar niet de grens over. Daarom vind ik dat als het 7-daags gemiddelde boven de 800 nieuwe besmettingen per dag komt er gelijk (binnen drie dagen persconferentie en gelijk de dag erna dat de maatregelen ingaan) ingegrepen moet worden en we weer terug gaan naar het maatregelpakket van 25 juni, dus een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, discotheken en nachtclubs sluiten, horeca om 22:00 dicht en de groepsgrootte en thuisbezoek naar maximaal 4 personen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zo lang de ziekenhuizen leeg blijven kunnen er 100 duizend miljard besmettingen zijn.
Lekker belangrijk
Ik ben zo blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
1.400 nieuwe besmettingen per dag is al rood in het buitenland, dus dan krijg je de situatie dat je wel naar de kroeg of de disco mag, maar niet de grens over. Daarom vind ik dat als het 7-daags gemiddelde boven de 800 nieuwe besmettingen per dag komt er gelijk (binnen drie dagen persconferentie en gelijk de dag erna dat de maatregelen ingaan) ingegrepen moet worden en we weer terug gaan naar het maatregelpakket van 25 juni, dus een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, discotheken en nachtclubs sluiten, horeca om 22:00 dicht en de groepsgrootte en thuisbezoek naar maximaal 4 personen.
Dat valt wel mee denk ik. Gegeven alle versoepelingen van afgelopen week. Naar wat ik begrepen heb gaan ze volgende maand vergaderen over het loslaten van de 1,5 meter afstand. (Wat 80% van de bevolking al heeft losgelaten, maar goed)quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het enige waar ik angst voor heb is dat de overheid niet beseft of wil beseffen wat jij typt
Er zitten echt maar heel weinig mensen 'diep in de angst'.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:35 schreef DonDruiper het volgende:
Er is steeds gezegd dat vaccinaties onze enige uitweg is uit deze ellende.
We hebben nu vaccins die uiterst effectief zijn, ook tegen varianten zoals de Delta variant.
Besmettingen lopen terug. Percentage positief gaat hard omlaag. Er gaan amper nog mensen dood. Ziekenhuizen lopen langzaam maar zeker leeg.
Ik begrijp echt niet waarom veel mensen nog steeds zo diep in de angst zitten.
Wees blij en opgelucht dat bijna alles weer mag en dat we langzaam weer terug naar normaal gaan.
Corona blijft.. besmettingen blijven.. en af en toe zal er iemand dood gaan. Zo is het leven.
Verplicht thuiswerken is veel ingrijpender en slechter voor de mentale gezondheid van werknemers dan het verplicht dragen van een mondmasker in publieke binnenruimtes.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom moet er bij stijgende besmettingsaantallen automatisch naar maatregelen worden gegrepen? Als je dan toch met maatregelen komt denk ik dat bijvoorbeeld thuiswerken veel meer zoden aan de dijk zet dan mondkapjes.
Ik ben regelmatig bij de supermarkt met mondkapje weggefietst. Geen idee dat ik het nog op had.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je meer in andermans ogen kijkt. Misschien is dat het.
Maar het is in ieder geval voorbij.
Zag gisteravond nog iemand fietsen met een mondmasker op.
Dat heb ik altijd al bijzonder gevonden...
Heb je aandelen in die krengen? Sywert, ben jij het?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Verplicht thuiswerken is veel ingrijpender en slechter voor de mentale gezondheid van werknemers dan het verplicht dragen van een mondmasker in publieke binnenruimtes.
Ik vind het belachelijk als je niet naar België of Duitsland kan, maar wel naar de disco of de kroeg. Alsof discotheken en kroegen een eerste levensbehoefte zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:47 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.
Ik typ een hele normale post en jij moet weer agressief reageren.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zitten echt maar heel weinig mensen 'diep in de angst'.
Hou toch eens op met die eeuwige frame.
Alsof naar België of Duitsland gaan en eerste levensbehoefte is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk als je niet naar België of Duitsland kan, maar wel naar de disco of de kroeg. Alsof discotheken en kroegen een eerste levensbehoefte zijn.
Hell. No. Liever nog 10 jaar thuiswerken dan een verplicht mondmasker. Om in jouw straatje gelijk mee te praten, ik stel voor dat we, om het fileprobleem, het klimaatprobleem en het burn-out-probleem aan te pakken een wetsvoorstel aannemen waarin iedereen verplicht 4 dagen thuiswerkt. En we gelijk ook naar 4-daagse werkweken gaan. Scheelt ook in de corona-besmettingen I guess.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Verplicht thuiswerken is veel ingrijpender en slechter voor de mentale gezondheid van werknemers dan het verplicht dragen van een mondmasker in publieke binnenruimtes.
je kan makkelijk naar België of Duitslandquote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk als je niet naar België of Duitsland kan, maar wel naar de disco of de kroeg. Alsof discotheken en kroegen een eerste levensbehoefte zijn.
Dien een klacht in bij België en Duitsland.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |